Tékozló Homár

Féléves küzdelem a Bon Prix-nél a két ballábas cipő árának utalásáért

2014.09.01. 09:28 | Homár Hilda | komment

Bonprix_Logo.jpgAmennyire kényelmes egy fotelből cuccokat vásárolni, annyira macerás az élet, ha valami mégsem stimmel a csomag megérkezése után. Ezúttal az egyik sarokban a Bon Prix, a másikban Ágnes, aki a levele alapján elég eltökélt és tudtaos fogyasztó, és egy csomó tudással fel van vértezve azzal kapcsolatban, hogy mi jár neki (ezeket ki is emeltem). Igaz, sok mindenre eddig nem jutott vele, mert fél éves küzdelem után is csak a kétballábas cipő árát utalták vissza neki. A melltartóét csak postán sikerült volna átvennie, a visszaküldés díját meg egy váratlan fordulattal a munkáltatójánál. 

Tisztelt Tékozló Homár blog!

A Bonprix csomagküldővel kapcsolatos történetem szeretném megosztani Önökkel. Nem azt küldték ki, amit rendeltem, egyszer még márciusban (szerk: két ballábas cipő sikeredett a csomagba), legutóbb pedig június elején (szerk: nem a megrendelt melltartó). Mindkét terméket visszaküldtem saját költségemen.

Kb. két hét után írtam nekik, hogy mikor kapom vissza utalással visszáru érékét. Mire annyit írtak csak, hogy postással fogják kiküldeni a pénzt, azt nem, hogy mikor és hová. Írtam nekik egy újabb levelet, hogy megköszönjem a tájékoztatást, feltettem pár egyszerű kérdést, és volt pár kérésem is:

· a szavatossági igényemet elfogadják-e.
· a garancia érvényesítésének igényéről készült jegyzőkönyvet küldjék meg részemre (ami törvény szerint jár!).
· várhatom-e 15 napon belül a csereáru postázását további postaköltségeim felmerülése nélkül. (Ehhez kapcsolódóan nem nevezném válasznak, hogy kaptam egy automatikus e-mailt, hogy a kért árut nem tudják kiszállítani, ezért „kárpótlásként” kapok egy promóciós kódot, hogy a következő rendelésemet ingyen szállítják ki.)
· jeleztem csereáru iránti igényem, illetve annak megtagadása esetén a vételár visszautalására vonatkozó igényem
· A visszáru értékét bankszámlára kértem utalni (mivel erre az vásárlási és visszaküldési feltételek alapján van lehetőség). Miért postai úton kívánták a pénzvisszafizetést rendezni?

Levelemet továbbították a Reklamációs Osztályukra, ahonnan több mint 30 napja nem kaptam választ, még annyit sem, hogy határidőt hosszabbítását kérik az ügy kivizsgálására. Arról nem is beszélve, hogy a panaszról is kellene jegyzőkönyvet felvenniük, amit szintén nem kaptam meg.

Időközben a visszáru visszaküldésével kapcsolatos postaköltségemet a legutóbbi szállítási címen fellelhető szervezet számára fizették ki a Magyar Posta közreműködésével. Mivel ez a munkahelyem, ezért azt a munkáltatóm kapta meg, akinek az egészhez semmi köze nincsen. 

Írtam nekik ismét, amiben ismételten kértem, hogy utalással térítsék meg a visszáru értékét, valamint tájékoztattam őket arról, hogy mivel a panaszomat nem vizsgálták ki megadott határidőre, történetet és a levelezést továbbítom a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi témával foglalkozó blognak. Annyit tudtak csak reagálni, hogy a két utalvány után érdeklődjek az illetékes postán. 

07.30-án jeleztem, hogy addig fogok írni nekik, amíg nem utalnak... Erre még aznap megírták, hogy ők nem tudnak utalni és kérték hogy adjak meg egy másik címet. Úgy döntöttem, hogy inkább édesanyám kapja meg a pénzemet, mint a munkáltatóm, ezért az ő címét adtam meg. A cipő árát megkapta ugyan, de a melltartó áráról nincs hír, illetve a tévesen a munkáltatómnak átadott összeget sem kaptam még a munkáltatómtól. Megjegyzem, utóbbinál szerintem a helyes eljárás az lenne, ha a téves befizetést jelezné a munkáltatóm, a bonprix visszavételezné, és az arra jogosultnak, azaz nekem fizetné ki a bonprix...

Nagyon csalódott vagyok és fontolgatom, hogy a vásárlók tudatos megtévesztése miatt (banki átutalásról történő félretájékoztatás), panaszkezelés hiánya és a panaszról készült jegyzőkönyv megtagadása miatt, a garanciális csere megtagadása miatt, valamint a pénzem illetéktelenek történő kifizetése miatt panaszt fogok tenni a Fogyasztóvédelmi Hivatalnál.

Nekem ebből a tanulság az, hogy többet sem én, sem az ismerőseim nem fognak vásárolni tőlük, mert már félek tőlük vásárolni. Aki nem azt kapja, amit kér, az inkább adja el a rendelt terméket, vagy égesse el, de vissza ne küldje, mert a cég magasról tesz a törvényi előírásokra és a saját maga által meghatározott vásárlási és visszaküldési feltételekre is.

Üdvözlettel: Ági

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

herk 2014.09.01. 09:36:08

"Reklamációs Osztályukra"
Hogy hová?? Muhaha.
Az megvan, hogy a Kereskedelmi Igazgató, a Takaritó, az Adminisztrációs Főelőadó, a Személyes Tanácsadó és Reklamációs Osztály vezető tanácsadója az ugyanaz a személy?
Egy ilyen csomagküldő cég 2-3 emberből áll. Miféle Reklamációs Osztály? :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.01. 09:47:51

" miatt panaszt fogok tenni a Fogyasztóvédelmi Hivatalnál."
OK, akkor a postoló megtette amit lehetett, ezután már kb. a fizetési meghagyás meg a polgári pör van.

Ezután milyen releváns hozzászólás lehet? Vagy érdemes-e?
Mert akkor itt 5 komment után meg lehet állni, és csókolom.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 09:54:24

én most nem értem. Megkaptad a cipő árát? meg. Meg kaptad a cicifix árát? meg.
Most mi a probléma?

Nem fogsz rendelni? Rendben. Ne tedd.
Cicifixet és cipőt, amúgy sem kellene.

Mellékesen: te kp-ban fizetted ki őket, ugye?

Akkor mért várod el, hoyg ők utalják vissza?

A munkáltatód, meg hidd el, hogy dolgozik azon, hoyg felvegye a bonprixel a kapcsolatot, a téves utalással kapcsolatban. Hidd el, hogy nekik is problémát okoz, a sehova nem tehető plusz bejövő pénz. Azért alapfokon én oktatnék az iskolákban egy kis pénzügyet, meg könyvelést.

Uff én beszéltem
ps: Hilda drága, kedves voltam?

dailyvicodin 2014.09.01. 10:10:13

tavaly csináltam egy cégnek egy weblapot
egy emberböl állt, de kellett névreszóló, info, noreply, megrendeles, reklamacio, meg még vagy 8 masik emailcím, amit aztán egy postafiókra forwaldoltatott.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 10:20:04

@dailyvicodin: "Sajnos, az illetékes szabadságon van." :-)

AtiSnatch 2014.09.01. 10:21:46

kloákakvín észrevétel?

Manyecska 2014.09.01. 10:38:52

Gyerünk, kicsilány!! /ússz!/

Tomasz_a_gozmozdony 2014.09.01. 10:49:26

Azert az durva hogy nincs 10 perce lemenni valamelyik uzletbe venni egy melltartot. Ugy, hogy meg is tudja nezni, vagy a cipot felprobalni. De ilyen balfasz cegekkel meg levelezik hetekig. Faszkorbacs pozitiv...

AtiSnatch 2014.09.01. 10:54:53

@Tomasz_a_gozmozdony: ahhoz, hogy levelezgessen velük, ugyanúgy nem kell lemenni :) de a posztolót még nem szabad.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.01. 10:55:10

@batgirl: Talán nem ver földhöz egy céget egy banki átutalás hatalmas pluszköltsége.

@Tomasz_a_gozmozdony: Miért kéne lemenni? Amúgy lehet hogy lement, de jobb áron kap netről, vagy kap olyat, ami az elérhető boltokban nincs.
Azzal persze nincs baj, hogy egy összeget nem ad vissza egy cég.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 11:03:47

@ColT: nem. de ezek a cégek nem szoktak utalni.

Én úgy olvastam, hoyg minden pénzt visszakapott, kivéve, amit a cégéhez utaltak. JA, és nem menet el a postára.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.01. 11:17:08

@batgirl: Ezt most nem értem. Miért ne utalhatnának? Nincs leírva hogy csak kápé kérheti.

Annyiban igaz, hogy a fasznak kavart a postoló, mert ha neki jár vissza lóvé, akkor utaltassa a saját számlájára. A hajam égnek áll az ilyen káoszos emberektől, akiknek az anyjának a kiskutyájának a számlájára kell utalni, mert az övén tartozás van és úgy különben is 2Ft-tal olcsóbb.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 11:22:32

@ColT: igazából én sem értem, de nem szoktak utalni. Ha utána gondolok, talán azért mert kp-ban kapják, ami a házipénztárt boldogítja, tehát bankba nem megy be. Van benne fekete gazdaság bőven, megkockáztatom azt a kijelentést, hogy a bejövőpénzekből, utalnak.
A bankban meg valószínűleg, egy fillér sincs. Nem is tud a hatóság inkasszózni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.09.01. 11:47:22

no, mérnem relevál senkise melltartóügyben?

AtiSnatch 2014.09.01. 11:56:31

@batgirl: ebbe Igi a szagértő! :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.09.01. 11:57:35

@batgirl: reméljük valaki majd tud hasznos tanácsokkal szolgálni szegény posztolónak. én már epedve várom!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:00:12

@AtiSnatch: ja, attól, hogy állítólag van mellye, még senki nem lett szakértő:)

@sugargiraffusplumps.: majd jönnek a délutános, nem trollok, és ők majd elláttyák jótanáccsal.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:11:40

Most akkor ne rendeljek melltartót a BonPrix-től? :-/
Illetve azon filozofálok, kicsit Kompi szerepébe bújva (amennyiben ez nem képzavar), hogy ki várta hiába a két ballábas cipőjét epedve odahaza. Mert azt feltételezni sem merem, hogy a cipőbeszállítónál akkora balfaszok dolgoznak, hogy nem tükörszimmetrikus párokat csomagolnak.
Mintegy.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:12:56

@agresszív kismalac: lehet, hoyg a bonprixnél, van egy két-kétjobblábas nőci. A kétbal meg felesleges volt.

Atörökk 2014.09.01. 12:14:47

@agresszív kismalac: @batgirl:
Ne offoljatok már, mert az olvasók és az értelmes hozzászólók nem fogják tudni a sok komment közül kiválogatni a releváns, segítőkész, érdemi információkat tartalmazókat, és emiatt nem fognak hozzászólni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:19:57

@atörökk: ez nem is offolás! MInd a két hozzászólásomban volt bronpix!
Azzal a malacéban nem, de csak azért mert tudtam, hog épületes hozzászólása lesz, ha kedves és udvarias vagyok vele. És lőn:@agresszív kismalac:

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:20:49

@atörökk: Régebben én is voltam releváns, de aztán az SzTK-ba' kikezelték jódtinktúrás ecseteléssel.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:23:10

@atörökk: "Nem, kéremszépen, én brácsás vagyok."

Manyecska 2014.09.01. 12:36:15

A poszthoz: reggel az első bal lábammal elcsúsztam egy sártócsában, a hátsó bal lábam meg kifordult bokánál.:( A hófehér farmerom tiszta sár. A melltartóm meg fehér csipke.

AtiSnatch 2014.09.01. 12:36:46

@atörökk: ha letrollozod őket akkor te is az vagy. ha én letrollozlak,akkor én is az vagyok és így tovább... :D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:38:28

Úgy vélem továbbá, hogy a BonPrix márkanév francia volta, ill. az "It's me!" szlogen angolsága üti egymást. Helyesebb és elegánsabb lett volna a "C'est moi!" formulát használni. A magyar paraszt úgyse érti egyiket sem, viszont mind a kettőben van aposztróf, ami előkelőséget sugall.
Amennyiben Hilda a brit piacra szánt logót nyúlta le... nos, abban az esetben kénytelen vagyok egy fekete varjat/varjút bepecsételni neki. Vesd össze: Magyar ember, seggébe magyar lófaszt!
(Igen, Kompi is én vagyok!)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:39:34

@Manyecska: esőben nem veszünk fel fehér farmert. alapszabály

sáros melltartót, kikell dobni, esetleg elajándékozni valamelyik itteni trollnak.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:39:51

@AtiSnatch: Addig jó, amíg le nem rók... rám nem telefonálsz!

Manyecska 2014.09.01. 12:45:28

@batgirl: OFF még nem ér le a földig a mellem még spárgázás közben sem :D ON

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:46:52

Ha hagyma itt lenne, meg tudnám kérdezni, hogy csak a buzik viselnek-e fehér farmert. ...illetve, nem is kellene kérdezni.
Már hiányoznak az iránymutatásai. :-/

AtiSnatch 2014.09.01. 12:48:07

@AtiSnatch: az lemaradt, hogy BonPrix vagy Ági 4 President. csakhogy ON legyek.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:48:10

@AtiSnatch: Sajnos nincs telefonom, de a törökét meg tudom adni.

AtiSnatch 2014.09.01. 12:49:24

@agresszív kismalac: még a végén elhiszi, ne becsüld túl az iróniaérzékelési képességét.

AtiSnatch 2014.09.01. 12:50:23

@agresszív kismalac: az megvan, hívtam is már ;) (mocskoskínaiak)

Manyecska 2014.09.01. 12:50:26

@agresszív kismalac: OFF gondolod hogy buzi vagyok? ON

Manyecska 2014.09.01. 12:52:14

OFF a Manci nénit a szomszédból is meg kell hívni a buliba :D ON

Manyecska 2014.09.01. 12:58:29

@AtiSnatch: :D lehet hogy a nyúl van nála..:P

AtiSnatch 2014.09.01. 12:59:05

@Manyecska: és ezt legközelebb a partytopicba. :D

Manyecska 2014.09.01. 13:00:44

@AtiSnatch: OFF ottan most a művészi vonal megy plasztikusan anyámra hegyezve ON :DD

Manyecska 2014.09.01. 14:29:11

@agresszív kismalac: Te nem lehetsz Kompi, ő sikertelen. Leveleztem vele hetekig a hivatalos ügyeiről. Korrekt tanácsadást végeztem, asse mondta bakkfitty. Nem egyszerű eset..

Aureliano Buendía 2014.09.01. 17:42:09

Na, minden releváns hozzászólás megtörtén, téma lezárva.

Antalbaba 2014.09.01. 19:09:18

Ott b@szódott el a rendszer /még az Otto és a Quelle korában/, amikor megszüntették a portós csomagvisszaküldést. Akkoriban ugye kifizette az ember az árut + postát, ha visszament vmi, akkor azt a postát a cég fizette, azután vagy visszautalta a cucc árát, vagy újabb postaköltséggel küldte a cseredarabot. Az, hogy alkalmanként 1000-1500 forintot fizessen az ember akár egy pár zokniért (vagy egy szál melltartóért) elég idegesítő. Mint ahogy az is, hogy képtelenek fenntartani egy átvevőhelyet, ahol mindezt ingyen is el lehetne intézni:-(

szappanfőző 2014.09.01. 19:34:37

A trollok nyerésre állnak! – Ezt a közelmúlt internetes eseményei újra megerősítették. Ha a közösségi oldalak, az online média működtetői vagy akár a kormányzatok nem tesznek sürgősen valamit, a digitális világ nem szabadulhat meg egykönnyen az online bajkeverőktől. A The New York Times közölt nemrégiben érdekes cikket a témában a Robin Williams öngyilkossága kapcsán a lányát ért trolltámadások apropóján.

Nincs bevett védekezési mód az egyre szélesebb körben terjedő trolltámadások ellen – állítják az online gátlástalanság kutatói. Ugyan nem határozható meg pontosan, hogy mi is számít trollkodásnak, azt azonban lehet állítani, hogy az ilyen civilizálatlan online viselkedés áldozatainak száma nő. „Mindaddig, amíg az internetes gazdaság a kattintások számán alapul, a trollok, ha nem is győznek, de biztosan jelen lesznek” – mondja Whitney Phillips, a Humboldt State University munkatársa, akinek az online viselkedésről hamarosan könyve is meg fog jelenni. „Minél gyorsabban pörög az online média, annál több troll talál magának helyet, ahol meg tudja vetni a lábát. Tökéletesen ki tudják használni azt, ahogyan a média terjed manapság” – mondja a kutató.

Kik számítanak trollnak? – Erre nincs egyértelmű definíció; azok a felhasználók tekinthetők annak, akik sokszor névtelenül, gyakran csoportokba verődve provokatív kommenteket tesznek közzé a közösségi oldalakon, a Facebookon, a Twitteren, illetve az online média lapjain kifejezetten destruktív célzattal. A fogalmat azért is nehéz pontosan meghatározni, mert a trollok a sötétben bujkálnak: nem tiszták a szándékaik, nem világos mit akarnak elérni. Az utóbbi időben gyűjtőfogalommá vált a troll; így azokra is alkalmazható, akik különböző manipulált, provokatív vizuális tartalmakat tesznek közzé. Így mondható, hogy a nemrégiben öngyilkosságot elkövetett Robin Williams lánya, Zelda Williams is trollok áldozata lett a Twitteren.

A közösségi média elterjedése óta teljesen megszűnt a határ a celebvilág, a szórakoztatóipar világa és az azt fogyasztók, illetve azt kritizálók között. A trollkodás így egy szélesebb értelmet, és szélesebb közönséget is nyert. Kutatók szerint a trollok egyik célja éppen az, hogy más trollokat ingereljenek. Ez pedig rámutat a trollokkal folytatott küzdelem egyik legfontosabb nehézségé: ha fölhívjuk a figyelmet a trollkodásra, azzal csak olajat öntünk a tűzre, további trollkodást provokálunk csak.

Zelda Williams apja halála után nem sokkal kénytelen volt elmenekülni a Twitterről, mert olyan mértékű trolltámadás érte. „Az ilyen esetek pedig azt igazolják a felhasználók számára, hogy a trolloknak igenis hatásuk, befolyásuk van a hírességek egyébként zártnak, megközelíthetetlennek és tökéletesnek vélt világára” – hívja fel a figyelmet Claire Hardaker, az angliai Lancaster University nyelvésze, akinek az egyik kutatási területe éppen a trollkodás.

Mivel tudták a trollok kikészíteni Zelda Williamst? – Nem sokkal azután, hogy apja öngyilkosságának híre napvilágot látott, hamisított képeket tettek közzé a Twitteren, amelyen Robin Williams volt látható sebekkel a nyakán. A képhez ezt a feliratot fűzték hozzá: „Nézd, mit tett magával miattad”. Zelda Williams először próbálta fölvenni a kesztyűt a trollokkal, de hamarosan belátta, hogy nincs esélye. Utolsó Twitter-üzenetében azt közli, hogy megszünteti a hozzáférését a mikroblogon.

Történt mindez gyakorlatilag 24 órán belül. De nem ritka az az eset sem, hogy egy blogon vagy akár egy olyan portálon, mint a nyest, a szerkesztők kénytelenek törölni bizonyos agresszív, minősíthetetlen kommenteket. – Lehetőleg minél előbb, mielőtt a trollok nagyon odaszoknának. Azt kell látnunk, hogy ahogyan az életünk részévé válik az internet – itt dolgozunk, itt kapcsolódunk ki, itt élünk közösségi életet, itt informálódunk –, úgy a valós világ fenyegetései megjelennek a digitális térben: a nemi erőszak, a halál, a zsarolás stb. Az online világ elől azonban nehezen tudunk teljesen elmenekülni. Ezért mind nagyobb szerepük van az online védelmet biztosító szolgáltatásoknak. Ezeket érdemes tudatosan igénybe is venni: a közösségi oldalak lehetőséget biztosítanak arra, hogy a sértő, agresszív, uszító tartalmakat közzé tevőket jelentsük az oldal működtetőinek.
Az oldalak más módokon is igyekeznek fölvenni a harcot a trollok ellen. Mind kevesebb helyen lehet anonim módon kommentelni. A gyanús felhasználók hozzáférését időlegesen vagy akár véglegesen meg lehet szüntetni stb. Radikális megoldásként pedig teljesen be is lehet szüntetni a kommentelést. Ezzel együtt azonban korlátozzuk a normál felhasználókat is abban, hogy kifejezhessék saját véleményüket. A trollok elhallgattatása persze nem jelenthet megoldást azokra a társadalmi és pszichológiai problémákra, melyek a troll viselkedés hátterében állnak. Ha a kommentelés lehetőségét megszüntetjük, a trollok majd találnak más módot arra, hogy érvényesülhessenek. A trollkodás ugyanis csak a tünete sokkal mélyebb és nagyobb problémáknak.

Tkq 2014.09.01. 20:50:49

Mi ez a fasság, hogy a cég hibájából még én fizetek rá a boltra egy postaköltséget?
A Parts4repair nevű díszes szingapúri társaságtól amikor akkut rendeltem és másik típust küldtek akkor igaz, hogy borzasztó lassan, de elismerték a hibát és saját költségen küldték a jót. Mivel az első levélben leírtam, hogy a balfaszkodásuk költségeit nem én fogom vállalni, így ahhoz sem ragaszkodtak, hogy visszaküldjem nekik ami nálam van, mert többe került volna a posta.

@batgirl: Hallottál már a készpénztartás költségeiről? Normális cégnek minimális a kp állománya, ezért pont az került többe, hogy kivegyék, a pénztári kifizetést lepapírozzák, Manyika megsétáltassa a postáig és a hatályos díjszabás szerint feladja. posta.hu/static/internet/download/PFASZF_BPU_dijak_20140101.pdf
Ehhez képest akkor mennyi lett volna egy átutalási megbízás?
Arra meg, hogy a működést nagyrészt a házipénztárból bonyolítanák itt egy cikk a szabályozásról amit ezt nagyjából lehetetlenné teszi: www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/mennyi_lehet_a_hazipenztarban/

kézműves étcsokimikulás 2014.09.01. 20:51:34

@szappanfőző: ezt azert alaposan megfogalmaztad jobarat...
ja,nem...
ugyesen hasznalod a ctrl-c-ctrl-vt...
:)

megamenn 2014.09.01. 21:01:43

@kézműves étcsokinyuszi: téged aztán nem lehet átverni!
ja igen, az ON kedvéért: két ballábas cipőt küldeni ősi román szokás. még szerencse, hogy a melltartó meg nem két (három?) jobbos kosárból állt.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.02. 07:40:50

@Tkq: igen hallottam, és hidd el , jobban benne vagyok a témában , mint te. Sejtésem szerint. Ezért merészeltem olyanokat írni.
süti beállítások módosítása