Tékozló Homár

Simán lehet ismerős nevében szolgáltatást rendelni a UPC-nél?/Frissült a UPC válaszával

2015.11.26. 09:50 | Homár Hilda | 130 komment

upc-logo-1200x800.jpg

Elképesztő sztori. Vajon amikor jelzi az előfizető, hogy nem az ő nevében történt a megrendelés, akkor miért nem vonja vissza azt a szolgáltató? Meg egyáltalán, hogy sikerült átíratni? Ha tudom valakinek az adatait, akkor máris trollkodhatok az előfizetésében? UPDATE: A kommenteket látva olvasónk megkért, hogy hangsúlyozzuk: az illető NEM az élettársa, NEM a barátja, csak egy ismerőse.

Kedves Homár! 

Sziasztok. A UPC-vel töltöttem a mai délutánt telefonon, gondoltam megosztom az olvasókkal, hátha mást is megtaláltak hasonló trükkökkel.

Pár éve a UPC-nél van a net és a tv csomagom. Ma 2-kor kaptam egy emailt, hogy köszönjük megrendelését blablabla. Megnéztem, hogy mit rendeltem meg, mert épp külföldön voltam állásinterjún. Kiderült, hogy egy zűrös ismerősöm bement a UPC-hez, átiratta az én előfizetésemet a saját nevére, és megrendelt egy 12000 forintos mobil előfizetést.

Felhívtam a UPC-t. Ott előadták, hogy már 3 éve az illető nevén van az előfizetésem. (nem, de ezt mondta az ügyfélszolga). Kapcsolja az illetékest. Hasonló észlénnyel beszéltem. Ott már annyit hozzátettek a történethez, hogy az illető kéttanús meghatalmazással sétált be a UPC-hez. Amit én aláírtam. (nem)

Aztán jött egy email, felvették a panaszt, de az illető az élettársam (wow!), meg tudta adni az én adataimat, tehát ők jogosan írták át az előfizetői szerződésem az ő nevére. Na itt szóltam, hogy akkor írom a feljelentést, mert akkor ez az eset a csalás, személyes adatokkal való visszaélés, magánokirat hamisítás környékén mozog. Akkor egy kicsit elkezdtek komolyabban venni. Még egy illetékes, akinek újfent elmagyaráztam, hogy kizárt hogy meghatalmazása lenne ez illetőnek, és az, hogy valaki tudja az adataimat, nem elég ahhoz, hogy a nevére írassa a szerződésem.

Végül eljutott az ügy a "háttércsoporthoz" (Mulder ügynök?), így végre órák után visszakaptam az évek óta pedánsan fizetett előfizetésem - a 12000 forintos mobilelőfizetéssel együtt. Megkérdeztem, hogy ez itt most mi? Tényleg el kell magyaráznom újra, hogy ezt én nem rendeltem meg, és ők meg nem fogják tudni behajtani? Hogy évekig tartó  pereskedés lesz a vége? És garantálom, hogy mindenki tudni fog erről? Miért jó ez a UPC-nek? Miért néznek madárkának? Ez nekik a normál business? A kedves ügyfélszolgálatos annyit ígért, hogy majd hívnak és akkor valami lesz. Mert ő most nem tud intézkedni. 

Tegnap este visszakaptam a hozzáférést a netes felülethez, és a saját személyes adataim szerepeltek benne. Ma már újra ennek a csalónak a nevén van az előfizetés, nem enged belépni. Hívtam a UPC-t, és persze több mint 1 órás beszélgetés után sem voltak hajlandóak visszaadni a saját előfizetésemet. 

Megtettem a feljelentést a rendőrségen. A UPC annyit mondott, hogy már megtette a feljelentést? Mert akkor meg kell várnunk a teljes kivizsgálást, csak utána tehetünk bármit! Visszakérdeztem, hogy jól értem, az ügyfelet azért szivatja a UPC, mert feljelentést tett az ügyben? Megkérdeztem az embert, hogy mégis miért jó ez a cégnek, rövid-, közép- és hosszútávon, van-e ott bárki, aki fel tudja mérni egy ilyen hozzáállás következményeit, de tagadta, hogy ők pont engem pont meg akarnak ezzel büntetni.

A számlafizető én vagyok, a szolgáltatás az én címem, az illető 12000 forintos mobil előfizetése továbbra is ott van az én előfizetésemen.  

A UPC "kivizsgál". 

üdv,

Pepita Ofélia

UPDATE nov. 30. 12:12

A posztot elküldtük a UPC-nek, íme a válaszuk:

A Tékozló Homár blogon 2015. november 26-án megjelent „Simán lehet ismerős nevében szolgáltatást rendelni a UPC-nél?” c. poszttal kapcsolatban a UPC Magyarország Kft. az alábbiakról szeretné tájékoztatni az olvasókat:

A konkrét esetben ügyfelünk előfizetésének módosítását egy arra illetéktelen személy kezdeményezte úgy, hogy számunkra ismeretlen forrásból az intézkedéshez szükséges ügyféladatokat megszerezte.

Ezt követően sajnos egyszeri ügyintézői mulasztásból eredően nem került sor az Általános Szerződési Feltételeink szerinti, illetékesség megállapításához szükséges valamennyi lépésre.  A történteket figyelembe véve megtettük az intézkedéseket annak érdekében, hogy a jövőben hasonló helyzet ne állhasson elő, a kapcsolódó belső szabályozásainkat szigorítottuk. Az esetet időközben már kezeltük, ügyfelünktől a visszaélés következtében keletkezett díjakat természetesen nem követeljük.

A szolgáltatásainkkal kapcsolatos bármilyen visszaélési kísérlet esetén feltétlenül szükségesnek tartjuk az ügy mindenre kiterjedő részletes kivizsgálását a jóhiszeműen eljáró előfizetőink védelme érdekében, beleértve ebbe természetesen az esetleges összehangolt, szolgáltatót célzó megtévesztés lehetőségét is. Ez a vizsgálat még folyamatban van, figyelemmel arra, hogy a UPC az ezzel kapcsolatos állítólagos rendőrségi eljárásról hivatalos tudomást még nem szerzett. Ügyfelünket részletesen is tájékoztattuk a probléma megoldásáról, illetve arról, hogy az általa tételesen megjelölt kompenzációs igények teljesíthetőségéről kizárólag a megtévesztés kivizsgálásának függvényében tudunk dönteni.

Az eset kapcsán is szeretnénk felhívni minden ügyfelünk figyelmét, hogy fokozottan ügyeljenek személyes adataik védelmére, nehogy azok illetéktelen személyek birtokába kerüljenek. Ha ennek gyanúja mégis felmerül, akkor kérjük, hogy haladéktalanul értesítsék ügyfélszolgálatunkat annak érdekében, hogy a szükséges védelmi intézkedéseket mihamarabb megtehessük.

Üdvözlettel,

UPC Magyarország Kft.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.11.26. 09:53:03

Aztaqva :D minek az embernek ellenség...

sáros_tehén 2015.11.26. 09:57:22

Ismerős honnan tudta az adataidat?
Vele nem kéne elbeszélgetni?
Nekem is vannak ismerőseim, de nem tudják a személyes adataimat. Szóval nekem valami nem kerek a történetbe.

vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.11.26. 09:58:06

Hát ennél felháborítóbbat rég olvastam. Ezekkel a telefonos, kábeltévés szolgáltatókkal mindig csak a baj van...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 09:59:12

"megtette a feljelentést? Mert akkor meg kell várnunk a teljes kivizsgálást, csak utána tehetünk bármit"

Így van.

Szerintem az élettársaddal rendezd a dolgaidat, és akkor nem lát okot majd a szívatásodra. Nagyon megbánthattad. Ha kellően eltökélt, lesznek még rossz napjaid.

230e 2015.11.26. 09:59:37

Az nem a UPC hibája hogy valaki aláhamisítja a nevedet egy meghatalmazásra, és szerez még hozzá két tanút, nem hatóság, semmilyen olyan irat nincsen a kezükben amivel ezt ellenőrizni tudják.
Tegyél feljelentést, és próbáld meg azt elérni náluk hogy kizárólag te járhass el.

AtiSnatch 2015.11.26. 10:00:02

@AtiSnatch: ja, mégsem, közben megtanultam értőolvasni. :)

pankaaa 2015.11.26. 10:04:31

@sarostehen_: Adatok, miket kér?
Többnyire születési hely, idő, ayja neve, lakcíme. Nagyon sok ismerősömnek ezen adataival tisztában vagyok. Egyik sem olyan adat, ami titkos lenne.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 10:07:17

A programozó olyan típusú ember volt, aki mindenre azonnal kódot írt, ha a feladat másfél percnél többet vett el az életéből. Az egyik program automatikusan sms-t küld a feleségnek, ha a munkahelyi szerver este 9 óra után bármilyen aktivitást érzékel. Az sms szövegének állandó eleme a „túlórázom”, az okokat pedig egy előre megadott listából véletlenszerűen generálja.

hvg.hu/gazdasag/20151126_Zsenialis_a_dolgozo_aki_sutyiban_automati

Manyecska 2015.11.26. 10:25:03

Valami jó kis kártérítést be kéne lengetni hátha az ügyintézés menete lyobb fordulatot vesz.xd

ciccmen úr (törölt) 2015.11.26. 10:26:18

@AtiSnatch: (ex?)élettársa

Nyilván, ki más lenne?

Egyértelműen rendőrségi ügy, plusz a szolgáltatót nyomatékosan felszólítani hogy állítsa vissza az eredeti állapotot, valamint letiltani mindenfajta nem személyes ügyintézést.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 10:29:51

ha már úgyis feljelentesz akkor a kedves exedet is bele kéne venni a listába.

ciccmen úr (törölt) 2015.11.26. 10:29:51

@230e: Az nem a UPC hibája hogy valaki aláhamisítja a nevedet egy meghatalmazásra, és szerez még hozzá két tanút,

Az nem, de ha közli hogy az hamis akkor miért próbálkoznak beszedni a 12 rugót?

metal · http://electric.blog.hu 2015.11.26. 10:32:48

Itt speciel a szolgáltató pont nem hibázott. Van nála egy két tanú által aláírt meghatalmazás (ráadásul, ha jól értem, te még csak telefonon tiltakoztál, márpedig az írásos papír ennél erősebb). Ő ennek birtokában jogosan írta át az előfizetést a másik nevére. Ez tényleg rendőrségi ügy, és nem a szolgáltató van a másik oldalon, hanem a csaló, plusz a meghatalmazást aláíró két tanú.

sáros_tehén 2015.11.26. 10:34:10

@Cicmen: Majd ha kiderül, hogy tényleg hamis, akkor visszaadják.

Manyecska 2015.11.26. 10:39:01

Ja hogy aláhamisították a nevét /elolvastam a poszt/ az cumi.
És ez így megy náluk hogy bárki felmondhassa , pofám leszakad..azért.

KaTe 2015.11.26. 10:42:36

Legközelebb az ELI_TÁRSON is nézz körbe, biztos találsz még "zűrös" alkalmi partnereket.
Jah és leszel szíves nem a UPC-t baszogatni a magánéleti problémáid miatt. Ellenben a UPC "ügyfélszolga" helyében szóba se álltam volna veled, mivel te minden voltál akkor, csak épp nem előfizető, maximum egy új ügyfél. És ezt a UPC "ügyfélszolgának" nem is kellett volna mérlegelni és nem, rosszul gondolod, itt egyedül te vagy a saras az egész történetben.
Beszarás, hogy emberek a magánéleti meccseikbe olyan embereket, (ez esetben szolgáltatót) is be akarnak vonni a kis bajos életükbe, akiknek 0 közük van az egészhez. A UPC-nek pedig egy óriási feketepont, hogy képesek voltak jófejségből foglalkozni veled, holott nem ez lett volna a feladatuk.

Dezsike 2015.11.26. 10:48:46

A UPC furcsa egy banda... Kedden az alagsori szomszéd lemondta az előfizetését, erre kikötöttek minket (is)! Szerencséjük, hogy van tartalék netünk más szolgáltatónál, ha miattuk kiesés lett volna olyan pert akasztunk a nyakukba, hogy két évig ingyen szolgáltatniuk kéne a kiegyenlítéséhez - mivel ez nem műszaki hiba, hanem szándékosan okoztak kárt azzal, hogy kikötötték a szolgáltatást kérés nélkül. És az is szerencséjük, hogy még aznap kijött egy szaki és visszakötötte, különben jött volna a poszt ide.

Agyalap 2015.11.26. 10:48:54

@sarostehen_: A történetbeN...
Különben tudod milyen adatokat kell megadni?
Megdöbbennél - név, születési idő, anyja neve. Ezt kb a szomszéd is tudhatja...

Köpe Bálint 2015.11.26. 10:49:13

Az is érdekes, hogy nem az ő nevén van az előfizetés, azaz szerintük semmi köze hozzá, de a pénzt mégis tőle akarják behajtani.
Akkó mos' mi vaaan?

sáros_tehén 2015.11.26. 10:53:46

@Agyalap: Szerencsére nincs dolgom UPC-vel. Akivel dolgom van ott kérnek személyit is. És a meghatalmazáson is rajta kell lennie pl a személyi igazolvány számodnak. A másik helyen pedig van egy titkos kód (4-6 karakter) amit szintén csak én tudok.
Szóval ha tényleg így van akkor UPC-nek érdemes lenne felülvizsgálni a folyamatait, és megtenni a szükséges lépéseket.

KaTe 2015.11.26. 10:54:13

Köpe Bálint: A "volt" előfizető kérte az eredeti állapot helyreállítását, amit a UPC jófejségből elindított, holott nem kellett volna. A UPC hibázott, hogy nem hagyta úgy az egészet ahogy van és nem irányította el a rendőrségre a "volt" ügyfelet az első adandó alkalommal.

KaTe 2015.11.26. 10:56:26

Illetve az nem derült ki a sztoriból, hogy az előfizetés jelenleg él -e vagy "felfüggesztették". Utóbbi lenne a legjobb döntés a UPC részéről, a többit meg sakkozza le a poszter a barátjával / barátnőjével / rendőrséggel / akárki mással / aki illetékes.

McZozo 2015.11.26. 10:56:55

Igen sajnos em is ugy latom hogy jogilag itt a UPS nem hibazott. Ok egy ket tanus meghatalmazassal jogosan jartak el a nevedben. Ha az a torveny hogy igy lehet akkor sajna igy lehet. Neked meg nem a UPS t kell feljelenteni hanem az x et okorathamisitas miatt meg csalas miatt. Illetve a tanukat.

Manyecska 2015.11.26. 10:57:51

@KaTe: mer az Úpécének kell a lóvé. Nyilván. Hol érdekli őt ki fizeti.

shred 2015.11.26. 11:07:29

Szemét egy ügy, de sajnos nem meglepő. Főleg akkor, ha tudjuk hogy simán megkötöttnek tekinthető egy szerződés, miután egy üzletkötő felhív, ajánl egy szolgáltatást, te meg annyit mondtál, hogy "oké".

Egysimaegyfordított 2015.11.26. 11:18:50

Laikusként kérdezem: Létezik az, h meglévő előfizetést 2 tanúval szimplán át lehet íratni más nevére? Nem kéne ( ha nincs az adott személy ott) egy biztonsági hívás, hogy tényleg át akarod írattatni?

ööö,izé 2015.11.26. 11:19:17

Akinek nem tűnt fel, hogy a UPC írta a válasz emailben, hogy a panaszos élettársa ügyködött, és a panaszos aki a posztoló is egyben, az sehol nem írta itt a posztban, hogy az "élettársam írta át a szerződést", nos, az szerintem fogyatékos.

Black Hole 2015.11.26. 11:19:32

Csak nem??!!! Első!!!! De régóta várok erre a pillanatra!!!!!

230e 2015.11.26. 11:20:27

@Cicmen: Sztem semmivel sem rövidebb idő alatt kapta vissza, mintha személyesen jár el.

Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.11.26. 11:20:37

@Black Hole: miva nem volt foglalt a budi??? :D én meg hapcit olvastam amúgy is itt tüsszögök.
nincs valami sajtos poszt?? :( OFF

metal · http://electric.blog.hu 2015.11.26. 11:20:57

@Egysimaegyfordított: Létezik. Egy két tanús meghatalmazással majdnem mindent el lehet a nevedben intézni.

230e 2015.11.26. 11:21:40

@sarostehen_: A UPC-nek van saját meghatalmazás mintája amin ezt nem kéri:
www.upc.hu/pdf/UPC_meghatalmazas.pdf

Black Hole 2015.11.26. 11:24:46

@Döglött Nyúl: ez az "OFF" a végén nagyon elgondolkodtató! Szerintem képes vagy te egy "xdxxdxddxd"-re is. Mici néni 2 élete :))

AtiSnatch 2015.11.26. 11:32:16

@ööö,izé: A (wow!) szócska egy kicsit zavaró.

Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.11.26. 11:43:46

@ööö,izé: szerintem meg aki elolvassa kora reggel..dx

Terézágyú 2015.11.26. 11:47:31

Egyébként általában az ilyen meghatalmazások nagyon lazán készülnek mindig...
Mindegyik. Most éppen visszaéltek vele.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 11:49:00

@Terézágyú: pedig elég egyszerű lenne egy jelszóval is kombinálni az ügymenet.

SKY 2015.11.26. 11:49:44

"Azért vannak a jó barátok
Hogy a rég elvesztett álmot..."

Terézágyú 2015.11.26. 11:53:52

@Józsi, a migráns köcsög:
jelszó? egy papíron adott meghatalmazásnál? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 11:55:46

"A számlafizető én vagyok, a szolgáltatás az én címem, az illető 12000 forintos mobil előfizetése továbbra is ott van az én előfizetésemen. "
Hát ha tényleg volt okirathamisítás, akkor elég vastagon meg fogják vágni ezért a UPC-t, de a postoló addig is fizetheti a díjat, mert ha nem fizeti, lelövik a szolgáltatást...

...már ha ezek után akar még a UPC-nél maradni.

Ez amúgy nagyon gáz...

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 11:56:28

@Terézágyú: igen. a meghatalmazott csakis a korábban meghatározott jelszó ÉS a meghatalmazás átadásával intézkedhetne. ez az eset például nem történhetett volna meg ha ilyet használnának, ugyebár.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 11:57:00

Még arra lennék kíváncsi, és a postoló helyében meg is kérdezném, hogy a tanúk tudnak-e a dologról? Mert simán lehet, hogy őket is csak odahamisította valaki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 11:59:54

@Józsi, a migráns köcsög: De akár azt is megszerezhette az illető.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 12:01:26

@Terézágyú: Nemrég láttam egy meghatalmazást. Akkurátusan ki volt töltve, két tanú, minden, csak épp a meghatalmazó aláírása nem volt rajta. Vajon mit tanúsított a két tanú?

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:08:30

@ColT: nincsen feltörhetetelen rendszer és halálbiztos módszer, de ha valaki kiadja a saját jelszavait bárkinek is akkor onnantól kezdve az a saját hibája és nem lehet rajta segíteni.
dettó a sok marha aki a saját adatait is ilyen lazasággal kezeli és mindent halálos nyugalommal oszt meg mindenkivel.

Terézágyú 2015.11.26. 12:14:29

@Józsi, a migráns köcsög:
akkor minden egyes ilyen után meg kéne változtatni jelszót :)

és a két tanú ugyebár igazolná, hogy őelőttük adta át a jelszót az illető... :)

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:16:06

@Terézágyú: úúúú, hát igen. meg kellene változtatni.... amúgy is meg kell.

Terézágyú 2015.11.26. 12:20:52

@Józsi, a migráns köcsög:
de mindegy egyes ilyen meghatalmazás után is meg kell :)

megkapod, megváltoztatod.megadod valakinek, aki eljár a nevedben, utána megváltoztatod. stb.

CsakMintTe 2015.11.26. 12:21:24

@Egysimaegyfordított: Létezik, írattam már át így, és minden simán működött. Persze a közösen, tanúztatott beadványunk után még mindketten kaptunk postán saját aláírandó papírt, hogy ezekkel és ezekkel az adatokkal átírást kezdeményeztek, ha tényleg akarom, írjam alá, postázzam. Csak ezután kapta meg a régi előfizető a záró számlát, én meg az új előfizu adatait. Na ez a menet például hiányzik a fenti sztoriból.

CsakMintTe 2015.11.26. 12:22:40

@CsakMintTe: Mármint "közösen aláírt, tanúztatott" na.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:24:34

@Terézágyú: szörnyen bonyolultnak hangzik! akár három percbe is beletelhet egy jelszóváltoztatás, tényleg nem éri meg a macerát.

Terézágyú 2015.11.26. 12:29:11

@Józsi, a migráns köcsög:
Nem érted (mert nem akarod érteni). A jelszóváltoztatás (pinkódváltoztatás) azért macera, mert annyi ilyenje van már az embernek, hogy ebből mindig rengeteg gond támad, hogy melyik melyik stb. A bankkártyához, a munkahelyéhez, a lakásához, az upci-előfizetéséhez, az egyik emilcíméhez, a másikhoz, a harmadikhoz, a netbankjához, a másik netbankjához, az elműhöz stb. stb.

És akkor még beüt ez, hogy emiatt is újat kell csinálnia, mert megadta valakinek a meghatalmazással...

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:33:26

@Terézágyú: nézd, aki hüje hozzá annak hiába próbálsz segíteni. akik mindenhová ugyanazt a jelszót és pinkódot használják, akik felírják az összeset egy füzetkébe, akiknek 1234 a jelszavuk és akik nem képesek utánanézni biztonságos módszereknek azokra nincsen gyógyszer.
ők inkább kápében fizetnek a hüjeségükért, saját választásuk.

Black Hole 2015.11.26. 12:35:06

@Józsi, a migráns köcsög: szerintem nem jelszó kellene, hanem nemzeti PIN kód, előre meghatározott, egységes számkombinációval! Így nem kéne trükközni!

Terézágyú 2015.11.26. 12:35:23

@Józsi, a migráns köcsög:
te viszont mindenhová jelszavakat és változtatást akarsz, hogy még több legyen.
de ne értsd.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:40:39

@Terézágyú: értem mi a bajod vele, de az a helyzet, hogy hacsaknem remeteként élsz bogyókon az erdő közepén és nem érintesz pénzt akkor elkerülhetetlen a biztonsági kódok használata. és igen, minél többféle szolgáltatást veszel igénybe annál több kódod is van.

de ha tudsz jobb módszert is, akkor ne kímélj :D

@Black Hole:

lehetne mondjuk **** mindenkinek!!!

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:45:58

@Terézágyú: ezt hamar feladtad. pedig lehetne dns-mintával is igazolni a jogosultságot helyszíni pisiminta vétellel!

Terézágyú 2015.11.26. 12:48:03

@Józsi, a migráns köcsög:
és akkor utána meg kéne változtatni a dns-t????

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:49:25

@Terézágyú: igen! az már egy egész tisztességes kihívás lenne :D

Manyecska 2015.11.26. 12:49:48

És mi van ha klónozták is?? Na?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.11.26. 12:53:23

@Józsi, a migráns köcsög:
Legegyszerűbb a vizeletminta!44!
A kutyák is azt hasznájják!

Egysimaegyfordított 2015.11.26. 12:53:56

Na, már azt is látom, hogy nemcsal hogy lehet, a upc maga ad meg iylen meghatalmazásos nyomtatványokat. Az nem jutott eszébe egyetlen okosnak se ott, hogy ezzel vissza lehet ( ld. a példát, vissza is élnek) élni???

Terézágyú 2015.11.26. 12:55:25

@Egysimaegyfordított:
szinte mindenütt elfogadnak ilyet :)

ifjú vénszivar 2015.11.26. 12:56:58

Áll. a kerítés már meg van. Már csak mind két oldalt aknazár is kéne.....

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 12:59:52

@Manyecska: olyankor meg köll osztozniuk a kőccségeken!

@dr. phil. Sün‼ ツ: nagyorrú ügyintézők előnyben!!

metal · http://electric.blog.hu 2015.11.26. 13:01:25

@Egysimaegyfordított: Aki bemegy a meghatalmazással, és felhasználja, annak mindenképpen rögzítik az adatait. Ezek után simán kideríthető a visszaélés, és büntethető az okirat-hamisítás. Hiába rugóztok ezen, nincs jobb megoldás, és bizony elég sok embernek van szüksége arra, hogy helyette más tudjon egy dolgot elintézni (beteg, nagyon fontos dolga van az adott időben, a barátnak pont útba esik,....). Ezért van a két tanú, aki igazolja azt, hogy a meghatalmazó, és a meghatalmazott előtte írta alá a meghatalmazást. Az sokkal nagyobb probléma, hogy lopott személyivel egy csomó minden elintézhető, mert az ügyintéző nem veszi észre, vagy nem akarja észrevenni, hogy nem a megjelent személlyé az igazolvány.

Egysimaegyfordított 2015.11.26. 13:02:02

bezzeg a villanyszámlámat senki nem akarja két tanúval átvállani helyettem..................

Terézágyú 2015.11.26. 13:03:19

@Egysimaegyfordított:
Te még erről nem hallottál? :) Akkor hogyan lehetne más nevében ügyintézni? :)
Mindenütt ott kellene lenni személyesen?...

@metal:
"Ezért van a két tanú, aki igazolja azt, hogy a meghatalmazó, és a meghatalmazott előtte írta alá a meghatalmazást."

Erre mondtam, hogy ez szinte sosem így történik.... :-/

ifjú vénszivar 2015.11.26. 13:04:19

@metal: megírta a frankót! ügy lezárva!

helga, jöhet a következő!

Egysimaegyfordított 2015.11.26. 13:05:59

@Terézágyú:

Nem, soha:) Miylen évet írunk ? :) Egyébként azt hittem, h ezt komolyabban veszik, minden gyüttmnet nem mehet két tanus papírral a nevemben intézkedni.

Terézágyú 2015.11.26. 13:10:05

@Egysimaegyfordított:
nem lehet ellenőrizni az ilyet. akár az egészet kitöltheti ugyanaz a személy is :(

ifjú vénszivar 2015.11.26. 13:13:49

@Egysimaegyfordított: ha s amennyiben a upc két dolgozója "besegítenek", mint két tanú...., úgy te vagy a ill.(lettél) a gyütment!

CorsairS 2015.11.26. 13:17:36

"Tegnap este visszakaptam a hozzáférést a netes felülethez, és a saját személyes adataim szerepeltek benne. Ma már újra ennek a csalónak a nevén van az előfizetés, nem enged belépni."

Én ezt a részt nem értem, UPC állította vissza a fiókot, vagy a csaló intézkedett ilyen gyorsan ismét?

metal · http://electric.blog.hu 2015.11.26. 13:22:20

@CorsairS: Valószínűleg a UPC-nél rájöttek, hogy hülyeséget csináltak, mert van náluk egy okirat, ami alapján jogos a szerződés módosítása, és van mellette egy telefon, meg egy email ami szerint nem. Az okirat erősebb, amíg meg nincs döntve a hitelessége.
@Terézágyú: "Erre mondtam, hogy ez szinte sosem így történik.... :-/ "
Ez már az aláírók hibája, egy esetleges okirat-hamisítási ügyben hamar megtanulják az ál tanúk is, hogy ilyet nem érdemes csinálni.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 13:26:17

@metal: valószínűleg fiktív entitások (ezt papinak írtam! :D ) az ún. aláírók.
az élettársnak mindenképpen jár a szívlapát.

McZozo 2015.11.26. 13:38:47

@ColT: ""A számlafizető én vagyok, a szolgáltatás az én címem, az illető 12000 forintos mobil előfizetése továbbra is ott van az én előfizetésemen. ""

De ha ez igy van akkor mit iratott at az ex? Raadasul onellentmondas kicsit mert par sorral lejebb ezt irja:
"Tegnap este visszakaptam a hozzáférést a netes felülethez, és a saját személyes adataim szerepeltek benne. Ma már újra ennek a csalónak a nevén van az előfizetés, nem enged belépni."

Manyecska 2015.11.26. 13:48:55

@McZozo: kapott egy nap lehetőséget hogy lemondja, nem élt vele..:D

McZozo 2015.11.26. 13:49:32

@Manyecska: Ez is egy hozzaallas :)

Jimbo75 2015.11.26. 13:56:49

Kicist zavaros a sztori. Most akkor ez a zavaros ismerős a volt élettárs, vagy mi van? Ha igen, el kell vele beszélgetni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 14:59:22

@McZozo: Gondolom között egy társszerződést, vagy ilyesmi.
Hogy a postolók nem tudnak érthetően írni, az már nem új. Ez még a jobb fajtából való...

@Józsi, a migráns köcsög: OK, ha kiadja, akkor is visszélés, ha valaki valamit köt a nevében.

"dettó a sok marha aki a saját adatait is ilyen lazasággal kezeli és mindent halálos nyugalommal oszt meg mindenkivel. "
Áh bazz, itt a céges policyben is benne van, mit nem szabad, leszarják. Ha szólsz nekik, akkor köcsög vagy.
Ha egyszer valamelyik szekus bekeményedne, és kirúgnának pár arcot, akkor se esne le nekik, hogy hülyék voltak.

Komojtalan 2015.11.26. 15:15:46

@KaTe: Nem furcsa hogy ha valamit akarsz rendelni (bárhol) azt elég bemondásra, lemindani ellenben még oltási bizonyítvány is kell?

2015.11.26. 15:49:35

egy meghatalmazás elég... az aláírást nem tudják csekkolni...bármint oidafirkálhatsz...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.26. 16:37:31

@KaTe: Kicsit értelmezni a postot? Nem a postoló vonta be a UPC-t, hanem 3. fél.

Serivor 2015.11.26. 17:07:00

@Mostanában: Amikor szerződést kötök, legalább két igazolványomat fénymásolják le (különben jogtalanul). Ha valaki bemegy egy meghatalmazásnak látszó papírral, akkor az lenne az első dolog, hogy előveszik az igazolványom fénymásolatát, és az aláírást összehasonlítják a meghatalmazáson levővel. Persze van olyan, amihez írásszakértő kell, de a legtöbb esetben ki lehet szúrni a különbséget józan ügyfélszolgálatos ésszel is. Valószínűleg a jelen esetben az ügyfélszolgálatos is bűntárs.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 17:13:57

@Serivor: "két igazolványomat fénymásolják le (különben jogtalanul"

Fogadok, hogy nem jogtalanul. megkérdezték, megengeded-e. (Ha nem engeded meg, akkor valszeg nem is kötnek veled szerződést.)

Aureliano Buendía 2015.11.26. 18:36:10

verd meg. Az ismerőst persze. Elsőre.

Aureliano Buendía 2015.11.26. 18:41:22

@sarostehen_: ha bevitt két tanús meghatalmazást a posztoló (előd) adataival, akkor szerintem átírható. Nyilván van egy hamisított nyilatkozat is, hogy a posztoló hozzájárul az átíráshoz.
A júpíszí meg nem CIA, hogy az aláírások hitelességét vizsgálja. Nem is teheti, nem hatóság. El kell hinnie bemondásra.

Az, hogy a zűrös haver honnan tudhatja az adatokat, más kérdés. De ezeket a kérdéseket a posztolónak kell megválaszolnia, nem nekünk.

Aureliano Buendía 2015.11.26. 18:46:29

@ColT: ez már csak részletkérdés:)

Aureliano Buendía 2015.11.26. 18:49:55

@Egysimaegyfordított: vissza lehet, de szerintem a legritkább esetben fordul ez elő. Kevés olyan madár van, aki más helyett akarna fizetni. A fordítottja általánosabb...

Ellenben sokszor megkönnyíti az ügymenetet is, ha épp nem tudsz jelen lenni.

Ellenben engem érdekelne a jóbarát motivációja is. @posztoló, ha kiderül, írd már meg nekünk, hogy miért akarta a nevére venni az előfizetésed a volt ismerősöd?

Aureliano Buendía 2015.11.26. 18:52:59

@atpijkamo: abban igazad van, hogy megkérdezik, másolhatják-e. Ha nem járulsz hozzá, akkor csak ellenőrzik. De arra való hivatkozással, hogy nem engedted másolni az okirataidat, nem utasíthatják el a szerződéskötést.

Tudom, kötöttem így szerződést.

Doryyka 2015.11.26. 20:06:32

Vagy 6-7 evvel ezelott anyukam megkert, a csomagja helyett nezzek mar valami kedvezöbbet (szinten UPC). Felhivtam oket, XY vagyok, eztesezt akarom. Azonositom magam, mire kinyögi a csaj, hogy anya bejelölt valamit a szerzödesen, hogy csak sajat maga jarhat el. Semmi gond, letesz, visszahiv, Z.Zs. Vagyok (anyam neve), ezteseztakarom. Azonosit, semmi gond, siman elinteztem egyeves hüseget par ezressel kevesebbert. Utana a nagymamamnak is megcsinaltam, tökugyanigy.

Vadászok Őrangyala 2015.11.26. 21:16:57

@Aureliano Buendía: jahogyúgy. Kápéban rendezni olcsóbb lett volna, mint upc előfizuval, részletre :D

VeeVee 2015.11.27. 03:45:12

Nem védem a posztert meg a upc se csak úgy mondanám nekünk 4. Éve van upc egy darab személyi számot nem kértek soha és annak ellenére hogy a párom nevén van a szolgáltatás (férfi) mindenben én járok el (nő) és ez a upc részéről soha nem okozott még problémát ameddig fizeted tesznek rá ha pedig megrendelésről van szó annak annyira örülnek hogy az se érdekli őket hogy az 5 macskánk közül az egyik nyávogta el nekik.. Ez van.

Kuoni pásztor (törölt) 2015.11.27. 06:19:29

Ertelmes ember nem valasztja a UPC t szolgaltatonak. Fogatlan, fogalmatlan dilettansok dolgoznak ott.

Kondom Keselyű 2015.11.27. 06:30:32

@230e:
Pont ugyanaerre gondoltam en is.
El nem tudom kepzelni,mennyire kell egyszeru aggyal rendelkezni, hogy ebben barki mast hibaztassunk az "ismeroson" kivul.
Azert en az embertol a timelinejan megkerdeznem, hogy ezt megis hogyan gondolta ?

Kondom Keselyű 2015.11.27. 06:34:25

@Kondom Keselyű:
De az is lehet,hogy az elofizetest a valodi elofizeto iratta at,a levelet pedig az elmbeteg ismeros irta a homarnak :D

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.27. 07:51:23

@Kuoni pásztor: ha jól értem, közéjük tartozol, csak már a upc-től is kirúgtak... :D
-------------------------------
Egyébként nem csak a upc működik így.
Párom nevében már én is intéztem sok mindent, pusztán név, cím, születési hely és idő, valamint édesanya nevének ismerete elég a legtöbb telefonos ügyfélszolgálatnak.

Lesből Támadó Szárítókötél 2015.11.27. 09:50:56

@Cicmen:

Mert a dolog másik oldala, hogy ugyanezt mondja az is, aki ki akar bújni az előfizetés alól, mert mondjuk felmondaná a szerződést, de a kötbért nem akarja kifizetni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.27. 10:23:27

Az aláírást nem tudják ellenőrizni, de elvárható gondossággal eljárni igen. Erre jó példa az igazolványszámok kérése. De van egy másik egyszerű megoldás: Ismerik azt, hogy téged milyen telefonszámon, e-mail címen lehet elérni ÉS van egy ügyfél jelszód ami az ÁSZF szerint hitelesen azonosít téged, mint előfizetőt az adott felületen.

Ha ellenőrizhetetlen a meghatalmazás, és jelentős a változás ahol felmerülhet ilyesmi: Felhívják az általad megadott kontakt telefont. Vagy megy SMS kérdés, amire ha nemet válaszolsz azonnal reagálnak. Te azt mondod nem adtál meghatalmazást. Közlik, hogy rögzítik az online felületre az esetet, lépj be a téged hitelesen azonosító jelszóval és jelezd ott is. Ezzel együtt viszont a téged azonosító telefonról hamisnak jelzett meghatalmazás miatt már szólnak is a rendőrségnek, ügyfélszolgálat húzza az időt.

Rendőr előbb-utóbb csak kiér, ha sürgősséggel hívják bűncselekmény gyanúja miatt. Na ő már lekérdezi a ráírt tanúk sok adatát, hiányoznak-e az igazolványszámot, ő is utánakérdez. Ha hamisítási ügy van akkor elkövető már bilincsben távozik.

Lehetőség adott. És azt vállalták, hogy csak X vagy Y írathatja át, ettől saját hibájuk miatt is eltértek, így pedig az ellenségeid könnyen hozzáférnek mondjuk az ott lévő postafiókhoz, bizalmas levelezéshez, stb.

élhetetlen 2015.11.27. 13:00:18

Nem is a bejegyzéshez, csak a kommentekhez. Itt elég sokan rugóznak a miért nincs kód, jelszó kérdésen. Azért maradhatnánk a józan észnél is. Van, ahol fontos a biztonság, van ahol nem érdemes az életünket nehezíteni. Csak saccold meg, hányan élnek vissza az UPC-nél hamis meghatalmazással? Ezért vezessenek be nehezítést. A Postáról várjuk el, hogy egy levél kiadónál ott ketyegjen egy rendszer, tárolják a telefonszámomat, hívjanak fel minden meghatalmazás esetén, és ha nem veszem fel a telefont, mert azért adtam meghatalmazást, mert nem vagyok elérhető, akkor a meghatalmazott ne vehesse fel? Vagy egyszerűen csak a jelszavamat, mint meghatalmazóét kelljen egyeztetni, de akkor azt fel kell írnom a meghatalmazásra. A sorok meg háromszor ilyen hosszúak lesznek. Elteszik a meghatalmazást, és csak azzal a pár esettel foglalkoznak, ahol gond merült fel. Igen, hozzunk létre semmit nem érő szuper rendszereket, mint egyik nagy szolgáltatónk, akit évek óta nem tudok felhívni, mert nem jutok el egy ügyintézőhöz, kivág a menü rendszer, mert ahhoz, hogy egy másik kódot kérjek, tudnom kéne a kódomat, amit elkuszáltam. (Nem egy bankról van szó). A telefonos rendelések. Rögzítik, gyors, problémamentes, ha meg nem, akkor tisztázható. Ezt is el lehet tolni, ha sokat szívózunk.

élhetetlen 2015.11.27. 13:15:54

@shred: Azért pihi! Mi abban a szemétség, hogy szavadat (ráadásul rögzített szavadat ugyanúgy elfogadják, mint az aláírásodat. Ráadásul ez nem „árubemutató” és nem azonnal kell döntened, kérheted, hogy hívjanak két nap múlva, mert átgondolnád, stb. Mikor a digitális dobozra váltottak, aminek nem örültem, mert a sima kábel leágaztatható volt, most meg minden TV-hez kell egy doboz (technikai fejlődés), és a konyha anélkül is elég zsúfolt, egy hétig alkudoztam a UPC-vel telefonon, mire megegyeztünk, hogy mi legyen mennyiért. Nekem nem lett volna jobb, ha egy hétig kellett volna odajárni, meg reklamálni, mikor első körben nem az jött össze, amit ígértek.

élhetetlen 2015.11.27. 13:27:49

@atpijkamo: „Vajon mit tanúsított a két tanú?” Térj vissza a hétköznapokba. Pl. itthon fekszem egyedül, törött lábbal. Megkérem a kollégámat, hogy írjon egy meghatalmazást, és ott a munkahelyen két tanú aláírja. Mert ismerik őt is, engem is, és elhiszik, hogy nem a vagyonomból akar kiforgatni. Működik. Az, hogy a kollégám feljön, és odahívok arra az időre két másik embert, hogy lássák, hogy mit tanúsítanak, hát ezt szervezd meg te. Mondom mindezt függetlenül attól, hogy egyébként igazad van.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 13:37:13

@élhetetlen: "Azért maradhatnánk a józan észnél is. Van, ahol fontos a biztonság, van ahol nem érdemes az életünket nehezíteni."

Ott a pont.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 13:38:27

@élhetetlen: "itthon fekszem egyedül, törött lábbal"

Jobbulást!

élhetetlen 2015.11.27. 13:59:14

@atpijkamo: Kösz a pontot. A lábtörésről pedig azt írtam, hogy „pl.”. (Volt ilyen, de 12 éve, most már csak a maradandó károsodás van, de a meghatalmazás még mindig így megy, ha szükséges).

AtiSnatch 2015.11.27. 14:03:15

@élhetetlen: leírásod alapján szerintem rossz nevet választottál magadnak. inkább "életrevaló" lett volna a jó, legalábbis a film után :) ha nem láttad, nézd meg.

Pepita_ofélia 2015.11.27. 16:11:15

Én küldtem be a posztot. Ez az illető egy igencsak problémás ember. Az összes többi mobilszolgáltatónál feketelistán van, mert több százezres tartozása van. Hogy milyen adataimat használta fel a szerződés átírásához, azt a upc nem árulta el.
Annyit közöltek írásban, hogy az illető azt állította, hogy az élettársam, de azt már nem részletezték, hogy milyen adatokat adott meg.
A upc ráadásul úgy írta át a szerződést, hogy engem bent hagyott számlafizetőként. A számlámat eddig díjnetre küldtem és csoportos beszedéssel volt kifizetve.
Tehát ha nem csípem el azt az egy darab noreply címről érkező e-mailt, akkor simán lehet, hogy hónapokig fizetek automatikusan a 6500 helyett 18500-at. Nálam az ilyenek pl. a Promóciókban vagy a spamben landolnak.
Innentől kezdve a upc hiába mondja, hogy jáááj, hát de úgyis a szerződő nevén van, és ő fizet, azért azt le lehet vágni, hogy mikorra tudnám én visszaperelni az ily módon jogtalanul levett pénzeket.
A myupc-n egyébként egy csomó mindent berendelhetsz, tehát fenn állt a veszély, hogy még egy kicsit kimulatja magát a fiatalember az én kontómra.

A szerződés kb 2 éve van meg, azóta változatlan, és azóta automatikusan fizetek.

A upc-s ügyfélszolgálat állított olyanokat, hogy 3 éve a csaló nevén van a szerződés, meg hogy kéttanús meghatalmazást adott le (nem hiszem, mert ezt írásban nem erősítették meg).

A upc hozzáállása már csak azért is kifogásolható, mert ez az ember egy teljesen más címen lakik (az anyjánál), és az ügyfélszolgálatos ennek ellenére simán elfogadja, hogy ő az élettársam. Nem tűnik fel neki, hogy az illető nem irányítja át a számlafizetést a saját nevére, címére. Nem tűnik fel neki, hogy az illető nem a saját szakállára vesz telefont, meg sem nézik, hogy egyáltalán nincs-e tiltólistán.

Nekik teljesen rendben van az, hogy egy jól fizető, hiteles ügyfél előfizetését felhasználják arra, hogy egy problémás ügyfélnek eladhassanak egy előfizetést.
Ezt egyébként az ügyfélszolgálatnak is elmondtam, teljesen fölöslegesen, mert semmit sem tettek.

A másik, a legfontosabb: van egy életem, ami nem átjáróház, aminek a kis részleteit én kontrollálom. Nem a upc, nem bármilyen csaló. Ha nekem van egy szerződésem, az hadd legyen az enyém. Hadd legyen nekem netem, hadd legyen nekem tévém, hadd ne kelljen azon agyalnom, hogy az illető nem fizet (mert nem fizet), és emiatt nálam kapcsolják ki a netet, vagy esetleg emiatt én nem köthetek új szerződést.
Hadd ne kelljen azzal foglalkoznom, hogy egy idegen látja, hogy milyen pornócsatornákat rendeltem meg. Ne adja isten, esetleg én szeretnék egy adott kedvezményt igénybe venni, amit ez az illető már igénybe vett. Vagy amíg a upc lapul a fűben és nem csinál semmit, lehet hogy én szeretnék megrendelni valamit, amit emiatt nem tehetek meg. Költözés, szüneteltetés, számlázási problémák, semmit nem tudok elintézni.

Egyébként megpróbáltam azt is, hogy azt mondtam, rendben, vigyék a csomagomat, én szeretnék új szerződést kötni - azt sem lehetett.

Akkor a trolloknak: az elmúlt közel 50 évben igen sok emberrel ismerkedtem meg, jó sok szerződést kötöttem, az adataim jó pár helyen és embernél megvannak.
Kb. 2000 ember bemehetett volna hasonló hazugsággal és megtehette volna ugyanezt. Az hogy engem ez az ember ismer, és egy csalást elkövet az adataimat felhasználva, az nem társkeresős, dugós, stb probléma, ahogy itt egyesek komolytalanul feltételezik.

Az adatvédelem nem tréfadolog, és ahogy látjátok, egy icike - picike véletlenen múlt, hogy egyáltalán kiszúrtam és meg tudtam akadályozni, hogy nagyobb kár érjen. Egy egyszerűbb embert simán az infarktusig lehetett volna juttatni egy ilyen történettel.

A upc vastagon sáros abban, hogy asszisztált a szerződésem ilyen könnyelmű átírásához.
Simán el tudom képzelni, hogy az a nő (upc-s alkalmazott), aki ezt az egész lavinát elindította, egyszerűen gondolt egy merészet, és akár el is kotyoghatta az adataimat, akár csak nagyon nagyon szeretett volna eladni egy plusz előfizetést, ezért leszarta az esetleges szabályokat. Bár akkor is kell lennie egy ellenőrzésnek (SOX control :D ), ami az ilyen potenciálisan összejátszás gyanús ügyleteket kiszúrja.

A upc a mai napig nem kommunikál velem érdemben (ügyfélszolgálatos bullshitet hallgatok napok óta, türelemre intenek :-/ ).

Csak javasolni tudom mindenkinek, hogy legyen egy kicsit paranoidabb a upc-vel szemben, ellenőrizzétek le a szerződéseiteket, az automatikus utalást mindenképpen letiltanám.

Ja igen, természetesen felhívtam az illetőt, többször. Minden alkalommal hazudott (ő nem kötött semmilyen szerződést, csak érdeklődött, nem írt alá semmit, na jó aláírt valamit, de holnap az első dolga lesz ezt helyrehozni, már vissza van állítva az eredeti állapot, stb.)
Megkérdezte tőlem, hogy "most mi a fasz bajod van neked azzal, hogy pár napra kölcsönvettem az előfizetésedet? Pár nap múlva úgyis visszakapod".
És ennek az embernek asszisztál a upc, az én kontómra.

Pepita_ofélia 2015.11.27. 16:24:38

A upc most összetákolt nekem egy másik ügyfélszámot, ahol a teljes regisztrációt kezdhetem elölről. Semmilyen kompenzációt nem ajánlottak fel. Ennyit az ő ügyfélkezelésükről.
Miután noreply-ról küldték ezt is, innen üzenném: azt kértem, hogy állítsák helyre az EREDETI ÁLLAPOTOT. Nem azt, hogy hadd dolgozzak még egyszer az ő hibájuk miatt a hülye rendszerükben. És esetleg a régi ügyfélszámomat adják vissza.
Ja, és még figyelmeztetnek is, hogy ne adjam ki az ügyfélszámomat!
Kedves upc, megírjam név szerint, hogy ki adta ki az ügyfélszámomat? A maguk embere, talán őt kellene figyelmeztetni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.27. 17:40:26

@Pepita_ofélia: "Nálam az ilyenek pl. a Promóciókban vagy a spamben landolnak."

Ugye az megvan, hogy az email szolgáltatód, és nem az UPC tehet róla, hogy nem kapod meg a fontos leveleidet.

élhetetlen 2015.11.27. 19:14:03

@AtiSnatch: Nem láttam, ezt találtam, indavideo.hu/video/Eletrevalok_teljes_film
Erre gondoltál? (csak, hogy ezt nézzem-e meg, majd, mondjuk hét végén).

Dr. Panasz Muki 2015.11.28. 12:19:12

A upc kretén ügyintézője ma egy ilyet küldött nekem:
"Tisztelt xy!

2015.11.27-én érkezett megkeresése alapján tájékoztatjuk, névátírást személyesen UPC kirendeltségben, a 1221-es telefonszámon vagy írásban kezdeményezhet.

Minden további kérdésével kapcsolatban szívesen fogadjuk megkeresését a www.upc.hu/email oldalunkon vagy a 1221-es számon."

Úgy tűnik, csak 70-es IQ alatt vesznek fel embert az ügyfélszolgálatra.

Kedves Homár Timi!
Azt írtad nekem, hogy a upc kapcsolatba szeretne velem lépni, hogy gyorsan rendbe tehessék az ügyet. Én akkor visszaírtam neked, hogy szarnak a fejemre. Most már elhiszed?

nickM 2015.11.28. 22:22:15

@Pepita_ofélia: Szerintem részedről megtettél mindent a feljelentéssel, de - szerintem - érdemes lenne tértivevényes, "hagyományos" postai levélben is értesíteni a szolgáltatót és kérni a mobilszolgáltatás felfüggesztését - csak a biztonság kedvéért.

Pepita_ofélia 2015.11.29. 22:34:52

Fú, tényleg fájdalmas ez a cég.
A wifree beállításomat sem adták vissza, pedig nagyon szeretném használni. Ráadásul regisztrálni sem enged a rendszer. Nem megfelelő az emailcímem. Az ügyfélszolgálat használhatatlan, egyáltalán nem segít.
Kedves Homár Timi, a upc elkérte tőled az adataimat. Ugye tényleg azért, hogy megoldják a helyzetet? Mert jelenleg nem így néz ki a helyzet. Egyelőre csak a szívatást érzékelem, és nem igazán értem, hogy ez nekik miért jó.

Pepita_ofélia 2015.11.30. 13:22:32

Ugye a upc megígérte, hogy hétvégéig megoldják az ügyet és kitalálják a kompenzációt és istenuccse minden szép és jó lesz, legyek TÜRELMES.
Senki nem hívott. A wifree-t sem tudtam használni, újra regisztrálni sem engedett a rendszer, ennyit a helyreállításról. Kb 1 órás beszélgetés a műszakisokkal, és már lett is egy másik emailcímre wifree, fantasztikus.
Ma is 1 órát beszéltem a helpdeskkel, most már az a mese, hogy állítólag engem telefonon értek el, és állítólag én úgy diktáltam be az adataimat és úgy adtam a beleegyezésemet. WTF megint.
Most facebookon írtam két névnek (a kiemelt helpdeskesnek és az új marketing igazgatónak), hogy ugyan keressenek már meg, tényleg miért jó a upc-nek ez a maszatolás? Tud valaki jobb megoldást? Valakinek valami kontaktja, aki esetleg fel is fogja, hogy mihez asszisztált a upc és tud is cselekedni?

Pepita_ofélia 2015.11.30. 18:07:43

Örülök, hogy végre jelentkezett a Upc. Engem most hívtak.
A rendőrségi feljelentés él, emailben küldtem el még aznap este, és arra kért kiegészítést az ügyeletes tiszt, utána telefonon is beszéltem velük. Várom, hogy behívjanak tanúvallomásra, és nagyon szívesen elküldöm a rendőrséggel való levelezésemet, ha kérik (ezt most épp nem jelezte a Upc-s ember). Felajánlottam azt is, hogy bármilyen infóra szükségük van, állok rendelkezésre a rendőrségi eljárástól függetlenül.
Megértem ezt az összejátszás gyanút, és nem is fogom fel sértőnek, nekem is eszembe jutott, bár pont fordítva (hogy esetleg az ügyfélszolga ezzel a csalóval), de ezt azért nagyon hamar tisztázni fogja a rendőrség is.

Az adatokkal való visszaélést sajnos nehéz megakadályozni, hiszen az életünk szereplői ismerhetik ezeket, szerződéseken szerepelnek, szolgáltatóknál és hivatalokban is megvan. Megoldást a kritikus folyamatok szigorúbb ellenőrzése jelenthet.
Példa: az illető állítólag a saját lakcímkártyájával is igazolta magát, ami más címre szólt, mégis az élettársamként intézkedett. Az ügyintézőnek feltűnhetett volna.
Ugyanígy, a számlafizetőt nem változtatta meg ez az ember, annak megmaradtam én, és egy keresztkérdést megérdemelt volna ez a tény.

Nekem az is furcsa, hogy a myupc-re az "anyja neve" adattal lehet belépni (ami ráadásul nem kisbetű-nagybetű érzékeny), ide jobban megfelelne egy jelszó.
Még egy apróság, elég bonyolult a wifree regisztráció, ehhez képest a regisztráció után egy emailben kiküldik a nevet és a jelszót, ezeket ma már külön emailben küldik máshol, de igazándiból ki sem kellene küldeni.

Pepita_ofélia 2015.12.02. 19:11:25

Hiába minden hátonpörgés, a upc a mézesmázos ígéretek ellenére nem oldotta meg az általuk okozott hibát.
Az új előfizetési számon nincsenek ott a régi számláim és a befizetéseim. Az utolsó számlát december 10-ig állították ki, azt a csoportos beszedés miatt be is fizettem, de se a befizetést nem vitték át az új előfizetési számra, se a befizetést nem utalták vissza nekem.
Se részszámlát nem állítottak ki, pedig az lett volna a korrekt megoldás.
A készülékek is a csaló által elbitorolt régi ügyfélszámon vannak. Emiatt is aggódom, hogy nehogy esetleg a tetű nem fizet ki valamit (mert nem fog), és aztán nálam tiltják le a routert. Amekkora káosz van a upc-nél, megteszik.
Azért írok ide, mert a helpdesk sajnos inkompetens, és más elérést nem biztosít a upc. Ők választották ezt az utat, úgy tűnik csak a nyilvános felületen közzétett bejelentéseket oldják meg.

Theresamething 2015.12.05. 09:43:29

Kedves Pepita_ofélia!

Ügyfélszolgálatos vagyok egy telekommunikációs cégnél.

Ahogy elnézem a UPC meghatalmazás mintáját, a Társaságnak azonnali hatállyal kéne kivágnia az ügyvédeit (ill. már ki kellett volna). De nem páros lábbal, mert akkor seggre ülnek.

www.upc.hu/pdf/UPC_meghatalmazas.pdf

A teljesség igénye nélkül:

1.) Egy ideje új Ptk. van (ennek 222§-a nincs)
2.) A UPC címe nincs rajta a meghatalmazáson
3.) Az "ügyintés" elírás
4.) A Tanú nevének nem kell szerepelni az iraton

Üdv

Pepita_ofélia 2015.12.08. 21:51:48

Írt az NMHH, na ez is csak egy pénznyelő sóhivatal. Részlet a válaszból:

"Az írásban benyújtott panasz kivizsgálására és az intézkedésre a Magyar Telekom Nyrt-nek (szolgáltató) 30 nap áll rendelkezésére, melynek eredményét köteles az Ön részére írásban megküldeni. A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles azt indokolással ellátni. "

Elküldtem a vérbe a csávót, legalább nézné meg, mit kopipésztel be. Az illető teljesen alkalmatlan a munkájára.
A kérdés csak az, hogy minek kell fenntartani egy ilyen hivatalt? Oda is be lett ültetve néhány jóbarát?

Miért jó nekünk, hogy apokaliptikus állapotok uralkodjanak a telekommunikációban?

@Theresamething: köszi szépen, hát sejtettem, hogy nem teljesen vannak rendben náluk a dolgok, de állítólag dolgoznak rajta. :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 22:40:25

@Pepita_ofélia: "az NMHH, na ez is csak egy pénznyelő sóhivatal"

Nem. Határozottan káros.

Szubrina 2015.12.28. 00:16:39

"Témába vágó kommenteket várunk kulturált formában. A sértő, személyeskedő, trollkodó, spamnek minősülő és politikai tartalmú kommenteket töröljük. Gazdájukat a vétség súlyosságától függően kizárjuk, akár örökre is. Senkivel nem kell egyetérteni, de a véleményt elfogadható formában kell közölni. Köszönjük."

Alig található a témába vágó komment. Ha nincs időd rá, hogy "gyomlálj" legalább ne írd ki, hogy megteszed, mert ez így nagyon nem hiteles!
süti beállítások módosítása