Tékozló Homár

Rossz cuccot küldenek, és még a vevő fizesse a visszaküldést, ügyes!

2015.06.11. 15:32 | Homár Hilda | 96 komment

screenshot_2015-06-10_15_56_45.png
Azt az mindenit ennek a cégnek! Gergő elküldte a Star Diamonddal folytatott (sokáig egyoldalú) levelezést is nekünk. A legfelháborítóbb része az, amikor 7 levéllel és 5 héttel az első reklamáció után válaszképp el bírták küldeni az egész ÁSZF-t, pedig Gergő csak azt kérte, hogy erősítsék meg: a vételár MELLETT a postaköltséget is visszafizetik neki, hiszen, nem a vásárlástól való elállási, hanem a szavatossági jogaival akar élni. 

A történet főszereplője egy Star Diamond nevű webshop.

2015. februárjában rendeltem tőlük egy ehhez hasonló reflektortAz átvétel után rögtön kipróbáltam, és feltűnt, hogy a hirdetett 4500 lumenhez képest igen kicsi a fényereje, ezért megmértem a fogyasztását. Már meg sem lepődtem, amikor a mérő készülék a hirdetett 50W helyett alig 20W-ot mutatott. Másnap reggel telefonáltam is, hogy rákérdezzek, hogy ezt így most hogy. A vonal túlvégén jelentkező úriember biztosított róla, hogy természetesen azonnal kivizsgálják az esetet és értesítenek, ha már tudnak valamit.

Nos, ez a mai napig sem történt meg.

Pár nap múltával ismét érdeklődtem, hogy mi a helyzet, de nem kaptam érdemi választ. Helyette azt javasolták, ha nem tetszik a termék, álljak el a vásárlástól, saját költségemen küldjem vissza nekik a fényvetőt és ők visszatérítik az árát. Véleményem szerint viszont mivel eleve hibás árut kaptam, a szavatossági szabályok alapján ezt a tételt nekik kellene állniuk – és ezt meg is írtam egy e-mailben. Válasz nem jött. 

Küldtem még pár levelet, amiben felajánlottam, hogy árleszállítást is elfogadok. Hogy az ő költségükre visszaküldöm a hibás reflektort, térítsék meg az árát. Hogy ki is cserélhetik jóra vagy megjavíthatják a nekem eladott példányt. Végül már a fogyasztóvédelemmel fenyegetőztem, de semmi. Ha egyáltalán kaptam választ, akkor is csak a fércmű általános szerződési feltételeik teljes szövegét másolták be a levélbe vagy kioktattak, hogy nem szükséges kifogásokat keresnem, ha meggondoltam magam, egyszerűen álljak el a vásárlástól. Az sem zavarta volna őket, hogy az erre általuk kikötött 14 napos határidő régen lejárt már. (Van már tippje valakinek, hogy mi állhat a háttérben? Talán csak nem gagyi hamisítvány a teljes készletük ebből a típusú lámpából, azért nem akarnak cserélni, javítani?)

Itt már untam kicsit a levelezgetést, ezért írtam a Nógrád Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztályának. Az ő írásban adott tájékoztatásukat a Star Diamondnak is továbbítottam (a sokkal pontosabb telefonost megtartottam magamnak), és kilátásba helyeztem, hogy hiteles módon bevizsgáltatom a készüléket, aztán bíróságra viszem az ügyet.

levelezes-page-014.jpg

Erre a levelemre már reagáltak, állítólag továbbították a panaszomat az ügyvezetőnek. Ez közel két héttel ezelőtt történt, azóta nem hallottam róluk.

Üdv:
Gergő

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsike 2015.06.11. 15:48:16

Ha jól látom ez LED. Egy LED reflektor nem fog 50 wattot fogyasztani, ahhoz legalább egy háromszor ekkora kéne. Legfeljebb 50 wattos halogén reflektorral ér fel a fényereje, ezt általában fel szokták tüntetni a dobozon, aztán persze közel sem olyan jó az eredmény, valószínűleg ebbe a csapdába esett a posztoló.

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.06.11. 15:51:15

Ha fényvetõ helyett fényerõt lehetne visszaküldeni bekivizsgálásra, az igen kedvezõ vólna. A fotonnak ugyanis sok súlya nincs, még csoportosan sem.
Dear Üdv Gergõ! Téged ez a wapshop palira vesz és még pofátlanul lazák is. Mekérdezhetem, hogy minek a kivilágíására kell?

Hentes pékné módra 2015.06.11. 15:55:56

Kínai vacak, az 50w azt jelenti rajta, hogy egy hasonló fogyasztású izzóval egyenértékű a fényerő. Persze ettől még lehet átverés ha a termék dobozát vagy adatlapját láthatnánk műszaki adatoknál mit ír.

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.06.11. 15:58:09

@Dezsike: nem gondoltam volna, hogy a nagypályás fényteknikába is bekúszott ez a szar. Végülis babáknak való 3 kerekûvel is lehet száguldozni. Már a disznók is szóltak az udvar túlvégén, hogy naplemente után nem lásák magukat rendesen a tükörben, nem való ilyesmire ez a teknika. Kész...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.11. 16:01:47

@Dezsike: "Egy LED reflektor nem fog 50 wattot fogyasztani"

Watt: 50
Volt: AC85-265V
Lumen: 3900
Normál: 400
Hideg/Meleg: meleg
Fok°: 120
Bruttó ár: 14800 Ft

www.vled.hu/led_reflektor/led_reflektor_50w_cob_led_ip65_kulteri_fenyveto_meleg_feher

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.06.11. 16:12:19

@atpijkamo: ez inkább ipari dizájnos olvasólámpa szerintem. Ez a modern világ! Semmi káros óllom vagy tifaniüveg! De majd jön Colt és megmongy. A. M. I van.

igi1 2015.06.11. 16:34:51

ki akarnak csinálni de akkor se hagyom magam

vdsl átállással szívok épp
@Lenyalt Hayú Trónörökös: mi közöd hozzá!?

fènyevőt kellett volna venni

hasznosabb

igi1 2015.06.11. 16:37:40

mindenkinek alanyi joga sz@r kínait venni

diszkriminàltok!? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.06.11. 16:38:38

"állítólag továbbították a panaszomat az ügyvezetőnek."
Állítólag. Reméljük, olvashatjuk a folytatást is :D

Dr_utcai_arcos 2015.06.11. 16:57:46

Lol b+...ott van a hirdetés alatt az összes kommentben, hogy egy gagyi szar. Vadász, vadász. 1999 Ft-ért mit vártál? Mi-24-es reflektort?

hpapagaj 2015.06.11. 17:04:32

Szánalmas, kis magyar valóság. Egyszemélyes KFT-k, webshopok. Annyira nehezére lett volna kifizetni az 1000ft-s postát vissza, vagy futárt küldeni érte? Minek van minden második embernek webshopja, ha így áll a dolgokhoz?

igi1 2015.06.11. 17:08:37

ha rendelt kapja meg amit kért
azonnal pénzt visszakérni máshol megvenni
mde azért egy fokkal jobbat

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.06.11. 17:18:44

Gyertyát köll venni, annak fiksz a fényereje!!4!
(Megmég áramot se fogyaszt.)

venszivar 2015.06.11. 17:20:37

Vettél vóna kettőt! most meg lenne az a hiányolt 50W-os fogyasztásod...:)

Manyecska 2015.06.11. 17:46:54

@Lenyalt Hayú Trónörökös: vilàgítiudvar vilâgitàsàra. Tovabbitottàk a paraszt.xdd

igi1 2015.06.11. 17:48:39

@dr. phil. Sün‼ ツ: ezekbe a mai fyertyákba nincs anyag

bezzeg a méhviaszosok kitartottak 1 hétig is

Manyecska 2015.06.11. 17:59:33

ma egy kocsog zavarot akart venni mert a szomszedja hangosan hallgatja a Class FM.t.barom..xd

Atika!!! 2015.06.11. 18:31:35

És akkor még nem volt szó arról, hogy az 50000 ráírt üzemórának a tizedét sem fogja kibírni (a tápegység), és arról sem, hogy a CE jel gyakorlatilag csak dizájnelem, de a vonatkozó szabványok többségét még csak nem is halotta a "gyártó" cég...

Rosszindulatú Vászka 2015.06.11. 18:32:39

Bezzeg azokba a régi jó gestapólámpákba még volt anyag.

Manyecska 2015.06.11. 18:32:55

@igi1: mehviasz mi...Madame Tüsző..xdddddd bocsanat.xd

Aureliano Buendía 2015.06.11. 18:34:11

Remélem, tértivevényes levélben kommunikálsz velük. Ja, és hamarabb kellett volna a fogyvédhez fordulni.
Ne hagyd, hogy a fejedre szarjanak. Még jobban.

Manyecska 2015.06.11. 18:51:26

Felkelo nap fenyenel a Balatonnal ívben a kukàba hugyozni aztan kis szivarvanyt applikalni a kepre...az mar valami! p XD

Doryyka 2015.06.11. 18:59:04

A Watt a teljesitmeny mertekegysege, nem? Hogy lehet Wattot "fogyasztani?

AtiSnatch 2015.06.11. 19:29:12

@Aureliano Buendía: rájöttünk, hogy te szivárogtatsz ezért kiraktunk :D

Józsi, a migráns köcsög 2015.06.11. 19:53:42

@Aureliano Buendía: osztán bátyámuram, magába is beleütött a feketehimlő? piócát kéne rakni rája!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.06.11. 20:21:29

@Atika!!!: Mondjuk akkor hogy a rákba' forgalmaDDzák...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.06.11. 20:22:41

@AtiSnatch: Nem be?

@Doryyka: Van ilyen nevű energiaital. Azt itta.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.11. 20:31:49

mi eldobhato fenyvetot hasznalunk

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.06.11. 20:33:08

@Antalbaba: Te mi a bréért jársz ide? Vadászni vagy kommentezni? Vagy dikkelni mint cigger?

"Én vagyok a vezető...
második a szarevő!
Harmadik a lakatos...
negyedik a gatyafos."

(gyerek mondóka, tedd magadévá) :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.11. 20:33:17

@Doryyka: "Hogy lehet Wattot "fogyasztani?"

Bisztos indexes "újságíró". Inkább azon kell csodálkzni, hogy majdnem tud helyesírni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.11. 20:35:08

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: @Antalbaba: a védelmem alatt áll.

Egyébként is, köcsög elsőzőknek el se kell olvasniuk a posztot.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.06.11. 20:50:26

Éééédesanyááááám te jóóóóassszzzony....
villlannyáram megne....
rázzzon!

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.06.11. 20:52:24

@atpijkamo: Vegyél engemetet is a szárnyaid alá, én is sérült vagyok! :)))

Atörökk 2015.06.11. 21:08:01

Dikk, klimaxos vén geci megint unatkozik.

Sandor Akarki 2015.06.11. 21:11:16

@Manyecska: Javasolhattad volna neki a sportboltot. Lehet tusfürdőt kapni meg fa testápolót.

Gyűrött Papír 2015.06.11. 21:14:48

@hpapagaj: Az a gyanúm, ha visszaküldi, akkor sem történik visszafizetés.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.11. 21:40:40

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: :)) Na jó, te is a védelmem alatt állsz. De magadra vess, ha a többiek ezért kiközösítenek.

Atörökk 2015.06.11. 21:48:33

@atpijkamo: értelmesebbnek hittelek, de már elmúlt. Azt hittem, rájössz, hogy rólad beszélek.

Atörökk 2015.06.11. 21:52:05

@atpijkamo: rosszul fogalmaztam, nem múlt el. Korábban sem voltál értelmes.
Mindenesetre politikushoz illő gerinctelenséged és vastag arcbőröd bámulatra méltó.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.11. 21:57:05

@Atörökk: Hát szigorúan pszichológiai és logikai alapon ki kellene tudnom következtetni, hogy korábban sem voltál értelmes.

A gerinctelenség meg vastagbőr az álmaidban van. A delírium tremens súlyos esete. Vagy a Zsiráf megdelejezett, vagy nemtom. Kielemzésedhez elmekórtani tudásom nem elégé megalapozott.

venszivar 2015.06.11. 22:07:37

@Atörökk: hogy te mekkora tahó vagy

gabors 2015.06.11. 22:38:12

@Doryyka: ez olyan szar tudomanyos ize ... valami termeli valami meg fogyasztja a "watt-ot" maskepp csak a csillagok haborujaban megy ...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.06.11. 22:42:57

Túl udvarias. Szép dolog az illendőség és az előzékenység, de ebből nem fog érteni a senkiházi lámpaüzér. Meg kell őket keményen fenyegetni, ha az nem használ, akkor rájuk kell uszítani a fogyasztóvédelmet meg perrel megfenyegetni őket és elmenni a telephelyre és az ügyvezetőre ráborítani az asztalt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.11. 23:04:12

@gabors: Jólvan, na, @Doryyka: -nak igaza van, 50 (vagy 20) Watt a lámpa teljesítménye, nem a fogyasztása. A poszter nem egy agysebész. A nyelvtan meg a fizika nem nagyon megy neki, de talán földrajzból penge. 20 éves korára tán le is érettségizhet.

z.gergo 2015.06.12. 01:13:03

@atpijkamo: Minek kritizálod mások helyesírását, ha te magad egyetlen sort sem tudsz hiba nélkül leírni?

z.gergo 2015.06.12. 01:18:26

@atpijkamo: Nem vagyok benne biztos, hogy ezt most a történet beküldőjeként magamra kellene-e vennem, vagy valamelyik komment posztolójának szólt.
Ha előbbi, akkor kérlek mutass rá, hol írtam én olyat, hogy bármi is wattot fogyasztott volna!

gabors 2015.06.12. 04:52:44

@atpijkamo: nem egeszen ... mert ha a bizbasz "teljesitmenye" X (kimeno akarmi fenyben barmiben) akkor a "fogyasztasa" ennel nagyobb mert ugye ott a veszteseg meg meg minden ... bar szorszalhasogatas tudom ... csak pl. ha egy motor "teljesitmennye" ami a hasznos akarmi Nekem ... akkor a fogyaszasa ennel nagyobb lesz (amit bele kell nyomni) hatekonysag ...

szoval ez csak definicio kerdese ha az input-ot fogyasztasnak mig aza output-ot teljesitmenynek hivjuk akkor fizika is megmarad meg a teljeseitmeny is megehetjuk ...

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.06.12. 05:50:51

off (de lehet nem az lesz)
Kedves padtársak!
Érik nálam egy új Tré Homos poszt!
Tegnap 2 órás zenés telefonos hüjítés, mismásolás, már + volt!
Mindenkivel beszéltem még Leninnel is!
Ma személyes csatára gyúrok, így reggelében, egy üveg pálesz mellett.
Tényállás:
Hűség hosszabbításnál (febr.) önkényesen átírtak egy magasabb net csomagba tudtomon, akaratomon kívül!!!!

Manyecska 2015.06.12. 06:03:49

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: én meg véletlenül ferjheu menzem 99:.be...xd

2015.06.12. 07:31:57

a mérő készülék a hirdetett 50W helyett alig 20W-ot mutatott.

WATTIZFAKK!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 07:50:16

@z.gergo: "megmértem a fogyasztását. Már meg sem lepődtem, amikor a mérő készülék a hirdetett 50W helyett alig 20W-ot mutatott"

Helyesen: megmértem a teljesítményét.

(Valójában a teljesítményfelvételét. De ez tényleg már csak szőrszálhasogatás.)

Egyébként ajánlom a vled.hu-t. Korrekt árak, korrekt áruk.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 07:51:39

Egyébként tudja valaki, hogy lehet amper mérőből volt mérőt csinálni?
.
.
.
.
.
.
.
.
Leejted.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 08:05:16

@gabors: "ha az input-ot fogyasztasnak mig aza output-ot teljesitmenynek hivjuk"

Nem. Az elektromos berendezések fogyasztása kiszámítható a teljesítménynek és az üzemeltetés időtartamának szorzataként. Egy 100 W teljesítményű villanykörte egy óra alatt 100 Wh elektromos energiát fogyaszt. (Kis részét fényenergiává, nagyobb részét hőenergiává alakítja.)

2015.06.12. 09:15:37

feltűnt, hogy a hirdetett 4500 lumenhez képest igen kicsi a fényereje,

Nem akart nőni a vadkender palántácska?

2015.06.12. 09:15:37

feltűnt, hogy a hirdetett 4500 lumenhez képest igen kicsi a fényereje,

Nem akart nőni a vadkender palántácska?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 09:28:19

Eggyel több ok, hogy vasárnap ne menj boltba: vasárnap nem kell ismernie az eladónak a higiéniai előírásokat.

blokkk.com/1370vasrnszakkepz.htm

Manyecska 2015.06.12. 09:30:24

ON izé két sms-t küldtem kedves kommentelőtársamnak akivel elvileg talizni kéne ma, nézd má' meg:P!..@atpijkamo: nem te vagy az!!! :DD

joska61 2015.06.12. 09:30:56

Ha valaki gagyit akar venni szarér-hugyér, akkor gagyit fog kapni szarér-hugyér. Aztán még kicsit rá is fizethet.

Manyecska 2015.06.12. 09:31:55

@atpijkamo: haggyad má' amikor ráállnak a hütttőpult szélére a retkes cipőjükkel tíz centire meg a virslik sasolnak, hááát..:((

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 09:33:12

@Manyecska: Áááá, kedvencem, mikor átveszi a pénzt, és ugyanazon kezével nyújtja a fagyit.

Manyecska 2015.06.12. 09:39:18

ON na azért!!:D OFF@atpijkamo: óhh ezt a giroszos is eljátssza itt Óbudán, utojjára voltam. Viszont tegnap a HÉV-en latinamerikai koncert volt:D kalapoztak is. Jól nyomták!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 09:44:35

@Manyecska: "a HÉV-en latinamerikai koncert volt"

Vigyázz ezekkel a bevándorlókkal! Majd a következő plakátkampányban lesz kiírva, hogy mindenféle kórságot terjesztenek.

"Ha Magyarországra jössz, nem fertőzheted meg a magyarokat!"

Meg megbasszák a feleségedet (férjedet), és megeszik az uzsonnádat...

Kéne egy törvényt hozni, hogy ütődött bevádorló nem telepedhet le Magyarországon. Aki meg itt akar letelepedni, az csak ütődött lehet.

Manyecska 2015.06.12. 09:46:51

@atpijkamo: hádde mink hatvankettőben jöttünk be jónak mondod.:D nem jössz? minihomártali lesz ma. fizetheted a fröccst!:D

Atörökk 2015.06.12. 10:05:07

Kedves kommentelőtárs válaszolj, mert te is fel leszel jelentve a gecibe!

igi1 2015.06.12. 10:08:50

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: majd másfél hete nincs telefon

internet egy hete

valaki ellopta a telefonvonalamat

segíccség!!!!

Manyecska 2015.06.12. 10:12:39

@Atörökk: jó hogy mondod, köszi, 10ropit költöttem azért hogy szivassanak vadász vagyok??

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 10:13:42

@igi1: Azt a zinternetet gyorsan javíccsad meg, mert hiányodban sokunknak már elvonási tüneteink vannak.

Manyecska 2015.06.12. 10:15:13

@Atörökk: de most mondd meg ott legalább találkoztunk volna, mi ezzel a probléma??
:DD

Manyecska 2015.06.12. 10:17:42

@atpijkamo: nem szoktunk csak két-három fröccsöt/v.sört..tegnap este is áttekertem van ott egy kiülős szolid heJ.mega Dunapart qrwa sok szúnyoggal. @igi1: akkor most a Búúrgerből írsz? Ja, ha érik a eper, disznó, stb. előtte szójj én télleg lemegyek!! Háztájiért.

Manyecska 2015.06.12. 10:43:07

@Atörökk: pláne hogy legutolsó kommunikációNK /!/ szerint szombati ottalvós vasalás lett volna:DD is.khmm:D

z.gergo 2015.06.12. 10:45:38

@atpijkamo: így mentálisan megvan előtted az az otthoni felhasználásra szánt, kommersz cucc, amit beledugsz a konnektorba, meg rákötsz dolgokat, és ettől kiír mindenféle számokat a kijelzőjére? Na ezt a valamit fogyasztásmérőnek hívják úgy a köznyelvben mint a kereskedőnél. Akkor is, ha történetesen van olyan üzemmódja, amiben a hozzá csatlakoztatott elektromos fogyasztó pillanatnyi teljesítményét méri/mutatja.
De egyébként mint azt a többi kommentelő hozzászólásaiból is leszűrhetted, mindennapi beszédben amúgy sem sokan tesznek különbséget kettő között.

Hasítsunk akkor szőrszálakat.
Honnan tudod, hogy nem fogyasztást olvastam le egy stopperrel lemért időtartam után, aztán számoltam vissza az említett teljesítmény értéket.
Miből veszed, hogy nem ismerem a teljesítmény és a hálózatból kivett energia közötti különbséget?
Még ha így is lenne, miért hülyézel le azonnal, miért feltételezed, hogy még egy érettségim sincs? Te talán a világ minden szakterületéhez értesz, mindegyikben hiba nélkül tudod használni az összes létező szakkifejezést? (Nagyon nem, még a helyesírással is vannak gondok, de ez nem akadályoz meg benne, hogy másoknak beszólogass érte.)
Ha kötözködni akarsz, miért nem hívod fel a figyelmet még arra is, hogy a lumen sem fényerő, hanem fényáram?

Persze Interneten keresztül névtelenül, következmények nélkül lazán be lehet szólogatni, de ettől nem leszel faszagyerek. Az ilyesmi csak az érzelmi sérült nyomorékoknak okoz örömet.

Félre ne érts, nem sértődtem meg, de szerintem te egy öntelt pöcs vagy. :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.12. 11:04:45

@z.gergo: "mindennapi beszédben amúgy sem sokan tesznek különbséget kettő között."

Pont ezért ne haggyuk a slampos fogalmazást. Ha a teljesítményt méred, nevezheted azt zsíroskenyérnek, de ugyanilyen erővel nyugodtan nevezheted teljesítménynek is. Nem fáj.

"miért feltételezed, hogy még egy érettségim sincs?"

Nem tudom, van-e érettségid. Volt itt egy posztoló nemrég, húsz éves, és még csak dolgozik az érettségijén, azon röhögtünk. Namindegy. Mindenesetre nyelvtanból nem érdemelted meg a továbbjutást. (Azt nem mondom, hogy én negyven évvel ezelőtt megérdemeltem. De azóta is dolgozok rajta, fejlődök, igyexem magyarul írni.)

"Te talán a világ minden szakterületéhez értesz"

Ez így nem igaz. Kvantumfizikából könnyű engem megfogni, és a kémiai tudásom sem elég alapos.

Áramerősség, feszültség, energiafogyasztás, teljesítmény, ez nyolcadikos anyag.

"a lumen sem fényerő, hanem fényáram"

Pontosan mi a különbség?

"egy öntelt pöcs vagy."

:)) De legalább lenne mire önteltnek lennem, ha az lennék. Egy jó adag önbizalom viszont mindenkinek kell.

Az tetszik, hogy nem hagyod magad. Nincs igazad, de legalább nem fulladsz személyeskedésbe. Próbálj meg pontosabban fogalmazni, javíccs a hejesírásodon, és értékesebb tagja leszel társadalmunknak. A humort, jókedvet se mellőzd!

igi1 2015.06.12. 11:14:06

@Manyecska: eper már leérett málnaszezon kezdôdik

ha szerencsèd van későn érő eper még van úgy 4-5 napig

@atpijkamo: ha egyszer lessz netem úgy visszaszabadulok a homárra h sírva fog menekülni a Hilda

igi1 2015.06.12. 11:16:56

ingyenwifin tilos homározni mert azt a legkönnyebb feltörni a TEKeseknek :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.06.12. 13:10:05

@Dr_utcai_arcos:
Hol látsz a hirdetés alatt egyetlen kommentet is?
"Még senki sem nyilvánított véleményt erről a termékről."

Aureliano Buendía 2015.06.12. 17:48:02

@AtiSnatch: jobb, mintha lehánytál volna:D

Aureliano Buendía 2015.06.12. 17:49:07

@Józsi, a köcsög: lakógyűlés volt a szomszédasszonynál, még nem volt időm rá, de hamarosan megköpültetem.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.06.12. 22:33:53

Nem. lesz t-mobil poszt.
Csatám megvivtam, nem volt 1szerű.
Hüjére vevéssel indult, de a szerződéseket megőrzöm és ez volt a szerencsém.
Azt lengetve és leírtakat követelve oké lett miden. :-)
Csak azt nem értem miért kell előbb befizetnem az elcseszett összeget, hogy utána jóvá ïrják.

igi1 2015.06.13. 10:06:15

felénk épp kicserélik az egész utcába a kábelt

van h a thome is feladná

XD

igi1 2015.06.13. 12:18:48

sokba fog ez a thomenak kerülni

z.gergo 2015.06.13. 21:25:10

@atpijkamo: nézd, egy percig sem állítottam, hogy nincs igazad abban, hogy a W teljesítmény mértékegység, mert az. Tényleg pontatlanul fogalmaztam, de leírtam, hogy mi volt az oka, nem ismételem el.
Valójában azt nehezményeztem, hogy egyből a "nem egy atomfizikus" szófordulattal indítottál velem kapcsolatban (tegyük hozzá, szó szerint értelmezve igazad van, mert nem ez a végzettségem), ami a köznyelvben kb. annyit jelent, hogy ez is teljesen hülye, aztán folytattad az érettségis beszólással. Ezzel pont te kezdted el a személyeskedést, én meg már megint akkora marha voltam, hogy lessüllyedtem a hozzád hasonlók szintjére.

"Pontosan mi a különbség?"

Konyhanyelven: a fényáram a fényforrás által kisugárzott teljesítmény. (Valójában ennél bonyolultabb a helyzet, mert a fényáram az emberek által érzékelt fényesség meghatározására szolgálna. Mivel a szemünk nem minden hullámhosszú fényre ugyanolyan érzékeny, a fényforrás által kibocsátott teljes hullámhossztartományra kell összegezni az adott hullámhosszon sugárzott teljesítmény * a hozzá tartozó "szemérzékenység" értékeket. Azaz két azonos teljesítménnyel sugárzó fényforrás fényárama lehet eltérő, ha nem ugyanolyan frekvenciájú fényt bocsátanak ki.)
A fényerősség az egységnyi térszögre jutó fényáram.
Nem tudtad? Nem baj. Igaz ez nem nyolcadikos anyag, de ha az lenne sem hülyéztelek volna le érte.

"azóta is dolgozok rajta, fejlődök, igyexem magyarul írni"
Sajnos azt kell mondanom, hogy nem vagy túl sikeres. De ez nem is lenne baj, csak akkor ne basztass másokat olyasmiért, ami neked sem megy.
Egyébként én a helyedben nem erőltetném ezt a szándékos laza írást. Gondolom az a célod, hogy elfedd vele a véletlenül ejtett hibáidat, de ha minden áron úgy akarsz másokat lehúzni a helyesírásuk miatt, hogy neked sem megy, akkor inkább használj helyesírás-ellenőrző szoftvert. Arról rajtad kívül senki nem fog tudni, és így sokkal kevésbé ciki, amit csinálsz.

"De legalább lenne mire önteltnek lennem, ha az lennék."
Biztosan vannak dolgok, amikhez jobban értesz nálam, de ez még nem lehet ok arra, hogy lehülyézz.
Jobbító szándékkal felhívhatod a figyelmet mások tévedésire, de ez a burkolt hülyézés bizony arra vall, hogy el vagy szállva magadtól.
Kettőnk között egyébként épp ezt látom egy nagy különbségnek: én belátom, hogy nem lehet mindenki mindenben jó, és csak akkor szólok be, ha valaki szakértelem nélkül nekiáll okoskodni.
Én csak megírtam egy történetet a homárra, átlagembereknek, (szerintem) érthető, köznapi nyelven.
süti beállítások módosítása