Tékozló Homár

8 nap, 7 éjszaka, 6 nap nyaralás

2015.10.09. 14:15 | Homár Hilda | 139 komment

turkish_delight_tour_map.jpg

Ubulék első és lehet, hogy egyben utolsó utazási irodás nyaralása nálunk kötött ki, ráadásul úgy tűnik, nem jogosan. Ettől függetlenül a Green Travels pukkadjon meg. Hogy lehet bárkit nyaralás idején hajnali 3-as kelésre kényszeríteni???

(A csudiszép mesés térkép innen származik.)

A Greentravelnél 8 nap inkább 6

2015. áprilisában fizettünk be egy 7 éjszakás (tehát 8 napos) törökországi útra a Westendben lévő Green Travel irodában (Gruber Travel). Az utazás július 28-augusztus 4. közé szólt. Akkor azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az utazás előtt egy héttel mondják meg a repülő indulásának idejét, addig nem áll módjukban közölni. Mivel sosem utazunk utazási irodával, ezért tapasztalatunk sem volt, gondoltuk ez így szokás. (Az mellékes, hogy befizetésnél lefagyott a számítógépük, a másik gép pedig már 20 ezerrel drágább árat mutatott. „Biztos most volt a napi árfolyamváltás”. Ígértek egy 20 ezer forintos vacsorakupont, amit azóta sem kaptunk meg.)

Az indulás előtt egy héttel meg is történt a tájékoztatás, miszerint július 28-án 11:30-kor megy a gép, amely 15:00 után ér a törökországi reptérre. Onnan az utazás Side-be, beszállással, megállással együtt azt eredményezte, hogy délután 5 után értünk a szállásra (feltétlenül meg kellett állni fél órára bazározni az út mellett, szervezetten, több Green Traveles busznak). 

Vissza a gép augusztus 4-én reggel 7:30-kor indult, hajnali 3 órakor kellett kelnünk, hogy 3 óra 30-kor felszállhassunk a transzferre.

Ez azt jelenti, hogy a 8 nap helyett 6 napot töltöttünk a nyaraláson. 

Ezt kifogásoltuk emailben a Gruber Travel email címén, még az utazás előtt, a repülőgép indulási időpontjainak tudomásukra jutásakor. Továbbá a Westendben lévő irodában személyesen is. Kértünk valamiféle kompenzációt, leginkább egy plusz egy éjszakát, vagy bármilyen gesztust, amitől nem éreznék megrövidítve magunkat. Az ügyintéző megkérdezte, hogy nem tudtunk-e a befizetésnél a gép indulásáról. Nyilván nem, mert nem mondták meg. Ha megmondják, akkor más időpontot választunk, ha délután megyünk ki, akkor délutáni géppel szeretnénk hazajönni. 

Az irodában elutasították a panaszunkat. Először szóban, majd felhívták a központot és visszahívást ígértek. Pár óra múlva telefonon is elutasítottak.

A nyaralás kezdetén jeleztük a problémát az egyik idegenvezetőnek, akit a szállodánkba rendeltek mellénk, ő sem segített az ügyben.

A nyaralás alatt a Green Travel központi email címére is küldtünk két emailt. Ebben szintén ismertettük a tényállást, és az igényünket egy plusz éjszakára vagy más, egyenértékű kompenzációra. Végig próbáltunk együttműködőek lenni, nem extra szolgáltatásokat kértünk, nem a pénzünket követeltük, csak a jogosnak vélt időt szerettük volna eltölteni a nyaraláson. Emailjeinkre nem érkezett válasz.

Szombaton egy másik idegenvezető közölte velünk, hogy megkapták a központban a panaszt, és felajánlanak kompenzációképp egy két fős törökfürdő látogatást, ennek 40€ az értéke. Jeleztük, hogy a kárunk ennél sokkal magasabb és nem fogadtuk el az ajánlatot.

Egy harmadik idegenvezető kérte, hogy panaszunkat foglaljuk jegyzőkönyvbe. Ezt megtettük, az idegenvezető aláírta, mi megkaptuk az eredeti példányt.

A hazaérkezés után ügyvédi felszólítást küldtünk nekik, miszerint kérjük vissza az utazás árának a negyedét plusz sérelemdíjat. 3 héttel később reagáltak. A levélben leírták, hogy nem 8 napról, hanem 7 éjszakáról volt szó a szerződésben, amin megkezdett éjszakát kell érteni. Továbbá ők nem felelősek azért, hogy mikor megy a gép. De azért felajánlanak 5% kedvezményt a következő foglalásunkból. Eddig tudtam nyugodt maradni, de az utolsó mondat tényleg kiverte a biztosítékot: 

„Utazási irodánk nem ígérte, hogy Önök az első és utolsó napot, vagy annak bármely részét az üdülőhelyen tölthetik.”

Ubul

Szakértőink a levél alapján így látják az esetet:

Kedves Ubul!

Esetedben egy olyan utazási szolgáltatást vettetek igénybe, mely magába foglalta az utazást, a szállást, és az egyéb turisztikai szolgáltatásokat is. (Az utazási szerződésekről a 281/2008.(IX.28.) Kormány rendelet rendelkezik)).

Amikor az utazási iroda úgy hirdette meg a törökországi utat, hogy annak időtartama 8 nap 7 éjszaka, akkor abba az oda-és visszaút idejét is beleszámolta. Bár a repülő indulásának időpontja csak az utazás előtt egy héttel derült ki, a távolságra tekintettel lehetett azzal számolni, hogy az első és az utolsó nap legnagyobb részét az utazás fogja kitölteni. Az utazási iroda vállalása az volt, hogy biztosítja a repülőutat Törökországba, majd a hét éjszakát a helyszínen, és a nyolcadik napon a visszautat. A leírtak alapján úgy tűnik, mindennek eleget tett. Az valóban sajnálatos, hogy a nyolcadik napon a repülőgép olyan korán indult, hogy aznap már semmilyen programot nem tudtatok szervezni, sőt hajnalban kellett kelni, ezzel azonban nem sértette meg a szolgáltató a szerződésben foglaltakat.

Helyesen tettétek azonban, hogy panaszotokkal nyomban az utazási irodához fordultatok. A hatályos jogszabályok alapján e panaszt a szolgáltató köteles jegyzőkönyvbe foglalni és arról egy példányt a panaszosnak átadni. Amennyiben pedig megállapítást nyer, hogy az utazási iroda hibásan teljesített köteles kompenzációt nyújtani árleszállítás vagy más hasonló szolgáltatás nyújtása útján.

Bár álláspontunk szerint esetedben nem történt hibás teljesítés, ha ennek ellenére szeretnéd az ügyet továbbvinni, bírósághoz fordulhatsz. A peres eljárás során a bíróság bizonyítási eljárást folytat le, amelyben vizsgálja, hogy a hibás teljesítés megvalósult-e, a hiba a teljes szerződéshez képest mekkora mértékű, a szerződésből mekkora része teljesült, a szerződésben vállalt egyéb szolgáltatások mértékét, mennyiségét stb... A körülményeket a bíróság egyenként és összességében értékelné, amelyet követően határozná meg az árleszállítás mértékét. Alternatívaként lehet még kezdeményezni a Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő békéltető testületek ingyenes eljárását.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kenderice 2015.10.09. 17:57:15

@Aureliano Buendía: Nincs három órás check-in a reptéren. Persze, ha indulás előtt öt órával kimész akkor van, de annak semmi értelme.
Nem egyszer voltam már repülőgéppel nyaralni. Tudom hogy mennek a dolgok.
Check-in mondjuk 1-1,5 óra, BUD-AYT kb három óra, transzfer legyen kettő.
Ha reggel hétkor indulsz innen, délután kettőre ott vagy. Ez azért nem olyan sok idő egy egész napból...

Aureliano Buendía 2015.10.09. 18:09:58

@Kenderice: jó lesz az min. 2 órának is, meg amennyit késik a gép indulása. Pl. a charter gépeket hátrébb sorolják a „menetrendeshez” képest.
Jó, mondjuk kettőre ott vagy.

Viszont, írtam fentebb: a gépeket nagy eséllyel valamelyik török társaság üzemelteti, nyilván ez olcsóbb is. Ők meg előbb elhozzák Pestre azokat, akiknek lejárt, majd innen viszik vissza oda az új turnust.
Mondjuk dél körül indulnának Antalyaból, valszeg este 6 után Pestről, így a jóképességű posztoló amiatt kérné vissza a nyaralása negyedét(!!!!), hogy rögtön az első nap elment csak az utazással.

Nem tusom, érted-e a problémát.

Rosszindulatú Vászka 2015.10.09. 18:15:04

Poszternak respekt!

Én soha se nem mertem ilyen westend aluljárószint jellegú kis fapados irodákkal utazni. Örüljön, hogy egyáltalába hazahozták.

Aureliano Buendía 2015.10.09. 18:18:40

@atpijkamo: nekem hideglelésem van az ilyen helyektől. Már Korondon is enyhe hányingerem volt anno, pedig Alanyához képest az maga a mennyország. De nyilván van, aki szereti ha átbasszák a bőrkabáttal és arannyal. Vajon ők tudják, hogy már nem a nyolcvanas éveket írjuk?

Rosszindulatú Vászka 2015.10.09. 18:21:17

@Aureliano Buendía: na ez a másik. Minek egyáltalába odamenni?

killerkaller 2015.10.09. 18:21:20

8 nap, 7 éjszaka, 6 nap nyaralás, amit sikerült elcseszni a reklamálással. Oszt egyéb élmény volt-e?

killerkaller 2015.10.09. 18:22:20

@Rosszindulatú Vászka: Szeret veszéljessen élni, csak titkojja

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.09. 18:33:35

@PongLenis: Nem, azt, hogy a lobbit viszik hozzá :D

Rosszindulatú Vászka 2015.10.09. 18:38:06

@PongLenis: én is úgy szoktam. Kitalálom, mikor akarok indulni és szólok az inasomnak, hogy készíttesse elő a repülőmet.

Aureliano Buendía 2015.10.09. 19:04:06

@Rosszindulatú Vászka: ezt mondom, mindig. Mindenki maradjon a picsáján, és nincs gond.

Ubul meg főleg. Neki a Velecei tavat tudom ajánlani, vonattal fél óra sincs a Déliből. Ha visz magával párizsis zsömlét alufóliában, akkor poszt sem lesz arról, hogy milyen drága a gárdonyi strand.

Kenderice 2015.10.09. 19:34:13

@Aureliano Buendía:
Nos. Alapból úgy próbálsz meg plusz időt "nyerni", hogy bekéseted a gépet.
Nem, egyáltalán nem sorolják hátrébb a charterjáratokat.
AYT-ba a travel és a freebird járt a nyáron. A járatok általában reggel vagy kora délelőtt indultak. Tudom, mivel ott dolgozok.
A freebird valóban úgy járt, ahogy írtad, de ezek a délelőtti járatok. A travel reggel hatkor vagy hétkor indult. Ha ezekkel mész, délután kettőre a szálláson vagy.
Ha délben indul, akkor is annyi az utazás ideje. 6-7 óra.
A versenyiroda azt írta, hogy az utazás teszi ki a nap LEGBNAGYOBB részét, amire én azt írtam, hogy az nem igaz.
Mindenesetre az utazási iroda szarjon sünt, mert pontosan kellett tudnia, hogy mikor indul a gép, csak tette a hülyét.
A poszternek ettől még nem lesz igaza...

Aureliano Buendía 2015.10.09. 20:15:24

@Kenderice: mi anno (2009.) a SkyAirlines gépével mentünk. Szerintem hasonló időben. Túl lehetett élni, nem akartam azért senki beperelni. Megvallom őszintén, nem emlékszem, hogy mikor voltunk a szálláson, mi Antalyatól messzebb, Alanyához közelebb voltunk. Nem volt közel, és a midibuszokat amúgy sem szeretem, de kibírtam. Pamukkáléba még korábban kellett kelni:) Rohadjanak meg a görögök, rómaiak, makedónok, pergamoiak, hogy oda építettek, olyan messzire mindentől. Van hány sestertius-ra pereljem be őket?:D

Majd legközelebb orinzsvéjsszel megy, remélem, abból is lesz poszt:)

Leone_510 2015.10.09. 20:17:36

a posztolónak ajánlom az Air Horse légitársaságot

Vadászbaszó nyúl 2015.10.09. 20:21:09

Rossz szomszédság, török átok.

Aureliano Buendía 2015.10.09. 20:31:44

@Vadászbaszó nyúl: Az török áfium ellen való orvosság

Vadászbaszó nyúl 2015.10.09. 20:56:11

@Aureliano Buendía: ubulnak más orvosság is kéne. Sajnos agybarázdálóbogyót nem tudom, hol árulnak.

Aureliano Buendía 2015.10.09. 21:02:51

@Vadászbaszó nyúl: úgy érzem, neki az is felesleges lenne.

Black Hole 2015.10.09. 21:28:10

Basszus, ez tényleg azt hitte, hogy az utazási idő nincs benne a 8 napban? És bedőlt annak, hogy majd kap vacsorakupont 20000-ért? Hajaj, nagy a baj!!!!

Aureliano Buendía 2015.10.09. 21:29:48

@Black Hole: leginkább rábaszott, mert nem fogadta el a 40 ojrós kupont, pedig felajánlották neki, így koppant.
Idióta, na. Nincs mit szépíteni rajta:D

Black Hole 2015.10.09. 21:56:45

@Aureliano Buendía: össze tehette volna a kezét, hogy egyáltalán kap valamit a semmire!! Nem értem, hogy egyáltalán mégis mit várt, vagy mit gondolt? Azért a repülők indulási idejét csak nem igazíthatják a turisták egyéni igényeihez! De meg akkor milyen hülyén nézett volna, ha azt mondják, hogy már 26-án elviszik, mert biztosak akarnak lenni benne, hogy 28-án meg tudja kezdeni a nyaralást, és 6-án viszik haza, nehogy egy perc veszteség is érje. Inkább legyen egy-egy biztonsági tartalék nap a nyaralás előtt is, meg utána is! De tényleg azt hitte, hogy 28-án 0 óra 0 perckor száll le a repülőről, és 6-án 24 óra 0 perckor száll fel a haza indulóra?

Black Hole 2015.10.09. 21:59:21

A végén "4-én" akart lenni.

hobbitroll 2015.10.09. 22:33:52

@atpijkamo: eßßem faßßom megáll. Az ilyet addig ütném amíg mozog. (nem)Mellesleg igen, a linkelt írást inkább olvasnám itt a homáron, mint ezt a ßart.

hobbitroll 2015.10.09. 22:45:41

@atpijkamo: de ilyet b+ ...
"...Drégelyvár 2013-ban 683 millió, 2014-ben pedig 867 millió forinttal gazdagodhatott az adófizetők pénzéből. Mindezért fejében azonban nemhogy színvonalas oktatást nem tartottak, de gyakran egyáltalán nem voltak órák, csak beírták a neveket a naplóba. Az estire jelentkezőket is a nappalisok közé ültették, nem adtak ösztöndíjat, sem tananyagot vagy diákigazolványt – pedig utóbbiakért is pénzt szedtek."
+ lehúzták a tanúlókat tandíjra, és még van bőr a képükön felszólítólevelet kiküldeni a meg sem tartott oktatásért?! 1,55MRD, azaz másfél milliárd. 2 év alatt. Csak az állami normatívából. Erre még rájönnek a plusz pénzek amiket beszedtek. Ilyenkor kinyílik a bicska a zsebemben és tökönszúr, mert eszembe jut, hogy csináltam pár éve egy orbitális faszságot, aminek eredményeként engem leültetnek (ehhez képest) "szaros" 19MFT-ért, ezek meg 1.550.000.000 (leírni is sok) Ft-ot csaltak el?! Mi a talpas faß folyik ebben a "qrva ország"-ban (by gyurcsány fecó)?!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.09. 22:50:39

@hobbitroll: Gyanítom, hogy nincs fideszes kapcsolatod, azért lehet ez.

Két ember beszélget a villamoson:
– Elnézést, elvtársam, ön párttag?
– Nem, kérem.
– Akkor esetleg valamelyik rokona?
– Nem.
– Vannak jó ismerősei a rendőrségen?
– Nincsenek.
– A minisztériumban sem dolgozik senkije?
– Nem, senki.
– Esetleg a városi tanácson?
– Ott sem.
– Akkor szállj le a lábamról, te majom, mert felpofozlak!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.09. 22:52:27

@atpijkamo: Van az a vicc is, amikor az öreg nénit beviszik tanúnak a bíróságra, az meg kiosztja az ügyvédeket meg a bíró, hogy gyerekkorukban ő tanította őket, és mindegyikről mindent tud :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.09. 22:57:31

@ColT: Egy ügyvédnek sosem szabad megkérdeznie a tanút, ha nincs felkészülve a válaszra.
Egy kis faluban zajló perben az ügyész behívta első tanúját, egy
idős nagymamát. Odalépett a tanúhoz és megkérdezte tőle:
- Takács néni, ismer engem?
Mire a hölgy:
- Persze hogy ismerlek. Gyerekkorod óta ismerlek, és mondhatom, kiábrándultam belőled. Hazudsz, csalod a feleségedet, befolyásolod az embereket, rágalmazod őket a hátuk mögött. Nagy embernek hiszed magad, miközben annyi eszed sincs, mint egy utcaseprőnek. Igen, persze hogy ismerlek. Az ügyésznek tátva maradt a szája, azt sem tudta, köpjön vagy nyeljen. Némi gondolkodás után a terem másik végébe mutatott és megkérdezte:
- Takács néni, ismeri a védőügyvédet?
- Hát persze. A védőügyvédet is gyerekkora óta ismerem. Gyenge jellem, italos természetű, senkivel sem tud normális kapcsolatot teremteni és mint ügyvéd egyike a legrosszabbaknak az országban. Hogy el ne felejtsem, ő is csalja a feleségét méghozzá három nővel, az egyik a maga felesége, ügyész úr... Igen, ismerem.
A védőügyvéd sokkot kapott. Erre a bíró magához kérte az ügyészt és az ügyvédet, és nagyon halkan így szólt hozzájuk:
- Ha bármelyikük megkérdezi a hölgytől, hogy ismer-e engem, esküszöm, hogy börtönben fog megrohadni.

hobbitroll 2015.10.09. 22:58:16

@atpijkamo: na, ezt is elküldeném továbbképzésre
"„Az oktatási rendszerrel van baj, ha ilyen sztorik előfordulhatnak, és több mint egy év után semmilyen következményük nincs” – mondta egy másik szakképző igazgatója..."
Annyiban igaza van "a másik szakképző igazgatója"-nak, hogy az oktatási rendszerrel baj van. De erről a helyzetről nem az oktatási, hanem az igazszágszolgáltatási rendszer tehet. Ha nem tologatnák az aktákat a RKP-k között "illetékesség hiánya"-ra hivatkozva, ha nem ásnák el az aktákat fiókok mélyére évekig, ha már az első után letiltanák az embert az adószáma alapján (mint engem is fognak) vezető tisztség betöltésétől, vagy ha folyamatban van már egy ügye, csak rákeresnének, hogy érintett e egy másik, hasonló profillal működő alapítványban, akkor a körmére néznének, talán megelőzni nem lehetett volna teljesen, de nem tudott volna ekkora kárt okozni (1.550.000.000, csak az állami pénzekből, ami ugye a befizetett adónkból -igen b+, a tiedből is, aki ezt olvasod- van).

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.09. 23:03:40

@hobbitroll: Írj már valamit a problémádról, kiváncsivá tettél. Akár magán üzibe.

Black Hole 2015.10.09. 23:11:30

@gabors: mért? Ez is kancsal? :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.09. 23:16:58

Akarja, hogy kirendeljünk önnek egy jó védőügyvédet? - kérdi az ügyész a vádlottól.
- Köszönöm, inkább egy jó tanút szeretnék!

igazságos. 2015.10.09. 23:28:03

@atpijkamo: aki hüje n tanuljon ingyen b+

ha hülye d van píze akkor meg perkáljon

Ha okos de van lóvé akkor tanulhat ingyé
Ha okos d nincs lóvé akkor ingyé tanulhat d perkálni akkor is kell

@Black Hole: a lengyelekné ez úgy dívik, hogy 12 napot mondanak nyaralásra, + 2 nap (1 nap oda 1 nap vissza) tehát ők se számolják bele az utazást a lóvéba

@lcsaszar: Törökhonba busszal kell menni, Szulejmánt meg Hürremet nézni a Topkapi palotába meg a török bazárba pitát enni

Elmondani h zsebimben sok kicsi alma van meg hogy merhaba/salem :)

Ne vicceljetek már igaza van a poszternak csak a mádzsár utazási irodával b@szakodott amiért egy szívlapát jár neki

igazságos. 2015.10.09. 23:33:04

A jaj épp most fagyott le a gép ősi román szokás, a dínókorból, amit még az ősember se vett be

A Thomenál is szeretik alkalmazni előszeretettel

Màr csak ezér is rohaggyanak meg h egy rendes gépet nem tudnak biztosítani

Há ha lefagy elvileg elmenti az utolsó munkafolyamatot is de hát 8 mpig nyomod a bekapcs gombot b+

Ctrl alt del

Aki ilyenkor + 20 000-et rátesz AZ MEG EGY K@CS@G SZEMÉTLÁDA PITIÁNER SZARRÁGÓ akinek kötelet raknèk a nyakába de azonnal

Ez nem leleményesség, hanem àtverés, azaz

LOPÁS!

Dikusz 2015.10.09. 23:45:39

@Black Hole: - nem, de lehet gyűjteni neki is, hogy kiszabaduljon, bárhol is van.

igazságos. 2015.10.09. 23:48:18

Bezony a Drégelyvár levédett név, Arany János regélt róla.

Amúgy a Virág ősi cigány név, a ciókat oktatták ingyen akiknek kötelező volt megjelenni ezért kaptak 50 ezret egy hónapba a segíj feltétele

Gondoljátok. Mikor a 70 éves mamika 8 gyerekkel, 15 dédunokával és 5 unokával eccerre felpattantak a buszjáratra és haza is milyen félelmetes látványt nyűjtott

Ezeknek szakképesítés, mikor a nevüge se tudják rendesen leírni, néha azt nem értem, h a lóvét hogy számolják meg

Valszeg fogalmuk sincs arról s h mi mennyi, csak mikor van zsé mindent megvesznek ha akciós csak extra, akkor az nem kell

D ha nincs zsé a kukában turkàlnak

Hitelt felvenni!? Ugyan ezeknek már a bank se ad hitelt, mindenkinek mindenk tartozik oly mèrtékben h már a fehèr dolgozó embernél is jobban élnek a putriba

Nézzétek meg ki vette az első iphone 6St két koszos cigány szerepel elsőnek a blikkbe

Namármost ezek csak akkor tanulnak ha pénzt adnak érte, 50 ezret minden hónapban

Volt ez nagy divat nálunk majdnem én is éltem vele okjs papírt ingyé a magyar hülyéknek a cigóknak meg fizetéssel

Lehettél traktorkezelő, targoncás, gazda, virágkötő

Tehát azért sírnak mert az adot lóvét vezítették most el, nem pedig a felvett hitelt fizetik vissza

Nem kell mindent elhinni amit írnak apti

hobbitroll 2015.10.09. 23:56:07

@atpijkamo: annyira nem titkos. Bárkivel megeshet. És mivel az okos más kárán tanul, talán nem baj, ha látják, velük is megtörténhet.
Valaha réges-rég, egy messzi messzi kerületben (itt fészkesfővárosunkban), egy (akkor még azt hittem) haveromnak volt egy cége. Oda hívott dolgozni. Könnyű (SW fejlesztés, néha kis webes munka, sz'al könnyű, nem cementes zsákokat kellett pakolni) munka, jó fizetés, hogy a viharba ne. Telt-múlt az idő (2 év), bővítsük a profilt ill. foglalkozzunk mással (is). Ehhez persze kellett volna töke. Na az nem volt, a srác meg bar listás. Lyó, (nem kicsit) naív voltam, nevemre vettem a céget. Dolgoztunk tovább. Voltak nagy tervek, más nem. Egy idő után elkezdtek jönni olyan telefonok, hogy mikor fizetünk (beszállítóknak). Aztán előkerült egy bank is, 3M-t kerestek ... rajtam. Mint kiderült, korábban felvett a cégre hitelt, amit elhallgatott (én barom meg nem világíttattam át a céget ... miért is tettem volna? haver, csak nem qr át), aztán a cég átvétele után nem fizetett. Na, ez volt az a pont, amikor felkerestem az összes partnert, hogy a "kedves haver" nem intézhet semmit. Nem adta fel (ekkor a cég már felszámolás alatt volt). Nem tudni hogyan, de ennek ellenére sikerült egyedül(!) számlát nyitnia a cég nevére a dunaplázában található MKB fiókban (ekkor ha csak az e-cegjegyzek/cegkozlony/adoszam/.hu -n rákeresnek, ott volt a nevében, h F.A., azaz Felszámolás Alatt, ilyenkor -ha vki nem tudná- már csak a felszámoló intézhet bármit)! Ez úgy derült ki, hogy jött egy levél, miszerint X Ft-ot be kellene fizetnem, számlavazetési díj címén! Fiókba el, fiókvezető elém, fiókvezető szőnyegszéle, mondtam mindent (csak kedveset és szépet nem), volt benne még 'basz*' is. Ő sem értette. Megoldották. Több számla/levél nem jött. Aztán jött egy levél miskolcról, az apeh (akkor még apeh)-től, hogy ugyanmár, fáradjak le hozzájuk egy elbeszélgetésre. Kedélyesen elbeszélgettünk az emberrel (meg is lepődtem, mert normális volt), mígnem kibújt az a bizonyos szög a zsákból. Mutogat számlákat, majd az obligát kérdés: "ezt Ön írta alá?". Hát, mint kiderült, a név ugyan az enyém, csak az aláírás nem teljesen stimmelt. Szóval ez a faßcibáló csalt a nevemben egy kicsit az áfával. Lyó. Következő napirendi pont, ugyan mutassam már meg X cég bejövő számláit (a könyvelésben szerepeltek a számlaszámok/dátumok/összegek). Hát nem sikerült. _NEM_VOLTAK_BENNE_A_SZÁMLÁK_A_KÖNYVELÉSBEN (pedig könyvelésre kerültek, ez látszott, csak épp eltűntek). Ok, hívom könyvelőt wattafuck. Ja, hát korábban elkérte a könyvelési anyagot, akkor még benne volt, aztán visszavitte, és ... hát nem nézte át. Persze a cég a nevemen, felelősség az enyém. Annyi szerencsém volt ebben, hogy kihangosítva hívtam a könyvelőt, minden szót hallottak az apehesek (az ő szemük is kerekedett). Na, ez a történet eszkalálódott addig, hogy a vád: költségvetési csalás, melynek jutalma (az összegre való tekintettel 17M áfa + kamat, büntetés, így lesz belőle 19M) 5-től 8 évig terjedő börtön. És miért csinálta? Mert több évvel korábban kölcsönkért valakitől (uzsora), és nem tudta visszafizetni. A gödörből úgy tervezett kimászni, hogy a gödör se maradjon üresen, de az ő problémája is megoldódjon, hogy engem is belerángatott.
Igen, tudom. Nem kell mondani. Faß voltam (szerintem naív, nem kicsit, nagyon). Most (sok-sok évvel később) persze már tudom, mik voltak az intő jelek. Mikor kellett volna körberöhögni, és otthagyni mint egy darab szart. Akkor még saJnos nem. Most ott tart a dolog, hogy dereng némi fény az alagút (nem a börtön alatti :P) végén. Megjött a vádirat, elolvasta az ügyvédem, olvas-lapoz-olvas-lapoz, és csak ezt hallom: hát ez bizony börtön lesz, ez bizony letöltendő, mígnem az utolsó oldalon: felfüggesztett?! Szóval úgy áll a dolog, hogy "olcsón" megúszom. Eltiltanak néhány évre a közügyektől (nem mehetek szavazni? ... hüjék, ha tudnák, hogy valószínűleg amúgy se mennék, mert nincs kire), nem tölthetek be vezető tisztséget. És fülem-farkam behúzhatom néhány évig, mert ha még vmiben elmeszelnek, leülhetem azt is amit (talán) most nem kell.
Konklúzió? Az nincs. Azon kívül, hogy ne higgy senkinek. A könyvelődnek se, mert igaz ugyan, hogy fizetsz neki azért, hogy neked dolgozzon, de azt nem fogja az orrodra kötni, ha más azért fizet neki, hogy átbaßßon. Barátoknak, haveroknak, rokonoknak, senkinek nem szabad ilyen szívességet tenni. Ha már megtörtént a baj, qrvagyorsan kezdj el kapcsolatot építeni kormányzati körökhöz. (sajnos akiket én ismerek, azok kivétel nélkül utálják a politikusokat, így erre nekem nem volt eséJem)

ps.: annyi derült ki pár hónappal ezelőtt, hogy ez a kotonszökevény, abortuszreklám állat elpucolt külföldre, mert sikerült kölcsönkérnie egy olyan embertől (igen, még egy uzsorás), aki nem csak ígérgeti, hogy elássa a kertben, hanem meg is teszi. Hát itt tartunk most.

ps2: "171 karaktert írhatsz még", olvasd egészséggel :D

igazságos. 2015.10.09. 23:56:18

Nagyon népszerű volt a projekt, az oktatók igazoltak ha nem voltál ott, kiküldték emailbe az anyagot oszt cső

Sokak helyett aláírták a jelenléti ívet személyit fénymásoln kellett ugyanis

Néha volt oktatás, a cigóknak be kellett jYárni másik faluba ők külön kategória voltak, de mondom, pénzt kaptak érte minden hónapba

Aki hitelt vett erre fel az max csak alibinek használhatta

A gond az h mostanra lebuktak h a tanárok elvitték a lóvé 3/4-ét a cigók meg rájöttek h csak 1/4-et kaptak mikor a dupláját is megkaphatták volna

Kitört a botrány, pedig a tanárok is jól jártak meg a pulyák is de aki mohó annak semmi sem elég ugye

Black Hole 2015.10.10. 00:01:13

@igazságos.: nem úgy van az! A lengyel utazási iroda számít nulladik napot, de ez a nap dupla áron van számolva, mivel ezen a napon megy haza is, mivel náluk bevezették az időhurkot, ami ugye nem olcsó mulatság. Egyik lengyel kollégám úgy járt, hogy még el sem ment nyaralni, de már megjött. Ez azért praktikus, mert nem fogy olyan gyorsan a szabadság!!! Simán megéri a plusz költséget.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.10. 00:03:42

@hobbitroll: Pff! Köszi! Érdekes. Félig értem csak.

Céget nem szabad venni, mert rejtett aknák lehetnek.

De ha már megvetted, akármilyen rossz a helyzet, tovább már nem romolhat, csak a te valódi aláírásodra történhet bármi.

Black Hole 2015.10.10. 00:08:40

@Dikusz: ez világos! Pont ezért lenne jobb, ha kancsal lenne inkább. Mert fizetni nem fogok, viszont szívesen néznék vele farkasszemet.

Dikusz 2015.10.10. 00:18:40

A poszthoz: a posztolónak tanulság volt, máskor jobban utána kell néznie a dolgoknak. Már akkor ki kellett (lehetett volna) szállni, amikor a 20.000-es plusz költséget felszámolták. Nyaraltunk külföldön utazási irodával, többnyire mindig az adott évben rendezett utazási kiállításon fizettünk be az útra. Régebben volt, hogy 15%-os kedvezményt adtak, mostanában már kevesebbet (5-10%), de még így is megérte. A környező országokban jártunk nosztalgiázni. Ezek az utak kevésbé voltak drágák, mint pl. a törökországiak. Össze lehetett gyűjteni egy év alatt a rávalót, és a kiállításon befizetni. Lehet, hogy drágább irodán keresztül utazni, de nem nekünk kell időt tölteni a foglalással.
Évek óta itthon nyaralok. Magam szoktam foglalni szállodákban (középkategória), még akkor is, ha a tippeket a neten szerzem, akár kuponos oldalakon. Nem két nappal az utazás előtt, hanem jóval korábban. Fel is szoktam hívni az adott helyet előző nap, hogy minden rendben van-e. Eddig még nem volt gond, előleget sem kellett az adott helyen fizetni. Visszajáró vendég vagyok egyik fürdővárosunk szállodában, nem luxus, de nekem megfelel. Az érkezés napján du. 14:00 órakor lehet a szobát elfoglalni, és az elutazás napján de. 10:00-ig el kell hagyni. Tehát itthon is ugyan úgy rövidebb a nyaralásra átszámított idő. Lehet a megadott időpont előtt érkezni, és után távozni, de annak keményen megkérik az árát, ami majdnem egy plusz nap árával megemeli az összköltséget.

igazságos. 2015.10.10. 06:38:37

@Black Hole: látod bezzeg mi magyarok ezt félig se tudjuk rendesen csinálni :)

Aureliano Buendía 2015.10.10. 10:29:06

@Black Hole: ilyen az, amikor az ostobaság önérzettel párosul...

Vadászbaszó nyúl 2015.10.10. 11:31:18

@hobbitroll: kérdés: ügyvezető, és/vagy tulajdonos voltál a cégben?

Manyecska 2015.10.10. 11:50:09

@igazságos.: oszt.mink szeptemberben mentünk volna nászútra a Mátrába de kitalálták hogy festik az üdülőt /:O/ xd aSZt most valszeg novemberben tudunk max.síelünk :DD
Mellesleg a szuper élvefogó csapdával jáccik az egér, kutyával futkároznak egész éjjel assziszi tengerimalac ehhh :D

Black Hole 2015.10.10. 12:23:55

@hobbitroll: el tudom képzelni min mentél keresztül, mert mikor az én cégem lett felszámolva, tudom, hogy 60000 forintért mit kaptam. Amúgy a felszámoló-biztos simán ad előre aláírt papírokat, ha elég laza. Én is kaptam. Bementem a bankba pénzért simán az ő általa előre aláírt készpénz-felvételi papírral. De bármit akartam simán aláírta, csak hagyjam békén. Mondjuk én valóban tönkre mentem, rólam nem tudott sok mindent lehúzni, dolgaim rendben voltak, csak a fizetni nem tudtam, mert sok volt a kintlévőség. Velem párhuzamosan egy bődületes nagy állami céget számolt fel, értsd úgy, hogy játszott át valakiknek, a botrányt később az újságok is hozták, de engem legalább nem foglalkozott. Viszont a fentebb említett összegért mégis feljelentett. Azért nagyon meghúzkodtak. A végén kaptam egy állampolgári megrovást.

Black Hole 2015.10.10. 12:33:09

@igazságos.: áááááá, a lengyelekhez képest még inni se tudunk, meg duhajkodni :)

CID 2015.10.10. 12:33:56

@Manyecska: Azért megnyugodtam, legalább a fantáziáddal nincs baj;)

gabors 2015.10.10. 12:43:02

@Black Hole: azt nem tudom de penzt gyujtenek matt damon hazahozasara mint annak idejen izaura felszabaditasara ....

Black Hole 2015.10.10. 12:54:36

@Aureliano Buendía: gyakran kell járni ezzel az utazási irodával, aztán kompenzálódik a dolog. Már jártam úgy, hogy késő este indult a gép oda, és hajnali négykor vissza. Eszembe sem jutott, hogy átcsesztek. Tulajdonképpen utolsó nap délelőtt tizenegykor már itthon csináltam a reggelit. De volt olyan is, hogy már reggel nyolckor a reptéren voltam, a gép tíz körül indult, a kapuhoz a reptéri kocsmából mentem, meglehetősen jó hangulatban, de mivel 4 órás út volt, rendesen rátöltöttem a gépen is. Mikor meg jöttünk haza, éjfél előtt pár perccel indult a gép. Ebben az esetben 1 nappal több szabit kellett kivennem, mint amennyi ideig tartott a nyaralás.

Black Hole 2015.10.10. 12:59:33

@gabors: értem én, csak azt nem tudom, hogy a fizetősök között sorsolnak-e ki valami kis ajándékot. Mondjuk hoz neki valami szuvenirt, vagy valami hasonló :)

Aureliano Buendía 2015.10.10. 13:01:55

@Black Hole: vagy más-más irodákkal kell menni.
Mikor Krtátán voltunk, a boldogult emlékű MALÉV adta a gépet, így evidens volt, hogy reggel Pestről indul és este Pesten végez. Így aztán Heraklionból késő este indult. De túl sokat nem tudtunk csinálni, hisz attól még jött a transzfer értünk, a szállásról meg lassan kipakoltak minket. Csomagolni meg úgyis előző este csomagolsz.

Szóval nem tudom, hogy ez a retardált fasz mit akart volna még az utolsó napon csinálni, ha mondjuk du. indul a gépe. 10-kor legkésőbb úgyis kibasszák a hotelből, nagy bőröndökkel meg elég macerás bazározni, vagy csak beülni valahova egy kávéra.

Manyecska 2015.10.10. 13:10:01

mink fakultativ program kereteben ejjel fel kettokor indultun Athenba..csaxolok! aludni stb.meg otthon is lehet orujje hogy nem robbantottak fel :-(

Manyecska 2015.10.10. 13:12:09

@CID: biztos ugy van ahogy mondod.

Black Hole 2015.10.10. 13:21:56

@Aureliano Buendía: a második eset amit írtam, az is úgy ért véget, hogy a cucc a recepción volt, mi meg a bárban iszogattuk a koktélokat. Aztán mikor várható volt a busz, akkor kiballagtunk rá.

Vadászbaszó nyúl 2015.10.10. 13:56:06

@Black Hole: azér' volt, hogy megpróbáltuk!

Black Hole 2015.10.10. 14:03:14

@Vadászbaszó nyúl: ez szép dolog. Szerintem egyszer mindenképp bulizni kell lengyelekkel, hogy képbe legyél :)

Manyecska 2015.10.10. 14:07:11

ha nem marattak benn a hajcsavarok tokmindegy mikor indulsz nem??

Vadászbaszó nyúl 2015.10.10. 14:26:27

@Black Hole: sokmindenbe voltam ott, képben a legkevésbé! Ott fogadtam meg, soha többé nem iszom dunsztosüvegből vodkát.

Black Hole 2015.10.10. 14:28:12

@Vadászbaszó nyúl: ezek szerint tudod, hogy miről beszélek :))

Black Hole 2015.10.10. 14:30:20

@Manyecska: mi az a hajcsavar? Azzal van a paróka rögzítve a fejhez? Ha anélkül mész, akkor leesik a hajad b+ :)

homar-fan 2015.10.10. 15:05:53

"A hazaérkezés után ügyvédi felszólítást küldtünk nekik, miszerint kérjük vissza az utazás árának a negyedét plusz sérelemdíjat. "

Nóóóómális Maaargit?

Black Hole 2015.10.10. 15:17:13

@homar-fan: mivel az ügyvéd ezt nem ingyen teszi meg, így ennyivel is többe kerül a kiruccanás. Kezd egy olyan érzésem lenni, hogy a posztert inkább sajnálni kéne, mint ekézni. Valami nagy bajok lehetnek ott.

Black Hole 2015.10.10. 15:20:00

@Vadászbaszó nyúl: valami azt súgja, hogy Emylia is megkapta azt, amit a vadász :)

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2015.10.10. 17:07:24

"ügyvédi felszólítást küldtünk nekik, miszerint kérjük vissza az utazás árának a negyedét plusz sérelemdíjat" anyád picsáját!

Black Hole 2015.10.10. 20:34:39

@Vadászbaszó nyúl: amit aztán egy dunctosüveg vodkára költöttél :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.10. 22:15:55

@hobbitroll: azért remélem a faszát a májára húzod amikor majd legközelebb látod ezt a kedves havert.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2015.10.10. 22:47:56

a buta posztoló tipikus esete.

minek kell ilyeneket lehozni?

gabors 2015.10.11. 02:12:39

@Black Hole:hogyne marsi port ... amugy ezt orbanisztanban (is) forgattak lehet majd a hortobagyi pusztarol lesz a por

2015.10.11. 12:09:21

@hobbitroll: Hűűű, baszdmeg!!!!

PongLenis 2015.10.11. 14:32:30

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: De vajon miert pont a negyedet? Ez hogy jott ki? Ugye nem azert mert nyolc napnak a negyede ketto, es a posztolo szerint mivel azon a ket nap nem nyaralt hanem nyilvan hibrernacioban utazott oda-vissza, szoval ezert neki pont az ut negyede jar vissza? Ugye nem? Ugye nem ilyen hulye?
A serelemdij meg osszevont Homar Aranykopes- es Namenjapicsaba-dijat er nalam.

Black Hole 2015.10.11. 21:38:30

@gabors: ha jól értem, a marsi port az alföldön bányásszák?

gabors 2015.10.12. 03:09:36

@Black Hole: azt nem tudom ... csak azt olvastam/halottam hogy a Matt Damon Marsian vagy mi a cime ... film egy reszet magyarorszagon csinaltak...

amit belinkeltem az egy crowdfunding ... arra hogy a szegeny marson maradt amerikainak penz gyujtenek hogy a mentoakciot finanszirozni lehessen ... valami ilyen ...

hogy mit banyasznak azt nem tudom de hogy a fiuk a banyaban dolgoznak az tutti

-=Magic=- 2015.10.12. 10:22:22

:DDDDDDDDDDDD
Posztolónak köszönöm a vidám perceket, amit a butaságai olvasása közben éltem át. További sok sikert a bíróságon, remélem miutáni elveszti a pereskedést az összes felmerült költséget kiszámlázzák neki, ami az utazás értékének sokszorosa lesz :)

juj, de gonosz vagyok. Kérem nézze el nekem, nem tudtam kihagyni.

McZozo 2015.10.12. 15:17:48

@Aureliano Buendía: Kultur helyeken, ha van idod megsugom ugy mukodik, hogy 10-12 ig ki kell menned a szallodai szobabol, de ha van meg idod a transzferig, mert mondjuk ne adj isten a gep cask este 11 kor indul, a taranszfer meg mondjuk este 7 kor akkor a szallodaban van csomagmegorzo ahova beadhatod a csomagodat, igy nem kell a borondoddel bazarozni ahogy irtad, hanem nyugodtan mehetsz ahova akarsz meg aznap is.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.12. 15:55:16

@McZozo: "Kultur helyeken, ha van idod megsugom ugy mukodik, hogy 10-12 ig ki kell menned a szallodai szobabol"

Bazmeg, nem tudtam, hogy nem nyaralok kultúr helyeken. Külön pénzér, vagy jópofaságból van úgy, hogy megengedik, hogy 14 óráig maradjak. Egy átmulatott éjszaka után nem biztos, hogy 10 előtt föl akarok kelni.

Aureliano Buendía 2015.10.12. 18:01:42

@McZozo: jártál már Törökországban? Azok jófejségből szerintem semmit nem csinálnak. Max némi baksisért. De azt kőkeményen el is várják.

Aureliano Buendía 2015.10.12. 18:03:30

@McZozo: kieg.: a posztolóból meg nem nézném ki, hogy adna pár jurót erre a célra, inkább cipelné a kofferjait végig a bazáron:)

Pisti 90 2015.10.12. 20:28:14

Ostoba poszter. Azon a napon indultak, amikor meg volt hirdetve, és akkor jöttek haza, mikor meg volt hirdetve. Akkor mi a gond? Ja, hogy repülővel vitték őket, és nem pedig teleportálták, mint egyszeri modern fizikus a kvantuminformációt. Hát mi is voltunk itt-ott, de Einstein relativitáselmélete ellenére is sejtettük, hogy az utazás időigényes lesz. Ha Balatonon veszel ki szállást, akkor is megmondják, hogy 2-kor foglalhatod el, és 10-ig el kell hagyni. Lehet hőbörögni, de ez mindig így működött mindig is.

fifibá55 2015.10.13. 17:59:01

Kb. ötször mentünk a Green Travellel törökbeee, mindig előre lehetett tudni az oda- és hazautazások időpontját (valóban volt, hogy reggel 3.30-kor szedett fel a busz, két órát ment a reptérre, amit átaludtunk, és 7 körül indult vissza a gép, de Antalyában mindig tömeg van az indulásnál, gyorsan telt az idő), mindig rendben, szerződés szerint teljesítettek. Árban sem igazán rosszabbak, mint a német irodák.
Az különösen tetszik, hogy a helyszínen adjanak nekik plusz 1-2 napot, köztudott, hogy az utazásszervező szabadon rendelkezik a szállodai szobákkal.
Ubul lemondhatta volna az utazást az időpontok megismerése után, de az túl sokba fájt volna neki. Ha ügyes, kihasználhatta volna az útlemondási biztosítást, de láthatóan nem ügyes.
7 éjszaka az 7 éjszaka, megvolt. Legközelebb ne napokban, hanem órákban írassák be a szerződésbe a nyaralás időtartamát, megfelelő paritáson.

hobbitroll 2015.10.19. 14:28:52

@sugargiraffusplumps.: nem szükséges. Van más, aki megteszi grátisz. Tudom, nem ugyan az az érzés, de azért így is jól fog esni :)
@Black Hole: annyival lettem okosabb e téren, hogy mééég :) Amit el kell kerülni, hogy a felszámolóhoz eljussanak a papirok. Ugyan ebben a formában sem lehet ingyen megúszni, mert lesz egy néhány 100eFt-os bünti 'számviteli fegyelem megsértése' okán, de sok egyéb gondot megold. Azt meg egy másik haverom mesélte, hogy az Ő egyik ügyfele hogy járt. Valami varrodája volt. Kapott egy 10MFT-s megrendelést. Persze örült mint majom a farkának ... először. Aztán jött a "térdre, imához". Ugyanis abban állapodtak meg a megrendelővel, hogy a project végén fizet (6 hónap). Viszont a számlákat kapja szépen havonta ütemezve. Emberünk meg 1/4éves bevalló volt. Ebben az esetben ugye áfa-t fizetni kell, attól függetlenül, hogy a vevő fizetett e már. Na, Emberünk elzarándokolt a HIVATAL-ba, kért halasztást. Természetesen nem kapott. Eljött az idő, apeh inkasszált ... volna. Mivel nem tudott, pénz meg nuku, fel is számolták a céget. Nesze, nagy megrendelés
@Vadászbaszó nyúl: is/is (50%)
@atpijkamo: "...akármilyen rossz a helyzet, tovább már nem romolhat..."
Murphy: sosem lehet olyan rossz a helyzet, hogy ne tudna tovább romlani ;)
kieg.: Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött átsiklottál :P

Black Hole 2015.10.19. 15:01:35

@hobbitroll: hidd el, sokat tudnák mesélni. Mikor az APEH a legnagyobb adósod, mivel exportra dolgozol, és egy rahedli ÁFA jár vissza, de pénz helyett ellenőrzést kapsz, te meg a beszállítónak nem tudsz fizetni, miközben aki meg csinál falból egy vállalkozást, csak azért, mert jóhelyen van ismerőse, az kap néhány milliárd vissza nem térítendő állami támogatást, meg adómentességet x évre. Basszus, 30 emberem volt, és valóban termelés ment, nem kicsi. Már a cég javában felszámolás alatt állt, mikor kaptam a G.M.-tól egy levelet, benne egy nyomtatvánnyal, hogy ezt töltsem ki, mert a legdinamikusabban fejlődő exportőrök között vagyok. Ugye ez az éves kiszállított árú mennyiségéből jött le nekik. Nem tudtam, hogy sírjak, vagy röhögjek? Az országot az ilyen dolgok teszik tönkre, nem a zsidók, meg a cigányok! Soha, semmit nem kaptam az országtól, csak elvettek tőlem, aki meg semmi termelő, vagy hasznot hozó dolgot nem csinált, csak nagyfaszoskodott, de jó helyen volt ismije, az meg azt csinált amit akart. Gondolok a minden retorzió nélkül maradt áfa és adócsalásokra, meg a vissza nem fizetett banki hitelekre, ki nem fizetett beszállítókra, és alvállalkozókra. És ez mindegyik kormány alatt így ment!
Húúúú, de felbasztam most magam!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 15:33:14

@Black Hole: +

Evvan. El lehet innen menni, monta egy klasszikus.

Black Hole 2015.10.19. 15:36:05

@atpijkamo: és ő volt a kisebbik rossz! Ez a katasztrófa!

Black Hole 2015.10.19. 16:06:31

@atpijkamo: elnézést, nem tehetek róla :)

SAndrás 2015.10.28. 21:02:29

Dolgoztam a Green Travel-lel. Szeretnek később fizetni, de korrektek. Itthon eladják a vendéglátást a honfitársaiknak 2-2,5-szeres szorzóval, miért ne tennék ezt velünk, magyarokkal Törökországban?
Amíg sz@r van, addig veréb is!
süti beállítások módosítása