Tékozló Homár

Lejárt a bankártyád a Unicreditnél? Szopó!

2014.06.27. 18:01 | Homár Hilda | komment

Rules-for-Effective-Credit-Card-Use.jpg

Lejárt kártya, figyelmetlen bank, hétvégére pénz nélkül maradó ügyfél és a soha el nem jövő visszahívás. Egy kollégánk nagyon megszívta a Unicredittel. 

Június 30-án jár le a bankkártyám a Unicredit banknál, és mivel volt már ilyen esemény a praxisban, nem aggódtam különösebben, jön a kártya postán, aláír, aktivál, fogyaszt tovább öntudatosan, nincs itt semmi látnivaló, tessék továbbhaladni. Na, idén nem ment ilyen flottul, sőt, sehogyse.

Hétfőn (június 23, T mínusz 7 nap) felhív a versmondó lány a debreceni fiókból, hogy hová kérem az új kártyát. Mondom, a levelezési címre, amit beállítottunk a József körúti fiókban, oda. Ja, mert itt csak három cím van felsorolva, semmi default. Jó akkor így telefonon keresztül állítsuk be, és jöjjön a kártya. Meg fog ez jönni időben, kérdem, mivel volt már dolgom a Magyar Postával, meg hát, nyugi, tetszik majd aktiválni, és minden rendben lesz.

Olvasson tovább!

A strandon csak ne legyen mindenféle vizezés!

2014.06.27. 14:17 | Homár Hilda | komment

homokozo_1.JPG

Eszter levele nosztalgikus hangulatú leírással indít. Szinte látjuk a bajuszos, szalmakalapos nagypapát, ahogy kockás kigombolt ingben napról-napra lehetővé teszi csöpp unokái számára a homokozóban való létezést. Aztán amikor teljesen elandalodunk, és el is felejtjük, hogy a Homáron vagyunk a huncut trollok közt és nem a nagypapa kertjében, na akkor hirtelen beesik a saller a magyar valóságtól. Hát ezeknek sosem volt kisvödrük gyerekkorukban és sosem építettek homokvárat _igazi_ vizesárokkal? Meg gyártottak ágyúgolyókat vagy sárfagyit a család összes tagjának? Mindig csak szitáltak meg ültek vigyázülésben, vagy mi? A Homár természetesen kiáll a dagonyázás joga mellett, a poszt megy az illetékeseknek.

Gyerekkoromban nagyon szerettem homokozni. Különösen „vizeshomokozni”, tocsogni – pocsogni, iszapozni. Áldozatkész nagypapám literszámra hordta nekünk a vizet, hogy meg tudjuk építeni a vár körül a vizes árkot, folyókat, tavakat, bármit.

Másnap reggelre ettől persze beton kemény lett a homok, ekkor jött megint az áldozatkész nagypapa, aki pár perc alatt felásta nekünk a homokozót, hogy aztán kezdődhessen minden elölről.

Olvasson tovább!

Újabb jegynyomtatós kaland, ezúttal MÁV-os verzióban FRISSÍTVE!

2014.06.27. 09:24 | Homár Hilda | komment

Nem mindegy, hogy hova utazik az ember: egy világvárosba (Budapest) vagy egy már a nevében is gyanús helyre (Baja) - röhögcsélhetünk olvasónk történetén, aki ezúttal a szárazföldön, a vasparipára szállva futott bele a telefonon mutogatott pdf és a Hol_a_kinyomtatott_ jegy? problematikájába. Egy gyors MÁV-honlap csekk után a kioszkos redndszer meg az otthoni nyomtatás biztos létezik, az IC-n elég a telefon gyakorlatról viszont nincs egy szó sem, de persze jó lenne, ha a papírral vacakolás végleg eltűnne az utazásokból. 

Rendszeresen utazom a MÁV járatain Debrecen-Budapest vonatokozásában. Mint mindenki más én is előnyben részesítem az IC vonatokat. Természetesen interneten keresztül rendelem a vonatjegyet és mobilon keresztül fizetem ki azt. A pdf vonatjegyet nem nyomtatom ki mert elég a telefon vagy a notebook kijelzőjén megmutatni ami egy nagyon szimpatikus dolog a MÁV-tól. Ezzel igazán környezetbaráttá, emberközpontúvá vált a szemeben a cég.

Olvasson tovább!

Így ne fizess többet a T-előfizetésedért

2014.06.26. 14:17 | Homár Hilda | komment
Talpraesett olvasónk tanácsa telekomosoknak. Bónuszviccel!
Tisztelt Homár,

 Én is, mint egy kisvállalat tulajdonosa, mint a Telekom (T-Mobile) valószínűleg minden üzleti ügyfele, június közepén kaptam egy "Értesítés díjváltozásról" című levelet.

 A lényege röviden az, hogy a Next Business 150, 300, S, M csomagok havidíjai nettó 300-400 Forinttal emelkednek, KIVÉVE akkor, ha:
 - az előfizető lemond a sárga csekkről
 - az számlát kizárólagosan elektronikusan kéri
 - nincs számlatartozása
 - határidőre befizeti a számlát

 Ha ezek közül bármelyik nem teljesük, akkor abban a hónapban már rögtön ott a bruttó 400-500 Forintos plusz díj. A legrosszabb, hogy hűségidő alatt is emelkednének a díjak.

 Van azonban egy kitétel, mely szerint ez nem egyoldalú emelés, hanem "A fenti módosítások az Üzleti Általános Szerződési Feltételek és az Előfizető vonatkozó szerződése szerinti kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatnak minősülnek."

Olvasson tovább!

Tizenhétezres Betclick bónusz - de csak az elsőknek

Hát a totó egyszerűbb volt

2014.06.26. 09:51 | Homár Hilda | komment

1955_TOTO.preview.jpg

Levélírónk fogadott és vesztett, pedig egyrészt elolvasta az apróbetűst, másrészt maga Dárdai Pál ígérte meg neki az ellenkezőjét. Tanulság: ami gyanúsnak látszik, az gyanús is. (A tippelő mókust a retronom.hu-ról kölcsönöztük, nézzétek meg, szuper oldal.)

Kedves Homár!

Bevallom, nem különösebben érdekel a foci, a fogadás pedig még annyira sem. Azonban az egyik kollégám figyelmembe ajánlotta a betclic nevű weboldalt, ahol Dárdai Pál válogatott labdarúgó mosolygó arcával hirdetik: első vesztes fogadásunk árát 17 ezer forintig megtérítik (https://hu.betclic.com/cashback-17-000-ft-betclic-cspo_cashback).

Persze rögtön az "apróbetűs részt" kezdtem el tanulmányozni átverést szimatolva, de a (kb. 100 oldalas) felhasználói feltételek idevágó fejezetében csak azt a megkötést találtam, hogy egy személy csak egyszer vehet részt az akcióban. 

Ahogy az sejthető, fogadtam, vesztettem. Meglepő módon a pénzemet tényleg megtérítették, úgyhogy kb. tucatnyi ismerősömnek is ajánlottam az oldalt, mondván nincs vesztenivalójuk. 

A fekete leves másnap jött, amikor a visszatérített pénzemet leemelték a betclic-es számlámról. Panaszlevelemre az ügyfélszolgálat beollózott néhány részletet a felhasználási feltételekből, amelyekből ez a lényeg: "(A bónuszajánlatok) ...felhasználónként egy személyre korlátozódnak így IP-címenként, számítógépenként, családonként, háztartásonként, lakcím alapján, telefonszám alapján, hitel-, vagy bankkártya alapján is csak egyszer igényelhetőek."

Vagyis a közös IP cím miatt az egész irodánkból vagy mondjuk kávézóból/plázából/iskolából/stb csak egyetlen ember veheti igénybe a bónuszt. Ha bárki előttünk már igénybe vette a "kockázatmentes" fogadást, akkor mi a betclic szemében ugyanaz a személy vagyunk. Ha az ember úgy érzi, hogy nincs tét, akkor a legmagasabb szorzójú, tehát a legkevésbé valószínű eseményre fog fogadni, ezért úgy sejtem, már elég sok ember bukta el a 17 ezer forintját emiatt a promóció miatt. 

Amin aztán igazán felháborodtam, hogy 2-3 levélváltást követően az ügyfélszolgálat ezt írta: "Szeretnénk tájékoztatni, hogy megértjük csalódottságát, és sajnáljuk, hogy jelen esetben Bónusz szabályzatának értelmében nem segíthettünk Önnek, azonban ha megengedi szeretnénk figyelmébe ajánlani, hogy most kockázat nélkül kipróbálhatja az oldalunk telefonos változatát (m.betclic.com mobil weboldalon vagy iPhone alkalmazásunkkal)! Visszakapja első mobil fogadásának tétjét, ha rosszul tippel!"

Nyilván jobban fogom magam érezni, ha elvesztek egy fogadást a mobilomon keresztül is erről az IP-ről.
Üdv,
Marcell

Gombhoz a kabátot, töltőhöz a telefont FRISSÍTVE!

Töltőcsere az iPhonoknál

2014.06.25. 15:32 | Homár Hilda | komment

Apple-A1300-adapter.jpgAz Index is megírta, hogy túlmelegedés veszélye miatt visszahívta az Apple az iPhone 3GS, 4 és 4S készülékekhez Európában 2009 októbere és 2012 szeptembere között eladott A1300 típusszámú töltőit. A töltőket le lehet adni a hivatalos szervízekben és a szolgáltatóknál is. Az egész procedúra szép részletesen le van írva itt. Lássuk, Tamás szerint hogy valósul meg mindez a gyakorlatban. Más is járt így? 

T. Tékozló Homár!

Lássunk hazánkban mennyire kell valamit túlbonyolítani... :)

Olvasson tovább!

Azért vannak a jó barátok...

2014.06.25. 10:01 | Homár Hilda | komment

deli_pu.JPG

Olvasónk rutinos utazó, hétfő este mégis kifogott rajta a MÁV, és csak majd egy órás a Déliben bemutatott téblábolás után jött rá a megoldásra - na nem az utastájékoztatásnak, hanem a barátainak köszönhetően. Kiváncsian várjuk a MÁV reakcióját.

 

Tegnap esti életkép a Déli pályaudvarról.

 

17:35

Ember tömeg álldogál a 3 táblás kijelző előtt, lesik mikor indul – végre – a vonatuk. A számok szerint a listázott járatok fele késik, a késést jelző rubrikában 20p, 25p, 60p feliratok láthatóak. Szemmel láthatóan, és pár perc alatt realizálhatóan a balatoni, ill. székesfehérvári vonal áll – a helyzetbe kívülről csöppenő új arc a tömegben erre a következtetésre jut. A komáromi  vonalra kiírt, menetrend szerint 17:50-kor induló személyvonat esetében ugyanis nincsen feltüntetve késés – igaz, nincs még kiírva, mely vágányról indul majd, holott a az indulás közeledtét jelző zöld villogó már ég előtte a sor elején.

Olvasson tovább!

Nyomtatót Ferihegyre! A környezettudatos utas és a papíralapú Wizzair esete

2014.06.24. 11:11 | Homár Hilda | komment

wizz_luft.jpg

Az igaz, hogy a Wizzair pink-lila és nem zöld, de Gábor szerint az okostelefonok korában talán nem kell Greenpeace-nek lenni ahhoz, hogy ne csak kinyomtatott beszállókártyával lehessen becsekkolni. Jogos felvetés, a sztoriban a szívességből nyomtató irodák állítólagos megregulázása pedig külön is érdekes. El is küldtük a posztot a repülőtársaságnak, hogy megtudjuk a miérteket.

Az olcsó légitársaságok üzletpolitikájának cinizmusa nem ismer határokat. Újabb és újabb apróbetűs cikkelyek, körmönfont szabályok és üzleti trükkök jelennek meg annak érdekében, hogy a fejőstehénnek nézett buta ügyfél fizessen, mint a katonatiszt. Válaszút elé állítják: vagy fizet, vagy nem repül. Mire a vásárlóknak sikerül alkalmazkodni a legújabb trükkökhöz és az ügyfelek nagyobb százalékban kerülik ki a csapdát, újabb, a légitársaság számára extra-bevétellel kecsegtető, az utasok számára váratlan kelepcék jelennek meg a reptéri becsekkolás rendszerében.

Ezért utálok repülni. Soha nem tudhatom, hogy mire számíthatok. Nem nyugtat meg a tapasztalat és a rutin, nem ringathatom magam abba a tévhitbe, hogy tudom, hogy kell csinálni. Nem fűz folyamatos up-datelésre késztető szenvedélyes viszony a légitársaságok szabályzataihoz, így nem is fogom tudni, hogy kell jól csinálni.

Olvasson tovább!

A feltámadt Homár pozitív poszttal köszönti olvasóit

2014.06.23. 16:40 | Homár Hilda | komment

Homárok szevasztok! Átmeneti döcögés után újra munkában a Homár, dübör a fogyasztóvédelem. Továbbra is várjuk minden elégedetlen/ felültetett/ megalázott/ csalódott fogyasztó levelét, hogy a panaszt aztán továbbítsuk az illetékeseknek, így téve lassan jobb hellyé a világot. Mert ez egyáltalán nem reménytelen dolog. Bizonyságul álljon itt Tibor, az elégedett vásárló lelkesítő levele.   

Sziasztok!

Gondoltam megírom én is, hogy mi a tapasztalatom, mert rettegve mentem be Szegeden a Rókusi körúti Tescoban a Deichmannba, javarészt az itt olvasott negatív élmények hatására. 

Már előre felkészítettem magam, hogy mi vár rám egy még két hónapot sem használt cipő visszavételekor. Mikor oda értem, azonnal a rendelkezésemre állt egy fiatal hölgy, akinek elmondtam panaszom, és szolt a kolléganőjének, aki megvizsgálta a cipőt, és minden szó nélkül felajánlotta, hogy nézzek másikat (nem javítás, csere ugyanolyanra stb.), és gond nélkül meg lett oldva a dolog. Ugyanitt történt két hete, mikor a párom vett papucsot magának, hogy egy anyuka a fiával hozott vissza egy cipőt (előttünk álltak, minden szót hallottam, meg is lepődtem), és ők ugyanolyanra akarták cserélni, de nem volt a gyerek méretében, így egy szó nélkül visszaadták a pénzt. Nekem nem volt még rossz tapasztalatom az üzletben, mióta oda járunk vásárolni, de voltam már a Napfény Parkban is tavaly, és ott is készségesen segítettek nekem.

Azért akartam megírni nektek ezt, mert nagyon-nagyon sok negatív történetet hallok (biztos, hogy megtörténtek, nekem is vannak rossz tapasztalataim kerékpárosnál, áruházban, étkezdében, ruhaboltban, cipőboltban ), és úgy éreztem, hogy  ez az ellenpélda kicsit árnyalja a képet, nem mindenhol és mindenki nézi le és veti meg a vásárlókat.

Naiv ügyfél kétszer is ellágyul, majd fizet, mint a katonatiszt

2014.06.23. 10:37 | Homár Hilda | komment

credit-cards5.jpg

 

Olvasónk írása tömör tanmese a hitelkártya-létezési költségekről. Magára vessen amiért kétszer is beadta a derekát egy karakán nem helyett, vagy már megint egy jóhiszemű ügyfelet húzott csőbe a a pénzéhes bank? A posztot elküldjük az érintett bank ügyfélszolgálatának, amint reagálnak, frissítjük.

Pár hónapja egy mobiltelefon-szaküzletben egy  Citibank promóció keretében rábeszéltek egy  "számomra nagyon kedvező"  hitelkártyára, amivel kedvezménnyel  fizethettem a  számlámat, és még egy sor dologban nyújt kedvezményt.  Belementem,  de mire a kártya megjött, már megbántam így nem is aktiváltam,  hanem azon mód kettévágtam. Egy hónap se telt el, felhívtak, hogy nem aktív a kártyám.  Elmondtam, hogy meggondoltam és nem szeretném használni. Hosszas rábeszélés következett,  hogy  de mennyire jó ez nekem,  és küldenek egy újat.  Küldtek.
Amire köttetett a szerződés, a  telefonszámlát egyszer sem sikerült  ezen keresztül  fizetnem de egy hete emailben megküldték, hogy tartozom 1300 ft. kártyadíjjal.  A mail ezen kívül semmilyen érdemi adatot nem tartalmazott, és nem számla volt.  Beballagtam a pécsi fiókba, azaz a helyére,  mert az
időközben megszűnt.  Értesítés erről, ugyan minek, majd észreveszik az ügyfelek.
Tegnap hívtak, hogy a tartozásom 6600 ft. Némi anyázás után azonnal elutaltam és kértem a kártya azonnali megszüntetését. 20 perc  egyeztetetés után közölték, hogy ez 30 nap! Harminc nap, ugyan mihez kell 30 nap, addig is fizessek valami után amit eddig sem  használtam egy percet se?  Igen lesz még egy havi díja,  plusz 7500 ft megszüntetési díj, közölték. 15000 ft-ot lehúzni valakiről bármilyen ellenszolgáltatás nélkül, törvényesen?  A bank ezt, még ma is megteheti.
Megteheti?

UPDATE  06.24.

A Citibank válaszolt, ezt:

Tisztelt ügyfelünk!

 

Kérem, hogy ügyének pontos megismerése, illetve az esetleges megoldás egyeztetése céljából szíveskedjen felhívni engem a vállalati mobilszámomon.

 

Köszönettel:

Hencz Éva

xxxxxxxxxxx

Citi Magyarország

média- és közösségi kapcsolatok, ügyvezető igazgató

Kiváncsian várjuk a folytatást.

süti beállítások módosítása