Tékozló Homár

Amikor a futár ébreszt hajnalban

2015.11.26. 15:42 | Homár Hilda | 145 komment

copied-logo_tjju5m0l.jpg

Aki rendelt már házhoz bármit, aztán várt otthon félnapokat potyára, mert csak nem érkezett meg a szajré, az mélyen átérzi Zoltán panaszát, különös tekintettel a reggel 6:45-ös, egyáltalán nem comme il faut telefonálásra.  De azért én annyira kíváncsi lennék egyszer arra, hogy hogy néz ki mindez szállítócéges oldalról. Futárok, írjatok!

Sziasztok,

Kérlek jelentesétek meg a történetem, hogy mindenki  2x gondolja meg a kiszállítást a Bestbyte-nál, mivel egy roppant egyszerű művelet sort nem képes végre hajtani. Nevem és email címemet bizalmasan kezeljétek!

Történet kezdete (11.10) a Váci úti üzletük, ahol a reklám újságuk szerint elérhető egy hűtő berendezés. A legelső probléma már itt kifakadt. A termék náluk nincs, de még kiállított darab sem, amit meglehetne nézni, sebaj képről jónak tünt. Felajánlották ettől függetlenül, vásároljam meg náluk, és kiszállítással (3999 ft) meg tudják oldani. Nem is akadékoskodtam 4 ezer forinton ne múljon, belementem. Na ezt nem kellett volna! 

-Én:Mikor tudják hozzni?
Bb: Amikor önnek jó?
Én: Rendben, legyen 11.20.
Bb: Rendben, felhívom a szállítót, neki megfelel-e ( wtf egyszer az jön le, hogy bármikor, most hogy 10 nappal későbbre kérek nem tudják azt mondani, hogy semmi gond?)

Végül megegyeztünk hogy mindenkinek jó lesz a 20.-a. Itt egy rövid szünet következik.

11.18.-án (ugye ez nem 20-a) hív a szállítò megjöttek.
Én; Aha ez tök jó, de nem vagyok otthon, 20-áról volt szó.
SZ: Utána nézzek, visszahívom.
Visszahívás: Igaza van ez nem az Ön hűtője, pénteken visszük.

19-én 19:20 és 20-án 6:45 (nem vicc) hívott a szállító , de mivel ezek az időpontok bőven később/korábban van a hivatalos megkeresések gyakorlatától, nem voltam elérhető. Ennek hatására nem is érkezett meg a hűtő 20-án.

2015-11-26_13_12_27.jpg

Mivel egy előre egyeztetett szállítási napról volt szó, abszolút nem értem a szállító céget, miért befolyásolta a kiszállításban. Kértem a Bestbyte-ot, ha már nem sikerült teljesíteni a szállítást (véleményem szerint nem az én hibámból) a szállítási díjat térítsék vissza valamilyen formában. Levelem hatására vasárnap este 18:40-kor hív a szállító, hétfőn 12-ig ott hűtő. Rendben, még egy nap szabi, mert hát munkahelyre háztartási nagy gépet kérni nem logikus.

Természetesen 14 órakor hívnak, hogy itt vannak. Jelzem délről volt szó, menjenek egy kört (más címekre), 1 óra múlva ott vagyok. Á, az nem jó, mikor jó legközelebb, akkor tudjuk újra hozni. Remek 3. nap szabi :(  A mai nap (11.26) még mindig várom hűtőt, a boltba sem mertem lemenni, nehogy gond legyen. 

A bestbyte a visszafizetési kérésem többszöri levelezés és telefonos megkeresés után is elutasította, mondván a szállító nem ért el telefonon. Lsd feljebb: fix nap ellenére embertelen időpontokban hívtak. Szerintem felháborító és amatőr, amit meg mer tenni ez a cég, annak ellenére , hogy csak a szállítási díjat vitatom,  a kivett szabadságokról nem is beszélve.

Zoltán

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 21:35:32

@Aureliano Buendía: ööö, hát igen. ha fizetek azért, hogy 11:20-kor hozzák a cuccost akkor elvárom, hogy 11:20-kor bizony kolompoljanak erősen az ajtóm előtt.
baleset, lerobbant kocsi és zombitámadás esetén elnézem nekik ha késnek max félórát.

ha ingyér hozzák a cuccot akkor nem bánom ha késő este jönnek vagy amikor ráérnek két herevakarás közben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 21:36:06

@atpijkamo: Orrmányirodában ugyanez.

@Aureliano Buendía: Faszé' hívja fel a futárt? Esetleg nem tudja a számát. Esetleg nem biztos, hogy a cég 0 futára közül ugyanaz viszi a csomagját. ilyesmik.

GVTI-t én is hiányolom :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 21:37:02

@Attila F: Egy szíriai menekült, akinek a házát lebombázták, a rokonait, családját kiirtották, 6000 kilométer után leterroristázzák, szögesdrót akadállyal visszatartják, menekültkérelmét 10 perc alatt kivizsgálják, elutasítják, rohadtul cserélne veled problémát.

De haggyuk. Ha visszanézed a kommentfolyamot, ezt találod: @Terézágyú: "érdemes a te károdra is elfogadni a lehetetlen időpontot, mert a következő időponttal ugyanennyi baj lesz..." Szóval caak azt mondom, Teréznek igaza van, szar az élet, de a nagyobb károk elkerülése végett alkalmazkodunk. persze, ha van rá mód és lehetőség, javítsunk rajta!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 21:38:12

@Józsi, a migráns köcsög: Valahogy így.

@Attila F: "aztán mosolyogva fogadjam el, hogy úgyse akkor jönnek, amikorra megbeszéltük."
Jaja, nekem is így van meg, hogy amíg én fizetek, addig a futárcég alkalmazkodjon.

Attila F 2015.11.26. 21:40:35

@atpijkamo: Egyetértek, hogy nem ez a világ legnagyobb problémája. Írtam is, ugyebár. Felteszem, az elmúlt évek egyetlen blog-bejegyzésének problémája sem mérhető az általad vázoltéhoz. De, tudod, ez egy ilyen fogyasztóvédelmi blog, nem a világ legsúlyosabb problémáinak gyűjteményes jegyzéke.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 21:41:14

@Terézágyú: Én mondjuk párszor megbasztattam a rohadk Pétávot, hogy ha 2 leolvasást kiírnak munkaidőben, akkor én ugyan nem fogok fizetni az egyedi időpontért, mert mégis hogyan lettem volna itthon?
Nem fogadták el, de nem kellett volna itt megállni.
Mondjuk én elég sokat dolgoztam mindenféle műszakos melórendben, szóval pont tudom, hogy lehet este is dolgoztatni, meg akármikor. Tessen szépen kifizetni az alkalmazottainak a pótlékot.

Nick-son 2015.11.26. 21:42:33

Én jártam több három betűs futárszolgálat depójában, mindegy melyikek, ugyanaz megy mindegyiknél, maradjunk annyiba futár nem lennék egyik helyen se. Hajnalban bepakolás és szinte este van amire a csomagfelvétek után vissza érnek, utána még leszámolnak pénzzel, bebukott csomagokkal, ez legalább 12 óra naponta. Általában az alvállalkozók alvállalkozóinak az alvállalkozói, vagy alkalmazottai. Ellenben különösebb képzettség nélkül egész jól keresnek ha jó körön vannak és van borravaló is.

Ez így elvileg a valamit valamiért szitu, de van az az állapot amikor idegileg és fizikailag sok már és már a pénz se számít, csak mennek mint a zombik.

Aureliano Buendía 2015.11.26. 21:49:30

@ColT: hogy miért hívja? Főleg, ha vélelmezi, hogy a futár hívta őt?
Mondjuk, hogy poszt helyet hűtője legyen?

Tudod, van, aki a problémát keresi, van, aki a megoldást. Az én véleményem jelen esetben nem lehet kérdéses:)

kajo 2015.11.26. 21:52:23

Miért hiszi azt ma nagyon sok ember, hogy ha vásárol valamit, már csak ő körülötte forog a világ? Kompenzálni akar valamit? Kicsi a farka? Nem túl jó a munkahelye? A tápláléklánc alján van? Most az egyszer megmutatná, hogy bizony ő az ÚR? Mert fizet? De még most nem sikerül neki, mert az ilyeneknek nem sikerülhet. Kompromisszumkészség vajon mi? Ja, leesik a korona a fejéről? Nem is volt az ott soha.

Megmondták már régen: Amilyen az adjonisten... (ma azt hiszem ezt már karmának hívják)

Van más lehetőség is. Ha nem felel meg amit kínál a szállító/eladó, el lehet vinni önerőből. Ja, hogy nincs mivel? Oldd meg! Négyezerbő'! Keríts embereket, akik segítenek, akik ráérnek, akarnak/tudnak segíteni. Keríts járművet, amin el tudod vinni a hülytőt. Jól hüjt! Méhűlytős!

Pontos időre kéred? OK! Tizenkétezer + ÁFA lesz. 10 percet várakozás ingyenes. Utána minden megkezdett 10 perc ezer plusz ÁFA lesz. Várunk rád egy órát is, nem gond!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 22:09:10

@Nick-son: NEm nagyon érdekel, hogy keres a futár, ha én vagyok a megrendelő...
Amúgy én is jártam depóban, mert az egyiknél egy időban csak reggel 6kor lehetett csomagot feladni. Szépen dobáltak mindent. Örültem, hogy az én cuccomat is fogják.

@Aureliano Buendía: Ha a futár kereste. De ha előző nap? Vagy a futár ismeretlen számmal hív? Vagy akármi...?
Igen, megoldást, de ha találok megoldást (megbeszélt időpont) akkor ne azon kelljen már szarakodni, hogy mégis máskor jön, mert ő éppen úgy... Vagy a disznó is megfőzi a gazdát pörköltnek, vagy mi?

@kajo: "Miért hiszi azt ma nagyon sok ember, hogy ha vásárol valamit, már csak ő körülötte forog a világ?"
Mert őblőle él a bolt, azért.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 22:10:20

@kajo: Ja, amúgy ha nem éri meg a futárcégnek annyiért a normálisan elvégzett munka, akkor csinálja drágábban. Max. nem velük szállíttatnak, és akkor azért mennek tönkre.

herk 2015.11.26. 22:30:38

Én a posztolóval értek teljesen egyet.
19:20-kor engem már idegen ne hivjon. 7-től a fiammal vagyok, fürdetés, meseolvasás, altatás. Fél 9-kor meg már ha meg is nézem, hogy ki hivott, vissza aznap már nem fogom hivni.

6:45-kor se hivjanak, mert tarkónverem egy szeneslapáttal az illetőt. Főleg, ha előzőnak sokáig dologztam, és 7-kor tervezek kelni. A legeslegkorábbi időpont, amikor hivhatnak kb. fél 8, arra még azt mondom, hogy bár 8 óra lenne a normális munkakezdés, előtte illetlenség hivni, de fél 8 még belefér, hogy rugalmas legyek, de a 6:45 már semmiféle képpen nem.

Ha 12-ig kell jönnie és nem hivott ő, aki késik, akkor a 12:01-kor már hiába keres..

Ez az én véleményem. A többi kommentelőnek meg ajánlok egy gyereket vagy kettőt, és akkor megértitek majd, hogy mi az a fél 8, meg a reggel 6:45.
Persze ifjú titán koromban engem is hivhattak volna akármikor, de családos ember lévén már más a leosztás

kajo 2015.11.26. 22:34:55

@ColT: Nem csak belőle, hanem az összes többi vásárlóból is. Mindenkinek azonos kiszolgálás jár azonos ellenértékért. Ha november 20, akkor november 20. Azon belül mikor? Ahogy meg lehet oldani, költséghatékonyan, időben hatékonyan, minél több címzett megelégedésére. Az, hogy egyes címzettek miatt a többiek is szopni fognak - kinek a számlájára írható? Én nem a kézbesítőére írnám.

@22:10:20 - megéri neki ennyiért is, de csak úgy, hogy egy napra elvállal X fuvart, amit optimális sorrendben fog kiosztani. Amivel el is végzi a munkát - normálisan. Adott napon kézbesíti, amit vállalt. Itt az extra igényekről van szó. Adott nap, adott órája. Mert már ott tartunk, hogy sokaknak nem felel meg, ha 3 - 4 órás pontossággal jelzik előre a futár érkezését. Ha van, aki extra kéri és hajlandó megfizetni az elsőbbségi kézbesítést, mert neki úgy jó, akkor őhozzá fogják optimalizálni az útvonalat, és ott lesznek, amikorra ígérék. Valamit valamiért.

Olcsó fuvardíj, kis fizetés a futárnak, ami demotiváló. Sokaknak meg kellene tanulni mások szemével is látni a világot.

herk 2015.11.26. 22:39:16

@The Crazy One: "Mert például én ilyen ilyen viselkedésért, ilyen hozzáállással, akkor pofont kaptam volna Anyámtól, hogy lerepül a fejem..."
Nem szeretnék semmit sem mondani Anyukádról, de itt most nem lett volna igaza.
1 nap szabi ment a levesbe, mert fax volt a futásszolgálat. Igenis kár érte a vevőt, mert 1 nap ment a levesbe. Gondolom neked is van szabid, és nem szereted, ha potyára kell kivenni, és egész nap otthon ülve arra vársz, hogy mikor jönnek. Ezt hivják kárnak. A károkozónak meg illik megtéritenie. 5 ezer forint nagyjából fedezi.
Csak a sok csúzliszájú szolgáltató lezsarja, hogy mekkora kárt okoz a vevőnek. Mert 1 nap szabi is érték, nekem pl most nincs 1-se, de jól jönne 1.

herk 2015.11.26. 22:44:49

@PongLenis:
"pontosan az ilyen poszterek miatt, akinek a reggel hét az korán, de az este nyolc meg késő, meg amúgy is nehogy ő már telefonálgasson, meg mit zaklatják itt össze vissza, meg őneki delet mondtak, miazhogy kettőkor jönnek. Namost elég egy napra 3-4 ilyen sötét gyalog, és borul a futár egész napja"
Akkor szedjük izekre:
- reggel 7 márpediglen korán van. De ne csúsztass, 6:45-ről volt szó, amimeg pláne korán
- Este 8 az késő, akárhonnan nézzük.
- nehogymár ő telefonálgasson. Részigazság. Valójában a futárnak kell szólnia, ha késik, de a mai világban illik rászólni, hogy ha megadott időpontra nem érkezik meg.
- meg mit zaklatják itt össze vissza = itt csak ködösitesz, szó sem volt zaklatásról, ne túlozz
- meg őneki delet mondtak, miazhogy kettőkor jönnek = hát, Barátom, ha delet mondasz, ne is kettőre gyere

ghck 2015.11.26. 22:48:52

@herk:
"19:20-kor engem már idegen ne hivjon. 7-től a fiammal vagyok, fürdetés, meseolvasás, altatás."
Miért, ha ismerős hív, akkor nem vagy a fiaddal?!? Akkor meg lehet zavarni egy fél perces hívással a szent családi programot? A fiadnak maradandó lelki sérülést csak az okoz, ha futár miatt hagyod félbe a mesét?

"Ha 12-ig kell jönnie és nem hivott ő, aki késik, akkor a 12:01-kor már hiába keres.. "
Leesne a gyűrű az ujjadról, ha neked kellene felhívnod, hogy hol van?
Hát, OK, te nyilván nem akarsz annyira hűtőt... Gondolom ugyanilyen idióta szabályrendszer szerint te aztán a büdös életben nem fogsz előre köszönni senkinek, aki akár egy nappal is fiatalabb nálad!

"A többi kommentelőnek meg ajánlok egy gyereket vagy kettőt, és akkor megértitek majd, hogy mi az a fél 8, meg a reggel 6:45."
Köszi, nekem mondjuk van három. Fürdetős korúak. Na, és akkor mi van? Képzeld, tök jól eljátszanak a kádban akkor is, ha én telefonálok! Szerintem te egy kicsit sokat képzelsz magadról, hogy mennyire is vagy te fontos és nélkülözhetetlen a családodnak. Hidd el, annyira nem!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 22:52:00

@Aureliano Buendía: "GVTI tündeszemű"

Khm... Úgy hallottam, órákig tartó nagy viták voltak, mit javasoljanak, de nem jutottak egységes konklúzióra, ezért a mai tanácsuk kimaradt. Egyedül abban egyeztek meg, hogy BT-hez fordulhat a poszter, ha akar.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 22:56:10

@kajo: "Nem csak belőle, hanem az összes többi vásárlóból is. Mindenkinek azonos kiszolgálás jár azonos ellenértékért. "
Értem, mindenkinek ugyanolyan szar?
Figy, akkor ne beszéljen meg időpontot, ha nem tudja tartani. Miért mondja azt, hogy ott lesz akkor, ha nem tud?

"Az, hogy egyes címzettek miatt a többiek is szopni fognak - kinek a számlájára írható? "
Vevőt nem érdekli, ki mit és hogy szopik miatta. Tudod, aki kurvának áll...

"Itt az extra igényekről van szó. "
Miről, hogy ha azt mondja, akkor hzza, akkor legalább kb. akkor hozza? Ne már :D

Amúgy ott borul a dolog, hogy van futárcég, aki hasonló áron megoldja pontosan. Na innetl kezdve hiszti.

Mondom, legjobb a melóhelyem. ott sem kibaszásból mondjuk, hogy x óra után jöhet a küldemény, hanem mert nem vagyunk ott.
Aztán felhív, hogy ő ott van. Hát, szar ügy. Nem tud olvasni, hogy ne jöjjön előbb? A francot. Azért jön előbb a futár, mert neki kényelmesebb.

@ghck: "Miért, ha ismerős hív, akkor nem vagy a fiaddal?!? Akkor meg lehet zavarni egy fél perces hívással a szent családi programot? "
Azt nem gáz, ha nem veszi fel.

herk 2015.11.26. 22:58:07

@kajo: Teljesen igazad van, amit irsz. De itt pont hogy nem erről van szó. Nem nap és óra pontosság kell, elég a nap is. Ezt kérte a posztoló, nem többet. A futár megigérte, de nem jött. Majd azt _igérte_, hogy délig megjön. Nem jött meg. _Ne igérje meg_, csak olyat, amit be is tud tartani. Ha meg mégsem tudja betartani, akkor hivja fel a vevőt _és_ fizessen kötbért. Na, ez lenne a szolgáltatás.

ghck 2015.11.26. 23:01:43

@ColT: "Azt nem gáz, ha nem veszi fel."
Ezt sem, ha visszahívja... Ugyanúgy, mint az ismerőst... ;)

ghck 2015.11.26. 23:03:47

Egyszerű a képlet. A posztolónak fontosabb az egója (én nem hívom vissza, engem ne keressen akármilyen időpontban, a dél az dél stb.) mint a hűtője... Ennek megfelelően alakult az élete. Egója lett, hűtője nem. Problem?

herk 2015.11.26. 23:05:23

@ghck:
"Képzeld, tök jól eljátszanak a kádban akkor is, ha én telefonálok!"
Egyrészt nincs a telefonom elérhető távolságban, másrészt meg az én fiam még kicsi ahhoz ,hogy egyedül hagyjam a kádba.

ghck 2015.11.26. 23:05:37

@herk: "Na, ez lenne a szolgáltatás."
Te nem ezért a szolgáltatásért "fizettél". Ha ilyenért fizetsz, ilyet kapsz...

ghck 2015.11.26. 23:06:42

@herk: "Egyrészt nincs a telefonom elérhető távolságban"
Rövid a zsinór? Visszahívás? Minden megoldásra van egy problémád, igaz?

kajo 2015.11.26. 23:15:18

@ColT: utolsó, ígérem. Csak ezeket olvasd újra a saját hozzászólásodból:

Vevőt nem érdekli, ki mit és hogy szopik miatta. Tudod, aki kurvának áll...

Figy, akkor ne beszéljen meg időpontot, ha nem tudja tartani. Miért mondja azt, hogy ott lesz akkor, ha nem tud?

Magyarul, nem érdekli a vevőt, hogy a futár nem fogja tudni tartani a többi ígéretét, mert neki olyanja van. Miatta másnál már nem lesz ott, amikorra ígérte.

Csak én, senki más.

@herk: Örülök, ha így látod. Annyit hozzátennék, hogy 19-én gondolom nem jókedvéből kereste a szállító este. Valami fontosat akarhatott mondani a másnapi kézbesítéssel kapcsolatban. Próbált egyeztetni. Lehet olyasmi akart közölni, hogy:

Uram, holnap lenne egy hűtő, amit Önnek kell átadni. Nagyon korán reggel tudnánk menni? Fél hét körül. Megfelelne? Sokat segítene, hálás lennék. Vagy ha ez nem felel meg, megértem természetesen, de akkor lehet, csak késő délután/este érünk oda vele. Ne várjon napközben feleslegesen.

Sőt 20 - án reggel sem telefonbetyár hívta, lehet megpróbálta újra előadni a fentieket. Nem sikerült, ezért hétfőn, délig ígérték az érkezést, de nyilván valami miatt (talán egy másik címzett miatt) nem tudtak délig odaérni. Itt jön a csavar a történetben és visszaüt, amit ColT - tól megtudtunk:

"Vevőt nem érdekli, ki mit és hogy szopik miatta. Tudod, aki kurvának áll..."

Ha a címzettek nem lennének ennyire önzőek, nem lenne ez a poszt sem. Csak egy kis kompromisszum kell, vagy egy kis áldozat (anyagi).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 23:36:22

@ghck: Ja, csak ha a futárt nem veszi fel, akkor megszívja, az ismerős meg ki tudja, mit akart.
Nem ugyanolyan. ismerősnek nem fizetett egy szolgáltatásért.

@kajo: Nem üt vissza. Ha a cég nem tud tartani időpontokat, akkor ne vállalja be.

"Ha a címzettek nem lennének ennyire önzőek, nem lenne ez a poszt sem."
Vagy ha a futárcgek annyira sóherek, hogy szarnak rendesen dolgozni. Mondom, ne ajánljon fel olyan szolgáltatást (időpont) amit nem tud tartani.

"Magyarul, nem érdekli a vevőt, hogy a futár nem fogja tudni tartani a többi ígéretét, mert neki olyanja van. Miatta másnál már nem lesz ott, amikorra ígérte. "
Bacod, a vevőnek honnan kéne tudnia, mit csinál a futár, amikor nem vele foglalkozik? Miért kéne érdekelnie? Ő arra fizetett - a boltnak, nem a futárnak! Hogy megkapja a csomagot. A többi vevőnek se kell érdekelnie. lesz szíves a cég bevállalni teljesíthető mennyiségű fuvart, vagy megfelelő kapacitást fenntartani.

Fordítva ülsz a lovon... Annak kell alkalmazkodnia, akinek fizetnek, jó reggelt kívánok.

"Uram, holnap lenne egy hűtő, amit Önnek kell átadni. Nagyon korán reggel tudnánk menni? Fél hét körül. Megfelelne?"
És ha nem felel meg? Amúgy ami megfelelt, arra se értek ki pontosan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 23:37:56

@kajo: A te logikád alapján amúgy tényleg jobb bérelni egy tehertaxit, és hazavinni a cuccot, mert akkor legalább akkor van minden, amikorra a postoló leszervezi. Ebben az esetben a szállítócég egy kanyit nem kap.

ghck 2015.11.26. 23:55:49

@ColT: "Ja, csak ha a futárt nem veszi fel, akkor megszívja, az ismerős meg ki tudja, mit akart."
Na ez alapján a logika alapján én pont az ismeretlent venném fel, ha amúgy esti mese van...

Egyébként kicsit túl van lihegve ez az én fizettem, én vagyok a vevő, én vagyok az ügyfél, én vagyok a király vonal... Egy üzleti megállapodás jött létre az eladó és a szállító, mint egyenrangú felek között. A harmadik fél a vevő, akinek ki kellene nyitnia azt a rohadt ajtót, hogy realizálódhasson a biznic. De még a telefont sem képes felvenni, és vissza sem csörög...

Azt kellene megérteni, hogy itt a posztoló puffog, pedig pont ő nem tette meg az elvárható minimumot. Neki volt nagyobb a veszteni valója, és mégsem volt képes tenni az ügy érdekében semmit. A futárcég alkalmazottainak meg volt egy könnyebb napjuk, amikor talán korábban hazamehettek a gyerekeikhez... Ez a kiesett fuvar mit sem számít a jövedelmük szempontjából, ami amúgy elég alacsony lehet, tekintve, hogy este hét után még dolgoznak, és reggel hét előtt már bent vannak, mindezt jellemzően a hét minden munkanapján...

Intelli 2015.11.27. 00:16:08

Hiába a Homár évek óta, a magyar kereskedelem és online rendelés még mindig ugyanolyan szar mint volt. Nem a posztoló hiábja, ez tényleg nem ügyintézés 4000 forintért. Még ingyen sem.
Anyátok picsáját ti vkotorékok.

Intelli 2015.11.27. 00:17:41

Ki a faszt érdekel hombre, hogy kinek milyen a bértezése? SSutaország, ezért tartunk itt. Jön itt a hülye szöveggel, hogy mennyit keres, meg az eladó azért paraj mert későig dolgozik.

Kereskedelmi magatartásról hallottál-e már?

ghck 2015.11.27. 00:29:46

@Intelli:
1: ez nem kereskedelem, szolgáltatás. Adott napra vállalt szállítás, telefonon egyeztetett időintervallumban. Ha nem tudnak egyeztetni, nincs szállítás. Ilyen egyszerű.
2: azt kapod, amiért fizetsz, tehát a fillérbaszásnak mégis megvan az ára... Tessék időgarantált szolgáltatást fizetni, ha arra van igény.
3: az alkalmazottakat a bérük motiválja. Ezt jó felismerned, még sokat segíthet az életed során. Ha pedig az embered kevéssé motivált abban, hogy kiszállítsa neked a hűtőt, nem lesz hűtőd. Ha ezt felismered, változtathatsz a hozzáállásodon, ha akarsz...

Dikusz 2015.11.27. 06:17:00

@atpijkamo: erre megint eszembe jutott egy vicc, ha megengeded.
Két ember beszélget a magyar és a francia(?) nyelv szépségeiről.
Aki a francia?) nyelvet dicséri azt mondja:
- Csodálatos, dallamos kiejtése van például annak, a szónak, hogy "amerrisage".
Aki a magyart dicséri erre azt válaszolja:
- Ugyan, magyarul sokkal egyszerűbben lehet meghatározni.
- Hogyan?
- Placcs!

Dikusz 2015.11.27. 06:55:38

@ColT: most nem értünk egyet, de kérlek magyarázd meg. Jó lassan, hogy megértsem, hiába a kor, ugye (kétszer kellett elolvasnom, hogy egyszer megértsem). @kajo: -nak igaza van abban, hogy a posztoló csak magára gondol.
Ahogy én látom: a posztoló megvette a hűtőt. A cég egyeztetett a szállítóval, aki tíz nap múlva tudja szállítani. Mi a baj azzal, hogy tíz nappal később szállít, fuvarozással foglalkozó cég, nyilván nem napi egy fuvarral.
A szerencsétlen szállító mert tévedni, 18-án véletlenül felhívta (érdekes, akkor fel tudta venni a telefont). Kiderült nem az övé a hűtő, visszahívta, gondolom elnézést is kért.
19-én este 1/2 8 előtt, 20-án 3/7-kor hívja nyilván egyeztetni az időpontot, poszter nem veszi fel. Nem értem mi a gond az időpontokkal. Ha hűtőt veszek, várom a szállítást, azért addig, amíg nem hozzák a gépet, számolok azzal, hogy kereshetnek. Este fél nyolc nem olyan időpont, hogy álmából ébred a poszter. Ha másnap (szállítás napja, szabin vagyok) én bizony felveszem a korai időpont ellenére is a telefont. Pláne, hogy tudom a szállító kereshet. Ha a megadott időpontban nem ér oda a szállító (12:00 óra), ugyan hol lehetett a poszter, hogy 14:00-kor (ez azért még belefér a várakozási időbe) azt mondja, még egy óra amíg visszaér. Én úgy látom azt gondolta: ha én vártam, várj te is tök mindegy, hogy a többi vevő mennyit ül otthon.
Amúgy a 4000 Ft szállítási költség nem olyan sok. Pár éve vettem a KIKA-ban 3 db konyhai széket. Budafokon lakom, a szállítási költség 15000 Ft lett volna, több mint a székek ára összesen. Nem tudom ennél a cégnél mennyibe került a hűtő, de van olyan áruházlánc, amelyik adott km-en belül ingyen szállít házhoz.

AtiSnatch 2015.11.27. 07:39:16

kommenteket olvasva, nemcsak a posztolónak kellett volna betörni a fejét...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.27. 08:01:32

@ghck: "A harmadik fél a vevő, akinek ki kellene nyitnia azt a rohadt ajtót, hogy realizálódhasson a biznic"
Az eladó otthon volt amikoir megbeszélték. Ennyi.

"Rendben, felhívom a szállítót, neki megfelel-e ( wtf egyszer az jön le, hogy bármikor, most hogy 10 nappal későbbre kérek nem tudják azt mondani, hogy semmi gond?)"

"11.18.-án (ugye ez nem 20-a) hív a szállítò megjöttek."
Ezek után már sokat nem szímít, hogy mit nem vett fel a postoló...

"Egyébként kicsit túl van lihegve ez az én fizettem, én vagyok a vevő, én vagyok az ügyfél, én vagyok a király vonal..."
Főleg azok szerint, akik szeretnének minél kevesebb macerával vevőket lehúzni :D Sajnos manapság már több helyen is megkaphatod ugyanazt, szóval remélem előbb-utóbb éhen halnak a köcsögebb cégek.

@Dikusz: Az a baj, hogy megbeszéled, hogy mikor hozzák, aztán vagy akkor hozzák, vagy nem.
Napokat tértek el, ez azért nem a "jaj véletlen".
Illetve, hogy csak magára gondol : persze, hiszen ő vett valamit. Amikor te kifizeted a terméket az eladónak, akkor őt vajon érdekli, hogyan szedted a pénzt? Vagy ha esetleg egy ezressel kevesebb van nálad, akkor odaadja kevesebbért? Nem.

Vagy amikor bemész egy étterembe, kihoznak valami mást, mint amit rendeltél, neked az is oké?

Ha nem ilyen lenne a magyar kereskedelmi- és munkaügyi kultúra, akkor valószínű én si toleránsabb lennék, na de kérem, amíg addig nem jut el egy szállítcég, hogy normálisan szállítson, addig a vevőnek van igaza.

"19-én este 1/2 8 előtt, 20-án 3/7-kor hívja nyilván egyeztetni az időpontot, "
Én ilyenkor már senkit nem szívesen hívok, mert ez már erősen magánéleti időszek mindenkinél.

@Intelli: Valahogy így.

ifjú vénszivar 2015.11.27. 08:09:34

lófasz megtáltosodott, de inkább megveszett!:)

AtiSnatch 2015.11.27. 08:14:35

@ColT: ""19-én este 1/2 8 előtt, 20-án 3/7-kor hívja nyilván egyeztetni az időpontot, "
Én ilyenkor már senkit nem szívesen hívok, mert ez már erősen magánéleti időszek mindenkinél."

Akkor neked problémád lesz, és nem hüttőd --> Lsd. poszt

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.27. 08:19:40

@AtiSnatch: Bazz, értem, azért vannak gondjaim, mert nem telefonálok este? A picsába!

AtiSnatch 2015.11.27. 08:22:31

@ColT: Annyi bisztos, hogy hüttőd nem lesz.

ghck 2015.11.27. 08:51:43

@ColT: "Az eladó otthon volt amikoir megbeszélték. Ennyi."
Nem! Nem is beszélték meg, hogy mikor lesz az az "amikor"! Ez a lépés történt volna telefonon! Pont ez a lényeg! Ráadásul az is lehet, hogy 20-án KÉTSZER IS ott voltak, de egyszer sem érték el a megrendelőt! (Nincs csengő, nincs név, nem jó a csengő, nem jó a név stb..) A megrendelő ebbe pont hogy belesz.rt...

"Ezek után már sokat nem szímít, hogy mit nem vett fel a postoló..."
Hát pont számít! A postoló a 18-i eset után rohadtul tudta, hogy ki kereste az adott számról kétszer is, és mégsem volt hajlandó se felvenni, se visszahívni. Nyilván körülötte forog a világ.. Hát a lóf.szt!

"szeretnének minél kevesebb macerával vevőket lehúzni"
4ezerért te kihoznál nekem egy hűtőt? Ennyiért fel nem emelem a fenekemet érted! Na ennyire lehúzás az adott cég adott szolgáltatása. Két embernek elveszed egy-egy munkaóráját, amortizálod és tankolod a teherautójukat, adót fizetsz stb. Nem is tudom hogyan gazdálkodják ezt ki, ez ingyen van! De legalábbis egyáltalán nem lehúzás.

"Én ilyenkor már senkit nem szívesen hívok, mert ez már erősen magánéleti időszek mindenkinél."
Kivéve nálad, mert te dolgozol. Ha nem telefonálnál, nem tudnál egyeztetni kiszállításokat. Döntened kell, vajon a vevőnek a hűtője vagy a privát szférája a fontosabb. Hívjad, vagy ne hívjad? A futár helyesen döntött. Telefonált. Ha valakinek akármilyen okból fontos a magánéleti szféra sérthetetlensége, akár a hűtője rovására is, akkor az majd nem veszi fel. Ez történt itt pontosan. Nem is értem, mi a probléma... Illetve értem, de azt a posztoló generálta magának.

Manyecska 2015.11.27. 08:54:43

Én a fogorvosomat bármikor felhíhatom /igaz régóta ismerem.../ háromszor keltettem fel eddig /kilenckor még alszik :DD/ ..DE nem haraxik soha, nagyon kedves ember :), elcseverészünk elmondja a diagnózist meg mi várható, múltkor még nyolckor aludt jól le is csesztem.. xdxd cserébe alszik meló közben frankón beüvegesedett a tekintete egy percre láttam! Vigyázni kell kivel kekeckedik az ember! !!4! Pedig sokat melózik mégse mondja! cserébe én adogatom a műszereket néha ha nincs asszisztens..:D

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.27. 08:57:46

@ghck: áááhh, vissza az egész, most értettem meg a posztot. a 11.20 az a dátum volt, nem az időpont.
ezesetben természetesen jár a baccpapucs és a huntermaria díj is a posztolónak.

Manyecska 2015.11.27. 09:04:30

OFF az a baj elpuhányodtak ezek a mai fiatalok félmaratoni edzésterv: "14-16 km könnyű, jóleső futás" baszki kelhetek ötkor bár amióta gyerekem van hatnál tovább soha nem alszom :D

ifjú vénszivar 2015.11.27. 09:09:14

@Manyecska: ha jól furulyázol, akkor el is "üvegesedik az ember tekintete"!:)

ifjú vénszivar 2015.11.27. 09:15:53

@Manyecska: Azért volt rajtam akkor IS a napszemüveg....:):D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.27. 09:17:28

@ghck: "Levelem hatására vasárnap este 18:40-kor hív a szállító, hétfőn 12-ig ott hűtő. "

"Természetesen 14 órakor hívnak, hogy itt vannak. Jelzem délről volt szó, menjenek egy kört (más címekre), 1 óra múlva ott vagyok. Á, az nem jó, "
Aha.

"Kivéve nálad, mert te dolgozol. Ha nem telefonálnál, nem tudnál egyeztetni kiszállításokat."
Este hétkor már a futárok sem dolgoznak... legalábbis ha olyat akarnék, hogy este hozzanak valamit (mert nem vagyok otthon pl.) tuti nem hoznák ki olyankor.
A rákot, futár elfelejtette hogy neki másnap van időpontja, próbálta menteni a helyzetet.

"4ezerért te kihoznál nekem egy hűtőt?"
Ki mondta, hogy a bolt a futárcégnek 4 ezret fizet?
LOL, kész vagy.

Manyecska 2015.11.27. 09:18:03

@ifjú vénszivar: az asztal alatt is volt homártali?? /:D/ nocsak . OFF

TH 2015.11.27. 09:25:54

@atpijkamo: "hűtő berendezés -> hűtőgép vagy fagyasztó"
Csak én hívom a fridzsidert fridzsidernek? :)

ghck 2015.11.27. 09:30:42

@ColT: "Levelem hatására vasárnap este 18:40-kor hív a szállító"
Oh, még szerencse, hogy vasárnap este az nem szent idő, és fel tudta venni a telefont..

"14 órakor hívnak, hogy itt vannak"
Lehet, hogy 12-kor is hívták.. És 14-kor IS még ott voltak.. ;)

"legalábbis ha olyat akarnék, hogy este hozzanak valamit"
Dehogynem. Csak az nem 4ezerbe kerül.. Alapáron a napot garantálják...

"Ki mondta, hogy a bolt a futárcégnek 4 ezret fizet?"
1: Ki mondta, hogy nem annyit fizet?
2: Ha szerinted nem a vevő fizeti a szállítást, akkor miért jössz azzal, hogy a futárcégek "szeretnének minél kevesebb macerával vevőket lehúzni". A cég a vevő? Sok macera tényleg nem volt velük...
3: Ki mondta egyáltalán, hogy a szállító nem azonos a bolttal? Hoppá.. :o

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.27. 09:45:19

@ghck: Ja, valószínű hívták 12kor is :D Persze:D

Lehet, hogy vasárnap sem tetszett neki, hogy felhívták, de akkor pont ráért. Ennyi.

A szállító a post alapján külső cég. A lehúzós rész az általánossgban értendő, gondoltam hátha nem kell külön jelezni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 09:49:01

@TH: :)) Nem, én is. De szép magyar kifejezést akartam javasolni, ha már belepofázok.

@Dikusz: :))

PongLenis 2015.11.27. 09:57:33

@herk: na most aztan izekre szedtel, nem is tudom hogy fogok aludni ejjel. Tudod nem kell sok esz hozza hogy kiszamold, ha egy futarnak van egy napra 50 cime es csak minden masodik cimen ot perccel tobbet idozik a tetvezettnel, akkor maris van ket ora kesese az utolso cimhez.
De ezt a hozzatok hasonlo - apropo, nem vagy a poszternek rokona? - onerzetes polgarok keptelenek felfogni, mert azt hiszitek az egesz vilag korulottetek forog es minden ceg minden alkalmazottja csak azert van hogy toteket koruluggraljon. Mert csak nektek van csomagotok, csak ti dolgoztok, csak nektek van gyereketek, csak nalatok van furdetes.
Tudod ez a huto a poszternek volt fontos, a futar leszarja kb max visszaviszi a depoba. A poszternek kellett a huto, hat akkor tan kicsit tehetett is voln aaz ugy eloremozditasaert, mondjuk felveszi a kibaszott telefonjat legalabb.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 09:59:10

Most akkor kétségek közt hánykódom. Volt kiszállítás csütörtökön, vagy nem volt?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 10:01:19

@PongLenis: @ghck: +

A tipikus eset, mikor mindkét fél hülye.

herk 2015.11.27. 10:06:08

@PongLenis: ejnye-bejnye, csúsztatni és személyeskedni nem szép dolog. Nem téged szedtelek izekre, hanem a mondandódat. Nagy különbség, de ezt te is tudod.

" akkor maris van ket ora kesese az utolso cimhez."
Egyéni szoc. probléma. Oldja meg. Pl ne vállaljon 50 fuvart, adja drágábban a szolgáltatást, jóelőre hivjon fel, hogy késik, adjon meg tágabb időintervallumot. Arról van szól, hogy vállalt valamit , amit nem tart be.

"Tudod ez a huto a poszternek volt fontos"
A pénz meg a boltnak. Az kéne megérteni, hogy nem a bolt tesz szivességet, hogy eladja a cuccát, hanem ez egy közös megállapodás, mindenki nyer vele. A vállalt dologokat meg tartsa be.
Valaki irta, hogy 4 ezerért vigyem ki neki.
1 db-ot nem viszek ki 4 ezerért, de ha van 20 hely, és mindenhonnan kapok 4 ezret, ugy már igen. Tehát 4 ropi * 20 = 80 ezer 1 napra. Ebből lejön persze sokminden, de alapvetően nem 4 ezerből tartom fent a kocsit, meg embert, meg mindent, hanem napi 80 ezerből.

PongLenis 2015.11.27. 10:22:10

@herk: latszik h fogalmad sincs hogy mukodik ez. Szerinted a futar donti el, hogy aznap hany cimre van kedve kimenni? Plusz o szabalyozza a forgalmat is, meg a parkohelyek szamat is?
Szerintem jogosan varhato el nemi rugalmassag a posztertol mivel nelkule nem tud letrjonni ez a "kozos megallapodas". Vagy ha nem tud rugalmas lenni, akkor fizessen exra szolgaltatasert es akkor a futar csak az o hutojevel fog foglalkozni.

ghck 2015.11.27. 10:26:47

@herk: "A vállalt dologokat meg tartsa be."

Igen, valószínűleg azt vállalta, hogy adott napon, telefonon előre egyeztetett időintervallumban szállít. Ha a címzett telefonon nem elérhető, nem szállít.

Ezt be is tartotta.

A címzett meg azt vállalta, hogy adott szállítási napon elérhető. Nem volt az, tehát nem tartotta be, amit vállalt.

Dikusz 2015.11.27. 10:42:08

@ColT: tényleg nem szeretnék vitatkozni veled, megértettem a te álláspontodat is.

Én nem azt látom a posztban, hogy napokat tévedtek volna. Megegyeztek egy kiszállítási időpontban, ez november 20-a volt (péntek). Mivel hétvége volt, szombaton és vasárnap nincs kiszállítás. Ebből adódott látszólag a több napos eltérés. 18-án elnézte a szállító a címet, ezt tisztázták is telefonon.
November 19-én este hét után és 20-án (szállítás napja, péntek)reggel hét előtt vélhetően egyeztetés miatt hívta fel a posztolót a szállító. Lehet, hogy azért kereste mindkét alkalommal, hogy megbeszéljék, esetleg gond van a szállítással (elromlott az autó, beteg lett a sofőr, bármi adódhatott), ezért nem tudnak szállítani. Az én véleményem pedig az (nem kell ezt elfogadni, és remélem ezen nem veszünk össze), azért ezek az időpontok még elfogadhatóak.
Nem írta a posztoló, hogy a 20-án a szállítás milyen időpontra lett megbeszélve. Itt szerintem nincs az tisztázva, felhívta-e a szállítót, hol a hűtője. Ha neki a hétköznap 19:20 már késő, akkor a vasárnap 18:40, mint pihenőnap nem az? Mintha valami kimaradt volna. Hétfőn + két órát kellett várnia. Nem tette, ő tudja. Az előbb írtam, hogy szerintem a jöjjenek vissza egy órával később már ha én vártam, akkor ők is várjanak kategóriába tartozik. Ez a két óra várakozás feleslegessé tette volna az újabb szabadnap kivételét.

ifjú vénszivar 2015.11.27. 10:44:05

Ébressze már fel valaki helgát! minek kefél a szállítóval hajnalban, ha utána nem képes időben a "melójára".

ifjú vénszivar 2015.11.27. 10:46:21

@Dikusz: "tényleg nem szeretnék vitatkozni veled"

"beszari vagy"!?! ááá csak megalkuvóóó!

Dikusz 2015.11.27. 10:59:03

@TH: @atpijkamo: ne haragudjatok, de az magas labda, le kell csapni:
Azt elemezzétek ezek után jó hosszan, hogy kell helyesen írni - fridzsider, vagy frizsider?
A helyesírás ellenőrző az utóbbit nem húzza alá:)))

Jim Raynor 2015.11.27. 10:59:22

@ghck:

hát nem. fütyülsz bazmeg és hazudsz, hogy egy klasszikust idézzek. azt faszán kihagyod mindig, hogy a futár 2x baszta el a kiszállítást. ezek után arra kenni a dolgot, hogy mer a poszter nem volt telefonon elérhető, elég mókás.
és igenis, 19.20-kor meg 6.45-kor az anyja picsáját hívogassa, ne az ügyfelet. ez a kibaszott mentalitás MINDENHOL bassza meg, ami a sírba visz, hogy akinek szolgáltatnia kellene PÉNZÉRT, az várja el hogy őhozzá alkalmazkodjanak. hát az ordas faszt, azt.

ghck 2015.11.27. 11:05:37

@Jim Raynor: :) Kicsit felhúztad magad.. :D Azért vedd észre, hogy a poszter csak akkor nem vette fel a telefont, amikor kellett volna.. Mégis szerinted hányszor kellett volna telefonálnia a futárnak, ha a poszter nem veszi fel? Kétezerszer? Ott volt a hívás, látta, hogy a futár az, szart bele a szállításba, ki akarta szolgáltatni magát, mert magasan ül a lovon. Lófaszt az ilyen ügyfél seggébe! Jóhogy nem könyörög, mi?!? És vedd észre, hogy a másik panaszkodós blogon is ugyanezek az egysejtűek panaszkodnak.. Itt azért, hogy mások (eladó/futár) nem pitiznek neki a pénzéért, ott meg (munkahelyi terror) azért, mert a főnöke elvárja, hogy pitizzen a főnök pénzéért.. Hogy is van ez?!? :D És lehet ordasfaszozni, de hűtő ettől nem lesz... Persze értem én, sokaknak lételeme az ordasfaszozás, és a saját nyomorult életükben az egyetlen örömük az lenne, ha a pénzükért valaki nyalná a feneküket... Amikor ilyen igényekről van szó, érthető, hogy a hűtő végül is nem is olyan fontos... Műbalhé...

Dikusz 2015.11.27. 11:06:00

@ifjú vénszivar: :)))) - az ébresztősre.

amit nekem írtál - nem mondanám magam annak, csak nem akarok összeveszni senkivel. Még nem vagyok beszari, annyira öreg nem vagyok. Csak annyira, hogy a következő hozzászólásomban is ezzel kezdtem a mondatot. Mindent kétszer mondok el, mondok el.
Remélem azért nem haragszol? :)

lcsaszar 2015.11.27. 11:10:41

Hűtőt számtech boltból én zsebben szoktam elhozni, sőt a procira is magam szerelem fel. Ja, hogy ez egy egész berendezés...?

metal · http://electric.blog.hu 2015.11.27. 11:12:35

@PongLenis: "Szerinted a futar donti el, hogy aznap hany cimre van kedve kimenni? Plusz o szabalyozza a forgalmat is, meg a parkohelyek szamat is?"
A posztban leírt történetben szerintem is legalább annyira hibás a posztoló, mint a futár. De ettől még tényleg igaz, hogy a futárcég annyi címet vállaljon be, amit felelősen tud teljesíteni. Persze vannak viszmajor helyzetek, nyáron vártam egy gyümölcsfa szállítmányra, 2 órás időablak volt megadva. Kb. az időablak felénél hívott a futár, hogy elakadt az autópályán, mert baleset van, és már nem tud kihajtani. Kérdezte mi legyen? Mondtam neki, hogy itthon vagyok, jöhet később. De itt is a lényeg, hogy kommunikált a problémáról.

ghck 2015.11.27. 11:17:04

@metal: Milyen jó, hogy felvetted a telefont! :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 11:17:06

@Dikusz: :)) Aki egy szar helyesírásellenőrzővel helyettesíti a saját eszét, az más szörnyűségekre is képes.

Dikusz 2015.11.27. 11:31:18

@atpijkamo: azért a kevés maradék eszemért lehet már nem is kár. Egyébként tényleg szar lehet a helyesírásellenőrző (aláhúzta a szót hibásnak), vagy csak én vagyok lemaradva.
Nem sok dologban voltam jó a suliban, de helyesírásból igen.
Vitaindítónak:)) - szirintem frizsidernek kell írni.

A szörnyűségekről: nemsokára indul a vonatom Szegedre (CID integetek!), csak vasárnap jövök haza. Ha nem lesz tüzes víz, az lesz szörnyű.

AtiSnatch 2015.11.27. 11:32:18

@Dikusz: szerintem hüttő, oszt jó van.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 11:35:41

@Dikusz: Nem hagyom magam froclizni, fridzsider. Bár nem sok értelme van hogy a dzs külön betű legyen az ábécénkben.

Én hajlok arra, hogy úgy írjuk, ahogy ejtjük. Ezért szerviz és nem szervíz, mindig és nem mindíg...

És valóban: a Magyar Tudományos Akadémia helyesírási portálja sem fogadja el a fridzsidert (itt lehet ellenőrizni). Az Osiris kiadó Helyesírás című, a magyar nyelv eddigi legteljesebb bemutatását nyújtó tízkötetes könyvsorozata is csak frizsidert ismer.

De miért nem fridzsider, amikor úgy mondjuk? (Vagy ismernek valakit, aki frizsidernek mondja? Ne már!)

A rövid válasz az hogy a “fridzsidert” a hagyomány alapján írjuk frizsidernek, és kész.

A frizsider szó feltehetően azért került így a szótárba, mert valaha tényleg így ejtették. Egy másik lehetőség, hogy soha nem ejtették így, csak mert német/francia jövevényszó, etimológiai alapon okoskodtak úgy, hogy nem lehet benne [dzs].

Mindenesetre ha valakinek a frizsider annyira idétlennek tűnik, hogy akkor így inkább nem is akarja leírni, annak még mindig ott a kikezdhetetlen, hivatalos és hűvösen távolságtartó hűtőszekrény, vagy lezserebb változata a hűtő.

wiki.startlap.hu/hogyan-irjuk-helyesen-fridzsider-vagy-frizsider/

AtiSnatch 2015.11.27. 11:37:29

@atpijkamo: mondjuk az igazat megvallva én szervízbe viszem... az egy másik dolog, hogy le tudom írni helyesen.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 11:42:09

@AtiSnatch: :)) Más dolgokat is viccesen nevezel el? Pl.?

ifjú vénszivar 2015.11.27. 12:01:34

@Dikusz: @atpijkamo: fridizsernek csak az idegen szívűek híjjják!

Magyar embőr hűtőnek.

lcsaszar 2015.11.27. 12:10:01

@ifjú vénszivar: tévedés, frigó a helyes magyar neve :-) Egyébként sem az angolban, sem a franciában nincs a frizsider-hez (fridzsider-hez) hasonló szó a hűtőszekrényre. Szerintem magyar kreálmány.

Jim Raynor 2015.11.27. 12:10:28

@ghck:

hányszor kellett volna telefonálnia? egyszer, normális időben. ha meg van beszélve egy adott nap, akkor nem előző este fél nyolckor meg aznap reggel hívogatom az ügyfelet egyeztetni.

azon megint átsiklasz, hogy hétfőre volt megbeszélt időintervallum (nem is kicsi, mert 12-ig), de ez a fél nap sem volt nekik elég, odamentek délután kettőre. Na ez az amit nem lehet egy ügyféllel megcsinálni. ha délig, az legyen délig. és ekkor persze basztak telefonálni az ügyfélnek, hogy nem érnek oda.

szóval én csak azt mondom, hogy lófasz az ilyen futár seggébe. és nem fenéknyalást vár el az ügyfél, csak azt, hogy ha azt ígérik, hogy délig, akkor délig. oldják meg.

nem csak a futár ideje drága ám, hanem az ügyfélé is.

szóval aki itt magas lovon ült, az kurvára a futár volt ám :D

ifjú vénszivar 2015.11.27. 12:18:09

@lcsaszar: mi cigók a frigot nem tudjuk kiejteni...., mert kiesik tőle a szarul rögzített "hidunk".:)

Dikusz 2015.11.27. 12:27:44

@atpijkamo: le akartam írni igazi magyar(homár) helyesírással, de@AtiSnatch: megelőzött.

@ifjú vénszivar: ha komolyan vesszük valóban hűtőnek hívják.
Az én "hidam" van szarul rögzítve, az fog leesni.:))) Be is vagyok rezelve rendesen.

ghck 2015.11.27. 12:27:46

@Jim Raynor: "egyszer, normális időben"
Megtette. Kétszer.

Neki ennyire volt fontos a kézbesítés. A poszter hányszor csörgött vissza? Egyszer sem. Na neki meg ennyire.

"azon megint átsiklasz"
Persze, arról van elég szó nélkülem is.. :)

A poszter hétfő délben sem volt képes felemelni a telefont, hogy hát hol vagytok? Mennyit késtek? El kell mennem, háromra érek haza, intézzétek úgy!

Szóval a poszter nem felelt meg alapvető kommunikációs követelményeknek. Ez OK, így is lehet biznicelni, csak akkor fel kell készülni, hogy az kényelmetlenebb lesz. Főleg a poszternek.

Érdekes, ugye, hogy futárok sose írnak ide, hogy a rohadék címzett nem volt otthon, nem hívott vissza, nem volt nála apró, nem működött a liftje, nem vette át, blablabla...

Tehát lehet keménykedni, de fel kell készülni, hogy a f.sz rossz végén leszünk...

lcsaszar 2015.11.27. 12:34:57

Nem tudtuk meg, hogy a végén lett-e happy end, vagyis hogy frizsidál a frizsider? Kellett-e 3 napon belül cserélni, ki fizette a visszaszállítást, és a posztoló otthon volt-e? Utána élt-e a 14 napos elállási jogával, és felvette-e a telefont, amikor a futár jött elvinni a berendezést?

AtiSnatch 2015.11.27. 12:37:22

@ifjú vénszivar: csak a bodzás cigóknak van pénzük hídra. gyanús vagy :D

ifjú vénszivar 2015.11.27. 12:44:25

@AtiSnatch: Meg a rezeseknek! Kell arany féláron?! Bele vízsugarazhatnád, hogy Dubai 36 karat....

Ma este ráérsz?:):D

Nick-son 2015.11.27. 12:58:20

@ColT: megteheted, hogy nem érdekel. A futárt se érdekli mi hogyan repül. Üdv egy szép új világban.

AtiSnatch 2015.11.27. 13:13:42

@ifjú vénszivar: ma holnap össznépi elhajlás lesz, elmúlt és eljövendő születésnapok tiszteletére :D

kalapocska 2015.11.27. 18:26:04

hogyha veszhelyzet van a csaladban akkor se er el senki este 7 es reggel 8 kozott? En mar csak panikbol is kapom a telefont ha valaki "nem rendes idoben " hiv. Aztan lehet hogy kiborulok ha nem fontos a hivas. Mellesleg ugy tunik se este se reggel (munkaidon kivul) se munkaidoben nem jo a szallitas (szabadnap) szoval ez a ha van sapka ha nincs sapka tipikus esete.

kalapocska 2015.11.27. 18:30:52

@lcsaszar: azert ne haragudj mar, ez egy koznyelvbe atment markanev mint a xerox vagy a hoover. en.wikipedia.org/wiki/Frigidaire

lcsaszar 2015.11.27. 19:34:07

@kalapocska: Nem haragszom, sőt köszönöm. Máskor jobban utánanézek a dolgoknak.

Aureliano Buendía 2015.11.27. 20:11:51

@atpijkamo: voltam nem is olyan régen BT előtt. Hááát... néha nagyon messze vannak a való élettől. Nemes és értékelendő a szándék, hogy a megegyezés felé vigyék el a dolgokat, de ahol az egyik fél eleve úgy indít, hogy hazudik és elhallgat amúgy igen fontos dolgokat, ott biza nem lesz megegyezés, nem is lehet. Ha pedig a mélyen tisztelt BT tagjai nem tudják/akarják megérteni a világ működéstét, mert ködös fejű jogászok, akkor megette a fene az egészet.

TH 2015.11.27. 21:43:38

@Dikusz: A szabályzat szerint a frizsider a helyes. Én ejtés szerint fridzsidernek írom saját döntésként, ahogy az ésszerűt sem kezdem el észszerűnek írni csak azért, mert a szabályzat most ezt mondja. :)

Arcade Macho 2015.11.27. 22:51:53

nem ertem
most fel lett a poszter ebresztve es megse vette fel a mobilt?

de mondok jobbat...
a retek Telenor altalaban 08:00 -kor kuldi ki a marketinges buziskodasat SMSben
szombaton is...

neet 2015.11.28. 14:50:21

Itthon vakarózó kismamaként (bárki bármikor jöhet-mehet) nem tudom átérezni a problémát, igazságot se akarok szolgáltatni, csak fohászomat kifejezni: Öccsém, egyszer, csak egyszer ébresztene fel valaki 6:45-kor!!! Összevissza csókdosnám! :D
(gyk: senki se ébresztene 3-kor, h pisilnie kell (idősb kutya műtét után), 4-kor, hogy bepisilt (szoba-, ámde még nem ágytiszta gyerek), 5-kor, hogy éhes (legkisebb gyerek), 6-kor, hogy ma korán kell menni a DÖKgyűlésre (legnagyobb))

Bluemotion 2015.11.30. 12:06:53

Aki ennyire kényelmes, az kérje a csomagot valamilyen pontra (PickPack, Posta, Mol stb.), és akkor megy be a csomagért, amikor jó neki.

Arcade Macho 2015.11.30. 23:06:03

@Bluemotion: "Aki ennyire kényelmes, az kérje a csomagot valamilyen pontra (PickPack, Posta, Mol stb.), és akkor megy be a csomagért, amikor jó neki."

igen a hutoszekrenyt

Intelli 2015.12.02. 01:11:18

@ghck: Te viccölsz velem ember.
De, ez pontosan kereskedelem. Az, hogy szolgáltatást vásárolt attól ez még kereskedelem, hát mi más lenne, azért ennyire ne menjünk le az alapokig....
4000 forint nem fillérbaszás, továbbá a cég ajánlotta a vevőnek ezt az opciót.
Motiváció? Az miért a vevő feladata????
Hogy 4000 forintért még azon kockázzunk, hogy vajon az ürge kihozza-e a hűtőt ami az a szolgáltatás amit a vevő hivatalosan is megrendelt?!

Szeretném azt hinni, hogy viccelsz, kérlek erősíts meg ebben, mert ilyet én még nem olvastam, mint amit te itt összehordasz.

Intelli 2015.12.02. 01:27:03

Emberek hát nem hiszem el, ha nem látom, hogy még mindig megy itt a szócséplés, de miről?!!!

Össze-vissza hivogatták a csókát, egyszer nem azon a napon más hűtőjével, aztán másik napon pirkadatkor - arról nem is akarok vitát nyitni, hogy 6:45-kor én az Obama híyvását sem fogadnám, ha azt elfogadjuk, hogy 6:45-kor telefonálhat egy szimpla futár, akkor inentől kezdve szabad a vásár, mehet a hajnali 5 óra is - , következőleg olyan időpontban amit nem beszéltek meg, ellenben amit megbeszéltek akkor egy mukk sem volt ellenben később..., és ezért a fosért fizetett(elvileg) a posztoló 4000 forintot, és akkor itt leáll még pár idióta azt bizonygatni, hogy a posztoló volt hülye?

Bazzzzegggg, azért ez egy olyan ország, ha nem lenne, ki kéne találni.

Na mindegy is, jó a homár, ilyen helyeket mint a posztban szereplő alapban kerülni fogok, de a futárcéggel együtt aztán majd meglátjuk, hogy a vevőnek van jobbna szüksége a 10.000. hűtőárusra meg futárra, vagy a ezeknek a bohócoknak a vevőre.

Aki erre a krédésre nem tudja a választ, annak nincs helye a kereskedelmi szférában.
süti beállítások módosítása