Tékozló Homár

Cégről cégre száll az ujgsm.hu

2015.10.28. 09:32 | Homár Hilda | 108 komment

screenshot_2015-10-27_10_17_49.png

Az ujgsm.hu hiába hirdeti magáról egy jelentős plecsnivel a honlapján, hogy 100% Garancia Megbízható bolt, a valóság ezzel szemben az, hogy nem. Tanácsadóink megmondják, hogy mit lehet tenni ilyenkor.

Tisztelt TékozlóHomár Munkatárs! 

Már olvastam az ujgsm-el problémát, de most én is elakadtam.  Megvettem tőlük a telefont tavaly és még jótállási időn belül vissza akartam küldeni, mert nem működött Telenor kártyával. Az Ujgsm közölte, hogy ők céget váltottak, és menjek a régi cégükhöz, ami persze elérhetetlen a címen, és mindenhol. De a telefonszámok, a honlap, még a hölgy is akivel beszélek ugyanaz.  

Az uj cégnév,  PURA Vida PHONE Kft és pofátlanul azt írják az Árukereső oldalon, hogy az alapítás éve 2006, persze ha jótállásról beszélek velük, akkor ők ezek, de amit kiküldtek áru, az Tech4u Kft adott számlát, miközben a rendelés az Ujgsm.hu oldalon történt. 

A legelszomorítóbb, hogy  a Samsung telefonomat idáig T-mobil hálózaton használtam, és most akartam belerakni a Telenor céges kártyámat, ami nem áll fel hálózatra. A Telenor azt mondta, hogy a készüléket ők adták el, és részletre, ami soha nem volt fizetve, így letiltották azt. Egyszerűen nem értem, hogy ilyen miképpen lehetséges, és ahogy olvasom napi szinten NEM TARTJÁK A JÓTÁLLÁST, hisz az árukereső véleményei ezt mutatják.

Nagyon remélem tudnak nekem segíteni, hátha eme cikk megjelenése után hajlandó velem az Ujgsm foglalkozni, mert most csak elzavarnak! 

u.i.: megkerestem a Fogyasztóvédelmet, akik elmondták, hogy nagyon sok hasonló eset van, de nem tudnak mit tenni, mivel ha valaki céget vált akkor az előző cég nem felel az adott jótállásért, és Ők is tudják, hogy ez ugyanaz a cég, de jogilag nem tudnak mit tenni. 

Köszönettel: 
Kovács Zoltán  

Így látják a tanácsadóink.

Kedves Panaszos!

A leveled újfent rávilágított az online webshopok egyik jellegzetes és jól alkalmazott trükkjére: marad a jól bejáratott domain és weblap, változik a felelős üzemeltető. Ha 2015-ben a honlapot üzemeltető csapat többször is módosult, jótállási igényedet azzal szemben érvényesítheted, aki a vásárlásról kiállított számlán szállítóként szerepel (Tech4you Kft ?).

Ha ez a cég még papíron létező cég, akkor a jótállás keretében érvényesített igényed értelemszerűen az, hogy javítással vagy cserével orvosolják a teljesítés hibát (nevezetesen legyen egy olyan telefonod amelyet Telenor kártyával is használhatsz), vagy ha ezek nem vezetnek eredményre megfelelő határidőn belül, akkor követelheted a vételár visszafizetését vagy a vételár leszállítását.

Hogyan érvényesítheted ezeket az igényeidet? Ismerve a céggel szemben hozott békéltető testületi ajánlásokat, ez lesz a legnehezebb.

1. Küldd el ajánlott levélként a panaszodat a cég címére, vagy bármely elérhetőségére, ügyfélszolgálatára. Ha érdemi választ kapsz a jótállási igényed intézésével kapcsolatban, intézd a továbbiakat lehetőleg személyesen, és követelj minden alkalommal jegyzőkönyvet vagy más maradandó nyomát annak, hogy kifogásaidat érvényesíteni próbáltad.

2.Ha a cég nem reagál, indíts békéltető testületi eljárást (2015. szeptember 11. óta kötelező megjelenniük a székhelyük szerinti békéltető testület előtt, esetleg emiatt érdemes megfontolni azt, hogy a cég székhelye szerinti Békéltető testület előtt indítasz eljárást, ezáltal is ösztönözve a bepanaszoltat a megjelenésre), hátha sikerül előcsalogatni őket. Ha nem jelennek meg bírságra számíthatnak fogyasztóvédelmi hatóságtól.

Ha a cég már nem létezik, de jogutóddal szűnt meg, a jogutód a jogelőd jogait és kötelezettségeit is együttesen megszerzi, így a jótállási igényeidet a fentiek alapján a jogutóddal szemben érvényesítheted.

Ha jogutód nélkül szűnt meg a jótállásra köteles cég, akkor a Ptk-ban szabályozott termékszavatosság intézménye nyújtana lehetséges megoldást. A termékszavatosság alapján a vállalkozás által eladott dolog vagy valamely termék hibája miatt a fogyasztó követelheti a gyártótól (a termék előállítója és forgalmazója), hogy a hibát javítsa ki, vagy – ha az megfelelő határidőn belül, netán a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. Utóbbi akkor hibás, ha nem felel meg a gyártó általi forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, melyek a gyártó által adott leírásban szerepelnek. (Ptk. 6:168) Abban az esetben, ha a telefonod hibája az volt, hogy letiltották a hálózatról, sajnos a termékszavatosság intézménye sem jelent majd megoldást számodra.

Mellesleg az ujgsm.hu honlap üzemeltetője a nevét - ellentétben a jogszabályi kötelezettséggel (Ekertv 2001. évi CVIII: tv 4. §) - nem kívánja közzétenni. Jogsértésre tekintettel NFH előtt indíthatsz eljárást.

Sok szerencsét!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Homár Hilda 2015.10.28. 11:08:20

@atpijkamo: olvass már egy picit tovább lécci@Az antiochiai szent kézigránát: tökéletes! remélem nem merített ki nagyon

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 11:11:27

@Homár Hilda: A sok fasságuk itt csapta ki a biztosításkot. Utána utánaolvastam, de itt nem lehet kommentet törülni vagy módosítani, ezt tudod-e?

juhaszvik 2015.10.28. 11:13:13

ha olcsó telefonról van szó, akkor azért nem veszünk noname cégtől, ha meg drága, akkor azért nem. első esetben nincs akkora árrés, hogy megérje kockáztatni, drága telefonnál meg a tét nagy.
persze a "neves" cégekkel is bőven van baj (miről is szólna ez a blog, ha nem lenne).

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 11:15:06

@Az antiochiai szent kézigránát: Én eccer azt írtam, hogy a poszter "szellemi kihívásokkal küszködik" - és akkor nagyon szűziesen fogalmaztam, mert konkrétan retardált volt -, de ez se volt akkor jó Hildának. Sose tudhatod, melyik lábával kelt.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 11:16:27

@juhaszvik: Igen.

Ez itt konkrétan egy drága telefon volt, azokkal szokták eljáccani ezt a részletre veszem és eltűnök játékot.

gabest1 2015.10.28. 11:20:19

Ha nem fizették a részletet, akkor a telenor nem kérheti vissza? Mint a lopott kocsit az új tulajdonostól, aki úgy vette meg, hogy nem tudta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.28. 11:30:15

"A Telenor azt mondta, hogy a készüléket ők adták el, és részletre, ami soha nem volt fizetve, így letiltották azt. Egyszerűen nem értem, hogy ilyen miképpen lehetséges, "
Ha ez így van, akkor ez csalásnak minősül, és a Telenor gondolom tud adni bizonyítékot, hogy ők adták el azt az IMEI-t. Innentől már a yard keresheti a céget.

Homár Hilda 2015.10.28. 11:31:25

@atpijkamo: mi lenne, ha egyszer az életben elismernéd, ha te hibázol?:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.28. 11:32:48

"A legelszomorítóbb, hogy a" postolónak borzalmas a helyesírása.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.28. 11:33:56

@ColT: Kivéve abban az esetben, ha a Telenor függetlenként adta el, de mondjuk akkor is érdekes helyzet, hogy cégként megveszek egy független telefont, majd újként továbbértékesítem...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 11:35:27

@Homár Hilda: :)) Hibáztam, mert nem olvastam végig. De érthető, mert túl korán kicsapta a biztosítékot a sok fasságuk. És javítottam volna, ha lehet. És mindezt leírtam már.

Éppen, hogy én vagyok itt a szinte egyetlen, aki képes elismerni a hibáját. Sajnos nem sok alkalmam van ezt a jótulajdonságomat demosntrálni, mert nagyon ritkán hibázom.

AtiSnatch 2015.10.28. 11:35:39

凸(-_-)凸 ujjgsm...

AtiSnatch 2015.10.28. 11:42:03

@ColT: leg elszomorítóbb? nem gyanús, hogy aláhúzza a "leg"-et pirosan?

Marvinyo 2015.10.28. 11:47:54

Hihetetlen, hogy ezek a sufniGSM-ek hogy működhetnek még, ráadásul ilyen sok a fővárosban.

Mindig is furcsa volt nekem, hogy valakinek mondjuk 55 ezre van "új" telefonra sufniGSM-ből, de mondjuk 60-70-e már nincs, rendes boltból esetleg közvetlenül a gyártótól megvenni. Olyan kicsi az árkülönbség, hogy nem értem miért nem vár inkább mindenki 1-2 hónapot, míg a maradékot összeszedi.

Homár Hilda 2015.10.28. 11:49:31

@atpijkamo: hát igen, egy idő után kiesik az ember a gyakorlatból:)

peter3374 2015.10.28. 11:51:11

Azért az elég fura (na jó nem az korrupt mind...), hogy se a NAV-nak se a Fogyasztóvédelemnek nem tűnik fel évek óta, hogy ezek a kis GSm cégek nyíltan ÁFA csalásbl élnek...
Amikor mindegyiknél ott van a honlapon, hogy a legolcsóbb csomagban nem adnak semmilyen jótállást, meg kamuznak a több év szoftveres garanciáról, na ja mert biztos majd a program romlik elegy telefonban...
Sokszor az is ott van, hogy ÁFA sincs rajtuk...
Nem egy nagy tudomány kéne lebuktatni őket....

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.10.28. 11:59:50

olyan oldalról készüléket venni, ahol 1 telóhoz, 3 külön ár van és még töltőt se adnak az ÚJ készülékhez... apropó a poszter újként vettel legalább, mert akkor még meg is tévesztették...

MrZed001 2015.10.28. 12:02:41

Ez azért egy elég durva bűnügy, hisz van benne
- lopás (nem fizetett telefon részlet telenor felé),
- orgazdaság (lopott készülék árusítása ujgsm részéről),
- valamint vevő megtévesztése és csalás (megspékelve szervezett bűnözés alias maffia szállal, hisz szervezetten, üzletszerűen végzik ezek szerint a lopott termékek árusítását) ugyancsak ujgsm részéről.

Összeadva halmazatilag már az 5 év letöltendő kijön.

no.nick.today 2015.10.28. 12:03:41

A szolgáltatók által értékesített telefonokon szokott lenni SIM-lock, ennek eltávolítása többnyire büncselekménynek minősülhet (1978. évi IV. törvény (BTK) 300/C§).
Az IMEI-szám átírására is ugyanez vonatkozik, ha jól emlékszem.

Furcsa, hogy a Telekom hálózatán működött.

Martinicske 2015.10.28. 12:09:41

Én az állásfoglalásnak ezzel a részével nem értek egyet:

"A leveled újfent rávilágított az online webshopok egyik jellegzetes és jól alkalmazott trükkjére: marad a jól bejáratott domain és weblap, változik a felelős üzemeltető."

Ez a webshopoknak nem jellegzetes trükkje. A webshopok 99% -a igen is korrektül működik. A fél ország nap mint nap elégedetten rendel termékeket a webáruházakból. Történetesen nekem is van egy, ugyanazon a néven, ugyanazon a helyen, saját raktárral most már hetedik éve. Nem azért írom hogy reklámozzam magunk, soha ki se fogom írni melyik az enyém.

Szóval szerintem ez nem a webáruházak jellegzetes trükkje, hanem néhány gennyes féreg trükkje legfeljebb.

MrZed001 2015.10.28. 12:14:18

@Martinicske:
Persze, ehhez nem kell webshopnak lennie.
Sarki üzletként szintúgy megjátszották ezt korábban is.
Ugyanaz, ugyanott új néven nyitotta ugyanazt a boltot (gari meg minden pápá).

CID. 2015.10.28. 12:18:30

Azért arra kíváncsi lennék, mennyivel olcsóbban jutott ahhoz a nyamvadt Samsunghoz? Eszembe nem jutna telefont ilyen kétes hírű, vagy ismeretlen cégtől venni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.28. 12:23:20

@peter3374: Meg hogy nincs jótállás, az magában LOL.

Különben tényleg "érdekes" hogy ez így van.

Homár Hilda 2015.10.28. 12:26:52

@Martinicske: szerintem úgy értették, hogy a webshopoknál alkalmazott trükkök közül jellegzetes, de igazad van, félreérthető kicsit a megfogalmazás.

juhaszvik 2015.10.28. 12:43:35

@atpijkamo: "Éppen, hogy én vagyok itt a szinte egyetlen, aki képes elismerni a hibáját" - ez így nem igaz, mert pl. én is elismerem a hibádat :)

2015.10.28. 12:45:50

@Dezsike: ok, kösz... atz hittem tiltásnál tök használhatatlanan lesz (pl. iPhone)

bolhaszandál 2015.10.28. 12:55:34

@atpijkamo: Ebben a GVTI szerintem teljesen rendben lévő választ adott.. csak sport lett őket fikázni... Tökéletesen levezették , hogy mikor milyen lehetőségek vannak. A választ pedig a végén megadták a posztoló kérdésére.

Annak külön örülök , hogy nem lehet módosítani a kommentet, így mindenki jól látja, hogy az egyetlen dilettáns Te vagy :)))

ide nem jöhet csak úgy be 2015.10.28. 13:17:24

Tökre itt vagyok, most már nem kell félnetek.
A mobiltelefon-futár kötőjeles, de mindegy. Minek mobil amúgy meg?

gabest1 2015.10.28. 13:17:34

@Marvinyo: Szerintem ha nem lenne sufnigsm, akkor a rendes boltban drágább lenne. Egyszerűen azért, mert a nyomott ár felett csak kicsivel tudja eladni, az általad is sugallt biztonságérzet árával.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.10.28. 13:19:42

@atpijkamo: "mert nagyon ritkán hibázom." Xerénységed nem ismer limiteket.:D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 13:21:10

@ide nem jöhet csak úgy be: Igen, ez is az egyik legnagyobb hibám. A mai világban ez nagyon előnytelen.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.10.28. 13:22:08

@Marvinyo: te ilyen széleslátókörű/fiatal lehetsz avagy elég jól kereső. Havi szinten van 20-30 ezred fölösben? Jólvanakkor.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.28. 13:53:08

@Józsi, a migráns köcsög: :D

@juhaszvik: Meg ugye ha van mit.

@gabest1: Nem tudom, én ha már olcsót akarok, akkor használtat. Bármilyen boltnál olcsóbb, gari meg úgysincs sehogyse.

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.28. 13:56:48

@ide nem jöhet csak úgy be:
x kereset alatt ne vegyél olyan telót.
ha mégis veszel mert butuska vagy és kétoldali konzumkívánósságod van, akkor meg úgyis kéccer annyiba fog fájni a végén, mintha eleve megvetted volna 10-20%-al többért. namostakkor?

AtiSnatch 2015.10.28. 14:00:30

@ide nem jöhet csak úgy be: igazad van, vegye meg az olcsóbb sufnist, ha meg valami probléma van a garival, akkor meg ott a sarkon a fülke. ja nem, már nincs...

Rosszindulatú Vászka 2015.10.28. 14:09:33

Jól értem, hogy a GVTI egy lopott telefon használatbavételére ad jogi tanácsot?

Csak én érzem ezt kicsit ingoványosnak?

fejetlen bárd 2015.10.28. 14:09:58

@peter3374: A 0% áfás számla nem feltétlenül törvénytelen, ha másik EU-s államban fizetik be a forgalmi adót utána, akkor Magyarországon már nem kell. Persze attól még tisztességtelen, de törvény nem tiltja. Ennél már csak az a szebb, amikor egy elvileg vadonatúj telefont vásárolsz ilyen helyen és csak egy mezei adás-vételi szerződést nyomnak a kezedbe számla helyett. Gyakorlatilag használtként adják tovább, így nem is kell jótállást adniuk.

Azért mert szerinted könnyű őket lebuktatni az egy dolog. De ezek törvényes kiskapukat használnak ki. Előbb ezeket kellene bezárni, mert ma Magyarországon Áfát csalni törvényes, csak a megfelelő módon kell csalni.

ifjú vénszivar 2015.10.28. 14:14:37

@atpijkamo: ÉN is elismerem a hibámat! Most AZT,hogy szabira hazajőve belenéztem ennek a pihának a szarrá tett fosába!

LÉPEM!

ui. CID 2015.10.01. 14:09-kor feltett szarban 15:29:53-kor LEBARMOZTA helgát, de az benyelte, sőt szopott neki, hiszen csak nem rak ki egy régi kuncsaftot!, akkor már csak 4-5 maradna.....

Majmász Gedeon 2015.10.28. 14:19:43

Már olvastam az ujgsm-el problémát,... -> Már olvastam az ujgsm-mel kapcsolatos problémáról,...
Megvettem tőlük a telefont tavaly és még jótállási időn belül... -> Megvettem tőlük a telefont tavaly, és még jótállási időn belül...
...még a hölgy is akivel beszélek ugyanaz. -> ...még a hölgy is, akivel beszélek, ugyanaz.
Az uj cégnév, PURA Vida PHONE Kft és pofátlanul azt írják... -> Az új cégnév PURA Vida PHONE Kft., és pofátlanul azt írják...
az Tech4u Kft adott számlát,... -> arról a Tech4u Kft. adott számlát,...
...és ahogy olvasom napi szinten NEM TARTJÁK A JÓTÁLLÁST,... -> ...és ahogy olvasom, napi szinten NEM TARTJÁK A JÓTÁLLÁST,...
Nagyon remélem tudnak nekem segíteni,... -> Nagyon remélem, tudnak nekem segíteni,
...valaki céget vált akkor az előző cég nem felel... -> ...valaki céget vált, akkor az előző cég nem felel...
...és Ők is tudják,... -> ...és ők is tudják,...

...nevezetesen legyen egy olyan telefonod amelyet... -> ...nevezetesen, legyen egy olyan telefonod, amelyet...
...a cég címére, vagy bármely elérhetőségére, ügyfélszolgálatára. -> ...a cég címére vagy bármely elérhetőségére, ügyfélszolgálatára.
Ha nem jelennek meg bírságra számíthatnak fogyasztóvédelmi hatóságtól. -> Ha nem jelennek meg, bírságra számíthatnak a fogyasztóvédelmi hatóságtól.
Ha jogutód nélkül szűnt meg a jótállásra köteles cég, akkor a Ptk-ban szabályozott termékszavatosság intézménye nyújtana lehetséges megoldást. -> Ha jogutód nélkül szűnt meg a jótállásra köteles cég, akkor a Ptk-ban szabályozott termékszavatosság intézménye nyújt lehetséges megoldást.

2015.10.28. 14:20:28

Online webshoppingolni ősi vadász szokás!

Rosszindulatú Vászka 2015.10.28. 14:23:03

@Homár Hilda: nem vagyok jogász, de eleve kétséges, hogy a telefon poszter tulajdona, ugyanis az (nem poszter, hanem a telefon, mielőtt) bűncselekményből származik. Innen kezdve fogyasztóvédelmi tanáccsal ellátni... hát...

2015.10.28. 14:26:22

@atpijkamo: Sajnos nem sok alkalmam van ezt a jótulajdonságomat demosntrálni, mert nagyon ritkán hibázom.

Kemény dolog királynak lenni mi? :)))

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 14:29:40

@Rosszindulatú Vászka: Szerintem csalás esete forog fenn. Persze nem a poszter részéről, a posztert lehet talán orgazdasággal megvádolni.

2015.10.28. 14:30:12

@Rosszindulatú Vászka: bűncselekményből származik. Innen kezdve fogyasztóvédelmi tanáccsal ellátni... hát...

Küldeni kell neki orgazdálkodj okosan társasjátékot!

CID. 2015.10.28. 14:33:24

@VENSZIVAR6: ha ez megnyugtat, pár napja említést tettem kistársaid tisztálkodási és táplálkozási szokásairól, na azóta van egy pont a CID után,mi több, egy sima anyád picsája is 4-5 napba került ;)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.28. 14:39:21

@Majmász Gedeon: nem ismerős neked ez a név? GAlóca???

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 14:41:53

@fejetlen bárd: "@peter3374: A 0% áfás számla nem feltétlenül törvénytelen, ha másik EU-s államban fizetik be a forgalmi adót utána, akkor Magyarországon már nem kell. Persze attól még tisztességtelen"

Egy tucat legális és törvényes ok miatt lehet egy számla 0% áfás vagy áfamentes.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 14:44:58

@batgirl: Majmász Gedeon a védelmem alatt ál!!!

peter3374 2015.10.28. 14:53:52

@atpijkamo: Na mesélj, hogy egy fogyasztóknak árusító üzletben mégis, hogy lehet egy új telefon §% ÁFÁ-s...

Rosszindulatú Vászka 2015.10.28. 15:12:18

@atpijkamo: azt talán nem, vélelmezhető a jóhiszeműsége, de hogy a telefon nem az övé az tuti, és tán az is, hogy az árát is bukta úgy életszerűen.

melaena 2015.10.28. 15:18:42

Nincsen egyetlen halozatos tiltas.vagy az osszesrol,vagy egyikrol sem.szolgaltatoi,nem fizetett eseteben az osszesrol tiltanak.valami nem kerek a sztoriban.

atörökkk 2015.10.28. 15:55:12

Posztoló, gyere, vásárolj nálam. Nincs cégem. Sőt, eladó telefonom sincs. Csak itt, csak most, csak neked féláron. Na?

atörökkk 2015.10.28. 15:58:04

Dlága gvti, télleg ketszihülyék vatyok. Cégadatok ezen a linken, ni: jó, cégnév nincs, de cégjegyzékszám alapján kideríteni kb. 23 másodperc. www.ujgsm.hu/index.php?oid=impresszum

Majmász Gedeon 2015.10.28. 16:28:44

@atörökkk: Kicsit több volt, de megnéztem. Itt:
www.e-cegjegyzek.hu/index.html
Piros Attila és Németh Nikolett a képviseletre jogosultak.

atörökkk 2015.10.28. 16:42:28

@Majmász Gedeon:
Nekem a cégjegyzéket már nem kellett guglizni :)

KaTe 2015.10.28. 17:50:42

melaena: Dehogynem kerek. Addig működik a telefon, míg nem nyomsz egy gyári beállítások visszaállítását :)
Azután már érezni fogod a tiltást.

FDToth 2015.10.28. 18:19:51

Nem szorosan, de a poszthoz: 09.11-tol kotelezo a megjelenes a bbt elott a vallakozasnak. Mikor nem az? Multkor voltam, a vallakozastol senki sem jott, csak kuldtek egy levelet h elfoglaltsag miatt nem tudnak megjelenni. Ilyennel ki tudjak menteni magukat? Ha nem, akkor mekkora birsagot kapnak (ha kapnak egyaltalan...)

Az antiochiai szent kézigránát 2015.10.28. 18:45:07

@Homár Hilda: még bírom, de vedd figyelembe, hogy a komment szövegezése fordítottan arányos a poszter szellemi szintjének és tájékozatlanságának összegével. Ha nem megy a matek, segítek kiszámolni :D

Aureliano Buendía 2015.10.28. 19:16:31

@atpijkamo: hábazmeg, én is ezen haltam le. Nem ám az a gond, hogy egyáltalán hogy kerülhetett újként forgalomba egy olyan telefon, amit egyszer már megvett valaki egy távközlési cégtől.

Érdekes, na.

De legalább tuti olcsó volt.

„Már olvastam az ujgsm-el problémát, de most én is elakadtam. ” -->egy újabb vadász, aki bassza a fillért, de bízik benne, hogy ő majd nem szopja be, a többiek lúzerek voltak, de ő szerencsés lesz.

@posztoló: biztos van Londonban valami mosogatói állás, javaslom, nézz utána.

Aureliano Buendía 2015.10.28. 19:19:30

@ColT: megszokhattad.
És akkor mit szóljunk a panelszar káefréről és a szentbélsári fogadósról? Ők ráadásul egy-egy céget képviselnek.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.28. 19:40:24

@Aureliano Buendía: "az a gond, hogy egyáltalán hogy kerülhetett újként forgalomba egy olyan telefon, amit egyszer már megvett valaki"

Szerintem ez nem gond. A telefont megveszi a gyártótól a nagyker, attól megveszi a kisker, attól megveszi a párom, hogy újként ajándékozza karácsonyra. Álláspontom szerint akkor nem új a telefon, ha használatba veszik. Illetve még akkor is visszavihetik 14 napon belül, és ha szépen visszcsomagolható, akkor eladják újnak. Ha meg összekarcolódott, akkor csökkentett áron (kiállítási darab) megintcsak újnak eladják.

Egyébként nem értem ezt az "új" fétist. Pár napja vettem egy Fujitsu Celsius H710 notit 89 ezerért, 2012-es darab, 15,6" Full HD kijelzővel, mindenfasság van benne az ujjlenyomat olvasótól a simkártyás mobilnetig. Pöpecül néz ki, pár karcot rajta kibírok. Tökönszúrtam volna magam, ha annakidején újonnan kell megvennem 630 ezerért. Mondjuk fogkefét újat veszek, nem használtat.

Aureliano Buendía 2015.10.28. 19:48:23

@atpijkamo: jó, akkor próbálom másik oldalról megvilágítani: hogy adhat el az újgéesem egy olyan telefont újként, amit elloptak amúgy? Mert ugyebár a Telenyomor szempontyából ez egy lopott telefon. Tulajdonképpen minden szempontból az.

Namost, ez hogy került az fújgéesemhez? Honnan vették? Mert nem a nagyker raktárból, az biztos. Besétált Lakatos Márlonbrandó, hogy figyejtesó, van egy ócsó telefon okosba? Vagy mi?

És jön a GVTI, ez a szellemi Parnasszus, és elegánsan elsuhan a valódi probléma felett.

Az, hogy te ajándékba kapsz egy cuccot, holt más történet. Jobb esetben az nem lopott.

melaena 2015.10.28. 20:03:33

@Aureliano Buendía:
Ugy,hogy az arukereso legolcsobb mobilboltjainal ez bevett szokas.
Kulon kis bunszervezet van.Egy hamisitja a kozuzemi szamlas befizetest,egy csinalja a kamu ceg,a harmadik bemegy.
Meg szakszo is van ra,amikor lehuzzak valamelyik szolgaltatot.
"Kihozom a telefont"

melaena 2015.10.28. 20:07:47

Engem nem az lep meg, hogy ilyen ugyek vannak,hanem az,hogy nincs naponta 2-3 ilyen cikk valahol.
Azert az eleg kemeny,hogy egy olyan 200 ezer forintos telefont,amin egy kiskernek van 5-6 % haszna,legalabb 10 boltban hirdetik 150-160-ert.

Vadászok Őrangyala 2015.10.28. 20:22:32

Államosítani kell a ketszibe.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.10.28. 21:06:43

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: pedig tényleg kurva idegesítő. te meg ne ingerkeggyél a batgirlre, szűrjed kifelé.

tükörfúró 2015.10.28. 21:26:18

Én azt nem értem, ezt így hogy? Ha lenne egy nikaraguai állampolgár nevén egy honolului cég, ugy értem, jól elbujtak.

De magyar jogalany cégjegyzésre jogosultak, magyar cég, több esetben legalább 3db bűncselemény folytatólagosan, sorozatban elkövetve, és röhögnek a markukba? Ez így miafranc...?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.10.28. 22:13:23

@sugargiraffusplumps.: Fura dolgokon tudtok idegeskedni.
Javaslatodra @batgirl: szűrésre került. Könnyen befolyásolható vagyok. :)

4870 karaktert írhatsz még.
Két komment elküldése között várnod kell!

Szarazkoro 2015.10.28. 23:47:39

Nesze semmi, fogd meg jól! Sajna a poszttolónak.

xclusiv 2015.10.29. 00:04:24

Édes istenem, ez a gvti, omg. Ekkora szart hogy tudtok már reklámozni?

Általában ott fejezem be a post olvasását, ahol a "tanácsadóink" rész kezdődik. Mert a színvonal, az üt.
Értem én hogy reklám, de ezek alapján előbb kérnék tanácsot a szomszéd 6 éves fiától, mint ettől a gvti-től.

xclusiv 2015.10.29. 00:06:45

@sarostehen: "áfacsaló az összes sufni gsm. Nem újdonság."

És? Áfacsaló szinte az összes villanyszerelő, autószerelő, fodrász és műkörmös is.
Csak ugye van amelyik átbasz és van amelyik nem. Ez a különbség.

xclusiv 2015.10.29. 00:14:19

@Az antiochiai szent kézigránát: "Sohabnem veszunk sufnibol semmit. Ha a poszter sajnal parezer forintot, en nem sajnalom a posztert."

Ez ebben a formában baromság. Láttam én már olyat, hogy X telefon egy jó nevű "0% áfás" boltban került X összegbe, mobilszolgáltatónál pedig 30-40%-al többe, ha prepaid csomaggal veszed, persze az szolgáltatófüggő. Más forgalmazó pedig nincs.
Ami 100 ezres telefonnál már nem párezer forint különbség, hanem 30-40 ezer.
Persze ésszel kell vásárolni, nyilván.

xclusiv 2015.10.29. 00:17:09

@Dezsike: "A Telenornak semmi köze a T-Mobilhoz, ha az egyik letilt egy készüléket a hálózatáról az nem fog letiltódni máséról. Van valami közös tiltós dolog, de azt csak akkor használják ha a telefont ellopták."

Gondolom ez is csak akkor, ha rendőrségi papír van erről.
Mert egyik szolgáltató se akarja a másiktól "ellopott" készüléket kitiltani a saját hálózatáról, mert mindegyik úgy gondolja, hogy még így is többet nyer mintha tiltana.
Legalábbis más, racionális okot nem tudok elképzelni...

xclusiv 2015.10.29. 00:20:15

@ColT: "Ha ez így van, akkor ez csalásnak minősül, és a Telenor gondolom tud adni bizonyítékot, hogy ők adták el azt az IMEI-t. Innentől már a yard keresheti a céget."

A megszűnt céget.
Illetve keresheti a telenorvégok által rögzített vevőt is persze.
Mindkét esetben várható pár hónapon belül egy nyomozást megszüntető határozat.

xclusiv 2015.10.29. 00:25:06

@Marvinyo: "Hihetetlen, hogy ezek a sufniGSM-ek hogy működhetnek még, ráadásul ilyen sok a fővárosban."

Kereslet + kínálat + jogrendszer. Ennyi.

"Mindig is furcsa volt nekem, hogy valakinek mondjuk 55 ezre van "új" telefonra sufniGSM-ből, de mondjuk 60-70-e már nincs, rendes boltból esetleg közvetlenül a gyártótól megvenni. Olyan kicsi az árkülönbség, hogy nem értem miért nem vár inkább mindenki 1-2 hónapot, míg a maradékot összeszedi."

Kicsi árkülönbség? 55 vs. 70 esetén 27%-ról beszélünk.
És sokaknak tényleg nem fér bele, hogy 1-2 hónap alatt 15 ezret megspóroljanak.
Az persze más kérdés, hogy miért akar akkor 55/70 ezres telefont venni...

Vadászok Őrangyala 2015.10.29. 00:27:03

@xclusiv: meg áfacsaló tízből kilenc megrendelő, merúgyolcsóbb. Tolvaj basz át tolvajt. Na?

xclusiv 2015.10.29. 00:28:36

@peter3374: "Sokszor az is ott van, hogy ÁFA sincs rajtuk...
Nem egy nagy tudomány kéne lebuktatni őket...."

Szerinted mennyire lehetnek jogilag (joghézagilag) megtámogatva nagyon jó ügyvédekkel, ha a honlapra ki merik írni, hogy ezek 0% áfás készülékek? (És nem a post-toló ki nem fizetett telefonjáról van szó, az nyilván más téma.)

ifjú vénszivar 2015.10.29. 00:30:34

100!

HA annyi lenne,akkor új helga csúcs lenne, de nem lesz annyi!
már aludni kellene....vagy hasonlót

Black Hole 2015.10.29. 02:19:43

"nem áll fel hálózatra"
Arra nekem se! Próbálkozz valami erős pornóval, arra általában mindenkinek megy :-)

melaena 2015.10.29. 06:30:46

Vicces, hogy ezt olvasva megjelenik egy iparfumeria.hu reklam a jobb felso sarokban az indexen :)

Az is egy komoly "agazat" itthon.

Bemesz barmelyik nagyba,kinezel magadnak egy 100 milis parfumot 25 ezerert.
Beirod a googlebe,es lesz legalabb 10 ceg ,akinel 15 -ert vagy olcsobban megkapod.
Gondolom ,sejtitek,hogy a douglas,marionnaud sem tud 50-100% haszonnal dolgozni,az osszes ilyen parfum hamis,vagy adocsalas altal tud annyi lenni.

Szerintem nincs olyan ember magyarorszagon,akinek ne lenne legalabb egy ismerose,aki tud tutieredeti parfumot a bolti ar feleert,negyedeert :D

peter3374 2015.10.29. 09:37:17

Ezt a baromságot még te sem gondolod komolyan, hogy egy magyar kiskereskedő másik országban fizeti az ÁFÁ-t… Magyar kiskereskedő magyar bolttal magyar áfát kell, hogy fizessen…
Persze mondhatja, hogy adóraktár és azért van készleten pár ezer darab áfa mentes telefon, de amint kiraktározza, eladja onnan ÁFÁ-t kell felszámítani.

peter3374 2015.10.29. 10:01:15

@xclusiv: Gondolom használt telefonként vannak készleten náluk…
Az más kérdés hogy egyik korrupt hivatal se foglalkozik azzal, hogy hogyan lehet ennyi bontatlan dobozú használt telefon valakinél, meg hogyan hirdetheti újként…

CID. 2015.10.29. 13:22:11

@peter3374: Nem akarlak elkeseríteni, de ha veszel egy új autót, abban is lehet párszáz kilóméter, attól függetlenül, hogy csak 10-et mutat az órája.
Felhív a szolgáltató, hogy lejárt a hűségem, ha aláírok még 2 évet, kapok 20 ezért egy 60 ezres telót, kicsit húzom a számat, megemlítem, hogy lehet szolgáltatót akarok váltani, erre megkapom 0 forintért. Kihozza a futár, de mivel van jó telóm, gyorsan beviszem a sufnibótba és megszabadulok tőle. Ha te másnap megveszed, használt telót veszel e?

Marvinyo 2015.10.30. 11:04:44

@gabest1: Én ebben nem vagyok olyan biztos. Manapság a legtöbb gyártó EU-s garanciát ad, azaz gond nélkül megveheted neten, rendes boltban (expansys például, ők a legtöbb telefonjukat EU-s garanciával adják, 2 évre), és garanciáztathatod ugyanúgy, mintha itt vetted volna. Illetve a helyi márkaképviseletek, és a szolgáltatók közé kell beékelni valamivel, szóval nem feltétlenül szállnának el az árak. Drágábbnak drágább lenne, de kétlem, hogy mondjuk a 70-es telefon 80 fölé menne.
De engem inkább a mennyiségük akaszt ki. Végigmész a körúton, két villamosmegálló között legalább 2 ilyet találsz (A Petőfi híd budai hídfő <-> Boráros Tér, Illetve a Jászai Mari tér <-> Margitsziget <-> Margit híd budai hídfő nem játszik, de ott se lennék meglepve). És ez csak a körút.

@ide nem jöhet csak úgy be: Ha nincs ennyim félretenni, akkor veszek 55 ezerért egy telefont rendes helyről, mintsem egy 70-est sufniból, hiszen ha tönkremegy, és garanciázhatatlan, jobban rábaszok.

@xclusiv: A hihetetlent nyilván költői kérdésnek szántam. A fél ország adót csal, a másik felének meg nincs rá lehetősége...

És igen, ha nincs havi 15-20am félretenni (tudom, hogy ez mennyire reális dolog), akkor vagy várok mondjuk 6 hónapot (2-3 ezret is tudom, hogy sokaknak lehetetlen félretenni, de az pláne ne vegyen 55-70 ezres telefont!), vagy másik típus után nézek. Lásd fent: Vettem 15-el olcsóbban telefont, fél év után annyi neki, garanciázhatatlan -> kidobtam a pénzt.

xclusiv 2015.10.31. 20:15:12

@Marvinyo: azért tegyük hozzá, hogy valszeg még így is jobban járt, mintha ugyanazt a telefon megvette volna az egyik szolgáltatótól. Természetesen függő készüléket, hűséggel, drágábban.
Egyébként a készülék működik, csak pont a telenorvégoknál nem, nabumm. Teljesen legálisan vásárolt készülékkel is járt már úgy ismerős, hogy bevitte a szervízbe, a szervízes pedig azt mondta, hogy ez bizony user error, tizenakárhányezer lesz a javítás (pedig szériahiba volt).
süti beállítások módosítása