Péter f i k c i ó s posztjában az általa megszemélyesített főhős először infarktust kap, majd rájön, hogy lehet, hogy madárnak nézik. Házi feladat: elképzelni a sztorit mondjuk a legendásan halvérű Berki Krisztiánnal a főszerepben. Update: És az milyen, hogy mint Lenina Huxley felhívta rá a figyelmet, szinte szóról-szóra ugyanilyen Homár-eset volt már 2 éve is.
Kedves Homár!
Az alábbi, néhány napja velem megtörtént esetet szeretném megosztani mindenkivel a segítségével, nehogy mások is hasonló helyzetbe kerüljenek, ha a leírt szolgáltatóknál járnak.
Kb. két évvel ezelőtt vásároltam egy Certina típusú órát egy óraszalonban. Nem milliós kategória, de a maga 170eFt-os árával már nem is a legolcsóbb – egy elegáns, szolid kivitelű, minőségi óra. Ékszereket nem hordván döntöttem egy ilyen óra megvásárlása mellett, hosszú időre terveztem megvenni, maximálisan elégedett voltam, és vagyok is vele.
Egy tavaly nyárvégi napon történt, hogy az óra megállt. Gondoltam elemcsere lesz (sajnos nem automata), majd elviszem szervizbe, ha lesz időm. A saját figyelmetlenségem miatt akkor még nem tudtam, hogy ezzel a halasztásommal pont lejár az óra két éves garancia ideje, amely idő alatt még az első elem csere is ingyenes (lett volna). Egyszóval a garancia lejárt, amit a papírok előkeresésekor vettem észre, így egyéb elfoglaltságok miatt már nem is siettem annyira az elemcserével - majd elviszem, ha több időm lesz címszóval.
Ez az idő az ünnepek között jött el. Mivel az óra vízálló, és korrekt, nyomáspróbás cserét szerettem volna csináltatni, ezért márkaszervizt kerestem. A netes kereső fel is dobott rögtön kettőt, mint a két legnagyobb márkaszervizt Budapesten – az első a Pesti Barnabás úton a Millenium Centerben, a másik az Andrássy úton (Vörösmarty sarok) található.
Márkaszerviz 1., Millenium Center, Pesti Barnabás út
Szóval elmentem az elsőbe. Kedves Hölgy fogad, óra elővesz, elemcserére bead, fél óra várakozás, majd kedves Hölgy visszaérkezik: sajnos rossz híre van. Ebben az órában nem az elemet kell cserélni, hanem az egész belsejét. Új elemet belerakva el sem indult a kollégának. A javítás ára 52 ezer Forint, de mivel látja, hogy a garancia idő mostanában járt le, ezért tudnak kis kedvezményt adni nekem, és 38 ezerért el tudják vállalni a munkát. Ha gondolom, akkor ott is hagyhatom az órát rögtön. Én persze - tudván, hogy a garancia időből a saját hibámból csúsztam ki - ott omlottam össze, hirtelen azt sem tudtam, mit mondjak. Annyit tudtam kibökni, hogy „azt hittem ennyi pénzért órát vettem…”. Aztán pár másodperc múlva sikerült észhez térnem, és megkérdeztem, mitől is kell cserélni egy 2 éves svájci óra egész belsejét, amikor úgy vigyáztam rá, amennyire csak bírtam - szándékosan nem is hordtam olyan napokon, amikor előre láthatólag ütés, szennyeződés, vagy egyéb behatás érhette volna. Persze erre a kérdésemre értelmes választ nem kaptam, csak annyit válaszoltak, hogy „milliós órákat is javítunk…”. Szó-szót követett, és végül nem hagytam ott, mondván ezt a javítást át kell gondolnom.
Aznap még erőt vettem magamon, és visszamentem a boltba, ahol vettem az órát. Mivel a garancia idő ténylegesen lejárt, ezért csak tanácsot kérni mentem, hogy mit tehetnék, nem pedig reklamálni. Tenni sajnos nem tudtak semmit, mert hát lejárt, a márkaszervizek hozzáállását, és ilyen jellegű reakcióit kommentálni pedig nem akarták, de „bármit” el tudnak képzelni. Javasolni tudtak nekem további szervizeket. Az egyik pont az a márkaszerviz lett volna, ahol jártam, így ez kiesett, a második egy kis óraszalon és szerviz a Ferenc körúton (Set-Comp Kft), vagy egy kis óráspult helyben – de ez utóbbi biztos nem tud nyomáspróbát és tesztelést csinálni.
Miután hazaballagtam, úgy döntöttem, hogy másnap megnézem a második, Andrássy úti márkaszervizt, amit még én találtam a neten, hátha náluk ez a „hiba” nem jelentkezik…
Márkaszerviz 2., Andrássy -Vörösmarty sarok
Szóval szervizbe el, kedves Hölgy fogad, óra elővesz, elemcserére bead – és természetesen nem mondtam neki semmit a korábbi „diagnózisról”. Fél óra várakozás, majd kedves Hölgy visszaérkezik: sajnos rossz híre van. Ebben az órában az egész elektronikát, és mechanikát cserélni kell… Ennek az ára 45 ezer Forint. Ha gondolom, ott is hagyhatom. Mivel a diagnózis hasonló volt, ezért kezdtem megbékélni a sorsommal, de gondoltam, hogy a másik helyen 38-at mondtak, így órával együtt jöttem el.
Mivel időm még volt, illetve a távolság sem nagy az Andrássy út, és a Petőfi híd között, ezért úgy döntöttem, hogy egy próbát még megér a Set-Comp szerviz, aki nem hivatalos márkaszerviz ugyan, de a boltban kapott információk szerint ismerik a típust, javítják is, és nyomáspróbára/tesztre is fel vannak szerszámozva. Ezért elindultam.
Megérkeztem, kedves Úr fogad, óra elővesz, elemcserére bead – természetesen itt sem mondtam semmit. Jelezték, hogy kb. egy óra múlva készülnek el vele. Egy óra múlva visszamentem, persze a diagnózisra lélekben felkészülve. Boltba be, pultnál kedves Úr azonnal fogad, munkalap bead, órát hozza, majd a következőt mondta: „Elkészültünk vele, kollégám be is állította, tömítést cseréltük, és a nyomáspróbát is megcsináltuk, 3500 Ft lesz….”. Hát ez a válasz annyira meglepett, és közben annyira örültem, hogy itt is megnémultam hirtelen, csak tapogattam, nézegettem az órát, és majdnem kiugrottam a bőrömből. Csak annyit tudtam kérdezni, hogy „Semmi gond nem volt vele, mindent rendben találtak?”. A válasz: „Igen, de mi gond lett volna? Mindent rendben találtunk, az elemet cseréltük, azonnal el is indult, ráadásul ebben az órában a jobbik fajta szerkezet van…”
Az óra azóta is tökéletesen működik, pontos, minden funkcióját, minden mutatóját, és gombját kipróbáltam, minden úgy működik, ahogy kell.
A nagy kérdés a fentiek után csak az, hogy vajon annyira fejlett, és speciális műszerekkel lehetnek a márkaszervizek felszerelve, hogy tényleg csak teljes belső rész cserével találták javíthatónak az órámat, vagy szimplán csak extrém pofátlan módon le akartak húzni… És vajon ha ez utóbbi, akkor miért? Jobb szerkezet, kontra kicsit rosszabb, esetleg utángyártott, vagy csak szimplán, mert néha úgyis bejön, ha már úgysem garis az áldozat órája… Hát erre a kérdésre nem tudom a választ.
A két márkaszervizbe nem mentem vissza. Egy percig gondoltam, hogy megmutatom nekik, hogy a tök hibás, és el sem induló óra jár, de annyira örültem, hogy találtam egy tisztességes szervizt, és minden rendben van, hogy az újabb parkolójegyre bedobott pénzt is sajnáltam, hogy ilyen szervizekbe akár reklamálni is visszamenjek. A szervizeket szándékossággal vádolni, minősíteni, kiabálni nem akartam, és nem is akarok, nem éri meg nekem egy esetleges hercehurca, ha még ezek támadnak meg engem bármivel. Ezért természetesen az egész fenti történtet kitalált, és a benne szereplő személyek a képzelet szüleményei, az egész egy fikció, ami akár így is történhetett volna… J
De azt mindenképpen akartam, hogy mindenki tudja, hogy is jártam ezeken a helyeken. A problémámat pedig végül korrektül megoldó kis szervizt pedig mindenkinek ajánlom, gyors, pontos, és korrekt munkát végeztek, és nem a jól lehúzható balekot látták bennem, hanem egy ügyfelet, akit adott esetben visszavárnak.
Üdvözlettel:
Péter
Az utolsó 100 komment: