Tékozló Homár

Újabb részletek a MÁV Split-Budapest pokoljáratáról

2014.08.13. 14:22 | Homár Hilda | 278 komment

termeszetesen 640.jpg

Hétfő posztunkra 2 reakció is érkezett. Na egyik sem a MÁV-tól, hanem két egymástól független Pétertől, akik szintén a Split-Budapest vonaton ültek illetve álltak augusztus 1-én. Duplán eladott jegyek, lezárt átjárók, használhatatlan wc, lemaradt utasok. Újabb pikáns részletek arról, milyen 10 órán át a folyosón csapatni. Lehet, hogy tényleg úgy van, hogy vonattal keletre, délre ne megyünk? (És ez nem én bölcsességem, hanem a kalauzé.)

Első Péter beszámolója:

Tisztelt Homár!

A Homárt olvasva láttam, megelőztek a Split-i vonattal kapcsolatban. Mi is ugyanezen a vonaton utaztunk oda-vissza, ugyanebben az időpontban. Néhány kiegészítésem azért lenne:

- Lilla szerint odaúton nem volt probléma. De volt, ugyanis egyáltalán nem működött a légjavító berendezés (úgy tudom, a vonaton nem légkondi van), a vonaton a folyosón teleablak volt, tehát nem lehúzható, a fülkeablak kb. 1/5-e volt nyitható. Ezért már induláskor!! közel 40 fok volt a fülkékben és a folyosón is.
- Már Split felé is annyian voltak a vonaton, hogy sokan a folyosón feküdtek a fülkék előtt.


- Split-ből visszafelé ugyanígy használhatatlan volt a légjavító, hiába kapcsolták be, egyáltalán nem volt érezhető a hatása!
- A tömeg visszafelé valóban brutális volt, a folyosó teljesen tele utasokkal, a 6 fős fülkékben pedig 8-an, 10-en voltak összenyomva, plusz a folyosón fekvő emberek csomagjai.
- A vonatot már Split-ből nem lett volna szabad elindítani, nem igaz, hogy leghamarabb csak Zágrábban lehetett csak ráakasztani egy vagont. A horvát kalauz lerázott magáról minden felelősséget, induláskor átnézte a jegyeket, többé nem is láttuk.
- A visszaúton a WC gyakorlatilag nem volt használható, a dohányosok pedig nem bírták ki,
ott dohányoztak, ahol csak tudtak.
- Nemcsak az a probléma, hogy többször eladtak egy ülőhelyet, hanem az, hogy nem létező ülőhelyekre is adtak helyjegyet!!! (pl. a 48-as ülésre úgy, hogy csak 41-46-ig van számozott ülés).

Vonattal Keletre, Délre ne menjünk, ezt mondta a jegyvizsgáló is...

Üdv:
Péter és nem Tamás!

Második Péter beszámolója:

Kedves olvasók!

A kommenteket olvasva döntöttem úgy (felháborodásomban), hogy kiegészíteném a Lilla által leírtakat pár színes adalékkal (nekem is volt szerencsém a vonaton tölteni az említett éjszakát). Sajnos a hozzászólók jó részének megnyilvánulásából jól látható, hogy miért tart ott a magyar társadalom, ahol tart. Szinte tapsolnak egyesek mások szivatásának és nyilvánvalóan a sérelem elszenvedőjét teszik meg hibásnak olcsó Józsinak meg egyebeknek. Társadalmi szolidaritásból elégtelen. Kiegészítésemet különösen ajánlanám figyelmébe (a teljesség igénye nélkül) neves-becsek “uraaam”, “Bombaló” vagy “dr. phil. Sün” kollegáknak, de azok is figyeljenek (és szégyelljék el magukat), akik hozzájuk hasonlóan gondolkodnak.

Zagrab, 4 ora, 1_2.jpg

Szóval az úgy volt, hogy a Splitből induló N kocsis vonaton (N=6-8, nem tudom) árválkodott hátul a 421-es vagon, az egyetlen ülőkocsi. Amint betolták a vagont, már szálltak is fel az emberek. Kb 1 percbe telt, hogy kibukjon a dolog: egyre több embertől halottuk, hogy ülnek a helyükön, de nemám csak úgy, hanem helyjeggyel! A 6 személyes fülkébe, ahova szólt a jegyem 10 eladott helyjegyet saját szememmel láttam (valószínűleg a maradék 2 is meglett volna, csak nem tudták elverekedni magukat a fülkéig), de természetesen biztosan mi tévedünk, akik átélték és mi vagyünk a hülyék! Ja, nem! Sajnos volt szerencsém lefényképezni az ütköző jegyeinket, szóval bukta kedves mindent jobban tudó fórumtársak (és valószínűleg a kalauznak sem véletlenül kellett ráírnia majdnem mindenkinek a helyjegyére, hogy többszörösen eladva).

Valaki megkérdőjelezte azt is, hogy a vonat reggel 3-kor volt Zágrábban és hogy tömeg akart felszállni. Nos kedves “barátom”, igazad van. Addigra már vagy 1 órát késtünk, inkább 4 volt, de a tömeg nem hiányzott (lásd csatolt képek). Csak érzékeltetésképp, a WC tele volt csomagokkal és minden fülkében a padlón is feküdtek az emberek. Természetesen valószínűleg a fényképezőgép hallucinált és nem voltak a peronon emberek, szórakozásból írt a poszoló a homárra.

Visszakanyarodva az elejére, Már Splitben az indulás előtt úgy nézett ki a vonat, hogy a WC-ig a folyosón fekvő (gyk. helyjeggyel rendelkező) embereken és táskáikon kellett átmászni, a WC-ben csomagok álltak és még a két vasúti kocsi közti fém átjárót is csomagok és emberek töltötték meg A peron meg úgy nézett ki, hogy a vonatra fel nem férő duplán eladott helyjeggyel rendelkező emberek kétségbeesetten szaladgáltak a kocsi első és hátsó ajtaja között.

Zagrab, 4 ora, 3_1.jpg

Látva a nagy tömeget a gondos horvát (vagy magyar?) vasutasok a hálókocsiba átvezető vagonok közötti ajtót a biztonság kedvéért még le is lakatolták, nem csak azzal a kulcsos tipikus vonatos zárral zárták le.

A felháborító dolog nem az, hogy a horvátok vagy a magyarok (ki tudja melyik fél hibájából) duplán adták el a helyjegyeket, hanem ennek a problémának a kezelése. Normál esetben, ha hibázik valaki, akkor elnézést kér és megpróbálja helyrehozni. Itt nem ez történt. A vasutasok mondhatom, hogy magasról tettek az egészre. A hozzáállást a “hibáztam, bocsánat, hogyan segíthetek?” helyett inkább azzal tudnám jellemezni, hogy “lehet, hogy hibáztam, igaz, hogy megszívtátok, de azért leszarom és kuss!”.

Ahelyett, hogy valaki villámgyorsan kerített volna egy másik vagont vagy felmérte volna a helyzet súlyosságát és a többi kocsi folyosólyára beengedte volna az embereket, a vonat belakatolva, marhavagonként teletömve indult el, a peronon fehér zsebkendővel integethettek neki a fel nem fért, de érvényes helyjeggyel rendelkező utasok. 1-2 óra és a víz is elfogyott a WC-ből, de ezen nem csodálkozom (elfelejtették utántölteni).

Szépen haladt a vonat és minden állomáson újabb emberek próbáltak felszállni (köztük helyjegyesek is), akiket nemes egyszerűséggel otthagytunk. Volt aki felszállt letről az egyik háló folyosójára, na őt gyorsan leszedté a kalauzok. A fel nem engedett emberek kétségbeesésükben a lábukat a vonat lépcsőjéte tették (nem engedve záródni az ajtót) és így tárgyaltak a helyi állomás alkalmazottjával, hogy engedjék már be őket a másik vagon folyosójára.

Épp ekkor próbáltam wc-re kommandózni, ezért tudom (mielőtt a mindentudók belekötnének). Nem túl kedves szóváltásba is kerültem az említett vasutassal, aki mindőssze annyit tudott mondani, hogy nem az ő hiábja, nem tud mit csinálni, nem tudja kinyitni a másik vagont, nincsen pótvagon, egyébként is ez máv vonat, úgyhogy beszéljem meg velük. Egy óvatlan pillanatban, amikor a lent várakozók levették a lábukat a lépcsőről kicsit, gyorsan fütyült és elküldte a vonatot a lent állók nagynagy örömére (1 marhavagon és legaláb 6 üres folyosós kocsi gördült ki).

Kapva a javaslaton felhívtam a MÁV-ot a vonatról és vázoltam nekik, hogy mi a módi a vonaton és hogy sürgősen szerváljanak egy másik vagont vagy utasítsák a háló kalauzt a folyosók megnyitására. A vonal túlfelén a kedves úriember közölte, hogy hát ő nagyon együttérez meg minden, de ő sajnos semmi módon nem tud kapcsolatba lépni a kalauzokkal (wtf?). Jólvan, akkor szóljanak a mozdonyvezetőnek. Azt sem tudják természetesen elérni. Jó, akkor szóljanak a következő állomásnak. Sajnos nem tudok mit tenni…..Nos kb. ez a hozzáállás jellemezte a máv-ot is az ügyben, szóval messze nem csak a horvátokat kell szidni.

Kb. 4-kor begurultunk Zágrábba (ekkor már a wc elérhetetlen volt az 1-1 állomáson bepaszírozott emberek miatt), ahol vagy 60 embert próbáltak beterelni a fényképen látható telítettségű vagonba. Itt is megvolt a kocsi elejéről végére és vissza terelés, még jött volna fel a kaller a vagonba, hogy hát biztosan nincsen-e hely (bizonyára viccből utaznak kb. a wc-ben is). Feltehetően lincsközeli hangulat alakulhatott ki és valószínűleg pár helyi kiverhette a balhét, mert kb fél órás huzavona után hoztak egy új kocsit a vonat végére, de persze ez csak arra volt elég, hogy a peronról felszálljanak, a 421-es kocsi zsúfoltságán nem sokat enyhített (sőt, semmit).

Míg az állomáson álltunk, ismét felhívtam a MÁV-ot, ahol ismét a kedves úr fogadta a hívásomat. Ez még a kocsi felcsatolása előtt volt (kb 10-20 perccel). Elmondtam neki, hogy mit látok épp Zágrábban a peronon és hogy itt lincselés lesz. Ismét elmondta, hgy ő nem tud tenni semmit, senkit nem ér el stb stb… Figyelmeztettem, hogy ebből botrány lesz és hogy a Keletit készítsék fel a reklamálók özönére. Azt is jeleztem, hogy a szituáció kulturált kezelése úgy nézne ki, hogy a Keletiben kapásból, kérdés nélkül váltják vissza a jegyeket mindenféle papírmunka kényszerítése nélkül (amit mondjuk egy átszálló külföldinek esélye sincsen elvégezni).

Természetesen mikor beértünk, a szokásos panaszirodába kellett menni, ahol a kezünkbe nyomtak egy papírnyomtatványt, amin a késés (több, mint 120 perc) miatt igényelhetjük vissza a menetjegy árának a felét (amit becsesen majd elbírálnak 30 napon belül). Tökéletes példája annak, hogy egy szolgáltató szándékos adminisztrációs akadályokkal megnehezíti az ügyfelek sérelmeinek a kompenzációját.

Végül a magyar határon kapott a vonat még pár vagont és ezután (röpke 10 órával az indulás után) már lehett levegőt venni, nem kellett a folyosón dohányzók füstjét szívni és széken lehetett ülni a föld és táskák helyett (ollé). Kérdem én, mi tartott ezen 10 órát???

És nem lehet a Szigetre fogni a dolgot. A zágrábban felszállók egy része lehet, hogy szigetelő volt, de már Splittől otthagytunk embereket, az ottani felszállók pedig turisták voltak (szépszámmal magyarok). Egyébként a határellenőrzéskor a rendőrök elejtett szavaiból arra következtettünk, hogy ez a marhavagon effekt eléggé tipikus. Ez szégyen, az országimázs rombolásának tökéletes példája (még ha máskor nem is a helyjegyek sokszorosan eladása a probléma). A fülkémben levő angolok Indiához hasonlították a helyzetet...

Azt meg csak úgy mellékesen jegyezném meg, hogy több 100 ember alapvető emberi méltósághoz való jogt tiporták két lábbal, amikor belakatoltak minket egy marhavagonba. Remélem így már minden világos és a hitetlenkedők is észlelik a problémát, ami nem az utasokban van.

Üdvözlettel,

Peter

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.13. 22:38:07

@igi1:
Hát tudod, én a hagymát régrű ismertem, de szerintem is mostmá túllőtt a célon!
Sajnálom, mer régi homáros vót, meg jókat dumáltunk, de azé lekurvázni a zsiráfot, meg a denyevért?
Az má kissé túlzás.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.13. 22:41:53

@igi1:
Mi mekkorára?
Hónapra?
Illyen hirtelen?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.13. 22:59:46

@vanek ur: @agresszív kismalac: ...ja, hát nem vagyok egy kimondott sínbuzi, de azt innen az alsó-hantavégi határból megmondom, hogy Split-Bp. vonalon nyáridőbe' egy ülő vagon nem lesz elég. Pedig még soha nem közlekedtettem vasúti szerelvényt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.13. 23:01:28

Sőt, azt is megmondom, hogy a blogmotor egy köcsög. Láttam a prájdon.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.13. 23:11:04

@agresszív kismalac:
Vajjad be, hogy szerepelté is!4!44
Sörödet megittad má?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.13. 23:20:40

@agresszív kismalac:
Hát aszt én se!4!
Viszont megfelelő mennyiségű alkohol után énekelek!
A sztivivandert simán lenyomom kandúrba!44!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.13. 23:59:05

@dr. phil. Sün‼ ツ: figyi
coltnak irtam, hogy ne nagyon ugraljon, mar az adojaval, mert O is sumakol
amit O is tud
erre zsiraf jot / orwelli melysegek, mivel hozza nem szoltam, es szerintem colt se a ferje es naturalisan lekurvazta a titsztessegeben megoszult 76 eves edesanyamat/
hoyg az fajt neki hogy coltnak azt mertem irni, hogy O is sumakol, azt sem ertem, de legyen
de hogy jon ide anyam?
meg ha szerelemes is coltba mint klan tagba, akkor sem anyamat kell kruvazni
ertem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.14. 00:07:44

@dr. phil. Sün‼ ツ: caka a tenyek kedveeert" na jól van. nálam most telt be a pohár, ezentúl egy mukkot se fogok szólni ha vénszivar teged kurvaanyáz mert be kell látni, hogy teljesen igaza van. b+ személyeskedj a haverjaiddal a gyermeteg stílusodban valahol másutt.
*zsiráf kiborul című műsorunkat hallották, folytatása nem következik*"

ez volt avalasz arra, hogy le mertem irni, colt neha fusizik, es sumakol az adoval

ez normalis reakcio?
hat a klanon belul igen

a tobbi ennek volt a kovetkezmenye

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.14. 00:11:06

tehat ha vencigo engem kurvaanyaz es teljesen igaza van, akkor zsiraf szerint az edesanyam kurva

egyeb kerdes?
na meg ennyit akartam tisztaba tenni
mostantol tenyleg hanyagolom a 10-ek bandaja oldalat
azert jo volt ma olvasni, hogy a " kulsosoknek is tele van a fasza" azzal ami itt folyik
ez nem fogyasztovedelmi blog, hanem
en vagyok a legszellemesebb, legokosabb legalparibb verseny

es a posztolo hulye

kisf 2014.08.14. 00:14:05

@igi1: @dr. phil. Sün‼ ツ: @agresszív kismalac:
Nem tudtok innét a picsába eltakarodni? ne itt pofázzatok egymásnak

Atörökk 2014.08.14. 00:16:04

@kisf:
Mi fáj, gyere, mesélj.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.14. 00:37:19

Annak érdekében, hogy a betegek megbirkózzanak szégyenérzetükkel, védekezésként saját érzéseik másokra való kivetítését, az ellentámadást, mások okolását használják, illetve mindent elkövetnek, hogy bebizonyítsák maguknak különleges mivoltukat.

A nárcisztikus embereket általában kora gyermekkorukban éri a sérülés, mely az egészséges énkép kialakulását gátolja. Valószínűleg azt éreztették velük, bármit is tesznek, nem elég jók, alkalmatlanok.

Ezek a korai tapasztalatok okozzák a "nárcisztikus szégyenérzet" kialakulását mely a "nárcisztikus düh" kiváltója, valahányszor úgy érzik, hogy nem tisztelik őket eléggé, vagy valaki viselkedése rossz fényt vet rájuk, s ezzel felszakítja a régi sebeket.

Másik fontos jellemvonásuk, hogy szörnyen arrogánsak, önelégültek és látszatra nagyon magabiztosak. Ez mind a védekező mechanizmusuk része. Magukat különlegesnek tekintik, és úgy érzik csak más hasonlóan tehetséges emberek képesek megérteni őket, vagy kapcsolatot kialakítani velük. Folyamatosan úgy érzik, hogy nem kapják meg az őket megillető figyelmet és tiszteletet, mindezt pedig azzal magyarázzák, hogy a többiek túl buták és tudatlanok ahhoz, hogy őket elismerjék.

Sokszor irigyek másokra, akikről azt hiszik, többet kaptak az élettől, noha szerintük ők sokkal inkább megérdemelnék. Gyakran fantáziálnak sikerről, hírnévről, ismertségről, mivel szükségük van arra, hogy így töltsék ki a lelkükben keletkezett érzelmi űrt, vagy tereljék el az elégedetlenségérzetükről a gondolataikat.

A másik ember csak addig fontos a számukra, amíg az pozitív hatással van rájuk. Ez lehet akár úgy, hogy valamilyen pozíciót köszönhetnek neki, vagy csak egyszerűen csodálja a nárcisztikus beteget. A lényeg, hogy ismételten csak róluk szóljon a történet.

kézműves étcsokimikulás 2014.08.14. 06:06:28

joreggelt...

meg mindig / mar megint megy a musor???
:(

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.08.14. 07:21:40

szivárványos szépreggelt, és dupla is volt, és siettem, hoyg átmenjek alatta, azt hiszem sikerült..bibibiiii
Aki mást mond, az nézzen csíkos felhőket :P

Manyecska 2014.08.14. 08:14:12

@kézműves étcsokinyuszi: cssssst! ne pofázzunk!:) a munkában megfáradt rendes-becsületes-dolgozó-tisztességes /idéztem/ emberek ITT pihenik ki a fáradalmaikat ami abban merül ki hogy elolvasnak 500 orandzsvéjz-kommentet, és 300 Pléjsztésion v. Pléyersroom kommentet hetente. Csssst! Rossz hír hogy más is lazulni jár ide.
Komolyan mint a vakbélgyulladás..!
:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.14. 08:26:15

na gyerünk gyerekek sorakozó, maaóóórgitt nővér már osztja a xanaxot a kezelőben. aki jól viselkedik kaphat dupla adagot is, a portásjózsi meg féláron adja ma a dugipáleszt, hogy le is tudjuk nyelni egészben. aranyélet!

Bombaló 2014.08.14. 08:35:57

@agresszív kismalac:
"Split-Bp. vonalon nyáridőbe' egy ülő vagon nem lesz elég. Pedig még soha nem közlekedtettem vasúti szerelvényt."

Vonatösszeállítás:
www.mav-start.hu/res/1204_1205_adria_14.pdf

Éjszakai vonatnak megfelelően ez azt jelenti, hogy nemzetközi forgalomban 1 ülőhelyes, 3 fekvő és 1 állóhelyes kocsi van. Belföldön papíron 1, gyakorlatilag pedig két erősítő kocsi van a vonaton.
Több kocsi nem lehet, mert utána az a panasz jön, hogy lelóg a vonat a peronról és a kavicságyra kellett leszállni.
Azon lehet vacillálni, hogy hány fekvőhelyest cseréljünk le ülőhelyesre egy éjjeli vonaton.

Bombaló 2014.08.14. 08:42:57

Kiegészítés, már ami a MÁV-os részt illeti persze, mert ezen kívül egy Moszkva-Split és egy Prága-Split hálókocsi is van, de arra azthiszem a MÁV nem adhat el jegyet.

vanek ur 2014.08.14. 08:48:06

@agresszív kismalac: "hogy Split-Bp. vonalon nyáridőbe' egy ülő vagon nem lesz elég."
Vonat indul Splitből 18:34-kor, érkezik Budapestre 9:44-kor. Gimnazista, egyetemista hátizsákos turista spórolásból még be is vállalja (mert még bírja a gyűrődést), de ezen az időtávon nem az ülőkocsi az ideális, hanem a fekvő, vagy a háló. Az ülő inkább a rövidebb távra, tehát főképp belföldön utazóknak van kitalálva. A MÁV Magyarországon belülre ezért is pakol még a vonat végére 2-3 ülőkocsit. A horvátnak is illene tudnia, milyen belföldi igények vannak, és eszerint kellene a kifejezetten belföldi utas részére 1-2-3 kocsit hozzáadni a vonathoz.

helianthus 2014.08.14. 08:58:38

@vanek ur: ha így van, miértvolt lezárva a hálókocsi? Oda nem vettek jegyet gondolom. :/
Jó reggelt!

2014.08.14. 09:02:47

A fülkémben levő angolok Indiához hasonlították a helyzetet...

Miért? Volt elefánt is?

2014.08.14. 09:04:19

Hálókocsi helyett állókocsi!

Manyecska 2014.08.14. 09:13:26

Tényleg, pár tehenet is fel kellett volna préselni!:))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.08.14. 09:14:41

én az orient expresst szeretném kipróbálni. Tudja valaki, hoyg van még?

Manyecska 2014.08.14. 09:14:44

@Cicmen: nem, a horvát jegyellenőr volt a szent állat. Sajnos.

Manyecska 2014.08.14. 09:15:47

@batgirl: Igen, én tudom.
Amúgy a Nyugatiból indul havonta /?/, szombatonként, reggel 9h körül, szoktam látni merén a temetőbe a mizseivel járok...

2014.08.14. 09:22:59

@Manyecska: a horvát jegyellenőr volt a szent állat.

A horváthok getzik! ENNYI!

2014.08.14. 09:26:44

@sugargiraffusplumps.: vagy kígyóbűvölés a hálókocsikban?

Gondolom duktak egyet!

K úr 2014.08.14. 09:30:24

Ha egy vasuti kocsit brutalisan tulzsufolnak, az kozveszelyokozas. Feljelentest kell tenni ismeretlen tettes ellen.

2014.08.14. 09:37:45

@K úr:

Ha egy vasuti kocsit brutalisan tulzsufolnak, az kozveszelyokozas.

Azért ott van a "ha nem tetszik ne szállj fel lehetőség" ám!
A balatonin nyáron ugyanígy tolongnak és van panaszkodás pedig csak várni kéne egy másikat, mondjuk amelyik novemberben indul mert azon van bőven hely!

Mielőtt belebonyolódnánk csak azt akarom mondani hogy csúcsban az isten vonata sem lenne elég, különben meg idényen kívül üresen járnak a nyaralóhelyeket érintő szerelvények. Ez már csak így van!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.08.14. 09:54:54

@sugargiraffusplumps.: ha ezt nézzük, akkor a posztoló ne szóljon ez szót sem :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.14. 09:56:59

@batgirl: hát, az élet nagyon kockázatos dolog. ha valaki mindig biztosra akar menni akkor vagy öngyi lesz vagy bezárkózik egy betonbunkerbe :D

vanek ur 2014.08.14. 10:05:07

@helianthus: "ha így van, miért volt lezárva a hálókocsi?"
Tessék kicsit visszaolvasni:
"Azt az előző posztban mások már leírták, miért nem nyitották meg a hálókocsit. Ez még ilyen helyzetben is elfogadható érv, ezen is felesleges rugózni."
A hálókocsiba csak azt engedik be, akinek a jegye oda szól, hogy csökkentsék annak kockázatát, hogy amíg békésen húzod a lóbőrt, valaki meglovasítsa a csomagjaidat.

Bombaló 2014.08.14. 10:06:16

@helianthus:
"a így van, miértvolt lezárva a hálókocsi? Oda nem vettek jegyet gondolom. :/"

A hálókocsinak külön személyzete van. A hálókocsiban csak az tartózkodhat, akinek oda érvényes (hely)jegye van. Ebből kifolyólag sokkal biztonságosabb az utazás, mint bármely más módon.

De vannak még adalékok. :)
Pl.
www.mav-start.hu/res/gcc_civ_prr_2013_okt__1_1_sz__mod-dal_egys__szerk.pdf
"5.2.12. Azokat az utasokat, akik kockázatot jelentenek a működés biztonságára, vagy más
utasokra, vagy akik elfogadhatatlan magatartásukkal más utasok számára
kellemetlenséget okoznak, az utazásból kizárhatják és nincs joguk a menetdíj
visszatérítésére."
Lett volna mutatvány, ha előszedik ezt a pontot. :)

kisf 2014.08.14. 10:08:06

Ülőkocsit nem feltétlenül csóróságból vállal fel az ember. Vonaton nem tudok aludni, a gyerek az ülésen csak hátradől és alszik.Erdélyt simán ülőkocsiztuk, jöttünk-mentünk-söröztünk-beszélgettünk éjszaka.Nappal meg rögtön fesztivál.
Opnisok sorakozó kommentelni...:))

gmarc 2014.08.14. 10:17:11

1. Éjszakai vonaton háló/fekvőhelyen érdemes menni, nehogymár az a 4-5 ezer Ft-on múljon. Ha nem is tud aludni, mindenképp kényelmesebb.
2. A hálókocsit a kalauz azért zárja le, mert ezzel akadályozza meg a lopásokat.
3. A horvát vasút az Adriába nem ad kocsit, ezt a két vasút szerződése szabályozza, tehát nem úgy megy hogy csak ráakasztok még párat. Kőkemény üzleti vonat, ha úgy tetszik menetrend szerinti charter, ez a MÁV-S biznisze. Ezen túlmenően jelenleg van egy vonathossz korlát, ami 7 kocsi, mivel az Ogulin-Split szakaszon 26 ezrelékes emelkedők vannak, és a horvát személyszállítás mozdonyai ennyit bírnak (dízel).

XDFF 2014.08.14. 11:16:00

Tisztelt utasok!

Nemi vasutas es europai jogi alapismerettel a következöt szeretnem a törtenethez hozzafüzni.

Az utasok jogait a 1271/2007-es EG rendelet rögziti, ami minden europai unios vasuttarsasagra nezve kötelezö ervenyü. A vasuttarsasagok többek között kötelesek az utasokat az utazas megkezdese elött es az utazas alatt megfelelö odon informalni, valamint kötelezve vannak segitsegnyujtasra is (többek között hotel/taxi biztositasara).

Az kocsiban az összes WC meghibasodasa a szerelvenyt közlekedtetesre alkalmatlan allapotba hozza, azaz ki kell cserelni. WC nelkül lezart ajtokkal összeterelve lehet, hogy a kenyszerites is megvalosult, ami egy büntetöjogi kategoria.

A keses alapu menetjegy-visszaterites (60 perc keses utan) a legkevesebb, ami itt szoba jöhet. A törtenetet megirnam a MAV vagy/es a horvat vasutak felügyeleti szervenek, akinek hivatalbol ki kell vizsgalnia a törteneteket.
Ezek a szervek allitjak ki többek között azt a biztonsagi tanusitvanyt, ami szükseges ahhoz, hogy a tarsasag egyaltalan vasuti szemelyszallitast bonyoilitson le. Emiatt ez a szerv vagy egy altala megbizott szerv felügyeli a biztonsagi elöirasok betartasat is.

Kenyszerites eseten a dolog rendörsegi ügy.

Azt tanacsolom a porul jart utasoknak, hogy tajekozodjanak a jogaik felöl es eljenek velük.
A forumokon hangot adni a nemtetszesnek itt nem vezet semmire. A jogok adottak a betartatasukat, ha maskent nem megy, ki kell kenyszeriteni a szolgaltatokbaol.

Itt nem kerdes, hogy ki, mikor cserelt kocsit, ki hibazott, es miert. Az utast ez nem kell, hogy erdekelje.
Az utas azert fizet, hogy biztonsagosan A-bol B-be jusson az adott kocsiosztalyok.

Mindenkinek ajanlom figyelmebe az EU-rendeletet ami magyar nyelven is elerhetö, valamint a MAV ASZF-jet. (Az ASZF nem mondhat ellent az EU rendeletnek).

A vasuti közlekedes jobba tetele nem csak a vasutak, hanem az utasok felelössege is.

tace 2014.08.14. 11:17:45

Ezek szerint a máv 3 év elteltével újabb szintekre emelte a mára már klasszikus "anal black monster cock attack" módszerét.. Éljen-éljen!

mav.blog.hu/2011/07/25/a_vilag_legjobb_panaszlevele

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2014.08.14. 11:29:53

Egy ismerősömmel vonattal utaztunk megyeszékhely és főváros között. Leültünk, megszólalt: kb. 30 éve nem ültem vonaton, mondjuk azóta semmi nem változott, csak a vörös csillag került le a mozdony elejéről, akár ezzel a szerelvénnyel is utazhattam anno...

Izo 2014.08.14. 11:41:21

Fel kellett volna szállni a hálókocsiba, azt mondani, hogy nincs jegyem, és nem is tudok fizetni. Ekkor írnak egy utasleadási lapot: menetjegy+50€ büntetést be kell majd fizetni. Aztán itthon írni a MÁV-nak hogy ezt szépen felejtse el az adott körülményekre tekintettel.

Izo 2014.08.14. 11:44:32

@XDFF: Ha már így képben vagy, szerinted kinek a sara a többszörös jegyeladás, ami probléma gyökere?

M_R 2014.08.14. 12:27:13

@Izo: A MÁVó-ot nehéz lenne alulmúlni..

Teljesen mindennapos hogy nyári időszakban duplán eladott helyjegyek vannak - de én is láttam már olyat hogy belföldi IC-re eladtak nem létező helyre helyjegyet.

A panaszkezelésük szinte felülmúlhatatlan: három éve történt, hogy az egyébként 2.5 óra körüli menetidejű IC több mint 3 órát késett: a végállomáson a feldühödött tömeget látva nemes egyszerűséggel bezárt a panasziroda. Lévén péntek, majd hétfő délelőtt 9-től lehet panaszt tenni, nyomtatványt kitölteni, csatolni a jegyet és helyjegyet és 30 nap múlva a helyjegy árnak 50%-át talán visszatérítik (a jegyet minek, végül is a vonat elért a végállomásig, ezzel részükről a "szolgáltatás" megvalósult...)

Szerencsére ennek a remekül működő állami vállalatnak a vezérei minden évben megkapják a 4-8 milliós jutalmaikat...

kisf 2014.08.14. 13:22:24

@gmarc: VÉGRE egy jól használható hozzászólás, ide értem az XDFF-ét is...:))

hiphiphurra 2014.08.14. 13:23:42

@XDFF: Koszonjuk a konstruktiv valaszt.

Nemi tisztazas: a halokocsikban voltak, csak belakatoltak az ulokocsibol atvezeto atjarot es ha valaki a peronrol probalt beszallni oda, azt leszedtek (turelmesek lehettek az eberek, mert ha egyszerre 10en felszallnak, azt nemigen szedi le senki).

A sok okosnak (nem nekedm akinek valaszolok), akik szerint meg az utas a hulye, mert miert ment ulokocsiban, meg miert nem tudta elore, hogy egy rakas szar less, hiszen az olyan egyertelmu..

Szoval toluk kerdezem, hogy ha van egy ulokocsi a vonaton, akkor ugye az a normalis, ha az ulokocsiba senki nem valt jegyet, mert az cask disznek van (ha meg a halok mar elfogytak, akkor nyilvan inkabb nem is utazik), a mav eseteben meg teljesen normalis, hogy ha egy vonalon (ezek szerint) koztudottan allandoan ez van, akkor sem jut eszukbe megmozditani a segguket es atszervezni valamit.

kisf 2014.08.14. 13:27:20

@gmarc: Üdv! Négyen mentünk, így már azért egy huszas a különbözet.

hiphiphurra 2014.08.14. 13:31:52

@gmarc: Koszi, de azert gondolkozz el az alabbiakon

1) tehat akkor szerinted az lenne a normalis, ha az ulokocsi ures lenne, es akinek nem jut mar halo hely, az inkabb otthon maradna, remek!
2) Amikor ennyire elkurnak valamit, hogy duplan eladjak az osszes jegyet, akkor az a minimum, hogy beengedik oket a halo folyosojara es a kalauz a halo lakoinak szol, hogy zarjak belulrol ok az ajtojukat (gondolom nem csak az ulokocsik fulkei zarhatoak). Sehol nincsen a tizparancsolatban, hogy ne engedj embereket a halokocsi folyosojara.
3) Vilagos, bar ennek ugy kene mennie, hogy csak raakasztok egy kocsit. A deliben nem egyszer lattam ilyet, hogy ujabb reszt toltak a tultelitett szerelvenyhez. Egyebkent tegyuk fel, hogy ok, 7 kocsi es nem bir tobbet a mozdony. Akkor az a megoldas, hogy megprobalom az 1 kocsiba benyomkodni a tobb, mint 2 kocsinyi ember es meg nekem all feljebb vagy inkabb rendesen tajekoztanti kene az embereket es a fele vagy busszal elvinni vagy felajanlani szallast a kovetkezo vonatig es azzal eljuttatni.

Bombaló 2014.08.14. 14:13:24

@hiphiphurra: Egy vonat maximális hosszúságát 2 dolog befolyásolja, hogy azokon az állomásokon ahol megáll, melyik a legrövidebb peron. A másik, hogy a továbbítás útvonalán mekkora terheléssel közlekedhet a vonat.

És igen. Ha több az utas, mint a hely, akkor az utasnak az a választása, hogy ottmarad. Sőt, a HZ-nek kellett volna a többlet emberkéket letenni a vonatról.

Ha nem tévedek, a repülőgépek esetében élő módszer a túlfoglalás rendszere. A légitársaságok pl. 300 helyre 320 jegyet is eladnak ha van igény. Azért, hogyha ebből az utolsó pillanatban visszalép 30 utas, a gép akkor is tele legyen. Ha mégsem, akkor a gép nem 310 utassal indul, hanem 300 fővel, a hoppon maradt utolsó tíz pedig kártérítésre jogosult, és/vagy egyéb szolgáltatásra másik járatra stb.

A többlet helyjegy eladás problémája fentebb már le lett írva, amely elsősorban nem a MÁV hibája, de le kell meccselnie a horvátokkal.

Szóval cudar világ lenne(?), ha kőkeményen betartanák a létszámstopot?

XDFF 2014.08.14. 14:54:46

@Izo: Szia IZo,

a kerdes nem egyszerü. Nagyban függ attol, hogy milyen rendszerben tartjak nyilvan a szerelvenyeket.
Egy szerelvenycseret at kell vezetni a szamitastechnikai nyilvantarto programba (ha van). Ha ez a program nem kelö sürüseggel kommunikal a jegyelado rendszerrel, akkor leher ilyen baki.

Nem is arrol szolt a posztom, hogy ezek mindig elkerülhetök. Napi több ezer vagy akar 10.000 vonattal EU-szerte mindig is lesznek gondok.
A kerdes az, hogy hogyan kezelik az elöallt helyzetet.

Szerintem mindket fel reszeröl több megertes kell: az utasnak tisztaban kell lennie azzal, hogy a sajat biztonsaga erdekeben szükseg lehet arra, hogy hirtelen egy kocsit lecsereljenek. Es ha nincs ami guruljon, akkor sajnos senki nem tud tenni semmit.
A vasuttarsasagoknak meg azzal kell(ene) tusztaban lenniük, hogy ök elnek az utasokbol es a teherszallitasbol.

Ha a hiba elöallt, a ki volt a hibas nem segit senkin. Inkabb a: hogyan oldjuk meg a lehetö legkevesebb kellemetlenseggel es hogyan karpotoljunk a fontos.

XDFF 2014.08.14. 14:59:16

@hiphiphurra:
A szabad mozgas önkenyes korlatozasa önmagaban kemeny.
A probleme itt leginkabb a WC-vel van.

Ha valaki maga ala csinal, egy emberhez meltatlan helyzetbe kerül, es ennek okozoja a vasuttarsasag illetve az aki bezarta az ajtot. Amig van müködö wc egy szerelvenyen, addig biztositanoi kell a hozzaferest. Ha nem megoldhato, ki kell üriteni a kocsit, le kell kapcsolni. Akkor is, ha meg 3 ora keses elöall emiatt.

McZozo 2014.08.14. 15:02:39

@Bombaló:
Az peronhossszusag nem hiszem hogy szuk keresztmetszet lenne. Itt a kodos albionban sokszor utaztam ugy hogy voltak kis allomasok ahol rovid peron volt itt bemondtak az allomas elot thogy le es felszalni csak az elso ket kocsibol lehet igy mndenki idejeben atbattyogott az elso ket kocsiba es meg volt oldva.

gmarc 2014.08.14. 15:03:47

@hiphiphurra: Elismerem, nem normális hogy egy kocsiban 2x annyi ember van mint amennyi a férőhely, és nyilván az se normális ha tényleg helybiztosításos a vonat nemzetközi forgalomban is, akkor hogy lehet 2x eladni egy helyet, ezt derítse ki a horvát vasút.

Ami a plusz kocsikat illeti: a Déliben lehet variálni, mert van tartalék, és egy cég a szolgáltató, ő a saját kocsijaiból kigazdálkodja, de Splitben csak horvát kocsi van (ha van, a HŽ nem bővelkedik kocsikban), azért meg kőkemény díjat számít fel). A vonatok összeállítását a SZVÖR szabályozza (Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje), ez szabályozza az Adriát, mint magyar vonatot. Sajnos nemzetköziben nem igazán rugalmas a rendszer, belföldön meg a kocsihiány a gátja.

Amúgy első osztály nem volt a vonaton? A nagykomfortban 5 €-ért lehet fektethető forgatható ülésen utazni.

gmarc 2014.08.14. 15:08:27

@McZozo: A közelmúltig, amíg a HŽ-nál nem valósult meg a személyszállítás és a teherszállítás szétválasztása, a vasút nagyobb gépet adott a vonatra. 2010-ben utaztam arrafelé, meg 2011-ben, 12-13 kocsival mentek az éjszakaiak, igaz, emelkedőben volt hogy alig csoszogott 20-30-cal, meg egyszer elforraltuk a hűtővizet pont az Adrián az első komoly emelkedő után. (Ott 70 perc késést szedett össze, de Zágrábban már pontos volt). Viszont azok a gépek nagyobb teljesítményűek voltak (2062-es sorozat), mint azok, amiket a személyszállítás kapott (2044-es sorozat). Ha az energiát is ráadja a légkondik működtetéséhez (200-300 kW elvétele a vontatástól), akkor nehezen mássza a hegyeket, ezért a 7 kocsi korlát.

McZozo 2014.08.14. 15:14:33

@ptspts:
Nem konkretan az emberi meltosagodra hegyezem ki a dologot hanem azt mondtam csak, hogy itt ha azt mondom hogy uristen ez mar katasztrofalis es en nem szallok fel mert ahogy te mondod azt valasztom hogy felelossegteljes vagyok. akkor a budos boha eletben nem kapok karteritest senkitol semmiert. Mondhatom en az atya uristennek hogy azert nem szaltam fel mert ... azt fogjak mondani vonat ott volt ott volt lehetoseged megvotl meg. MAsik 1000 ember el tudott jonni te meg nem bocs. Es en erre irtam hogy itt a baj, mert Repulonel ilyen esetben ahogy masok is irtak nem terelnek fel a repulore 5x annyi embert hanem csak annyi megy amennyi mehet a maradek kap jegyet masik gepre esetlegesen szallast es karteritest is. Ez lenna vonaton is normalis. Kimesz meglatod mi a helyzet odamesz kallerhez vagy valami helyi illetekes elvtarshoz ahol jelzed hogy te itt voltal de ugye a korulmenyek erre kapsz jegyet masnapra es igazolast arrol amit alitasz es ezzel monbdjuk 30 napon belul benyujthatod a szallas es egyeb koltsegigenyedet es akkor igazad van ha igy lenne. DE amig nincs igy nem lehet azert felelossegre vonni embereket hogy nem visznek magukkal annyi penzt hogy minden esetben zsebbol megszalhassanak az elnoki lakosztalyba es maganrepulovel hazamehessenek. Mert sokan orulnek hogy arra vol penzuk hogy elmenjenek

hiphiphurra 2014.08.14. 15:15:00

@XDFF: Apropo, wc, a mi fulkenkben volt olyan, aki egy nesteas uvegbe votl kenytelen vizelni, mert nem jutott el a wc-ig :)

hiphiphurra 2014.08.14. 15:17:29

@gmarc: fogalmam sincsen, mindenesetre aki felszallt, kesobb mar eselye nem volt leszallnia, foleg csomagokkal nem, mert bedugult az egesz kocsi. Mondani senki nem mondta, hogy menjen at barki masik kocsiba, sot a szomszedos halokocsiba vezeto ajtora lakatot is tettek pluszba.

McZozo 2014.08.14. 15:18:43

@gmarc:
nem vagyok szagerto de laikuskent ugy gondolnam erre talaltak ki hogy osszekapcsolnak 2 mozdonyt. szoval ha akarnak szerintem konnyen megoldhato lenne az is akar

Macropus Rufus 2014.08.14. 15:20:02

@kézműves étcsokinyuszi:
"ha akkora hepaj van,akkor 6-8 hozzam hasonloval leulok a csomagjainkkal a vonat ele szepen es megvarom,mig odaer a rendor/bakter/illetekes aztan mehet a cicaharc..."
sztem simán elvitetnének onna, és még az esetleges késéseket is a nyakatokba varnák. Nem lenne ott semmiféle harc.

hiphiphurra 2014.08.14. 15:23:05

@McZozo: Jo, az teny, hogy egy mozdony nem mindenhol van vagy kocsi sem (nem tudom split kornyeken van e a horvatoknak nagyobb allomasa), szoval ok, nem hoztas se uj kocsit se uj mozdonyt, de a kiveteles helyzetek kiveteles megoldasokat kovetelnek, szoval vagy a folyosora be kellett volna engedni a tobbi kocsiban az embereket (nem erdekel, hogy normal esetben nem lehet) vagy pedig normalisan kellett volna kommunikalni es szallast/egyebet ajanlani annak, aki hajlando kesobb menni.

sajtomagnes 2014.08.14. 15:23:18

Végre érkeznek a technikai részletek is...
Most tudom értékelni, hogy fekvőhelyet váltottam - bár ha azt is többször adták volna el, kipakolom az ágyneműket a szolgálati fülkéből. :)

hiphiphurra 2014.08.14. 15:27:05

@hiphiphurra: vagy az elso allomason, ahol van masik kocsi, hozzavagni egyet mar a hegyeken tul, cask a horvat belfoldi reszre. Egyes allomasokon, ahol alltunk full ures kocsikkal lattuk menni akar velunk azonos iranyba tobb vonatot. Ok, nyilvan nem egyszeru lekapcsolni meg attenni, lehet hogy muszakilag sem lehet (meg a hegyes resz utan sem, ahol nincsen gond az emelkedovel), de egyebkent ilyen durva overbooking eseten az nem szamit, hogy mennyibe kerul, meg kellett volna oldani!

McZozo 2014.08.14. 15:31:52

@hiphiphurra:
Tisztaba vagyok hogy nem mindenutt van mozdony kocsi amit elo lehet csak ugy huzni a kapapbol. DE a leirtak alapjan ugy tunik hogy adot tidoszakban ez altalanos azon a a vonalon. TEhat nem meglepetesszeruen eloszor fordult ez elo. Ez esetben azert lehetne ilyenre tervezni. CSak ugy gondolom dragabb lenne.
De tudom anglia nem magyarorszag de itt miert tudtak megtenni hogy azon a vonalon ami londonba jar minden oraban szimpla szerelvenykent az olimpuia alatt ami elorelathato volt valtoztattak hogy eloszor is nem orankent ment hanem felorankent, masreszt ezidotajt vegig duplaszerelvenykent. Egyszeruen osszeakasztottak ket szerelvenyt hogy legyen hely mindenkinek. Es bar igy is teli volt de nem volt marhavagon a mosdok elerhetoek voltak eseteg egy ket ember allt egy ket megallot, de semmi extra.
Ugy gondolnam, hogy a nyari magyarok rohama a tengerpartra a horvatok rohama a szigetre olyan ami elorelathato es lehetne tenni ellene

hiphiphurra 2014.08.14. 15:32:24

@sajtomagnes: Na, kerdezzuk meg a masik oldalt is :) zarhato volt belulrol a halofulketek? Tulelhetetlen let volna a reszetekrol, ha folyosonkent 8 es a vagon 2 oldalan mondjuk 3-3 ember fekszik/ul a csomagjain? Több sehol nem lett volna, ha megnyitják a folyosókat :)
Itt egyesek arra hivatkoznak hogy ugye azért nem ereszthet be senkit a hálo kalauz, mert akkor mindent ellopnának, mennyire igaz ez?

McZozo 2014.08.14. 15:33:44

@sajtomagnes:
Azert fogadjunk ha egy 180 centi magas voroshalyu zold szemu top modell lett volna akivel meg kell osztanod a halokocsidat nem reklamaltal volna :)

hiphiphurra 2014.08.14. 15:41:04

@McZozo: egyetertek veled es en is azt irtam, hogy miert nem tesznek ra. Viszont szerintem nem ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy ha mar nem tesznek ra, mert allitolag nem tudnak, akkor miert nem kezelik normalisan a helyzetet egy ilyen elcseszésnél...
Meg az is, hogy ha ez rendszeres, akkor hogyan engedheto meg, hogy ne történjen semmi az ügyben.

sajtomagnes 2014.08.14. 15:42:51

@hiphiphurra: Sajnos sok biztonsági felszereléssel nem rendelkeznek a ZSSK kocsik: kalauzkulccsal nyitható fülkék, vékony lánccal belülről beakasztható. Ilyen esetekre B-forgatókönyvnek kellett volna készülni, hogy legalább a helyjeggyel rendelkező utasoknak egy üres(sé tett és a zargatott utasokat kárpótolt) fekvőfülkét felajánlani, amiben 8-an le tudtak volna ülni. A folyosón utazás viszont nem megoldás: este még 2 belföldi vonat indul Splitből, amivel délután 5-re Budapestre lehet érni Zágrábi átszállással (vagy reggelivel) Sajnos senki sem az indiai megoldásra vett menet és helyjegyet...

XDFF 2014.08.14. 15:47:33

@hiphiphurra

Szerintem ez az üvegbe vizeles meger egy bejelentest.

Az ilyen es hasonlo esetekben a költseg nem szamit.
MINDEN olcsobb, mint a szemelyszallitasi engedely elvesztese ;)

A hotelt pedig - elvileg - nem kell az utasnak megelölegeznie, ha a vasuttarsasagnak van szerzödeses hotele a környeken, akkor egy kupon elleneben kapni illene szallast. A hotel meg a vasut majd elszamolnak.

Az europai szerv különben az ERA - European Railway Agency.

hiphiphurra 2014.08.14. 15:53:04

@sajtomagnes: Koszonom a valaszt! Ertem, azert ebben a kiveteles esetben szerintem a belancolos megoldas nem lett volna ordogtol valo (semmikepp nem medoldas, max kenyszermegoldas).
Ha jottek utana a belfoldiek, akkor viszon nem tudom miert nem kommunikaltak ezt az embereknek es miert nem ajanlottak fel penzt annak, aki hajlando ugy menni..? (egyebkent sokaknak csatlakozasa volt, nem egyszer nezmetkozi, szoval az az 5 ora is szamitott).

McZozo 2014.08.14. 16:05:04

@hiphiphurra:
Egyetertunk amite nirtam az a szervezes amit te irsz meg a kialakult helyzet kezelese szerintem mindkettonek mukodnie kellene. De tokeletesen osztomhogy az ugyanolyyan sulyos ha nem tudnak kezelni barmilyen varatlan helyzetet. Ez ugyanaz a centralizaltsag kicsiben ami nagyban is van ebben az orszagban. Itt is gondolom aki donthetett volna nem volt elerheto aki meg elerheto volt nem rendelkezett jogkorrel. Pont ugyanaz mint mikor addig nem tett senki semmit a hoban rekedtekkel amig Viktor kiraly haza nem jott es meg nem engedte hogy bevessek a katasztrofavedelmet. Mindenki felti a segget es felsobb utasitas nelkul egy szoget nem tesz keresztbe hogy vedje magat.

gmarc 2014.08.14. 16:24:55

@McZozo: Sajnos a horvát vasút is lefelé tart a lejtőn, Split környékén csak annyi 2044-es van amennyi muszáj, a Cargótól gépet kérni meg macera, meg drága, ezért inkább nem kavarnak...

hiphiphurra 2014.08.14. 16:38:01

@gmarc: Egyebkent mi van akkor, ha teszem azt lerobban 1 belölük? Zágrábból 10 óra múlva megérkezik a csere gép?

Csapee 2014.08.14. 19:11:18

20 eve nem utazom vonattal a fenti problemak miatt. Latom ez ido alatt sem sikerult legalabb orosz szintre felfejlodni.

ptspts 2014.08.14. 20:03:49

@McZozo: Egyetértek, úgy lenne normális tele vonat esetén a problémakezelés és kártérítés intézése, ahogy írtad. Nyilván még jobb lenne, ha sosem lenne eladva több helyjegy ugyanarra a helyre.

> nem lehet azert felelossegre vonni embereket

Én nem voltam felelősségre senkit. Én csak leírtam a véleményemet, hogy szerintem miért ki a felelős.

> hogy nem visznek magukkal annyi penzt hogy minden esetben zsebbol megszalhassanak az elnoki lakosztalyba es maganrepulovel hazamehessenek.

Én nem írtam se elnöki lakosztályról, se magánrepülőről.

> Mert sokan orulnek hogy arra vol penzuk hogy elmenjenek

Akinek épp csak annyi pénze van, hogy elmenjen, de plusz 1 éjszaka szállásra és plusz 1 sürgős hazaútra (pl. másnap induló, menetrend szerinti vonattal, busszal vagy repülővel) már nem futja, annak azt tanácsolom, hogy egyelőre ne utazzon, hanem előbb gyűjtsön még hozzá annyi pénzt, hogy vész esetén se legyen kényszerhelyzet elé állítva. Én felelőtlennek tartom azt, ha valaki kicentizi a lehetőségeit, és vész esetén bajba kerül. Ez hasonló ahhoz, hogy pont annyi pénze van, hogy egy LED tévét tud venni belőle, és megveszi. Mert bármikor elromolhat a mosógép, és ha úgy alakul, hogy nem javítják meg időben, akkor kell(het) venni egy újat. Számomra felelőtlen az, aki az utolsó fillérét luxusra költi (a külföldi utazást és a tévézést ebből a szempontból luxusnak tartom).

Ha van ellenérved az ellen, amit valóban leírtam, azt örömmel fogadom.

lombozódó 2014.08.15. 00:32:02

ptspts 2014.08.14. 20:03:49
Kellenek az okoskodó / nagyon okos emberek.
Mert úgy e az ma 2014- ben nem várható el , hogy a fizetett összegért a vásárolt szolgáltatást megkapod.
Aki azt hiszi, hogy ez működik - álmodozik - itt Európában :-))))
Bravó okoska. Szerintem meg ki kell rúgni azt a menedzsmentet akik nem alkalmasak a feladatuk ellátására. / ugye már 100 % -os állami tulajdonban van a MÁV ? /

2014.08.15. 00:59:52

A magyar papucsos-nejlonszatyros proli beszorult a vonatba. Mi ebben a hír? Én csak azon csodálkozom, hogy nem vertétek agyon egymást.

gmarc 2014.08.15. 08:35:54

@hiphiphurra: Splitben van egy kis fűtőház, és Kninben egy nagyobb. Amikor mi ledöglöttünk, akkor a mögöttünk felkapaszkodott tehervonatról vették le a gépet Primorski Dolacban, Azt megkaptuk, azzal meg a hibás géppel elmentünk Kninbe, ott levették mindkettőt és kaptunk helyette egy harmadikat. Most, hogy szét van választva a két üzletág, szerintem ilyenkor is le lehet venni teherről, de kétszer meggondolja a megrendelő...

Zpalee 2014.08.15. 08:39:22

"Lehet, hogy tényleg úgy van, hogy vonattal keletre, délre nem megyünk?"

Ausztriától Keletre, vagyis a nagybetűs EURÓPÁN kívül -beleértve Magyarországot is-, sehová nem megyünk vonattal, ez tök alap...

sajtomagnes 2014.08.15. 09:51:31

@hiphiphurra:

www.mav-start.hu/res/ktgy_2014_teljes_honlapra_8szm.pdf

59. oldal - a Budapest-Split menettérti jegyek - szerintem - az átszállásos vonatokra is érvényesek, újabb jegyet nem kell váltani, útmegszakítás és útiránymódosítás megengedett, valamennyi vonaton érvényes.

Bluemotion 2014.08.15. 17:50:54

Olcsó Józsik tényleg vonattal mennek Splitbe?

Bluemotion 2014.08.15. 17:52:04

@retrovírus: Szíj Mellinda szatyor megvolt? :)

telkoe 2014.08.15. 20:14:36

@lombozódó: Internetes forumon toporzekolni hogy marpedig rugjak ki a managementet mert szerinted az kell erosen okoska ugyfelke hisztizik alakitas. Ha valoban akartok valamit, alljatok ossze es pereljetek.

Egyebkent masutt sem tokeletes minden: www.youtube.com/watch?v=yT82MrV-UNs

kézműves étcsokimikulás 2014.08.17. 14:28:33

update...

index.hu/belfold/2014/08/17/a_mav_bocsanatot_kert_a_spliti_utasoktol/http://index.hu/belfold/2014/08/17/a_mav_bocsanatot_kert_a_spliti_utasoktol/

itt mar ures kocsi is van a storyban...

mondjuk a koraszulo kismamat es a kerekesszekes igazsagbajnokot meg hianyolom,de ami kesik,ugye...

Bombaló 2014.08.18. 12:52:30

A Blikk szerint volt üres kocsi. Szerintem az nem biztos, hogy volt.
Azonban felhívnám a figyelmet erre a nyelvi finomságra:
"A MÁV elismerte a történteket, mint a Blikknek írták, elnézést kérnek az utasoktól a kényelmetlenség miatt, és MINDEN JOGOS kártérítési igénynek eleget tesznek."
Lefordítom: Mindent fizetünk bébi, ha bebizonyítod, hogy forintosítható károd keletkezett...

Szagértő szakértő 2014.08.18. 14:09:34

Csak úgy mellékesen: a MÁV szerette volna az eheti spliti vonatokat egy kocsival megtoldani, de a horvát azt valaszolta, hogy nem fogadja a plusz kocsit.... Persze kocsog máv meg minden...