Attila 3 in 1 levele a panaszon túl egy nyálcsorgatós történetet és egy nyílt levelet is tartalmaz a bedöglött iPhone 6 kapcsán. (Igen, ez az a készülék, amit novemberben kezdtek árulni itthon, ami gyakrolatilag egy várólistára való felkerülést, nem új telót jelentett még hetekig.) Az igazi Apple-hívőket úgysem fogja megingatni, a többiek viszont kiélhetik magukat a kommentekben.
Sziasztok!
Most karácsony előtt sikerült belefutnom életem első Apple garaciális ügyébe: feleségem két hetes iPhone 6-os készüléke adta be a kulcsot, se kép, se hang. Nosza irány Telenor Westend, mivel ott lett vásárolva a készülék, igaz listaáron, kártyfüggetlenül.
A kedves ügyintéző megvizsgálta, majd közölte, hogy ez bizony szervíz. Ha nem kérdezek rá külön, úgy veszi be, hogy két hétig az üzletben lakik a készülék, mivel az Apple készülékeket a hivatalos márkaszervízhez (iStyle) viszik, de oda csak szerdán és pénteken megy szállítmány. Ez december 19., péntek volt, a szervízes már elment, következő szerda 24., munkaszüneti nap, péntek karácsony, következő szerda sziveszter, péntek ismét munkaszüneti nap, azaz a telefon legkorábban január 7.-én került volna szakértő kezekbe.
Addig "természetesen" cserekészülék nuku, de rém kedvesen felajánlott egy 1500 forintos SIM átalakító csomagot. Nem elég, hogy az ember csillió forintos prémium készüléke tönkremegy két héten belül, és előreláthatólag több időt tölt majd a szervízben, mint amennyit addig használta, még van pofájuk tukmálni! Ha még ingyen odaadják, max mosolyogva visszautasítom, de ez így vérlázító!
Nos, a telefon maradt nálam, nyomás egyel feljebb az iStyle-ba. Ott is mustra, ez bizony halott, megy a szervízbe. Esetleg azonnali csere? Ja, az nincs, mert csak a szervíz bevizsgálása után dönthetnek készülékcseréről. Cseretelefon? Hát sajnos az sincs, de van SIM átalakító... 900-ért. Röhej...
A szervíz meg amúgy nem ott van, hanem az Andrássy-n, de oda 1-2 nap átvinni. Mondom, OK, nekem ez kb. 15 percet vesz igénybe, akkor inkább viszem én.Ott szintén meghallgattam a fenti lemezt, immár harmadjára. Csere csak bevizsgálás után, ami ünnepekre való tekintettel 2 hét, addig póttelefon nincs, de van SIM átalakító. Itt már megadtam magam, a telefont meg be. Ez egy vicc...
Keves Telenor, iStyle és Apple Magyarország!
Remélem, ha ezt olvassák, elgondolkoznak a fentieken, és sürgősen változtatnak ezen a gyakorlaton!
Először is, egy prémium termék megvásárlásával (prémium áron) a kedves vevő prémium szolgáltatást vár el. Ez pedig nem a jogszabályi minimum (14 nap javítási idő, pótlás nuku), mert azt a filléres belépőszint is tudja. Ha a méregdrága garanciális telefonom működésképtelenné válik, azt hiszem jogosan várom el, hogy ne kelljen 2 hétig az általa nyújtott szolgáltatások nélkül élnem! Vagy Önöknek ráér két hetet, hogy kifizessem a készüléket, miután elvittem? Ugye, nem?
Amúgy ez nem egy ördögtől való dolog, hiszen létezik az Apple-nél az úgynevezett Express Replacement Service, aminek a keretében a javítás alatt álló telefon pótlására postán küldenek egy ideiglenes készüléket díjmentesen, csakhogy ez Magyarországon nem elérhető! Miért? Nos, az iStyle kérdésemre azt közölte, hogy ezt visszaélések miatt nem áll módjukban biztosítani. Lehet nem ártana a nyugati részlegekkel konzultálni, hogy ezt ők vajon hogyan oldják meg (pláne, hogy az átszámított árak ott jóval alacsonyabbak, mint kis hazánkban).
Ezt a SIM átalakító tukmálást pedig rohadt gyorsan felejtsék el, maximum kedvesen ajánlják fel ingyen! De hogy még én fizzessek azért, mert betojt a csúcsárú csúcstelefonom, ráadásul úgy, hogy nem igazán tudom hova is dugjam (bár kevésbé szalonképes ötleteim vannak :) ), pláne, hogy csak iPhone-nal érem el az iCloudba szinkronizált kontaktlistám és alkalmazásaim, hát ez egész elképesztő és felháborító!
Én is ügyfélszolgálatos környezetben dolgozom, aminek keretén belül prémium szolgáltatást nyújtunk, tudom miről beszélek. A cél nem a kifogások, hanem a megoldások keresése, és az ügyfélelégedettség megtartása és növelése, sokszor attól függetlenül, hogy mi áll a jogszabályban vagy a szerződésben, de én eddig az ügyemmel kacsolatban csak lepattintást, és nesze-semmi-fogd-meg-jól válaszokat kaptam. És még csak elnézést sem kért senki, hogy a hiperszuperüberfasza, csecsemőkorú telefon cserben hagyott. Lehet ezért is külön fizetni kellett volna egy ezrest?
A tanulság számomra egyenlőre annyi, hogy Magyarországon egészen addig kapsz prémium kiszolgálást, amíg fizetsz, azután a készségesség és a szolgáltatások köre semmiben sem különbözteti meg egymástól a budget és a prémium kategóriát.
Egy kapcsolódó történet arról, hogy ezt másképp is lehet:
Amikor édesapám BMW-jében (alap 316-os) tönkrement az autópályán a váltó, a szakszervíz fél órán belül küldött egy vontatót és egy sofőrös autót, amivel bevitték a fatert a szervízbe. A kocsit fél órán belül átvizsgálták, mialatt kávét, üdítőt, süteményt kínáltak (igen, ingyen!), majd sűrű bocsánatkérések közepette közölték hogy sajnos ez váltócsere, de természetesen díjmentes, és a szervíz idejére csereautót adnak (full tankkal, amit nem kellett visszatankolni, vagy kifizetni)!Ja, ez amúgy több, mint 20 éve Ausztriában történt. Szomorú, hogy Magyarországon ennyi év elteltével még mindig nem tartunk sehol. Apukám többnyire a felhasználói élmények hatására még mindig ódákat zeng a BMW-ről.
Én ugyanezt már sohasem fogom megtenni az Apple-el kapcsolatban...
Üdv,
Attila
Az utolsó 100 komment: