Tékozló Homár

Visszafelé fejlődik az Aegon? FRISSÜLT

2015.03.25. 09:02 | Homár Hilda | komment

aegon-logo.png

Nagy biztosító az Aegon sok ügyféllel, reméljük, hogy Gergely csak különösen szerencsétlen közülük, és az alábbi tragikomikus beszámoló nem egy tipikus ügymenet náluk, különben rengeteg felesleges munkát és papírmunkát gyártanak saját maguknak. 

Szia Hilda!

A biztosítók krémjének egyikéről, az AEGON-ról írnék meg egy történetet, amit mókásnak csak kínomban neveznék...

A dolog ott kezdődött, hogy 2014-ben vásároltam egy autót, amire a KGFB-t és a Casco-t is náluk kötöttem meg a neten. Minden flottul ment: éves díjfizetés, online ügyintézés, webes felületre be tudtam
jelentkezni a kötés után, láttam a két szerződésemet, jött e-mailben a kötvény, remek!

Eltelt egy év (nyáron volt egy ~100e körüli biztosítási esemény a KGFB-m terhére, ez később még fontos lesz!) és év végéhez közeledve felhívtam a biztosítót, hogy szívesen maradok náluk (ezt de megbántam
azóta!), mit tudnak mondani?

Mondták, hogy ha nem csinálunk semmit, akkor nagyon megemelkedik, de ha lemondom mindkettőt és szintén náluk újrakötöm, akkor alacsonyabb lesz a díj. Belementem. Telefonon mindent megbeszéltük a kollégával, aki elmondta, hogy egy éve hiába nem kellett semmit papíroznom, most bizony ő postán ki kell küldje az árajánlatot, amit aztán majd aláírva vissza kell postáznom. Sebaj, ha ezen múlik, postázok én 2015-ben is, csak nem szívesen...

Meg is jött a megbeszélt ajánlat, visszaküldtem. Fizetési módnak csoportos beszedést jelöltem meg és már telefonon kértem tőlük az un. ePosta szolgáltatás aktiválását, amit lépten-nyomon hirdetnek is amúgy.

Két héttel az után. hogy visszaküldtem a paksamétát, érkezett tőlük két küldemény, postán. Úgy értem, hogy kettő, hogy két külön boríték, ugyanazon a napon, pontosan ugyanazzal a címzéssel. Kibontottam őket és legnagyobb meglepetésemre mindkettőben teljesen pontosan UGYANAZ a biztosítási kötvény szerepelt (azonos biztosítási kötvényszám, ügyfélszám, minden azonos!) ám KÉT ELTÉRŐ ÖSSZEGGEL! Az egyik 24e Ft a másik 33e Ft volt.

Felhívtam őket, ahol a hölgy elmondta, hogy a 24e Ft lesz a helyes, nyugodjak meg. Mondta, hogy bár csoportos beszedés lett megjelölve, az nem fog működni, ezért utaljam be kézzel a 24e-t. Ezt megtettem, majd amikor egy hét múlva ránéztem a webes felületre, láttam, hogy a rendszer 9e Ft hátralékot jelez. Írtam nekik egy e-mailt, hogy mi a helyzet. Erre pár napon belül érkezett egy válasz, hogy a helyes összeg a 24e Ft, megerősítik!

Ez után nem kicsit lepett meg, hogy két héttel később egyszercsak leemelték a számlámról a 33e Ft-t (!).

Idő közben érkezett egy papír (ugye végig az AEGON-ról beszélünk, nincs másik biztosító a képben), hogy "kártörténeti igazolás" --> "Nem történt káresemény". Tehát a biztosító, ahol a biztosításom volt
tavaly is és ahol idén újrakötöttem, az általa elszámolt káreseményt saját magának nem tudta "lejelenteni" és ez okozta a problémát...

Ekkor ismét telefonálgatni kezdtem és kiderült, hogy mégis a 33e Ft a helyes, mert ez a kártörténeti igazolás volt hibás, ezért jött ki a 24e-s verzió. Ha akarom, kérvényezzem a 24e-s "túlfizetés"
visszautalását... Sem arra nem kaptam választ, hogy hogy lehet, hogy azonos számon két eltérő eredeti kötvény van a kezembe, sem pedig arra, hogy ha én a szintén általuk kiállított nullás kártörténeti igazolást tekintem hitelesnek és a 24e Ft-os változatot érvényben lévőnek akkor ők milyen alapon emelték le a 33e Ft-t a számlámról... 

Végül visszautalták a 24e Ft-t és a webes felületen is most szépen nullában vagyok.

Ekkor írtam nekik egy e-mailt, most már több, mint három hete, amiben kértem őket, hogy telefonon hívjon fel valaki és tisztázzuk ezt az egészet és amiben sérelmeztem, hogy ennyire dilettánsok dolgoznak a cégnél (ugye, amikor az ügyfélszolgálatos megírja, hogy az "Ön biztosítási díja X forint" és közben Y forint, meg mondták, hogy utaljam be, de le is emelik...). Erre egy válasz jött, hogy panaszomat
kivizsgálják, fontos vagyok a számukra, ezért 30 napon belül (!) postán (!!) küldenek majd választ. (Gondolom egy egy oldalas "elnézést kérünk" levél lesz az.)

A habot azért még sikerült feltenniük a tortára: többszöri kérésem ellenére minden végig papíron jött, a webes felületen egyik biztosítás esetében sem volt aktív az "ePosta szolgáltatás". A weben leírt módon
aktiváltam majd 2 nap múlva kiírta a rendszer, hogy nincs aktiválva. Ezt eljátszottuk többször is. (A minap a weboldalon megtaláltam egy almenüben ezeknek a bekapcsolási próbálkozásaimnak történetét: összesen ~14 alkalommal futott "hibás"-ra a "beadványom". Ok nincs megjelölve, hogy miért.)

Újfent írtam nekik egy e-mailt, amiben kértem, hogy kapcsolják be az ePostát mindkét szerződésre. Két nappal később örömmel tapasztaltam, hogy az egyikre bekapcsolták. De a másikra nem. Megint írtam nekik, hogy kapcsolják be a másikra is, amire a következőt válaszolták (és itt döntöttem el, hogy megírom, mert ez már tényleg kínomban-nevetős): "Az Ön személyes-, illetve szerződési adatainak védelme érdekében az elektronikus úton érkezett igényét úgy fogadhatjuk el, ha szándékát - aláírásával ellátott - szkennelt levélben is jelzi felénk" és alul egy hozzájáruló nyilatkozat, amit ki kellene tölteni. (Magyarázat: nem arról az e-mail címről írtam nekik, amit a rendszerben megadtam. Amúgy minden adatot leírtam nekik).

Ti. hogy az ÉN érdekemben szívatnak az ePosta bekapcsolásával, de csak a no2. szerződés esetében, amikor AZ Ő RENDSZERÜK HIBÁS és én magamtól nem tudom bekapcsolni. (Arról nem beszélve, hogy a másik szerződésnél érdekes módon be tudták kapcsolni...) Tehát ahelyett, hogy "elnézést, hogy nem jó a rendszer, már be is kapcsoltuk Önnek" még itt pingpongoznak...

Hát itt tartunk most...

Üdvözlettel,
egy soon-to-be-ex AEGON ügyfél (már tűkön ülve várom az év végét,
amikor váltani tudok...)

Gergely

UPDATE

Na, ez is megoldódott.

Tisztelt  Homár!

Ügyfelünkkel felvettük közvetlenül telefonon a kapcsolatot, és írásban is részletes választ adtunk a panaszára. Reméljük, ügyfelünk megelégedésével sikerült az ügyet lezárnunk.

Tisztelettel:

Aegon
panasziroda vezető

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leone_510 2015.03.25. 09:39:12

sok sebből vérzik ez a történet de majd a kollégák kielemezik :)

A legnagyobb hiba amit a polgár elkövethet a csoportos beszedési megbízás , nem is értem a fickót ha éves díjfizetést választott azt kb. 2 perc elintézni , ezért minek a csoportos beszedés? Szerintem nem jó ha egy cég szabadon, bár limitált összegig ha jól tudom, garázdálkodhat a számlánkon.
Vadász?

Antalbaba 2015.03.25. 09:41:36

Mindenki alszik? Én még ehhez nagyon;-)

sarostehen 2015.03.25. 09:42:18

Welcome.

Jó pár éve történt velem:
Eladtam a kocsimat, és 1,5 év után vettem csak másikat. Ugyebár a Bónuszt 2 évig lehet csak vinni. Bementem a korábbi biztosítóba, hogy az új kocsira is náluk kötném meg a kötelezőt.
Ügyintéző kitöltött minden papírt, majd közölte, hogy amíg az előző biztosító (amik szinték Ők voltak) Nem küldi meg a bónuszigazolást addig az A0 díjat kell fizetnem, és majd valamikor jóváírják ha megérkezik a papír.
Erre kérdeztem, hogy kérek egy papírt maguktól, és adjam be maguknak????

erre gondolkozott vagy 1 percig, mire közölte hogy.. ja akkor nem kell.

sarostehen 2015.03.25. 09:43:40

@Leone_510: Ójesz.. soha nem adunk senkinek hozzáférést a számlánkhoz. Neten elintézni egy utalást kb 2 perc.

Ha meg közben bankszámlát váltasz akkor rohangálhatsz mindenhova bejelenteni, új megbízás stb stb.

FDToth 2015.03.25. 09:47:10

én tudom h az Aegon szar (magyar biztosító...)
nagymamámnak volt lakásbiztosítása nálunk asszem a 90-es évek közepe óta. tavaly már nem akarta fizetni, ezért azt hitte, ha nem fizeti be, mesgzűúntetik autómatikusan. hát nem így lett, kiszámláztak 5eFt--t. egy normálsi levélben kértem őket, hogy tekintettel a 20 évnyi együttműködésre és a minidg pontos fietési magatartsára, mlétányosságból engedják el az összeget. hát nem tették. megírtam h ha nem teszik, akkor azzal csak azt érik el, hoyg az ismeretségi körömben midnen aegonost lebeszékek a hosszabításról. ez sem érdeklet eőket. befizettem az 5eFt-ét, szüleim lemondátk az évi 60 ezres lakésbizotstíádt évfordulóra, nagybátyám az autót bontotta fel, stb. tehát nyertek 5Eft- t de veszítettek minimum 3 ügyfele és 100 e Ft-t. ezek nem gondolkodnak?
nagyapám is belesétlűlt az aegin csapdába? megkötötte a szerzpdést (CASCO+ KGFB). kértük h legyen e- kommunikáció persze postán jöt minden. befizettük az összeget. erre január közepén (postán..) jön a csekk h hátraék van. az kitárt írtam nekik ,mondták h rossz bonusz-maius besolrlást adtunk meg. megnézte, ebne nem volt igazuk, utána azt írták h bejelöktem azt, hoyg kötök lakásbiztosítást. mivel volt, így azt hotem bejelölhetem.
Írtam h méltányosságból endegdják el a (asszem 9efT, és nagapám marad náluk gépjármű + laákjs bizotsítás kapcsén. nem engedték el, írták h miért ne bontottuk fel majd kötöttük újra, úgy meglenne a 9eFt. hülyeség, ha ott vagyunk 12 éve, akkpor bontasm fel majd kössem újra? mabisz szarik az egészre, nem degytettek. aegon így vesztí megint eg yügyfelet meg egy 100-ast, de nyer 9eFt.
Miylne üzletpolitika ez???

FDToth 2015.03.25. 09:49:26

@FDToth: még annyi h dettó hansboló helyzetben az Uiqa mlétányossági alapon engedett 12eFt-ét (CASCO kapcsán), vittem is nekik egy ügyfelet. buktak 12-őt, de nyert 65-t így kell csinálni...

^LutheR^ 2015.03.25. 10:04:16

@sarostehen: Nyugodtan lehet beszedést engedélyezni, ezt nem nevezném "hozzáférés"-nek. Időbeli és összegbeli korlátot te határozod meg. Fenti esetben 24.001Ft-ot és mondjuk egy évet kellett volna megadni korlátként, és nincs probléma.

Néha a bankváltásnál meg kibírja az ember, hogy az új bank netes felületén beadagolja a megbízásokat, vagy egyszerűsített bankváltást alkalmazhatunk.

joska61 2015.03.25. 10:13:03

Pedig az Aegon még a normálisabbak közé tartozik.

sarostehen 2015.03.25. 10:20:09

@^LutheR^: Ha évente 1x fizetsz, akkor szerinted melyik az egyszerűbb? Neten átutalni 2 perc alatt, vagy mindenféle engedélyeket adni, és után azokat kezelni?

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2015.03.25. 10:21:57

Mi a frásznak telefonál? Ha telefonál, minek hiszi el? Miért csodálkozik?

Az aegon amúgy is szar.

telkoe 2015.03.25. 10:22:46

Ilyen hulyesegek elkerulese erdekes erdemes alkuszon keresztul kotni a biztositast. Nekem a clb.hu nagyon bejott, automatizalt felulet, elektronikus ugyintezes es eddig minden jol mukodott veluk. Gondolom ok mar tudjak hol a jol bejaratott hely ahol bele kell rugni a biztositoba, ha valami nem megy.

Vadászbaszó nyúl 2015.03.25. 10:23:12

Van még néhány biztosító, csere, ennyi.

kakukk11 2015.03.25. 10:24:26

" Sebaj, ha ezen múlik, postázok én 2015-ben is, csak nem szívesen..."
Nem értem az embereket, akik személyesen, telefonon, postán kötnek kgfb-t. Sokszor csak a szopás a vége, mint itt. Miért nem lehet NETEN megkötni azt a nyomorult biztosítást 2015-ben? HAHÓ! NETRISK. Egyszer megadsz minden adatot, majd évente csak 1-2 kattintás és kötik/lemondják helyetted, semmi dolgod vele, pontos kalkulációt kapsz, a hiba lehetőség minimalizálva van.

tettenendre 2015.03.25. 11:01:24

Japersze, netrisk !
2 honapon keresztul nem voltak kepesek a regi autom casco bonuszat atvinni az ujra, mert ugye csak a KGFB-re van kozos kartorteneti nyilvantartas es az elozo biztosito igazolasat persze nem fogadtak el.
A masik meg, hogy a neten kalkulalt eves casco osszeg partiban sem volt az utana kikuldott kotvennyel. Szoval, fogtam egy biztositasi alkuszt es 2 perc alatt es olcsobban megkotottem vele mindent, szoval ennyit a netrisk-rol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.25. 11:09:56

"Üdvözlettel,
egy soon-to-be-ex AEGON ügyfél (már tűkön ülve várom az év végét,
amikor váltani tudok...)"
Ha ilyeneket művelnek, szerintem simán fel lehetne mondani... PSZÁF...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.25. 11:12:37

@tettenendre: Khm, azt nem a netrisk viszi át, hanem a biztosodók.
Nekem még nem volt bejom velük.

neet 2015.03.25. 11:48:18

Az aegon szr.
Be-utalni meg max a H-ba lehet, pénzt EL szoktunk utalni.
De hogy ON is egyek: Az aegon szr.
Sajnálom a posztert, meg az efdétót rokonait is. Te tót, nincs valami jó bill-d!

hobbitroll 2015.03.25. 11:54:21

"egy soon-to-be-ex AEGON ügyfél (már tűkön ülve várom az év végét,
amikor váltani tudok...)"
Minek addig várni? Feljelenteni őket, aztán kötni máshol. Ha magától nem tudja a poszt-o-ló a hogyant az gáz :P

napalm 2015.03.25. 12:02:54

@FDToth: b+, fályt ólvasní...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.25. 14:18:47

@napalm: :)) Először nekem is. Aztán elmagyarázta, hogy tabletről ez a legjobb, ami megy neki. Azóta csak mulatok rajta. Különben jókat ír, érdemes megkűzdeni a betűivel.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.03.25. 16:39:22

@atpijkamo: mert aztán tableten nem lehet eggyel lassabban pötyögni, csak úgy, ahogy az ő agya kihányja az adatot...
Meg tableten vissza sem lehet nézni, hogy mit fostam a szövegmezőbe, csakis olvasatlanul, szerkesztés nélkül lehet rányomni a k.küldése gombra!
fuck

EvilHedgehog 2015.03.25. 17:27:40

Csoportos beszédesi...

Idáig olvastam.

Aureliano Buendía 2015.03.25. 17:53:39

@FDToth: azért azt ugye tudod, hogy a szerződés nem szűnik meg attól, hogy nem fizetik a díját?:)

A többi korrekt. De hibás volt a kiindulási alap.

Aureliano Buendía 2015.03.25. 17:55:11

@sarostehen: annyira azért nem para.
Be lehet limitet állítani, valamint azt, hogy mennyi időnként emelhessen le díjat.
Én próbaképp a casco-t CSBM-re váltottam.

Aureliano Buendía 2015.03.25. 17:57:09

Nekem műxik kezdetektől az egonos eposta. Ha egyszer be tudsz lépni, már van olyan opció, hogy visszahívást kérsz.
Meg chat is. Igaz, az csak du. 4-ig.

FDToth 2015.03.25. 18:09:36

@Aureliano Buendía:

utánanéztem:
nagymamám 1973 óta volt ügyfelük (akkoriban Állami Biztosító).
A lakásbiztosítása fordulónapja minden év szeptember 1-e volt. 2013. június 12-én megkapta az értesítést a követező negyedéves díjjal kapcsolatban. mivel olyan társasházban lakik, amely teljes körű biztosítással rendelkezik, így úgy döntött, a biztosítási díj meg nem fizetésével megszünteti a szerződést
2013. december 03-án megérkezett hozzá az Aegon levele arról, hogy a díj meg nem fizetése miatt a szerződés megszűnt.
2014. február 13-án egy ügyvéd nevében kapott egy tájékoztatást, hogy az elmaradt díjat (09.01-11.30) fizesse meg, ellenkező esetben pert is indíthatnak.
A Polgári törvénykönyv XLV. fejezetének, Biztosításról szóló részében található 546. § (2) bekezdésének értelmében ‘A szerződés megszűnésének egyéb eseteiben a biztosító annak a hónapnak az utolsó napjáig járó díjak megfizetését követelheti, amelyben veszélyviselése véget ért.’

a fenti idézetben feltétes módban szerepel a biztosító követelése (’követelheti’), illetve a szerződő és az Aegon között több tíz évre visszatekintő, problémamentes kapcsolat állt fenn, így kértem Őket h engedjék el (5.910 Ft)

Az összeg jogosságát nem vitattuk, egyszerűen azt gondoltuk, hogy az előzményekre tekintettel nem szórakozik a biztosító ilyen kis összeg behajtásával.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.25. 18:19:36

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Igen, telejesn igazad van. Én is utálom a retardált faszokat, akik nem bírnak leírni egy mondatot se hiba nélkül. @FDToth: mégsem annyira idegesítő, mert értelme is van annak, amit mond.

Aureliano Buendía 2015.03.25. 20:31:05

@FDToth: nofene. Értöm.

Akkor úgy lehettek vele, hogy úgyis hetven plusszos, nem fog velük ismét szerződni, nem veszítenek semmit.

töpörtő 2015.03.26. 06:15:06

@kakukk11: Kedves,Dràga mert sok 50es korosztàly nem tudja hasznàlni a netet,nincs is neki,és vidéken 30-40eseknek is nincs net,esetleg nyomtató stb.nem szaladgàl,meg nincs is netkàvézó, egyszerübb telefono,esetleg postàn azért is van sok posta biztositàsos ügyfelük.

kakukk11 2015.03.26. 09:05:52

@töpörtő: Ha homárra kell posztolni, akkor máris van internet, mi? :D
Meg posztoló verte a mellét, hogy 2015 van, haladni kéne a korral, aztán pont ő nem teszi.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.26. 13:26:52

@neet: , pénzt EL szoktunk utalni.

Nyelvtannáci
Pénzt ÁT szoktunk utalni

EvilHedgehog 2015.03.26. 22:51:40

@horex: Fejlődik a magyar nyelv.
Elutaltam: megbízást adtam a banknak tranzakció végrehajtására.
Átutaltam: Már ott van a kedvezményezett számláján.
süti beállítások módosítása