Tékozló Homár

Tényleg romlik a lejárati időn belül is a Coca Cola minősége a flakonban?

2015.07.09. 09:23 | Homár Hilda | 90 komment

 1bfc08e252c58f25711f63e0aab3ce21.jpeg

Sasvári kolléga sasolja a lejáratot, mert szerinte ott van a kutya elásva jó kóla ügyben. Egyetért vele vagy nem? Bökjön úgy. 

Tisztelt Homár,

Már évek óta tervezem, hogy levelem megírom a blognak, de mindig találtam hasznosabb elfoglaltságot. Most viszont jön a Forma-1 osztrák GP, ami várhatóan pont annyira lesz izgalmas, érdekfeszítő, hogy közben nyugodtan írhatom ezeket a sorokat. Nem egy világrengető probléma, ráadásul egy alapból nem egészséges termékről van szó, viszont a világ egyik legismertebb márkájáról szeretnék írni. Ez a Coca Cola.

Tudom, hogy nem kellene dicsekedni vele, de elég komoly kólafogyasztó vagyok, és kizárólag a fent nevezett márka klasszikus (piros címkés) ízét fogyasztom. A legutóbbi Coca-Pepsi piacrészesedés alapján sokan vagyunk így.  Már vagy 15 éve észrevettem, és folyamatosan tapasztalom, hogy a magyarországi Coca Cola minőségével – határozott véleményem szerint - komoly gond van. Egészen pontosan arra van szó, hogy a még bőven lejárati időn belüli műanyag flakonos (pl. 2 literes, újabban 1,75 l) üdítők „élvezeti értéke” eltérő, határozottan romlik az idő múlásával. 

Elvileg nem lehetne különbség ízben, mégis van! Tapasztalatom szerint a frissebb (későbbi lejáratú) termékeknek észrevehetően jobb az illata (aromásabb), és kellemesebb az íze is. Egyszerűen finomabb, jobban esik, jobban is itatja magát. Egy friss terméket 1 nap alatt „kivégzek”, de egy olyat, ami már 2-3 hónap múlva le fog járni, egy pohár után meginni sem tudok, annyira más az íze. Az ilyen legtöbbször a vécében végzi, ami bár hasznos, hisz köztudottan eltávolítja a lerakodásokat, mégis bosszús vagyok, mivel nem vízkőoldó helyett vettem, hanem meginni.

Lehet, hogy a levelemet elolvasva most sokan hülyének néznek, ismerőseim közül is többen így tettek, amíg nem durrant be az agyam, s nem rendeztem kóstolást a két különböző lejárati idejű termékekkel. Azóta – egy kivételével – mindenki igazat ad. (Az egy kivétel alapból csak szökőévenként iszik kólát, nem is szereti igazán, csak alkohollal keverve.) Több ismerősöm akkor jött rá, hogy miért voltak olyan esetek, amikor „nem esett jól a kóla” – nem volt eléggé friss az üdítő. 

Sejtem, hogy a háttérben a tárolás állhat: a hőingadozás és a fényhatás. Ugyanakkor elég bosszantó, hogy többször vadászi kell, hogy biztosan azt a minőséget kapjam a Coca Colából, amiért kifizetek/kifizetnék közel 400 forintot. (E sorok írásakor – egyazon, általam látogatott áruházban – lehet kapni 2015. szeptember 24 és 25-i lejáratú 1,75 literes kólát, de 2015. december 11-éig árulhatót is.)

Jól lenne, ha a vállalat találna erre valami megoldást, de én addig is a lejárati idő sasolom…

Üdvözlettel,

Sasvári Tamás
Budapest

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.07.09. 09:29:04

hááát..tényleg ráérsz.
Figyusz, amióta magyarországon gyárják a magyarországi coca colát, bizony szar. Ez van.
Azért 15 évet puffogást nemigazán ér ez meg. Kérem, kezeltesse magát, súlyos coffein függő.

A reklamációdat meg inkább a coca cola gyárnak küld el. Az eredetinek, amit én nem fogok megkeresni neked, mert én viszont annyira nem érek rá.

A coca cola az igazi. Régebben én is szerettem.

Zoan11 2015.07.09. 09:37:43

Teljesen egyetértek a posztolóval! Bár én nem sokszor tapasztaltam, de bizony vettem már én is olyan Coca Colát, amit egyszerűen nem bírtam meginni, olyan rossz volt. A lejárati idővel való összefüggésre én nem jöttem rá, azt hittem, valami "hamisítottat" sikerült kifognonm.

szamaritánus 2015.07.09. 09:48:13

képzelem a dagadt posztolót, ahogy a kólán kívül a chipset, a popcornt, a ropit és egyebeket tesztelgeti lejárat előtt :D

Trunkel 2015.07.09. 10:02:44

Én a magyaroszágon gyártott sörök minőségére szeretnék panaszt tenni. Az utóbbi években ízre drámaian elszaródott mindegyik, de legalább jól felment az áruk.
A licenszelt "márkás" sörökről már ne is beszéljünk.
Tökmindegy milyen kiszerelésben és csomagolásban vannak.

__tom_ 2015.07.09. 10:25:16

gyere a sötét oldalra, igyál pepsit! :)

no.nick.today 2015.07.09. 10:44:01

Az egyik közeli gyorsétteremben (ilyen menüztetős) mindig lekapcsolják az üdítős hűtőt éjszakára, és megérődik a "lónyál" ízén a hatás.

A Pepsinél a kiszerlések között is szokott eltérés lenni, ott a 2,5l-es lóg ki a sorból.

Arcade Macho 2015.07.09. 10:47:45

na a poszter gondolkodjon el azon hogy a soroket a normalis jo magyar munkásembör miert is dobozban / uvegben veszi!
igen a PET palack az atenged, veszit az elvezeti ertekebol az ertekes nedu!!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.07.09. 10:48:05

Svejci kólát köll venni, abba több az anyag!!4!!

Manyecska 2015.07.09. 10:49:35

Afrikában meg éheznek!

zsebatya 2015.07.09. 10:54:51

Nekem meg csak a Puffin ad erőt és kitartást.

a kisvakond 2015.07.09. 11:07:22

Kofolát kell inni és probléma megoldva.
(Esetleg dr. peppert.)

RS-MBIK 2015.07.09. 11:09:38

A pálinka minősége sosem romlik az üvegben.
Meg a fagyállóé sem, lásd: Koccintós, Poharazós, Áldomás, Gléda, Bikatory, Szüretelő Világmárkák.

igi1 2015.07.09. 11:20:06

Ne. Romlik csak a selejtet adják el a tescóba

Más az íze ezért romlottnak hat az selejt

A kólaszakértő

mikimackó 2015.07.09. 11:23:12

nem is tudom........., gyártónál próbálkoztál már? fogyasztók védelme, vagy ilyemi ? más kibaxás nincs is az életedben, hogy 15 évig csak pampogtál magadban ?

Leone_510 2015.07.09. 11:28:46

15 év mintavételezés az brutális.

igi1 2015.07.09. 11:33:35

Mondom h nem romlik, hanem szokott lenni az is, hogy rosszul keverik össze és a selejtet is szétterítik a boltba

Van amikor megszagolod a.kupaknál már érzed

Vissza is lehet vinni az ilyet a boltba, kicserélik!

De ahol ráakadsz ilyenre, ott ne vásárolj többet kólát.

A tescóba csak ilyen van!

igi1 2015.07.09. 11:41:01

Pl nem mindegy az h milyn boltba veszed kis közértek, eldugott helyeken évek óta tárolják a kólát bizonyos helyeken pl a róna utcai benzinkút melletti kis boltba találhatsz romlott kólát

Gyanús ha csak pár darab van az üzletbe

Vidéken megvan h mikor szállítják nekem megvan a helyem ahol csak nekem rendelik

Mert ha elmennek a városba nem biztos h kapnék jót

Ilyen zöldséges egyéb helyek szintén kilőve de a westendes újságosnál is akadtam már rossz ízű kólára

Evvan ha már rászoktál kényes vagy azízére

De nem cigizek nem dohányzok nem vagyok brutálkövér tehát ne sajnáljátok tőlem ezt a kis örömöt

Plusz iszok mellé vizet is mert a melegben gyorsan melegszik a kupaknál

igi1 2015.07.09. 11:44:35

Mondjuk a kóla vrissességéig nemjutottam el én az ízeknél tartok

Ha jól vannak benne összekeverve az összetevők oké

De ha rosszul más az íz rögtön megértem, némelyiknek szaga is van

Ezeket vissza lehet vinni

Aol egyszer rossz kólát vettél oda vissza többé ne menj

Frissességet nem tudom mire érti, fáradtat se ha kinn hagyod egy óráig apohárba na akkor lehet fáradt a kola

Ne. Friss a lényeg hanem az ízek és a szaglás

A rossz kólát ki tudod szűrni ugyanis 60-70% eséllyel

joska61 2015.07.09. 11:56:50

Néhány kérdés: mitoszért tömöd magad ilyen szarral? De ezen felül. A világon máshol gyártott műanyag palackosokkal nem ugyanez van? Számításba vettük azt is, hogy ugyan ezek original szirupból, de helyi vízzel készülnek? Végül mindegy.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.09. 11:57:40

Pezsgőkedvelő vagyok
Botor fillérbaszóként vettem egy nóném pezsgőt, behűtöttem és bontottam
Ki is köptem azonnal és vissza a boltba
Merthát hogy, ha felbontottam már.
Szúros szemű nézés után visszadták, illetve beszámolták az árát egy normális pezsgőbe
Mi a normális? BB vagy orosz száraz

Metami 2015.07.09. 12:43:05

Ezért kell a kólát minden esetben whiskey-vel / whisky-vel fogyasztani, az kiküszöböli a minőségingadozást.

Én is megiszok napi 2 liter kólát, csak én általában 1 liter whiskey-vel keverve.

CID 2015.07.09. 12:44:12

1 nap alatt megiszik egy két litykóscolát? Te Jézus isten..... Nekem ez kb. az éves fogyasztásom

Metami 2015.07.09. 12:48:10

@CID: Mert te nem vagy minőségellenőr, szemben a poszterrel, aki 15 éve csinálja. HOBBIBÓL!

Apropó whiskey-vel próbáltad már?

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.09. 12:53:46

Ő baja, hogy mitiszik!:)
A poszi a kólától, én a sörtől vagyok beles na!

@Trunkel: 1et értek. pfujj a belem jön ki a műsöröktől + a desznyő eleségből pancsolt aromás szaroktól.

Manyecska 2015.07.09. 13:15:07

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: akkor én nem vagyok menő én egy liter kakaót is mostanában/nap hidegen ofkorz.:) lassan tejelek is.

CID 2015.07.09. 13:18:39

@Metami: Szerinted mihez fogy el az az évi 2 liter ? :D
Bár, jobb szeretem a házipáleszt, de ha megkínálnak nem akarom megsérteni az illetőt :)

atörökkk 2015.07.09. 13:28:46

Tomika. Mikor voltál utoljára fiúval?

CID 2015.07.09. 13:33:01

@atörökkk: Szerintem 15 éve. Ennyi colatól össze van ragadva a segge.

Metami 2015.07.09. 13:45:18

@atörökkk: Lehet, hogy azért fogyasztja minden nap 15 éve, mert utána a gyíkot az üres üvegbe könnyezteti bele. Az üveg szája az ideális méret számára, melybe belefér és nem harangozik benne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.09. 14:08:01

Irigylem a postoló problémáit.

"Jól lenne, ha a vállalat találna erre valami megoldást, "
Mondjuk kapcsolják ki a fizikát a flakonban? Vagy mi? :D

Pierr Kardán 2015.07.09. 14:40:09

A friss kóla vs. több hónapos kóla (öregebb nem lehet!) élvezeti értéke között szerintem sokkal kisebb különbség van mint a hideg kóla vs. langyos kóla élvezeti értéke között...

zaphodbeebthe1st 2015.07.09. 15:07:44

én a light/zero verziókat iszom, és valóban. a poszter rátapintott, van különbség.

gabors 2015.07.09. 15:57:14

"ott van a kutya elásva jó kóla"

Jo kola ???? posztolo egy barom ...

igi1 2015.07.09. 16:24:39

@CID: ti meg bevágtok 4 sórt 1 nap alatt és!?

Peetee 2015.07.09. 16:35:42

Hagyd a f@szba a kólát, a csapból mindig friss a víz, ami kifolyik, és valószínűleg nem lesz annyi bajod tőle, mint a kólától. Ha sehogy nem megy, és fizetéskor be szoktál tárazni, akkor ezentúl csak 2 heti adagot vegyél meg, és meg van oldva a gondod. Esetleg tesztelt már a külföldi CC termékeket is, azoknak nem változik a minősége az idő múlásával?

Köldök_szösz 2015.07.09. 16:53:19

na az tényleg elég gáz hogy a sör minősége, mennyisége (ugye a "ravasz" 4 decis dobozok) meg alkoholtartalma is megy lefele...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.07.09. 17:13:05

Ugye vannak a hivatásos borkóstólók, akiknek a véleményére ad az egész szakma és milliókról, milliárdokról döntenek egy-egy kóstolás és évjárat rangsorolás alkalmával.

Na most a poszter ugyanennek a flaszterbetyár kiadása, csak ez senkit nem érdekel. A kóla egy prosztó lötty, ha nem ízlik ne igya, szerintem az emberi faj nagy része teljesen közömbös az kóla ízének finom árnyalatai iránt.

Dezsike 2015.07.09. 17:46:33

Én Fantázok, de az is Coca-Cola termék. Automata adott már 2 hónapja lejártat, megittam, semmi baja nem volt. Gondolom a tárolás befolyásolja, ha végig hűtőben van (az automata hűti) tovább elvan mint szobahőmérsékleten.

Black Hole 2015.07.09. 18:12:27

Cola kb annyira egészségtelen, hogy ez az egész poszt kis túlzással olyan, mintha arról szólna, hogy a friss ciános tészta finomabb, mint az állott.
Jó! Tudom, hogy ez túlzás! De nem nagy!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.09. 19:01:04

Nem szabad tűző napra tenni az üveget, ez a titok. A nap erős minőségromlást okoz a műanyag üveg esetében, de az normál üvegnél is kisebb mértékben.

CID 2015.07.09. 19:50:46

@igi1: A sör jó, a kóla nem. Értve vagyok?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.09. 20:23:54

No... én 15 éve tértem át a Coca Cola light-ra. A poszt beküldőjéhez hasonlóan, elég hamar felfedeztem, hogy általában megfelel az ízlésemnek, máskor meg ihatatlanul szar. Pár év eltelt, mire rájöttem, hogy kb. 5-6 hónapos lejárattal jönnek ki, de csak a legfrissebbet szabad megvenni, a többinek van valami förtelmes mellékíze. Minél régebbi, annál erősebb.
Amikor jött, hogy a vásárlók igényeihez igazodva ezentúl 1.75l-t kapunk a 2l-es áráért, akkor úgy döntöttem, hogy elmentek kedves cocacola a jókurvaanyátokba, azóta iszom az ásványvizet, kéthetente egyszer megkockáztatva azért egy-egy literes üveget. Az a gáz, hogy miután úgy két hétig kizárólag ásványvizet ittam, utána a legfrissebb kólán is éreztem, hogy valahogy nem az igazi. :D

Ja! És még egy érdekesség: pár éve annyira kiakadtam, hogy a még három-négy hónapos lejárattal rendelkező kotyvalékuk ihatatlan, hogy írtam nekik egy e-mailt. Küldtek szállítót, elvitték a bontott palackot, kaptam helyette cserébe két frisset. Néhány nap (vagy hét?) elteltével jött a válasz: bevizsgálták, semmi gond nincs vele. Hozzáteszem, kizárólag nagy üzletekből szereztem be a kólámat. Idén, nem sokkal a "vásárlók kívánságára" végleg megszüntetett 2l eltűnése előtt nem sokkal vettem észre, hogy az egyik közeli kínaiból szorgalmasan hazahordott kólának a lejárati ideje olyan, hogy ha azt a szokásos sparban látom, max. undorral elfordulok tőle. A kici kínaitól hazahozottnak semmi baja nem volt.
Viszont az is igaz, hogy a kínaitól olyan Milka csokit is lehetett venni, amit normál üzletben sehol sem találni Magyarországon, így nem vagyok biztos benne, hogy a jóval olcsóbb 2l-es kólájuk magyar piacra szánt szállítmányból való vagy külföldi beszerzés. (a csokik asszem, lengyel nagykerből származtak)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.09. 20:29:47

@Peetee: azért a csapvíznek nézz utána, mielőtt nagyon propagálod! Helyenként ugyan e.ü. határértéken belüli az arzéntartalma, de azért van. És az arzén nem ürül ki a szervezetből...
(javítson ki valaki, ha valamelyik állításom nem igaz!)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.09. 20:59:47

Tök mind1 mi rövidíti + az életünket!
Du. 1 Tré-comos miss pits üszis tupírozta a neuronjaimat. Fél órás mis-más és mellé hablatya volt.
Nyert! Ott hagytam, kiborultam, hiába ordítoztam. :(

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.09. 21:04:18

@Manyecska: a kakaótól úgy fosok mint a murányi ló. :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.09. 21:16:09

bele köll köpni a kólába, akkor jön elő a zamattya.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.09. 21:27:14

@ColT: mondjuk ne írják rá, hogy (a ma kapható legfrissebben ez állt) minőségét megőrzi 2015. dec. 11-ig, mert nem igaz.

Én meg téged irigyellek, hogy annyira nincs más dolgod, hogy idejössz trollkodni. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.09. 21:29:40

@maxval bircaman felelős szerkesztő: ezert is a legjobb a kisdobozos
bar idejet nem tudom mikor ittam utoljara

kiskár 2015.07.09. 21:31:23

Arról miért nem csacsog a posztoLÓ, hogy sutyiban összement a 2L-es üveg, 1.75-re?
Én azt nem vagyok hajlandó megvenni!
Mint a daNOne joghurt...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.09. 21:39:53

@kiskár:

"Egészen pontosan arra van szó, hogy a még bőven lejárati időn belüli műanyag flakonos (pl. 2 literes, újabban 1,75 l) üdítők „élvezeti értéke” eltérő, határozottan romlik az idő múlásával. "

Analfabetizmus rulezik? :DD

Megoldó 2015.07.09. 21:41:34

És akkor még a cukor helyett glükózszirup problematikájáról nem is esett szó, és a diétás kóla belekeverése néhány szállítmányba is kimaradt!

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.09. 21:50:21

@Megoldó: hm? Cukros kólát rég nem ittam, így ez a glükózszirupos dolog kimaradt... és mi az, hogy diétás belekeverése?
Te kereskedő vagy? Vagy hogy érted a belekeverést?

Egyébként régebben volt olyan - ilyennel évek óta nem találkoztam -, hogy citromos íze volt a kólának. Feltételezem azért, mert a fanta készítés után nem mosták ki alaposan az üstöt. :)

szibinyányi 2015.07.09. 21:50:38

Azt gondolom, hogy aki szereti a Coca-Colát, annak a számára fontos a minőség. Bizony a posztírónak igaza van! A CC minősége sem egy forma, a csodálatos aromájútól az ihatatlanig. Én hosszú kutatása után az alábbi szabályrendszert állítottam fel:
0) Mindig nézd meg a terméken a lejárati időt!
1) Soha ne vegyél akciós CC-t! Azoknak közeli a lejárati idejük,ihatatlanok!!!
2) Lehetőleg kerüld a műanyagflakonost, de ha nincs más kb 6-8 hónappal a lejárati idő előttit érdemes még megvenni.
3) A dobozos CC alján található a lejárati idő, azokat kb. 1 évvel (1 év bizony!) a lejárat előtt piacra dobják. A minőségük jó!
4) A legjobb minőségű a kisüveges (valódi üveg!) CC- 6-8 hónapos lejárati idővel. Még citromaromát is felfedezhetsz benne!!!
Lehetőleg NE vegyél fél literes műanyagüveges CC-t soha!!!

domel 2015.07.09. 22:16:54

Én dobozos coca cola light-ból veszek néha olyan szart (vízízű), hogy azt nem lehet meginni. A német-osztrák kóláknak van egy olyan jellegzetes íze, amit magyar kólában sosem éreztem

szibinyányi 2015.07.09. 22:25:45

@domel: Bocsánat én szélsőséges CC ivó vagyok, vagyis komolyan veszem "az igazi" szlogent. Ez azt jelenti, hogy nálam sem a light, sem a zero nem számít kólának. Különben az nagyon fontos, hogy az egyes országokban CC üzemek milyen vizet használnak az amerikából érkező sűrítmény szirup bekeverésére. Már ez jelentősen módosítja az ízélményt. A magyar CC-nél a brit, a német és az osztrák is jobb minőségű!

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.09. 22:37:39

@Aureliano Buendía: ez a náci hímringyó a Homár szerkesztőségébe tartozik, hogy folyton itt eszi a rohadás?

Aureliano Buendía 2015.07.09. 23:03:28

@pythonozok: komcsi maxval, neked mi bajod van?
Ilyen későn is vaksiskodsz a gép előtt? Szerintem lájtkólát se igyál, mert attól is felmegy a cukrod, és a Homár még nem rendezkedett be a vakokra.
Figyeld meg, rá fogsz baszni a sok idegeskedésre.

Ja, és ki kérdezett, agyrokkant?

Vittore. 2015.07.09. 23:05:12

Régen én is sok kólát ittam, aztán felnőttem és már sörre költöm a pénzem, vagy újabban a családra :) Én anno a kóla light-nál vettem észre az első korty után, ha lejárt, az édesítőszer más izűvé vált a lejárat után. Sokszor a lejárat közelében is más volt az íz, így van benne valami, amit a poszter írt.

400 forintot már elvből sem adnék a kóláért, pár éve 200 Ft volt a Tescoban. A Coop-os kóla csak 220, de van jobb is, a Penny Drinky narancsa és kólája, 100 forintért. Egyik sem tartalmaz gyümölcsöt, csak műanyagot, de míg a Drinky-nél ez 100 forintba kerül, a Coca Colánál 400 forintba.

Bár nálunk 400 forintért cserélik a 20 literes szódás palackot, azzal is elvagyunk egy darabig, este meg jöhet a kis Dreher.

Black Hole 2015.07.09. 23:56:24

A vörösboros Cola meg már egyszerűen emberiség ellenes bűntett!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.07.10. 07:56:30

"Már évek óta tervezem, hogy levelem megírom a blognak, de mindig találtam hasznosabb elfoglaltságot"

Basszus, jól beszól a homárnak, az mégis kiteszi. Én meg írtam jó párat évek alatt, azokból egyet sem rakott ki, biztos valami tiltólistán lehetek.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.10. 09:03:42

@bonifac: talán valós fogyvéd sztorid volt? azok itt nem jelennek meg egy ideje már.

SarahConnor 2015.07.10. 09:41:21

"Jól lenne, ha a vállalat találna erre valami megoldást"

Mégis mit? Hajlítsa meg a teret és az időt a palackokban? Meg kell emészteni, hogy az ilyen szintetikus lónyálak is öregszenek, állottak lesznek, ezellen a "vállalat" mégis mi a fenét csinálhatna?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.10. 09:41:44

@sugargiraffusplumps.: szerinted mi a valós? (Azon túl persze, amit a saját bőrödön érzel)
Mert ez, különösen annak fényében, hogy mennyien isszák a különböző kólákat, szerintem nagyon is valós.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.10. 09:44:05

@Lenina Huxley: pl. valós lejárati időt tüntet fel? (Feltéve, hogy valóban a gyártó és nem a kereskedők hibája)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.10. 12:21:30

@pythonozok: ez a "sztori " semmiképpen sem az. józsinak nem ízlik a műanyag de azért szorgalmas és 15 éve issza rendületlenül. szerintem csak szimplán idióta.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.10. 14:00:33

@sugargiraffusplumps.: olvasd el figyelmesen! Adott egy népszerűnek nevezhető termék, amit a poszter is szeret. Egy baj van vele: nem lehet hinni a ránxomtatott minőségmegőrzési időnek, mert a tapasztalatok szerint úgy másfél-két hónap alatt megváltozik, kifejezetten kellemetlen lesz az íze.

Ami talán nem illik ide, az az én problémám volt egy esetben, amikor valami kellemetlen, talán petróleumra emlékeztető mellékízt éreztem a kólán, ők meg állították, hogy nincs baja a beküldött mintának. Ehhez képest pont az a széria a lejárat végéig ott porosodott a boltban, szóval laborban lehet, hogy nem láttak eltérést, de nekem úgy tűnt, a vásárlók másképp látják. :)

Hentes pékné módra 2015.07.10. 17:23:57

@batgirl: Az megvan, hogy a coca-colát csak és kizárólag amerikában gyártják, és szódavízzel lövik fel az adott országban a kóla szirupot?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.10. 20:30:45

@pythonozok: jó rennbe. de ki mondja meg hogy milyen az autentikus kóla? ez ízlés kérdése és szubjektív mivoltában ezen nem is lehet vitatkozni. ha nem ízlik az a szar akkor ne igya meg, ennyi.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.10. 20:44:58

@sugargiraffusplumps.: hát aki tíz-tizenöt éve napi rendszerességgel issza, annak azért lehet némi fogalma róla, hogy milyennek kellene lennie. És ugye itt eredetileg nem arról volt szó, hogy a recept változott, hanem arról, hogy viszonylag rövid tárolás után megváltozik, kellemetlenné válik az íze. Ergo veszel egy friss, kb. még öt - hat hónapig jó palackot (mondjuk most egy decemberi lejáratút), és keresel egy olyat, aminek már csak két-három hónap a lejárata (még lehet kapni szeptemberit) és megkóstolod mindkettőt.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.11. 11:02:47

@pythonozok: pont erről beszéltem: az, hogy neki hogyan ízlik az meglehetőst szubjektív.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.11. 11:32:13

@sugargiraffusplumps.: de az nem szubjektív, hogy a friss élelmiszer az esetek többségében jobb minőségű kell, hogy legyen, mint a lejárathoz közeli. Mi több, egy elvben ennyire zárt csomagolásban a lejárati idő végéig közel azonos minőséget kellene produkálnia. Hogy másfél hónappal a gyártás után már észrevehető a változás, két hónappal a lejárat előtt meg már ihatatlan...

Mielőtt kiderült, hogy cukros vagyok, már akkor is megittam napi egy 0.5l-est cocából. Amikor kijöttem a kórházból ott volt a nagy kérdés, hogy marad a coca vagy lightban jobb a pepsi. Hát a coca ihatatlanul szar volt, a pepsi még úgy-ahogy... elég sok idő eltelt, mire rájöttem, hogy nem elsősorban a coke light rossz annyira, hanem valószínűleg egy lejárathoz közeli példánnyal kezdtem az ismerkedést. (Próbálom felidézni, de nem emlékszem, mennyi idő után váltottam vissza a coca light verzióra... a pepsit azóta nem igazán szeretem... igaz, így néhány hét kihagyás után már a coca sem az igazi, hiába friss :D)

fillérbaszó vadász 2015.07.11. 19:58:00

@domel:"A német-osztrák kóláknak van egy olyan jellegzetes íze, amit magyar kólában sosem éreztem"

Ezt már többen mondták, hogy németben csomó cucc jobb minőségű, mert a multik valamiért úgy gondolták, hogy nyugatra jobb minőség jöjjön, Közép-Európába meg jöhet a gyengébb minőségű. Milka csokinál észrevehető ez, pedig az itthon is finom, de nem egy ember mondta, hogy Ausztriában sokkal finomabb a Milka.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.11. 20:10:54

@fillérbaszó vadász: hát a bécsi milka... egyet személyesen vettem, egyet ajándékba kaptam, szerintem semmiben sem különbözik az itthonitól. Régen lehet, hogy jobb volt, de mostanában úgy tűnik, globálisan szar lett.

Kár, hogy blog.hu-s userrel nem lehet fészbúkos faszoknak válaszolni.

Escaped 2015.07.11. 23:01:29

@szibinyányi: Meg a dán, francia, belga.

@dr. phil. Sün‼ ツ: A dán meg keserűbb. Valami filléres dán coca, fanta, sprite utánzatú dobozos lónyálak voltak 100* finomabbak, mkint ezek a licenc-szemetek. És nem találom a trméket! :-(

@horex: Magyaro-n gyártott ,,orosz" pezsgő? www.boraszportal.hu/hirszuret/az-alfoldon-keszul-a-szovjetszkoje-igrisztoje-orosz-pezsgo-4555

@ColT: @ Linina Huxley: Tegyék üvegbe! Tegyék elérhetővé a kevésbé édesített változatot!

@pythonozok: Ah,meg a magyar piac igényeit kielégítő agyonédesített kóla!

@hagyma: Eskuszom mas ize van a dobozosnak! Abba mas oldoDIKK ki?

@kiskár: Igen! A daNOne kezdte. Meg a 4 dl söröskorsó, 2 dl pohar sör (mi lett a pikolóval) azzal, hogy EU szabvány. Mondjuk a franciák is nyafogtak miatta, nem hinném, hogy tényleg eu-ügylenne. Tavly itt-ott már ismét láttam 5dl-es korsót. A None bezzeg nem hízott vissza.

@Hentes pékné módra: Nincs! '96-tól pl. Dunaharasztiban is gyártják, állítólag gazdaságosabb összetevőkből: hu.m.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.11. 23:14:47

@Escaped: szerintem nem az íze más a dobozosnak, hanem egyrészt azt általában dobozból, míg a palackozottat a műanyag palackból vagy pohárból iszod, ami azért bekavar az ízérzékelésbe.
És akkor még ott az az apróság, hogy a dobozosnak mintha magasabb lenne a szénsav tartalma.

Hentes pékné módra 2015.07.12. 16:27:09

@Escaped: Pedig nem. Itthon csak vizezik. Mivel a cocacola egyik összetevője a hatástalanított koka levél, és ezt csak amerikában, ott is egyetlen gyárban állítják elő.
Olvasd el a cikket, ha belinkelted, egyébként nagyon jó, és olvasmányos.

"A The Coca-Cola Company csak az üdítő alapjául szolgáló kólasűrítményt gyártja, amelyet a világ minden táján található helyi palackozó cégek vásárolnak meg. Ezek a palackozó cégek a számukra kijelölt területre kizárólagos jogokkal rendelkeznek. A koncentrátumból ivóvíz és édesítőszerek hozzáadásával készül a palackokba és alumíniumdobozokba töltött kóla. A koncentrátumot emellett éttermek számára is értékesítik, ahol a szódavizes hígítást az italautomaták végzik el."

Escaped 2015.07.13. 11:40:13

@Hentes pékné módra: Nem tudom, ezt hogy értelmezzem (a wikis cikkben van):
"A hazai üdítőital-piac liberalizálásakor, 1991-ben a Coca-Cola Amatil saját magyarországi vállalatot hozott létre. Jelenleg a Dunaharaszti határában 1996-ra felépült gyárban folyik a termelés, ahonnan a cég a hazai kereskedelem mellett külföldre is exportál különböző márkájú üdítőitalokat." Aszittem tényleg gyártják. Ezek szerint vizezik (túl)édesítik.

"A kelet-európai piacokra szánt változatban olcsóbb összetevők vannak.[26]" wikis cikk. Az meg hogy lehet a hiper szuper titkos koncentrált lónyállal?

Escaped 2015.07.13. 11:44:29

@Hentes pékné módra:
A szlovák fogyvéd szerint a coca és a nescafé is hitványabb errefele:
www.kosarmagazin.hu/inet/kosar/hu/cikkek/2011/april/eur_activ.html

Hehe,m ez de jó! Azért megy össze a pohár mérete, hogy védjék a fogyasztó eghészségét! recreationcentral.eu/hirek/958-nem-sokan-tudjak-hogy-a-moziban-kaphato-nagy-adag-coca-cola-44-teaskanalnyi-cukrot-tartalmaz

Peetee 2015.07.13. 17:49:08

@pythonozok: Ebben van némi igazság, de -utánanéztem - az Elföldnek egy kisebb területét érinti, azt is csak az erősen belvizes időszakokban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.13. 18:01:20

@Peetee: ez biztos? Nem úgy van, hogy magas, de még határon belül, és bizonyos időszakokban átlépi a határértéket?

kozkozkoz 2015.07.13. 21:50:16

Havonta kb 2-szer iszom 0.33-as kólát. Idiótaság ennél többet inni ebből a szarból.

feketeöves chemtrail-figyelő 2015.07.15. 10:26:38

@kozkozkoz: Inkarnációnként kb. kétszer iszom kólát. Amúgy meg FankaDeli sorai jutnak eszembe az olyanokról, akik ennél gyakrabban teszik: "Fizetnek azért, hogy mérgezzék magukat, miközben a talkshow-ban döntik a tabukat."

Gézakékazég! 2015.07.17. 16:13:17

Kólát inni hülyeség, mert alapból szar.
Most mi a probléma azzal, hogy az amúgy is szar terméknek nem jó az íze? Milyen legyen?

2017.08.09. 21:21:52

Google hozott ide. Nem lehet elég frisd kólát kapni, a legfrissebb, jan 5-i lejáratú már szar. Keserű utóíze van. Egy hónapja, az idén karácsonykor lejáró még jó volt. Ma már nem, marad az ásványvíz.
süti beállítások módosítása