Tékozló Homár

"A takarítás után a laptopból kiöntöttem a vizet"/ Frissült a sztori folytatásával

2016.01.12. 09:53 | Homár Hilda | 68 komment

groupama_logo.jpg

Biztosítós kálvária, aminek a legjobb része, amikor a Groupama hivatkozik az 5 napos kárfelmérési határidőre, miután rájuk kellett 42 napot várni.

Kedves Homár!

Az alábbi történetből kiolvasható, mire képes a biztosító (nevesítsük: a Groupama Biztosító) – az ember támasza a bajban – a megfelelő rosszindulattal, amikor az embernek tényleg szüksége lenne rájuk. Nem hiába, bajban ismerni meg a másikat, ugye.

Egy hosszú történet következik, ha érdeklődésre tart számot, a bonyolultabb részeknél majd jelzem, hogy ott csak a teljesen elszántak folytassák.

Prológus

Még 2014 júliusában kötöttem interneten lakásbiztosítást a Groupamával. Az első év letelt, jött a levél, hogy ismét esedékes az éves díj. Bár tudtam, hogy pár hónap múlva elköltözünk, én inkább befizettem az újabb éves biztosítási díjat, mondván, majd kiköltözés után elszámolok a biztosítóval – máskor már volt rá példa, még ha sokáig is tartott.

Az esemény

Elérkezett augusztus 17., amikor Budapest egyes részein többhavi csapadék zúdult le, és mi is alá kerültünk. Mint utólag kiderült, a tetőn elmozdult valami szigetelésdarab, így az ablak illesztékein ömlött be a víz. Nem lett volna baj, de a pulton, amit elsődlegesen ért a csapás, ott volt a laptopunk, amin zenét szoktunk hallgatni, ez bőven kapott belőle.

Takarítás után a laptopból a vízet kiöntöttem, majd annak rendje és módja szerint, híven az ÁSZF-hez, bejelentettem a kárt online. A víz nagy részét tényleg fel lehetett takarítani nyom nélkül, de a laptop, még ha több éves is, egy drága darab volt, ezt szerepeltettem a bejelentésben. Automatikus válasz megjött, majd a kárszakértő jelentkezik.

Alaposan bújtam az ÁSZF-et, nehogy támadási felületet adjak, így aztán az 5 munkanapot várva nem is rohantam a szervízbe, mert utólag még rám fogják, hogy a kár megállapítását ellehetetlenítettem. Aztán vártam és vártam.

Szeptember 15-én eluntam a várakozást, és felhívtam a biztosítót, hogy ugyan, mikor akarnak már kijönni. Nagy ígérgetés, hogy szólnak a kárszakértőnek, az nemsokára jelentkezik.

Szeptember 30-án kiderült, hogy a nemsokára náluk kb. 2 hét, mert ekkor hívott az illető (1-es kárszakértő), hogy kijönne megnézni a lakást. Akárhogy nézzük, ez volt a 42. nap a bejelentést követően, szóval ideje volt. Viszont én közöltem az illetővel, hogy a lakásból 2 nappal korábban kiköltöztünk, én azt átadtam, szóval nem tud kijönni semmit megnézni; nem mintha sok nyoma lett volna amúgy a beázásnak, mert az ablak illesztékein folyt be a víz. Felajánlottam neki, hogy egyrészt küldök képeket a beázásról, amit készítettem, hogy sikerüljön elhelyezni legalább fejben a dolgot, másrészt meg tudja nézni magát a laptopot. Letette a telefont, hogy majd megbeszéli az illetékessel, mi a teendő, mert jól hallhatóan megakadtak azon, hogy a dolgok másfél hónap alatt változhatnak.

Október 7-én újabb hívás, ez már a 2-es kárszakértő, aki kezdte elölről a sztorit: kijönne felmérni a kárt. Elmondtam neki ugyanazt, ne jöjjön, de van egy vízzel elöntött laptop. Ő már kicsit rugalmasabb volt, mondta, hogy vigyem a laptopot szervízbe, ha javítható, küldjem el nekik a szerviz javítási ajánlatát, ellenkező esetben valamilyen szakvéleményt, hogy a masina nem javítható. Neki elküldtem a beázásról készített fényképeimet e-mailben.

Október 20-án e-mail jött a címemre, hogy sürgősen jelentkezzek, mert a kárszakértő nem tud elérni. Felhívtam, kiderült, hogy nem is keresett egyáltalán, másrészt már nem is ő illetékes, mert leadta az ügyet, áthelyezték, majd valaki más keresni fog.

Én közben kerestem szervízt, beadtam a gépet, majd pár hétre rá kijött az eredmény: a laptop nem javítható. Ezt és a szakvélemény számláját feltöltöttem az online rendszerbe és vártam.

Nem hiába, mert november 18-án jött a telefonhívás, hogy a 3-as kárszakértő szívesen kijönne megnézni a helyszínt és a kárt. Ismétlés neki, ez miért nem, illetve csak részben lehetséges (lásd laptop), majd ő elköszönt, hogy később jelentkezik.

November 23-án (több, mint 3 hónappal a bejelentés után!) ez bizonyos formában meg is történt: e-mailben értesítettek, hogy kárigényemet elutasítják! A legcinikusabb és legpimaszabb az indoklásban az volt, hogy – ahogy fentebb írtam – az ÁSZF szerint, ha 5 munkanapon belül a károsodott vagyontárgy állapotán változtatnak, és ez lehetetlenné teszi a körülmények tisztázását, a biztosítónak nem kell fizetni; nos, ők ebből csak a nem kell fizetni részt emelték ki a szövegben, de az 5 munkanapot nem. Szóval mivel 42 napon belül elköltöztem, és ők nem jöttek ki vizsgálódni, ezért ők a jogalapot és a kár mértékét már nem tudják meghatározni – rosszindulat pur.

Persze nekem leereszkedett a vörös köd, hosszú válaszlevél a fentiek taglalásával, aminek a végén mindennel fenyegettem őket (felügyelet, Homár, bíróság, egyéb biztosítások lemondása). Mivel pedig korábban az egyik kárszakértő azt javasolta, hogy a kiköltözés ellenére ne mondjam még fel a biztosítást, mert azzal végleg összezavarnám a szálakat, azt csak ebben a válaszlevélben tettem meg november végén kiköltözésre visszamenőleg, végül is már nem állt fenn a biztosítási érdek. A felmondáshoz még csatoltam egy sor iratot, és megint vártam.

December elején úgy tűnt, panaszom (fenyegetésem?) megértő fülekre talált. Felhívott egy felülvizsgáló kárszakértő, aki először meaculpázott a folyamat miatt, majd biztosított arról, hogy a jogalapot elfogadták és ő már meg is állapította a kár összegét. Itt jobban bele kell menni a szerződésbe, ezt mindenki a saját felelősségére olvassa tovább, a többieknek ennyi is elég lehetett, hogy miért ne gondoljanak a Groupamára, ha korrekt elbánást akarnak.

Az ÁSZF szerint ingóságnál a helyreállítási (javítási) költségeket kell megtéríteni. Mivel ez nem lehetséges, a tárgy új állapotban való beszerzési árát, de nem az eredeti időpontban, hanem a káridőpontban. Viszont ha hazai kereskedelmi forgalomban nem lehet beszerezni a tárgyat, akkor egy „azonos vagy hasonló” árát kell kifizetni.

Maga a laptop egy Lenovo Thinkpad x301 (4 GB RAM, 128 GB SSD), ami fénykorában, 2009-10 táján közel sem volt olcsó laptop, 350-500 ezer Ft-ért lehetett kapni. Természetesen ez a káridőponti értékét nem befolyásolná, de mutatja, hogy nem egy gagyi laptopra kell gondolni. A felülvizsgáló kárszakértő meg szerencsére pont talált a neten egy oldalon egy ilyen laptopot, 55 ezer Ft-os áron, ezt – mondta a kárszakértő – át is utalják.

A felülvizsgáló kárszakértő viszont vagy kutyaütő vagy rosszindulatú volt (az előzmények után minimum az utóbbi), mert az oldalon hamar kiszúrhatta volna, hogy a hivatkozott darab egy használt példány (pl. mert csak fél év garanciát adtak rá, mert az akkujánál feltüntették, hogy 1 órát bír). Biztos ami biztos, végül én fel is hívtam az eladó céget, akik megerősítették, hogy ilyen laptop már csak használtan kapható, újan nem.

Itt van jelentősége az ÁSZF-nek, mert ha az adott ingóság nem kapható kereskedelmi forgalomban (és a használt tárgy kereskedése nem kereskedelmi forgalom), akkor azonos vagy hasonló laptopot kell keresni. Ez persze egy bonyolult dolog, mert mitől lesz egy laptop hasonló a másikhoz? De az egyértelmű, hogy a fent részletezett tudást és paramétereket felmutató új laptop a fizetett összegből nem jön ki!

Én egy hozzáértő rokon segítségét kérve nekiálltam valami hasonló paraméterű laptopot keresni a neten, és ezt elküldtem a biztosítónak, annak taglalásával, hogy miért is nem jó az ő kárösszeg-megállapításuk.

Vajon mit reagáltak? December 22-én, karácsonyi ajándékként megkaptam a határozatot, hogy ők mindenben jól jártak el, ennyi jár. Mert csak. (Az érveimet ignorálták, magyarázat nincs). Majd meglátjuk.

Epilógus

Természetesen a felmondott biztosítás arányos díjrésze azóta sem érkezett meg, de ők hevesen követelik rajtam egy másik biztosítás díját. (Igen, még októberben nagyvonalúan és jóhiszeműen – vagy naívan? – az új lakásra is náluk kötöttem, de az éves díjat ennek fényében nem fizettem és fizetem be, ezt bukták.) Viszont egy baráti párnál, akik pont családi házukra akartak biztosítást kötni, és kértek tippet megbízható biztosítóra, már sikeresen eláztattam a Groupamát, így onnan biztosan nem folyik be nekik az a pár tízezer évente. Ahogy az enyém sem. Meg a társasház groupamás biztosítását is felbontatom a következő lakógyűlésen. Remélem, megérte az egész nekik, főleg, ha lesz még felügyeleti eljárás és bírság is, amin erősen dolgozom.

És tudom, úgyis a poszter a hülye…

UPDATE jan. 18.

Olvasónk számolt be a fejleményekről:

Kedves Homár!

Írásos kifakadásom utóélete:

A korrektség megköveteli, hogy megírjam, a poszt megjelenése után 2 nappal hívtak a Groupamától. Azt hittem, a be nem fizetett biztosítás miatt akarnak cseszegetni, de az illető azt mondta, hogy hozzá került a felülvizsgálati panaszom ügye. Ez csak azért lepett meg, mert azt a panaszt írásban már látszólag elutasították, de hagytam kibontakozni az illetőt. Elmondta, hogy egyetért velem, a kollégája nem új termékre hivatkozott, ezért a fizetett összeg kevés, majd kis beszélgetés után elfogadták az általam korábban javasolt, a tönkrementhez hasonló konfigurációt és annak árát. Majd 2 nappal később ki is fizették.

Hogy mindennek volt-e köze a poszthoz? Nem tudom. Az illető nem mondta, én nem kérdeztem, hogy ők is olvasták-e. Úgy gondolom, nagyon rosszul indítottak, és ehhez egy ideig következetesen próbáltak ragaszkodni, de a végén - talán a publicitás nyomására? - próbáltak kapufára hárítani. Mindenki döntse el, sikerült-e. Én azért tartottam magam a szavamhoz, és befizettem az új biztosításom díját.

köszönet minden segítségért

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2016.01.12. 09:55:22

UFF /hozzászóltam/ ;-)

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 09:58:33

Másodikra is PSZÁF. Elég nevetséges a biztosító.

A poszter ha kiköltözött, akkor meg pl. felhívta volna az új tulajt, és megbeszéli, hogy ugyan felmennének 10 percre, megmutatni az ablakot.

A tényállás tehát az, hogy fullkretént nyomott a posztoló és a biztosító is.

Antalbaba 2016.01.12. 10:03:23

És tudom, úgyis a poszter a hülye…
Hááát...
Víz a laptopban volt, a laptop meg a szervizben - csak így röviden;-)

sáros_tehén 2016.01.12. 10:03:40

Azért a biztosító ellen is panaszt lehetne tenni. 42 napig nem mennek ki, de te ne változtass meg semmit.

The Crazy One 2016.01.12. 10:32:16

zolika is azt csinálta. Elázott a pince, rohant az öreg szamszungot vitte le, hogy az kapjon a vízből. Aztán az allianz elég csúnyán szopatta: vissazkapott vagy húsz eurót, az átalányon meg emeltek :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.12. 10:43:05

biztosítást akkor köss ha kötelező, egyebekben teljesen felesleges.
(mármint ha nem gyémántgyűjteményről vagy ritka borkollekcióról van szó. )

Terézágyú 2016.01.12. 10:48:58

Ezért nem érdemes biztosítást kötni. Ennyi.
Szart se érnek a biztosítások.

cmx85s 2016.01.12. 11:06:24

Csak én nem értem, hjogy volt egy 5-6 éves, erősen használt laptopja, ami ronggyá ázott, majd azt várja, hogy a biztosító egy ÚJ laptop árát fiozesse ki? A biztosító szerintem korrekten járt el, megnézte, mennyibe kerül MOST ugyanaz a laptop - amint az ÁSZF-ben is van, a kár bekövetkeztekor.
Nem 6 évvel korábi állapot szerint.
Persze, mindez sztornó, ha Új értéken volt biztosítva. De úgy tűnik, nem.

rarabel 2016.01.12. 11:14:36

Cipőt a cipőboltból, Arénát a Groupama-tól.

Bombaló 2016.01.12. 11:15:03

A második (új) biztosítás megkötése és annak éves díjának visszatartása nem releváns az első biztosítással folyó ügy kapcsán. Ez két külön szerződés a jog szerint (ha nem tévedek).

A második szerződést lesz szíves felmondani rendesen, vagy a biztosító fogja a rá vonatkozó díjak megterhelésével és/vagy behajtásával együtt.

Nem védve a biztosítót, de egy 5 éves elromlott laptopra én sem fizetnék újkori árat...

A kereskdelmi forgalom tényállását a Ptk.-ban keresse a posztoló és nagyon csalódni fog.

Pl.: 5:39. § (3) Kereskedelmi forgalomban való szerzésnek minősül az, ha a vevő olyan eladótól vásárol, aki az adásvételi szerződést jogszerűen folytatott, üzletszerű gazdasági tevékenysége körében, saját nevében köti meg.

Ergo, a használt termék eladása, a tulajdon átruházása üzletszerűen végezve kereskedelmi forgalomnak számít. (szerintem)

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.12. 11:21:20

Nem tudtam végigolvasni, túl sok a hosszú í.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 11:40:18

Nem kellett volna kiönteni a vizet! Az volt a gond! :D

PITTA 2016.01.12. 12:20:06

Namármost ha alaptop használhatatlan, az akksi és az SSD szerintem nem pusztulhatott meg benne. A poszter helyében nem nyerészkedni akarnék hanem elfogadnám a pénzt és megvenném a használtat és az esetleges problémás részeket visszapótolnám a rosszból. Pont...

McZozo 2016.01.12. 12:24:35

@cmx85s: "Az ÁSZF szerint ingóságnál a helyreállítási (javítási) költségeket kell megtéríteni. Mivel ez nem lehetséges, a tárgy új állapotban való beszerzési árát, de nem az eredeti időpontban, hanem a káridőpontban."

Tessek olvasni, azt mondja a posztolo hogy az ASZF azt irja, hogy: "a tárgy új állapotban való beszerzési árát"
Akkor nem sufnituning bolti ar vagy ebay vagy vatera arat kell megteriteni.

McZozo 2016.01.12. 12:27:15

@PITTA: Mi a tokert nyereszkedes az ha egy biztositas eseten a biztosito ASZF jenek megfeleloen egy uj cseretermeket akarok. Ez van az ASZF ben akkor ezt kell adni. Ha peldaul telefonomra kotok biztositast ott is uj keszuleket kapok va valami tortenik nem pedig egy x eves az en korabbi keszulekemmel megegyezo koru hasznaltat.

Dezsike 2016.01.12. 12:31:08

A biztosítás már csak ilyen... Ha be kell fizetni a díjat követelőznek, behajtással fenyegetnek... De ha nekik kéne fizetni azt már húzzák az idők végezetéig. A tavaly nyári viharból mi is kaptunk, a kárszakértő hamar kijött, megállapította, hogy jogosultak vagyunk X összegre, de mire ténylegesen átutalták saját erőből helyreállítottuk a károkat, mert azért egy betört ablak és egy kidőlt fa az udvaron nem maradhat az idők végezetéig.

ideális hangyászsün 2016.01.12. 12:36:03

@sugargiraffusplumps.: ellsőre brokkolikollekciót olvastam. Azt vajon lehet biztosítani?

juhaszvik 2016.01.12. 12:37:00

szerintem két helyen hibázott a posztoló: 1. lakásbiztosítást kötött, 2. 3-400 ezerért vett laptopot, de minden másban igaza lehet.
1. nem lakásbiztosítást kötök, hanem a rászánt pénzt félrerakom. gondolom nem 50 ezer forint lakásbiztosítást fizetett eddig a posztoló, így most beláthatja, hogy mennyire felesleges dolog.
2. 200 ezer feletti laptop már túl van árazva. persze majd jönnek válaszban az ellenérvek. őket is csak sajnálni tudom.

@Semmitnemérszakitiltással: arra nem gondoltál, hogy az ingatlan eladása előtt/után elhárították a problémát -> lecserélték az ablakot?

PITTA 2016.01.12. 12:37:49

@McZozo: Tutira nem az újkori árát köteles megfizetni a biztosítónak. Pl ha 15 éve vettél volna egy plazmatévét 5M forintért ami mellé a Media Markt adott még egy ajándék új Suzuki Swiftet is! Akkor most nem reális elvárás az hogy megfizesse a biztosító az 5M forintot. Az már megint más kérdés, hogy a 65e az nagyon az alja, ennyiért még Netbook sincs.
Ha már nem kapható akkor egy hasonló kategóriás újat kéne fizetniük, de az SSDn kívül gyakorlatilag már minden alapgép megveri az x301-et hiszen az annó még csak 2 magos volt valami alap integrált videókártyával. Magyarán én reálisan 120-150e forintot tartanék elfogadhatónak.

milyen nőazilyen 2016.01.12. 12:54:51

Nem jelzett, elolvastam az egészet, kár volt.

Egysimaegyfordított 2016.01.12. 13:16:28

Nincs ezzel a sztorival semmi baj. Csak annyi, ha költözés tényét, mint olyant jelenteni kellett volna a Groupamának.

bolhaszandál 2016.01.12. 13:26:55

@PITTA: Te olvasod amit a posztoló ír , vagy csak kommentelsz a vakvilágba ?

"Az ÁSZF szerint ingóságnál a helyreállítási (javítási) költségeket kell megtéríteni. Mivel ez nem lehetséges, a tárgy új állapotban való beszerzési árát, de nem az eredeti időpontban, hanem a káridőpontban. Viszont ha hazai kereskedelmi forgalomban nem lehet beszerezni a tárgyat, akkor egy „azonos vagy hasonló” árát kell kifizetni."

Ami azt jelenti, hogy kell néznie egy laptopot ami paramétereiben közel hasonló... hiába volt akkoriban az ő laptopja 300k + , attól most még egy hasonló képességű laptop kb 120k huf. Ezt kellene a biztosítónak kifizetnie.
Ennyi, ez nem nyerészkedés.. a biztosító vállalt valamit X összegért.. fizetni kell, de teljesíteni egyik sem akar.

Rosszindulatú Vászka 2016.01.12. 13:28:16

Vadász. Nincs összefüggés a két biztosítás közt, ezzel csak magát szopatja.

zserzsenne 2016.01.12. 13:55:11

@juhaszvik: LOL, szerinted ha leég a házam, mennyi ideig kell évi 25-30k biztosítást fizetnem, hogy ne legyen károm?

230e 2016.01.12. 13:56:18

@Bombaló: Igen valóban lehet használt terméket is venni kereskedelmi forgalomban, de nem mindegy hogy a szakértő egy magánszemély általi, vagy egy kereskedés által kínált készüléket nézett-e. Ez egy viszonylag ritkább X szériás 13 collos Core2Duo gép, nincsen belőle tömegével, mint mondjuk egy T400 vagy T410-es, ugyanakkor a szakértő által adott ár sztem reális egy ilyen korú és teljesítményű gépért, 50-60 körül már számlás I5-ös X, vagy T szériás Lenovo-k vannak használtan.

230e 2016.01.12. 14:00:29

Na és egy kicsit a posztolót is:
"Itt van jelentősége az ÁSZF-nek, mert ha az adott ingóság nem kapható kereskedelmi forgalomban (és a használt tárgy kereskedése nem kereskedelmi forgalom), akkor azonos vagy hasonló laptopot kell keresni".

Ebből hogy jön ki az, hogy egy új gépet kellene újonnan venni? A készülék kár megtörténtekor adott értékét kell alapul venni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 14:03:24

@zserzsenne: Az ajánlat szerint 1-6 hónapig. A valóságban nem tudsz annyi ideig fizetni. Ha minden kötél szakad, arra való hivatkozással, hogy a biztosítási díj ÁFA-mentes, legalább a forgalmi adó értékét visszatartják. De a többit is csak - értékhatártól függően - ügyvédi felszólítás vagy bírósági kereset benyújtása után fizetik ki.

juhaszvik 2016.01.12. 14:24:02

@zserzsenne: és ha nem ég le a házad, akkor hány évig kell fizetned, hogy belásd hülyeség volt?

persze viccelek, mert itt lehet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 14:43:08

@juhaszvik: Elég gyorsan be lehet látni, hogy a biztosítókról alkotott sztereotípiák nem túloznak, sőt. Viszont alig él olyan ember e kis hazában, akinek ne lenne valami jelzálog a házán-lakásán, és "pucér" felelősségbiztosításokat sem igazán lehet kötni, tehát a polgári perek megelőzésére tényleg érdemes biztosítást kötni.

juhaszvik 2016.01.12. 14:55:39

@Kitalátor (másként) gondolkodó: engem főleg az zavar, hogy az általunk befizetett összeg és az általuk kifizetett összeg közötti különbségből 300.000-3.000.000 ft-os fizukat tesznek zsebre (a skála alján talán a vécés néni van). én meg örülök, hogy nem égett le a házam (mondjuk ennek ők is örülnek).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 15:13:14

@juhaszvik: Igen. És? Ne irigykedj, ők sem törvényszerűen boldogok!

juhaszvik 2016.01.12. 15:31:31

@Kitalátor (másként) gondolkodó: van egy csomó, rosszkedvet előidéző probléma a családomban, amiket a pénz hiánya illetve nem elégséges mennyisége idéz elő. a boldogság megvan, de azokat a szálkákat (gerendákat) szívesen kihúzgálnám a körmünk alól...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 16:12:04

@juhaszvik: A gazdagoknak is ugyanúgy fáj a kemoterápia és ugyanúgy hányingerük van tőle. Hidd el, mindegy, hogy műanyag- vagy ezüstlavórba hány valaki!
A szegénység-érzetet a kitágult világ, információverés (először tévé, majd most az internet) okozza. Pár évtizeddel ezelőtt a világtól elzárt gyakorlatilag nincstelen emberek érezték a leggazdagabbnak magukat.
Meg Móricka:
- Kedves gyerekek - mondja a tanítónéni - ki az, aki úgy érzi, hogy az ő családja elég gazdag? Ki az, akinek otthon már mindene megvan?
Senki sem jelentkezik, ám egyszer csak az állandóan büdös, kopott ruhákban, cipőkben járó Móricka felemeli a kezét.
- Ti gazdagok vagytok? Ezt miből gondolod?
- Anyám mondta.
- Mikor és hogyan?
- Tegnap este, amikor apám hazajött a kocsmából, és belehányt a hűtőszekrénybe meg belehugyozott a ruhásszekrénybe.
- Miért, mit mondott?
- Azt, hogy már csak ez hiányzott! Úgyhogy nekünk alighanem mindenünk megvan...

McZozo 2016.01.12. 16:36:56

@PITTA: Olvastad a bemasolt ASZF et pont a neked irt kommentem folott masoltam be a posztbol ahol azt irja hogy uj termekkel kell karpotoljanak. Aminek a mostani erteket veszik, azaz ha akkor 5 milla volt a plazmateve most meg 200000 akkor 200000 ret kell adjanak , ha meg mar nincs ugyanolyan akkor egy helyetesito termek ujkori erteket kell teritsek. itt mar lehet vitazni, de gondolom egy szakertovel meg lehetne hatarozni hogy mittomen legyen benne dual core i3 proci 8 gb ilyen es ilyen ram 256 ssd ... mondjuk legyen ugyanugy Lenovo es megnezni hogy ma egy ilyen laptop mondjuk 250 000 az akkori 500 000 al szemben akkor kifizetik a 250 000 et

okoska77 2016.01.12. 16:40:32

Van a biztositoknal 2 fontos szabaly ilyen esetben
1. a karszakerto kierkezeseig nem szabad megjavitani a karosodott dolgot.
2. mindent meg kell tenni annak erdekeben, hogy jobban ne karosodjon a dolog.

Azaz ha mondjuk beazik a teto, akkor
1. nem szabad hozzanyulni mert akkor nem latja a karszakerto es nem fogja fizetni a biztosito.
2. azonnal meg kell csinaltatni mert a kovetkezo eso okozta karokat mar nem fogja fizetni a biztosito. Es minden kar a kovetkezo eso hibaja lesz.

Amit latszik a biztositoknak gyonyoruen be van epitve a szabalyzatukba, hogy ha nem akarnak ne fizessenek.
Velem is beprobalkoztak, hogy mikor 30 nap utan megjelent a karszakerto akkor megkerdezte miert nem nedves mar a padlo (vagy valami hasonlo baromsagot).
De a "es mi a kurva anyadert nem jottel 5 napon belul ahogyan kotelesegged lett volna?" kerdesem meggyozte arrol, hogy ezt ne eroltesse.
Amugy a biztositok vedelmeben annyit, hogy rengetegen probalnak meg csalni a biztositassal. Raadasul ok felkeszultek, pontosan dokumentalnak mindent. Igy mivel nekik fizetni kell a penzt azokon sporoljak meg, akik becsuletesek de kevesbe talpraesettek.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.12. 16:42:51

@okoska77: "rengetegen probalnak meg csalni a biztositassal. Raadasul ok felkeszultek, pontosan dokumentalnak mindent. Igy mivel nekik fizetni kell a penzt azokon sporoljak meg, akik becsuletesek"

+

gabors 2016.01.12. 19:29:03

a biztositas csak a biztosito(k)nak jo !!! meg ha valami igen nagy galiba van (teljes haz leeg pl)

Tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2016.01.12. 21:48:37

Nem szeretnélek elszomorítani, de valószínűleg valamennyi biztosító hasonló összeget adott volna, mivel minden biztosító ÁSZF-jében káridőponti érték alapján van meghatározva a kártérítés, viszont a kárrendezés az egyedülállóan botrányosnak tűnik.

A túlfizetésedet pedig azért nem kaptad vissza, és sajnos nem is fogod, mivel a PTK alapján káresemény esetében, jár az egész éves díj a biztosítónak,(még eladás esetében is), csak azt nem értem, hogy ezt miért nem kommunikálják le.

Freddy a Krüger 2016.01.12. 22:22:53

Urológust is kellett volna írni.

Macskond 2016.01.12. 23:07:40

Szerintem ez az idézet :
"Az ÁSZF szerint ingóságnál a helyreállítási (javítási) költségeket kell megtéríteni. Mivel ez nem lehetséges, a tárgy új állapotban való beszerzési árát, de nem az eredeti időpontban, hanem a káridőpontban."
nem szószerinti, már csak a megfogalmazás alapján sem.
Az ott alighanem nem "új állapotban való beszerzési",
hanem "újrabeszerzési értéke".
Ami pontosan az az összeg amit ők is meghatároztak azaz ha egy 6 éves használt lapotopod volt akkor egy ugyanolyan vagy erősen hasonló használt 6 éves laptop beszerzési ára.
Ugyanis ez állítja helyre a káridőponti állapotot. Ami ezen felül van az egy olyan törvényi hely amit "káron gazdagodásnak" hivnak és tiltott.
A felajánlott összeg ilyen szempontból tehát korrekt.
A késedelmet persze ez nem menti.
Valaki még itt felvetette, hogy a telefon esetében új készüléket kap.
Ő viszont keveri az egy készülékre szóló termék biztosítást, ahol direkt erre kötöd a biztosítást, egy általános ingóságra szóló lakásbiztosítással, ahol kárkori érték szerepelhet csak.

Még egy további megjegyzés a posztolónak, hogy a dijnemfizetéssel az új PTK alapján már nem szabadul meg, de fogják rajta hajtani az éves dijat!
Nem csak kár esetén hanem általában.
A Régi PTK idején ezzel nem sokat foglalkoztak, de az új PTK óta eséllyel indítanak végrehajtást.
A dolog alapja az hogy te azt csak hiszed hogy pl havi dijat fizetsz! A biztosításnak ÉVES dija van MINDEN esetben, amire te mint user RÉSZLETFIZETÉSI lehetőséget kapsz.

Macskond 2016.01.12. 23:14:40

Még egy komment a poszt-tolónak:
rajtad már nem segített volna semmit, mert az elköltözés miatt lemaradtál volna róla, de másnak tanulságul :
a G biztosítónak van egy olyan "szolgáltatása" ilyen esetre, hogy ha rájuk tudod verni a tetves lassúságot akkor kapsz félév ingyen biztosítást azt érintett szerződésre.
De csak ha online jelented ahogy amúgy te tetted.
(rád azért nem vonatkozott volna mert ez csak akkor van ha amúgy fenntartod a biztosításod , pénzt nem adnak vissza akkor sem)

babbaba 2016.01.13. 05:07:13

Nekem nulla bajom volt a K&H val mikor kellettek. Gyorsan jöttek, teljesen meg voltam elégedve a kifizetett összeggel is (igaz első kategóriás biztosításom van, nem a legminimálisabb), úgyhogy van jó példa is. Minden simlis céggel nem kell komoly üzleteket kötni, vagy azt fel is lehet mondai és jobbat keresni! Midneki nézzen körül, érdeklődjön (az én barátom a fent említettnél dolgozott vagy tizenöt éveig, míg nem jött az új tulaj, és nem akart midenkit nagyon megszopatni, hogy pár forinttal nagyobb legyen a nyeresége...) mikor biztosítást köt, és ne a focipályák közelében, mert egy komoly következményekkel járó üzletnél nem az a legfontosabb kinek szurkol!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.01.13. 05:20:49

@McZozo: Az a baj, hogy te nem olvastad rendesen. A postoló nem idézte az ÁSZFet, hanem az általa félreolvasott félreértelmezett állapotra hivatkozik. Innen pedig ugye ez már nem hivatkozási alap. Általában "újrabeszerzési" értékből, hasonló állapotú termék árából indulnak ki.

Új értéken nagyon ritkán térítenek, de van olyan, hogy arra figyelemmel állapítanak meg valamit. De nem azt térítik, mert pl. a káron nyerni itt sem lehet. Abból a termék korát és tervezett élettartamát figyelembe véve kiszámolnak egy avultatott kárértéket. Ami a hasonló termékek avultatásánál figyelembe vett élettartam esetén erősen közelített volna a 0-hoz. Egy a tervezett élettartamán túl lévő termékről van szó.

A biztosítás ráadásul egy olyan termék, ami arról szól, hogy a biztosítottak közösen (a biztosítási díjjal) fizetik a kockázatot. Ehhez persze kell viszontbiztosítás, kell a kockázatot mérséklő kárszakértő, sok szigorú szabály, és bizony ennek a biztosításnak a díjában fenn kell tartani a teljes rendszert, méghozzá úgy, hogy a biztosítónál az utolsó WC pucoló is olyan területre jut be ahol kényes adat van... A munkája ér 50.000 forintot, a meglévő kísértés melletti megbízhatósága meg 250.000-et...

Ha a biztosító ilyen helyzetbe jó fej lenne, akkor azzal két baj is lenne:

1. A többieknek is magasabb díjat kellene fizetni, hogy az emelt kockázatot fizesse...
2. Mivel a használt (bizonytalan élettartamú) terméket egy beázással vagy hasonlóval újra lehetne cserélni, így a nem bizonyítható kis összegű biztosítási csalások elszaporodnának, és ez brutálisan megemelné mindenkinek a díjait.

Innen a postoló állításában sejted, hogy szerepel egy olyan állítás ami valótlan és ami a biztosító jó hírnevét rontja. Csakhogy ez nem csak a biztosítóval szemben kitolás, hanem a kockázat lehető legjobban való szétterítésében érdekelt ügyfélnek is, ha pedig itt a biztosító az ügyfeleivel törődik, foglalkozik, és nem akarja, hogy a postoló által okozott kárt ők fizessék meg biztosítási díjban, akkor tipikusan perelnie kellene.

Bohócnok 2016.01.13. 07:03:08

A poster persze rosszul járt, azonban maga a gép kb. 5 éves hardware. Nekem egy Fujitsu E780am van, biznisz kategorias lapi. Fenykoraban ez is olyan aron volt, mint amit a posztoló ir. Es termeszetesen gecire nem er tobbet annal az 55k-nal amit a biztosito adott. Szoval ha epp nem nyered meg a pert, akkor orulhetsz is, mert kimaxoltad azt a laptopot ennyi penzert.

babbaba 2016.01.13. 07:27:10

@Válasszunk: Te ugye biztosítós vagy?

2016.01.13. 07:50:39

@Válasszunk: Öreg, szerintem te el vagy tévedve. Nem elméleti síkon kell blablázni hogy mit kéne, mit kell, hanem a gyakorlatban.

Bakker ! Én egy 3-as karambol vétlen résztvevője voltam. Talán áldozata ha igy jobb.
Hét, azaz 7 évig vártam az akkor még Groupama-Garancia kártéritésére. Volt rendőrségi vizsgálati jkv, ügyészségi határozat, igazságügyi gépjárműszakértő , stb, stb vizsgálat, jkv-k. Azt hiszed őket ez érdekelte ?

Tettek magasan mindenre. Végül is 7 év után, amikor egy bizonyos dologgal fenyegettem meg őket, hajlandók voltak valamennyit fizetni, pedig vétlen voltam.
Ám aki a karambol egyik közvetlen okozója, aki hivatásos gkv --buszvezető--volt, azt teljesen kártalanitották. Hogy miért ? Mert a területi igazgató a falubelije volt. Sőt még olyan dolgokat is kifizettek neki, ami nem is létezett.

Tanuság : Ne károd legyen, hanem ismerősöd és ha az van, akkor károd is lesz. Mert csinálnak neked--papiron. Jattolsz vissza akkor minden okés és mindezt ki is fizetik !! Na ez a biztositó, akarom mondani ez a magyar kormány kedvenc hivatalos biztositója.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2016.01.13. 09:13:48

@gabors: Meg ha mondjuk betörik a negyedmilliós teraszajtó üvege, mert az sem két forint.
És tévedsz, nem csak gazdagéknál drága az üveg. Egy modern nyílászáróban a háromrétegű üvegezés sehol sem két forint...

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.13. 09:28:15

@yaffa: Az a helyzet, hogy a biztosító nem jótékonysági intézmény. A díj fizetésével nem csak a várható károkat kell kifizetned, hanem a szervezet működési költségeit és a befektetett tőke utáni hasznot is. Tehát biztosítást kötni hosszú távon nagyon nem éri meg.

Hogy értelmes ember mégis köt biztosítást az azért van, mert a várható kár a földre küldi, mondjuk leég a háza, vagy a külföldi kórházi kezelés díja megfizethetetlen neki, vagy esetleg megrokkan és haláláig nyomorog, vagy szerettei nyomorognak a fő kereső kiiktatásával.

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a sikeres biztosítási csalók is élősködnek rajtad.

igazi hős 2016.01.13. 09:46:34

@sugargiraffusplumps.: Na te se leszel hülyébb. Ne köss biztosítást, hiszen ha leég a lakás vagy ellopják az autót, akkor simán zsebből veszel egy másikat. Vagy mész a híd alá. Sőt TB-t se fizess, hiszen szükség esetén kifizeted a többmilliós műtétet, rosszabb esetben az asszony úgy dönt, hogy nem érsz annyit és inkább keres egy új pasit, miután téged elföldelt.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.13. 09:51:46

@igazi hős: ha leég a lakásod akkor fizet a biztosító? ha ellopják a kocsidat fizet a biztosító? biztosan van olyan univerzum is, de a miénk nem az.

tébét fizetünk de leginkábbis azért mert az az egyetlen biztosítás amivel jól járunk.
természetesen ez csak az én gyakorlatom, nem muszáj egyetérteni ;)

sas70 2016.01.13. 10:13:37

@Válasszunk:
Nem egészen.
A lakásbiztosítások új értékre szólnak, mert a vakolatot sem tíz éves malterral fogják visszavakolni ha leázik, egy biztosítási eseményben. Viszont minden szabályzatban van egy kiegészítés, hogy mi az az avultsági fok, amikor már nem az új értéket fizetik, hanem a kár időponti értéket. Mert nyilván, egy ezer éves tévé helyett, nem térítenek egy újat, ha nem lehet megjavítani.
Itt azon lehet vitatkozni, hogy egy azonos műszaki tartalmú laptop mennyibe kerül? Ami a számítástechnika avulási gyorsaságát figyelembe véve nem egyszerű, de nem is lehetetlen.
Az pedig az én kártérítésemet, hogy a biztosító milyen módon végzi a kockázat kezelését, teljesen mellékes. Az én szerződésem a lényeg, a többi nem.

2016.01.13. 10:16:34

Az első réyzébena poszternak van igaza, a biztosító ki akart bújni a fizetés alól.

A másodikban nem, mégis miért kéne az új árat fizetnie a biztosítónak? Neked egy 5-6 éves laptopod volt, ami ennyit ér, ennyiért tudná pótolni egy szintén használttal. Egy új, hasonló az nem ugyanaz, mert fejlettebb és használva sem volt. Teljesen korrekt, egyébként 55 ezer reális egy 5-6 éves üzleti kategóriás laptopért, mondjuk én nem adnék ennyit érte. Örülj, hogy nem a számviteli értékét nézik.

Netuddki. 2016.01.13. 10:25:40

Nem tartotta be a biztosító a határidőket, normális országban több 100ezret fizettetnének vele a levélíró kártalanítására. De ez nem egy normális ország, mivel nincs verseny a biztosítók közt, mindegyik ilyen tróger. Ennyi.
A viktorka is jobban tenné ha hasonló ügyekkel foglalkozna a meneküdtek helyett!

Netuddki. 2016.01.13. 10:27:00

Mer ez volt a szerződésben te @nagybalfasz:

2016.01.13. 10:34:18

@sugargiraffusplumps.:
Autóra nem éri meg kötni. Veszel mondjuk életedben 10 autót, abból el lesz lopva vagy totálkáros lesz várhatóan 1, ha folyton biztosítod őket, akkor kifizeted 3 árát a biztosításra. Hitelre meg nem szabad venni autót, sőt ha nincs meg neked az autó ára még egyszer, akkor ne vegyél autót (ez rondán hangzik, de ne csak újra gondoljunk, ha 500-ért használtat veszel, alap hogy legyen ennyi pénzed a potenciális pótlásra, hiszen bármikor lehet, hogy 300 lenne a következő nagyszerviz, te meg vagy kifizeted, vagy veszel egy másikat).

A lakás más, ott inkább egyetértek, hiszen az valószínűleg a legnagyobb része a vagyonodnak, ha leég, akkor buksz akkorát, hogy ezen kockázat kivédésére megéri fizetni. Ha 1000 évet élnél, akkor már nem érné meg, mivel akkora időtávon már kisebb a jelentősége a véletleneknek, annyi idő alatt több lakásnyi összeget kifizetnél.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.13. 10:39:01

@nagybalfasz: hát az én kocsimra kábé egy év alatt több lenne casco díja mint a kocsi értéke :D lakásból is inkább legyen kicsiócsó ami nem fáj.

nyelv-ész 2016.01.13. 10:56:45

@Terézágyú: Okos vagy! Mondd ezt Zsolcán azoknak, akiknek az árvíz miatt 8 millás káruk volt, hogy nem kell a biztosítás! Csak aztán szaladj is gyorsan, mert a vasvilla nagyon tud szúrni!

Tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2016.01.13. 11:17:09

@Macskond: a helyzet az, hogy pontosan az új ptk alapján engedik el jobban a díjnemfizetéses ügyfeleket, mivel megszűnt a 3 havi respíro, tehát visszamenőleg törlik a szerződést, nincs a 3 havi kockázatban állási idő, tehát nincs mit behajtani alapesetben.

Persze, ha a törlés előtt fizetési meghagyást bocsájtanak ki akkor jár az éves díj, de azt csak bizonyos éves állománydíj felett fognak indítani, illetve a komoly kárkifizetésekkel járó szerződések után.

A régi ptk nál ugyanaz volt a helyzet, a respiro ideje alatt meg kellett indítani a fizetési meghagyást, és akkor járt az éves díj, bár zárójelben megjegyzem ez sem egyértelmű, mert az én ügyfelem nyert a bíróságon, és elutasította a biztosító éves díj igényét.

Egy szó mint száz, az átlagos díjú, tisztességes ügyfeleket-szerződéseket nem fogják perelni a biztosítók, nem ér annyit.

nyelv-ész 2016.01.13. 11:26:59

@juhaszvik: Tedd csak félre évente azt az 50-60 ezret, és majd fizesd abból a károdat, amikor a vihar a fél tetőt leviszi.

nyelv-ész 2016.01.13. 11:38:59

Tudom, hogy divat szidni a bankokat, biztosítókat, de akit már húzott ki a szarból biztosító, az talán árnyaltabban látja a dolgot. Mikor a MAL beborította vörösiszappal a környéket, akkor volt olyan biztosító, amelyik kiküldte a szakértőit, és adott gyorssegélyt az ügyfeleinek, holott nem volt fizetési kötelezettsége az ügyben.

Akkor nem anyázott senki.

Persze ettől még a cikkben említett biztosítóra ráférne egy kiadós panaszbejelentés, hogy a felügyelet egy kicsit a körmükre nézzen.

2016.01.13. 12:19:53

@nyelv-ész:
Jellemzően az ilyesmit úgy intézik el a biztosítók, hogy belvíz, és arra nem fizetnek.

2016.01.13. 15:40:45

tetszett, kár h pár helyesírási hibával elbaszta.... 4/5

gabors 2016.01.13. 16:56:02

@yaffa: ez igaz DE mennyit fizetsz mondjuk tiz ev alatt osszesen a biztositasert ??? es hanyszor torik be az uvegajto .... es ezt szorozd be mondjuk 10,000-rel ....

vagy egyszeru pelda fizetek auto biztositast evi kb 1400 dollar az elmult 9 evben ez kb 13000 ha nem lett volna a hurrikan a biztositotol SEMMIT nem kaptam volna akkor total kar volt az auto DE MEG IGY IS tobbet fizettem ki mint amennyit nekem fizettek az akkori negyeves kocsira !!! (CASCO-rol is szo van ....)

Ha en okoztam volna valami komolyabb balesetet NA AKKOR igen megerte volna hogy van biztositasom es nem a hazam perelik el hanem a biztosito fizeti a serultek ellatasat ...

erted ?????

ugyanez a haznal .... ha nem lett volna hurikan akkor amit fizettem eddig mes semmit nem kaptam volna amugy sima hazbiztositas semmit nem fizetett szerencsere volt kiegeszito arviz biztositasom is .... pedig kb 0,5% volt az esely hogy az eletem soran ilyen is lehet ...
süti beállítások módosítása