Tékozló Homár

Mekk Elek a Telekomnál dolgozik és netbekötéseket csinál FRISSÜLT

2014.11.24. 09:47 | Homár Hilda | komment

Bejelentem nektek,
Mekk Elek neves
egyetemes ezermester
ehelyett telepedett meg!

Péter netet szeretne. Mekk Elek megy, szerel. De Péternek nem kell e mester remeke. Helyette jegyzetel, neheztelve elemez rettenetes helyzetet. Emellett felkeres beszervezett embert, meg epekedve les ellenlevelet. De felesleges. Sejtem, emez eset nem lesz sebesen rendbe szedve.

Kedves Tékozló Homár!

Mivel már nincs más ötletem, gondoltam leírom nektek milyen klassz ügyfélszolgálata van a telekomnak (szigorúan kisbetűvel).

2014. szeptember 14-én a bérbe adott lakásomban lakó német albérlőmhöz kérése szerint megérkezett a szerelő, hogy bekösse az internetet. Mivel mi okos népek vagyunk, ezért a tavasszal felújított lakásban egy kábelcsatornával előkészíttettük az internet vezeték helyét, mondván mégiscsak szebb úgy.

Szerelőnk ezt nem vette észre (wtf?) és jobbnak látta egy szép nagy fúróval átfúrni a falat és ott átvezetni a vezetéket, aminek következtében egy jó 2-3 tenyérnyi felületen a lakásban leesett a vakolat. Ezek után még jó sok apró szöggel végigszegecselte a kábelt a falon, majd a hüledező, németül és angolul háborgó albérlőmnek széttárta a karját és távozott.

Ezek után az albérlőm kis lelkiismeretfurdalástól vezérelve bebattyogott a pécsi Árkádban lévő ügyfélszolgálatra, ahol nagy nehezen találtak valakit, aki majdnem jól beszélt angolul és tájékoztatták hogy a szerelő azt mondta nekik hogy ő kérte így (WTF???). Itt vettem át én az ügyet.

Kinyomozta hogy ki az ügyintéző, minő véletlen, éppen egy ismerős. Háháá, innen már egyszerű lesz! Én naiv...lassan eltelt 1 hét az eset óta, gyorsítani akartam ezért beszéltem az ott dolgozó ismerőssel, azonnal tudta miről van szó. Közölte hogy a szerelő szerint ezt az albérlőm kérte így. Amikor megkérdeztem hogy egyrészt miért kérte volna így, másrészt ugyan már milyen nyelven kérte így, mert a szerelő egy árva mukkot nem beszélt se angolul, se németül, akkor közölte hogy amúgy az a szabály hogy a Telekom számla ellenében 5000 azaz ötezer forintig téríti a kárt.

2014-09-24 20.23.26.jpg

Itt elveszítettem kicsit az önuralmamat...ennyiért ugyanis nincs az a mesterember aki egyáltalán kijön megnézni. A felháborodásomra azt javasolta hogy írjak az ügyfélszolgálatnak emailt. Meg is tettem. Aztán vártam és vártam. 9 nap után óvatosan ráüzentem az ismerősömre hogy vajon jó email címet adott e, mert senki nem reagál. Ő sem.

Utánanéztem ijedten a neten, hogy kivonult e a cég az országból, de erre utaló hírt nem találtam. Írtam hát nekik egy emlékeztetőt. 

Erre 1 nappal később azt a választ küldték, hogy az általam megadott adatok alapján (név és cím, mivel már korábban felvették a személyes bejelentést, gondoltam elég lesz) nem tudták azonosítani az ügyet, küldjem el a szerződést. Megtettem még aznap.

Erre újabb 4 nap elteltével az a válasz érkezett, hogy a beszkennelt szerződés alapján (rajta van a szerződésszám is) még mindig nem tudnak eljárni, küldjem el az MT azonosítót is (sírtam). Még aznap elküldtem azt is.

Ez október 12-én volt. Miután semmi reakció nem érkezett, újfent emlékeztető emailt küldtem, amiben felvetettem hogy a TH blogba és a Fogyasztóvédelemhez is küldök egy vázlatot.

Konzultáltam biztosítási kárszakértővel, ő azt mondta hogy ez tök alap eset. Dologi kárt okoztak, erre tuti van biztosításuk és nemhogy 5000 forintot, de a teljes érintett falfelület újrafestését és javíttatását állná a biztosítójuk. Ha hozzáteszem hogy ezen az előfizetésen kívül még 2 lakásban fizetünk elő náluk kb 10 éve, és 3 mobilszámom van akkor méginkább felháborító a dolog. 

Végül november 6-án, azaz közel 2 hónap után felhívott a Telekomtól valaki, hogy ma kapta meg a levelemet (????) és a teendőm annyi hogy küldjek nekik egy számlát a javíttatásról, írjak egy rövid esetleírást és egy nyilatkozatot hogy amennyiben a számla összegét megtérítik akkor nincs egyéb követelésem feléjük. A javíttatás számlája 35.000+Áfa lett (ennek az összegnek nagyon örültek, szerintem akármennyit mondhattam volna...). Megkegyelmeztem nekik, nem festettem telibe a falat, csak a javított részt. Holnap (nov. 21.) viszem be a papírokat, elvileg onnan 2 hét és utalnak.

Javaslom hogy álljon a sarkára mindenki, mert 10-ből 9 esetben ez az ügy úgy zárult volna hogy az ügyfél benyeli a költségeket, pedig jár a kártérítés.

Üdv,

Péter

UPDATE

Pétertől az alábbi kiegészítést kaptuk. SPOILER: happy end!

Mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy a következő események a TH cikk megjelenése előtt történtek, nem annak hatására!
A Telekomnál egy kedves ismerősön keresztül találkoztam egy olyan vezetővel, aki tényleg megoldásorientált, aki maga is kiakadt azon ami történt. Feljegyzett mindent, kért egy képet a falról (sajnos csak az a képem van ami itt is megjelent, pedig a túloldal is izgalmas lett, hát még a kb 20 db szög amit a falba vert az ember...) és 2 nap múlva hívott hogy menjek be, elmondja mi a teendő. Így is lett, kedves és segítőkész volt, egészen megnyugtatott. :)
Őt követte a cikkben is jelzett kolléga hívása (kicsit felhúzott azzal a mondattal hogy "most kapta meg a levelemet"),  ő is segítőkész volt, küldött emailben mintákat hogy mit írjak és amikor a beszkennelt számlát, és a többi papírt elküldtem azonnal jelezte hogy elindult a folyamat, 2 héten belül utalnak. Ezt várom most. 
Azért írom le, mert az eredeti levelem megírásakor kellő indulat volt bennem a tétlenség okán. Olyan volt mintha a falnak írnám a leveleimet, azóta azonban európaira váltott a dolog és a két T kolléga leszerelte bennem az indulatokat. Köszönöm a segítségüket, remélem hogy a többieket pedig elküldik hozzájuk egy továbbképzésre, hogy az ügyfélszolgálat kifejezésből ne a "fél" kapjon csak értelmet.
U.I.: nagyon jókat derültem a hozzászólásokon. :) 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

killerkaller 2014.11.24. 09:49:45

Az ilyen szerelő inkább áramot vezessen.

AtiSnatch 2014.11.24. 09:53:18

igazán rendes vagy, hogy azért a csöpp szarért "csak" 35+áfa pénztet kértél el.

Antalbaba 2014.11.24. 09:55:10

És egyre több ilyen Mekk Elek lesz, ha átmegy ez a csodás oktatási reform... Azután már ilyen se - mert ez legalább megoldotta a feladatát, csak a szépérzéke hibás:-(

Manyecska 2014.11.24. 09:58:31

Oroszlánkirályos vagy Szánccsá'barbis poszt mikor lesz?:)

leonito77 2014.11.24. 10:00:02

Az a durva, hogy a T-vel én is jártam már hasonlóan és nem is egyszer.

Megkötöttem velük a szerződést tányéros tv-re és kábeles internetre (mert tv nem volt kábelen Ürömön).

Tányéros tévét bekötötték két nap alatt. Aztán jött a net. Unszimpatikus szerelő kijött. Közölte, hogy ezt nem lehet bekötni, mert... (valami elosztóra hivatkozott az utcában)

Oké, akkor jeleztem az ügyfélszolgálatnak. Kiküldték ugyanazt az embert (mert ő az alvállalkozó).

Ezek után az alvállalkozó és a T egymásra mutogatott és én(!) közvetítettem közöttük.

Majd bő két hónap múlva kijött az a szerelő, aki először is és végül bekötötte az internetet!

Ez egy ilyen cég....

2014.11.24. 10:04:27

Vazze azért az a szaki sem volt szívbajos, aki 35000+ÁFÁ-t kért azért, hogy kb. fél fangli gipszet fölkenjen a falra. Én még a feléért is kétszer körültáncoltam volna a szobát örömömben, hogy mekkora balekot fogtam.

AtiSnatch 2014.11.24. 10:12:59

@Hajszás Láncos: gondolod, hogy a balek nem kapott belőle? ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 10:17:05

"Javaslom hogy álljon a sarkára mindenki, mert 10-ből 9 esetben "
Akinek ezt külön mondani kell, az általában úgyis képtelen utánajárni, mert teljesen hülye.
A T meg idióTa, azt tudtuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 10:18:49

@Hajszás Láncos: Hülyékből kell megélni, meg lehet a poster is mondta, hogy biztosító lesz lehúzva, ne sajnálja :D
(A kárszakértő nem vette észre, hogy kicsit vastag volt a cerka? :D )

@leonito77: A kiszervezés szépségei.

joska61 2014.11.24. 10:19:21

"ezen az előfizetésen kívül még 2 lakásban fizetünk elő náluk kb 10 éve, és 3 mobilszámom van" Van, aki semmiből nem tanul...

erina1980 2014.11.24. 10:20:20

ez annyira szerelő függő: nálam pont az ellenkezője volt. az előző szolgáltató kábeleit is kiszedte, nem lett volna kötelessége, csak akkor nem tudta volna az új kábeleket szépen elhelyezni. szépen, tisztán dolgozott. ja, ugyancsak telekom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 10:40:47

@erina1980: Biztos megéri a T-nek hogy gagyi alvállalkozókkal dolgoztat, akik rontják a hírnevét.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.24. 10:41:27

"Ha hozzáteszem hogy ezen az előfizetésen kívül még 2 lakásban fizetünk elő náluk kb 10 éve, és 3 mobilszámom van akkor méginkább felháborító a dolog. "

Miért volna méginkább????

Ha csak egyetlen előfizetésetek volna, akkor máshogy történt volna?

Vagy ilyen esetben megnézi a té, hogy "hány éve fizetnek elő nálunk" és akkor azonnal kifizette volna?

Miért kéne máshogy viselkedni egy régi kuncsafttal mint egy újjal?

Jóhogynem azt is leírod, hogy terhes vagy.
Ja, pasi vagy.

Mellesleg: miért hagytátok, hogy a magyarul semmit nem beszélő albérlőtök legyen csak otthon egy szerelésnél?????

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 10:46:49

@Hoppácska: "Vagy ilyen esetben megnézi a té, hogy "hány éve fizetnek elő nálunk" és akkor azonnal kifizette volna?"

Normális esetben egy kereskedő a régi ügyféllel esetleg problémás ügyekben igyekszik kedvesebben bánni, mert tudja, hogy visszajön. Nem mellesleg esetleg már sok pénzt ott hagyott, vagy ha van, mint jelen esetben 3 előfizuja, akkor az azt jelenti, hogy havonta sok-sok pénzt tejel. A cég meg abból él.
Ha kiakasztod, akkor meg elmegy máshova.
Mondom, normális esetben kereskedőknél íy működne, de az ilyen T szerű cégek távol vannak ettől.

(Érdekes, amikor aranykártya meg egyebek, akkor megvan ez a mentalitás, hogy olcsóbban adják a telót - ügyfélkezelés az nem érdekes.)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.24. 10:53:52

@ColT:
"Normális esetben egy kereskedő a régi ügyféllel esetleg problémás ügyekben igyekszik kedvesebben bánni, mert tudja, hogy visszajön."

Vagyis szerinted az a helyes, hogy ha egy ügyfélnek reklamációja van, akkor a cég először megnézi, hogy mióta ügyfél, mennyi pénzt hagyott ott már eddig - és ha elég sokat, akkor kedves hozzá?

Vagy esetleg nézze meg azt is a cég, hogy tartozik-e valamivel az ügyfél, mindig időben fizeti-e a zsét, szokott-e késni - és ha igen, akkor már nem annyira kedves?

KaTe 2014.11.24. 11:00:36

Ismerős szituáció. Megnyugtatom a posztolót hogy a UPC szerelők is nagyon szeretik használni azokat az apró kábelrögzítő szögeket. Legyen az fal, vagy ajtókeret, egyre megy.

Ha az utánajárás költségét hozzátesszük a munkadíjhoz, amit egyrészt a javításért, másrészt a festésért elkérnek, akkor nem túlzás a 35.000 + ÁFA. Az már más dolog, hogy kb 5000-ből is össze lehet hozni, ha valaki maga végzi el. Persze arról nem fog tudni számlát benyújtani, olyan festő, vagy burkoló pedig nincs, aki ki fog szállni minimális összegért, hogy kijavítson 1 darab lyukat, meg lefesse a szoba 1 oldalát.

erina1980 2014.11.24. 11:26:16

@ColT: ő pont nem alvállalkozó volt, hanem saját alkalmazott. lehet, hogy innen a különbség.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.11.24. 11:32:30

35+áfa egyáltalán nem olyan sok.
2 kiszállás, anyag, stb.

Ha én otthon vagyok és ilyet csinálna egy szerelő ott törném el mind a 2 kezét.. az tuti.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 11:50:10

@Hoppácska: Hát, mondjuk megteheti. Amúgy pl. egy új előfizetés kötésekor, mondjuk ha a meglevő mellé akarsz, megnézik, fizetsz-e.
Amúgy nem tudom, hallottál már arról, hogy a jó kereskedő hogyan viselkedik? Mert azért az íratlan illemszabályok között ezer éve ott van, hogy a visszajáró vevőt megbecsüljük.

Amúg értelmezz szöveget. Meg gondolkodj.
"és ha elég sokat, akkor kedves hozzá?"
NEM. Alapból normálisnak kell lennie, de ha olyan ügyfélnek van baja, aki 10 éve 3 előfizut tejel, annak igencsak járna a kiemelt elbánás. Már ha esze lenne a szolgáltatónak.

Az megvan, hogy a legtöbb esetben pl. az új ügyfélnek járnak kedvezmények? Mert valami majom a szolgáltatóknál általában kitalálja, hogy az új előfizuk számát nézik adott időszakra, nem azt, hogy hány ügyfél van általában.

@erina1980: Lehet. Általában az alvállalkozók szoktak ilyen beleszarósak lenni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 11:52:51

Nem lett volna egyszerűbb megmutatni a szerelőnek a kábelcsatornát???

1984-ben a Postától kijött a telefonszerelő, és ugyanezzel az U-szöges megoldással vezette a kábelt. 30 év alatt semmit nem fejlődött a technológia? Én nem panaszkodtam, inkább örültem, hogy 13 év után végre van telefonunk.

Azt a lyukat 200 Ft ára gipsszel szépen be lehet foltozni.

CsakMintTe 2014.11.24. 12:04:18

Mi helyett? Ehelyett.
Hol? E helyt.

Releváncs, mer' a posztba van beleírva.

Bluemotion 2014.11.24. 12:16:42

@Hoppácska: Fején találtad a szöget!

Bluemotion 2014.11.24. 12:19:39

@ColT: Szerintem vegyél egy pár órát információ gazdaságtanból. Miután meg lett kötve a szerződés, és be lett zárva a fogyasztó, onnantól kezdve te nem kapsz semmilyen megkülönböztető eljárást, attól függetlenül, hogy 1 vagy 10 előfizetéssel rendelkezel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 12:22:47

@Bluemotion: Nem mondtam hogy jár. Hanem hogy egy normális világban, normális cégnél (aki az ügyfelekből él) járNA.
Illetve amúgy mondom, nézd meg milyen kedvezményeket tudnak adni telefonárból néha, ha x ideje ügyfél vagy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 12:25:07

@Bluemotion: Amúgy tudom hogy nem jár, de pont ez a gáz.

@Hoppácska: Miért, az a teljesen normális, hogy idiótákat küldenek bekötni?

FDToth 2014.11.24. 12:26:43

A T semmit sem csinal magatol. Ha nem panaszkodsz, akkor szarnak rad. Kb 1 ev alatt 65-70eft-t irattam jova veluk. Ha annyiban hagyom, ok nem fognak fizetni.
A szerelok meg hulyek: nalam volt 3 is, de egyik sem tudott mit kezdeni. A negyedik (aki Telekomos volt nem alvallalkzo€ oldotta meg. Persze amig nem oldottak meg, nem fizettem semmit, majd a sok felesleges idopocsekolas (3 szerelo) kertem jovairast es kaptam is (altalaban netto 20-at fizetnek, de tobbet is ki lehet sajtolni beloluk)

Trunkel 2014.11.24. 12:39:00

Én a saját házamban bármi ilyesmit csináltatok ott ülök a szerelő(k) nyakán az első pillanattól az utolsóig és nézem mivel mit csinálnak. Sőt a legtöbbször szépen el is magyarázom, hogy miként akarom látni vagy nem látni a villany/ví/gáz/internet.. szerelés után a falat.
Működik. Megértik. Nem szeretik, de megértik.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.24. 13:13:09

@ColT:
"Miért, az a teljesen normális, hogy idiótákat küldenek bekötni? "

Nem.
Ezért kellett volna ott lennie valakinek, aki beszél magyarul.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.24. 13:14:29

@ColT:
"Amúg értelmezz szöveget. Meg gondolkodj."

Majd azután, hogy te is el kezdesz gondolkozni és nem csak a szabvány "nyalják ki a seggem, mert régi kuncsaft vagyok"-szöveget nyomod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 13:23:52

@Hoppácska: Én gondolkodok, nem én vagyok a hülye, hanem az a világ, ahol mindenki vállat von azoknak a tahóságára, akiknek ő fizet (legyen az kormány, vagy cég).

Normális világban az a kereskedő, aki bunkózik a vevőivel, tönkremegy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 13:31:46

@Hoppácska: Nem ártott volna, de azért egy kicsit durva hogy egy netet bekötő szerelő ne tudjon egy szót se angolul (neki pl. kell modemet is kofigurálnia néha, annak se magyar a felülete).

ezso1 2014.11.24. 13:35:25

1, A T-s nem gondolatolvasó és nem nyomozó. Tehát érdemes tájékoztatni, hogy elő van készítve a vezetékezés. (neki is könnyebb és gyorsabb lett volna)

2, Ha egy vékony fúrástól így szétesik a vakolat, akkor ott anno, a kőműves/festő sem volt a helyzet magaslatán.

Nem védem a T-t, de az éremnek 2 oldala van.

Manarola (törölt) 2014.11.24. 13:38:03

Én magamnak csináltam, de utána ugyanígy nézett ki. Ilyen a beton.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.11.24. 13:44:55

@ColT: Nem kell neki tudni, a modemen nem kell konfigurálni semmit, csak összedugdosni, ha meg routerrel egybe applikált a cucc, akkor tud magyarul. Sok helyen már ki se jön az ember, ha van kábelezés, ezért annyira egyszerű a dolog, hogy a mezei user is össze tudja rakni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.11.24. 13:47:04

@Manarola: Mert te is úgy csinálod, mint a szaki, hogy nyomod, meg lökdösöd túl rövid fúrószárat, mert nem akar átérni, aztán persze hogy leszakad egy tenyérnyi beton a másik oldalon. Lehet ezt úgyis csinálni, hogy ne legyen ekkora kár.

Souky Sanjay 2014.11.24. 14:02:52

Úgy látszik,mindenhová ezt az arcot küldik ki.Nálam 2 napig kereste a műholdat a faszi.Aztán szóltam az ismerősnek,aki ilyenekkel foglalkozik.Kijött és 5 perc múlva maximális jel volt.sajnos a Tfos azért ilyen,mert szaré-hugyé dolgoztat,tényleg mekkmesterekkel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 14:17:03

@onlajnok: Igen, az a szereld magad csomag. Mondjuk amiket eddig én láttam szerelőket, azok azért nem csak lakossági bekötéseket csináltak, meg volt amelyik a saját kis laposával jött, és helyből ellenőrizte is a cuccot.
Mondjuk ez önszorgalomból csinálhatta.

@Souky Sanjay: Ennyi. De a többi ilyen cég sem feltétlen nyomja másképp.

Kicsilulu 2014.11.24. 14:32:41

35.000 + áfa ezért a javításért nekem egy kissé lehúzásszagú.
Szerintem a tulaj megoldotta ezt "okosba", ha már a szolgáltató így járt el a probléma orvoslása kapcsán.
Ettől függetlenül természetesen a szolgáltató is elég tré munkát végzett, de másrészt meg a tulaj mi a faxért nem ment ki a lakásra a szerelőt fogadni?

Netuddki. 2014.11.24. 14:33:44

Számla nélkül olcsóbb lett volna...

Manarola (törölt) 2014.11.24. 14:43:30

@onlajnok:
Lehet. Nem vagyok egy szakértő, de óvatos voltam.

cenzuratroll bosszanto 2014.11.24. 15:16:35

Az volt már, hogy ha júzer tisztességesen csinálja, csináltatja meg a festést, akkor nem ugrik le fél négyzetméter egy fúrástól? A szarrágás mindig visszaüt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 15:26:22

@cenzuratroll bosszanto: Igen, a "lyuk" nagyobbik réze a leesett glettelés, mert nem volt előtte rendesen lecsiszolva a fal.

Egyébként én nem fúrnék az ügyfél lakásában. Benn van a kábel, onnan oldja meg maga. Mittomén milyen villamos kábelt találok el.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 15:37:48

@atpijkamo:
Biztos be lehetne, de nem kapsz gipszet 1 kilós kiszerelés alatt, és kb. 700 Ft a legolcsóbb.
(Épp mostanában volt rá szükségem nekem is.)

(Én is csodálkozom, hogy senki nem bukott még rá erre a piaci résre, hogy gipszet 20 dekás kiszerelésben 200 Ft-ért. MErt legtöbbször ennyi is bőven elég lenne, kilóra átszámítva persze jóval drágább, de utána nem kell még 1,8 kg gipszet tárolgatni évekig, meg abszolút értékben mégiscsak olcsóbb.)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 15:40:04

@Mr. Közbiztonság Szilárd: :))

Akkor már inkább 0 Ft, mert mindig van egy fél zacskó gipsz a pincében.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 15:43:36

@CsakMintTe:
Na, ezen az ehelyetten (a helyesírásán) azért gondolkozz még kicsit.
(A szó létezik, de kissé mást jelent.)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 15:46:45

@atpijkamo:
Ja, nekem is nekem most már épp kb. 9/10 zacskó van (lámpacsere után 3 furatot kellett begipszelni, mert az új lámpa furatai máshová esnek, mint a régiéi estek), de egyszer meg kellett venni.
Másrészt tudtommal a gipsz egy idő után "meghal" (használhatatlanná válik, legalábbis gipsz szerepkörre).

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 15:51:39

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Igen, ha nem zárod vissza a zacskót, megszívja magát légnedvességgel.

Atörökk 2014.11.24. 16:03:59

Meg se szólalok inkább.

Lővenbrau 2014.11.24. 16:26:20

@atpijkamo: Nahát ez hogy ??? Ha elfogy a fél zacskó, megint veszel egy fél zacskóval ?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 16:45:52

@Lővenbrau: :))

Nem kell venni. Akármennyit gipszelsz, mindig van egy maradék fél zacskó a pincében. Ez olyan természeti törvény. Mint hogy ha esernyőt viszel, akkor nem esik az eső, ha nem viszel, akkor esik.

Én elmentem a vásárra félpénzel,
Tyúkot vettem a vásárba félpénzel.
Tyúkom mondja: Kitrákotty! Kári-kity-tyom,
Édös tyúkom, mégis van egy félpénzem.

Én elmentem a vásárra félpénzel,
Csirkét vettem a vásárba félpénzel.
Csirkém mondja: csip, csip, csip,
Tyúkom mondja: Kitrákotty! Kári-kity-tyom,
Édös tyúkom, mégis van egy félpénzem.

Stb.

Bár ez is változik, a tudomány jelenlegi állása szerint már nem kitrákotty, hanem csak kotty.

www.origo.hu/kultura/20141119-masodikos-enektankonyv-miatt-zugolodnak-a-netezok.html

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.11.24. 17:02:01

Tök ócsó volt a fal bekenésért 35 ezer+áfa! Nem kell háborogni!
Jogi esetesben annó "keziccsókolom" Nyuszt Lacinál több mint 10 ezerért nyomta vissza az ótomatát a bizserge öreganyónál! Leb@cta a delejt a körte mikor kiégett, oszt nem volt ördögjárás a birkózógépben!

lutria 2014.11.24. 17:09:06

Amikor hozzánk jöttek a DIGI szerelők-és már éppel elővették az ütvefúrót hogy átfúrják a vasbeton panelt-megmutattam nekik hogy 1.5méterrel arrébb eleve van egy elektromos szerelődoboz a folyosó és a lakás között (műanyag takaró alá rejtve)ami tökéletesen alkalmas arra hogy átdugják a kábelüket,az a doboz pedig pont egy eldugott helyre nyílik ahol le lehet vezetni a padlóig majd onnan a fal és a padló találkozásánál a linóleum szegélye alatt el lehet vezetni bárhová(tehát megspórolják a tűzőkapcsokat is)...Rekordkevés idő alatt végeztek a szereléssel-csak két csatlakozót kellett felrakniuk a vezeték végére és már mehettek is-megköszönték az ötletet és azt mondták másnak is ajánlani fogják ezt a módot akinek ilyen kialakítású lakása van ahol fúrás nélkül is át lehet vezetni a kábelt...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 17:22:41

"nem volt ördögjárás a birkózógépben"

Ezt elképzeltem, és azóta is ezen röhögök. :-)

Atörökk 2014.11.24. 17:25:54

Ágyrácsot vittek posztolónak?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 17:30:12

@lutria:
"elővették az ütvefúrót hogy átfúrják a vasbeton panelt"
Hát azzal nem nagyon vérezték volna meg sem, vasbetonhoz a fúrókalapács a minimum. Az ütvefúró csak elégeti a fúróhegyet benne.

Egyébként én azt nem értem, hogy az új (azaz az utolsó 10-15 évben épült, amikor már kezdett terjedni a szélessávú internet meg már régóta volt kábeltévé) lakásoknál miért nem alap, hogy már építéskor kiépítik a falban, csőben a kábelek helyét, beleértve a netes meg kábeltévés kábeleket is, meg esetleg még a vezetékes telefont is, kb. minden szobában elhelyezett csatlakozókkal. A bejárati ajtótól kezdve, és persze a lakás tervrajzában feltüntetett útvonallal. Én simán előírnám alapkövetelményként, aztán legfeljebb nem használja a DILIkvens.
(Egy 10-15-20 milliós lakás árát nem igazán dobja meg az az 50 ezer Ft, ami ennek az egésznek az összköltsége, viszont jóval esztétikusabb utána.)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 17:37:52

(De ha egyszer lakásfelújítok, én tutira megcsináltatom ezeket, lehet olyan aljatokat is kapni, ami egyben hálózati, telefon meg kábeles tévé és rádió is. A neten, mert egyrészt olcsóbb, másrészt a magyar boltokban elég szar is a választék. Ami nekem nagyon tetszik: www.ostelsat.hu/vegponti_aljzat_signal_rtv-sat_-_rj-45_-_rj-11_R694043.htm, és alul a videó még a szerelését is megmutatja.)

FDToth 2014.11.24. 17:38:34

@ColT:
jó példa, szintén Telekom:
múlt héten hívott az 'ügyfélmenedzser' h menjek be, van jó kis ajánlatuk. elmentem, elém tolta a cuccokat. aztán vhogy kijött belőle, hogy ezt az ajánlatot azoknak adják, akiket el szeretnének csábítani máshonnan.
mondom h 92 óta a Telekomnál vagyunk, és ugyanazt teszi elém, mint pl. egy új, telenortól éppen váltó cégnek?
kérdezem, hogy a hűségért cserébe mit tudnak adni? egyedi nemzetközi hívás-percdíj esetleg? vagy nagyon kedvezményes készülékvásárlás? egyik sem, nem adhatnak semmit (itt még felhozta azt h az iphone-ok náluk milyen olcsóak, az appstore-hoz viszonyítva).
mondom is a faszinak h ezért jöttem ide? hogy tárgyaljak egy inkompetens személlyel, aki mindenre nem-et mond? állítólag nem lehet beszélni eg döntéshozóval sem a T-nél, csak ilyen báb-termékmenedzserekkel...
más szolgáltató meg tuti átvenne, de azért nem könnyű herce-hurca 20 év után otthagyni a Telekomot...

cso zsi 2014.11.24. 18:40:03

@ColT: De hisz az összes cég alvállalkozóval dolgoztat.
T-nél csak a hibaelhárítás maradt (egyelőre) házon belül.

Aureliano Buendía 2014.11.24. 18:40:35

@atpijkamo: és milyen nyelven értette volna meg a szaki? Bár az albérlő helyében én kézzel-lábban is próbáltam volna elmagyarázni. Ha nem érti meg, mit mutogat az albérlő, még picsán is rúghatja:)

Aureliano Buendía 2014.11.24. 18:42:31

„Ha hozzáteszem hogy ezen az előfizetésen kívül még 2 lakásban fizetünk elő náluk kb 10 éve, és 3 mobilszámom van akkor méginkább felháborító a dolog.”

Persze, ha mondjuk havi 500e-1 milla felett van a forgalma, és extra mega VIP ügyfél vagy, abban az esetben igen.

Addig pont ugyanolyan júzer vagy, mint bárki más.

Azért a mekkeleket és seggbe rúgnám, az tény. Remélem, jól lehúzod őket, és megáll egy tízesből a javítás:)

cso zsi 2014.11.24. 18:44:26

@atpijkamo: Annyit fejlődött (még 20 évvel ezelőtt), hogy tűzőgépet adtak a feladatra. Némely faltípusba/vakolatra jó, és van amihez nem.
Olyan fúrást, mint a képen látható, nekem is sikerült összehoznom: elkaptam a panelban egy kavicsot. Ráadásul 6 centis volt a panel, nem 10.
Ha téglát fúrok, nem feltétlen mondják meg, melyik irányból álltam neki.

Aureliano Buendía 2014.11.24. 18:44:51

@atörökk: pedig őszintén érdekelne, mit is írhatnál;)

Aureliano Buendía 2014.11.24. 18:49:26

@Mr. Közbiztonság Szilárd: na, én így gondolkodtam előre, mikor átvezetékelték a lakást. Addig ugyanis a habarcsban ment a régi alu vezeték.

Ugy lett megoldva, hogy egy csőben fut a dejej, egy másikban pedig a koax kábel, van hozzá 3 helyen elosztó a lakásban. Mikor kijött a júpíszis, örült nagyon, hogy pillanatok alatt megvan az egész balhé.

Egyedül a dugaljból kijövő kábel kialakítása nem teszik, de van valami buzi előírás, azért ilyen ocsmány. Bár az asztal, szekrény eltakarja.

Aureliano Buendía 2014.11.24. 18:55:55

Azért szeretnék még egy téveszmét szétoszlatni a posztolóban, és mindenki másban is.

Az, hogy valaki e-mailben ír panaszt/bejelentést, nem jelenti azt, hogy azonnal (akár pár órán belül is) válaszolnak. Olvastam konkrétan olyan elektronikus bejelentést, amiben a kedves szerző azonnali választ kért. Az azért kicsit vicces, de mindig elcsodálkozom ezen a naivitáson. Az a másik fele, hogy a bejelentők kb 60%-a soron kívüli (félkövér, aláhúzott) ügyintézést kér. Mindenki soron kívül.

Nem, emberek. Vannak előírások, határidők, ügyrend. Soron kívüli ügyintézés max a családtagoknak, nagyon jó barátoknak hár, vagy pedig annak, akinek le vagyunk kötelezve. És ha valaki hamarabb írt levelet, mint a delikvens, akkor annak az ügyét fogják nagy eséllyel előrébb venni.

A posztoló helyében elgondolkodnék, milyen nexusban van azzal a belsős ismerősével. Családtag? Barát? Nagyon lekötelezett ismerős?

gyíkarc50 2014.11.24. 19:03:27

Az az igazság, hogy nagy fúróval, k...va nehéz kis lyukat fúrni! Vazze:))))))))))))

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 19:10:21

@gyíkarc50: Kis fúró - nagy lyuk, akkor meg a csaj panaszkodik, hogy nem érez semmit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.24. 19:16:03

@FDToth: De ott akartad hagyni, vagy csak hirtelen megkerestek hogy van egy jó ajánlatuk?
Céges szinten is ilyen bénák? LOL?

@cso zsi: Itt írta valaki hogy talált T-s alkalmazott szerelőt.
Amúgy ismerősnél meg alvállalkozó volt kint libát elhárítani.

tcom 2014.11.24. 19:21:25

Nem éppen a Telekom védelmére, de azóta megy ez a nagy alvállalkozósdi, mióta az állam huszonharminc milliárd adót rak a nyakába. Szinte minden évben több 100 embert kénytelen kirúgni. Aztán a több tíz milliárdos frekvencia tender... és a rettegés mi forog a nagy varázsló agyában.
No, de kell az államnak is egy internetszolgáltató.

CsakMintTe 2014.11.24. 19:33:01

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Na most őszintén bevallom, nem értelek. Kifejtenéd nekem bővebben?

i was trojan 2014.11.24. 19:37:05

300 Ft-os gipsz, persze. Marhára nem így működik a dolog. Vakolat erősítő alapozó, legolcsóbban kb. 700 Ft/l, vakolóanyag 5 kg, kb. 1500/2000Ft, márkától függően, glett 2kg 1000Ft, durván. Az említett gipsz éppen nem kell, nem erre való. Hozzátesszük, hogy ezeket az anyagokat a felsorolás sorrendjében felhasználjuk, plusz munkabér, kiszállítás...ja, a festék árát nem említettem, legeslegolcsóbban, szinezve a 25 nm, a felhasznált anyagtól függően min. 3000 Ft, de inkább 5000. Ez a legolcsóbb számítás. Így kell nézni ezt a munkát, mert ez a módja, így szakszerű, nem beleb.... ni két kiló gipszet a lyukba.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 19:46:12

@CsakMintTe:
Igen.
Van az ehelyett meg az e helyett.
És nem egészen ugyanaz.

1. Tanulhattál volna, ehelyett lógtál a neten.
2. E helyett a cipő helyett másikat kellett volna vennem.

Így már világosodik?
:-)

megamenn 2014.11.24. 19:51:33

nem értem. ha valaki a mai világban NETBEKÖTÉST (!!!!!!!!!!!!!) rendel éljen együtt a tudattal, hogy egy RPG-7 (csak a legnagyobb szakértelemmel képes ilyen diszkrét és takaros nyílást képezni egy téglafalon)bizony nem egyeztethető össze egy olyan lakás fingsuijával, ahol a német és az angol magaskultúra képviselői laknak, akik mellesleg egy kukkot sem beszélnek annak az országnak a nyelvén, ahol éppen az annyukat basszák.
ezek legalább tíz évvel le vannak maradva!

CsakMintTe 2014.11.24. 19:57:12

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Ja hogy ez.

Csakhogy a kis eszperente szösszenet egyiket sem szerette volna használni, hanem egy "hol?" kérdésre válaszoló harmadikat, amely még mindig úgy fest, hogy "e helyt", vagyis itt.

De ha gondolod, elmondhatod, hogy mi helyett telepedett meg Mekk Elek.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 20:25:36

@cso zsi: +

@Aureliano Buendía: Ha elég hangosan mondod, mindenki megérti a magyart. A négereknek meg jó a mozgásuk, simán eltáncolják.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 20:41:19

@tcom: Ez az! Államosítani kell a picsába, majd akkor működni fog.

Egyébként a német DT eleve ingyér kapta. Megvette, felvetett a céggel annyi kölcsönt, amibe eleve került, azt kitalicskázta az országból, oszt a MT dolgozhatott rajta, hogy a kölcsönt visszafizesse.

Még mindig joban járt a MT, mint a Videoton. A Széles gombokért megvette, a gyártást leállította, ami épület kiadható volt, azt kiadta, a többit eladta. Nem kell ehhez agysebésznek lenni, csak elég gecinek.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.24. 20:44:20

@i was trojan: Oszt esik le a festék mindenhol, de két tenyérnyi helyen olyan faszán van megcsinálva, hogy száz évig tart. Már szétmállott az egész ház, de az a folt tartani fog.

Ágyúval verébre.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 20:45:14

@CsakMintTe:
Azt nem is vitattam, hogy abban igazad van.

CsakMintTe 2014.11.24. 20:49:49

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Aha. De akkor mit vitattál? Szó nem volt az "e helyett" kifejezésről, csak a másik kettőről. Az "ehelyett" szó helyesírásával pedig nem volt semmi gond.

Nos, mindenesetre köszönöm a beszélgetést.

tcom 2014.11.24. 20:51:21

@atpijkamo:

Adok neked ingyért egy Trabantot. Ott rohad a kertben 20 éve. Amit kellene tenned vele, hogy 2 hét múlva működjön. Kicserélheted a motort 4 üteműre, a karosszériát is, üléseket stb.
Oszt én meg majd módom, hogy ingyért kaptad bazdmeg! A tulaj meg kéri vissza.

i was trojan 2014.11.24. 20:54:02

@atpijkamo: Ha meg úgy csinálnák, ahogyan te gondolodod, ami trehány munka különben, egy darabban hullik le a gipsz a poros falról. Ezt egy valamit magára adó mester úgy csinálja, ahogyan mondtam, ha nem az, egy nem túl szép kifejezéssel élve: "cigánymunka". Persze lehet így is dolgozni, ha szar a felület, csináljuk mi is hasonlóképpen szarul, ne lógjunk ki a sorból. Ez nem ágyúval verébre lövés, ez szakmai becsület kérdése.

Sandor Akarki 2014.11.24. 21:29:43

Ahogy a kép kinéz, vályog lehet. Ekkora darab amúgy fúrásnál rosszabb betonból szokott kiesni (Gazdagrét és társai).
Örülj, hogy még áll a ház, a képet elnézve elég gáz minőségben épült.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.24. 21:43:08

@CsakMintTe:
Nem, a gond az, hogy a Mi helyett? kérdésre nem ehelyett, hanem e helyett a válasz.

CsakMintTe 2014.11.24. 21:45:06

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Miért, az ehelyettre hogy kérdezel rá?

cso zsi 2014.11.24. 22:59:21

@atpijkamo: "Még mindig joban járt a MT, mint a Videoton. A Széles gombokért megvette, a gyártást leállította, ami épület kiadható volt, azt kiadta, a többit eladta. Nem kell ehhez agysebésznek lenni, csak elég gecinek."

A kiadható épületek a Telekomnál is ki vannak adva, kistérségi létesítményeknél a közmű is kikapcsolva. Vizelni még istenes az épület mögötti bokorban...

FDToth 2014.11.24. 23:14:59

@ColT: en nem akarom otthagyni de a kovetkezo a szitu: voltak jo kis csomagjaink 2013 majusaig, amikor is voltunk t-pontban keszuleket venni. Itt mondtak h tudnak am jobb csomagokat, valtsunk! Bizva az ugyintezoben (aki kert 30 percet h megnezze mi az optimalis) megtettuk. Mint iden majsubankiderult, 2 evet irattak ala velunk es olyan csomagokat, ami utan kb 15-20% tobbet fizetunk (havi min 150eft) papir nincs rola h az elofizetesre irtunk volna 2 evet, csak a keszulekhusegt irtuk, de ez mindegy. Aztan a telekom vmit iden junisuban alairta velink a szerzodest, de rajottek h meg csak egy ev telt le (ekkor tudtuk meg h 2013 majusaban 2 evre vallaltattak veunk huseget). A lenyeg h felhivott az uj mendzser h elengednek fel evet a husegbol, hallgassam meg az ajanlatukat. Elemtoltak olyat h elallt a szavam: vegyunk 10 sim kartyat, hlott 4 elofizetsunj van! Csak ezt a csomagot valaszthatjuk, mast nem. Ha olyat akarunk amitt kineztem, akkor varhak meg majusig....
2013 majusa elott volt relax 500-unk (500 perc nemzetkozi iranbya brutto 23,4 ft/min-ert) ez azota nincs, csak int. Partner, ami 30% minusz a netto 192 ft-os percdijbol...merre mindtak 2013 majusaban h jobb konstrukcio...

cso zsi 2014.11.24. 23:18:32

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Ha te ezt megveszed, és a videó alapján kötöd be, akkor nagyom át leszel verve.
Beleköt egy antennakábelt, amin i is jön?
Vagy kábel (ez esetben jó a tv és rádió luk), vagy földi tv (akkor csak a tv luk játszik), vagy műhód (amikor csak az "F" csatlakozót tudod használni).
Nálam jól jött volna DVB-T és DVB-S-hez (ilyen a tv, és még egyéb), de együtt nem köthető bele, csak ha közösítem valahol a jelet.
A telefon csatlakozóba tömör vezetéket nyomunk, az ott készülékzsinór , sodrott erekkel. A LAN csatlakozó csak négy érintkezős, tehát jó esetben 100 megás hálót csinálsz vele. Ki is herélte az utp-kábel többi erét. Vagy Cat 3-ast húzott be.
A bénakezű a Krone bekötőt használta, ami alapban tud vágni, nem kell fogóval csipkedni. (Úgy látom, ahhoz a csatlakozóhoz Krone helyett 110-es szerszám kellett volna, de tévedhetek)

A falidoboz egy gipszkarton fal esetében még jól kábelezhető, de téglánál hány csövet húzol a csatlakozóig?
Ha csak egyet, akkor neki se állj.

eßemfaßom meg áll 2014.11.24. 23:44:54

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

"de nem kapsz gipszet 1 kilós kiszerelés alatt, és kb. 700 Ft a legolcsóbb."

ezzel szemben a valóság:

www.praktikerwebshop.hu/termekek/epitkezes-lakasfelujitas/cement-malter-habarcs/gipszek/285804-modellgipsz-1-kg

Egységár: 259 Ft / KG

eßemfaßom meg áll 2014.11.24. 23:50:40

@i was trojan: "Marhára nem így működik a dolog. Vakolat erősítő alapozó, legolcsóbban kb. 700 Ft/l, vakolóanyag 5 kg, k"

akkor most nézd meg azt a lyukat és falat a képen. Milyen vakolaterősités meg alapozó meg lófaszpicsa amiről beszélsz?

i was trojan 2014.11.25. 00:03:23

@eßemfaßom meg áll: Megnéztem. Azért mondtam, amit mondtam, de ha nem érted, hogy mi a lófaszpicsáról beszéltem, akkor kár polemizálni róla, mert úgyis fölösleges. Amúgy mellékszál ez a történetben, csak próbáltam rávilágítani, hogy mégoly kicsinek tűnő probléma is milyen valós és nagy költséggel járhat. Ez nekem szakterület, neked gondolom nem, ha lófaszpicsát látsz a falon. Fújd ki a füstöt.

Kuttorka 2014.11.25. 00:10:57

A pozitiv ellenpélda (nem Pécs, Pest megye). A házban bent volt ugyan a vezetékes telefon és a net, de régóta nem volt használatban. Bejelentés, szerelő jött másfél hét múlva, mindent átnézett (kábel bent volt a csőben), a belső kábel jó, szerelő el, nagy köteg kábellel vissza, létra az oszlophoz, kábelcsere, rögzítés, mindez esőben. És utána a beállítás, wifi is. Két órai munka, köszönet érte, ő volt A MESTER. Azóta is minden működik. Szintén Telekom. Ég és föld különbség, egy cégen belül.

Kuttorka 2014.11.25. 00:22:58

@Mr. Közbiztonság Szilárd: igen, ez az, mi tavaly vettünk egy 10 éves házat, bele vannak építve a csövek és a kábelek, a dobozok is. Persze ez nem beton, hanem tégla épület.

cso zsi 2014.11.25. 00:42:32

@FDToth: Jártál te kétszer egy-két hónapon belül ügyfélszolgálaton úgy, hogy ugyanazok az emberek vannak a pult túloldalán, mint múltkor?
Műholdas tévéről volt érdeklődésem, a sorsjegyem egy inkompetens kislibához juttatott. A kérdés feltevése után azonnal keresett egy szőke libát....
Egy hónappal később ugyanott már egyiket sem láttam.

Atörökk 2014.11.25. 00:44:15

@Aureliano Buendía:
Hilda tuggya aztat. Mondanám, hogy prejudikál, de nem, mert tényleg az a véleményem :D

cso zsi 2014.11.25. 00:47:29

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
"Egyébként én azt nem értem, hogy az új (azaz az utolsó 10-15 évben épült, amikor már kezdett terjedni a szélessávú internet meg már régóta volt kábeltévé) lakásoknál miért nem alap, hogy már építéskor kiépítik a falban, csőben a kábelek helyét, beleértve a netes meg kábeltévés kábeleket is, meg esetleg még a vezetékes telefont is, kb. minden szobában elhelyezett csatlakozókkal. A bejárati ajtótól kezdve, és persze a lakás tervrajzában feltüntetett útvonallal. Én simán előírnám alapkövetelményként, aztán legfeljebb nem használja a DILIkvens.
(Egy 10-15-20 milliós lakás árát nem igazán dobja meg az az 50 ezer Ft, ami ennek az egésznek az összköltsége, viszont jóval esztétikusabb utána.)"

Volt már ilyen, de ott egy helyi monopol rátette a kezét az egészre. Nem lett volna rossz, csak az árképzés nem európai volt. Aztán nagy nehezen beengedték az ismert szolgáltatókat.

De az irodaházak is úgy épülnek 20 éve, hogy örüljünk, ha a vizesblokk 100%-os, a többit oldja meg a beköltöző magának.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.25. 03:32:22

@CsakMintTe:
Ezen gondokoznom kellene kissé, de a Mi helyett?-tel sem az "e helyett"-re kérdeztél rá, csak az e-re.

@cso zsi:
Ez kábeltévé bekötése. És igazából csak a TV-lyuk kell belőle, se rádió, se a harmadik antennacsatlakozó.
Meg persze a telefon kell meg a LAN.
Láttam már ilyet élőben, és működik.
Ott voltam a bekötésénél is, ennek a videónak az alapján történt (azóta tudok arról egyáltalán, hogy van ilyen, és kicsit irigykedtem is, hogy az én lakásomban nincs, de valószínű, hogy a legközelebbi felújítástól fogva lesz).
Igen, valóban, Cat5e a net (szerinted mikor lesz még általános a 100 Mb/s fölötti Cat6 hálózat Magyarországon? Persze, tudom, hogy már lehet venni most is sokkal nagyobbat jó pénzért, de nekem elég lesz még egy darabig a 100 Mb/s is, ha majd lesz annyi, ahogy most elég a 25, a 100 ennek szinte a négyszerese), a telefonnal nem tudom, mi problémád, de az is működik ez alapján bekötve. Te nem tudom, milyen tömör zsinórokat nyomkodsz a telefonodba, de telefonzsinórként ilyet hoz a T-lófaszos szakember is fali kábelként.
És persze, Magyarországon elég csak a 2-3-ast bekötni.
A Krone valóban tud vágni, de azért nem mondanám 100%-ig megbízhatónak, van, amikor utána kell vágni csípőfogóval (ami adott esetben nem csípőt fog, ahogy a vészleállító gomb sem a vészt állítja le).

Arról hallottál már, hogy vannak különböző átmérőjű csövek?
A madzagok meg mind árnyékoltak.
És mint írtam, láttam ilyet, minden be van kötve a videó szerint, és minden működik hibátlanul. Ott éppen 60 Mb/s-t ad a szolgáltató, és azt tudja is a szerkezet.

@eßemfaßom meg áll:
Hátbazmeg, jöhettél volna fél évvel korábban. Akkor hol a faszba' voltál, amikor szükség lett volna a nagy tudásodra? :-)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.25. 03:44:32

@eßemfaßom meg áll:
Ja, igen, 1500 Ft-ért házhoz szállítják, vagy kimehetsz érte a világ végén lévő valamelyik Praktikerbe, ami benzinben mondjuk csak 800 Ft. Meg rámegy 1,5 órád.
Hülyének is megéri.

Vagy megveszed 700-ért a sarki festékboltban, 3 perc alatt.

Csimpi csumpi 2014.11.25. 03:44:39

A nemet berlomnek kellett a net,
A szerelo viszont csak annyit tudott, hogy nyet.
Utotte furta a falat,
Nem latta, hogy omlik a vakolat.
Az ismerosom pont ott dolgozik,
De velem meg o is csak bolondozik.
Egy szep napon aztan megkeresett a gore,
Ket het mulva pedig mar omlik a lóvé.
Ezzel zarom soraimat,
Mindig van uj a nap alatt!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.11.25. 08:54:24

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Felénk a festékboltokban olcsóbb a gipsz és szinte minden, mint a Praktikerben. A Tescotól drágábbat, de jobb minőséget is árulnak. Meg ugyanolyat is, ugyanannyiért.

én is mekkelek 2014.11.25. 11:39:03

Kikérem magamnak. Nem a telekomnál dolgozom. Magánzó vagyok, különben is szabadságon.

MaCS_70 2014.11.25. 15:59:56

A károgóknak, akik szerint persze a posztoló a hibás:

1. Nagyon nem szabadna, hogy elvárás legyen, hogy egy sima bekötéshez a bérlő és a tulajdonos is jelen legyen, ami jó magyar ütemezés szerint persze egész napos kiesést jelent. Egy nem teljesen idióta szerelőnek igenis magától fel kellene ismernie az előkészített kábelhelyet, de fúrás-szegelés előtt legalábbis rákérdezni, ha máshogy nem megy, felhívva az ügyfelet.

2. A javítási számláról: aki ezt az összeget sokallja, az nyilván nincs tisztában azzal, hogy ebből mennyi marad a mesternél. JÓ ESETBEN 5-6e forint, holott egy ilyen munka (pláne, ha a túloldal is izgalmas volt) tisztességesen kivitelezve elviszi minimum a nap nagyobbik felét. Ha ezt visszaarányosítjuk egy egész hónapra és beleszámítjuk a vállalkozói léttel együtt járó egyéb időkieséseket, akkor jó, ha havi 150e Ft adózott jövedelem marad a szakinál.

Üdv: MaCS

cso zsi 2014.11.25. 17:03:19

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Bocs, nem tudtam, hogy ekkora profival van dolgom, pedig mindig értelmes embernek tartottalak.
Az a csatlakozó a kókány Digis bekötésre alkalmas, amíg 100-as a net, addig a kék érpáron küldik a telefont.
Amióta gigásnak hirdetik, vagy optikát húznak, vagy plusz lan-kábelt.
Lakáson belül régóta a filléres kategóriába tartozik a gigabites eszköz, és gép-gép, vagy gép-nas közötti másolás esetén látványos a különbség a 100-as háló ellenében.
Hogy csövet láttam e? Még olyat is, amibe megpróbáltak több vezetéket behúzni, majd utólag még egyet...
Krone betűzőből lehet kapni jót, és lehet kapni olcsó utángyártottat.
Hasonlítanak.
A telefonzsinór a videón, az feldugózásra való, készülék, és konnektor közé. Persze, be lehet tűzni csatlakozóba, pont olyan eredménye lesz, mint tömör kábelre patch-kábelre való csatlakozót krimpelni. Előbb-utóbb elromlik a kapcsolat.
Még jó, hogy már itthon is kapni univerzális rj-45 dugót.
A telefonszerelő falikábelként biztos, hogy tömör vezetéket visz, ami érpáranként sodrott, míg a lapos négyeres az összeszed mindenféle zavart. Amióta net, és iptv is mehet a telefondróton, azóta épeszű nem köti olyannal a hálózatot.
Bár alvállalkozóknál láttam már csodaszámba menő, ezer éves vezetéket is. Gondolom, felgyűlt, és megpróbálja elsózni.

eßemfaßom meg áll 2014.11.25. 18:47:11

@i was trojan: értem miről beszélsz. Arról, hogy lehet egy 10 perces 200Ft anyagköltségű melót 100x- túláratni.

eßemfaßom meg áll 2014.11.25. 18:50:04

@Mr. Közbiztonság Szilárd: a sarki festékboltban is ennyi csak arra nincs link

eßemfaßom meg áll 2014.11.25. 18:55:03

@MaCS_70: "az nyilván nincs tisztában azzal, hogy ebből mennyi marad a mesternél. JÓ ESETBEN 5-6e forint, "

Ne akard már hülyének nézni a jónépet, hogy egy 10 perces gipszelés reális ára 35+fa és ebből marad szegény bociszemű szakinál 5ezer...

i was trojan 2014.11.25. 19:07:05

@eßemfaßom meg áll: Hogy jön ki a 200Ft? Mennyiért veszel egy kis vödör festéket? Színezőt bele? Mennyiért dolgozik bárki egy napot, jó, fél napot? Most vegyük azt, hogy Mr. Trehány modell gipszet használ glett helyett, a bűvös 700 Ft-ért, plusz az említett költségek, ha már számla kell, mert ebben az esetben ugye kell. Számolj. Tíz perc alatt nem viszed be a motyódat a munkahelyre, de ha te ilyen ügyes vagy, megadom a mobilszámom, alkalmazlak, az tuti fix! Persze, ha nem kell számla, akkor magának gányolhat az ember, akár tehénszarral is tapaszthat, de a festéket akkor is meg kell venni, az a fél nap akkor is rámegy. Bevizezed a falat, rátaknyolod a gipszet, megszárad, még egy réteg, mert egy lépcsőben nem jön össze, megcsiszolod, lefested egyszer a falat, megszárad, lefested még egyszer. 10 perc. Ja. Aztán ha beba... od az ajtót egyszer, egyben kihull az egész gipszdarabod. Hát, röviden ennyi.

MaCS_70 2014.11.25. 19:16:11

@eßemfaßom meg áll: Ha valamihez nem értesz és/vagy ennyire igénytelen vagy, akkor nem kéne azt itt hirdetned.

Amint azt i was trojan nagyon helyesen megírta, ez már nagyon nem a gipszelős kategória. Lehet persze gipszelni is, valamennyire jó is lehet ideig-óráig, de itt ugye egy, az eredeti állapottal megegyező minőségű állapot helyreállításáról van szó, ami pedig a jelen esetben az alábbiakból állt:
1. A sérülés kijavítása mindkét oldalon,
2-3. A szögelés eltüntetése + festés.

Te mennyi tiszta jövedelmet látsz indokoltnak mindezért? (Persze beleszámítva a járulékos időráfordítást is.)

MaCS

eßemfaßom meg áll 2014.11.25. 19:50:11

@i was trojan: ha te egy 5cm mély lyukat glettel töltenél ki... :)

@MaCS_70: Ok, kiszámolhatjuk, hogy elvinni egy szekrényt a szomszéd faluba az 3.000.000Ft mert venni kell hozzá egy személyautót meg egy utánfutót és ki kell képezni egy sofőrt meg 2 rakodót, de mindenki aki épeszű belátja, hogy ez baromság.

Egy festőnek mindenből ami ehhez kell van a kocsiban, nem kell venni mindenből 2-5 kilót meg 20 litert

Erre a melóra 35 ezer + fát kiszámlázni nettó pofátlanság, aki ezt védi az meg vagy érintett a túlszámlázban vagy szimpla balek akinek el lehet adni egy szeret kenyeret zsírral 3.000Ft-ért

i was trojan 2014.11.25. 21:25:20

@eßemfaßom meg áll: Bakker, leírtam, hogyan csinálnám, de biztosan sok egyéb mellett elmerülte a figyelmedet. Lehet még ezen rugózni, tedd azt, de a lényeg az, hogy az elvégzett munkát ki kell fizetni, ha nem szeretnéd, csináld magad. Napi hány ezer forintért dolgozol? A festő megvette a festéket, ja, de nagy baromság! Ha számlás munka van, mindenről hoz majd számlát, nem a csomagtartóból kaparja elő. A munkája után adót fizet, benzin költsége van, szakértelme van. Ha szakembert hívsz, fizesd meg, vagy menj politikusnak, akkor semmi sem számít, számlázással sem lesz gondod. Egy másik dolog: kijön a TV-szerelő, mert beszart a készülék, megnézni, kiméri, kicserél benne egy, mondjuk stílszerűen egy 700 Ft-os alkatrészt, majd kér 12000 Ft-ot. Nem csak az alkatrész árát és a benzinköltséget fizeted meg, hanem a szaktudását is, mert az tette lehetővé, hogy 5 perc alatt megjavítsa a TV-t. 5 perc munka, de évek tapasztalata. Akkor te a szerelőnek ezért az 5percért nem adnál pénzt ugye? Nem hát, dögöljön meg a rusnya disznaja! Meg amúgy is lopta az alkatrészeket, ingyen benzinnel szaladgál, a családja meg fényt eszik. Hát tudod...

eßemfaßom meg áll 2014.11.26. 10:37:01

@i was trojan: "Ha számlás munka van, mindenről hoz majd számlát"

miért hozna mindenről?

A péknél mit látsz a számlán:

1kg fehér kenyér

vagy

75dg liszt
3dl víz
10dk margarin
10g aszkorbinsav
1KWh áram
0,3 óra péktevékenység
3perc kiszolgálási díj
5 perc pultvilágítás

Komolyan nem látod, hogy itt simán lepapírozták okosba jó drágán a szakival a javítást mert úgyis kifizeti a cég? Minek védeni a védhetetlent?

i was trojan 2014.11.26. 10:52:50

A kenyér egy termék, a pék majd megveszi külön - külön az összetevőket, amiről számlát kap. Rossz a pél
Az meg hogy kiről mit gondolsz, feltételezel, az téged és a környezetedet minősíti. A munka ennyiért nem drága.
Nem csak lyukat kellett betömni.
De kár minden betűért, nem tudsz kitörni saját csalfa elméd fogságából.

eßemfaßom meg áll 2014.11.26. 11:03:53

@i was trojan:

A javítás a szolgáltatás a festő majd megveszi külön-külön a szükséges anyagokat amiről számlát kap. Jó a pél

A munka ennyiért nem drága hanem pofátlan lehúzás.

Ez egy órás meló mindenestől, ha 10ezer+áfát mondana rá a festőm akkor is elzavarnám.

De komolyan, ha ez szerinted 35+fa-ért korrekt akkor mennyi egy 50m2-es lakás komplett kifestése, egymilla?

i was trojan 2014.11.26. 16:19:46

@eßemfaßom meg áll: Élvezed, látom, saját bölcsességedet, de elég későn jöttem rá, hogy troll vagy nem etetlek tovább, ráadásul semmit nem fogtál fel belőle, amit mondtam, zárszóként annyit, hogyha te egy óra alatt ezt a munkát elvégzed, akkor az élet egyéb területein a Jóisten mentsen meg a munkádtól.

lcsaszar 2014.12.02. 16:28:41

Mit vártál egy olyan cégtől, amely maga sem tudja, hogy is hívják? MATÁV, T-Com, T-Systems, Telekom, T-Home? Posta, Westel, mindegy, nekem egykutya. Kerülöm őket, ha csak tehetem.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.02. 17:34:42

@lcsaszar: :)) A kuncsaftok utálják, mint a szart, menekül a rosszhírű nevétől. Az újszülöttek meg beszopják.
süti beállítások módosítása