Tékozló Homár

Kevés vagy sok kompenzációként egy 30%-os kupon?

2016.05.04. 12:34 | Homár Hilda | komment

sony01.jpg

Bár a levelezés Zoltán állításával ellentétben épp azt bizonyítja, hogy a Sony nem tojta le ügyfele panaszát, azért levélírónk álláspontja is méltányolható: szeretne egy évekig működő készüléket, és nem akar egy olyan terméket megvenni újra - még, ha 30%-kal olcsóbban is -, amivel nem volt elégedett? Igaza van? Nincs? Ön mit gondol?

Kedves Homár! 

Ajánlom figyelmetekbe a Sony Magyarországgal történt levelezésünket, melyből kiderül milyen magasról sz@rják telibe az ügyfeleiket.  Ez most csak egy kisrádió probléma, de telefonnal, és Hifivel is volt már hasonló problémám.  Ez lenne a híres japán Sony minőség (és balkáni garanciális probléma megoldása, magyar módra?) Érdemes lenne foglalkozni vele, hogy  1 éves garancia lejárat után 1 hónappal kihez, és hova fordulhatok panaszommal?  Bezzeg a sokol rádió esőbe, hóba, fagyba, többször leesve is elnyűhetetlen volt.  Soha többé Sonyt.

Üdvözlettel:

Zoltán

Tisztelt Sony!

2015. 03 05-én vásároltam az Euronics üzletében egy Sony ICF S22 típusú hordozható zsebrádiót idős édesanyám számára. A rádió a használatból adódó (és feltehetően tervezési hibából adódó) ki-és bekapcsolások miatt a garancia lejárta után 1 hónappal meghibásodott, a bekapcsológomb (ami egyben a hangerő gomb is) feltehetőleg elkopott, a rádió recseg, sistereg a hang hol elmegy, hol visszajön, tehát használhatatlan. Mivel a garanciám lejárt az Euronics nem foglalkozott velem, közölték hogy vigyem a márkaszervízbe, ahol kb 3000 ft-ért javítanák meg.

Több Sony terméket használok otthonomban, soha ilyen hiba még nem fordult elő. Felháborítónak tartom hogy garancia lejárta után 1 hónappal döglik be a nem túl olcsó termékük, és a javítás ára a termék kb 50%-ának az árába kerül.

Kérem tájékoztassanak kihez fordulhatok panaszomhoz, nem kívánom ennyi pénzért megjavíttatni, ki tudnák-e cserélni egy hasonló normálisabb készülékre?

Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük, hogy felvette velünk a kapcsolatot. Tájékoztatjuk, hogy ügye kivizsgálása megtörtént. A panaszkezelésről az alábbi válasz érkezett.

A Sony számára fontos az ügyfeleinek megelégedettsége. A készülékkel kapcsolatban felmerült kellemetlenségekért utólagos elnézését kérjük.  A SONY kárpótlásként egy 30%-os kupont ajánl fel Önnek, melyet kizárólag Sony Centerünkben történő vásárlás során érvényesíthet. Sony Centereinket és elérhetőségüket az alábbi hivatkozásban találja: https://www.sony.hu/dealerlocator/search

A kupon érvényessége a mai naptól (2016.04.15) számítva 90 nap, melyet az ICF-S22 termékkel azonos kategóriába tartozó, bármely rádió megvásárlásakor beválthat.  Kérjük, hogy 2016.04.22-ig jelezze ügyfélszolgálatunk felé, hogy az Önnek felkínált 30% kedvezményre jogosító utalványt elfogadja-e.  Várjuk válaszát és megértését előre is köszönjük.

Bármilyen más Sony termékkel kapcsolatos kérdésével a későbbiekben is forduljon hozzánk bizalommal. Esete a következő esetszámmal lett nálunk regisztrálva: xxxxxxx. Ha további információra lenne szüksége ez esettel kapcsolatosan, kérjük ne változtassa meg a címet a levélre való válaszoláskor, hogy ezáltal könnyebben kezelhessük azt.

Üdvözlettel,

Sony Europe Limited, Magyarországi Fióktelepe Ügyfélszolgálat

Tisztelt Sony!

Felháborítónak tartom panaszomhoz történő hozzáállásukat. Nem 30%-os kedvezménykupont szeretnék kapni, hanem, ha egy normál zsebrádió árához viszonyítottan dupla annyiba kerülő SONY zsebrádiót vásárol az ember, akkor úgy érzem joggal várhatom el a tartós, megbízható használatot, és a Sony minőséget. Felháborító, hogy az 1 év garancia lejárta után1 hónappal döglik be a rádiójuk. ( a másik Sony rádió legalább 3 évet kibírt, de ugyanez a hibája, de természetesen ott nem élnék a panaszommal, bár látványosan szar minőségűek a termékeik)

Nyilván nem fogok 30%-al olcsóbban egy ugyanilyen szar minőségű rádiót megvásárolni, ezentúl - pláne nem Sony termét!  Ilyen esetben Európai módon elvárható lenne, hogy ingyenesen kijavítják a hibát, mivel 1 hónapja járt le a garanciám.

Kérem közöljék a felettes szervük illetékességének elérhetőségét (Sony Europe-nál) vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megfelelő osztályának elérhetőségét további panaszbejelentés céljából. 

Nem a szaros 6.000 Ft a problémám, hanem a hozzáállásuk, és az elvek

Üdvözlettel:

Zoltán

Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük levelét. Sajnálattal veszük tudomásul, hogy az általunk felkínált lehetőség nem volt elfogadható az Ön számára. Az ügyet továbbítottuk a SONY Magyarország legmagasabb panaszkezelési osztálya felé, azonban ezen kivizsgálás után sem áll módunkban mást felkínálni, mint a már említett 30%-os kupont. Továbbá tájékoztatjuk, hogy mivel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság független a SONY Magyarországtól így ez esetben sajnos nem tudunk Önnek elérhetőséget biztosítani.

Kérem vegye figyelembe, hogy a SONY Magyarország illetve a SONY Europe ezen álláspontja hivatalosnak és véglégesnek minősül, illetve mivel a felkínált lehetősg elutasításra került, igy a reklamációt lezártnak tekintjük. Megértését köszönjük!

Bármilyen más Sony termékkel kapcsolatos kérdésével a későbbiekben is forduljon hozzánk bizalommal. Esete a következő esetszámmal lett nálunk regisztrálva: xxxxxxxx. Ha további információra lenne szüksége ez esettel kapcsolatosan, kérjük ne változtassa meg a címet a levélre való válaszoláskor, hogy ezáltal könnyebben kezelhessük azt.

Üdvözlettel,

Sony Europe Limited, Magyarországi Fióktelepe
Ügyfélszolgálat

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.04. 12:37:16

Az Euronicsban nem veszünk semmit, a Hit gyülekezete fedőcége, amin keresztül tisztára mossák a pénzüket. Khm. Mint az köztudott...

The Crazy One 2016.05.04. 12:38:51

és miután elolvastam o posztot: mit alkudozik garancia után?

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.04. 12:40:02

HELYREIGAZÍTÁS: Nem a Hitgyüli, hanem a szcientológusok fedőcége! Bocánat! Összekevertem a két agymosó szektát...

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 12:46:12

"a garancia lejárta után 1 hónappal meghibásodott"

Így jártál. A garancia lejár a garancia lejártával, utána már nem hapsz ingyenes javítást. Azért a kardodba ne dőlj!

"telefonnal, és Hifivel is volt már hasonló problémám" v.ö. "soha ilyen hiba még nem fordult elő."

Akkor most ki hazudik?

"magasról sz@rják telibe az ügyfeleiket" v.ö. "kárpótlásként egy 30%-os kupont ajánl fel"

Akkor most ki hazudik?

A szoni ügyfélkezelése példás. Akármilyen hülye az ügyfél, megtartják az udvarias stílust.

Megnéztem a zsebrádió árakat, a 6000 Ft nem kiugróan magas.

Phil Necro 2016.05.04. 12:46:58

Vegig se olvasom.
Lejart a gari,meltanyossagbol durva kedvezmenyt kap,es meg o ir panaszlevelet.
Ha a kozepen,vegen valtozik a sztori,szoljatok ....

Manyecska. 2016.05.04. 12:58:54

Szerintem legyen inkább tánc és zárjegy-csökkentés!

homar-fan 2016.05.04. 13:02:13

A Sony itt teljesen korrekt a poszt-toló meg prosztó, egyrészt a stílus miatt, másrészt mert a garancia azért 1 év, mert 1 év után nem javítják meg garanciába (csak pénzért). És biztosíthatom, ez japánban is így megy. Még a 30%-os kupont sem volt senki köteles a poszternek felajánlani, de a Sony megpróbálta. Van akinek semmi sem elég.

Vadászgörény 2016.05.04. 13:21:49

Ha lejárt a garancia már nem fogják ingyen megcsinálni, ez van. Ugyanakkor valóban fölháborító, hogy egy rádió egy évig bírja, de ez manapság sajnos nem Sony és termék függő.

Attila F 2016.05.04. 13:21:52

Korrekt volt a Sony. Semmit nem kellett volna adnia, de felajánlott 30% kedvezményt.
Egyébként a vásárló a pénzével szavaz: ha nem elégedett egy céggel, többet nem vásárol tőlük. Nem úgy, mint a poszter.

ROTFL Manó 2016.05.04. 13:25:58

@Manyecs: Régi álmom, hogy ha a kurvákat betennék a jövedéki termékek körébe, akkor jelentkeznék fináncnak és én nyálaznám meg a pinazárjegyet, amit felragasztanának rájuk.

Tudom, hogy ez kirángatná kis hazánkat az államadósságból, egyből lemenne 80 %-ról 17-re, de ingyen nem adok tanácsot Tállainak.

cmx85s 2016.05.04. 13:26:05

Nekünk elég sok Sony termék van otthon, hál'Istennek, mind megbízható, jól működő cucc. Ha nem jó a hangerőszabályzó, akkor is van olyan állás, amiben nem recseg, szól szépen. Na, arra állítsd be, oszt a villával gondoskodj a tápellátásról. Vagy fizesd ki a készülék árának a felét a szervízre, mert lejárt a gari.
Remélem, tudtam segíteni Zoltánnak.

Manyecska. 2016.05.04. 13:27:53

@ROTFL Manó: nagyon szép, majd a csimótáid megvalósíccsák egyszer!:D OFF

sáros_tehén 2016.05.04. 13:35:58

Kiskutya nem volt, terhes feleség nem volt, síró kisgyerek nem volt.. kénytelenek voltunk beérni egy idős anyukával. Már a poszterek sem a régi.

sáros_tehén 2016.05.04. 13:38:36

Zoltán... Ha veszel egy kenyeret.. amire rá van írva hogy keddig jó.. de csütörtökön már száraz... vissza mész a pékségbe is hogy süssenek neked újat, mert még nem etted meg teljesen a keddi kenyeret??

vizsla_barat 2016.05.04. 13:40:32

A nagyi rántott húsos kezével osszekoszolta a potit. Egy kis Kontakt tisztító és kesz

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.04. 13:40:58

Istenem, a régi szép idők! Az Árkádban szarás, sugárban hányás, a Bätz papupcs, a foschpunepa, a letépett hűtőajtó bebaszása a kirakatba.

Hogy mondta Poldi bácsi, a nyugdijjazott parkőr az Égig érő fű c. ifjúsági filmben?

Csak a gyep. A szép, zöld gyep. Az fog hiányozni...

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 13:51:52

@cmx85s: "Remélem, tudtam segíteni Zoltánnak."

Nem segítettél, hanem ártottál. Most már tuti meg lesz róla győződve, hogy hosszú vízzel írják a szervizt.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 13:55:07

@sáros_tehén: Neked semmisejó. Örűj vazze, hogy nem terhel vele, hogy rákos vagy nyomorék a kedves mama.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 13:57:19

Az már volt, hogy feltöltős akkuval kell táplálni, és kitámasztani teljes hangerőre 24/7? Haver szomszéd szipirtyója ezcsinája, sose romlik el a potmétere.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 13:59:51

@The Crazy One: "Kriszta tiszta gyagya, mert vizes, az agya..."

Vágd ki, végtelenícsd, és tedd be csengőhangnak.

www.youtube.com/watch?v=Z8zXDpWSMoc

kiskár 2016.05.04. 14:02:25

Szerintem a piacon 1E-ért is van zsebrádió, és ha 1 év múlva elromlana, akkor elhajítom.
Ott már 2-3E-ért szintézerest lehet kapni.

Irreálisan drága a 6E-ért... Ennyiért szerintem jogosan várható el a minőség!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.04. 14:04:16

"Érdemes lenne foglalkozni vele, hogy 1 éves garancia lejárat után 1 hónappal kihez, és hova fordulhatok panaszommal?"
leginkább hova, valamint _FEL_

"Bezzeg a sokol rádió esőbe, hóba, fagyba, többször leesve is elnyűhetetlen volt."
Akkor miért nem vettél sokol-t?

"Soha többé Sonyt."
ámen

mellesleg nem a sony intézi a garanciát, hanem szerződik valami céggel, és azok foglalkoznak (vagy sem) a problémákkal. Ha a garancia lejárt, akkor i.j., ezt hívják úgy, hogy fogyasztói társadalom.
Üdv a valóság sivatagában

ROTFL Manó 2016.05.04. 14:05:55

Vannak ilyen hülye rímek:

Rádiózni szokol?
Rádiód a Szokol!

Hogyha nem vagy ánusz, alaplapod: ASUS

É2I 2016.05.04. 14:14:26

"Az ügyet továbbítottuk a SONY Magyarország _legmagasabb_ panaszkezelési osztálya felé"

Lefordítom: Le vagy te szarva. Nem kell 30%-nyi kedvezmény? Menj a mamihoz potmétert tekergetni meg elpattant fúrószárat szarni. Osztjóvan.

Legalább van humorérzékük a zügyfeleseknek :). A szar is keserű? Akkor iktatjuk, aka irány a szemetes kosár vagy a shiftdelete kombó ilyen-olyan iktatási számmal betárazva a legmagasabb pócon lefűzve, aranyba keretezve; porfogásra.

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 14:17:27

@É2I: :))

Még írhatták volna, hogy a panaszt korábban kezelő munkatársaukat ügyfélelégedetlenség miatt kirúgták, poszter annyival is jobban érezné magát.

É2I 2016.05.04. 14:29:54

@atpijkamo112: Á, az osztályvezető harakirijéig meg sem álltak. Mára már maga Kazuo Hirai foglalkozik az üggyel és bekészítette a selyem kendőt a sepuku késsel Rachel Batchelor részére.

Honeyy 2016.05.04. 14:30:43

@vizsla_barat: pont ezt akartam írni! Amikor a miénk recsegett, fater szétszedte és utána jó volt.

Zoltán se egy életrevaló darab, bezzeg a szájkarate megy....a Sony pedig fain márka és jól kezelte a helyzetet. Ugyan a mi tévénk tropára ment és most megen javítani kell, dehát igazándiból 18 éve lejárt a garija....most akkor én is írjak és verjem magam, hogy a képcsöves tv-k között ez igenis drága volt?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.04. 14:31:03

@atpijkamo112: valamint a sony vezérigazgatósága harakirit követett el, mert az általuk gyártott készülék a garancia lejárta után 1 hónappal tönkrement.

tejfölbiztosítás 2016.05.04. 14:35:50

@Honeyy: mondjuk nagy marka magasabb szeriajat azert veszi az ember, hogy ne kelljen javitgatni, cserelgetni. Sangean kellett volna az oregasszonynak 50-ert, nem ilyen alap szar. Az alsokategoria Xonyban sem lesz premium.

Honeyy 2016.05.04. 14:50:14

@tejfölbiztosítás: hát ennek most utána kellett néznem... :-)

Nekem a Denon fülesem zsinórja keményedett meg két év után (konkrétan kihúzza a fülest a fülemből), de sztem ez simán belefér az IJ kategóriába. Mint ahogyan nálam egy 6 ropis zsebrádió is. Egy WD-40 még mindig olcsóbb, mint beadni vhová és 3-ért megjavíttatni. Akkor meg pláne, ha az ember szereti, ragaszkodik hozzá és nem akarja kihajítani.

Anyámnak ilyen órás rádiót vettem (talán 8 ropi volt), de ha elkezd recsegni, a pasim tutira szétszedi ahelyett, hogy elkezdenénk vele rohangálni. Ha mondjuk magától félbetörne a teteje, azon felhúznám magam, de amíg egyszerűen megoldható, nem mozdulok. Valahogyan nálunk mindig volt a családban affinitás az ilyen cuccokhoz (=szimpla lustaság).

Meg aztán ha egy év a gari, akkor egy év és kész. Méltányosságból segíteni akartak (nem lett vna kötelességük), de rajta nem lehetett, m elkezdte verni magát. Ennyi.

anarch 2016.05.04. 14:59:59

Jogilag nem kötelesek tenni semmit, negatív reklámnak viszont bejön.

Megj: festéshez vettünk egy occsó zsebrádiót, ez volt három éve. Gyermek azóta leette, többször leverte ablakpárkányról, egy gombját is elkeverte. Azóta is működik :). Kicsit meghajlott az antennája. Nem Sony :).

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.05.04. 15:00:57

Szerintem nagyon korrekt volt a Sony, a garancia lejart megis kompenzaltak.

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.04. 15:01:28

Ifjú koromban, amikor még csak márkabuzi voltam, én is MAJDNEM elcsábultam egyszer, kábé a kétezres évek elején, egy akkori áron 25 ropis Bang&Olufsen fülhallgatón. Futurisztikus kinézet, össze lehetett hajtogatni, kimagasló impedancia-értékkel bírt, stb. Egy aprócsaka gond volt csak vele, hogy túl kis betűkkel volt ráírva a márkanév, illetve akkor még kevesen ismerték a magyar rónán, tehát ha azzal próbáltam volna meg villantani a 17-es villamoson, a kutya se hederített volna rá.

De ha ráültem volna, ugyanúgy megtört volna és kontakthibás lett volna a zsinórja...

The Crazy One 2016.05.04. 15:05:16

@Tehetséges ugandai buzi: koss porta pro a megoldás. egy életre!

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.04. 15:08:21

Mondjuk ha az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumba járnék, akkor már csak poénból is AKG fülest hallgatnék...

tejfölbiztosítás 2016.05.04. 15:13:09

@Tehetséges ugandai buzi: ugandai hifi.:D
@Honeyy: hasonloan gondolom. ciki apro-csepro szarsagokkal rohangalni. akkor mar villanykorte becsavarasara is hivjuk ki a szervizt. kulonben nem jarhatsz-kelhetsz ugy az online terben, hogy mindekozben van pasid. ez szabalytalan.
megmondom mi van: tomegtermeles. sokminden elerheto, sok szar, igy az egysegnyi minoseg szetfolyt, szetterult a soktermiiikben, igy belathato, hogy 1-re kevesebb minoseg jut. namost. ugyanemiatt ami regen volt az atlag (igaz, azokra honapokig gyujtottek az emberek, jobbak is voltak, meg nem volt mellettuk jelen a filleres kategoria), szoval ami regen az atlag volt, azt most a premizm szegmensben talaljuk meg, tan meg fajlagosan dragabban is, mint regebben. csak a bovli mellett tunik soknak egy normalis ara, ha csak a normalis minosegu lenne a piacon akkor vagy megtudja venni valaki vagy nem es kesz. igy meg megy a rinya meg a tudatosfogyasztasnak nevezett elcseszettkedes.

valamit meg akartam, de mar kurvara elfelejtettem

cmx85s 2016.05.04. 15:22:11

@atpijkamo111: igazad van, ezt mindig elrontom! És nem mindíg

Manyecska. 2016.05.04. 15:25:14

@tejfölbiztosítás: valamit...valahogy nem csodálkozom már :DD az ékezeteket lenyelted??
mennyetek mosni esik a jég. Itt legalábbis. Ja ez egy másik poszt akkor OFF bocsánat

FDToth 2016.05.04. 15:35:23

1 ev a jotallas, de min. 2 a szavatossag, uh Sony bukta h lezarta az o reszerol az ugyet, hiszen a szavatossagi igenyeol jegyzokonyvet kell felvenni (akar elektonikusat) azt indokolni h miert nem javitjak szavatossagban. Aztan a poszter eldonti h bevizsgaltatja-e vagy sem. De a 30% vhol korrekt. El kell fogadni h manapsag az elektonikai cikekk tobbsege a jotalasi/szavatossagi ido vegeig tart. Hiaba az 5 meg 7 ev jotallas, tovabb nem mukszik. Regen eleg volt az 1 ev, de 12-15 evig mukodtek a dolgok.

Honeyy 2016.05.04. 15:40:15

@tejfölbiztosítás: igenis, értettem, pasi dobva, innentől viszont szagember kell a villanykörtéhez is, kéremszépen! :-)

Hát igen. Régebben évekig vártunk egy Ladára is, ellenben minden vasból volt benne, így max szétrohadni tudott, tönkremenni nem. Mondjuk nem is Kínában gyártották.

Majd szólj, ha eszedbe jutott!

The Crazy One 2016.05.04. 15:42:25

@FDToth: na várj, szavatosságban megfordul a helyzet, a hősünknek kéne kermiztetni és azt bizonyÍtani, hogy a hiba az eladás pillanatában jelen volt. Tudja ezt a poszter is, ezért írja a sirámban, hogy "... feltehetően tervezési hibából adódó..." de nagyon úgy tűnik, hogy zsákutca felé robog, hiszen lejjebb a fogyvéd elérhetőségét kéri, egyértelműen fenyegetési célzattal...

FDToth 2016.05.04. 15:46:08

@The Crazy One: nem irtam h nem a posztironak kell, azt irtam h majd eldonti a sony allasfoglalasa utan. Egyebkent el lehet kepzelni h a szabatossagi igenyrol a kereskedelmi vallakozasok hany szazaleka vesz fel jegyzokonyvet. 5% alatt...

Dezsike 2016.05.04. 15:46:09

Ha tényleg csak a bekapcsoló-hangerőszabályzó a baja, azt házilag egy műszaki zseni megforrasztja pikk-pakk. 200 Ft egy ilyen kapcsoló, a munkáért meg meghívod egy sörre (vagy csokira). Mivel lejárt a gari veszítenivaló nincsen, ha esetleg nem sikerül megcsinálni.

2016.05.04. 16:08:28

Három éve vettem egy Onyx e-book olvasót. A gép egy héttel az egy éves garancia lejárta után alaplap hibás lett. Szervíz a diagnózis mellé adott egy javítási ktsg kalkulációt is, ami akkor több volt, mint egy ilyen olvasó akkori ára. Mikor rákérdeztem, szerintük ez normális-e, nem lehetne-e, hogy mondjuk legalább felezzük a javítási költséget, ne adj Isten, féláron vehetek egy ilyen márkájú új olvasót náluk, közölték, hogy a gyártó nem enged mást, akár egy nappal a garancia lejárta után is így jártam.... Én megköszöntem szépen, és vettem egy Kindle-t (ami akkor már volt a családban, csak én ennek a megvásárlásánál szétokoskodtam a fejem, és direkt mást vettem, de ez más történet). A négy éves Kindle, meg az én két évesem is hiba nélkül működik azóta is. És ha kérdez valaki, milyen e-book olvasót vegyen, akkor óva intem az Onyxtól. Nem igazán tudom, megérte-e nekik az a pár tízezer forint, amit buktak volna egy féláras javítással vagy egy hasonló, új gép vásárlására szóló kuponnal. Én "csak" az Onyx árát buktam, de legalább azóta boldog vagyok a másik márkával.

Nick-son 2016.05.04. 16:13:36

Szerintem nem elhanyagolható tény, hogy 3.000 Ft -ból meg lehet javítani. Igaz pot métert lehet venni pár száz forintból, de méretben valószínűleg csak a gyári passzol, szerintem ez eleve egy jó dolog, hogy egyáltalán lehet pont olyat kapni. Lehet rászánnám a 3.000 Ft -ot, ha már a mama megszokta, szereti ezt a rádiót. Én mondjuk magam be is forrasztanám, de nyilván nem mindenki tudja megcsinálni.

Ez is csoda hogy ennyiből egyáltalán megcsinálják. Eleve a posztolóval foglalkozni kell legalább fél órát (és nem lesz sok öröm benne), még fél óra a javítás, pár száz forint az alkatrész, lejön az áfa, a járulékok. Marad vagy pár száz forint. Mégis mennyiért kellene megjavítani egy ilyet?

Másik dolog, attól még hogy valaki vett egy 6.000 Ft -os zsebrádiót nem lett valami übermensch. Szerintem ez a tény, meg hogy elromlott az a nyomorult rádió nem ok arra, hogy sz@rt dobáljon arra a szerencsétlen ügyintézőre aki kifogta őt. Akkor se ha éppen Európában találta letenni a gólya. "Sz@ar minőség", "sz@ros 6.000 Ft". Nem akarok nagy titkot elárulni, de aki erre a levélre válaszol egy ügyfélszolgálatos, se rálátása, se ráhatása nincs milyen rádiókat gyártson az anyacég. Teljesen fölösleges ordenáré stílusban irkálni. Amit tehetett megtette, én azt gondolom normálisan képviselte a munkáltatóját.

2016.05.04. 16:28:48

"Ez most csak egy kisrádió probléma, de telefonnal, és Hifivel is volt már hasonló problémám."

vs.

"Több Sony terméket használok otthonomban, soha ilyen hiba még nem fordult elő."

és paraszt is...

Terézágyú 2016.05.04. 16:38:51

"látványosan szar minőségűek a termékeik"
...
"Nyilván nem fogok 30%-al olcsóbban egy ugyanilyen szar minőségű rádiót megvásárolni"
...
"Nem a szaros 6.000 Ft a problémám"

Te pószter, túl sok szar jön ki a szádból. Nem a budiban kéne enned...

HUNited80 2016.05.04. 16:51:39

Három dolog:

1, Garancia 1 év (hivatalos nevén jótállás), szavatosság 2 év, tehát a szavatossági igényeddel még élhetsz (ha el is utasítják, legalább dolgoztatod a köcsögöket), igaz 6 hónap után neked van bizonyítási kötelezettséged

2, Mivel nem adták meg a fogyasztóvédelem és egyéb jogorvoslati lehetőség elérhetőségét (panaszával fordulhat blabla), önmagában is törvényt sértettek:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről VI. Fejezet A fogyasztói jogok érvényesítése
Panaszkezelés, ügyfélszolgálat 17/A. §51 A vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni rész, net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700155.TV

Én már csak ezért is bemószerolnám őket, fizessenek a férgek bírságocskát

3, A Sony már hála Istennek csak vegetál. Minőségi terméket évek óta nem képes felmutatni. Árujuk nincs, ami van az is gány. Lassan oda kerül, ahova minden cég, aki nem képes tartani az iramot. Minden cuccuk túlárazott szar, és ahogy itt fogalmazni szoktak, nem lehet sikeres ember, aki Sonyt vesz.

HUNited80 2016.05.04. 16:52:59

Nem véletlen, hogy már alig vannak hivatalos Sony centerek. Az egyik ex-sonycenter ügyfelem, szóval hallani ezt-azt.

enrico palazzo 2016.05.04. 16:55:40

A "ban, ben" kontra "ba-be" ügy mikor merült először a feledés homályáBAN?

HUNited80 2016.05.04. 16:57:47

Egyébként csak én érzem úgy, hogy a Homár Power igencsak kifogyóban van? Igencsak ritkulnak a jó postok, a panaszoltak többsége meg már válaszra sem méltatja az itt elégedetlenkedőt... Jó, a kommentelők törzsközönsége nagyobb beteg állat mint valaha, lassan már csak a posztolót szapulják ha igaza van ha nem (nekem meggyőződésem, hogy egy kínai 1000 forintos szar nem megy tönkre egy év alatt, akkor egy állítólag - lásd előző kommentem - jó márkának számító terméktől nyugodtan elvárható jópár éves élettartam). Szóval lassan már csak szivatni jön magát az egyszeri ember, aki tényleg fogyasztóvédelmi blognak gondolja ezt a helyet... Ahol kap tanácsot, és a nyilvánosság erejével megoldást remél...

Ahoj- 2016.05.04. 17:06:38

Teljesen igaza van a postolónak. Mostanában a Sony termékek minősége kritikán aluli. Családban 3 Sony telefon is megadta magát, egyik garanciális időn belül a másik kettő garancia lejárta után fél évvel. Tiszta hülyék a Sonynál hogy így elvesztik a bizalmukat a vásárlók felé, ezek után mi sem vettünk már több Sonyt. Ha jó nekik fillérbaszóskodni, mint nagyvonalúan kicserélni ezt a ránézésre 500 Ft anyagköltségű rádiót akkor ne csodálkozzanak ha átpártol az ember más márkára.

tejfölbiztosítás 2016.05.04. 17:11:58

@kiskár: bemutatnád nekem konkrét példával azt a szintézerest?
@Manyecs: nem, csak telóról nem erőltetem. 3x annyi time a beírás (az ellenőrzőbe)
@Honeyy: egyelőre csak az jutott, hogy elfelejtettem, szóval haladunk. Te jó engedelmes vagy, ez jóféle tulajdonság!

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.05.04. 19:44:18

Valaki említette, hogy 10 ezer forintnál olcsóbb cuccra nem jár 1 éves garancia. Ez rohadtul nincs így. Minimum 1 éves a garanciaidő akkor is, ha egy 4000 forintos elektromos fogkefét vesz az ember, és akkor is, ha egy 8000 forintos porszívót. Persze, nem kötelező, sufnicégeknél kapni 1-2 ezerrel forinttal olcsóbban használtat is, garancia nélkül. Komoly elektronikai szaküzlet azonban nem szerződik beszállítóval garancia nélkül.
Az már más kérdés, hogy a Sokol rádiók és a Rakéta porszívók ideje lejárt, még Oroszországban is. Már nem egy emberöltőre tervezik a gépeket, hanem max. 5 évre, kis szerencsével tovább is kitart.
Éppen ezért szerintem teljesen felesleges ún. "márkás" terméket venni olyanból, amit a kínain a negyedéért megkap az ember. Jó eséllyel ugyanaddig fognak működni problémák nélkül.

ikke i drift 2016.05.04. 19:46:29

a hasonló bekapcsolós-hangerőszabályzós rádiópotméterek 99%-a kb. 50 intenzív végállás-végállás tekerés után már nem serceg, mert a rézérintkezőkön szépen lassan megképződött oxidréteg lecsiszolódik róla.

ikke i drift 2016.05.04. 19:49:07

@Ahoj-: a sony már a '90-es években durván megindult ezen a lejtőn, nem tudom, hogy ma hogy állnak, nekem ebben az évezredben még nem volt tőlük semmim.

prakp 2016.05.04. 20:09:34

Azért a "felhasználási körülményeket" se hagyjuk ki... Sokolhoz szokott mammer, fillérbaszó unokával... Ez így vadkanosan rázós.

Poszter: elmész a picsába, fórumozz egy kicsit, aztán vegyél a mammernek egy asztalit, bazd meg. Jah, és 6 ropiért ez legyen a legnagyobb örömöd. Pfejjj (Amúgy senki nincs a környezetedben, aki felhomályosítana, hogy tiszta szar a segged? 2016, b+)

tlantos 2016.05.04. 20:26:18

A szavatossag 2 év.
Magyarul szavatossági igényt kellene benyújtani, nem jotallasit.

Jazo 2016.05.04. 20:43:08

Sajnos hozzá kell szokni, hogy szinte kivétel nélkül csökken a márkás termékek minősége. Ez nem csak Sony jellemző. Ez még a kifejezetten prémium márkákat is elérte. Ott is csak az árcédula nagy, a minőség semmivel sem jobb. Persze ettől még lehet hogy 10 Sony vásárlóból 9 évekig elégedett lesz (ami persze nem vigasztalja a tizediket)
Én épp mosógépet kerestem és próbáltam rengeteg tanács, saját tapasztalat és fórumozás során leszűrni, hogy melyiket érdemes megvenni. Nem a funkció, vagy az ár volt az elsődleges, hanem, hogy melyik bírja sokáig. Ott is vannak márkás és még márkásabb gépek, de a legjobb tanács az volt, hogy "vedd meg azt, amelyikre a leghosszabb garanciát adják" A másik "aranyigazság", hogy gyakran jobban jársz a legolcsóbb noname termékkel, mert arra is ugyanannyi a garancia és ha el is romlik utána még mindig olcsóbban jössz ki. Például egy kisrádió pont az a kategória, amiből nem szabad márkásat venni.

Matteo79 2016.05.04. 20:54:33

Posztolo egy barom, de legalabbis nem ebben a vilagban èl. A sony teljesen korrekt volt a panaszkodò gusztustalan hangvètelènek ellenère.

zuhanorepulesss 2016.05.04. 21:31:39

6000ért a Dankó rádió bármelyik szereplője elmegy és zenél a mamának egy hónapot. S azt a fellépőt kézmozdulattal is lehet halkítani, hangosítani, ha mégis prézlis lenne a tenyere.

Carradine a gardróbszekrényben 2016.05.04. 21:36:32

Kedves Zoltán!

Most kaptam fizetést, úgyhogy ha Hilda elküldi az elérhetőséged, veszek a jó édesanyádnak egy új Sony kisrádiót, hogy rohadnál meg papírzsákban!

Most, hogy ezt lerendeztük, Hilda élesítheti a következő postot. Ugorgyunk!

(Illetve egyúttal szeretném kérni, hogy állapítsunk meg valami normális értékhatárt, mondjuk tíz ropi magasságában. Az azalatti reklamációs összegről szóló panaszlevelet a jövőben ne is add közre, hanem forwardold egyenesen nekem. Majd englandboy kolléga és én rendezzük mellényzsebből. Csipp-csupp ügyeket olvasni se kedvünk, se időnk.)

polly graph 2016.05.04. 22:29:10

Zoltán nem látta a Villanykörte összeesküvést? Inkább azt nézzék meg anyukával rádiózgatás helyett. :)

bendeguz75 2016.05.05. 08:54:11

@FDToth: Nincs ra szavatossag, mert nem haladja meg a 10 ezer forintos ertekhatart, igy csak a jotallasi kotelezettseg volt a sony reszerol, mint ahogy azt az FB-s hozzaszolok szepen leirtak.

Ez a radio amugy velemnyem szerint nem otthoni tartos hasznalatra van tervezve, igy nem csodalkozom azzon -igaz, nem derul ki az irasbol, mire hasznalta a kedves mama- ha egy ev alatt tonkrement a mindennapi birizgalastol.

bendeguz75 2016.05.05. 08:57:35

@tlantos: 10 ezer Ft ertekhatar alatt nincs szavatossagi kotelezetsege az eladonak, kizarolag a jotallasi (koznyelvben garancia) ami kotelezo volt reszukrol. A sony a 30% felajanlasaval tulteljesitette torvenyi kotelezettseget.

bendeguz75 2016.05.05. 09:03:39

@bendeguz75: De lehet jotallasi sincs.... ennek utananezek.

FDToth 2016.05.05. 09:05:33

@bendeguz75: kellékszavatosság: "...tartós használatra rendelt dolog esetében, illetve fogyasztói szerződéseknél három év. E határidőkön túl azonban már az igények nem érvényesíthetők."
keversz vmit. A sony 1 évet ad, de a rádiókra is 3 év szavatosság van, csak ezt kb a fogyasztók és kereskedők 2-3%-a tudja ;)

joska61 2016.05.05. 10:39:34

Én igazán jól szórakoztam Zoltánon. Tényleg. Ilyenek naponta járnak be hozzám a boltba, azokon is jól szoktam szórakozni. :-)

bendeguz75 2016.05.05. 10:53:32

@FDToth: Szerintem az eleg regi torveny. mert a 2013-as jogszabaly szerint
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

valamint: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
2. § (1)2 A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A kotelezo jotallas ala eso termekeket pedig a rendelet melleklete tartalmazza:
mellekletben: 16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett,

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2016.05.05. 11:27:43

szerintem meg örüljön, hogy a gari időn túl foglalkoztak a problémájával.... ez a sony részéről egy szivesség!

FDToth 2016.05.05. 11:31:25

@bendeguz75: megint figyelmetlen vagy, ha tovább olvasod az elsőt, akkor: "Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el."

a 151/2003 az jótállás, az meg egy év, most szavatosságról beszélek.

FDToth 2016.05.05. 11:37:32

@bendeguz75: de akkor:

"Alaphelyzetben a kötelező jótállás ideje egy év, a fogyasztói szerződés alapján járó szavatossági idő két év. Tekintettel arra, hogy mindkettő a vásárlás, illetve az üzembe helyezés időpontjával kezdődik, a jótállás lejárta után még egy év szavatossági idő marad. A ptk. 308/A § (1) bekezdése szerint azonban, ha a jogosult igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, különösen akkor, amennyiben a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje tartós használatra rendelt cikkeknél a teljesítés időpontjától számított három év. Ezért szoktuk praktikusan azt mondani, hogy a jótállási idő lejártát követően még két év szavatosság is jár a termékre."

Remélem így világos! ;) OFE

Sandor Akarki 2016.05.05. 22:21:36

Rajzold le stl-be és kinyomtatom neked az alkatrészt. :)

Exa owner 2016.05.06. 17:06:47

Ezt a phaszt. Egy kis kontakt spray megoldja, és megint hasít a mamának egy évig a szerkezet.
süti beállítások módosítása