Tékozló Homár

Tud-e áfás számlát adni a BKV új jegyautomatája?

2014.09.09. 09:06 | Homár Hilda | 98 komment

5594954_fb46ef5cfb6b7c1cfb55ef29a7ba26ee_wm.jpg

Nálunk is felbukkant a sarkon a csodagép, amivel végre a megállóban lehet jegyet vásárolni, nem kell elzarándokolni a metróig vagy a korúti újságosig (ja, az már meg is szűnt). Azt nem néztem ki belőle, hogy bérletet is ad (tudom, rá van írva), az áfás számlát meg pláne, így aztán nekem csak egész kicsi csalódás Laci esete.

Üdv!

Arra gondoltam, hogy megkönnyítem a saját dolgom, és az esedékes havi bérleteimet (pesti meg még egy környéki) megveszem a hozzánk telepített csillivilli tapipados autómatából. Amikor megnéztem, egész jónak tűnt a gépezet, aránylag logikus menüvel, és mivel megtaláltam a "nem természetes személy" opciót, megörültem, hogy tud adni áfás számlát.

Hát ma jött el a nagy nap, az aktus, mely a beteljesülés előtti pillanatban került megszakításra, mint kiderült, az én hibámból.

Miután szépen leprogramoztam a gépet, hogy adott naptól kell mindkét bérlet, és ráböktem a fizetés gombra, megkérdezte kérek-e áfás számlát (mivel a "nem természtetes személynek" bérletet választottam, persze, hogy igen a válasz). Igenlő válaszomra azt írta ki a monitor, hogy beolvasásra tartsam oda a vonalkódot. A mit??? Megnéztem aktuális bérletem, aminek csak a hátán van vonalkód, leolvasás után (persze tudtam, hogy nem az kell, csakhát a remény…) azt írta ki, hogy az nem jó.

Ezen ponton szakítottam meg aktusunkat, majd mivel beszédes kedvemben voltam, gondoltam felhívom a dedikált tudakozót. A kedves hölgy elmondta, hogy én abszolute jól csináltam mindent, CSAK a céget a weboldalon regisztrálni kell, hogy visszaigazoló levélben kapjon egy qr-kódot, amit kinyomtatva a kedves munkavállalók tudnak használni.

Tudomásul vettem, de megkérdeztem, hogy miért nincs lehetőség a kód beolvasása mellett manuál begépelni a címet, vagy neadjisten a bérletpénztárakban meglévő adatbázist összekötve kiválasztani az adott céget. Válasz: képzeljem el, micsoda visszaélések történnének, ha erre van lehetőség. (He?!) Mivel emberbarát kedvemben voltam – és mint azt mindenki tudja (remélem), az ügyfeles, vagy call centeres sose tehet a rendszer hibáiról – nem mentem be, hogy ez így mekkora ordenáré hülyeség. Tudtommal a cégek adatai nyilvánosak, de a név és cím tutti az. Ebből mit lehet visszaélni?

Továbbmegyek, hamár többe kerül nekem a bérlet, mint egy természetes személynek, akkor hadd legyen már lehetőségem egyszerűen elintézni, nem bevonni a személyügyist, gazdaságist, hogy legyen ehhez egy kódom… (és igen nekem kerül többe kedves BKK és trollok, mert az én fizetésemből megy – de ebbe most ne menjünk bele…).

Utolsó dolog: ha a kedves jegypénztárban bemondásra választják ki, hogy mely cégnévre menjen a számla – amely ügymenet teljsen kizárja a visszaéléseket (visszaélést az áfás számlával, éééérted?!), akkor mi telibevertért nem kötik össze azt az adatbázist az autómatákkal???

Mert ezek az autómaták jók, de tényleg. Tényleg használhatók, és gyorsabbak is, mint néha az üveg mögött ülő delikvens. Csak ne kellene mindíg számítani arra, hogy ugyse fogod megúszni ennyivel.
Hát ennyi, aki áfás számlát szeretne látni a BKK autómatákból, az beszéljen előbb a munkahelyén az illetékessel, mielőtt köröket fut.

Üdv

Laci

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2014.09.09. 09:11:03

Az aotÓmata azmiaz???

FDToth 2014.09.09. 09:12:57

A legegyszerűbb az lenne, ha végre a NAV elhatározná, hogy nem kell mindenről ÁFA-s számla, hanem egyszerű nyugta is elég lenne az elszámolásokhoz, így nem kéne álladóan az ÁFA-s számla írásokkal tökölődni. (tőlünk nyugatra nem kell névre szóló számla, elég a nyugta...)
a másik h magánszemély nevére is veheted, így is elszámolható teljesen legálisan, csak ezt nem sokan tudják ;)

AtiSnatch 2014.09.09. 09:13:04

"és igen nekem kerül többe kedves BKK és trollok, mert az én fizetésemből megy – de ebbe most ne menjünk bele…"

Ezt nem tudom értelmezni, gondolom más is szokott saját pénzből bérletet venni. A troll szó használata meg nem éppen szerencsés. Sok sikert a poszthoz. ;)

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.09. 09:13:51

Poszternek teljesen igaza van. Én mind a 2 opciót beleépítettem volna. Ha van vonalkód akkor egy mozdulattal megadhatod a cég adatait, ha nincs akkor gépeld be magadnak. Aztán ha elgépeled akkor az a te bajod.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.09. 09:28:37

egész normális poszt lenne, de mi a francért kell trolloznod, te idiótra. b+ a bérletedet, és szűrhetsz is.

Csigorin 2014.09.09. 09:30:45

ezt ugy kene csinalni, hogy az automata kikopi a berletet, meg egy idopontot es sorszamot, amely napon a vevo felfarad a BKK illetekes osztalyara az Akacfa utcaban, es sorba all a sorszammal, majd a Mancika kiallitja neki a szamlat.
Rendnek kell lenni, na.

Manyecska 2014.09.09. 09:34:44

Jó hogy mondjátok regeltem, már akartam úgyis. Kaptam egy bazinagy QR-kódot. jobb mint a Jabba-szerű asszonyállat az üvegfal mögött..

Manyecska 2014.09.09. 09:36:36

Asszonták nyomtassam ki és vágjam ki.

Manyecska 2014.09.09. 09:41:43

@batgirl: ki is színeztem. rózsaszínre.

AtiSnatch 2014.09.09. 09:43:29

@Manyecska: a nyomtatást hagyd a picsába és vágd körbe a monitoron.

Manyecska 2014.09.09. 09:43:32

@dailyvicodin: nem, mi automatából vesszük-gyerek ilyen techzseni:D- én múltkor elakadtam hogy gépelje be:..fejlesztő és szolg. kft..szóval köll. nekem a cég veszi a bérletet..

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 09:45:42

Milyen autó??? Brrr, brrr tütüttűűű??? Automata, te gyökér!

"Ezen ponton szakítottam meg aktusunkat,"

Coitus interruptus.

Manyecska 2014.09.09. 09:46:53

elég trágya az érintőképernyője, köztünk szólva. túlvezérelt kissé. mellesleg mi gyógyszerautomatákat gyártottunk egy időben, meg óvszerautomatát, sza tudom miről beszélek.:) be is tiltotta a gyógyszerészeti kamara mer ez egy ilyen baromország.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 09:47:09

@Manyecska: "Asszonták nyomtassam ki és vágjam ki."

Nyomtassa ki, vágja ki, Erikával szívassa ki! Ez már volt?

gyorossyerno 2014.09.09. 09:48:04

Előtte kell regisztrálni és kapsz vonalkódot.
Viszont én nem találtam meg a múltkor a nem természetes személyes opciót és nem tudtam számlát kérni

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 09:48:25

@Manyecska: "óvszerautomatát"

Simogatós képernyővel? Visszasimogat?

Manyecska 2014.09.09. 09:49:49

Mondjuk nemtom a papír- és a fémpénzeket mért kell külön visszaadni, nagyon cseles..amúgy tényleg gyors, tök jó.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.09. 09:49:50

Ki köll nyomtatni a céget, oszt beolvasni az autóóómatába!!!4

Manyecska 2014.09.09. 09:53:28

@atpijkamo: összenőttem a százaszsepi-csomaggal.:D :(((

Bombaló 2014.09.09. 09:53:40

Lehet, hogy fájdalmas, de a módszer működik. Nekem már rég van céges QR kódom, még ügyfélszolira se kellett menni érte.
A megkapott kódot számodra tetszőleges formában és méretben kinyomtatod és elteszed.

Nem védve a BKK-t, de a számla QR kóddal másodpercek alatt megvan, míg ellenkező esetben a mögötted jegyet vásárolni szándékozó egyre növekvő sor hangos anyázása közepette próbálnád beütni a pontos címedet...

ui.: Mondjuk mókás, hogy jegypapírra készül, így kb. 5-6 vonaljegy hosszúságú lila keménypapíros számlád lesz. :)

joska61 2014.09.09. 10:03:21

Céges ügyben mennyé taxival, annak be lehet mondani a kívánt cégnevet.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 10:07:57

@Manyecska: Most kallottam a Kossuthon. (Gyökereknek kosútrádió. Gyengébbeknek emeregy.) Szóval allergiás műsor, azt mondta a csajszi, hogy ha taknyos az orrod, akkor papírzsepit kell venni, nem gyógyszert, mer az méreg. A parlagfű meg egy csodálatos gyógynövény, termeszteni kéne, nem irtani.

Tehát minden allergiás hülye.

Mondjuk engem nem érint, mert nincs allergiás a családba hetediziglen, de nagyon tudom sajnálni őket, én is nagyon beteg vagyok néha a náthától, tudom milyen az.

CsakMintTe 2014.09.09. 10:10:28

@Antalbaba: Az autÓmata mindÍg hosszú ó, épp ahogy a szervÍz meg hosszú í.

Egyébként vicces, hogy az automata akkor is felajánlja az ÁFA-s számla kiállítását, amikor már megadtam, hogy természetes személynek lesz a bérlet. Igaz, még nem próbáltam ki, hogy működik-e, de elvileg ugye nem szabad neki.

@poszter: Mennyivel elegánsabb lett volna, ha trollozás helyett annyit írsz a végére, hogy "nem, a posztert még nem szabad" :) Meg egyébként is, gondolom egyre ritkább az olyan cég, aki fizetésen felül és ingyé' adja a bérletet - előző melóhelyem még ilyen volt, de a mostani már csak max. cafetériára adja (drágábbért), úgyhogy inkább veszi az ember sajátból, és a cafetériából ebédel, iskolakezd vagy kulturálódik. Assejobb. De mégis 12 rugó évente.

Manyecska 2014.09.09. 10:14:12

@atpijkamo: az a baj nem allergiás vagyok.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 10:14:52

@CsakMintTe: "Az autÓmata mindÍg hosszú ó, épp ahogy a szervÍz meg hosszú í."

Én is szeretlek.

Arra nem gondolsz, hogy egybites síkhülyék is járnak ide - néha még kommentelnek is - és simán elhiszik.

Az automata szerviz mindig rövidi és o.
Az automata szerviz mindig rövidi és o.
Az automata szerviz mindig rövidi és o.
Az automata szerviz mindig rövidi és o.
Az automata szerviz mindig rövidi és o.
Az automata szerviz mindig rövidi és o.
Az automata szerviz mindig rövidi és o.
Az automata szerviz mindig rövidi és o.

Nnna.

"akkor is felajánlja az ÁFA-s számla kiállítását, amikor már megadtam, hogy természetes személynek lesz a bérlet. .. de elvileg ugye nem szabad neki."

De igen. Már mérne kaphatna ember számlát. Sőt, mindenki mindig kérjen számlát! Kötelessége adni. És akkor nem simliskedheti el az adót, amit fizettél neki. Illetve nehezebben.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 10:16:21

@Manyecska: "az a baj nem allergiás vagyok."

:( Pedig milyen jó lenne!

Tudok valakit, aki a hepatítiszben tud segíteni. Az nem lenne jó helyette?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.09. 10:18:42

Autómataszervíz!444
Még emésztem kicsit...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 10:23:22

Arra góndóltam, hogy megkőnnyítem a saját dólgóm, és az esedékes haví bérleteímet (pestí meg még egy kőrnyékí) megveszem a hózzánk telepített csíllívíllí tapípadós aútómatából.

Manyecska 2014.09.09. 10:25:15

@atpijkamo: kiszűrlek mint az ebolát! na.

Atörökk 2014.09.09. 10:29:08

Vidd magaddal a zotomatát a munkahelyedre.

Bluemotion 2014.09.09. 10:35:02

Véleményem szerint a QR-kód teljesen rendben van, maximum azt tudom elképzelni, hogy a BKV nem kommunikálta le megfelelően, hogy céges vásárlás esetén mi a teendő. Képzeljük csak el, mi lenne, ha Gizike a 150 karakteres cégadatot a reggeli csúcsban szeretné begépelni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.09. 10:35:20

Ez a szűrés gomb össze-vissza vándorol.
Van valakinek pillanatragasztója?
Autómata természetesen!

killerkaller 2014.09.09. 10:35:55

Tisztelt Poszter, Kedves Laci!

Ennél a sornál megálltam a mondanivalód értelmezésében:

"… (és igen nekem kerül többe kedves BKK és trollok, mert az én fizetésemből megy – de ebbe most ne menjünk bele…)."

Panaszkodsz, közben azokat trollozod, akiknek szánod soraid. Orvoshoz sem úgy mész, hogy rárúgod a rendelő ajtaját, és ráordítasz: rosszul vagyok, segíts b+! Erről Walter Matthau egyik filmjében elhangzott mondat jut eszembe: " Húzzon bőrt a fogára, és menjen a halál faszára!"

A témáról annyit, ha egy újdonsággal találkozom, előbb tájékozódom, mielőtt élnék az újdonság adta lehetőséggel. Bérletvásárlásnál erre egy hónap bőven elég.

Bluemotion 2014.09.09. 10:36:39

@Bombaló: Igen, én is ugyanerre a következtetésre jutottam.

hobbitroll 2014.09.09. 10:42:25

@Antalbaba: az valami olyasmi lehet, mint a foschpunepa

killerkaller 2014.09.09. 10:46:16

@batgirl: CSak kellő alaposságú előáztatás után:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.09. 10:46:25

@killerkaller: te jó ég! Én most egyetértek veled?
:P

killerkaller 2014.09.09. 10:47:51

@dr. phil. Sün‼ ツ: Egy iránytű, szögbelövő kombó?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.09. 10:50:19

@killerkaller:
Az is megteszi, csak rögzíteni óhajtom a monitorhoz!

@hobbitroll:
Autómata foschpunepa!444

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.09. 10:51:56

"hogy visszaigazoló levélben kapjon egy qr-kódot, amit kinyomtatva a kedves munkavállalók tudnak használni."
Az mondjuk nem vonalkód, mármint konkrétan.

Az eljárás olyan békákás.

dailyvicodin 2014.09.09. 10:59:57

az a baj, hogy azzal sem lesz sokkal gyorsabb az ügymenet a reggeli csúcsban, ha azon problémáznak/telefonálgatnak/stb hogy mi az a vonalkód.

kiírhatná a gép, vagy ráragaszthatnák a szervízesek autómatikus pillanatragasztóval, hogy áfásszámlaigényléshez elötte még regisztráció is szükségeltetik on-lány.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 11:03:23

@dailyvicodin: A píllanatragasztóról és a regísztrációl lehagytad a hosszú ít.

Manyecska 2014.09.09. 11:07:52

@Bluemotion: pedig adtak egy nyomtatványt, ügyfélkártyával, azon rajta volt hogy húzzunk a bkk.hu ra ..:D

2014.09.09. 11:08:14

@amsz: gondolom egy billentyűzetet és annak kezelését beépíteni a szoftverbe azért nem lett volna túl egyszerű.
Sajnos az ilyen automaták szoftverének faék egyszerűnek kell lenni hogy az ostobák (99%) is elboldogulhasson vele.
Teljesen jogosan úgy húzták meg a rendszer határait hogy a helybeli gépelgetés már ne legyen benne.
A BUBI rendszert is ott cseszték el hogy túl bonyolultra specifikálták ami nagyságrenddekkel bonyolulttá teszi a tesztelést, hibajavítást.

Bluemotion 2014.09.09. 11:17:46

@Manyecska: Akkor lehet, hogy poszt írója nem volt jelen a nyomtatványok kiosztásánál, és ez okozhatta számára a kellemetlenséget :)

CsakMintTe 2014.09.09. 11:20:03

@atpijkamo: Jójó, egybites-ügyben igazad van, ahogy mindig :)

Ami meg a számlát illeti, hát ja, legközelebb én is kérek a két zsömle és 10 dkg párizsi nagybevásárlásomról, mer' az nekem jár. Viszont emlékszem, minő hangnemben ugatott le a jegyárus kisasszony, mikor az anyukám nyugdíjasbérletére akartam számlát kérni... Na azóta nagyon tudom, hogy olyant nem szabad. Anyukám meg közben úgyis betöltötte a 65-öt, már nem kell neki se számla, se bérlet - mondjuk azt is megnézném, amint ő áll neki a tapiképernyős automatának... Borítékolnám a végeredményt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 11:23:39

@CsakMintTe: "kérek a két zsömle és 10 dkg párizsi nagybevásárlásomról"

Teljes jogod van hozzá.

Az albán kékségnél számlált vásárlókat a NAV. Aznap 3szoros bevételt rögzített a pénztárgépük, pedig délutánra minden elfogyott, a pék be se ment dolgozni, hogy kevesebb legyen az áru.

A BKV bértlerte meg azért kérsz számlát, hogy ha hamis bérletet kapsz, bizonyítani tudd, hogy ot vetted. Erről is volt már Homárposzt.

chloe queen 2014.09.09. 11:32:13

Mondjuk nekem sem tuti, hogy eszembe jutott volna megnézni, hogy kell QR kód az ÁFA-s számlához, de azért az is fix, hogy ezért nem írtam volna a homárra, mert alapvetően nincs ezzel gond. Most aközött hogy 5 percig pötyögöd a címet és telefonálsz az irodába hogy adott esetben mi a cég adószáma, vagy csak odateszed a scennerhez a QR kódos papírodat és fél perc alatt automatikus ki vannak töltve az adatok én inkább az utóbbit választanám. Ha rendesen működik a scenner és nem fel 5 percen keresztül tartani a géphez a papírt. :)

Én eddig 1x próbáltam a havi bérletemet megvenni egy ilyen automatánál, de úgy vágta hozzám a tízezrest, amivel fizetni szándékoztam, hogy kb 2 méterrel odébbról kellett összekaparnom. Most majd megint bepróbálkozom az egyiknél, de most szigorúan csak 5 ezressel. Amúgy a kijelzője nagyon szar, van hogy 2-3x is meg kell nyomni, mire felfogja, hogy mit akarok és van hogy még hozzá se érek ő már bevette a számot.

További magyar hang 2014.09.09. 11:33:40

Miért kell kinyomtatni? Ott van a kép a telefonban, nem elég azt megmutatni az automatának?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.09.09. 11:35:26

Szerintem most nincs igaza a posztolónak.

Képzeljen bele abba, hogy áll a sor az automata előtt és akkor odamegy vki és elkezdi pötyögni a gépbe, hogy "Alsó- és Felsőregmeci Mezőgazdasági Termelő Szövetkezet, Kossuth Lajos Tejipari melléküzemág, 2032 Nyíradony, Soltész Nagy Kálmán utca 28/b."

(sarkított példa, de biztos van hülye nevű cég és cím 1000 Bp-en is)

Szóval elkezdi pötyögni, 5x átírni, majd rájön, hogy nyomtatás után nem jó az egész, a cég nem tudja elszámolni, mert a nevet/címet elütötte Gizike. Akkor meg ez lenne a baj, h a sorban állók agyvérzését már ne is említsem.

Mellesleg az is vicces lehetne, amikor kiküldik a gyakornokot, h vegye már meg az iroda mind a 12 dolgozójának a bérletet és egyenként elkezdené pötyögni. Ott lincselés lenne, az tuti.

Jól van ez így. Egyszer tessék betipegni, kódot kikérni és kész, nincs vele több baj. Nem értem mi a gond. Gondolom azért veszel bérletet, mert rendszeresen utazol. Ha így van, akkor ez semmiség a biztonság és a kényelem miatt.

CsakMintTe 2014.09.09. 11:39:03

@atpijkamo: Na jó, de hogy ad az automata hamis bérletet? :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 11:41:21

@CsakMintTe: Hát benne ül egy kis török, aki nyomtatja a jegyeket, és neki is meg kell élnie valamiből. (Lásd kempelen Farkas sakkautomatája.)

ptspts 2014.09.09. 11:59:17

@Bombaló: Valóban, én se örülnék, ha 5 perccel többet kéne várom, mire az előttem álló vásárló csigalassúsággal, sok javítással begépeli a cég címét.

A BKV ezt felgyorsíthatja, ha akarja: kiadhat egy okostelefon-alkalmazást, amibe a vevő a helyszínen is begépelheti az adatait, és a telefon jeleníti meg a QR-kódot.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.09. 12:08:59

@ptspts: "A BKV ezt felgyorsíthatja, ha akarja: kiadhat egy okostelefon-alkalmazást"

A BKV ha akarja adhatna rendesebb fizetést a sofőröknek, felújíthatná és egységessé tehetné a járműparkot, sűríthetné a járatokat, és megtehetné, hogy kevesebb pénzt talicskázanak ki a cégből...

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.09. 12:09:27

@Kulics: Ezzel nem értek egyet. 4 adatot kell bekérni a felhasználótól. (Név, Cím, Adószám)
Nem tudom mekkora a kijelző de 10-es minimum van. Azoknál meg van normális

Azért 2014-ben ezt megugrani hadd ne legyen már valami extra igény.

Én nem azt mondom, hogy nem praktikusabb a QR kód. De azért az alkalmi begépelés lehetőségét is meg kellet volna hagyni.

chloe queen 2014.09.09. 12:24:34

@atpijkamo: csak akkor nem Magyarországon lennénk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.09. 12:24:51

@amsz: "Azért 2014-ben ezt megugrani hadd ne legyen már valami extra igény."
Sokat gondolsz az emberekről :S
Sok egy egyszerű mondatot nem tud értelmezni egy képernyőről. Magyarul.

killerkaller 2014.09.09. 12:25:00

Nem értem mit rugóztok ezen az autómattán? Csupán Freudi elszólás a poszter részéről. Jelentése, az autóm tata. Íme, lehet irigykedni:

www.livemint.com/Industry/DqLFO06I5l39RDqhiWBzSN/Tata-Motors-working-on-airrun-cars.html

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.09.09. 12:29:23

@CsakMintTe: Bizonyos (EU-s) projekteknél a közreműködő magánszemély nevére kell kérni a számlát a költségelszámoláshoz. Kényszerpróbálkozó koromban ráadásul a nevem volt a vállalkozásom neve, és a lakcímem a címe.

CsakMintTe 2014.09.09. 12:38:42

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Jáááj, igazad van, utánaolvastam... Úgy emlékeztem, hogy természetes személynek nem jár az ÁFA-s számla, erre most kiderül, hogy de járhat, de csak saját nevére, vagy ha egyéni vállalkozó - ezért nem adtak anyám nyugdíjasbérletéhez a bt.-je nevére számlát.

Mea culpa, máskor előbb olvasok, aztán (nem) okoskodom :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.09.09. 12:40:40

@CsakMintTe: Egyébként is a "nem természetes személy" más néven melegfronti aktivista...

Manyecska 2014.09.09. 12:43:03

Fletchernek üzenem hogy nem kapom meg az üziket MÁR fészen:( így nem is fogom ha törlöd magad!.. :O pedig kiírta de nem látom!!:(

telkoe 2014.09.09. 12:46:26

@amsz: 4 adatot kell bekérni a felhasználótól. (Név, Cím, Adószám)

Ha mar gyorsitani akarnak, egy minimal cegjegyzekadatbazist is feltehetnek, es akkor nevtoredekre / adoszamra behozna a gep az osszes cegadatot.

SimonGábor 2014.09.09. 12:54:07

BKK jegyet csakis az Aldiból

Manyecska 2014.09.09. 13:01:36

@SimonGábor: te nem a Simi vagy Kaposvárról???:D /iwiw/ én a orbitális Barna Medve/v. Utolsó Mohikán/..:P

AtiSnatch 2014.09.09. 13:02:49

@dailyvicodin:

-az osztály 40%a meg fog bukni.
-höhö, nem is vagyunk annyian.

SimonGábor 2014.09.09. 13:03:55

@Manyecska: őőő nem, de laktam Gabozsvárott pedig :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.09. 13:19:46

@dailyvicodin:
A négy szent a következő három volt: Péter és Pál!

2014.09.09. 13:22:17

BKK.HU kinyomtatod a kódot és beteszed a bérletedbe. Komolyan a dedóban vagyunk? Vagy a netet postoláson kívül másra nem tudjuk használni?

hobbitroll 2014.09.09. 13:30:42

@telkoe: ez csak azért zavar téged, mer' nemértel hozzá.
3féle matematikus van. Az 1ik tud számolNI, a másik nem.
teccikérteni?

hobbitroll 2014.09.09. 13:32:27

@AtiSnatch: hamár oskola
- mit bámulsz móricka?
- a melleit tanárnő...
- mindjárt kapsz 1et a szádra!
- jó, a másikat a kezembe kérem :P

dukeekud 2014.09.09. 14:32:15

Afasszamla ? Meg sima jegyet sem tudtam vasarolni az automatakbol. Eddig ketszer probalkoztam, a penzt elveszi, majd kis varakozas utan mindenfele hibauzenet nelkul viszadja, es kesz ennyi. Nem kicsit volt hulye, akik ezt a hasznalhatatlan gepeket tervezte engedelyeztette.

I_Isti 2014.09.09. 14:52:04

Ez még csak a xxi. század...

CsakMintTe 2014.09.09. 15:03:16

@atpijkamo: Teljesen véletlenül ezt találtam az imént:
vs.hu/csak-az-nem-hamisit-bkv-berletet-aki-nem-akar-0909?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss

...Oszt amit most gondolok, azt nem írom le, mert tiltja a neveltetésem.

Mortanius 2014.09.09. 17:46:56

Egy biztos, az 5 forintosokat nem igazán szereti ez a masina! De azért megoldottuk okosan! :)

Aureliano Buendía 2014.09.09. 18:43:53

BiciGlivel kell menni. Vagy a sün alattjárójával.

Aureliano Buendía 2014.09.09. 18:45:23

@AtiSnatch: na, igen. Elég szar kezdés.

De vajon le volt valahova írva, hogy előzetes reg. kell a számlához? Szerintem igen.

Tipikus: ez a szabály, de nekem had lehessen már máshogy...

Aureliano Buendía 2014.09.09. 18:52:49

@amsz: ebben igazad van, csak akkor drágább lett volna a közbeszerzés, kevesebbet lehetett volna elrakni a megfelelő zsebbe.

@batgirl: de ugye? Nem értem, miért kell modoroskodva írni? Az egészet elbassza.

Aureliano Buendía 2014.09.09. 18:53:47

@Manyecska: én elkezdtem kinyomtatni az internetet.

Aureliano Buendía 2014.09.09. 19:00:23

@atpijkamo: én algériás vagyok, a múlt hét volt eddig a tetőpont. Volt olyan pillanat, hogy némileg veszélyes voltam a környezetemre, mivel ötvennel úgy tüsszögni egymás után hatot-hetet, hogy közben a szemem is bekönnyezik, nem túl biztonságos.

De hátha ő is algériás lesz egyszer, és majd élvezni fogja az augusztosuk végét.

Hozzáteszem, nem szedek gyógyszert, kálciumos pezsgőtablettát tolok néha. Ahhoz képest még elviselhető a lét habkönnyed értelmetlensége.

Juteszembe: magamra is tudok szűrni? Nem fogom látni, miket írok? Nem is baj:)

Aureliano Buendía 2014.09.09. 19:06:57

@posztoló: te ugye egy kényszervállalkozó vagy? Mielőtt elkezdesz trollozni másokat, javaslom a Magyar helyesírás szabályai c. kiadványt tanulmányozni (lásd még: mek.oszk.hu/01500/01547/01547.pdf). Autómata b+...

PannonBoy 2014.09.09. 21:07:29

Komolyan gondolja bárki is, hogy teljes cégnevet, címet és adószámot akar bepötyögni azon a monitoron.
Komolyan, épp elég a személyi 8 karakterét is begépelni azon a rezisztív kijelzőn.
Jól tette a BKK, hogy nem lehet rajta hosszan gépelgetni, mert NEM arra való.

Pörög a lufi (törölt) 2014.09.10. 02:57:41

Regisztrál a kedves posztoló ott helyben a telefonjáról és betolja az automata elé a QR kódot. Gyorsabb, mint megírni ezt a sok blődséget.

Neki drágább a bérlet meg a fizetéséből megy... áfásat is biztos csak hobbiból kér, nem szeretné zaklatni a hr-est... jó kis cég lehet.

digitime 2014.09.10. 09:10:59

Az ilyen járjon bubival, bérletre meg kap áfásszámlát. glurl.co/bubi

M_R 2014.09.10. 19:11:05

Két dolog: a "népviselő urak" havi több milliós költségtérítést kapnak "bemondásra" - nem hogy ÁFA-s számla, de még egy darab papírra kézzel írt irkafirka sem kell hozzá - az "zemberek" meg 500 Ft-ot is csak úgy tud elszámolni a NAV felé, ha részletes számla van róla.

"Hanyatló nyugati" ismerőseim szerint közröhej hogy egy bérlet/vacsora/taxi elszámolásához éppen csak az anyakönyvi kivonat hiteles másolata nem kell..

Fejesrob 2014.09.10. 21:54:29

Gondolom, a cég regisztrációkor nyilván nem csak a nevét és a címét adja meg.

Fejesrob 2014.09.10. 22:05:55

@atpijkamo: Ne rázza ki, ne verje ki. Erikával szívassa ki.

telkoe 2014.09.12. 11:48:29

@M_R: Hanyatlo nyugaton egy vacsora elszamolasahoz nev szerint fel kell sorolni a szamlan hogy kivel voltal uzleti vacsoran. Viccesek az ilyan "nyugati ismersok" meglatasai :)
süti beállítások módosítása