Tékozló Homár

Kéményseprőt nem láttam, szerencsét se találtam

2016.04.21. 11:36 | Homár Hilda | komment

screenshot_2016-04-21_11_06_03.png

Gyerekkorom egyik kedvenc könyve volt Gazdag Erzsi Mesebolt című kötete. Egy verset gyűlöltem csak belőle, az elkódorgott füstgyerekről szólót, de azt annyira, hogy mindig összefogtam a lapokat, csak látnom se kelljen a felhőn magányosan sírdogáló kiskéményseprőt. Aztán oviban megtudtam, hogy "kéményseprőt látok, szerencsét találok", persze csak, ha a rigmust mondva hármat tekerek egy gombomon, és addig nem is engedem el, amíg  három vakablakot (vagy könnyített, de persze csak kisebb szerencsét hozó verzióban három szemüveges embert) nem látok, ami végképp megalapozta gyengéd érzelmeimet a fekete ruhás, bakancsos férfiak iránt.  A gyerekkori beidegződések bitangerősek, szóval mi tagadás, máig elég megbocsátó vagyok a kéményseprőkkel, de azért szakikáim, egy óvodába kétszer nem bejutni, azért tényleg már....

Kedves Homár!

Pár éve a Homáron már leírtam a saját esetemet, amikor a kéményseprő elmondása szerint nem tudott bejutni. Én akkor végig otthon voltam és vártam, de csak cetlit találtam. A történet akkor békéltető testületnél végződött.

Úgy érzem, most sikerült a Főkétüsznek szintet lépni. Gyermekem egy olyan óvodába jár, ami kívülről családi háznak látszik. Ha a gyerekek elmennek sétálni az erdőbe az egyik óvó nénivel, akkor is mindig van valaki az óvodában. Az óvodának egy kapucsengője van, ami a házon belül és a kertben is csörög. Annyira hangos, hogy a kert minden sarkában jól hallható.

Történt egy szép reggelen, hogy a gyerekek szüleikkel megérkeztek az óvodába és csodák-csodája, mindenki bejutott. A kéményseprő is jött, de csak egy üzenetet hagyott, hogy nem jutott be és egy másik alkalommal újra jön.

A második alkalom napján megjöttek a gyerekek a szüleikkel és mindenki szerencsésen be tudott jutni az óvodába. Az óvó néni kirakta azt a papírt, amit a kéményseprő első alkalommal ott hagyott, és ráírta nagy betűkkel, hogy "ITTHON VAGYUNK!!!". A kéményseprő jött, de sajnos nem tudott bejutni. Az óvó néni felhívta a cetlin található telefonszámot, de mondták a központban, hogy sajnos nem tudják elérni a kollégájukat. Ez éppen bevetésen lévő katonáknál érthető lenne, a kéményseprőknél már nem annyira.

Úgy érzem, a mostani szabályozás alapján nem túl motiváltak a Főkétüsz emberei, hogy az első két alkalommal bejussanak az ingatlanokba.

Üdv,

Balázs
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2016.04.21. 11:38:51

"de mondták a központban, hogy sajnos nem tudják elérni a kollégájukat. Ez éppen bevetésen lévő katonáknál érthető lenne, a kéményseprőknél már nem annyira."

Mondjuk nincs a kéményseprőknél céges telefon. Ez esetben hogyan érjék el? postagalambbal?

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 11:39:22

Csak nem külön fizetni kell a 3. alkalomért?

Bombaló 2016.04.21. 11:44:18

Főkétüsz, vidázz, lyajt.

Bruszli 2016.04.21. 12:02:32

Ezt már kollégámnál is eljátszották volna, de ő utánament, /otthon volt, véletlenül kinézett, és látta, hogy már két házzal odébb van/, visszahívta, és megmutatta neki, hogy itt a csengő barátom, ha ezt megnyomod, akkor meghallom, és kijövök!

Antalbaba 2016.04.21. 12:03:49

@atpijkamo95: "Az egyedi megrendelések alapján végzett ellenőrzések, vizsgálatok és nyilatkozatkérések esetén alkalmazott díjainkat a 14/2013. (III.18.) Főv. Kgy. rendelet tartalmazza, és azokról honlapunkon is részletes tájékoztatás található."
Szerintem ilyen környéken meg kell bízni egy markos nyugdíjas bácsikát, hogy az adott napon üljön ki az utca elején a kisszékre, kapja el a csöngetésképtelen szerecsent és a fülénél fogva vonszolja háztól házig az utcában. Ezt a lakók kisebb összeget összedobva díjazhatják is, mindenki HAPPY lesz;-)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.21. 12:11:21

@sáros_tehén: ... se a magán...nem akarásnak nyögés a vége.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.21. 12:12:02

Egy kamera sem rossz, ha aznapra véletlenül ki van fordítva, és a kaput nézi. Azon látszik, hogy nyomott a csóka csengőt, vagy csak papírt dobott be.

cmx85s 2016.04.21. 12:13:20

Pestiesen szólva: Ügyes!

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 12:13:40

@Antalbaba: :)) Aha, valami ilyesmi kellene. De ehhez az kell, hogy szomszédok közötti normális kapcsolatok legyenek.

sáros_tehén 2016.04.21. 12:17:38

@onlajnok: Már bocs, de mért használják a kéményseprő magántelefonját céges ügyben? Ha el akaják érni munkaidőben telefonon, adjanak neki céges telefont.
Egyszer nekem is beszólt a volt főnököm, hogy ki volt kapcsolva a telefonom. Mondtam neki hogy pont semmi köze hozzá. Én vettem, én fizetem a havi számlákat. Kussba is maradt.

Ádám 2016.04.21. 12:21:04

Nos, mivel az óvó néni azt írta ki, hogy "itthon vagyunk" a kotró úgy gondolta, hogy otthon vannak! s nem az oviban. tudom kissé nyögve nyelős! de az ovi, az nem az otthona....gondolom.:)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.21. 12:52:46

@Antalbaba: kivéve a töketlent, mert ő feltételezhetően az utasítás ellenére elvégzi a kéményszemrevételezés megerőltető munkáLYát. Megkockáztatom, még mozgóbér/prémium megvonásban is része lesz. Netán-tán írás/szó-beli megrovás, esetleg munka(v)iszony megszüntetésével is büntethetik. Lelkedre vennéd? Te sem lehetsz ennyire szívtelen :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.21. 12:55:20

@sáros_tehén: Legjobb tudomásom szerint, ha engem felhív valaki, akkor az a valakinek kerül pénzbe, nem nekem. Ha meg van mobilom, akkor azt kikapcsolva magammal hordani elég értelmetlen dolog. Persze lehet, hogy nem volt nála, ki volt kapcsolva, nem árulta el a számát a munkatársaknak, vagy egyáltalán nincs is neki. Egyiket sem lehet a szemére vetni, csak azért nem igaz az állítás, hogy "nincs céges mobilom" = "munkaidőben a főnök/munkatársak által elérhetetlen vagyok".

RedWing 2016.04.21. 13:00:09

Nekem bő fél órát kellett magyaráznom csórikámnak, hogy az épület egy minősített passzívház. Nincs hagyományos fűtés, így nincs kémény se...

sáros_tehén 2016.04.21. 13:03:34

@onlajnok: "Ha meg van mobilom, akkor azt kikapcsolva magammal hordani elég értelmetlen dolog"
Hajnali 6kor akartak felhívni. Azért volt kikapcsolva.

"nem igaz az állítás, hogy "nincs céges mobilom" = "munkaidőben a főnök/munkatársak által elérhetetlen vagyok"."
De igaz. Nekem azért van saját telefonom, hogy a családomnak, barátoknak elérhető legyek. Nem pedig azért hogy munkára használjam. (még ha csak engem hívnak akkor sem)
Innen a következő lépés, hogy szépen elkezdik úgy kezelni a telefonszámot, mintha céges lenne.. megadják boldog boldogtalannak... és huss.. ennyi volt a magánélet..

Szóval most is azt mondom, ha a cég el akarja érni a munkatársát napközben telefonon, akkor adjon neki céges mobilt.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.21. 13:07:04

@sáros_tehén: ok, hát így is lehet, reméljük sose fog ezen múlni semmi komoly dolog.

Nick-son 2016.04.21. 13:08:50

Egyszer állítólag a feleségem találkozott a kéményseprővel.

Antalbaba 2016.04.21. 13:12:25

@Nick-son: így születnek a pici szerecsenek;-)

Antalbaba 2016.04.21. 13:15:46

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Passzolom - innen a kilencedikről - de mintha eleve sem lenne ingyenes a szolgáltatás. Nem jobban járnának, ha mindenhol első alkalommal elintézhetnének mindent és mennének tovább a francba? Ha ilyen hülye belső szabályzatuk van /esetleg/, akkor meg borítson vki és tényleg jöjjön a katasztrófavédelem:-(

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.21. 13:23:30

@RedWing: Az ilyenek teszik földönfutóvá a kéményseprőket!

Phil Necro 2016.04.21. 13:28:03

Hilda se lehet egy mai csirke.
A konyv a 60-as evekben jelent meg.

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.21. 13:29:02

@onlajnok: vagy egyáltalán nincs is neki."
Jópár weboldal van ahol telefonszám nélkül nem is lehet regelni
Nem emlékszem már hol, de ezen dühöngtem, nem mintha nem lenne mobilom
A másik, hogy vonalas telefonszámot is kért a reg
Felhívtam az ügyfélszolgát, mondta irjam be mindkét helyre a mobilszámot

Phil Necro 2016.04.21. 13:39:12

@sáros_tehén:
Nagyon helyes,allj csak a sarkadra!
Ezzel kb. garantalt,hogy fizuemelesnel az utolso,letszmaleepitesnel meg az elso leszel :D

2016.04.21. 13:47:45

@horex:
Ugyan, nálunk sincs kémény a lakásban, vagyis van, de nem használjuk, de ettől még kifizetteti a kéményseprő maffia az ellenőrzés árát, és ha nem vagyok otthon, még meg is büntet.

Nick-son 2016.04.21. 13:51:37

@Antalbaba: Azt mondod emiatt lett fekete a gyerek?

FDToth 2016.04.21. 14:22:44

az egész szabályozás egy hülyeség és ki van adva h a bírságra menjenek rá.
Az ilyen módszerek ellen (meg elmű, meg vízművek és egyéb sóhivatalok) tökéletes a felszerelt kamera (házon belül és kívül) ;)
egyébként ez akkor a hülyeség h megmondják h jönnek x napon 9-18 között, azért csak tudják h kb merről merre mennek és ha afutár tud 1-2 órás intervallumot megani, akkor egy állami hivatal pláne! ;)

Tehetséges ugandai buzi 2016.04.21. 14:39:49

@Antalbaba: Ha az első alkalommal simán elintézne mindent - akkor nem tudnának kibaszni eszement bírságokat arra, hogy te nem engedted be őket. Szándékosan nem csenget be. De azt hittem, hogy a huszadik hozzászólás után ez mindenkinek leesik.

Az, hogy háromszor kell jönnie, az smafu. Az benne van a fizetésében. Nade az esetleges bírság! Nyamm! Az már valamit!

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2016.04.21. 14:50:41

A kéményseprő jó arc, kiirja hogy kedden 10-kor jön. Oké, legyen szabadnap, úgyis el kéne már intézni eztazt. délután kettőig nem jö, a nap el van baszva, elrohasz a dolgodra, mire visszajössz ott a cetlike, hogy nem tudott bejutni.
Anyád.

gabors 2016.04.21. 16:26:22

@onlajnok: " Legjobb tudomásom szerint, ha engem felhív valaki, akkor az a valakinek kerül pénzbe, nem nekem." Nekem peldaul "air-time" van mindegy hogy en hivok vagy engem hivnak percekert fizetek....

En peldaul NEM adtam meg a sajat mobil szamomat a cegnel .... mikor eroskodtek hogy 24/7 elerheto kell hogy legyek ... mondtam nem gond adjatok a telefont ... adtak. Mikor egy masik pozicioba kerultem ahol mar nem kellett 24/7 akkor meg visszaadtam. De nyilvanvalova tettem hogy VALODI szukseghelyzeten kivul ne hivjanak. Egyszer ketszer elofordult akkor meg mondtam hogy bocs ilyennel ne hivj majd munkaidoben megbeszeljuk.

gabors 2016.04.21. 16:30:15

@Phil Necro: "Hilda se lehet egy mai csirke.
A konyv a 60-as evekben jelent meg. "

Nem lehet hogy a nagyszuloknel olvasta?? Az en szuleimnel is megvannak a korai 70-es evekbeli meskonyvek amiket aztan a hugom gyerekei is olvasgattal Babar az elefant meg ilyenek.... ezeket meg jobban is szerettek mint a maiakat...

McZozo 2016.04.21. 16:56:56

@Ádám: Itthont irt, nem otthont. TEhat az oviban volt :)

Ádám 2016.04.21. 17:54:15

@McZozo: Írtam, hogy necces! Szerintem az ember a munkahelyét NEM nevezi SEM itthon vaok, SEM otthon vaokként !!! NA??? Mindkettőt a lakhelyünkre értjük!!! Persze ennek semmi köze a kormosító "mesterhez".:)

Ádám 2016.04.21. 18:50:39

Azt meg miért rójátok a kormozó szemére, hogy nem lép be a saját telóját...?!

Most vót a hír adóban, hogy SE gyárfás tomi, SEM Hargitay ( ki a kiss lászló helyett lett szövetségi kap.) NEM VESZI FEL a telefonját! Pedig ők biztos, hogy cégeset IS használnak "gondolom" havi 5-8száz ezerért...NA, ők tudnak kormólni, igazán!:) A demcsák meg karmolni....

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.21. 19:16:49

A kéményseprő az élet császára

Ádám 2016.04.21. 19:34:14

@gabors: 1992-ben Münchenben voltam egy koncertjén. Egy nigger törpével kevesebb...:) Tramph nyírta ki...:):D

gabors 2016.04.21. 20:18:59

@Ádám: Inkabb Cruz-ra tippelnek neki nem tetszenek a "new york-i ertekek"

vagy valami plasztikai mutetet basztak el ??

Ádám 2016.04.21. 22:59:33

@gabors: lehet, hogy sok "növesztő" szert habzsolt be pl. viagrát.... aztán kiszállt a fejéből a vér s agyhalott lett. Az arany pisztoly mikrofonját rám hagyhatta volna. Avval volt egy plakátja, amit anno egy lánynak adtam.

Tehetséges ugandai buzi 2016.04.22. 08:23:39

@Ádám: Legalább adott pinát a lány a plakátért cserébe?

Megérte a biznic?

:-D

Phil Necro 2016.04.22. 09:21:11

@gabors:
Lehetne,de abbol kiindulva,hogy az utolso Hilda a 100 eve szuletett Gobbi volt, sztem o is 60 es a temeto kozott van feluton,mint a macska.

joska61 2016.04.22. 09:36:52

Valóban nem nagyon motiváltak, mivel a kurmányunk a rezsikamuzás égisze alatt az áraikat kb negyedére csökkentette, a kéményseprők háromnegyedét el kellett küldeni, a többieknek bért csökkenteni. A többség ezért lelépett magától, az új felvételesek meg olyanok amilyenek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.22. 16:19:33

@joska61: régebben is szartak mindenbe, mocskos köcsögök

dervish69 2016.04.24. 07:41:31

@sáros_tehén: Ez nagyon gáz, tekintettel arra, hogy pont olyan a cég profilja, amihez kell a céges telefon. Egy pizzafutárnál is van telefon.

joska61 2016.04.25. 10:30:51

@enpera: Többesszám? Szerinted mind? Nálunk 2-3 fószer járt, az mind normális volt.

RedWing 2016.04.25. 12:26:58

@horex: Akkor jobb lesz ha továbbképzik magukat (napelem/napkollektor/hőszivattyú/szélkerék terén), mert 2018-tól az állami tulajdonú, 2020-tól pedig minden épület esetén a szén-dioxid-kibocsátás drasztikus csökkentését célzó technológiát kell alkalmazni. Nem csak új építésnél, de felújításnál is...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.25. 15:22:41

@joska61: szerintem mind. Akárhol laktam mind csak a pénzt kérte, rá se nézett semmire.
Egy rohadt nagy szociális intézmény az egész, amit mi tartunk el.

joska61 2016.04.26. 10:03:06

@enpera: Te valami fekete lyuk lehetsz basszus, vonzod a barmot :-D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.26. 10:08:05

@joska61: igen, és az összes ismerősöm is :)

Ádám 2016.04.26. 17:39:22

@enpera: lehet, hogy a nejedet keresik...:)

joska61 2016.04.27. 09:30:33

@enpera: Ismerőseidet is te vonzod be :-D :-D :-D

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.04.28. 02:11:51

@Phil Necro: ez a könyv általában kétévente megjelenik. réges régen az állami móránál, majd hosszú szünet után a papirusz duola nevű kis kiadónál, és egy ideje megint a (már privatizált) móránál - több változatban is. vagyis lehet a szerző igen fiatal is akár.

12csab 2016.05.24. 13:22:35

A második értesítő 2 tanús. A kéményseprő egyedül jár...
Az utólag meghamisított értesítővel ,gondolom nincs gondja a Főkétüsznek..
Hamisított munkalappal én is találkoztam már. Amikor a Díjbeszedő számlázott, akkor kezdtem megpiszkálni a dolgot... mit ad isten, másnap hívott az ember, és bármikor ráért,csak legyen egy aláírt valós munkalapja.. szánalmas egy cég..
süti beállítások módosítása