Elek sok munkaórát és pénzt feccölt tudományos kutatásába. Megfigyelt, hipotézist állított, kísérletezett, következtetett és végül egy összeesküvéselmélettel megbolondított minidisszertációban összefoglalta az eredményeit. Ötöst mondjuk nem adnék rá, mert az ERSTE honlapon szerintem van pesti szám (oké, ez csak a fővárosiaknak segítség), de az tényleg érdekes, hogy a sztoriban meg nem nevezett mobilszolgáltató vajon mért számlázza emelt díjasként a bank kék számát.
Szia Homár és népe!
4 hónapom ment eddig el erre a dologra, dehát az idő akkor is megy ha nem csinál az ember semmit, tehát inkább töltsük hasznosan, reklamációval azt.
Tarifacsomagot váltottunk családilag. Az első számla a jóval kedvezőbb csomagokban 2x akkora lett mint előtte, aminek az volt a prózai oka, hogy fel merészeltem néha hívni a bankomat (Erste) akik előzékenyen és csakis, hogy nekem kedvezzenek, egy ún. kék számot adnak meg elérhetőségként harsányan a főoldalukon. A mobilszolgáltatóm pedig mint kiderült a 40-es kezdetű számokat nemes eccerűséggel emelt díjas számként kezeli. Így ez a csomagban lévő lebeszélhető összeget nemhogy csökkentené, ellenkezőleg, kiszámlázódik.
Pfujj...mondaná az ember, ezt benéztük. Aztán érdeklődik a banknál, hogy van-e esetleg a kék számon kívül más elérhetőségük, amin keresztül a telebank elérhető lenne, hogy a jövőben ne járjon így. Azt mondja az ügyfélszolgálat - bele a telefonba, hogy: -NINCS! Csak ezen lehet őket felhívni. Hozzáteszi gyomrosként: Ez nem lehet emelt díjas szám, mert a Bank leszerződött a szolgáltatóval, hogy ez helyi hívás díja kell legyen, hogy őket a nép fel tudja könnyedén hívni akárhonnan is. (Anno ugye ezért találták ki eleve.)
Erre én hirtelen lelkesedéssel esedezem ,hogy ezt a mondatot öntsék nekem írásos formába, mert akkor bekopognék vele a szolgáltatómhoz. Ekkor elszabadul a pokol.
A bank többször kijelenti, hogy ők nem jelentenek ki semmit és rámküldik a teljes micimackó hadseregüket ,akik sosem arra válaszolnak amit kérdezek. Csekély értelmű medvebocsok és malackák rontanak rám és írkálnak olyanokat, hogy még Füles is vihogna tőle. Konkrétan hazudnak is meg minden. Egyszercsak valaki elszólja magát, hogy hát izé...van egy budapesti szám is...de az azér van, hogy külföldről hívható legyen a bank. És az oda is van írva!
Mekkora ökör vagyok. Ezt is megettem. Zseniális trükk. Szóval: főoldalon 40-es szám harsányan. Levelekben, mindenhol csak 40-es szám. A Kapcsolat menüben meg alul ott a pesti szám, így ni: "Külföldről hívható telefonszám: +36 1 298 0222 " Hát kinek jutna eszébe felhívni őket ezen belföldről?
Nem tom tetszik-e érteni a kötekedő közönség, hogy mire akarok kilyukadni?
Várattak-e már meg valakit ügyfélszolgálatos telefonban? Ami esetleg nagyon kedvezően 40-es elejű volt? Engem néha igen. Néha mindig. És a saját összeesküvés elméletem szerint bizony ez nincs másképp, minthogy az adott intézmény, a szolgáltatókkal leszerződik, hogy az emelt díjasként viselkedő hívásokból részesedést kapjon, amiből fenntartja nekem az ingyenes ügyfélszolgáit. Ezt már le nem mossák magukról. Aki korrekt akar lenni az egyforma súllyal szerepelteti a kék-számot és a sima vonalas elérhetőségét minimum.
Végül aztán béketűrésemet elvesztvén kikértem az eredeti beszélgetést, aminek hatására eljutottak arra magasfokú szellemi megismerésre, hogy tényleg ezeket mondta az ő munkatársuk. És nem csak az az egy ám! Mert én vagyok olyan kedves, hogy random felhívtam őket és megkérdeztem ugyanezt még 4 hónap után is és az éppen kichatroulettezett kolléga még mindig képes volt azt mondani, hogy NINCS MÁS ELÉRHETŐSÉG, CSAK A 40-ES SZÁM! Próbáljátok ki bátran fergeteges élmény.
Zárszóként megjegyezném, hogy biza a szolgáltató sem volt túl korrekt a történetben. Az adott csomag tarifái közt a 40-es szám díjszabása 3 (!!!) különböző módon volt megadva. Ez kicsit sem zavarta őket. Az egyik felületen kijavították miután jeleztem nekik-köszönet nulla. A történetnek még nincs teljesen vége, csak most került ilyen publikáció közeli állapotba.
Kösz ,hogy elolvasta, aki.
Elek
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.21. 15:12:51
A 40-es szám elavult. Az akkor volt érdekes, mikor még a matáv a körzeten kívüli hívástért emelt díjat kért.
Baluci 2014.11.21. 15:16:03
Nevezetesen: hiába van a népszerű all-in tarifa már mindenhol, ha kék számot hív az ember, akkor azt külön kiszámlázzák!
Hogy miért, arra nincs magyarázat!
Egyszóval: tróger a telefontársaság és a bank is!... Magyarország, én így szeretlek!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.21. 15:25:27
De azért elolvastam, jó nagy szemétség.
ancsika 2014.11.21. 15:42:36
béla2 2014.11.21. 15:42:39
Csigorin 2014.11.21. 15:45:20
Nem eleg hogy a posztolo bunko (atirjak amit szeretne, es meg se koszoni) de meg reklamozza is?
töpörtő 2014.11.21. 15:52:08
uns97 2014.11.21. 16:17:35
ptspts 2014.11.21. 16:30:14
Csigorin 2014.11.21. 16:33:48
Manyecska 2014.11.21. 16:34:09
ptspts 2014.11.21. 16:43:33
> Es persze a bank a hibas mert a telefontarsasag magasabb dijat szamlaz...
Miből gondolod, hogy a posztoló így vélekedik? Szerintem ez nincs benne a posztban. Én úgy értelmezem, hogy a posztoló azt kifogásolja, hogy a bank szándékosan hibásan tájékoztatta, hogy milyen számokon lehet hívni a netbankot.
> mert nem ok fizetnek neked, hogy hivod oket
Miből gondolod, hogy a posztoló ezt elvárja? Szerintem ez nincs benne a posztban.
> gondolom netbankrol meg nem hallott
Miből gondolod, hogy a posztoló nem hallott még netbankról? Szerintem ez nincs benne a posztban. Akár hallott a posztoló netbankról, akár nem, és akár használja, akár nem, szerintem ezek függetlenek a posztban felvetett témáktól.
> posternak a sajat mobilszolgaltatojat kellene eloszor alaposan felmerni
Miből gondolod, hogy a posztoló nem mérte fel még a poszt megírása előtt? Én úgy értelmezem a posztot, hogy megtette, és már teljes mértékben tisztában van, melyik hívásért mennyit kell fizetnie a jelenlegi díjcsomagjában. Ebben a tekintetben nem szorul rá a tanácsodra, mert tudja ő magától is.
> hivogassa a 061-es szamokat
Ezt is fölösleges volt tanácsolnod, a posztoló már tudja magától.
> mindez mint hangsulyozom, termeszetesen az Erste bune
Nem világos számomra, hogy mit értesz ,,mindez'' alatt. A poszt alapján szerinted a posztoló szerint mi az ERSTE hibája? Egyetértesz-e vele? A hozzászólásod első mondatából látszik, mi az, amivel nem értesz egyet, de ezt a poszt nem is állította. Egy képzelt állítást figuráztál ki. Ezért nem a posztoló, nem a bank, és nem a telefontársaság a hibás.
uns97 2014.11.21. 16:48:40
igy van, es akkor legyszives ne fogd vissza magad, hetfon szeretnenk errol egy hosssssszzzzzu posztot. Marmint az OTP - idojaras - keses temakorrol... :)
Ne felejts el mindenfele konspiraciot beleszoni, de a legjobb ha nem is hetfon posztolod hanem csak jovo majusban, s akkor leirhatod, neked is rament 6 honapod a reklamaciokra, utannajarasra, miegyeb... :D
uns97 2014.11.21. 17:01:46
Sot, senki sem hibas... most toszavakban leirom mit gondolok
van egy balfasz - mar elnezest - aki azt sem tudja fiu-e vagy lany, s mikor megszivatja az A akkor elkezd hepciaskodnia a B miatt. Toszavakban ennyi a story. Az, hogy o semmit sem tud, csak honapokig reklamalni - mert a bank elfelejtette SZAMARA mellekelni az osszes telefonszolgaltato EPPEN aktualis osszes tarifacsomagjanak a dijteteleit 0640-es szamok hivasa eseten - ezert a bank a hibas. Aha nem tajekoztatta... na ja, mint irom, majd legkozelebb en is tajekoztatom az usert hogy ha felhiv, mibe fog neki kerulni - mert ez kotelessege a banknak, meg ugy atalaban mindenkinek akit telefonon el lehet erni.
Ugy veszem ki ma egy kotozkodos napot fogtal ki - bar altalaban mindig ilyen a stilusod... :) - de kotozkodhetsz nyugodtan. Ranezesre a poszter kb eletre alkalmatlan, foleg ha emiatt honapjai mentek ra a reklamaciora... mi a nathas francot reklamal akkor szerinted, ha nem az erste a hibas szerinte ? Akkor HOL es KINEL reklamal ? A joistennel ? Hol szeretne a bajara gyogyirt ? Mert ugy olvasom NEM a mobilszolgaltatojat pocskondiazza aki valojaban jol megszivatta, hanem a bankot - aki mint irtam a legkevessbe tehet arrol ha az ugyfele ugy valtott csomagot, hogy elfelejtette megkerdezni: "Telefonos bacsi/neni kerem a 0640-es szamok hivasa mibe fog kerulni az uj csomaggal ? Mert ugyan ismerem a netbankot, de en telefonalni szeretek ORAKAT a bankommal, s ha magas a 0640 percdija, akkor inkabb talan megsem kerem az uj csoda csomagot..." Ennyi lett volna a dolga, s akkor nincs poszt, nincs ÁLBALHÉ, megint mutogatva a "gonosz" bankokra - akik tudjuk mindenkit megszivatnak. Tegye a penzet a zsebebe, s akkor semmifele koltsege nem lesz vele - ez a legjobb tanacsom szamara.
Manyecska 2014.11.21. 17:42:39
ptspts 2014.11.21. 18:26:15
Igazán megtisztelő, hogy oly mértékben követed a hozzászólásaimat, hogy vélemény alakult ki benned a stílusomról. Egyelőre nem tervezek változtatni.
Megismétlem a lényeges részt az előző hozzászólásomból: Én úgy értelmezem, hogy a posztoló azt kifogásolja, hogy a bank szándékosan hibásan tájékoztatta, hogy milyen számokon lehet hívni a netbankot.
Ki is egészítem: A netbanknak van 0640-es száma és van +361-es száma is, és a bank a weboldalán csak a 0640-eset reklámozza (bár igen elrejtve feltünteti a másikat is), az ügyintézők pedig élőben és telefonon azt hazudják az ügyfélnek, hogy csak a 0640-es szám van. A posztoló elsősorban azt kifogásolja, hogy a bank ügyintézői hazudnak az ügyfélnek.
Ez szerintem fogyasztóvédelmi kérdés, egy fogyasztóvédelmi blogon releváns, és megér egy Homár-posztot. Például a Homár-olvasók legközelebb emlékezhetnek erre, és ha netbankot akarnak hívni, akkor már előre oda tudnak figyelni, hogy milyen telefonszámot keressenek és hívjanak.
Szerinted kinek a feladata a posztolót tájékoztatni, hogy mik azok a telefonszámok, melyeken a netbankot fel lehet hívni? Ha szerinted a bank feladata, akkor szerinted helyesen tájékoztotta a bank a posztolót? Ha szerinted nem helyesen tájékoztatta a bank, akkor szerinted ki mulasztott ebben? Ha szerinted a bank mulasztott, akkor szerinted jogos, hogy elégedetlen a posztoló a bankkal, és a banknál reklamál? Ha szerinted jogosan reklamált emiatt, akkor ezt a hozzászólásaidban miért hagyod tudatosan figyelmen kívül, és miért olyasmiket kifogásolsz a posztban, melyek nincsenek benne?
Mindaz, amit te kifogásolsz (pl. hogy a bank nem mondta meg, hány Ft-ba fog kerülni percenként a hívás a posztolónak) a posztban és a posztolóban, az szerintem nincs bennük. Jól hangzó sztori, hogy ,,hülye a posztoló: figyelmetlen, rossz helyen reklamál, és neki áll feljebb'', de szerintem nem így történt, és ha valaki ezt kritizálja, akkor kitalált helyzetet kritizál.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.21. 18:51:43
gabors 2014.11.21. 18:59:04
uns97 ????
ugy tunik ez szuletesi evet akar jelenteni ??
yaksi 2014.11.21. 19:04:08
Viszont az igaz, hogy a kék szám nem jön le a lebeszélhető havidíjból, az minden esetben kiszámlázódik!
Aureliano Buendía 2014.11.21. 19:21:46
Feltételezem, te a kemtrélben is hiszel, valamint minden évben elzarándokolsz Dobogókőre, ahol várod, hogy a szívcsakránál leszálljon végre Ashtar Sheran űrhajója.
Amúgy azt az időt és pénzt, amit telefonálással töltöttél, már rég megspóroltad volna, ha bemész egy rohadt fiókba ordibálni.
Ezt a mondatot pedig gondold át:
„Az első számla a jóval kedvezőbb csomagokban 2x akkora lett mint előtte, aminek az volt a prózai oka, hogy fel merészeltem néha hívni a bankomat...”
Értem, mit szeretnél, de nem azt mondod.
Amúgy pedig megoldódott a számlavezetési díj problémája? Vagy az már kit érdekel?
Aureliano Buendía 2014.11.21. 19:25:15
De az, hogy ebből a posztoló összeesküvés-elméleteket vezet le, több, mint nevetséges.
igi1 2014.11.21. 19:30:18
Skandallum.
Felnégyelni az Erstét, kibelezni, máglyán elégetni és a árosfalra tűzni őket elrettentő példastatuálásként.
Mit képzelnek ezek úgy mégis, nem is értem b+ minek ezeket felhívni, a 21. Századba.
igi1 2014.11.21. 19:31:49
igi1 2014.11.21. 19:33:21
majd éneligazítom a posztert ahogy a törökköt
Manyecska 2014.11.21. 19:39:49
ptspts 2014.11.21. 20:47:22
Mi történne, ha hiretelen minden ügyfél a +361-es számot hívná a 0640-es helyett (azon kívül, hogy egyes ügyfelek percdíja megváltozna)? Megjósolom: semmi. A bank alkalmazottai észre sem vennék, és a banknak ettől se plusz, se mínusz költsége nem lenne. A telefontársaságnak is kb. mindegy, a vonalak terheltsége stb. nem változik ettől.
Tehát a banknak édesmindegy, hogy melyik számon hívják. Ha ebben a helyzetben letagadja az egyiket, és értelmezhetetlen álindokokat talál ki (,,a külföldiek számára van fenntartva'' -- mit jelent az, hogy fenntartva?), akkor a bank hazudik.
Véleményemet akkor vagyok hajlandó megváltoztatni, ha tudomásomra jut, hogy a banknak jelentős pluszköltséget jelent, ha a +361-es számon hívják a 0640-es helyett.
Biyadhoo 2014.11.21. 21:59:13
Black Hole 2014.11.22. 04:40:16
Black Hole 2014.11.22. 04:51:00
Elekről el tudom képzelni, hogy elvont szövegeket ír pszichedelikus zenét játszó zenekaroknak. Lehet, hogy kétszáz év múlva tanítani fogják az isiben irodalomórán. De én akkor már nem élek, és ez jobb is így.
konigjanos 2014.11.22. 08:20:44
Irányított befizetést nem lehet intézni csak személyesen, vagy telebankon keresztül, netbankon keresztül nem!
Vagyis ha vagy akkora barom, mint én és 2 hiteled van ( mint nekem is )akkor a befizetett vagy átutalt összeged a két hitel felé teljesen random módon vonódik le, engem pl most tettek ki az árfolyamgátból, mert voltam olyan hülye, hogy csak simán utaltam a számlámra, a tetves bank meg úgy vonta le, hogy az egyik hitelemen 180 nap feletti lett az elmaradás, a másikon meg szinte semmi...
Ergo vagy bemegyek nyitvatartási időben szabit kivéve, vagy telebank...
igi1 2014.11.22. 09:41:02
Most mondd meg. Miközbe egyre jobban hülyül mindenki, és azon megy a verseny, hogy ki tudja jobban átb@szni a másikat.
Nem csoda, hitelekből van az ország, és akkor még nyomorgatnak minket, meg még a bank is b@szogat.
Mámost mindenki mindenkit b@szogat, akkor nem lesz ennek jó vége, mer egyszer a feszkót le kell vezetni valakin, és azok valószínűleg a nem idén barnultak lesznek, akikkel minden országba van probléma, nemcsak itthon.
igi1 2014.11.22. 09:55:18
Azé most az amcsik kicsit befenyítettek, de azokkal se kell törődni, nem fognak @szogatni egy kis, nímand államot, akik meg az oroszoknak akarnak teret adni, azok meg eddig is azt csináltak, amit csak akarnak, mer mindenki hagyja. Eu úgyse lesz sokáig, a gazdagok már nem akarják eltartani a kisebbet, a szegényebbet, azok inkább kilépnének, oszt letojnák az EU-t. Persze, mindenkinek a bevándorlókkal van baja, csakhogy most már elkéstek, mert a fejükre nőttek.
Aztán még külön misét érnek a bankok. Szegény hitelesek már egy k@rva telefonszámon is b@szakodnak, miközbe az nem oldja meg azt, hogy a hitellel már eladták az anyjukat is, meg az unokájukat is, akár itthon élnek, akár külföldön.
Mert hiába menekültek, a tartozás az tartozás marad, akárhová mennek.
Naszóval, hamarosan lesz itten nagyobb horderejű dolog, kíváncsi leszek, ki vállalja be. A Vikinek hamarosan lépnie kell, ha ki akarja használni a helyzetet, mert kezdenek elfordulni tőlük a zemberek. Márpedig azé a hatalom, aki mögött a nép áll, ezt kell kihasználni minél gyorsabban.
Azé elég nevetséges Amerika is, hogy csak úgy hagyja, hogy Putyin azt csináljon, amit akarjon Ukrajnával is. Nem szabadott volna hagyni, hogy megszerezzék Krímet. Itt eldőlt a további sorsa az EU-nak is, már hiába minden, ezek vérszemet kapnak, és nem fogják csendbe feladni. Ezen mindenki rajta fog veszteni.
Szóval a bankok is sanyargatnak, meg keserítik a kedvesügyfél életét, a poszternak meg be kell nyelni, és telefonálni az emelt díjason. Akkor vegyen egy sim kártyát a szerencsétlen, oszt telefonáljon azon, nem ördögtől való dolog.
Valahogy egyre érződik a levegőben, hogy milyen mentális állapotban van az ország, egyre hülyébb mindenki, egyre szemetebb mindenki, egyre k@cs@gebb mindenki, de legfőképp az megy, hogy minél jobban betegyünk a másiknak.
A poszternak meg bele kell törődni, nem ő fogja feltalálni a spanyolviaszt, fizetni fog és punktum, meg kuss, aláírta a hitelszerződést, onnantól kezdve dögöljön meg minél lassabban, minél többet fizetve.
Devizahitelmentés!? Ne röhögtessetek, megmentették azok már saját magukat, akik eddig is tudtak fizetni, meg azért vették fel a hitelt, mert jól ment nekik, a csókosoknak. Na, akkor volt devizahitelmentés, amit mindenki fizetett, én is.
Most meg mindenki jól fog járni, csak a devizahitelesek fognak megdögleni megint, ha forintba átváltják, vége lesz az életének is. Jövő!? Olyanról meg ne is álmodjatok.
igi1 2014.11.22. 09:59:30
jó hétvégét :D
peter3374 2014.11.22. 10:06:03
Ha van egy korlátlan csomagja ami mondjuk 10000Ft és ezt megduplázta, akkor 3.4 órát beszélt a bankkal???
de most láttam pl. a vodkafonnál a rednél már a kék számokat is lehet hívni plussz tarifa nélkül...
De speciel az erstét lehet hívni neten keresztül is ingyen...
igi1 2014.11.22. 10:17:52
aki balfék, annak úgyis mind1
egyébként meg van viber is szerintem
Manyecska 2014.11.22. 10:42:46
igi1 2014.11.22. 10:54:33
igi1 2014.11.22. 10:57:36
@Manyecska /kűdtem levélt!/: te meg vedd mán azt a Tisza Cipőt oszt rakd el 30 évig. :)
Manyecska 2014.11.22. 11:48:27
Kicsit mintha füstölne már a szőre. Lehet meleg lett ez is?.. fene a jó dolgát..
Black Hole 2014.11.22. 11:51:17
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.11.22. 12:38:53
Azok után, hogy szépen levezetve elmagyarázod, hogy árnyékra vetődött tovább bizonygatja a kognitív képességeinek hiányosságait.
igi1 2014.11.22. 13:28:47
mindegy, ki van hatalmon, mert aki elöl van az ér oda jobban a leveseskanálhoz.
Ez sose változik, mindegy, gazdag vagy szegény.
de most mar az van h mindenki csak saját agával töròdik ezé nem lép se az eu se az usa
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.22. 13:33:36
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.22. 13:34:48
Black Hole 2014.11.22. 14:05:03
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.22. 17:07:41
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/883239075042425/?type=1&theater
Csimpi csumpi 2014.11.23. 20:58:28
Poszt tolo most reklamaciot vagy mesekonyvet szandekozott eloterjeszteni?
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.24. 11:16:29
Nem tom tetszik-e érteni a kötekedő közönség, hogy mire akarok kilyukadni?"
Kapisgáljuk. Nagy nehezen.
ptspts 2014.11.24. 16:37:21
A posztoló nem kért tanácsot, hogy a netbankot vagy a telebankot használja, és a legtöbb kommentelő téved, ha azt gondolja, hogy keresetlenül megfogalmazott kéretlen tanácsával segít bárkinek is (kivéve talán saját maga érzelmi igényein, mások kárára).
A posztoló nem kért tanácsot abban sem, hogyan csökkentse a telefonszámláját. Meg tudja találni egyedül is a számára legkedvezőbbet.
Függetlenül attól, hogy a posztoló számára a netbank vagy a telebank a kényemesebb vagy az olcsóbb, a posztoló reklamációja jogos, hogy a bank szóban és írásban is hazug módon tájékoztatta a netbank telefonos elérhetőségéről.
ptspts 2014.11.24. 16:38:48
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 17:00:46
Nem. A banknak kötelező olyan elérhetőséget megadnia, ami az ország egész területéről helyi tarifával hívható. Ez a negyvenes szám. Nem adhat meg más számot. Külföldről viszont ez a szám nem hívható, ezért kénytelen egérutat is adni, egy külföldről is hívható földi szám képében. Ha ezt adná meg, megbüntetné a felügyelet százmillió forintra, mert Náncsinéni Bivalybasznádról nem tudja helyi tarifával hívni. Inkább a jogalkotót nyektethenéd, miért hoznak segghülye törvényeket.
A helyes kérdezés ilyenkor az, hogy külföldről hogy tudom hívni, mert akkor megadhatja a budapesti számot.
"Meg tudja találni egyedül is a számára legkedvezőbbet."
Nem. Mert ügyfélszolgálatot mobilról hív. Tajgetosz pozitív. Használna VOIP hívást, és ingyen hívhatná, vagy gombokért.
Erste ügyfél voltam 2014.11.24. 21:04:30