Azt biztosan megállapíthatjuk, hogy a BKK udvarias hangú tájékoztató leveleket küld a panaszosainak. De vajon ezúttal jogos a morgolódás? A gépek néha elromlanak, és ez akár többel is előfordulhat ugyanazon a környéken. De Ágnes hasfájása is érthető: miért kéne pénzt feccölne jó esetben felhasználásra sosem kerülő jegyekbe? Vagy ez valójában észszerű biztosíték lenne a hasonló esetekre, és jogosan várja el ezt a BKK az utasaitól? Szavazzon a poszt alatt!
Kedves Homár!
A BKK automatáival gyűlt meg a bajom, ezért e-mailben megkerestem ügyfélszolgálatukat augusztus 26-án.
"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A XVIII. kerület Béke téri automatából szerettem volna diákbérletet vásárolni ma reggel, de az automata papírpénzt nem fogadott el. Mivel ezért nem tudtam az eltervezett módon vonattal továbbutazni, néhány megállóval arrébb, a Szarvascsárda téri automatánál próbálkoztam ismét a vásárlással. Sajnos ez sem sikerült, ugyanebből az okból. Ekkor már jelentős késében is voltam, de vissza kellett mennem az 50-es villamos Honvéd utcai megállójába, ahol végre rendben(?) működött az automata, bár ez is csak pontosan kiszámolt összeget fogadott el.
Felháborítónak tartom, hogy egy bérlet megvásárlása 30 perces késésbe és 2 db vonaljegybe kerüljön! Lehet, hogy mégis egyszerűbb lenne bliccelnem?
Várom mielőbbi válaszukat, és intézkedésüket az automaták javításával kapcsolatban
Üdvözlettel:
S*** Ágnes"Választ több mint három héttel később kaptam, de ez is csak egy összeollózott sablonválasz volt. Ami igazán felháborított, az a javaslat, hogy tartsak magamnál egy csomag gyűjtőjegyet az ilyen helyzetek megelőzésére: "Az automaták esetleges technikai hibái esetére érdemes lehet elővételben 10 darabos gyűjtőjegyet vásárolni a pótdíjazási eljárás elkerülése érdekében." Mert ugye nyilvánvaló, hogy a bérlet megvásárlása mellett még további összegeket is szeretnék a BKK-nál "befektetni".
Az már csak apró kiegészítés, hogy 3 héttel az eset után a Keleti pályaudvarnál ugyanilyen hibás automatával találkoztam.
Az alábbiakban látható a BKK válasza, eredeti formátumban jól látható a többféle betűméret/betűtípus.
"Tisztelt S*** Ágnes!
Hivatkozva Társaságunkhoz 2015. augusztus 26-án érkezett elektronikus levelére, az alábbi tájékoztatást adjuk.
Tájékoztatjuk, hogy az új automaták informatikai hálózatba kerültek bekötésre, ezért az üzemeltető cég az esetleges hibákról azonnal tájékoztatást kap a rendszertől. A hibák kijavítását azok észlelése után a szerződésben rögzített határidőn belül köteles megkezdeni, ellenkező esetben a részükre kifizetendő üzemeltetési díjat csökkentjük. A rendszer monitorozását elsődlegesen a T-Systems Magyarország Zrt. végzi, de Társaságunk is felügyeli.
Általánosságban azonban elmondható, hogy több mint egy hónapja minden automatán végrehajtottak egy szoftverfrissítést, melynek eredményeképpen a bankjegy visszahúzás funkció működésbe lépett a rongálások visszaszorítása érdekében. Ennek értelmében amennyiben az automata azt érzékeli, hogy a visszajáróként kiadott bankjegy elvétele nem történik meg 60 másodpercen belül, azt a készülék automatikusan visszahúzza, ezzel lehetetlenné téve a csaló számára a készpénzhez történő hozzáférést. Az automata ezt követően a szervizes kolléga kiérkezéséig bankjegyet nem fogad el. Fontos megjegyezni, hogy ugyanez a folyamat játszódik le abban az esetben is, ha eltömítés nem történt, csupán az ügyfél a rendelkezésre álló 60 másodperc alatt nem vette el a bankjegyeket.
Az okozott kellemetlenség miatt szíves elnézését kérjük!
Tájékoztatjuk továbbá, hogy Budapesten és vonzáskörzetében az automatákon kívül több száz helyen nyílik lehetőség jegy és bérlet vásárlására. Ezen értékesítési pontjainkat (ügyfélközpontok, pénztárak, Társaságunk viszonteladói) az alábbi hivatkozás alatt tudja megtekinteni: http://www.bkk.hu/pontkereso.
Az automaták esetleges technikai hibái esetére érdemes lehet elővételben 10 darabos gyűjtőjegyet vásárolni a pótdíjazási eljárás elkerülése érdekében.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
Budapest, 2015. szeptember 21.
Tisztelettel:
V. Ágnes
Levelezési szakterületi vezető
BKK Zrt.Köszönöm,hogy elolvastátok!
S. Ágnes
Dezsike 2015.10.06. 09:39:05
2015.10.06. 09:48:22
2015.10.06. 10:05:19
Ja! A gép is ember!
joska61 2015.10.06. 10:08:48
rcfan 2015.10.06. 10:09:56
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy például Norvégiában előre megvettem az 1 órás jegyet, a hetijegyet, stb. és a polcon szépen elvolt.
Ha kellett, az első utazás alkalmával a jegykezelőből rákerült az első felhasználás időpontja, így a heti bérlet az első utazástól volt érvényes 168 órán keresztül.
Ehhez nem kellett elektronikus jegy meg hasonló álom kergetése, csak időpontot kellett pecsételni az azonos méretű de más időtartamra érvényes papírokra.
2015.10.06. 10:10:15
Az automaták köztünk járnak!
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.06. 10:12:08
Terézágyú 2015.10.06. 10:20:24
Mivel azonban én MINDIG előtte való napon veszem meg a bérletet (éppen azért, mert tudom, hogy bármi közbejöhet másnap: én nem érek rá, hosszú a sor, elromlik az ótomata) ezért nem igazán tudok együttérezni a felháborodott poszterrel. Szorri.
CID 2015.10.06. 10:21:13
CID 2015.10.06. 10:25:36
AtiSnatch 2015.10.06. 10:26:04
AtiSnatch 2015.10.06. 10:27:46
Az antiochiai szent kézigránát 2015.10.06. 10:28:38
ideális hangyászsün 2015.10.06. 10:29:02
Az antiochiai szent kézigránát 2015.10.06. 10:30:33
köszönöm a kommentált 2015.10.06. 10:37:00
Terézágyú 2015.10.06. 10:44:04
"Felháborítónak tartom, hogy egy bérlet megvásárlása 30 perces késésbe és 2 db vonaljegybe kerüljön! Lehet, hogy mégis egyszerűbb lenne bliccelnem?"
Persze. Meg lopni a boltból.
köszönöm a kommentált 2015.10.06. 10:46:12
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.06. 10:46:53
Bombaló 2015.10.06. 10:48:01
Ez a legszebb mondat. Még véletlenül sem mondjuk meg, hogy a hibaelhárítás 1 óra, 1 hét vagy 1 hónap határidővel lép életbe. :) Egyébként első bérlet vásárlásnál ugye vélhetően nem automata lesz. A továbbiaknál érdemes az előző bérlet érvényessége alatt megvenni. Itt lenn vidéken meg még automata sincs... Igaz vót már olyan, hogy a pénztárosnéni elromlott.
Vadászbaszó nyúl 2015.10.06. 10:49:24
Terézágyú 2015.10.06. 10:51:40
Tessék???
Terézágyú 2015.10.06. 10:55:03
És nem lehetne megcsinálni, hogy az át nem vett bankjegy egy külön rekeszbe kerül osztjóvan?
Egy ember kell, aki belenyúl és elrendezi a pénzt?
Utána mi történik egyébként a pénzzel? :) Hogy könyvelik el - mert ugye ez a legfontosabb :)
Terézágyú 2015.10.06. 10:59:49
"A boltban adnak is valamit az ellenértékért cserébe általában"
A békávé is ad. Elvisz egyik helyről a másikba.
De akkor te lopjál nyugodtan. Vannak ilyen emberek, akik úgy nőnek fel, hogy nekik ezt szabad.
"Amúgy modoros vagy, tûnj el a faszba. "
Te viszont egy fasz vagy, tűnj el a modorosba... Hehe :)
metal · http://electric.blog.hu 2015.10.06. 11:01:10
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.06. 11:30:45
szekertabor · provo.blog.hu 2015.10.06. 11:38:21
Eddig kiderült, hogy nem vállalják a felelősséget :
a menetrend betartásáért,
a járművek műszaki állapotáért,
az utasok biztonságáért,
a jegyek és bérletek adatainak olvashatóságáért,
a jegyek és bérletek megvásárolhatóságáért,
az automaták működéséért,
az egyenlő elbírálásért,
az utasokkal szemben használt hangnemért.
Dezsike 2015.10.06. 11:39:41
@AtiSnatch: Nem BKK, hanem valami Dakör vagy micsoda. Rendeztük, este jövünk vissza Pestre, oda szerencsére van bérlete, én meg veszek egy jegyet :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.06. 11:50:07
Kuka utas, vésd az észbe,
Örülj, hogy válaszolnak, na!
Terézágyú 2015.10.06. 11:54:01
Mi lett volna a jó válasz????? Ezer bocs, meg egy medve, most akkor egy hónapig ingyen utazhatik a tisztelt panaszos....????
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 12:15:37
Nem lehetne, hogy működjön az a fránya automata?
@rcfan: Ja, az túl emberközpontú megoldás, itt nem alkalmazható. Képzeld el, ha itt is olyan lenne, akkor rögtön jönnének a népek, hogy nem lehetne-e ilyet alkalmazni az egészségügyben, államigazgatásban, stb. Csak elégedetlenség lenne belőle.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 12:17:30
Te viszont egy fasz vagy, tűnj el a modorosba... Hehe :) "
:)) Mindkettő talált, gratula, kettős kiütés.
köszönöm a kommentált 2015.10.06. 12:18:15
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 12:21:32
Terézágyú 2015.10.06. 12:23:52
"Fogalmad sincs, mennyire ellene vagyok a lopásnak, hülyegyerek."
Kedves Baromgyerek, valóban fogalmam sincs, hogy mennyire vagy ellene a lopásnak.
Én mindenesetre ellene vagyok, ezért rühellem, amikor - magukat derék magyar állampolgároknak tartó - emberek szájából ilyen könnyen kicsúszik, hogy "akkó bliccelek!".
Ennél már csak azt rühellem jobban, amikor egyesek képesek konkrétan beírni, hogy "blicceljé vazze, szard le a zellenőrt, úgyse tehet ellened semmit, nehogymá fizessé"....
köszönöm a kommentált 2015.10.06. 12:24:02
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.06. 12:26:19
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 12:26:37
köszönöm a kommentált 2015.10.06. 12:27:00
vanek ur 2015.10.06. 12:34:14
@Terézágyú: "És nem lehetne megcsinálni, hogy az át nem vett bankjegy egy külön rekeszbe kerül osztjóvan?"
A gép nem tudja, miért nem vette el a vásárló a pénzt: mert el volt tömítve a lyuk és ki se ment, vagy mert ott felejtették. Csak azt érzékeli, hogy a papírpénzes visszaadás sikertelen volt. És mivel sok probléma volt az eltömítéssel (talán Homár poszt is volt belőle), inkább arra lőnek, hogy amíg nem nézik meg, miért kellett visszahúzni a papírpénzt, nincs papírpénz elfogadás, merthogy papírpénzzel visszaadni általában akkor kell, ha valami nagyobb címlettel fizetnek, plusz ha fizetés megkezdése után sztornózza a vásárlást a kedves user (mert rájön, hogy nincs nála elég pénz), a már beadott papírpénzt ugyanazon a nyíláson adja ki a gép, mint a visszajáró papírpénzt.
Manyecska 2015.10.06. 12:42:48
hüpike 2015.10.06. 13:04:48
De a posztban benne van a megfejtés: kiszámolva az összeget megkapta a bérletet.
cmx85s 2015.10.06. 13:07:36
Na, azóta a BKV-nak hitelbe egy fillért se!
CID 2015.10.06. 13:09:17
Manyecska 2015.10.06. 13:11:41
Manyecska 2015.10.06. 13:20:50
Manyecska 2015.10.06. 13:23:10
lcsaszar 2015.10.06. 13:27:49
Manyecska 2015.10.06. 13:29:24
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.06. 13:34:04
nemNewl 2015.10.06. 13:40:56
Manyecska 2015.10.06. 13:41:54
Manyecska 2015.10.06. 13:43:06
CID 2015.10.06. 13:43:22
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.06. 13:43:39
Vadászok Őrangyala 2015.10.06. 13:44:12
Jajjmár, olyan vagy!4!!
Manyecska 2015.10.06. 13:45:16
Manyecska 2015.10.06. 13:47:43
Józsi, a migráns köcsög 2015.10.06. 14:05:54
Manyecska 2015.10.06. 14:06:48
ptspts 2015.10.06. 14:12:24
* bankkártyás vásárlás
* éves bérlet
* 3 nappal a havibérlet lejárta előtti időpontot beírni a naptárba, és 3--2--1 nappal előre megvenni
* 2 hónappal előre vásárolni (pl. január elején már megvan a januári és a februári bérlet, és ekkor megvenni a márciusi bérletet)
* ha minden óvintézkedés ellenére nem sikerül bérletet venni (kb. 10 évente egyszer), akkor venni 1--2 jegyet
* ha minden óvintézkedés ellenére nem sikerül bérletet venni (kb. 10 évente egyszer), akkor bliccelni, és ha elkapják, nyugodtan kifizetni a büntetést
Manyecska 2015.10.06. 14:12:35
Manyecska 2015.10.06. 14:24:45
a probléma hogy nem jár itt bkv ezért mászni kell, biztosítás nélkül:( Amúgy a nagylábujjam alapja..
Manyecska 2015.10.06. 14:26:08
CID 2015.10.06. 14:29:50
2015.10.06. 14:56:25
Én egy dolgot nem értek velük kapcsolatban. Itt Németországban példaértékűen működnek, és bár csak feltöltős kártyás ügyfelük vagyok, a 4 év alatt felmerült mind a 2 problémámat órákon belül megoldották, és elnézést kértek.
Otthon meg, ahogy olvasom ...
Mna, azért is van otthon Vodás számom... (ugyancsak feltöltő kártyás). Igaz, itt meg a Voda szarabb. Seemi sem tökéletes :P
2015.10.06. 15:00:13
Đilya 2015.10.06. 15:30:01
Hasonló esetben végiggondolom, mit akarhat üzenni a karmám! ;)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 15:40:25
2015.10.06. 15:58:09
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 15:59:28
Beerhead 2015.10.06. 16:04:25
2015.10.06. 16:06:34
Én a hozzád hasonló hozzászólásokat azért unom, mert az ilyen hozzáállás miatt nem fog változni soha a büdös életben a cég hozzáállása.
cmx85s 2015.10.06. 16:14:02
2015.10.06. 16:14:07
lcsaszar 2015.10.06. 16:16:31
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 16:16:59
@Pink Petsch: Egy időben szemtkedtek azzal, hogy ráírták, hogy meddig érvényes.
A 2 forintos jegyre semmi ilyet nem írtak, nem volt várható, hogy a következő 100 évben változik. 3,60 volt a kenyér. :))
cmx85s 2015.10.06. 16:21:47
2015.10.06. 16:23:14
2015.10.06. 16:26:31
cmx85s 2015.10.06. 16:31:39
Aureliano Buendía 2015.10.06. 16:44:05
Aureliano Buendía 2015.10.06. 16:45:11
Aureliano Buendía 2015.10.06. 16:46:50
Aureliano Buendía 2015.10.06. 16:49:16
(legyint)
lcsaszar 2015.10.06. 16:50:55
Aureliano Buendía 2015.10.06. 16:54:20
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 17:05:44
Az utcai telefonok meg tantusszal működtek. És használtunk még lyukas kétfillérest.
@Aureliano Buendía: Az a legnagyobb öröm.
.
.
.
.
.
.
Mikor a bankkártyádat nyeli el.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.06. 17:41:37
Az antiochiai szent kézigránát 2015.10.06. 17:45:01
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 17:53:33
:)) Elpusztulok...
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 17:57:14
Kevered a serblit a ferblivel. A bélyeg egy pénz helyettesítő papírdarab, a buszjegy egy utazásra feljogosító cetli.
Dezsike 2015.10.06. 17:58:02
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 18:02:24
Nem, a rózsaszínbugyi színű. T-Online, Axelero, T-Com, Posta, Matáv, Matávnet, Axelero, T-home, Westel900, Telekom, Magyar telekom, ... Bújnak mindig új név mögé, mert a régit mindig megutálja a nép.
Black Hole 2015.10.06. 18:19:51
ördöngös pepecselés 2015.10.06. 18:21:58
Black Hole 2015.10.06. 18:32:37
CID 2015.10.06. 18:34:00
@Pink Petsch: Magyarországon sosem volt T-mobil.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 18:51:39
Mecsoda visszaélés! Fertő!
nyünyüge 2015.10.06. 18:52:47
Meg két hatósági tanut is vigyünk mindig magunkkal, ha a bérlet helyett használt jegyet nem tudjuk érvényesíteni ..... az állandó ügyfelekkel, rendszeres bérletvásárlókkal szemben elképzelhető volna egy bizalmat feltételező eljárás ....
nyünyüge 2015.10.06. 18:58:04
Hogyne lett volna T-Mobile.
A Westelből T-Mobile lett 2004 májusában, T-Mobile Magyarország Rt. néven.
Aztán .... www.telekom.hu/rolunk/vallalatrol/cegtortenet
Black Hole 2015.10.06. 19:01:50
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 19:04:57
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.06. 19:11:18
Az igazgató sem akarta elhinni, hogy az elé tálalt víz, benne kis zöldséggel nem más, mint a rendeleti előírásokat maximálisan betartva készült leves. „A kis sómennyiség miatt olyan volt, mintha víz lenne, benne kis zöldséggel."
hvg.hu/itthon/20151006_Megyek_az_oviba_hust_enni_Gyere_te_is_any
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2015.10.06. 19:33:23
CID 2015.10.06. 20:13:15
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.06. 20:50:45
2015.10.06. 20:53:11
No, most már csak azt áruld, hogy Németországban, miért működik, mint a parancsolat, és otthon miért szívnak vele az átlagosnál is többet a népek? Egy multi lényege, ugyebár, hogy a tevékenységi körzetében mindenhol ugyanaz a színvonal várható el tőle. Ezért zabál Thaiföldön a bizalmatlan amcsi turista a Mekiben.
2015.10.06. 20:54:48
Black Hole 2015.10.06. 21:00:06
Eleinte jókat röhögött ezen mindenki, de mondjuk nem sokáig.
Black Hole 2015.10.06. 21:11:03
2015.10.06. 21:30:58
No meg olyan, hogy az egy hetes bérletemből hátra volt még 1-2 nap, és egy random turista kezébe nyomtam a Keletinél, hogy "nesze, bameg, én úgyis csak eldobnám, te meg még utazhatsz vele".
Vadászok Őrangyala 2015.10.06. 21:34:05
CID 2015.10.06. 21:41:02
@Pink Petsch: A azért elég beteges, hogy egy BKK-s posztnál, a Telekomot fikázod Vodás feltöltőkártyásként, e mellett valóban mellékes egy cég nevét helyesen leírni ;)
2015.10.06. 21:52:39
A Vodás megjegyzés valóban csak mellékszál volt, jellemző, hogy rákattantál.
Pussszz! :DDDD
CID 2015.10.06. 22:06:42
2015.10.06. 22:23:38
A fotoszintetizálsáról meg amúgy istenigazából te tudnál részletes beszámolóval szolgálni. Már ha ismérned a logikus gondolkodás fogalmát. Ennek híján, viszont úgy fogadunk el, és szeretünk, ahogy vagy.
Black Hole 2015.10.06. 22:28:05
Black Hole 2015.10.06. 22:32:20
2015.10.06. 22:49:28
Black Hole 2015.10.06. 23:03:51
2015.10.06. 23:37:06
Black Hole 2015.10.06. 23:43:44
2015.10.07. 00:09:45
CID 2015.10.07. 07:04:58
@Pink Petsch: Nézd, nekem is azonnal feltűnt a Telekom csoport tagja, viszont nem teljesen látom, mi közük Agnesünk problémájához. Na minde1, hagyjuk.
Terézágyú 2015.10.07. 08:02:40
"Volt, hogy a barátnőm kétheti bérletének utolsó 4 napját én használtam fel, mert soha senki nem ellenőrzi az igazolványszámot."
De te lennél a legjobban felháborodva, ha egyszer egy ellenőr tényleg megtenné...
Terézágyú 2015.10.07. 08:03:55
"Románia uniós csatlakozása után vagyunk pár héttel. A buszmegállóban áll egy csomó nem frissen barnult, de négernél világosabb csoport. Az első felszáll, jegy piccsan, majd az ablakon kiadja a következőnek. "
Tiszta magyarország.
2015.10.07. 10:44:15
2015.10.07. 10:46:28
Black Hole 2015.10.07. 12:08:04
Black Hole 2015.10.07. 12:22:30
CID 2015.10.07. 12:44:23
Megjegyzem, ezek a román/magyar romák itt a környéken, napszámosként nagyon megállják a helyüket.
2015.10.07. 13:50:15
Black Hole 2015.10.07. 13:51:05
Black Hole 2015.10.07. 13:59:55
2015.10.07. 14:06:49
Black Hole 2015.10.07. 14:17:56
lcsaszar 2015.10.07. 14:18:42
Szubrina 2016.02.18. 15:50:49