30 fokban a bejáratnál szembesülni azzal, hogy a jó drágán vett jegyeddel nem engednek be, mert nem érvényes, az milyen? Még magyarul is elfelejt tőle az ember. Reméljük Eszterék nem hagyják magukat, és utánanéznek a dolognak az IBUSZ-ban. Mi is rákérdezünk, hogy mennyire volt ez általános probléma.
Csalás áldozatává váltunk már a Balaton Soundra való belépés előtt
A történet a következő:
Mindenki full izgatottan várta a Balaton Sound rendezvényt, számos reklám és plakát hívja fel a figyelmet erre a színvonalas eseményre. Azt azonban soha sehol nem említették, hogy már a bejáratnál fenn akadások lesznek. Ott tékozló emberektől megtudván nem először van ilyen, hogy hiba csúszik a talán nem is olyan jól megszervezett rendszerbe. A mi kis haveri körünk, konkrétan öten, péntek reggel szembesült a jegypénztáraknál, hogy hiába a 16 ezer Forintos jegy a táskánkban, ha be akarsz lépni újra meg kell vásárolnod ugyanannyiért. Mert már valaki felhasználta azt.
Feltartva a sort a harminc fokban közli a kis hölgy az asztal túl oldalán, hogy probléma van jegyekkel. Hirtelen azt gondoltuk ajándék lónak sárga volt a foga. (Ibusz utazási irodában vásárolva lett 4 db pénteki és szombati jegy. Egy ismerős jóvoltából egy-egy ajándékba lett kapva.) De aztán kiderült hogy nem azért van gond, mert az ajándék jegy volt, hiszen a szombati ajándék jegy működik, ide is adták a karszalagot. Csak a 3 darab pénteki belépő jeggyel van a gond: a 2 IBUSZ-jeggyel és az ajandék jeggyel.
A szervezők már számíthattak - ismét - egy ilyen jellegű hullámra ugyanis már alapból volt egy olyan kassza amin egy "problémás jegyek" feliratú tábla lógott. Mögöttünk kezdett gyűlni a tömeg a másik ablakból ki kiabált folyton a lányka, de hátunk mögött mindenki a problémás sorra várt. A jegyszedőknek nem volt meglepő a jelenet. Higgadtan közölte velünk, valakik hamarabb már bement a jegyünkkel. Teljes fennforgás, tehetünk rendőrségi feljelentést ha 72 órán belül megtörténik akkor utána lehet nézni a kamera felvételen kiment be a mi belépőnkkel. De ha élvezni szeretnénk ami miatt jöttünk be kell fizetni újra a napi árat 16000 Ft.
Gondolhatjátok ezután milyen szájízzel mentem egy ilyen szervezetlen rendezvényre. Érdekesnek találom hogy ha már nem első év, hogy ilyen előfordul a szervezők miért nem szűrik ezt a problémát és mondjuk névre vagy személyi igazolvány számra szóló lenne a jegy? Repülő utakon működik, régen rossz lenne ha felszállás előtt közölnék velünk jah már valaki utazik az ön jegyével... Pedig 16 ezer Forintnál olcsóbban is vannak már repjegyek. Vagy lehet a szervezőknek pont megéri kétszer eladni ugyanazt a jegyet?!
Eszter
UPDATE július 22. 8:51
A posztot elküldtük a Szigetnek és az IBUSZ-nak is. Az utóbbi helyről kaptunk választ, amiből kiderül, hogy miért nem érdemes a megvásárolt fesztiváljegyeket kiposztolni a nagyvilágba:
Tisztelt Homár Hilda!
Sajnálattal olvastuk az Önök oldalára érkezett panaszlevelet a Balaton Sound belépőjegyekkel kapcsolatban.
A minél hitelesebb kivizsgálás érdekében felvettük a kapcsolatot az érintett tiszaújvárosi irodánk munkatársaival.
Mivel pontos adataink nincsenek az ügyfélről, nem tudjuk beazonosítani, mikor és melyik jegyvásárló rendszeren keresztül vásárolta meg belépőjegyét. Azt sem tudjuk, hogy elektronikus vagy papír alapú jegyről van szó. Az ügyfél sem a tiszaújvárosi irodánkban, sem a központunkban nem élt panasszal. A minél hitelesebb kivizsgálás érdekében kérjük Önökön keresztül az ügyfelet, tegyen nálunk hivatalos írásos bejelentést, melyhez csatolja a vásárláskor kapott számlát, és tájékoztasson bennünket a helyszínen történtekről.
Az IBUSZ Utazási Irodák Kft. országos irodahálózatában az InterTicket Kft-vel, a TEX Hungary Kft-vel és a Ticketportal HU Kft-vel kötött szerződése alapján végez belépőjegy értékesítést.
Az idei évben ezzel a rendezvénnyel kapcsolatban egyetlen, az Önök oldalán megjelent ügyhöz hasonló, szóbeli reklamáció érkezett az érintett tiszaújvárosi irodába, de itt 2 db Balatonsound bérlet vásárlásáról volt szó. Azonnali kivizsgálást kezdeményeztünk a jegyértékesítő partnerünknél, a Ticketportal HU Kft-nél. Ők azonnal ellenőrizték a jegyeket és megállapították, hogy a rendszerükön keresztül valóban csak egyszer lettek kinyomtatva a jegyek az irodánkban, a vonalkódok érvényesek voltak.
Amennyiben ugyanezen vonalkódokkal már valaki korábban belépett a rendezvényre, azzal sajnos sem ők, sem a szervezők, sem a beléptetők nem tudnak érdemben intézkedni. Ha bárki láthatta a vonalkódokat a vásárlás után, azaz nem vigyáztak megfelelően a jegyre a vásárlók, vagy feltöltötték valamilyen internetes felületre (Facebook, stb…), akkor sajnos idegenek csalás szándékával készíthettek belőle egy olyan hamis jegyet, amivel sikerült a vonalkód beolvasása után bemenni. A felelősség ilyen esetben a jegykiadó céget, azaz az IBUSZ-t a jegykiadásig terheli, a vásárlást követően viszont ez a felelősség a vásárlóra száll.
Irodáink ügyintézői minden belépőjegy vásárlásnál felhívják ügyfeleink figyelmét, hogy fokozottan ügyeljenek a kezükben lévő megvásárolt belépőjegyekre, illetékteleneknek ne mutassák meg, ne töltsék fel semmiféle internetes portálra.
Mivel az IBUSZ Utazási Irodák Kft. minden törekvése arra irányul, hogy ügyfeleit maximális szakértelemmel és odafigyeléssel szolgálja ki és valamennyi szolgáltatásával hozzájáruljon ügyfelei elégedettségéhez, ezúton kérjük, hogy az Önöknél panasszal élő ügyfél legyen szíves írásban jelezze felénk problémáját, és csatolja a vásárláskor kapott számla másolatát. Ezt követően tudjuk kivizsgálni az esetet, melyről őt és Önöket is írásban fogjuk tájékoztatni.
Termes Nóra
hálózati és marketing igazgató
IBUSZ Utazási Irodák Kft.
UPDATE 2. július 23. 13:45
Olvasónktól megtudtuk, hogy hivatalosan is panaszt tettek az érintett IBUSZ-irodában. A cég megerősítette, hogy kivizsgálják az ügyet. És megérkezett a szervezők válasza is:
Tisztelt Homár Hilda,
Köszönjük, hogy megkereste a Sziget Kft-t a szóbanforgó blogbejegyzéssel kapcsolatban.
A Sziget Kft. rendezvényein a belépőjegyek nem nevesítettek, hasonlóan más kulturális események (fesztiválok, színházak, stb.) belépőihez. A rendezvényre történő belépésre a jegyvásárláskor kapott kód jogosítja fel a jegybirtokost. A Sziget Kft. annak a látogatónak adja ki a belépésre jogosító karszalagot, aki a kódot először mutatja be.
Ez a belépési rendszer részletesen leírásra került a Sziget Kft. Általános Szerződési Feltételeiben, amit a jegyvásárló és a jegybirtokos magára nézve kötelezőnek elfogad. A jegyvásárláskor adott tájékoztatás, illetve a voucher szintén tartalmazza a kellő figyelemfelhívást. A Sziget Kft. folyamatosan, minden lehetséges fórumon felhívja a látogatók figyelmét arra, hogy a kód bemutatása az, ami a karszalag átvételére és a belépésre jogosít, függetlenül attól, hogy az milyen formában (nyomtatott jegyen, voucheren vagy okostelefonon) kerül bemutatásra, és külön is hangsúlyozzuk, mennyire fontos, hogy a látogatók gondosan őrizzék a kódot, és arról ne készítsenek másolatot, felvételt, illetve ne engedjenek hozzáférést illetéktelenek részére. A Sziget Kft-nek nem áll módjában újabb karszalagot kiadni vagy egyéb kompenzációt biztosítani, amennyiben a belépést azért kell megtagadnia a rendezvényre, mert a bemutatott kód korábban már felhasználásra került.
Valóban volt néhány olyan eset, amikor visszaélés történt, és emiatt volt képes illetéktelen személy átvenni a karszalagot. Ezek száma azonban a Balaton Sound napi több tízezres látogatószámához képest elenyésző mértékű.
Visszaélés esetén látogatóinknak minden esetben javasoltuk, hogy tegyenek feljelentést az illetékes rendőrhatóságnál, hogy hivatalos eljárás indulhasson az ügyben.
Barátsággal,
Balaton Sound Sajtóiroda
Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft.
UPDATE július 24. 19:57
Eszter írt egy kicsi, de fontos kiegészítést a történethez:
Most olvastam a további fejleményeket, és mindenki azzal takarózik, hogy az ilyen kódokkal ellátott jegyet nem szabad lefotózni illetve közösségi oldalakon megosztani.
Sajnálom, hogy nem nyomatékosítottam az első írásban, hogy nem készült fotó, nem lett felrakva, nem lett megosztva...
Az utolsó 100 komment: