Tékozló Homár

Működik az 5 perces szabály?

2015.02.11. 14:48 | Homár Hilda | 75 komment

call-center-telecom-italia.jpg

Kicsit több mitn egy éve lépett életbe az 5 perces szabály (hivatalosan megfogalmazásban itt, a 3. pontba kell belemélyedni), Gergő viszont ordas nagy cselt sejt a T megoldása mögött. Én rég beszéltem velük. Mik a tapasztalatok?

Kedves Homár!

Nem tudom, írtak-e már a T legújabb nagy ötletéről? Ha nem, én megteszem, mert tényleg fantasztikus, és tartok tőle, hogy mások is követik majd őket.

Szóval 2013 óta él a jogszabály, hogy a telefonos ügyfélszolgálatnak 5 percen belül élő emberhez kell kapcsolnia a telefonálót. (Persze ennél bonyolultabb a megfogalmazás, de kb. erről van szó). A T-nek úgy tűnik, sikerült megtalálnia a kiskaput. Egy ideje azt csinálják, hogy valóban emberhez kapcsolnak 5 percen belül, ám ezek a kollégák semmilyen ügyet nem intéznek. Csupán annyi a dolguk, hogy megkérdezik, milyen ügyben telefonálunk és mi az ügyfélkódunk - amit persze előtte már a menüben is megadtunk -, majd bemondják, hogy kapcsolnak egy illetékes kollégához.

És akkor innentől már bele is fér napközben a 15 perc átlagos várakozási idő, hiszen a jogszabálynak megfeleltek. Azt, hogy az első "élő felvétel" után mi történik, már egyetlen hatóság sem vizsgálja. Ráadásul - ha jól sejtem -, ez a gyakorlat még hosszabb várakozást eredményez, hisz' az ügyintézők egy részét kivonták a valós munka alól.

üdv.

Gergő

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ne olvasd el 2015.02.11. 14:55:50

én is így csinálnám

Manyecska 2015.02.11. 14:58:34

Nyulak lesznek azok nem emberek!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.11. 15:01:33

"amit persze előtte már a menüben is megadtunk -, majd bemondják, hogy kapcsolnak egy illetékes kollégához."
Nemtom, én azóta már tapasztaltam olyat, hogy pár percenként megszakadt a vonal :D Gondolom az a másik módszer, ami feltűnőbb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.11. 15:02:32

@ne olvasd el: Amúgy ez tök jó. Felvettek még pár embert, akik esetleg csak ezt csinálják? Öntökönlövés, vehettek volna fel helpdeskeseket is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.11. 15:19:37

@ne olvasd el: +

@Manyecska /válasz ment!/: Ülnek fönn a parlamentben a kormánypárti nyulak, és azon gondolkodnak, kivel baszhatnának ki megint. Kéne pár törvényt hozni valakik ELLEN...

Szeretném, ha nem szabályoznák túl az életemet, mikor járjak boltba, templomba, stb. Nagyfiú vagyok, (már/még) egyedül pisilek, majd ahhoz a szolgáltatóhoz megyek, aki hajlandó foglalkozni az esetleges problémámmal. A többi agyhalott meg szopassa magát a T-fossal.

micsoda? 2015.02.11. 15:23:26

Nekem az a tapasztalatom, hogy "pillanatnyilag minden kolléga foglalt" szöveggel kábítanak. Szoktam is mondani, hogy adtak a sz...nak egy pofont. Mindegy, hogy kora reggel, vagy késő este hívom a számot.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.11. 15:25:48

Ájájjj! HILDAAA!! Ne basszál ki kérlek!!! Az agyhalottat nem a posztolóra értettem, hanem általában a T-fos ügyfelekre!! Gergő nem is állította, hogy T-fos ügyfél lenne. Lehet, hogy a nagymamája nevében telefonál.

FDToth 2015.02.11. 15:31:44

jéééé, ideje volt rájönni erre :)
lakosságinál még csak-csak elfogadható h nem 5 percre fogadják a hívást, de üzelti ügyfélszolgálaton van, hogy 25-30 perceket kell várni, mire kapcsolnak vkit, aki nem kompetens :)
Amíg nincs felsőbb szabályozó szerv/felügyelet, addig azt csinálnak amit akarnak...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.11. 15:35:40

Embert kérdezek, ki a szolgáltatója. Hát a Posta. Nézek nagy szemekkel, tényleg, ez átaludta az elmúlt harminc évet. 1985-ben beszerelte hozzá a telefont a Posta, aztán lett belőle Matáv, Matávnet, Axelero fóka,T-com, T-home, Westel900, Telekom, anyámkínnya. Lett száz szolgáltató, de ő mereven ragaszkodik a Postához. Közben háromszor elvált, de nem jutott eszébe, hogy egy normális szolgáltatót is választhatna. Biztos az Országos Takarék Pénztár ügyfele, lefogadom.

Manyecska 2015.02.11. 15:36:12

@atpijkamo: köszi jól vagyunk a nyúllal, nem kell emlegetni folyvást:):P

meta 2015.02.11. 15:37:01

Decemberben és januárban 8!!!! Órát telefonáltam velük. Sajnos a trükk tényleg igaz.
Egy ilyen esetben 3 perc után vette fel a "kapcsolós" suttyú majd további 47! percet vártam az ügyintézőre.

Azt inkább le se írom, hogy a törvényben foglalt 30 napos bekötési idő helyett sikerült úgy 47 napra bekötniük egy netet és szat-tv-t (egyik sem sikerült elsőre. (muhaha)

EZ is megérne egy posztot (az alvállalkozó alvállalkozóva dolgoztat) :(

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.11. 15:37:38

@FDToth: B+, hát ki nem szarja le. Nem is tudom, hogy a szolgáltatómnál mennyi a várakozási idő. Egyszerűen nem hívom őket. Nincs miért.

meta 2015.02.11. 15:38:10

a lö betű kimaradt :D

Manyecska 2015.02.11. 15:42:03

@atpijkamo: hát amióta a rigó itt rohadt előttük hat hétig közvetlenül a csecsén kövezett járdánál, ápolt gyep közepin, hááát..a két ünnep közt -karácsony!-volt egy viharos nap akkor ütközhetett valamivel szegény:(

szekertabor · provo.blog.hu 2015.02.11. 15:59:19

Nem felel meg a törvényi előírásnak.

gabors 2015.02.11. 16:22:03

most hallottam a BBC-en az Egyiptomi zenekart ahogy a szovjet himnuszt jatszottak Putyinnak ... boduletessen elbasztak (szerintem direkt!!) :-) remelem a fidesz meghivja oket is !!!

Nagyon sajnalom a T-t ... (putyint nem )

Klóros Pizza 2015.02.11. 16:37:27

Mióta fogyasztóiak vagyunk, azaz kapitalisták, kizárólag ilyen kispapukon pillérkeskedik napi létünk és társadalmunk. No csak mert valami újszenzációs ötletesátbaszásnak van beállítva e poszt. ÉN nem lepődtem meg, igaz, én profi vagyok. Idővel ti is.

Nyulazásból meg kurvára elég legyen, köszönöm mindenkinek.

Dezsike 2015.02.11. 16:52:24

A UPC megoldása se jobb, ott ha lejár az 5 perc egy épp szabad random embert kapcsolnak. Többször sikerült emiatt számlapanasszal műszaki hibabejelentéshez jutni, ott se értették, hogy mi történik és miért érkezik hozzájuk ennyi számlapanaszos.

mikimackó 2015.02.11. 17:00:28

összeköthetnéd a kellemest a hasznossal, mondjuk addig kivered !!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.02.11. 17:12:54

A nyúl ezt a problémát simán megoldaná!
Átrángatná az ügyfelest a zsinóron!!!4

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.11. 17:30:20

@mikimackó: :))

Na, látjátok, tud a közösség jótanácsokkal szolgálni.

Aureliano Buendía 2015.02.11. 17:45:08

Amúgy ügyes, nagyon ügyes.

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2015.02.11. 17:57:11

Nekem sosem volt ilyen bajom a Telekommal, sőt, interneten jelzett hibára is gyorsan válaszolnak, ellenben a UPC-vel... Na, ott az nem semmi. Bár neten bejelentett hibára ők is elég hamar reagálnak.

szappanfőző 2015.02.11. 18:09:35

Nem is olcsó percdíjat mér, ha más hálózatról megy a hívás. Majd 100 ft./perc.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.11. 18:14:08

@atpijkamo: Nemtom, ez olyan, mint a saját telefonom. Van céges, de a saját számom 2000 óta ugyanaz a feltöltőkártyás izé, amit a Westeltől vettem. :)

@Dotty, a Vörös Cipellős, Szadista, Katgimis DOMINA: Akkor az ott valami szupertelekom, mert itt tetvek.

Manyecska 2015.02.11. 18:22:53

Apa kezdődik!!!:D
namindegy ON lefeküdtem, jó éjt!:P

nyúlontúlnyuszi 2015.02.11. 18:38:10

@Manyecska /válasz ment!/: ahhoz mennyi érzés és ész kellene, hoyg felszedd a döglött madarat egy nylonzacskóval, és beletedd egy kukába?

Klóros Pizza 2015.02.11. 19:15:17

@ColT: nem várt keresztkérdés.:D Mindenből. Ez így hihető?

Rigórohadást mindenkibe.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.11. 19:26:09

@Klóros Pizza: Ja, bocs! Mindenből IS?

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2015.02.11. 19:34:06

@ColT: bajom inkább az üzletükben is van, ott viszont sok...:(

lcsaszar 2015.02.11. 20:22:37

Egy nagy hazugság ez az 5 perces szabály. Hogyan bizonyítsam, hogy a múltkor valami 30 percig géphang és zene volt a zöld számukon? És mivel nem a hálózatukból hívtam, valami k. nagy számlát generáltak a nagy semmire.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.11. 20:33:03

@lcsaszar: Felveszed. Már a butatelefonok nagy részén is volt hangfelvevő.

Escaped 2015.02.11. 20:34:59

@Manyecska /válasz ment!/: Nem zavar, hogy a nyúl koprofág? Vagy így spóroltok az evésen?

Black Hole 2015.02.11. 21:12:27

@V-itech_szerviz: ezek szerint a nyúl, nyúlszaros pizzát eszik, és kamu, hogy olíva van rajta?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.11. 21:42:29

@meta: "EZ is megérne egy posztot (az alvállalkozó alvállalkozóva dolgoztat) :("
Ez manapság már tök általános. Tudod, nő tőle a gazdaság, mert 1 vagy 2 helyett akár 5 cég is le tud rabolni egy ügyfelet.

Escaped 2015.02.11. 21:53:44

@Black Hole: Olívzöld nyúlbogyósat.

@ColT: igencsak küzdenek a fekete és szürkegazdaság ötven árnyalata ellen, de a körbetartozásokat nem képesek visszafejteni! Bezzeg a sárga csekk, amihez a pénzmosás elleni törvény alapján személlyi igazolvány számot kellett rendelni! Majd Don Grisa nekifog befizetgetni a csatornadíjat a fél falu helyett, így vásárolván meg a kisnyugdíjasok maffiaszolgálatát.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.11. 22:04:08

@lcsaszar: "valami k. nagy számlát generáltak"

Szóval, ki a hülye?

Black Hole 2015.02.11. 22:05:50

@V-itech_szerviz: fekete olíva, az a megtévesztő! Mivel zöld nyúlszar nincs! Vagy én vagyok tájékozatlan!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.11. 22:15:55

@V-itech_szerviz: Ugye?

"nem képesek visszafejteni!"
Há' me' bonyolút, na. Fifikusak a bűnözők-e!

killertom24 2015.02.11. 23:12:31

Éveken át teljesen meg voltam elégedve a T-vel, internet, tv, telefon szolgáltatásom van tőlük. Hiba volt felvették a jegyet, szerelő jött másnap, megjavította király.

Ez tartott két hónappal ezelőttig. Egyszercsak egyik pillanatról a másikra egyszerűen elbaszták a netet. Kész. Megszűnt, ennyi. Egy héten keresztül hívogattam őket, level 1 tech support minden alkalommal lerázott azzal, hogy kapcsolnak a level 2-höz, akik soha nem vették fel. Soha. Összesen kb. 6 órát hallgattam az irritáló zenét, mígnem a sokadik hívásra az egyik level 1-es csinált valamit amit addig bármelyikük megtehetett volna, és megjavult a net. Ennyi. Nem volt kellemes élmény.

Klóros Pizza 2015.02.12. 07:45:26

@killertom24: együttérzek, meg igazat adok, meg az user oldalán állok, meg a minden, de miért nem változtattál valamit? Nem szabad repetitív történetekbe belemenni. Nem térsz ki a beszélgetések menetére, hogy a legváltozatosabb szidalmazások vagy sirámok ellenére is ugyanazzal ráztak-e le vagy ugyanarra a szövegre reagált ugyanúgy a droid. A nemfelvevés hihető, a 6 óra viszont már nem. Kb. előtaggal sem. Ilyen ember nincs.

Manyecska 2015.02.12. 08:25:47

@V-itech_szerviz: nem szivi, ma valahogy semmi nem zavar kisimult vagyok /:P/ Ellenben ez itt a Pazarló Köcsög oldalon tippeket adhat neked a jövőre nézve, nem gondolod?

Rosszindulatú Vászka 2015.02.12. 09:38:33

Ne kelljen már többször szólnom, hogy ha valaki nagyon siet, illetve és vagy rühelli a géphangot meg a Für Elise-t illetve és vagy a háromütemnyi telefonzenét, akkor kérje az inglis opörétört, azt többnyire szinte azonnal kapcsolják. Ha meg már felvette, nem teheti le, nem diszkirminálsassa a Magyar Embereket. Vagy beszéljetek vele angolul. Ha akartok.

Vadászok Őrangyala 2015.02.12. 10:06:39

Jól van, remélem, Gergőt ma már nem engedik számítógép közelébe az ápolók.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 10:09:34

@Rosszindulatú Vászka: Angolul kell vele beszélni, különben lerakja. De tényleg azonnal kapcsol. Van annak egy diszkrét bája, mikor két ember hunglisül társalog.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.02.12. 10:35:24

@atpijkamo:
Elvitte a szisza.
Oppardőn, a nyúl vót az!

joska61 2015.02.12. 11:02:55

"Múltkor depressziós voltam. Felhívtam a lelkisegély-szolgálatot. Egy pakisztáni call centerbe kapcsoltak. Mondtam, hogy öngyilkos akarok lenni. Erre izgatottak lettek, és megkérdezték tudok-e teherautót vezetni..."

Manyecska 2015.02.12. 11:07:20

...nyulaknak fél nap várakozási idő az új posztra hamár teleszarták..xd ON

Róbert__ 2015.02.12. 12:24:33

@atpijkamo:

Fúúúúúú milyen elbaszottul mélyen látod a világ problémáit és milyen hihetetlenül okosat mondtál, tök nyomorékul idekeverve a kormányt, aminek kb. semmi köze ahhoz, hogy a T hogyan kezeli (le) az ügyfeleit. Nagyon okos vagy, tényleg. Gyanítom, egy pillanatra nem gondoltál bele, hánymillió ember van "földrajzilag" abban a helyzetben, hogy egyedüli ésszerű opció a T-Home pl. az internetszolgáltatás terén. Gyanítom, abba sem gondoltál bele, hogy 4-5 alkalommal 50 és 55 perc (!!!) várakozási idő mennyire fel tudja bosszantani az embert. Annál talán már csak az jobban, amikor ezek között 30-35 perc várakozás után szakad meg a vonat rendkívül misztikus módon...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 12:35:04

@Róbert__: "hihetetlenül okosat mondtál"

Hihetően okosat.

"hánymillió ember van "földrajzilag" abban a helyzetben, hogy egyedüli ésszerű opció a T-Home pl. az internetszolgáltatás terén."

Elenyésző.

"4-5 alkalommal 50 és 55 perc (!!!) várakozási idő"

Válts szolgáltatót, és nem bosszankodsz többet. Internetszolgáltatókkal Dunát lehet rekeszteni.

2015.02.12. 13:09:57

15 perc?????
múltkor 50 percnél tettem le...

de tényleg értelmetlen:

- összes menüt végignyomkodom = 10 perc
- kapcsol valakihez: megkérdezi, hova kapcsoljon...

utána meg várakozás... 15-150 perc...

Sandor Akarki 2015.02.12. 14:27:24

Telekomnál 15-30 perc az ügyintéző 2014-ben, kb. 5x kellett őket hívnom, mert nem volt net. Megkérdeztem, hogy "miii vaaaaan". Mindegyik betanítva azt mondta, hogy a napnak ebben a szakában kicsit hosszabb a várakozás, mert több az ügyfél. A jó benne az, hogy éjjel 11 és hajnali 2 között volt általában a probléma... Képzelem mi van akkor napközben. Felügyelet vizsgálódhatna egy kicsit, meg bírságolhatna egy nagyot, mert a tékom pont leszarja az ötperces szabályt.

szekertabor · provo.blog.hu 2015.02.12. 14:34:15

@atpijkamo: Mert "A vállalkozás az ügyfélszolgálati ügyintézőnek az ügyfélszolgálat felé indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható."

Az adott helyzetben nem az az elvárás, hogy öt percen belül várakozóra tegyék az ügyfelet, hanem hogy öt percen belül kapjon egy ügyintézőt, aki érdemben foglalkozik az ügyével (pl. felveszi az ügyfél adatait, rögzíti a panaszt, ha nem tud kapcsolni szakembert, visszahívást ígér reális időn belül, stb.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 15:51:55

@szekertabor: "élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható"

:)) Ez nagyon jó! Azt ugye icike-picikét te is érzed, hogy ez nem egy szabatos meghatározás? A T-fos ügyvédei valószínúleg a térdüet csapkodták nevettükben, mikor először olvasták a törvényt a menedzsment azon kérésére, hogy mondják meg, hogy lehet ezt okosban megoldani. Az eredményt láttuk a posztban.

Az élőhangos bejelentkezés érdekében mi várható el? Hát gondolom az, hogy felvegye valaki a telefont. Felvette? Fel. Kérdés?

A parlamenti léhűtőket szerteszéjjel kellene zavarni, hogy ilyen fos törvényeket hoznak.

Escaped 2015.02.12. 20:59:59

@Manyecska /válasz ment!/: Bizony! Látom, jó előre bespájzolsz belőle.

Manyecska 2015.02.13. 06:05:35

@V-itech_szerviz: Gyenge válasz. /nyúl/szar vagy.

Jegkoko 2015.02.14. 08:52:03

Manapság meg az autómata kapásból le akarja rázni az embert, hogy a megnövekedett hívás miatt kell várnom, miközben erről szó sincsen, de ezek után sok ember teszi le a telefont.

killerkaller 2015.02.14. 12:50:46

@atpijkamo: És a Röltex Rózsihoz jár kotonér:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.02.15. 13:00:09

@joska61:
Nálam meg azt kérdezték van-e hátizsákom
Kifranc érti ezeket a pakikat?!

anarch 2015.02.17. 09:20:01

Corporate accounts payable, Nina speaking. Just a moment!

www.youtube.com/watch?v=JK69jswc41Q
süti beállítások módosítása