Tékozló Homár

"​A szervízzel sok kapcsolata sajnos nincs a cégneknek"

2015.11.06. 09:10 | Homár Hilda | 157 komment

lenovolockup_pos_color.jpg

Az említett szervíz a TMX, a cég pedig a Lenovo. A Homár archívuma alapján jót tenne a megítélésének, ha több kapcsolata lenne a Telemaxszal.

Sziasztok!
Változtatás nélkül, nevem nélkül közölhető, ha Ti is úgy érzitek, hogy egy egészen kicsit csiszolhattak volna még a válaszon! :)
Ezt írtam nekik:

Kedves Helpdesk!

Szeretnék kritikával élni, a szervizük (TMX) a legborzalmasabb, embertelenebb, amit én valaha is láttam. Az egyébként teljesen jó véleményem a márkáról egy csapásra lerombolódott, magam soha többé nem veszek Lenovo laptopot! Sőt, mindenkit erre fogok biztatni a környezetemben - mindezt a szerviz hozzáállása miatt.

Elérhetetlenek, nincs élő telefonos ügyfélszolgálat, a kérdésekre nem válaszolnak, és az is több mint egy hónapig tartott, hogy írjanak egy sms-t, további várakozásra kérve! Személyesen másfél órát vártam, ülőhely nélkül, a pultok nem üzemeltek, vagy háromnegyed órát foglalkoztak egy problémás ügyféllel, gyerekkel, idősek, terhes anyuka álldogált órákig!

A konkrét problémám, hogy kértem az adataim lementésének lehetőségét, mert a gépet javíthatatlannak nyilvánították nagy sokára. Elsőként a gépet nem találták, most pedig az adatok nincsenek meg. Több mint egy hete azonnali visszahívást ígértek, azóta SENKI NEM VOLT KÉPES FELHÍVNI, az ügyfélszolgálat ELÉRHETETLEN!

Kíváncsi vagyok, hogy mikor kapok értesítést az adataim hollétéről! Várom már nagyon! Botrányos, balkáni ügyfélkezelés, méltatlan egy jó hírnévre törekvő cégnél - szerintem.​​

üdv:

R.

A válasz:

Tisztelt R.,

Elnézését kérem a késői válaszért. Fontos tudni, hogy acszervízzel sok kapcsolata sajnos nincs a cégneknek. Már jeleztem a cég felé a történteket.

Igyekszünk tenni az ellen, hogy ne történjen több ilyen.

Megértését köszönjük.

Lenovo Support "

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biyadhoo 2015.11.06. 09:14:48

1st, és most elolvasom:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:15:00

@Homár Hilda; Nagyon kérlek, különösen figyelj oda, hogy a címbe legalább ne tegyél helyesírási hibát! Eltanulják az egybitesek.

A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.

A cím végén van egy szótag ismétlés.

andand 2015.11.06. 09:16:47

Csak egy javaslat: adatokkal teli gépet soha nem küldünk vissza. Ha használhatatlan (nem indul), akkor is merevelemez ki, lement, töröl és csak ezután kell elküldeni. Ha használható, akkor lement, töröl majd visszaküld.

Ezzel megelőzhető az adatvesztés és a saját adatokban való turkálás.
Tablet vagy telefon esetén dettó, amennyiben annyira használható, hogy be lehet kapcsolni: mentés, formázás, gyári helyreállítás és mehet a szervizbe.

Természetesen merevlemez hiba esetén ez nehezebb,.

CorsairS 2015.11.06. 09:17:24

@atpijkamo: Kimásolta a Lenovo support válaszából, azért is vannak ott az idézőjelek :)

andand 2015.11.06. 09:17:50

@atpijkamo: Olvasd el a Lenovo válaszát, ott még rosszabbul szerepel, szerintem Hilda még javított is rajta. :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:20:16

Fazsmoba a majar myelvvel akór irujnk randon betükket...

Terézágyú 2015.11.06. 09:26:15

Én nem értem mi a poszter sztorija...
Nem találják a gépet, amit beadott javításra, csak mondták, hogy javíthatatlan???

@andand:
"adatokkal teli gépet soha nem küldünk vissza. Ha használhatatlan (nem indul), akkor is merevelemez ki, lement, töröl és csak ezután kell elküldeni. "
Ez jó tanács, de használhatatlan :)
A normál felhasználó nem fogja szétszerelni a laptopját, kiszedni a vinyót, lementeni a tartalmát (hova? mivel?) és úgy elküldeni :)))))

Az viszont tény, hogy a fontos dolgokról MINDIG kell hogy legyen mentés.

kajo 2015.11.06. 09:32:22

"vagy háromnegyed órát foglalkoztak egy problémás ügyféllel, gyerekkel, idősek, terhes anyuka álldogált órákig!" - mit javasol a poszter? Ne foglalkozzanak a problémás ügyféllel? Vagy mindenkivel foglalkozzanak 3 percet? Esetleg elég akkor mindenki mást figyelmen kívül hagyni, ha Ő maga megjelenik? Meg kellene tanulni, hogy a másnak nem az ő problémája a legfontosabb.

andand 2015.11.06. 09:33:24

@Terézágyú: Keressen hozzáértőt. Ja, hogy az pénzbe kerül? Hát kérem, ha fontosak az adatok, fizetni kell...

Félre ne értsetek, a posztoló jogosan reklamál, hogy mi van a gépével, de az adatai miatt már kevésbé jogosan, csak ha kimondottan vállalták (írásban), hogy lementik neki.

Terézágyú 2015.11.06. 09:39:11

@andand:
"Keressen hozzáértőt. Ja, hogy az pénzbe kerül? Hát kérem, ha fontosak az adatok, fizetni kell... "

Hát éppen hozzáértőt keresett: egy szervizt :)))

Azért az már luxus lenne, hogy MIELŐTT javítani küldesz egy cuccot, keress valakit pénzért, aki ért a szétszereléshez, lementéshez... :) Akkor már egyszerűbb, ha ez a szakértő meg is szereli a gépet :)

"Félre ne értsetek, a posztoló jogosan reklamál, hogy mi van a gépével, de az adatai miatt már kevésbé jogosan, csak ha kimondottan vállalták (írásban), hogy lementik neki."

Hát nem azért reklamál, mert nem akarják lementeni, hanem mert meg se volt a gép... Tehát mondhatták volna neki, hogy itt van a javíthatatlan gépe, visszaadjuk. Ha adatmentést szeretne, akkor ennyiért és ennyiért vállaljuk.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:40:10

A szerviz mindig rövid i.

Az tuti, hogy adatot nem mentenék le gépről. Hol keressem? Hogy bizonyítom, hogy nem maradt mentetlen adat? Ez mindig a júzer feladata, ő tudja, mi kell neki, hova tette...

Azt mondtam mér, hogy a szerviz mindig rövid i?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:42:04

A szerviz mindig rövid i.

Tökéletes történet lehetne, van benne szerviz, elégedetlen ügyfél, gyerek, öreg, terhes anyuka, mégis szar.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:43:44

@Terézágyú: :)) Igazad van, a tacskót és a műemléki környezetet kifelejtette.

CorsairS 2015.11.06. 09:44:46

A kiskutya, kismacska, kishörcsög, kisgyík kimaradt a történetből, szóval még nem teljes.

(És igen, direkt írtam egybe)

Terézágyú 2015.11.06. 09:46:47

Egyébként akkor most a poszter kapott egy másik gépet a javíthatatlanért cserébe??? vagy most mi van? Garanciális volt még egyáltalán?
ha igen, akkor nyilván más ember nem bonthatja ki, hogy kivegye a vinyót...

andand 2015.11.06. 09:48:31

Pedig, pedig... A lenovo nem vállal garanciát az adatokra, így tényleg mást kell keresni, hogy ezt megtegye. És ezt le is írják. A saját oldalukon nem találtam meg a garanciális feltételeket, de itt megvannak: www.manualslib.com/manual/482517/Lenovo-Thinkserver-Td230.html?page=16#manual

"Az Ön további feladatai

Ahol megtehető, még a javítás megkezdése előtt:
2. menti vagy biztonságba helyezi a terméken lévő valamennyi programot és adatot;"

és

"Amire a jelen jótállás nem terjed ki

- adatvesztésre vagy adatkárosodásra;"

2015.11.06. 09:51:46

@atpijkamo: a címbe legalább ne tegyél helyesírási hibát! Eltanulják az egybitesek.

El ám! Én is ide járok művelődni! :))))

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.06. 09:53:07

@atpijkamo: szótagismétlés egybeírandó. ( a rövid pöcs meg kettőbe :D :D )

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.06. 09:53:39

Aminek a tmx a kizárólagos garanciális szervize, azt én kerülöm nagy ívben. A dell telefonos "supportja" se semmi, de ami dolgom ezzel a budaörsi bandával volt... pedig nekem még szerencsém is volt, mert a jelek szerint a samsungnak volt kapcsolata...
Eleve közröhej, hogy nincs telefonos ügyfélszolgálata egy ilyen cégnek. A munkájuk minősége meg...

andand 2015.11.06. 09:54:16

PS: A Lenovo amúgy megérdelem egy sünt, minket is szívattak, pedig fizettünk a másnapi, helybeli javításokra. Sajnos nem műkődik ez náluk megfelelően (és nem egy országról van szó).

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:54:25

@Cicmen: :)) Röhögni fox, én sokszor tanulok a kommentelőktől.

A szerviz mindig rövid i.

Egyébiránt az a véleményem, hogy Karthágót el kell pusztítani.

Manyecska 2015.11.06. 09:55:25

@atpijkamo: téged mér nem törölnek folyton offolsz :O :D off

Terézágyú 2015.11.06. 09:55:25

@andand:
Azért ezt te sem gondolod komolyan, hogy ha neked van egy garanciális (tehát ingyen javítandó) laptopod, amit nem tudsz bekapcsolni se, akkor hívsz valakit, aki PÉNZÉRT kibontja a (garanciális - tehát eddig kibontatlan) laptopot (nem eszik el ilyenkor a garancia? :), kiveszi a vinyót, a rajta lévő 200 megányi adatot átmásolja neked egy másik 200 megás vinyóra (amit te ugye kifizetsz szintén), összerakja, és akkor beviszed a szervizbe, hogy ott ingyen megcsinálhassák a garanciális laptopodat. Ha ez megvan, és minden oké, de azért történt adatvesztés, akkor újra elhívod az illetőt, aki pénzért visszamenti a laptopba az adataidat....

:)))

Szóval akár a lenovo írja ezt, akár nem - marhára életszerű :)))))

melaena 2015.11.06. 09:58:11

Ha nincs a szervizzel sok kapcsolata a cegnek,akkor kossenek szerzodest olyannal,aki nem ot emberrel akarja tizenotet elvegeztetni.
Akkor talan lesz idejuk valaszolni is,meg modorra tanitani a dolgozoikat.
Ja,hogy akkor az eves arbevetel 0,01 helyett 0,02 -t kell kifizetni a szervizes partnernek ?

Erre a support valaszra azt kell visszakerdezni, hogy akkor onok lenyegeben garancia nelkul forgalmazzak a termekeiket az orszagban?

További magyar hang 2015.11.06. 09:59:27

Ez milyen arcátlan válasz már! Ha nem TMX-hez viszed, akkor ugrik a garancia, de kapcsolatuk az nincs is a szervizzel.
Nettó hülyének nézés. Ki szerződött le a TMX-szel, hogy a Lenovo hivatalos szervize legyen?

2015.11.06. 09:59:35

@atpijkamo: Röhögni fox, én sokszor tanulok a kommentelőktől.

Én is. Egyszer hivatalos iratba azt írtam hogy "salynos" ezek miatt a barmok miatt! Még lyó hogy idellyében észrevettem! :))))

melaena 2015.11.06. 10:04:19

@Terézágyú:
Pedig ez pontosan igy mukodik.

Semelyik szerviz nem fogja neked tok ingyen a windows temp mappajabol eloturni a
csaladi nyaralas fotoit.
Ha olyan elovigyazatlan voltal,hogy fontos adatokat egy helyen taroltal,akkor fizess,vagy igy jartal.
Sajnos ez mindenhol igy mukodik.

En peldaul szoktam segiteni a nem tul kozeli ismerosoknek is hardveres problemakban,de azt megmondtam,hogy szoftverest nem vallalok,mert az akkora szopas,hogy az 1 csoki/ ora ber meg viccnek is rossz.

Ha meg bemondom,hogy egy otos megkezdett orankent,akkor en vagyok a a szemetlada.

Dezsike 2015.11.06. 10:04:49

A tárolt adatokért egyetlen gyártó se vállal felelősséget, akár egybegépet, akár külön merevlemezt veszel. Mikor fogják már végre fel az emberek, hogy a fontos, pótolhatatlan adatokról BIZTONSÁGI MENTÉST kell csinálni? Két, egymástól földrajzilag távol lévő RAID-5 tömb automatikus szinkronizációval titkosított VPN-en keresztül - soha nem fog visszaállíthatatlanul eltűnni semmilyen adat.

Terézágyú 2015.11.06. 10:10:15

@melaena: és @Dezsike:
"Semelyik szerviz nem fogja neked tok ingyen a windows temp mappajabol eloturni a
csaladi nyaralas fotoit."

NEM is erről volt szó.
Senki nem mondta, hogy ezt várnám el - szerintem a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait.

Terézágyú 2015.11.06. 10:12:28

@melaena:
"Ha meg bemondom,hogy egy otos megkezdett orankent,akkor en vagyok a a szemetlada. "

És nem vagy az?

rarabel 2015.11.06. 10:13:53

Azt szeretném megérdeklődni, hogy a szervíz rövid í, vagy hosszú i-vel írjuk-e, így, hogy: "szerviz"?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:17:33

@Manyecska: Álruhában én vagyok Hilda, magamat csak nem törlöm.

Egyébiránt az a véleményem, hogy a szerviz mindig rövid i.

Karthágót pedig el kell pusztítani!

KaTe 2015.11.06. 10:18:25

Kamu. Ki írta ezt az igénytelen választ? A takarítónéni, vagy annak 10 éves fia?

Dezsike: Aha. Kezdésképp mondjuk elég lenne, ha néhanapján az emberek lementenék az adataikat egy külső merevlemezre. Aztán majd lehet bonyolítani.
"Adataik" alatt pedig nem a filmeket értem, amiket ma már bármikor újra letölthetsz az internetről, hanem családi képeket, dokumentumokat.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:18:38

@Cicmen: :))

Egyébiránt az a véleményem, hogy a szervizt el kell pusztítani!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:21:53

@Dezsike: "Két, egymástól földrajzilag távol lévő RAID-5 tömb automatikus szinkronizációval titkosított VPN-en keresztül..."

... automatikus frissítéssel. Mikor véletlenül kitöröl egy pótolhatatlan fájlt, a változás automatikusan frissül egy szempillantás alatt, és örökre megsemmisül.

:)) Einstein. Egy 8 dolláros pendrájvra kimásolja, oszt csókomom.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:23:19

Egyébiránt az a véleményem, hogy Karthágót rövid í-vel kell írni.

Terézágyú 2015.11.06. 10:27:18

@atpijkamo:
:))))

Igen, egy ismerősömnek ellopták a laptopját, rajta a majdnem kész szakdogájával... Mondom neki: nem volt lementve pendrájvra? - Nem, minek. - Hát ezért...
Asszem azóta se lett diplomája, mert nem volt képes újrakezdeni a munkát...

És igen, a 200 megányi családi fotót nem érdemes egy laptopon tárolni...

Ez a mai generáció azt hiszi, hogy ebben a digitális világban minden örökre megmarad - holott egy papírfotónak, vagy egy kiprintelt szakdogának több esélye van a megmaradásra, mint a digitális verziójának...

PongLenis 2015.11.06. 10:44:47

"Két, egymástól földrajzilag távol lévő RAID-5 tömb automatikus szinkronizációval titkosított VPN-en keresztül"

Egyszeri júzernek a pótolhatatlan adat a nyaralási képeket, a minecraft játékmentéseit meg a jelszavak.txt fájlt jelenti, szerinted értene két szót abból, amit írtál? Egy dropbox fiók tökéletesen megfelelő erre a célra, ráadásul bárhonnan elérhető, és asszem 2GB-ig ingyenes.
Haladóbbak az egész rendszerüket fájlostól programostól két kattintással elmenthetik egy külsó vinyóra, majd ugyanekkora erőfeszítések árán vissza is tudják állítani.

Egyébként szervíííz előtt nem elég törölni a családi pornóképeket a D-meghajtóról, mert ezt még a 12 éves herpeszes Pistike is vissza tudja állítani egy ingyenes programmal, nemhogy egy szervíííííz. Törlés, majd többmenetes felülírás (mondjuk 7) esetén nagyobb eséllyel nem lesz közkincs, hogy anya és apa hogyan huncutkodott Korfun a nagyfaszú néger pincérrel.

Egysimaegyfordított 2015.11.06. 10:48:38

Halkan megírom, voltam én is ezen a szerviz helyen egy lenovo laptop miatt. Teljes billentyűzetcsere kellett, még gariban volt. Vártunk vagy 40 percet, az igaz, de volt ülőhely, és több pult is. Személyesen kell intézni a dolgokat, nincs baj. (Lehet hogy egyedül vagyok a jó tapasztalatommal?? )

KaTe 2015.11.06. 10:54:31

Egysimaegyfordított: attól függ, mikor voltál. Ezeket a sufnihelyeket gyorsan utoléri a "válság" meg a "leépítés". A legnagyobb baj nem is az ott dolgozó alkalmazottak szakértelmével van, hanem azzal, hogy 1 emberre jut annyi munka, amihez 2 vagy 3 is kevés lenne...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:56:01

Csendes szerda délután volt, mikor Péter átszólt a termináljától: - Mario, egy kis problémám van a levélküldéssel. Tudtam, hogy a levelezőprogram a képzettebb felhasználókat is néha zavarbaejti, ezért átmentem hozzá megnézni, mi a baj. "147 felhasználó levele nem található". Az első gondolatom az volt: "Ki a faszom lehet az a 147-es felasználó, miért nem a nevét mondja?" Odamentem egy másik, bejelentkezett terminálhoz, és megnéztem a felhasználói adatbázist. Az eredmény: "Nincs ilyen fájl vagy könyvtár." Azonnal megsejtettem, hogy valami nincs rendjén. Azt javasoltam Péternek, hogy jó ötlet lenne, ha most nem próbálna meg semmit egy darabig, és elmentem, megkeresni a rendszergazdát.

Amikor megérkeztem az irodájába, az ajtaja nyitva volt, és tíz másodpercen belül rájöttem, hogy mi volt a probléma. James, a rendszergazdánk ott ült, a feje a kezében, a keze a térde közt, mintha éppen a világvégét siratná. Neil, az egyik frissen végzett programozó mellette állt, közömbösen nézte a képernyőt, amin ez állt: "format c:"

A történet vidám véget ér, MacGyver-ként megreparálják a rendszert.
www.ee.ryerson.ca/~elf/hack/recovery.html

Pár év múlva rendszergazda kollégám odaszólt hozzám: - Gábor, emlékszel arra... hogy is volt, mikor a félig kitörölt oprendszert egy gémkapoccsal és két fogpiszkálóval megjavították? És... izé... kinyomtattad?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 11:01:36

A rendszergazda 24 kérése a felhasználókhoz

1. Ha a számítógépedet át kell rámolni másik asztalra / szobába, akkor ellenőrizd, hogy az asztal tele legyen plüss állatokkal, feljegyzésekkel és a gyermekeid fotóival, képeslapokkal, hiszen nekünk nincsen magánéletünk, ezért számunkra különösen kedves látni, hogy neked van.
2. Soha ne hagyjál a hibáról feljegyzést a géped mellett, hiszen nekünk természetfeletti képességeink vannak ezt leolvasni a sötét képernyőről.
3. Ha szerelő jön a gépedhez, azonnal menj el még a környékről is, hisz úgyis emlékszünk a cég mind a 300 gépének a jelszavaira kívülről.
4. Ha telefonálsz nekünk, akkor csak azt ismételgesd a telefonba, hogy mi az a munka, amit meg akarsz csinálni, azt viszont sose említsd, hogy mi az, ami megakadályoz a szándékodban.
5. Ha a rendszergazda sürgős mailt küld neked, akkor azt azonnal töröld anélkül, hogy elolvasnád, hiszen mi úgyis csak teszt üzeneteket szoktunk küldeni.
6. Ha az ebédlőben meglátod az asztalnál a rendszergazdát, azonnal menj az asztalához, s halmozd el a panaszaiddal a gépedről, hiszen ők csak a te kiszolgálásodra vannak, s ha jó étvágyuk lenne, az csak hátráltatna a munkádat.
7. A sürgős mail-eket mindig írd nagybetűkkel, a postmaster így észreveszi, és expressz továbbítja a rendszergazdának.
8. Ha este az otthoni gépeden a hiba üzenet azt mondja, hogy nincsen vonal, telefonálj a rendszergazdának, értünk mi a telefon vonalakhoz is, sőt távolról is meg tudjuk javítani.
9. Ha a rendszergazda azt állítja, hogy a monitorban nincsen festék patron, te csak bizonygasd, hogy márpedig van, és azonnal cserélje ki, mi imádjuk az ilyen szócsatákat.
10. Ha a rendszergazda azt ígéri, hogy azonnal jön megnézni a gépedet, akkor sóhajtozva kérdezd meg, hogy „nála hány hétig tart az azonnal”, hiszen imádja, ha így motiválják munka végzésre.
11. Ha a nyomtatod nem nyomtatja ki a dokumentumodat, akkor ismételd meg a printelést legalább hússzor, hiszen van, hogy a fekete lyukak csak úgy elnyelik a printer elől a biteket.
12. Ha a printer a húszszori ismétlés ellenére sem nyomtatja ki a dokumentumot, akkor küldd el a cég mind a negyven printerére, egyik majd csak kinyomtatja!
13. Meg véletlenül se tanuld meg a berendezések helyes nevét, mi pontosan tudjuk, hogy mit értesz az alatt, hogy ez a herveli nem működik.
14. Sose használd a program beépített helpjét, az úgyis csak az agyatlanoknak meg a hülyéknek lett írva.
15. Ha az egér madzagja zavarja a billentyűdet, akkor tedd bátran a monitor talpa alá, az egér vezetéke minden további nélkül ki kell bírja a monitor 20 kilós súlyát!
16. Ha a szóköz billentyűd nem működik, nyugodt szívvel hibáztasd a tegnapi Explorer verzió frissítést.
17. A billentyűzet egyenesen imádja a sütemény morzsákat, és a Coca Colát!
18. A rendszergazda magyarázataira nyugodtan mondjad, hogy „nem értek egy szót sem ebből az egész számítástechnikai hülyeségből”, mi imádjuk, ha a szakértelmünket hülyeségnek nevezik!
19. Ha a printerben kifogy a festék patron, akkor hívjad a rendszergazdát, ugyanis a cseréje olyan nehézkes és szakmai felkészültséget kívánó munka, hogy a Hewlett Packard is csak azoknak a mérnököknek ajánlja hozzákezdeni, akiknek meg van a doktorátusuk kvantum fizikából.
20. Ha a számítógéped elromlik, akkor a titkárnőddel telefonáltass nekünk, szerintünk a Te géped hibájáról élvezet egy olyan személlyel csevegni, akinek fogalma sincsen róla, hogy mi nem működik.
21. Ha e-mailen keresztül kapsz egy 2,5GB méretű videofilmet, akkor feltétlenül küldd el a cég összes mail címere, csatolt fájlként. Nekünk bizony hatalmas tároló kapacitásunk van, s az sem zavar senkit, hogy ha a hálózat ettől lelassul!
22. Ha valami technikai kérdésed van, akkor semmi esetre se jegyezd meg a választ, hanem kérdezd meg újra minden alkalommal, legalább 10 szer egy héten belül.
23. Mivel a rendszergazda úgyis annyira elfoglalt, így inkább állj neki magad megjavítani a gépedet, nekünk külön öröm a Te baklövéseidet javítgatni, s közben azon tűnődni, hogy mi okozhatott ilyen jelenséget.
24. Soha ne ismerj be semmit. A legjobb védekezés azt mondani, hogy „egyszer csak elsötétült a képernyő”.

lcsaszar 2015.11.06. 11:02:05

"Elsőként a gépet nem találták, most pedig az adatok nincsenek meg"
- Mancika, nem emlékszik, hogy hol vannak az ügyfél adatai?
- Asszem a raktárban a középső polcra tettem, de a takarítónő letörölte...

lcsaszar 2015.11.06. 11:10:11

@atpijkamo: "9. Ha a rendszergazda azt állítja, hogy a monitorban nincsen festék patron" - ez jó :-)
Én meg azt szeretem, hogy " nem jó a számítógép", mindegy, hogy egy flash animációt nem tud lejátszani, vagy nincs bekapcsolva a monitor. Ha visszakérdezel, hogy mi nem jó, az a válasz, hogy nem tudom, nem értek hozzá.

Terézágyú 2015.11.06. 11:26:44

@PongLenis:
"Egyébként szervíííz előtt nem elég törölni a családi pornóképeket a D-meghajtóról, mert ezt még a 12 éves herpeszes Pistike is vissza tudja állítani egy ingyenes programmal, nemhogy egy szervíííííz. Törlés, majd többmenetes felülírás"

Szóval akkor egy ingyenes/garanciális javítás előtt költsünk rengeteg pénzt arra, hogy egy biztonságtechnikai szakemberrel töröltessük/mentessük le a személyes dolgainkat a laptopról... :))))))

És külön borravalót neki, hogy a törlés/mentés közben ki ne mentse ezt saját magának, hogy később zsarolhasson vele :))))

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 11:45:12

"Az egyébként teljesen jó véleményem a márkáról"
Jólvanbaszdmeg. Ilyenkor mindig nagy erőt kell vennem magamon, hogy tovalendüljek. Bár igaz, hogy gyakorta van összerendelve szerwater és adott laptopmárka, ~¤¤¤ mégsem a branddel kellene összekapcsolni a szerwater színvonalát ¤¤¤~! Nem lehet elégszer elmondani, idióták? A márka attól lesz jó vagy szar, hogy mennyire, miként, hányszor hibásodik meg mondjuk, itt a szerelő(közeg) a szar. Nem fogodfelgeci? Értem, hogy a mai ember nem szegmentálja szarrá a világot, hanem egy, nagy masszát, az őt elviekben kiszolgáló szolgáltatást látja, abban gondolkodik, így együvé tartozik gép és annak ember, azoknak pedig mentális körítése. Holott nem, nem egyenlőek.

PongLenis 2015.11.06. 11:46:02

@Terézágyú: Miért kéne szakember? Egy ingyenes programmal meg lehet csinálni otthon, nem kell pánikba esni.

ideális hangyászsün 2015.11.06. 11:46:14

@Terézágyú: Minek ehhez szakember? Letöltesz egy ingyenes progit, ami csilliószor felülírja a törlendő fájl helyét, oszt jónapot. Nem? Azt meg ne mondd már, hogy a mentést se tuggya senki egyedül, mer ha igen, akkor gyorsan hívnom kell valakit :)

melaena 2015.11.06. 11:51:05

@ide nem jöhet csak úgy be:
Jezusom!
Azonnal csokkentsd (vagy noveld) az adagodat.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 11:52:33

"mindenkit erre fogok biztatni a környezetemben"
Ezt nem hiszem el. Legalább ha egyenhülyék vagytok nem lehetne a verbális betanultságokon picinykéket változtatni? Hogy neőrüjjünk meg itt mi? Nemmegy, világos. Lehet igazad ennek ellenére is, de ezt ne. Azt terjeszd, ami van, ne pedig a hülyefejedben egymemosódott masszátköszi.
A nemválaszolásért valóban fejlevágás. Aha, azt miért érzem, hogy ha te lettél volna az a 45 perces, akkor - másfél óra, hülyevagy? ja, ezt már kifejtettem, hogyigen - szóval akkkor nem született volna meg ez a poszt? A többiek posztja meg hol van? Terhes anyuka meg.. nemhiszem el level 2.

"Elsőként a gépet nem találták" Ez elég lül, abszurd-féle.
" Több mint egy hete azonnali visszahívást ígértek" Nem tudom kell-e magyarázni a magas lültartalmát ennek itt.:D Mégis: mikorra esett le, hogy az azonnaliság hát, mostmár így nem teljesült?

Válaszuk részben jogos, részben bosszantó, hogy nem derül ki belőle sokmindensemmi. Milyen adatok ezek, mi? Pótolhatók vagy nem? Melyik cégre gondolhatott feltörekvő alatt a poszter? A laptopgyártót ne keverje bele.

Manyecska 2015.11.06. 11:53:30

@Terézágyú: az is barom aki felveszi, képzeld amikor egy vasárnapi ebéd után anyósnak véletlen levetíted :D

PongLenis 2015.11.06. 11:55:41

@ide nem jöhet csak úgy be: Mondjuk azért ha a Lenovo főhajakendje lennék, akkor erősen elgondolkodnék azon, hogy esetleg egy normális szolgáltatásokat nyújtó szervííííízel szerzőőődök. Vagy mondjuk a századik ilyen panasznál odatelefonálok erős izgalmi állapotban, hogy a százegyediknél bontom a szerződést a csába.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 12:04:16

@melaena: minden ponton igazam van. Éshamajd te olvasod ezeréve ugyanazt az infantilis agyhúgyt, neked is növelned vagy csökkentened kell.
@Terézágyú: "Nem találják a gépet, amit beadott javításra, csak mondták, hogy javíthatatlan???"
Mér', te meg tudsz olyat javítani, amit nem találsz? Na ugye.:D
"Azért az már luxus lenne, hogy MIELŐTT javítani küldesz egy cuccot"
Ja, de házvásárlás előtt is ott a jegyző, üdvégy minimum, szóval fizetsz, hogy utána mégtöbbet fizethess. Vagy vársz, hogy aztán egy új szinten mégtöbbet várhass. Van ilyenekre példa ezer. Ált. minden közösségben megvan a kinevezett geekgyerök, akit ilyenkor mindig megtalálnak, egyébiránt viszont a háta megett jól szánalmasnak találják. Tipycal. Ha mégsincs, akkor szerwateres posztok megjelenése várhatto.
@atpijkamo: anyám újrahuzatta a gépét valami sráccal. Megbízik benne nagyon, csinálja. Elfelejtette mondani számára, hogy adatokag lekék menteni, a srác meg persze formázott mindent, holott csak lassult a gép, vírus nem volt rajta. 1, minek formázni (csakazt tudja?), 2, miaszarért nem gondol ilyenre az ügyfél helyett is. Én megcsináltam volna a családi fotók megtartásával is, de hát már mindegy. A bizalom nem mindig a szagértelem irányába mutat.

J. Mutzenbacher 2015.11.06. 12:15:04

Vazze, értsétek már meg, hogy a szervíííz rövid íííííí.

Terézágyú 2015.11.06. 12:15:48

@ideális hangyászsün:
"Nem? Azt meg ne mondd már, hogy a mentést se tuggya senki egyedül, mer ha igen, akkor gyorsan hívnom kell valakit"

Bocs, de egyrészt egy NEM MŰKÖDŐ gépről kellett volna kimenteni valamit. Vagyis szétszedni a gépet, kiszedni a vinyót stb. stb.
EZT pedig nem tudja megcsinálni akárki.

Másrészt azt az ingyenes programot sem tudja esetleg bárki használni...

Az a baj, hogy egyrészt közlitek, hogy a júzer olyan hülye, hogy nem tudja megmondani, hogy a monitor nincs-e bekapcsolva, vagy csak egy videót nem játszik le a gép, számára "rossz a gép" - ugyanakkor meg elvárnátok, hogy ilyen szuperkitörlő programokat használjon...

hobbitroll 2015.11.06. 12:20:56

@lcsaszar: "akkor honnan tudod, hogy nem jó?" szoktam ilyenkor feltenni a kérdést.

@Terézágyú: "a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait. "
Pedig ezt szokták. Ezért sem vállalunk be adatmentést. Volt, hogy megpróbáltuk, megbeszéltük hol vannak az "adatai" (fotók, filmek, játékok, ezekhez képest elenyésző számú doc/xls ... kib*fontosch .. ehh), lementjük, jön, örül, keres valamit, nem találja, hőbörög hogy nincs meg, aztán kiderül, hogy "nem is az a neve; nincs az előre megbeszélt helyeken egyikén sem", de ettől még "mi" vagyunk a hülyék, mert miért nem túrtuk végig az összes könytárt a kib*szott hdd-jén, hátha van ott valami nem odaillő. Hát nem, szopjon vele aki akar.

kiskár 2015.11.06. 12:21:53

Mielőtt kifizetek egy terméket, utánaolvasok a garanciális ügymenetnek. Vadászösztönnel rendelkezők nem tesznek ilyet, aztán meg sírnak...
Nemrég vásároltam egy laptopot, és pont a szerviz miatt kizártam a lenovo márkát, pedig lett volna nekem tetsző verzió. Rohadjon meg az ilyen cég, megérdemelné, hogy ne vásároljanak tőlük, de sajnos még akad vadász.

Terézágyú 2015.11.06. 12:23:54

@hobbitroll:
""a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait. "
Pedig ezt szokták."

Akkor ezt kell mondani nekik, hogy NEM.
És nem azt, amit a levélben szereplő szerviz kommunikált, hogy "nincs meg a gép", meg "nincsenek adatok".

hobbitroll 2015.11.06. 12:25:03

@Terézágyú: Lehet, hogy ezt nem ismered, de hidd el, aki szervizben dolgozik, kb napi szinten találkozik hasonlóval.

Tápegység és az ügyfél

TechSupport: Hallo, miben segíthetek?
Ügyfél: A számítógépemben füstöl a hálózati tápegység.
TS: Akkor sajnos ki kell cserélnie a tápegységet.
Ü: Nem kell! Csak meg kell változtatni az ini állományokat.
TS: De uram egyértelmű, hogy a tápegység hibás. Ki kell cserélni.
Ü: Semmi esetre. Valaki mondta nekem, hogy elég megváltoztatni az ini állományokat és rendben lesz. Én csak azt akarom öntől, hogy mondja meg a helyes parancsot.

Tíz perc intevzív magyarázat után sem értette meg az ügyfél a probléma lényegét. A TS munkatárs már nem állta meg, hogy ne ''feleljen''.

TS: Sajnálom uram. Általában ezt az ügyfeleknek nem áruljuk el, de létezik egy nem publikált DOS parancs amely megoldja ezt a problémát...
Ü: Tudtan én!
TS: A config.sys végére írja be a következő sort ''LOAD NOSMOKE.COM'' és minden normálisan fog működni. Utána értesítsen mi a helyzet.
Kb. tíz perc múlva.
Ü: Nem müködik. Még mindig füstöl.
TS: Renben. Milyen verziószámú DOS-t használ?
Ü: MS-DOS 6.22
TS: Akkor ez a probléma. Ez a Dos verzió nem tartalmazza a NOSMOKE.com-t.
Kapcsolatba kell lépnie a Microsoft-al, és kérni tölük upgrade-t. Majd értesítsen, hogy sikerült.

Kb. egy óra múlva.

Ü: Ki kell cserélni a tápegységet.
TS: Miért?
Ü: Hát felhívtam a Microsoftot és a technikusnak elmontam, hogy ön mit mondott. Utána a tápegységröl kérdezgetett...
TS: És mit mondott Önnek?
Ü: Azt mondta, hogy a tápegységem nem kompatilibis a Nosmoke.com-al.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 12:25:23

@PongLenis: egyetértek teljesen és előttem sem világos, hogyan fér bele ez az üzletpolitikájukba. Valószínűleg Kelet-Európa vagyunk, aztán csókolom. Az embereknek értelmezésével van a gondom.
@Hóhér az utolsó barátod: hogy jön ide a Samsung magánélete? Írhatnál bővebben is erről a munkájukról, meg nincstelefon, meg az egészről. Ne hülyéskedj már, hogy egy esetleges kimenetel (elrombulás -> szerwater) silánysága miatt kerülöd a márkát. Ez számomra felfoghatatlan. Különben is, ha jót veszel, annál kevesebb eséllyel következik be ilyesmi. Ne legyél már fogyasztó, nézd a józan észtet.
@Terézágyú: 200 Megalül. Jó problémakörre világítasz rá. Azonban az tehnikai átlagműveltség szintje a nemöregek és néhány középkorú körében is növekedést mutat, így többeknek fér bele az önálló mentés, akár környezetük okán is, mintha mondjuk egy 15 évvel ezelőtti szinten téblábolnánk.

"Senki nem mondta, hogy ezt várnám el - szerintem a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait."
Tudod hol van egyébként a gond? Megint csak a gondolkodáshoz lyukadok ki: eleve: kölcsönadja, valaki más kezébe a cuccot és bízik. Oké, hogy vannak kijelölt(nek hitt) medrek szolgáltatás esetén, de komolyan, nem tanult gyerekkorában sem, az élete során semmit? Úgy értem, hogy marketing ide, szolgáltatási leírás oda, mégis csak a fent vázolt alapszituáció, ami van. Ha meg felhívom ilyesmire a figyelmet, én vagyok a negatív. Nekem ne sírjon senki, mert kisütöm a szervezetjét pozitív anóddal, oszt füstölöghet a 400V egyenáram által.
"minek" - a természet szelektál (a ilyen ne menjen egyetemre). Ez önmagában is szomorú, amit tovább fokoz, hogy általában egyáltalán semmit nem tanulnak még ekkora volumennél sem aembik, s megint belépnek a "minek"-jeikbe. Hány éves a kommentben forgó gyerek?
@melaena: létezik középút is. Egy átlaguser átlagWindózját átfésülni meg nem nagy ujjgyakorlat. És ebben már benne van az is, hogy olyan helyekre is gondolsz, amiket ő nem ismer vagy elfelejtett. Csoki lülfaktor.
@Dezsike: a sohával óvatosabban. Van pár szkenárió a fejemben, amik által bizony eltűnik az. RAID is túl van hype-olva picikét. Haszna van, de gondolkodni nem fog helyetted.
@rarabel: :DDD
@lcsaszar: "nem tudom, nem értek hozzá, de ahogy elnézem te sem, na szevasz"

Terézágyú 2015.11.06. 12:29:36

@ide nem jöhet csak úgy be:
"Tudod hol van egyébként a gond? Megint csak a gondolkodáshoz lyukadok ki: eleve: kölcsönadja, valaki más kezébe a cuccot és bízik. "

Hát, ezt tette :)

Mások meg mosolyognak az emberekre, és elvárják, hogy "őszinte részvétezzen"...
:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 12:30:30

@ide nem jöhet csak úgy be: Én simán visszamentettem a képeket újraformázás és újratelepítés után. Aztán még direktorikba is rendeztem dátum és fényképezőgép szerint. Egy nem veszett el.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 12:36:34

@Terézágyú: mondjuk lehet, hogy elgététel lenne egy részvétnyilvánítás. Látod, csak a megfelelő dominót a megfelelőhöz kell odatolni és már is zsirozottan (disznóolajozottan) működik a rendszer.
@atpijkamo: jacsak tudod van egy határ. Nem azt mondom, hogy farkafelvágva el kell vonulni, de bassza az egómat kicsit, hogy alapszintű feladatokra sem vagyok érdemes egyes szemekben, a másik meg igen, ilyen fiaskók mellett, arról nem is beszélve, hogy lassúgépre Thunderbirdöt pakolt. Meg akkor azt is megbeszélni, engedélyt kérni. Nem, nem erőltetem. Aki meg meghalt, az majd újjászületik és újból lesz kép, egyszerű ez.

Terézágyú 2015.11.06. 12:40:01

@hobbitroll:
"Lehet, hogy ezt nem ismered, de hidd el, aki szervizben dolgozik, kb napi szinten találkozik hasonlóval."

De, ismerem :)
Egyébként nem dolgozom szervizben, de számítógépekkel 30 éve júzerkedem, tehát valamiféle fogalmam azért van arról, hogy mi várható el az átlagfelhasználótól, és mi nem :)

Amíg az illetőnek jól működik a gépe, sokszor akkor sem képes elmenteni máshova a fontos dolgokat - hát még egy elromlott (el sem induló) gép vinyójából hogyan tudnának kinyerni bármit is??? Én magam is szereltem már be/ki vinyót, de ha elromlana a gépem, hiába venném ki, nem tudnám kimenteni róla a cuccokat (mert nincs másik gép stb.)

Nem beszélve a laptopokról, amik olyan kompaktul vannak összeszerelve, hogy abba pláne nem nyúlnék bele (ez a nagy hátrányuk szerintem a laptopoknak - ezért is nem veszek én újat)...

Szóval ne szidjuk a júzereket, amiért ezt nem tudják megcsinálni - éppen elég más dologért lehet szidni őket :)

hobbitroll 2015.11.06. 12:54:10

@Egysimaegyfordított: erről már volt szó korábban. Nagyon sok múlik az ügyfél hozzáállásán. Belép, köszön, vázolja a problémát, esetlegesen az előzményeket (ha voltak, áramszünet, leöntötte a gyerek kakaóval, etc.), megemlíti, hogy ha lehet a hdd-t szereljék ki mert hazavinné (ha nem azzal van baj, nem kell mentegetni, a nélkül is be lehet adni a szervizbe, legfeljebb hdd nélkül kapja vissza, ha meg döglött akkor amúgy sincs mit tenni -mert az alsó hangon 100eHUF-os számlát nem fizetik ki /el lehet látogatni a kralik.hu vagy kurt.hu -ra, lehet árajánlatot kérni/ ill. eddig 1x találkoztam olyan ügyféllel /biztos ufó volt/ aki kifizette), nem adja elő a hattyú halálát ha nem muszáj -életbevágóanfontosch mert ******- mert úgyis kiderül ha nem az, nem nézi a szervizt raktárnak (tehát nem akar mindenféle szarokat otthagyni, mert benne volt a táskában amiben behozta, és őrizgessük/kerülgessük, mert lusta hazavinni). Átvételi elismervényt/munkalapot aláírja, köszön, távozik.

hdnctrl 2015.11.06. 12:54:50

@atpijkamo: csak úgy dzsimkerisen: "uhuncsihi" vagy. Az elején elbasztad, nem figyeltél, hogy direkt (magyarul: készakarva) "szervíz" a címben a szerviz. Elég lett volna egy "bocsi, tényleg", nem pedig hatezer Karthágó rövid í-vel komment.

hobbitroll 2015.11.06. 12:59:26

@Terézágyú: "amik olyan kompaktul vannak összeszerelve, hogy"
Ez így ebben a formában nem teljesen igaz. A >=14"-al szerelt kijelzőjű laptopokból ált. 1 - 2 csavar kihajtása, majd egy műanyag fed.lap kipattintása után minden további nélkül kiszedhető a hdd és még gar.vesztéssel sem jár (ennek ellenére azt mondom, jobb szervizbe adáskor kérni a szerviztől a hdd kiszerelését). Probléma jellemzően a ~10"-os illetve az ultravékony szarokkal van. Ezeket szinte atomjaira kell bontani.

hobbitroll 2015.11.06. 13:07:51

@atpijkamo: "automatikus frissítéssel. Mikor véletlenül kitöröl egy pótolhatatlan fájlt, a változás automatikusan frissül egy szempillantás alatt, és örökre megsemmisül."
Hát nem. Inkrementális backup, tetszés szerinti időpontra (értelemszerüen a backup létrehozásának időpontyára) visszaállíthatóak az adatok.

":)) Einstein. Egy 8 dolláros pendrájvra kimásolja, oszt csókomom. "
ja, aztán úgy jársz mint én. Bedugom, és kiderül, hogy akkor döglött meg (0 byte kapacitás, ami rajta volt annak szevasz)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 13:13:16

@hobbitroll: "Inkrementális backup"

Nem azt írta. Automatikus frissítést írt. Agyatlanul használnak RAID999-et, aztán sírnak.

lcsaszar 2015.11.06. 13:23:38

@hobbitroll: "akkor honnan tudod, hogy nem jó?" szoktam ilyenkor feltenni a kérdést.
"Há mer nemműködik" szokott lenni a válasz. Sőt: "totál halott az egész gép".

Én DVD-re (régebben CD-re) szoktam mentegetni, az szerelés nélkül is visszaállítható.

Manyecska 2015.11.06. 13:28:19

Pff.Én tizenkettő fejlesztőmérnökkel dolgozom de miniumum minden második héten felgyújtják a konyhát mer egy teát nem képesek megfőzni olyan szórakozottak :D jobban jársz ha kidobod az egész gépet a csába:D

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 13:35:42

@Manyecska: Manyecska itt minálunk olyan, mint az LA Ink Aubrey-ja.

Terézágyú 2015.11.06. 13:36:26

@hobbitroll:
Oké. Minden bizonnyal több szétszedett laptopot láttál.
Mer én csak egyet :)

"Bedugom, és kiderül, hogy akkor döglött meg (0 byte kapacitás, ami rajta volt annak szevasz) "

Na, ezért írtam fentebb, hogy bizony sok esetben a papírfénykép, meg a kiprintelt doc-fájl jobban megmarad, mint ezek...

Egyébként nekem a Nagy Életművem 5 (öt) helyen van tárolva :))))
Igaz, zipelve csak valami 3 mega :)

hobbitroll 2015.11.06. 14:11:00

@lcsaszar: "totál halott az egész gép".
Vagy, mond valami szerinte okosat (hallotta valahol). Megkérdezem miből gondolod, "hát kirt valami hibaüzenetet", ok, mi volt az? "hát azt nem tudom".

Az elmúlt hetekben 3x borított ki teljesen ismerős fia+annak iqbajnok haverja.
1) azé' lassú a számítógép, mer' 2 videókártya van benne (ja, integrált/ez egyébként le volt tiltva/ + valami alap nvidia, amivel nem akadoznak a tecső videók, és úgy egyáltalán a vindóz ablakkezelője som fossa össze magát)
2) elmondtam mit kell csinálni egy routerrel (TLWR1043ND), hogy fel tudjon csatlakozni a UPC Wi-Free -re (openwrt, + néhány csomag telepít, beállít, örül). Erre az lett a válasz, hogy "xar, nem tudja, nem lehet megcsinálni" (nem tudja = a router nem csatlakozik _A_GYÁRI_FW-vel a wi-free -re, persze, ezért kell az openwrt), az fel sem merült benne, hogy PEBKAC
3) router hiányában (előtte) egyszerűen megosztottam a netet 2 gép között (trékom 3G), olyan ügyesen "felgyorsították" a gépeket (mer' qrva lassuak voltak ... szerintük), hogy a hálózatkezelés nagy részét kinyírták.
4) új telepítéső win7 + havi előfizetéses office365-van a gépeken, ez utóbbi ugye ellenőrizné az előfizetést, ami net hiányában nem megy, értelemszerűen lassú.

én meg magyarázzam el, hogy mi - miért van, mit qrtak el a nagy hozzáértésükkel, az miért baj, és hozzam helyre (mert nem tudnak emilt sem küldeni/fogadni -ld.3-, nem megy az ÁNYK, etc.) és mi (a bolt) vagyunk a hülyék, mert bár alapból normális gépet raktunk össze (i3, 4GB, 500GB, valami alap VGA de az integráltnál sokkal jobb), de ő ért hozzá, és megmagyarázza, hogy az miért rossz (mert az i3 túlzás irodai felhasználásra, a +vga fölösleges mert szerinte az -amúgy letiltott- integrált vga memóriát foglal, ezzel lassítja a gépet -pedig nem-, az 500GB-os hdd is sok), és különbenis, ezt ő olcsóbban kihozza.

hobbitroll 2015.11.06. 14:29:34

LoL

index.hu/mindekozben/poszt/2015/11/06/spanyol_ufo/

"Kitágult fókaánuszt ábrázoló absztrakt műalkotást" vezet 782 szavazattal :D

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 14:41:42

@hobbitroll: "ezt ő olcsóbban kihozza" Futár akar lenni, hagyni kell gyakorolni. Hány éves?
@Terézágyú: mit tartalmaz az a 3-rom mega?

hobbitroll 2015.11.06. 14:45:38

@ide nem jöhet csak úgy be: ez lesz, legközelebb a kedves csemetéhez, és annak csak Einstein-hez mérhető intelligenciahányadossal rendelkező haverjához lesz irányítva. Passz, valami takonypóc 20-25 körül.

hobbitroll 2015.11.06. 15:12:21

Mi ez a csönd fiatalok? Mindenki a GDP-t növeli?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 15:54:05

"Elnézését kérem a késői válaszért. Fontos tudni, hogy acszervízzel sok kapcsolata sajnos nincs a cégneknek. "
Cégneknek.

Lenovo anyacégnek elküldeni, aztán majd hátha meglesz. Ilyen a világon nincs, hogy elküldünk egy gépet javításra, aztán nem találják.
Akár személyes adattal visszaélés is lehet a dologból.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 15:55:36

@hobbitroll: Vissza kell adni hogy akkor hozd ki babám :D
Atom IQ hallod :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 15:57:03

@atpijkamo: Azt se szokták érteni, hogy a winyót ki lehet venni. Memória, háttértár, ezek valami ködös fogalmak.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 15:59:38

@ColT: Nem az a baj, hogy nem ért hozzá. Nme kell neki, ha mondjuk könyvelő. Az amikor félműveltkém asziszi, hogy ért hozzá, mert félig megértett valahol egy IT cikket, és ő a tótumfaktum. Elkölt egy valag pénzt, hamis biztonságérzete lesz, oszt pofára esik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 16:03:19

@atpijkamo: Másik kedvenc, amikor pl. ismerős "őehheznemért őcsakhasználja őnemfoglalkozikezzel" (mindegy mi, autó, tablet, akármi), aztán amikor beszarik az eszköz vagy valamit segítséget kér, fel van háborodva, hogy nem tudsz (vagy már nem akarsz) segíteni, mert olyan alapfogalmai hiányoznak, amik nélkül már nem megy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 16:09:31

@atpijkamo: Mind a kettő gáz. Sajnos azonban valamennyire a könyvelőnek is tisztában kell lennie azzal, mit használ, mert anélkül csak majom szintjén megy, illetve nem tud segítséget kérni... Sokszor azt sem tudják elmondani, mit szeretnének.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 16:09:46

@ColT: memória=winyó. Átmeneti memória nem létezik, az már le van foglalva a winyónak. Ez is az emberből eredeztethető, hát nem tudnak ezek gépül gondolkodni?! Mac-ek is: Ébredezem... Bah. De elismerem, hogy vannak sokan, akikkel ez pont passzoló. Meg a hibaüzenetek is lehetnének üresek, OK gomb legyen, aztán annyi, használva úgy is csak az van. Alapfogalmak: végülis igaza van, legalább jól méri fel, helyén kezeli magát, ez sem mindenhol van meg! Az más kérdés, hogy előszeretettel párosítják lustasággal, így felmentve magukat. Bármilyen területen. Mondjuk felebaráti jóérzésből megpróbálhatná előremozdítani a hibakeresést, de hát nem, könnyebb skatulyákban gondolkodni: csakhasználó, zseni, nő, férfi, hentes, jóember, szarember ("beszólt"), doki, fodrász.
@atpijkamo: egy dolog hiányzik ezekből az emberekből, az pediglen az alázat. De az viszont kurvakeményen. Nem is túl szimpatikus ez nekem.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 16:11:04

@ColT: "Sokszor azt sem tudják elmondani, mit szeretnének."
De hogy kapta meg a munkát? Ez itt a rejtély.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.11.06. 17:20:33

Igyekszünk tenni az ellen, hogy ne történjen több ilyen.
Lenovo Support

Ez csodaszép mottó. Vagy lehetne mondjuk ez a szlogenjük? Mert akkor aki ért magyarul, nem vásárolna tőlük.
Csak ezért az egy mondatért az éves prémiumát kiiktatnám az embernek, de a többi rész már a cafeteriáját veszélyeztetné. Azért jó, hogy nem vagyok a főnöke. :)

amindenes.blog.hu 2015.11.06. 17:27:14

Ugyan nem ide tartozik, és nem dicsérni akarom. De a Digital Extreme figyelmeztetett hogy egyes tabletek náluk újra vannak csomagolva, alias nem igazán jók.

MrZed001 2015.11.06. 17:53:23

@melaena:
Nem értek egyet.
1, Ha beadok a szervizbe egy gépet (képernyő csere, alaplap csere, bármi wincsi hiba kivételével), akkor elvárom, hogy a nem javított alkatrészek maradéktalanul és változatlanul ott legyenek benne.
Volt akinek memóriát lopott ki a szerviz, volt akinek "véletlen" fele akkora wincsi került vissza a gépébe (üresen).
Ezt mégis hogy a rákba merik megtenni ? Nem szimplán LOPÁS kategória ?
De ha ugyanaz a wincsi méretben, akkor is ADATLOPÁS bűntettét (meg még személyiségi, levéltitok és még sorolhatnám mit) követi el, ha kicseréli önkényesen a user wincsijét egy üresre (aztán ki tudja mit tesz vele)

2, ha teljes gép csere, akkor is kb 2 perc az ürge saját wincsijét áttenni az új gépbe, NEM ?

3, ha valami megmagyarázhatatlan ok miatt mégsem lehetne a saját (működő) wincsijét áttenni a másik (azonos típusú) gépbe, akkor azért egy Ghost / Acronis mentéssel tegye már át az egész wincsi tartalmat, nem ? És észre sem veszi ürge, hogy nem az ő wincsije.
Viszont szerviznek ez esetben gondoskodni kell a régi wincsi tartalmának SZAKSZERŰ (nem visszaállítható) megsemmisítéséről !

4, és ha garis csere, de újabb típusra (mert régi kihalt), akkor jogos lenne, hogy másodwincsinek beletegyék az eredetit, vagy dobozban mellékeljék, hogy magának meg tudja oldani az adatmentést.

Egyszóval SEHOGY, SEMMI körülmények között nem tartom elfogadhatónak, ha a usernek adatvesztése van, pedig működő wincsit adott be !

Aureliano Buendía 2015.11.06. 18:48:57

@atpijkamo: ezt direkt neked írta így.

Nekem bezzeg cseszik telekomos/telenoros posztot tolni a héten. Hiányérzetem van:)

aard · www.goldberry.hu 2015.11.06. 18:50:00

hmmm, látom a sok értő hozzászólót, és az az érdekes, hogy adat meg rendszer mentésre meg amúgy programok futtatására is alkalmas VPS-t miért nem említették, de hát mit értek én a lovakhoz

van pár előnye a dolognak, mondjuk elsőként az, hogy bárhonnan eléred ahol van net, olyan rendszert kapsz amilyet szeretnél.... (win7, win10, linux) és stb ...

és a poszthoz: szervízbe sosem nem viszünk hdd-vel laptopot ha csak nem annak van baja (igen, direkt hosszú i :P :D )

Aureliano Buendía 2015.11.06. 18:53:06

@atpijkamo: megtörtént eset a nem is oly távoli múlt hétből:

amúgy sem észkombájn kolleginát költöztették. Ment a gépe másik irodába. Kérdezte, viszik-e a monitort is. Mondták nem, az van ott. Márpedig az baj, mert ő mindent a monitorjára mentett, hogy fog azokhoz hozzáférni?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 18:57:14

@aard: Mesélj, kivételesen megigérem, nem lopom el.

aard · www.goldberry.hu 2015.11.06. 19:05:14

@atpijkamo: :) okés, sok van az elmúlt évekből, pár ízelítő:
nem megy a nyomtató: ki volt kapcsolva
nem érem el a szevert: be sem volt kapcsolva mert a takarítónő kirántotta a tápkábelt
a word-ben nem látom a vonalzót, hova tünt el?????????? (és sikít)
és így tovább, hihetetlen, hogy mennyi júzer-lúzer van aki használja a gépet de fogalma nincs arról, hogy működik mondjuk alapszinten

és adatmentésre meg minden egyébre VPS (szerintem)
üdv

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 19:10:59

@aard: :))

Pár napja mesélte valaki: Pár órája nem ment a levelezés, mert az ADSL modemre ráöntötte a titkárnő a kpauccsínóját, és miután elmosta(!) eltette a szárítóba.

Mondjuk én is szoktam villanyos dolgokat elmosni és megszárítani, semmi bajuk nem lesz. De én közben magamnál vagyok.

AtiSnatch 2015.11.06. 19:14:33

@atpijkamo: "Mondjuk én is szoktam villanyos dolgokat elmosni és megszárítani, semmi bajuk nem lesz. De én közben magamnál vagyok." -**Ápoló benéz a rácsos ablakon, csendben kuncog**

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 19:20:49

@AtiSnatch: Semmi baja nem lesz, csak rendesen ki kell szárítani, mielőtt bedugod.

aard · www.goldberry.hu 2015.11.06. 19:22:39

@atpijkamo: :DDDDD
hát igen a hülyeség végtelen, mint az univerzum, amit még nem is ismerünk :)

hobbitroll 2015.11.06. 19:36:08

@Fungumars: nana! refurbished != ßar. Vannak ilyen hdd-k is. Seagate, WD is csinál ilyet. A hibás termék ugye visszakerül a gyártóhoz. Ott egyrészt felderítik a hibát. Kijavítják, tesztelik, aztán esetleg újracsomagolják/forgalomba hozzák. Seagate pl. ráírja (régebben legalábbis ráírta, mostanában nem t'om), hogy forgalomba nem hozható, ergo garanciába adható ki (leadod a hibásat, kapsz egy javítottat). IMHO adott esetben egy ilyen megbízhatóbb lehet, egy "új" készüléknél.

hobbitroll 2015.11.06. 19:40:36

@MrZed001: "egy Ghost / Acronis mentéssel tegye már át az egész wincsi tartalmat, nem ?"
hát nem

"és ha garis csere, de újabb típusra (mert régi kihalt), akkor jogos lenne, hogy másodwincsinek beletegyék az eredetit, vagy dobozban mellékeljék, hogy magának meg tudja oldani az adatmentést."
Neked elgurult a gyógyszered. Szerinted mi _helyett_ adja a cserét te iqbajnok? Gondolod majd visszakapod azt _is_ ami helyett a cserét kapod? Biliből kapd ki a kezed de gyorsan.
Előtte megoldod az adatmentést, biztonsági másolatot, amit akarsz, aztán adod szervizbe. Amihez nem értesz, abba inkább ne szólj bele

Klágenfurt Jenő 2015.11.06. 20:01:36

@atpijkamo:
tapsikolok az örömtől, hogy droid módra a betűket már ismered, és a szerviz írásmódját is. a következő lépés lehet számodra, az írásjelek (úgy is mint idézőjel). aztán ha ez is megvan, hosszú, küzdelmes munkával jöhet a szövegkörnyezet.

hobbitroll 2015.11.06. 20:07:09

@Klágenfurt Jenő: először akartam neked írni egy dörgedelmest aztán úgy döntöttem azt se érdemled meg hogy leßarjalak majd' 2 év alatt sikerült 14 hozzászólást kiizzadnod magadból egyik xarabb mint a másik küzdelmes munkával megtanul6nál értelmes hozzászólásokat írni esetleg

MrZed001 2015.11.06. 20:12:55

@hobbitroll:
Találó nevet választottál legalább :p

De IGEN. A szerviz feladata a szervizelés, nem ?
Én vettem valamit, fizettem érte. Pláne ha még gariban is kell javítaniuk rajta valamit, az azt jelenti, hogy SZAR VOLT AMIT ELADOTT A GYÁRTÓ.
Talán, mert eleve szart gyárt, talán mert olcsóbbnak gondolta a hülyeségének a garis javítását, cseréjét, mint eleve jót gyártani. Nem érdekel.
Tehát, ha én beadok egy gépet, azt is várom visszakapni. Ne lopkodják ki belőle se a memóriát, se a wincsit. Meg pláne ne nyúlja le a szervizes kötsög, hogy mennyivel jobb az én agyonóvott SSD-m, mint az ő 2000 TB-ot írt halál előtti szarja, meg az én extra gyors memóriám mennyivel jobb, mint az ő régi lassú darabja.

Amúgy pedig, a te adatod, a TE TULAJDONOD !
Jogosulatlan adatkezelés, adatlopás, visszaélés elektronikus adatokkal, elektronikus rendszer működésének gátlása ... sorolhatnám még lapokon át milyen bűncselekményt követ el aki ellopja tőled !
Arról nem is beszélve, hogy és még milyen durva bűncselekményt TUD elkövetni vele, mint belép a netbankodba (és meglop) a mentett jelszavaddal (userek, buták, megesik elmentik), privát képeiddel zsarolhatóvá válsz, és ezt is sorolhatnám órákon át.

Szóval, ha velem ilyet merne tenni egy szerviz, felkészülhetne, hogy az adatvédelmi biztos fog kopogtatni az ajtaján, aztán következőnek a Nemzeti Nyomozó Iroda megy és foglalja le a cég teljes árukészletét (és ez nem vicc).

És, a USERNEK JOGA VAN HÜLYÉNEK LENNI ! A cégnek nem. A user lehet Mucuska, aki most kapta karácsonyra a gépet (azt se tudja mi az a wincsi, nem hogy ki merné venni belőle mielőtt beadja javítani), és már fel is másolta rá egyetlen példányát a gyerekei első lépéseinek. Neked, buta szervizes SEMMI JOGOD ellopni tőle !

Amúgy ismétlem, a te adatod, a te tulajdonod !
Te sem néznéd tétlen, ha a vízvezeték szerelő miután kicserélte a csapodat még kikötné a zsírúj nagy LCD TV-det is, majd betenne a helyére egy 3 éves pici kis pixelhibásat és távozna.
Vagy igen ?
És ismét visszatérve erre a mondatra, ha nem lehet áttenni wincsit új gépbe, MINDEN ESETBEN meg KELL oldania a szerviznek, hogy MINDEN adat megmaradjon a JOGOS TULAJDONOSnak.
Igen, ha kell (mert túl hülye hozzá, hogy átmentse újra, akkor) adja vissza az eredeti wincsit, és a user dolga legyen visszavinni azt miután lementette
Mondjuk kap 1 hónapot rá, de minimum annyit amennyit a szervizben volt a gépe ... ez geci de jogos megfogalmazás, mert szerviz nagyon szereti félévekre lenyelni a gépeket.

Dikusz 2015.11.06. 20:15:59

@Aureliano Buendía: azért az vigasztal, hogy vannak olyanok, akik nálam is kevésbé értenek a számítógéphez. Azért talán az elég ciki, ha a fiatalabb korosztályhoz tartozik. Ha az idősebbhez, akkor meg mélyen hallgatok. :)
A fiam is ezen a területen dolgozik, amikor kértem tőle segítséget, akkor azt mondta, várjak egy kicsit, amíg lejön az én szintemre. Mondjuk nem lehasalt a szőnyegre, csak leült. :D

@ColT: tökéletesen megértem, amit írsz, igazad van. Ha segítséget kellett kérni a kollégától, akkor hozzátettem (bár úgyis tudták), hogy nem értek hozzá. Soha nem nagy arccal mentem hozzájuk, segítettek is mindig. Azért szerencsére komoly gond sosem volt, bár mindig frászban voltam, ha gond volt. Egyébként könyvelőként dolgoztam. :))
Amikor a fiamnak meséltem, hogy segítséget kellett kérnem, akkor azt mondta, nem az a baj, ha nem tudja valaki a dolgokat. Szívesen magyaráz ő is, őt az idegesíti, ha azt látja nem is érdekli a téma azt, aki kérdezte.

Dikusz 2015.11.06. 20:35:27

@atpijkamo: Szerintem direkt így írta. Ha viccnek szánta, akkor a címnél, és a bevezető szövegnél elég lett volna, ha a "szervíz" van idézőjelbe téve. Ez mindjárt elvette volna a dolog élét. Így viszont számomra elég kicsinyes dolognak tűnik, mégpedig azért mert tudvalevő, hogy vannak akiket idegesít (engem is zavar). Én sikítok még ezektől: mindíg, árú (ez legjobban), tanúl, túrista.
Más - kimaradtak még a felsorolásból az éhező gyerekek, és az ellopott lovak is. Egyébként első nekifutásra azt olvastam, hogy öreg terhesek.:)

hobbitroll 2015.11.06. 21:18:20

@MrZed001: "De IGEN. A szerviz feladata a szervizelés, nem ?
Én vettem valamit, fizettem érte. Pláne ha még gariban is kell javítaniuk rajta valamit, az azt jelenti, hogy SZAR VOLT AMIT ELADOTT A GYÁRTÓ.
Talán, mert eleve szart gyárt, talán mert olcsóbbnak gondolta a hülyeségének a garis javítását, cseréjét, mint eleve jót gyártani. Nem érdekel."
Ezt próbálod megfogalmazni, csak kicsit terjedelmesen: fogyasztói társadalom ill. tervezett avulás.

"Tehát, ha én beadok egy gépet, azt is várom visszakapni. Ne lopkodják ki belőle se a memóriát, se a wincsit. Meg pláne ne nyúlja le a szervizes kötsög, hogy mennyivel jobb az én agyonóvott SSD-m, mint az ő 2000 TB-ot írt halál előtti szarja, meg az én extra gyors memóriám mennyivel jobb, mint az ő régi lassú darabja."
Jah, aki ilyet tesz, az valóban egy népművészeti agyagedény (mennyei megyei rajongóknak: CR7, de vidéken csak szimplán: köcsög)
Ugyanakkor a te agyonóvott SSD-d valószínűleg ugyan úgy dolgozott már. Az remélem tiszta számodra, hogy a vindóz baßtatja a háttértárat ha kell-ha nem. Az SSD vezérlőjéről nem is beszélve, amikor a cellák között mozgatja az adatokat ráérő idejében. Másrészt nem kéne ilyen dulva tulzásokba esni, 2PB-ot felírni elég sokáig tart :P
Aha, egy noti esetében mennyit is nyersz a "hiperszuper extragyors" memóriával? Ja, hogy kb semmit. Nem sajnálom tőled, de egy normális SSD sokkal többet ér.
Amúgy nem sok notiba tesznek ilyen cuccokat. Ha te raktad be utólag, szedd ki belőle, mielőtt szervizbe küldöd. Ha benne hagyod, írd fel az s/n -t (millió sw van, ami kiolvassa hdd/ssd/ram/amibőlcsaklehet), és vetesd át velük e szerint, ha ennyire parázol. De azt most megmondom előre, valószínűleg nem fogja átvenni a szerviz, amíg a saját cuccaidat nem veszed ki és teszed vissza a gyári alkatrészeket (ugyanis a garancia a gyári konfigurációra vonatkozik)

"Amúgy pedig, a te adatod, a TE TULAJDONOD !"
Ez igaz, de ...

"Jogosulatlan adatkezelés, adatlopás, visszaélés elektronikus adatokkal, elektronikus rendszer működésének gátlása ... sorolhatnám még lapokon át milyen bűncselekményt követ el aki ellopja tőled !"
Na, ebben nem vagyok biztos. Ezt csak egy nálam okosabb tudja megválaszolni, ha el nem felejtem megkérdezni (engem is érdekel, szóval van rá esély, hogy hamarosan pontosch választ kapunk mindketten erre a kérdésre)

"Te sem néznéd tétlen, ha a vízvezeték szerelő miután kicserélte a csapodat még kikötné a zsírúj nagy LCD TV-det is, majd betenne a helyére egy 3 éves pici kis pixelhibásat és távozna."
NANA! Ne keverd a fazont a faßoddal! Ezt kár volt leírnod, mert ennek a kettőnek semmi köze egymáshoz.

"És ismét visszatérve erre a mondatra, ha nem lehet áttenni wincsit új gépbe, MINDEN ESETBEN meg KELL oldania a szerviznek, hogy MINDEN adat megmaradjon a JOGOS TULAJDONOSnak. "
Szerintem meg nem. Ez NEM a szerviz feladata. Pontosabban az adatai megőrzése, arról biztonsági másolat készítése nem (hacsak nem pont e célból viszi az ügyfél szervizbe a gépét/merevlemezét) a szerviz feladata. Szerintem, de mint fentebb, én is kíváncsi vagyok hogy is van ez (sajnos többször kiderült, a jog homlokegyenest mást mond, mint a józan paraszti ész).

"Igen, ha kell (mert túl hülye hozzá, hogy átmentse újra, akkor) adja vissza az eredeti wincsit, és a user dolga legyen visszavinni azt miután lementette"
Te komolyan eltájolódtál

"Mondjuk kap 1 hónapot rá, de minimum annyit amennyit a szervizben volt a gépe ... ez geci de jogos megfogalmazás, mert szerviz nagyon szereti félévekre lenyelni a gépeket. "
Megkérdem még egyszer. A hibás alkatrész _helyett_ kapod a cseredarabot. Ha a készülék garanciális, és nincs cserealkatrész (alaplap, kijelző, inverter, bármi), akkor kapsz helyette egy másikat. De akkor már a leadott, hibás eszköz rég nincs a szervizben. A legrosszabb esetben 4 héten belül útrakél egy konténerben a gyártóhoz. Azt mégis hogy gondolod, hogy egy hiányos készüléket küldenek vissza? Ja, elfelejtettem, oldja meg. Így gondolod? Ex cathedra ki merem jelenteni, hogy ez sehol a világon nem működik. Másrészt csak a vevők elenyésző hányada vinné vissza (már ha egyáltalán).

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 21:19:38

@MrZed001: szép szifoniái ezek a fantazmagóriák a hullámain annak. Mitittá. Hazánkban is túl új ez, így nincs kialakult joggyakorlat, nincs szanszkrció. Vagy csak nem értem az embiket, ami egyébként nemritkán van. Majd szójon valaki, ha õk saját magukat már igen. Addig is memórialopás ezerrel, takarjon ez bármit is. Persze véletlen!
@Dikusz: a "túr" már messzirõl megszúrta a szemem, lelkem pedig örült, hogy lebaszhatlak. Ám mégsem, a valóság másként alakult. Túl tökéletes vagy ide, Dickenském.

Black Hole 2015.11.06. 22:46:27

@atpijkamo: ez a Karthágó is annyira erotikus elnevezés :-)

Amúgy javaslom, hogy a szervizt írjuk ipszilonnal! Abból nincs hosszú, meg rövid. Bár szerintem van olyan elvetemült, aki arra is képes lenne dobni egy vesszőt!

MrZed001 2015.11.06. 22:46:56

@hobbitroll:
"De azt most megmondom előre, valószínűleg nem fogja átvenni a szerviz, amíg a saját cuccaidat nem veszed ki és teszed vissza a gyári alkatrészeket (ugyanis a garancia a gyári konfigurációra vonatkozik)"
Tévedsz, ugyanis eleve ilyen extrákkal rendelem (SSD+1-2T HDD, gyorsabb, több memória), tehát nem én teszem bele. Éppen ez a lényeg, hogy ÉN nem nyúlok bele a hardverbe, nem változtatok rajta. Elvárom ugyanezt a szerviztől is (kivéve amely rész elromlott persze).

""a TE TULAJDONOD !"
"Ez igaz, de ..."
Szerintem nincs DE.
Talán az LCD TV-d is a te tulajdonod, de ....
Aligha. A tied és kész, amíg át nem ruházod másra a tulajdonjogot (mindennel, ami rajta-benne van, abban az állapotban amilyen).

"Ezt csak egy nálam okosabb tudja megválaszolni, ha el nem felejtem megkérdezni (engem is érdekel, szóval van rá esély, hogy hamarosan pontosch választ kapunk mindketten erre a kérdésre)"
Nyugodtan tedd fel ügyvédnek a kérdést. Ő is azt fogja mondani, hogy ez a legkevesebb.
Van pl egy netbank programod telepítve? Wincsi cserével már nem működik? Kimerítette az elektronikus rendszer működésének akadályoztatása témakört.
És felsorolni sem tudnám, hogy mennyi de mennyi visszaélésre ad lehetőséget egy ellopott wincsi.
Olvasgasd mondjuk ezt, hány pontot is sért meg vele: projektjeink.birosag.hu/sites/default/files/allomanyok/e-learning/btk/buntetojog3/lecke11_lap1.html

"NANA! Ne keverd a fazont a faßoddal! Ezt kár volt leírnod, mert ennek a kettőnek semmi köze egymáshoz."
Ugye, hogy így ütős volt a példa, húsba vágó? Pont ez volt a célja. Hisz az a gép neked munkaeszközöd is lehet, lehet rajta forráskódod, bármi. Pedig te csak egy képernyő cserére adtad be ...

"Szerintem meg nem. Ez NEM a szerviz feladata. Pontosabban az adatai megőrzése, arról biztonsági másolat készítése nem"
Ha egy felesleges wincsi cserét ejt meg, mindenképpen. Ha egy nem felesleges (más típus), akkor meg meg kell hagynia a lehetőséget az adat TULAJDONOSÁNAK, hogy azt tegyen vele, amit akar. Mert neki, momentán SEMMI jogalapja az adathoz, nem lophatja, nem törölheti, KÖTELES visszaszolgáltatni a tulajdonosnak.

"A hibás alkatrész _helyett_ kapod a cseredarabot. "
Nem. A wincsi HIBÁTLAN ! Nem az miatt kapod a cseredarabot. Mondjuk alaplap rossz, kijelző, ... azok miatt kapod a cseredarabot. De minden ami a wincsin van a tiéd, minden upgrade amit kifizettél (extra mem, SSD) az a TIED. Az a darab, nem egy másik. Nem veheti el tőled. Ez tisztán lopás, sikkasztás kategória. Felajánlhatja, hogy kicseréli ÚJRA (na nem használt), de hardver cserével továbbra sem mondasz le az adat feletti jogaidról, tehát köteles áthelyezni azokat.

"A legrosszabb esetben 4 héten belül útrakél egy konténerben a gyártóhoz. Azt mégis hogy gondolod, hogy egy hiányos készüléket küldenek vissza? "
Az én gépem? Az én tulajdonom, ugyan mi jogon lehetne úton valahova az ismeretlenbe a beleegyezésem nélkül? Pláne az én adataimmal ? A beszkennelt személyimmel, a lakásom adásvételi szerződésével, a Kennedy gyilkosság bizonyítékaival (sic) ... meg még sorolhatnám ... ugyan mi jogon lophatja el ezeket tőlem bármely szerviz ? És ki tudja utána ki, hol és hogy él vissza vele ?!
Nem véletlen emlegettem az adatvédelmi biztost.

"Azt mégis hogy gondolod, hogy egy hiányos készüléket küldenek vissza? "
Úgy ahogy egy panelt is tudnak küldeni, meg vissza, NEM ? Tudod, a szerviz általában ALKATRÉSZEKBŐL dolgozik, szétszed, összerak. Egy panel miatt nem cserélik a komplett gépet, mert nagy ráfizetés lenne. De ha véletlen ezt is tennék, akkor se tart semeddig sem a wincsik cseréje.
Istenigazából az dühít fel, hogy nem találod végletekig aggályosnak és jogellenesnek ezt az egész eljárást. Mintha az eladó tulajdona lenne, amit már eladott neked. Hát, nem az.
Vagy vettél egy kocsit, beadod szervizbe, és nem csodálkozol ha egy másik, nem is olyan színű, lógó kuplungú, agyonhajtott motorú bontóból összetákolt roncshalmaz slusszkulcsával akarják kiszúrni a szemed ?
Vagy szerinted így lenne reális ?

Dikusz 2015.11.06. 22:48:45

@Manyecska: nekem két informatikus kollégám próbálta ki, hogy mennyire szikrázik vajon a betett CD-lemez a mikróban. Nem gyújtották fel a konyhát, és nem ebédidőben próbálták ki. :):):)

Black Hole 2015.11.06. 22:49:51

@Aureliano Buendía: akkor ezt ne dukd +, mert olyan hüje, hoty aszt is kipofázza.

hobbitroll 2015.11.06. 22:58:02

@MrZed001: "NANA! Ne keverd a fazont a faßoddal! Ezt kár volt leírnod, mert ennek a kettőnek semmi köze egymáshoz."
Ugye, hogy így ütős volt a példa, húsba vágó? Pont ez volt a célja. Hisz az a gép neked munkaeszközöd is lehet, lehet rajta forráskódod, bármi. Pedig te csak egy képernyő cserére adtad be ...

erre válaszoltam:
"Te sem néznéd tétlen, ha a vízvezeték szerelő miután kicserélte a csapodat még kikötné a zsírúj nagy LCD TV-det is, majd betenne a helyére egy 3 éves pici kis pixelhibásat és távozna."

össze-vissza irkálsz. Lehet normálisat is, de ez itt nettó baromság, úgyhogy a többit el sem olvasom.
Hogy jön össze így hirtelen a vízvezeték szerelő az lcd tv-vel meg a hdd-n levő forráskódokkal? Érted egyáltalán miről beszélsz?
na, szevasz, befejeztem, ma úgyis belejöttem a 'Szűrés' -re kattintgatásba.

hobbitroll 2015.11.06. 23:06:44

@Dikusz: engem még az ékezet nélkül írogatás is sírba tud kergetni.
basszatokmeg vs. basszátokmeg, egy ékezet, és máris mást jelent ;)
aztán vannak az okoskatörpök.
tegnap, comment.blog.hu/2015/11/05/ha_ramutatsz_az_mtva_hulyesegere_a_te_fejed_verik_be?full_commentlist=1#c28507912 , ezt írta:
anblokk .... aaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh

MrZed001 2015.11.06. 23:10:20

@hobbitroll:
Úgy jön össze a vízvezetékszerelő az LCD TV-ddel, hogy akár a szerviznek adsz egy megbízást a hibás kijelző/alaplap cseréjére, úgy a vizesnek meg hogy javítsa ki a csapodat.
A vizes nem kapott ekkor felhatalmazást az LCD TV-d cseréjére, akárcsak a szerviz a HDD-d cseréjére.
A többit meg ha el se olvasod, még annál is nagyobb ökör vagy, mint amit a neved sugall.
Ennél már tényleg csak akkor tudsz mélyebbre süllyedni, ha annyira szerény szellemi színvonallal áldott meg az isten, hogy nem tudod beismerni ha tévedtél.
Na az tényleg az alja mindennek ...

Taxomükke (UK) 2015.11.07. 00:37:30

A szervíz hosszú í.
Ezzel szemben a szerviz rövid i.

Dikusz 2015.11.07. 08:50:05

@Taxomükke (UK): igazad lehet, nagy kár. hogy erre még senki nem gondolt. :D:D:D:

Dikusz 2015.11.07. 09:50:59

@hobbitroll: az tényleg nagyon idegesítő, ha valaki úgy használ idegen szavakat, hogy nem érti a jelentését, az meg még jobban, ha olyankor használja azokat, amikor van magyar megfelelője is.
Az ékezet nélküli írogatás engem is idegesít. Azt még elfogadom, hogy van amikor nem lehet, mert mondjuk okostelefonon ír, de olyan nehéz beszerezni magyar billentyűzetet, ha már külföldről írok? A cask meg stb szavak meg nem hiszem, hogy nem javíthatók (nem csak egy hozzászólónál láttam). Lehetne még tovább ragozni (tudnék még én is párat idézni), írás közben mindenkinek jutnak eszébe még szabályok.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 09:52:33

@Dikusz: "Szerintem direkt így írta"

Hilda szokta rosszul írni a címet is. Nincs joga direkt se rosszul írni. Egybitesek eltanulják. Most akkor lehet találgatni, mikor írja direkt rosszul, mikor tanulatlanságból.

@MrZed001: "Amúgy pedig, a te adatod, a TE TULAJDONOD !
Jogosulatlan adatkezelés, adatlopás, visszaélés elektronikus adatokkal, elektronikus rendszer működésének gátlása ..."

:)) Viccelsz. Ha félted az adatodat, ne add oda. Töröld le, formázd a lemezt. Ha meg éppen a lemez romlott el, így jártál, egy kalapáccsal pusztítsd el, és vegyél másikat.

Van olyan progi, ami minden adatot titkosítva tart a lemezen.Bútoláskor jelszót kér.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 09:56:34

@Dikusz: "idegesítő, ha valaki úgy használ idegen szavakat, hogy nem érti a jelentését"

Hajaj! Hát még ha a magyar szavakat is így használja...

"Az ékezet nélküli írogatás engem is idegesít."

Engem is. Sokszor átugrom. De van, amikor elnézem a kommentelőnek, mert különben jókat ír.

Én megtisztelem a többieket azzal, hogy nem rejtem el a mondanivalómat hibás írással.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.07. 10:02:42

@atpijkamo: az bootkalapáccsal könny-edény feltörhetõ. Ált., akik végbe tudják vinni az írtakat, nem tipikus szerwasser-látogatók. Én pl. még 1et se láttam belürrü. Ami 10 évente ell romlik, kidobom (megtartom).
@Dikusz: engem meg az idegesít, h nem fogjátok fel arcotokkal, hogy a magyarul írás záloga nema billentyúzetre felvitt betúk függvénye. Nekem soxor az alieneredetú szó jön nyelvemre, tudálékos sznob vagyok? A pro-ság átka. Te pro vagy?
:D

Dikusz 2015.11.07. 10:08:31

@atpijkamo: tényleg van olyan, hogy a hozzászólás tartalmáért el lehet nézni az ékezetek hiányát.
Az már eléggé zavaró, ha jópofizásból, írják pl.: 1szerű, egyxrű, stb. Rég olvastam a "Magyar helyesírás szabályai" c.könyvet (mondjuk régen sem sokat). Nyilván vannak olyan szabályok. amik változtak. Azt gyakran látom, hogy egy ember helyett 2 embert írnak. Számomra furcsa így olvasni, de lehet, hogy éppen ez a szabály változott.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 10:15:26

@ide nem jöhet csak úgy be: "nema billentyúzetre felvitt betúk függvénye"

Most meg kellett néznem a billentyűzetemet, hogy magyar vagy angol, mert fejből nem tudom. (Megnéztem, USA) Nem tudok vakon gépelni, de a magyar ékezetes betűket már megjegyeztem. Nem egy ördöngösség.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 10:20:07

@Dikusz: Akkor lehet hogy én is idegesítelek, mikor kiejtés szerint írok.
"megmongya a tutit"
Ilyenkor azt hangsúlyozom, hogy ez itt a beszélt nyelv leképezése karakterekre. Szlengben beszélünk, nem irodalmi nyelvben.

hobbitroll 2015.11.07. 10:57:45

@MrZed001: Megkérdeztem. Kiderült, nettó baromság amit írtál. A gar.leveleken nem véletlenül van rajta, hogy a szervizbe leadott eszközökön tárolt adatokért felelősséget nem vállalnak. Azért lehet ezt leírni, mert szabályos (törvényes, ha így jobban tetszik). Ha biztonsági másolatot/mentést akarsz az adataidról, azt neked kell megoldanod (ha tudod, ha nem, akkor keresel-megfizetsz valakit aki meg tudja csinálni), mielőtt szervizbe vinnéd a készüléket. A másik pedig -szoktam mutatni ügyvéd ismerősömnek a homárt, jókat szokott derülni a vadászokon is, meg néhány hozzászóláson- az, hogy adják vissza x időre ... hogy mondjam ... a röhögött, az túlzás, de nevetett a felvetésen. Ilyen sehol a világon nincs (és nem is lesz, mert nem valószínű, hogy visszavinnék)
ps: ne válaszolj -nem látom, nem is érdekel mit írnál-, akinek annyi esze van mint neked, marad tiltólistán.

hobbitroll 2015.11.07. 11:10:04

@Dikusz: "ha jópofizásból, írják pl.: 1szerű, egyxrű,"
Én azért írok ilyeneket, mert zöld vagyok. Sőt, sötét zöld. Spórolok az elektronokkal.
5let, hal6atlan, meg6ó, 1x1, még1: kevésbé terheli paksot :P
ez pedig Hilda miatt van: bißem-baßom, eßem-faßom, (aki tudja mit jelent az ß, annak jó, a többi kérdezze gugli traszlét@) csak nem tilt ki ezért :)
@ : at, kimondva et, tehát gugli transzlétet, látod, ott is spóroltam 1 egész karaktert. Az 8 bit! Pár év, és megspóroltam egy közepes hosszúságú releváncs komment beküldését! Nem kellett érte letörni 1@len (höhö, egyetlen, látod mennyivel rövidebb?) ágat sem! Paksot le lehet kapcsolni 1 milliomod másodpercre! Csökkenti a zózonréteg vastagságát, ráadásúl atomcsapás ellen is véd, és még az orromat is tisztíccsa :P

hobbitroll 2015.11.07. 11:13:51

@Dikusz: "mert mondjuk okostelefonon ír"
Ezt ugye nem mondod komolyan? Okos (de még buta) telefonon is lehet ékezetes betűket használni. Androidra HJE (ha jól emlékszem, látod-látod, lehet nem is kell éveket várnom :P) a swift key már egy ideje ingyenes (én barom megvettem még korábban pénzért, de ez már az én bajom)

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.07. 13:08:31

@hobbitroll: ezzel most a saját bénaságodat bizonyítod. Te is tudod, hogy rááll az agy és annak tükrében értelmezed. Ez olyan, mintha elmennél Erdélybe, más az ottani magyar is, de meg lehet szokni. Ha valaki nem magolta az anyanyelvét, hanem aggyal látja a szótöveket, összefüggéseket. Az ékezetnélküliséghez még ennyi agymunka sem kell.

Dikusz 2015.11.07. 13:47:28

@atpijkamo: dehogyis idegesítesz ezzel, pont ezek férnek bele a tartalom miatti elnézhetőségbe. Sokan használják itt is a blogon, jót lehet derülni rajta, csak ha túlzásba viszik, az néha fárasztó tud lenni. Írtam már én is így hozzászólást, bár lehet annak a tartalmába nem illett bele. Nem szólt senki érte, lehet nem is volt érdemes.
Saját magamnál meg azt veszem észre, ha visszaolvasom a hozzászólásomat, túl gyakran használom a hogy, is, és szavakat. Meg néha kilométer hosszú mondatokat írok. A helyesírás ellenőrző meg több szót is hibásnak jelez, pl. az egyetértek-et.

Dikusz 2015.11.07. 14:02:31

@hobbitroll: hirtelen a nekem írt hozzászólásodat eggyel feljebb kezdtem olvasni, amiben az van benne: nettó baromság, amit írtál. :)
Ahogy nézem, egyes részei valóban azok. A bißem-baßom meg kifejezetten jópofa. Lehet ilyen beillesztéseket kéne írnunk, tiszta skandi-rejtvény lenne a megfejtése. Ezzel még az unalmas posztokat is fel lehetne dobni, vagy eszperente nyelvet használni. Talán ezért sem tiltanának ki.
Már akkor tudtam, hogy előbb jött el az idő elötti +buggyanás számomra, mire leírtam ezt az okosnak szánt megjegyzésemet. Úgy emlékeztem valaki így írta, le de utána már nem olvastam. Nincs okostelefonom, nekem már minek is, ennek a hozzászólásodnak a második mondatát már nem is értem (de). :)))

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.07. 14:46:06

@Dikusz: dickensi kilóméterek. Szûk szókinccsel.

MrZed001 2015.11.07. 14:55:12

@atpijkamo:
"Ha félted az adatodat, ne add oda."
Ha nem adod oda, hogy cserélik ki az alaplapot ?

"Töröld le, formázd a lemezt."
Nem akarom törölni, hisz kell az adat.

"Van olyan progi, ami minden adatot titkosítva tart a lemezen.Bútoláskor jelszót kér. "
Én is tudom, pl TrueCrypt, használom is.
DE, és itt a nagybetűs DE, ez nem ELVÁRHATÓ magatartás. Egy Marikanéni ezt nem tudhatja, sőt neki nem kötelessége tudni róla. Meg az XY celebpcsának se. Meg egy szakácsnak se.
De még egy katasztrófavédelmi szakembernek se. Milyen szép is lehet, ha beadja LCD cserére laptopját, és minden adata elvész ...

Ismétlem, ha az autódat beadod a szervizbe, akkor elvárod, hogy ugyanazt a kocsit kapd vissza, vagy elég egy "hasonló" is ?

@hobbitroll:
Gratulálok az ügyvéd ismerősödnek. Kérlek írd le a nevét, hagy tudja mindenki kihez NE forduljon ha IT eredetű problémája lenne.
Erről mindig az a megtörtént sztori jut eszembe, amikor illegális programok miatt idézték be az ipsét, az vitte az ügyvédjét is magával, majd az ügyvéd félrehívta ügyfelét félidőben, hogy akkor mégis hova tört be ? (szerzői és SZOMSZÉDOS jogok megsértése volt a vád ugyebár)

Csendbe jegyzem meg, hogy egy cég mit hazudik a garancialapján, amúgy mellékes.
Voltak már ebből is bődületes nagy beégések.
De a legviccesebb az volt, mikor egy poénos dolgozó az egyik (nyomtatott fecni az egész) garijegyet kissé kiegészítette saját soraival, pl: az ügyfél köteles a gyártó alkalmazottját orálisan kielégíteni annak kérésére (később ugyanezt egy netre kitett ÁSZF-be írta be egy internet szolgáltató poénos dolgozója).
Felvilágosításul bamba barátom: a garijegy NEM szerződés (mely két fél által köttetett, és közösen elfogadott, hisz nem is látod amíg meg nem vetted a készüléket).
A tulajdonjog, pedig marad tulajdonjog. Ha te lemondasz róla, ám legyen, meg is érdemled.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 15:00:15

@MrZed001: "Ha nem adod oda, hogy cserélik ki az alaplapot ?"

Öööö... az alaplapon nem szoktunk tárolni adatokat.

"Nem akarom törölni, hisz kell az adat."

Akkor majd a szervzesek fogják törölni, az miért jobb? Mentsd le szépen!

"Egy Marikanéni ezt nem tudhatja"

Egy Marikanéni nem is fog gecizni a titkos adatai miatt.

"elvárod, hogy ugyanazt a kocsit kapd vissza"

Nem. Én egy rosszat adok be, nem akarom UGYANAZT visszakapni.

AtiSnatch 2015.11.07. 15:01:58

.... .._ .___ . .... .. ._.. _.. ._ <-- Ezt miért nem fogadja el nicknévnek? disc krimi náció!

MrZed001 2015.11.07. 15:06:58

@atpijkamo:
"Öööö... az alaplapon nem szoktunk tárolni adatokat."
Akkor minek cserélik alaplap cserekor wincsit is ?

"Akkor majd a szervzesek fogják törölni, az miért jobb? Mentsd le szépen!"
Miért kellene alaplap, LCD, CD/DVD író cseréhez menteni?

"Egy Marikanéni nem is fog gecizni a titkos adatai miatt."
Marikanénit is érhetik sérelmek az ellopott adatai miatt. Elmentett banki jelszó? Személyiséglopás? Ne kelljen már újra felsorolnom ! Le is írtam már 1x, tanulj meg olvasni, meg van elég fantáziád neked is kitalálni mi mindent tudsz tenni egy ember teljes adatmennyiségével.

"Nem. Én egy rosszat adok be, nem akarom UGYANAZT visszakapni. "
Tééényleg ? Szóval akkor neked az is jó, ha ugyanaz a típus a visszakapott kocsi (kuplungcserére adtad be), évjárat sem érdekel (hogy épp 5 vagy 9 éves), meg a színe sem, kiégetett bőrülés se zavar, meg a többi alkatrész állapota (széthajtott motor) se ?!??
De jó neked :DD LOOL :DD valami igen erőset szívhattál.

RedWing 2015.11.07. 18:29:19

@MrZed001: Nekem amúgy tetszenek az eszmefuttatásaid, de egy apró hibán nem tudok túllépni...
Tegyük fel, hogy szervizbe viszed a géped kijelzőcserére. Kicserélik ugyan, de a vinyóval együtt. Te bepereled a szervizt a fent felsoroltak valamelyikéért. Eddig ugye tiszta sor. Viszont itt jön a buktató:
Hogyan fogod HITELT ÉRDEMLŐEN bizonyítani a bíróságon, hogy az általad állított adatok tényleg a gépen voltak?

MrZed001 2015.11.07. 19:32:15

@RedWing:
1, amikor veszed gépet, kapsz ám számlát(/szállítólevelet cégként) is róla. Jobb helyeken azon szerepel a sorozatszám is benne lévő alkatrészenként (ha nem, kérd írják rá, semmibe sem kerül). Ez maga már bőven elég.
2, op. rendszerből is le tudod kérni wincsi sorozatszámát, elég egy HDD Sentinelt indítani (ahol amúgy egyéb pl SMART adatok is lementhetők, wincsi specifikusak)
3, körbevideózod a gépet, megy, leállít, becsomagolási videó, ebben a csomagolásban küldöd be futárral. (Igen, én amit kapok mindenről csinálok kicsomagolási videót a biztonság kedvéért. És volt már amikor feltettem YT-ra privátra, elküldtem linket feladó pimasz cégnek, hogy így törötten érkezett, ha próbálkozni mer nyilvánossá teszem, kiteszem FB és még be is perelem ... másnap jött is a csere)
Tehát azt, hogy a wincsi ki lett cserélve másikra, pofon egyszerű bizonyítani ... nekünk, akik értünk hozzá. Marcsi nénit úgy copatja szerviz ahogy akarja. Ott már tényleg csak a bíró józan eszén múlik, hogy beveszi-e a szerviz kamu dumáját az öreg lány által üresen visszaküldött wincsis gépről. Habár, ha ez egy céges gép (nem véletlen példálózok a katasztrófavédelem egy gépével, katasztrófatervekkel, speciális szoftverekkel), ott azért lesz kolléga aki alátámassza.

Amúgy jártam olyan normális laptop szervízben, ahol szépen előttem megbontották a gépet, kivették a wincsit, betették antistat szatyor és átadták nekem.
EZT tartom elfogadható eljárásnak, ha szervizelni kell.
És olyan is volt, hogy mivel egyértelműen alaplaphibás volt, és garis, ezért hozott egy ugyanolyat (zsír új dobozból, nem hátul Jouzsika által 10 darabból összemókolt), előttem áttette a memóriát, wincsiket, DVD írót a másikba, elindít, megy, megírta papírmunkát, garancia 0-ról újraindul, és mosolyogva távoztam.
EZT is elfogadható eljárásnak tartom.
De sokan amit művelnek (kontárkodnak) szervizelés címszó alatt, azt nem.

RedWing 2015.11.07. 19:40:55

@MrZed001: A kíváncsiság kedvéért előkerestem pár céges számlát. Perifériákról egy betű sincs benne (most ugye laptopról beszélünk). Ellenben a fenti felsorolás még mindig nem tudatja velem, hogy miként bizonyítod az adathordozón tárolt adatok meglétét/hiányát?

MrZed001 2015.11.07. 19:55:05

@RedWing:
A wincsi cseréje önmagában bizonyítja.
Ha extra wincsit kérsz, akkor alapból ott a számlán. Szállítólevélen több infó is szokott szerepelni.
És kérni nyugodtan lehet, hogy a számlán részletezve legyenek a beépített alkatrészek gyáriszám szerint.

RedWing 2015.11.07. 21:43:46

@MrZed001: "A wincsi cseréje önmagában bizonyítja."
Mit? Hogy milyen adatokat tároltál rajta? Ne röhögtess...
Bizonyítod, hogy winyót cseréltek. Kapsz érte mondjuk 50 ezret a bíróságtól kártérítés gyanánt (tudom, lehet fél millás ssd volt...). No de továbbra sem tudod bizonyítani, hogy milyen adatokat tároltál rajta, így azért kártérítést sem fogsz kapni..
Így meg mi értelme az egész hercehurcának? Főleg, hogy az itthoni bírósági ügymenetek sebessége mellett, mire érdemben foglalkozni kezdenének az ügyeddel, a cég jogutód nélkül megszűnik..

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.08. 07:28:42

En igenis az alaplapon szoktam tarolni a dogokat. Aki nem hiszi, az nagyonbuzi. Es hitelt erdemloen az. A tet eleg nagy. Az a baj a felkapott posztok kommentjeivel, hogy nem tudjuk hol kell leallni. Mar csak korbe-korbe megyunk.

♔bаtyu♔ 2015.11.10. 14:31:45

Igen, itt nincs miről beszélni, kerülni kell a Lenovo-t. Egyébként nagyobb értékű dolog vásárlása előtt mindig érdemes pár percet szánni arra, hogy van e üf., mikor veszik fel a telefont, sőt, felveszik e, milyen a hangnem. Mail-os "cégek" eleve kihullanak. Internetes vásárlásnál is.

♔bаtyu♔ 2015.11.10. 14:35:53

@atpijkamo: Nyilván nem tudhatod, de ma már a szerviz-szolgáltatások szerves része az adatmentés, kérés nélkül is. Természetesen ennek díja van, tehát meg kell kérdezni.

A szervizesnek pedig "nincs" Marika néni", az összes gépen induláskor kizárólag fontos és titkos adatok vannak. Igen, egy alaplap cserénél is az adatmentés az első.
süti beállítások módosítása