Szegény éhes utas elkövette az ősbűnt, elhitte, amit a MÁV-Start a honlapján és a sajtón keresztül állít, vagyis hogy a nyári szezonban olyan vonatokat is indítanak a Balatonra, ahol van utasellátó szolgáltatás. Ez részben persze igaz, hiszen az pl. a cikkben is benne van, hogy a MÁV szerint egyelőre a kávé- és üdítőfogyasztás a jellemző, csak az maradt le, hogy azért, mert mást nem is lehet kapni. (Mai érdekes link: képes összeállítás az étkezőkocsik történetéről. Fenti képünk is innen származik.)
Tisztelt Homár!
A MÁV bőszen hirdeti a honlapján, hogy idén nyáron újra jár étkezőkocsi a Balaton parton. Külön étlapjuk is van, ami nem tűnik rossznak. Csak egy baj van: gyakorlatilag nincs semmi az étkezőkocsiban, legalábbis augusztus 2-án, szombaton nem volt.
A MÁV már tavaly is megszívatott. Direkt nem reggeliztünk, gondolván, hogy a 9:35-ös gyorson kényelmesen eleszegetünk, amíg leérünk a Balatonra. Kijött a pincérnő, rendeltünk két adag virslit, és én a balatoni kirándulás nyitányaként egy sört. Megkaptuk a virsliket kenyér nélkül, valamint a kb. 35-40 fokos sört. Kértem kenyeret, erre azt a választ kaptuk, hogy az nincs. Mondtam, hogy ezt ugye nem gondolja komolyan, hogy hoz egy tűző napon álló sört és kenyér nélkül szolgálja fel a virslit. Mondtam, miért nem szólt előre, hogy ez van. Kértem, hogy vigyen mindent vissza, vagy ahova akarja, de ezt én ki nem fizetem. Röhej az egész.
Eltelt egy év. A MÁV örömmel újságolja (honlapján és a sajtóban), hogy immáron saját maga üzemelteti az étkezőkocsijait, mert nem volt megelégedve az alvállalkozó szolgáltatásaival. Most már minden szuper, boldog utasok, elégedett ügyfelek, növekvő árbevétel. Az étkezőkocsi jobban teljesít. Példának egy sajtóhír a töretlen felívelést mutató sikertörténetről: Örülnek az utasok az étkezőkocsiknak / mno.hu
Szombati utazásunkkor - tekintettel arra, hogy a vonatot NOHAB húzta -, elég nemzetközi társaság gyűlt össze, sok vonatfotóssal. A magyarokon kívül volt egy 15 fős angol csoport, egy fiatal dán pár és pár német. Ennek megfelelően a vonat indulásakor szinte minden hely foglalt volt az étkezőkocsiban. Ekkor vett olyan fordulatot a dolog, amelyet nem hittem el: megismétlődik a tavalyi eset. Az étkezőkocsiban megint nem volt semmi. Ami volt (szó szerint pár üveg sör, kóla) hugymeleg volt, mert nem ment a hűtő. A tök normális felszolgáló lány azt mondta, hogy nem kapott árut és kérte, hogy tegyek/tegyünk panaszt, mert ő hiába jelzi a főnökeinek a készletezési problémákat (ezek szerint nem egyedi jelenségről van szó). Mondta, hogy akkora égés ez az egész, hogy nincs pofája a vendégek közé kimenni, legszívesebben leszállna...
Szóval ennyi. Azért érdekelne a dolog, hogy ez hogyan fordulhat elő. Nyilvánvalóan úgy, hogy a MÁV szarik magasról bele az egészbe, nem érdekel senkit az utas, az meg, hogy elégedett-e marginális, vagy nem létező kérdés. (Kellemes volt annak az apukának a helyzete is, aki a kisfiával utazott - persze ők sem reggeliztek - a gyerek meg mondogatta, hogy apa mikor eszünk?) Abba meg bele sem merek gondolni, hogy eszébe jut-e valakinek a MÁV-nál, hogy az ott ülők mennyit fizettek volna... Jó kis országimázs és Balaton brand építő szolgáltatás.
Az, hogy késik/késett a vonat, már annyira triviális, hogy meg sem említem. A késés annyira természetes, mint a hungarikumnak számító, étel- és italmentes étkezőkocsi...
Üdv mindenkinek: Egy éhes utas
Az utolsó 100 komment: