Tékozló Homár

Miért van a szüneteltetett szolgáltatásnak havi díja? FRISSÜLT

2015.03.12. 14:08 | Homár Hilda | komment

upc_logo_svg.png

Emma nem írt számokat, így nem tudjuk összehasonlítani UPC-csomagjainak eredeti árait a szüneteltetettekkel, de sajnos csak a díj miatt nem érdemes kutyáznia a céget, mert a többi szolgáltatónál is így megy az élet. A törvény szerint igenis kérhetnek díjat a szüneteltetés idejére, aminek csökkentettnek, indokoltnak és méltányosnak kell lennie. Tegye fel a kezét, aki szerint ez alapján bármikor ugyanakkora összegre gondol a szolgáltató és a fogyasztó. 

A tökéletes UPC

A szolgáltatás szüneteltetését, illetve megszüntetését szerettem volna kérni, mivel nem akartam egy olyan ingatlanban fizetni szolgáltatást ami jelenleg lakatlan. De az ügyintéző felhívta a figyelmem hogy a szüneteltetés díja gyakorlatilag azonos a havi díjammal, ami azonban számomra érhetetlen. Ha nem veszek igénybe egy szolgáltatást azért miért is kellene fizetnem?

Mivel a lakás pár hónapon belül ismét lakottá fog válni és valószínűleg az új lakónak szüksége lesz internetre, a megszüntetést sem választattam, mert akkor elesek a kedvezményes havi díjtól. Patt helyzet... Igy vagy úgy de fizetnem kell ( feleslegesen). Öszintén szólva nem értek egyet a upc szabályaival de beletörődve elfogadtam a felajánlott szerződést, mert nem szeretnék az új lakóval kiszúrni a merev es emberközpontúnak egyáltalán nem nevezhető eljárásuk miatt.

Az ügyintéző egyébként kedves és udvarias volt. Ennek ellenére ha rajtam múlna más internet szolgáltatóval kötnék szerződést. Az ügyintéző bár felajánlotta hogy emailt fog küldeni az új szerződésről de természetesen semmi sem érkezett... Már nem is lepődöm meg rajta...

A fentieket szivesen megosztanam a honlap olvasóival.

Köszönöm:

Emma

UPDATE márc. 13.

A Tékozló Homáron március 12-én „Miért van a szüneteltetett szolgáltatásnak havidíja” c. bejegyzésre a UPC Magyarország az alábbiakban kíván reagálni:

Szolgáltatás szüneteltetése esetén, annak időtartama alatt előfizetőinknek csökkentett előfizetési díjat kell fizetniük, melynek mértékét az Általános Szerződési Feltételeink 3. számú melléklete szabályozza.

Mivel a cikkből nem derül ki, hogy pontosan milyen szolgáltatást vagy szolgáltatásokat szeretne szüneteltetni az előfizető, tájékoztatásul megadjuk, hogy az egyes szolgáltatás típusoknál milyen költségekre lehet számítani szüneteltetés esetén:

- Digitális televízió szolgáltatás esetén a szüneteltetés alatt a mérsékelt fix havidíj 1.565 Ft. Ehhez jön még az 1.460 Ft-os visszakapcsolási díj, ami egyszeri költség és a visszakapcsolást követő első havi számlával fizetendő.

- A vezetékes internet szüneteltetése esetén a csökkentett havidíj a mindenkori havi előfizetési díj 25 százaléka. Ha valakinek kedvező árú csomagja van, akkor valóban előfordulhat, hogy kedvezményes ár közel azonos, mint a listaár 25 százaléka, vagyis a szüneteltetési díj.

- Mobilinternet esetén havi 600 Ft-tól 1.400 Ft-ig terjedhet a szüneteltetés díja a sávszélességtől függően, a részleteket lásd a UPC honlapján: http://ugyfelszolgalat.upc.hu/app/answers/detail/a_id/52

- UPC vezetékes telefon szolgáltatás szüneteltetése esetén annak időtartama alatt csökkentett előfizetési díjat, ún. számfenntartási díjat kell fizetni, melynek összege havi 1.042 Ft. Ez azt jelenti, hogy, ha valaki kedvezményes (pl. kampányok ideje alatt megrendelt 500 Ft-os) havidíjon veszi igénybe a szolgáltatást, akkor számára valóban jobban megéri, ha nem szünetelteti, hanem a normál havidíjat fizeti inkább.

Összefoglalva azt tanácsoljuk, hogy a szüneteltetés előtt az ügyfeleknek mindig érdemes a UPC ügyfélszolgálatánál tájékozódni, hogy melyik megoldás éri meg jobban a számukra, mert a különböző akciós árak és kedvezményes díjcsomag ajánlatok miatt előfordulhat, hogy a szüneteltetés díja egyes esetekben közel azonos lehet, mint a havidíj. Megjegyzendő, hogy egy szolgáltatás szüneteltetése esetén is képződnek költségek (pl. hálózatfenntartási és adminisztrációs költségek) és ezeket a szolgáltatónak valahogyan kompenzálnia kell, alapvetően tehát ez indokolja, hogy egy „standby” állapotban lévő, épp nem használt szolgáltatás fenntartása is pénzbe kerül.

Üdvözlettel,

UPC Magyarország

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.12. 14:10:45

Valószínű ez így törvényes, ha nem is teljesen korrekt - ez van.

Józsi, a migráns köcsög 2015.03.12. 14:20:35

jó napot kívánok! meghoztuk a sötétségmérőt!

Mr.Joey 2015.03.12. 14:26:35

Ha nem fizetsz, akkor is kell

homar4prez 2015.03.12. 14:30:44

Itt nem ezt írják:

ugyfelszolgalat.upc.hu/app/answers/detail/a_id/52/kw/internet%20sz%C3%BCneteltet%C3%A9se/session/L3RpbWUvMTQyNjE2NjgzMC9zaWQvNkV5Y2w3aG0%3D

Bár itt csak a digitális tvre és a mobilnetre írnak konkrét árat.

Amúgy ha nem vagy hűségszerződéses, akkor le kell mondani a ...csába, 3 hónap után új előfizetőként úgyis jobb árat fogsz kapni.

AtiSnatch 2015.03.12. 14:32:47

ha lemondod, akkor 3hónap múlva kb a feléért köthetsz újra szerződést. bár lehet, hogy a te nevedre már nem fogsz tudni.

homar4prez 2015.03.12. 14:34:41

@homar4prez: ja, közben sikerült értelmeznem is a sok betűt:

"Továbbá tájékoztatjuk, hogy a szüneteltetés idején a mindenkori Általános Szerződési Feltételek 9.1 pontjának megfelelően az előfizetőt csökkentett díjfizetési kötelezettség terheli, mely a mindenkori havi előfizetési díj 25%-a"

szóval ez alapján:

"De az ügyintéző felhívta a figyelmem hogy a szüneteltetés díja gyakorlatilag azonos a havi díjammal, ami azonban számomra érhetetlen."

az ügyintéző jól átkúrt a palánkon, tessék szépen reklamálni!

Metamorfi 2015.03.12. 14:35:54

Ez nem egyedi, én is szüneteltettem már szolgáltatást a T-nél. A 4500 Ft-os csomag szüneteltetési díja 1300 Ft volt / hó. Magyarországon az előfizetők vannak a szolgáltatókért.....

Atörökk 2015.03.12. 14:50:40

Mi akadájOZ ABBAN, hogy lemondd, és újat kössél/máshol kössél?

Kurvakapszlokk!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.03.12. 15:03:48

"érhetetlen", "választattam"... Emma nagyvonalú a nyelvvel, az ékezetekről és vesszőkről nem is beszélve.
Akkor az UPC is joggal lehet laza, hiszen csak pár nulláról van szó, nem?

Manyecska 2015.03.12. 15:30:00

Szerintem a poszter hallucinogén gombát termeszt.

gabors 2015.03.12. 15:46:01

ilyen mashol is van ....

a lenyeg hogy a 'vonalat' es a hozzatartozo configuraciot fenntartjak/karbantartjak/nem tudjak masnak eladni.... sorolhato....

az hogy mekkora osszeg (lenne) meltanyos az mas kerdes....

lcsaszar 2015.03.12. 15:58:31

UPC ma küldött egy érdekes levelet. "Nyilatkozat határozott időtartamú szerződés idő előtti megszűnése esetén". "Alulírott elismerem, hogy az UPC és közöttem létrejött határozott idejű szerződés a kezdeményezésemre idő előtt megszűnt. Emiatt a szolgáltató jogosult 180733 Ft-ot felszámítani (a szerződés idő előtti megszűnésének időpontjáig igénybevett kedvezmények összege). A fenti kedvezményeket nem veszítem el, ha a Szolgáltatóval egyidejűleg megkötött új, határozott idejű előfizetői szerződést legalább az eredeti szerződés időpontjáig fenntartom, stb..." (nem szó szerint idéztem, csak helyenként). A hűségidő lejárta előtt egy hónappal új szerződést kötöttem telefonon. Ők hívtak, hogy van egy soha vissza nem térő ajánlatuk a részemre. Most azon tipródok, mi van, ha nem küldöm vissza ezt a nyilatkozatot? Elvem, hogy nem írok alá semmit, csak ami nekem kifejezetten előnyös, illetve amire kényszerítenek (bár ilyen még nem volt).

cupcake25 2015.03.12. 16:01:31

@homar4prez: és ez vajon már a te "kedvezményes" havi díjad 25% vagy a "lista ár" 255? Csak mert szoktak ilyen szépséget csinálni, hogy van egy marhára túlnyomott lista ár (amit alapból nem kérnek tőled), amire mindig adnak valami mondva csinált "kedvezményt" így kapod meg a havi díjadat. Na most ha a havi díj 25%-a akkor az ügyintéző nem túl tájékozott, viszont ha a lista áré akkor még könnyen lehet hogy igaza is volt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.12. 16:18:32

Én csak napi egy órát használom az internetet. Szereném minden nap 19:00-től 18:00-ig szünetelteni, és csak 24-ed annyi havidíjat fizetni. Mi több, azon az egy órén belül is csak 6 perc a tényleges le-fel töltés, bőven elég, ha 240-edét fizetem.

sarostehen 2015.03.12. 16:23:23

nekem van a T-nél egy mobil számom. Kb 15 éve szüneteltetem. Egy fillért sem kértek érte.
Bár mikor visszakapcsolják.

homar4prez 2015.03.12. 16:25:31

@cupcake25: ja, hát igen, közben azon filóztam, hogy esetleg a listaár 25%-áért szüneteltetik, de nem szokott 4x-es különbség lenni a listaár és a lakóhelytől függő kedvezményes (értsd, ahol van Digi vagy más olcsó szolgáltató, akkor őrült kedvezényeket adunk) ár között, max a fele szokott lenni a listaárnak.

^LutheR^ 2015.03.12. 16:27:58

"a mindenkori havi előfizetési díj 25%-a"

Mi lenne, ha áttérnél a létező legolcsóbb analóg díjcsomagra, majd rögtön utána szüneteltetnél? Így kijössz havi kb. 500Ft/hó díjjal.

Manyecska 2015.03.12. 17:54:28

@atpijkamo: "Nyugati téren vagyok és kurvara kivagyok" te ezt hogy értelmeznéd?? xdd

Aureliano Buendía 2015.03.12. 17:57:59

Lemondás? Szolgáltatóváltás?

Emma, ugye te belülről szőke vagy nem is kicsit?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.12. 17:58:05

@Manyecska / válasz ment!/: Manyi, valaki téged régóta vár a Nyugatinál, és tele van a töke, hogy késel.

igazságos 2015.03.12. 18:06:06

Miért van a szüneteltetett szolgáltatásnak havi díja?

CSAK.

@Manyecska / válasz ment!/:
keressé más helyet, ott már mindenki be van betonozva

Manyecska 2015.03.12. 18:29:55

@atpijkamo: há'lassan egy hete vár de én meg itt reszelem a répát /bele az ujjamat a röhögéstől/..:DDD:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.03.12. 19:23:32

nem igazan ertem a posztot- bar en mar sok mindent nem ertettemm-
par honap mulva kell?
lemondani
par honap mulva uj neven olcsobb less huseggel

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.03.12. 20:02:59

Hasonló upöce sztorit én is átéltem velük.
Szemét bagázs! Soha többet.
Pusz mèg fél hónappal át is vertek, mert csak hóvégi zárással voltak hajlandók végelszámolni.

Manyecska 2015.03.12. 20:50:18

@atpijkamo: tudtommal van saját lakása..

gabors 2015.03.12. 21:01:27

@Manyecska / válasz ment!/: hat akkor meg miert nem ott var (egy hete)?

Arcade Macho 2015.03.12. 22:46:52

nekunk megjott a digi, es tok elegedett vagyok vele
semmi gecizes a regi ugyfelek szivatasaval

fillérbaszó vadász 2015.03.12. 23:04:57

most egyébkényt kiabálok, csak benyomva maradt a caps lock.

igazságos 2015.03.12. 23:09:28

@fillérbaszó vadász: majd akkor kiabálj ha én is ott vagyok

addig kuss

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.12. 23:13:28

@Manyecska / válasz ment!/: "Szakiskolába jelentkezett a gyereke? Nézzen utána, hogy indult-e egyáltalán a kiszemelt képzés, ugyanis az NGM két nappal a felvételi határidő előtt hirdette ki a szakmaszerkezeti döntését, amely eltörölt számos képzést."

hvg.hu/itthon/20150312_iskola_felveteli_level

Manyecska 2015.03.12. 23:19:45

@atpijkamo: ezen nem csodâlkozom volt ahova öten jelentkeztek! xd

Manyecska 2015.03.13. 08:31:03

Jó reggelt. Kávét.

joska61 2015.03.13. 08:43:26

Mert egy szerelő mindig ott áll a madzag végén, hogy kérésedre bármikor vissza tudja kötni (3 hét alatt).

Leone_510 2015.03.13. 11:11:26

@hagyma: dehogy lesz olcsóbb, 20 éve folyamatosan upc meghosszabbítva mert az aktuális akciós hűséges ár sokkal drágább !

digital gold + 24 hd csatis csomag + 3 HBO + 2 media card (nappali , háló jövőre a fürdőszobába is mert az analóg nem az igazi :) ) + telo csomag + 30 Mbit (ez utóbbi azért ennyi mert csak a hűséget tolom ki nem váltok csomagot, elég ennyi is)
8.200 / hó

- ha tévedek és valaki jobbat mond kap tőlem egy egyéves homár posztolási előfizetést

a hűség lejárta előtt fel kell őket hívni, hogy segítsenek mikor is jár le a hűségidő ? mert te mennél...ekkor átkapcsol egy csókához aki marasztal és ad + csomagokat (hd, hbo) a netes ár töredékéért ! + marad az akkori csomag az akkori áron , ez az én esetemben megéri mert régen kötöttem és tolom évről évre

de ha a digi jönne váltanék ! , de nem jön itt csak upc van

ha újat kötnék ezekkel a feltételekkel a net sebessége alapból magasabb lenne, de sokkal drágább is és nekem nem kell 240Mbit 30 helyett mert akkor már nem ez a csomag árat számolnák hanem a mindenkori "akciósat" ami szar

tavolirokon2 2015.03.13. 14:35:56

Miert kell fizetni es miert annyit amennyit?
Mert az van a szerzodesben, amit a felek alairtak.

Oruljon, hogy nem a szolgaltato szuneteltet, olyankor 100%-ot kell fizetni :-)

xunilo 2015.03.13. 14:57:11

Gyanitom, h az uj lako= alberlo.
Ebben az esetben a vilag legnagyobb hulyesege emiatt fenntartani a szerzodest.
Alap, h alberlo helyett NEM fizetunk semmi ilyesmit, s foleg nem a sajat nevunkon van a szerzodes. Mert ha alberlo nem fizet, lelep, akkor szepen a husegido vegeig mi fizetjuk helyette. Ha meg az o neven van, akkor ot kergetheti a szolgaltato.

xunilo 2015.03.13. 14:58:56

@sarostehen: "nekem van a T-nél egy mobil számom. Kb 15 éve szüneteltetem. Egy fillért sem kértek érte.
Bár mikor visszakapcsolják."

Sztem, csak ugy brahibol, probald ki. Sztem ki fognak rohogni a T-nel...

Uff én szóltam 2015.03.13. 15:17:32

Amíg nincs több alternatív szolgáltató, így nincs verseny, addig megengedheti magának. Márpedig kevés olyan régiót ismerek Mo-on, ahol több kábelszolgáltató is választható.

Javasolt megoldás: törvény írja elő, hogy ahol nincs legalább 3 alternatív szolgáltató, ott az egyetlen szolgáltató csak azt az árat számíthatja fel, amely más hasonló adottságú területeken a legalacsonyabb szolgáltatói ár. Ezt pedig dokumentálnia kell a honlapján.

Uff én szóltam 2015.03.13. 15:27:45

@cupcake25:

Pay as you go. Oder was ?

Nem biztos, hogy ez rossz 5let volt, még ha poénnak szántad is.
Mé'fizessem én a szolgáltató fix és változó költségeit ahelyett, aki rá van gyógyulva a hálóra ?
A szocializmus nem jó dolog.

Uff én szóltam 2015.03.13. 15:35:05

@Uff én szóltam: ..... ez aptijkamo-nak ment volna, csak bandzsítottam.

élhetetlen 2015.03.13. 18:31:36

@Leone_510: Nehéz játék ez, buktam több mint százezret, mikor az egyik ismerősöm meggyőzött, hogy váltsak a UPC kábelről Digi tányérosra, és majd nyáron csak leviszem a dobozt Balatonra, de jó. Az, hogy a Balcsiból nem lett semmi az egy dolog, nagy pózna kellet volna, de itt Pesten is, tökéletes kilátással megfelelő irányba, a filmek vége az lett, hogy nincs jel vagy rossz jel. Biztosan lehetett volna még állítgatni a tányéron, de én egy hónap után laposkúszásban visszakéredzkedtem a UPC-hez. Még láttak, újraélesztettek. Viszont fizettem egy évig a Digit, mert a lemondás többe került volna. Szar a UPC? Nézőpont kérdése. Az szar húzás volt, hogy a digitális adásra átállásnál kidobták a silver csomagot, tehát a régi árért a bronzot adták volna, amiből nekem hiányzott valami. Viszont addig alkudoztam velük (lehet), míg 670 ft plusz költséggel megkaptam a gold csomagot, és a második dobozt. (amire azért volt szükség, mert az analóg kábel elágaztatható volt, ez meg fújják fel a technológiát, készülékenként egy dobozt igényel). De velük legalább végig lehet nézni egy filmet. A MindigTV-vel is van bajom, miért nem tudnak havi plusz kártyát eladni, ez kéne Balcsira, csak féléves kártyájuk van, pedig egy-két hónapra több vevőjük lenne.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.03.13. 19:10:29

@élhetetlen: No leírom becsomagolva megenst! Mint írtam fentebb, hasonló módom megszivatott az upöce mint a posztert. Szinte kopírozva volt.
A tv-t meg kellett oldanom nekem is ezek után. Tanyám lévén én is egy pofával 1helyen tudom nézni az adást, tehát minek 2 előfizetés ha nem muszáj.
Az ottani (vidéki) szolgáltatóval felszereltettem tányért ingyé és mindjárt 2 fejes vevőfejet kértem rá esetleges bővítésekre. Pesti címre kérem azóta számláját.
Ide a bérházba szerváltam egy lavórt, 2fejes vevőt, minden müxik kiválóan. A box utazik velem kis tasiban.
A telepítéskor 10e-ért szívtam megint, mert hivatásos szakit hívtam belőni! Másodszorra is szarul lőtte be!!! Berágtam, vettem egy jó minőségű "SATFINDERT" beállító műszert, azóta magam állítom magamét! :) Haveri körökben már behozta árát ha eltekeri a vihar a tányért.
Nekem 1x de tutira megvolt! Semmi gondom.

paragrafus 2015.03.15. 12:40:11

Szeretném mindenkinek felhívni a szíves figyelmét arra, hogy az UPC ezen igénye TÖRVÉNYSÉRTŐ!
És ezt az UPC is nagyon jól tudja.
Az semmire sem kötelezi az ügyfelet, hogy az UPC arra hivatkozik, hogy ez az ÁSZF-ben szerepel.
Egyrészt, mert az ÁSZF nem közös megegyezés alapján létezik, hanem az a szolgáltató egyoldalú nyilatkozata.
Az Alkotmánybíróság is megfogalmazta korábban, hogy a felek egyenjogúságának elvéből következik, hogy mindazok a jogok, amelyek megilletik az egyik szerződő felet, megilletik a másikat is.
Az UPC (de ezen az alapon az összes többi szolgáltató) szerződése és ehhez kapcsolódóan az ÁSZF azért törvénysértő, mert az nem - ismétlem: NEM - a felek egyenjogúságának elve alapján íródott és köttetett. Ugyanis, ha az egyik fél egyoldalúan megfogalmazhatja a szerződés, így az ÁSZF összes pontját és feltételét, míg a másik csak aláírhatja, vagy sem, az nem felel meg a felek egyenjogúsága elvének, tehát az így létrejött szerződés, beleértve az ÁSZF-et is, törvénysértő.

A hivatkozott szüneteltetési díj mindezeken felül még abból az aspektusból is törvénysértő, hogy az is törvényi alapelv, hogy a szolgáltatásnak és az ellenszolgáltatásnak arányban kell állnia. Ha akkor is számít fel díjat a szolgáltató, amikor éppen nem történik szolgáltatásnyújtás, akkor az nem felel meg a szolgáltatás-ellenszolgáltatás arányossága jogelvnek, tehát ezért törvénysértő. Még akkor is, ha az ÁSZF tartalmazza.
Egy díjért szolgáltatás jár. Nem adható. JÁR!
A szolgáltatás szünetelése az nem szolgáltatás.
Az ÁSZF-re való hivatkozás - a fentieken túlmenően - azért is törvénysértő - mert a szolgáltató még akkor sem írhat az ÁSZF-be olyan feltételt, ami valamely törvényi előírással ellentétes, ha történetesen az ügyfél hozzájárul, hogy a szolgáltató egyoldalúan határozza meg a feltételeket.
És még valamit: ha egy feltétel törvénysértő, akkor az akkor is törvénysértő, ha azt a felek kölcsönösen aláírták. Egy törvénysértő feltétel nem válik azáltal törvényessé, hogy azt a felek kölcsönösen elfogadták és aláírták.

Tehát NINCS - ismétlem: NINCS - semmilyen törvényes jogalapja annak, hogy az UPC a szolgáltatás szüneteltetéséért is díjat követeljen.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.03.15. 13:06:33

@paragrafus: Ezt írhattad volna 4 évvel ezelőtt is! Bíróságra mentem volna!

betty020 2015.03.15. 13:38:49

@lcsaszar: Nem kell semmit visszaküldened, ez egy tájékoztató, ha valóban csak egy hónap volt hátra a hűségedből akkor pont egy hónap múlva érvényét veszti a dolog :)De szerintem értelmezhető a szövegből is. Ha te most úgy döntenél hogy lemondod az új szerződésed akkor viszont ez is és az új szerződés kedvezményei is beterhelésre kerülnek, de mivel újra kötötted valószínű nem akarod lemondani.

Mihamarabbi 2015.03.22. 09:57:34

A lazaság a bevételben növelésében rejlik!!! Mióta megszüntette az analóg kiosztás fizethetünk minden tv után kötelezően díjjat. Ez nem elég, hanem kitalál opciókat mint a HD díjjat, mindezt 1500Ft/TV vételi pontért és mindjárt 4500Ft tal többet fizetsz mert három tv akarsz tv nézni
süti beállítások módosítása