Nagy biztosító az Aegon sok ügyféllel, reméljük, hogy Gergely csak különösen szerencsétlen közülük, és az alábbi tragikomikus beszámoló nem egy tipikus ügymenet náluk, különben rengeteg felesleges munkát és papírmunkát gyártanak saját maguknak.
Szia Hilda!
A biztosítók krémjének egyikéről, az AEGON-ról írnék meg egy történetet, amit mókásnak csak kínomban neveznék...
A dolog ott kezdődött, hogy 2014-ben vásároltam egy autót, amire a KGFB-t és a Casco-t is náluk kötöttem meg a neten. Minden flottul ment: éves díjfizetés, online ügyintézés, webes felületre be tudtam
jelentkezni a kötés után, láttam a két szerződésemet, jött e-mailben a kötvény, remek!Eltelt egy év (nyáron volt egy ~100e körüli biztosítási esemény a KGFB-m terhére, ez később még fontos lesz!) és év végéhez közeledve felhívtam a biztosítót, hogy szívesen maradok náluk (ezt de megbántam
azóta!), mit tudnak mondani?Mondták, hogy ha nem csinálunk semmit, akkor nagyon megemelkedik, de ha lemondom mindkettőt és szintén náluk újrakötöm, akkor alacsonyabb lesz a díj. Belementem. Telefonon mindent megbeszéltük a kollégával, aki elmondta, hogy egy éve hiába nem kellett semmit papíroznom, most bizony ő postán ki kell küldje az árajánlatot, amit aztán majd aláírva vissza kell postáznom. Sebaj, ha ezen múlik, postázok én 2015-ben is, csak nem szívesen...
Meg is jött a megbeszélt ajánlat, visszaküldtem. Fizetési módnak csoportos beszedést jelöltem meg és már telefonon kértem tőlük az un. ePosta szolgáltatás aktiválását, amit lépten-nyomon hirdetnek is amúgy.
Két héttel az után. hogy visszaküldtem a paksamétát, érkezett tőlük két küldemény, postán. Úgy értem, hogy kettő, hogy két külön boríték, ugyanazon a napon, pontosan ugyanazzal a címzéssel. Kibontottam őket és legnagyobb meglepetésemre mindkettőben teljesen pontosan UGYANAZ a biztosítási kötvény szerepelt (azonos biztosítási kötvényszám, ügyfélszám, minden azonos!) ám KÉT ELTÉRŐ ÖSSZEGGEL! Az egyik 24e Ft a másik 33e Ft volt.
Felhívtam őket, ahol a hölgy elmondta, hogy a 24e Ft lesz a helyes, nyugodjak meg. Mondta, hogy bár csoportos beszedés lett megjelölve, az nem fog működni, ezért utaljam be kézzel a 24e-t. Ezt megtettem, majd amikor egy hét múlva ránéztem a webes felületre, láttam, hogy a rendszer 9e Ft hátralékot jelez. Írtam nekik egy e-mailt, hogy mi a helyzet. Erre pár napon belül érkezett egy válasz, hogy a helyes összeg a 24e Ft, megerősítik!
Ez után nem kicsit lepett meg, hogy két héttel később egyszercsak leemelték a számlámról a 33e Ft-t (!).
Idő közben érkezett egy papír (ugye végig az AEGON-ról beszélünk, nincs másik biztosító a képben), hogy "kártörténeti igazolás" --> "Nem történt káresemény". Tehát a biztosító, ahol a biztosításom volt
tavaly is és ahol idén újrakötöttem, az általa elszámolt káreseményt saját magának nem tudta "lejelenteni" és ez okozta a problémát...Ekkor ismét telefonálgatni kezdtem és kiderült, hogy mégis a 33e Ft a helyes, mert ez a kártörténeti igazolás volt hibás, ezért jött ki a 24e-s verzió. Ha akarom, kérvényezzem a 24e-s "túlfizetés"
visszautalását... Sem arra nem kaptam választ, hogy hogy lehet, hogy azonos számon két eltérő eredeti kötvény van a kezembe, sem pedig arra, hogy ha én a szintén általuk kiállított nullás kártörténeti igazolást tekintem hitelesnek és a 24e Ft-os változatot érvényben lévőnek akkor ők milyen alapon emelték le a 33e Ft-t a számlámról...Végül visszautalták a 24e Ft-t és a webes felületen is most szépen nullában vagyok.
Ekkor írtam nekik egy e-mailt, most már több, mint három hete, amiben kértem őket, hogy telefonon hívjon fel valaki és tisztázzuk ezt az egészet és amiben sérelmeztem, hogy ennyire dilettánsok dolgoznak a cégnél (ugye, amikor az ügyfélszolgálatos megírja, hogy az "Ön biztosítási díja X forint" és közben Y forint, meg mondták, hogy utaljam be, de le is emelik...). Erre egy válasz jött, hogy panaszomat
kivizsgálják, fontos vagyok a számukra, ezért 30 napon belül (!) postán (!!) küldenek majd választ. (Gondolom egy egy oldalas "elnézést kérünk" levél lesz az.)A habot azért még sikerült feltenniük a tortára: többszöri kérésem ellenére minden végig papíron jött, a webes felületen egyik biztosítás esetében sem volt aktív az "ePosta szolgáltatás". A weben leírt módon
aktiváltam majd 2 nap múlva kiírta a rendszer, hogy nincs aktiválva. Ezt eljátszottuk többször is. (A minap a weboldalon megtaláltam egy almenüben ezeknek a bekapcsolási próbálkozásaimnak történetét: összesen ~14 alkalommal futott "hibás"-ra a "beadványom". Ok nincs megjelölve, hogy miért.)Újfent írtam nekik egy e-mailt, amiben kértem, hogy kapcsolják be az ePostát mindkét szerződésre. Két nappal később örömmel tapasztaltam, hogy az egyikre bekapcsolták. De a másikra nem. Megint írtam nekik, hogy kapcsolják be a másikra is, amire a következőt válaszolták (és itt döntöttem el, hogy megírom, mert ez már tényleg kínomban-nevetős): "Az Ön személyes-, illetve szerződési adatainak védelme érdekében az elektronikus úton érkezett igényét úgy fogadhatjuk el, ha szándékát - aláírásával ellátott - szkennelt levélben is jelzi felénk" és alul egy hozzájáruló nyilatkozat, amit ki kellene tölteni. (Magyarázat: nem arról az e-mail címről írtam nekik, amit a rendszerben megadtam. Amúgy minden adatot leírtam nekik).
Ti. hogy az ÉN érdekemben szívatnak az ePosta bekapcsolásával, de csak a no2. szerződés esetében, amikor AZ Ő RENDSZERÜK HIBÁS és én magamtól nem tudom bekapcsolni. (Arról nem beszélve, hogy a másik szerződésnél érdekes módon be tudták kapcsolni...) Tehát ahelyett, hogy "elnézést, hogy nem jó a rendszer, már be is kapcsoltuk Önnek" még itt pingpongoznak...
Hát itt tartunk most...
Üdvözlettel,
egy soon-to-be-ex AEGON ügyfél (már tűkön ülve várom az év végét,
amikor váltani tudok...)Gergely
UPDATE
Na, ez is megoldódott.
Tisztelt Homár!
Ügyfelünkkel felvettük közvetlenül telefonon a kapcsolatot, és írásban is részletes választ adtunk a panaszára. Reméljük, ügyfelünk megelégedésével sikerült az ügyet lezárnunk.
Tisztelettel:
Aegon
panasziroda vezető
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.03.25. 09:16:04
????
Manyecska 2015.03.25. 09:17:44
Leone_510 2015.03.25. 09:39:12
A legnagyobb hiba amit a polgár elkövethet a csoportos beszedési megbízás , nem is értem a fickót ha éves díjfizetést választott azt kb. 2 perc elintézni , ezért minek a csoportos beszedés? Szerintem nem jó ha egy cég szabadon, bár limitált összegig ha jól tudom, garázdálkodhat a számlánkon.
Vadász?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.03.25. 09:40:10
Antalbaba 2015.03.25. 09:41:36
sarostehen 2015.03.25. 09:42:18
Jó pár éve történt velem:
Eladtam a kocsimat, és 1,5 év után vettem csak másikat. Ugyebár a Bónuszt 2 évig lehet csak vinni. Bementem a korábbi biztosítóba, hogy az új kocsira is náluk kötném meg a kötelezőt.
Ügyintéző kitöltött minden papírt, majd közölte, hogy amíg az előző biztosító (amik szinték Ők voltak) Nem küldi meg a bónuszigazolást addig az A0 díjat kell fizetnem, és majd valamikor jóváírják ha megérkezik a papír.
Erre kérdeztem, hogy kérek egy papírt maguktól, és adjam be maguknak????
erre gondolkozott vagy 1 percig, mire közölte hogy.. ja akkor nem kell.
sarostehen 2015.03.25. 09:43:40
Ha meg közben bankszámlát váltasz akkor rohangálhatsz mindenhova bejelenteni, új megbízás stb stb.
FDToth 2015.03.25. 09:47:10
nagymamámnak volt lakásbiztosítása nálunk asszem a 90-es évek közepe óta. tavaly már nem akarta fizetni, ezért azt hitte, ha nem fizeti be, mesgzűúntetik autómatikusan. hát nem így lett, kiszámláztak 5eFt--t. egy normálsi levélben kértem őket, hogy tekintettel a 20 évnyi együttműködésre és a minidg pontos fietési magatartsára, mlétányosságból engedják el az összeget. hát nem tették. megírtam h ha nem teszik, akkor azzal csak azt érik el, hoyg az ismeretségi körömben midnen aegonost lebeszékek a hosszabításról. ez sem érdeklet eőket. befizettem az 5eFt-ét, szüleim lemondátk az évi 60 ezres lakésbizotstíádt évfordulóra, nagybátyám az autót bontotta fel, stb. tehát nyertek 5Eft- t de veszítettek minimum 3 ügyfele és 100 e Ft-t. ezek nem gondolkodnak?
nagyapám is belesétlűlt az aegin csapdába? megkötötte a szerzpdést (CASCO+ KGFB). kértük h legyen e- kommunikáció persze postán jöt minden. befizettük az összeget. erre január közepén (postán..) jön a csekk h hátraék van. az kitárt írtam nekik ,mondták h rossz bonusz-maius besolrlást adtunk meg. megnézte, ebne nem volt igazuk, utána azt írták h bejelöktem azt, hoyg kötök lakásbiztosítást. mivel volt, így azt hotem bejelölhetem.
Írtam h méltányosságból endegdják el a (asszem 9efT, és nagapám marad náluk gépjármű + laákjs bizotsítás kapcsén. nem engedték el, írták h miért ne bontottuk fel majd kötöttük újra, úgy meglenne a 9eFt. hülyeség, ha ott vagyunk 12 éve, akkpor bontasm fel majd kössem újra? mabisz szarik az egészre, nem degytettek. aegon így vesztí megint eg yügyfelet meg egy 100-ast, de nyer 9eFt.
Miylne üzletpolitika ez???
FDToth 2015.03.25. 09:49:26
^LutheR^ 2015.03.25. 10:04:16
Néha a bankváltásnál meg kibírja az ember, hogy az új bank netes felületén beadagolja a megbízásokat, vagy egyszerűsített bankváltást alkalmazhatunk.
joska61 2015.03.25. 10:13:03
sarostehen 2015.03.25. 10:20:09
dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2015.03.25. 10:21:57
Az aegon amúgy is szar.
telkoe 2015.03.25. 10:22:46
Vadászbaszó nyúl 2015.03.25. 10:23:12
kakukk11 2015.03.25. 10:24:26
Nem értem az embereket, akik személyesen, telefonon, postán kötnek kgfb-t. Sokszor csak a szopás a vége, mint itt. Miért nem lehet NETEN megkötni azt a nyomorult biztosítást 2015-ben? HAHÓ! NETRISK. Egyszer megadsz minden adatot, majd évente csak 1-2 kattintás és kötik/lemondják helyetted, semmi dolgod vele, pontos kalkulációt kapsz, a hiba lehetőség minimalizálva van.
tettenendre 2015.03.25. 11:01:24
2 honapon keresztul nem voltak kepesek a regi autom casco bonuszat atvinni az ujra, mert ugye csak a KGFB-re van kozos kartorteneti nyilvantartas es az elozo biztosito igazolasat persze nem fogadtak el.
A masik meg, hogy a neten kalkulalt eves casco osszeg partiban sem volt az utana kikuldott kotvennyel. Szoval, fogtam egy biztositasi alkuszt es 2 perc alatt es olcsobban megkotottem vele mindent, szoval ennyit a netrisk-rol.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.25. 11:09:56
egy soon-to-be-ex AEGON ügyfél (már tűkön ülve várom az év végét,
amikor váltani tudok...)"
Ha ilyeneket művelnek, szerintem simán fel lehetne mondani... PSZÁF...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.25. 11:12:37
Nekem még nem volt bejom velük.
neet 2015.03.25. 11:48:18
Be-utalni meg max a H-ba lehet, pénzt EL szoktunk utalni.
De hogy ON is egyek: Az aegon szr.
Sajnálom a posztert, meg az efdétót rokonait is. Te tót, nincs valami jó bill-d!
hobbitroll 2015.03.25. 11:54:21
amikor váltani tudok...)"
Minek addig várni? Feljelenteni őket, aztán kötni máshol. Ha magától nem tudja a poszt-o-ló a hogyant az gáz :P
napalm 2015.03.25. 12:02:54
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.25. 14:18:47
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.03.25. 16:39:22
Meg tableten vissza sem lehet nézni, hogy mit fostam a szövegmezőbe, csakis olvasatlanul, szerkesztés nélkül lehet rányomni a k.küldése gombra!
fuck
EvilHedgehog 2015.03.25. 17:27:40
Idáig olvastam.
Aureliano Buendía 2015.03.25. 17:50:52
Aureliano Buendía 2015.03.25. 17:53:39
A többi korrekt. De hibás volt a kiindulási alap.
Aureliano Buendía 2015.03.25. 17:55:11
Be lehet limitet állítani, valamint azt, hogy mennyi időnként emelhessen le díjat.
Én próbaképp a casco-t CSBM-re váltottam.
Aureliano Buendía 2015.03.25. 17:57:09
Meg chat is. Igaz, az csak du. 4-ig.
FDToth 2015.03.25. 18:09:36
utánanéztem:
nagymamám 1973 óta volt ügyfelük (akkoriban Állami Biztosító).
A lakásbiztosítása fordulónapja minden év szeptember 1-e volt. 2013. június 12-én megkapta az értesítést a követező negyedéves díjjal kapcsolatban. mivel olyan társasházban lakik, amely teljes körű biztosítással rendelkezik, így úgy döntött, a biztosítási díj meg nem fizetésével megszünteti a szerződést
2013. december 03-án megérkezett hozzá az Aegon levele arról, hogy a díj meg nem fizetése miatt a szerződés megszűnt.
2014. február 13-án egy ügyvéd nevében kapott egy tájékoztatást, hogy az elmaradt díjat (09.01-11.30) fizesse meg, ellenkező esetben pert is indíthatnak.
A Polgári törvénykönyv XLV. fejezetének, Biztosításról szóló részében található 546. § (2) bekezdésének értelmében ‘A szerződés megszűnésének egyéb eseteiben a biztosító annak a hónapnak az utolsó napjáig járó díjak megfizetését követelheti, amelyben veszélyviselése véget ért.’
a fenti idézetben feltétes módban szerepel a biztosító követelése (’követelheti’), illetve a szerződő és az Aegon között több tíz évre visszatekintő, problémamentes kapcsolat állt fenn, így kértem Őket h engedjék el (5.910 Ft)
Az összeg jogosságát nem vitattuk, egyszerűen azt gondoltuk, hogy az előzményekre tekintettel nem szórakozik a biztosító ilyen kis összeg behajtásával.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.25. 18:19:36
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.03.25. 19:20:40
Aureliano Buendía 2015.03.25. 20:31:05
Akkor úgy lehettek vele, hogy úgyis hetven plusszos, nem fog velük ismét szerződni, nem veszítenek semmit.
töpörtő 2015.03.26. 06:15:06
kakukk11 2015.03.26. 09:05:52
Meg posztoló verte a mellét, hogy 2015 van, haladni kéne a korral, aztán pont ő nem teszi.
horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.26. 13:26:52
Nyelvtannáci
Pénzt ÁT szoktunk utalni
EvilHedgehog 2015.03.26. 22:51:40
Elutaltam: megbízást adtam a banknak tranzakció végrehajtására.
Átutaltam: Már ott van a kedvezményezett számláján.