Tékozló Homár

Tippek-trükkök, hogy flottul menjen a számhordozás

2015.12.08. 16:32 | Homár Hilda | 32 komment

telenor_logo_1.png

A számhordozás általában nem egyszerű, de ebből a posztból legalább az kiderül, hogy hogy kell ezt jól csinálni. A titok, a hóközi zárás kérése. A másik titok, amit nekem súgtak: az új szerződést érdemes bevinni adategyeztetésre a régi szolgáltatóhoz, hogy aztán ne dobhassák vissza az egészet hibás adatokra hivatkozva.

Kedves Homár, 

Telenoros előfizetői számlám megszüntetése után kerültem kellemetlen helyzetbe.

Idén szeptember 5-én látogattam meg egy Telenor partner üzletet az Auchan Pilis Solymárban, azzal a kéréssel, hogy szeretném az előfizetésem lemondani szolgáltatóváltás miatt. Az ügyintéző segítőkész volt, kérdeztem tőle, hogy van-e ilyenkor felmondási idő vagy bármi apróbetűs rész, mire ő készségesen megnyugtatott, hogy hivatalosan 8 nap, de ez igazából nekik szól, mivel 8 napjuk van ilyenkor a számla megszüntetésére.

Nyilvánvalóan felvetődött a kérdés, hogy az akkor mennyire befolyásolhatja az én következő számlázási hónapomat, mivel a számlazárás minden hó 12-én történt, így viszont az 5-én felmondott előfizetéssel átcsúszhatok a következő hónapba, ha a számlázással foglakozó kollégák nem látják a megszüntetést 12-én, mert az kicsúszik a 8. napra, azaz szept. 13-ra, nekem pedig vígan újraindul egy újabb hónap.
"Nem kell aggódnom"- az ügyintéző szerint, ha kiszámláznák nekem októberben is, csak menjek be ezt jelezni és jóváírással el lesz intézve, nekem csak a szeptember 12-én kelt számlámat kell majd rendeznem az üzletben. Rendben!

Eljött a szeptember 12, kaptam az e-mailt az utolsó elszámolásról. Hamarosan felkerestem egy Telenor üzletet az XI. kerületben, hogy kifizessem a számlámat, kérdeztem az ügyintéző kisasszonyt, hogy akkor ezzel ennyi ugye, más teendőm nincs? "Hát persze, meg is volnánk, viszontlátásra."

Azonban október 12-én jött egy újabb számla a Telenor-tól.Nem baj, ahogy mondta a kolléga, bementem egy üzletbe a II. kerületben, jelezve, hogy kaptam egy számlát de már nem élt szeptember 5-től a szolgáltatás, én az utolsó számlámat kifizettem, csak valószínűleg a számlázás átcsúszott egy nap miatt, legyenek szívesek akkor ezt jóváírni. "Áááh ilyet nem lehet"-mondta a kolléga. Annyit tud segíteni, hogy írunk egy panasz bejelentőt, és várjam meg az egyéni elbírálást.
Természetesen jött az egyéni elbírálás döntése: Sajnos nekem ezt nem tudják jóváírni, legyek kedves befizetni azt a számlát:

"Nagyon sajnáljuk, hogy akaratunk ellenére kellemetlenséget okoztunk Önnek, azonban a jóváírásra vonatkozóan nem tudunk a segítségére lenni. 

A hó közben történő megszüntetés esetén is teljes havidíjat (Általános Szerződési Feltételek, 2.3.2. Tarifacsomagok havidíjai) számlázunk a tarifacsomagra és a megrendelt szolgáltatásokra vonatkozóan, azonban az általuk nyújtott kedvezmények teljes mértékben felhasználhatók a tört időszak alatt."

Ahogy észrevettem ezzel a résszel a Telenor munkatársak egy része sincs tisztában, akik az üzletben dolgoznak!

Ezután elmentünk a párommal a hozzánk legközelebbi Telenor üzletbe, ahol megkaptuk az első normális felvilágosítást a helyes számlamegszüntetéssel kapcsolatban - az első helyen kellett volna csinálniuk egy hóközi számlazárást, azzal elkerülhető lett volna ez az egész helyzet. Ezután jeleztem az ott dolgozó kollégának, hogy ez számomra nem elfogadható, hogy ez a 4. Telenor üzlet és mindenhol mást mondanak. Nekik tudniuk kellene mi a teendő egy számlamegszüntetésnél. De sajnos ők nem tudtak már mit kezdeni ezzel a dologgal.

Természetesen, ha informálnak a megszüntetésnél, vagy az utolsó számla befizetésnél, hogy ebből gondom lehet, és nem félrevezetnek, akkor esetleg a hónap utolsó napján nyújtottam volna be az igényemet a megszüntetést illetően, vagy akkor úgy tervezem a váltást. Számomra ez abszolút félrevezetésnek tűnik.

Üdv,

Timi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.08. 16:58:41

AZ se igaz, hogy ez csak egy igyekvő ügyetlensége. Ez Telenor-fizetettség már.

cmx85s 2015.12.08. 17:12:53

Mintha valaki már megmondta volna a tuttit, pár ilyen poszttal ezelőtt:
A számhordozás előtt az előfizetéses szerződést meg kell módosítani feltöltőkártyásra. A számlát lezárják, kuncsaft befizeti, közben vígan használja a feltöltőset.
Aztán egy hónap elteltével szolgáltatót vált.
Értem én, macerás, meg valszeg többletköltség, de a végén ócsóbbra gyön ki.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.08. 17:26:26

én mindég magammal hordozom a számat. hüjén nézne ki egy nagy luk a helyin, hát nem hát de.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 17:43:53

Nettó szeméteség számhodozni.

The Crazy One 2015.12.08. 17:46:52

segítenétek? Magyarországon ez a számhordozás tényleg nagyon népszerű, ahogy látom. Mennyire olcsóbbra jön ki valaki? Tényleg megéri a hajcihőt, vagy fillérbaszás felsőfokon az egész és tényleg szopni járnak hőseink miután a vadászengedélyt kiváltották?

vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.12.08. 17:54:47

Nekem is feltöltőkártyássá kellett válni, hogy az ország egyik legjobb flottájába léphessek...

Hilda megint kitiltott 2015.12.08. 18:07:10

Nem értem a posztert. Én pár hete vittem át egy számot ( ami ráadásul flottás is volt, plusz még a saját nevemre is kellett íratni) a telenortól a vodához. Nettó időben kb 30 perc volt az egész. Túl ügyes lennék?

Hilda megint kitiltott 2015.12.08. 18:10:08

@The Crazy One: Lásd az előzőmet. Ahhoz pluszba: Így ingyen hívom anyámat, aki úgy, hogy vodás lett, kap 100 percet és 500 mega netet. ÉS ezért kb felét fizeti, mint a telenornál, ahol valami szar céges flottában volt. Szóval megéri, ha okosan csinálja az ember. Tényleg nem tudom, a poszterék mit alkottak. Mert én még rá is csodálkoztak, hogy az eredeti tulajtól ( gyk.: anyám) semmi iratot nem kértek és kb két kattintás után a nevemen is volt a szám).

The Crazy One 2015.12.08. 18:23:24

@Hilda megint kitiltott: remek, ez volna a cél. Többet kapsz, kevesebbért. Bár én sejtek olyan eseteket is, ahol valaki dafke csakazértis váltok mert nem maradok telenoros, mert átbasztatok. Aztán kiderül később hogy egyik kutya, a másik eb...

Aureliano Buendía 2015.12.08. 18:26:02

végre visszatértek a dolgok a rendes kerékvágásba. Tegnap Tré, ma Telenyomoz.

Hilda, holnap lesz vodás poszt?

asdf 2015.12.08. 18:28:55

Számhordozásnál a FOGADÓ szolgáltatóhoz megyünk, a jelenlegivel semmi dolgunk, mert magával a hordozással a szerződés automatikusan megszűnik.
Mivel a Telenor köcsög módon nem alkalmazza a tört havidijat, ezért a Telenortól elhordozók a számlazárási időpontjuk előtt kb. 10 nappal célszerű, ha kezdeményezik a hordozást, így ha valami miatt elsőre nem sikerül, még mindig a számlazárás előtt lehet az elutasítás okát korrigálni és futni egy második kört. Tehát a hűség lejárta után még majd' egy hónapig kényszerűen Telenoros marad az ember, ha nem akarja a semmire kifizetni a havidíját.

asdf 2015.12.08. 18:34:52

@asdf: kieg.: a jelenlegivel maximum annyi dolga van az embernek, hogy a biztonság kedvéért rákérdez, hogy jól tudja-e, hogy adott dátumtól sem tarifa- sem készülékhűséggel nem rendelkezik, tehát bátran, a kötbér veszélye nélkül indíthatja a számhordozást.

milyennőazilyen 2015.12.08. 18:53:23

@Aureliano Buendía: vodKás poszt még sohasem nem volt?

Aureliano Buendía 2015.12.08. 19:04:58

@milyennőazilyen: azt nem mondtam. De keress rá bátran, hogy a 3 szolgáltató mikor, milyen arányban szerepel. Nem annyira hiszek benne, hogy a vodka ennyivel jobb lenne, azaz kevésbé lenne szar, mint a másik kettő:)

milyennőazilyen 2015.12.08. 19:10:38

@atpijkamo: @Aureliano Buendía: én most effektíve a VODKÁRA gondoltam, minek telefonálni, ha lehet inni is? :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 19:12:08

@milyennőazilyen: :)) Nem elmlékszem, hogy a vodkára valaha is panasz lett volna.

Hilda megint kitiltott 2015.12.08. 19:16:48

@atpijkamo: Mer' nem mernek panaszkodni rájuk :D

Aureliano Buendía 2015.12.08. 19:17:58

@atpijkamo: így van, régebben.

Idén:
Telekom*: kb. 40* posz
Telenor: 22 poszt
Vodafone: 8 poszt

*többféle címkével is meg van jelölve (T-Com, Telekom, T-Home, stb., vannak átfedések)

Ennyivel jobb lenne a Voda szolgáltatása? Akkor miért nem vodás mindenki?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 19:42:34

@Aureliano Buendía: Én vodás vagyok.

Nem lehet mindenki okos.

milyennőazilyen 2015.12.08. 19:44:49

@atpijkamo: naugye
@Aureliano Buendía: mert nem mindenki szereti a piros színt, azért

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.08. 19:57:45

@milyennőazilyen: "nem mindenki szereti a piros színt"

Én sem.

1. Négy évig vezettem egy tűzpiros kocsit. senki soha nem engedett be. Az előttem menő kocsit beengedték maguk elé, ngem nem. Azt hitték mindig, hogy béna női sofór vezeti. Soha többet piros kocsit! Bezzeg mikor egy logós cégautót vezettem, akkor félreállt mindenki előlem, tudták, hogy akik azokat vezetik, azoknak nem kedves az élete. Minden évben meg is halt egy-egy fiatal üzletkötő.

2. Tegnap vettem egy húszezres mobilt 12-ért. GSmart Maya M1. Webshopban lefoglatam, utolsó darab volt, piros hátú, nyilván nem vitte senki. Nem bírtam ellenállni, nagyon régóta nincs okostelóm, kell már egy nekem is jáccani. Gondoltam, hát ha piros a háta, hát akkor piros. Legalább nem fogja senki ellopni. Maj veszek rá külön hátlapot, vagy fekete filccel összefirkálom, vagy nemtom. Szóval hátramentek az eladók, és vagy öt percig elvoltak, már azt hittem megette őket a kisgömböc. Majd szomorúan előkerültek, hogy végignéztek egy tucatot, pirosat nem találtak, de itt van egy szürke és egy fehér, válasszak. Elmartam a szürkét.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.08. 22:01:22

". Nekik tudniuk kellene mi a teendő egy számlamegszüntetésnél. De sajnos ők nem tudtak már mit kezdeni ezzel a dologgal."
Mit vársz, új előfizetőkért kapják a fizetésüket... Fizette volna be a rák a számlát...

"ha informálnak a megszüntetésnél, vagy az utolsó számla befizetésnél, hogy ebből gondom lehet, és nem félrevezetnek, akkor" nem gazdagítod a Telenort.

Hilda megint kitiltott 2015.12.09. 08:42:05

@Megvan a nyúl, köcsögök! XD: Biztos túl releváncs voltál. TUdd ám hol a helyed!!!!

Homár Hilda 2015.12.09. 09:59:03

@Aureliano Buendía: nem tudom, ennyivel jobb-e, de az biztos h sokkal kevesebb ügyfele van, mint mondjuk a T-nek

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.12.09. 10:29:42

@Hilda megint kitiltott:
Hogy intézted pontosan anyád számhordozását?
Mert én is elötte vagyok, de a b.nőm bizonyára nem fog személyesen megmozdulni ez ügyben

Dr. Panasz Muki 2015.12.09. 11:23:07

A Telenor ezzel mindenkit megszivat, az NMHH meg asszisztál hozzá. Ha megnézed, minden hónapban van egy ilyen poszt.
Azt tudjuk tenni, hogy figyelmeztetünk mindenkit, hogy ne kössön szerződést velük.
Remélem egyszer egy olyannal próbálkoznak, aki szó nélkül beperli őket!

Icepick77 2015.12.09. 15:52:57

Kedves Hilda! Ez a cikk nem számhordozásról szól, mint ahogy azt írtad, hanem csupán egy szimpla szerződés felmondásról/megszüntetésről. Ez is félrevezető.

Aureliano Buendía 2015.12.09. 19:36:18

@Homár Hilda: sajnos csak 2014-es adatokat találtam, de az NMHH honlapján, úgyhogy talán lehet benne valami:

„Az NMHH gyorsjelentése szerint 2014. június végén a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 116,8 SIM-kártya jutott.

Június végére a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák alapján számolva a Telekom részesedése az előző havi 46,75 százalékról 46,82 százalékra, a Vodafoné 22,66 százalékról 22,70 százalékra emelkedett, a Telenoré 30,59 százalékról 30,48 százalékra csökkent.

A vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők, azaz mind a havi díjas előfizetéssel rendelkezők és mind az előre fizetett előfizetések közül az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Telekom piaci részesedése az előző havi 46,32 százalékról 46,33 százalékra, a Vodafoné 22,57 százalékról 22,64 százalékra nőtt, a Telenoré 31,11 százalékról 31,03 százalékra csökkent.”

Forrás: nmhh.hu/cikk/163672/Mobil_hangszolgaltatas_majushoz_kepest_csokkent_tavaly_junius_ota_minimalisan_nott_az_elofizetesek_szama

Kondom Keselyű 2015.12.10. 13:58:28

Azert mond minden partner mast,mert a dolgozok 1 vagy 2 nap alatt megkapjak a kepzest, es a vizsgat is.
A ceg alkalmazottjai hetekig,honapokig tanulnak,mire onalloan dolgozni fognak.
A vizsgak nevetsegesek,kis tulzassal kitolti helyetted az oktato.
süti beállítások módosítása