Tékozló Homár

8 hónap után vette észre a T, hogy nincs meg a visszaküldött kütyü FRISSÜLT

2015.01.22. 09:15 | Homár Hilda | 77 komment

deutsche-telekom_1_.jpg

Olvasónk tavaly áprilisban szakított a Telekommal. Fogta, és ahogy kell, az összes bigyót feladta szépen postán. Hogy kötött-e új szerződést valamelyik más szolgáltatóval vagy digitális nomád lett, nem tudjuk, mindenesetre telt-múlt az idő, jött a május, ment a nyár, majd a költöző madarak, és már a Mikulás is elmúlt, amikor a T jelentkezett, hogy kütyüket vagy egy csomó pénzt. És ezt így hogy? - gondolná a klasszikus.

Tisztelt Tékozló Homár,

Szétvet az ideg a Telekomtól, ezért is szüntettem meg az együttműködést velük. De búcsúzóul még feltették a koronát saját korpás fejükre.

2014. április 25-én mondtam fel a kábeltévé-internet-telefon szolgáltatásukat. A nálam lévő berendezéseket kérésüknek megfelelően postán feladtam. A postás hölgy már akkor szólt, hogy legyek résen, mert sok a panasz.

Néhány héttel később számon kérték rajtam, hogy nem kapták meg a csomagot. Akkor igazoltam, hogy feladtam. Erre nem reagáltak kb. 8 hónapon át, úgyhogy véleményem szerint elismerték, hogy a berendezéseket megkapták.

December közepén kaptam tőlük egy barátságtalan, helyenként fenyegető hangvételű levelet, amelyben értesítenek, hogy a tulajdonukat képező szükséges műszaki berendezéseket nem kapták meg, ezért szerződésszegésben vagyok és fizessek csaknem 50 ezer forintot. Behajtással, letiltással fenyegetőznek – minden alap nélkül, viszont nagyon agresszíven.

December 29-én némi várakozás után telefonon beszéltem ügyintézőjükkel, aki – mondhatom - rendkívül rugalmatlanul kezelte az ügyet és csökönyösen annyit hajtogatott, hogy kerítsem elő az áprilisi feladóvevényt. Arról is szó esett, hogy szerintem nem várható el tőlem, hogy hónapokig, évekig őrizgessek egy darab papírt, ezért kértem, küldje át nekem azt a tértivevényt, amelyben időben figyelmeztetnek az elmaradásra (amely nem az, hiszen én feladtam a csomagot). Erre érdemben nem válaszolt, annyit mondott valószínűleg küldhettek egy sima levelet. Mikor néhány mondat után arra figyelmeztettem, hogy vélhetőleg trehány a belső nyilvántartásuk, ezért javasoltam, hogy keressék meg a csomagot (8 hónap után!) lecsapta a telefont azzal, hogy jó, majd keresik. Nem gond, nem volt kellemes beszélgetni a fiatalemberrel. Sőt.

Mérgem múltával elmentem pécsi Nagypostára, ahol a hölgy segítőkészen de szánalommal fogadott. Nekik nincs nyilvántartásuk a feladott csomagokról. Viszont megtudtam, hogy a Telekom ugyanezt csinálja számos más ügyféllel is: hónapokkal később követelik a csomagot, amikor a jobb érzésű emberek már rég megnyugodtak. Síró nyugdíjasokat és dühödt, fogukat csikorgató családapákat emlegetett a hölgy. Ebből én arra következtetek, hogy ez egy üzleti modell lehet: megvárják, amíg az ügyfél vélhetőleg eldobja a papírt, aztán lépnek és követelnek egy vélt vagy valós összeget.

Egy kisebb csoda folytán azonban megtaláltam a feladóvevényt, ezért január 2-án ismét próbáltam hívni az ügyfélszolgálatot. 17 (!) perces várakozás után sem jutottam ügyintézőhöz, ezért emailban beszkennelve elkültem a papírt egy általam megfelelőnek vélt helyre, hiszen megkérdezni nem tudtam hova kell.

Egyébként mivel erősen vitatom, hogy hónapokig kellene őrizgetnem egy darab zöld papírt, valamint mivel tudomásom szerint a fogyasztóvédelmi törvény 5 perces határidőt szab az ügyintézőhöz jutáshoz ezért levelemet megpróbáltam elküldeni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is, hogy vizsgálják ki.
Szerintem az eljárás azért tisztességtelen, mert a Telekom egy lépést sem tesz az ügy megoldása érdekében, nem működnek együtt, nem reagálnak elvárható időn belül, csak követelőznek. 

Vicc, hogy ide csak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz az ügyfélkapun át lehet belépni, amely átmenetileg nem működik… 

 

UPDATE febr. 9. 

A posztban lévő komótos tempóban ugyan, de reagált a Telekom. Levelük általános tanulságokat is tartalmaz.

Tisztelt Ügyfelünk, 
Kérjük, ha a probléma még nem zárult le, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.
A kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.

A Homár olvasóit tájékoztatjuk, hogy az eszközöket nem kizárólag postán lehet feladni, az üzletben is átveszik, de torlódás esetén a postára irányítjuk az ügyfelet, továbbá posta több helyen és általában közelebb található, mint Telekom üzlet. A postán feladott eszközről nem kap visszaigazolást az ügyfél, és utánanéznie sem kell, hogy megérkezett-e rendben.

Amennyiben esetleg kicsúszik a határidőből és kárszámlát kap, akkor a kapott postai feladóvény sorszámával rendezheti az ügyet. A posztban leírt esetet az ügyfél azonosítása nélkül nem tudjuk kivizsgálni, de hasonló esetben a jogszabályban és a szerződési feltételekben előírt különféle határidők összesítése akár több hónapos időtartamot is kiadhat, a késéseket nem számítva.

Ezért javasoljuk a postai feladóvény megőrzését minden esetben, hiszen értékes küldeményről van szó, és a szelvénnyel a feladás bármikor félreértések nélkül igazolható.  

Üdvözlettel Telekom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venszivar 2015.01.22. 09:23:45

A kütyü netán az adóátjátszó torony?

Supreme* 2015.01.22. 09:33:01

Pár napja adtam fel nekik én is. Kösz a tippet, azt hiszem megőrzöm pár hónapig a papírt róla.

VIC20 2015.01.22. 09:36:14

Nincs itt semmi gond. Annyi csak a kifogásolható rész, hogy minek várt 17 percet, vagy akár egyet is, miután meglett a térti. Minek ez a nagy önszorgalom. Innentől hátra lehet dőlni, ha továbbra is akar valamit a cég, majd jelentkezik.

joska61 2015.01.22. 09:36:33

Sajna ezeknél így megy. Minden cégnél, ahol kütyüt vissza kell adni, ott személyesen, ügyfélszolgálaton, átvételit kérni, és azt minimum 5 évig őrizgetni. Máshogy nem megy...

Manyecska 2015.01.22. 09:40:45

konferensziàn vagyok ne röhögtessetek .

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 09:41:06

@VIC20: +

De hogy bizonyítja, hogy nem egy féltégla volt a csomagban?

VIC20 2015.01.22. 09:41:21

Mondjuk az tényleg ,,vadászos", hogy már követelték egyszer rajta, aztán meg elkeveri a tértit, merthogy szerinte nem kell azt nyolc hónapig őrizgetni. Dehogynem! Innentől kezdve elévülési idő végéig, mint a szeme fényére...!

VIC20 2015.01.22. 09:45:29

@atpijkamo: Azt sehogy. Csak úgy lehetne, ha közjegyzőtől kérni a tanúsítását. Akkor a közjegyző tanúsítja a feladást és a tartalmat is. Kár, hogy ez az eljárás csak jognyilatkozatokra vonatkozik, csomagkézbesítésre nem, de szerintem akadna közjegyző, aki tanúsítaná ezt is, mint jogi jelentőségű tényt (lottósorsolás mintájára).

Más kérdés, hogy nem várható el, hogy a mindennapi életben ez legyen a normális ügymenet, tehát szerintem nincs az a bíróság, amelyik nem fogadná el a tértit. (Főleg, hogy a T nem tudná igazolni, hogy a feladástól számított rövid időn belül kifogásolta volna a féltéglát.)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 09:49:56

@VIC20: Az.

Már csak azt magyarázd el, hogy ha tértivevényesen adta fel, akkor

"pécsi Nagypostára, ahol a hölgy segítőkészen de szánalommal fogadott. Nekik nincs nyilvántartásuk a feladott csomagokról."

hogyafaszba vesztette el a Posta a nyilvántartást?

VIC20 2015.01.22. 09:54:09

@atpijkamo: Tuti van nyilvántartás. De szerintem csak ragszám alapján lehet nyomozni a csomagok után. (www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes) Az meg alapvetően a tértin van rajta. :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 10:04:58

@VIC20: Faszok. Csak végig kéne lapozni pár napot, csak lusták hozzá. Ja, már elmúltak a hetvenes évek? Akkor már számítógépen van, csak be kéne pötyögni a feladó nevét. Mert ülni a seggen kényelmesebb, mint bármit is csinálni.

VIC20 2015.01.22. 10:11:38

@atpijkamo: Hajlamos vagyok elfogadni ezt a magyarázatot, valóban ez lehet a háttérben. :)

Trunkel 2015.01.22. 10:13:44

Ezt én sosenem értettem hogyan működik. Ha szerződök, az lehet onlány, vagy telefonon szóban, de lassan már telepátiával is és akkor simán kiküldik a szerelővel az összes kütyüt, meg a papírokat és aki be is állít rajta mindent szépen - itt ott kis zsebpénzért még többet is (ezt csak a barátom barátjától hallottam).
De ha felmondok egy ugyanilyen szerződést, akkor azt csak személyesen, csak kijelölt irodákban, csak meghatározott időben, sorbaállás után tehetem meg. Vagy a T-nél így postán keresztül feladva a cuccot, de utána még évekig kell őrizzek egy szaros kis papírt, hogy én tényleg megtettem mindent, amit kellett. Fura nekem ez a tér-idő kontinuum gyakorlat.

Antalbaba 2015.01.22. 10:29:15

@Trunkel: az semmi, de még jöhetnek azzal, hogy nem is volt benne a cucc, csak egy doboz feladásáról van papír... Szóval "befáradunk" személyesen, végül tételes elszámolással és nullás papírral távozunk a naplementébe. Így TALÁN megúszhatjuk a további vegzálást:-(

meta 2015.01.22. 10:49:48

Eddig nem volt bajom a Trével...de amit az elmúlt egy két hónapban műveltek velem mint informati kuss al... megáll az ész. Nem a poszt toló volt a hülye, azt hiszem...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 10:50:26

"Arról is szó esett, hogy szerintem nem várható el tőlem, hogy hónapokig, évekig őrizgessek egy darab papírt, ezért kértem, küldje át nekem azt a tértivevényt, amelyben időben figyelmeztetnek az elmaradásra "

Nem kellett volna. Ha egyszer jelezted, hogy feladtad, annak nyoma kell hogy legyen (főleg, ha e-mailben tetted). Elküldeni megint és csók.

Amúgy ha hallottál már a T-től, akkor igencsak tudnád, hogy meg kell őirizni a darab papírt, mert akármikor kellhet...

AtiSnatch 2015.01.22. 10:55:44

@ColT: te, Pécsen nincs T? Vagy nem lehet nekik bevinni? Én a júpíszínek a boxával beFÁRADTAM a Üszra, oszt jóvan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 11:02:43

@AtiSnatch: Van T. De lehet lusta volt a poszter.

FDToth 2015.01.22. 11:07:48

ezt velem kétszer megcsinálták: kijött a szerelő, és ott személyesen mondja nekem h nem viheti el, adjam fel postán! Mondom hibás, mit csináljak vele? Ráírtattam vele egy papírra, hogy hibás és nem akarja elvinni. ALáírta. Nem hittem el! És tényleg otthagyta! Jött is a felszólítás h nem adtam le az eszközt! moindtam jöjjenke érte, ha kell nekik, de úgy is hibás (mellékeltem a doksit amit aláírtattatm a szerelővel). pár hétre rá jött a jváíró számla, eszköz azóta szelekítv elketonriukai hulladéként tengeti napjait...
Volt olyan is, hogy maga a szerelő mondta, hoyg itthagyja nekem a cuccot, azt csinálok vele amit akarok. persze iott itt is jött, hoyg fizessek ezt-meg azt, de megírtam nekik h a szerelő mondta nem magamtól találtam i azt h nem adom oda! De itt már kértem plsz jóváíást (5 eft), mert azért ennyire ügyfélközpontúan ne vislekedjünk már. megkaptam, mert szükségük van az elégedett üygfelekre, csak én azóta sem vagyok az és nem is leszek

Atörökk 2015.01.22. 11:36:29

Én nagyon sajnálom a Mikulást.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.01.22. 11:46:13

Flottás lettem, melóhely ügyileg, hűségesem lejártával Yodáéknál!
Azóta napi szinten közvélemény kutálkodnak, mindenféle statikákkal és ügyfélfogdosási megelégedéssel 5-10 pontig elégedve!
Noha a kapcsolatom velük nem felhőtlen, az előzményeket figyelembe, véve több negatívum is írható a számlájukra.
Mikor ezeket elkezdtem sorolni a felmérőnek, (magnyóra)rögtön vonal hibára hivatkozott többször is a beszélgetésünk alatt, miközben én tisztán hallottam a 1270-en!
Közöltem vele:
-"Kedves uram én sem hallanám tisztán a siralmaimat az ön helyében!"
No meg jó lenne ha felejtős lennék ezek után!

igi1 2015.01.22. 12:02:12

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: mer aláírtad a papírt, hogy felhasználhatják az adataidat ilyenre b+. Vagy már a flottás szerződésed olyan, hogy ez benne volt.

Erre külön kell ügyelni.

Nálam egyszer próbálkoztak, amikor rák ellen akartak biztosítást kötni, azóta nem hívnak. :) Persze, T-s szerelés után, amikor kötelező volt elérhetőséget megadni.

lcsaszar 2015.01.22. 12:03:19

Én személyesen vittem be a T-pontra a kütyüt, de nem voltak hajlandók átvenni. Azok az ügyintézők csak az új ügyfeleket hajkurásszák, a felmondott ügyfél menjen onnan. Elküldtek az ugyanazon plázában levő postára, ahol a kisasszony berakta egy előre előkészített, megcímzett dobozba, nyomta elém az ajánlási cédulát. Azt hiszem, még fizetnem sem kellett, címzett fizeti volt. Szerencsém van, eddig még nem keresték rajtam a kütyüt, igaz hogy csak pár hónapja adtam le (fel, vissza).

igi1 2015.01.22. 12:03:19

@atörökk: minek!? az is elszámolja a mikulásgyár cégére

Valenhun 2015.01.22. 12:09:46

@joska61:

A legtöbb ilyen cégnél nem lehet személyesen leadni, csak postán, dobozban feladni. Próbáltam, tudom.
Közölték, hogy csak Postai úton tudják visszavenni.
2012. nyarán feladtam a cuccot egy postán, tértivel egy barna kartondobozba kellett bepréselni (nem ment könnyen, mert kisebb volt a doboz mint az eszköz), tértit kitölteni és feladni, ingyen.
Szerencsére eltettem a papírt amit adtak, mert 2013. februárba jön a levél, hogy nem küldtem és 50k HUF, telefon ügyfélszolgálatra, mondom a hölgynek, hogy mi van, mondja fizessek, mondom hogy XYZ számon feladtam (kezemben a papírral), keressék meg. Azóta nem kerestek, tehát meglett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 12:18:22

@Valenhun: Nem, azóta várnak hogy még egyszer rád lehessen küldeni az 50k követelést :D

Valenhun 2015.01.22. 12:19:38

@ColT:
Le van fűzve 10 évre visszamenőleg minden irat, papír, stb. amit kaptam eddig mindenhonnan, lehet próbálkozniuk :)

igi1 2015.01.22. 12:23:10

Síró nyugdíjasok!? Mikor azok minden számlát, csekket precízen elraknak... Ilyen nincs is.

2015.01.22. 12:29:31

17 perc? de örülnék neki, általában 50-60 perc(-nél szoktam lerakni)

Denton85 2015.01.22. 12:31:22

Nem hülye a posztoló csak tudatlan.

Ilyen esetben 2 dolgot nagyon figyelünk:

1. Postázni kizárólat tértivevénnyel amit megőrzünk.

2. Kikövetelni minél hamarabb a lezáró dokumentumot, ami igazolja, hogy nincs a feleknek egymás felé tartozása.

Leone_510 2015.01.22. 12:47:39

omg , 15 év után a minap dobtam ki a nálam porosodó isdn matáv modemet, nekem is azt mondta a szerelő, hogy kenjem a hajamra, nekem is annyi ...

Már meging egy nick 2015.01.22. 12:48:00

Sokan írják, hogy személyesen kell leadni, mert igaz azt is kifogásolhatják hogy nem volt benne a dobozban a koszos beltéri. Én amikor leadtam ilyen opció nem volt. Ügyfélszolgálaton úgy emlékszem nem lehetett leadni, csak postán.

Egyébként meg elmehetnek az anyjukba, ha 8 hónap után jut eszükbe.

Most nem azért, ha valaki beköttetni akar akkor szerződhet akár köhintéssel, pislogással telefonon, akárhogyan no de ha lemondani kell akkor aztán csak ilyen átfutással, meg postázgatva meg ahogy éppen kitalálják, mert különben...

Szerintem tiszteletben kellene tartani azt az ügyfelet is aki éppen lemondja a szerződést. Elélnek az emberek akár 80 éveket is, lehet belőle még később ügyfél ilyen olyan okokból kifolyólag.

Csak akkor nem amikor úgy távoznak mint én, vagy a poszt író, hogy soha többet T.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 13:19:27

@lcsaszar: "Szerencsém van, eddig még nem keresték rajtam a kütyüt, igaz hogy csak pár hónapja adtam le"

Majd 4 év és 11 hónap múlva keresik. Vagy mi ennek az elévülési ideje?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 13:24:55

@Leone_510: Az nem modem, hanem inkább ISDN termináladapter lesz. Vagy 5 (?) éve hozzám külön kijöttek az ISDN TA-ért. Nagy örömmel adtam oda. Tényleg jobb, hogy náluk porosodik.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 13:27:11

@Valenhun: "Le van fűzve 10 évre visszamenőleg minden irat"

Van egy kis fehér IKEA szekrényem. Minden számlát belerakok. Mikor megtelik, veszek egy másik kis fehér IKEA szekrényt. Elsőnek rögtön bele is teszem a számláját.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 13:33:34

@atpijkamo: +1, bár nekem erre elég egy doboz.

@Valenhun: Hasonlóképp.

Belana 2015.01.22. 13:34:33

@atpijkamo: Tértivevényes levelet kaptam, de nem voltam otthon, bedobták a papírt, hogy a postán átvehetem. Mire el tudtam menni érte, visszaküldték a feladónak. A cetlin olvashatatlan volt, hogy honnan jött a levél, a postás kisasszony meg nem tudta megmondani honnan jött, mert azt nem tartják nyilván!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 13:47:13

@Belana: <3 Posta. Nekem néha a külföldi cuccaimat bedobálják a ládába, néha meg személyi + lakcímkártya kell és a postán vehetem át.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 13:48:46

@Belana: Nagyon nehéz elhinni, de gondolom, nem akarsz becsapni...

Belana 2015.01.22. 13:49:44

@atpijkamo: Nem, tényleg nem tudták megmondani. Csak a ragszámot tartják nyilván, azt nem, hogy ki küldte...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 13:51:01

@Belana: Akkor egy létező ragszámmal akármilyen feladót hazudhatok. Ennek így semmi értelme.

Belana 2015.01.22. 14:02:52

@atpijkamo: Én is csodálkoztam, de tényleg ezt mondta.
Na holnap jön a postás hozzánk, megkérdezem tényleg így van-e :))

venszivar 2015.01.22. 14:23:37

@Belana: Ha neked : "A cetlin olvashatatlan volt, hogy honnan jött a levél, a postás kisasszony meg nem tudta megmondani honnan jött" akkor a csaj miért tudta vona elolvasni? Aki írta, azt vond kérdőre! Persze az már elfelejtette, ha te öt nap múlva mentél érte...:)

Belana 2015.01.22. 14:43:26

@venszivar: Én nem azt kértem, hogy olvassa el a cetlin lévő firkát, hanem hogy nézze meg a számítógépben, hogy kitől kaptam :)

venszivar 2015.01.22. 14:57:08

@Belana: Szívem teljes melegével sajnállak...

DE ha egyszer nem viszik be abba a kibaszott kurva szar szemét "számító" gépbe az e fajta adatokat! Mert ugyan ki s miért tenné meg? ugyan már mi célból azt a napi jó pár száz, netán ezer tételnél! te nem mentél belátható időn belül érte...

még 1! Ha néha nyomnál a póstásnak 2-300 netán egyx egyx 500 FT-ot, akkor az TÖRNI FOGJA MAGÁT, hogy lehetőleg, mindig a KEZECSKÉIDBE ADJA azt a bármit...:)))

Vörös Szonja, a tetovált lány 2015.01.22. 15:01:45

@Belana: a számítógép nem arra van :) az arra való, hogy szidják, "merszar" vagy "miakurvaanyjabajavan, meg csapdossák a billentyűit nékije.
Néha nyomtatnak "belőle" számlát, oszt ennyi.

Meg eleinte arra volt való, hogy még jobban lelassítsa az ügyfélkezelést. Nem tudom, mostanság hogyan van, mert évek óta nem csinálok magamnak dolgot a postán.

Belana 2015.01.22. 15:16:54

@venszivar:
Én megkérdeztem, hogy meg tudják-e mondani, nem tudták. Feltételeztem beviszik az adatokat, meglepett, hogy nem, de ahogy látom másokat is.

@Vörös Szonja, a tetovált lány: mikor bevezették a számítógépes rendszert, döbbenten tapasztaltam, hogy mindennap, amikor vittem céges leveleket, újra és újra be kellett diktálnom a számlázási címet :) Nem jegyezte meg a gép.
Ezen mondjuk már javítottak.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2015.01.22. 15:23:57

@Belana: igen, ismerős, amikor még volt cégecském, ezzel én is szembesültem. Készítettem is névjegykártya méretű címkártyát, legalább 25 pontos betűmérettel, laminálva. Azt nyújtogattam kisasszonynak, mert a cég neve kimondva súlyos értetlenséget okozott.
A saját névjegykártya meg azért nem volt jó, mert a nevem is rajta volt, és arra akarták folyton kiállítani a számlát. De ettől függetlenül sikeresen elírták Kossuth, illetve Rákóczi nevét is, szóval tökmindegy....

venszivar 2015.01.22. 15:27:06

50.! Hilda! Küld a prémcsit!:)

2015.01.22. 15:40:07

Magánokiratot 5 évig őrizünk meg.

2015.01.22. 15:51:37

Egyszer elromlott a trékomos telefonom. Munkahelyről bejelentettem. Aszongya a kiscsaj, hogy adjam meg a számot, amin a szerelő hívhat. WTF? Mondom neki: én szívesen megadom, de azon ugyan föl nem hív, mert éppen az van elromolva! Na itt végtelen ciklusba is kerültünk, hogy akkor nem tud szerelőt küldeni. A végén már azt sem tudtam, sírjak-e vagy nevessek... úgyhogy inkább bementem a trépontba és fölmondtam ezt a remek "szolgáltatást"

endorfina 2015.01.22. 16:57:05

Én ezt most nem teljesen értem.
Ha kapott feladóvevényt feladáskor a posztoló, akkor a postának ki kell tudni mutatnia, hogy mi lett azzal a küldeménnyel. Nyilvánvaló, akként nem tart nyilván küldeményeket a posta, hogy XY feladó és T címzett, de egy feladóvevényen vannak postai azonosítási adatok, mint pl. ragszám, csomagszám, ami pedig elég ahhoz, hogy a posta a rendszerében utánanézzen, hogy mi történt a küldeménnyel.
Erre szolgáltatásuk is van: ún tudakozványt kell indítani. Mivel ún. könyvelt küldeményről van szó, a postának azt is meg kell tudnia mondani, hogy a cégtől ki vette át. Valószínűleg az eljáró, de ha a T. embere átvette, onnantól az a T. sara.

Már csak egy dologgal machinálhat a T., ha azt mondja, hogy oké, megtalálták a csomagot, de abban nem az volt, amit a posztolónak be kellett szolgáltatnia, vagy sérült volt.

hobbitroll 2015.01.22. 18:07:46

@atpijkamo: csinál ő vaze, pasziánszozik/aknakeres/mahjongozik/egyéb fakultatív. Ha csomagot keresgélne, akkor be kéne csuknia a játékos programot, és oda lenne a nyerő állás.

Aureliano Buendía 2015.01.22. 18:17:08

@dr. phil. Sün‼ ツ: hát, erősen az.
Végül is, csak a saját érdeke, hogy megőrizze a feladást igazoló papírt, meg aztán akkora kurva nagy helyet is foglal.

A Té ugyan bekaphatja, de a posztoló picsogása miatt 1:1.

Aureliano Buendía 2015.01.22. 18:20:22

@atörökk: én meg nem győzök ámulni és bámulni. Jól tartod magad:D

Fuckup_with_marmelade 2015.01.22. 19:12:38

Én most írtam egy levelet a GVH-nak, az NMHH-nak és a fogyasztóvédelem helyi akárkijének emiatt a nyomorult banda miatt (plusz persze online ügyfélszolgálat). Nekünk pl. annak ellenére, hogy személyesen (!) mentünk be az ügyfélszolgálatra és mondtuk le a szolgáltatást, nem mondták le és tagadták, hogy kértük volna a csomag csökkentését és a felmondást (az ügyfélszolgálaton nem voltak hajlandók papíron visszaigazolni a felmondás tényét, de naív ex-ügyfélként bíztunk abban, hogy ha az orrunk előtt pötyögik be a cuccot a gépbe, az benne is marad). Mi csak 2 heti díjat buktunk, most remélhetően már felmondási szakaszban vagyunk (telefonon mondtuk fel második alkalommal, a beszélgetést rögzítettük) - a kütyüket meg nekünk is a postára kellene elvinnünk. Ez eddig OK, az atyaúristennek is elküldjük a feladóvevény másolatát - de mi lesz a bilivel a házunk tetején? Az ügyfélszolgálatos azt állította, hogy azzal azt csinálunk amit akarunk, ők aztán el nem viszik... írásba persze nem adták, az meg nem lenne jó, ha kiszámláznák utólag. Rohadjon meg az egész bagázs. Remélem, a címzettek közül lesz aki reagál a panaszunkra és kapnak egy kis büntit...

Gyulimali 2015.01.22. 19:44:04

Én pontosan az ilyenek megelőzése érdekében befáradok(tam) egy T-pontba, ott leteszem(tem) a cuccot az asztalra, és aláíratom(tam) az ügyintézővel az előre elkészített A4-es lapot amin azonosítva van(volt) a cucc, illetve szerepel(t) rajta, hogy azt hiánytalanul átvette, és további követelésük nincs.
Ha esetleg valami akkor hiányzik, azt szépen rávezetjük(tük) a lapra.
Mindezt 2 példányban, amiből 1-et ott is hagyok.
Ezek után ha esetleg mégis gondjuk lenne, csak visszautalok a papírra.
Soha nem volt problémám ezzel.

Arcade Macho 2015.01.22. 19:45:59

nekem a matavos szerzodesem is megvan benne az atveteli elismervennyel, hogy atvettek a szajret
el van rakva oszt ha mar a fold alatt leszek akkor a gyerekem vegre kiszanalja

Hangyász és bogarász 2015.01.22. 19:59:19

A T erre utazik. Eljuttatják a végrehajtásig ahol az eredeti összeg sokszorosát hajtják be.

Nekem másfél év alatt 110.000Ft-ot csináltak egy elmulasztott 3G havidíjból (akkor 4.300Ft).
A végrehajtó azzal kezdte, hogy lefoglalta az autómat. Majd mikor megkérdeztem, hogy miért nem a pénzt kérik először az volt a válassz, hogy ez a biztos.
Persze kifizettem, mert az ég világon semmit sem lehet tenni ellenük. Még arra is figyelnek, hogy az ország legtávolabbi csücskében bízák meg a közjegyzőt. :)
A T-s ügyintéző persze az ilyen ügyek után kapja a jutalékát.

púdó 2015.01.22. 20:00:08

Velem is tortennt hasonlo:
7-8 eve tortent,felkeresett egy uzletkoto,
hogy igy internet meg ugy internet,es szerzodjek,mert nagyon jo lesz nekem.kellet hozza matavos telefon,persze volt.
alairtam,orultem,hogy gyors lesz a netem.
kutyut ideadtak,orultem,de nem lett semilyen net.addig lobogtam,mig kiderult,hogy a vonal nem alkalmas netezesre.(valami osztott vonal,de ehhez nem ertek...)kicsit ideges lettem,hogy ezt elore nem tudtak,de jogkoveto allampolgarkent visszavittem a kutyut.
eltelt megint par ev megjelenik ket uzletkoto,hogy igy megugy internet es milyen jo lesz nekem.mondtam,hogy probaltam,de a vonal nem alkalmas ra.
Masnap visszajottek,hogy leellenoriztek,
fejlodott a technika,ugyhogy lehet vonelas netem.Hat akkor legyen, mondtam.
Kutyu beszerelve,indulhat a szorfozes!

Termeszetesen nehany nap mulva kiderult,hogy a vonal nem alkalmas netezesre,mert osztott vonal,stb.
Nagyon ideges lettem,hogy masodszor is hagytam magam bepalizni.

Nehany het mulva hivnak,hogy legyek mar szives a kutyut visszavinni/visszakuldeni.
Kerdeztem rogzitik-e a beszelgetest, igen.
Elegge beolvastam a holgynek,udvariasan,
de kemeny szavakkal elmondtam,hogy a kedves rozsaszinu-lila ceguk ketszer szopatott meg.Kozoltem,hogy egy lepest sem teszek ez ugyben,ha kell a kutyu,
jojjenek erte szemelyesen.

Ennek mar 4-5 eve,de azota sem jelentkezte...........

telkoe 2015.01.22. 20:13:12

@Hangyász és bogarász: A matav elegge furcsa tud lenni de abban erosen a te hulyeseged is benne van ha egy ekkora osszeg eljut a vegrehajtasig. Aztan lehet nagy boci szemekkel bamulni es obegatni hogy csunya bacsik hogy kitoltak veled.

Gera 2015.01.22. 20:19:09

Én úgy másfél éve vettem tőlük érzékeny búcsút és már akkor megállapítottam, hogy agyrém, hogy voltaképpen sehogy nem tudom igazolni, hogy visszaküldtem a kábelmodemet. Mert a feladásnál kapott papír egy lófasz, attól a doboz akár üres is lehet. Úgyhogy aggódtam egy kicsit, de azóta nem kerestek.

Hangyász és bogarász 2015.01.22. 20:47:41

@telkoe: Esetemben a követelésük alaptalan volt, de ez teljesen irreleváns. Nem lehet velük tárgyalni, és az erre a célra fenntartott jogi csoportjukkal magánemberként nem is lehet versenyezni.

Neked is azt javaslom, hogy bármilyen összeget kérnek tőled, azonnal fizesd be!

Ui.: Matáv már közel tíz éve nem létezik.

herk 2015.01.22. 21:41:40

"és az erre a célra fenntartott jogi csoportjukkal magánemberként nem is lehet versenyezni."

WTF?? Ez nem lóverseny vagy F1 futam.
A jogszabályokban kerek-perec minden le van irva. Nem kell összemérni az erőtöket. Amit a jogszabály előir, azt kell követni.
Úgy beszélsz a jogászokról, mint valami nagyhatalmú fekete ködről.

Pl: Ha a jogszabályban le van irva, hogy egy követeléskezelőnek bármely jogos eset után jár bruttó 80 ezer, akkor ennyi a történet. Meg kell nézni, hogy teljesülnek-e az idevágó feltételek, (segit a Google) aztán ennyi.
Teljesülnek = jogosan követeli a pénzét = a jogalkotóknak kell egy csicskalángost lekeverni
Nem teljesülnek = gatya letol, farpofa a követeléskező felé + feljelentés, jogtalan autóelvitelért
Nincs C lehetőség.

Hangyász és bogarász 2015.01.22. 21:47:34

@herk: Én nem engedhetem meg magamnak a folyamatos bíróságra járkálást, ők főállásban mást sem csinálnak. Ez önmagában elég hátrány, ha az anyagi lehetőségeket vesszük az ügyvédi óradíjak fizetésével kapcsolatban, akkor sem igazán vagyok egy súlycsoportban a Telekom konszern egyik vállalatával sem.

bobby.ewing 2015.01.22. 22:00:59

Gondolkoztam én is, hogy beküldöm a homárnak.
Annyira utálom ezt a hozzá nem értő, szerencsétlen bandát...
2013. tavaszán kötöttem a té-vel szerződést. Nem igazán akartam velük szerződni, mert nem tudtak normális sávszélességet biztosítani, de akkor még nem volt más szolgáltató az épületben. Telefonon kötöttem a szerződést, egy év rabszolgasággal (a határozatlan idejű szerződés 6 hónapra is annyiba került volna, mint az egy éves határozott). Megértem persze őket, hiszen borzasztó költséges volt a bekötés, egy 18 ezer forintos kütyüvel és öt perc munkával. Amikor felhívtak a bekötéssel kapcsolatos időpont egyeztetésre Bélának szólított az ügyintéző, rögtön szóltam neki, nem vagyok Béla, más a nevem, mire ő megígérte, a szerződés aláírásakor már az én nevem lesz a papíron. Nem az volt.

Küldözgették a számlát, én meg közöltem velük, javítsák a nevem rajta, más nevére szóló számlát nem fizetek. Többször telefonáltam, ügyfélszolgálatra jártam, ott végre találkoztam egy segítőkész és hozzáértő alkalmazottal, aki kb 3/4 órai ügyintézéssel helyre tette az adataimat.

Addigra már bevezettem a másik szolgáltató net-jét. Nagyon nem izgattam magam a szerződés felmondásával, hiszen úgyis az egész évet kell fizetnem, de 2014. februárjában összeszedtem a vezetékeket, távirányítót, hálózati elosztót, becsomagoltam a dobozába és visszavittem a legközelebbi Té pontba (Lurdy-ház).
Mondtam szerződést szüntetnék, kifizetném a kötbért a hátralévő időre, és itt van a kütyü. Szerződést sikerült megszüntetni, arról hogy mennyivel tartozom fogalmuk se volt, majd kapok róla levelet, kütyüt nem veszi el. Én meg mondtam, ez a maguké, én addig innen el nem megyek, míg nem ír róla egy átvételi papírt. Hogy-hogy nem, véletlenül volt formanyomtatványuk, így ügy lezárva. Gondoltam.

Néhány hét múlva küldtek vagy 12 levelet, bennük 12 különböző összegű számla. Elképzelésem volt a tartozás nagyságáról, de itt akárhogy párosítottam, sehogy sem jött ki hasonló összeg sem, ezért telefonáltam, mondjanak egy számot amivel tartozom. Mondtak, még aznap átutaltam.

Nyáron kaptam egy levelet, amiben még tartozásról írtak, felhívtam őket ez mi, hát a tartozásom kamata. Jó, azt is átutaltam. Aznap.

Pár napja hív egy ellenszenves női hang, azonosítsam magam. Sejtettem hogy valami adósságbehajtó, azt hittem valami parkolás elnéztem, és azt keresik rajtam, de nem. A Té-nek tartozom. Mondom, mivel? Egy számlával. Értem én azt, drágám, de mi a számla tartalma? 18 ezer forint. Oké, ennyiről szól, de milyen szolgáltatás van rajta? Egy eszköz. Én azt visszaadtam. Akkor faxoljam át. Ember, azóta költöztem, mit tudom én hol van. Akkor szívás, fizessek.

Elkezdtem keresni, isteni szerencse, pár perc múlva a kezemben volt a papír(ok). (több lakásom is volt az épületben, különböző digitális elosztókkal, és egyszerre szüntettem meg őket) Hívom a behajtót, melyik hiányzik. Mit tudja ő, faxoljam el mindet. Itt lett elegem, mondtam nem faxolom el az egész iratszekrényemet, majd ha tudják pontosan mit keresnek rajtam, szóljanak. Azért felhívtam a Té-t, először kb 1 óra alatt semmire sem jutottam velük, aztán pár nap múlva 43 perc alatt újra semmire, pocsék a nyilvántartásuk, fogalmuk sincs mit keresnek rajtam, se típus, se gyári szám nincs náluk nyilvántartva. Azért én elküldtem mail-ben az átvételik másolatát, nehogy az legyen, hogy én nem vagyok együttműködő.
Trehány, hozzá nem értő csapat, az ő lustaságuk és bénaságuk okoz nekem plusz munkát és idegességet.

Szerintem még megyek a bíróságra is.

Sandor Akarki 2015.01.23. 01:01:02

Egy ügyvédi irodát üzemeltető haverom mesélte, hogy minden nap jön 30-50 levél. Bojtárok első feladata ezek szortírozása; ami nem kézzel írott címzéssel jön és nem könyvelt az megy a darálóba. Drága az ügyvédi óradíj, azokat felesleges felnyitogatni.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.01.23. 02:58:10

@atpijkamo: Képzeld el a levelekről (2kg alatti csaomag) nincs nyilvántartásuk... azaz nincs benne a rendszerben a feladó neve... csak kap egy vonalkódot a levél (2kg alatti csomag) és a ragszám alapján kereshető csak! Max. "neten feladott" csomag esetén lehetséges hogy feladóra kerestessenek, de ott e hiszem - mert azt is ragszám alapján küldözgetik! Egyszóval ők a ragszámra tudnak keresni, nem az feladóra!

Joey Greco 2015.01.23. 06:57:58

Cuki a Té,én is kaptam tőlük levelet,h fizessem ki a rendelt "ájfon" nem tudom hányast, meg a 600 000 ft os telefonszámlámat.Meg behajtó meg ilyenek..
Sose volt semmilyen előfizetésem tőlük meg semmilyen kapcsolatom velük..... :D

telkoe 2015.01.23. 10:34:28

@Hangyász és bogarász: Kosz, de nem biztos hogy olyan temakban kellene javasolgatnod amirol eppen frisseben sirtad el hogy hogyan ultel fel onalloan a szoporollerre.

@herk:
Pl: Ha a jogszabályban le van irva, hogy egy követeléskezelőnek bármely jogos eset után jár bruttó 80 ezer, akkor ennyi a történet. Meg kell nézni, hogy teljesülnek-e az idevágó feltételek, (segit a Google) aztán ennyi.
Teljesülnek = jogosan követeli a pénzét = a jogalkotóknak kell egy csicskalángost lekeverni
Nem teljesülnek = gatya letol, farpofa a követeléskező felé + feljelentés, jogtalan autóelvitelért
Nincs C lehetőség.

C lehetoseg hogy a joember kapott egy fizetesi meghagyast, nem mondott neki ellent, fmh jogerosse valt, nem fizetett mert miert is fizetne, aztan nagy boci szemekkel szemekkel csodalkozik hogy a vegrehajto nem ugy hajt vegre ahogy neki jo lenne.

szépjuhászné 2015.01.23. 11:36:28

@Valenhun: Kidobtuk a tévét, hárombetűsnél leadtam a vevőt, kisasszony szó nélkül nyomtatta az átvételit, aláírta, lepecsételte. Úgy látszik, náluk lehet.

joska61 2015.01.23. 12:04:22

@Valenhun: Nem tudom hogy szerezted a tapasztalataidat, én simán bevittem a dobozokat T-hez is, Digihez is, és szó nélkül átvették. T 9 éve, Digi talán 2. Eddig egyik sem jelentkezett.

Hangyász és bogarász 2015.01.23. 22:34:50

@telkoe: Látom azért a következetesség nem az erősséged. A magad művelt módján azt kifogásolod, hogy miért jut el az összeg a végrehajtásig, majd mikor visszaírják, hogy igen, azonnal be kell fizetni a követelést, akkor rávágod, hogy ne osztogassak tanácsot. Taps.

telkoe 2015.01.23. 23:07:30

@Hangyász és bogarász: Bogarkam, ha tizedannyi eszed lenne mit amekkora az arcocskad, akkor nem bamban bamulva varod hogy jogeros legyen az fmh. Ha ez a relativ egyszeru mutatvany meghaladja kepesegeidet ne akarj eszt osztani a magad kis sertodott balfasz hulyegyerek modjan.

ha mar addig ugy gondoltad hogy amit egy h

Ddodi 2015.01.24. 10:52:53

pontosan ugyanígy jártam... tőlem 6hónap után követelték, kurvanagy szerencsémre megvolt a feladóvevény. Azért a harmadik ilyen közös ügyfélnél egy feljelentést megejtenék ellenük, csak úgy poénból...

Benoke2 2015.02.10. 10:21:21

Téjékoztatom a kedves homár olvasó Telekomot, (vagy ki tudja idén milyen nevet vesznek fel), hogy a üzletben tépontban nem veszik át csak postán, ezt külön többször is megkaptam. Valamint postán csak ott ahol éppen van tékomos doboz. Ezért külön szaladozni kell, mert hol van hol meg nincs doboz, vagy a posta sem tudja hogy épp akkor van -e vagy nincs. Ha pedig ennyire fontosak az eszközök, akkor meg kéne oldani a dolgot, nem pedig az ügyfeleket szívatni. Az pedig nem elvárható, hogy a feladó szelvényt őrizgesse az ember a szíve alatt 8 hónapig. Digitális korban élünk, ne egy fecnit kelljen őrizgetni...
süti beállítások módosítása