Tékozló Homár

Kötelezhető-e az előfizető a csomagváltásra?

2014.09.29. 14:52 | Homár Hilda | 49 komment

vodafone1.jpg

Ez itt a nagy kérdés. A fogyasztóvédelmi kisokos alapján szerintem nem így megy ez, de rákérdezünk majd a Vodafone-nál is.

Kedves Homár!

Pontosan 8 éve a Vodafon egy akkor eléggé kedvezőnek tűnő tarifacsomaggal csábított át a Telenortól. Ez a Bónusz csomag volt. Jellemzője, hogy 3500Ft havidíjért a teljes havidíj lebeszélhető kb. 34Ft/perces áron, ráadásul másodperces alapon. 

Ezt a csomagot már jó ideje nem lehet elérni náluk. Az elmúlt 2 évben többször próbáltak már ilyen-olyan akciókkal rábírni, hogy váltsak másik lényegesen kedvezőtlenebb csomagra. Mostanra a dolog odáig fajult, hogy azzal fenyegetnek, hogy megszűnik a tarifacsomagom. Legutóbb egy hölgy hívott fel a Vodafontól és tett erre vonatkozó kijelentést. Ez az ő olvasatukban azt jelenti, hogy ők áttehetnek bármikor egy másik tarifára. Én ezt természetesen nem fogadom el és ragaszkodom a jelenlegi tarifához. 

Ők úgy gondolják, hogy azzal, hogy az én hűségidőm lejárt már nincs kötelező érvényű szerződés közöttünk (!?) Ezt még ki is jelentették. Szerintem pedig van, mert, hogy van közöttünk egy ÉLŐ szerződés. Márpedig ha ők áthelyeznek egy másik tarifára ez a közöttünk fennálló szerződés egyoldalú módosításának minősül.

Ennél csak egy dolog lenne rosszabb, ha a tarifacsomag úgymond megszűnése miatt ők magát a szerződést mondanák fel. Ez viszont egyet jelentene egy büntető intézkedéssel. Ami viszont erőfölénnyel való visszaélésnek minősül. ENNYIT JELENT A 8 ÉV HŰSÉG?????? Ilyen alapon a villamos vagy gázszolgáltató is felmondhatna egy szerződést ha neki nem tetszik az, hogy én nem akarok magasabb számlát fizetni mert ők magasabb tarifacsomagra helyeznének át.

Üdv:

Egy homárolvasó!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.29. 14:53:51

Nagyon sajnálom a posztolót. De nem értem. Az én csomagom is megszűnt, nem lehet újonan igényelni, de azóta is vígan használom.

bumbi 2014.09.29. 14:57:08

A szolgáltatónak joga van 60 napos határidővel felmondani a határozatlan idejű szerződést.

Manyecska 2014.09.29. 15:07:51

@atpijkamo: ha ez vigasztal én is itt bömbölök öt perce!! :P

AtiSnatch 2014.09.29. 15:22:36

mostanában csak hülyék írnak posztokat a homárnak?

Komojtalan 2014.09.29. 15:31:52

Hallottam a TV -ben, hogy régen 3.60 -ért lehetett kenyeret venni, szerintem ez a szerződés még nem szűnt meg így holnap megpróbálok a péknél alkudni :-).

230e 2014.09.29. 15:54:02

@atpijkamo: Ez ok, de minket a családban is megkeresett a voda azzal, hogy megszünteti a csomagot, hiába nem értékesítik, vagy nincsen rá hűségnyilatkozatod.

Amennyiben nem kötöd át, akkor átraknak egy havi 20.000 forintos alapcsomagba.

ÁSZF 9.2.2 alapján jogosult egyoldalúan megszüntetni a tarifacsomagot a jövőre nézve.

Altaïr 2014.09.29. 15:54:36

@Gazsibacsi: kicsit pontosabb referenciát?

bumbi 2014.09.29. 16:01:39

@Gazsibacsi: ÁSZF: 12.7.7. Az Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi felmondásának felmondási ideje a 12.7.4. vagy a 12.7.5. pontokban meghatározottak kivételével 60 (hatvan) nap.

PITTA 2014.09.29. 16:11:02

Én csak azt nem értem, ha kedvezőbb csomag létezik, akkor miért nem vált? Pl. ha belépne a Forensis autóklubba van olyan csomagjuk ami 3990Ft előfizetés mellett 8Ft!-os percdíj van... mindenhova. De a posztoló jelenlegi csomagjánál még egy Domino alapcsomag is jobb...

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.29. 16:19:25

Attól, hogy MÁR nem értékesítik az adott tarifacsomagot, a korábban megkötött szerződéseket ez miért befolyásolja? Automatikus számlázási rendszer van. Egyszer beállítják a havidíjat, perdíjat stb stb, az pedig minden hónap végén szarik magából egy számlát.

Lehet hogy próbálkozik a voda, mert több pénzt akarnak legombolni.. de nem szabad hagyni magad.

Én is használok olyan banki díjcsomagot ami 3+ éve megszűnt. Múltkor kedves hölgy kérdezte, hogy nem akarok-é váltani.. mert van akcióós.. Közöltem, hogy nem :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.29. 16:22:32

@230e: Nem értem, engem nem basztatnak. Illetve azért megemelték alattam a díjat, de leszarom. Amennyit én mobil hívást indítok...

Mindegy, a szolgáltatónak joga van olyan szerződést felajánlani, amilyet jónak lát. Azért, mert mostanáig 5 forint volt egy perc, ezután adhatják hatért, ha a szerződés megengedi. Nem lesz már soha a kenyér három hatvan.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.29. 16:23:59

@Manyecska: "bömbölök öt perce"

Hét ha lelökted az erkélyről az exedet, hogy ingyen repült, legalább ne bömbölj mijatta!

Trunkel 2014.09.29. 17:08:39

Hé poszter. A Telenor is írt éppen 8 éve egy hibbant ügyfélről ide a homárra, aki felmondta a szerződését, pedig AZ EGY ÉLŐ SZERZŐDÉS VOLT.
Felháborító milyen dolgok történnek manapság.

Aureliano Buendía 2014.09.29. 17:19:51

@posztoló: szerintem nézd át az ÁSZF-et, de gyanítom, hogy egy már nem forgalmazott csomagnál lehetőségük van x napon belül felmondani a szerződésed. Két dolgot tehetsz szerintem:
-keresel egy másik voda csomagot
-számhordozással keresel egy másik Tele/Té csomagot.

Szánj rá egy kis időt. De sanszos, hogy ilyet nem nagyon fogsz találni. Lesz helyette más. Drágább, vagy olcsóbb, ki tudja. Ha neked havi 5-600 forint pluszkiadás gondot jelent, akkor inkább válts át vonalas telefonra.

Amúgy meg némileg nem értem a problémádat. Az elmúlt évtizedek folyamán sok termék tűnt el a boltok polcairól, mégsem hisztiznek az emberek. Én pl. imádtam a Leó jégkrémet, mégsem hisztizek, hogy már nincs.

Ha már 8 éves hűség. Ez alatt a 8 év alatt te pontosan 336.000,- Ft bevételt jelentettél a Vodának (3.500x12x8). Szerinted ez tétel? A Voda szempontjából tuti nem. Gyanítom, hogy van olyan magánszemély, aki 3-4 hónap alatt összehoz ekkora forgalmat, ami neked 40 hónap.

Szerintem keress rokonokat, ismerősöket, és próbáljatok valami flottába belépni. Havi előfizetés ugyan, de pénzben ugyanott vagy. El sem árulom neked, hogy mennyi az én havidíjam, de azt igen, hogy 4 és 6 forintokért telefonálok. Másik 4 rokonnal meg ingyen.

Manyecska 2014.09.29. 18:10:42

@atpijkamo: há már három éve. Cssszt, most töltök ki egy terhességi tesztet, bármilyen fura is:( :D:O Hilda lesz a keresztanya sose bocsájtja meg magának.
Majd a reggeli eredményről beszámolok kíváncsi vagyok a letöltések számára itt:D

Atörökk 2014.09.29. 18:41:59

7 évenbte az ember sejtjei is megújulnak. Vagymi.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.29. 18:43:45

@Manyecska: "egy terhességi tesztet"

Legalább 100 pontot érjél el! Hajrá Manyi!

"keresztanya"

Majd én leszek a keresztanya. Legyen Kalán Áfonya, ha lány, Kanalas Ágoston, ha fiú.

Atörökk 2014.09.29. 18:44:13

@Aureliano Buendía:
Én rohadtul nem akarom, hogy a rokonaim ingyen fel tudjanak hívni :D

Atörökk 2014.09.29. 18:45:23

@atpijkamo:
Ha van keresztanya, akkor a második világháború előtt Németországban létezett horogkeresztanya is?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.29. 18:45:43

@atörökk: Azt mondják, 7 évente minden sejted kicserélődik. Hülyeség.

Viszont minden kélegzetvételnél többszázezer olyan oxigénatomot is belélegzel, ami megjárta Arisztotelész tüdejét is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.29. 18:47:53

@atörökk: Vagy horogbátyó. Az én leszek. Az öcsémmel horgásztunk, egy jó nagy horgot sikerült beleállítanom a karjába. Azóta se szeretek horgászni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.29. 20:38:30

"ENNYIT JELENT A 8 ÉV HŰSÉG?????? "
Ennyit. Honnan szedted, hogy a szolgáltatónak bármit is számítasz? :D

Csimpi csumpi 2014.09.29. 21:57:59

Legözelebb, ha hívnak, kérdezd meg, hogy nem-e lehetne okosba elintézni a dolgot.

zarta 2014.09.29. 22:10:25

Cicababák! Amsz, egyetértek. Van egy mobilnetes elöfizetésem. Sok évvel ezelött kötöttem, a csomag már réges-rég megszunt. De soha senki nem zaklatott azzal, hogy márpedig másikat kapok, akár teccik, akár nem. A telefonos ugyfélszolgálaton (ha valami miatt felhivom öket) néha megkérdezik, nem akarok-e váltani, merthogy... Mondom nem. Köszönik, szép napot kivánnak, viszont, mondom én.
Ja, hogy ez nem Magyarhonban vagyon? Nos, igen. De ebböl látszik, hogy tán nem a posztolót kellene szapulni, mert igencsak jogos a felvetése. Az ÁSZF 9.2.2 szerint persze hogy joga van aszolgáltatónak tarifacsomagot megszuntetni, vagyis nem ad el többet olyat.De ha csak abszolut megoldhatatlan technikai akadálya nincs ( mint pl. a tény, hogy a Leo jégkrémet egyszeruen nem gyártják ), semmiféle jogos indoka nem lehet a szolgáltatónak arra, hogy a felhasználót erre a váltásra kényszeritse.
Vagy lehet, hogy a Vodának, Magyarországon, mégiscsak van.. ?

Artech 2014.09.30. 05:46:01

@Manyecska: Neee, téged szaporítani? Isten elleni vétek.

Gazsibacsi 2014.09.30. 07:49:56

@bumbi: a linkelt ASZF-bol ugy tunik, a szolgaltato csak bizonyos feltetelek meglete eseten mondhatja fel a szerzodest. Amennyiben rosszul ertelmeztem, elnezest kerek.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.30. 08:16:38

@Manyecska: iq tesztet kitöltötted már? Pozitiv vagy negatív?

Manyecska 2014.09.30. 08:30:02

@Artech: nemár.@batgirl: jövök a fészre. mingyár.

Manyecska 2014.09.30. 08:31:09

@Artech: álmomban egy MSZP-naggyűlésen táncoltam az ablak előtt, fehér harisnyában. igazad lehet..a túróscsusza este kilenckor nem kellett volna:(

joska61 2014.09.30. 09:50:55

Érdemes lenne ezt a másik oldalról is megvizsgálni (függetlenül attól, hogy nem akarom nagyon védeni a vodafont). Most képzeljük el, hányféle csomag alapján kell számlázniuk, és azt, hogy milyen számlázási rendszerre van szükség, ha bizonyos csomagokat fenn kell tartsanak benne néhány keményfejű miatt. Miért is nem jó, ha kedvezőbb csomagot ajánlanak?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 10:39:04

@joska61: "képzeljük el, hányféle csomag alapján kell számlázniuk"

Ahhoz meg mi a fasz köze van az ügyfélnek? Beszészéjjék meg a marketingeseikkel, mér kell hatmillió csomagot bevezetni. Ha elég merev a lemez, elbírja a biteket.

Martinicske 2014.09.30. 10:58:54

Én azt gondolom, hogy a szerződések ahogy megköthetőek úgy fel is bonthatóak bármelyik fél részéről. Ilyen a szerződések természete.

Ez szerintem nem erőfölénnyel való visszaélés. Ők se vádolnak hűtlenséggel, ha most átmész máshova.

Az hogy valaki 8 éve kötött egy előfizetést az nem jelenti automatikusan hogy sírig tartóan ugyanazon az áron kell szolgáltatni neki, mert különben a szolgáltató visszaél, meg gonosz.

Mért lenne kötelező a telefontársaságnak egy számára kedvezőtlen díjcsomaggal szolgáltatni azon túl amit hűségszerződéssel bevállalt?

uns97 2014.09.30. 11:31:31

Hasonlo akcioval uldozott anno el a Voda par evvel ezelott 10 ev huseg utan - igy utolag is halas vagyok nekik :) Azota a percdijam 1/3-a, a havidijam fele az ovokenek. :) Nem hiszem el, hogy 2014-ben nincs jobb ajanlat a Voda Bonusz csomagjanal amugy.

telkoe 2014.09.30. 12:31:51

@joska61: Most képzeljük el, hányféle csomag alapján kell számlázniuk, és azt, hogy milyen számlázási rendszerre van szükség,
Elkepzeltuk. Amdocs szamlazasuk van ami siman megcsinalja. (de barmilyen mas rendszer is)

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2014.09.30. 14:12:44

ha 50 év múlva a forint annyira szar lesz, hogy 1000 ft-ért adnak 1 mp-et, posztoló akkor is lengetheti a papírját, hogy 48 éve kötött egy két éves szerződést, és nem akar többet fizetni, mint percenként 34 ft-ot?
bocsánat, de én ezt nem értem.
a két éves hűség azért van, hogy utána - ha nem tetszik valami -, lehet másik szolgáltatót választani. van még néhány a vodán kívül...

Aureliano Buendía 2014.09.30. 16:41:00

@atörökk: én azt gondolom, hogy a rokonaid hasonlóan éreznek:)

Aureliano Buendía 2014.09.30. 16:43:25

@ColT: én inkább úgy kérdezném meg a posztoló helyében: ennyit ér a vodának a 8 év alatt apránként befizetett 336.00,- forint?

joska61 2014.10.01. 11:26:34

@atpijkamo: Semmi. De olvass vissza. Mit is írtam? Nézzük meg másik szempontból. Most én segítettem ;-)
@telkoe: Nem.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.01. 12:03:15

@joska61: Azt írtad, hogy "képzeljük el, hányféle csomag alapján kell számlázniuk". Most én segítettem. :)) Te jössz.

Atörökk 2014.10.01. 12:18:08

@joska61:
"Most képzeljük el, hányféle csomag alapján kell számlázniuk, és azt, hogy milyen számlázási rendszerre van szükség, "
Ha egy ekkora mérető cég ma, a 21. században nem tud egy olyan számlázási rendszert kifejleszteni és üzemeltetni, ami képes akár 30-40-50 díjcsomag kezelésére, akkor fejezze be a távközlési szolgáltatást és menjen kerítést mázolni helyette.

telkoe 2014.10.02. 00:47:32

@joska61: a 2000 evek elejen meg amdocsra valtottak, mit sikerult azota beujitani ami ezt a kihivast nem tudja kezelni?

@atörökk: A szamlazorendszert alt nem hazon belul barkacsoljak hanem erre szakozodott beszallitoktol veszik. 2M elofizetonel kicsit vicces ha azon hajol be a szamlazas hogy tul sok a dijcsomag :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.02. 01:35:26

@telkoe: "A szamlazorendszert alt nem hazon belul barkacsoljak hanem erre szakozodott beszallitoktol veszik."

Ez félig igaz. Vegyük példának a SAP vállalatirányítási rendszert. Azt is készen veszik, de kurvasokat barkácsolnak rajta, míg használatba tudják venni.

Egy másik dolog, akármennyire is felkészült egy számlázó rendszer, a marketingeseknek kapásból lesz olyan ötlete, ami miatt bele kell nyúlni, mert alapból nem tudja.

telkoe 2014.10.02. 03:40:18

@atpijkamo: Nem latom azt a felet ami ne lenne igaz. Szamlazorendszert altalaban az erre szakosodott beszallitotol vesznek (az utolso nagy haztaji fejlesztes a kornyeken talan a Domino volt). A bevezetes resze migracio es testreszabas, amit a gyarto emberei csinalnak es nem a szolgaltato kezdi vidaman barkacsolni az uj rendszert.

A SAP ebbol a szempontbol kivetel, mert annyira elterjedt hogy vannak kulon erre szakosodott integratorok ill elerhetoek az ilyen szakemberek. Amdocsnal mar nem vagyok benne biztos hogy sajat fejlesztehez lehet szakembert talalni es a haztaji fejlesztgeteseket az Amdocs utana tamogatna. Egyebkent tekintve hogy ezek a cegek nem tegnap kezdtek ilyen rendszereket gyartani, valoszinuleg eleg jol fel vannak keszulve a marketingesek kivansagaira. A nagyon elborult otleteket meg erosen megszuri a fejlesztoi napidij.

telkoe 2014.10.02. 12:59:56

@atpijkamo: Az en tapasztalatomban meg nem volt nagyrendszeres bevezetes ahol az ugyfel kezdett volna barkacsolni az uj rendszeren.

ahanem01 2014.10.29. 13:46:59

@atpijkamo: bebaszna, ha atomos oxigént kellene szívni...
süti beállítások módosítása