Zoltánnnak túlfizetése keletkezett a Vodafone-nál, amit több felvonásban és módszerrel próbáltak orvosolni. A dolog hatékonyságát csökkentette, hogy ahány operátor, annyi megoldást javasolt megoldásként. A legjobb rész amikor felmerül ötletként, hogy az 50 Ft-os számla kiegyenlítésére Zoltán utaljon egy 1000-t, hátha úgy engedi a rendszer. A tanulság nem sok: ha lehet, fizessünk be mindent időben, de csak 1x, különben csak a baj van.
Kedves Homár!
Megosztanám veled a nemrég történt tapasztalatom a Vodafone ügyfélszolgálatával, pénzkezelésével és e-számla rendszerével kapcsolatban.
Történt ugyanis, hogy Június hóban, mint minden hónapban megérkezett a e-mail, SMS meg mindenféle üzenet, hogy fizessél katonatiszt (neten & bankkártyával intézek szinte mindent) lényeg, hogy ilyenkor csőstül jön a felhívás... Na témához visszatérve, katonatiszt fizet. E-számlára fel, kártyaszám bepötyög és elküld. Eme akció június 5-én történt (fontos a dátum).
Rendes polgárhoz méltóan húztam az igát és ettem a vacsorát. Majd rákövetkező héten átnéztem minden be van a fizetve, fel a netre és a piroskás e-számla oldalon kibukott, hogy fizetetlen számla (hoppá). Az ismert lépéseket végigjárva, fizet a katonatiszt, csak miután megérkezett a visszaigazoló sms, látom hogy már volt ebben a hónapban fizetve (hoppá2)
Közismert 4 jegyűt felhív - ingyen - és kedves hölgyikét kérdez, hogy mi a helyzet. "Látja a túlfizetést" - na igen és miért? "Hát a 'rendszernek' kell egy kis idő amíg elkönyveli." - értem én de 5 nap (jó volt benne hétvége, de akkor is) és a drágalátos "rendszer" nem is jelezte, hogy esetleg folyamatban van a feldolgozás, vagy valami.
Most mit lehet tenni? - "Hát bent hagyhatja - na ja - vagy visszautalhatjuk. - Kérném vissza a pénzem, ha lehet. - "Akkor kérnék egy számlaszámot" - Bediktál és megkérdem kb. mikorra lesz meg. - "Hát átadjuk a számlázási csoportnak, akik visszautalják.... 30 nap, maximum." - Igen az az ominózus, varázslatos, mindentmeglehetcsinálniannyiidőalatt 30 nap. Rendben akkor várom az összeget.
Katonatiszt vár,vár,vár és elfelejt. Majd Július hónapban érkezik a szokásos hajókürt a ködben effektussal, e-mail,sms meg minden.... "Számlája elkészült.... 50Ft azaz Ötven forint" (hoppá3) Most akkor mi van?
4 jegyűt tárcsáz, menüt már jól ismer, mindössze 20-30 perc alatt élő szóhoz is jutok. Story előad. Ha ezt most befizetem akkor nem lesz gond visszautalásnál? - "Hát nem úgy megy az, a túlfizetését hozzáírtuk a számlájához, nem látok semmilyen más bejegyzést." (hoppá4&5) - Hát ez hogy van, a kkolleginának még számlaszámot is adtam. - "Nem tudom, mi nem utalunk vissza."(hoppá6) - Tessék? - "Ez úgy működik, hogy ha túlfizetést vesz észre az ügyfél, a bankjához kell !befáradni! és visszavonni a fizetést" - Tessééék? Akkor most úgy állunk, hogy fizessem be és kész, nem lesz belőle gond. - "Igen, ezt be tetszik fizetni és minden rendben." Köszönöm. Viszhall....
Nah katonatiszt 3. alakalommal is strázsál, felkúszik a netre és fizet....NE, ha lehet...NE. A folyamat végén hiba fogadja, hogy "Átmeneti hiba miatt a fizetés nem sikeres, próbálja újra pár perc múlva." - Vigyázállás tarts, pár perc múlva is ugyanaz, másnap is ugyanaz, pár nap múlva is ugyanaz...
Fizetési határidő napján 4 jegyűt hív. 30-40 perc után megint édes női hang.... Akkor most mi van? - "Nem jelentettek hibát a rendszerben működnie kellene." - Nem lehet, hogy túl keveset próbálok befizetni? (sikeres katona webmester, volt már dolga OTP-s rendszerrel) - "Az lehet, próbáljon meg 1000 (azaz egyezer) forintot befizetni" (hoppá7) - Tessék? Szóval, megint fizessem túl a számlám - "Hát mivel ilyen kis összegről van szó, lehet azt is, hogy nem fizeti be, korlátozva nem lesz (najaaaaa) de késedelmi kamatot fogunk számolni."(hoppá8) - Akkor úgy lesz, hogy befizetem, köszönöm a segítséget. Katonatisztnek már fáj a dereka a sok strázsától, de végre el lett intézve a dolog.
Szóval a Vodafone ügyfélszolgálata nem ismeri a saját rendszerét, mit tud és mit nem. Önkényesen visszatartotta a pénzem, pedig úgy nyilatkozott, hogy visszakapom. A saját ügyfélszolgálatuk mondja, hogy "ne fizessem be" ÉS a netes rendszer "lassú" vagyis inkább áll, mert egy internetes tranzakció, mondjuk egy vásárlás teljes hossza (gondolok itt a számítógépek által végzett munkára) nem több 0,75 másodpercnél. Az, hogy 50Ft-ot nem lehet bankkártyával fizetni, az nem feltétlen a Vodafone hibája, lehet banki limit is. A telefonos ügyfélszolgálat lassú.... nagyon lassú.... annyira, hogy egy jóbarátok rész is lement az utolsó alkalommal mikor fél füllel hallottam, hogy "...Hívása fontos számunkra...." (ahha)
Paranoid katona, homár-olvasó révén, mindennek nyoma van hangfelvételen, nálam is....
Köszönöm, hogy meghallgattatok, jöhet a komment...ár és szidalom.
Az utolsó 100 komment: