Tán két hete is van már, hogy utoljára Lenovo-Telemax sztori jött, pedig nem állt meg ott sem az élet, hanem zajlik. Szép komótosan. De az alábbi levél legnagyobb tanulsága nem az, hogy a Telemax továbbra is halálra frusztrálja a Lenovo tulajdonosakat. Nem. Hanem, hogy a L-tulajdonosok legjobb barátja a regionális Complaints Management Team, ami egyfajta szupercsapatként a háttérben reagálásra bírja a hivatalos szervizt meg elsikálja a dolgokat. Javaslom, a címét (cmt_emea@lenovo.com, cmt_west@lenovo.com) minden lenovós tetováltassa magára, mert adott esetben egészséget és pénzt menthet meg vele, és ki tudja, talán házasságokat meg pandákat is.
Tisztelt Homár!
Csatlakoznék egy újabb Lenovo-s, pontosabban Telemaxos/TMXes történettel - feltéve, hogy befér még a többi mellé.
Az Ideapad Y510p laptopomat tavaly Novemberben vettem meg; a laptop május végéig bírta, amikor is az alaplap feldobta a talpát.
Először egy pénteki napon próbáltam meg felhívni a Telemax futárszolgálatát - hiába: összesen egy órán keresztül tartottam a telefont, válasz nélkül. Írtam több mailt is, hogy szeretnék futárt rendelni; automatikus válasz, persze-persze majd jelentkeznek. Hétfő, kedd semmi… Szerdán egy újabb próbálkozás keretében, egyhuzamban tartottam a telefont egy órán keresztül válasz nélkül.
Megelégelve a dolgot írtam a Lenovo (regionális) complaints management teamnek, akiktől 10 percen belül választ kaptam. Felveszik a szervízzel a kapcsolatot. Rövidesen hív a Telemax egyeztetni; ők már küldenék akár másnap is a futárt. Egyeztetés után Június 6-án elvitte a futár a gépet (előtte lefényképeztem stb. Homáros sztorikból tanulva). Futár búcsúzóul mondja, "egy héten belül jó eséllyel hozom is vissza", szuper.
Szóval 2 hét volt csak a futár megrendelése - segítséggel. Ezután kezdődik csak a java.
Eltelik egy hét, gondolom rákérdezek mi a helyzet a géppel. E-mailben persze, nincs kedvem órákon át hiába tartani a telefont. Válasz 2 munkanappal később sem érkezik, gondolom megpróbálom telefonon is - úgy néz ki csak a futárrendelés ilyen nehéz, mert a másik melléken elég hamar felvették. Diktálok nevet, gyári számot… Nem találják a gépet. Hogyhogy nem találják. Hát nem tudja mi történt, de rákérdez a futárszolgálatnál, majd jelentkeznek. Újabb e-mail a complaints management teamnek - azonnali válasz, odaszólnak a Telemaxnak.
Eltelik két nap újra hívom a Telemaxot. Még mindig nem találják, de biztos megvan, csak valami gubanc van a garancia körül. Megjegyzem az ügyfélszolgálatosnak, hogy mellesleg online le lehet ellenőrizni gyári szám alapján hogy van rá érvényes garancia - erre válaszként csak értelmetlen szabadkozás. De persze, majd jelentkeznek. Kérdezem mikor, hát, ő ezt nem tudja ígérni. Magyarul ott tartunk, hogy két héttel a gép elvitele után nemhogy nem látta szervízes a gépet, de még csak azt sem tudják, hogy hol van.
Újabb két munkanappal később, már valamennyi megkönnyebbülés ér, amikor mondja, hogy megvan a gép, szervízesnél van, az alaplap füstölt el, Június 20-án meg is rendelték az alkatrészt, hurrá. Általában egy-két hét amíg kihozzák - veszem tudomásul.
Másfél héttel később még mindig alkatrészre várnak - azt javasolja az ügyfélszolgálat, hogy ha a Június 20-ai dátumtól számítva eltelik 30 nap, kiállítanak egy csereutalványt, és kaphatok egy új gépet - onnét ahonnan vettem. Mondom nekem oké ha beszerelik, de mondjon egy becslést legalább, az alkatrész mégis mikorra várható. Erről sajnos semmit nem tud mondani. Nem teljesen értem, hogyhogy nem tudnak ennek utánakérdezni a beszállítónál, de hát sajnos "ez van". Mindegy, várok még egy hetet.
Egy hét elteltével újra hívom az ügyfelest, de most már jelzem, a Lenovo honlapról idézve, hogy "A garanciális javítások törvényileg megengedett maximális időtartama 30 nap", amit a futártól számítva már határozottan túlléptünk. Utánakérdezés - rendben, ezt tekintetbe véve, ha szeretném, kiállítanak egy csereutalványt, amit beválthatok ott, ahol vettem a laptopot.
Nos a gépet a lenovo.com-on vettem, még külföldön - akik Magyarországra nem vállalnak szállítást. Mivel nemzetközi garancia szól a gépre, ez nem kellene gondot okozzon, úgyhogy kérem őket, hogy javasoljanak valami megoldást. A Telemax ebben persze nem (pontosabban sem) tud segíteni. Oké, ha ők nem, akkor ezt hogyan tudnám a magyar Lenovoval megbeszélni? Ezt az ügyfeles nem tudja megmondani, de írjak csak a Telemaxnak egy e-mailt erről, majd ott megmondják.
Nosza hát, megírom az e-mailt. Az informatív válasz szerint:
-a Lenovonak nincs Magyarországon telefonos ügyfélszolgálata,
-a Lenovohoz az elérhetőségeik valamelyikén fordulhatok - egy postai levelezőcímen.Egy újabb levélben kérem a Telemaxot, hogy vagy járjanak ők el az ügyben, vagy adjanak meg valami értelmes elérhetőséget (e-mail, telefon). Erre a levelemre (ahogyan a többségükre) válasz azóta sem érkezett. Bónusz: Egy héttel miután idéztem az ügyfelesnek a Lenovo honlapot ("törvényileg megengedett időtartam blabla") a honlapról eltűnt az egész szövegrészlet. Akit érdekel pl. wayback machine-ből megnézheti mi állt ott.
Vagyis a Telemax részéről ennyit az ügyfélszolgálatról. Szerencsére párhuzamosan a Lenovo complaints management csapattal is tartottam a kapcsolatot, akik segítőkészebbek voltak - ugyan ők is azzal kezdték, hogy ebben sajnos nem tudnak segíteni, de végül utánajártak a dolognak. Felajánlották, hogy visszafizetik a gépet, a csere ugyanis bonyolult lenne - külföldről beszállítatni stb.
Slusszpoén: az ajánlat után egy nappal (Július 22) felhívott a Telemax. Állítólag megérkezett hozzájuk az alkatrész - cirka másfél hónappal azután, hogy elvitték a gépet. Ha szeretném, megcsinálják. A választás nem volt túl nehéz, természetesen visszakértem a pénzem.
Összesen 2 hónapom, legalább 30 levelem, és sok-sok órám ráment az ügyre, ami végül nem oldódott meg. Örülök persze, hogy legalább a pénzemet visszakaptam, de kizárólag a Telemax segítségével azt gyanítom még mindig javításra várnék.
Dr. Kix 2014.08.07. 08:27:04
Dr. Kix 2014.08.07. 08:28:50
Dr. Kix 2014.08.07. 08:30:12
Dr. Kix 2014.08.07. 08:31:27
Dr. Kix 2014.08.07. 08:32:39
Dr. Kix 2014.08.07. 08:34:16
Sokadik Telemaxos - Lenovos történet. A tanulság pedig? Legalább a Lenovo (regionális) complaints management team válaszol, ha megkeresik és tudják rugdosni a Telemaxot, ha azok sz@rnak az ügyfélre.
Manyecska 2014.08.07. 08:40:26
CsakLajosAz 2014.08.07. 08:44:06
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.08.07. 08:47:05
Ez a nap se kezdődik túl jól...
Dezsike 2014.08.07. 08:51:24
Dr. Kix 2014.08.07. 08:54:48
@CsakLajosAz: Ilyenhez amúgy volt szerencsém, sok év után is működik rendben.
@Manyecska: @Jani haverja: Ne dolgozzatok, ma kispéntek van! :)
Manyecska 2014.08.07. 08:59:33
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.08.07. 08:59:35
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.08.07. 09:03:53
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 09:33:48
Dr. Kix 2014.08.07. 09:38:04
@Jani haverja: Kicsit megsajnáltalak most. Remélem, azért nem olyan rossz neked.
@Kellemes Zérókomponista: ezt fejtsd ki bővebben, mert nem teljesen világos így számomra.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.08.07. 09:45:10
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 09:55:09
A gördeszkával megskate-elhető fémkorlátokban azonban még nem találtam izgalmasságot. Bár a Fridiben annó be lett mutatva egy duplakezetlen csaj, mert iskolatűzben megfogta az izzó, lépcső mellett lévő vasat rutinból, jó. Bolyongott így agy nélkül. Amerre ment, nem volt senki, de még exit se. Megyen vissza, akkor IS megfogja korlátot, csak akkor másik kezével. Mindkettő leégett. Izgi.
Na jó, ki kér egy lángost? Fogyózzatok, addig én szétfolyok.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 09:56:51
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 09:58:24
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2014.08.07. 10:04:45
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 10:06:16
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.08.07. 10:07:08
Mellesleg az én 3 éves dell gépem sem romlott el eddig. Egy töltőt kellet cserélni, de azt 24 órán belül küldték ki futárral.
Manyecska 2014.08.07. 10:08:30
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 10:15:47
@Manyecska: felemás zokniban - melyből az egyik élénken csíkos - autentikusabbnak hat. Megvan az, hogy régen milyen telefoncsatlakozók, s sdugaljak voltak? Na, ezekre gondoljunk most kicsit. 1 perc néma internettezés!
diszkriminans (törölt) 2014.08.07. 10:24:54
Csak éppen olyan gép nem létezik, ami biztosan nem romlik el, sőt, kapaszkodj meg, nagyságrendbeli különbség sincsen a különböző márkák meghibásodási statisztikájában. Éppen ezért márkát (márkát, nem típust, modellt, mert azokban már nagy eltérések lehetnek, hiszen egy üzleti laptop anyaghasználata lényegesen jobb általában) pont hogy a szerviz háttér alapján érdemes választani.
diszkriminans (törölt) 2014.08.07. 10:26:41
Martinicske 2014.08.07. 10:32:05
Kifordított kacagány 2014.08.07. 10:33:58
amíg egy gép nem romlik el, addig sem aminőségét, sem a megbízhatóságát nem tudod lemérni, hisz tök szuper. ezek majd akkor jönnek amikor valami meghibásodik. na és akkor lép életbe amit fentebb írtam.
Kifordított kacagány 2014.08.07. 10:38:42
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.08.07. 10:41:59
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.08.07. 10:45:04
Kifordított kacagány 2014.08.07. 10:48:01
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.08.07. 10:59:25
Addig amíg nem tapasztalok mást, addig megbízok a saját korábbi tapasztalataimban.
Kifordított kacagány 2014.08.07. 11:16:32
azon túl, hogy legtöbbször tényleg nem érdemes venni ilyen hülyeségeket, talán nem a sohanemvétel a megoldás, hanem az, hogy nem bízol ködös ígéretekben meg tapasztalatokban, hanem tudomásul veszed, hogy egy eldobhatós szarra költöd a pénzed és nem lepődsz meg, ha problémád adódik vele. ami pedig működik, azt addig használod amíg lehet és nem rohansz el rögtön kicserélni, mert az új olyan kúl.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 11:16:36
"addig sem aminőségét, sem a megbízhatóságát nem tudod lemérni, hisz tök szuper" Hát én azért azt vagyok bátor látni, s érezni, hogy milyen az anyaghasználat, tervezés, illesztés. Vannak aztán még az elfogulatlan vélemények is, fórumok, persze tudni kell szűrni.
@diszkriminans: értem, amit mondasz és részigazság, de vannak különbségek. A ma használatban lévőket is belevéve még mindig az Acer+Fujitsu/Siemens vezeti a listát.
További magyar hang 2014.08.07. 11:21:08
Atörökk 2014.08.07. 11:23:54
Kifordított kacagány 2014.08.07. 11:32:07
persze hihetsz benne, vannak akik pl. a világbékében hisznek.
igi1 2014.08.07. 11:44:07
Legalább kipucoltad a gépedet a szervizelés előtt!?
Gondolom, nem.
:D
b05co_ (törölt) 2014.08.07. 11:44:42
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.08.07. 11:56:54
joska61 2014.08.07. 12:00:48
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 12:06:51
:)) Pontosan. Közelebb van a ráktérítőhöz.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 12:08:34
Mi rendetrakunk, takarítunk, mielőtt jön a bejárónő takarítani, ne találjon már kupit.
igi1 2014.08.07. 12:10:55
Pasik vagytok
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 12:12:16
++++++
samcro 2014.08.07. 12:14:27
Aki blog.hu-ban okos, az keressen meg plz. magánban. Van egy ismerősöm, akinek a blogja egyik pillanatról a másikra megadta magát. Csak egy tök üres lap jön fel, de még az oldal forrását megnézve is üres lapot kapok, hibaüzenet semmi. Az admin felület bejön.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 12:15:05
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 12:16:08
Manyecska 2014.08.07. 12:23:18
samcro 2014.08.07. 12:23:19
Black Hole 2014.08.07. 12:25:01
rokkant analfabéta mongol pásztor 2014.08.07. 12:30:08
Próbáltam segítséget kérni, de nem kaptam. Assziszik a bloghusok, hogy kibasztak velem, pedig most így egy csomó korábbi fájdalmam egyszerre megoldódott.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 12:31:07
Katarina 2014.08.07. 12:31:40
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.07. 12:42:35
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 12:44:20
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.07. 12:47:49
samcro 2014.08.07. 12:48:04
Hát igen. Kerestem support címet vagy bármit, de nem találtam még, akkor ezek szerint nem én voltam a balfasz. Mindegy, van asszem wordpress import, talán export is. Olyan blogról van szó, ahol azért a régebbi posztok is érdekesek lehetnek, szóval nem akarnák veszni hagyni.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.07. 12:52:22
...vagy ilyesmi.
ptspts 2014.08.07. 12:58:16
> Amennyiben a terméken még gyári garancia (jótállás) van, keresse a gyártó által javasolt szervizt.
Ha te ismersz olyan garancia biztosítást, ami segített volna a posztolón, akkor, kérlek, linkeld be. Ha nem ismersz ilyet, akkor nem tudom elfogadni azt az állításodat, hogy minden garanciális hibára jó a garancia biztosítás.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.07. 13:01:50
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 13:05:19
A kütyük garancia biztosítása csak a biztosítónak jó.
Minden biztosítás a biztosítónak jó. Akkor érdemes kötni, ha akkora kár ellen véd, amiből nehéz kijönni. Mondjuk ha földrengékor összedőlne a házad. Vagy külföldre utazol, és egy komolyabb balesetre rámenne az ötvenéves megtakarításod.
Kifordított kacagány 2014.08.07. 13:05:40
Kifordított kacagány 2014.08.07. 13:06:55
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 13:09:25
Pl. papa, mama válni akar, de ésszerű áron mem veszi senki meg a kecót. Felgyújtják a picsába, és feleznek.
Black Hole 2014.08.07. 13:12:19
Bassza meg, pozitív hangvételű kommentet írtam, asszem be köll vennem a gyógyszert.
samcro 2014.08.07. 13:18:06
blog.hu/help oldalt néztem, de itt nincs fent a két általad említett site.
Black Hole 2014.08.07. 13:24:40
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 13:27:30
"2 óra meddő vita után mondták a kórházi adminisztráción, hogy hagyja a picsába, a kezelés ajándék volt."
Na, ERRE kell a biztosítás.
samcro 2014.08.07. 13:29:42
@atpijkamo: szóval egyelőre maradnak bloghu ügyfelek :)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 13:32:16
Manyecska 2014.08.07. 13:35:50
Manyecska 2014.08.07. 13:37:38
hobbitroll 2014.08.07. 13:37:59
Manyecska 2014.08.07. 13:39:47
www.youtube.com/watch?v=PGH-DCNMJb4 :DD
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 13:45:57
Manyecska 2014.08.07. 13:50:22
Katarina 2014.08.07. 13:53:27
Köszönöm, amit írtál, én is bízom abban, hogy jó sokáig használhatom majd a gépet, mert nem filléres darabok ezek.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 13:58:28
Black Hole 2014.08.07. 13:59:04
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 14:00:42
Manyecska 2014.08.07. 14:01:25
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 14:03:09
Black Hole 2014.08.07. 14:07:44
Amúgy egyre több kultúra ragad rám itt, már nem írom le egyszerűen azt, hogy fasz, vagy picsa. A homár kiművel.
Black Hole 2014.08.07. 14:20:07
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.07. 14:20:32
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 14:22:20
Black Hole 2014.08.07. 14:26:09
Katarina 2014.08.07. 15:30:51
Egyébként a gép külföldről jött - konkrétan Svédországból, de nem ott vásároltam, hanem onnan kaptam. A HP magyar ügyfélszolgálatával kellett is beszélnem, mert a svéd, norvég és dán nyelvezetű telepítő CD-vel nem voltam nagyon kisegítve. Megkérdezték, milyet kérek, és másnap futár hozta. Ez korrekt.
Black Hole 2014.08.07. 15:49:34
Black Hole 2014.08.07. 15:53:01
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 15:57:04
Ha teszkóba, osanba, médiamarktba mész, azoknál is csak ennyi.
Igazán nagy tapasztalatom nincs, mert minden működik, amit veszek. Irigykedek is a posztolók izgalmas életére.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.07. 15:59:31
Segítettem már japánnak vindózóni*, mert fejből tudtam, hogy vannak a menük.
(* X-Windows, nem MS Windows, de ez a lényegen nem változtat.)
Black Hole 2014.08.07. 16:04:19
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.08.07. 16:07:52
buksikutya 2014.08.07. 16:19:16
Aureliano Buendía 2014.08.07. 17:09:08
Aureliano Buendía 2014.08.07. 17:15:33
Atörökk 2014.08.07. 17:17:06
Amíg tejelnek, hülye lennék :D
Mondjuk úgy, amit legutóbb fizettem, arányban állt a szolgáltatás minőségével :D
Aureliano Buendía 2014.08.07. 17:18:23
Atörökk 2014.08.07. 17:19:59
Válcs szolgáltatót :D
Aureliano Buendía 2014.08.07. 17:23:38
Ők itt az alternatíva.
Katarina 2014.08.07. 21:52:11
@atpijkamo: akkor legközelebb neked szólok, ha ilyen gondom lesz:-)
vidéki suzukis 2014.08.08. 10:36:08
Új korától hibás volt, számtalan javítási kísérlet után sem javult meg, pedig alkatrészenként kicserélték az egész gépet. Volt olyan része, amit többször is. Végül nagy nehezen adtak egy új gépet helyette, de nagyon nem akaródzott nekik. Pedig a sok helyszíni kiszállás, alkatrészcsere ára már meghaladta egy új laptop költségeit.
ostvan2 2014.08.08. 15:53:54
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.08. 16:15:10
Milyen vízről?
BKV reszelő 2014.08.09. 05:12:57
Brrrrrrrrrrrrr 2014.08.19. 09:14:52
Én fél évet küzdöttem velük és a huaweiel.
el....tuk 2014.08.27. 23:14:34
Ami meg az alkatrész ellátást illeti, ott a magyar szervízek mindig is ki vannak téve a multik szállítási készségének, és csak szépen kérni tudnak, más ráhatásuk nincs.
Ferkó1233 2014.10.01. 11:48:25
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.01. 12:15:22
Kb. hány levelet írjak? (Mennyi az a "sok"?)
Ferkó1233 2014.10.01. 12:45:39
Balázs Nich 2014.11.09. 21:39:53