Van az a helyzet, amikor a jóindulaton múlik minden. Abból, hogy a Homáron van az eset, ki lehet találni, hogy van-e ilyesmi a Király utcai Nemzeti Trafikban.
Kedves Homár!
Tegnap, 19:48-kor a Király utca 38. trafikban vásárolni szerettem volna egy karton Philip Morris White cigarettát. Amikor az eladó mekérdezte, hogy a vékonyat vagy a Blue-t, sajnos figyelmetlenségből a Blue-ra mondtam, hogy a jó (mert vékonyat semmiképp nem szerettem volna).
Megvettem. Amikor rájöttem, hogy nem ez lett volna a kívánt portéka, 19:55-re a trafikba visszaérve cserét kértem. Mentségemre szolgáljon; hogy a megszokott Bond márkát a P&M mostanában szüntette meg, és vezette be helyette az új elnevezésű, csomagolású termékét.
Az eladó a cserét megtagadta. A blokk megvan. Ez normális, vagy a trafikosnak felróható hozzáállás?!
A neten sajnos csak tartós fogyasztási cikkek cseréjével kapcsolatos információkat találtam. A pultos hölgy pedig csak annyit mondott; hogy pénztártól való távozás után nincs reklamáció. A 10 percen belüli reklamáció ebbe már nem fér bele? Azonos árú/mennyiségű termékre cseréltem volna teljesen bontatlan 10-es "karton" (igaziból celofán) cigarettát.
Eléggé felháborított ez a hozzáállás. Mindazonáltal szeretném tudni, milyen jogokkal lehet operálni - ha egyáltalán - ilyen esetben.
A közzétételt és esetleges tanácsát előre is köszönöm:
Laci
Fogyasztóvédőink véleménye az esetről:
Kedves Laci!
A helyzet az, hogy az üzlet alkalmazottja az általad leírtak alapján - noha fogyasztóbarátnak semmiképp sem mondható - jogszerűen járt el.
Mi is gyakran találkozunk olyan esettel, amikor az eladók a fizetést követően már nem foglalkoznak az ilyen panaszokkal. A „pénztártól való távozást követően reklamációt nem fogadunk el” mondatot varázsszóként használják, elhárítva minden kifogást. A hatályos jogszabályok alapján a szolgáltató csupán akkor köteles a terméket cserélni, ha az hibás. Tényleg bosszantó ha elnézzük, és nem azt vásároljuk meg, amit valóban szerettünk volna. Ilyenkor azonban csak az eladó jó indulatára, üzletpolitikájára hagyatkozhatunk reménykedve abban, hogy az elégedettségünk érdekében kicseréli az adott terméket. Ne feledd, a fogyasztó pénztárcájával szavaz. Máskor ha nem vagy biztos a dolgodban, írj bejegyzést a vásárlók könyvébe, hiszen erre kötelesen írásban indokolt választ adni.
Kedves Homár Olvasók!
Egy: A híres három munkanapos csere aranyszabálya: A vásárlás után, 3 munkanapon belül, csak ÚJ, HIBÁS, TARTÓS fogyasztási cikket köteles a forgalmazó cserélni, feltéve, hogy érdemi hibáról van szó.
Kettő: A „pénztártól való távozást követően reklamációt nem fogadunk el” c. hangzatos kiírás egy "bullshit". Maximum a visszajáró átszámolására vonatkozhat.
Tippünk, hogy kérdéses esetekben mindig érdeklődjetek a csere lehetőségéről! A vállalkozás saját elhatározásából vállalhatja az (egyébkénk nem hibás) termék cseréjét meghatározott időn belül. Erről a lehetőségről a vásárlói tájékoztatóból vagy magától az eladótól szerezhetünk tudomást. Érdemes már a vásárláskor rákérdezni a későbbi félreértések elkerülése végett.
Laci, bízunk benne, hogy segítettünk eligazodni a cserével kapcsolatos jogi kérdésekben, így legközelebb nem lesz kérdéses mikor és hogyan érvényesítsd jogaidat.
Lalikám 2015.09.18. 09:11:49
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 09:15:55
Rejtélyes 2015.09.18. 09:18:31
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 09:21:36
köszönöm a kommentált 2015.09.18. 09:45:34
mjordan 2015.09.18. 09:50:26
Komojtalan 2015.09.18. 09:53:00
kubi 2015.09.18. 09:55:57
amindenes.blog.hu 2015.09.18. 09:56:29
igi5 2015.09.18. 09:56:57
Úgyse szívhatod már sokáig poszter.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 10:00:06
Az órás posztban megírták a kommentelők, hogy a poszter nem rendeltetésszerűen használta az órát, a telenoros posztban pedig, hogy következmények nélkül felmondhatja a számára előnytelenre változó hűségszerződést. A GVTI-sek pont az ellenkezőjét írták mindkét esetben. Akkor most ki a hülye?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 10:06:19
||ad.adverticum.net/g3.js
||ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/*
||assets.pinterest.com/js/*
||connect.facebook.net/en_US/*
||fonts.googleapis.com^
||gahu.hit.gemius.pl/xgemius.js
||homar.blog.hu##iframe.fb_ltr
||homar.blog.hu/assets/frontend/css/*
||homar.blog.hu/assets/frontend/js/*
||homar.blog.hu/ident/?*
||indapass.hu/jsfejlec2/*
||m.blog.hu/assets/frontend/js/nuvote.js
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/bg.png
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png
||m.cdn.blog.hu/assets/frontend/img/follow_promo/*
||m.cdn.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/*
||m.cdn.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png?*
||stats.g.doubleclick.net/dc.js
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 10:07:41
Mióta "normális segítségnyújtás" a nettó félrevezetés?
kajo 2015.09.18. 10:08:58
Ezek a szaktanácsok pedig egyenlőek a nullával. Szabályok/törvények vs. jóindulat? Kérem! Állami szervek jóindulatáról hallott már valaki? Ők is csak a szabályokat ismételgetik, aki meg betartja felháborít másokat?
Laci szerint mi a különbség a 10 percen és a 6, 7, 8, 9, 9 és 1/2, 10, 10 és 1/2, 11, stb. percen belüli reklamáció között? Ha egyszer van rendelkezésre álló határidő, akkor azt be kell tartani. Ha nincs, egyszerűen nincs mit betartani.
GVTI - hez meg annyit, hogy igazán hasznos volt azt tanácsolni, hogy írjon a vásárlók könyvébe! Mit írjon bele? Azt, hogy megkérdezték mit szeretnék, megkaptam, amit kértem,de nem kell, bár semmi baja, de nem akarják cserélni? "Legközelebb nem lesz kérdéses mikor és hogyan érvényesítsd jogaidat." Mégis milyen jogát nem érvényesíthette Laci?
Ha Lacinak nem tetszik a hozzáállás, majd vásárol máshol. Lehet máshol sem fog tetszeni Laci hozzáállása, és máshol sem fogják cserélni a kiválasztott terméket. Laci keres majd egy új helyet, kis szerencsével egyszer majd rájön, hogy nem feltétlenül másokban van a hiba.
Martinicske 2015.09.18. 10:15:20
Nem a saját ostobaságuktól kell megvédeni a fogyasztókat, hanem a fogyasztó-kereskedő viszonyt megfelelő mederbe terelni, amihez normális fogyasztó is kell és ha ez a helyzet ezt is be kell ismerni.
Ha ezt továbbra is következetesen ilyen ostobán csináljátok akkor az emberek csak legyintenek majd rátok, ja ezek úgyis egyoldalúan a fogyasztót védik, mindegy is mit írnak úgyis elfogultak.
Nem akarok egy olyan világban élni amikor azért állok sorba mert a cigarettát is garanciázzák, meg visszáruzgatják.
Mi lesz a következő? Visszavisznek fél üveg vodkát, hogy nem rúgtak be tőle eléggé? Vagy a használt óvszert, hogy cseréljék vissza, mert tévedésből rossz partnerrel kúrtak?
köszönöm a kommentált 2015.09.18. 10:18:53
Uriah Heep 2015.09.18. 10:22:01
Telenoros ügynél - érintettség okán - véletlenül pont tudom, hogy a törvény pont a fogyasztót szívatja, és szerintem helytálló amit ezek a GTI-sek írtak!
köszönöm a kommentált 2015.09.18. 10:22:10
Dezsike 2015.09.18. 10:27:23
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 10:28:57
Szerintem is hülyék a GVTI-sek, ezt már írtam, de azért köszi a megerősítést!
Ha vitakozni akarsz a telenoros poszttal kapcsolatban akkor azt a telenoros posztban tedd!
Manyecska 2015.09.18. 10:34:43
igi5 2015.09.18. 10:34:56
A poszter ugye a jól bejáratott márkát szerette volna, csak megváltozott a nevében és lett belőle még egy fajta
Namost, itt a poszter is figyelmetlen volt, meg az eladó is, hiszen el kellett volna mondania, hogy miben más a két termék, melyik hasonlít jobban a régire, mert ugye ezzel tisztába kéne lenniük
Ha a poszter nem szívta, nem bontotta fel, de mást szeretne, akkor igenis, ki kell, hogy cseréljék
Sajnos, olyan valószínűleg a cigi rendszere, hogy nem lehet semmibe belenyúlni, csak a nap végén (nav pénztárgép), ezért az eladók nem macerálkodnak olyannal, hogy kicseréljenek valamit is
pedig a poszter reklamálása
JOGOS, KELLENE CSERÉLNI, ha ő mégis mást szeretne de ugyanolyan az ára is
Csak kevesen tudják, hogy ezt a pénztárgépre lehet fogni, hogy nem nyúlnak bele a rendszerbe, ha nem muszáj
Uriah Heep 2015.09.18. 10:35:26
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 10:37:30
Józsi, a migráns köcsög 2015.09.18. 10:38:31
köszönöm a kommentált 2015.09.18. 10:42:26
igi5 2015.09.18. 10:51:43
azok munkamániában kapcsolódnak ki
köszönöm a kommentált 2015.09.18. 10:55:34
CorsairS 2015.09.18. 11:06:12
Eladó kérdezett, posztoló meg választott. Legközelebb majd, ha ilyen kérdést kap, akkor visszakérdez, hogy melyik felel meg a régi x fajtának, amit eddig szívott.
Komolyan agyfaszt kapok attól, hogy egyesek lassan azt se tudják, hogy mi a nevünk, de egy vadidegentől elvárják, hogy ők rögtön tudják.
igi5 2015.09.18. 11:07:08
De szerintem a tökéletesre való törekvés nálad is igaz lehet
igi5 2015.09.18. 11:09:44
kötelessége lenne tájékoztatni a vevőt, hogy változtak a dolgok így válasszon
itt rá is kérdezett, hogy melyik legyen, el kellett volna mondani azt is, miben változtak
igi5 2015.09.18. 11:15:43
csak a NAV - pénztárgép olyan, hogy nem tudnak belenyúlni, csak a nap végén
Akkor is igaz ez, ha lezárták a vásárlást, csak a nap végén tudnak változtatni, sztornózni
A vásárlás közben lehet még módosítani, de ha adta a blokkot, utána már nem lehet
Le kell zárni ugyanis a kasszát, meg miegyebeket, tehát nem tehetik meg, hogy a két kasszából egy ne működjön
Sajnos ez van, ez a NAV - rovásra megy
igi5 2015.09.18. 11:18:20
JOGOS.
Csak sajnos a technika miatt nem igazán érvényesíthető.
Ezért gondoljátok meg jól, hogy mikor mit vásároltok, nézzétek a gépet vásárlás közben, hogy mit ütnek be, mert ha többet fizetsz, mint amennyit kéne, az is bajos
joska61 2015.09.18. 11:22:47
igi5 2015.09.18. 11:25:13
úgyse sokáig szívhatja, mer nemsokára kinyiffanunk, hát előtte legalább élvezze jól magát mindenki, addig, amíg teheti
CID 2015.09.18. 11:50:11
Komojtalan 2015.09.18. 11:52:08
CID 2015.09.18. 12:00:40
holdlányka 2015.09.18. 12:10:47
igi5 2015.09.18. 12:15:49
A rendszer hibája az, hogy a reklamációk esetén vagy szétb@szod az egész rendszert, vagy nem fogadod őket.
Pedig azok attól még mindig jogosak.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 12:17:40
igi5 2015.09.18. 12:19:04
Ez olyan, mint karácsonyi visszavásárlás, mikor tetszik/nem tetszik valami.
Itt nem jófejség, hanem a TE ÉRDEKED AZ ELADÓKÉNT, hogy KICSERÉLD, hiszen a vevő NÁLAD VÁSÁROL KÉSŐBB IS.
ha tehát kiszúrsz saját magaddal és ehhez a GVTI is hozzájárul, egészségükre
a poszternak attól még van joga másikat kérni, tévedni és hibázni lehet
csak nálunk ugye mások a jogok mint a fejlettebb országokban, ahová a menekültek vágynak
igi5 2015.09.18. 12:20:16
igi5 2015.09.18. 12:23:23
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 12:23:43
"nem olyan egyszerű simán cserélni a cuccot"
Nem bonyolult, hanem káros.
Volt már olyan poszt a homáron, hogy hamis cigi volt a bontatlan dobozban. Inkább azt szeretnéd? Veszel egy karton cigit, kicseréled egy ugyanolyan csempészett ukrán hamisítványra, és visszaviszed. Boltos kicseréli, lett két karton cigid alig több, mint egy áráért. És valaki szív miatta. És nem azt, amért fizetett.
igi5 2015.09.18. 12:25:48
Bármiféle relamáció javítására csak zárás után lehet, mikor már nincs vásárló, és a kasszát átnézik. Plusz egy óra ugyanis még nyitás előtt és nyitás után a NAV - pénztárgéppel b@szakodni.
Így gondoljátok meg jól, hogy mit vesztek. Sajnos a poszter ezt benézte, de attól még kicserélhették volna.
igi5 2015.09.18. 12:27:29
ukrán cigarettát nem ütik be a kasszába (nem üthetik be, mert a készlet nem fog stimmelni)
tehát azt az eladó saját zsebre árulja, a tulaj erre a célra félretett pénzből fizet érte
mert ha keveri az ukránt a magyarral, az fel fog tűnni a navnak is (vonalkód etc)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 12:28:20
Az más, ott a bolt eleve felajánlja a lehetőséget, mert a karácsonyi ajándékozás egy speciális eset. Cigire és Trappistára karécsonykor se fogja felajánlani.
igi5 2015.09.18. 12:30:00
éppen ezért azt is megmondják, mikor jöhetsz érte
a boltban a pult alól kockázatos árulni, hiszen van kamera is, habár ott csak annyit látnak, hogy a pult alól vesznek ki cigit és nem ütik be a gépbe
biztos, hogy az ukrán és a rendes cigi közti különbözetet beütik, ha elég ukrán cigit adnak el ahhoz, hogy nyerjenek rajta egy rendes karton cigit
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 12:33:24
Martinicske 2015.09.18. 13:00:03
Manyecska 2015.09.18. 13:02:41
Vadászbaszó nyúl 2015.09.18. 13:22:02
Manyecska 2015.09.18. 13:31:29
CID 2015.09.18. 13:44:35
Manyecska 2015.09.18. 13:46:11
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 13:53:46
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.18. 14:45:48
Normális, mer' ez egy ilyen tahó hely.
Egyúttal jelezném, hogy ahol én lakom, ott a Király utca tök nem így néz ki, így jó lenne kiírni, hogy az eset melyik városban történt, mert több városban is van Király utca. (Berály u. viszont nem sok van pl. )
Remélem ez utóbbi releváns konstruktív javaslattal lehet emelni a blog színvonalán.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.18. 14:47:26
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.18. 15:20:57
CID 2015.09.18. 15:22:02
@Manyecska: Majdnem, a cicánk fogsora ;) A blökinek nem ilyen szép, múlt héten húzták ki néhány fogát, előte héten meg én egyet :(
2015.09.18. 15:24:01
Egy férfi bemegy a cipőboltba.
-Mire gondol uram? Kérdi a csinos eladónő.
-Az izélésre, de mutassa meg azt a barna magasszárú cipőt!
Szóval nem árt ha valaki elő tudja adni hogy mit akar és nem lesz félreértés!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 15:25:44
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 15:27:38
2015.09.18. 15:31:44
Grönlandon meg fáznak, Mátészalkán sok a dzsipszi, nem jó seholsem igazán!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 15:33:22
Manyecska 2015.09.18. 15:37:48
Uriah Heep 2015.09.18. 15:43:58
Uriah Heep 2015.09.18. 15:45:14
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.18. 15:45:34
Rosszindulatú Vászka 2015.09.18. 16:12:55
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.18. 16:28:34
Shadow82 2015.09.18. 16:57:29
A gond az, hogy itt nem a jóindulatról van szó. A cigi jövedéki termék, aminek teljes útját dokumentálni kell, zárjegy, stb. Nem mellesleg az egyik leggyakrabban hamisított termék. Tehát ha teszem azt egy okos hamisító kitalálja, hogy vesz egy X cigit, majd visszaviszi, hogy Y cigit akart, akkor ki garantálja, hogy a visszavitt cigi nem hamis?. Ha a bolt megbukik a hamis cigivel, akkor hogy bizonyítja, hogy ez egy eladott majd visszacserélt cigi? (Vagy ha beépített NAV munkatárs volt?)
Ha nekem cigiboltom lenne, nálam is az lenne az alap, hogy boltból kivitt majd visszahozott, akár bontatlannak látszó cigit nem cserélünk.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.18. 17:30:53
Aureliano Buendía 2015.09.18. 18:52:15
Aureliano Buendía 2015.09.18. 19:13:43
Aureliano Buendía 2015.09.18. 19:15:10
Aureliano Buendía 2015.09.18. 19:18:19
Azt kaptad, amit kértél? Igen.
Hibás a termék? Nem.
Vissza kell venniük? Nem.
Valld be, hogy csak minket akartál szórakoztatni, és nem is vagy annyira ostoba, mint amilyennek mutatod magad.
----------------------itt vágja el----------------------------
jééé: feketék a betűk, látom, amit írok*
*a Magyar Szemészeti Társaság ajánlásával
igi5 2015.09.18. 21:24:02
csak megmondom, hogy az eladónak érdeke lenne a csere, ha nem felbontottat visszavisz
kamushamus 2015.09.19. 10:37:31
Hát persze, hogy az eladónak az összes márkát ki kell próbálnia, és véleményt kell alkotnia róla, hogy melyik melyikhez hasonlít a legjobban. :D Még ha nem is dohányzik akkor is. Pffff.
Könyörgöm. Legalább baromságokat neeeeee.
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.09.20. 17:24:54
Segíccség vagy kilépek Hildától. :(
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.20. 18:07:29
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.20. 22:58:09
Nem barátság kérdése, nem veheti vissza az eladó. Indoklás itt: @Shadow82:
A hibáját belátta a posztoló, a vásárlók könyvébe nem írunk ok nélkül.
joska61 2015.09.21. 08:55:36
Uriah Heep 2015.09.21. 10:17:08
Uriah Heep 2015.09.21. 10:19:04
Józsi, a migráns köcsög 2015.09.21. 10:20:37
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 10:44:27
Az rejtély, hogy ki ette meg, a blogmocinak csak két másik súlyos hibája van.
Uriah Heep 2015.09.21. 11:42:34
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 11:44:18
Uriah Heep 2015.09.21. 11:47:23
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 15:33:16
Nem értek veled egyet, ez nem üzenőfüzet. Ha jogosnak ÉRZETT panasza van, azt beírja a panaszkönyvbe, amire a kereskedő köteles egy hónapon belül írásban válaszolni. Ha nem jogos a panasza, az se tragédia, nem jár a felesleges beírás retorzióval. De a kereskedőt nem kéne szükségtelenül csulóztatni.
Lényeg a lényeg, egy szakértőnek tudnia kellene, hogy zárjegyes terméket, gyógyszert, stb. nem viszünk vissza, nem cserélhetik. Most képzeld el, hogy veszek egy tejfölt, másnap bontatlanul visszaviszem, de a kereskedő nem tud róla, hogy nem hűtőben tároltam, és a szaros kezemmel összetaperolt, belül penészes tejfölt visszateszi a polcra. Na, ebből lenne jogos Homárposzt.