Az említett szervíz a TMX, a cég pedig a Lenovo. A Homár archívuma alapján jót tenne a megítélésének, ha több kapcsolata lenne a Telemaxszal.
Sziasztok!Változtatás nélkül, nevem nélkül közölhető, ha Ti is úgy érzitek, hogy egy egészen kicsit csiszolhattak volna még a válaszon! :)Ezt írtam nekik:Kedves Helpdesk!
Szeretnék kritikával élni, a szervizük (TMX) a legborzalmasabb, embertelenebb, amit én valaha is láttam. Az egyébként teljesen jó véleményem a márkáról egy csapásra lerombolódott, magam soha többé nem veszek Lenovo laptopot! Sőt, mindenkit erre fogok biztatni a környezetemben - mindezt a szerviz hozzáállása miatt.
Elérhetetlenek, nincs élő telefonos ügyfélszolgálat, a kérdésekre nem válaszolnak, és az is több mint egy hónapig tartott, hogy írjanak egy sms-t, további várakozásra kérve! Személyesen másfél órát vártam, ülőhely nélkül, a pultok nem üzemeltek, vagy háromnegyed órát foglalkoztak egy problémás ügyféllel, gyerekkel, idősek, terhes anyuka álldogált órákig!
A konkrét problémám, hogy kértem az adataim lementésének lehetőségét, mert a gépet javíthatatlannak nyilvánították nagy sokára. Elsőként a gépet nem találták, most pedig az adatok nincsenek meg. Több mint egy hete azonnali visszahívást ígértek, azóta SENKI NEM VOLT KÉPES FELHÍVNI, az ügyfélszolgálat ELÉRHETETLEN!
Kíváncsi vagyok, hogy mikor kapok értesítést az adataim hollétéről! Várom már nagyon! Botrányos, balkáni ügyfélkezelés, méltatlan egy jó hírnévre törekvő cégnél - szerintem.
üdv:
R.
A válasz:
Tisztelt R.,
Elnézését kérem a késői válaszért. Fontos tudni, hogy acszervízzel sok kapcsolata sajnos nincs a cégneknek. Már jeleztem a cég felé a történteket.
Igyekszünk tenni az ellen, hogy ne történjen több ilyen.
Megértését köszönjük.Lenovo Support "
Biyadhoo 2015.11.06. 09:14:48
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:15:00
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A cím végén van egy szótag ismétlés.
andand 2015.11.06. 09:16:47
Ezzel megelőzhető az adatvesztés és a saját adatokban való turkálás.
Tablet vagy telefon esetén dettó, amennyiben annyira használható, hogy be lehet kapcsolni: mentés, formázás, gyári helyreállítás és mehet a szervizbe.
Természetesen merevlemez hiba esetén ez nehezebb,.
CorsairS 2015.11.06. 09:17:24
andand 2015.11.06. 09:17:50
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:18:27
AtiSnatch 2015.11.06. 09:20:12
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:20:16
Terézágyú 2015.11.06. 09:26:15
Nem találják a gépet, amit beadott javításra, csak mondták, hogy javíthatatlan???
@andand:
"adatokkal teli gépet soha nem küldünk vissza. Ha használhatatlan (nem indul), akkor is merevelemez ki, lement, töröl és csak ezután kell elküldeni. "
Ez jó tanács, de használhatatlan :)
A normál felhasználó nem fogja szétszerelni a laptopját, kiszedni a vinyót, lementeni a tartalmát (hova? mivel?) és úgy elküldeni :)))))
Az viszont tény, hogy a fontos dolgokról MINDIG kell hogy legyen mentés.
kajo 2015.11.06. 09:32:22
andand 2015.11.06. 09:33:24
Félre ne értsetek, a posztoló jogosan reklamál, hogy mi van a gépével, de az adatai miatt már kevésbé jogosan, csak ha kimondottan vállalták (írásban), hogy lementik neki.
Terézágyú 2015.11.06. 09:39:11
"Keressen hozzáértőt. Ja, hogy az pénzbe kerül? Hát kérem, ha fontosak az adatok, fizetni kell... "
Hát éppen hozzáértőt keresett: egy szervizt :)))
Azért az már luxus lenne, hogy MIELŐTT javítani küldesz egy cuccot, keress valakit pénzért, aki ért a szétszereléshez, lementéshez... :) Akkor már egyszerűbb, ha ez a szakértő meg is szereli a gépet :)
"Félre ne értsetek, a posztoló jogosan reklamál, hogy mi van a gépével, de az adatai miatt már kevésbé jogosan, csak ha kimondottan vállalták (írásban), hogy lementik neki."
Hát nem azért reklamál, mert nem akarják lementeni, hanem mert meg se volt a gép... Tehát mondhatták volna neki, hogy itt van a javíthatatlan gépe, visszaadjuk. Ha adatmentést szeretne, akkor ennyiért és ennyiért vállaljuk.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:40:10
Az tuti, hogy adatot nem mentenék le gépről. Hol keressem? Hogy bizonyítom, hogy nem maradt mentetlen adat? Ez mindig a júzer feladata, ő tudja, mi kell neki, hova tette...
Azt mondtam mér, hogy a szerviz mindig rövid i?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:42:04
Tökéletes történet lehetne, van benne szerviz, elégedetlen ügyfél, gyerek, öreg, terhes anyuka, mégis szar.
Terézágyú 2015.11.06. 09:42:40
Nincs benne kutya.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:43:44
CorsairS 2015.11.06. 09:44:46
(És igen, direkt írtam egybe)
Terézágyú 2015.11.06. 09:46:47
ha igen, akkor nyilván más ember nem bonthatja ki, hogy kivegye a vinyót...
andand 2015.11.06. 09:48:31
"Az Ön további feladatai
Ahol megtehető, még a javítás megkezdése előtt:
2. menti vagy biztonságba helyezi a terméken lévő valamennyi programot és adatot;"
és
"Amire a jelen jótállás nem terjed ki
- adatvesztésre vagy adatkárosodásra;"
2015.11.06. 09:51:46
El ám! Én is ide járok művelődni! :))))
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.06. 09:53:07
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.06. 09:53:39
Eleve közröhej, hogy nincs telefonos ügyfélszolgálata egy ilyen cégnek. A munkájuk minősége meg...
andand 2015.11.06. 09:54:16
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 09:54:25
A szerviz mindig rövid i.
Egyébiránt az a véleményem, hogy Karthágót el kell pusztítani.
Manyecska 2015.11.06. 09:55:25
Terézágyú 2015.11.06. 09:55:25
Azért ezt te sem gondolod komolyan, hogy ha neked van egy garanciális (tehát ingyen javítandó) laptopod, amit nem tudsz bekapcsolni se, akkor hívsz valakit, aki PÉNZÉRT kibontja a (garanciális - tehát eddig kibontatlan) laptopot (nem eszik el ilyenkor a garancia? :), kiveszi a vinyót, a rajta lévő 200 megányi adatot átmásolja neked egy másik 200 megás vinyóra (amit te ugye kifizetsz szintén), összerakja, és akkor beviszed a szervizbe, hogy ott ingyen megcsinálhassák a garanciális laptopodat. Ha ez megvan, és minden oké, de azért történt adatvesztés, akkor újra elhívod az illetőt, aki pénzért visszamenti a laptopba az adataidat....
:)))
Szóval akár a lenovo írja ezt, akár nem - marhára életszerű :)))))
melaena 2015.11.06. 09:58:11
Akkor talan lesz idejuk valaszolni is,meg modorra tanitani a dolgozoikat.
Ja,hogy akkor az eves arbevetel 0,01 helyett 0,02 -t kell kifizetni a szervizes partnernek ?
Erre a support valaszra azt kell visszakerdezni, hogy akkor onok lenyegeben garancia nelkul forgalmazzak a termekeiket az orszagban?
További magyar hang 2015.11.06. 09:59:27
Nettó hülyének nézés. Ki szerződött le a TMX-szel, hogy a Lenovo hivatalos szervize legyen?
2015.11.06. 09:59:35
Én is. Egyszer hivatalos iratba azt írtam hogy "salynos" ezek miatt a barmok miatt! Még lyó hogy idellyében észrevettem! :))))
melaena 2015.11.06. 10:04:19
Pedig ez pontosan igy mukodik.
Semelyik szerviz nem fogja neked tok ingyen a windows temp mappajabol eloturni a
csaladi nyaralas fotoit.
Ha olyan elovigyazatlan voltal,hogy fontos adatokat egy helyen taroltal,akkor fizess,vagy igy jartal.
Sajnos ez mindenhol igy mukodik.
En peldaul szoktam segiteni a nem tul kozeli ismerosoknek is hardveres problemakban,de azt megmondtam,hogy szoftverest nem vallalok,mert az akkora szopas,hogy az 1 csoki/ ora ber meg viccnek is rossz.
Ha meg bemondom,hogy egy otos megkezdett orankent,akkor en vagyok a a szemetlada.
Dezsike 2015.11.06. 10:04:49
Terézágyú 2015.11.06. 10:10:15
"Semelyik szerviz nem fogja neked tok ingyen a windows temp mappajabol eloturni a
csaladi nyaralas fotoit."
NEM is erről volt szó.
Senki nem mondta, hogy ezt várnám el - szerintem a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait.
Terézágyú 2015.11.06. 10:12:28
"Ha meg bemondom,hogy egy otos megkezdett orankent,akkor en vagyok a a szemetlada. "
És nem vagy az?
rarabel 2015.11.06. 10:13:53
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:17:33
Egyébiránt az a véleményem, hogy a szerviz mindig rövid i.
Karthágót pedig el kell pusztítani!
KaTe 2015.11.06. 10:18:25
Dezsike: Aha. Kezdésképp mondjuk elég lenne, ha néhanapján az emberek lementenék az adataikat egy külső merevlemezre. Aztán majd lehet bonyolítani.
"Adataik" alatt pedig nem a filmeket értem, amiket ma már bármikor újra letölthetsz az internetről, hanem családi képeket, dokumentumokat.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:18:38
Egyébiránt az a véleményem, hogy a szervizt el kell pusztítani!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:21:53
... automatikus frissítéssel. Mikor véletlenül kitöröl egy pótolhatatlan fájlt, a változás automatikusan frissül egy szempillantás alatt, és örökre megsemmisül.
:)) Einstein. Egy 8 dolláros pendrájvra kimásolja, oszt csókomom.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:23:19
Terézágyú 2015.11.06. 10:27:18
:))))
Igen, egy ismerősömnek ellopták a laptopját, rajta a majdnem kész szakdogájával... Mondom neki: nem volt lementve pendrájvra? - Nem, minek. - Hát ezért...
Asszem azóta se lett diplomája, mert nem volt képes újrakezdeni a munkát...
És igen, a 200 megányi családi fotót nem érdemes egy laptopon tárolni...
Ez a mai generáció azt hiszi, hogy ebben a digitális világban minden örökre megmarad - holott egy papírfotónak, vagy egy kiprintelt szakdogának több esélye van a megmaradásra, mint a digitális verziójának...
PongLenis 2015.11.06. 10:44:47
Egyszeri júzernek a pótolhatatlan adat a nyaralási képeket, a minecraft játékmentéseit meg a jelszavak.txt fájlt jelenti, szerinted értene két szót abból, amit írtál? Egy dropbox fiók tökéletesen megfelelő erre a célra, ráadásul bárhonnan elérhető, és asszem 2GB-ig ingyenes.
Haladóbbak az egész rendszerüket fájlostól programostól két kattintással elmenthetik egy külsó vinyóra, majd ugyanekkora erőfeszítések árán vissza is tudják állítani.
Egyébként szervíííz előtt nem elég törölni a családi pornóképeket a D-meghajtóról, mert ezt még a 12 éves herpeszes Pistike is vissza tudja állítani egy ingyenes programmal, nemhogy egy szervíííííz. Törlés, majd többmenetes felülírás (mondjuk 7) esetén nagyobb eséllyel nem lesz közkincs, hogy anya és apa hogyan huncutkodott Korfun a nagyfaszú néger pincérrel.
Egysimaegyfordított 2015.11.06. 10:48:38
Manyecska 2015.11.06. 10:53:57
KaTe 2015.11.06. 10:54:31
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 10:56:01
Amikor megérkeztem az irodájába, az ajtaja nyitva volt, és tíz másodpercen belül rájöttem, hogy mi volt a probléma. James, a rendszergazdánk ott ült, a feje a kezében, a keze a térde közt, mintha éppen a világvégét siratná. Neil, az egyik frissen végzett programozó mellette állt, közömbösen nézte a képernyőt, amin ez állt: "format c:"
A történet vidám véget ér, MacGyver-ként megreparálják a rendszert.
www.ee.ryerson.ca/~elf/hack/recovery.html
Pár év múlva rendszergazda kollégám odaszólt hozzám: - Gábor, emlékszel arra... hogy is volt, mikor a félig kitörölt oprendszert egy gémkapoccsal és két fogpiszkálóval megjavították? És... izé... kinyomtattad?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 11:01:36
1. Ha a számítógépedet át kell rámolni másik asztalra / szobába, akkor ellenőrizd, hogy az asztal tele legyen plüss állatokkal, feljegyzésekkel és a gyermekeid fotóival, képeslapokkal, hiszen nekünk nincsen magánéletünk, ezért számunkra különösen kedves látni, hogy neked van.
2. Soha ne hagyjál a hibáról feljegyzést a géped mellett, hiszen nekünk természetfeletti képességeink vannak ezt leolvasni a sötét képernyőről.
3. Ha szerelő jön a gépedhez, azonnal menj el még a környékről is, hisz úgyis emlékszünk a cég mind a 300 gépének a jelszavaira kívülről.
4. Ha telefonálsz nekünk, akkor csak azt ismételgesd a telefonba, hogy mi az a munka, amit meg akarsz csinálni, azt viszont sose említsd, hogy mi az, ami megakadályoz a szándékodban.
5. Ha a rendszergazda sürgős mailt küld neked, akkor azt azonnal töröld anélkül, hogy elolvasnád, hiszen mi úgyis csak teszt üzeneteket szoktunk küldeni.
6. Ha az ebédlőben meglátod az asztalnál a rendszergazdát, azonnal menj az asztalához, s halmozd el a panaszaiddal a gépedről, hiszen ők csak a te kiszolgálásodra vannak, s ha jó étvágyuk lenne, az csak hátráltatna a munkádat.
7. A sürgős mail-eket mindig írd nagybetűkkel, a postmaster így észreveszi, és expressz továbbítja a rendszergazdának.
8. Ha este az otthoni gépeden a hiba üzenet azt mondja, hogy nincsen vonal, telefonálj a rendszergazdának, értünk mi a telefon vonalakhoz is, sőt távolról is meg tudjuk javítani.
9. Ha a rendszergazda azt állítja, hogy a monitorban nincsen festék patron, te csak bizonygasd, hogy márpedig van, és azonnal cserélje ki, mi imádjuk az ilyen szócsatákat.
10. Ha a rendszergazda azt ígéri, hogy azonnal jön megnézni a gépedet, akkor sóhajtozva kérdezd meg, hogy „nála hány hétig tart az azonnal”, hiszen imádja, ha így motiválják munka végzésre.
11. Ha a nyomtatod nem nyomtatja ki a dokumentumodat, akkor ismételd meg a printelést legalább hússzor, hiszen van, hogy a fekete lyukak csak úgy elnyelik a printer elől a biteket.
12. Ha a printer a húszszori ismétlés ellenére sem nyomtatja ki a dokumentumot, akkor küldd el a cég mind a negyven printerére, egyik majd csak kinyomtatja!
13. Meg véletlenül se tanuld meg a berendezések helyes nevét, mi pontosan tudjuk, hogy mit értesz az alatt, hogy ez a herveli nem működik.
14. Sose használd a program beépített helpjét, az úgyis csak az agyatlanoknak meg a hülyéknek lett írva.
15. Ha az egér madzagja zavarja a billentyűdet, akkor tedd bátran a monitor talpa alá, az egér vezetéke minden további nélkül ki kell bírja a monitor 20 kilós súlyát!
16. Ha a szóköz billentyűd nem működik, nyugodt szívvel hibáztasd a tegnapi Explorer verzió frissítést.
17. A billentyűzet egyenesen imádja a sütemény morzsákat, és a Coca Colát!
18. A rendszergazda magyarázataira nyugodtan mondjad, hogy „nem értek egy szót sem ebből az egész számítástechnikai hülyeségből”, mi imádjuk, ha a szakértelmünket hülyeségnek nevezik!
19. Ha a printerben kifogy a festék patron, akkor hívjad a rendszergazdát, ugyanis a cseréje olyan nehézkes és szakmai felkészültséget kívánó munka, hogy a Hewlett Packard is csak azoknak a mérnököknek ajánlja hozzákezdeni, akiknek meg van a doktorátusuk kvantum fizikából.
20. Ha a számítógéped elromlik, akkor a titkárnőddel telefonáltass nekünk, szerintünk a Te géped hibájáról élvezet egy olyan személlyel csevegni, akinek fogalma sincsen róla, hogy mi nem működik.
21. Ha e-mailen keresztül kapsz egy 2,5GB méretű videofilmet, akkor feltétlenül küldd el a cég összes mail címere, csatolt fájlként. Nekünk bizony hatalmas tároló kapacitásunk van, s az sem zavar senkit, hogy ha a hálózat ettől lelassul!
22. Ha valami technikai kérdésed van, akkor semmi esetre se jegyezd meg a választ, hanem kérdezd meg újra minden alkalommal, legalább 10 szer egy héten belül.
23. Mivel a rendszergazda úgyis annyira elfoglalt, így inkább állj neki magad megjavítani a gépedet, nekünk külön öröm a Te baklövéseidet javítgatni, s közben azon tűnődni, hogy mi okozhatott ilyen jelenséget.
24. Soha ne ismerj be semmit. A legjobb védekezés azt mondani, hogy „egyszer csak elsötétült a képernyő”.
lcsaszar 2015.11.06. 11:02:05
- Mancika, nem emlékszik, hogy hol vannak az ügyfél adatai?
- Asszem a raktárban a középső polcra tettem, de a takarítónő letörölte...
lcsaszar 2015.11.06. 11:10:11
Én meg azt szeretem, hogy " nem jó a számítógép", mindegy, hogy egy flash animációt nem tud lejátszani, vagy nincs bekapcsolva a monitor. Ha visszakérdezel, hogy mi nem jó, az a válasz, hogy nem tudom, nem értek hozzá.
Terézágyú 2015.11.06. 11:26:44
"Egyébként szervíííz előtt nem elég törölni a családi pornóképeket a D-meghajtóról, mert ezt még a 12 éves herpeszes Pistike is vissza tudja állítani egy ingyenes programmal, nemhogy egy szervíííííz. Törlés, majd többmenetes felülírás"
Szóval akkor egy ingyenes/garanciális javítás előtt költsünk rengeteg pénzt arra, hogy egy biztonságtechnikai szakemberrel töröltessük/mentessük le a személyes dolgainkat a laptopról... :))))))
És külön borravalót neki, hogy a törlés/mentés közben ki ne mentse ezt saját magának, hogy később zsarolhasson vele :))))
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 11:45:12
Jólvanbaszdmeg. Ilyenkor mindig nagy erőt kell vennem magamon, hogy tovalendüljek. Bár igaz, hogy gyakorta van összerendelve szerwater és adott laptopmárka, ~¤¤¤ mégsem a branddel kellene összekapcsolni a szerwater színvonalát ¤¤¤~! Nem lehet elégszer elmondani, idióták? A márka attól lesz jó vagy szar, hogy mennyire, miként, hányszor hibásodik meg mondjuk, itt a szerelő(közeg) a szar. Nem fogodfelgeci? Értem, hogy a mai ember nem szegmentálja szarrá a világot, hanem egy, nagy masszát, az őt elviekben kiszolgáló szolgáltatást látja, abban gondolkodik, így együvé tartozik gép és annak ember, azoknak pedig mentális körítése. Holott nem, nem egyenlőek.
PongLenis 2015.11.06. 11:46:02
ideális hangyászsün 2015.11.06. 11:46:14
melaena 2015.11.06. 11:51:05
Jezusom!
Azonnal csokkentsd (vagy noveld) az adagodat.
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 11:52:33
Ezt nem hiszem el. Legalább ha egyenhülyék vagytok nem lehetne a verbális betanultságokon picinykéket változtatni? Hogy neőrüjjünk meg itt mi? Nemmegy, világos. Lehet igazad ennek ellenére is, de ezt ne. Azt terjeszd, ami van, ne pedig a hülyefejedben egymemosódott masszátköszi.
A nemválaszolásért valóban fejlevágás. Aha, azt miért érzem, hogy ha te lettél volna az a 45 perces, akkor - másfél óra, hülyevagy? ja, ezt már kifejtettem, hogyigen - szóval akkkor nem született volna meg ez a poszt? A többiek posztja meg hol van? Terhes anyuka meg.. nemhiszem el level 2.
"Elsőként a gépet nem találták" Ez elég lül, abszurd-féle.
" Több mint egy hete azonnali visszahívást ígértek" Nem tudom kell-e magyarázni a magas lültartalmát ennek itt.:D Mégis: mikorra esett le, hogy az azonnaliság hát, mostmár így nem teljesült?
Válaszuk részben jogos, részben bosszantó, hogy nem derül ki belőle sokmindensemmi. Milyen adatok ezek, mi? Pótolhatók vagy nem? Melyik cégre gondolhatott feltörekvő alatt a poszter? A laptopgyártót ne keverje bele.
Manyecska 2015.11.06. 11:53:30
PongLenis 2015.11.06. 11:55:41
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 12:04:16
@Terézágyú: "Nem találják a gépet, amit beadott javításra, csak mondták, hogy javíthatatlan???"
Mér', te meg tudsz olyat javítani, amit nem találsz? Na ugye.:D
"Azért az már luxus lenne, hogy MIELŐTT javítani küldesz egy cuccot"
Ja, de házvásárlás előtt is ott a jegyző, üdvégy minimum, szóval fizetsz, hogy utána mégtöbbet fizethess. Vagy vársz, hogy aztán egy új szinten mégtöbbet várhass. Van ilyenekre példa ezer. Ált. minden közösségben megvan a kinevezett geekgyerök, akit ilyenkor mindig megtalálnak, egyébiránt viszont a háta megett jól szánalmasnak találják. Tipycal. Ha mégsincs, akkor szerwateres posztok megjelenése várhatto.
@atpijkamo: anyám újrahuzatta a gépét valami sráccal. Megbízik benne nagyon, csinálja. Elfelejtette mondani számára, hogy adatokag lekék menteni, a srác meg persze formázott mindent, holott csak lassult a gép, vírus nem volt rajta. 1, minek formázni (csakazt tudja?), 2, miaszarért nem gondol ilyenre az ügyfél helyett is. Én megcsináltam volna a családi fotók megtartásával is, de hát már mindegy. A bizalom nem mindig a szagértelem irányába mutat.
J. Mutzenbacher 2015.11.06. 12:15:04
Terézágyú 2015.11.06. 12:15:48
"Nem? Azt meg ne mondd már, hogy a mentést se tuggya senki egyedül, mer ha igen, akkor gyorsan hívnom kell valakit"
Bocs, de egyrészt egy NEM MŰKÖDŐ gépről kellett volna kimenteni valamit. Vagyis szétszedni a gépet, kiszedni a vinyót stb. stb.
EZT pedig nem tudja megcsinálni akárki.
Másrészt azt az ingyenes programot sem tudja esetleg bárki használni...
Az a baj, hogy egyrészt közlitek, hogy a júzer olyan hülye, hogy nem tudja megmondani, hogy a monitor nincs-e bekapcsolva, vagy csak egy videót nem játszik le a gép, számára "rossz a gép" - ugyanakkor meg elvárnátok, hogy ilyen szuperkitörlő programokat használjon...
hobbitroll 2015.11.06. 12:20:56
@Terézágyú: "a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait. "
Pedig ezt szokták. Ezért sem vállalunk be adatmentést. Volt, hogy megpróbáltuk, megbeszéltük hol vannak az "adatai" (fotók, filmek, játékok, ezekhez képest elenyésző számú doc/xls ... kib*fontosch .. ehh), lementjük, jön, örül, keres valamit, nem találja, hőbörög hogy nincs meg, aztán kiderül, hogy "nem is az a neve; nincs az előre megbeszélt helyeken egyikén sem", de ettől még "mi" vagyunk a hülyék, mert miért nem túrtuk végig az összes könytárt a kib*szott hdd-jén, hátha van ott valami nem odaillő. Hát nem, szopjon vele aki akar.
kiskár 2015.11.06. 12:21:53
Nemrég vásároltam egy laptopot, és pont a szerviz miatt kizártam a lenovo márkát, pedig lett volna nekem tetsző verzió. Rohadjon meg az ilyen cég, megérdemelné, hogy ne vásároljanak tőlük, de sajnos még akad vadász.
Terézágyú 2015.11.06. 12:23:54
""a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait. "
Pedig ezt szokták."
Akkor ezt kell mondani nekik, hogy NEM.
És nem azt, amit a levélben szereplő szerviz kommunikált, hogy "nincs meg a gép", meg "nincsenek adatok".
hobbitroll 2015.11.06. 12:25:03
Tápegység és az ügyfél
TechSupport: Hallo, miben segíthetek?
Ügyfél: A számítógépemben füstöl a hálózati tápegység.
TS: Akkor sajnos ki kell cserélnie a tápegységet.
Ü: Nem kell! Csak meg kell változtatni az ini állományokat.
TS: De uram egyértelmű, hogy a tápegység hibás. Ki kell cserélni.
Ü: Semmi esetre. Valaki mondta nekem, hogy elég megváltoztatni az ini állományokat és rendben lesz. Én csak azt akarom öntől, hogy mondja meg a helyes parancsot.
Tíz perc intevzív magyarázat után sem értette meg az ügyfél a probléma lényegét. A TS munkatárs már nem állta meg, hogy ne ''feleljen''.
TS: Sajnálom uram. Általában ezt az ügyfeleknek nem áruljuk el, de létezik egy nem publikált DOS parancs amely megoldja ezt a problémát...
Ü: Tudtan én!
TS: A config.sys végére írja be a következő sort ''LOAD NOSMOKE.COM'' és minden normálisan fog működni. Utána értesítsen mi a helyzet.
Kb. tíz perc múlva.
Ü: Nem müködik. Még mindig füstöl.
TS: Renben. Milyen verziószámú DOS-t használ?
Ü: MS-DOS 6.22
TS: Akkor ez a probléma. Ez a Dos verzió nem tartalmazza a NOSMOKE.com-t.
Kapcsolatba kell lépnie a Microsoft-al, és kérni tölük upgrade-t. Majd értesítsen, hogy sikerült.
Kb. egy óra múlva.
Ü: Ki kell cserélni a tápegységet.
TS: Miért?
Ü: Hát felhívtam a Microsoftot és a technikusnak elmontam, hogy ön mit mondott. Utána a tápegységröl kérdezgetett...
TS: És mit mondott Önnek?
Ü: Azt mondta, hogy a tápegységem nem kompatilibis a Nosmoke.com-al.
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 12:25:23
@Hóhér az utolsó barátod: hogy jön ide a Samsung magánélete? Írhatnál bővebben is erről a munkájukról, meg nincstelefon, meg az egészről. Ne hülyéskedj már, hogy egy esetleges kimenetel (elrombulás -> szerwater) silánysága miatt kerülöd a márkát. Ez számomra felfoghatatlan. Különben is, ha jót veszel, annál kevesebb eséllyel következik be ilyesmi. Ne legyél már fogyasztó, nézd a józan észtet.
@Terézágyú: 200 Megalül. Jó problémakörre világítasz rá. Azonban az tehnikai átlagműveltség szintje a nemöregek és néhány középkorú körében is növekedést mutat, így többeknek fér bele az önálló mentés, akár környezetük okán is, mintha mondjuk egy 15 évvel ezelőtti szinten téblábolnánk.
"Senki nem mondta, hogy ezt várnám el - szerintem a poszter sem ezt várta el, hogy automatice és ingyen lementik a cuccait."
Tudod hol van egyébként a gond? Megint csak a gondolkodáshoz lyukadok ki: eleve: kölcsönadja, valaki más kezébe a cuccot és bízik. Oké, hogy vannak kijelölt(nek hitt) medrek szolgáltatás esetén, de komolyan, nem tanult gyerekkorában sem, az élete során semmit? Úgy értem, hogy marketing ide, szolgáltatási leírás oda, mégis csak a fent vázolt alapszituáció, ami van. Ha meg felhívom ilyesmire a figyelmet, én vagyok a negatív. Nekem ne sírjon senki, mert kisütöm a szervezetjét pozitív anóddal, oszt füstölöghet a 400V egyenáram által.
"minek" - a természet szelektál (a ilyen ne menjen egyetemre). Ez önmagában is szomorú, amit tovább fokoz, hogy általában egyáltalán semmit nem tanulnak még ekkora volumennél sem aembik, s megint belépnek a "minek"-jeikbe. Hány éves a kommentben forgó gyerek?
@melaena: létezik középút is. Egy átlaguser átlagWindózját átfésülni meg nem nagy ujjgyakorlat. És ebben már benne van az is, hogy olyan helyekre is gondolsz, amiket ő nem ismer vagy elfelejtett. Csoki lülfaktor.
@Dezsike: a sohával óvatosabban. Van pár szkenárió a fejemben, amik által bizony eltűnik az. RAID is túl van hype-olva picikét. Haszna van, de gondolkodni nem fog helyetted.
@rarabel: :DDD
@lcsaszar: "nem tudom, nem értek hozzá, de ahogy elnézem te sem, na szevasz"
Terézágyú 2015.11.06. 12:29:36
"Tudod hol van egyébként a gond? Megint csak a gondolkodáshoz lyukadok ki: eleve: kölcsönadja, valaki más kezébe a cuccot és bízik. "
Hát, ezt tette :)
Mások meg mosolyognak az emberekre, és elvárják, hogy "őszinte részvétezzen"...
:)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 12:30:30
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 12:36:34
@atpijkamo: jacsak tudod van egy határ. Nem azt mondom, hogy farkafelvágva el kell vonulni, de bassza az egómat kicsit, hogy alapszintű feladatokra sem vagyok érdemes egyes szemekben, a másik meg igen, ilyen fiaskók mellett, arról nem is beszélve, hogy lassúgépre Thunderbirdöt pakolt. Meg akkor azt is megbeszélni, engedélyt kérni. Nem, nem erőltetem. Aki meg meghalt, az majd újjászületik és újból lesz kép, egyszerű ez.
Terézágyú 2015.11.06. 12:40:01
"Lehet, hogy ezt nem ismered, de hidd el, aki szervizben dolgozik, kb napi szinten találkozik hasonlóval."
De, ismerem :)
Egyébként nem dolgozom szervizben, de számítógépekkel 30 éve júzerkedem, tehát valamiféle fogalmam azért van arról, hogy mi várható el az átlagfelhasználótól, és mi nem :)
Amíg az illetőnek jól működik a gépe, sokszor akkor sem képes elmenteni máshova a fontos dolgokat - hát még egy elromlott (el sem induló) gép vinyójából hogyan tudnának kinyerni bármit is??? Én magam is szereltem már be/ki vinyót, de ha elromlana a gépem, hiába venném ki, nem tudnám kimenteni róla a cuccokat (mert nincs másik gép stb.)
Nem beszélve a laptopokról, amik olyan kompaktul vannak összeszerelve, hogy abba pláne nem nyúlnék bele (ez a nagy hátrányuk szerintem a laptopoknak - ezért is nem veszek én újat)...
Szóval ne szidjuk a júzereket, amiért ezt nem tudják megcsinálni - éppen elég más dologért lehet szidni őket :)
hobbitroll 2015.11.06. 12:54:10
hdnctrl 2015.11.06. 12:54:50
hobbitroll 2015.11.06. 12:59:26
Ez így ebben a formában nem teljesen igaz. A >=14"-al szerelt kijelzőjű laptopokból ált. 1 - 2 csavar kihajtása, majd egy műanyag fed.lap kipattintása után minden további nélkül kiszedhető a hdd és még gar.vesztéssel sem jár (ennek ellenére azt mondom, jobb szervizbe adáskor kérni a szerviztől a hdd kiszerelését). Probléma jellemzően a ~10"-os illetve az ultravékony szarokkal van. Ezeket szinte atomjaira kell bontani.
hobbitroll 2015.11.06. 13:07:51
Hát nem. Inkrementális backup, tetszés szerinti időpontra (értelemszerüen a backup létrehozásának időpontyára) visszaállíthatóak az adatok.
":)) Einstein. Egy 8 dolláros pendrájvra kimásolja, oszt csókomom. "
ja, aztán úgy jársz mint én. Bedugom, és kiderül, hogy akkor döglött meg (0 byte kapacitás, ami rajta volt annak szevasz)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 13:13:16
Nem azt írta. Automatikus frissítést írt. Agyatlanul használnak RAID999-et, aztán sírnak.
lcsaszar 2015.11.06. 13:23:38
"Há mer nemműködik" szokott lenni a válasz. Sőt: "totál halott az egész gép".
Én DVD-re (régebben CD-re) szoktam mentegetni, az szerelés nélkül is visszaállítható.
Manyecska 2015.11.06. 13:28:19
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 13:32:37
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 13:35:42
Terézágyú 2015.11.06. 13:36:26
Oké. Minden bizonnyal több szétszedett laptopot láttál.
Mer én csak egyet :)
"Bedugom, és kiderül, hogy akkor döglött meg (0 byte kapacitás, ami rajta volt annak szevasz) "
Na, ezért írtam fentebb, hogy bizony sok esetben a papírfénykép, meg a kiprintelt doc-fájl jobban megmarad, mint ezek...
Egyébként nekem a Nagy Életművem 5 (öt) helyen van tárolva :))))
Igaz, zipelve csak valami 3 mega :)
hobbitroll 2015.11.06. 14:11:00
Vagy, mond valami szerinte okosat (hallotta valahol). Megkérdezem miből gondolod, "hát kirt valami hibaüzenetet", ok, mi volt az? "hát azt nem tudom".
Az elmúlt hetekben 3x borított ki teljesen ismerős fia+annak iqbajnok haverja.
1) azé' lassú a számítógép, mer' 2 videókártya van benne (ja, integrált/ez egyébként le volt tiltva/ + valami alap nvidia, amivel nem akadoznak a tecső videók, és úgy egyáltalán a vindóz ablakkezelője som fossa össze magát)
2) elmondtam mit kell csinálni egy routerrel (TLWR1043ND), hogy fel tudjon csatlakozni a UPC Wi-Free -re (openwrt, + néhány csomag telepít, beállít, örül). Erre az lett a válasz, hogy "xar, nem tudja, nem lehet megcsinálni" (nem tudja = a router nem csatlakozik _A_GYÁRI_FW-vel a wi-free -re, persze, ezért kell az openwrt), az fel sem merült benne, hogy PEBKAC
3) router hiányában (előtte) egyszerűen megosztottam a netet 2 gép között (trékom 3G), olyan ügyesen "felgyorsították" a gépeket (mer' qrva lassuak voltak ... szerintük), hogy a hálózatkezelés nagy részét kinyírták.
4) új telepítéső win7 + havi előfizetéses office365-van a gépeken, ez utóbbi ugye ellenőrizné az előfizetést, ami net hiányában nem megy, értelemszerűen lassú.
én meg magyarázzam el, hogy mi - miért van, mit qrtak el a nagy hozzáértésükkel, az miért baj, és hozzam helyre (mert nem tudnak emilt sem küldeni/fogadni -ld.3-, nem megy az ÁNYK, etc.) és mi (a bolt) vagyunk a hülyék, mert bár alapból normális gépet raktunk össze (i3, 4GB, 500GB, valami alap VGA de az integráltnál sokkal jobb), de ő ért hozzá, és megmagyarázza, hogy az miért rossz (mert az i3 túlzás irodai felhasználásra, a +vga fölösleges mert szerinte az -amúgy letiltott- integrált vga memóriát foglal, ezzel lassítja a gépet -pedig nem-, az 500GB-os hdd is sok), és különbenis, ezt ő olcsóbban kihozza.
hobbitroll 2015.11.06. 14:29:34
index.hu/mindekozben/poszt/2015/11/06/spanyol_ufo/
"Kitágult fókaánuszt ábrázoló absztrakt műalkotást" vezet 782 szavazattal :D
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 14:41:42
@Terézágyú: mit tartalmaz az a 3-rom mega?
hobbitroll 2015.11.06. 14:45:38
hobbitroll 2015.11.06. 15:12:21
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 15:54:05
Cégneknek.
Lenovo anyacégnek elküldeni, aztán majd hátha meglesz. Ilyen a világon nincs, hogy elküldünk egy gépet javításra, aztán nem találják.
Akár személyes adattal visszaélés is lehet a dologból.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 15:55:36
Atom IQ hallod :D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 15:57:03
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 15:59:38
2015.11.06. 16:02:56
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 16:03:19
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 16:08:32
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.06. 16:09:31
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 16:09:46
@atpijkamo: egy dolog hiányzik ezekből az emberekből, az pediglen az alázat. De az viszont kurvakeményen. Nem is túl szimpatikus ez nekem.
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 16:11:04
De hogy kapta meg a munkát? Ez itt a rejtély.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.11.06. 17:20:33
Lenovo Support
Ez csodaszép mottó. Vagy lehetne mondjuk ez a szlogenjük? Mert akkor aki ért magyarul, nem vásárolna tőlük.
Csak ezért az egy mondatért az éves prémiumát kiiktatnám az embernek, de a többi rész már a cafeteriáját veszélyeztetné. Azért jó, hogy nem vagyok a főnöke. :)
amindenes.blog.hu 2015.11.06. 17:27:14
MrZed001 2015.11.06. 17:53:23
Nem értek egyet.
1, Ha beadok a szervizbe egy gépet (képernyő csere, alaplap csere, bármi wincsi hiba kivételével), akkor elvárom, hogy a nem javított alkatrészek maradéktalanul és változatlanul ott legyenek benne.
Volt akinek memóriát lopott ki a szerviz, volt akinek "véletlen" fele akkora wincsi került vissza a gépébe (üresen).
Ezt mégis hogy a rákba merik megtenni ? Nem szimplán LOPÁS kategória ?
De ha ugyanaz a wincsi méretben, akkor is ADATLOPÁS bűntettét (meg még személyiségi, levéltitok és még sorolhatnám mit) követi el, ha kicseréli önkényesen a user wincsijét egy üresre (aztán ki tudja mit tesz vele)
2, ha teljes gép csere, akkor is kb 2 perc az ürge saját wincsijét áttenni az új gépbe, NEM ?
3, ha valami megmagyarázhatatlan ok miatt mégsem lehetne a saját (működő) wincsijét áttenni a másik (azonos típusú) gépbe, akkor azért egy Ghost / Acronis mentéssel tegye már át az egész wincsi tartalmat, nem ? És észre sem veszi ürge, hogy nem az ő wincsije.
Viszont szerviznek ez esetben gondoskodni kell a régi wincsi tartalmának SZAKSZERŰ (nem visszaállítható) megsemmisítéséről !
4, és ha garis csere, de újabb típusra (mert régi kihalt), akkor jogos lenne, hogy másodwincsinek beletegyék az eredetit, vagy dobozban mellékeljék, hogy magának meg tudja oldani az adatmentést.
Egyszóval SEHOGY, SEMMI körülmények között nem tartom elfogadhatónak, ha a usernek adatvesztése van, pedig működő wincsit adott be !
AtiSnatch 2015.11.06. 18:01:08
Aureliano Buendía 2015.11.06. 18:48:57
Nekem bezzeg cseszik telekomos/telenoros posztot tolni a héten. Hiányérzetem van:)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 18:49:46
aard · www.goldberry.hu 2015.11.06. 18:50:00
van pár előnye a dolognak, mondjuk elsőként az, hogy bárhonnan eléred ahol van net, olyan rendszert kapsz amilyet szeretnél.... (win7, win10, linux) és stb ...
és a poszthoz: szervízbe sosem nem viszünk hdd-vel laptopot ha csak nem annak van baja (igen, direkt hosszú i :P :D )
Aureliano Buendía 2015.11.06. 18:53:06
amúgy sem észkombájn kolleginát költöztették. Ment a gépe másik irodába. Kérdezte, viszik-e a monitort is. Mondták nem, az van ott. Márpedig az baj, mert ő mindent a monitorjára mentett, hogy fog azokhoz hozzáférni?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 18:54:22
aard · www.goldberry.hu 2015.11.06. 18:56:18
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 18:57:14
aard · www.goldberry.hu 2015.11.06. 19:05:14
nem megy a nyomtató: ki volt kapcsolva
nem érem el a szevert: be sem volt kapcsolva mert a takarítónő kirántotta a tápkábelt
a word-ben nem látom a vonalzót, hova tünt el?????????? (és sikít)
és így tovább, hihetetlen, hogy mennyi júzer-lúzer van aki használja a gépet de fogalma nincs arról, hogy működik mondjuk alapszinten
és adatmentésre meg minden egyébre VPS (szerintem)
üdv
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 19:10:59
Pár napja mesélte valaki: Pár órája nem ment a levelezés, mert az ADSL modemre ráöntötte a titkárnő a kpauccsínóját, és miután elmosta(!) eltette a szárítóba.
Mondjuk én is szoktam villanyos dolgokat elmosni és megszárítani, semmi bajuk nem lesz. De én közben magamnál vagyok.
AtiSnatch 2015.11.06. 19:14:33
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.06. 19:20:49
aard · www.goldberry.hu 2015.11.06. 19:22:39
hát igen a hülyeség végtelen, mint az univerzum, amit még nem is ismerünk :)
AtiSnatch 2015.11.06. 19:34:56
hobbitroll 2015.11.06. 19:36:08
hobbitroll 2015.11.06. 19:40:36
hát nem
"és ha garis csere, de újabb típusra (mert régi kihalt), akkor jogos lenne, hogy másodwincsinek beletegyék az eredetit, vagy dobozban mellékeljék, hogy magának meg tudja oldani az adatmentést."
Neked elgurult a gyógyszered. Szerinted mi _helyett_ adja a cserét te iqbajnok? Gondolod majd visszakapod azt _is_ ami helyett a cserét kapod? Biliből kapd ki a kezed de gyorsan.
Előtte megoldod az adatmentést, biztonsági másolatot, amit akarsz, aztán adod szervizbe. Amihez nem értesz, abba inkább ne szólj bele
hobbitroll 2015.11.06. 19:42:08
Klágenfurt Jenő 2015.11.06. 20:01:36
tapsikolok az örömtől, hogy droid módra a betűket már ismered, és a szerviz írásmódját is. a következő lépés lehet számodra, az írásjelek (úgy is mint idézőjel). aztán ha ez is megvan, hosszú, küzdelmes munkával jöhet a szövegkörnyezet.
hobbitroll 2015.11.06. 20:07:09
MrZed001 2015.11.06. 20:12:55
Találó nevet választottál legalább :p
De IGEN. A szerviz feladata a szervizelés, nem ?
Én vettem valamit, fizettem érte. Pláne ha még gariban is kell javítaniuk rajta valamit, az azt jelenti, hogy SZAR VOLT AMIT ELADOTT A GYÁRTÓ.
Talán, mert eleve szart gyárt, talán mert olcsóbbnak gondolta a hülyeségének a garis javítását, cseréjét, mint eleve jót gyártani. Nem érdekel.
Tehát, ha én beadok egy gépet, azt is várom visszakapni. Ne lopkodják ki belőle se a memóriát, se a wincsit. Meg pláne ne nyúlja le a szervizes kötsög, hogy mennyivel jobb az én agyonóvott SSD-m, mint az ő 2000 TB-ot írt halál előtti szarja, meg az én extra gyors memóriám mennyivel jobb, mint az ő régi lassú darabja.
Amúgy pedig, a te adatod, a TE TULAJDONOD !
Jogosulatlan adatkezelés, adatlopás, visszaélés elektronikus adatokkal, elektronikus rendszer működésének gátlása ... sorolhatnám még lapokon át milyen bűncselekményt követ el aki ellopja tőled !
Arról nem is beszélve, hogy és még milyen durva bűncselekményt TUD elkövetni vele, mint belép a netbankodba (és meglop) a mentett jelszavaddal (userek, buták, megesik elmentik), privát képeiddel zsarolhatóvá válsz, és ezt is sorolhatnám órákon át.
Szóval, ha velem ilyet merne tenni egy szerviz, felkészülhetne, hogy az adatvédelmi biztos fog kopogtatni az ajtaján, aztán következőnek a Nemzeti Nyomozó Iroda megy és foglalja le a cég teljes árukészletét (és ez nem vicc).
És, a USERNEK JOGA VAN HÜLYÉNEK LENNI ! A cégnek nem. A user lehet Mucuska, aki most kapta karácsonyra a gépet (azt se tudja mi az a wincsi, nem hogy ki merné venni belőle mielőtt beadja javítani), és már fel is másolta rá egyetlen példányát a gyerekei első lépéseinek. Neked, buta szervizes SEMMI JOGOD ellopni tőle !
Amúgy ismétlem, a te adatod, a te tulajdonod !
Te sem néznéd tétlen, ha a vízvezeték szerelő miután kicserélte a csapodat még kikötné a zsírúj nagy LCD TV-det is, majd betenne a helyére egy 3 éves pici kis pixelhibásat és távozna.
Vagy igen ?
És ismét visszatérve erre a mondatra, ha nem lehet áttenni wincsit új gépbe, MINDEN ESETBEN meg KELL oldania a szerviznek, hogy MINDEN adat megmaradjon a JOGOS TULAJDONOSnak.
Igen, ha kell (mert túl hülye hozzá, hogy átmentse újra, akkor) adja vissza az eredeti wincsit, és a user dolga legyen visszavinni azt miután lementette
Mondjuk kap 1 hónapot rá, de minimum annyit amennyit a szervizben volt a gépe ... ez geci de jogos megfogalmazás, mert szerviz nagyon szereti félévekre lenyelni a gépeket.
Dikusz 2015.11.06. 20:15:59
A fiam is ezen a területen dolgozik, amikor kértem tőle segítséget, akkor azt mondta, várjak egy kicsit, amíg lejön az én szintemre. Mondjuk nem lehasalt a szőnyegre, csak leült. :D
@ColT: tökéletesen megértem, amit írsz, igazad van. Ha segítséget kellett kérni a kollégától, akkor hozzátettem (bár úgyis tudták), hogy nem értek hozzá. Soha nem nagy arccal mentem hozzájuk, segítettek is mindig. Azért szerencsére komoly gond sosem volt, bár mindig frászban voltam, ha gond volt. Egyébként könyvelőként dolgoztam. :))
Amikor a fiamnak meséltem, hogy segítséget kellett kérnem, akkor azt mondta, nem az a baj, ha nem tudja valaki a dolgokat. Szívesen magyaráz ő is, őt az idegesíti, ha azt látja nem is érdekli a téma azt, aki kérdezte.
Dikusz 2015.11.06. 20:35:27
Más - kimaradtak még a felsorolásból az éhező gyerekek, és az ellopott lovak is. Egyébként első nekifutásra azt olvastam, hogy öreg terhesek.:)
hobbitroll 2015.11.06. 21:18:20
Én vettem valamit, fizettem érte. Pláne ha még gariban is kell javítaniuk rajta valamit, az azt jelenti, hogy SZAR VOLT AMIT ELADOTT A GYÁRTÓ.
Talán, mert eleve szart gyárt, talán mert olcsóbbnak gondolta a hülyeségének a garis javítását, cseréjét, mint eleve jót gyártani. Nem érdekel."
Ezt próbálod megfogalmazni, csak kicsit terjedelmesen: fogyasztói társadalom ill. tervezett avulás.
"Tehát, ha én beadok egy gépet, azt is várom visszakapni. Ne lopkodják ki belőle se a memóriát, se a wincsit. Meg pláne ne nyúlja le a szervizes kötsög, hogy mennyivel jobb az én agyonóvott SSD-m, mint az ő 2000 TB-ot írt halál előtti szarja, meg az én extra gyors memóriám mennyivel jobb, mint az ő régi lassú darabja."
Jah, aki ilyet tesz, az valóban egy népművészeti agyagedény (mennyei megyei rajongóknak: CR7, de vidéken csak szimplán: köcsög)
Ugyanakkor a te agyonóvott SSD-d valószínűleg ugyan úgy dolgozott már. Az remélem tiszta számodra, hogy a vindóz baßtatja a háttértárat ha kell-ha nem. Az SSD vezérlőjéről nem is beszélve, amikor a cellák között mozgatja az adatokat ráérő idejében. Másrészt nem kéne ilyen dulva tulzásokba esni, 2PB-ot felírni elég sokáig tart :P
Aha, egy noti esetében mennyit is nyersz a "hiperszuper extragyors" memóriával? Ja, hogy kb semmit. Nem sajnálom tőled, de egy normális SSD sokkal többet ér.
Amúgy nem sok notiba tesznek ilyen cuccokat. Ha te raktad be utólag, szedd ki belőle, mielőtt szervizbe küldöd. Ha benne hagyod, írd fel az s/n -t (millió sw van, ami kiolvassa hdd/ssd/ram/amibőlcsaklehet), és vetesd át velük e szerint, ha ennyire parázol. De azt most megmondom előre, valószínűleg nem fogja átvenni a szerviz, amíg a saját cuccaidat nem veszed ki és teszed vissza a gyári alkatrészeket (ugyanis a garancia a gyári konfigurációra vonatkozik)
"Amúgy pedig, a te adatod, a TE TULAJDONOD !"
Ez igaz, de ...
"Jogosulatlan adatkezelés, adatlopás, visszaélés elektronikus adatokkal, elektronikus rendszer működésének gátlása ... sorolhatnám még lapokon át milyen bűncselekményt követ el aki ellopja tőled !"
Na, ebben nem vagyok biztos. Ezt csak egy nálam okosabb tudja megválaszolni, ha el nem felejtem megkérdezni (engem is érdekel, szóval van rá esély, hogy hamarosan pontosch választ kapunk mindketten erre a kérdésre)
"Te sem néznéd tétlen, ha a vízvezeték szerelő miután kicserélte a csapodat még kikötné a zsírúj nagy LCD TV-det is, majd betenne a helyére egy 3 éves pici kis pixelhibásat és távozna."
NANA! Ne keverd a fazont a faßoddal! Ezt kár volt leírnod, mert ennek a kettőnek semmi köze egymáshoz.
"És ismét visszatérve erre a mondatra, ha nem lehet áttenni wincsit új gépbe, MINDEN ESETBEN meg KELL oldania a szerviznek, hogy MINDEN adat megmaradjon a JOGOS TULAJDONOSnak. "
Szerintem meg nem. Ez NEM a szerviz feladata. Pontosabban az adatai megőrzése, arról biztonsági másolat készítése nem (hacsak nem pont e célból viszi az ügyfél szervizbe a gépét/merevlemezét) a szerviz feladata. Szerintem, de mint fentebb, én is kíváncsi vagyok hogy is van ez (sajnos többször kiderült, a jog homlokegyenest mást mond, mint a józan paraszti ész).
"Igen, ha kell (mert túl hülye hozzá, hogy átmentse újra, akkor) adja vissza az eredeti wincsit, és a user dolga legyen visszavinni azt miután lementette"
Te komolyan eltájolódtál
"Mondjuk kap 1 hónapot rá, de minimum annyit amennyit a szervizben volt a gépe ... ez geci de jogos megfogalmazás, mert szerviz nagyon szereti félévekre lenyelni a gépeket. "
Megkérdem még egyszer. A hibás alkatrész _helyett_ kapod a cseredarabot. Ha a készülék garanciális, és nincs cserealkatrész (alaplap, kijelző, inverter, bármi), akkor kapsz helyette egy másikat. De akkor már a leadott, hibás eszköz rég nincs a szervizben. A legrosszabb esetben 4 héten belül útrakél egy konténerben a gyártóhoz. Azt mégis hogy gondolod, hogy egy hiányos készüléket küldenek vissza? Ja, elfelejtettem, oldja meg. Így gondolod? Ex cathedra ki merem jelenteni, hogy ez sehol a világon nem működik. Másrészt csak a vevők elenyésző hányada vinné vissza (már ha egyáltalán).
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.06. 21:19:38
@Dikusz: a "túr" már messzirõl megszúrta a szemem, lelkem pedig örült, hogy lebaszhatlak. Ám mégsem, a valóság másként alakult. Túl tökéletes vagy ide, Dickenském.
Black Hole 2015.11.06. 22:46:27
Amúgy javaslom, hogy a szervizt írjuk ipszilonnal! Abból nincs hosszú, meg rövid. Bár szerintem van olyan elvetemült, aki arra is képes lenne dobni egy vesszőt!
MrZed001 2015.11.06. 22:46:56
"De azt most megmondom előre, valószínűleg nem fogja átvenni a szerviz, amíg a saját cuccaidat nem veszed ki és teszed vissza a gyári alkatrészeket (ugyanis a garancia a gyári konfigurációra vonatkozik)"
Tévedsz, ugyanis eleve ilyen extrákkal rendelem (SSD+1-2T HDD, gyorsabb, több memória), tehát nem én teszem bele. Éppen ez a lényeg, hogy ÉN nem nyúlok bele a hardverbe, nem változtatok rajta. Elvárom ugyanezt a szerviztől is (kivéve amely rész elromlott persze).
""a TE TULAJDONOD !"
"Ez igaz, de ..."
Szerintem nincs DE.
Talán az LCD TV-d is a te tulajdonod, de ....
Aligha. A tied és kész, amíg át nem ruházod másra a tulajdonjogot (mindennel, ami rajta-benne van, abban az állapotban amilyen).
"Ezt csak egy nálam okosabb tudja megválaszolni, ha el nem felejtem megkérdezni (engem is érdekel, szóval van rá esély, hogy hamarosan pontosch választ kapunk mindketten erre a kérdésre)"
Nyugodtan tedd fel ügyvédnek a kérdést. Ő is azt fogja mondani, hogy ez a legkevesebb.
Van pl egy netbank programod telepítve? Wincsi cserével már nem működik? Kimerítette az elektronikus rendszer működésének akadályoztatása témakört.
És felsorolni sem tudnám, hogy mennyi de mennyi visszaélésre ad lehetőséget egy ellopott wincsi.
Olvasgasd mondjuk ezt, hány pontot is sért meg vele: projektjeink.birosag.hu/sites/default/files/allomanyok/e-learning/btk/buntetojog3/lecke11_lap1.html
"NANA! Ne keverd a fazont a faßoddal! Ezt kár volt leírnod, mert ennek a kettőnek semmi köze egymáshoz."
Ugye, hogy így ütős volt a példa, húsba vágó? Pont ez volt a célja. Hisz az a gép neked munkaeszközöd is lehet, lehet rajta forráskódod, bármi. Pedig te csak egy képernyő cserére adtad be ...
"Szerintem meg nem. Ez NEM a szerviz feladata. Pontosabban az adatai megőrzése, arról biztonsági másolat készítése nem"
Ha egy felesleges wincsi cserét ejt meg, mindenképpen. Ha egy nem felesleges (más típus), akkor meg meg kell hagynia a lehetőséget az adat TULAJDONOSÁNAK, hogy azt tegyen vele, amit akar. Mert neki, momentán SEMMI jogalapja az adathoz, nem lophatja, nem törölheti, KÖTELES visszaszolgáltatni a tulajdonosnak.
"A hibás alkatrész _helyett_ kapod a cseredarabot. "
Nem. A wincsi HIBÁTLAN ! Nem az miatt kapod a cseredarabot. Mondjuk alaplap rossz, kijelző, ... azok miatt kapod a cseredarabot. De minden ami a wincsin van a tiéd, minden upgrade amit kifizettél (extra mem, SSD) az a TIED. Az a darab, nem egy másik. Nem veheti el tőled. Ez tisztán lopás, sikkasztás kategória. Felajánlhatja, hogy kicseréli ÚJRA (na nem használt), de hardver cserével továbbra sem mondasz le az adat feletti jogaidról, tehát köteles áthelyezni azokat.
"A legrosszabb esetben 4 héten belül útrakél egy konténerben a gyártóhoz. Azt mégis hogy gondolod, hogy egy hiányos készüléket küldenek vissza? "
Az én gépem? Az én tulajdonom, ugyan mi jogon lehetne úton valahova az ismeretlenbe a beleegyezésem nélkül? Pláne az én adataimmal ? A beszkennelt személyimmel, a lakásom adásvételi szerződésével, a Kennedy gyilkosság bizonyítékaival (sic) ... meg még sorolhatnám ... ugyan mi jogon lophatja el ezeket tőlem bármely szerviz ? És ki tudja utána ki, hol és hogy él vissza vele ?!
Nem véletlen emlegettem az adatvédelmi biztost.
"Azt mégis hogy gondolod, hogy egy hiányos készüléket küldenek vissza? "
Úgy ahogy egy panelt is tudnak küldeni, meg vissza, NEM ? Tudod, a szerviz általában ALKATRÉSZEKBŐL dolgozik, szétszed, összerak. Egy panel miatt nem cserélik a komplett gépet, mert nagy ráfizetés lenne. De ha véletlen ezt is tennék, akkor se tart semeddig sem a wincsik cseréje.
Istenigazából az dühít fel, hogy nem találod végletekig aggályosnak és jogellenesnek ezt az egész eljárást. Mintha az eladó tulajdona lenne, amit már eladott neked. Hát, nem az.
Vagy vettél egy kocsit, beadod szervizbe, és nem csodálkozol ha egy másik, nem is olyan színű, lógó kuplungú, agyonhajtott motorú bontóból összetákolt roncshalmaz slusszkulcsával akarják kiszúrni a szemed ?
Vagy szerinted így lenne reális ?
Dikusz 2015.11.06. 22:48:45
Black Hole 2015.11.06. 22:49:51
hobbitroll 2015.11.06. 22:58:02
Ugye, hogy így ütős volt a példa, húsba vágó? Pont ez volt a célja. Hisz az a gép neked munkaeszközöd is lehet, lehet rajta forráskódod, bármi. Pedig te csak egy képernyő cserére adtad be ...
erre válaszoltam:
"Te sem néznéd tétlen, ha a vízvezeték szerelő miután kicserélte a csapodat még kikötné a zsírúj nagy LCD TV-det is, majd betenne a helyére egy 3 éves pici kis pixelhibásat és távozna."
össze-vissza irkálsz. Lehet normálisat is, de ez itt nettó baromság, úgyhogy a többit el sem olvasom.
Hogy jön össze így hirtelen a vízvezeték szerelő az lcd tv-vel meg a hdd-n levő forráskódokkal? Érted egyáltalán miről beszélsz?
na, szevasz, befejeztem, ma úgyis belejöttem a 'Szűrés' -re kattintgatásba.
hobbitroll 2015.11.06. 23:06:44
basszatokmeg vs. basszátokmeg, egy ékezet, és máris mást jelent ;)
aztán vannak az okoskatörpök.
tegnap, comment.blog.hu/2015/11/05/ha_ramutatsz_az_mtva_hulyesegere_a_te_fejed_verik_be?full_commentlist=1#c28507912 , ezt írta:
anblokk .... aaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh
MrZed001 2015.11.06. 23:10:20
Úgy jön össze a vízvezetékszerelő az LCD TV-ddel, hogy akár a szerviznek adsz egy megbízást a hibás kijelző/alaplap cseréjére, úgy a vizesnek meg hogy javítsa ki a csapodat.
A vizes nem kapott ekkor felhatalmazást az LCD TV-d cseréjére, akárcsak a szerviz a HDD-d cseréjére.
A többit meg ha el se olvasod, még annál is nagyobb ökör vagy, mint amit a neved sugall.
Ennél már tényleg csak akkor tudsz mélyebbre süllyedni, ha annyira szerény szellemi színvonallal áldott meg az isten, hogy nem tudod beismerni ha tévedtél.
Na az tényleg az alja mindennek ...
Taxomükke (UK) 2015.11.07. 00:37:30
Ezzel szemben a szerviz rövid i.
Dikusz 2015.11.07. 08:50:05
Dikusz 2015.11.07. 09:50:59
Az ékezet nélküli írogatás engem is idegesít. Azt még elfogadom, hogy van amikor nem lehet, mert mondjuk okostelefonon ír, de olyan nehéz beszerezni magyar billentyűzetet, ha már külföldről írok? A cask meg stb szavak meg nem hiszem, hogy nem javíthatók (nem csak egy hozzászólónál láttam). Lehetne még tovább ragozni (tudnék még én is párat idézni), írás közben mindenkinek jutnak eszébe még szabályok.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 09:52:33
Hilda szokta rosszul írni a címet is. Nincs joga direkt se rosszul írni. Egybitesek eltanulják. Most akkor lehet találgatni, mikor írja direkt rosszul, mikor tanulatlanságból.
@MrZed001: "Amúgy pedig, a te adatod, a TE TULAJDONOD !
Jogosulatlan adatkezelés, adatlopás, visszaélés elektronikus adatokkal, elektronikus rendszer működésének gátlása ..."
:)) Viccelsz. Ha félted az adatodat, ne add oda. Töröld le, formázd a lemezt. Ha meg éppen a lemez romlott el, így jártál, egy kalapáccsal pusztítsd el, és vegyél másikat.
Van olyan progi, ami minden adatot titkosítva tart a lemezen.Bútoláskor jelszót kér.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 09:56:34
Hajaj! Hát még ha a magyar szavakat is így használja...
"Az ékezet nélküli írogatás engem is idegesít."
Engem is. Sokszor átugrom. De van, amikor elnézem a kommentelőnek, mert különben jókat ír.
Én megtisztelem a többieket azzal, hogy nem rejtem el a mondanivalómat hibás írással.
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.07. 10:02:42
@Dikusz: engem meg az idegesít, h nem fogjátok fel arcotokkal, hogy a magyarul írás záloga nema billentyúzetre felvitt betúk függvénye. Nekem soxor az alieneredetú szó jön nyelvemre, tudálékos sznob vagyok? A pro-ság átka. Te pro vagy?
:D
Dikusz 2015.11.07. 10:08:31
Az már eléggé zavaró, ha jópofizásból, írják pl.: 1szerű, egyxrű, stb. Rég olvastam a "Magyar helyesírás szabályai" c.könyvet (mondjuk régen sem sokat). Nyilván vannak olyan szabályok. amik változtak. Azt gyakran látom, hogy egy ember helyett 2 embert írnak. Számomra furcsa így olvasni, de lehet, hogy éppen ez a szabály változott.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 10:15:26
Most meg kellett néznem a billentyűzetemet, hogy magyar vagy angol, mert fejből nem tudom. (Megnéztem, USA) Nem tudok vakon gépelni, de a magyar ékezetes betűket már megjegyeztem. Nem egy ördöngösség.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 10:20:07
"megmongya a tutit"
Ilyenkor azt hangsúlyozom, hogy ez itt a beszélt nyelv leképezése karakterekre. Szlengben beszélünk, nem irodalmi nyelvben.
hobbitroll 2015.11.07. 10:57:45
ps: ne válaszolj -nem látom, nem is érdekel mit írnál-, akinek annyi esze van mint neked, marad tiltólistán.
hobbitroll 2015.11.07. 11:10:04
Én azért írok ilyeneket, mert zöld vagyok. Sőt, sötét zöld. Spórolok az elektronokkal.
5let, hal6atlan, meg6ó, 1x1, még1: kevésbé terheli paksot :P
ez pedig Hilda miatt van: bißem-baßom, eßem-faßom, (aki tudja mit jelent az ß, annak jó, a többi kérdezze gugli traszlét@) csak nem tilt ki ezért :)
@ : at, kimondva et, tehát gugli transzlétet, látod, ott is spóroltam 1 egész karaktert. Az 8 bit! Pár év, és megspóroltam egy közepes hosszúságú releváncs komment beküldését! Nem kellett érte letörni 1@len (höhö, egyetlen, látod mennyivel rövidebb?) ágat sem! Paksot le lehet kapcsolni 1 milliomod másodpercre! Csökkenti a zózonréteg vastagságát, ráadásúl atomcsapás ellen is véd, és még az orromat is tisztíccsa :P
hobbitroll 2015.11.07. 11:13:51
Ezt ugye nem mondod komolyan? Okos (de még buta) telefonon is lehet ékezetes betűket használni. Androidra HJE (ha jól emlékszem, látod-látod, lehet nem is kell éveket várnom :P) a swift key már egy ideje ingyenes (én barom megvettem még korábban pénzért, de ez már az én bajom)
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.07. 13:08:31
Dikusz 2015.11.07. 13:47:28
Saját magamnál meg azt veszem észre, ha visszaolvasom a hozzászólásomat, túl gyakran használom a hogy, is, és szavakat. Meg néha kilométer hosszú mondatokat írok. A helyesírás ellenőrző meg több szót is hibásnak jelez, pl. az egyetértek-et.
Dikusz 2015.11.07. 14:02:31
Ahogy nézem, egyes részei valóban azok. A bißem-baßom meg kifejezetten jópofa. Lehet ilyen beillesztéseket kéne írnunk, tiszta skandi-rejtvény lenne a megfejtése. Ezzel még az unalmas posztokat is fel lehetne dobni, vagy eszperente nyelvet használni. Talán ezért sem tiltanának ki.
Már akkor tudtam, hogy előbb jött el az idő elötti +buggyanás számomra, mire leírtam ezt az okosnak szánt megjegyzésemet. Úgy emlékeztem valaki így írta, le de utána már nem olvastam. Nincs okostelefonom, nekem már minek is, ennek a hozzászólásodnak a második mondatát már nem is értem (de). :)))
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.07. 14:46:06
MrZed001 2015.11.07. 14:55:12
"Ha félted az adatodat, ne add oda."
Ha nem adod oda, hogy cserélik ki az alaplapot ?
"Töröld le, formázd a lemezt."
Nem akarom törölni, hisz kell az adat.
"Van olyan progi, ami minden adatot titkosítva tart a lemezen.Bútoláskor jelszót kér. "
Én is tudom, pl TrueCrypt, használom is.
DE, és itt a nagybetűs DE, ez nem ELVÁRHATÓ magatartás. Egy Marikanéni ezt nem tudhatja, sőt neki nem kötelessége tudni róla. Meg az XY celebpcsának se. Meg egy szakácsnak se.
De még egy katasztrófavédelmi szakembernek se. Milyen szép is lehet, ha beadja LCD cserére laptopját, és minden adata elvész ...
Ismétlem, ha az autódat beadod a szervizbe, akkor elvárod, hogy ugyanazt a kocsit kapd vissza, vagy elég egy "hasonló" is ?
@hobbitroll:
Gratulálok az ügyvéd ismerősödnek. Kérlek írd le a nevét, hagy tudja mindenki kihez NE forduljon ha IT eredetű problémája lenne.
Erről mindig az a megtörtént sztori jut eszembe, amikor illegális programok miatt idézték be az ipsét, az vitte az ügyvédjét is magával, majd az ügyvéd félrehívta ügyfelét félidőben, hogy akkor mégis hova tört be ? (szerzői és SZOMSZÉDOS jogok megsértése volt a vád ugyebár)
Csendbe jegyzem meg, hogy egy cég mit hazudik a garancialapján, amúgy mellékes.
Voltak már ebből is bődületes nagy beégések.
De a legviccesebb az volt, mikor egy poénos dolgozó az egyik (nyomtatott fecni az egész) garijegyet kissé kiegészítette saját soraival, pl: az ügyfél köteles a gyártó alkalmazottját orálisan kielégíteni annak kérésére (később ugyanezt egy netre kitett ÁSZF-be írta be egy internet szolgáltató poénos dolgozója).
Felvilágosításul bamba barátom: a garijegy NEM szerződés (mely két fél által köttetett, és közösen elfogadott, hisz nem is látod amíg meg nem vetted a készüléket).
A tulajdonjog, pedig marad tulajdonjog. Ha te lemondasz róla, ám legyen, meg is érdemled.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.07. 15:00:15
Öööö... az alaplapon nem szoktunk tárolni adatokat.
"Nem akarom törölni, hisz kell az adat."
Akkor majd a szervzesek fogják törölni, az miért jobb? Mentsd le szépen!
"Egy Marikanéni ezt nem tudhatja"
Egy Marikanéni nem is fog gecizni a titkos adatai miatt.
"elvárod, hogy ugyanazt a kocsit kapd vissza"
Nem. Én egy rosszat adok be, nem akarom UGYANAZT visszakapni.
AtiSnatch 2015.11.07. 15:01:58
MrZed001 2015.11.07. 15:06:58
"Öööö... az alaplapon nem szoktunk tárolni adatokat."
Akkor minek cserélik alaplap cserekor wincsit is ?
"Akkor majd a szervzesek fogják törölni, az miért jobb? Mentsd le szépen!"
Miért kellene alaplap, LCD, CD/DVD író cseréhez menteni?
"Egy Marikanéni nem is fog gecizni a titkos adatai miatt."
Marikanénit is érhetik sérelmek az ellopott adatai miatt. Elmentett banki jelszó? Személyiséglopás? Ne kelljen már újra felsorolnom ! Le is írtam már 1x, tanulj meg olvasni, meg van elég fantáziád neked is kitalálni mi mindent tudsz tenni egy ember teljes adatmennyiségével.
"Nem. Én egy rosszat adok be, nem akarom UGYANAZT visszakapni. "
Tééényleg ? Szóval akkor neked az is jó, ha ugyanaz a típus a visszakapott kocsi (kuplungcserére adtad be), évjárat sem érdekel (hogy épp 5 vagy 9 éves), meg a színe sem, kiégetett bőrülés se zavar, meg a többi alkatrész állapota (széthajtott motor) se ?!??
De jó neked :DD LOOL :DD valami igen erőset szívhattál.
RedWing 2015.11.07. 18:29:19
Tegyük fel, hogy szervizbe viszed a géped kijelzőcserére. Kicserélik ugyan, de a vinyóval együtt. Te bepereled a szervizt a fent felsoroltak valamelyikéért. Eddig ugye tiszta sor. Viszont itt jön a buktató:
Hogyan fogod HITELT ÉRDEMLŐEN bizonyítani a bíróságon, hogy az általad állított adatok tényleg a gépen voltak?
MrZed001 2015.11.07. 19:32:15
1, amikor veszed gépet, kapsz ám számlát(/szállítólevelet cégként) is róla. Jobb helyeken azon szerepel a sorozatszám is benne lévő alkatrészenként (ha nem, kérd írják rá, semmibe sem kerül). Ez maga már bőven elég.
2, op. rendszerből is le tudod kérni wincsi sorozatszámát, elég egy HDD Sentinelt indítani (ahol amúgy egyéb pl SMART adatok is lementhetők, wincsi specifikusak)
3, körbevideózod a gépet, megy, leállít, becsomagolási videó, ebben a csomagolásban küldöd be futárral. (Igen, én amit kapok mindenről csinálok kicsomagolási videót a biztonság kedvéért. És volt már amikor feltettem YT-ra privátra, elküldtem linket feladó pimasz cégnek, hogy így törötten érkezett, ha próbálkozni mer nyilvánossá teszem, kiteszem FB és még be is perelem ... másnap jött is a csere)
Tehát azt, hogy a wincsi ki lett cserélve másikra, pofon egyszerű bizonyítani ... nekünk, akik értünk hozzá. Marcsi nénit úgy copatja szerviz ahogy akarja. Ott már tényleg csak a bíró józan eszén múlik, hogy beveszi-e a szerviz kamu dumáját az öreg lány által üresen visszaküldött wincsis gépről. Habár, ha ez egy céges gép (nem véletlen példálózok a katasztrófavédelem egy gépével, katasztrófatervekkel, speciális szoftverekkel), ott azért lesz kolléga aki alátámassza.
Amúgy jártam olyan normális laptop szervízben, ahol szépen előttem megbontották a gépet, kivették a wincsit, betették antistat szatyor és átadták nekem.
EZT tartom elfogadható eljárásnak, ha szervizelni kell.
És olyan is volt, hogy mivel egyértelműen alaplaphibás volt, és garis, ezért hozott egy ugyanolyat (zsír új dobozból, nem hátul Jouzsika által 10 darabból összemókolt), előttem áttette a memóriát, wincsiket, DVD írót a másikba, elindít, megy, megírta papírmunkát, garancia 0-ról újraindul, és mosolyogva távoztam.
EZT is elfogadható eljárásnak tartom.
De sokan amit művelnek (kontárkodnak) szervizelés címszó alatt, azt nem.
RedWing 2015.11.07. 19:40:55
MrZed001 2015.11.07. 19:55:05
A wincsi cseréje önmagában bizonyítja.
Ha extra wincsit kérsz, akkor alapból ott a számlán. Szállítólevélen több infó is szokott szerepelni.
És kérni nyugodtan lehet, hogy a számlán részletezve legyenek a beépített alkatrészek gyáriszám szerint.
RedWing 2015.11.07. 21:43:46
Mit? Hogy milyen adatokat tároltál rajta? Ne röhögtess...
Bizonyítod, hogy winyót cseréltek. Kapsz érte mondjuk 50 ezret a bíróságtól kártérítés gyanánt (tudom, lehet fél millás ssd volt...). No de továbbra sem tudod bizonyítani, hogy milyen adatokat tároltál rajta, így azért kártérítést sem fogsz kapni..
Így meg mi értelme az egész hercehurcának? Főleg, hogy az itthoni bírósági ügymenetek sebessége mellett, mire érdemben foglalkozni kezdenének az ügyeddel, a cég jogutód nélkül megszűnik..
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.08. 07:28:42
polgarz . 2015.11.10. 10:39:13
♔bаtyu♔ 2015.11.10. 14:31:45
♔bаtyu♔ 2015.11.10. 14:35:53
A szervizesnek pedig "nincs" Marika néni", az összes gépen induláskor kizárólag fontos és titkos adatok vannak. Igen, egy alaplap cserénél is az adatmentés az első.
vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.11.12. 18:02:22