Tékozló Homár

Feketelista: Electropark.hu

2015.02.18. 09:28 | Homár Hilda | komment

electropark_uj_buda_center.jpg

Zsófi is hosszú í-vel szervizel, de ettől még nem érdemli meg, hogy egy csak papírrepülőnek alkalmas fecnire cseréljék a hűtőjét. Egyáltalán: mért ad ilyet a márkaszerviz, és mért nem veszi vissza, ha a partnere időközben felszívódott? Megkérdezzük őket. Zsófinak meg ezt a posztot ajánlom.

Kedves Homár!

A következő eset történt velem.

2 évvel ezelőtt vásároltam az electropark.hu webáruházban egy Zanussi hűtőszekrényt, ami tönkrement a napokban.... 2 év után - abból 1 évet külföldön töltöttem, tehát nem is használtam, szinte vadi új állapotban van.

Kihívtam a Zanussi-Electrolux márkaszervízt. Kijött egy szerelő, közölte hogy a gépnek annyi, javíthatatlan, elszállították. Mivel nem garanciális már (1 évig volt az), de a hűtőszekrény fiatal korára való tekintettel olyan lojálisak voltak velem, hogy adtak egy bónt, ami az Electroparkban levásárolható vagy egy ugyanolyan típusra vagy pedig készpénzben visszafizetésre jogosít. Örültem, hogy milyen jó is velemm a márkaszervíz.

Megnéztem az Electropark weboldalát, technikai okok miatt nem működik. Hívtam őket telefonon, nem létező telefonszám. Elmentem személyesen az Újbuda Centerbe ahol van a boltjuk, műszaki okok miatt zárva az üzlet. Felhívtam az Újbuda Center menedzsmentjét, ott azt a választ kaptam, hogy az Electropark ügyvezetőjét ők is keresik már, de totál eltűnt. Tehát: hiába kaptam a bónt amit "levásárolhatok", kérdem én, ilyen esetben mi a teendő?

A márkaszervízhez visszamentem ezzel a kérdésemmel, el is utasítottak, hogy ők a továbbiakban nem tudnak segíteni, mivel nem náluk vásároltam a terméket, ők nem tudnak másikat adni. Szerintem itt egy pici elcsúszás van, hiszen ők a hivatalos forgalmazók és ők vállalnak egyfajta "garanciát" a termékre, most az hogy a kereskedő tönkrement, nem az én hibám.

Mit tudtok tanácsolni, hogy hová forduljak az ügyben?
Szerintem más is póruljárt, kommunikálni kellene az oldalon az Electropark.hu eltűnését.

Köszönettel,
üdvozlettel,
Kovács Zsófia

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napalm 2015.02.18. 09:28:41

nem olvasom el, első!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 09:33:10

És ezt így hogy? A márkaszerviz a más faszával veri a csalánt?

sarostehen 2015.02.18. 09:35:47

Ezt nem értem.
Egy lejárt garanciás termék után kapott 1 kupont, hogy ingyéé kap másikat?? Vagy kedvezményre jogosított??

És a márkaszerviz, hogy adhat engedményt egy bolt nevében?

Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 09:47:38

Sztem vadász, azazhogy bukta.

Tartós fogyasztási cikket meg csak őstermelőtől (itt ugye a gyártótól).

Ez van.

Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 09:52:54

It egy pici elcsúszás van. Igen, ifjú vadásztanítvány, a kis buksidban. Nem is pici elcsúszás.

AtiSnatch 2015.02.18. 09:55:11

"Zsófi is hosszú í-vel szervizel, de ettől még nem érdemli meg, hogy egy csak papírrepülőnek alkalmas fecnire cseréljék a hűtőjét. Egyáltalán: mért ad ilyet a márkaszerviz, és mért nem veszi vissza, ha a partnere időközben felszívüdott?"

Bagoly és Bögöly?

Komojtalan 2015.02.18. 09:59:00

Én is szívesen adok egy csereutalványt ha nem nálam kell beváltani :-). Egyébként én azért kihívnék más szerelőt is, mert nem vagyok meggyőződve a javíthatatlanságról, vagy ha igen akkor én az adott márkánál reklamálnék, nem ott ahol vettem és lejárt a garanciám.

hobbitroll 2015.02.18. 09:59:27

Elvileg máshol is levásárolhatja (értelemszerűen máshol nem fognak neki pénzt visszaadni).
Kérdezze meg a szervÍzt.
-
alternatíva
www.youtube.com/watch?v=T5i-GQQu-Ss#t=2732

uns97 2015.02.18. 10:05:18

Ez rohadt jo. A szakszerviz megallapitja hogy a huto javithatatlan, erre ad egy papirt hogy a BOLT ahol 1 ev garanciaval vette az illeto es habokban van mar a garancia cserelje ki ujra vagy adja vissza a penzt. Korrekt kis szerviz ez na. :D Hosunk megvette 1 ev garanciaval - amit a vasarlaskor is tudott hogy 1 azaz EGY ev. Letelt. Kulfoldon volt, a huto emiatt szinte zsir uj (aha, ja :D) - ez a RIZSA minek kell, az ugy szempontjabol tok felesleges, hacsak arra nem vilagit ra, hogy aki 1 evre kulfoldre megy az elotte adja el a hutojet (meg minden garanciat tekintve lejaroban levo muszaki cikket) - ugysem lesz ra szuksege ott ahova megy. De azt tudja, hogy az a garancia amivel o megvette a cuccot az idokozben lejart. Majd elvarna, hogy a BOLT (nem, veletlennul sem a szerviz ami kiallitotta az "okossagot") vagy csereljek UJ keszulekre vagy adja vissza a penzet (hangsulyozom, 1 evvel a gar ido lejarta utan :D) Na ilyen "garancialis" ugyintezesek erdekelnenenk engem is - lenne kismillio lejart garanciaju, bedoglott, de alig hasznalt szinte zsir uj cuccom. :D

AtiSnatch 2015.02.18. 10:05:34

@faszópo: meg meg is szok mérni valamit.

hobbitroll 2015.02.18. 10:09:39

@Komojtalan: 1., a hüttő már nincs a vadásznál.
2., csereutalvány jó, értem?
3., csereutalványt azon boltokban lehet levásárolni, ahova nem szürkeimport útján szerezték be az adott cég termékeit. Mi is láttunk már ilyet, ha a kedves vadász azzal jön be, szépen lemásoljuk a papírból kilépő fényt, elmegyünk vele a disztribútorhoz, ő ad egy szép-új-színes-szagos terméket, azt megkapja vadász, mi az eredeti példányt a csereigazolásból, mindenki bó'dog. Ez persze csak akkor működik, ha azt a terméket, ami helyett csereutalványt adott a szervÍz, az importőr hozta be az országba -ezt a disztribútor a papiroson látható S/N alapján meg tudja mondani-(gyk.: fillérbaszó, szürkeimportos ilyenkor rábaxik)

Már meging egy nick 2015.02.18. 10:10:17

Szerintem téged átvertek. Ügyesen megszabadítottak a szinte vadi új hűtődtől.

Ekkora átbaszást, ez hihetetlen :) Vége, javíthatatlan és elszállították :))

Ezt komolyan elhiszed? :)

Lojálisak voltak veled :) Úgy vertek át, hogy azt hiszed rendesek és ebben ez a zseniális.

A szervizben meglátták, hogy a hűtő vadi új állapotban van és szépen elválasztották a naiv tulajdonosától.

A szerelő meglátta benne a lehetőséget, hogy lesz egy szinte új hűtője otthonra, vagy eladja a franc tudja.

Mégis mért volt olyan fontos nekik elszállítani? Igen jó fejek :)

Kb. kicserélhette benne a termosztátot, vagy megigazított egy csatlakozást.

A garancia lejárt. A szerviz hiába adogat ilyen, meg olyan papírt, hogy azzal majd valaki más kicseréli. Ha olyan lojálisak veled akkor cserélték volna ki ők. Azt mégse lehet a webáruház szemére vetni, hogy megszűnt és a garancián túl már nem cseréli ki a hűtőt.

hobbitroll 2015.02.18. 10:12:18

@uns97: jól láthatóan nem vagy tisztában azzal, hogyan is múkodik ez. Inkább hallgass, mert csak a szegénységi bizonyítványt állítod ki magadról.

McZozo 2015.02.18. 10:13:41

@Komojtalan: Mire hivjon ki masik szerelot ha elvittek a keszuleket ?

hobbitroll 2015.02.18. 10:14:12

@Már meging egy nick: te is hallgass inkább. fentebb leírtam nagy vonalakban mire/miért jó a csereutalvány (cserére jogosító igazolás). Senki nem lett átbacva.

uns97 2015.02.18. 10:16:32

Nem tudom mivel nem vagyok tisztaban ?

Azzal hogy veszel egy szurke vagy ilyen olyan uton az orszagba bejuto cuccot, majd a szerviz kiallit egy papirost, hogy a bolt cserelje mar ki... Ez jo, leirta itt mas is, hogy konnyen allit ki a szerviz olyan papirt amit nem NEKI kell kicserelni - oldja meg a bolt ahogy akarja. Hangsulyolzom az a bolt ami a vevo altal is ismert 1 ev garral adta el a cuccot ami lejart. Ismetlem, ebben mi az en szegenysegi bizonyitvanyom nem tudom, de a te "felvilagosult" valaszaidtol majd megvilagosodom en is.

Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 10:21:31

Egy forgalmazó mióta partnere a márkaszerviznek értékesítés tekintetében? És miért kéne visszavegye a cetlit? Tolmácsot kérek. Valaki fordítsa le hildáról magyarra.

hobbitroll 2015.02.18. 10:21:49

@Rosszindulatú Vászka: az őstermelőtől nem tudsz ugye. Pontosabban tudsz, de akkor sokat (több 100?1000?) kell venned. Akkor áll veled szóba a gyártó. Erre való a kisker. Tanulság? Az nincs. Pontosabban van, de nem fog tecceni. Nem érdemes baxni a fillért. Olyan terméket kell vásárolni, amihez kap (esetünkben) magyar nyelvű, gyártói garancia levelet. Leadhatja a szervÍzben, ha megszűnt a cég/bolt ahol eredetileg vásárolta, ha kap csereutalványt, azzal bemehet bárhova, ahol nem szürkeimportos cuccokat forgalmaznak (a forgalmazó -kisker- INGYEN kapja meg a disztribútortól a csereutalványért cserébe az adott terméket). Ja, hogy ez 1-2-5eHUF -al drágább? Nem tetszik? Akkor lehet baxni a fillért tovább, aztán lehet jönni rinyálni, hogy a nyomi szervÍz megcoptatta ... pedig nem, csak szopás szerint a vadász volt a hüje

hobbitroll 2015.02.18. 10:24:36

@Vadászok Őrnyula: forgalmazó lefényeli a cetlit, elballag vele a disztribútorhoz, ott megkapja a terméket INGYEN, azt odaaggya a vadásznak, vadász a cetli eredetijét, mindenki bó'dog. A szervÍz szervÍzel, a forgalmazó forgalmaz. Mit nem lehet ezen érteni? Ha a szervÍz nem tudja megjavítani, akkor ad egy cetlit amiért cserébe kapsz egy zsír új készüléket A FORGALMAZÓTÓL (mert a szervÍz szervÍzel -ha tud- és NEM forgalmaz). Ez tényleg ennyire bonyolú't? :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 10:24:47

@Rosszindulatú Vászka: "őstermelőtől (itt ugye a gyártótól)."

Az a szürkeimport. Rossz. Rossz. Rossz.

Már meging egy nick 2015.02.18. 10:25:00

@hobbitroll: ha máshol is be lehet váltani a kamu csereutalványt akkor minek is nyíg a posztoló?

Menjen oda ahol beváltják. Mért pont ott akarja ami zárva van? Ebben az esetben ez egy elégedett ügyfél poszt kellene legyen, mivel a garancia lejárata után egy évvel is kicserélik a hűtőjét (amit én kétlek).

Az meg, hogy a homár úgy hozza le ezt a posztot, hogy feketelista és a bolt neve szerintem nem korrekt, mert a bolt azon kívül hogy nincs nyitva jelenleg és valaha eladott egy már egy hűtőt, aminek a garanciája is már egy éve lejárt azon kívül nem követett el semmit.

uns97 2015.02.18. 10:29:10

@hobbitroll: pontosan ezt akartam irni en is, csak megeloztel. Az aminek a menetet te IS leirtal az pontsoan jo ha hivatalos a beszerzes menete, DE akkor dragabb is a veteli ar. Reszemrol a konkluzio: vasarlas ELOTT kell elgondolkozni ki mit, hol vesz. Vasarlas UTAN, meg a szurkere (de par ezer Ft-tal olcsobb cuccra) adott "1 ev garancia" lejarta utan az egesz mar csak "kiserletezgetes" ki mennyire lesz esetleg rendes es intez valamit vagy szettarja a kezet, hogy sorry. Azt hiszem most mar egy sikon vagyunk talan. :)

hobbitroll 2015.02.18. 10:29:29

@Már meging egy nick: röviden és tömören:
mert hülyének lenni alapvető emberi jog. A gondolkozás meg fárasztó.

Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 10:32:35

@hobbitroll:
Attól, hogy valamihez jogod van, még nem feltétlen kell bántón visszaélni vele :D

Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 10:32:49

@atpijkamo: én olyat nem állítottam, hogy olyan szürkeimpportos izé.

Rendes gyártónak van rendes áruháza, vagy szerződött rendes, hasonló árukra szakosodott áruházzal, ahol GYÁRTÓI garanciát kap, nem olyat, mint nagy, de mégis ingoványos nagyáruházakba, hogy a garanciajegy maga a számla ill. blokk.

Naugye!

hobbitroll 2015.02.18. 10:35:23

@atpijkamo: "Az a szürkeimport. Rossz. Rossz. Rossz. "
téves. Ugyanis ebben az esetben a gyártó a disztribútorhoz irányít (ha van).
Szürkeimport az, ha megveszed külföldiában, ahol alacsonyabb a VAT, ott visszaigényeled, behozod ide, itt "elfelejted" befizetni utánna. Bár külföldiában még nem is muszáj visszaigényelni, már az is elég sok esetben, ha csak "elfelejted" itthon befizetni utána a vám/áfa/környezetvédelmi/csomagolási/tökömtuggyamégmilyen adókat/díjakat.

Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 10:36:31

Electropark Gate

Akinek nincs kedve olvasni: az inkriminált áruháznak látszó boltot a NAV kapcsolta le.

Game over.

kis olvasnivaló az anyaghoz:

www.olcsobbat.hu/boltok/electropark/

hvg.hu/kkv/20150126_VS_Nyolc_muszaki_webaruhazat_is_erinthete

sarostehen 2015.02.18. 10:41:18

@hobbitroll: Szerinted menyire életszerű, hogy 1 évvel a gari lejárta utána kap csereutalványt, vagy pénzvisszafizetést???? Naugye...

Komojtalan 2015.02.18. 10:42:36

@hobbitroll: És mit érdekli a gyártót az ÁFA? Ez csak egy kamu lerázás a gyártók részéről.

joska61 2015.02.18. 10:47:12

Hivatalos szerviz nem feltétlenül egyenlő a hivatalos forgalmazóval. Ráadásul mivel magyar termékről van szó, lehet ez nem is így megy. Én egy levelet azért dobkén a gyártónak közvetlenül, az ilyen ügyeket "márkavédelem" címén elég jól szokták kezelni.

hobbitroll 2015.02.18. 10:47:40

@Vadászok Őrnyula: Ő (vadász) nem vissza, hanem ÉL a jogával.
Egy nálam okosabb ember mondta, hogy MI magyarok egoisták vagyunk. Nem kicsit. Nagyon. Nem sokan ismerik be, ha tévednek, valamit nem tudnak, és hajlandóak segítséget kérni.
Vadásznak annyit kellett volna tennie, hogy felhívja őket (kb. 30mp -ig tartott ezt megkeresni)
Kereskedelmi központ:

ELECTROLUX Lehel Kft.
1142 Budapest
Erzsébet királyné útja 87.

Tel: 06-1-467-3200
Fax: 06-1-467-3204

megbeszéli egy olyannal, aki tudja hogy működik ez (hogy hol tudja beváltani a csereutalványát). És örül az új hűtőjének mint majom a farkának.
Ezzel szemben, gondolkozás helyett írt egy emilt, hogy kotsog bolt, kotsog szervÍz, kotsog zanusszi, és különbenis, mindenki hülye, csak egyedül Ő helikopter.

szsuzsanna 2015.02.18. 10:53:31

-Bocs., hogy "visszaélek"...
Hosszan, és nagyon trágárul tudnék, a "Zanussi" nevezetű, hűtőkről írni tapasztalatból...
Voltunk olyan idióták, hogy azt hittük, hogy ez egy "márka" utóda (mer', ugye, régen a Lehel, az volt)

-(később, egy "szakbótos" ismerős, röhögve közölte, hogy amit Zanussi néven árulnak, na, az a gagyi kategória...)
-Ja, mi, "rendes bótban", drágán vettük.
A röhej, vagy dühítő: Idős anyukám vett egy "kívül-belül, ugyanilyennek kinéző" kombinált, nagy hűtőt, szintén rendes boltban, "tizenezerrel" olcsóbbat, -"nó ném"-, -papírjai szerint, spanyol gyártmányt, "megtekintéses szimpátia alapon"...
Az övé, most is ugyanúgy néz ki, kívül-belül, és hibátlanul működik.
-a Zanussink:
-a kompresszor, -amint betöltötte a két év garanciát, szinte azonnal megdöglött: -majd' negyvenezer a csere...
-"apróságok":-ajtó gumiszigetelés, szinte kezdettől, penészedik, szakad...
-ajtón levő műanyag tartók egyike, igen rövid idő alatt kidobható...
-a polcok műanyag szegélye töredezik, málik, porlik...
-a polctartó műanyag szegélyek dettó...
-az alsó, "zöldséges doboz" eleje kitört, -szerencsére, a régi Lehel hűtő két darabból álló dobozát eltettük és befér..
-az legalsó üvegpolc "magától elrepedt", isten bizony "csak úgy"...
Megjegyzem, az előző két Lehel hűtőnket, több évtizedes szolgálat után, tovább ajándékoztuk, szinte "eredeti állapotban", -és, még ott is, jó sokáig használták őket...

-Lényeg: -néhány év után: -nekünk van egy "romhalmaz" Zanussink.
Szerencsére az anyámé azóta is tökéletes...

hobbitroll 2015.02.18. 10:56:32

@Komojtalan: kevered a szezont a fazonnal :)
A gyártót nem érdekli az áfa. Az a vásárlót érdekli. Ha valahol olcsóbb, ált. ott fogja megvenni. Miért olcsóbb? Mert az esetek nagyrészében csempész árú (szürkeimport). Ezt értelemszerűen nem fogod tudni itthon márkaszervizben garanciában javíttatni, mert nincs magyar gar.leveled. Ha valahogy mégis szerez a bolt, és ad a termékhez, természetesen a szerviz átveszi a készüléket, ha nem javítható, ad egy csereutalványt, "Ők" (szerviz) nem tudják, hogy az adott termék szürkeimportos e. Azt a disztribútor (importőr) tudja megmondani, amikor eljut hozzá a papiros. Na ilyenkor van az, hogy térdre-imához, mert új terméket nem fogsz kapni, az biztos (legalábbis nagyon-nagyon valószínű).
De ez ebben az esetben irreleváns. Zanussi-ról van szó, azt meg itthon gyártáják. Csak akarni kellene megoldani a problémát, és nem élvezni.

2015.02.18. 10:56:52

Ha az eladó partner felszívódott, akkor a Electrolux Magyarország fog jótállni helyette. Nem a szerviz (aki valószínűleg csak egy csóringer alvállalkozó), hanem a gyártó nagyker képviselete. Hozzájuk kell fordulni. Először szép szóval, ha ők is megtagadják, akkor jöhet az ügyvédi felszólító, arra már nem fognak nemet mondani.

Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 10:58:09

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Tévedés, az Electrolux Magyarország nem fog jótállni helyette, mert semmilyen szinten nem törvényi kötelezettsége. Legfeljebb jófejségből megteheti, ha akarja.

FDToth 2015.02.18. 10:59:03

legrosszabb esetben ott a szavatosság. bevizsgáltatod, független szakvéleméyn kimondhatja h gyárftási hibás és innentől kedzve a szerviznek kötelessége javíatni...
de tényleg, levél a zanuissinak, és tuti kitalánka vmi jó megoldást :)

2015.02.18. 11:01:24

@hobbitroll: Ezt csak mondják. A valóság meg az, hogy megfelelő eréllyel fellépve simán ki lehet vasalni a garanciát a "szürkeimportra" is. Különösen az Electroluxnál, amelyiknek itt van Jászberényben a hűtőgépgyára. Kurvára nem tagadhatják hogy az övék lenne a gép. De ismerek olyat is, aki az LG-ből kivasalta. Az ügyfélszolgálat lepattintotta, hogy szürkeimport, így járt, erre ment a tértivevényes ügyvédi felszólító, egyből megtalálták a pénztárcájukat, nem várták ki, amíg perre viszi a koma a dolgot.

hobbitroll 2015.02.18. 11:01:52

@Vadászok Őrnyula: na ebben tévecc. Unijós változás ez is (2014 nyár, had' ne keressem meg). Vadász fordulhat közvetlenül a gyártóhoz is a jótállási/szavatossági igénnyével. A gyártónak pedig kötelező ezzel foglalkoznia.

Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 11:11:26

@atpijkamo: én csak átutazóban vagyok ezen a szarral és sárral tapasztott planétán.

Serivor 2015.02.18. 11:16:04

@hobbitroll: Értem én, hogy szidod a szürkeimportot, de egy magyar gyártmányú készüléknél ezt hogyan kell érteni?

hobbitroll 2015.02.18. 11:16:10

@atpijkamo: pont a zelőbb jutottál eszem helyére, hol lehecc má'. Csak nem a GDP-t növelted? :O

hobbitroll 2015.02.18. 11:17:53

@Serivor: általános információ a cserére jogosító igazolás használhatósága/használhatatlansága esetére. De ha tovább olvastál volna, láthattad volna, hogy írtam azt is, hogy ebben az esetben irreleváns, mert a zanussit itthon gyártják.

Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 11:29:17

@Serivor: javaslom ezt elolvasni:

www.olcsobbat.hu/boltok/electropark/

hvg.hu/kkv/20150126_VS_Nyolc_muszaki_webaruhazat_is_erinthete

Már meging egy nick 2015.02.18. 11:38:41

Ez a szürkeimport kérdés érdekes.

El kellene dönteni mit értünk alatta.

Azt hogy össze vissza utaztatott áfa csalt termékről van szó (bár garancia még ennek ellenére is működhetne).

Vagy azt, hogy a kizárólagosnak kikiáltott importőr nem nedvesíthette meg a csőrét, mivel egy másik - alacsonyabb árréssel dolgozó - kereskedőn keresztül hozták be az országba a terméket.

Aztán, hogy ki hol mért éppen ott vásárol ahol vevői döntés, hogy ki miben bízik. Abban hogy nem lesz gond és inkább legyen olcsóbb, vagy inkább fizet +10-20-30 ezret és jobban bízik a garanciális háttérben. Aztán kiderül kinek volt igaza.

hobbitroll 2015.02.18. 11:53:01

@Már meging egy nick: "...a kizárólagosnak kikiáltott importőr nem nedvesíthette meg a csőrét..."
Azért ez nem ennyire egyszerű. Ne csak az importőr hasznát nézd (ami végülis jogos, ki az a hüje, aki kereskedéssel foglalkozik, és 0% haszonnal akar dolgozni), de mégis csak fenn kell tartani egy szervizhálózatot. Gondoskodni kell a készülékek cseréjéről, alkatrész utánpótlásról. Aztán jön az, hogy megveszed mondjuk dajcslandban (mert ott dolgozol), a kereskedelmi oldalon ott megjelenik a haszon, aztán itthon szervizeltetnéd. Így itt megjelenik a költség. Amit előbb-utóbb megun a gyártó, s azt mondja, jó, ha ott (esetünkben orbánisztánban) nem vásárolnak, csak szervizbe hordják, akkor nem forgalmazzuk tovább, mert NEM ÉRI MEG (ez gondolom érthető). Aztán szép-lassan kivonul az adott piacról (lásd panasonic). Nehéz okosnak lenni ebben a kérdésben. De ha azt akarod, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposztából is maradjon egy kevés, akkor próbáld ott szervizeltetni, ahol vásároltad (és viszont, ott vásárolj, ahol használni -szervizeltetni- fogod)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:08:41

@Már meging egy nick: "nem követett el semmit"

Pont azt követte el, hogy nincs nyitva. Nyilván a garanciális időn belül adott el még árut, azoknak az esetleges garanciális ügyeit kell intéznie, nem szüntetheti meg a telefonját, elérhetőségeit.

Már meging egy nick 2015.02.18. 12:11:30

@hobbitroll: így van és igazad is van ebben. Mért javítaná a magyar márkaszerviz a németeknél megvett terméket (vagy az ottani importőr által behozott és kiskereskedelemben mégis nálunk eladott), amikor abból nem volt haszna. Eddig ok.

Csak innentől az értelmét veszti az egész EU, hiába áramolhatnak az áruk szabadon, ha a garancia nem áramlik velük együtt.

A megfelelő megoldás azt lenne, hogy olyan gyári garanciát adna a gyártó, ami minden EU -s országban érvényes. Mert végül is ha a hűtőre az van írva, hogy Zanussi, azt a gyártó legyártotta, a pénzt megkapta érte, ha hibás akkor szarul gyártotta és a szerelést ki kellene perkálnia annak a szerviznek amelyik megcsinálja a javítást akár szlovák, akár német, akár magyar importőr vámoltatta.

Bár szerintem itt nem erről van szó. Ejj de jó lenne, ha a poszter megnyilvánulna, hogy végül is másik boltba, bármelyik boltba kapott-e a papírfecniért új hűtőt.

hobbitroll 2015.02.18. 12:12:59

@atpijkamo: ezt mindenki tudhassa. Hasznosabbak mint a politiqsok :)

Rosszindulatú Vászka 2015.02.18. 12:16:13

Na ezért kell csak Apple terméket vásárolni, arra világgarancica van. Feltétve, ha hivatalos forrásból szerzed be.

@atpijkamo: ne beszélj zöldeket, látod, hogy megteheti.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:18:14

@Már meging egy nick: "Mért javítaná a magyar márkaszerviz a németeknél megvett terméket"

Mert erre szól a szerződése?

Nyilván a szerviz nem pusziból dolgozik. Meg kell nézni, milyen szerződést kötött a gyártóval, vagy az eladóval. Lehet, hogy darabra kapja a fizetséget, lehet, hogy átalányba dolgozik, mittomén. Ha elsősorban a saját eladásai kell fedezzék a szervizköltséget is, akkor persze, hog nem szereti javítani a máshol vsárolt terméket, de nyilván mások is javíták az ő eladott termékeit is, úgyhogy hosszútávon ez kiegyenlítődik. Ilyen alapon elküldeni a panaszkodó vevőt erős szarrágás.

Már meging egy nick 2015.02.18. 12:22:20

@atpijkamo: Igazad van és teljesen megérteném, ha valaki azért írt volna a homárra, hogy vett ott valamit, garanciális volt még, a gyári szerviz elhajtotta az ott kapott garancialevéllel és végül a bolt bezárása miatt nem tudta intézni a garanciáját.

Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 12:22:22

@Rosszindulatú Vászka:
Az Apple tényleg jó. Apszolúte kiépített értékesítési hálózattyuk van, még nagyáruházak parkolóiban is dolgoznak lakossági értékesítőik.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:24:32

@Már meging egy nick: Pedig pont ez van. Javíthatatlan készülék, szerviztől kap csereutalványt, a boltnak kéne lépnie, de a bolt bezárása miatt nem tudja intézni a garanciáját.

Már meging egy nick 2015.02.18. 12:25:54

@atpijkamo: Ebben is igazat adok neked.

Éppen ebben látom a problémát, hogy mért nem olyan szerződések vannak a gyártók és a szervizek között, ami alapján a szerviz megkapja a pénzét a javításért bárhol is vették meg a terméket. Hiszen a gyártó ugyanúgy megkapta a pénzét a termékért végül bárhol veszi is a kezébe a fogyasztó.

Már meging egy nick 2015.02.18. 12:28:55

@atpijkamo: oké, de akkor most a bolt felelős az egy éve lejárt garanciájú hűtő ügyében?

A szerviz ha utalványt osztogat akkor adjon olyat amit létező boltban is le lehet vásárolni úgyis ki kell fizetnie a kereskedőnek mert az ingyen nem fog adni.

Vagy akkor hány évig kell egy boltot fenntartani a bezárása után? 10, vagy 20 év múlva is ott kell legyenek, hátha valamelyik szerviz olyan utalványt fog egyszer kiadni ami csak náluk lesz érvényes?

hobbitroll 2015.02.18. 12:30:05

@Vadászok Őrnyula: akik beszerzők is 1ben. Csak nem a pirézekre gondolsz? :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:31:09

@Már meging egy nick: "egy éve lejárt garanciájú"

Nyilván nem. Poszter története értelmetlen. Legvalószínűbb, hogy érvényes volt a garancia.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 12:33:02

@Már meging egy nick: "szerviz megkapja a pénzét a javításért bárhol is vették meg a terméket"

Az egy logisztikai rémálom lehet kideríteni minden esetben, hol vették a terméket. És ha lopták?

Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 12:39:24

@atpijkamo:
Amíg garanciális, addig számla/blokk kell, azon rajta van. Utána fizetős a javítás, tök mindegy, hol vették.

Már meging egy nick 2015.02.18. 12:42:19

@atpijkamo: épp ez az, hogy az én elképzelésem szerint - hogy hogyan lehetne normálisan csinálni - tök mindegy hol vették, mivel egy helyen van csak gyártva mindenképp attól a gyártótól származik. Számla, garancialevél nem igen szokott lenni a lopott hűtők mellé :)

Amúgy érdekelne a műszaki háttere is, hogy mitől válik egy hűtőszekrény egy év után teljesen javíthatatlanná. Műszakilag.

Mit nem tud kicserélni benne a márkaszerviz?

Mi romolhatott el benne? A hőfokszabályozó? Kompresszor? Ajtózsanér?

Mégis mi az a hiba amit egy márkaszerviz nem tud elhárítani?

Szerintem az az alig használt hűtő már valamelyik szerelőnél, vagy rokonánál vígan ketyeg. Örültek a kivételes alkalomnak, hogy el lehetett szállítani díjtalanul. Nyilván veszélyes hulladék :)

Én a saját zanussi hűtőnket eddig még mindig meg tudtam javítani és még csak azt se mondom magamról, hogy szerelő vagyok.

Leone_510 2015.02.18. 12:48:21

@Vadászok Őrnyula: basszus, elsőre le se esett , mondom : mivaaaaan? azóta röhögök :D

Vadászok Őrangyala 2015.02.18. 12:50:14

@Leone_510:
Nem írhatom, hogy cigányok árujják a kamu nyálfónokat, mer' akkor kibasznak innét :D

VT Man 2015.02.18. 14:21:19

Érdekes, nekem is volt ilyen sztorim az Electrolux hűtővel, de pár évvel korábban.

Ott szériahibás volt a cucc, kaptam papírt, MediaMarkt-ban már nem volt olyan modell (az összeset kivonták a forgalomból) visszakértem a pénzt és vissza is kaptam.

Igaz, MediaMarkt volt (szerencsére).

2015.02.18. 14:21:28

@hobbitroll: És azt mi tiltja, hogy a gyártó dajcslandi képviselete és magyar képviselete elszámoljon egymással a garis javítások dolgában? Ott a készüléken a gyári szám, végigkövethető az életútja egészen a gyártósor elejéig, bepakolják egy sql-be őket és írnak egy programot, ami a szerviz által benyújtott számlát automatikusan továbbküldi oda, ahova való.
Nehogy már milliárdos cégek ne tudják ezt megoldani, ha akarják... csak éppen nem is akarják. Minél több ügyfelet tudnak elhajtani, annál nagyobb az év végi prémiumkeret. A korrekt ügymenet meg csak pénzbe kerülne...

VT Man 2015.02.18. 14:22:47

@Már meging egy nick:
"Amúgy érdekelne a műszaki háttere is, hogy mitől válik egy hűtőszekrény egy év után teljesen javíthatatlanná. Műszakilag."

Ez egy jó kérdés, nekem pl. No-frostos hűtő volt, csak időnként befagyott a ventilátora a mélyhűtő rekeszben.

Tervezési (vagy tesztelési) hiba, nem lehet vele mit csinálni.

2015.02.18. 14:25:29

@Vadászok Őrnyula: Így van, és más a védőhálókat is feszítettek ki a kínai gyáraik mellé, hogyha újabb munkások ugrálnak le a tetőről a kilátástalan rabszolgaéletük ellen tiltakozandó, ne vérezzék össze a szép zöld gyepet.
De tényleg.
Tessék, itt a cikk: index.hu/tech/2013/08/11/tian_yu/

2015.02.18. 14:28:55

@atpijkamo: Vagy egy év garancia volt, és hozzá egy év szavatosság, a hűtőnek meg olyan nyilvánvalóan gyártási eredetű hibája volt, hogy a szervizes nem is akart vitát nyitni, mert tudta, hogy tuti bukó lenne a vége.

2015.02.18. 14:33:18

@Már meging egy nick: Az szokott ezeknek az Electroluoknak a nyűgjük lenni, hogy az ajtóban lévő csövek szétrozsdálnak, elszökik a gáz, emiatt nem áll le a kompresszor (hiszen hűtőközeg híján a hűtőtér nem éri el a beállított hőmérsékletet), túlmelegszik, és leég a motorja. Ilyenkor kéne rá egy komplett ajtó (mert nem szétszedhető), kéne egy új kompresszor, meg fel kellene tölteni gázzal. Minderre rájön még a szerviz munkadíja, két-három kiszállási költség stb., és már el is értünk a gazdasági totálkár esetéhez, inkább cserére veszik, nem szarakodnak vele Manci néni konyhájában.

VT Man 2015.02.18. 14:38:30

@dr. Hörömpő Töhötöm:
Elvileg azóta emelkedtek a bérek:
africa.chinadaily.com.cn/weekly/2014-04/25/content_17464119.htm

""The base wage is 2,500 yuan a month," she says. "With overtime, I can get about 3,700 or 3,800 yuan." "

Alapfizu 107 ezer Ft, túlórával 160 ezer Ft/hó.

Aki nem munkás, hanem magasabb szinten van, az még jobban keres: kb. 600 ezer Ft/hó

"Sun is now an assistant production manager and mother of two. Her working day is roughly 8 hours, with a 90-minute lunch break. She makes about 16,000 yuan ($2,550, 1,850 euros) per month,"

McZozo 2015.02.18. 15:25:59

@Serivor: PL Kivittek Szlovakiabacmajd feketen visszahoztak mar afamentesen :)

McZozo 2015.02.18. 15:32:22

@Rosszindulatú Vászka: Apple nel ugy is mukodott nekem hogy kollegatol magyarba vettem egy keszuleket. aztan kihoztam magammal hasznaltam. beadta a kulcsot erre bebalagtam alma botba es egybol csereltek, merthogy latta van meg rajta garncia a magyar tre mobiltol

alprazolam 2015.02.18. 15:36:26

A mai hűtők mind olyanok, mint a decemberi mikulásvirág, amelyik februárra kipurcan. programozott halál.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.02.18. 16:53:20

Bár homáron nem szokás ilyesmivel foglalkozni, csak vadász-vadász megy, azért akinek egy kis esze van, tudja, hogy akad 2 év szavatosság is a termékre. És a hibás teljesítés esetén sok más jogkövetkezmény van. A szakszerviz által kiadott csereutalvány három dolgot is igazol.

1. A hibás teljesítés tényét a márkaképviselet elfogadja, a termék hibás.

2. Azt leadtad

3. Az nem javítható, így a szavatossági jogok közül csak a kicserélés és a szerződéstől elállás játszik.

Viszont a szavatosság kapcsán a kötelezett valóban a bolt. Ha be is zárt, a céget fel lehet szólítani szépen, tértivevényes levélben. Ha felszámolás alatt van, akkor a felszámolót is.

Ha az elérhetetlenségre és az igazolt szavatossági jogodra hivatkozva elállsz a szerződéstől (tértivevényes levélben) akkor, ha nem fizetnek, akkor elindíthatod a fizetési meghagyásos eljárást, felszámolást, stb.

A gond csak az, hogy a NAV is eljár ellenük, ő pedig a hitelezők között előbb van a sorban, te csak akkor kapsz pénzt, ha a NAV, a bankok, stb. minden pénzüket visszakapták...

A szerviz valóban nem tehet semmit, nem náluk van a készülék ára, nem ők tudnak felfelé jogokat érvényesíteni. De nem is ők verték a bolt faszával a csalánt, mert ott a szavatossági jog megvan...

Aureliano Buendía 2015.02.18. 18:05:15

Aki a szervizt apti kedvéért hosszú í-vel írja, és nem tudja mi a különbség a szerviz és a forgalmazó közt, az sikeres ember nem lehet.

2015.02.18. 18:38:54

@VT Man: Ha ez igaz, akkor teljesült a viktátor álma, és tényleg Európa Kínája lettünk... ugyanis a budapesti Foxconn pontosan ugyanennyit fizet a magyar dolgozóknak is, két barátom is dolgozik ott.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.18. 18:39:55

Nyúljaim! :)
Leány koromban pár dobozt megszegeltem!
DE! A frigó TARTÓS FOGYI CIKK!! Teccen érteni? Amiknek kettő év a garancijája!
Amejiket kevesebbé aggyák az humbug sumákság!
Két napja voltam a nemhűjéknél körbelesni, mert az enyém is bevénült (kb.12 éves NUSIKA) Zömén rajtuk a fecni, hogy a gari 24 hós!!! Most is vele kacsingózom, (kombino) csak propelleres nem köll: (no-frost) Maradok a "kényszer hűtésesnél" mert kevesebb a meghibásodás. No és két évig minden csereszabatos! Utána még egy pár hónapig márkavédelem ürügyén lehet asztalt emelgetni!
@dr. Hörömpő Töhötöm: Önben kész kolléga veszett meg! :)

No és a lényeg 8 azaz NYÓC évre csinálnak dobozt. Vegyél utána másikat!
Lux, Vörpuli, nem köll! Marad a Nusi még ha szar is! Könnyű +szegelni!

2015.02.18. 18:48:29

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: Ezek már csak a nevükben tartósak. :-( Bezzeg az az abszorpciós electrolux, amit mutterék vettek 1968-ban a kanadai Csákány bácsi konzumex-utalványából, az még ma megy. Pár éve megszakadt a fűtőbetétje, akkor egy pillanatra elgondolkoztam rajta, hogy nem kéne-e egy ilyen szép újat venni... de nem vagyok én vadász, úgyhogy inkább csináltattam bele új betétet a kecskeméti Carbo Kft-vel, és amíg csinálták, kitaszigáltam az udvarra, és telibefújtam fehér trinát festékkel, oszt a hűtő kérdés ezzel le van rendezve újabb néhány évtizedre. :)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.18. 19:05:57

@dr. Hörömpő Töhötöm: '90-ben összedudálta a Lehel az ország hűtőseit.
Akkor járt le a BOCS teknológia. Akkor a gyártmányfejlesztési főmérnök kiselőadást tartott az elkövetkező jövőről....
Akkor mondta, nékünk, hogy az felejtős ha elmentek a dobozok 20-25 évet, hogy szerelőt nem láttak, szóval felejtős!
Nyolc év! Ha elmegy 10 pl. évet örüljön a gazdi.
Az ammóniás sokat bír csak sokat fogyaszt. De legalább lopakodó üzemben ballag! :)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.02.18. 19:11:24

@dr. Hörömpő Töhötöm: Nekem még leledzik betét! 220 V és 24 V is valahol a sufniban elásva! :)

Már meging egy nick 2015.02.18. 19:57:28

@Válasszunk: van igazság abban amit írsz. Utána olvastam a pontos jogszabályoknak.

Annyira azért nem egyszerű, hogy ír levelet aztán fizetési meghagyás, mert bár a márkaszerviz "elismerte" a hibát a csereutalvánnyal, az nem jelenti, hogy a forgalmazó is elismerte, illetve a papír amit adott nem feltétlenül felel meg mint szakvélemény és amennyiben szakvéleménynek minősül a bolt nem köteles azt elfogadni. Beszerezhetne például másik szakvéleményt, persze így hogy nem elérhetőek, a hűtő meg már ki tudja hol van már nem egyszerű.

Szóval egy szimpla fizetési meghagyásnak élből ellentmondhat és akkor kb. semmi nem történt, csak a közjegyző keres egy kis pénzt.

Mondjuk ha nem járnak utána akkor meg lehet kis szerencsével elszalasztják, hogy ellent mondjanak.

Amennyiben a bolt nem fogadja el a vevő szakvéleményét jöhet a békéltető testület, aztán a bíróság. Kérdés van-e értelme egy felszámolás alatt álló céggel pereskedni.

Másik kérdés ami igen érdekelne, hogy mi lehetett a hiba egy éves használat után ami miatt javíthatatlan lett a hűtő.

2015.02.18. 20:31:00

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: Ez csak egy közkeletű tévedés, ami valószínűleg valamelyik gyártó marketing osztályáról terjedt el a köztudatba. Hogy a fenében fogyaszthatna sokat egy hűtőgép, amiben egy 100W-os fűtőbetét minden villamos fogyasztó? Hát ha folyamatosan menne, akkor is csak havi 3600 Ft lenne. De persze nem megy folyamatosan, mert akkor minden jéggé fagy benne, ki-be kapcsolgatja a hőmérője. Lemértem, az enyim nem egész havi 1500 Ft-ot tesz hozzá a villanyszámlámhoz. Oké, oké, lehet, hogy egy korszerűbb darab elmenne havi 800Ft-ért is... de ki nem szarja le? Csúnya lenne, ha már ezen a havi 700 Ft különbségen múlna, hogy lesz-e zsíroskenyerem vacsorára... ;-)
Ebbe való patronod biztos nincs se neked, se másnak. 15,5mm az átmérője. Hogy ez hogy jött ki a svédeknek, azt nem tudom, de nem találtam sehol ilyet, úgyhogy egyedi gyártás lett belőle. Hozzáteszem, az sem volt valami őrületes összeg, valamivel több mint 10e Ft-ért csinálták meg az újat, ez még mindig jobb, mint vadászni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.18. 22:13:04

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: @dr. Hörömpő Töhötöm: Nem értetek ti hozzá. Fűtőgépbe kell fűtőbetétet tenni. Hűtőgépbe hűtőbetétet! Eltévesztettétek, azért fogyaszt nektek olyan sokat.

joska61 2015.02.19. 09:25:58

@dr. Hörömpő Töhötöm: Ajtóban cső? Na az nem van. Abban a keretben, ahová zár az ajtó, ott van csak. És a régebbieknél tényleg szokott rozsdálni, meg lyukadni, de még ott sem minden darabnál, hanem néha. Okos szerelő ki szokta zárni azt a csőszakaszt, és csók.

2015.02.19. 09:44:59

@joska61: Lehet. Én ezeket szerencsére csak hallomásból ismerem, úgy látszik a "cső az ajtónál" egy kicsit eltorzult emlékeimben, és így lett "cső az ajtóban". :)
A márkaszerviz, garanciában nem zárhatja ki azt a szakaszt. Neki az eredeti állapotot kell helyreállítania, és hogyha nem lehet, akkor csereutalványra megy. Garancia után már lehet úgy menteni a menthetőt, ahogy mondod, nem kétséges, hogy utána még évekig lehet benne tárolni a tojást meg a vajat.

svinjahond 2015.02.19. 10:37:29

2002 tavaszán vettem egy Bosch hűtőt, amit egy alkoholista adott le bizományi boltnak Békáson. A cucc alig volt másfél éves és még garis volt. Azóta is tökéletesen működik, túlélt három költöztetést, csendes, jó. Tanulság: jót kell venni, reális áron!

bounty112 2015.02.19. 11:37:47

Az fura nekem kicsit, hogy a Zanussi-Electrolux szerviz hogy adhat Electropark bónt? Azon felül, hogy a hatóság már le is kapcsolta őket. Ettől függetlenül ez az így járás tipikus esete, garancián túl nem sok jóra számíthat az ember, egy fecni is több, mint a semmi.

2015.02.19. 16:25:01

@bounty112: Pedig ez így szokás.Oda szól az utalvány, ahol a pénzedet hagytad, és bármire beválthatod, ha kiszerettél a Zanussiból, vehetsz helyette Gorenje hűtőt is, vagy akár plazmatévét.
Gondolom, hogy valami könyveléstechnikai oka van ennek.

Répázó 2015.02.20. 06:46:03

De azért nézz utána, hogy van e jótállás rá. Nekünk a mosógépünk ment tönkre 3 évesen, amikor a garancia lejárt már rég, de jótállás volt rá, és megcsinálták ingyen, mert olyan része ment tönkre, ami fődarab és akkor az érvényesíthető volt, erre a szerelő hívta fel a figyelmet.

joska61 2015.02.20. 10:06:51

@dr. Hörömpő Töhötöm: Jaja, ajtóban nem létezik, mert nem tudnák beletenni (illetve bevezetni, meg ki). Jogos, hogy gariban nem iktatják ki, de garban nem is jellemző, hogy elrozsdál a cső. Amúgy azzal az indokkal tették bele, hogy "ne fagyjon el a gumitömítés". Magyarul komplett hülyeség. Nélküle ugyanúgy évtizedekig elmegy egy hűtő :)

2015.02.20. 10:19:46

@joska61: Tudod, ebben nem az a tragikus, hogy én tévedtem, hanem hogy annyi felesleges agyament hülyeség van manapság gyártásban, hogy senki nem csodálkozott volna azon, hogyha tényleg bevezetik a hűtőközeget flexicsövön az ajtóba.
süti beállítások módosítása