Zsófi is hosszú í-vel szervizel, de ettől még nem érdemli meg, hogy egy csak papírrepülőnek alkalmas fecnire cseréljék a hűtőjét. Egyáltalán: mért ad ilyet a márkaszerviz, és mért nem veszi vissza, ha a partnere időközben felszívódott? Megkérdezzük őket. Zsófinak meg ezt a posztot ajánlom.
Kedves Homár!
A következő eset történt velem.
2 évvel ezelőtt vásároltam az electropark.hu webáruházban egy Zanussi hűtőszekrényt, ami tönkrement a napokban.... 2 év után - abból 1 évet külföldön töltöttem, tehát nem is használtam, szinte vadi új állapotban van.
Kihívtam a Zanussi-Electrolux márkaszervízt. Kijött egy szerelő, közölte hogy a gépnek annyi, javíthatatlan, elszállították. Mivel nem garanciális már (1 évig volt az), de a hűtőszekrény fiatal korára való tekintettel olyan lojálisak voltak velem, hogy adtak egy bónt, ami az Electroparkban levásárolható vagy egy ugyanolyan típusra vagy pedig készpénzben visszafizetésre jogosít. Örültem, hogy milyen jó is velemm a márkaszervíz.
Megnéztem az Electropark weboldalát, technikai okok miatt nem működik. Hívtam őket telefonon, nem létező telefonszám. Elmentem személyesen az Újbuda Centerbe ahol van a boltjuk, műszaki okok miatt zárva az üzlet. Felhívtam az Újbuda Center menedzsmentjét, ott azt a választ kaptam, hogy az Electropark ügyvezetőjét ők is keresik már, de totál eltűnt. Tehát: hiába kaptam a bónt amit "levásárolhatok", kérdem én, ilyen esetben mi a teendő?
A márkaszervízhez visszamentem ezzel a kérdésemmel, el is utasítottak, hogy ők a továbbiakban nem tudnak segíteni, mivel nem náluk vásároltam a terméket, ők nem tudnak másikat adni. Szerintem itt egy pici elcsúszás van, hiszen ők a hivatalos forgalmazók és ők vállalnak egyfajta "garanciát" a termékre, most az hogy a kereskedő tönkrement, nem az én hibám.
Mit tudtok tanácsolni, hogy hová forduljak az ügyben?
Szerintem más is póruljárt, kommunikálni kellene az oldalon az Electropark.hu eltűnését.Köszönettel,
üdvozlettel,
Kovács Zsófia
napalm 2015.02.18. 09:28:41
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 09:33:10
sarostehen 2015.02.18. 09:35:47
Egy lejárt garanciás termék után kapott 1 kupont, hogy ingyéé kap másikat?? Vagy kedvezményre jogosított??
És a márkaszerviz, hogy adhat engedményt egy bolt nevében?
Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 09:47:38
Tartós fogyasztási cikket meg csak őstermelőtől (itt ugye a gyártótól).
Ez van.
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 09:52:54
AtiSnatch 2015.02.18. 09:55:11
Bagoly és Bögöly?
Komojtalan 2015.02.18. 09:59:00
hobbitroll 2015.02.18. 09:59:27
Kérdezze meg a szervÍzt.
-
alternatíva
www.youtube.com/watch?v=T5i-GQQu-Ss#t=2732
2015.02.18. 10:04:10
uns97 2015.02.18. 10:05:18
AtiSnatch 2015.02.18. 10:05:34
hobbitroll 2015.02.18. 10:09:39
2., csereutalvány jó, értem?
3., csereutalványt azon boltokban lehet levásárolni, ahova nem szürkeimport útján szerezték be az adott cég termékeit. Mi is láttunk már ilyet, ha a kedves vadász azzal jön be, szépen lemásoljuk a papírból kilépő fényt, elmegyünk vele a disztribútorhoz, ő ad egy szép-új-színes-szagos terméket, azt megkapja vadász, mi az eredeti példányt a csereigazolásból, mindenki bó'dog. Ez persze csak akkor működik, ha azt a terméket, ami helyett csereutalványt adott a szervÍz, az importőr hozta be az országba -ezt a disztribútor a papiroson látható S/N alapján meg tudja mondani-(gyk.: fillérbaszó, szürkeimportos ilyenkor rábaxik)
Már meging egy nick 2015.02.18. 10:10:17
Ekkora átbaszást, ez hihetetlen :) Vége, javíthatatlan és elszállították :))
Ezt komolyan elhiszed? :)
Lojálisak voltak veled :) Úgy vertek át, hogy azt hiszed rendesek és ebben ez a zseniális.
A szervizben meglátták, hogy a hűtő vadi új állapotban van és szépen elválasztották a naiv tulajdonosától.
A szerelő meglátta benne a lehetőséget, hogy lesz egy szinte új hűtője otthonra, vagy eladja a franc tudja.
Mégis mért volt olyan fontos nekik elszállítani? Igen jó fejek :)
Kb. kicserélhette benne a termosztátot, vagy megigazított egy csatlakozást.
A garancia lejárt. A szerviz hiába adogat ilyen, meg olyan papírt, hogy azzal majd valaki más kicseréli. Ha olyan lojálisak veled akkor cserélték volna ki ők. Azt mégse lehet a webáruház szemére vetni, hogy megszűnt és a garancián túl már nem cseréli ki a hűtőt.
hobbitroll 2015.02.18. 10:12:18
AtiSnatch 2015.02.18. 10:12:38
McZozo 2015.02.18. 10:13:41
hobbitroll 2015.02.18. 10:14:12
uns97 2015.02.18. 10:16:32
Azzal hogy veszel egy szurke vagy ilyen olyan uton az orszagba bejuto cuccot, majd a szerviz kiallit egy papirost, hogy a bolt cserelje mar ki... Ez jo, leirta itt mas is, hogy konnyen allit ki a szerviz olyan papirt amit nem NEKI kell kicserelni - oldja meg a bolt ahogy akarja. Hangsulyolzom az a bolt ami a vevo altal is ismert 1 ev garral adta el a cuccot ami lejart. Ismetlem, ebben mi az en szegenysegi bizonyitvanyom nem tudom, de a te "felvilagosult" valaszaidtol majd megvilagosodom en is.
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 10:21:31
hobbitroll 2015.02.18. 10:21:49
hobbitroll 2015.02.18. 10:24:36
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 10:24:47
Az a szürkeimport. Rossz. Rossz. Rossz.
Már meging egy nick 2015.02.18. 10:25:00
Menjen oda ahol beváltják. Mért pont ott akarja ami zárva van? Ebben az esetben ez egy elégedett ügyfél poszt kellene legyen, mivel a garancia lejárata után egy évvel is kicserélik a hűtőjét (amit én kétlek).
Az meg, hogy a homár úgy hozza le ezt a posztot, hogy feketelista és a bolt neve szerintem nem korrekt, mert a bolt azon kívül hogy nincs nyitva jelenleg és valaha eladott egy már egy hűtőt, aminek a garanciája is már egy éve lejárt azon kívül nem követett el semmit.
uns97 2015.02.18. 10:29:10
hobbitroll 2015.02.18. 10:29:29
mert hülyének lenni alapvető emberi jog. A gondolkozás meg fárasztó.
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 10:32:35
Attól, hogy valamihez jogod van, még nem feltétlen kell bántón visszaélni vele :D
Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 10:32:49
Rendes gyártónak van rendes áruháza, vagy szerződött rendes, hasonló árukra szakosodott áruházzal, ahol GYÁRTÓI garanciát kap, nem olyat, mint nagy, de mégis ingoványos nagyáruházakba, hogy a garanciajegy maga a számla ill. blokk.
Naugye!
hobbitroll 2015.02.18. 10:35:23
téves. Ugyanis ebben az esetben a gyártó a disztribútorhoz irányít (ha van).
Szürkeimport az, ha megveszed külföldiában, ahol alacsonyabb a VAT, ott visszaigényeled, behozod ide, itt "elfelejted" befizetni utánna. Bár külföldiában még nem is muszáj visszaigényelni, már az is elég sok esetben, ha csak "elfelejted" itthon befizetni utána a vám/áfa/környezetvédelmi/csomagolási/tökömtuggyamégmilyen adókat/díjakat.
Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 10:36:31
Akinek nincs kedve olvasni: az inkriminált áruháznak látszó boltot a NAV kapcsolta le.
Game over.
kis olvasnivaló az anyaghoz:
www.olcsobbat.hu/boltok/electropark/
hvg.hu/kkv/20150126_VS_Nyolc_muszaki_webaruhazat_is_erinthete
sarostehen 2015.02.18. 10:41:18
Komojtalan 2015.02.18. 10:42:36
joska61 2015.02.18. 10:47:12
hobbitroll 2015.02.18. 10:47:40
Egy nálam okosabb ember mondta, hogy MI magyarok egoisták vagyunk. Nem kicsit. Nagyon. Nem sokan ismerik be, ha tévednek, valamit nem tudnak, és hajlandóak segítséget kérni.
Vadásznak annyit kellett volna tennie, hogy felhívja őket (kb. 30mp -ig tartott ezt megkeresni)
Kereskedelmi központ:
ELECTROLUX Lehel Kft.
1142 Budapest
Erzsébet királyné útja 87.
Tel: 06-1-467-3200
Fax: 06-1-467-3204
megbeszéli egy olyannal, aki tudja hogy működik ez (hogy hol tudja beváltani a csereutalványát). És örül az új hűtőjének mint majom a farkának.
Ezzel szemben, gondolkozás helyett írt egy emilt, hogy kotsog bolt, kotsog szervÍz, kotsog zanusszi, és különbenis, mindenki hülye, csak egyedül Ő helikopter.
szsuzsanna 2015.02.18. 10:53:31
Hosszan, és nagyon trágárul tudnék, a "Zanussi" nevezetű, hűtőkről írni tapasztalatból...
Voltunk olyan idióták, hogy azt hittük, hogy ez egy "márka" utóda (mer', ugye, régen a Lehel, az volt)
-(később, egy "szakbótos" ismerős, röhögve közölte, hogy amit Zanussi néven árulnak, na, az a gagyi kategória...)
-Ja, mi, "rendes bótban", drágán vettük.
A röhej, vagy dühítő: Idős anyukám vett egy "kívül-belül, ugyanilyennek kinéző" kombinált, nagy hűtőt, szintén rendes boltban, "tizenezerrel" olcsóbbat, -"nó ném"-, -papírjai szerint, spanyol gyártmányt, "megtekintéses szimpátia alapon"...
Az övé, most is ugyanúgy néz ki, kívül-belül, és hibátlanul működik.
-a Zanussink:
-a kompresszor, -amint betöltötte a két év garanciát, szinte azonnal megdöglött: -majd' negyvenezer a csere...
-"apróságok":-ajtó gumiszigetelés, szinte kezdettől, penészedik, szakad...
-ajtón levő műanyag tartók egyike, igen rövid idő alatt kidobható...
-a polcok műanyag szegélye töredezik, málik, porlik...
-a polctartó műanyag szegélyek dettó...
-az alsó, "zöldséges doboz" eleje kitört, -szerencsére, a régi Lehel hűtő két darabból álló dobozát eltettük és befér..
-az legalsó üvegpolc "magától elrepedt", isten bizony "csak úgy"...
Megjegyzem, az előző két Lehel hűtőnket, több évtizedes szolgálat után, tovább ajándékoztuk, szinte "eredeti állapotban", -és, még ott is, jó sokáig használták őket...
-Lényeg: -néhány év után: -nekünk van egy "romhalmaz" Zanussink.
Szerencsére az anyámé azóta is tökéletes...
hobbitroll 2015.02.18. 10:56:32
A gyártót nem érdekli az áfa. Az a vásárlót érdekli. Ha valahol olcsóbb, ált. ott fogja megvenni. Miért olcsóbb? Mert az esetek nagyrészében csempész árú (szürkeimport). Ezt értelemszerűen nem fogod tudni itthon márkaszervizben garanciában javíttatni, mert nincs magyar gar.leveled. Ha valahogy mégis szerez a bolt, és ad a termékhez, természetesen a szerviz átveszi a készüléket, ha nem javítható, ad egy csereutalványt, "Ők" (szerviz) nem tudják, hogy az adott termék szürkeimportos e. Azt a disztribútor (importőr) tudja megmondani, amikor eljut hozzá a papiros. Na ilyenkor van az, hogy térdre-imához, mert új terméket nem fogsz kapni, az biztos (legalábbis nagyon-nagyon valószínű).
De ez ebben az esetben irreleváns. Zanussi-ról van szó, azt meg itthon gyártáják. Csak akarni kellene megoldani a problémát, és nem élvezni.
2015.02.18. 10:56:52
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 10:58:09
Tévedés, az Electrolux Magyarország nem fog jótállni helyette, mert semmilyen szinten nem törvényi kötelezettsége. Legfeljebb jófejségből megteheti, ha akarja.
FDToth 2015.02.18. 10:59:03
de tényleg, levél a zanuissinak, és tuti kitalánka vmi jó megoldást :)
2015.02.18. 11:01:24
hobbitroll 2015.02.18. 11:01:52
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 11:07:32
Hinnye. Régen ilyen nem vót!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 11:08:40
Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 11:11:26
Serivor 2015.02.18. 11:16:04
hobbitroll 2015.02.18. 11:16:10
hobbitroll 2015.02.18. 11:17:53
Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 11:29:17
www.olcsobbat.hu/boltok/electropark/
hvg.hu/kkv/20150126_VS_Nyolc_muszaki_webaruhazat_is_erinthete
Már meging egy nick 2015.02.18. 11:38:41
El kellene dönteni mit értünk alatta.
Azt hogy össze vissza utaztatott áfa csalt termékről van szó (bár garancia még ennek ellenére is működhetne).
Vagy azt, hogy a kizárólagosnak kikiáltott importőr nem nedvesíthette meg a csőrét, mivel egy másik - alacsonyabb árréssel dolgozó - kereskedőn keresztül hozták be az országba a terméket.
Aztán, hogy ki hol mért éppen ott vásárol ahol vevői döntés, hogy ki miben bízik. Abban hogy nem lesz gond és inkább legyen olcsóbb, vagy inkább fizet +10-20-30 ezret és jobban bízik a garanciális háttérben. Aztán kiderül kinek volt igaza.
hobbitroll 2015.02.18. 11:53:01
Azért ez nem ennyire egyszerű. Ne csak az importőr hasznát nézd (ami végülis jogos, ki az a hüje, aki kereskedéssel foglalkozik, és 0% haszonnal akar dolgozni), de mégis csak fenn kell tartani egy szervizhálózatot. Gondoskodni kell a készülékek cseréjéről, alkatrész utánpótlásról. Aztán jön az, hogy megveszed mondjuk dajcslandban (mert ott dolgozol), a kereskedelmi oldalon ott megjelenik a haszon, aztán itthon szervizeltetnéd. Így itt megjelenik a költség. Amit előbb-utóbb megun a gyártó, s azt mondja, jó, ha ott (esetünkben orbánisztánban) nem vásárolnak, csak szervizbe hordják, akkor nem forgalmazzuk tovább, mert NEM ÉRI MEG (ez gondolom érthető). Aztán szép-lassan kivonul az adott piacról (lásd panasonic). Nehéz okosnak lenni ebben a kérdésben. De ha azt akarod, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposztából is maradjon egy kevés, akkor próbáld ott szervizeltetni, ahol vásároltad (és viszont, ott vásárolj, ahol használni -szervizeltetni- fogod)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 11:59:46
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:08:41
Pont azt követte el, hogy nincs nyitva. Nyilván a garanciális időn belül adott el még árut, azoknak az esetleges garanciális ügyeit kell intéznie, nem szüntetheti meg a telefonját, elérhetőségeit.
Már meging egy nick 2015.02.18. 12:11:30
Csak innentől az értelmét veszti az egész EU, hiába áramolhatnak az áruk szabadon, ha a garancia nem áramlik velük együtt.
A megfelelő megoldás azt lenne, hogy olyan gyári garanciát adna a gyártó, ami minden EU -s országban érvényes. Mert végül is ha a hűtőre az van írva, hogy Zanussi, azt a gyártó legyártotta, a pénzt megkapta érte, ha hibás akkor szarul gyártotta és a szerelést ki kellene perkálnia annak a szerviznek amelyik megcsinálja a javítást akár szlovák, akár német, akár magyar importőr vámoltatta.
Bár szerintem itt nem erről van szó. Ejj de jó lenne, ha a poszter megnyilvánulna, hogy végül is másik boltba, bármelyik boltba kapott-e a papírfecniért új hűtőt.
hobbitroll 2015.02.18. 12:12:59
Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 12:16:13
@atpijkamo: ne beszélj zöldeket, látod, hogy megteheti.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:18:14
Mert erre szól a szerződése?
Nyilván a szerviz nem pusziból dolgozik. Meg kell nézni, milyen szerződést kötött a gyártóval, vagy az eladóval. Lehet, hogy darabra kapja a fizetséget, lehet, hogy átalányba dolgozik, mittomén. Ha elsősorban a saját eladásai kell fedezzék a szervizköltséget is, akkor persze, hog nem szereti javítani a máshol vsárolt terméket, de nyilván mások is javíták az ő eladott termékeit is, úgyhogy hosszútávon ez kiegyenlítődik. Ilyen alapon elküldeni a panaszkodó vevőt erős szarrágás.
Már meging egy nick 2015.02.18. 12:22:20
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 12:22:22
Az Apple tényleg jó. Apszolúte kiépített értékesítési hálózattyuk van, még nagyáruházak parkolóiban is dolgoznak lakossági értékesítőik.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:24:32
Már meging egy nick 2015.02.18. 12:25:54
Éppen ebben látom a problémát, hogy mért nem olyan szerződések vannak a gyártók és a szervizek között, ami alapján a szerviz megkapja a pénzét a javításért bárhol is vették meg a terméket. Hiszen a gyártó ugyanúgy megkapta a pénzét a termékért végül bárhol veszi is a kezébe a fogyasztó.
Már meging egy nick 2015.02.18. 12:28:55
A szerviz ha utalványt osztogat akkor adjon olyat amit létező boltban is le lehet vásárolni úgyis ki kell fizetnie a kereskedőnek mert az ingyen nem fog adni.
Vagy akkor hány évig kell egy boltot fenntartani a bezárása után? 10, vagy 20 év múlva is ott kell legyenek, hátha valamelyik szerviz olyan utalványt fog egyszer kiadni ami csak náluk lesz érvényes?
hobbitroll 2015.02.18. 12:30:05
Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 12:30:05
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:31:09
Nyilván nem. Poszter története értelmetlen. Legvalószínűbb, hogy érvényes volt a garancia.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:33:02
Az egy logisztikai rémálom lehet kideríteni minden esetben, hol vették a terméket. És ha lopták?
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 12:39:24
Amíg garanciális, addig számla/blokk kell, azon rajta van. Utána fizetős a javítás, tök mindegy, hol vették.
Már meging egy nick 2015.02.18. 12:42:19
Amúgy érdekelne a műszaki háttere is, hogy mitől válik egy hűtőszekrény egy év után teljesen javíthatatlanná. Műszakilag.
Mit nem tud kicserélni benne a márkaszerviz?
Mi romolhatott el benne? A hőfokszabályozó? Kompresszor? Ajtózsanér?
Mégis mi az a hiba amit egy márkaszerviz nem tud elhárítani?
Szerintem az az alig használt hűtő már valamelyik szerelőnél, vagy rokonánál vígan ketyeg. Örültek a kivételes alkalomnak, hogy el lehetett szállítani díjtalanul. Nyilván veszélyes hulladék :)
Én a saját zanussi hűtőnket eddig még mindig meg tudtam javítani és még csak azt se mondom magamról, hogy szerelő vagyok.
Leone_510 2015.02.18. 12:48:21
Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 12:50:14
Nem írhatom, hogy cigányok árujják a kamu nyálfónokat, mer' akkor kibasznak innét :D
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.02.18. 13:46:23
VT Man 2015.02.18. 14:21:19
Ott szériahibás volt a cucc, kaptam papírt, MediaMarkt-ban már nem volt olyan modell (az összeset kivonták a forgalomból) visszakértem a pénzt és vissza is kaptam.
Igaz, MediaMarkt volt (szerencsére).
2015.02.18. 14:21:28
Nehogy már milliárdos cégek ne tudják ezt megoldani, ha akarják... csak éppen nem is akarják. Minél több ügyfelet tudnak elhajtani, annál nagyobb az év végi prémiumkeret. A korrekt ügymenet meg csak pénzbe kerülne...
VT Man 2015.02.18. 14:22:47
"Amúgy érdekelne a műszaki háttere is, hogy mitől válik egy hűtőszekrény egy év után teljesen javíthatatlanná. Műszakilag."
Ez egy jó kérdés, nekem pl. No-frostos hűtő volt, csak időnként befagyott a ventilátora a mélyhűtő rekeszben.
Tervezési (vagy tesztelési) hiba, nem lehet vele mit csinálni.
2015.02.18. 14:25:29
De tényleg.
Tessék, itt a cikk: index.hu/tech/2013/08/11/tian_yu/
2015.02.18. 14:28:55
2015.02.18. 14:33:18
VT Man 2015.02.18. 14:38:30
Elvileg azóta emelkedtek a bérek:
africa.chinadaily.com.cn/weekly/2014-04/25/content_17464119.htm
""The base wage is 2,500 yuan a month," she says. "With overtime, I can get about 3,700 or 3,800 yuan." "
Alapfizu 107 ezer Ft, túlórával 160 ezer Ft/hó.
Aki nem munkás, hanem magasabb szinten van, az még jobban keres: kb. 600 ezer Ft/hó
"Sun is now an assistant production manager and mother of two. Her working day is roughly 8 hours, with a 90-minute lunch break. She makes about 16,000 yuan ($2,550, 1,850 euros) per month,"
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 14:57:06
McZozo 2015.02.18. 15:25:59
McZozo 2015.02.18. 15:32:22
alprazolam 2015.02.18. 15:36:26
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.02.18. 16:53:20
1. A hibás teljesítés tényét a márkaképviselet elfogadja, a termék hibás.
2. Azt leadtad
3. Az nem javítható, így a szavatossági jogok közül csak a kicserélés és a szerződéstől elállás játszik.
Viszont a szavatosság kapcsán a kötelezett valóban a bolt. Ha be is zárt, a céget fel lehet szólítani szépen, tértivevényes levélben. Ha felszámolás alatt van, akkor a felszámolót is.
Ha az elérhetetlenségre és az igazolt szavatossági jogodra hivatkozva elállsz a szerződéstől (tértivevényes levélben) akkor, ha nem fizetnek, akkor elindíthatod a fizetési meghagyásos eljárást, felszámolást, stb.
A gond csak az, hogy a NAV is eljár ellenük, ő pedig a hitelezők között előbb van a sorban, te csak akkor kapsz pénzt, ha a NAV, a bankok, stb. minden pénzüket visszakapták...
A szerviz valóban nem tehet semmit, nem náluk van a készülék ára, nem ők tudnak felfelé jogokat érvényesíteni. De nem is ők verték a bolt faszával a csalánt, mert ott a szavatossági jog megvan...
Aureliano Buendía 2015.02.18. 18:05:15
2015.02.18. 18:38:54
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.18. 18:39:55
Leány koromban pár dobozt megszegeltem!
DE! A frigó TARTÓS FOGYI CIKK!! Teccen érteni? Amiknek kettő év a garancijája!
Amejiket kevesebbé aggyák az humbug sumákság!
Két napja voltam a nemhűjéknél körbelesni, mert az enyém is bevénült (kb.12 éves NUSIKA) Zömén rajtuk a fecni, hogy a gari 24 hós!!! Most is vele kacsingózom, (kombino) csak propelleres nem köll: (no-frost) Maradok a "kényszer hűtésesnél" mert kevesebb a meghibásodás. No és két évig minden csereszabatos! Utána még egy pár hónapig márkavédelem ürügyén lehet asztalt emelgetni!
@dr. Hörömpő Töhötöm: Önben kész kolléga veszett meg! :)
No és a lényeg 8 azaz NYÓC évre csinálnak dobozt. Vegyél utána másikat!
Lux, Vörpuli, nem köll! Marad a Nusi még ha szar is! Könnyű +szegelni!
2015.02.18. 18:48:29
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 19:01:52
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.18. 19:05:57
Akkor járt le a BOCS teknológia. Akkor a gyártmányfejlesztési főmérnök kiselőadást tartott az elkövetkező jövőről....
Akkor mondta, nékünk, hogy az felejtős ha elmentek a dobozok 20-25 évet, hogy szerelőt nem láttak, szóval felejtős!
Nyolc év! Ha elmegy 10 pl. évet örüljön a gazdi.
Az ammóniás sokat bír csak sokat fogyaszt. De legalább lopakodó üzemben ballag! :)
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.18. 19:11:24
Már meging egy nick 2015.02.18. 19:57:28
Annyira azért nem egyszerű, hogy ír levelet aztán fizetési meghagyás, mert bár a márkaszerviz "elismerte" a hibát a csereutalvánnyal, az nem jelenti, hogy a forgalmazó is elismerte, illetve a papír amit adott nem feltétlenül felel meg mint szakvélemény és amennyiben szakvéleménynek minősül a bolt nem köteles azt elfogadni. Beszerezhetne például másik szakvéleményt, persze így hogy nem elérhetőek, a hűtő meg már ki tudja hol van már nem egyszerű.
Szóval egy szimpla fizetési meghagyásnak élből ellentmondhat és akkor kb. semmi nem történt, csak a közjegyző keres egy kis pénzt.
Mondjuk ha nem járnak utána akkor meg lehet kis szerencsével elszalasztják, hogy ellent mondjanak.
Amennyiben a bolt nem fogadja el a vevő szakvéleményét jöhet a békéltető testület, aztán a bíróság. Kérdés van-e értelme egy felszámolás alatt álló céggel pereskedni.
Másik kérdés ami igen érdekelne, hogy mi lehetett a hiba egy éves használat után ami miatt javíthatatlan lett a hűtő.
2015.02.18. 20:31:00
Ebbe való patronod biztos nincs se neked, se másnak. 15,5mm az átmérője. Hogy ez hogy jött ki a svédeknek, azt nem tudom, de nem találtam sehol ilyet, úgyhogy egyedi gyártás lett belőle. Hozzáteszem, az sem volt valami őrületes összeg, valamivel több mint 10e Ft-ért csinálták meg az újat, ez még mindig jobb, mint vadászni.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 22:13:04
joska61 2015.02.19. 09:25:58
2015.02.19. 09:44:59
A márkaszerviz, garanciában nem zárhatja ki azt a szakaszt. Neki az eredeti állapotot kell helyreállítania, és hogyha nem lehet, akkor csereutalványra megy. Garancia után már lehet úgy menteni a menthetőt, ahogy mondod, nem kétséges, hogy utána még évekig lehet benne tárolni a tojást meg a vajat.
svinjahond 2015.02.19. 10:37:29
bounty112 2015.02.19. 11:37:47
2015.02.19. 16:25:01
Gondolom, hogy valami könyveléstechnikai oka van ennek.
Répázó 2015.02.20. 06:46:03
joska61 2015.02.20. 10:06:51
2015.02.20. 10:19:46