Tékozló Homár

Lemondható-e egy szolgáltatás tartozás mellett?

2014.12.12. 14:14 | Homár Hilda | 86 komment

Ez egy nagyon szomorú poszt lesz. (Bélát megkérjük, semmiképp ne olvassa el, még összezavarná.) Nemcsak a kilátástalan spirál miatt, amibe olvasónk került legjobb szándéka ellenére is, hanem, mert két héten belül ez a második ilyen tartalmú olvasói levél. A T-től megpróbáljuk megtudni az okokat (gondolom a szerződéses viszonnyal és a behajthatósággal függ össze valahogy) és a lehetőségeket.

Kedves Homár!

Egy kicsit elkéstem a telefonszámla befizetésével mert munkanélküli lettem, be is telefonáltam rögtön a T ügyfélszolgálatra hogy lemondjam a szolgáltatásokat, nem akartam tovább görgetni az adósságot. 

Ekkor ért a meglepetés hogy őszerintük nem lehet lemondani a szolgáltatásokat hiába nincs hűség, mert van egy befizetetlen számlám. Felháborodtam hogy miaz, hogy lemondani nem engedi, ha azt nem tudom kifizetni, majd akkor a mégtöbbet biztos kifogom tudni.  Mert azt odáig értem hogy pl megrendelni nem lehet számlaelmaradással. De hogy már lemondani sem lehet...

Meg is érkezett ma az írásbeli válaszuk a panaszomra. Írásban is azt írták hogy tartozás esetén nem lehet lemondani a szolgáltatásokat. De mire befizettem a következő megint csúszásban van így megint nem tudom lemondani.

Ugye milyen kedves szolgáltató?? Ha nem tudok fizetni akkor hiába vagyok "becsületes" és szólok időben hogy nyomják ki a szolgáltatásokat mert nem tudom kifizetni őket, ők erre nem hajlandóak.
Most az eredeti tartozás mellé küldözgetik majd a felszólítást ( persze annak is jelentős díjja van), aztán mikor már feltorlódott még jópár számla akkor kikapcsolnak persze kikapcsolási díjjat felszámláznak stb stb.

De üzenem nekik hogy nincs munkám, sem vagyonom, lehet sorbanállni a végrehajtónál. Mostmár azt is megtanultam hogy nehogymár én telefonálgassak a szolgáltatóknak stb, nem fizetek aztán majdcsak letesznek rólam.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.T 2014.12.12. 14:28:19

Nekem is volt ilyen gondom velük. Az egyik ügyintéző elárulta hogy a frissített informatikai rendszer hepciás a tartozásra és természetesen lehet tartozással is lemondani. De sok ügyintéző hisz az informatika rendszernek... amely ha tartozás van azt tolja az ügyintéző képébe bármilyen ügy esetén is.

tatai 2014.12.12. 14:49:30

Lemondani nem lehet tartozással, hiszen az azzal jár, hogy teljesen lezárják, azt meg csak nullával lehet. Felfüggeszteni viszont lehet! Rosszul kezdtél neki.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.12.12. 14:58:33

nem is értem a posztolót... ha az utcáról bemegy egy vadidegen, rögtön viheti a boltot nulla befizetővel... ha egy régi ügyfél csúszik 2 napot, már ott zizeg az sms-t!

szinte minden hónapban alkotnak valamit...

mond le ügyvéddel tértis levélben, azt szüljenek sünt....

lemondást ugye nem keverjük a szám megszüntetésével, mert az csak nullával lehet... vagy mínusz sokkal, de akkor a szolgáltató lövi le :)))

FDToth 2014.12.12. 15:06:21

ez nem lemondás, hanem a szolgáltatás szüneteltetése. a telekomos ügyintzéők 90% sik hülye úh nem a posztól a hibás, félrevezették...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.12.12. 15:12:54

@FDToth: Hát az ügyfélszolgálatos azt csinálja, amit kérnek tőle. Ha az ügyfél le szeretné mondani a szolgáltatást, akkor azt a processzt kezdik el (mert valószínű csak ennyi hangzott el, nem pedig megkérdezte, hogy nem tud fizetni, ilyenkor mit lehet tenni), ami viszont nem tud végbe menni, mert tartozása van az ügyfélnek.

Sajnos gyakrabban tájékozatlan az ügyfél, szinte semmit nem mond arról, hogy mi a probléma, ha pedig rákérdeznek, akkor "mi köze hozzá, csinálja, amit akarok" a válasz.

De ez megint csak a sötétben vakarózás, mert a messziről jött ember azt és csak annyit mond, amennyit akar, csak ő tudja mi hangzott el valójában.

Rett Enet 2014.12.12. 15:15:28

Már nem azért, de ez teljesen logikus. Ha tartozol, nem "bújhatsz ki" a felelősség alól egy szolgáltatás lemondással. Milyen jó is lenne.

herk 2014.12.12. 15:35:08

Rohadjak meg, de csak én vagyok az egyetlen, aki szerint igenis le lehet mondani egy szolgálatást tartozás esetén?!
Már meg miért nem lehetne lemondani???
Attól mert lemondom, még nem szűnik meg a tartozás !! Monda ezt valaki ???
Nem szünetelteni szeretném, hanem _lemondani_. Mégegyszer: _lemondani_.
A tartozást meg tartozás függetlenül mindentől.
Vagy tökmindegy minek hivjuk, hogy tisztán lássunk: szolgáltatás megszüntetését kérjük.
A tartozás tök más dolog. A tartozás az tartozás mindentől függetlenül.
Már miért bújna ki a felelősség alól? Attól még tartozik.
Sőt mondok itt mindenkinek újat is:
nem lesz _jobban_ behajtható egy tartozás, attól mert több van belőle. A tartozás az tartozás.
De megmondom a stájszt!
A szolgáltatónak _nem érdeke_ hogy megszüntessék a szolgáltatást, amig tartozás van, igy _erőfölényükkel_ visszaélve azt hazudják, hogy nem lehet.
Már hogy a pitsába nem lehet.
Az lehet, hogy olyan fosbéna a rendszerük, hogy nem tudják a tartozást és szolgáltatást külön kezelni,
de akkor egy hatalmas birságot érdemelnek.
A droid a pult mögött meg csak azt tudja, amit a főnökei a szájába adnak.

Stakmann 2014.12.12. 15:40:44

Miért akart volna kibújni? Fel akarta függeszteni a szolgàltatást(hogy ne halmozódjon a tartozás),csak rossz szavakat használt.Ha az ügyfélszolgálatos eszesebb lenne mint egy papírzacskó,rájött volna és rávezeti az ügyfelet a helyes megoldásra.

herk 2014.12.12. 15:41:17

@RosszQtya: "lemondást ugye nem keverjük a szám megszüntetésével, mert az csak nullával lehet."
Ez is a fosbéna rendszerük miatt van. Mégpedig azért mert egyedi azonositónak a telefonszámot választják egy pl egyedi sorszám helyett.
Tök simán meg lehet szüntetni mindent, de tényleg mindent, és a vége az lenne, hogy XY tartozik Z forinntal.
Csak mint már mondtam fosbéna a rendszerük és nem tudná kezelni, hogy egy újra kiadott telefonszámhoz egyszerre tartozik:
- régről XY-nak egy Z összegű tartozás
- meg most AB-nek egy adott előfizetés

De ha megfizetnek, és megirom nekik a szükséges kódmódositást.

herk 2014.12.12. 15:45:20

@RosszQtya: +1

az én konstruktiv javaslatom is ugyanez:
"mond le ügyvéddel tértis levélben, azt szüljenek sünt...."
ha nincs pénzed ügyvédre, akkor anélkül.

igazságos 2014.12.12. 15:56:49

@herk:
Nem érted

Oké h a tartozas marad, ha leondod a szolgáltatást, de a tartozást a lemondas után is ki kell fizetni, akkor mwg nem vagy motivált abban, h egy nem működő szolgaltatás után fizess barmit is.
Ez így van a szolgáltatónak az az érdeke h minél tovább fizess

Mert ha nem fizetsz és végrehajtasig fajul azügy, akkor se fizetsz a szolgaltatónak a semmire utana.

igazságos 2014.12.12. 15:59:32

A szolgáltató meg nem fogja benyelni az ilyan ki tudja mikor lesz kifizetve tartozásokat akkor se, ha végrehajtanak, hiszen az is sok időbe telhet nekik meg addig is kell a lóvéd

olyan ez mint a banki hitelazerződés, ott se lehet egy összegben kifizetni a tartozast, mert az az érdek, h minél tovabb fizess, és várd ki a véget, meg ne szabaduljá soha.

Az meg úgy nem működik h nem fizetünk be egy számlat és lelépünk, mert az a szolgaltató vesztesége lesz.

herk 2014.12.12. 15:59:42

@Stakmann: Lófszt akarja felfüggeszti.
_Megszüntetni_ akarja.
De segitek a T szolgálatónak, ime rendelkezésre bocsájtom az alábbi formanyomtatványt:

Tisztelt .... (Ide jön az ügyfél neve)!

Az ön által kért szolgáltatást véglegesn megszüntettük, melynek azonositója: ..... (ide jön a szolgáltatás egyedi azonositója)
Önnen tartozása van az alábbi időszakról ... (Ide jön az időszak, pl: 2014.08.01-2014.12.12), melynek összege: ..... (ide jön egy pozitiv egész szám) Ft.

Kérjük vegye föl a kapcsolatot a T csoporttal, hogy megbeszéljük, hogy adósságát milyen formában tudná megfizetni.

Köszönettel:
T csoport

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.12. 16:05:05

"De hogy már lemondani sem lehet..."
Nem olyan nagy hülyeség, bár valószínű azért van így, mert sokan lemondták, és máig tartoznak pár ezerrel. Ettől függetlenül mondjuk jó lenne, ha le lehetne mondani, mert ugyanúgy kénytelenek behajtani a lóvét valahogyan, ha szerződött, ha nem.

herk 2014.12.12. 16:07:05

@igazságos:
Most nem tudom, hogy viccelsz-e vagy nem.
A világ pont _nem_ úgy működik, ahogy te mondod.
Amit te mondasz, az _erőfölénnyel való visszaélés_ és természetesen törvénybeütköző.
Mindentől függetlenül egy szolgáltatás véglegesen le lehet mondani.
Amit te mondasz, az a "amit a jó érzés megkiván" oldalról való megközelités.
De a valóságban nem igy működik.

"olyan ez mint a banki hitelazerződés" semmi köze sincs hozzá.

"Az meg úgy nem működik h nem fizetünk be egy számlat és lelépünk, mert az a szolgaltató vesztesége lesz."
És mégis hova lépnénk le? Ott van a tartozás továbbra is, amit ha nem rendezünk idővel behajthatóvá válik.

herk 2014.12.12. 16:08:51

@ColT: de, nagy hülyeség. Többé nem kell a szolgáltatás. Ne adják. A fennáló tartozás t meg tartozás formájában kezeljék. Idevágó cucc: Ptk.

igazságos 2014.12.12. 16:13:44

@herk: a világ úgy működik h az erősebb ugat a gyengébbnek és miért!? Mert megtehei

Ha tartozásod van jogod van kussolni

ez a kogallam

herk 2014.12.12. 16:15:45

"Ha tartozásod van jogod van kussolni"
Nem igy van.
Attól, mert tartozásod van, ugyanolyan ember vagy, mint eddig, csupán valakinek van egy jogos követelése veled szemben.

igazságos 2014.12.12. 16:45:12

@herk: csak attól még fizessél

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.12. 16:55:52

@herk: A T számára nem hülyeség. Annyiban értem miért csinálják, hogy így va kényszer az ügyfélen, hogy rendezne.

Ez megint olyan, hogy ha mindenki kifizetné amit megrendelt, és nem húzná a fizetést a szolgáltatás lemondása után, akkor nem tahóskodnának így a cégek.
De különben a mondandóm másik fele az volt, hogy érthető az intézkedés, csak semmit nem old meg :D De hát T.

Egyébként igaz : ha nem fizetés miatt szűnik meg, akkor is marad tartozás.

sarostehen 2014.12.12. 17:15:37

Azért a poszter is furcsa nekem. Ha munkanélküli leszel akkor pontosan tudod meddig tudod fizetni a számláidat bevétel nélkül. Ezt kellet volna összekoordinálni a T-s ügyintézéssel. Ha tudom hogy a következő hónapban már nem lesz pénzem a telefonszámlára akkor ebben a hónapban bemegyek, és lemondom/felfüggesztem.

(nekem még van olyan telefon számom amit a westel 900-nál felfüggesztettem. Ingyen. Bármikor bemehetek és visszakapom a számomat is)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.12. 17:18:26

@igazságos: Aztán mire? Lehet hogy rátukmáltak valamit, amit nem akar kifizetni (nem erre a postolóra, másokra). Lehet, hogy megszívattak valamivel, azért kéne.

Ne agyatlankodj már.

igazságos 2014.12.12. 18:08:51

@ColT: én nem is hatódok meg

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.12. 18:50:15

Van egyáltalán valamirevaló mobil teflon szolgáltató??
Jodával most vagyok válás előtt, hosszú házasság után, mert egyre trógerebbek!
Lenyúlnak, srófolnak egyre másra.
Pedig T-re gondoltam.... :(

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.12. 18:54:31

Van valamire való mobil szolgáltató egyáltalán?
Most készülök válni Jodától és a T-re gondoltam...:(

igazságos 2014.12.12. 18:56:25

@ColT: de itt most arról van szó h a poszter nem a tartozas kifizetesét sürgeti hanem szabadulni akar ingyé és bérmentve hátha

A tartozás meg maaajd be lesz fizetve

Ha minden így működne nem lennének boltok

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.12. 18:56:57

Apró pó! Hogy lehet hsz-t itt törölni?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.12. 19:55:29

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc:
Aszt nem, ez egy modern blogmotor!
Sőőőt!
Módosítani se lehet!!4!

herk 2014.12.12. 21:15:18

@igazságos: "h a poszter nem a tartozas kifizetesét sürgeti"
mivel nincs pénze jelenleg, ezért nem lehet sürgetni.

"hanem szabadulni akar ingyé és bérmentve hátha"
ezt csak belegondolod a dologba, sehol sincs sem leirva sem utalva. Konkrétan mitől akar szabadulni? A szolgáltatástól vagy az adósságtól? Ne mossuk össze.
A szolgáltatástól teljesen jogosan, ugyanis nincs már rá szüksége, nem engedheti meg magának.
A tartozástól hiába is akarna, az úgyis a nevén marad, később ha nem fizet behajtható lesz.

"Ha minden így működne nem lennének boltok"
Ne keverjük.
A boltál _előrefizetés_ van. Ott ilyen probléma nem is állhat elő.

Az utólag fizetendő szolgáltatásnál pedig mindig van valami kockázat, ezt a T szolgáltató _előre_ belekalkulálta. Váratlan helyzetek ugye mindig adódhatnak.
És igen, van úgy , h az ember a legjobb jószándéka ellenére sem tud _azonnal_ fizetni. Ezt a szolgáltató a megkötéskor belekalkulálta, nem kell őket félteni. Legrosszabb esetben 1 ügyfélen vesztesége lesz, viszont 100 másikon meg nyer, összességében is nyer.

Az _erőfölénnyel való visszaélés_ viszont törvénybeütköző, remélem kőkeményen szankcionálja majd a hatóság

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.12. 21:42:27

SPAM
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/887088744657458/?type=1&theater

@igazságos: Nana, ha nem hagyják lemondani aszolgáltatást, az csak jó a T-nek. Ha nem tudja lemondani, akkor belecsúszik egy újabb hónapba, amit ki kell fizetni. Ha nem fizeti ki, akkor lehet büntetni érte. Ki van ez találva.
Gondolkodni kéne, nem mindig zsigerből a posztert ekézni.

igi1 2014.12.12. 22:26:27

@ColT: hádde a zélet mem úgy működik h majd valamikor kifizessük a tartozást az csak vénszivaréknak jár alanyi jogon

Normális ember azon van h előbb a tartozas legyen kifizetve utána lehet pattogni ha a T nem enged el.

igazságos 2014.12.12. 22:35:20

Még egyszer

NEM A POSZTERT EKÉZEM, hanem a gondolkodásmódot, szép lenne ha a tartozást sehol se kene fizetni, es úgy is le lehet lépni. Asszem minden szolgáltató becsődölne, mert senki se fizetne, az biztos.

Előbb jusson el az agyatokig, mit mond a masik, h a vilag nem így működik, h tartozol, oszt lelépsz, mondván a tartozas attól még él, a szolgáltató hajtsa be.

fizess te előbb oszt utána jogos a balhé, ha a T betesz, nem enged el, többet akar fizettetni más jogcímen

ha tartozol, fizesd ki, attól még h lelép, nem lez elsikkasztva az az 1 havi számla akárhogy is szeretnénk, sőt csak rosszabb lesz.

igazságos 2014.12.12. 22:38:30

@herk: az nem indok h a váratlan veszteséget a T belekalkulálja

senkit nem érdekel ez, ha egyszer behajthatatlan követelésed lesz.

jöhetsz itt indokkal de mindenkinek az az érdeke, a poszternak is, h a tartozas legyen rendezve, mielőtt lelép, hiszen így is ugy is szív. A t meg nem talán, akár, majd ha, meg később szolgáltató, minden késésért díjat számol fel.

igazságos 2014.12.12. 22:41:20

Az erőfölény meg sose az adós oldalán van, a világ se így működik, h majd a gyengébb pofazik, mint azt viktor teszi

pattog mint a nikkelbolha az usanak, de a végén megjárja csak az a baj, h vele együtt bukunk mi is

a világ kegyetlen, az erősebbé a hatalom, visszaélhet vele, ahogy neki tetszik. Lehet sírni, ríni, ez em fog változni sohasem.

Serivor 2014.12.13. 01:55:48

@Hupilila Almatorta: "Már nem azért, de ez teljesen logikus. Ha tartozol, nem "bújhatsz ki" a felelősség alól egy szolgáltatás lemondással. Milyen jó is lenne."

Belecsúsztatok egy rossz körbe...

Tegyük fel, bedobom kővel az T irodaház ablakát. Akkor tartozom nekik az ablak árával, mégsincs köztünk szerződés...

Szóval nem kell szerződés ahhoz, hogy valaki tartozzon. És persze a szerződésbontással a tartozás sem szűnik meg.

A parkolási társasággal akkor jön létre a szerződés, ha megállok a fizető parkolóban, és megszűnik, amikor elmegyek. Ha közben megkaptam a mikulászacskót, akkor tartozom nekik - és láss csodát, behajtják a szerződés megszünése után a pénzt.

kolololo 2014.12.13. 08:14:56

@igazságos: Már Serivor is pedzegette, de én is leírom. Tehát szerinted jogos követelés csak élő szerződés esetén állhat fenn? Ez így kicsit hüleség...
A posztolónak 2 dolga van:
1. egy szerződés
2. egy tartozás
Az egyest meg akarja szüntetni, de a kettest nem.
Mi ebben a törvénybe ütköző???
Serivor köves példája nagyon is igaz. Vagy a kővel dobás előtt írni kell egy szerződést? Ha nem írunk, akkor bármikor bedobhatom az ablakokat?

EvilHedgehog 2014.12.13. 09:20:11

@igazságos: Aha.. szóval nem engedik lemondani.. lesz még egy hónap tartozása.. + kikapcsolási díj.. Ezt még nagyobb valószínűséggel nem fogja tudni kifizetni mint az eredeti 1 hónap elmaradást. Ez megy behajtóhoz.. a T- kap egy kis százalékot, buknak rajta. Ha elengedik egy hónap tartozással. Nagyobb eséllyel kapják meg behajtás nélkül teljes összegben a pénzt mint ha még hagyják gyűlni.

Már meging egy nick 2014.12.13. 09:26:28

Olyan nincs, hogy egy szolgáltatás igénybe vételét nem lehet lemondani.

Hogy mit enged az informatikai rendszerük, vagy mit nem az az ő bajuk. Olyat csináltattak, hogy ezt írja ki, csináltassanak mást, vagy javíttassák ki. A törvénytelenségre nem mentség, hogy "nem engedi a gép".

Természetesen a tartozást nem kell elengedni, azt attól függetlenül ki kell fizetni, hogy a JÖVŐBEN valaki már nem kívánja igénybe venni a fantasztikus szolgáltatást, de egy korábbi tartozás miatt arra kényszeríteni valakit, hogy továbbra is előfizessen az biztos hogy törvénytelen.

Próbáld meg azt, hogy leülsz az ügyintézőnél és közlöd hogy addig innen nem mész el amíg nem mondtad le a szolgáltatást. Meg jelentsd be az esetet a fogyasztóvédelemnél, gvh -nál, írj panaszt a T -nek, ügyszámmal, azonosítókkal, minden bizonyítékkal.

EvilHedgehog 2014.12.13. 09:30:28

@atpijkamo: Csak a behajtási folyamat végén valószínűleg kevesebb pénz marad a T-nek mint a behajtás nélkül simán befizetett 1 havi számla.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.13. 09:35:57

@EvilHedgehog: Behajtáskor a költségeket a delikvens fizeti.Csak a behajtó lelkesebb, ha ugyanazért a munkáért többet kap.

Ha eladja a követelését a T, akkor csak egy részét kapja meg. Több pénznek az "egy része" is több.

Atis1234 2014.12.13. 09:37:02

Az étteremben sem mondhatod miután megkajáltál, hogy bocsi sztornózzuk, mert nem tudom kifizetni...

EvilHedgehog 2014.12.13. 09:37:58

@atpijkamo: Ez igaz lenne, ha teljesen kizárnánk, hogy az alap 1 hónapot a delikvens 100% nem fizeti ki. Erre lehetne következtetni a korábbi számlatörténetei alapján. Erre valóak azok a milliós döntéstámogató business rendszerek amiket megvesznek és nem integrálnak/használnak.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.13. 09:38:29

Szomorú, hogy ha dolgozik, akkor sincs háromezer forint tartaléka. Ha eltöri a lábát, akkor éhenhal. A lovakat ilyenkor lelövik.

Rosszindulatú Vászka 2014.12.13. 09:47:33

Ez egy nagyon szomorú poszt. Erre nem lehet releválni.

Csak javaslani az előttem felszólaló szolgáltatás felfüggesztése kommentereket megfontolásra, csak hát abban is van ám kötöttség.

EvilHedgehog 2014.12.13. 09:47:42

@atpijkamo: Ez úgy hívjuk, hogy Nemzeti Együttműködés Rendszere.

Rosszindulatú Vászka 2014.12.13. 09:48:31

@atpijkamo: spekuláció és rosszindulatú, ráadásul nem tartozik a tárgyhoz. Nem tudhatod, ki miből és mekkorából gazdálkodik.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.13. 09:52:50

@Rosszindulatú Vászka: Egy hónapig nem dőzsöl, a parízeres zsömle helyett üres zsömlét eszik, és máris összespótolta a háromezer forintot.

Nem ekéztem a posztolót, csak megjegyeztem, hogy ez egy nagyon szomorú szituáció. T-rash-től függetlenül.

@EvilHedgehog: :)) :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.13. 10:10:24

@igi1: De, mert ha nem fizet, jön a behajtó, vagy a fizetési meghagyás.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.13. 10:11:02

@Rosszindulatú Vászka: Életpályamodell. 53 éves néni (neked néni, nekem kislány), kap havi 20e segélyt, munkája nincs, albérletben lakik. Valami gazdasági középiskolát végzett, eladó volt boltban, gyereke nem tudja támogatni.

???

Ja, és harmadszor van kórházban hasi sérvvel, valami rácsot ültettek be, hogy valami megtartsa.

sarostehen 2014.12.13. 10:29:19

Akik szerint fel lehetne mondani egy szerződést tartozás mellet:

A bankszámládat felmondhatod ha tartozásod van? Vagy azt is ki kell fizetni előtte?

Rosszindulatú Vászka 2014.12.13. 10:30:53

@atpijkamo: szomorú és irreleváns.

Vadászposzt akarok, ez a nyomor nyomaszt.

Már meging egy nick 2014.12.13. 10:38:53

@Atis1234: Ez a hasonlatoddal élve egészen pontosan olyan lenne, mint ha nem tudnál az étteremben fizetni és köteleznének, hogy amíg nem fizetsz minden nap ott kell enned és azt is felírják neked tartozásként.

Kb. az uzsorások csinálnak ilyeneket.

A posztoló nem azt kifogásolja, hogy tartozik hanem azt hogy emiatt akarata ellenére további tartozást csinálnak neki amit egyszer majd - jól tudja mindenki, így lesz, még ha meghal akkor is kérni fogják az örökösöktől - jó sok költséggel terhelve behajthatnak.

Gyümike12 2014.12.13. 10:55:28

Én lennék a beküldő.
Válaszolva a felmerült tényekre..
Elősszőris én úgy tudtam meg hogy munkanélküli lettem hogy közölte a cég fizetésnap hogy már cég sincs, nemhogy fizetés.
Így igencsak választás elé kerültem hogy dolgoztam ingyen egy hónapot, akkor most ki kell sakkozni mit fizessek be.
Mondanom sem kell hogy a villany, gáz, víz volt prioritás első részében, a tv, telefon, netre meg már sajnos nem jutott.
Ezért halmozódott a tartozás és ezért nem tudtam nekik sem időben szólni.
Mert eleve én is késve kaptam a fizetést, most meg nem kaptam semmit.

Naszóval attól hogy lemondom a szolgáltatást attól még a tartozás megmarad minden egyes cégnél. A villanyt is ha kikapcsolják attól még ugyanúgy tartozok és ugyanúgy megy a késedelmi kamat minden, hiába nincs áramom.

Sokan sajnos itt keverik a szezont a faszommal, pont úgy mint a T-s ügyintézők is.
Elősszőris minden szerződést fel lehet mondani és meg lehet szüntetni, a megfelelő következményekkel.
Tehát ha hűségidős lenne a szerződésem, azt is felmondhatom, az más kérdés hogy akkor kiküldik a többszázezres kötbért. De egy a lényeg: fel lehet mondani.
A másik meg hogy nekem 3 szolgáltatásom volt. A 3-ből kettőn lejárt a hűség. A lejárt hűségeseket a tévét és a netet mondtam le, illetve akartam volna lemondani.
Tehát még nem is 100%-osan szabadultam volna tőlük mert a telefon még hűséges és azt meg is akartam tartani mert úgy olcsóbb mint kötbért is fizetni.
Tehát még véletlenül egy szóval sem azt mondtam nekik hogy töröljenek a nyilvántartásból teljesen....
Szóval ezért nem értem ezt az egészet, a telefon maradt volna és meg is van szóval lett volna alapból hova számlázniuk.
Mert ha azt mondtam volna hogy költözök és így jártatok akkor még meg is érteném. De nem költözök, illetve a 3-ből 1 szolgáltatást megtartottam akkor a t miért is nem kapcsolja ki azt a 2-őt amire lejárt a hűség???

Mégegyszer a sorrend:
Elsőnek bejelentettem nekik hogy leszeretném mondani a tévét és a netet. Mondták semmi akadálya, lejárt a hűség, 8 napon belül leáll a számlázásuk is és majd jön az sms hogy adjam le az eszközeiket. SMS nemjött, visszatelefonálok hogy hol adjam le a cuccokat, erre közlik hogy törölték a lemondást mert díjtartozás van.
Panasz hogy miaz hogy ezmiatt nemlehet lemondani stb majd másik ügyintézőt hív. Másik szerint lehet lemondani tartozással is, el is intézte, nyugodjak meg minden rendben lesz.
Jó időközben kifizettem a számlát, 1 hét múlva mikor az online ügyfélszolgálat is jelezte hogy beért de a szolgáltatásokat is aktívnak jelezte megint visszahívom őket hogy mi a helyzet.
Lemondásomat nem fogadták el mert nem küldtem vissza az eszközöket.... kezdtem mérges lenni mondván csak akkor küldhetem vissza ha jön róla az sms amit be kell mutatni a postán. Ügyintéző küldött is azonnal sms-t, azonnal vittem is a postára , vissza is küldtem. Pár nap múlva hívom őket, beérkezett, be, akkor miért aktív a szolgáltatás még mindig? Fogalmuk sincs de megint elindítja a lemondást és mostmár minden rendben lesz.
Hahaha közben kiküldtek egy akkora összegű számlát amilyen magas sosem volt amit persze nem tudok befizetni ami miatt megint nem kapcsolják ki azt a szolgáltatást amit már használni sem tudok mert visszaküldtem a beltéri egységeket.
Na akkor most mégis mi a frászt csináljak??? Már csak a telefon van nálam amivel betudnám küldeni a lemondást a kirakaton keresztül...

Gyümike12 2014.12.13. 10:57:28

@Már meging egy nick: pontosan helyes a megfogalmazás:
egészen pontosan olyan lenne, mint ha nem tudnál az étteremben fizetni és köteleznének, hogy amíg nem fizetsz minden nap ott kell enned és azt is felírják neked tartozásként.

joska61 2014.12.13. 11:13:47

Tényleg szomorú történet.

Már meging egy nick 2014.12.13. 11:36:27

Végül is mekkora összeg az amit be kellene fizetni a lemondáshoz?

Gyümike12 2014.12.13. 11:44:26

@Már meging egy nick: ~10 ezer volt, azt ki is fizettem, erre a már elvileg lemondott szolgáltatásokra kiküldtek 14 ezres számlát.

Lemondtam, vissza is küldtem az eszközöket, most meg kiküldtek egy 14 ezres számlát?

Szerintetek??

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.12.13. 12:47:23

@Gyümike12: Na ez azért már teljesen más eseménysor, mint amit a posztban leírtál. Ha mindenhol ily körültekintéssel adod elő a sztorit, ne csodálkozz, hogy kavarás lesz belőle.

Lemondani akkor ezek szerint csak úgy lehet, ha tartozásod nincs és az eszközeidet is leadtad. Ez nálad egy időben még nem állt fenn....ettől függetlenül már érthető és talán jogos is a felháborodásod.

M. Péter 2014.12.13. 12:54:11

Néhány hónap nemfizetés után a szolgáltató majd magától is ki fogja kapcsolni a szolgáltatást.

Gyümike12 2014.12.13. 13:31:49

@M. Péter: Igen ha nem fizetek akkor nyilván magától is kifogja kapcsolni, de akkor még kiszámláz jópár hónapot még, nomeg kikapcsolási, késedelmi díjjat stb stb.
Úgy voltam vele leszek én az együttműködő adós és akkor hátha jobb lesz de nem.

Ma megint hívtam őket, most végre azt mondták hogy elindult a lemondás folyamata, persze még mindig él a szolgáltatás.
Majd két nap múlva hogyha felhívom őket akkor kíváncsi vagyok hogy mint mondanak.

Aureliano Buendía 2014.12.13. 14:02:12

@RosszQtya: jó-jó, de miből fizet az ügyvédnek? Érzésem szerint több havi számla összege csak az, hogy egy ügyvéd kinyomtat és postára ad egy db A/4-es oldalnyi levelet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.13. 16:28:53

SPAM
kilatasgaleria.blog.hu/2014/12/12/pitypang-fenyorgia_315

"Lemondható-e egy szolgáltatás tartozás mellett?"
És alatta? Fölötte?

Bombaló 2014.12.13. 16:32:57

@sarostehen: "Akik szerint fel lehetne mondani egy szerződést tartozás mellet:

A bankszámládat felmondhatod ha tartozásod van? Vagy azt is ki kell fizetni előtte?"

Sok évvel ezelőtt, még a diákhitel hajnalán történt az eset velem. Akkoriban a Diákhitel felvételéhez PostaBank számlát kellett nyitni, hogy majd oda utalják a pénzt. Emellett kitöltöttem az igénylőlapot a Diákhitelhez. A diákhitel kérelmem elutasították, a bank pedig megküldte a bankkártyát. Ők szépen termelték rajta a havidíjat, de mivel nem volt szükségem a kártyára bementem, hogy meg akarom szüntetni. (Lévén a cél, amivel össze lett kötve nem valósult meg). Ügyintéző közölte, hogy tartozás van rajta. (Nem emlékszem tán 2000 Ft körül). A kártyát egy alkalommal sem használtam (nem aktiváltam), ezért közöltem, hogy nem szándékozok ezért a semmiért fizetni.
S láss csodát. Némi hümmögés után, kártyát bevonta, kiállított egy papírt a hátralékról és közölte, hogy ezt itt és most nem kell kifizetni, de ha ÚJRA a PostaBank ügyfele kívánok lenni, ennek a hátraléknak a befizetésével tehetem csak meg. Mosoly és vidámság.

A poszternek: A tanács, hogy menj vissza a T-hez és közöld velük írásban a problémád. Kérelem: Leírod a le/felmondási szándékot, beleírva a szövegbe, hogy a mai napot követő (aktuális dátum) szolgáltatások díját nem fizeted, a jelenleg fennálló tartozást elismered, pluszbónusz a SIM kártyát az ügyintéző kezébe nyomod, és a leveled alján aláírással hitelesítheti, hogy átvette. A SIM kártya leadása pedig egyértelmű tárgyi bizonyítéka lesz annak, hogy a továbbiakban nem használod a szolgáltatást. Ez ilyen egyszerű. Ha nem akarja átvenni, üzletvezető stb.

Azért nem csúsztathatnak hónapról hónapra, mert mindig lemaradsz az egy havi díjjal.
A megsértődés nem kifizetődő, mert ha nem intézed el, akkor a havi számláid görögni fognak, majd megy rá az összes járulékos költség és végül 150-200 eFt lesz az amiért a végrehajtó kopogni fog. Az pedig fájdalmas lesz...

Bombaló 2014.12.13. 16:41:36

Szóval 3in1-ből maradt volna egy. Így megint más. Egy dolgot kellett volna megtudni, melyik üzletben adhatod le az eszközt. Másnap felkerekedsz és az arcukba nyomod, hogy itt és most. Ld. mint fent. Magasabb számlát én sem értem, de rájuk kell borítani az asztalt. A számlán rajta van a számlázott időszak. Ez általában ELŐfizetés, tehát a még eljövendő napok díját szedik be. Ergo a végén a felét jóváírhatják/levonhatják/módosíthatják. Több max. úgy lehet, hogy a lemondással a hármas kötés megszűnt, majd az info rendszer visszaélesítette a két inkriminált szolgáltatást teljes áron. (Ugyebár hármas kötés esetén szokott kedvezmény lenni)

ferand1979 2014.12.13. 17:25:15

a T-ről csak annyit hogy kb 3-4 hónapja NEM kapok számlát. Nem álltam át Netes fizetésűre, sem nem kértem azt, hogy csak e-mailen küldjék a számlákat... Semmit enm tettem.
Elmúlt 3-4 hónapban 10-szer betelefonáltam, jelezvén nem kaptam számlát. Az online felületen be tudok lépni, látom mostmár azt, hogy tartózom.. De mivel csekkes előfizető vagyok, elvárnám, hogy küldjék a csekkeket...
2-szer T-pontban fizettem be.. legutóbb webfelületen... De kezd elegem lenni belőlük..
Sajnos egyeduralkodók a területünkön, így azt csinálnak, amit akarnak..
Ha megszűnik feleségem Gyed-je, fel fogom bontani a szerződést, hosszabbítani biztos nem fogok...
Úgysem vagyunk majd teljes nap itthon... Csak este... Az agymosást egy pár ezerért vásárolt Digitális vevőegységgel megoldom majd....

igi1 2014.12.13. 18:09:05

Egyébként valóban mér nem lehet felmondani a szerződést, ha van tartozásod. Oké, hogy él, oké, hogy erőfölény, meg hogy a T-nek nem érdeke.

Ilyenkor lenne részletfizetés, akkor azt mondaná a T, hogy oké, elengedlek, de részletekben törlessz, vagy megállapodni abban, hogy a poszter első fizetésekor/jövedelmekor törleszt/automatikusan vonnak a számláról.

meg lehetne oldani, ha akarnák, tényleg hozzáállás és gondolkodás kérdése, ha minél előbb akarod látni a pénzed, nem az a megoldás, hogy még jobban megszívatod a fizetni nem tudó adóst

igi1 2014.12.13. 18:34:47

@ferand1979: velünk ezt a voda csinálta meg, se szó, se beszéd, azóta is kussba vannak, miszerint mér nem küldik a számlát, ha egyszer a SZERZŐDÉSEN A POSTÁN KÜLDIK A CSEKKET szerepel.

Ilyenkor én követelhetek a vodától kártérítést!? Regiznem kellett az eszámlára, hogy be legyen fizetve minden...

semmit nem szóltak hozzám azóta se, valaki elsikkasztja a vodás csekkcsomagokat!?

igi1 2014.12.13. 18:42:41

@Gyümike12: akkor rendesen meg kellett volna írni a sztorit, mert így, ennyiből ezeket nem lehetett tudni.

Szóval, 3-ből 1 maradt volna, tehát a tartozást ki lehetett volna mindenképpen fizettetni.

Egyébként személyesen, esetleg telefonon fordultál hozzájuk? Ugye, azt rögzítik.

Ez lett volna a kulcsbekezdés itt a homáron:

Ügyintéző küldött is azonnal sms-t, azonnal vittem is a postára , vissza is küldtem. Pár nap múlva hívom őket, beérkezett, be, akkor miért aktív a szolgáltatás még mindig? Fogalmuk sincs de megint elindítja a lemondást és mostmár minden rendben lesz.
Hahaha közben kiküldtek egy akkora összegű számlát amilyen magas sosem volt amit persze nem tudok befizetni ami miatt megint nem kapcsolják ki azt a szolgáltatást amit már használni sem tudok mert visszaküldtem a beltéri egységeket.

------------------------
ha neked van igazolásod arról, hogy a beltéri egységeket visszaküldted, akkor jöhet akármilyen számla, azt kötelességük jóváírni, hiszen törvényt szegnek, ha nem teszik

te tudod igazolni azt, hogy lemondtad a szolgáltatást, és visszaküldted a postán, sms-t megkaptad.

ha nincs nálad a beltéri egység, meg a működéshez szükséges eszközök, mert visszaküldted, akkor követelni sincs joguk semmit a T-nél, hiszen TE NEM TUDOD HASZNÁLNI A SZOLGÁLTATÁST, amiért ők pénzt követelnek, mégpedig azért, mert a lemondás ugye megtörtént. (a szóbeli lemondás is lemondás ugye)

vagyis, ha ilyenkor a T b@szik dolgozni, akkor sima ügy, rajtad sem követelhetnek semmit sem, hiszen van bizonyítékod arról, hogy lemondtad a szolgáltatásokat

biztos kapsz majd egy helyesbítő számlát, esetleg némi jóváírást a harmadik, le nem mondott szolgáltatás számlán

ezeknek addig kell a nyakára járni, amíg dolgozni nem kezdenek

a helyedben ajánlott levélben fordulnék hozzájuk, akkor ugyanis kötelesek kivizsgálni az ügyet

igi1 2014.12.13. 18:47:45

de asszem, el kellene olvasni az ÁSZF-t, mert az sokat segítene

ja, gondolom írásbeli nyilatkozat is kell a lemondásról, mellé az sms bizonyítéknak, a postai feladás, és a magasabb összegű számla csatolása

ezt ajánlottan elküldeni nekik

www.t-home.hu/lakossagi/segitunk/gyakori_kerdesek/471/hogyan_tudom_lemondani_alapszolgaltatasomat_?appid=tudasbazis&tudasbazis-eventType=3&tudasbazis-rlCode=14a44c1ace3

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.13. 19:52:53

Rohadt upici megszívatott több fényévnyi hűség és több ezer havidíj mellett. (14)
Fél évet voltam vidéken és nem engedett szüneteltetni. Fizettem semmiért mint katonatiszt.
No Upöcét lemondtam mert hűségem lejárt, hó közepén vissza vittem a szarjaikat (16-án)!
A pult mögötti unszimpatikus tehén közölte, hogy hiába vittem vissza a lejáró hűség napján, az a gyakorlat, hogy hó végéig számlázzák ki a díjakat, mert fél hónapot nem tudnak bontani a számlázáshoz.
Anyázás, ordítozás, pultemelés, mitképzelsz bzd+ után a lemondó lapok közé (15) zsonglőrködte azt a papírt amin akár a hó végéig számolhatnak.
Odahaza vettem észre, hogy aláírtam azt is kiidegelten.
Soha többet semmit a tetves sumák bandától.

Már meging egy nick 2014.12.13. 20:21:43

A szülőfalumba volt egy polgármester, egy nő.

Az bármit el tudott intézni amit csak akart, ilyenekkel hogy nem lehet, vagy nem engedi a rendszer nem lehetett megállítani. Volt egy technikája amit most megosztok veletek.

Utánajárt hol hoznak döntést az adott ügyben, oda bement az irodákba és addig ordított teli torokkal ott mindenkivel amíg nem lett az amit akar. Mindent el tudott érni, elég hamar híre ment és egy idő után már féltek tőle.

Így lett csatorna, meg vezetékes gáz is a faluban.

herk 2014.12.14. 00:17:04

@igi1: "Ilyenkor lenne részletfizetés, akkor azt mondaná a T, hogy oké, elengedlek, de..."
Ez nem valami fogócska meg birkózás, hogy elengedlek.
Egyszerű a dolog, egyszerűbb mint hinnéd. Ha kérem a szolgáltatást adják. Pontosan addig amig kérem. A felmerülő költségeket meg fizetem. Ha nem tudom, a Ptk szerint járnak el.

Manyecska 2014.12.14. 08:50:20

@Már meging egy nick: ismerem a PMS tüneteit én is:)).. mindazonáltal jól tette! Minden szar kifogásnak nem kéne bedőlni:((( azért már. Na.

Bombaló 2014.12.14. 11:53:40

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc:
Mit lehet erre mondani? Benyelted. Ha már eleve szívóznak, kétszer is megnézem mit írok alá.
Olyan meg nincs, hogy nincs törthónap. Addig kellett volna ütni a vasat, amíg kikínlódja magából.

igazságos 2014.12.14. 19:26:50

@herk: hogy én miben hiszek, meg mi a valóság, az is külön dolog

meg hiába kéred, én is sokmindent kérek, ha egyszer nem adnak, mert nem jár, nem jut, mert törvénybe ütközik

schrödinger macskája 2014.12.15. 02:49:36

upc-nél le lehet.
38000-es tartozásom volt, hűségidőm nem, csak szerződésem.
a szerződést felmondtam, ők kikötötték, csekket meg küldtek.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.15. 10:10:21

Nagyon sajnálom a posztolót és ezt a herket is, a sok esze miatt.

Advanced Flight 2014.12.15. 13:08:40

Ennyi hülyét.. Ott van az aszf-ben világosan (12.5.1.), hogy a határozatlan idejű szerződést további jogkovetkezmeny nélkül, 8 napra fel lehet mondani. Azért gáz, hogy ez nektek újdonság.

herk 2014.12.15. 14:42:31

@Advanced Flight: Az ÁSZF-nél erősebb a törvény. És a törvény szerint is fel lehet mondani. Azért gáz, hogy az ÁSZF-re hivatkozol a törvény helyett.
:-)

Advanced Flight 2014.12.15. 15:02:40

@herk: képzeld tudom, csak a juzer az aszf -et nézi (ha nézi) nem a törvényt. Btw a hülyét nem rád értettem, de ha már így magadra vetted, nem vitatkozom:-P

Répázó 2014.12.20. 12:17:51

Azt hiszem lehet kérni a szolgáltatás felfüggesztését, szüneteltetését. Erre kérdezz rá mielőtt még több számla gyűlik fel.
süti beállítások módosítása