Tékozló Homár

Minek a menetrend, ha nem aszerint közlekednek a buszok?

2016.05.18. 15:35 | homar herold | 96 komment

enykk.jpg

Közhely, de az embernek minden esetben eszébe jut, amikor tömegközlekedési járatra várakozik feleslegesen, hogy ha ilyen szolgáltatást nyújtana egy mobilszolgáltató, vagy cipészmester, akkor nemhogy felkopott volna az álla, de hozzávágták volna már a cégért, mint Mekk mesterhez minden epizód végén. 

Az olvasói levél szerint úgy tűnik, az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ is az utasok szívatásának szenteli tevékenységét.

 

Tisztelt enykk!

Hivatalos panasszal fordulok önökhöz! Mégpedig Győr 5-ös járat,Szent Imre út- József Attila utcai megállóhelynél tapasztalt 15-20 perces rendszeres késések miatt.

Jelenleg Tatabányáról ingázom Győrbe. Napi 5 óra az ingázás időtartama,amit önök megnyújtanak számomra 6-7 órára is,azzal hogy nem képesek menetrendet tartani. Rendszeresen itt szállok fel a járatukra,melynek 16:14,17:14-kor van az indulási ideje. Ez a két járat rendszeresen késik minimum 20 percet. Így a 13 perces menetidővel számolva nem érem el a 16:39,17:39-kor induló vonatot  hazafelé. Ez nekem plusz 1 óra naponta.

A 6-os járat ami a Jereváni út felé megy nekem sajnos hosszú menetidővel rendelkezik, így az számomra nem mindig jó.

A fent említett időpontokban a 6-os járat jól jár,de az 5-ös nem.

Kérdezném én,hogy mégis mi alapján tervezik önök a menetrendet? Miért nem tudják tartani az indulási időpontokat amelyek az interaktív honlapjukon is fent van? Ha ennyi gond lenne az autóbuszokkal miért nincs mentesítőjárat? 3 megálló a kismegyerről induló busznak az a hely, ahol fel szoktam szállni, 0 forgalomnál is késik ennyit a busz.Miért?

Ezért fizeti az ember az összvonalas bérletet?

Válaszukat előre is köszönöm!

Jelen levelemet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak,és a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak is továbbítom.

Tisztelettel: Szadlis Károly

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádám 2016.05.18. 15:38:53

A másik blog címe látható, DE mégsem jelenik meg! Pedig ahhoz hozzá brekegtem volna!

EZ NEM ÉRDEKEL!!!

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 15:42:31

Hilda beélesítette már a holnapi "Mikortól él a szerződés, a telefonos megredeléstől, vagy az aláírástól?" posztot. Lehet előre gondolkodni a vicces benyögéseken.

A hosszúnevű közlekedési posztot meg államosítani kell, majd átnevezni "Nemzeti"-re, és minden megoldódik.

sáros_tehén 2016.05.18. 15:45:46

@atpijkamo96: Legalább tudjuk, hogy holnap is lesz poszt.

Praetorian 2016.05.18. 16:00:01

@atpijkamo96: Ez már az államosított verzió. Amíg Kisalföld Volán volt, nem volt ilyen mértékű gond.

Praetorian 2016.05.18. 16:02:25

Tavaly telepítették a Győrbike közbicikliket. Én tuti azokat használnám a busz helyett ilyen jó időben. Van dokkoló Szabadhegyen is, és az állomásnál is. Várna a tököm a tetves buszra.

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.18. 16:05:54

Őőő, izé, Győrben nincs odaírva záradéknak a menetrend aljára apró betűvel az a mindent vivő kifogás, hogy "A menetrend csak tájékoztató jellegű, a közúti forgalom nagymértékben befolyásolhatja." ?

Reactor 2016.05.18. 16:11:20

A válasz egyszerű: ha NEM lenne menetrend, honnan tudná az utas,hogy éppen késik az adott busz?
Akadémikus kérdés, nemde? Az idő mindenesetre fontos tényező az univerzumban...legalábbis addig, amíg a legutolsó anyagi részecske is el nem bomlik.

The Crazy One 2016.05.18. 16:12:32

őőő, a google maps szerint gyalog 19 perc. a faszér jársz busszal az állomásra?

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 16:14:36

@Tehetséges ugandai buzi: :))

... beleértve a rendkívül zavaró nulla közúti forgalmat is.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 16:15:47

@Reactor: "ha NEM lenne menetrend, honnan tudná az utas,hogy éppen késik az adott busz?"

Engedelmeddel pontosítanék. A busz mindig késik, de menetrend híján nem tudnánk, hogy mennyit.

Reactor 2016.05.18. 16:25:46

@atpijkamo96: Igen, így gondoltam :) köszi! Akkor mégiscsak jó valamire a menetrend...úgy értem, végülis így is lehet használni :D

gabors 2016.05.18. 16:26:07

@Dávid András: hol vagy ????

Répázó 2016.05.18. 16:27:33

@gabors: Jövök mindjárt, csak most értem haza. Kicsit kifújom magam. :-D

Dezsike 2016.05.18. 16:27:41

A Volánbusz is álandóan késik Pest megyében azért, mert a sofőröknek az indulás előtt 2 perccel jut eszükbe rágyújtani (gyakran az állomás területén, ahol amúgy tilos). Ráadásul menetrend szerint 0 percem van elérni a vonatot az állomáson (szerencsére MÁV lévén mindig késik legalább 2 percet, de néha 10et is, így ha a Volán nem késik az esetek többségében el tudom érni, de kiszámíthatatlan).

gabors 2016.05.18. 16:28:07

"Ezért fizeti az ember az összvonalas bérletet?"

1. vegyel inkabb kocsit es akkor nem kell szarakodnod busszal meg vonattal

2. napi 5 ora ingazas azert tenyleg szar ugy ha ehhez csak 8 orat hozzadunk az mar 13 ora ... remelem meg fiztenek :-) (akkor viszont miert nem lepett eletbe 1.

gabors 2016.05.18. 16:29:50

@atpijkamo96: "A hosszúnevű közlekedési posztot meg államosítani kell, majd átnevezni "Nemzeti"-re, és minden megoldódik. "

eppen ezt akartam en is mondi allamositanit a gecibe es hozzacsapni a NER-hez (ettol nem lesz jobb csak nemzetileg fogjak szivatni) ... remelem ez nem serto !!!

Répázó 2016.05.18. 16:38:25

Óriási szerencse, hogy buszsofőr vagyok. Elmondom nálunk hogy megy, hátha segít.
Ha tíz percen túl késik a járat a célállomáson, azt jelenteni kell és ha sokat jelentjük, akkor pár hónap után korrekciót hajtanak végre, ha van kedvük, a kedves menetrend szerkesztők. Köztes megállókban, sorry de ez van. A szabály az, hogy korábban nem indulhatunk, de késni lehet. Csatlakozás senkit nem érdekel, csak akkor, ha a menetrend garantálja, azaz fel van tüntetve, hogy a másik busszal csatlakozik. Ez esetben viszont annak a másiknak ki van adva, hogy be kell várnia a csatlakozó járatot. Vonathoz meg egyéb járművekhez, repülőhöz semmi közünk. Szerintem otthon is kb ez lehet, de lehet hogy egy hazai pályás jobb lenne itt, aki elmondja, mi hogy megy. Amúgy sajnálom a posztert, mert ez rohadt idegesítő lehet. Őszintén megmondom, engem is szokott frusztrálni, mert rettentő érzékeny vagyok a pontosságra, ezért sokat stresszelek, ezért elgondolkodtam, talán nem ez a megfelelő munka számomra. Lassan váltani kellene! Elmehetnék mondjuk órásnak.

Leone_510 2016.05.18. 16:38:26

erről a régi vicc jut eszembe , hogy:

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren is túl, az üveghegyen is túl, ott ahol a madár se jár, ott ahol a kurta farkú malac túr, ott lakott egy király. Egy reggel felébredt, kinézett a palota ablakán és elgondolkozott:
- Hű, de kurva messze lakom!

Leone_510 2016.05.18. 16:42:23

erről a régi vicc jut eszembe, hogy:

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren is túl, az üveghegyen is túl, ott ahol a madár se jár, ott ahol a kurta farkú malac túr, ott lakott egy király. Egy reggel felébredt, kinézett a palota ablakán és elgondolkozott:
- Hű, de kurva messze lakom!

Terézágyú 2016.05.18. 16:44:48

@Leone_510:

Aztat a viccet ismered, hogy
Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren is túl, az üveghegyen is túl, ott ahol a madár se jár, ott ahol a kurta farkú malac túr, ott lakott egy király. Egy reggel felébredt, kinézett a palota ablakán és elgondolkozott:
- Hű, de kurva messze lakom!

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 16:55:34

@Dávid András: "korábban nem indulhatunk, de késni lehet."

:)) Tulképp ez mindent megmagyaráz. Így jó a menetrend, ahogy van.

Egy messze-messzi országban, ahol az emberek komolyan veszik a dolgokat, felszálltam egy buszra. Tekergett kényelmesen mindenhova a szerencsétlen, megállt, ment egy kicsit, megint megálló..., már marhára untam, nem sokat haladtunk. Aztán egyszercsak teljesen megállt. Nyilvánvaló volt, hogy ez még messze nem a végállomás. Az utasok sztoikus nyugalommal ültek. 5 perc után érdeklődtem, azt mondták, túl gyorsan ment a busz, be kell várni a menetrendet. Túl gyorsan? Ennél lassabbat el se tudok képzelni. Aztán mentünk tovább, és szerencsésen megérkeztünk.

Londonban meg vártuk a skócia vonatot, egész éjszaka jött, de nem hogy nem késett, de 10 perccel előbb ért be a menetrendhez képest.

Ezek a tapasztalatok a magyar állandó késéhez szokott embernek kultúrális sokkal értek fel.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 16:57:08

@Terézágyú: Geczi vagy. Nem hülye @Leone_510: , csak a blogmoci megtréfálta, mint mindannyiunkat már oly sokszor.

2016.05.18. 17:05:38

Hogy minek a menetrend ? Két okból kell.

1. Hogy valakik lemásolják a 10 évvel ezelőtti , akkor újnak tartott menetrendet és ezért ma pénzt kapnak érte, nem is keveset. Sőt még premizálják is őket .

2. Ha nem tudnád, akkor a volán és a máv menetrendek azért vannak, hogy az utazók tudják mihez viszonyitani hogy mennyit késnek a buszok és a vonatok, az eredeti időponthoz képest.. Igaz a vezetőket ez nem érdekli, mert a zsozsó az jön, a többi az nem számit.

Japánban, már nem volna sem MÁV, sem VOLÁN vezető, mert mindnek főbe kellett volna lőnie magát, mert ami itt van, az nem közlekedési rend . Ezt csak annak csúfolják.

The Crazy One 2016.05.18. 17:06:01

@Dávid András: akarod mondani a diszpécser nem látja benn, hogy hol vannak az autóbuszok és a késést jelenteni kell, mint a kommunizmusban?

Répázó 2016.05.18. 17:10:37

@The Crazy One: Dehogy látja. A garázsban dolgozik két műszakvezető, kisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy a késéseket figyeljék. Ha nagy a gáz, félreállok és felhívom őket, hogy valamit esetleg alkossanak. De általában le van ejtve az egész. Bukom a szünetem nagy részét, az utasok anyáznak, aztán ennyi. Néha csak nevetek. Vicc az egész. Ezért mondom, nem minden jobb és szebb külföldön. Ráadásul az egyik legnagyobb cégnél húzom az igát.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 17:11:22

@jános515: Igzad vanm csak a pontosság kedvéért, Japánban harakirit kell elkövetniük. Egy függőleges és egy vízszintes kardvágással a saját belület kiontaniuk. A főbelövés az ilyen késésekért nem elég.

gabors 2016.05.18. 17:12:17

@Dávid András: csak itteni tapasztalat a helyi/kulvarosi vasut (lasd meg hev) szabalyzata alapjan 6 percen beluli erkezes meg nem keses .... a vicc az hogy van olyan vonal ahol kb 40 km-re van a vegallomas ... talan leghosszab meg ugy 150 km ... ezen kivul van 10-12 helyen "csatlakozas" ahol a 6 percen belul jovoket bevarjak

ja es minden negyedevben megjelentetik hogy melyik vonal hogyan teljesitett (persze a 6 percen belul meg 100% a teljesites)

gabors 2016.05.18. 17:14:31

@Dávid András: "Ráadásul az egyik legnagyobb cégnél húzom az igát. " allamositani a gecibe es hozza csapni a NER-hez (kulfoldi belfoldi mit szamit nix ugri bugri !!!!)

Terézágyú 2016.05.18. 17:16:25

@atpijkamo96:
igazad van....
Én ma mindent elrontok :((((

Répázó 2016.05.18. 17:23:34

@gabors: Épp azt tartják itt nagy vívmánynak, hogy eladták privát cégeknek a személyszállítást. Hát bizonyos fokig jó, mert verseny van és ez állandó javulást hozna (éppen veszítünk itt el most vonalakat). Viszont nem jó nekünk melósoknak, mert kifacsarnak a profitért mint a citromot. Persze a kereset magasabb mint odahaza, és ugye több marad a hó végén, tehát nem panaszkodom. Na de nincs itt olyan mint a volános barátoméknál, hogy a sofőr órákat alszik a buszon. 5 perces fordulók a végállomáson, 12 órás műszak, 10 óra vezetési idő, 5 és fél óra egy huzamban szünet nélkül stb.. EU-s szabályok? Az meg mi? :-D

schlumbergerna 2016.05.18. 17:29:09

@Praetorian: a szabadhegyi közbicikli-dokkoló a Jereván ABC-nél van, ami kissé messze van a Kokastól.
És igen, Szabadhegy már falunak számít a Volánnál, botrányos a busz.

2016.05.18. 17:36:40

@Dávid András:
A korábban nem mehettek az köztes megállókra is igaz? Azért kérdezem, mert anno rendszeresen jártam a Kisalföld Volán és a Balaton Volán járataival Veszprém és Győr között, és ha Füredről érkezett, akkor Veszprémben a Sportnál, tehát városba befelé még a buszpu előtti megállóban szinte mindig 10 perc sietéssel érkezett (jó, volt hogy csak 5).

2016.05.18. 17:45:11

@Dávid András:
Ja, bocs, látom nem itthon dolgozol.

Leone_510 2016.05.18. 18:14:27

@Terézágyú: nem mondd el kérlek még 1x :)

Leone_510 2016.05.18. 18:15:24

@Terézágyú: nem mondd el kérlek még 1x :)

ROTFL Manó 2016.05.18. 18:28:19

@atpijkamo96: Japppánról felhozott példádról eszembe jutott a Hősök c. sorozat bevezető pilot-epizódja. Két ferdeszemű álldogál a metrómegállóban, várják a szerelvényt és közben beszélgetnek.
- Tudod, mi történt tegnap, Nakamura?
- Nem! Mi?
- Képzeld, a metró késett 17 másodpercet!
A másik csávó elsápad.
- Nem mondod!

gabors 2016.05.18. 18:47:26

@Dávid András: en eppen ironaban elek es onnan irtam de a NER az akkor is a megoldasok csimborasszoja :-)

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 18:52:43

@Leone_510: :)) Ne bántsd, kérlek, már visszaszívta.

igazságos1.. 2016.05.18. 19:44:54

Napi 5 oras út?

Ennyire megéri az ejrós kereset? Ráb@ssza a fél életét az útra, család meg persze nuku.

igazságos1.. 2016.05.18. 19:47:55

A poszternek is hitele van, arra a mellyeimet teszem fel.

gabors 2016.05.18. 20:26:58

@igazságos1..: szerintem a poszter azt oda-vissza 5 ora-nak erti, nem pedig az ut ... vagyis 2.5 ora munkaba menet ... nem keves az tutti de nem egy kiriviona sok...

pl ha eppen rossz ido vagy barmi mast miatt a kozlekedes beall, en sem erek haza 2 oran belul pedig en autozok ... nincs menetrend ..

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.18. 20:46:36

@gabors: Én meg bosszankodok, mert 10 percből 7-et a köcsög lámpák miatt állok munkába menet. Egyszer kipróbáltam, ha 20-50 közötti tempóban megyek, beszopom a lámpákat. 90-nél már zöldhullámom van. Nyerek ugyan 5 percet, de a gyalogosok nem számítanak rám ilyen tempóban, így kénytelen vagyok normálisan jönni-menni és láma módjára bámulni a pirospöttyöst.

igazságos1.. 2016.05.18. 20:52:11

@gabors: te mennyé már aludni napi 5 óra b+

Felfogod az mennyi idő????

- otthonról és családtól elvéve

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 20:52:57

@gabors: "2.5 ora munkaba menet ... nem keves az tutti de nem egy kiriviona sok..."

Huh. Én 30 perc fölött költöznék.

igazságos1.. 2016.05.18. 20:53:20

hogy tudtam hogy beszól valamelyik értetlen minnyá

:D

majd 3 óra oda vissza b+ naponta!!! húvazze ennyire még én se szaladgálnék ejróért

igazságos1.. 2016.05.18. 20:54:43

@atpijkamo96: mivel hitele van sokba kerülne a szállás Győr fele, meg a másik országban, az szóba se kerülhet, a vonat óccsó, busz óccsó ingázni kell

azta rohadt életbe hogy itt tartunk 3 órás utat is bevállalnak hát most ledöbbentem teljesen

aszitten én fanatikus vagyok de ez már a csóróság szintjét is űbereli

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 20:55:36

@igazságos1..: És ha valaki végig tudja szundikálni?

igazságos1.. 2016.05.18. 20:57:24

Kocsi nincs, drága fenntartani, albérlet szóba se jöhet, ingázás marad csak, ő a kenyérkereső nyilván eltart még jó pár embert magán kívül is, netán a többi családtag nem dolgozik (nej)

köpni-nyelni nem tudok, húwazze napi 5 órás út ami 6-7 órás is néha

fel se fogjátok miket plakátolnak már ki oszt azt hiszik lehet menőzni hogy ő osztrákoknál haknizik

há nem tudom megérné e, esetleg felköltözne Pestre, oszt lenne köztisztviselő (jó tudom nem lehet mindenki az) oszt maradna 100 ezre havonta

Nagyon szar élete lehet a poszternak, sajnálom is kicsit. Hát még a családnak ha van.

igazságos1.. 2016.05.18. 20:59:24

@atpijkamo96: ennyire hülye még én se vagyok nekem elég Budapest is 1,5 órás néha 2 órás út vonattal hosszabb

aszittem ezzel én viszem a prímet de mondom, besokkoltam hogy le mernek ilyet írni

most vagy poénkodnak vagy én nem is tudom mit akar még úgy az élettől a poszter ennél már az is jobb ha egyedül döglesz meg otthon, gyerek család nélkül de nincs hiteled és csak magadra költöd a kevéske segíjkét

igazságos1.. 2016.05.18. 21:01:03

Most komolyan áruljátok már el hogy ez a poszt csak egy vicc ugye?

igazságos1.. 2016.05.18. 21:02:07

Komolyan mondom elmegyek Balassagyarmatról dolgozni Pozsonyba minden nap.

igazságos1.. 2016.05.18. 21:03:35

Csak napi 6 óra alvás és 4-5 óra a családdal otthon. 24 óra, -5 óra, esetleg néha 6-7 alvás jó 6-7 óra minnyá -12 óra.

Aztán munka túlóra vagy miaf...

igazságos1.. 2016.05.18. 21:13:35

Na jóvan, nekem elég ennyi is mára. Azé mindennek van határa. Amúgy a busz meg szokta várni a vonatot is, néhány helyen, ezért esetenként késni szokott, néhol többen vannak, néhol kevesebben. Ezért pár helyen odaszólnak hogy várjanak pár percet a buszra, ha vannak rajta csatlakozók. Nem jelentgetik mert minek, megoldják egymás közt napi kontakt van arról is mikor várható ellenőr és hol járkálnak épp, ha kell szóban egymás mellett dumálnak a két buszból

Evvan poszter valahol galiba van, de azt nem tudják kijavítani mert a vonatot be kell várni általában ez szokott gondot okozni (vagy valahol a sorompóra kell várni)

Nem tudom sajnáljalak-e, de nem cserélnék veled az biztos, aszittem szar életem van, de ez, még sok pénzért se vállalnám, hogy a családnak jobb legyen.

Szerintem főbelőném magam 3 hónap után az biztos, általában eddig bírják az ingázást.

Más kérdés, ha hetente 1-1 alkalommal kell ezt csinálni vagy két hétig otthon maradsz 1 hónapba de akkor is kitolás ez már a saját magad önszívatása.

igazságos1.. 2016.05.18. 21:15:36

Ez egy lassú öngyilkosság tipikus esete, oszt észre sem veszi. A családja meg majd jól megszívja ha van, vagy valakin csattan általában az ostor egy idő után.

@The Crazy One: mek, az utazás ingyé van tudod :) vénszivarhoz se mentem odamenni, pedig ő jött ki elém

gabors 2016.05.18. 21:17:34

@atpijkamo96: AHA persze koltozni de hova ????

Mondjuk ha BP belvarosaban dolgozol hogyan koltozol 30 percen belulre ??? ugy hogy meg is tudd fizetni (nem sajat labon allo Orban Rahel vagyok)

na mindegy

gabors 2016.05.18. 21:30:49

@igazságos1..: "
Felfogod az mennyi idő????

- otthonról és családtól elvéve "

felfogom persze, irtam is hogy nem keves es tapasztalatbol is tudom ...

bar csak kb 2 honapig tartott mikor renovaltak a hazat .. koltozni kellett (ati csak szolok hogy lakhatasi koltseg is szamit).... szoval elfogadhatot ket honapra amit ki is tudtunk fizetni (a bank nem fuggesztette fel a reszleteket) csak 70 merfoldre (128 km) a munkahelyemtol talaltunk (persze voltak parameterek hogy van kutya meg macska is stb)

oda es ugyanennyi vissza az ut, atlag 3 ora !!! autoval..... evekig nem csinalnam (ja es nem ejuro-ban fizettek) ...

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 21:30:54

@gabors: Innen Pest, 13. kerület 5 percre van. Na jó, mikor legutóbb 5 perc alatt voltam a Nyugatinál, rokon fiú, aki tudott vezetni, nagyon kapaszkodott. De 10 percen belül kényelmesen. Csúcsforgalomban se több mint 15, tudom az egérutakat. Oda is, vissza is. De akkor sem szeretek csúcsforgalomban vezetni.

10 percen belül vagyok a Victor Hugo utcában, de utána 15 perc a parkolóhely keresés este 9-kor, utána még 5 perc gyalog.

Fél órán belül Soroksár, Csömöri út, csak a nagyon borzasztó külső kerületek nincsenek meg. Budakeszi, Normafa 10 perc. Vörösvári út kevesebb.

Persze taxival mindig több. nagyon ráérnek, szabályosak, minden.

gabors 2016.05.18. 21:47:42

@atpijkamo96: most kb pont Vac es Orszaghaz a tavolsag hasonloan 60-70 gyorsforgalmi ut de utanna varos utcak meg atkell menni egy hidon vagyis mintha az uj miniszterelnoksegen dolgoznek.

GPS szerint (es sajat tapasztalat ha nem csucsforgalomban megyk) 45-50 perc de sajnos mindenki kb ugyanabban a munkaidoben dolgozik es ami itt olyan 9:00-17:00 (plusz/minusz egy ora) igy atlagos napon gond nelkul 1 ora 20-30 perc ....

mielott mondanad tomegkozlekdes ... avval is pont annyi volt par evig csinaltam de mivel kocsi amugy is MUSZALY igy olcsobb es rugalmassabb (szarok a menetrendekre) csak nekem kell vezetni (es miota (kb 5 eve) az itteni heven is betiltottak az alkoholt mar sorozni sem lehet hazafele)

gabors 2016.05.18. 21:49:12

@gabors: : "....tavolsag hasonloan 60-70% gyorsforgalmi ut de utanna varos utcak" igy akartam irni a tavolsag kb 40 km

gabors 2016.05.18. 22:57:17

@atpijkamo96: " Meghalnék. " dehogy .... vagy legalabbis nem a vezetestol :-) lasd valodi nevvel iro buszsofor posztolot .... :-)

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.18. 23:11:39

@atpijkamo96: Tempomat, automata váltó, de akkor is tartani kell a kormányt.

Pláne, ha 40 kilométer másfél óra, az ilyen indulok, megállok ismétlődve a végtelenségig.

Sandor Akarki 2016.05.18. 23:17:26

Tatabányáról Győrbe? WTF?

gabors 2016.05.18. 23:40:52

@atpijkamo96: "Tempomat, automata váltó, de akkor is tartani kell a kormányt."

Temopmat ugyan van de soha nem hasznalom 3 ev alatt talan 2x volt bekapcsolva a forgalom tulsagosan dinamikus meg az autoutakon is ...

valto a szo technikai ertelmeben nincs az en automban bar valoban van egy kutyu ami automatikusan szabalyozza motor es az ut kozotti energia aramlast.... (amugy mindig szerttem kezivaltos kocsit vezetni itt csak akkor ha berelek egyett)

Amugy a max sebesseg ahol en jarok ott autouton 80km/h varoshataro belul meg 40km/h es buntetnek is (allamon belul max is 65mph de a kozelben nincs ilyen ut)

"Pláne, ha 40 kilométer másfél óra, az ilyen indulok, megállok ismétlődve a végtelenségig. "

Egyszer megszamolom a stop tablakat es lampakat haztol hazig ... van beloluk boven az teny... es ezenkivul is vannak nyilvan alkalmak mikor meg kell allni csucsforgalomban ...

Meg lehet szokni ...egyszeruen benne van a napi rutinban.

Reactor 2016.05.18. 23:55:19

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Ez így igaz :) Reggel, mikor fölkelek és kidörgölöm a cicakakát a szemeimből, gyakran gondolok arra, milyen jó lenne egy kvázi fénysebességgel mozgó űrhajón ébredni...ott lustálkodhatok akár fél napig is, a Földön alig telik el 5 másodperc ezalatt. Vagy akár ebédelni egy jót...

Ahogy többen írták, a napi 3-5 óra vezetés biza igen monoton, unalmas, és hát őszintén, nem is lep meg, ha ilyenkor alszik el a volánnál az ember. Úgy vagyok vele, hogy igazából ez is egy létforma. A buszvezetőké, a fuvarosoké, a kamionosoké, nyilván olyan emberek vállalják be, akik mondjuk agglegények, vagy éppen a pénzt tartják fontosabbnak a családalapításnál, esetleg imádnak világot látni. Én személy szerint ezt egyáltalán nem tartom lehetetlennek. Ebben az esetben a napi 3-5-10-12 óra vezetést már megszokták, sőt, ha valaki jópár esztendőt "leszógál" egy ilyen helyen, meg lehet figyelni, hogy az lesz számára a szokatlan, amikor egy helyben kell maradnia valahol. És övék a könnyebbik rész, transzatlanti flight pilótájának lenni még nagyobb megterhelést jelent, igaz, ott van robotpilóta, de akkor is...

Dikusz 2016.05.19. 00:01:21

@Dávid András: kicsit lemaradtam ebben a posztban. A kint élő ismerős mondta, hogy nincs okunk panaszkodni az itthoni közlekedésre (meg az egészségügyre) az ottanihoz viszonyítva.
Biztos igazat ír a posztoló, mi is jártunk már úgy, hogy a busz azért nem kanyarodott be abba a megállóba ahol várakoztunk (télen), mert úgysem szokott abban a megállóban felszállni senki. + 8 km-t kellet volna gyalogolni, de a szállásadónk értünk jött.
Azért többnyire pontosan közlekednek, de hiba (mint mindenhol) itt is előfordul. Ha egy faluban buszra szeretnénk szállni, sokszor nem a menetrendet nézzük, hanem a kocsmába megyünk érdeklődni. Sokkal pontosabb:)

Sandor Akarki 2016.05.19. 00:02:30

@atpijkamo96: Egyszer úgy egy éve ültem a 69-es villamoson. Gyerekkoromban sokat jártam vele. Azóta sikerült úgy átalakítani, hogy a Nagy Lajos Király útjánál a kereszteződésben két megálló van 50 méterre egymástól. Megáll. Bekapja a piros lámpát. Utána átmegy. És megáll. 50 méter, 5 perc. VAZZ! Ki az a dilettáns hülye forgalomszervező aki ezt kitalálta?

Sandor Akarki 2016.05.19. 00:06:02

Amúgy, Veresegyház-Stadionok buszok: 30-35 éves retek, lepukkant romok német és francia belső feliratokkal. Biztos lomizták őket valahonnan. Az egyiknek az első lökhárítója törött (3-4 busz van felváltva). Vascsavarokkal megcsavarozták, műszaki vizsgán tuti nem menne át. A légkondik beömlőinek a helyéről pedig lóg a fekete kosz. És hányás szaga van. Érzem benne a németet aki 30 éve még ezzel utazott. Honnan szerezték ezeket a bontószökevényeket vajon?

Dikusz 2016.05.19. 00:08:17

@gabors: ha itthon rossz idő van, és befúttaja zutat a hóóó (Kazal László - Borkóstolás), akkor valami nagytudású pár évvel ezelőtt azt mondta, hogy üljünk át másik kocsiba.

sáros_tehén 2016.05.19. 06:19:22

@atpijkamo96: "Hilda beélesítette" Nem hilda.. homár herold...

macihagyma 2016.05.19. 06:52:02

Ha elől csak felszállni lehetne, már az is jelentős késéscsökkenéssel járna. Ki is van írva elég sok járaton, de az agyhalott utazóközönség (főleg a szépkorúak) basznak rá.

Ádám 2016.05.19. 06:59:55

@Leone_510: te dadogsz? vagy miért küldöd el kétszer a benyögéseidet? vagy helga fizet a hszeidért?

The Crazy One 2016.05.19. 07:27:47

@macihagyma: dijazom, ha nem vagyok egyedül a gondolataimmal...

Ádám 2016.05.19. 07:40:59

@macihagyma: Mert a szép korúak még tudnak .aszni ! bennük még van anyag....:)

Dikusz 2016.05.19. 08:33:40

Helló fiatalok. Úgy látom a ma reggeli hozzászólásokban az idősebb korosztályról van szó. Való igaz, azok a megátalkodott "nyuggerek" még itt is csak gondnak vannak. Azt azért értékelem, hogy nem csak vénasszonyokra van értve. Azt azért megkérdezném, hogy tömött buszon hogy oldható meg az, hogy a középen levő ajtóhoz sasszézzon fiatal-öreg.

Ami engem zavar felszállásilag buszon/villamoson, ha valaki felszáll az első ajtón, jobb esetben lecövekel ott, de később csodálkozik azon, hogy lökdösik. Vagy felszáll elöl- vagy hátul, és végigrohan a villamoson ha kell, ha nem és ott áll meg.

Az öregségben egyetlen jó dolog van, hogy hirtelenjében rengeteg új ismerőse lesz az embernek (nem ismer meg senkit). A szépkorú kifejezés pedig szerintem hülyeség.

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.19. 08:50:29

@Dikusz: Igen, ezt a "szépkorú" szót már a nagyfater 98 éves nővére is kifogásolta, miközben épp az Orbán Vikortól és Agyarország kormányától kapott születésnapi üdvözlőlapot tépte szét apró fecnire. (Azon szerepelt ez a kifejezés.)

joska61 2016.05.19. 09:00:29

Biztos, hogy rosszul van ott szervezve valami, de a kérdés vélhetően nem az, hogy mikor indul a végállomásáról az említett busz, hanem az, hogy az előző köréből mikor ér oda.

Terézágyú 2016.05.19. 10:20:17

Napi négy óra ingázás elviselhető, ha
- a munkahely állja a bérletet
- a vonaton tud az ember aludni vagy dolgozni/játszani a leptopján... (és nem akkor, amikor otthon van, tehát az otthoni idő tényleg a családé)

Ádám 2016.05.19. 11:40:30

@Terézágyú: Majd 10 évig dolgoztam 1.2 km-re a lakhelyemtől. Most 4. éve 6 km-re. MEG KELL VÁLOGATNI, hogy ne az utazás vigye el a nyolc óra pihenés felét....HA lehet!:)

Wainwright Központi Zöldségpiac 2016.05.19. 11:41:10

@The Crazy One: Laktam pár évet Győrbe, ezért megnéztem én is azt a 19 percet... nekem 44 perc jött ki. A Győrszabadhegyi vasútállomás nem ér! :)

Dikusz 2016.05.19. 11:42:59

@Tehetséges ugandai buzi: pedig nem is ő találta ki, hanem Ibolyka (ha jól tudom).

Ádám 2016.05.19. 11:49:24

@Dikusz: Melyik Ibolyka? A Tóthné Ibolyka? :)

Dikusz 2016.05.19. 11:50:21

@Terézágyú: aludni elég kényelmetlen lehet a laptopon. :)
Egyébként Budapesten belül is van olyan, hogy ha nem is négy órát, de simán három óra is elmegy az embernek utazással. Nekem is napi két órám ment el az utazással, pedig biztos vagyok benne, hogy Budapest közlekedésileg legjobban ellátottjai között van a kerület (XXII.) központi része.

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.19. 12:00:34

@Dikusz: A szegény asszonyt rohdatul nem hatja meg, hogy ki találta ki. Épp elég baj volt neki, hogy a tortán lángszóróval kellett begyújtani a gyertyaerdőt, ami keményen emlékeztette a korára, fájtak a visszerei, meg az izületei, merthogy éppen front volt, olyan öreg, hogy már a szar is járókerettel jön ki belőle, szerencsére szellemileg tökéletesen ép, mint ahogy az a beszélgetésből kiderült, amit az önkormányzat két szerencsétlenjével folytatott, akik kihozták neki a műbőrbe kötött emléklapot. Olyan folyékonyan küldte el őket a jó kurva anyjukba, hogy még én is elismerően bólogattam! Ez már igen! Egy arra járó kocsis elpirult, amikor véletlenül meghallotta. Arra tért ki a tiszteletre méltó matróna a megfelelő ízes körítéssel, hogy az önkormányzat lehúzta a ház homlokzatának felújítását, a liftfelújást, a tűzfal szigetelését, a lukas tető befoltozását, a repedt központi szennyvízcső cseréjét, kábé semmire se adtak pénzt, mindent a háznak kellett kigazdálkodni és hitelt felvenni, de emléklapra fussa! Arra tudnak tartani az önkormányzatnál két idiótát, akiknek főállásban az a dolguk, hogy emléklapokat hordjanak ki szolgálati kocsival.

Hm. De azt hiszem, kissé elkanyarodtunk a tárgytól, mint Svejk.

Terézágyú 2016.05.19. 12:01:35

@Dikusz:
Háááát.... ha valaki Nagytétényben lakik és Káposztásmegyeren dolgozik...

Én laktam a Nagytétényi úton és mindennap mentem be a Belvárosba... :)

Nyilván az a különbség, hogy Budapesten azért sűrűn járnak a buszok - sűrűbben, mint vidéken a vonat vagy a távolsági busz...

Terézágyú 2016.05.19. 12:04:10

@Tehetséges ugandai buzi:
"De azt hiszem, kissé elkanyarodtunk a tárgytól, mint Svejk. "

Svejk azt mondaná: "addig jó nekünk, amíg ez a derék kormányunk van. Igaz, nekem papírom van róla, hogy..."

Dikusz 2016.05.19. 17:43:25

@Ádám: nem, a CD-s. Úgy emlékszem ő találta kis a csodálatos szépkorú kifejezést.

A Tóthné Ibolyka első férje a Végh Béla volt.:)

Dikusz 2016.05.19. 17:51:08

@Tehetséges ugandai buzi: nem baj, majd visszakanyarodunk a Kisalföld Volán 5-ös járatával.
Még szerencse, hogy nem a mini-szterelnök ment ki hozzá. Annak vajon mit mondott volna? De ezt a mostani véleményét is szívesen meghallgatnám. Nem vettétek föl? Majd a 100. születésnapján a polgármester megy ki hozzá.

Ádám 2016.05.19. 17:54:06

@Dikusz: Most látom, hogy hazaértél a moszkváról...:) s válaszoltál, DE VESS a disznók elé ennyiből, én akkor sem tudom, hogy ki ez az ibolya. Nem fontos. Örülök, hogy írtál. Jó jóba lenni "azzal" ki egy megbeszélt randin majd szemrebbenés nélkül becsapna...:)))

Dikusz 2016.05.19. 17:59:41

@Terézágyú: akkor naponta legalább három órát utaztál összesen oda-vissza. Én a Városházánál lakom, innen kb. egy óra alatt értem be a belvárosi Sas utcába.

Bombaló 2016.05.20. 13:37:11

@gabors: A vonatok pontosságát mindenhol ugyanúgy mérik. Az UIC döntvénye alapján a vonat menetrend szerint közlekedett akkor, ha 0 perc vagy negatív késése van, illetve a vonat pontos, ha a végállomási késése nem haladja meg az 5 percet.

A posztoló kicsit bőkezűen számolja az utazási időt. Ugyanis menetrend szerint a Tatabánya-Győr között a menetidő személyvonatok esetén 57 ill. 61 perc, IC-k esetén 40 perc, RailJet esetén 34 perc. Igaz az utóbbira +450 Ft a tarifa. De ha lekési a délutáni első vonatát rá 17 perce indul egy RJ vonat, ami 9 perccel előbb teszi le Tatabányán, mint az eredeti érkezése lett volna.
No de, akkor az 5 óra út, hogy jön ki? Oda-vissza: a vonat 2 óra, a győri helyi járat 26 perc, tehát ez eddig 2,5. Aztán Győrben átszállás vonatról buszra/buszról vonatra 0,25 óra. Ez még mindig csak 2,75. Tehát elmondhatjuk, hogy Tatabányán a lakhelytől az állomásig, illetve a Győrben a buszmegállótól a munkahelyig legalább egy óra az út. Ugye? De közben nem ér vásárolni meg nézelődni. :)
süti beállítások módosítása