Tékozló Homár

Ócska tragacsot adot az AAA 700 000-ért

2015.01.09. 14:55 | Homár Hilda | komment

obrazek_15.jpg

Szent Kristóf és az AAA ezúttal Pétert hagyta cserben. A legbrutálabb rész még nincs is kifejtve rendesen: a biztosítónál derült ki, hogy az eladás előtt egy hónappal a cég kivonatta a forgaglomból a járművet, amit nem tartott annyira fontos infónak, hogy megossza a vevővel. És mi az, hogy se levélben, se telefonon nem lehet elérni őket, miközben az autóikat eladni készülők arról panaszkodnak, hogy a gondolat megszületése után 2 perccel kezdik sms-sekkel bombázni őket?

Tisztelt Tékozló Homár szerkesztőség!

Az alábbi általam megtörtént esetet szeretném nyilvánosság elé tárni az Önök segítségével, okulásképpen embertársaim számára.

Történt velem, hogy kinéztem egy számomra szimpatikus autót az interneten, melyet (azóta azt mondom, sajnos) az AAA Autó Kft árusított a fóti telepükön. A járművet megtekintettem, kisebb hibáitól eltekintve megtetszett és megvásároltam cc. 700.000,- Ft-ért. Csodát nem vártam, és tisztában voltam, hogy az autó több, mint tíz éves, láttam is több javítható hibát. A próbakör során menettulajdonságaival nem volt gond. Erről egyébként egy formanyomtatványt alá is írattak az eladáskor.

Megvásárolva a járművet vígan indultam volna a pár száz kilométerre lévő otthonomba, azonban 30, azaz HARMINC kilométert sem tudtam megtenni a kocsival, az motorhibát jelzett és leállt, igen kellemetlen égett olajszagot árasztva magából. Fél óra sem telt el a vásárlástól !!!

Nyomban hívtam a kereskedőt, ott elmondták, hogy valószínűleg nem volt megfelelően rátekerve az olajbeöntő nyílás kupakja, töltsek rá kb egy liter ilyen-és ilyen olajat és jó lesz. Megtettem, de még keservesebb hangja lett, konkrétan benzines létére, igen keserves dízel hangja volt. És persze le is állt a motor, nem volt hajlandó elindulni, de nem is akartam volna vele továbbmenni. Persze az értékesítő férfi arról tájékoztatott, hogy a 12 hó jótállás ideje alatt, ha bármi baja van, akkor javítják és ha kell, tréleren el is viszik a szervizükbe.

Személyesen megjelentem a telepen, hogy a panaszomat bejelentsem, de ott konkrétan elhajtottak azzal, hogy mivel nem tudjuk, hogy mi baja a kocsinak, először azt állapíttassam meg, javíttassam, és majd csak utána hajlandóak a panaszommal foglalkozni.

A hirdetésben egyébként feltüntették, hogy 7 napon belül indoklás nélkül visszakérhetem a pénzem. Aztán kiderült, hogy ez csak az 1.6 vagy 1.7 millió forint feletti kocsikra vonatkozik...

A szakszerviz megállapította, hogy a motorolaj olyan elhasznált volt, hogy eltömítette a járatokat, gyakorlatilag olaj nélkül mentem, és ez az egész blokkot tönkretette, egyértelműen kimondta, hogy rejtett hibáról van szó.

Ezt panaszlevélben megírtam a kereskedőnek, aki hallani sem akar semmiről, mondván ők tájékoztattak, és nekem lehetőségem volt átnézni a kocsit (persze, még a blokkot is megbonthattam.... )

De a legnagyobb pofátlanság az egészben, hogy a céggel nem lehet felvenni a kapcsolatot, az ügyfélszolgálat csak emailt tud küldeni a telephelynek elmondásuk szerint, a telephely meg persze egyáltalán nem hív vissza. Többször egymásnak ellentmondó dolgokat mondtak, pl: az illetékes vezető értekezleten van, egy óra múlva hívtam, akkor már azt mondták, nem is dolgozik aznap. A telephely vezetője által megadott mobilszámot senki nem veszi fel, hetekig próbáltam, szószerint minden nap, minden napszakban, de nem volt válasz. Ja és a levélben küldött tértivevényes panaszlevelem, "nem kereste" jelzéssel érintetlenül érkezett vissza hozzám.

Jelenleg több illetékes hatóság folytat eljárást az általam benyújtott panasz miatt a cég ellen, és kártérítési eljárást kezdeményeztem.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neet 2015.01.10. 12:50:03

@dr. phil. Sün‼ ツ: Hát az én első autócskámban biza nem volt. Felnyitottam, belenéztem, jól van, itt semmi sem mehet tönkre, sok cuccnak viszont van hely, boldogan vittem haza. Hát nem hátul volt vazze? 105ös volt a drága megboldogult amúgy. :)

Rosszindulatú Vászka 2015.01.10. 13:22:32

@dr. phil. Sün‼ ツ: badarság. A tengeralattjárómba, meg a repcsimbe is, meg az űrhajómba is hátul van a motor. A helikofferembe meg felül. A biciglimbe meg egyáltalába nincs, nem is megy.

2015.01.10. 14:12:42

@dodi83: azért állapítják meg a 30ezres periódust, hogy 6-7 év múlva tönkre menjen a kocsid és vegyél újat. Az új autó eladása pörgeti a gazdaságot.
Ergo: kamu a dolog, egyik motor SEM bír ki 30ezret egy olajjal. Ha jót akarsz magadnak akkor max 15ezrenként cseréled.

Lütyő felügyelő 2015.01.10. 14:37:02

@Józsi, a köcsög: ha igi nem áll kötélnek te megpocsékolhacc.

Szeretem a köcsögöket.

♔bаtyu♔ 2015.01.10. 14:57:24

Na ha ez az AAA megbukik, nem osonhat vissza mint "civil":))))

Kerülni kell, ha képtelenek megállapítani, hogy egy autóban nem OK az olaj, akkor ott nagyon nagy a gond, lényegében Mekk mester.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.10. 15:08:58

@neet: @Rosszindulatú Vászka:
Hát ponty erre céloztam a második mondatomba!4!
Tessék rendessen elóvasni a kommencseket, ne felébe-harmadába!
Amúgy nekem a tengeralattjárómba nincs motor, mer atommal megy.

2015.01.10. 16:20:22

@ColT: Ha nem volt benne izzó, akkor álló motornál sem égett volna, azért az is elég gyanús, nem???
Az olajnyomás távadó a kenési rendszer végén van, a kifolyónál. Olyan üzemállapot nem lehetséges, hogy álló motornál ég, járó motornál kialszik, de mégsincs kenés. Hiszen pont az a szerepe, hogy vészjelzést adjon. Ottan kérem vagy az olajlámpa égett, vagy nem a kenési rendszer hibája miatt sült be a motor.

2015.01.10. 16:24:27

@Kulics: Kérdés, hogy kell-e az, hogy széttaposott rozsdás teknők makulátlan motorral menjenek a bontóba? A mi viszonyink között az autó élettartamára a futómű és a karosszéria a meghatározó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.10. 17:40:01

@dr. Hörömpő Töhötöm: Igaz, az már feltűnő. De lehet rákérdezett, és benyomták neki a standard szöveget, hogy á biztos kiégett :D

" A mi viszonyink között az autó élettartamára a futómű és a karosszéria a meghatározó. "
De futóművet egyszerűbb szerelni, mint egy 10 éves motort főtengelyfúrni...

@Kulics: Nem a motor nem bírja, az olaj, és attól nem bírja a motor :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.10. 18:00:29

@ColT:
"motort főtengelyfúrni"
Öööö, eszt lerajzónád?
Én lenni nem érteni.

2015.01.10. 18:39:46

@ColT: Erre be kellett volna nyomni a standard választ, hogy akkor cseréljék ki!

Azzal a motorral nem is kell semmit csinálni, hiszen nem élünk már a hiánygazdaságban. Be kell trappolni a bontóba és venni egy komplett blokkot valami karambolos kocsiból, oszt csao.

neet 2015.01.10. 20:21:39

@dr. phil. Sün‼ ツ: olvastam, csak már későn, csípőből rejagáltam

ja, olajat 2 hetente cserélünk
én a szomszéd bácsival cserélek...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.10. 20:52:04

@neet:
Az hiba vót!4!!
Órijási hiba.
Elő kerested a motort, oszt háttú vót?
Még szerencse, hogy elindút!44!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.10. 21:24:41

SPAM
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/895533307146335/?type=1&theater

@dr. phil. Sün‼ ツ: Na!!!! Hülyeségeket írok, ha sietek. Szóval arra a munkafolyamatra gondoltam, aminek során a hengerfalat csiszolják eggel nagyobb túlméretes dugattyúhoz, és kurvára nem jut eszembe a neve :D

@dr. Hörömpő Töhötöm: +1 hogy be kellett volna nyomni.
Illetve hogy motort cserélni, nekem egy műszerfal ki-be után olyan parajelenségek voltak a kocsiban, hogy 1 hétig szereltem. Motorcsere után nem mindig sikerül jól a dolog, főleg egy újabb vasban (az enyém 24 éves).

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.10. 22:04:51

@ColT: Felej channel!
Ilyesmi manapság má nincs.
Régen vót, ma má motort cserének.
Eccerűbb.
Annó én is szereztem túlméretes dugattyúkat.
Rég vót, igaz se vót!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.10. 22:13:32

@dr. phil. Sün‼ ツ: De hengerfejsíkolás ma is van.
Meg vízevés a motoroknál :D
Ettől függetlenül a motorcsere sem jó móka egy bonyolultabb autón.

2015.01.10. 23:46:05

@dr. phil. Sün‼ ツ: A szoci autó korszakban ez kellett, mert azok olyan anyagból voltak. A zsigulit 100.000km-enként szét kellett borítani motorgenerálra. A trabantot meg 30.000km-enként. A mai autókban már hihetetlen tartós motosok vannak, 200-250e km-et futott blokkok vígan eljárnak tengelyükön. No persze lehet felújítgatni az új blokkokat is, de nem biztos, hogy megéri. Sok munka, sok utánjárás. Pár éve a haverom antik Renault traktorját meg kellett csinálni, mert kapott egy csúnya csapágyolvadást, hát szegény fél Magyarországot körbeszaladta hogy ki vállalja, és hatszámjegyű összeget fizetett ki rá. Ha van bontott blokk, legalább az utánjárást megspórolhatja az ember. Most már úgysem nézik a számát meg semmi...

2015.01.11. 00:12:44

általam megtörtént esetet

Hát öcsém, tucc fogalmazni!

gabors 2015.01.11. 06:22:59

@Kulics: szagerto !!!!

a motor birja az OLAJ az ami nem birja ... :-) ja amikor az olaj "elfarad" akkor a motor jobban kopik ez igaz !!!

amugy nem CSAK a km/mile szamit egy jo csomo mas dolog is aki NAGYON ki akarja hasznalni az olajat az UOA-t csinaltat (en megtettem az uj autommal igy tudom hogy a 10kmile az olajnak meg eppen nem artott tul sokat !!!)

amugy olaj csere a legolcsobb es valoszinu legkifizetodobb MEO amit a kocsin csinalni lehet (akar tulaj maga is)

2015.01.11. 09:02:10

@gabors: igen valóban az olaj megy tönkre és az teszi tönkre a motort.
Örülök, hogy ennyi szakértő van itt akik stilláris tévedéseket javítgatnak.
Mert más dolguk nincs.
Köszönöm értékes hozzászólásod, és hogy ilyen jól megvilágítottad a téma gyökereit.
/irónia volt ám, gyúnyolódtam rajtad!/

igazságos 2015.01.11. 12:36:26

@Kulics: én csak azt tudom h nem vitt magával wd40-t

igazságos 2015.01.11. 12:38:32

iiii@Cicmen: jóvanna

Ő se várt sokat 700 000 ért, te se várjá sokat a posztertő

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.11. 12:52:41

@dr. Hörömpő Töhötöm: Na ja, csak egy trakesz kicsit más árakkal működik, mint egy autó, abba egy blokk se olcsó, meg ugye az pénzt termel - az autód meg valószínű csak szükséges kiadás.

Azért na. Ha egy mai blokkot sikerül szétkoptatni, azt is generálozni kell - az más kérdés, hogy megéri-e. Meg mondjuk az olyan dolgokat, mint az eltérően szennyezett anyagból készült blokkok, ilyesmi, azt nem nagyon érdemes. De az ilyen 10 éves dögökben még nincs.

@Kulics: :P

@Cicmen: Ő csinálta, általa történt!

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 12:55:26

@ColT:
Arról nem beszélve, jó pár típusnak ma már olyan anyagb ól a motorja (pontosabban a blokk/hengerek), hogy klasszikus értelemben vett motorgenerált nem lehet rajta csinálni. Egyébként nem is kell, a mai motorok nem ott szoktak tönkre menni. Már ha van bennük víz meg olaj persze.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.01.11. 14:03:03

@Vadászok Őrangyala: a 4 eves, akkor ujjonan vasarolt, Lanceromat most hivtak vissza
2-3 honapja jot a level a micutol
valami szar van a vezerlessel, en nem tudom, lanc vagy szij, nem is erdekel, nade 2 honapja nem kapok idopontot a szerviztol, mer 1 ember van aki ki tudja cserelni
nekem OK 4 ev utan felujitjak a dogokat

Manyecska 2015.01.11. 14:23:03

AAAAAAz az érdekes hogy találtam költöszködés közben tegnap egy tábla halvát. Valaki itt a törökökkel kokettált nem szép -tán Igi?-.. ON

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.11. 14:26:16

@Vadászok Őrangyala: Tönkremehet ott is.
De különben mai -> elmúlt pár évben kezdtek el terjedni a különleges anyagok a kommersz autó között, szóval egy 8-10 éves középkategóriás autón még bőven lehetne. Csak annyira lenyomódtak az árak, hogy senki nem csinálja meg, inkább cserél motort, aztán valamilyen lesz.

@Manyecska /kűdtem levélt!/: Élve nem volt?

Manyecska 2015.01.11. 14:39:49

@ColT: helva, törökül, a papíron is törökül van róla ugatás. AAAAA de xar volt-haccáz karóra izé kalória negyed táblában xdd ON

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 14:40:59

@hagyma:
Biztos átfűzik a láncot a blokkon, nehogy kiessen.

@ColT:
Ha agyatlan valaki, persze, hogy tönkre tudja tenni, de nem az a jellemző. Sokkal inkább a különféle "perifériák": légtömegmérő, (gyertyákkal egybeépített) gyújtótrafók, főtengely, vagy egyéb jeladó, modern dízelek nyűgjeit meg tudjuk :)

2015.01.11. 14:53:32

@ColT: A gépműhelynek az tök mindegy, a főtengelyét ugyanannyiért köszörülik, a csapágycsészét is ugyanannyiért öntik ki hozzá, mint bármi máshoz. Az alapvető különbség abban áll, hogy ahhoz a traktorhoz nem volt bontott blokk, úgyhogy ki kellett nyögnie.
Amúgy ez egy ősrégi kistraktor, nem termel egy garast sem, csak arra használja a koma, hogy szénabálákat rakodjon vele a telephelyén, mert van rajta egy homlokrakodó.

2015.01.11. 14:55:09

@Vadászok Őrangyala: Azért szoktak. A kisköbcentis, túlhajtott turbó-morgókkal bizony nagyon bele lehet tenyerelni. De a 10-15 évvel ezelőtti cuccok még nem voltak annyira kikönnyítve.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.01.11. 15:02:44

@Vadászok Őrangyala: nezd
en nem ertek ehez
gondolom ez vicc volt
egy a lnyeg
2010-2014-es lancerokat visszahivtak
ez teny
a szerviznek nincs eleg embere a cserere
valami tulmelegedhet es akkor baj less
most nem keresem meg a levelet
de...
en nem veszek 30 eves kocsit
erre van 5 ev full garancia es 10 motor es valtora
utana meg veszek megint ujat

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 15:05:44

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Aki megveszi, meg is érdemli... MOndjuk azoknál inkább a szívószelepek környéke koszolódik el a közvetlen befecskendezés miatt, ha kis fordulaton használják rendszeresen. Ha meg nagyobbon, azt meg a hengerfej nem biztos, hogy szeretni fogja, cserébe ott már zabálnak is rendesen :D

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 15:09:59

@hagyma:
Ez valóban nagyon érdekes. Mesélj még.

2015.01.11. 15:12:18

@Vadászok Őrangyala: Te is meg fogod venni majd ha kirohad alólad a mostani. Mert egyszerűen nem kapsz mást. Nincsenek már olcsón megbütyizhető népautók, legalábbis nem az eu-ban. Az autózás kezd megint erőteljesen luxussá válni. Legalábbis a mi jövedelmi viszonyaink között. Nyilván egy angolnak, svájcinak, németnek nem okoz gondot egyik napról a másikra rákölteni valami buzeráns autóelektronikára 4-500 eurót, de az itt egy havi fizu. :-(

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 15:25:05

@dr. Hörömpő Töhötöm:
A mostani ugyan nem fog kirohadni, mert ellopták, de amúgy ja. Ha régebbit veszel, ami még nincs agyon elektroninizélve, ott hamarosan a kasznira kell költeni, hogy ne rohadjon le róla a bódé, újabbnál meg random bármire.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.01.11. 15:29:41

@Vadászok Őrangyala: oh nem
mara zarul miki mokatara
a konkluzio
ha ingosagot akarsz, es megteheted, vegyel ujat, mert szopni fogsz
remelem segitettem

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 15:46:50

@Aureliano Buendía:
Akkó' megszorul, mer' rögzíti és nem megy sehová! Monnyuk akkor tönkre se megy!

gabors 2015.01.11. 16:24:46

@Kulics: smile-t nem lattad ??? az nem stillaris tevedes volt ...

kb annyi dolgom van mint neked azert irok ide mint te ..

mas gondod volt AVVAL amit irtam ...

hogy velem mi a gondod nem nagyon zavar akar ironiabol irsza akar mashonnan

2015.01.11. 16:26:05

@Vadászok Őrangyala: ja, ja, én is most kasztniztattam ki a régi kocsimat, hatszámjegyű összeg volt, és nem egyessel kezdődött... de mégsem vagyok nyugodt. Szétesni ugyan már nem fog alattam, de még a Hatalom megtréfálhat... mint pl. a németeket, akiknek 15 éve egyik napról a másikra kitalálták, hogy amelyik autó nem legalább euro-2 körenyezetvédelmi osztályú, az 10x adót fizet. Ez a 10x adó pedig több volt, mint egy új autó törlesztője. Akkoriban Németországban 100 euróért lehetett olyan autókat venni, amelyek itthon úgy, ahogy voltak, még 6-700e Ft-ot tudtak... de ők cseszhették. Néha, teliholdas éjszakákon azt álmodom, hogy itthon is megtörtént, és biciglivel kell járnom, mert nem bírom megfizetni az új autót.

venszivar 2015.01.11. 16:27:04

Már nyár van? ja a nagyot mondónál..., mint szokása!

gabors 2015.01.11. 16:48:49

@hagyma: emlekszem mondtm mitsubichi nem tul jo mert NAGYON keveset adnak el minden tipusbol es ezert alkatresz es szakember is joval kevesebb van. Garanciat mint olyat minden autora adnak manapsag kb ugyanolyat ...

Baszhatod a 10 eves garanciat, visszahivasokat, peldaul, CSAK szakszervizben es ott is csak az adott tipusra vizsgazott szaki csinalhatja akarmilyen egyszeru is a dolog kulonben a micumishi nem fizeti ki szerviznek !! Es ha nem biztonsagi hibarol van szo akkor nem igen kapkodjak el a dolgot !!! En is jartam igy a prius-szal ... (eleinte 2088/9 tajan) mert hiaba van 3-4 toyota szakszerviz a kozelben de akkoriban nem voltak meg prius/hybrid kvalifikalt szakik mostanaban ez mar nem gond ...

Az en esetem a priuszzal tavaly tavasszal volt vartam kb 2 hetet a legutobbi visszahivaskor csak valamelyik komputer kodjat kellett upgradelni semmi mechanikai munka szimplan rakotik az ODB-II konnektorra aztan usgyi !!! igy is kb 40-45 perc .... es csak elore idopont foglalassal csinaltak ...

gabors 2015.01.11. 16:51:33

@hagyma: amugy udv es buek .... :-)

killerkaller 2015.01.11. 17:33:08

Én "AAA" portékát csak Varta-tól, meg Energisertől veszek.
Használt autónál alapkérdés a szervizkönyv. Ha nincs, felejtős. ha van, szervizben ellenőrizhető a brájzli.

2015.01.11. 17:40:54

@gabors: nekem csak egy bajom van: összetört a kis faszenes üvegasztalka. meg azt se tudom mekkora a hűtő ebben a műemléki környezetben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.11. 19:23:06

@dr. Hörömpő Töhötöm: +1.

@Vadászok Őrangyala: Nem jellemző? :D Amennyi hülye szaladgál, azon csodálkozok, hogy nem gyakoribb...
Volt olyan idióta a melóhelyen, akinek a vezérműszíj szakadt el, és kikérte magának, mikor mondtam, hogy érdemes lett volna utánanézni hogy milyen karbantartás van előírva a gépre... Mert neki nincs erre ideje! Pénze!

De van egy rakás kiscsaj a cégnél, akik autóval járnak, így-úgy karbantartva, mert őt ez nem érdekli...
...majd akkor fog, amikor ott maradsz az út szélén, de akkor is inkább az autót fogod leszarozni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.11. 19:31:23

Nekem mostan az a bajom, hogy a medve nem bisztos, hogy jó málnapáleszt adott!
Mit tegyek?

milyennőazilyen 2015.01.11. 19:47:49

@dr. phil. Sün‼ ツ: Jó Homár poszt lenne, egyébként milyen tablettás?

2015.01.11. 20:07:50

@killerkaller: A szervizkönyvbe is bármit bepecsételnek némi jattért a hátsó ajtónál. Sőt, olyat is hallottam már, hogy a koma bevitte naívan a szervizre a kocsit, de az olaj csak a szervizkönyvben cserélődött le, vagy belevágták a tescos 3500/5l-es trutyit, a gyárit meg hazavitték a szerelők.
Egyszerűen az a helyzet, hogy ma, Magyarországon az emberek 98%-a azért adja el a használt autóját, mert annak már véres a torka, és ilyen vagy olyan okból nem akar rá költeni. A maradék 2%-ot (hagyaték, bukott hitel stb) meg kimazsolázzák a nepperek maguknak meg a haverjaiknak, amit hirdetésből veszel, az tuti-bizti hogy egy rom. Ez persze még önmagában nem baj, csak akkor, hogyha a delikvens az utolsó buznyákjáig kiköltekezik, és miután kifizette a neppelményt, már annyi pénze sem marad, hogy olajat cseréljen a szerzeményében. Aztán amikor pár nap múlva rájön, hogy hoppá, ez is szar, az is szar, rá kéne még költeni 150-200e Ft-ot, de nincs, akkor jön a sírás-rívás, meg a "csináljukvisszaazegészet", de akkor már késő.

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 20:18:39

@ColT:
Na ja, némelyik autótól a vizet is sajnálják, aztán csodálkozik a gazdája, ha megáll alatta a vas. És olyankor persze mindig az autó a szar. Érdekes módon olyan ismerőstől (és most mindegy, milyen típusról beszélünk), aki nem várta meg, hogy valami szétdőljön benne, időben cserélte/javította, amit kellett, soha nem hallottam, hogy megállt volna az autója.

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Ehhez még annyit, ha valakinek mondjuk van 500.000 forintja autóra és havi 30.000 fenntartani, akkor az legalább 800.000-es kocsit akar, aminek a fenntartása is jóval drágább.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.11. 20:25:06

@dr. Hörömpő Töhötöm: "Magyarországon az emberek 98%-a azért adja el a használt autóját, mert" szétbaszta, vagy hülye, és sóher költeni rá, vagy azt hiszi, jobban jár valami mással.

@Vadászok Őrangyala: Én is így vagyok, elég sokat van szervizben a gép, de nem is nagyon hagyott az út szélén. A titok az, hogy nem azt kell nézni, milyen csillivilli, hanem rendben tartani.
Ha mindig újat veszel, mindig másal fogsz sz0pni.
Persze más a helyzet, ha munkaeszköz, agy rengeteget mész vele, mert akkor csak új. Én viszont elég keveset autózok, de ha kell, akkor rohadtul csak azzal lehet megoldani.

2015.01.11. 20:45:02

@Vadászok Őrangyala: Pedig pont fordítva kéne: ha van 800e-je, vegyen egy 500e-s kocsit, költsön rá 300e-t, és akkor lesz neki egy teljesen kifogástalan autója, amibe tényleg csak a benzint kell töltögetni pár évig. De hát hülyeség ellen nincs gyógyszer...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.11. 20:48:02

@dr. Hörömpő Töhötöm: +1. De inkább 400-ért... Át is kell írni...
Már félek hogy mi lesz ha eladom a vasat, és jön a sok tesvír, kamu üzembentartóira megvenni ázt á szíp áutót.

Vadászok Őrangyala 2015.01.11. 20:51:21

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Ezt ne nekem mondd :D

@ColT:
Semmi, hirdetésbe egyértelműen bele kell írni, csak adásvételivel.

2015.01.11. 20:58:57

@ColT: Milyen 400e? Remek zsigulik vannak 80-ért. És abból ki is tudsz szállni.
Ami meg a tesókat illeti: add le az elhasznált szart az AAA autóba, aztán bajlódjanak velük ők! ;-)

killerkaller 2015.01.11. 21:38:34

@dr. Hörömpő Töhötöm: "A szervizkönyvbe is bármit bepecsételnek némi jattért.."

A gyári akkreditált szerviz nem hinném, hogy megteszi ezt, legfeljebb a felelőtlen és meggondolatlan munkafelvevők némelyike. Ha kiderül -és igen- annak nem sok babér terem a szakmában.

A használt autók mai piaca nagyon ingoványos terület, tutira nem lehet menni. A vásárlással járó rizikót lehet csökkenteni, ami a kiszemelt gépsárkány előéletének felderítését feltételezi.

2015.01.11. 21:49:36

@killerkaller: Pedig van ilyen, hidd el. Egy kollégám is mindig jattért pecsételtetett, aztán otthon olajat cserélt. Aszonta hogy majd bolond lesz 6500 Ft-os óradíjat fizetni ilyen szarságért, hát meg tudja csinálni magának is. Megjegyzem ebben szerintem igaza is volt.
Őszintén szólva én azéon sem csodálkoznék, hogyha a nagyobb nepperdéknek lenne saját gumibélyegzőjük, amivel a félbehagyott szervizkönyvbe még néhány bejegyzést tehetnek. Úgysem fog azzal senki foglalkozni, ha netán elromlik. Egy gumibélyegzőt csináltatni meg nem egy olyan nagy tett a 21. században. Aki a kilóméterórát képes visszatekergetni, miért pont ezt ne merné megtenni?

Én tuti, hogy nem nyomoznék előéletet. Annál is inkább nem, mert a szálak sok esetben külföldre vezetnek. A használt autókra költeni kell, és kész, ennyi. Még ezzel együtt is messze olcsóbban meg lehet úszni, mintha vadiújat vennél. Új autó nincs 2,3 millió alatt, ha feleennyit ráköltesz a használtra, akkor már az autószerelő hajbókolva söpri előtted az utat. :) Csak itt mindenki mindent olcsón akar megúszni, az eladó is, a vevő is, de ingyen leves nincs, a kérdés maximum az lehet, hogy ki fizeti meg az árát?

2015.01.11. 21:51:25

@killerkaller: amúgy erdélyi-e vagy?

killerkaller 2015.01.11. 22:19:49

@dr. Hörömpő Töhötöm: Elhiszem, de annak a szerviz nyilvántartásában nem lesz nyoma.
A használt autókkal való trükközéseknek kifogyhatatlan a tárháza. Tudok esetről, amikor a közel negyedmillió kilométert futott eladott autót pár hónap múlva néhány tízezres futással kínálták eladásra a sajnos beetető "nyugdíjas tulaj, garázsban tartott, megkímélt, stb... dumával. Brahiból érdeklődtem, a szervizkönyvről is: "áááá, sajnos az elveszett, bla-bla-bla", pedig tudtam, hogy van.
Ha a vevőjelölt rendszám alapján informálódik, percek alatt kiderülnek a valós adatok.

Nem:)

2015.01.11. 22:37:10

@killerkaller: És ki fogja megnézni azt a nyilvántartást? Senki.
Amúgy sem értem, mi a fenét rugóznak egyesek ezen a szervizkönyvön. Ameddig garanciás a kocsi, addig oké, de utána ki a fene visz bármilyen autót a túlárazott márkaszervízbe 6500-as órabérben olajat meg fékbetétet cserélni, amikor az Aradi utcában a maszek autószerelő megcsinálja ugyanazt 3700-ért is, és még áfás számlát is ad róla. Innentől fogva 10-15 éves autók esetében a vezetett szervizkönyv teljesen irreális elvárás, senki sem viszi őket márkaszervizbe, legfeljebb csak akkor, hogyha nagy a baj, és célszerszám/célműszer kell hozzá.

Aureliano Buendía 2015.01.11. 22:46:41

@dr. Hörömpő Töhötöm: csak Magyarországon az embereknek három lábuk van. A két kicsi mellett az a nagy, amin szeretnének élni.

Szerinted miért pörögtek annyira a nulla százalékos önerővel induló szuzukik? Mert nem volt jó a használt egyes golf.

Aureliano Buendía 2015.01.11. 22:47:42

@ColT: ezzel én is így lennék, ha gondolkodnék rajta, hogy eladom.

Tuti lenne pár (sok) ügyeskedő, hogy oldjuk meg okosba főnök.

Aureliano Buendía 2015.01.11. 22:48:39

@Vadászok Őrangyala: hiába írod bele, vagy nem tudnak olvasni, vagy leszarják.

Beírod, hogy csak magánszemélynek. Ki fog hívni? Nepper.

Aureliano Buendía 2015.01.11. 22:51:41

@killerkaller: van az a jatt, amiért a márkaszervizes bepecsétel neked akármit.

A szervizkönyvnek tényleg addig van értelme, míg garanciális a dolog. Vagy vezeted magadnak önszorgalomból.

Az én autómra pl. járna 12 év rozsda elleni garancia az alvázra, de előttem nem volt vezetve, szóval mindegy.

Használt eladásánál talán többet érnek a megőrzött számlák.

Aureliano Buendía 2015.01.11. 22:56:52

@dr. Hörömpő Töhötöm: azért rugóznak, mert (elvileg) árfelhajtó hatása van az eladó szempontjából. A vevő szempontjából pedig egyfajta illúzió.

A legtöbben illúziókban ringatkák magukat, amikor autót akarnak venni. Legyen megkímélt, keveset futott, svájci nyugdíjas, nemdohányzó körorvos első tulajdonos, aki csak ünnepnapon ment be vele a 10 km-re levő városba a kis unokájához.

Magyarországon nem állapotot, hanem kilométert vesznek az emberek.

Amikor én kerestem autót, abban a szegmensben nem volt olyan a hirdetésekben, ami 100e km-t megfutotta volna. Érdekes módon mindegyik pont alatta volt. Amolyan lélektani határ lehetett.

Meg a Zemberek java el is bassza a pénzét az autóra, eszükbe sem jut, hogy azzal utána kiadások keletkeznek, és nem a tankolásra gondolok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.12. 06:47:41

SPAM
kilatasgaleria.blog.hu/2015/01/12/sotet_erdoben

@Aureliano Buendía: Illetve, megnézném amikor próbálod behajtani rajtuk.

@dr. Hörömpő Töhötöm: De az AAA meg nem ad érte semmit.

@Vadászok Őrangyala: Hirdettél már valamit neten?
Pl. keresel X cuccot. Jön 86 idióta, hogy esetleg az ő Y cuccát ha megvennéd, szerinted miért van odaírva hogy konkrétan azt keresek te majom?
Szóval ha oda van írva hogy csak adásvételivel, attól még jönnek majd az üzembentartóisok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.12. 06:49:14

@Aureliano Buendía: +1.
De laptopot is úgy vesznek, hogy milyen? Olcsó, és mondjuk ööö fehér, meg akciós.
Eszébe nem jut utánanézni, mit érdemes.
Telefon dettó. Kibasz 100 ezret valamire ami vagy jó, vagy nem, aztán 1. szidja 2. jön ide vadászni.

2015.01.12. 08:25:30

@Aureliano Buendía: Nagy igazság. Hát akkor akinek ez kell, annak csak tessék: "fogyassz! herálj! szenvedj!"
Amíg nem lesz ezeknek egy csöpp realitásérzékük, addig lesznek szélhámosok is, akik azt hazudják, amit hallani akarnak, aztán futkoshatnak Ponciustól Pilátusig, mindenki csak kiröhögi őket.

2015.01.12. 08:28:53

@ColT: De miért kéne pénzt kapnod egy elhasznált autóért? A szétszakadt cipődért miért nem vársz pénzt, azt miért dobod be könnyű szívvel a kukába? A kopogó, füstölő, rozsdás, ócska tragacsért meg pénzt akarsz? Miért e kettősség?

Manyecska 2015.01.12. 08:34:30

@Aureliano Buendía: most láttam 4D-s ultrahangos képeket; tényleg kettő lábuk van:D!

Manyecska 2015.01.12. 08:37:44

@ColT: asszongya tegnap az exférjem most legutolsó törlesztőrészlet a kocsira /átengedtem kegyesen:P/ 187.000 Ft ! volt:D

cukkmukk 2015.01.12. 08:54:18

Pár oldalanként van AAA-s poszt. És még mindig találnak madarat?

Vadászok Őrangyala 2015.01.12. 09:51:27

@ColT:
Igen, hirdettem, és sajnos tényleg így van. Mindenesetre a hirdetéshez érdemes valami eldobható telefonszámot beszerezni.

2015.01.12. 10:10:30

@Manyecska /válasz ment!/: Hehehe, annyiból már havonta lehet venni egy új zsigulit vagy skodát, átírással eggyütt, és még marad pénz benzinre is. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.12. 10:39:18

@dr. Hörömpő Töhötöm: Az az érdekes, hogy pár százezerért kapsz 15 éves leharcolt szart, ami rosszabb állapotban van, mint az én 24 éves szarom, amiért viszont nem adnak kb. semmit.

A szétszakadt cipő, és a jó karban levő, de koros autó között azért van különbség. Az autóért sem 300 ropit akarok, de ha zsiga van 80-ért, akkor egy Escort sem 30 ezer.

@Vadászok Őrangyala: A hülyéktől az se véd...
Engem ritkán hívnak úgy hogy már nincs meg a cucc, de a tök mást akar mint ami oda van írva, az gyakori. Meg amelyik nem érti, amit írsz neki.

@Manyecska /válasz ment!/: És az állandósult az mennyi? Hány évig?
Mert én jól elvagyok úgy, hogy pár havonta belemegy pár 10 ezer a gépbe, de sose hagy ott.

2015.01.12. 11:45:13

@ColT: Ha meg nincs rossz állapotban, akkor minek eladni? Vannak felesleges millióid, hogy az egyik jót kicseréld egy másik jóra? Autót eladni akkor racionális, hogyha többet kell rákölteni, mint amennyiért egy jobb állapotú használtat lehet venni. Ha kevesebbet kell rákölteni, akkor azt rá kell költeni, és kész.

ptspts 2015.01.12. 14:43:08

@nem mindegy???: +1, köszi az informatív hozzászólást!

dodi83 2015.01.12. 15:30:39

@Kulics: Örülök, hogy nem nézed ki belőlem, hogy 10 ezrenként cserélem az olajat :)

dodi83 2015.01.12. 15:32:53

@ColT: Neked szintén megköszönöm, hogy nézel annyira analfabétának, hogy hagyom 30000-ig az olajat a motorban :)

2015.01.12. 17:42:12

@dodi83: tényleg, igazad van !
egy "dodi83" karaktersorozat és a 10ezres olajcsere az teljesen összetartozó fogalmak !
Egyszer találkoztam egy dodi82-vel, na ő csak hatvanezrenként cserélt olajat !

viszont vannak pazarlóak, a dodi85 például évente cserél, akkor is ha nem jár a kocsival.

dodi83 2015.01.12. 18:04:56

@Kulics: Jól van na :)
Amúgy érdekességképpen, a céges kocsinkban (Opel Combo 1.7 CDTI) a flottakezelő nem enged a szervizperiódusból, legutóbb én harcoltam ki a szervizben, hogy legyen már nagyszerviz, és így 27000 km-nél lecserélték az olajat....

Aureliano Buendía 2015.01.12. 18:48:06

@ColT: a nagy okosság aszongya, hogy 12 év rozsdásodás elleni garancia, ha a kötelezőkön részt vett az ótó.

Én már úgy vettem, hogy abból egy darab pecsét nem volt. De nem is rozsdásodik szerencsére. Kivéve a kipuf, az szopat.

Aureliano Buendía 2015.01.12. 18:56:40

@ColT: amúgy tényleg.

Abszolút konzumidióták. Persze, erre is vannak nevelve. Vedd meg a legújabbat, lecsillogóbbat, és persze az akciósat.

Én pl. anno úgy vettem autót, hogy jött velemi mindig valaki, aki nálam jobban értett hozzá (ami nem volt nehéz dolog), meg előtte az adott típus fórumát hülyére olvastam már, így valamennyit én is tudtam pötyögni a témáról.

Volt szervizkönyv is. Elég slendriánul vezetve. Nyilván a km számlálója Magyarországon olyan, mint egy népmese. Nem kell hinni benne. Én sem hittem. Annyiban néztem csak a szervizkönyvet, hogy az autóban levő és a szervizkönyvben levők valamennyire arányban vannak.

Ellenben a motor szépen kuruttyolt, a próbakör alatt tette minden a dolgát, váltó szépen járt, stb. Soha nem tudom meg, hogy tekertek-e, és ha igen, mennyit. Miután megvettem, lecseréltettem a vezérműszíjat, és most 120e kilométerig nyugodt vagyok.

Ja, és úgy számoltam, hogy miután az enyém lesz az autó, tudjam szervizelni. Tudtam.

Nem új autó, nem én fingottam bele először, de teszi a dolgát, ahogy kell. Én nem szopattam meg magam a nulla önrészes baromsággal.

szépjuhászné 2015.01.12. 19:36:55

Erről ismerős 20 éves sztorija:
- Képzeld, eladtuk a Trabantot és vettünk egy Toyotát!
- Hogy csináltátok?
- A Trabant helyett kaptam egy Toyota varrógépet.

2015.01.12. 20:21:22

@Aureliano Buendía: Panellakó nyugdíjas körorovosoknak megéri, akik csak hetente egyszer mennek el a Tolbuhinra a kocsival, de kint telel az út szélén. A márkaszerviz meg baszhatja, amikor betámasztják hozzá a 11,5 éves, 20.000km-et futott autót garanciális köszöbcserére plusz ívcserére plusz telifényre. :-D

2015.01.12. 20:25:56

@Aureliano Buendía: Ja, ja, én is három napig a totálcar népítéletet meg az alkatrész webáruházak árlistáit bújtam, mire kiválasztottam mi legyen. Többen hülyének néztek miatta - de már négy éve az enyim, és ha voltak is kisebb-nagyobb szivatások, viszonylag olcsón megúsztam. A típusspecifikus alkatrészek mind bagatell áron mennek, csak azok, amelyek véletlenül megegyeznek a későbbi változatokéval, azok piszok drágák.

Aureliano Buendía 2015.01.12. 20:44:06

@dr. Hörömpő Töhötöm: amiről te beszélsz, az a Škoda 120, esetleg egyes golf.

Ha az elhunyt körorvos fittipaldi unokája első autóként nem törte már szarrá:)

Aureliano Buendía 2015.01.12. 20:54:50

@dr. Hörömpő Töhötöm: nálam elég hamar eldőlt, hogy milyen típus lesz az a bizonyos autó.
Néztem még egy Hasztrát, de mire felhívtam, elkelt, egy Oktáviát, de mire odaértem, bezárt a telep.

A választottból néztem egyet közvetítő által, pl. a próbakörön nem is engedte, hogy mi vezessük. Felejtős.

Autópiac (gyarló az ember). Szervizkönyvet, 28000 km-t írt egy 4 éves autóba. Úgy voltam vele, egy mókát megér a dolog, kipróbáltam, ennyi. Ja, szervizköny: az a pecsét volt benne, mikor kihozták a kereskedésből:) Valaki biztos megvette nagy boldogsággal, hogy baszki, csak 28e van benne:D

Schiler Opelnél alá is nézhettem. Nem az lett.

Škodák Palotája lett a nyerő, gyakorlatilag aznap rakták fel netre, úgy vettem észre, hogy ráfrissítettem az oldalra. A motor nem is volt agyonszilikonozva, koszos motor, de legalább láttuk, hogy nem folyik csöpög, stb.

Ott helyben el is dőlt a dolog.

Nekem egy hónap telt el a fórumozás és a vásárlás közt. Hozzáteszem, már előtte is olvastam pár helyen.

Azóta csak az elektronyos cuccokkal szopat. Szerencsére főleg az izzókkal, bár az elején az egyik gyertya meghalt, kinyírta a trafót, de az az én hülyeségem volt.

A matekolás annyi volt, hogy hozzávetőlegesen kiszámoltam, mennyi pénzemben lesz havonta, megnéztem a fizetésem, és mikor az jött ki, hogy még akkor is működne a dolog, ha lenne egy negyed év gixer, akkor megvettem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.16. 13:08:24

@dodi83: Honna tudnám, ki vagy te :D Van olyan marha, amelyik elhiszi hogy tényleg 30k.

Józsi, a migráns köcsög 2015.01.16. 14:04:15

@baszatlan_hilda: jajj, most látom, hogy itten fennforgás van! pucsíts!
süti beállítások módosítása