Tékozló Homár

Végül is az ázott doboz és karcos edény is egyfajta minőség/ Frissült a GVTI-fogyasztóvédők válaszával

2015.09.10. 14:43 | Homár Hilda | komment

fp-fe.png

Ha a termék oké, én nem feltétlenül reklamálnék a doboza miatt akkor sem, ha ajándékba szánom, de attól még érdekes megoldás a Futárpláza részéről a ragasztóval egyben tartott ázott dobozban kiszállítás. A karcos edény viszont egész biztosan gáz, pláne, ha a minőség kötelez.

Kedves Homár!

A Futárpláza Kft.-nél történt vásárlásom történetét szeretném megosztani.

Konyhai dolgokat rendeltem a boltból. Kerámia bevonatos tepsiket, edényeket és egy kuktát. A kuktát a barátnőmnek, így nagyon rosszul érintett, hogy a doboza durván át volt ázva, ragasztószalaggal fogták össze, hogy szét ne essék. A reklamációmra azt a választ kaptam, hogy azt feltételezték, hogy "a kedves vásárlónak az ép termékre és nem a dobozra van szüksége", s küldjem vissza, ha így ez nem felel meg nekem. A visszaküldés költségét viszont nekem kell állni.

De kérdem én, hogy miért ők döntik el, hogy a kedves vevőnek nincs szüksége a csomagolásra, s miért nem kérdezik meg telefonon vagy e-mailben? És ha ezt nem teszik meg, hanem döntenek a maguk feje után, azt miért nekem kell megfizetni?

Sajnos, nem csak a kuktával volt gond. 3 kerámia bevonatos edényt is vettünk, abból kettő karcosan érkezett. (A tepsikkel minden rendben volt.) Reklamációmra írták, hogy küldjek a sérülésről képet. Küldtem. 

Erre azt a választ kaptam, hogy a termékek bizonyítottan nem náluk sérültek, ezért azt nem fogják visszavenni. Azt is írták, hogy van videofelvételük arról, hogy az, aki csomagolta, előtte ellenőrizte a termékeket. Nekem ezt a felvételt nem küldték el, talán, ha megteszik, rá tudok mutatni, hogy hol lehet hiányosság az átnézésben (pl. hogy az, aki átnézte, elfelejtett alánézni a csomagolásnak azon a részen, ahol a hiba épp van).

Ha már postáztam a kuktát, betettem a csomagba az edényeket is, s kértem őket, hogy vessenek rá egy pillantást, s reméltem, hogy megteszik, s utána talán megnézik megint a videót vagy a raktáron levő edényeket (mert feltételezem, ha nekem a 3 kiküldött edényből kettő  karcos, a raktárkészleten lévőben is akad még néhány hasonlóan sérült), s elismerik, hogy igazam volt, s küldenek ép edényeket. Nem ezt tették. Visszaküldték az edényeket megtekintés nélkül, mondván, hogy ők már megmondták, hogy nem veszik vissza.

Tehát most van két postaköltség mínuszom, s két hibás termékem. Ez nekem így nagyon nem felelt meg, ezért gondoltam megyek a fogyasztóvédelemhez a panaszommal. Próbáltam kideríteni, hogyan kell a fogyasztóvédelemhez eljuttatni egy reklamációt, de odáig jutottam, hogy ügyfélkapun keresztül kellene feltölteni, de nem találtam meg, hogy azt hogyan kellene csinálni. Aztán bevontam a családtagjaimat is, s valahol találtunk egy információt, hogy az ügyfélkapus feltöltés most valamiért nem működik. – Itt feladtam.

Nem vették vissza a két karcos edényt, s én fizettem - teljesen jogtalanul - a postaköltségét a visszaküldött kuktának (amit általuk is elismerten ők küldtek csúnyán elázott csomagolásban). Önökön kívül írtam még az árukereső.hu-ra, hogy amennyire csak lehet, kijusson az információ. Most megnéztem az oldalt, s látom, hogy utánam nem sokkal reklamált náluk egy vevő, akinek az enyémhez hasonló a története, csak ő parfümmel járt így. Neki is sérült árut küldtek, s a reklamációjára azt mondták, hogy az áru videóval bizonyíthatóan sérülésmentesen lett becsomagolva. A vevő pedig állítja, hogy tanúja van a csomagbontásra (nekem is).

Üdvözlettel:

Magdolna

UPDATE szept. 14. 12:11

A GVTI-fogyasztóvédők tanácsa.

Kedves Magdolna!

Azt kell tudnod, hogy a webes vásárlások esetén a fogyasztókat kiemelt védelem illeti meg az áruházi vásárláshoz képest, hiszen ilyenkor a vevő nem tudja kipróbálni a terméket, nem képes meggyőződni annak tulajdonságairól. Ilyen esetekben a termék átvételét követő 14 napon belül a fogyasztó dönthet úgy, hogy meggondolta magát és mégsem kéri a terméket. Ezt a szándékot minden további indok nélkül írásban kell bejelenteni az eladónak, amelyet követően a vállalkozás köteles a vételárat visszafizetni. A fogyasztó pedig köteles a terméket az eladónak visszaküldeni. Fontos kiemelni, hogy ha az eladó nem tájékoztatta a fogyasztót igazolható módon erről a lehetőségről, akkor a 14 nap még további 12 hónappal meghosszabbodik.

Ha a 14 napos határidőből már kicsúsztál akkor is biztosít a törvény a fogyasztók számára jogot a hibás termékekkel kapcsolatos csere iránti igény érvényesítésére. Jelen helyzetben annak igazolása, hogy a hiba a termék átvételekor nem volt meg, egyértelműen a kereskedő kötelezettsége. Nem mentesülhetnek a felelősség alól csupán arra hivatkozással, hogy „szerintük a hiba a teljesítéskor nem állt fenn.”

Ha a kereskedő elzárkózik a csere teljesítéséről, abban az esetben lehetőség van igénybe venni a Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő Békéltető Testület eljárását, amely díjmentes és amely eljárásról bővebb információt az alábbi http://www.bekeltetes.hu/ weboldalon találsz. A fogyasztó számára ebben az esetben is nyitva áll a bírói út igénybevételének lehetősége is.

Magdolna, javasoljuk, hogy a panaszoddal próbáld meg ismételten a webáruházat írásban megkeresni, ha továbbra sem teljesítik az igényedet, abban az esetben a békéltető testület eljárása megoldást adhat a problémádra.

--------------------------------------------------

Kedves Homár Olvasók!

Sajnos több esetben is előfordul, hogy az interneten megrendelt termék helyett a fogyasztó nem azt kapja amire számított, vagy a termék nem nyújtja a megfelelő minőséget. Következzen néhány olyan tanács amely a segítségetekre lehet ezekben az esetekben:

Próbáljátok ki a terméket! Javasoljuk, hogy már rögtön az átvételekor bontsátok ki és győződjetek meg arról, hogy a megrendelt áru megfelel-e a megrendelésben meghatározott tulajdonságoknak és alkalmas-e a rendeltetésszerű használatra.

- Ha nem tetszik, küldd vissza! Interneten történő vásárlás esetén a fogyasztó a termék átvételét követő 14 napon belül minden külön indok nélkül a szerződés megszüntetésére irányuló szándék írásban történő kinyilvánításával visszaküldheti és kérheti a vételár visszafizetését a kereskedőtől.

- Kapcsolódó szerződések. Nagyobb értékű termékek esetében sokszor előfordul, hogy a vevő a vételárat kölcsön igénybevételével egyenlíti ki. Fontos tudni, hogy az elállási jog gyakorlásával ezek a hitelszerződések is megszűnnek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2015.09.10. 14:47:17

Neten rendelted. 14 napig indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól, és visszakapod a pénzed. Mi olyan nehéz ezen 2015-ben?

Sneemaaar 2015.09.10. 14:59:25

s amúgy a negyedik s nél már nem bírtam. uncsiiii

2015.09.10. 14:59:44

Sérült volt a TAKOVY HRNEC!

kakukk11 2015.09.10. 15:09:34

@sarostehen_: Ha megsérült, és szerintük a usernél, akkor nem. A 14 nap csak akkor igaz, ha éppen küldöd vissza.

Terézágyú 2015.09.10. 15:18:17

csupa öröm agyarországon a neten rendelni...
nekem is megjött a kedvem.

lcsaszar 2015.09.10. 15:28:42

Videofelvételt készítenek a csomagoló munkatársukról? Milyen cég ez már?

sáros_tehén 2015.09.10. 15:33:25

@kakukk11: Úgy küldöd vissza ahogy kaptad.

mikimackó 2015.09.10. 15:38:49

aha, ez az a hely, ahol a sok bóvlit ócsó pénzért rádsózzák........, ez így jól is van......, de ha nem vagy tisztában a vásárlás feltételeivel, kérdezd meg gyámodat, orvosodat, vagy gyógyszerészedet !!!

mikimackó 2015.09.10. 15:40:30

@Manyecska: neki mindegy, mit dug fel magának !!!

AtiSnatch 2015.09.10. 15:46:57

Marg izé Magdi! Nooormális?

herk 2015.09.10. 15:55:39

"Erre azt a választ kaptam, hogy a termékek bizonyítottan nem náluk sérültek"
Muhaha.
Ha közjegyző előtt csomagolnak, csak az számit bizonyitottnak.
Nem nehéz elképzelni azt a helyzetet, hogy felveszik, ahogy becsomagolják a hibátlant, majd kibontják és beleteszik a hibásat. Ugye.
Sőt !!
Még azt is megtehetik, hogy _utólag_, _ha_ reklamál az ügyfél, akkor csinálnak egy ilyen videofelvételt.
Gondolom a kamerarendszeren nincs tanusitvány a mérésügyi hivatlatól, igy a képeken látszódó időbélyeg nem hiteles.
Ilyenmódon te is csinálhatsz egy videot, hogy már karcos volt, amikor kibontottad a csomagot.
Módszer:
- becsomagolod
- bekapcsolod a videofelvevőt
- kicsomagolod
- hirtelen rácsodálkozás a karcra, a csodálkozás ráfagy az arcra, eközben a kamera ráközelit a csodálkozós fejre.. (a háttérben valami ütős zene szól)

Antalbaba 2015.09.10. 16:09:02

@kakukk11: tehát azért küldöd vissza, mert nem tetszik az árnyalata;-) A karcot eddig sem látták, majd megkapja a köv. áldozat:-(
A doboz meg ilyen /esetleg ritkán/ használt cuccoknál nemhogy ép, de még erős is legyen, úgy jobban áll a szekrény mélyén a többi kacattal (gyümölcscentrifuga, olajsütő, mákdaráló...) együtt.

lcsaszar 2015.09.10. 16:13:00

"Felhívás! Minden hétfőn 5-től 7-ig nyilvános csomagolási bemutatót rendezünk közjegyző jelenlétében. Az eseményről videofelvétel készül"
Gondolom, megvették a kidobásra ítélt selejtet, és megpróbálják eladni. De mivel sok volt a reklamáció, kitalálták ezt a videofelvétel trükköt, hogy elijesszék a reklamálókat.
Valószínűleg leszedtek a YouTube-ról egy unboxing videot, és átkonvertálták, hogy visszafelé játszódjon le.

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 16:18:17

Nekem is volt hasonló esetem, kifejezett kérésem ellenére nem olyat küldtek az adottból, amire vágytam. Jól lebasztam mailben, visszahivattam magam, de nem éltem a visszavételi opcióval, nem érte volna meg. Elpasszoltam máshova, nem ért kár. Jogok ide, 'óvédelem oda, a józan ész ér még mindig legtöbbet ezen a bolygón.
Ez a videó duma meg mekkora elbaszott bullshit már.
@lcsaszar: mókás ötlet a visszafelé való lejácás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.10. 16:19:43

"De kérdem én, hogy miért ők döntik el, hogy a kedves vevőnek nincs szüksége a csomagolásra, s miért nem kérdezik meg telefonon vagy e-mailben? "
Mondjuk sérült csomagolással ugye olcsóbban szokás adni, de hát a hihetetlen sikeres kamubolt csak becsődölne, ha egy ötezres költségük keletkezne :D

"Erre azt a választ kaptam, hogy a termékek bizonyítottan nem náluk sérültek, ezért azt nem fogják visszavenni. Azt is írták, hogy van videofelvételük arról, hogy az, aki csomagolta, előtte ellenőrizte a termékeket. Nekem ezt a felvételt nem küldték el, "
Szerinted van? :D

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 16:24:29

@herk: :D Csak nehogy becsomagolja véletlen a videjókamerát is.

Aureliano Buendía 2015.09.10. 18:08:02

videófelvétel? És te elhitted? Hány éves is vagy

Közjegyző, polgármester, parlamenti képviselő jelen volt a felvétel készítésekor?

Troppauer_Hümér 2015.09.10. 18:52:23

Mutter múltkor ugyanígy járt az Extreme Digitalnál. Rendelt egy mixert, kapott egy sérültet. A futár esélyt sem adott a csomag tartalmának átvizsgálására, egyszerűen elhúzott. Ment a panasz a futárcéghez, remélhetőleg megszopatják a faszfejet.

A selejtet áruló Edigitalnál nem próbálkozott anyám, mondtam neki hogy innentől felesleges. Küldtem neki pár linket a Homárról, többé nem rendel onnan. Mondjuk eddig sem kellett volna.

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 19:00:57

@Troppauer_Hümér: fogyatékkal élõ, nem sérült!!
Hildának üzenném, hogy DÖGÖLJÖN MEG AZ ÖSSZES FOGYATÉKOS! Ha már annyira jól esik a belémmagyarázás, itt van mégegy sansz. Vigyázz, ha élsz vele, a magad jellemét ismered el (mi nem fényes).

Troppauer_Hümér 2015.09.10. 19:09:01

@klingon altatódal cumisüveggel a háttérben:

Jah, a Koktélos Tom Cruise helyett kapott egy sérült Dustin Hoffmant.

Komponista, te nagyon hülye.

Manyecska 2015.09.10. 19:13:33

Hagyatékkal élő.most lesz a hagyatéki tárgyalás..fél évvel a temetés után..isten barmai lassan őrölnek!!

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.10. 19:21:06

@Manyecska: anyúú, anyúú, én is meg akarok halni, hogy kell azt. Nem, ne merd. Amennyit belédinvesztáltunk már eddig is. Oszt még a penészeskenyeret se eszed meg. Meg anyádapád nem aludt 3 évig, szóval ne merd.{lesokkolja sokóloval (22kVolt)}.
@Troppauer_Hümér: :D Az igazat megvallva Vili a Família Kft.-bel.

Manyecska 2015.09.10. 19:33:25

@klingon altatódal cumisüveggel a háttérben: behaltam, az a csávó 1.41-én úgy néz ki mint a pasim /csak ő nem ennyire kopasz:D/fontos megemlítenem!

gabors 2015.09.10. 21:53:56

olcso volt legalabb ???

Black Hole 2015.09.10. 22:23:16

Azok nem karcok, hanem próbajel, mint pl az aranyékszerekben! Minél több a jel, annál magasabb a minőségi besorolás.

lcsaszar 2015.09.11. 08:46:14

Legyen a kukta főzőedény hungarikum! Azelőtt (értsd 60-as évek) minden háztartásban volt belőle, néha több is. Doboz nélkül árulták, oda kellett menni érte a boltba. Internet nem volt, de talán még fogyasztóvédelem sem, mégis elvoltunk valahogy a kuktáinkkal.

joska61 2015.09.11. 09:24:08

Sose bízz olyan cégben, ami egy társasházi lakába van bejegyezve, és nincs személyes átvételi pontja (igen, ahol a fejükhöz lehet baszkodni a szaraikat szükség esetén).

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2015.09.11. 09:40:00

@joska61: ilyen backend infókra ki figyel? Ari kiscicák legyenek, meg tv shopos szintű beetetés és már megyen is az üllet (ejtsd: business).

Josi01 2015.09.11. 22:30:50

@Troppauer_Hümér:
Futárt nem érdekli, hogy mi és milyen állapotban van a csomagban.
Ha ép a csomagolás, akkor aláíratja az átvételit, beszedi a pénzt és távozik.
Ha a szállított áruval gond van, azt az eladóval kell lemeccselni.

Répázó 2015.09.11. 22:40:31

Nem teljesen értem. 14 napon belül indokolás nélkül el lehet állni a vásárlástól és vissza lehet küldeni mindent. Ezt kellene vagy kellett volna tenni.

pöndörödő macskaseggszőr 2015.09.12. 19:29:14

@herk: :D ezen majdnem beszatam a öhögéstől :D
süti beállítások módosítása