Tékozló Homár

Nem időben viszik, aztán még az ügyfélre fogják, hogy nem vette át a csomagot

2016.04.06. 09:42 | Homár Hilda | komment

dynamic_parcel_distribution_logo_svg_1.png

Sejtelmem sincs, hogy mi lehetett az ajándék, aminek a nem megérkezése miatt egy egész, többhónapos szervezést igénylő utazást lemondott olvasónk, de bármi is, a DPD kommunikációs rendszere  igencsak reformra szorulna.

Tisztelt Szerkesztőség!

A napokban egy bolttól rendeltem, DPD-s kiszállítást kértem, melyből óriási kavarodás lett. A DPD Hungária Kft. pedig nemcsak nem volt ügyfélbarát, de fittyet hányt a panaszomra, kérésemre és nem kerestek megoldást, hibájukat nem voltak hajlandóak elismerni, nem ajánlottak fel kárpótlást sem. A kért hanganyagok kiadását pedig megtagadták.

Az ügy részletei:
Online rendelés egy boltból, ahol azért rendeltem, mert nem tudtam személyesen elmenni, határidőre kellett néhány dolog és a bolt munkatársai ígéretet tettek (és teljesítették is), hogy rajtuk nem múlik, csütörtökön már meg is kapom a csomagot. Rajtuk nem múlt. A csomagot átadták szerdán a DPD Hungária Kft-nek, akik értesítettek e-mail-ben, hogy másnap, azaz csütörtökön (vagy opcióként pénteken vagy az azt követő hétfőn) megtörténik a kiszállítás.

2016.03.31-én 8-13 óra között társasházunkban áramszünet volt, ezért még előtte, 7:30-kor megnéztem a leveleimet, ahol még nem érkezett semmiféle értesítés az aznapi szállítással kapcsolatban. Épp ezért telefonáltam az ügyfélszolgálatra, amit 8:38-kor elértem, az ügyintéző közölte, lehetséges, hogy aznap 14 óra után érkezzen a csomag, jelezte a futárnak, nyugodtan menjek el otthonról, a csomag csak délután érkezik. Ennek fényében el is utaztam a város másik végébe gyermekeimmel, ám 11 körül telefonált a futár, hogy márpedig ő itt van, át kellene vennem a csomagot, ő nem kapott semmiféle értesítést arról, hogy délután kellene szállítani, majd csak másnap délután tudja kihozni. Ha már ügyfélként nincs beleszólásom, mérges voltam és azt mondtam, bár ez egyáltalán nem jó így nekem, de tegye, ha ez a dolga. Hazaérve olvastam a csomag nyomon követése kapcsán a DPD honlapján, hogy az ügyfél nem vette át a csomagot. Ezen a ponton meglehetősen mérges lettem.

Még aznap 13:36-kor újra telefonáltam, hogy mivel nekem péntek (04.01.) délelőtt az utolsó utáni pillanat (ajándéknak szánt dolgokat is rendeltem, utazni készültünk), így ha 12 után érkezik a csomag, akkor már nem tudok mit kezdeni vele, na és nem is lesz, aki átvegye. Az ügyintéző ígéretet tett, hogy jó, jó, megoldják, ideér másnap délig a futár, de semmi olyan nem hangzott el, hogy "elnézést kérek, a mi hibánk" vagy hogy előrevesszük a fuvart, ha már mi hibáztunk. Ezek után azért már nem volt meg a bizalom a cég irányába, így írtam egy e-mailt, hogy írásos nyoma is legyen a beszélgetésnek, ígéretnek. Ennek fejleménye az volt, hogy 16:06-kor egy "ismeretlen szám" hívott, a DPD munkatársnőjeként mutatkozott be, elnézést kért a hibájukért, megértéséről biztosított és arról, hogy minden jó úton halad, másnap délelőtt megkapom a csomagot.

Másnap reggel (04.01., péntek) megnéztem a leveleimet, még nem érkezett semmiféle értesítés, nyoma sem volt, hogy milyen időintervallumban szállítják ki a csomagot. Délelőttöt ígértek előző nap az ügyfélszolgálaton, de hogy pontosan mikor...? Nem lehetett tudni. Jó, ha már megígérték, nem mozdulok ki a házból, ezúttal ne rajtam múljon a csomag átvétele. Délig vártam, addig sem értesítés, sem telefon, sem futár nem érkezett.

12:00 tárcsázom az ügyfélszolgálatot, ahol az ügyfélszolgálati munkatárs közölte, hogy csak hétfőn lesz kiszállítás. Ezen a ponton elszakadt a cérna. A cég előző napi hibája után két ügyfélszolgálatos emberük is megígérte, hogy ma délig megtörténik a kiszállítás, pláne mert mondtam, hogy fontos, mert ajándék, mert utazunk, jegy lefoglalva, nincs több időnk. Iszonyú messze, a világ végére mennénk, ahol nem lehet ilyen ajándékot kapni, nem véletlenül rendeltem... ha visszamondom a fuvart, nem lesz (speciális) ajándék, ráadásul más helyről újra meg kell rendelni/venni legalább azokat a dolgokat, amik nekünk kellenek. Fölösleges időpazarlás... Ha nem mondom vissza, akkor nem tudunk utazni egyáltalán. Kissé patthelyzet... Az ügyfélszolgálatostól kértem, kapcsolja valamelyik a felettesét, ám ezt megtagadta, letagadta, hogy bármilyen vezető is tartózkodik az épületben. A telefonszámomat felírta, ígérte, továbbítja illetékes vezetőnek, aki felveszi velem a kapcsolatot, de ez nem történt meg.

Az újabb súlyos hibájuk és panaszom után nem sokkal hívott a délutános futár, hogy előrevesz, de 13-16 óra körül várható az érkezése. Ekkor már kiemelten figyeltek arra is, hogy gyorsan legyen e-mail értesítés is, nyilván, hogy elmondhassák, hogy ők bizony minden maguktól telhetőt megtettek. Elég szerény képességű cég, hiszen nem sokat tettek az ügyfél érdekében, csak a saját mocskukat akarták elsikálni. Gyakorlatilag többször (legalább 2x) hibáztak, a hibát pedig az ügyfélre próbálták hárítani (ld. téves időpontban jött a futár, majd az az értesítés várt, hogy nem voltam hajlandó átvenni...), sem elnézést nem kértek, sem a hibájukat nem próbálták meg helyrehozni. Arról nem az ügyfél tehet, hogy a cégnél nem működik a kommunikáció, ill. hogy a munkához nem értő, alkalmatlan embereket foglalkoztatnak. Ügyfél semmibe véve, probléma nem igényel kezelést, ügyfél csak hadd mondja a magáét. Az a cég, amelyik kicsiben ilyen hanyag (50ezer Ft alatti rendelés), az nagyban is hibázik. Nagyban egy ilyen hiba komoly botrányt és ügyfél-elpártolást jelent. Nem véletlenül.

Az utazást végül lemondtam (az utazás és körülményei igen bonyolultak, több havi szervezés van mögötte, kb. háromévente tudunk ezekhez a rokonokhoz utazni az Isten háta mögé, amit most a kedves cég tökéletesen meghiúsított), de akkor is kárpótlást kérek a DPD-től. Megkárosítottak, többszörösen hibáztak. Miben szenvedtem kárt? Elraboltak tőlem a vacakolásukkal 1 napot, a családommal a közös utazást (amit a DPD dilettantizmusa miatt le kellett mondanom), amit nem anyagiakban lehet definiálni. Egy valamire való cég ennyi szerencsétlenkedés után kárpótlást ajánl fel és gondolom nem meglepő, hogy ezek után semmi ilyesmi nem történt meg.

Végül a csomag átvétele mellett döntöttem, és ami jó az egészben, hogy a futár legalább udvarias, kedves, segítőkész és megértő volt. Az megnyugtató, hogy nem mindenkinek van kóros munkakerülési és munkára alkalmatlansága a DPD-nél.

Üdv,

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Crazy One 2016.04.06. 09:53:56

hűha, kártérítés. aha, oké :D

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2016.04.06. 09:56:54

Viszonylag gyakran, havi rendszerességgel hoznak nekem csomagot, és alapvetően nincs gond. Oké, az előre megadott kézbesítési időpont csak tájékoztató jellegű, hisz percre pontosan nem lehet kiszámolni, hogy halad majd a futár az aznapi munkával (egyébként tól/ig időpontot szoktak megadni, amit nagyjából tudnak is tartani).

Viszont teljesen random, hogy kapok-e értesítést a csomag érkezéséről. Van, mikor csak SMS-t, van, mikor SMS-t és e-mail-t is, és van, mikor egyiket sem. Most már rászoktam arra, hogy a tracking szolgáltatással nézem, mikor kerül be az itteni depóba a cucc, és akkor tudom, hogy aznap szállítanak.
Olyan is előfordult már, hogy kb. fél órával a futár érkezése előtt jött az SMS. Azzal meg már ugye nem sokat ér az ember.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.06. 09:57:50

"ő nem kapott semmiféle értesítést arról, hogy délután kellene szállítani, majd csak másnap délután tudja kihozni. Ha már ügyfélként nincs beleszólásom, mérges voltam és azt mondtam, bár ez egyáltalán nem jó így nekem, de tegye, ha ez a dolga"
MÁSNAP DÉLUTÁN TUDJA KIHOZNI!

na de ez:
"Még aznap 13:36-kor újra telefonáltam, hogy mivel nekem péntek (04.01.) délelőtt az utolsó utáni pillanat (ajándéknak szánt dolgokat is rendeltem, utazni készültünk), így ha 12 után érkezik a csomag, akkor már nem tudok mit kezdeni vele, na és nem is lesz, aki átvegye"
kettő és fél óra alatt kiderült, hogy : 12 UTÁN ... NEM IS LESZ, AKI ÁTVEGYE

2 óra 36 perc alatt kiderült, hogy agyműtétje lesz (őt fogják műteni, nem ő műt!) másnap délben?

Szerintem nem is olvasok tovább. Másrészt miért hiszik azt a vásárlók, hogy az ő seggükből süt a napfény? Persze, mindenkinek 11 és 13 között jó. Aha, a futár meg oldja meg, hogy 2 óra alatt elmenjen 30~40 címre, a város különböző pontjaira, mindig legyen nála elég apró (még az utolsó gyökérnél is), hogy a szaros 1-2eFT -os szállítási díjat 20ezressel kifizetni akaró (ááá ... nem nézik a futárt pénzváltónak vagy banknak) gyökérnek is vissza tudjon adni. És kussoljon, örüljön, hogy a méltóságos vásárló hajlandó egyáltalán szóba állni vele.
Az ugye fel sem merül a parasztjában, hogy néhány előtte lévő címen nem érték el a címzettet, így hamarabb sorra került. Mégis, úgy kb. mi a bánatos f45zt kellene csinálnia a futárnak? Leülni az árokpartra, és polírozni a bohócot? Minek? Akkor az lenne a baj, hogy "hát tudott volna jönni korábban is, de baszott dolgozni". Nevemre ne vegyem szegény posztert?
Arról is megvan a véleményem, aki ilyen szar posztokat átenged. Mert a vevőnek mindig igaza van? Lófaszt.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 10:01:24

Vajon mi lehet az a titokzatos ajándék, és most nem fog megromlani 3 év alatt, amíg a következő utazást összeszervezik?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.06. 10:04:37

Amúgy felmerül bennem a kérdés, mi akadálya is volt pontosan, hogy ne 2-3 nappal, hanem 2-3 HÉTTEL korábban megvásárolja azt a qrvafontospótolhatatlanlétszükséglet szart? Ja, hogy akkor bőven lett volna ideje megérkezni, és mindenki hüje lehetett volna csak ő nem?

vadász, vadász ...

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 10:04:39

"A kért hanganyagok kiadását pedig megtagadták."

Egyszerűbb, ha felveszed magadnak. Vegyél egy tizenötezres okostelót, és keress egy hangfelvevő applikációt, lesz egy tonnával.

The Crazy One 2016.04.06. 10:12:55

Újra elolvastam. KAMU! összegzem.
rendelt egy csomagot és azzal próbálta sürgetni a futárcéget, hogy pénteken elutazik és oda kell a csomag, utánna át sem tudja venni senki sem és semmi érteme már a csomagnak. Ez egy bevett szokás, hogy a futárcég ne jöjjön azzal, hogy más is átveheti a csomagot, nem csak az, aki a cédulán szerepel. A DPD-t ez pont nem érdekli, ugyanúgy kiszámlázza a webshopnak.

Ezután átvette a csomagot, mert mégiscsak olcsóbban jött ki a hajvasaló nettó hetvenhárom forinttal. És még van képe színészkedni, hogy a kifizetett utat tönkretette a DPD. Jesszus poszter, te beteg vagy?

Releválok is, persze, de most tényleg. A DPD-nek van 20 darab depója. Ha annyira nagyon sürgős, akkor az első gikszer után szólsz, hogy átveszed a hozzád legközelebb található depóban.

Második javaslatom, legközelebb próbálkozz még drámaibb dolgokkal. Például, "ha nem hozza ki a csomagot, nem tudom bevenni a gyógyszeremet és meghalok" Mondjuk attól még a helyzet ugyanaz, és egyetértek @Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: kommentjével.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 10:13:02

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "vevőnek mindig igaza van?"

Most speciel igaza van a vevőnek abban, hogy ígérték a 14 utáni kiszállítást, de mégis 11-kor jött a futár, mert neki nem szóltak. Nem kellett volna megígérni.

És igen, szar a poszt. Van egy egy mondattal leírható probléma, és világfájdalmat generál belőle. És még terhes nő, meg kiskutya nem is volt benne.

ates2013 2016.04.06. 10:13:46

Nekem heti 2-3* hoz a DPD csomagot, de eddig még semmi problémám nem volt. Az sms-ben jelzett időintervallumban mindig megkaptam a csomagot.

ember a holdon? 2016.04.06. 10:18:46

Hibázott a DPD, ez kétségtelen.
DE
Ez kb olyan dolog, mint a defenzív vezetés. Van olyan, hogy mások nem úgy viselkednek, mint ahogy elvárt.
Ha nekem annyira fontos valami (ha már nem 1-2 héttel előbb rendelem meg, hisz annyira fontos..) akkor aznap, amikor jön a futár, inkább megvárom és utána viszem a csimotákat mindenfelé.
Viszont egy hónapokig szervezett utazást lemondani egy csomag hiánya miatt... hát kissé elképzelhetetlen. Gondolom a világ vége Magyarországon van, hisz repjegyet nem hiszem, hogy lemondana, szóval mi a fene tarthat hónapokig egy belföldi utazás megszervezésében? Bár ez nem is az én dolgom, de ezért kártérítést ne várjon a DPD-től.. Elnézést és bocsánatkérést, esetleg egy ingyen csomagfeladást a jövőben (én nem adnék, de cég szempontból jól mutat).

2016.04.06. 10:19:21

Minek elutazni a szállítás napján, ha ennyire fontos a csomag? Ha meg tényleg el kell utazni, nincs egy szomszéd, aki átveszi a csomagot? A futárok nagyon rugalmasak, nekem hozzák más címre, melóhelyre, utcán is át szoktam venni, ha pl. el kell rohannom ügyet intézni, tényleg fontos nekik, hogy leszállítsák a csomagot, előtte mindig telefonálnak. Legyünk már életrevalók.

zserzsenne 2016.04.06. 10:21:05

Milyen ajándék lehet az, ami miatt egy bonyolult, több havi szervezést igénylő utazást le kell mondani?
Mellesleg hová kell több hónapig szervezni utazást?

ember a holdon? 2016.04.06. 10:21:40

kis kukacoskodás:
"Hazaérve olvastam a csomag nyomon követése kapcsán a DPD honlapján, hogy az ügyfél nem vette át a csomagot. Ezen a ponton meglehetősen mérges lettem."
Miért? Átvette? Nem. Hát akkor miért lett mérges ezen a ponton? Én már előtte az lettem volna :)

Antalbaba 2016.04.06. 10:34:10

Pár hete egy hasonló idétlenkedés kapcsán merült fel bennem (sokadszor), hogy tényleg ennyire impotensek a cégek? Ember elvileg lenne (jó, nem fabatkáért persze), ideje lenne bevezetni a részmunkaidőt: legyen egy-két négyórás muki 6-10-ig, pár másik meg 17-21-ig, és akkor vigyék ki azokat a ki-betoszott csomagokat, amikor valaki van is otthon!!! Mi a jó abban, ha az ember sorra pattan le a DOLGOZÓK ajtajáról? Nem mindenki tudja a munkahelyére rendelni a cuccot, sok cégnek nincs átvevőhelye, a POSTA még mindig kétséges, marad(ná)nak ezek a futárok - ha piacorientált lenne a kiszolgálás:-(

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 10:35:22

Jajbazmeg, ne már. Pont aktuális kétszeresen is. Jajj, eltakarom a szemem, mint a horrorfilmecskéknél, nemis nézek oda. Valaki foglaljaössze.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.06. 10:36:11

@atpijkamo125: "igaza van a vevőnek abban, hogy ígérték a 14 utáni kiszállítást, de mégis 11-kor jött a futár, mert neki nem szóltak"

Nem is kellett neki szólni. Miért kellett volna? A vadász a diszpécserrel beszélt. Az látja, hogy mennyi címet kapott a futár. Könnyen kiszámolható, hogy mikor fog sorra kerülni a vadász az előtte lévő címek számát beszorozva az egy a dpd-által választott teccőleges értékkel (nem tudom mennyi időt számolnak /cím a dpd-nél átlag!, csak tipp, legyen mondjuk 30 perc). Ebből már sejthető, ha 4 címen nem tudja leadni a csomagot a vadász előtt, az már közel 2 (KETTŐ!) órával korábbi érkezést jelent. Addig mit csináljon a futár? Elárulom neked. Megy tovább a címlistán. Ha akkor kerülsz sorra, akkor fog odamenni. És nem fog leülni az árokpartra 2-3 órára a hasát süttetni, mert így kényelmes a méltóságos vadásznak. Elárulom, qrvára nincs igaza a poszternak.
A probléma megoldása nem bonyolultabb, mint a vadász: legközelebb rendelje meg 2-3 héttel korábban, és akkor lesz ideje kényelmesen átvennie a csomagját.

AtiSnatch 2016.04.06. 10:37:47

Hilda, Április 1 már elmúlt, csaxólok.

Josi01 2016.04.06. 10:38:55

Ha annyira fontos a csomag, akkor megbeszélem a DPD-vel, hogy kimegyek a depoba és ott átveszem.
És nincs ez a nagy hercehurca.
Egyébként meg én pl a munkahelyemre kérem, és ott át tudom venni. :)

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 10:39:08

@AtiSnatch: és ha más időzónában van?!?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.06. 10:40:10

@atpijkamo125: "Nem kellett volna megígérni."
Ebben tökéletesen igazad van, de azt a diszpécser nem feltétlenül látja, hogy halad a csomagokkal a futár.

"És még terhes nő, meg kiskutya nem is volt benne. "
bazzz ... Hiányérzetem volt, nem tudtam megmagyarázni miért, csak azt tudtam, hogy VALAMI hiányzik. EZ VOLT AZ! :D

Terézágyú 2016.04.06. 10:40:53

Az egész itt kezdődött:
"Épp ezért telefonáltam az ügyfélszolgálatra, amit 8:38-kor elértem, az ügyintéző közölte, lehetséges, hogy aznap 14 óra után érkezzen a csomag, jelezte a futárnak, nyugodtan menjek el otthonról, a csomag csak délután érkezik. Ennek fényében el is utaztam a város másik végébe gyermekeimmel, ám 11 körül telefonált a futár, hogy márpedig ő itt van, át kellene vennem a csomagot, ő nem kapott semmiféle értesítést arról, hogy délután kellene szállítani"

tehát: "az ügyintéző közölte, lehetséges, hogy aznap 14 óra után érkezzen a csomag, jelezte a futárnak, nyugodtan menjek el otthonról, a csomag csak délután érkezik."

Ezek szerint az ügyintéző NEM jelezte a futárnak stb.

AtiSnatch 2016.04.06. 10:44:10

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: szerintem egy terhes kiskutyát mentek volna meglátogatni a hónapokkal ezelőtt leszervezett utazáson. szerintem.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 10:44:25

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Teljesen igazad van. Szerintem egyszerűen nem kellett volna megígérni.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 10:49:02

@Terézágyú: "Ezek szerint az ügyintéző NEM jelezte a futárnak"

Lehet, hogy jelezni akarta, de a futár nem volt kapcsolható, vagy lemerült a telefonja, vagy a diszpécser telefonja merült le, vagy lefogyótt róla az egyenleg, vagy szívbajt kapott a diszpécser, vagy kiskutyái születtek, de akart visszaszólni a posztrenek, de a poszter vételi körzeten kívül volt, lemerült a telefonja, vagy otthon hagyta...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.06. 10:53:49

@atpijkamo125: ha hasogatni akarnám a szőröt, akkor nem is lett megígérve :)
"az ügyintéző közölte, lehetséges, hogy aznap 14 óra után érkezzen a csomag"

_lehetséges_!!!négy!!!
de ez már tényleg csak szőrhasítás. nem foglalkozok tovább a kérdéssel. :)

Terézágyú 2016.04.06. 10:54:27

@atpijkamo125:
VAGY eleve nincs is lehetősége beszélni/utasítani egy úton lévő futárt - mint ahogy ilyesmiről már beszéltünk... de akkor nem kellett volna megígérnie semmit.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.06. 10:54:52

@zserzsenne: valószínűleg egy raklap Túró Rudi, hiszen köztudott, hogy a magyarok anélkül nem tudnak meglenni külföldön és azt ott nem nagyon lehet kapni.

Terézágyú 2016.04.06. 10:57:46

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
"az ügyintéző közölte, lehetséges, hogy aznap 14 óra után érkezzen a csomag"

Mondjuk szerintem itt nem egyértelmű a szöveg. Lehetséges, hogy érkezzen???vessző??

Vagy: lehetséges, hogy délután fog érkezni
Vagy: van rá lehetőség (= el lehet intézni), hogy délután érkezzen.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.06. 10:58:01

@onlajnok: Én úgy tudtam utazáshoz kötelező tartozék a bántotthusos vagy fasirtos zsömle. Már pöttyös rudi nélkül sem lehet utazni? :O :(

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.06. 10:59:38

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Igen, azok kellenek ha te mész. De itt ajándék miatt megy a vergődés, amit a messzi rokonnak vinnének. Az csak Túró Rudi lehet.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 11:00:24

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "lehetséges"

:)) Hát igen. Minden lehetséges. Az is lehetséges, hogy a fejemre esik egy tehén.

“A Reuters tette közzé, hogy Japán partjainál kimentették egy halászhajó legénységét, akik hajójuk roncsaiba kapaszkodtak. Rögtön azután, hogy a hatóságok a baleset okait vizsgálva kihallgatták őket, börtönbe is kerültek, és pszichológust rendeltek ki hozzájuk. Mind azt vallották ugyanis, hogy a tiszta, kék égből lezuhant egy tehén, beszakította a fedélzetet, és perceken belül elsüllyesztette a hajójukat. Több hétig tartották őket lakat alatt, míg végül a Szovjet Légierő vonakodva beismerő “vallomást tett” a japán hatóságoknak: Egyik teherszállító gépük személyzete ellopott egy tehenet egy szibériai reptérről, bekényszerítették az állatot a csomagtérbe, és gyorsan hazaindultak a zsákmánnyal. Nem voltak azonban felkészülve az élő áru szállítására, fogalmuk sem volt, mit tegyenek a rémült tehénnel, amely vadul randalírozott a gép gyomrában, és már-már életveszélybe sodorta őket. Csak úgy kerülhették el a katasztrófát, hogy kilökték a gépből a tenger felett, mintegy 30 ezer láb magasból.”

Nyilán kamu, de akkor is plauzibilis.

metal · http://electric.blog.hu 2016.04.06. 11:02:10

Fel kellene fogni, hogy az alap futár díj, az azt tartalmazza, hogy 2-3 napos távlatban valamikor kiviszik a megadott címre, így olyan címet kell megadni, amin át tudja venni. Ha ez nem megy, akkor van prémium szolgáltatás, ami akkor, és oda viszi, amikor, és ahova kéred, de jóval többe kerül!
De nagyon szánalmas ez a folyamatos rángatózás, hogy spóroltam, és nem rendeltem meg a prémium szolgáltatást, de a cég mégis viselkedjen úgy!

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2016.04.06. 11:06:04

@Audrey80: Dettó, nekem is vette már át szomszéd, nem volt semmi gáz.

zserzsenne 2016.04.06. 11:06:11

@onlajnok: raklap nem lehet, mert annak az értéke több lenne 50e forintnál, míg itt a posztoló azon sírt, hogy hogyan bánhatnak az értékes csomagokkal, ha az 50e forint alattiakkal így bánnak.
De a Túró Rudi jó ötlet volt...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.06. 11:07:36

@zserzsenne: jó, akkor egy kisebb tétel, 49999 Ft-ért elég sok rudit lehet kapni :D

Terézágyú 2016.04.06. 11:07:48

@metal:
Igen, de akkor ne hitegessék az ügyfelet:

"Az ügyintéző ígéretet tett, hogy jó, jó, megoldják, ideér másnap délig a futár. ... 16:06-kor egy "ismeretlen szám" hívott, a DPD munkatársnőjeként mutatkozott be, elnézést kért a hibájukért, megértéséről biztosított és arról, hogy minden jó úton halad, másnap délelőtt megkapom a csomagot."

ugyanakkor:
"12:00 tárcsázom az ügyfélszolgálatot, ahol az ügyfélszolgálati munkatárs közölte, hogy csak hétfőn lesz kiszállítás."

2016.04.06. 11:08:42

Poszternek még tanács a későbbiekre: elmenteni a futár számát, akkor már közvetlenül őt tudod hívni akár reggel is. Engem már úgy hívnak, hogy hová vigyem? Egyébként ha nem értek el, később vissza szoktak jönni a csomaggal hazafelé menet, jó lehet, az már este volt. Sprinter, DPD, GLS mind készséges felénk. Közös érdek, hogy célba érjen a csomag.

Bruszli 2016.04.06. 11:20:10

Szegény poszter, nem lehet egyszerű élete...

ancsika 2016.04.06. 11:26:21

csomagpont, depo, személyes átvétel

mennyi-mennyi lehetőség arra, hogy ne kelljen otthon üldögélni és a futárt várni...

lesclaypool (törölt) 2016.04.06. 11:28:21

nem reklám, de nekem a gls jött be eddig... dhl/dpd nagyon nem...

AtiSnatch 2016.04.06. 11:28:21

@ancsika: azért már el kell menni... biztos nem esett egy se útba a városmásikfelébe való utazásnál.

AtiSnatch 2016.04.06. 11:33:14

Én a DPD helyében felajánlanám, hogy elviszem a poszter családját a "világ végére" ingyen... Légmentesen zárt csomagokban.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.04.06. 11:38:25

Nekem is volt a DPD-vel afférom, meg is írtam Hildának, de úgy tűnik, nem találta közlésre alkalmasnak...
Az én csomagomon napokig ültek, mert hasraütésből azt állapították meg, hogy hibás a címzés. Mire nagy nehezen kiderítettem, hogy hol a csomagom és érte mentem, már majdnem vissza is küldték Angliába.
A csomagomon szereplő címzés betűről-betűre megegyezett a lakcímkártyámon szereplővel.
A reklamáló levelemre legalább válaszoltak, elismerték a hibát, de az ezzel kapcsolatos pluszköltségeimre fittyet hánytak.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 11:39:30

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: "nekem is vette már át szomszéd, nem volt semmi gáz."

Na de a pószter, amilyen hisztis, biztos össze van veszve az összes szomszéddal.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 11:41:53

@kekecke: "meg is írtam Hildának, de úgy tűnik, nem találta közlésre alkalmasnak..."

Talán nem volt elég hisztis vagy modoros. Az is lehet, hogy neked volt igzad. Ezek mind közlést kizáró tényezők. Aztán még lehet, hogy nagyon szar posztot küldtél be, de aznap már volt két szarabb. A régi leveleket meg eldobálja.

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 11:46:34

@lesclaypool: mesélnél erről? Miért jött be ami igen, emezek meg miért nem? RészleteSSen!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.06. 11:50:29

@atpijkamo125: Az is lehet, hogy értelmesen volt fogalmazva. És valamivel rövidebb volt, mint a háború és béke.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 12:00:30

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: @atpijkamo125: "Az is lehet, hogy értelmesen volt fogalmazva. És valamivel rövidebb volt, mint a háború és béke."

Ja, ezeket a feltételeket kifelejtettem.

Még egy: helyesírási hibákat is bele kell tenni, és sok vesszőt törölni, és néhányat véletlenszerűen elszórni. Meg kell néhány felkiáltójel is, csak úgy.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.06. 12:01:11

@Antalbaba: mondjuk lehet nincs annyi kocsijuk, es nem is akarnak 10-20 balfasz ugyfel miatt venni 4-5db 20 millios teherautot.

Darth Revan 2016.04.06. 12:03:00

Azta k..va! A posztolot messze kerulnem.
Amugy a DPD annyira nem rossz. Egy oras idointervallumor adnak a szallitasra es tenyleg akkor hozzak, itt irorszagban
kepfeltoltes.hu/160406/Screenshot_2016-04-06-10-58-11_www.kepfeltoltes.hu_.png

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.06. 12:04:00

Arra meg nem talaltam jelzoket hogy milyen szemely az, aki egy szaros par ezres csomag erkezese miatt lemond egy hudefontos honapokig(!) szervezett utazast. De szolok ha eszembe jut valami

Leone_510 2016.04.06. 12:12:20

engem érdekelne, hogy hol van ez az ismeretlen hely ahova utaztak volna, esetleg oda nem kérhette volna a csomagot, főleg ha látja, hogy igen közel van a kiszállítás az utazáshoz?

Bombaló 2016.04.06. 12:20:39

Elolvastam. Rögtön jöttem kommentelni.
Posztoló, már megbocsáss, de hülye vagy...

Darth1985 2016.04.06. 12:29:55

Ezt így ide megírni nettó hülyeség volt, senki nem fogja sajnálni a posztolót. Nekem eddig a DPD vagy 100 csomagot hozott ki mindig a kért időpontban, és ráadásul a depóban is át lehet venni bármit. Ennyire ködösíteni és titkolózni. Kíváncsi lennék én arra az Isten háta mögötti helyre, ahova több évtizedes szervezés kell, de egy 50 ezer Ft érték alatti csomag meg nem érkezése ezt simán meg tudja hiúsítani :D:D Amúgy a DPD az Isten háta mögé is szállít, kérhette volna rögtön oda is :D

További magyar hang 2016.04.06. 12:30:02

Több havi szervezés, péntek kora délutáni indulással. Erre mikor rendeli meg a csomagot? Azon a héten kedden v. szerdán (ez nem derült ki pontosan).
Több hónap állt rendelkezésére elintézni a speciális dolgok, ajándékok megvásárlását, de az utolsó pillantra hagyta. Hát úgy kell neki, egy kicsit sem tudok együttérezni, egy lusta dög, aki azt képzeli, hogy körülötte forog a világ.

Bombaló 2016.04.06. 12:33:07

Relevánsan.
Hiányzik a történetből, hogy miként/mikor tudta meg, hogy 03.31-én hozzák a csomagot.
A 03.31-i kézbesítésről való értesítéskor kellett volna szólni, hogy az abban foglalt időszak nem megfelelő. 8:38-kor a futár már rég úton volt... A többi rizsa. Vagy Rudi.

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.06. 12:37:18

@Darth1985: Veled együtt másoknak is pontosan szálit a cég
Viszont ha igy mellébeszélnének és nem kapod meg időben a fontos cuccot, te is jönnél és anyáznál
DPD-nek sűrű elnézést kellett volna kérnie és valami kompenzálást felajánlani.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 12:42:17

hadd találjam ki: szentendrére utazott volna a pószter?

ööö,izé 2016.04.06. 12:45:11

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: nem kellett volna az a hiányérzet, hiszen volt gyerMek. Sőt, több gyerMek: "Ennek fényében el is utaztam a város másik végébe gyerMekeimmel"

Egyébként szerintem most is igaza van a posztolónak, nemhogy semmibe vették a kérését, gyakorlatilag csakazértsem úgy csinálták. De a pénzét elfogadták a "szolgáltatásért". A poszternek elég lett volna a napszak betartása, itt az sem ment, ráadásul kb. folyamatos kontaktban volt a céggel, ráadásul ígéretet kapott, ráadásul többször, és mégis ez lett a vége. Nem a futárembert cseszi itt a panaszos -sőt, hanem a céget, teljes joggal.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 12:46:42

-mari néni! holnapután érkezünk jászkaszafaszára de sajnos nem hozta ki a futár a túrórudit időben!
-akkor inkább ne is gyertek, majd inkább csak három év múlva!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.04.06. 12:47:28

Ha a poszt toló ahelyett, hogy otthon ülne, és újabb szomszédokkal veszne össze, járkál a városban, mint kárpótoltban a fájdalom, akkor miért nem kérte DPD csomagautomatába a cuccot? Meg melyik az a hely csonka hazánkban, ahová 3 hónapig kell szervezni egy utazást?
Az "Isten háta mögött"-ből arra tudok következtetni, hogy nem tud vezetni sem, és egyszer vagy talán még kétszer is át kellene szállnia (ami nem könnyű gyerekekkel, de nem lehetetlen), és különben sem akart oda menni, mert utálja "a parasztokat", ezért halogatta a megrendelést, hogy legyen indoka az utazás lemondására.

Dikusz 2016.04.06. 12:50:00

@atpijkamo125: nem gondolom, hogy mindig igaza van a vevőnek. Szerintem most sincs teljes mértékben. Ha ennyire fontos az a csomag, bármi is van benne, akkor a kedves posztoló legyen szíves ne mozduljon el otthonról, ha az ügyintéző szerint "lehetséges" a 14:00 utáni kézbesítés. Nem azt mondta biztos, hanem azt hogy lehetséges. Ugyan mit jelzett a futárnak az ügyintéző a posztolóval kapcsolatban? Az első hiba a posztolóé, ha otthon marad, akkor a többi hiba nem következik be.
Másrészt ha én egy ritkán látott rokonhoz megyek a világ másik végére, akkor jóval előbb megrendelem azt a különleges ajándékot: bólogató kutya, kacsintós pénztárca stb. Az egész posztban az a leglényegesebb, hogy mi a péklapát lehet az a különleges csak itt kapható ajándék.

Darth1985 2016.04.06. 12:51:08

@horex: Hát lehet, de ez így akkor sem kerek, szerintem ezt érzi az összes kommentelő. A DPD kiszállította a csomagot. Nekem is volt már olyan, hogy nem tudtam átvenni, mert pont nem voltam ott ahova kértem és telefonon hívott a futár és megbeszéltünk egy köztes helyet és találkoztunk. Ha éppen a város másik felén volt a gyerekekkel, akkor esetleg meg lehetett volna kérdezni, hogy pl 2 óra múlva magyjából merre lesz és megbeszélni egy találkozó helyet. Ha valami nekem fontos (a DPD-nek tök mindegy), akkor megoldom, hogy át tudjam venni, főleg, ha ezen egy utazás múlik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.04.06. 12:52:45

@AtiSnatch: Elég lenne őket kirakni valami kis bajor hegyi faluban, ahová a németek is csak tolmáccsal mennek...

ööö,izé 2016.04.06. 12:53:29

Hilda, neked meg nem kell, hogy sejtésed legyen a posztoló magánügyeiről, mikor-miért-hova utazik/nem utazik, sőt, qurvára semmi közöd hozzá baszki! De, hogy ne maradj hülye, pl. ha egy szellemi fogyatékos van a rokonságban aki nagyon számít valami ajándékra amit ha nem visznek kb. két napig őrjöng, nos akkor inkább nem mennek, mert azt könnyebben meg lehet neki magyarázni, és elfogadja.
Az meg, hogy miért nem hamarabb rendelt azt sem tudhatjuk innen, lehet hanyagságból, mert egy köcsög, de lehet, hogy nyomós okok miatt.

Ezeknek a tényezőknek semmi köze a hanyag és kárt okozó cégek magatartásához.

Dikusz 2016.04.06. 12:55:22

@Terézágyú: aptitól is kérdeztem, de ha tudod a választ kérlek mondd meg nekem, mit jelzett a futárnak az ügyintéző, lehetséges hogy ő (mármint a futár) 14:00 után ér a posztolóhoz és addig nyugodtan elkolbászolhat otthonról a poszter?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 12:57:29

@ööö,izé: mondjuk ez a posztot olvasva semmiképpen sem meglepő szcenárió, elvégre az ijesmi soxor öröklődik.

Dikusz 2016.04.06. 13:01:28

@sugargiraffusplumps.: hacsak az nem, hasonlók jutottak eszembe nekem is (bólogató kutya, kacsintós pénztárca, stoppolófa, krasznaja moszkva) de ha valakinek van jobb ötlete nyugodtan megoszthatja velünk.
Akkor megkövetem(?) a posztolót, ha olyan életmentő dolgot rendelt, ami nem kapható az adott isten háta mögötti helyen. Bár ebben az esetben még inkább jóval előtte meg kell rendelni a cuccot.

ööö,izé 2016.04.06. 13:04:29

@sugargiraffusplumps.: ez elég gonosz volt. Gyerekkoromban én ismertem ilyen családot, csak ott a gyerek az felnőtt volt, agyilag meg vagy 7 éves, mellé nagyon erős.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 13:04:42

@Dikusz: szerintem csak szimplán elmehábor... zavart a pószter, ezért ki kellett találnia valami magyarázatot. szerintem meg kéne kérdezni a dpd-t, hogy szerintük is így történt-é az eset.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 13:07:05

@ööö,izé: és a szerencsétlen értelmi fogyatékos gyereknek beharangozod előre, hogy egészen biztosan kapni fog egy eredeti, marsról hozatott csillagporral homokfúvott jedikardot lucas bácsi szignójával? beláthatod, hogy ez igen kevéssé életszerű helyzet, és nem a jedikard miatt....

huncut_kata 2016.04.06. 13:19:50

Nyilván bőröndöt rendelt, és mivel nem érkezett meg időben, hát le kellett mondani az utazást.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.04.06. 13:20:09

@sugargiraffusplumps.: Gondoltam, haladok a korral és kipróbálom, elvégre minek idegenkedjek attól, ami másnak bevált...

ööö,izé 2016.04.06. 13:21:25

@sugargiraffusplumps.: csak egy példát írtam, hogy mennyi minden lehet a háttérben. És igen, akár azt is. Mert -ha a kitalált példánál maradunk- nem tudjuk, hogy mikor rendelt a posztoló, lehet 2-3 hete, csak tervei ellenére hosszú volt a beszerzés/eltört az első és újra rendelték nek/már kifutó/túl új termék ezért a megszokottnál és elvárhatónál hosszabb beszerzés, stb. Lehet, hogy nem túl régi vágya ennek a szerencsétlennek a csillagporos Jedikard, pesti rokonok majd hozzák, ha jönnek. Ne kötekedj, ez csak egy -sajnos életszerű- fikció volt, amivel nem vitát akartam nyitni, hanem rávilágítani arra, hogy a panaszos háttértörténetéhez semmi közünk, az ügynek sincs hozzá semmi köze, és főleg nem legitimálhatja a károkozást a szolgáltató részéről. Pláne akkor nem, ha ígéretet adott/szerződésben szereplő kötelezettséget mulasztott.

neménvagyok 2016.04.06. 13:22:26

A kicsit sem sajnált posztoló azon webes vásárlók nem kicsiny köréhez tartozik, aki azt hiszi, hogy amint rendelése befut az áruházhoz, ott azonnal 2 vegyvédelmi ruhában lévő alkalmazott hátraszalad a raktárba, onnan előhozza a megrendelt hátvakarót, és kék villogóval felszerelt kisteherautóval a tisztelt vevő lakcímére deponálja.

Nos, a valóság az, hogy ez csak pizzériák esetén működik így. Ha valamire azonnal, vagy 3 napnál hamarabb van szükséged, menj el egy erre szakosodott BOLTBA, vedd a kezedbe, fizesd ki, és vidd haza. Egy webáruházas ügyletnél 100 olyan dolog történhet, ami csúszást okoz. A többit meg már megírták előttem többen is.

Volt már olyan "vevőm", aki azért követelt teljesen komolyan "kárpótlást", mert elfogyott a cucc, amit rendelni akart. Istenkém...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 13:27:50

@ööö,izé: semmiféle kötelezettséget nem mulasztott el a dpd. csütörtökre ígérték, csütörtökön kiszállították.
az, hogy a pószter egy szétszórt hisztérika aki nem képoes otthon lenni a rettentően fontos csomagja átvételéhez, az szerintem nem a dpd sara.

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 13:41:26

@ööö,izé: "ha egy szellemi fogyatékos van a rokonságban aki nagyon számít valami ajándékra amit ha nem visznek kb. két napig őrjöng"
De jó példa.:D Magamra ismertem.:DD tejfölbiztosítás megvadult mankiként rázza a rácsokat:D
@sugargiraffusplumps.: rázd te is velem!

vizsla_barat 2016.04.06. 13:46:10

Fejlettebb országban lerakják az ajtó elé a csomagot. Es csodák csodája nincs ellopva.

Ádám 2016.04.06. 13:51:50

Nyilas Misi pakkot kapott !

Üdv. meg nem kapta meg....

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 13:53:20

@sugargiraffusplumps.: én a határátkelő törzkommentelőit nem értem: nincs ott az újhazában saját életük? Értedmeregy ideig jó hogy izé, nadeállandóan.

Ádám 2016.04.06. 13:53:40

@vizsla_barat: Pl.: Nigéria, Kenya, Bolívia, Peru...?

Ádám 2016.04.06. 13:55:14

@tejfölbiztosítás: ott, SENKI NEM ÁLL SZÓBA EGY JÖTT MENTTEL!!!:):D

Terézágyú 2016.04.06. 14:00:57

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

"Ha a poszt toló ahelyett, hogy otthon ülne, és újabb szomszédokkal veszne össze, járkál a városban"

@Darth1985:
"Ha éppen a város másik felén volt a gyerekekkel"

Elkerülte a figyelmeteket, hogy azért mászkált, és azért volt a város másik végén, mert az "az ügyintéző közölte. .. nyugodtan menjek el otthonról, a csomag csak délután érkezik"

Persze, kár hinni mindenféle ügyintézőknek...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 14:05:59

@Terézágyú: ha két gyereke van, akkor (beleértve az esetleges származási és szociális hátrányait is) minimum 18-20 évesre saccolom be, olyankor meg már nemigen szokás hinni a tündérmesékben.

Terézágyú 2016.04.06. 14:08:12

@sugargiraffusplumps.:
tehát a naív, mindent elhívő kuncsaft fikázása alkalmából teljesen elfelejtődik a (nem is egy) hazudós ügyintéző? :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 14:08:56

@Terézágyú: azt honnan tudjuk biztosra, hogy az ügyintéző hazudott?

AtiSnatch 2016.04.06. 14:16:27

@Terézágyú: szerinted a futárok kiszállítási terv nélkül működnek?

bendeguz75 2016.04.06. 14:41:26

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Oregem, te olyan sotet vagy, hogy a feketelyuk elire koszon neked.

Darth1985 2016.04.06. 15:01:53

@Terézágyú: Ez így jogos, de ha valami fontos, akkor még aznap megpróbálok egyeztetni a futárral, nem centizem ki még jobban. Inkább az lehet mögötte, hogy nem is akart elutazni, csak kellett hozzá egy indok :):)

Terézágyú 2016.04.06. 15:55:05

@sugargiraffusplumps.:
"azt honnan tudjuk biztosra, hogy az ügyintéző hazudott?"

Természetesen nem tudhatjuk, hogy mondta-e azt az ügyintéző, amit a poszter állít, hogy mondott :)

Terézágyú 2016.04.06. 15:56:35

@AtiSnatch:
"szerinted a futárok kiszállítási terv nélkül működnek?"

Nem ez a kérdés. Ha utólag már nem lehet változtatni semmin, akkor az ügyintéző mondja azt, hogy nem lehet, és slussz.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.06. 16:08:15

@Terézágyú: Alap, hogy politikusnak, ügyintézőnek és örömlánynak nem hiszünk el semmit.

A posztoló minden tőle telhetőt megtett azért, hogy a csomagot ne kapja meg, nem tudom sajnálni. Sőt. Antisajnálom.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.04.06. 16:43:52

@atpijkamo125: :) lehet. Igazam volt, ezt tényekkel is alá tudtam támasztani (és ahogy később a DPD ügyfélszolgálati munkatárs (Reklamációs ügyintéző/Claim assistant | Ügyfélszolgálat) is elismerte.
Ezt írták a nyomorultak:
"Tisztelt Partnerünk!

Köszönjük, hogy levelét elküldte részünkre, sajnáljuk ugyanakkor, hogy cégünkkel kapcsolatban reklamációja merült fel.

Levelét továbbítottam vidéki operációs vezetőnknek, aki kivizsgálta az Ön által leírt kiszállítási esetet. Ezúton szeretném elnézését kérni a késedelmes kiszállítás miatt, melyre természetesen nincs mentség. Levelét követően megtettük a szükséges lépéseket, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő.

Import csomagok esetében a kártérítési eljárás a következő: Hivatalos reklamációt mindig a feladó nyújthat be a feladási kirendeltséghez, a DPD ezután a feladót kártalanítja az eset kivizsgálását követően, a feladó pedig Önt, mint ügyfelét."

A vicc az, hogy nem is volt kiszállítás. Nekem kellett levadásznom az előre kifizetett csomagomat. Én mentem érte...

kozkozkoz 2016.04.06. 17:43:27

Mi a francot rendelhetett?? Most már nagyon érdekel :-)

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 18:10:34

@kekecke: :))

"Levelét követően megtettük a szükséges lépéseket, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő."

Legalább azt elérted, hogy a DPD-nél soha az életben ne fordulhasson elő többet olyan hiba, hogy nincs kiszállítás. Nem semmi fejlődés így hirtelen!

@Dikusz: "mi a péklapát lehet az a különleges csak itt kapható ajándék."

Két tippem van: vagy bólogató kutya, vagy kacsintós pénztárca.

2016.04.06. 19:11:40

Hát ez a háttértörténet valami nagyon gáz. Tkp teljesen érdektelen lenne, hogy miért akarta hamar, egy bizonyos határidőig megkapni, amit rendel, hiszen joga van hozzá, az egész csak annyiból érdekes, hogy eléggé elhitelteleníti a történetet, és gáz, hogy ez a poszternek nem rémlett fel még nagy vonalakban sem.
Ehhez még több rossz hírem is van a poszternek:
1. bármennyire is fura, a DPD ügyfele nem ő, hanem a netes bolt, mert ő fizeti a révészt, magyarán ő szerződött a futárcéggel. A netes bolt meg szvsz nem fog azért szerződést bontani a futárcéggel, mert egyszer egy infó elsikkadt az ügyfélszolgálat és a futár közt, ezért nem a feladás másnapján, hanem csak egy nappal később vitték ki, amit kivittek.
2. szállító/szállítmányozó cégekkel olyan nincs, hogy következményes kár, rájuk csak az ún. korlátozott felelősségvállalás vonatkozik. Ez az jelenti, hogy ezért, mert elvesztenek mondjuk egy feladott levelet, amiben egy tenderanyag volt, nem tehetők felelőssé, hogy a feladója bukta a tendert a be nem érkezett pályázat miatt. Vagy ha mondjuk egy gépalkatrészt szállítanak, ami elveszik, emiatt leáll egy gyártósor, akkor nem fizeti ki a kiesett termelés árát. Sőt, a korlátozott felelősség miatt még az elveszett/megsemmisült küldemény teljes árát sem téríti meg, csak egy kilónkénti összeget. Ha valakinek ez nem elég, akkor külön biztosíttatni kell a küldeményt (ha valami értékes van benne: mobil, laptop stb.)
3. jó eséllyel az 1. és a 2. pont kombinációja miatt ráadásul nem is a poszternek fizetne, hanem a feladónak, mert úgy rémlik, hogy az kapja a kártérítést, aki a szolgáltatásért fizetett.
4. a nyomkövető rendszer kódokkal működik, így valóban csak anynit tudnak bevinni, hogy "nem vette át", hogy miért, meg hogy milyen idő volt, mikor arra járt a futár és milyen színű volt a bejárati ajtó, nem rögzíthető. Tehát a "nem vette át" egyszerűen az OK (delivered OK, magyarán, átvette) megjegyzés ELLENTÉTE, és egy egyszerű tényt jelöl, hogy sikertelen volt a kézbesítés, és tök mindegy, hogy azért, mert otthon szerettél volna lenni, de....)

Tényleg voltak már itt a homáron bicskaniytogató futáros, postás történetek, de ez most nem az. Persze, hibázott az ügyfélszolgálatos, mikor nem adta át az infót a futárnak, az sem volt épp profi, hogy másnap a telefon nélkül ki se szállították volna, de ha ENNYIRE fontos valami, akkor a legegyszerűbben azzal lett volna teljesíthető a dolog, ha nem előző nap rendeled meg, hogy szükséged van rá, vagy ha már annyira kell, akkor megvárod aznap a futárt vagy kerítessz egy szomszédot, aki ügyeletet tart addig, míg Te nem vagy, és átveszi helyetted a csomagot.
Így sajnos csak alapesete a történet a lássuk uramisten mire megyünk ketten-nek, ahol , mivel neki volt naaaaagyon fontos, szvsz a poszteré a nagyobb felelősség, és kellemesen megágyazott a kapkodással a további baleseteknek, hogy tuti biztos összeomolhasson a nagy terv.

belaim7005 2016.04.06. 19:39:52

@Los Alamuszi: Már éppen írni akartam , de abszolúte összefoglaltad a lényeget és mindennel egyetértek.

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 20:12:05

@Terézágyú: az ügyintéző szitokszó!
@Ádám: de nem ám.
@sugargiraffusplumps.: nem feltétlenül. Csak aki odament, az ne hátrafelé nézzen, akárhova is. Ment. Entervétel.

Józsi, a migráns köcsög 2016.04.06. 20:26:11

@tejfölbiztosítás: értem. node tekingessen csak bátran visszafelé is ha neki az úgy jó.

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 20:47:56

@Józsi, a migráns köcsög: akkor viszont fasznak ment el, mindenki élje az életét többségében a jelenben. Eszondom én.

Komrob 2016.04.06. 21:09:54

Hát nemtom, a KEP-szolgáltatásokban annyira nem vagyok otthon (na jó, leendő speditőrként a többi területen is csak később leszek otthon), de azt már a suliban is elmondták nekünk, hogy szállítmányozó cég SOHA nem mond konkrét időpontot, hogy ne lehessen mivel megfogni a céget. Amit a DPD teljesített is a "lehetséges" szó betoldásával.
A nap fejtörője:
Mi az, ami elég fontos ahhoz, hogy lemondjunk érte egy hónapok óta szervezett utazást, de nem elég fontos ahhoz, hogy megrendeljük időben? A válasz: ajándék!
Elég fura, hogy a posztoló az ajándék hiányát nem tudta felvállalni az ajándékozott (illetve nem-ajándékozott) előtt, de az utazás kiesését/lemondását, na azt simán...
Szóval sajnálom, de csatlakozom a többiekhez, hogy nem sajnálom a posztolót.

Nick-son 2016.04.06. 21:49:11

Vannak alternatív megoldások is, amikor a csomag mindennél fontosabb. Nekem vannak ilyen csomagjaim, van amikor életbevágó a számomra (vagy csak úgy érzem :) akkor én az alábbiakat szoktam csinálni:

1. Megkérdem a futárt, ha már nem voltam otthon akkor amikor, hogy később merre jár. Megmondja és én odamegyek. Valahol mindig meg lehet találni, köddé nem válik a csomaggal a kézbesítési kísérletet követően. Nem valami kényelmes, de ha erre van szükség megcsinálom.

2. Amikor igen fontos valamiért hogy korán meglegyen a cucc akkor már hajnalban bemegyek a depóba amikor a kamionról lepakolnak. Ez a legbiztosabb. Ilyet csak végszükség esetén csinálok. (Akár azt is lehet kérni, hogy másnap hagyja bent, ha éppen valamiért úgy jó)

3. Vannak olyan állandó futárok akiket ismerek - itt azért sok csomag megfordul, mert a munkámmal jár - nekik van olyan lehetőség, hogy ha nem vagyok otthon bejönnek, leteszik egy meghatározott helyre.

Nick-son 2016.04.06. 22:01:29

@Los Alamuszi: nagy vonalakban igazad van, bár a sikertelen kézbesítési kísérletre én úgy tudom mindenhol vannak különféle kódok, nem mindegy hogy a címzett ismeretlen, otthon volt, de megtagadta az átvételt, vagy nem volt otthon (akikkel én küldök úgy szerződtünk, hogy 3x meg kell próbálni), másnapra kéri (nincs pénz, de holnap lesz). Úgy tudom van egy csomó ilyen kód.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 22:09:30

@tejfölbiztosítás: node most is mindenütt jelen van eccerre. mire elküldöm már nem lesz.

ööö,izé 2016.04.06. 22:22:08

@Los Alamuszi: egy panasz miatt nem, de ha ez sorozatos akkor a futárcég nem egy darab címet veszít el, hanem egy egész netes boltot, aki nem szeretné, ha a futárcég miatt maradnának el az amúgy visszatérő vevők. Szóval érdemes jó melót végezni a netes boltnak, a futárcégnek, benne a diszpécsernek, futárnak, mert mindből van másik. A történetben pedig minden egyes szereplőt a köcsög vásárló fizetett most mégis ő táncol úgy, ahogyan a küldönc fütyül. Pedig csak a vállalt napszakot és az ígéretet várta el majd, kérte számon.

Phil Necro 2016.04.07. 07:56:23

@atpijkamo125:
alkalmazást, nem applikációt.

lesclaypool (törölt) 2016.04.07. 09:24:33

@tejfölbiztosítás: egy eset: szlovákiába kellett feladnom express egy csomagot: DHL már a telefonban elhajtott, hogy mi van a csomagban, DPD elvállalta (telefonban mindent egyeztettem), de csak feladáskor derült ki, hogy mégsincs express... gls-hez bevittem csomagpontra, másnap átvették szlovákiában...

joska61 2016.04.07. 09:33:18

Nekem ma szállít a DPD. Aggódnom kellene? Asszem nem megyek a város másik végébe.

AtiSnatch 2016.04.07. 09:49:28

@joska61: azért nem árt, ha lemondod a világ-körüli utazásod.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:09:59

@joska61: "Asszem nem megyek a város másik végébe."

Nyugodtan menj! A trükk az, hogy az _után_ indulj, hogy a cuccost kiszállították neked, ne pedig előtte.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 10:11:49

- Mi a legfájdalmasabb a geometriában?
- A szemben lévő szög.

joska61 2016.04.07. 11:20:32

@AtiSnatch: Nem mondom. Inkább írok egy posztot a homárra. :-D
@atpijkamo125: Sokkal jobb ötletem van. nem előtte, nem utána. Pont akkor. :-)

Taxomükke (UK) 2016.04.07. 13:08:29

Azert mondott le egy "vilag tulso vegere" tervezett utazast, mert nem jott meg az ajcsi?
Na ne maaar...

Taxomükke (UK) 2016.04.07. 13:13:17

@zserzsenne: " Mellesleg hová kell több hónapig szervezni utazást? "
Megvan! A Naprendszer valamely masik bolygojara indult, es az csak haromevente van olyan tavolsagban es pozicioban, ami elerhetove teszi.
A tobb honapos elokeszulet (sulytalansag-trening etc.) igy mar ertheto...

Ádám 2016.04.07. 15:20:12

@Taxomükke (UK): Te is letennél a Las Vegasi útról, ha nem érkezne meg a 3-4 kg (várt) koko....
süti beállítások módosítása