Tékozló Homár

Drágállta az 1 méteres földmunkát a UPC, nem lett kábel a családi házban/ Frissült a UP válaszával

2016.01.07. 15:26 | Homár Hilda | komment

upc-logo-1200x800.jpg

Volt már hasonló témájú - ráadásul hepiendes - poszt a Homáron, amiből kiderült, hogy mivel a UPC nem un. egyetemes szolgáltató, mint a gáz- vagy a villanyszolgáltatók, nem köteles beruházni és hálózatot építeni sehol. Ugyanebből a posztból azt is tudjuk, hogy ilyekor általában felajánlják a vágyakozó ügyfélnek, hogy szálljon be a kábelhúzás költségeibe, és jó esetben végül a UPC egy előfizetővel, Kovács Hugó meg a kedvenc sportcsatornájával boldogabban jön ki az egyezkedésből. Zoltánék esetében ez a lépés kimaradt, és nem ez a legfurább jelenség a házuk táján.

Tisztelt Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság!

Az alábbi panaszom kivizsgálását szeretném Önöktől kérni.

Az UPC honlapján (www.upc.hu) 2015. november 18-án rendeltem meg kábeles szolgáltatásokat. A megrendelésnek előfeltétele volt, hogy az UPC oldalán található címkeresőben pontosan megadjam a címet (Gödöllő, xxxxxxx u. xx.), ahová a szolgáltatást kérem (UPC-n kívül a többi szolgáltatótól IPTV-t kapunk ezen a címen). Az UPC összes szolgáltatása elérhető volt akkor a megadott címen, ezért a rendelésem le tudtam adni (Trio TV Max csomag, ingyenes!!! bekötéssel, 2 éves hűségnyilatkozattal, 10499 Ft/hónap áron, tv+internet+telefon). A beszerelés időpontját is ki tudtam választani, ezt 2015. november 24-e délutánjára kértem.

A megadott cím egy családi házas övezet, ahol a szomszédoknak már van UPC előfizetése, emiatt (és a UPC címkereső alapján) is problémamentesnek gondoltuk a bekötést. Illetve a november 24-ei tervezett bekötés kellő időt hagyott még nekünk arra, hogy ha mégis problémákkal szembesülünk, az a beköltözésünkig (december közepe) orvosolható.

November 24-én az UPC két munkatársa megérkezett bekötni a kért szolgáltatásokat.

Az utcafronti kerítésünk jobb szélén, a kerítéstől alig egy méterre található a távközlési akna, amelyből a bekötés (a UPC munkatársainak elmondása szerint) megvalósítható. A UPC munkatársai viszont észrevették, hogy egy üres védőcső a házunktól a földben ki van vezetve az utcafronti kerítés bal oldalához (villanyórához van kihúzva a földben, a villanyszerelő tervezte ebben be- és kihúzni a kapucsengőhöz, kapunyitó motorhoz a villany vezetékeket ill. a kábeltv-t/internetet). Mivel a házunk előtt a helyi előírásokat betartva 10 méteres előkertet kellett hagyni, ezért az UPC munkatársainak az tűnt a legkézenfekvőbb megoldásnak, ha nem a távközlési aknából (a kerítés jobb oldalán), hanem a villanyóránál (a kerítés bal oldalán) csatlakozunk rá a gerincvezetékre (hogy ezzel elkerüljük a telken belüli földmunkát). Javaslatuk szimpatikus volt annak ellenére, hogy részemről bármelyik oldalról behozhatták volna a vezetéket, mivel egy-két nappal később (más miatt) földmunkát végeztek a telken belül, így szinte azonnal megvalósítható lett volna bármelyik oldalról a házig való kábelezés. Én ezt elfogadtam, arra kértem őket, hogy azt a megoldást válasszák, mely időben nem tolja el a bekötést, állításuk szerint ez minimális földmunkával járt volna az UPC részéről. Ehhez viszont a megrendelésem visszaadták a UPC központjának, mert a földmunkát másik csoport végzi (végezte volna) - a két munkatárs tehát távozott, néhány nap türelmemet kérték.

Egy hét múlva érdeklődtem az UPC telefonos ügyfélszolgálatán, mikorra várhatom a bekötést. Akkor még azt a választ kaptam, hogy nekik erre 30 napjuk van. Jó, ezek szerint nem biztos, hogy a beköltözésünkre lesz használható szolgáltatás... Pár nap múlva újból próbálkoztam, ekkor már azt a nem hivatalos választ kaptam, hogy "olyan magas a beruházási költség, ami nem éri meg az UPC-nek, ezért elutasítják a bekötést". Egyéb tájékoztatást nem adott az ügyfélszolgálat (pedig voltak kérdéseim: mi az, ami egy ingyenesnek hirdetetett bekötésnél ekkora költség? mire vonatkozik ez a költség, a távközlési aknás bekötésre, vagy a földásásos bekötésre? van-e más alternatíva? van-e lehetőség költségátvállalásra? stb.), mondván, mindenről kapok majd hivatalos tájékoztatást, levélben. Kértem, hogy ha egy mód van rá, válasszuk a gyorsabb utat, nekem elég, ha email-ben elküldik a döntést, a miérteket, és a „hogyan tovább?”-ot.

December 8-án érkezett meg a "hivatalos" válasz (az addig eltelt kb. egy hét alatt azért próbálkoztam a telefonos ügyfélszolgálattal, hátha gyorsabban megérkezik hozzám a kért email, siker nélkül). Módosítás nélkül közlöm...

Tisztelt X. Zoltán!

Helyszíni műszaki felmérésünk alapján az Ön által megadott címen a kábelhálózat kiépítéséhez szükséges beruházás költsége meghaladja a gazdaságilag indokolható keretösszeget, ezért a kiépítéshez szükséges fejlesztést jelenleg nem áll módunkban elvégezni.

Esetleges további kérdéseivel kapcsolatban munkatársaimmal együtt szívesen fogadjuk a megkeresését awww.upc.hu/email oldalunkon vagy a 1221-es számon.

Érdeklődését és megértését köszönjük!

Nagyjából teljesen ugyanazt írták, amit már szóban elmondtak, indoklás és egyéb lehetőségek, alternatívák nélkül, és az sem derült ki, hogy a már meglévő hírközlési aknás bekötés jár magas költséggel, vagy a helyszínre érkezett UPC-s munkatársak által javasolt "földmunka". A telefonos ügyfélszolgálattal azóta is jó párszor beszéltem, ígéretet kaptam arra, hogy utánanéznek, türelmemet kérték, ez utóbbi viszont mostanra elfogyott. Beköltöztünk a házunkba, internet és kábeltv nélkül (hiába szerettük volna a Karácsonyt némi filmnézéssel is tölteni), egy vélhetően félreértés (meg nem értés?) miatt félresiklott és elutasított bekötés miatt.

És a végére egy nagyon érdekes adalék, amely a szolgáltató (UPC) hozzáállását (elzárkózását? probléma-nem-kezelését?) minősíti. Minden ügyfélszolgálat hívás után (és néha előtte is) megnéztem az UPC honlapján a bekötési helynek megadott címet (Gödöllő, xxxxxx u. xx.) a címkeresőjükben, milyen szolgáltatás található - mindig ugyanaz volt az eredmény: az összes szolgáltatás elérhető. Egészen december 14-e, hétfő délutánig. Ekkor beszéltem újra a telefonos ügyfélszolgálattal, ahol megkérdeztem, hogyan tudnánk gyorsítani, előrelendíteni a bekötést? Ötlet nem igazán volt, erre felvetettem, hogy ismét megrendelem a szolgáltatásokat a honlapon keresztül, újra kiérkeznek a munkatársak a bekötésre, s talán az általuk megvalósíthatónak mondott távközlési aknás bekötés megtörténhetne. Az ügyfélszolgálatos hölgy azt mondta, hogy ez jó ötlet, mivel a címem még mindig aktív(!!!) az adatbázisukban, erre természetesen van lehetőségem. Ahogy leraktam a telefont, ültem le az internet elé, a pontos címet (xx-ös házszámmal) beírva a UPC címkeresőjébe, ez a válasz fogadott: "Sajnos az Ön által megadott címen jelenleg nem szolgáltatunk!" Nocsak. Mi történt? Pár perce a hölgy még azt mondta, aktív. Mi van a szomszédokkal? Gyors ellenőrzés a xx-as és a xx-es házszámra: láss csodát, ezeknél a címeknél az össze UPC-s szolgáltatás elérhető.

Azóta is várom kérdéseimre a válaszokat, de sajnos semmiféle tájékoztatás nem érkezett, annak ellenére, hogy a telefonos ügyfélszolgálatos kolléga állítása szerint tovább foglakoztak az üggyel. Több, mint másfél hónap eltelt és elfogyott a türelmem. A telektől majd’ egy méterre lévő aknából 2015. november 24-e óta nem sikerült bevezetni az internetet, kábeltv-t, és nem tudom, hogy az ő általuk javasolt gerincbekötés vagy a telektől 1 méterre lévő aknából való bekötés költsége magas.

Havi 10499Ft-ot fizetnénk a szolgáltatásért 2 éves hűséggel, éves szinten ez 126000Ft. Mivel nem kaptam választ, feltételezem, hogy az az 1 méteres szakasz, melyet a UPC-nek kellene díjtalanul kábelezni, már annak a bekötése is annyira magas, hogy a legdrágább csomagjuk igénybe vételével sem éri meg a szolgáltatónak „beruházni”(?) Na, de akkor a szomszédoknál is ugyanez a helyzet, de náluk mégis van bekötés. Akkor most hogyan tovább? Telefonáltam, próbáltam költségátvállalásról (is) érdeklődni (bár az ingyenesnek hirdetett bekötés miatt nem szívesen „osztoznék” bekötési költségben…), de nem kaptam választ egyik kérdésemre sem. Mit lehet még tenni…?

Várom válaszukat,
üdvözlettel

XXXXX Zoltán

UPDATE jan.11.

A posztot elküldtük a UPC-nek, ezt a választ kaptuk tőlük.

Tisztelt Homár Szerkesztőség!

Munkatársaink még pénteken felvették a kapcsolatot ügyfelünkkel, megbeszélték a részleteket és közösen megoldást találtak a problémára. A leírthoz hasonló esetekben lehetőség van arra, hogy ha a bekötés költsége bármilyen okból meghaladja a rendelkezésre álló keretösszeget, akkor ügyfeleink a különbözetet önrész formájában bevállalják. Jelen esetben az okozta a problémát, hogy ügyfelünk nem kapott megfelelő tájékoztatást erről a lehetőségről. Szerencsére sikerült számára is megnyugtató módon rendezni az ügyet, és a bekötést követően hamarosan csatlakozhat a UPC szélessávú hálózatához.

Üdvözlettel,

UPC Magyarország Kft.

UPDATE 2. jan. 29.

És igen!

Szia Homár!

Úgy kerek a kép, ha a "végeredményről" is tudsz :)

Ahogy ígérték, jöttek bekötni, két lépcsőben. Két hete, január 13-án megásták azt az egy métert kb. negyedóra alatt; még egy negyedóra volt, amíg a behúzták a már meglévő, telken belüli, föld alatti védőcsőben a kábelüket és rácsatlakoztak az UPC gerincvezetékére; és bent a házban félórányi munkával két helyiségben előkészítették a tv készülékeinkhez illetve a kábelmodemhez szükséges koaxot, csatlakozókkal. Ekkor már tudtunk analóg tv adásokat nézni, de internet és digitális tv még nem volt - mert a settopbox-ot és a kábelmodemet egy másik brigád hozta, egy héttel később, január 21-én. 

Mind a kétszer normálisan álltak hozzánk az UPC-s munkatársak (illetve alvállalkozók), készségesen válaszoltak kérdéseinkre, és nem értették, hogy miért történtek így a dolgok, hiszen, ahogy leírtam, tényleg nem volt több a munkájuk egy óránál, és a mi részünkről példásan elő volt készítve minden telken-házon belül. Az egyikük még azt is említette, hogy ilyen esetekben az telefonos ügyfélszolgálatnak fel kellett volna ajánlania egy UPC-s mobilinternetet (jobb híján, amíg nincs kábelese netünk) - nem firtatjuk, miért nem így történt.

A homár-póvert köszönöm, hatására még egy volt középiskolás osztálytársam is felbukkant, aki az UPC-nél dolgozik, és -ha nem is ilyen gyorsan, de- valószínűleg segíteni is tudott volna, ha hamarabb szólunk neki :) Azt is láttuk, hogy elég nagy olvasottsága volt a posztnak, amelyet mi a facebook-on is megosztottunk - kollégák, barátok szinte naponta kérdezték, van-e már netünk? Igen, azóta már tudattuk velük, az otthoni net-en keresztül, hogy van :)

üdv
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.07. 15:37:58

Kicsit zavaros. Szerintem problémás ügyfél, állandóan leterhelne egy ügyfélszolgálatost a folytonos telefonálhatással, ezért nem akarnak szerződni.

Miért neéz tévét valaki? Már az utolsó mondvacsinált indok is elhárult:
"Már megy is a Netflix Magyarországon"
444.hu/2016/01/06/mar-megy-is-a-netflix-magyarorszagon

Leone_510 2016.01.07. 15:41:29

én szabadulnék a upc-től csak nincs alternatíva mert a digi igencsak leállt a hálózatbővítéssel

netflix jó de kb. azt tudja mint a torrent, nem? :)

juhaszvik 2016.01.07. 15:46:04

"UPC-n kívül a többi szolgáltatótól IPTV-t kapunk ezen a címen" - innentől kezdve nem értem az egészet. első taplóság után tessék gazdagítani a konkurenciát.

FDToth 2016.01.07. 15:53:50

Lehetséges az hogy az IP TV-s HD adások (50 mbit-es nettel) rosszabb minőségűek, mint a kábel tv-s HD-k (Telekom)?
A Telekom is fukar már: voltak kinn ismerősöméknél, az antennakábelt pedig pont akkorára vágták, hogy éppen odaér a modemhez. 1-2 méteren spórolnak...

The Crazy One 2016.01.07. 15:57:57

Mi a cél? A NMHH ezzel a levéllel mit kezdjen?

Darth Revan 2016.01.07. 16:00:20

@atpijkamo98: "Már megy is a Netflix Magyarországon"
nincs a szerencsetlennek internete sem.

sáros_tehén 2016.01.07. 16:09:50

Ezt soha nem fogom megérteni. Azt írja van másik szolgáltató. De ő ragaszkodik ahhoz, amelyik hazudik, leszarja, hülyének nézni.. Miért nem megy a konkurenciához?

Zolika1212 2016.01.07. 16:17:46

Mi az az 1 méteres földmunka ?
Bazz ennyi idő alatt kiskanállal megcsinálhatta volna.

fiktiv állat 2016.01.07. 16:24:49

@atpijkamo98: Oszt internete honnan lenne teeeeee......

McZozo 2016.01.07. 16:33:17

@atpijkamo98: "Már megy is a Netflix Magyarországon"
HAt inter nyet nelkul nehezen :)

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.07. 16:40:46

Ha azt jelezte a UPC hogy be lehet kötni, meg lehetett rendelni, akkor az félrevezetés. Hírközlési hatóság, kártérítés... Aztán lehet mégis be lehet kötni.

Komojtalan 2016.01.07. 16:41:22

@Zolika1212: Szerintem meg is csinálta volna. Neki fél óra, ha az UPC kiadj 50k, ha az állam 100k.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.07. 16:42:00

@juhaszvik: +1.
Mondjuk IPTV, az egyáltalán használható már? :D

ancsika 2016.01.07. 16:43:21

upc-t sose ha van más

Izitúri Membő 2016.01.07. 16:46:09

Gödöllőn ezek a lehetőségek:

DIGI (kábeles TV, internet legkisebb sebességgel 100 Mbit/s, legnagyobb sebességgel 1000 Mbit/s)
UPC (kábeles TV, internet legkisebb sebességgel 30 Mbit/s, legnagyobb sebességgel 500 Mbit/s)
Invitel (IPTV, internet legnagyobb sebességgel 10 Mbit/s!!!)

Egyéb alternatívák:
Tányérosok + mobilinternet

Felteszem, hogy ahol UPC szolgáltat, ott nincs DIGI (és fordítva). Így nagyon valószínű, hogy azért ragaszkodik az UPC-hez, mert az utcájában nincs más VALÓDI alternatíva (mit várunk egy olyan IPTV-től, ahol az internet csomag legnagyobb sebessége 10 Mbit/s?)

Shanarey 2016.01.07. 18:15:29

UPC-ről jót vagy semmit.

Jót nem tudok.

A tulaj helyében kerítenék egy fickót aki megoldja a bekábelezést, és akkor talán az a 3 betűs hulladék cég, megoldja a többit

KaTe 2016.01.07. 18:29:11

Posztoló, ha ennyire ragaszkodsz az INGYENES bekötéshez, akkor garantálom neked, még jövő karácsonykor se lesz tévéd meg internetelőfizetésed, legalább is a UPC-nél biztos hogy nem.
Megindokoldták mi a gondjuk, csináld meg a földmunkát ahogy jónak látod, aztán hívd fel őket, hogy jöjjenek bekötni.

KaTe 2016.01.07. 18:31:02

Utólag meg majd ráérsz megvitatni velük az ingyenes bekötést meg a többi maszlagot amivel etetik a népet.

Zsolt Kicsiny 2016.01.07. 18:54:37

2-es számú előfizetőjük voltam a vàrosunkban, de soha többé UPC!!!!

Rosszindulatú Vászka 2016.01.07. 19:42:07

Nem igazán értem a Zoltán által elvárt hatásmechanizmus megvalósíthatóságát. Vagy csak úgy lárpúrlár panaszkodik?

MéhecskeVagyok 2016.01.07. 19:56:34

Ugyanez történt nálunk, csak a DIGI-vel: nagy nehezen (3x mondta vissza,2 esőcsepp esett, -az se a mi városunkban-)kijött a srác, körbenézett, majd ennyit mondott: ez itt túl bonyolult. S távozott. Azóta sincs DIGI... :D

Lesből Támadó Szárítókötél 2016.01.07. 20:07:01

@atpijkamo98: Read-only kommenteles?

"A telektől majd’ egy méterre lévő aknából 2015. november 24-e óta nem sikerült bevezetni az internetet, kábeltv-t, és nem tudom, hogy az ő általuk javasolt gerincbekötés vagy a telektől 1 méterre lévő aknából való bekötés költsége magas."

Dezsike 2016.01.07. 21:57:56

Nem szeressük a UPCt... Az alagsori szomszéd lemondta a netet (3 lakásos ház, mi az emeleten vagyunk egy irodával), erre lekötnek minket (is)... Csak gratulálni tudok nekik. 2 nap múlva jött egy szaki és visszakötötte, majd rá egy héttel minőségellenőrzés címszóval jött egy másik, megnézte a modemet, a koaxot, aláiratott valami papírt és lelépett... azóta legalább működik, mert előtte voltak gondok (talán az első szaki rosszul kötötte be). Szerencsére van párhuzamosan netünk egy másik szolgáltatótól is, mikrohullámú - ajánlom a posztolónak is, 10 rugóért már 10 mega szimmetrikus netet kap és nem kell kötözgetni, csak egy antennát raknak a tetőre.

asdf 2016.01.07. 23:33:56

@sarostehen_: Mert nem akar IPTV-t. Nem akar meg kulon dobozokkal meg taviranyitokkal szarozni minden egyes tv melle. Egyetlen darab koaxot akar a lakasba, meg egy conax kartyat a tv(-k) seggebe, mert szerinte igy a normalis.
(most nezem amugy, a UPC-nel egeszen teljesen veletlenul, valami csoda folytan hajszal pontosan ugyanannyi a havidija egy set top boxnak, mint egy mediacardnak. A nem HD-snek is, meg a HD-snek is. Ezert mondjuk igazan letephetne valaki a tokuket, mert ennek az arazasnak nyilvan koze sincs a valosaghoz...)

emmersson 2016.01.08. 00:59:27

@Leone_510:

Netflix kis hazánkban fos, magyarul ki tudja mikor lesz, a felirattal meg a user szórakozzon...
A filmek nem túl frissek, a sorozatok sem nagy választékban nézhetők.
2.500-3.800 forintért nem nagy szolgáltatás, nem több, mint egy HBO pack!

2016.01.08. 09:02:11

@Leone_510:
Miért, a TV fizetés miben tud többet a Netflixnél/torrentnél? Vagy torrenten nincs maunika show?

2016.01.08. 09:05:52

@emmersson:
De az HBO Go kb. 6 ezerbe került, ha valaki előfizette a legolcsóbb TV csomagot és az HBO-t, mert 2015 végéig nem lehetett csak internet mellé az HBO-t, a Netflixen meg jóval nagyobb a választék. Angol feliratok meg vannak, az bőven elég egy közepes angol nyelvtudással.

rarabel 2016.01.08. 09:31:05

Élvezetes olvasni, hogy vagyon még ma szerény honunkban, ki a Júpéce ügyfele óhajt lenni, önként, s dalolva, minden kényszer nélkül.
Boldog ország, boldog polgárok!

joska61 2016.01.08. 09:36:41

Karácsony előtt ásott egy barátom bekötésénél az invitel 25 métert...

ixub 2016.01.08. 10:02:19

Tavaly újítottuk fel a lakást. Minden kábelt újrahúztunk. Mind a négy szobába előre behúzva a coax. UPC szerelő kijött nagyon megköszönte, hogy ilyen faszán elő volt készítve minden és az csak az első tv-ig ingyenes bekötés helyett minden szobához megcsinálta a kb. 1,5 méter kábelt és mindent beállított. Holott ezt igazán meg tudtam volna csinálni. Ergo, ha a nem arcoskodunk és előkészülünk jó lesz a szájíz és minden megvan se perc alatt.

busman76 2016.01.08. 10:25:56

@ixub: mind a 4 szobánkba és a nappaliba előre behúzta a kábelt a villanyszerelő, illetve a háztól a kerítésig (több, mint 10 méteres szakasz) védőcsövet húztunk ki a földben, amelybe csak be kellett volna húznia a megfelelő kábelt az UPC-nek. Nem arcoskodtunk, amikor nálunk jártak, elmondták, hogy igen, a kerítés másik oldalán van a távközlési akna, de semmi gond, egyszerűen leásnak a gerincvezetékig és rácsatlakoznak ott, ahová a védőcsövet kivezettük. Ha azt mondják, hogy mindenféleképpen csak a távközlési aknából tudnak bekötni, akkor semmi gond, megoldottuk volna telken belül MI az ásást (mert pár napra rá pont a kerítés mentén kellett villanyvezetéket fektetni) - és azóta már lenne bekötött szolgáltatás. De nem ez történt. Hidd el, hogy nyitottan állunk minden megoldáshoz (még ásnék is helyettük), sosem kekeckedtem velük telefonon sem (ők mindig a türelmemet kérték) de az UPC nem létező kommunikációja, illetve elzárkózása (házszámunk letiltása a címkeresőjükből, míg az összes többi házszámhoz az utcánkban továbbra is felhozza, hogy az összes szolgáltatás elérhető) miatt hónapokat már nem tudunk várni (a net a munkánkhoz is kell).

busman76 2016.01.08. 10:28:18

@rarabel: én pedig azt olvasnám élvezetesen, hogy milyen más alternatívát javasolsz? Körbejártuk a lehetőségeket rendesen, ahogy fentebb már írta valaki, ha normális netet/tv-t akarunk, csak az UPC-t tudjuk választani (hiába szolgáltat Gödöllőn a Digi, az utcánkban nincs kábelük...)

bandinyúl 2016.01.08. 11:21:35

@Leone_510:
Utána kéne nézned hogy az állambácsi mekkora pénzt kér a bővítésért a cégektől.Gondolom ez a horribilis összeg miatt lassú a bővítés.Az adó elviszi azt a pénzt amibe a munka és az anyag kerül bővítéskor.Ez a bibi.A UPC meg egy szemét társaság a leírás szerint.

nick066 2016.01.08. 11:42:49

Örüljetek, hogy nem vonult ki még erről a trágyadombról az UPC meg a többi szolgáltató. Az általatok sokadjára is megválasztott szeretett vezér, az alcsúti Ramszesz olyan közművezeték adót sózott a nyakukba (kell a pénz focistadionra), hogy jó, hogy léteznek még egyáltalán.

Netuddki. 2016.01.08. 11:46:59

upc? Köttesd be az internetet, aztán töltsd le amit meg akarsz nézni ingyen, reklámmentesen. Ennyi.

atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.08. 11:56:21

@nick066: Igen. A kis falukban állítják át kábelről műholdra az előfizetőket, mert hosszú a drót, nagy a közműdíj.

ideasz 2016.01.08. 12:13:33

Ingyenes bekötés... Vazz. Itt, ha 50 cm kell csak a házig azt 8000 SEK-ért akciósan megkapod.....

tomcat 2016.01.08. 12:59:21

@busman76: Nem mindig érdemes a mindent egyben (tévé, net, telefon) megoldást választani, mert ha pl. a kábellel gond van, akkor egyszerre megy le az összes. Nézd meg a tányéros TV-t, a UPC-nek van HD szolgáltatása is. Nálunk egy DSB-S2 vételre alkalmas tévé van a nappaliban plusz két beltéri, kint egy sima offszet tányér 4-es fejjel, tehát még van plusz egy tartalék is (igaz, nincs annyi szobánk). Tizedik éve tányérozunk, évente párszor szokott néhány percig gond lenni a vétellel, ha nagy vihar van augusztusban vagy amikor pont telibe süti a Nap. HBO Pak, MaxPak, HBO GO ugyanúgy elérhető, mint a kanócossal. HD-t amúgy sem kapnál analógon, STB kell hozzá minden készülékhez (vagy DVB-C modul).
Netet most a telekomtól vesszük kábelen, de ha minden igaz, hamarosan lesz a környéken DIGI is, 5x nagyobb sávszélesség két ezressel olcsóbban. Meglátjuk.
Szóval szvsz akkor jársz jól, ha diverzifikálod a távközlési portfóliódat. :)

CBI 2016.01.08. 13:00:41

@atpijkamo98:
Aztán az internetet honnan vegye hozzá?

gabest1 2016.01.08. 13:24:27

Szomszéd biztos örülne, ha felére esne az internetszámlája. Annyi megabitre úgysincs szüksége.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.08. 13:26:48

@CBI: @Darth Revan: @fiktiv állat: @McZozo: @Lesből Támadó Szárítókötél: Legalább száz szolgáltató árul internet kapcsoltaot, bármelyik örömmel bekötteti neked.

Van még alapvető jótanácsom: percenként legalább tízszer vegyél levegőt! Életet menthet.

peppe83 2016.01.08. 14:33:50

Remélem a posztoló elmentette az internetképet, ahol azt mutatták, hogy lehetséges a megadott címen a szolgáltatás és megvan minden egyéb bizonyítéka.
Ezután Kormányhivatali fogyasztóvédelemmel fenyegető levél a upc-nek tértivevénnyel.
Ha sikertelen, akkor NMHH.

Lesből Támadó Szárítókötél 2016.01.08. 17:44:35

@atpijkamo100:

Oszt mi lenne, ha egyszer ebben a rohadt életben visszavennél a homáros attention whore viselkedésedből (akit csak az éltet, hogy pörögjön a kommentje), és mondjuk:

1. Elolvasnád azt a qrva posztot és megpróbálnád nem belekötni a nyomorult levélíróba, hanem mondjuk elfogadni azt, hogy ő valamiért azt a triple play csomagot szeretné megrendelni, amit a UPC nyújt? Ha már arcoskodsz, akkor javasolj neki ugyanebben az árban hasonló csomagot a többi szolgáltatótól. Mert ugyebár rohadtul nincs kisegítve a másik internettel, ha neki az a csomag éri meg (pl. a csatornakiosztás miatt), mert mondjuk képzeld el, hogy utánajárt és összehasonlította a többi szolgáltató kínálatával.

2. Mi lenne eljutna az agyadig ennek a blognak a lényege, ha már itt b*szod a rezet folyamatosan? Mégpedig az, hogy kereskedők, szolgáltatók és egyéb, az Átlag Jenő pénzéből élő entitások milyen jogtalan vagy igazságtalan helyzetekbe lökik bele ÁJ-t, és ez ellen mit lehet tenni? (Már amikor ÁJ panasza jogos, és nem az ő hülyesége/arroganciája/tudatlansága a probléma alapja.)

Hogy a konkrét esetet nézzük: nem az a megoldás, hogy baszogatjuk a levélírót valami piszlicsáré hivatkozással, hanem az, hogy a UPC:
a) hazudik a weboldalán a szolgáltatás elérhetősége kapcsán
b) amikor kiderül, hogy mégsem érhető el ténylegesen, akkor azt a minimális kiépítést sem vállalja;
c) érdemi választ, tájékoztatást nem hajlandó adni, beleértve az ügyfélnek a kiépítésben való esetleges közreműködésére vonatkozó információkat.

Az agyatlan netflixes ötleted kapcsán pedig:
Szerinted a csak angol nyelvű, streamelve (internet kapcsolaton keresztül) igénybevehető VOD szolgáltatás mióta alternatívája a kifejezetten kábelhálózaton (idézet a posztból, csak a te kedvedért: "UPC-n kívül a többi szolgáltatótól IPTV-t kapunk ezen a címen") igénybe vehető, magyar nyelvű műsorszolgáltatásnak? Gyereknek pl. mondod, hogy hát gyerekcsatorna az nincs, ami műsor esetleg van, az csak angol nyelvű, de semmi gond, mert NETFLIX, éééérted? Honnan tudod, hogy a tévéje tudná kezelni a Netflixet alapból? Vagy jössz valami hülyeséggel, hogy hogyan hekkeljen össze X darab eszközt, hogy a tévén nézhesse a Netflixet? Mert akkor ez már a második barkácsmegoldásod lenne egy egyszerű csomagolt szolgálatás alternatívájára. Arról nem is beszélve, hogy amit a UPC ajánlata alapján egyben megkapott volna (internet), azt te külön köttetnéd be? Akkor meg miben is releváns a te agymenésed a levélíró számára? Lófaszt se az, segítek.

2016.01.08. 18:03:34

@Lesből Támadó Szárítókötél:
Először is ne akard megmondani, hogy ki miről kommenteljen. Nyilván vannak, akik segítenek a kommentelőnek, vannak akik hülyülni, vannak, akik társalogni járnak ide. Nincs előírva, hogy mindenki tanácsokat osszon.

Másodszor pedig ami miatt kommenteltem az ez a hozzáállásod:

"Gyereknek pl. mondod, hogy hát gyerekcsatorna az nincs, ami műsor esetleg van, az csak angol nyelvű, de semmi gond, mert NETFLIX, éééérted? "

Csak egyetlen előnyét, amiért jobb ha magyar nyelven nézi a rajtfilmeket, légyszi!

atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.08. 18:16:09

@Lesből Támadó Szárítókötél: "a csatornakiosztás miatt"

Szegény posztert gyerekkorban az asztal körül kergették, ha nem egy adott csatornakiosztással nézta a Jóbarátokköztet? Basszus, fiatalkoromban egy csatorna volt, az is hétfőnként adásszünetelt, oszt mégis megöregettem. Vannak könyvek is, mozi, színház, nem csak a villogó dobozt lehet nézni, szállj már magadba az istenért! Egy csomó helyen nem elérhető az a csatornakiszotás, mégse tört ki még a forradalom. És lehet UPC-t műholdon is nézni, ha már beleszeretett abba az egy szolgáltatóba. Ha engem lepattintanak, továbblépek, nem nyúzom az ügyfélszolgálatot. Szemét dolog az UPC részéról, evvan, kapitalizmis van!

Internetben nincs csatornakisoztás, csak megjegyzem. Úgyhogy választhat egy raklap másik internet szolgáltatót.

"eljutna az agyadig ennek a blognak a lényege"

Ennek a blognak tizenvalamennyi éve a lényege, hogy posztokra reagálunk. Van aki szánja a posztert, van aki röhög rajta, éld túl!

"nem az a megoldás"

Hanem mi a megoldás? Mert ÉN ADTAM megoldást, de TE NEM. akkor ki a hülye?

"netflixes ötleted"

Ne csak olvass, értelmezz, b+! Eddig azzal takaróztak a tévések, hogy nem elérhető a Netflix M.o.-on. Nem mintha nem lenne egy csomó hasonló szolgáltatás, a torrentet nem is említem. Friss hír, hogy a netflix pár napja elérhető. Mér is kéne ezt titokban tartani?

"gyerekcsatorna az nincs"

Az jobb is, ha nincs. Nehogy már a tévé nevelje a gyereket! Mennyenek el sétálni, játsszanak, meséljenek, nézzenek diafilmet, az való kisdednek. A villanypásztor csak elsorvasztja a fantáziáját, mint neked.

"hekkeljen össze X darab eszközt, hogy a tévén nézhesse a Netflixet?"

Nem kell hekkelni, ott a Rasberry PI, meg egy tonna más médiallejátszó, de ha annyi esze nincs, hogy két eszközt is bekapcsoljon gyszerre, akkor kurvadrágán vesz okostévét, mint pár más agyatlan.

"internet), azt te külön köttetnéd be?"

Én mindenképpen. Nálam okosab elmagyaráza neked itt: @tomcat:

Más okos tanácsok, amit nem sikerült megértened: @gabest1: @bértrollbosszantó_kovi1970: @nagybalfasz: @Dezsike: @KaTe: @Shanarey: @ancsika: @Semmitnemérszakitiltással: @Zolika1212: @juhaszvik: @sarostehen_:

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.08. 18:23:34

@nagybalfasz: "előnyét, amiért jobb ha magyar nyelven nézi a rajtfilmeket"

+

Be kéne tiltani a szinkronizálást. Minden finn ért angolul, egyetlen olasz se. Találjátok ki, melyik országban szinkronizálnak, és melyikben feliratoznak! Egy gyerek magától megtanul egy nyelvet, hallás, példa után. (Persze jobb, ha előre előkészített filmeket néz angolul a szülővel.)

fidesz a mutyipárt 2016.01.08. 19:12:33

@atpijkamo110:

Az agyatlan barmokat kéne betiltani. Mint pl. te. Nem nagyon van olyan film, amit ne lehetne elérni eredeti nyelven, aki azt szereti az azt nézi, aki meg a magyar szinkront szereti, az azzal nézi.
Egyéni döntés. Mint a tiéd, hogy szereted az eredeti nyelvet, pont ilyen döntés a másiké is, csak ő nem akarja rád erőltetni az övét. Fasiszta, fideSSjobbikos majd mi mindenkinek megmondjuk mit csinálhat féle gyökér nézeteidet, és más életére a saját buta nézeteid ráerőltetését hagyd meg otthon a családnak, őket vezetgesd.

atpijkamo114 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.08. 19:20:54

@fidesz a mutyipárt: "Az agyatlan barmokat kéne betiltani. Mint pl. te."

Én nem tiltom be az agyatlan barmokat. Még téged se, pedig nem tudsz magyarul.

Nem tudom, a finnek betiltják-e a szinkronizálást, vagy egyszerűen ez a szokás. A lényeg, hogy jól járnak vele. Szinkronizálás helyett az oktatásba öntik a pénzt, és nem ilyen idiótákat képeznek a gyerekekből, mint te. :))

De legalább a nicknevedben egyetértünk.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.08. 19:24:40

Na, az egy főre eső agyatlan idióták száma két főre emelkedett, legyetek rosszak, léptem.

Shanarey 2016.01.08. 19:33:21

@atpijkamo109:
Sacc per kb hasonló évjárat lehetsz mint én (1 csatorna hétfői adászünet)

Én már 5 éve nem nézek TV-t és nagyon jól elvagyok nélküle.
:-)

DocBulywood 2016.01.08. 21:25:06

@atpijkamo98:

www.argep.hu/main.aspx?suche=bnc+kabel+1+m&x=0&y=0

A srác vegye meg és kösse be, majd hívja ki a szerelőket, h ugyan nézzék már meg még egyszer, hátha elnézték.

Vezeték költsége: 450Ft. Ásás: 500 Ft. A net megfizethetetlen, minden másra ott a töketlenkedés.

És láss csodát, be van kötve! Jé, lehet szolgáltatni.

DeMarco 2016.01.08. 23:42:59

Egy métert kellene ásni? Ez komoly? Fél óra alatt kiásom és jöhetnek bekötni...

Jártam én is hasonló cipőben, mint a posztoló, csak előbb felfogtam, hogy vagy megcsinálom magam, vagy sosem lesz...

1. Sose beszélj mancikával az ügyfélszolgálaton. Értelmetlen és felesleges körök, úgysem akar/fog/tud segíteni neked. Alapból a területgazda elérhetőségét keresd.

2. Ne vacakolj! Ásd ki, basszus, fél óra alatt megvan, de bármelyik csöves egy üveg piáért megcsinálja, ha lusta vagy hozzá.

Annak idején egyeztettem a szolgáltatóval, hogy átvállalom a kiépítést helyettük, megterveztem a hálózatot, megcsináltam a tervrajzokat, engedélyeztettem minden létező közműszolgáltatóval, megvettem a védőcsöveket, elvittem 22 méterre, átvágtam egy forgalmas betonutat, visszabitumeneztettem, belefúrtam a szolgáltató aknájába és a végén szóltam, h legyenek szívesek kiugrani és rákötni a kábel fityegő végét...

2 év múlva megjelent egy mókus, hogy akkor kapta meg a kérvényünket a hálózat kiépítésre és megvizsgálná, hogyan lehetne megvalósítani, de sajnos sehogy... Jót röhögtem és elküldtem... :DDD

Akkor mindenki csak értetlenkedett, aztán egy év múlva az egész utca vakondot kezdett játszani...

Értem én, hogy az ember azt képzeli, hogy a szolgáltatók azért vannak, hogy szolgáltassanak, de ez nem egészen így van. Nem kötelező nekik. Tenni kell azért, ha azt a szolgáltatást akarod megkapni.

atpijkamo117 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.09. 00:03:02

@DocBulywood: :)) Nem jó, mert ez egy 75 ómos vékony ethernet kábel, se a kábel, se a végződése nem lesz jó. De az ötlet nem rossz. Vegyen pár tízméter kábelt, és húzza be. ássa el, tegye gégecsőbe, amit akar. Aztán majt a szolgáltató levégja, megfejeli, az már nem probléma nekik.

galaxiscsirke 2016.01.09. 00:29:35

@DeMarco: Ez dicséretes, de nem biztos,hogy mindenki meg tudja csinálni,mert nem biztos, hogy van hozzá szaktudása/eszköze/pénze/stb. Igenis a szolgáltatónak kell igazodnia a helyzethez, ha piacot akar magának, akkor bizony be kell fektetnie előbb. Vagy oldja meg a szolgáltatást kevesebb/optimálisabb előkészítéssel, de hát ezen már gondolkodniuk kellene.

DeMarco 2016.01.09. 02:18:34

@galaxiscsirke: Leginkább akarat kérdése. Milyen szaktudást igényel az ásás? :) Pláne, ha markoló ás?? Nem kell hozzá eszköz, csak pár órára bérelni kell egy markolót.
A szolgáltató akkor fektet be, ha a befektetése vélhetően megtérül majd, lehetőleg minél előbb. Nincs rá kötelezve, hogy minden fogyasztót kötelezően el kell látnia. És nem nehéz belátni, hogy a legtöbb helyen nincs versenyhelyzet. Egy szolgáltató van és slussz... Ok-ok, vannak alternatívák, ne menjünk bele melyik miért nem tökéletes..

kellys 2016.01.09. 04:15:43

@DeMarco: a balkanon apam, a balkanon. es amig mindenki ilyen pali mint te, nem is valtozik.

Mr. Waszabi 2016.01.09. 07:43:57

@atpijkamo98: tökmindegy, hogy tv-t néz-e vagy csak netezni akar - 1 üvegszálon jön minden. Ha az nincs bekötve, akkor netflix sincs :)

Mr. Waszabi 2016.01.09. 07:45:31

A tisztelt ügyfél kopasz volt. Ásatta volna ki a maga költéségre, pár óra alatt meglett volna pár ezer forintért, és nem szív annyit. Az UPC-t se értem, miért nem ajánlotta fel ezt az alternatívát.

norbi2010 2016.01.09. 11:10:12

@FDToth: GPON kell váltani
4 fajta hálozat van telecom-nal

1, LTE mobilnet ezen nem lehet tvzni 150mb/s ingadozo
2, telefon volnal ADSL, VDSL2, 10-50mb/s ig
3, Coax hálozat Kábeltv, kábelnet 10-100mb ig
4, G-pon optika, üvegszál ,VOIP,IPTV,ONT 1000mb/s ig , 10G-200G bérelt vonal

fidesz maszop dk egykutya 2016.01.09. 11:35:06

@Mr. Waszabi: nyilván mert az zállam belekötne mind2 módszerbe...

Mr. Waszabi 2016.01.09. 11:38:59

@fidesz maszop dk egykutya: invitelnél nem volt probléma :) Azok azt csinálták, hogy a számukra legrövidebb vonalat ásták ki - azaz, az előkerten át a ház homlokzaton, külső csatornát csináltak 1 m magasra, aztán ott csúfoskodott. Ha szebb megoldást akartál, akkor neked kellett diszkrétebb útvonalat készíteni - a plusz kábelt nem számolták fel külön :)

DeMarco 2016.01.09. 11:40:51

@kellys: Már nem a kommunizmusban élsz, ahol mindent a szádba adtak. Demokrácia van, ami az egyénekre épül. (Elvileg.) Ha csak azt várod, hogy majd valaki megcsinálja helyetted a dolgokat, akkor ítéletnapig is várhatsz rá...

Számtalan cikket találsz rá, hogy nyugaton sem viszik puszira a kábeleket és hogyan fognak össze a települések, emberek és vezetik be maguknak a hálózatokat.
Vidéken például a Digi ugyan megjelenik itt-ott, mint szolgáltató, de általában csak a lakótelepek környékén, ahol sok embert ér el a már meglévő, kiépített hálózatokon keresztül, de a családi házas övezetekbe, pláne, ahol nincs még semmilyen kiépítés, már ritkábban fejleszt. Vagy egyszerű példa, a bankok a hitelezésnél is szorzókat alkalmaznak és nagyon nem mindegy, hogy hol is helyezkedik el az adott ingatlan, amire hitelt szeretne felvenni a delikvens.

Másrészt meg bár papíron versenyhelyzet lenne, de a valóságban azért jól lehet látni, hogy ki melyik területet viszi és számtalan esetben pár éven belül felvásárolják a kisebb konkurenciákat.

Értem én, hogy optimális esetben a szolgáltatónak kellene lépni, de ha azt hiszed, hogy ez így is történik a valóságban, akkor nagyon-nagyon el vagy tévedve...

norbi2010 2016.01.09. 12:57:20

@Dezsike:
Micro DSL kalap szar esik esö hull a hó és beszarik :D
10mb/sböl kapsz talán 4-5mb/s :D még drága is

norbi2010 2016.01.09. 14:15:44

kinai olyan drágán adja felszerelést optikára
olt 1 Milkó + ONT modem 15000-30000FT 1db
hála istennek kinai részvényei zuhanóban vannak ....
OLT videon
www.youtube.com/watch?v=AaA2dt2ed0w

Dezsike 2016.01.09. 15:48:35

@norbi2010: hidd el jó az, 3 éve használjuk, pár hónapja szerver is rá van kötve (honlap, levelezés megy róla). Annyi gond van vele, hogy ha 10 percig nincs forgalom dobja a kapcsolatot és mire újracsatlakozik timeoutol minden, de ezt megkerültük úgy, hogy a szerver percenként pingeli az átjárót, így soha nem dobja el a kapcsolatot. Egyedül a villámlás miatt hajlamos csomagvesztést produkálni, de akkor amúgyis javasolt kihúzni mindent - bár nem tudom mit fog szólni a főnökség, ha viharban lelövöm a szervert.

galaxiscsirke 2016.01.09. 16:00:15

@DeMarco: A bérléshez pénz kell. Ha a nyomi szolgáltató díjmentes bekötést reklámoz,akkor lehet,hogy az éppen aktuális user arra kapja fel a fejét,és számol,és úgy gondolja,hogy ilyen lehetőséggel megrendeli. Ezért nyilván nem elvadult elvárás,hogy ne neki kelljen külön pénzért markolót bérelni,meg intézni ezt a részét. Azért választja a szolgáltatót, mert az ezt a lehetőséget reklámozta. Akkor viszont vállalja föl,akkor is, ha ez az 1 user veszteséget termel neki eleinte,mert ásniuk kell. Ha meg nem tudja vállalni,akkor ne reklámozza,vagy ne sunnyogjon,ha már belefutott. Vicces lenne,és rövid úton éhen halnánk mi is, ha azt ajánlanánk a usernek, hogy igen,természetesen vonalon is tud kommunikálni a riasztó,amit ajánlunk,aztán amikor ott lennénk, közölnénk vele,hogy jaaa,hát szenvedje át a fél házon előbb a telefonkábelt a központdobozig,mert az nekünk túl sok macera...

DeMarco 2016.01.09. 17:33:25

@galaxiscsirke: Hát aki bedől a reklámoknak...igaz Emese?... Azért a legtöbb reklám végén ott van ám, hogy nem "teljeskörű" és érdeklődjenek a részletekről a szolgáltatónál...

Egyszerű példák: Bemész bármelyik multimédiás szolgáltatóhoz és megkérdezed, hogy csókolom szükségem lenne tv-re és netre, azt a választ fogod kapni, hogy semmi akadálya! De abban a pillanatban ahogy kiejted, hogy hol laksz, a felük azt fogja mondani, hogy sajnos ott ők nem szolgáltatnak, nincs lefedettségük azon a területen, nincs kiépített hálózatuk, stb. Aztán folytatod, hogy nem a XX. században járunk és nem, bazz, nem egy tévénk van, hanem öt és mindre szeretnénk adást, de nem öt dekóderen keresztül és igen bazz, nem netnek nevezett valamit akarunk 1 megával, hanem korlátlan netet éjjel-nappal jó sebességgel és stabilan, akkor a másik felének is lekonyul a mosolya és zavartan mentegetőzve közli, hogy sajnos...

És hulla mindegy, hogy mit reklámoznak...mögé kell nézni.

Pár éve szó volt róla, hogy bekötjük a gázt. Elmentünk a szolgáltatóhoz, aki közölte, hogy semmi akadálya, kifizetjük a 6-700000 forintot, kiépítési költséget és két év múlva talán rá is kötnek majd. Mivel nem létszükséglet, csak tartaléknak akartuk, napoltuk a kérdést. Aztán egy évvel később felújították az utat, ami jelentős munkával járt, ennek keretében megegyeztünk az útépítőkkel, hogy egy ponton bontsák meg az utat és gyorsan kiépítettük alá a gázvezeték védőcsövét, egészen a gáz csonkjáig. Ezzel a földmunka javát elvégeztük és kiépítettük a fő gerincvezetéket. Így a költségeket jelentősen csökkentettük barátságosabb árra. Bár továbbra sem akarjuk bevezetni a gázt, de az elvi lehetősége abszolút adott. A szolgáltató nem zárkózott el a kiépítéstől, csak éppen olyan áron akarta kivitelezni, ami durván túlzó volt.

És igen, persze, pénz is kell hozzá. De annyira minimális, hogy kár is megemlíteni. Egy nagy markoló bérlése cirka 6000 ft óránként, egy méteres gödröt egy perc alatt kiás. A védőcső is olcsó cucc. Nem kell horribilis számokra gondolni.

atpijkamo123 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.10. 10:47:15

@Mr. Waszabi: Nagyon jó meglátás. Ezért kell külön szolgáltatótól kérni a külön szolgáltatsokat. A tévét meg műholdról, természetesen.

atpijkamo124 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.10. 10:53:32

@Shanarey: :))

Az Orion űrhajó fantasztikus kalandjai. De jó volt!
www.youtube.com/watch?v=nEHNl2pVcC8

A Pirx kapitány kalandjainak megvalósítása két évvel a Csillagok háborúja előtt meg szupegagyi. Röpködő kávéfőzők csillagszóróval a seggükben.

Igaz, az Orion űrhajó parancsnoki termében is volt egy vasaló fogantyú, de az elment.

galaxiscsirke 2016.01.10. 11:35:33

@DeMarco: Legyen. De akkor is hernyó dolog ez a "nem teljeskörű" tájékoztatás. Nem halnának bele,ha a lapjukra kiraknának 1 szolgáltatási térképet, és a user a saját helyére rábökve 1ből látná,hogy van-e ott 1általán lehetőség, milyen becsült költség a kiépítés, ha nincs, stbstb. Már csak azért is, mert a szolgáltató abból nem él meg, ha a leendő user beballag hozzájuk,és kedvesen elmagyarázzák neki, hogy sajnos ott éppen nincs szolgáltatás, csak 2 utcával arrébb. Az ilyen szolgáltatót biztos nem ajánlom senkinek, ellenben ha térképen feltünteti a lehetőségeket, akkor 1részt megspórol a usernek némi sorbanállást/gépnénis menürendszerű telefonálást, másrészt látom belőle,hogy van bennük némi gerinc (nameg ha a reklámozásban sunyik,akkor mire lehet számítani a konkrét szolgáltatásban/számlázásban/ügyfélszolgálatban?).

DeMarco 2016.01.10. 17:59:53

@galaxiscsirke: Nem vitatkozunk abban, hogy hogyan lenne ideális és fogyasztóbarátibb egy szolgáltatás és szolgáltató és hogyan kellene igazi versenyhelyzetet teremteni.

Az emberek jó részének, főleg aki panelekben lakik, nincs is ezzel gondja, 2-3 szolgáltató jó eséllyel a rendelkezésére áll a választásban. A problémák főleg ott jönnek elő, ahol nincs rendes kiépítettség még és csak 1 szolgáltató működik a területen (érdemben).

Én pusztán a realitásokra reflektáltam, az ideálistól messze eltérő helyzetekre és az esetleges lehetőségekre. A törvényi kereteken belül.

Ennél sokkal bonyolultabb helyzetek is vannak, szándékosan kihagytam az emberi oldalt, a pártpolitikát, az önkormányzati harcokat a források felett és a korrupciót.

Shanarey 2016.01.10. 20:18:55

@atpijkamo124:

Mert hogy én Sci-Fi mániás vagyok, amióta láttam azt amit alább felsorolok.
:-))

Ha már itt tartunk (Sci-Fi) akkor abból az időszakból: Alfa Holdbázis, Támadás egy idegen bolygóról.

mozicsillag.cc/sorozat/tamadas-egy-idegen-bolygorol-1967-online/1-evad

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.11. 00:10:17

@Shanarey: :))

Nemtom, ezek nem nagyon maradtak meg bennem.

Viszont volt egy sorozat, hogy időutzatak. Mindig a végén menekülni , időugrani kellett, és cseberből vederbe kerültek.

Shanarey 2016.01.11. 05:36:19

@atpijkamo125:

Ez a két sorozat, a 70-es évek közepe és a vége között ment. Az Alfa Holdbázis konkrétan 1977-78 ha jól emlékszem.

mozicsillag.cc/sorozat/alfa-holdbazis-1975-online/1-evad

Amiről te írsz, az nekem nem mond semmit.
:-)))

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.11. 11:42:28

@Shanarey: Pontosan! Időalagút. persze fekete-fehérben.

Érdekes, hogy egy időben éltünk, de párhuzamos univerzumban. :))

Shanarey 2016.01.11. 19:00:59

@atpijkamo126:
Fekete fehérben, naná. 1987-ben vettem meg az első szines TV-t.

Tényleg párhuzamos.

Pink Pancser 2016.01.14. 11:29:09

Szomszéddal lebeszéled, hogy fizeted a felét, kábel áthúz UPC-nek meg nem kell plusz bevétel... Más szolgáltatónál már találkoztam ezzel a megoldással :)

Meridian74 2016.01.16. 15:45:42

@Leone_510: "netflix jó de kb. azt tudja mint a torrent, nem? :) "

Mitől jó a Netflix? Se szinkron se felirat nincs (még) hozzá. Ehhez képest a Digi kábelTV (cirka 136 csatorna Smart CAM-el, ami csak egy "Common Interface+" -t igényel a TV-től) + torrentezés sokkal jobb.

Meridian74 2016.01.16. 16:02:33

@DeMarco: "Vidéken például a Digi ugyan megjelenik itt-ott, mint szolgáltató, de általában csak a lakótelepek környékén, ahol sok embert ér el a már meglévő, kiépített hálózatokon keresztül"
Meglepődtem, de pl nálunk nem ez a helyzet. Érd egy részét ukk-mukk-fukk beoptikázta.
Mondjuk közműt nem kellett építenie, csak a hálózatot. Ugyanis az ELMŰvel(?) megegyezett és a villanyoszlopokra(!) szerelte fel az igencsak vékony optikai szálkötegeket és a szükséges dobozokat minden 2-3-ik oszlopra (ahol rá lehet csatlakozni az előfizetőnek).

Meridian74 2016.01.16. 16:12:57

@Shanarey: Volt a '80-as évék második felében egy sci-fi sorozat a Magyar TV-ben leadva, amelyben 12 idegen érkezett a Földre, akik itt emberi alakot vettek fel, de egy mindig meghalt egy-egy epizód végén - mert valami ellenség üldözte, kereste őket. Valami olyan képsorokkal kezdődött minden egyes rész, amelyben az egyik idegen (főszereplő) egyik jelentben beleugrik egy úszómedencébe és olyan gyorsan tudott úszni mint a delfinek ;)

Na, annak a sorozatnak mi volt a címe?

DeMarco 2016.01.17. 01:59:55

@Meridian74: A Diginek vannak kreatív ötletei egyébként, nálunk egy tízes tetejére tettek szórófejet és onnan adják a netet a családi házak közé, már aki rálát a tetejére... Sajnos erősen dimbes-dombos a város és a jó része egyszerűen nem is látja a tízest. De megoldásnak azért ez se rossz.

Másrészt meg már a legtöbb önkormi nem engedélyezi a levegő kábeleket, most már mindent földkábellel kell vezetni, ami drágítja a beruházást.

Azért ma már sokféle technikai megoldással lehet találkozni, például a társasházak magasabb emeleteiről rádiós jellel lőnek rá a családi házakra.

Nem rossz megoldás az érdi sem és valószínűleg a kivételek közé tartozik, mert az a tapasztalatom, hogy nem szívesen dolgoznak együtt a szolgáltatók és nem igazán szeretik, ha keverednek. Valószínűleg a figyelmetlen szakemberek esetleges károkozása miatt a másik félnél.
süti beállítások módosítása