Tékozló Homár

Ferenc és a zajos notebook kalandjai

2014.09.24. 08:50 | Homár Hilda | komment

IMG_1608.jpg

Asus notebook, szerviz, Media Markt, ezek a szavak ismétlődnek mantraszerűen Ferenc írásában, aminek a hossza megtévesztő, mert kb. fele egy jó hosszú, szó szerinti idézet középtájt. A sztori anélkül is megállt volna, de a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fórumáról  származó tanács egyrészt tök érthető, másrészt általános iránymutatás, harmadrészt meg mukodott, mint Uri Geller, hasznos anyagot meg nem dobunk ki, úgyhogy maradt.

A történet 2014.04.17-én kezdődött, amikor vásároltam egy Asus X551CA típusú notebookot a Media Markt online boltjában, abban a reményben, hogy a vizsgaidőszakban az új vassal sokkal könnyebb lesz a tanulás is. Sajnos nem jött be. Olyan hangos volt a processzor hűtőventilátora, hogy netezni sem lehetett vele nyugodtan, nemhogy tanulni, nem beszélve a ’terhelésnél’ (youtubos videó) jelentkező sugárhajtómű erejű és hangú zajról. Ezen kívül a HDD úgy recsegett, mintha egy régi CD-s rádióba egy ócska karcos, koszos CD-t raktál volna.

Másfél hónapig használtam (bíztam benne, hogy ez normális, és csak én vagyok túl érzékeny), aztán miután a tesóm a másik szobából szólt át este, hogy kapcsoljam már ki, mert zavaró, elvittem a hozzám legközelebb eső Media Marktba, Debrecenbe, leadtam javításra.  Körülbelül 3 hét múlva visszajött alaplapcserével. Boldogan hoztam haza, de bekapcsolás után kiderült, hogy semmi nem változott, sőt valahogyan az alapból eredeti Windows 8 aktiválása is megszűnt.

Mivel vizsgaidőszak közepén jártam muszáj volt használnom egy ideig, de aztán újra szervizbe küldtem, most online, az RMA formanyomtatvány kitöltésével. Több képet, videót küldtem az ügyfélszolgálatnak, hogy lássák, tényleg rossz, hangos, recsegős a készülék. Természetesen kaptam tőlük e-mailben egy informatikai kisokost, hogy miért kell hűteni a processzort, és az író-olvasó fejek hogyan állnak parkolópályára a HDD-ben amitől recseg, majd 3 hét múlva hozta vissza a futár a notebookot alaplap és HDD cserével, aktivált Windows-al. A HDD láss csodát hangtalan lett, de a hangos ventilátorok maradtak. Újabb RMA nyomtatvány, újabb szerviz, ahol már kértem a termék cseréjét, vagy a vételár visszatérítését, mert kezdett kényelmetlen lenni ez az egész dolog.

A harmadik szervizelésnél a szerviz technikusa azt mondta: A készülék hűtési megoldása miatt a ventilátor folyamatosan fog menni, mivel  i3-mas processzorral van szerelve és egy picike borda hűti csak, ha nem forogna a ventilátor akkor megsülne a processzor. Írtam az Asus ügyfélszolgálatának, hogy ne küldjék vissza, mert nem veszem át. Ők ezentúl egyik levelemre sem reagáltak, a laptopot a GLS futára visszaszállította, de nem vettem át, mivel az jött volna a következő szerviznél, hogy a nem rendeltetésszerű használatom okozza a hangoskodást. Így a laptop visszakerült a fixdirecthez.

Ezután több e-mailt írtam az ügyfélszolgálatuknak, hogy a kétszeri alkatrészcserével elismerték a hibát, a harmadik szerviztechnikus válaszából pedig egyenesen kitűnik, hogy ez egy gyártási hiba, úgyhogy vagy kicserélik egy normálisan működőre, vagy visszatérítik a vételárat, mert ha ez üzemi állapot, de erről sem az Asus hivatalos oldala, sem a Media Markt nem tájékoztat senkit, az bizony elég megtévesztő a fogyasztó számára, amit a törvény szankcionál.

Két – három hét várakozás után felhívtam őket. Az ügyfélszolgálatos a nevem hallatán már tudta, hogy miről van szó (Kérdésemre, hogy mindenki tud-e az ügyről, azt válaszolta igen). Megkapták az e-mail sokaságot, amit küldtem? Igen. Válaszolni miért nem válaszolnak? Ők erre most mit válaszoljanak? ??? Végül kinyögte, hogy próbálkozzak a Media Marktnál, mert tőlük vettem a lapost. Kértem tőle, hogy akkor ők vegyék fel a kapcsolatot velük, mert úgyis az ő engedélyük kell a cseréhez vagy pénzvisszafizetéshez, de közölte, hogy ők nem kompetensek ebben, velük a kapcsolatot nem tudják felvenni. Nem tudják, vagy nem akarják, kérdeztem. Nem akarják.

Elkeseredésemben az nfhforum.hu hasonló ügyekkel foglalkozó munkatársához fordultam, aki a következőt tanácsolta nekem:

"Az Ön laptopjára a vállalkozásnak jogszabályi kötelessége egy év kötelező jótállást, és további egy év szavatosságot biztosítania. Azon belül, ha a termék gyártási eredetű hibával meghibásodik, - mint az Ön esetében - a vállalkozás vagy a forgalmazó köteles a hibát kijavítani, vagy a terméket kicserélni. A javítás és a csere közül Ön választhat kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan hátránnyal járna a vállalkozásnak.



A bírósági gyakorlat szerint, amennyiben a javítások több ízben eredménytelenül végződnek, a fogyasztó jogszerűen érvényesítheti egyéb, hibás teljesítésen alapuló igényeit, így kérheti a termék kicserélését, a vételár utólagos csökkentését, illetve a vételár teljes egészének visszafizetését.

Azt, hogy pontosan hányadik sikertelen javítási kísérlet alapozza meg a fogyasztó másik igény áttérésére való jogát, jogszabály azonban nem határozza meg, az mindig csak az adott ügy valamennyi körülményének – így például a sikertelen javítások száma, a fogyasztónak okozott kényelmetlenség, a fogyasztó által fizetett ellenérték mértéke, stb. – ismeretében dönthető el.

Az Ön által leírtak alapján - álláspontunk szerint - már megalapozottan kérhetné a termék cseréjét.

Azt javasoljuk Önnek, hogy a fentiek ismeretében kíséreljen meg egy további egyeztetést a vállalkozással. Figyelemmel arra, hogy a jótállásról szóló rendelkezések értelmében az Ön kifogását elsősorban az a kereskedő köteles kezelni, ahol a terméket vásárolta, így valóban javasolt, hogy jelen esetben már a kereskedőhöz forduljon. Ott hivatkozzon arra, hogy a többszöri javítás, alkatrész-csere sem oldotta meg a problémát, így kéri a termék kicserélését, vagy az érdeksérelmére (hosszú ideg nem használhatta a gépet, használata során a hiba miatt kellemetlenségek érik, munkájához/ tanulmányaihoz nem tudja használni, a többszöri reklamáció és ügyintézés rengeteg idejét elrabolta stb.) tekintettel el szeretne állni a vásárlástól.



 Amennyiben azonban nem tudnak megegyezésre jutni sem a kereskedővel, sem a szervizzel, úgy jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy békéltető testülethez kell fordulnia. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanis nem jogosult arra, hogy a felek között fennálló jogvitát érdemben eldöntse. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja.

Panaszára – ha azt írásban, vagy telefonon közölte - a vállalkozás köteles írásban, a panasz beérkezését követő 30 napon belül érdemben válaszolni és intézkedni annak közléséről. Ha ezeknek a kötelességeknek nem tett eleget, úgy a mulasztás miatt bejelentést tehet az Ön lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél."

A fórum munkatársának tanácsaival a Media Markthoz fordultam.  E-mailben írtam nekik a történtekről és arról, hogy el szeretnék állni a vásárlástól, mert ez már tarthatatlan állapot. Nem válaszoltak, ezért telefonon hívtam őket. Átkapcsoltak a fél országon keresztül mindenhova míg kiderült, hogy én online vásároltam a gépet, ezért ott foglalkoznak vele Budapesten. Be kellett küldenem a javítási lapokat, szakvéleményeket a címükre, valamint a laptopot is, ami a fixdirectnél volt. Ez egy külön történet. Végül minden beérkezett. Persze a Media Mark Megapark és az MSE Commerce Kft (media online áruház ügyfélszolgálata) azonos címen vannak, így elkeveredett a papíranyag és a készülék is. Másfél hét alatt kibogozták és 09-12-én visszautalták a vásárlás összegét az előtte megadott bankszámlaszámra.

Ebből az egészből azt tanultam, hogy

  • az Asus márkát messziről kerülöm az ügyfélszolgálat és a szerviz munkatársai miatt és mindenkit erre buzdítok!
  • ha valamit online vásárolok és nem stimmel vele valami, AZONNAL szólok, hogy egyszerűen kicseréljék a megadott határidőn belül.
  • a Media Marktnak még mindig fontos az ügyfél, és az ügyfélszolgálatos még este fél kilenckor is felhív, hogy pontosan adtam-e meg a bankszámlaszámom.

Ferenc

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2014.09.24. 08:53:05

*Ferenc kalandjai a zajos notebookkal (Egy tárgynak ritkán vannak kalandjai.)

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.24. 09:02:20

Azért én ha veszek egy laptop-ot, előtte csak bemegyek a boltba megnézni élőben is hogy tettszik-é.
Akkor ez ki kiderült volna. (gondolom a kirakott gép is hangos)

Dr. Kix 2014.09.24. 09:08:07

Ferencnek azért jár a pluszpont, mert:
- nem hagyta magát és végigverekedte magát ezen az egészen
- volt annyi esze, hogy nem a sarki ószerestől vásárolt notebookot, hanem olyan helyről, ahol azért jó eséllyel foglalkoznak az ügyféllel vásárlás után is

@batgirl: Azt mégsem írhattam, hogy "Megérett a meggy!" :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 09:10:05

Baromira utálnám, ha hallatszódna a nótbúk ventillátora. Csak onnan tudom, hogy forog, ha dateszem a kezemet, és érzek egy egész enyhe meleg légáramlatot.

Atörökk 2014.09.24. 09:12:17

Csak meggyött a hepiend.

chloe queen 2014.09.24. 09:23:01

Nekem eddig az összes lattopom vagy notebookom meg netbookom Asus volt, soha semmi baj nem volt vele. Szerettem. Szerencsére soha nem kerültem szerviz közelbe velük. DE ezeket a posztok olvasgatva már komolyan azt gondolom, hogy idehaza semmit nem érdemes szervizeltetni, mert megkarcolják, összetörik,, 1 hét helyett 1 hónap, visszaküldik ugyan olyan szar és így tovább... Az előző posztba jól írta a poszter, de egy kicsit átfogalmazva: idehaza nyugati ár keleti kiszolgálás....

chloe queen 2014.09.24. 09:25:17

@amsz: nem nagyon vannak ott bekapcsolva ezek a kütyük... Én legutóbb telefont nézegettem, igaz bestbyte-ban de egyik sem volt bekapcsolva, vagy talán 1-2.

Komojtalan 2014.09.24. 09:28:57

@atörökk: Remélem nem elém ül majd a moziban :-).

AtiSnatch 2014.09.24. 09:29:31

@chloe queen: az megvan, hogy ide a panaszok kerülnek fel? szerinted mennyi poszt lenne, ha mindenki megírná, hogy működik gép és az eladók is kedvesek voltak?

chloe queen 2014.09.24. 09:41:41

@AtiSnatch: képzeld meg van, csak mivel a posztoló írta hogy ő ezentúl messzire elkerüli az Asust ezért merészeltem saját tapasztalatot is megosztani. De sűrű elnézésedet kérem ha ezzel problémát okoztam a kis életedben. ;)

Atörökk 2014.09.24. 09:45:56

@AtiSnatch:
Azokat boldogügyfél posztnak hívják. A boldogügyfélség az olyan, mint a tripper, idővel elmúlik.

AtiSnatch 2014.09.24. 09:46:43

@chloe queen: "DE ezeket a posztok olvasgatva már komolyan azt gondolom, hogy idehaza semmit nem érdemes szervizeltetni, mert megkarcolják, összetörik,, 1 hét helyett 1 hónap, visszaküldik ugyan olyan szar és így tovább"

"Sokat voltál vidéken"?

chloe queen 2014.09.24. 09:53:26

@AtiSnatch: na akkor tisztázzuk mert úgy látom böki a csőröd a nevem és tippem is van miért, de lendülj túl rajta, nőj fel!
A másik itt nem csak szervizes posztok vannak, ugyan úgy van az hogy bunkó sz ügyfélszolgálatos, az eladó, hibás a cipő stb.stb. Szóval érted ugye hogy nem csak arról kéne szólnia a homáron megjelenő posztoknak, hogy a szerviz nem reagál, lerobbant, nem csinál vele semmit. Eddig meg van? Ehhez képest, szinte naponta akad olyan poszt, de hetente 3-4 biztosan, hogy a szerviz nem csinál semmit a cuccal, összetöri, elhagy belőle valamit stb. Csak elmúlt napokból kiemelve, ott az előző poszt, amiben a Sony telefont valami lepukkant szar cég szervizelte, aztán ott volt a légpárnás párna, ahol a szerviz 3 hétig rá sem nézett a megküldött cuccra és akkor a telefon akuval együtt vagy külön van-e dologról már ne is beszéljünk igaz ot tnem csak a szerviz volt a ludas... Így már érted? Vagy jobban tagoljam neked?

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.24. 09:58:23

@chloe queen: Kb 2-3 hete jártam MM-ban. Minden telefon és laptop be volt kapcsolva.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.24. 10:01:40

@chloe queen: Erre van egy nagyon jó megoldás. DELL + helyszíni garancia. Ha bármi baja van, szerelő kijön a lakásodra, és ott helyben megszereli.

Komolyan nem értem, hogy emberek fillérbaszóak 10-20 ezerrel, aztán megy a picsogás ha szopatják mindenhol.

AtiSnatch 2014.09.24. 10:06:35

@chloe queen: gondoltam szólok, hogy ami ide felkerül az azért történik, mert valamit szarul csináltak. kábé 1 milliárd olyan eset van amikor mindenféle panasz nélkül megoldják a problémát a szervizesek. ez érthető?

egyébként nagy ívben leszarom, hogy te a másik tábort erősítetted (hehe). ajánlom a szűrésgombot, nektek lett kitalálva...

Leone_510 2014.09.24. 10:08:01

nekem asus x401a az egyik legolcsóbb szutyok, net office egyszerű tervező progi alatt energiatakarékos üzemmódban 0 hang de full hd lejátszás így is, játékra alkalmatlan, 1x leesett, 3x odabasztam , pár napja megolvadt a fedele 5x1cm sávban mert egy égő gyertyára rányitottam, első nap a hdd-t kicseréltem ssd-re így hasít , no meg vigyázok is rá... :D

ismerős gyereke ledobta az asus gépüket burkolat eltört a csavaroknál, kb. 2 héttel tartott tovább a javítás mint ígérték , némi mellébeszélés , de ez túlélhető volt

AtiSnatch 2014.09.24. 10:21:40

@Leone_510: főnök fiának 600ezres Asus gépe van, egy bekapcsológombos kikapcsolástól bekakukkolt az egész rendszer rajta. otthon van egy eMachine(nem egy atomerőmű) hasonló leállítás, esés, fürdőkádban netezés stbstb baja eddig semmi. tehát nem minden a márkanév. de az is lehet, hogy csak egy szerencsés darabot fogtam ki. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.24. 10:24:25

"mint az Ön esetében - a vállalkozás vagy a forgalmazó köteles a hibát kijavítani, vagy a terméket kicserélni"
He? Akkor ők miért Ánusz Magyarország?

Amúgy gratula a postolónak, hogy kiharcolta az igazát, illetve konzumer notebookot felesleges venni. Az üzleti drágább, de legalább tartós. Az Asus meg leginkább csillvilli, de semmi töb.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 10:28:54

@ColT: "Ánusz Magyarország"

:))

@AtiSnatch: "nagy ívben leszarom, hogy te a másik tábort erősítetted (hehe). ajánlom a szűrésgombot, nektek lett kitalálva..."

:))

hobbitroll 2014.09.24. 10:31:16

respect a posztolónak a kitartásért. Gratula a happy end-hez. De ...
"ha valamit online vásárolok és nem stimmel vele valami, AZONNAL szólok, hogy egyszerűen kicseréljék a megadott határidőn belül."
Fognak még meglepetések érni. Az, hogy mit mondasz az első(második) alkalommal, a lőtéri kutyát se érdekli ;)

@AtiSnatch: mondjuk jöhetne olyan is, ahol a vásárló bevállalja, hogy ő a tajparaszt. Pl. zárás után, amikor már húznál a 3.13csába, minden lekapcsolva, kassza zárva, beesik, hogy "elkéstem?bezártatok?csak azt szeretném kérdezni, hogy...." egy szuszra, válaszra sem várva. Aztán amikor közöljük vele, hogy igen, bezártunk, húznánk haza, úgy néz ránk mint a véres rongyra.

@chloe queen: Neked volt szerencséd. Az asus alul méretezi a hűtést. Volt tőlük alaplapom, vga kártyám, volt szerencsém (szerencsétlenségem) notihoz, mind hűtési problémával küszködött volt ami ennek örömére meg is döglött.
Azért nem kell félteni a vásárlókat sem. Bejött egy HP egy másfél (18) hónapos szerviz átvételi lappal. Majd kérte vissza a notiját. Persze nem lett meg (én akkor még csak 6 hónapja voltam ott), a többiek kutakodtak az emlékeikban, ha bent nincs a noti, hol lehet. Nos, csak egy dolog maradt. Vissza lett adva ... az átvételi papír elkobzása nélkül. Ne kérdezd hogyan, miért (gondolom bement, előadta a hattyú halálát, hogy létszükséglet, nagyonfontosch, élet-halál kérdése, beviszi a papírt becsszó, amiből nem lett semmi), de a lényeg, hogy előkerült, és akkor már nem tudsz vitatkozni. Végül megegyeztünk egy 10"-os tabletben. Aztán még visszajött párszor, hogy ez nem tetszik-az nem tetszik, (közben persze használta a kütyüt), mégis inkább a pénzt akarja. Na, itt gurult el a gyógyszerem, ügyvéd felhív, eset vázol, megoldás egyszerű. A cserébe felajánlott terméket elfogadta, erről papír van, nála már csak az erről készült papír van, úgyhogy viszlát. Útbaigazítottuk, NFH a blahán, ott lehet panaszkodni. Azóta se láttuk. Amióta én vezetem a szervízt (hogy a nyelvtannáciknak is jusson vmi), nem adok ki semmit az átvételi papír nélkül. Ezért persze voltam már geci, köcsög, értsem meg, hogy ő vidékről jött, etc.
Én meg leszarom. Nincs papír, nem adok ki semmit. Pedig ezt elmondom minden alkalommal amikor behoznak vmit (akár fizetős javításra is), vissza (akkor is ha nem tudjuk megjavítani) csak a papír ellenében adom.

@atpijkamo: ez lenne a normális ;)

hobbitroll 2014.09.24. 10:32:27

@hobbitroll: másfél (18) hónapos = másfél éves (18 hónapos)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 10:33:05

@ColT: "Az üzleti drágább, de legalább tartós."

Az. Használtan veszem a legjobbakat. Ezekkel nem kellett szopni, vagy ha kellett, azt már az előző tulaj véghezvitte. És nem kell értük 11 napig sorban állni megjelenéskor. :))

Ja, és nem kapok sírógörcsöt, ha van rajta két karc. Én többet rakok rá.

hobbitroll 2014.09.24. 10:35:00

[off]
@Homár Hilda: egy szerkeszt gomb se ártana. Akár 5-10 perces időlimittel ;)
[/off]

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 10:38:15

@hobbitroll: :)) Aha, a malacok meg röpülhessenek, és legyen világbéke! Ez a gagyi blogmotor 2006 óta makacsul őrizgeti a kritikus bögjeit. Majd pont fejleszteni fognak rajta.

hobbitroll 2014.09.24. 10:40:53

@atpijkamo: eriggy innen a negatív hullámaiddal. Ezt a szűrés gombot is csak beleszuszakolták vhogy ... hát nem rocket science amit felvetettem vaze :)
Megcsinálom én, ha megkérnek rá, akár ingyen is, csak haladjunk már végre (há' a változás szellője fújdogál nem?)

AtiSnatch 2014.09.24. 10:43:20

@hobbitroll: a szűrésgomb már nagyon régen létező dolog a blog.hun. szerkeszt gombot még nem láttam. ahogy elnézem nem is igen fogok :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 10:43:23

@hobbitroll: Hát annyival nem lett jobb, mintha az eltűnő kommentek bögjét javították volna végre.

Egyébként nem mostani új fejlesztés, csak bekattintották, hogy a Homáron is megjelenjen.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 10:50:50

@hobbitroll: "voltam már geci, köcsög, értsem meg, hogy ő vidékről jött, etc."

:)) Vagy is. Aláiratod hogy átvette, jónapot. (Megőrzöd. Kisebb helyen is fér el a papír, mint a noti.)

hobbitroll 2014.09.24. 10:54:22

pedig 1xü
if $msg['uid']=$_SESSION['uid'] && $msg['time']>strtotime("-10min") {
$chk = sha1(md5($_SESSION['uid'].$msg['time'].$msg['id']));
// beállíccsa a formhoz amit kell
}

poszt elküldésekor pedig
if sha1(md5($_SESSION['uid'].$msg['time'].$msg['id']))==$_POST['chk'] && $_POST['edit']!="" && $_POST['uid']==$_SESSION['uid'] && time()<strtotime("+10min",$_POST['time']) {
// aztán frissíccse a kommentot
}

most komoljan ... rakétatudománynak tűnik?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.24. 10:54:58

@atpijkamo: Ennyi. Meg nam portlanak szét a műanyagjaik, rendes háza van, játékra meg nem laptopot kell venni, mert azok hullanak, mint a legyek. Egyszerűen olyan hőmennyiséget, ami egy játékra alkalmas hardverben keletkezik, olyan kis helyen nem nagyon lehet elhűteni.

hobbitroll 2014.09.24. 10:56:12

@atpijkamo: nekem az én megoldásom jobban tetszik. A papírt 5 (8?) évig őrizgetni kellene. Havonta jönnek ilyenek. Aztán előkerül a nyomorultja mondjuk 4 év múlva, én meg keresgéljek? Lófaszt. Van jobb dolgom. ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.24. 10:56:29

@hobbitroll: Bloghu fejlesztőknek... amikor azt nem volt hajlandó megoldani, hogy a letöltésszámláló ne számolja az adminokat?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 10:58:41

@ColT: :)) Csak nézem ezeket a godzillákat, 17 colos képernyő, barom proci, bőg, fúj mint állat, belezsúfolva minden egy öt kilós nótbúkba, minden, csak nem hordozható, és félmilla. Asztali gépben szép kényelmesen elfért volna, ápgrédelhető egy csavarhúzóval...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 11:00:26

@hobbitroll: Még ha lennél szíves nekik elmagyarázni, hogy az új komment beérkezése atomi művelet, és akkor nem ütné ki egymást néha két egyidejű komment.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.24. 11:02:21

@hobbitroll:
"sha1(md5($_SESSION['uid'].$msg['time'].$msg['id']))"

Azért 2014-ben ilyet leírni elég amatőr dolog.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 11:03:04

@hobbitroll: "előkerül a nyomorultja mondjuk 4 év múlva"

:)) Látod, most is előkerül, nem kerülheted el. Így most a notikat tárolod 5 évig.

hobbitroll 2014.09.24. 11:03:58

@atpijkamo: csak tippelek, de ha tényleg ez a baj, vsz unique-re van állítva az adatbázisban a bejegyzés időpontya (sima index helyett). abból pedig csak 1 lehet. Nem is értem miért tenne ilyet vki. Van autoincrement, azt be kell állítani ID-nek, és az a primary key.
köv. kérdés? :)

hobbitroll 2014.09.24. 11:05:55

@amsz: nem azt mondtam, hogy ez legyen a megoldás. Hanem 1 példát vázoltam. Meg LEHET oldani a problémát, csak akarni kéne 1 kicsit. Két cicás vagy pornó videó megnézése közt szánna rá 10 percet az illetékes, és megcsinálhatná ha akarná.

hobbitroll 2014.09.24. 11:07:26

@atpijkamo: szerencsére nem. Elő szokott kerülni a papír 1-2 napon belül ;)

tatabike 2014.09.24. 11:17:14

@chloe queen: Ezzel fogalmam sincs mire akartál kilyukadni, de szerintem csak feleslegesen foglalja a tárhelyet ez a se füle se farka szöveg. Ha meg Asus-fan vagy, az a Te bajod, majd rájössz. Az a baj a fajtátokkal, hogyha megkérdezi az ember, hogy milyen géped van? Asus. Amd-s vagy Inteles? He...??? Ennyire tudjátok, mit használtok.

A poszternek meg: multitól nem veszünk laptopot, meg egyáltalán újonnan sem veszünk laptopot.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 11:27:51

@hobbitroll: Gondolom beérkezik a koment, előveszi a számlálót, beérkezik a másik komment, előveszi a számlálót, inkrementálja midkét helyen, visszaírja mindkét helyen, az egyik sikerül, a másik nem.

Az autoincrementet pl. használhatja, az atomi művelet.

AtiSnatch 2014.09.24. 11:27:55

@tatabike: hagyd Imre, mindjárt megkapod, hogy te valamelyikünk alvónikje vagy. :D ( tényleg, melyikünk vagy? :D)

hobbitroll 2014.09.24. 11:36:36

@atpijkamo: "előveszi a számlálót"
nem is értem miért csinálna ilyen böszmeséget bárki

@AtiSnatch: don't feed the troll. sztem friss hús

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 11:38:29

@hobbitroll: Gondolom a szomszéd Pistike csinálta, ez volt az első ötlete. Ki is próbálta, működött is neki, tehát jól csinálta.

hobbitroll 2014.09.24. 11:41:07

@AtiSnatch: juteszembe ... ő a hőn áhított releváncs kommentelő mintapéldánya? :D

AtiSnatch 2014.09.24. 11:50:38

@hobbitroll: mármint melyik troll-t ne etessem? :D ja a Cloáka a relevancia csimbórázója. :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.24. 11:52:17

@hobbitroll: ő a birodalom nélküli releváns királynő. Most gyütt foglalni egyet.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.24. 12:56:32

@tatabike: "meg egyáltalán újonnan sem veszünk laptopot."

Miért is ne? Kb 3 értelmes indokot mondj amiért ne vegyek egy vadi új gépet 3 év helyszíni garanciával, amit terveim szerint kb 5-6 évig fogok használni.

Bluemotion 2014.09.24. 13:41:37

A posztoló Acerrel se járt volna jobban, mert tudomásom szerint nekik Csehországban van a központi szervizük és csak az utaztatás 3-4 hét.

ergerberger 2014.09.24. 15:28:35

@hobbitroll: "Én meg leszarom. Nincs papír, nem adok ki semmit."

Jó nagy fasz vagy, meg a sikkasztás bűncselekményét is megvalósítod vele.
Addig arcoskodjál ezzel, amíg az egyik ügyfél, aki elvesztette a fosos papírodat, nem az ügyvédjével fog faszra húzatni ezért.

Ilyen egyszerű lenne a megoldás:
- Nincs önnél az eredeti szervííííízpapír? Semmi gond, kedves uram, itt és most írja alá ezt a másik papírt, amellyel ELISMERI, hogy Ön ÁTVETTE a gépet.

Ilyen egyszerű, bhaszod, és akkor nem kell ilyen repedtsarkú tajparasztnak lenned.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 15:40:30

@ergerberger: "nem kell ilyen repedtsarkú tajparasztnak lenned"

Mondhatta volna szebben, kislovag.

ergerberger 2014.09.24. 16:36:00

@atpijkamo: "Mondhatta volna szebben, kislovag."

Jó, hogy nem már egyből kicsi huszár...
De ha szebben mondom, lássa,
szimplán hangzik, oszt nem lesz hatása.

szmoker (Homo Trollicus) 2014.09.24. 16:42:26

@amsz:
Az a vicc hogy 90 nettóért már alap dellet is kap a szerencsétlen, de ő inkább vesz 89-ért valami asusacer szart.

Van akin nem lehet segíteni :(

hobbitroll 2014.09.24. 16:54:15

@ergerberger: "az ügyvédjével fog faszra húzatni ezért. "
sok sikert, szerinted én nem jártam körbe ezt a kérdést te seggfej?

"nem kell ilyen repedtsarkú tajparasztnak lenned. "
remélem egyszer beesz a penész hozzánk és megpróbálkozol ezzel a baromsággal, akkor a repedt sarkamat mélyen felrugom a seggedbe te gyökér

hobbitroll 2014.09.24. 16:57:54

@ergerberger: szépen mondom, hogy megértsd: te vagy az iskolapéldája a családon belüli szaporodás káros genetikai következményeinek

Aureliano Buendía 2014.09.24. 16:58:41

Itt már csak a piócás ember segíthet.

Aureliano Buendía 2014.09.24. 17:04:42

@Dr. Kix: és mi van, ha a laptop önálló tudatra ébredt?

Aureliano Buendía 2014.09.24. 17:11:06

@amsz: kihagytál egy idézőjelet;)

:PPP

Aureliano Buendía 2014.09.24. 17:15:45

Azért meglepő fegyelmezettséggel elolvastam a posztot, mert érdekelt a vége. Ahhoz gratula, hogy ezt keresztülvitte.
Mondjuk, azt sokan nem tudják, hogy az Asus nem az új ipari forradalom motorja, hogy szépen fogalmazzak.
Jó szakra járhat a posztoló, ha a vizsgára a youtube kötelező tananyag:)

sas70 2014.09.24. 17:19:55

Nekem egészen más tapasztalatom van az ASUS-al.
Notebook ventilátor hiba volt szintén. Online bejelentés után két nappal elvitte a futár, majd értesítettek, hogy megjavították és hozza vissza a futár. 10 nap alatt minden lezajlott, a gép azóta is tökéletesen működik.
Lehet én kivételezett vagyok, vagy szerencsém volt. Mondjuk én szakboltban vettem ahol eleve elmondták, hogy bármi hiba van, közvetlenül a gyártó honlapján jelentsem be és mindent elintéznek. A FIXDIRECT KFT.-nél volt a gép, ők intéztek mindent és szerintem tökéletesen.

Vitalij 2014.09.24. 17:34:31

@ergerberger: Ja persze... majd egyszer egy ilyen papír nélküli miatt fog fizetni párszázezer magyar aranypénzt, mert ő jóindulatú volt. Bár erre megoldás lenne, ha a szervízpapíron szereplő telefonszámot felhívná, vagy személyi+személyi szám alapján ellenőrizni tudná, hogy az övé-e a gép vagy sem.

Más kérdés, hogy ASUS laptopom van másfél éve és semmi baja, igaz i5ös tehát nem a legbóvlibb kategória. :)

galaxiscsirke 2014.09.24. 18:04:34

Tisztességes márkát kell venni. Én pl. vettem anno (lassan 7 éve) egy Garmin GPSt (legalapabb, 250W,szerintem ilyen már csak a múzeumokban van) online, és azóta hibátlanul műxik. Ezen felbuzdulva apámnak is intéztem egy 255T-t, ami nem egész 1 év múlva meghalt (nem volt hajlandó elindulni,térképtöltésnél feketeség,és kezdte elölről), nosza, bolt felhív,kérdez,hogy ilyenkor mi van. Mondják,hogy mondjak címet,jön a futár,elviszi, ha kész,hozza. Másnap futár jött,vitte. 1 7 múlva telefonáltak (!), hogy mikor hozhatják. Mondott időben hozták,semmi költség,szállítás se,a papírjára ráírták,hogy cserélni kellett, tehát újat kaptam,és elnézést kérnek a kényelmetlenségért. Az államat meg keresgéltem a padlón...

♔batyu♔ 2014.09.24. 19:53:18

Nem kell az ASUS márkát kerülni, csak éppen nem a legalját kell venni. Ez mindenre igaz.

Ez itt tipikus példája, ahogy piacra dobnak egy alapvetően konstrukció hibás gépet és szopatnak vele téged és a szervizt. Ezt amúgy az árverseny hozza, de ebbe neked nem muszáj beszállni.

Kiló alatt eleve semmit nem érdemes venni, sem laptopot, sem notebookot, sem palmtopot. Működik, de szar a hűtése, és/vagy lassú a processzora, stb., szóval inkább a kinézetre mennek rá.

lutria 2014.09.24. 20:15:37

Már sokadszor visszatérő helyzet hogy az illetők személyesen átveszik a boltban/ügyfélszolgálaton/szervizben az okostelefonjukat,laptopjukat,-majd hazaviszik és csak ott kapcsolják be/nézik meg és veszik észre hogy nem működik/még mindig ugyanaz a hibája,karcos-törött lett,hiányoznak a tartozékok stb.
Mégis miért nem lehet átvételkor bekapcsolni,körbenézni a kütyüt hogy mit műveltek vele a szervizben?Csak úgy átadják a kütyüket-itt tessék aláírni-és azonnal kidobják őket a helyiségből?Ha csak otthon veszi észre a hibákat,hogyan bizonyítja a tulaj hogy javítás után megint nem a "nem rendeltetésszerű használat" miatt nem működik a kütyü?

ergerberger 2014.09.24. 20:15:59

@hobbitroll: "sok sikert, szerinted én nem jártam körbe ezt a kérdést te seggfej?"

Így van! Pont ezt gondolom, bhaszod!
Hogy csak otthon a pálinkalepárlót jártad körül, meg az édesanyád valagát egy XL-es műbrokesszel!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.24. 20:32:18

@ergerberger: "@hobbitroll: "... te seggfej?"
... az édesanyád valagát ..."

Viselkeggyetek, vagy szétültetlek.

Fée verte · www.malacful.blog.hu 2014.09.24. 22:37:23

Mennyi releváns hsz! Muszáj egymást szidni? A csillámpónik ma szomorúan fexenek le!

joska61 2014.09.25. 09:41:06

hepiend. ölömébódottá.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.25. 10:01:11

@atpijkamo: Ja, ez mondjuk olyna, hogy nem noti, hanem vihető asztali gép. Mobil munkaállomás.
A legtöbben nem gondolják végig, mi kell. Ha sokat cipeled, kicsi és könnyű, ha keveset viszed, akkor lehet benne kraft.

Illetve a gyártók kinyírták a kicsi, könnyű gépeket, azaz van ugye ultrabook, csak az meg mocsok drága.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.25. 11:32:27

Az én laptopom MÉG MINDIG működik. Unalmas az életem. Tanulság: a múltban kell élni.

AtiSnatch 2014.09.25. 11:36:34

@Kellemes Zérókomponista: neked kűdtem emilt a blog.hús címedre! relevájjá mán rá.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.25. 11:47:16

@chloe queen: be is lehet kapcsoltatni! Istenem.. Vagy azok közé tartozol, akik rettegnek attól, hogy furán fog rájuk nézni az eladó emiatt?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.25. 11:50:21

@AtiSnatch: elnézést, köszönöm! Olyan van külön? E acchoz egy freemail volt megadva, ama fióköt törültem a légtérből, meg nem kaptam így. Adom az újat nemsoká.

AtiSnatch 2014.09.25. 11:53:17

@Kellemes Zérókomponista: ja, akkor úgy nehezen fogsz a fészbúkon jampiskodni. küldd el az enyémre és küldöm az jelszót meg mi faszt.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.25. 12:09:35

@atpijkamo: én is jól vettem a mostanit extétikai szempontból is. Azon filóztam, hogy ez most vagy nők használták és/vagy keveset és csak egérrel, mert nullás akkumulátor mellett tip-top volt és minden vigyázkodásom ellenére én raktam rá a legtöbb történelmi karcjelt. Telefonnal is így volt.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.25. 12:15:00

@hobbitroll: "Megcsinálom én, ha megkérnek rá, akár ingyen is"
Ó, ebből hányszor megjöttem.. Ennek mindig valami AKADÁLYJA van, kérlek. Kár a gőzért. De ja, ravasz gondolat, hogy úgybá tűnjék, hogy ők akarják és kérnek, nem pedig egy külső ötlet. Szerkeszthetőség csak úgy legyen, ha feltüntetődnek az előző verziók is.
@AtiSnatch: küldöm és köszönöm!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.09.25. 12:24:54

@tatabike: "Ezzel fogalmam sincs mire akartál kilyukadni"
Szimplán csak nő. A procigyártók felemlegetése meg szőrszálhasogatás, kötözködés, negatívság. Harcolnak a maguk módján. Olyan harct, amit nem is kellene vívni, de inkább a nekifeszülés, mint egy széntiszta félperces, problémakörre felülről rátekinteni akaró gondolatmenet. Marad a helyfoglalás. Amúgy nem túl igényes az, akinek a Asus teljesenmegfelel. Van egy mentális alapvetés a lakóközönség körében, hogy ami minőségi, az már egyenlő sznobizmus, kölönen is én vagyok a jó szarommal, soha ki nem kandikálok a be nem fordító termékek mezejére, így nem szól meg a többi.. Ez a mérvadó. Innentől töbedgles hogy szembejött-e vele valaha a prémium klassz, mert ott elvérzik a dolog, ogy ha igen, ha nem, be sem fogadja/fogadná. Én ettől falramászom, de hát náluk az igazság - íg érzik.

SH4RK 2014.09.25. 14:51:40

A Dell Inspiron 5150-es gépemnek meg nem megy a hűtőventillátora, csak ha már 80 fokos a processzor. Külön programmal kell bekapcsolva tartani a ventilátort, hogy ne csak a garanciaidő végét élje meg. Ott is kicsi a hűtőborda, nem lehet vele mit tenni.

azatya 2014.09.25. 19:42:24

Baromsag, hogy az i3 miatt lenne. Nekem Asusom van I7-es procival (akkor nem volt jobb) es ugyanez a baja.

Csimpi csumpi 2014.09.28. 18:39:43

A laptop azert hangos, mert a gyarto nem szeretne, ha a csimota tanulas helyett aludna. Mar az is baj, ha a fogyaszto erdekeit tartja szem elott a gyarto?
süti beállítások módosítása