Tékozló Homár

Nem fogadta el a meghatalmazást az OTP, nem kapta meg a pénzt a gyerek

2015.02.20. 10:35 | Homár Hilda | 66 komment

1_1.jpg

Bevallom, azért késett a poszt, mert 20 perce próbálom kitalálni, hogy mi lehet az a szitu, ami miatt valaki "pár százezer" forintot küld egy 14 éves gyereknek, akinek aztán egyben kell ez az összeg, de persze a sztori szempontjából ez teljesen lényegtelen vonal. A kérdés ugyanis az, hogy jogosan kérte-e a bank a meghatalmazást a szerződéshez képest. Megkérdezzük.

Addig meg lássuk, mit gondol ön a dologról általánosságban:

Sziasztok,

Tudom, ez sokak szemében first world problem (nem annyira égető probléma), de tanulságképpen leírom.

A gyerekemnek van az OTP-nél (banknak nevezik magukat, de nem azok) egy Junior számlája. Elmúlt 14 éves. Van személyije, lakcímkártyája, lassan 1 éves lesz ez a számla. Utaltam a számlájára nagyobb összeget (pár százezer forintot), fel akarta venni bankfiókban. Nem adták ki neki, különböző okokra hivatkozva. (a szabályzatukat linkeltem, ki kellett volna adniuk a pénzt).

1. kell törvényes képviselő
2. kell meghatalmazás, egy darab papíron
3. nem, a darab papír nem jó, otp-s formanymtatvány kell (wtf, állam az államban????)
4. nem, meghatalmazással sem veheti fel
5. nem jó az aláírás, mert ők úgy ítélik meg

Idézek a szabályzatukból: "III.5.2. A Junior számla feletti rendelkezés módja 1. A 14 év feletti Junior a Junior számlája felett - a jogszabályban foglalt esetek kivételével - szabadon jogosult rendelkezni. A 14-18. év közötti Junior esetén a Törvényes képviselő a Junior számla szerződés aláírásával egyezik bele a Junior szabad rendelkezési jogosultságába."
https://www.otpbank.hu/static/fiatalok/download/USZ_LAK_Bankszamla_20141006.pdf

Két emberrel beszéltem a bankból, 2 ilyen chatline-os ügyintézővel, pont semmire nem jutottam velük. A 15 éves gyerekemet kiskorúnak titulálták, akihez törvényes képviselőt kell mellékelni. 

Az én felfogásom szerint szerződést szegtek. Nem tudom mi lehet a valódi ok, hogy nem adták ki a pénzt. A legjobb, hogy hiába írok panaszt, híába hívom fel őket harmadszorra is, csak azt makogják, hogy 30 nap 30 nap 30 nap. Megoldani nem akarják az ügyet.

Mindenesetre én levontam a tanulságot, az ilyen helyzetekre másképp készülünk fel, ezt a szervezetlen társaságot pedig otthagyjuk.

Csak, ha valaki esetleg "bankként" használná őket, inkább keressen működő megoldást.

üdv, Paula

UPDATE

Olvasónk kiegészítése a történethez:

Sziasztok, nagyon köszönöm, hogy kiraktátok. A gyerek 15 éves és természetesen nem egyedül volt ott.
A banknak van egy számlaszerződése, viszont nincs mérlegelési joga. Nem kell meghatalmazás. Ti persze nyugodtan feltehetitek szavazásra a kérdést, de a bank itt nem szavazhat. Szerintem. 
Hadd tegyem hozzá,  hogy előfordulhat olyan helyzet, hogy így kell megoldani valamit, ezért hadd ne kelljen már magyarázkodnom. Nem, nem pasaréti gumilakást vagy dunakeszi villát vettünk és mint írtam, nem milliókról van szó.

Üdv Paula

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hobbitroll 2015.02.20. 10:39:11

kártyát a számlához, aztán kiveszi automatából. probléma megoldva, jöhet a következő.

hobbitroll 2015.02.20. 10:40:18

és el is olvastam! és releváncs kommentet írtam, mindenki előtt! kapok érte pirospontot? :P

hobbitroll 2015.02.20. 10:41:38

és még egy mesterhármast is összehozok. már másodjára a héten. asszem veszek egy lottót ...

VilMarci 2015.02.20. 10:45:06

Paula elküldte a gyereket az OTP-be egyedül, hogy utána százezrekkel szaladgáljon a városba? Lehet, hogy jogilag támadható, hogy nem vehette fel, de szerintem jobban járt így.

Benoke2 2015.02.20. 10:52:09

A meghatalmazásra a törvény nem ír elő formanyomtatványt, az OTP és más cég sem, írhatja ezt felül holmi belső szabályzattal. Lehetséges saját formátum, de semmi kép nem kötelező. Duplán sarasak, egyrészt sértik a törvényt, maga az ügyintéző is, mert törvény sértésre ha kötelezik, akkor azt nem köteles megcsinálni, mindegy milyen az OTP szabályzata, ő is büntethető/felelősségre vonható ha ezt végrehajtja, ezen felül szerződést szegett a bank. Egyoldalú szerződés módosítása ellenére az aktuális szerződésben bizony a leírtak alapján oda kellett volna adni a pénzt. Az más kérdés, hogy ez most miért kell és minek, meg hogyan. Erre nincs megkötés... A saját számlája szóval milyen meghatalmazás? A meghatalmazás pedig más számlájához egy adott esetben egy adott értékhatárig, de nem minden tranzakcióra jó. Generálisan közjegyző kell, vagy ügyvéd... A generális meghatalmazás sem jó mindenre és értékhatár korlát is van. A kártya azért nem jó, mert az ótómatásból gondolom nem lehet annyit kivenni egyszerre hirtelen. Az a pár száz az pedig nem 1-2 -t jelent.

230e 2015.02.20. 10:53:21

Korlátozottan cselekvőképes, és a bank szerint ekkora összeg már nem felel meg kisebb jelentőségű szerződés ellenértékének. Egyébként meg bankkártya.

2:12. § [A korlátozottan cselekvőképes kiskorú jognyilatkozata]

(1) A korlátozottan cselekvőképes kiskorú jognyilatkozatának érvényességéhez - ha e törvény eltérően nem rendelkezik - törvényes képviselőjének hozzájárulása szükséges. Ha a korlátozottan cselekvőképes kiskorú cselekvőképessé válik, maga dönt függő jognyilatkozatainak érvényességéről.

(2) A korlátozottan cselekvőképes kiskorú a törvényes képviselőjének közreműködése nélkül

a) tehet olyan személyes jellegű jognyilatkozatot, amelyre jogszabály feljogosítja;

b) megkötheti a mindennapi élet szokásos szükségleteinek fedezése körébe tartozó kisebb jelentőségű szerződéseket;

c) rendelkezhet munkával szerzett jövedelmével, annak erejéig kötelezettséget vállalhat;

d) köthet olyan szerződéseket, amelyekkel kizárólag előnyt szerez; és

e) ajándékozhat a szokásos mértékben.

Ádám 2015.02.20. 10:55:39

@hobbitroll: ja a szemed alá...

soha nagyobb örömöd ne legyen....

ekkora látogatottságnál ez már nem dicsőség, nem nagy kunszt!

LÉPEM!

Darth Revan 2015.02.20. 10:59:37

Mi a fasznak valakinek tobbszazezer forint keszpenz? Droguzlet?

Mi a fasze' vannak a bankkartytak a junior szamlahoz is?
www.otpbank.hu/fiatalok/JuniorSzamla/14-24/Kartya

lcsaszar 2015.02.20. 11:06:45

Ne ítéljünk elhamarkodottan, az élet hozhat ilyen helyzeteket. Pl. gyerek édesapjával/nagymamával él, anyuka másik városban/országban. Gyereket el akarja küldeni síelni, költséget fedezi, apuka elkíséri a gyereket pénzt felvenni az OTP-be. Vagy akármi, nem tudhatjuk.

Bánatos Teknősbéka 2015.02.20. 11:07:19

Paula a boci, elb*szta egy kocsi...

Bánatos Teknősbéka 2015.02.20. 11:09:46

Egyébként az ilyen szavazósdit miért nem lehet a poszt végére rakni? Mondjuk logikusabb lenne.
Hasonló esetben engem is szétszexuálna az ideg, és el tudok képzelni én is olyan esetet, amikor valóban le kell csípnie a gyereknek pár kilót...

Manyecska 2015.02.20. 11:13:49

És mi a Bánatos F@szomért kell pont ott vezetni?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.02.20. 11:16:30

Szerintem itt nem az a probléma, hogy minek a gyereknek ennyi pénz, és mért akarja felvenni. Ehhez senkinek semmi köze.
Viszont a bank, ha arra képes, hoyg junior számlát is nyit kiskorúaknak, akkor legyen képes kezelni is azokat, normálisan. Ha egy junior kártyán van600 eft, és ha az én gyerekem a tulajdonosa, akkor hagy vegye már fel akkor és annyit amennyit akar.

Manyecska 2015.02.20. 11:37:42

Jön valaki kajálni? most kaptam nyóccázezret kápéBEN. Nem, nem én. Múltkor valaki 14 milliót fizetett ki készpénzben kicsit leizzadtunk mire megszámoltuk. Irány a MKB ON

sarostehen 2015.02.20. 11:39:10

Bankkártya.
Bár nem tudom a junior kártyának menyi a napi limit, és az meddig emelhető.

Mellesleg egy 15 éves gyerek a nevén lévő ingatlant sem adhat el csak úgy. Ha jól tudom ott még gyámhatóság is közbejátszik. Szóval nem lepődök meg hogy pár százezret nem adtak oda neki csak úgy.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.02.20. 11:39:22

A junior számla valódi célja az, hogy kamatmentesen halmozódjon rajta a pénz éveken át.

Bluemotion 2015.02.20. 11:45:01

Paula, Ön mennyire látja relevásnak, hogy magyar szövegkörnyezetben angol kifejezéseket használ (first world problem)? Ezt most tényleg ennyire "menő", hogy nem tudunk magyarul írni?

cupcake25 2015.02.20. 11:46:32

@lcsaszar: küldje a faternek a pénzt és nincs gond. Egyébként pedig a Junior számláknak mindig sokkal szigorúbbak a szabályai, főleg ha kiskorúról van szó, mint a hagyományos számláknak. Pedig sokszor itt is vannak limiket, amik nem feltétlen emelhetőek az égig. Én teljesen megértem hogy nem akarták neki csak úgy odaadni a pénzt...

cupcake25 2015.02.20. 11:48:40

@batgirl: kisebb tévedésben vagy. A számlát csak a törvényes képviselővel lehet megnyitni és ő is rendelkezik felette és vannak tranzakciók, amiket csak a törvényes képviselő végezhet el, mivelhogy a másik fél kiskorú... Ezek nem sima bankszámlák!

Bluemotion 2015.02.20. 11:48:42

@Benoke2: Ha a szerződésben benne van, hogy csak meghatalmazással adhatnak ki x összeget y kor alatt, akkor nem tudum miről beszélünk. Ha nem tetszik a konstrukció, akkor lehet másik ankhoz menni.

sarostehen 2015.02.20. 11:48:47

De fordítsuk meg a dolgot.

Anyuka véletlenül a gyerek számlájára utal 200 ezret, nem pedig a férje/anyukája számlájára.
Gyerek megörül, hogy a múltheti 2db 5-öst így honorálják. Berohan a bankba, kiveszi a pénzt és egyből el is költi. Akkor gondolom anyuka egyből a bankot fogja hibáztatni, hogy miért adja ki a gyereknek a százezreket, mert nem életszerű, hogy agyerek ennyi pénzt kap.

lcsaszar 2015.02.20. 11:49:45

@Bluemotion: Hát ez tényleg non relevant.

Manyecska 2015.02.20. 11:51:05

@cupcake25: ez így van:) szerencsére..

FDToth 2015.02.20. 11:57:31

a magyar bürokratikus rendszer iskolapéldája...
pl. kerületi adóosztály a nullá sigazolsát nem küldheti el e-mail en is, csak posati úton, e-maile kb. inygen lenne, posati út meg 500-600 Ft nekik. azért nem, mert nem áll módjukban (nincs scannerük... :D)
Telekom: email címre nem adnak panaszleélvra tájékoztaást adabiztosnági okokból, de a panaszlevelet simán, a legegyzserűbb módon postázzák. ezt magyarázza meg vki! :)

Már meging egy nick 2015.02.20. 12:06:01

Az OTP -nek, ha megfelel a 15 éves ügyfél, akkor tessék kiszolgálni úgy ahogy az elő van írva.

Nem jótékonyságból nyit a bank számlát ilyen korúaknak, valószínűleg nem is éri meg, de alig pár év és a most 15 éves gyerek fiatal felnőtt lesz és szereztek egy ügyfelet. Biztos, hogy nagyobb marketing költsége van a felnőtt lakosságból új ügyfelet szerezni. Csak hát ennek ez az ára. Ki kell szolgálni a 15 évest is.

Az meg ne legyen már kérdés, hogy mire kell a pénz a gyereknek. Senkinek semmi köze hozzá a szülein kívül.

Egyszer a K&H -ban kaptam egy nagyobb összeget készhez, az ügyintézőnek volt képe megkérdezni, "Na és mit csinál a pénzzel?" Azt mondtam neki: "Elköltöm". Úgy nézett rám mintha legalább marslakó lennék. :)

AtiSnatch 2015.02.20. 12:24:41

@sarostehen: ott a pont.

@Paula Abdul: szia Anyu! épp itt csetelgetek és eszembe jutott, hogy megváltozott a számlaszámom: 11784009-15490012-03540012. Légy olyan kedves és utalj 2 gurigát lepcsánkára. Ölel szerető fiad: Aladár.

Antalbaba 2015.02.20. 12:34:22

Tényleg életszerűtlen, hogy a gyerek /valamiért távol a szülőtől/ mondjuk új laptopot venne? Nem milliókról van szó:-(
A 15 éves meg nem kiskorú, max. fiatalkorú, ha szerződni jó volt, akkor kezeljék is ügyfélként...

Petrodon 2015.02.20. 12:38:24

"Paula egy boci, de amit tud az tuti..."

Manyecska 2015.02.20. 12:38:31

@Antalbaba: hát látod. 15 éves már bőven fiatalkorú, enyém is most tölti.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.20. 12:49:47

Nem ;rtem a problémát. Eljutottak az aláírásig, már csak azt kéne rendesen aláírni. Örüjjön, hogy nem adják oda boldog-boldogtalannak a pénzét.

KaTe 2015.02.20. 12:50:56

Vegye fel több részletben. Úgy csak odaadják. :)

cupcake25 2015.02.20. 12:52:14

@Már meging egy nick: nem nem nem és nem! A 15 éves gyerek nem egyedül ügyfél, hanem a törvényes képviselővel közösen az mivel kiskorú! Próbálj meg egy 18 éven alulinak törvényes képviselő nélkül bankszámlát nyitni! Nem véletlenül nem lehet!

Már meging egy nick 2015.02.20. 13:09:25

@cupcake25: akkor ne nyissanak neki számlát a bankban. Mivel a bankszámla pont arról szól, hogy befizetnek rá, levesznek róla, ha ezt nem lehet akkor nincs sok értelme. Mármint az ügyfél számára. Mondják meg kerek perec, hogy 18 év alatt nincs számla.

Persze ezt nem mondják. Mert kell a friss ropogós ügyfél pár év múlva, a 15 éves gyerek pár év alatt felnőtt.

cupcake25 2015.02.20. 13:11:11

@Már meging egy nick: De kell nekik is bankszámla mert diákmunka esetén arra utalják a pénzt és egyébként pedig ha nem több százezer forintot akart volna levenni róla hanem pár tízezret nem lett volna gond.

Dr. Panasz Muki 2015.02.20. 13:13:17

@cupcake25: olvasd el mégegyszer a posztot. Te is otp-s vagy talán?
Ezt írta:
Idézek a szabályzatukból: "III.5.2. A Junior számla feletti rendelkezés módja 1. A 14 év feletti Junior a Junior számlája felett - a jogszabályban foglalt esetek kivételével - szabadon jogosult rendelkezni. A 14-18. év közötti Junior esetén a Törvényes képviselő a Junior számla szerződés aláírásával egyezik bele a Junior szabad rendelkezési jogosultságába."

Nem kiskorú, nem korl.csel.képes.
A banknak ki kellett volna adni a pénzt. Csak a szerződéshez kellett a törvényes képviselő.

cupcake25 2015.02.20. 13:23:14

@Dr. Panasz Muki: Fura egy ember vagy, ha valaki nem ért veled egyet akkor az rögtön már csak a mundér becsületét védheti? Rossz lehet neked.

Egyébként pedig, az a posztban nincs tisztázva hogy amikor a Junior számlát nyitották neki, akkor mennyi idős volt, mert ha 14 éven alul akkor neki a 14 év alatti számlája van, ezt a bank nem változtatja automatikusan nekem is 22 éves koromig volt Trambulin számlám a K&H-nál holott már rég nem lehetett volna. Mégsem szólt senki, de tudomásul vettem, hogy a Trambulin számlához vannak korlátozások még akkor is ha 22 éves vagyok!!

cupcake25 2015.02.20. 13:25:47

@Antalbaba: viszont korlátozottan cselekvőképes csak...

Dr. Panasz Muki 2015.02.20. 13:42:44

@cupcake25: ja tényleg. Ha neked számlád volt a kandhnál, akkor biztosan kell meghatalmazás, és jogosan szopatta az otp a gyereket. :D
A tények csak összezavarnak, nem igaz? :D

cupcake25 2015.02.20. 13:47:10

@Dr. Panasz Muki: ahogy olvasom ezt a hozzászólásodat azok inkább csak téged zavarnak össze...

Ne küldj levelet 2015.02.20. 14:23:19

Nem az otp az egyetlen bank ami így jár el. A gyámhatóság vagy mi a neve, ami izélgeti őket. Nem engedi, hogy akár a szülők is, elherdálják szegény gyerek vagyonát.

A cél tiszteletre méltó, pl. gyerek örököl pár milliót, a szülők pedig eltapsolnák, persze gyakoribb, hogy a szülők a gyerek érdekében költenék a pénzt.

Egyébként átutalásnál is 100 ezer a határ. Mikor a 17 évesnek akartam venni egy autót, még olyan szabályok voltak, hogy csak a számlapénz volt ajándékozási illeték mentes. Tehát utaltam a számlájára, a kocsit így ő fizette.
Mondjuk a kereskedő idegbajt kapott, mikor meglátta a 38 darab 100 ezres utalást.

Van ennél cifrább helyzet is.

Manyecska 2015.02.20. 15:24:46

Győzike megjött, ehhhhee:D

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2015.02.20. 18:03:02

@cupcake25: Epic fail. A saját szabályzatuk szerint (amit a posztoló idézett a kedvedért is), a Junior 14 éves kora FELETT önállóan használhatja a számlát.
"A 14 év feletti Junior a Junior számlája felett - a jogszabályban foglalt esetek kivételével - szabadon jogosult rendelkezni."
Nem ártana megtanulnod magyarul is, hamár piszkálódásul megtanultál ...

cupcake25 2015.02.20. 18:08:05

@Andrass9: akkor ugorj neki a hirdetménynek amit linkeltek oké? 3 fajta Junior számla van. Az 1. a 7-14 éves kor között köthető, a 2. 14-18 éves kor között köthető és a 18-28 éves kor között köthető. Ha a gyerek nem volt még 14 éves amikor a számláját nyitották akkor értelemszerűen neki a 7-14 év közötti számlája van a korábbi példám amit a kollégád nem értett meg az arra vonatkozott, hogy a bankok attól, hogy a gyerek betölti a 14. életévét még nem fogják automatikusan átsorolni a 14 év feletti bankszámla csoportba mert ahhoz új szerződést kell kötni, tehát rá a 14 év alatti szerződés szabályai vonatkoznak hiába múlt el 14 éves, ahhoz a 14 év feletti számla szabályai vonatkozzanak rá be kell menni a bankba és módosítást kell kérni, ezt viszont a gyerek csak a törvényes képviselőjével teheti meg. Én megtanultam magyarul kérdés, hogy te megtanultál-e értő olvasni.

Megdobbent 2015.02.20. 19:17:18

@cupcake25: nalad a pont. Paula meg... inkabb adott volna Paulinanak penzt, o bezzeg kultelki kocsmakban kodorog es kolcsonoket probal kerni.

Dalamar 2015.02.20. 23:35:18

A mellékelt doksit elolvasva:
Hiába töltötte be a 14., nem kérték a szerződésmódosítást (III.4.4/8. alapján kellett volna) Így a bank teljesen jogosan a 14 év alatti ügyfélkategóriában hagyta őt és ezért (III.4.2/3.)csak az összesített napi limit összegéig tud pénzt felvenni a számláról a Törvényes képviselő nélkül.

osztom @cupcake25 véleményét

Sandor Akarki 2015.02.21. 03:04:15

Ha úgyis kp-ban kellett, akkor tranzakciós díjat fizettél. Nem lett volna egyszerűbb felvenni a zsét és a pulya kezébe nyomni, hogy nesze?

hawkeye 2015.02.21. 09:24:33

@Benoke2: Tévedsz. Pl. a Magyar Posta kizárólag a saját meghatalmazási nyomtatványát fogadja el.

Aureliano Buendía 2015.02.21. 10:41:32

Gondolom, az már volt, hogy miért nem váltott ki bankkártyát korábban? Most már persze minek, a legjobban teszi, ha valóban keres másik bankot.

A meghatalmazásnak csak tartalmi megkötöttségei vannak, formaiak nem, szóval a zótépé nem kötelezhet arra, hogy az övét használd.

Ha nagyon rambós kedved van, menj tovább a harcoddal a felügyeleti szerv felé. Meg nem oldja a helyzeted, ha megbasszák őket, de legalább a lelked nyugalomra talál.

OTP_Segitunk 2015.02.21. 15:09:05

Kedves Levélíró, sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlen tapasztalatokat szereztek. A leírtak alapján az OTP Bank gyakorlatára vonatkozóan az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni: 14 év feletti Junior a Junior számlája felett – a jogszabály szerinti esetek kivételével - szabadon jogosult rendelkezni, ugyanakkor ennek feltétele a szerződés megújítása, amelyet a szerződés megkötésekor még jogilag cselekvőképtelen kiskorúval és annak törvényes képviselőjével kötöttünk. A leírtak alapján ez esetben ez valószínűleg még nem történt meg. Amennyiben a leírt probléma még mindig fennáll, illetve ha a szerződés megújítása nem történt meg, kérjük, vegyék fel velünk a kapcsolatot a kozossegimedia@otpbank.hu e-mail címen.

Escaped 2015.02.21. 17:59:20

@Antalbaba: A 15 éves meg pont kiskorú. Ezen belül 14 alatt gyermekkorú, fölötte fiatalkorú /mint a kék hírekben. Mondjuk, ha házasságot köt, már 16 éves korától cselekvőképes ,,nagykorú".

Tron65 2015.02.22. 10:15:04

Szia!
Először is döntsd végre el, hogy gyermeked 14 vagy 15 éves.
Másodszor van egy rossz hírem: amig BEN NEM TÖLTI A 18-at KISKORÚ!

Az OTP eljárását nem minősítem, mert már lejáratták magukat eddig is eléggé í8mint a többi).

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2015.02.22. 20:08:07

@cupcake25: Igazad van, mea culpa. Rég voltam már kiskorú :)

Ezanévmárfoglalt 2015.02.22. 20:26:44

Én írtam a levelet. Sajnálom, hogy sok embert irritál ennyi pénz. Azt is sajnálom, hogy túl nagy önállóságnak gondolják, ha a gyerek kísérővel ennyi pénzt felvesz. Elmúlt 14 éves, ez is pár embernek nehézséget okozott. Benne van az eredeti levélben, dehát nem mindenki születik Einstein-nek. Nem, sehol nem írtam, hogy 14 éves kora előtt készült volna a számla, az ide író OTP-snek is úgy tűnik, nehézségei vannak a felfogással.
Normál junior számlája van (14 - 18). Olyat is kötött. Ezt csak azok miatt írom le, akik olvassák a posztot és pont most választanának bankot.
Egyszerűen parasztok voltak, szerződést szegtek. Akit nem zavar az otp szerződésszegése, az természetesen nyugodtan mehet hozzájuk továbbra is.

Azóta megtaláltuk a megoldást, lesz fasza külföldi kártyája (DKB, ha már az otp is be van ide engedve) a gyereknek ingyen, azon keresztül oldjuk meg az ilyen hirtelen eseteket.

@OTP_Segitunk: a panaszt már leírtam és jó pár emberrel beszéltem, a "sajnáljuk"on túl még nem jutottatok. Kifejezetten elmondtam az ügyintézőnek, le is írtam, hogy a megoldás az lenne, ha a gyereknek nem naponta kellene az automatához járulnia, hanem sos felülvizsgálnák a hibát és sos javítanák. A 30 napos válaaszukat feldughatják a seggükbe, nem vagyok rá kíváncsi.
Amíg az otp csinálja a nagy semmit, addig én megcsináltattam a gyerek németországi számláját.

Ezanévmárfoglalt 2015.02.22. 20:33:45

Még egy kis segítség a rosszindulatú trolloknak, egyfajta üdvözlésként itt a való világban. Drogra, piára nem kell pár százezer forint (te annyiért veszed?). Ha itt tartanánk, nem adnék a kezébe készpénzt. Van olyan helyzet, hogy csak a gyerek számlájára tudom utalni a pénzt, és nem lehet átutalni. Akik ezt nem értik, egyébként melyik országban élnek? ;)

De ez mind mind terelés, a lényeg, az otp leszerződött valamire, amit nem tartott be. Ha esetleg hibázik, és felhívnak, hogy izé, akkor most mi legyen, de nem, ezt sem tették. Én hívtam fel őket, és a többedik telefon után is váltig valótlanságot állítottak. A helyzetet egyáltalán nem akarták rendezni. Ennyi. Nincs rájuk se időm, se energiám, se pénzem.

Ezanévmárfoglalt 2015.02.22. 20:37:18

@Aureliano Buendía: A bankkártyának napi limitje van, egyben kellett ennyi pénz.
Írtam a bankfelügyeletnek, de nekem a megoldás kell, és az meg is lett 1 órán belül. Hála az otp-nek, nem magyar bankkal lesz megoldva.

@Dalamar: sehol nem írtam, hogy 14 éves kora előtt kötöttük volna a számlát. 14 éves kora után kötöttük. De ügyesen érvelsz, komoly sales karrier áll előtted.

Ezanévmárfoglalt 2015.02.22. 20:44:03

Még egy pár dolgot azoknak, akiknek van kedve gondolkodni. Próbáljátok megfordítani ezt a helyzetet.
Szülő otthon, gyerek külföldön tanul. Mit csinálsz, ha kp-ben kell lakbért fizetnie (pl. mert ma kiköltözik az addigi helyéről)?
Mi van ha valami történik a lakással? Kikapcsolják az áramot, a házzal történik valami, tönkremegy az otthoni számítógép? Komoly egészségügyi probléma esetén? Hogy oldod meg? Hangerővel?

Rett Enet 2015.02.22. 21:41:50

Paula egy boci
A bankszámlája tuti
Pár százezer a gyereknek
Hogyha nagyon nyekeregnek.

Pasaréti villa, Iphone, Gucci
Ezt adja Paula, az újgazdag boci.

joska61 2015.02.23. 10:06:59

Várom az otp szíves reagálását arra, hogy milyen alapon korlátozza saját ügyfelét, a saját szabályzatát megszegő módon.

VIC20 2015.02.23. 11:45:02

@Antalbaba: ,,A 15 éves meg nem kiskorú, max. fiatalkorú, ha szerződni jó volt, akkor kezeljék is ügyfélként..."

Jaj, édes jó Istenem...! Ezt ne csináljátok már!

Polgári jogban a 18 év alatti természetes személy az kiskorú. Büntetőjogban van a gyermekkorú (aki ugye nem büntethető), meg fiatalkorú (akire speciális szabályok vonatkoznak).

Ha szerződni jó volt: nem ő szerződött, pontosabban a nevében, az ő képviseletében járt el a törvényes képviselője.

2015.02.25. 10:33:58

@Ezanévmárfoglalt: eh, ne is foglalkozz velük, itten már csak eu a szokás hogy mindenbe belekötnek, a hozzájuk hasonló bunkó f@szkalapokon nem nagyon lehet segíteni
süti beállítások módosítása