És nem, ez nem egy Örkény egyperces első mondata, hanem állítólag az áramszolgáltató hivatalos levele. Mégis mit gondolhatott az, aki ezt fogalmazta, kinyomtatta, aláírta? (a képet innen kölcsönöztük)
Kedves Homár!
Sajnos kénytelen vagyok végigcsinálni egy haláleset ügyintézését, ami első ránézésre könnyűnek tűnt, de a valóságban nem is olyan egyszerű. A szolgáltatók valamiért tabunak tekintik a halálesetet, honlapjaikon (ha van is), az erre vonatkozó eljárás egyszerűen hiányzik.
Nyugdíjas anyósom egyedül élt, albérletben, egy bankszámlán kívül semmilyen vagyontárgya nem volt. A lakást nyilván rövid időn belül ki kellett üríteni, szolgáltatásokat lemondani. Gondoltam, talán ez nem lesz túl bonyolult, pedig de:
- a Posta nem továbbítja a leveleit a mi címünkre, mert ezt a (természetesen fizetős) szolgáltatást csak a címzett igényelheti. Vagyis az elhunytnak kéne aláírnia a nyomtatványt.
- a DIGI a bejelentés napjától hajlandó lezárni a szolgáltatást. Nyomatékos jelzésünk ellenére a végszámlát az elhunyt elektronikus ügyfélkapujára küldték, újabb levélváltás után derül ki, hogy a túlfizetést majd egy külön nyomtatványon az kérvényezheti, aki a hagyatéki eljárásban a jogos örökös.
- a hagyatéki eljárást a jegyző indítja (amikor akarja), ebbe senkinek semmi beleszólása nincs, "majd jön az értesítés" (másfél hónapja várjuk).
- a Telenor semmilyen formában nem hajlandó a fennmaradt kb. 6.000 Ft feltöltőkártyás összeg másik feltöltős telefonra való átküldésére, "beszéljük le a kártyáról", ha van hozzá kedvünk.
- a Nyugdíjfolyósító 09.03-án kelt levelében felszólított, hogy a következő havi nyugdíj nem jár, azt haladéktalanul fizessük vissza a mellékelt csekken. A nyugdíj 09.12-én érkezett volna..
- a Bank nem szünteti meg a számlát, hiába voltam nyilvántartva, mint teljes jogú eljáró személy. Kérésemre a számlát zárolták, aztán 12-én felhívtak, hogy megérkezett a nyugdíj, fogadjuk-e? Megszüntetni csak a hagyatéki után a jogos örökös, blablabla..
- de a biztosítékot végül az ELMŰ verte ki. Az óraállást csak a lakás tulajdonosának aláírásával fogadják el, ez érthető. Két levelet kaptunk (természetesen a régi címre): egy lezáró számlát, amin 5.000 Ft tartozás van, csekk nélkül. Gondolom ezt is csoportossal akarják majd behajtani, kíváncsi leszek a Bank reakciójára. A másik levél viszont felháborító: "Kedves "elhunyt"! Értesítjük, hogy elfogadtuk(!) felmondását. Az eljárás lezárásához már csak egy személyes találkozás van hátra, amelyben ellenőrizzük az óra műszaki állapotát. Ehhez kollégánk telefonon fog Önnel időpontot egyeztetni." Hát sok sikert kívánok hozzá!Nem értem, miért kell hátsó irodákban, titkos utakon, egy-egy jóindulatú ügyintéző segítségében reménykedve intézni ezeket az ügyeket (mert szerencsére akadnak ilyenek, és örök hála nekik!).
Nem értem, miért kell mindenhová legalább kétszer (de inkább háromszor) elmenni azért, hogy lezárhassuk ezeket az ügyeket. Miért nincsenek a szolgáltatóknál erre kialakított eljárások, nyomtatványok, stb.?Csendes javaslatom: nem lehetne mondjuk mindjárt a halotti anyakönyvi kivonaton megjelölni egy eljárásra jogosult személyt (pl. aki fizeti a temetést is, hiszen rendszerint a temetési vállalkozó intézi az anyakönyvet), és a hátoldalán vezetni a kifizetéseket-befizetéseket (mint ahogy a születési anyakönyvi kivonat hátoldalán vezetik az igénybe vett támogatásokat)?
Illetékesek, kérlek, lépjetek az ügyben!
Köszönet és üdvözlet:
G.
UPDATE 09.23. 8:43
Az alábbi levélben reagált posztunkra az Elmű.
Tisztelt Szerkesztő Asszony!
Mindenekelőtt köszönjük megkeresését és őszinte részvétünket fejezzük ki az ügyfelünk családjában történt tragikus eset miatt.
A konkrét levelezés illetve ügyfelünk kilétének ismerete nélkül sajnos rendkívül nehéz konkrét információkkal szolgálni.
Két dolgot azonban biztosan állíthatok:1. Bármennyire is tragikus közeli hozzátartozónk elvesztése, sajnos a hátramaradottaknak számos „földi” ügyet is le kell zárniuk. Ilyen a temetés, a hagyatéki eljárás stb. A közszolgáltatások folytonosságának fenntarthatóságát, az örökség kérdést egyszerű jogszabályok határozzák meg. Ezek lényege, hogy az örökösöknek a HALOTTI ANYAKÖNYVI KIVONAT és HAGYATÉKI VÉGZÉS birtokában a régi szerződéseket fel kell mondani illetve újakat kell kötni. Saját tapasztalatomból tudom sajnos, hogy ez mennyire megterhelő lehet a gyász időszakában, de az életnek tovább kell mennie.
2. Értelemszerűen egy több milliós ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató vállalat nem értesül, nem is értesülhet az egyes családokban történő örömteli vagy szomorú eseményekről. Én személy szerint nem is szeretném, ha bármilyen „nagy testvér” belelátna az életembe”. Ugyanakkor az ELMŰ-ÉMÁSZ csoportban is érző emberek és nem pszichopaták dolgoznak így KIZÁRT, hogy egy levél „Tisztelt Elhunyt” megszólítással kezdődjön, már csak azért is mivel az ügyintézők formalevelekkel dolgoznak, melyek címzést a számítógép a szerződő fél adatai alapján állítanak be. Természetesen amíg a hátramaradottak nem mutatják be a fentebb említett dokumentumokat mi önhatalmúlag nem változtathatunk a szerződéses adatokon. Ez ugyanis számos, akár rosszindulatú beavatkozást is lehetővé tenne.
Üdvözlettel:
dr. Boross Norbert
Kommunikációs Igazgató
ELMŰ-ÉMÁSZ Nyrt.
UPDATE 2. 09.23. 18:24
Olcvasónk is jelentkezett, és kérte, hogy tegyük ki az alábbi kiegészítést:
Szeretnék egy félreértést tisztázni. Most olvastam a posztot, és elnézését kérek, amiért félreérthető voltam, de így kellett volna írnom: “Kedves “elhunyt”!” merthogy anyósom, mint fogyasztó valójában teljes névvel szerepelt a megszólításban. Azon háborodtam fel ennyire, hogy ha egyszer bejelentettem a halálát, a halotti anyakönyvi kivonatot vittem és le is másolták, miért még mindig anyósom nevére jön a levél és a számla. Kérem, ezt szíveskedjenek pontosítani a posztban, köszönöm.
AtiSnatch 2014.09.22. 14:13:14
Dr Gregory House 2014.09.22. 14:15:56
2014.09.22. 14:19:15
Annyi felesleges hercehurcával jár meg költséggel !
Tessenek szavazni a kétfarkú kutya pártra, ők örök életet ígérnek !
AtiSnatch 2014.09.22. 14:20:27
Ez azért prájszlesz. :D
AtiSnatch 2014.09.22. 14:22:13
Agyhalottak , agyhalottak mindenhol...
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 14:29:18
U.i.: nem én haltam meg.
Meteorist 2014.09.22. 14:36:13
killerkaller 2014.09.22. 14:38:09
"Hát ilyen nincs és mégis van!"
Lhunara 2014.09.22. 14:41:49
- És a meghatalmazás?
Aztán a Főtáv fizettette vissza az akkoriban a nyugdíjasoknak járó kezdvezményt, Tisztel XY-né! kezdetű levél mellékleteként.
Értem én, hogy a halál tabu, de a tahóság minden határon túlmegy.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.22. 14:44:32
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 14:51:12
Black Hole 2014.09.22. 14:53:57
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 14:57:50
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.22. 15:02:42
oncogito 2014.09.22. 15:04:23
Uni1002 2014.09.22. 15:05:02
Kiakasztottak az EON ügyfélszolgálatánál.
Még nem is hallottak arról, hogy valaki meghalhat, biztos náluk természetes az örök élet. Legalább is az űrlap szerint.
Kérik a beköltöző és elköltöző címét.
Nehezen fogták fel, hogy én nem beköltözöm, mert 30 éve ott lakom, apám címe meg a Városi Temető.
Mikor már az asztalt vertem, az ügyintéző nagy dühösen átfirkálta az előre nyomtatott rubrikákat.
Leesett neki...
Martinicske 2014.09.22. 15:10:10
Az a gond, hogy ha valaki meghal utána amíg a hagyatéki meg nincs képlékeny ki lesz az örökös - sőt vissza is lehet utasítani - neki lesznek jogai és kötelezettségei is.
Az a legjobb, hogy jelezni a nyugdíj folyósítónak és mindenkinek akiről tudni lehet az elhalálozás tényét, halotti anyakönyvi kivonattal érkezni mindenhová, akkor a szolgáltatások leállnak legalább és az anyagi részt a végén lesz lehetséges rendezni amikor meglett a hagyatéki.
Ez ilyen, fogalmam sincs hogy lehetne jobban.
killerkaller 2014.09.22. 15:17:15
A poszt egyébként a fekete humor melegágya.
Black Hole 2014.09.22. 15:17:49
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 15:23:30
Black Hole 2014.09.22. 15:27:09
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 15:31:53
AtiSnatch 2014.09.22. 15:31:54
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 15:35:42
Értesítjük...
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 15:39:37
Black Hole 2014.09.22. 15:43:51
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 15:46:13
Atörökk 2014.09.22. 15:46:20
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.22. 15:47:20
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 15:47:47
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 15:55:54
balra át
én masírozok legelõl
temetjük a nagymamát.
Írta Weöres Sándor verse
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 16:01:34
- Te, szerinted van élet a halál után?
- Hát pesze, nézd, ez az ügyfél is meghalt, mi viszont élünk.
ember a holdon? 2014.09.22. 16:02:10
killerkaller 2014.09.22. 16:02:18
emléke örökké marad."
Részlet Kunta Kinte kiadatlan epigramma gyűjteményéből.
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 16:02:46
- Azért borzasztó, hogy ezen a világon mennyi ellensége van az orvosoknak.
- Hát még a másikon...
borso 2014.09.22. 16:04:58
még ő volt megsértődve.
és ezeket a tahó hernyókat tartom el az adómból
Black Hole 2014.09.22. 16:05:30
Tudod milyen buli van az intenzíven?
Black Hole 2014.09.22. 16:17:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.22. 16:22:33
Mert akkor miért büntetnének? :D
Hogy halotti anyakönyvi kivonat? Hát azt mindenki mondhassa hogy ő meghótt, azt' csak fizetni nem akarnak...[szarkazmus ha valaki nem értené]
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 16:23:09
2014.09.22. 16:30:58
inkább meleg koporsója, hogy stihl szerűek legyünk
Atörökk 2014.09.22. 16:34:12
Már ha ezt életnek lehet nevezni.
@Black Hole:
Eccer voltam ott, jó hely!
Rosszindulatú Vászka 2014.09.22. 16:39:48
Black Hole 2014.09.22. 17:03:24
Black Hole 2014.09.22. 17:04:52
Black Hole 2014.09.22. 17:07:24
Mondjuk én eddig megúsztam, de bár elhiszem neked, hogy jó hely, mégis inkább kihagynám.
2014.09.22. 17:20:50
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.09.22. 17:23:51
Fontos, hogy minden méltányos és méltatlan fizetési kötelezettség teljesítéséről meg kell őrizni minden bizonylatot, mert azok értéke az esetleges örökösödési illetékből levonható.
Mint fentebb már utaltam rá, az ELMÜ kollektívájának szeretném őszinte részvétemet kifejezni ügyfélszolgálati kollégájuk közeljövőben várható elhunyta miatt!
Egyébként fénymásolni + személyes adatokat leragasztani + szkennelni nem tud a poszt toló? Higgyük el, hogy ilyen leveleket kapott?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 17:32:10
:)) Nyihaha!
Aureliano Buendía 2014.09.22. 17:55:55
Azért kell, mert elsőre nem vagy elég határozott és/vagy nem ismered azokat a szabályokat, amik az egyes szolgáltatókra vonatkoznak.
Amúgy az nem derült ki nekem, hogy vittél/küldtél-e bárhova is halotti ak. másolatot. Sokat segít az ügyön.
Aureliano Buendía 2014.09.22. 17:59:07
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2014.09.22. 17:59:52
Amúgy sajnos ez van, ilyen világ. Megemlítendő az, amikor családi temetés lesz és a kedves ..-né is felvéseti magát a márványra (mert ugyan a mosónők korán halnak, de a férjek méginkább), hogy a túloldalt is együtt legyenek, holott a templomi esküvő esetén hangosan kimondják a kiskaput: "Míg a halál el nem választ"
MIlyen rossz lehet olvasni a saját neved, születési dátumodat.. csak az utolsó két számjegy nincs még felvésve.. brrr..
hopptarisznyarák 2014.09.22. 18:02:03
Aureliano Buendía 2014.09.22. 18:06:30
Szavazz Te is a Kétfarkú Kutya Pártra!
2014.09.22. 18:10:37
Okoska vajon mit szólt volna, ha a bankszámláról egy másik örökös a számla megszüntetésével csak úgy kivehette volna a pénzt? Akkor meg azért dögöljön meg a bank, igaz?
Nyugdíjfolyósítónál már 3-a előtt kimentek a határidős utalásindítások bankba. Azt visszahívni nem lehet. Ezért írtak inkább levelet.
@borso: Elhunyt lakcíme: az a cím, amire a halálakor be volt jelentve. Tehát jogos volt a sértődés, hiszen kifejezetten bunkó voltál. És ennyi ésszel biztos nem keresel annyit, hogy a te adódból bárkit el lehessen tartani.
venszivar 2014.09.22. 18:40:01
Remélem HÁROMSZOR rúgják seggbe az ügyintézőt!
béla a görög (törölt) 2014.09.22. 18:40:39
Szép dolog az anyag ill. a fogyasztómegmaradás törvénye, pedig DE ezért ezúton indítványoznám a szolgáltatóknak, hogy ha már rendelkeznek mindeféle TÜV meg más 3-5 betűs minőségbiztosítással meg katasztrófatervvel meg anyám örömével, találják már fel a spanyolviaszt és készítsenek egy űrlapot egy eljárásrendet meg egy telefonszámot halál eseti ügyintézésre (mondjuk a 0 -as melléket)
"Látjátuk feleim szümtükhel, mik vogymuk: isȧ, por ës homou ës szolgáltatoi szamla vogymuk"
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 18:57:59
venszivar 2014.09.22. 19:10:10
NEM jöttél el! OTT vigyoroghattunk volna, együtt.:)
NEVETSÉGES! 10250 : 55 ! :DDD
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 19:11:26
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 19:13:33
CID 2014.09.22. 19:13:34
venszivar 2014.09.22. 19:14:05
Vagy te mohamedán, netán más vallású lenni?:)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 19:16:10
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 19:18:26
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 19:23:52
Itt a zasszony blogbejegyzése az eseményről, még szíp kíípek is vannak benne:
albania.cafeblog.hu/2014/09/21/ferenc-papa-albaniaban/
D
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 19:29:53
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 19:31:20
:)) Elképzeltelek, ahogy egy időre szalma vagy, mész végig az uccán...
AtiSnatch 2014.09.22. 19:50:46
*teljes mértékben elhatárolódik magától*
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 19:53:36
Nem akarok offolni, mert tilos, de tudnék linkelgetni, hogy itt milyen a választék...
Hogy a poszthoz is írjak valami érdemlegeset: Anno, amikor édesanyám meghalt szinte ugyanez a procedúra, azzal a különbséggel, hogy az áramszolgáltatóhoz bementem a sok hercehurca után. Kértem (a végén már vertem az asztalt), hogy most adjanak egy végelszámolást, és helyben itt ki is fizetem. Adtak, kifizettem. Rá egy évre (a lakás már el is lett adva akkorra) felhív a lakás vevője, hogy édesanyámnak jött egy levél az áramszolgáltatótól, természetesen tértis. Hurrá. Paksaméta hónom alá (halotti anyakönyvi kivonat, közjegyzői határozat, hogy én vagyok az örökös, stb.) Postán alig akarták kiadni így is. Megkapom, kibontom, benne van, hogy tizen-akárhány ezer Ft tartozás, és ejnye-bejnye, meg irgum-burgum. Mindez a már egy éve halott édesanyámnak címezve. Na, akkor írtam egy dörgedelmes levelet, hogy ők írtak alá egy papírt, hogy le van zárva az egész, természetesen mellékeltem a saját kiadott igazolás másolatát, stb. Utána 2 hónapig semmi, majd egy újabb levél a vevő címére, de édesanyám nevére, de az sima. Elmegyek érte, kibontom, az van benne, hogy ötezer-valahányszáz ft túlfizetés, és kérdezik, hogy hova utalják. Megadtam a bankszámlaszámomat, rá is utalták a pénzt.
Na, most ezt ki érti??? Ezek nem tudnak számolni???
D
AtiSnatch 2014.09.22. 19:55:45
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 19:59:56
Ezek tényleg ennyire hülyék?
CsakMintTe 2014.09.22. 20:01:46
AtiSnatch 2014.09.22. 20:02:21
venszivar 2014.09.22. 20:05:45
@atpijkamo: Elmész TE a.....:)
Punetti kapitány 2014.09.22. 20:32:17
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.22. 20:40:36
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.22. 20:44:39
@Punetti kapitány: Azt se hinnék el.
@Ylim: Attól még marad pont elég olyan pont, ahol egyszerűen csak mindfuck, hogy miért nem lehet megoldani az ügyet. CSAK, mondaná a szolgáltató.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 20:50:21
Black Hole 2014.09.22. 20:54:33
kombusz 2014.09.22. 21:02:21
elöször megkapják a halotti anyakönyvi kivonatot.
utána jogszabály szerint 30nap semmittevés(gondolom megvárják hátha feltámad a szegény elhunyt).
majd kiküldik a papirt(15napon belül kell visszaküldeni) amin felkell tüntetni az elhunyt ingatlanait, ingoságait stb...
utána ha ez visszaérkezik hozzájuk ismét 30nap semmittevés jön.
tavaly okt. 2.-án halt meg apukám idén aug. 29.-én volt a hagyatéki.
nem kapkodják el a dolgot.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.22. 21:05:15
index.hu/mindekozben/poszt/2014/09/16/a_legszurrealisabb_csaladi_foto_a_nagybacsi_holtteste_az_unokaoccs_es_a_siraso/
vuvuvu2 2014.09.22. 21:06:50
viccen kívül: tavaly anyám 7 hónapig asszisztált hagyatéki ügyintéésben a 80 éves szomszédnak akinek váratlanul meghalt a fia. ennyi ideig tartott az ügyintézés. a upc és a telekom volt a hab a tortán, 3-szor voltak bent a személyes ügyfélszolgálaton, végül decemberre sikerült eljutni oda az én telefonos ügyintézésem után, hogy végre kapott a néni csekket amin be tudta fizetni a számlákat. a fia egyébként áprilisban hunyt el.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.22. 21:17:07
Black Hole 2014.09.22. 21:25:28
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.22. 21:48:15
Black Hole 2014.09.22. 21:52:36
Atörökk 2014.09.22. 22:43:43
Csak pizzát rendeltem. Ágyhoz voltam kötve ;)
Black Hole 2014.09.22. 22:50:12
Macskond 2014.09.22. 23:22:58
Egy egészen más területen (nem Elmü) szolgáltatónak dolgozom. Üzemszerű működésben fordul elő hogy az ügyfél elhuny. (igen egy bizonyos szempontból morbid hely) Erre vannak is a cégnél bevett eljárások, de itt is sokkal inkább szolgáltatás irányban, ebben kvázi előnyösebb a helyzet.
Ennek ellenére tizen év működés után tavaly íratták meg azt a programot ami kötelezővé teszi az ügyintézőnek hogy az ügyféltörzsben legalább akiről pont tudjuk hogy elhunyt, legalább azoknak kötelező legyen bejegyezni hogy elhunyt. 2006-óta volt erre lehetőség, ennek ellenére amig ezt a program nem kényszeritette ki, nem voltak hajlandóak ezzel foglalkozni. Az egész mögött az volt _most_ hogy egy eléggé felháborodott ügyfél jól/ jó helyre talált be a levelével. (ő is kapott egy hasonló levelet az elhunyt címére, hogy "köszönjük hogy minket választott, legyen továbbra is ügyfelünk" )
Így remélhetőleg az ilyen apró malőrök száma nálunk már ritkább lesz.
A 100-120 bruttóért felvehető "ügyfélszolgálatosok" szinvonala olyan hogy egy jó részük nem menne át a negyedikes szövegértés vizsgán.
A javaslatom a poszt tolónbak, hogy egy megfelelően felháborodott levelet címezzen az ELMŰ IT igazgatójának, mellékelve a saját levelük másolatát is.
Bármilyen hihetetlen, de tapasztalom szerint ha felülről támadnak, az gyakran hatásos tud lenni.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.22. 23:38:01
@ColT: sehol nem tart az elhunytak országa.
2014.09.22. 23:46:11
Kedves áramszolgáltató!
www.youtube.com/watch?v=wiXIUxhPxcs
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.23. 00:00:56
gabors 2014.09.23. 03:41:17
venszivar 2014.09.23. 05:35:36
NEVETSÉGES!!!
venszivar 2014.09.23. 06:28:13
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.23. 07:38:34
taknyos zsiráf 2014.09.23. 08:21:20
Elvinném az elhunyt urnáját az üszibe, oszt ott magam mellé "ültetném" egy székre és felszólítanám a csökött ügyfelest, hogy az esedékes dolgokat talán a doboz tartalmában porladóval tessen egyeztetni!
Természetesen az aláírást is tőle kérje.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.23. 08:57:25
venszivar 2014.09.23. 09:01:23
csak láttál volna szombaton este!:) tán meg is vakultál vóna! tata.
kik azok?
anarch 2014.09.23. 09:01:34
Régebben szokás volt fontos és hasznos személyes tárgyak, fegyverek, komp-pénz stb. mellétemetésére... Még régebben a házikedvencek és a személyzet is ment a sírba az elhunyttal.
@Black Hole: De miért nem olvassák le távolról? Tőlünk kizárólag a vízóráraállás szokták kérdezni, előző helyen még azt se.
killerkaller 2014.09.23. 09:14:07
A frissítést olvasva, még igazad lesz.
Csigorin 2014.09.23. 09:18:56
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.23. 09:31:58
Csigorin 2014.09.23. 09:33:00
Csigorin 2014.09.23. 09:34:03
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.09.23. 09:49:00
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.23. 09:50:40
Anyós haldoklik, lemondta már a villanyt, de az ELMŰ embere biztos ami biztos, megvárja.
Anyós: - Jaj, meghalok! Jaj, meghalok! ... Ott mászik egy pók a plafonon!
Elműs: - Kérem, most csak egy dologra tessék koncentrálni!
Csigorin 2014.09.23. 09:52:45
lesz majd az elmu-nek egy sajat uzemorvosi szolgalata, na az felmeri az ugyfel egeszsegi allapotat szerzodeskoteskor, es megsaccolja hogy meddig fog elni. Ettol az idoponttol elterni csak az ELMU elozetes engedelyevel lehet.
A halal pedig akkor all be, ha az ELMU azt mondja, pont.
Mylady 2014.09.23. 09:54:56
Sok helyen a mai napig az ügyfél nevét egészítik ki egy "elhunyt" toldalékkal, ahelyett, hogy mondjuk egy kapcsolót állítanának át. Így viszont semmilyen szűrön nem akad fenn és mennek a "normál" ügyfeleknek írt sablonlevelek (lásd: személyesen intézze el) és a marketinglevelek (legyen az ügyfelünk).
Ez persze nem menti fel őket.
dailyvicodin 2014.09.23. 09:55:56
szerintem.
én egyszer papám helyett mondtam le telefonon keresztül egy T-Home-os szerzödését halála után.
mamám próbálta, nem hagyták, merthogy csak a tulajdonos mondhatja le.
akkor voltam vagy 14, de nem esett le (nem akart?) nekik hogy én nem a már korábban meghalt 70éves papika vagyok...
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.23. 09:58:10
Elműs aláiratta az anyóssal a lemondót. Anyós meghal. ... Egyszer csak megmozdul az anyós lábujja. Elműs kétségbeesetten telefonál be a központba.
- Megmozdult a lábujja az ügyfélnek. Illetve a néhai ügyfélnek. Most mit tegyek?
- Lehet, hogy töröltetni kell vele lemondó nyilatkozatot. Kérem, először is bizonyosodjon meg, hogy meghalt az ügyfél!
Elműs előveszi a pisztolyát, és agyonlövi az anyóst.
- Most már biztos hogy meghalt.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.23. 10:01:02
buksikutya 2014.09.23. 10:14:14
a homar kicsit odafigyelhetne!
joska61 2014.09.23. 10:24:26
mertcsak 2014.09.23. 11:04:47
Ha valaki tudja Boross Norbert emailcimet, adja meg, mert atkuldenem neki az ELMU Ugyfelszolgalattal folytatott levelezesemet, ami bizonyitja, az ELMŰ belenyúl az ügyféladatokba.
venszivar 2014.09.23. 11:14:26
Black Hole 2014.09.23. 11:39:01
peter3374 2014.09.23. 12:30:44
Egyik szolgáltató sem szeretne a hagyatéki végzés után ki tudja mennyi örökössel pereskedni, hogy most miért a Mancika kapta a 6000Ft-os telefonkártyát nem is neki járt, meg, hogy most akkor miért vehette fel XY a pénzt a elhunyt számlájáról, miért mondta fel a gázt meg a villanyt az egyik rokon és vette fel a túlfizetést maikor a másik rokon ott lakik és se áram se gáz...
Vagy képzeljétek el, mi lenne ha nem kéne hagyatéki, néha milyen tülekedés, verekedés lenne a bankban, hogy ki vehesse fel a pénzt a számláról....
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.23. 12:34:05
:)) Az.
CsakMintTe 2014.09.23. 12:48:32
Mondjuk egyik-másik szolgáltatónál vagy banknál már ott kiakadok, amikor a járóképtelen ügyfél nem adhat meghatalmazást senkinek, nem küldheti el postán a kitöltött, aláírt, tanúztatott űrlapokat, hanem személyesen be kell fáradnia valamelyik világvégi ügyfélszolgálatra, ha mondjuk meg akar szabadulni a bankszámlájától vagy mobiltelefon-előfizetésétől. Ügyfélmegtartásnak nem rossz...
peter3374 2014.09.23. 14:25:25
Az az igazán érdekes rész amikor a bank zárolja a számlát a haláleset miatt, nem teljesíti a beszedési megbízásokat, az elhunytnak meg mondjuk elektronikus számlája van a szolgáltatónál, az örökös még csak nem is tudja, hogy hogy mennyit kell fizetni és kinek....
isikém 2014.09.23. 16:56:11
Aureliano Buendía 2014.09.23. 17:47:17
Aureliano Buendía 2014.09.23. 17:49:42
isikém 2014.09.23. 20:04:41
vuvuvu2 2014.09.25. 21:11:35
ezen már én is elgondolkodtam az elmúlt évben és van benne igazság, nem kevés.
mcc 2014.10.03. 09:31:24