Tékozló Homár

Az ajánlat egy dolog, a fizetendő ár meg egy másik a Telekomnál / Frissült az ügy lezárásával

2015.10.05. 14:19 | Homár Hilda | komment

telekom_logo_2013_svg.png

A Telekom honlapjával kapcsolatban már többször tapasztaltunk paranormális jelenségeket, biztos ezúttal is valami szellem bújt a gépbe. 

Szép napot Homárok!

Friss Telekom minisztori. Lehet "voltmár" és igen, tudom, igénytelen fillér****ó vagyok és sorban állok a ló****ért, de a lényeg, hogy mindenki minden betűt kocsányon lógó szemekkel olvasson, ha telefont rendel online a Telekomtól, mert a honlap hajlamos a rendelés folyamata közben értesítés nélkül változtatni a konstrukciót.

Mellékeltem a képeket, melyen látszik, hogy pl az egyik legolcsóbb telefont  2 év hűségre 0 Ft kezdőrészlettel 24x990Ft-ért azaz összesen 23.760 Ft-ért vihetem, és vittem is volna. Igen ám, de a megrendelésen szépen végigkattintgatva, szerződést elfogadva, szállítási címet stb. beírva, a legvégső jóváhagyás előtt szépen (némán) átugrott a konstrukció 19x1490 Ft-ra, ami 28.310 Ft, azaz 4.550 Ft-tal több, mint amit kiválasztottam, és amit végig a megrendelés során kijelzett a rendszer.

Ezt csak úgy vehettem észre, ha a végső megrendelés gombra kattintás előtt ellenőrzöm az "kicsi szürke" betűket, hogy nem-e változott. (Pikantéria, hogy a széles képernyő miatt nem látszott a képernyőn a végső összesítés, hanem még görgetnem is kellett volna, hogy meglássam.) Persze nem ellenőriztem még egyszer, csak a megrendelés leadása után vettem észre. Ettől még nem mondtam vissza a megrendelést, mert ilyen szinten majdnem mindegy, hogy 1 Fillér, vagy 2 Fillér, de ki tudja, nagyobb tételben is előfordul-e és lehet van, akinek nem mindegy. 

További érdekesség, hogy a végső konstrukció nem is passzol egyikhez sem a listából, hisz ahogy a képen is látszik, csak 0+24x990 és 1490+19x1490-es ajánlatok voltak, amik idevágnak, mégis 0+19x1490 lett amit kaptam. Szóval nagyjából, kábé... :)

A "hibát" persze jeleztem a Telekomnak. Azt a választ kaptam, hogy 24 hónapos konstrukció biztos nincs, hibás a honlap, nem tudják annyiért odaadni. Mondtam, hogy rendben, de akkor is fura eljárás, hogy a honlapon mégis fenn van, ki is választható, de a megrendelés jóváhagyása előtt csak úgy feljebb ugrik az ár. Azt mondták jelzik az illetékeseknek, de a konstrukció még mindig megjelenik az oldalon és szerintem nem is önmagában a téves konstrukcióval van gond, hanem a megrendelés folyamatával, amit biztos nem fognak napokon belül módosítani így én is jelezném nektek, hogy aki árérzékenyebb és olvassa az könnyebben elkerülhesse az "ugróárat".

Jobb későn, mint soha alapon olvasgattam a Telekom oldalait és lám oda van írva (persze nem valami feltűnően) "Az árak tájékoztató jellegűek, a végleges árak megrendelés esetén, a kosár lezárása, azaz a vásárlás előtt közvetlenül tekinthetők meg." Konklúzió: Teljesen szabályszerű hogy beetetnek, majd a megrendelés jóváhagyása előtt előtt csak úgy, minden értesítés nélkül változhat bármire az ajánlat, amit vagy ellenőrzünk és összevetünk az eredetivel, vagy nem. Tehát ha a az élelmiszerboltban ugyanezt a sort kiírják az ajtó mellé, akkor ha a kenyérre rá van írva, hogy 125 Ft, és a pénztárnál 550 Ft-ot kell fizetni, az teljesen rendben van? 

Amúgy az okosok mit gondolnak? Ilyen esetben is az alacsonyabb ár jár, vagy a magasabb, ami a végére becsúszott és végül is elfogadtam? Ha már úgy van, akkor inkább leinnám azt a havi 500 Ft-ot, de ha nem, legalább akkor sem százezrekről van szó... szerencsére... :)

Béke veletek! Igen, a posztolót lehet. :)

Üdv:

Kavics

UPDATE okt.16. 17:21

Kavics írta meg nekünk, mi lett a sztori vége. Köszönjük.

Kedves Homár Hilda, kedves Homárok!

Egy nappal a Homáros bejegyzés utáni keltezéssel érkezett egy levél a korrigálásról. A leírás szerint számlázási hiba nem történt  és a posztban is leírtak alapján ezt különösebben nem is lehet vitatni, (Honlap hibáról nem esik szó, de az ugye előfordulhat. :) viszont ennek ellenére jóváírták az eltérést.

Én az összeg mértékéből kifolyólag ugyan eredetileg sem lettem elégedetlenebb, de szerintem ez szép gesztus és bár egyébként sem terveztem szolgáltatót váltani valamint mérsékelt igényeimnek ez a kis olcsócska (de ahhoz képest meglepően jó) telefon tökéletesen megfelel, így az én meglátásom az, hogy a gyakran démonizált multi ha akarja, képes emberi módon kezelni a dolgokat.

További jó vadászatot és igen, a naiv, egyszerű posztolót továbbra is lehet. :)

Üdv:
Kavics

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.10.05. 14:25:32

Nincsenek hozzászólások.

lcsaszar 2015.10.05. 14:47:37

@AtiSnatch: Dehogy nincsenek. Érrrrdemi hozzászólások vannak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 14:55:40

Az volt már hogy nyaljon frissen megtermékenyített sünt a Telekom marketing-, kereskedelmi-, honlap- és akciós igazgatója?

hobbitroll 2015.10.05. 15:19:12

@Kitalátor (másként) gondolkodó: nem inkább a nyelvével tisztogassa egy romlott tejet fogyasztott bűzösborz ánuszát?

Rosszindulatú Vászka 2015.10.05. 15:26:38

Részletre-hűségre okostelót. Gratulálok.

Kihagyok két berúgást, vagy egy kupoldát és máris kispóroltam egy ájfont, javaslom tegye ezt poszter is inkább. hát nem? De. Naugye, hogy ugye.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.05. 15:33:14

@hobbitroll: Másodsorban. Elsősorban nyelv- és orrérzékenyítést végezzen az összes igazgatójuk (az esetleges csődörösök kivételével) a sün segítségével.

2015.10.05. 15:54:29

@Rosszindulatú Vászka:
1 berúgást sem adnék oda egy iPhone-ért. Persze 2 éves vadászengedélyt sem váltanék ki egy telefonért, amit valószínűleg hasonló áron függetlenül megkapom.

Rosszindulatú Vászka 2015.10.05. 16:08:41

@nagybalfasz: bölcs belátás többet ér minden más adománynál!

Aureliano Buendía 2015.10.05. 16:13:03

mindennapi távközlési posztunk add meg nekünk ma

Rosszindulatú Vászka 2015.10.05. 16:15:07

Mert Kritszus urunk, kit a tuggyukkik csak Jézusnak neveznek, Téged is hív, de nem mobilon!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.05. 16:16:29

"A "hibát" persze jeleztem a Telekomnak. Azt a választ kaptam, hogy 24 hónapos konstrukció biztos nincs, hibás a honlap, nem tudják annyiért odaadni. "
LOL, kié is a honlap? Meglepődik még valaki ezen?
Miért van ez a post? Hogy a Telekom össze-vissza ad árakat, azt mindenki tudja... Az a nagyobb kérdés, hogy miért nem büntetik őket szénné? Ja mert kormányhaverok, van kérdés?

Aureliano Buendía 2015.10.05. 16:22:50

@Rosszindulatú Vászka: inkább a bebaszás, mán megbocsáss.

Két dolog érdekelne amúgy: mi az a rejtett költség vajon, mai elsőre nem tűnik fel. A másik az, hogy nem az olcsóbb ár számít-e összességében? Mint a teszkóban, ha a polcon 100 forint a termék, de a kasszánál 125-öt húznak le, akkor biza 100 forintért lehet elvinni a terméket.
Itt a polc a rendelős oldala a honlapnak, a kassza meg ugyebár a fizetős lap.

De mielőtt bármi komolyabb gondolatom támadna, szeretném megvárni a fogyasztóvédelem aranyszájú szószólóit, hogy megfelelő véleményt alakítsak ki.

gabest1 2015.10.05. 16:26:12

Rutinos előfizető mindig számít rá, hogy a feltüntetett ár alacsonyabb, mint amit a csekken lát. Álltalában az első x hónapra vonatkozik, vagy csak csomagban. Ezt, meg a közértben a fölé írt, sose volt annyi, áthúzott eredeti/akciós táblákat kéne betiltani.

köszönöm a kommentált 2015.10.05. 16:39:06

És az okosteló app? Ami a kijelzõn keresztül tölti Napsegítségével az akkut? A sok ökör meg egymás után álmuldozik, meg köszöngeti megfele...

Artech 2015.10.05. 16:47:39

@Rosszindulatú Vászka: Hát eccsém, 2x30000HUF-os berúgás, vagy 60000HUF-os ribi????
Minek is vagy akkor itt, ha boldog az életed?

Aureliano Buendía 2015.10.05. 16:50:06

@Rosszindulatú Vászka: ennek roppantmód örülök, baszodalássan:)

Rosszindulatú Vászka 2015.10.05. 17:38:36

@Artech: te hol élsz? Ne legyél már ilyen igénytelen. Három kiló fölött van az. No persze akinek a fapados is jó...

ptspts 2015.10.05. 19:48:41

Igen, ezek a csendben növekvő árak nagyon idegesítőek. Nemrég repülőjegyet próbáltam venni. Kiírta, hogy mindennel együtt X lesz, és 3 képernyő múlva, amikor a fizetést véglegesítettem, már azt írta, hogy Y lesz (kb. X=250 EUR, Y=500 EUR), és nem írta ki, hogy mi okozza a többletköltséget. Végül máshol vettem meg a repülőjegyet, sajnos X-ért sehol sem sikerült, de Y-nál kicsit olcsóbban azért megkaptam.

A jelenlegi helyzetben szerintem a posztolónak nem jár az alacsonyabb ár, és az ő feladata figyelmesen átolvasni a szerződést, és ellenőrizni a végső árat, mielőtt leadja a rendelést.

A jelenlegi helyzettel az a baj, hogy a szolgáltatókat lustaságra és hazugságra (alacsony ár reklámozására és magas ár felszámítására) ösztönzi. Szerintem meg lehet oldani technikailag, hogy a posztoló tudja utólag biztonyítani, hogy a rendelés során indoklás nélkül emelkedett az ár. És ha ezt bizonyítja, akkor a bíróság ítélje meg neki a különbséget, és az egész szerződés értékének duplájára büntesse a céget. Ez kellő ösztönzés lenne a cégek számára, hogy pontos tájékoztatást adjanak, de ha ez nem megy, akkor legalább írják az elején oda, hogy menet közben változhat az ár, ajánlott ellenőrizni.

Black Hole 2015.10.05. 23:59:32

Asszem ide má' csak annyit érdemes írni, hogy sunáznám!

Tattoo Designs · http://besttattoarts.blogspot.com/ 2015.10.06. 01:18:23

Rá kéne jönni hogy a telekom ott basz át ahol lehet

ebella 2015.10.06. 05:17:17

A telekom egy különösen kerülendő cég. Egy barátom felesége dolgozott ott tizenöt évig, napi tíz óránál is többet általában, mert az volt ott a rend. Felmondtak neki, gondolta a tizenöt évre elég szép végkielégítést kap. De pár évente az átszervezések miatt névleg más cégben dolgozott. Igaz, hogy ugyanazon a helyen (asztalnál), ugyanazt csinálta, de mégis, jogilag nem. Pár százezret kivettek a zsebéből. Aljas szer szemétláda cég az ilyen, aki a dolgozóit kizsigereli a végtelenségig , majd még jól ki is baszik vele a végén.

Kerüljétek!

Vadászbaszó nyúl 2015.10.06. 09:15:54

@ebella: valóban? Kérlek, mesélj még.

joska61 2015.10.06. 10:10:38

A legszemforgatóbb dolog közölni, hogy "nem jó a honlap". Hát az kié...?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.06. 15:53:02

@gabest1: "Ezt, meg a közértben a fölé írt, sose volt annyi, áthúzott eredeti/akciós táblákat kéne betiltani." Hogy úgy mondjam, azok a táblák és akciókatalógusok "be vannak tiltva" és sokba kerül, ha lebuknak.
(Az "eredeti/akciós" szerkezetet ahogy odanéztem, erekciósnak olvastam.)

Hartmy 2015.10.07. 18:34:08

Az ott szereplő árakat fogjuk fel ígéretnek. És ahogy sokat látott ismerősök mondják: Az az igazán szegény, aki még ígérni sem tud.

Egyébként valami ehhez hasonló történt velem is, csak én nem rendeltem meg a szolgáltatást interneten, hanem inkább bementem a boltba.
Nézem a honlapot:
Internet előfizetés+tv+telefon együtt 2890 Ft.
Nagyon jó, ebből az utóbbi kettőt nem használnám, de ha így a legolcsóbb akkor jöjjön, 2 kábelt még csak csak eldugok a kanapé mögött.

Bemegyek a boltba, mondom, hogy akkor a honlap szerinti 2890 Ft-os előfizetési csomagot kérem.
Sajnos olyan nincs. A három együtt 4950 Ft.
Csak net 5600 Ft.
Nézek nagy szemekkel, hogy a honlap nem ezt írja és nincs semmi róla, hogy más lenne az ár online rendelve.
Tényleg nem különbözik az ár online rendelve, akkor is ennyi lenne ha úgy rendelném, de biztosan nem 2890 Ft. Akkor mondom nézzük már meg az oldalt. Nézi, nézi. Tényleg annyit ír. Akkor hibásan van kiírva, sajnálják, de annyiért nem kapom meg.
Végül is lett előfizetésem 3200 Ft-ért net+telefon-ra. Addig kombináltunk, amíg ez ki nem jött. Sokkal rosszabbul nem jártam, csak akkor ott nem esett túl jól a dolog.
Mehettem volna másik szolgáltatóhoz, de ott még az online felület is jóval többet írt.
süti beállítások módosítása