Tékozló Homár

Óvatosan a Vodafone Európa Napijegyével!

2016.05.19. 14:49 | Homár Hilda | komment

vodafone_text_011808587147_640x360.jpg

Igazán cseles a Vodafone, ha ez az Európa Napijegy nevű szolgáltatása tényleg így működik, márpedig eléggé úgy tűnik, hogy így.  Szóval, aki külföldre megy, az nagyon gondolja át, hogy mit szeretne, mert napi egy sms-sel egy hét alatt 8000 forintba fog kerülni a buli - még, ha az arról is szólt naponta, hogy kösz, ma sem kérem.

A roaming és a Vodafone, avagy egy szolgáltatás, amit csak önmagán keresztül lehet lemondani

Április végén Krakkóba mentünk osztálykirándulni, márpedig ha az ember külföldre utazik, óhatatlanul is találkozik  "Üdvözlünk ...ban a ... hálózatán!" jellegű SMS-ekkel a határ(ok) környékén. Most sem volt ez másképp, Szlovákiába érve jött is az SMS, amiben a Vodafone tájékoztatott, hogy külföldön vagyok, az aktív roaming tarifám pedig az Európa Napijegy, amely napidíja 990 Ft/nap, és jujjdejó, mert ezzel használhatom a hazai internetem és egységeim.

Na de mi is az az Európa Napijegy? Először is érdemes megemlíteni, hogy ez egy ALAPÉRTELMEZETT szolgáltatás, vagyis sosem kéred, egyszerűen a szerződéskötéskor aktiválják (persze ez nem mentség, mert a szerződésen rajta van, meg minden, pusztán a miheztartás végett). A lényege az, hogy amint használod (hívásindítás/fogadás, SMS/MMS küldés, adatforgalom) külföldi hálózaton a telefonod, rögtön levonják az árát (990 Ft), és onnantól kezdve éjfélig hazai áron csinálhatsz mindent. Ez nyilván megéri annak, aki külföldről szeretné elszavalni a János vitézt, de az én szerény kommunikációs ambícióimnak ("Épségben megérkeztünk.", "Boldog anyák napját!") nem éppen előnyös, hiszen a 2 SMS ára max. 46 Ft lenne a 990 Ft-tal szemben. 

Szóval ott tartottam, hogy Szlovákiába átérve megkaptam az SMS-t erről, amiben benne volt, hogy ha nem szeretném ezt az Európa Napijegyet, akkor küldjem az "XEUNAPI" kódot a 1270-re. A fenti gondolatmenet okán így is tettem, mire válaszul jött is az SMS, hogy az Európa Napijegyet az előfizetésemen kikapcsolták. Megmenekültem! - gondoltam, és teljes lelki nyugalommal küldtem el a fent idézett SMS-eket. (Lengyelországba érve az SMS már részletesen tartalmazta, hogy mire mekkora felár jár, sőt, kaptam még egy SMS-t, hogy aktiváljam az Európa Napijegyet, mert az milyen jó!)

Aztán a minap valamiért megnéztem az Online Ügyfélszolgálatom, és mit látok? "Havidíjon felüli költések: 1027". Itt kezdett gyanús lenni a dolog, hogy valami mégsem úgy történt, ahogy én azt kimatekoztam, és mivel sehol sem vontam gyököt, hogy elfelejtsek valami kikötést, vagy bejöjjön egy hamis gyök, ötletem sem volt, mi állhat a dolog mögött: pontosabban volt, egyszerűen azt gondoltam, mégiscsak levonták azt a 990-et - na de akkor mi az a 37 Ft? Nem, úgy tűnt, ennek semmi értelme.

Mit tehet ilyenkor az ember, hát írtam is a Vodafone-nak egy szívhez szóló panaszt, hogy kezitcsókolom, ugyan már hogyan van ez. A pünkösdi hétvége szombatján írtam, ehhez képest már ma, kedden, hívott egy feltűnően vodafone-os szám, ám mivel épp órám volt, nem tudtam felvenni. Nem szegtem ezzel kedvüket, mert válaszoltak egy szép emailben. Ebben az emailben pedig elmagyarázzák, hogy:

Amennyiben az SMS-üzenetet (XEUNAPI - szerk.) külföldi hálózatra feljelentkezve küldte el, az Európa Napijegy szolgáltatás bruttó 990 forint napidíját számláztuk.

Igen, ez azt jelenti, hogy ha le akarok mondani egy szolgáltatást, azzal aktiválom a szolgáltatást magát. Ez logikailag éppenséggel talán még meg is érthető, ugyanakkor azt gondolom, tisztességesnek semmiféleképpen sem nevezhető, hiszen ezt valahogy elfelejtették beleírni az SMS-be, amiben mindent elmeséltek (pláne, hogy a 1270 itthon még díjmentes is).

Szóval van egy alapértelmezetten aktív szolgáltatás, és onnantól kezdve, hogy átlépted a határt, beszorultál ennek a csapdájába, és vagy bedobod a telefonod a Visztulába, vagy perkálsz egy ezrest nekik, csak úgy. Azért ők is érzik, hogy ez így annyira talán mégsem korrekt, így a következő bekezdésben:

Egyedi elbírálás alapján szeretnénk felajánlani egyszeri nettó 800 forint (bruttó 1.016 forint) kompenzációt (...), amely fedezi az Európa Napijegy szolgáltatás díját.

És persze most gondolhatja magában bárki, hogy mit ugrálok itt, örüljek a fejemnek, még nyertem is 26 forintot, de én valahogy mégsem érzem így. Szerintem ennek a 990 Ft-nak a kiszámlázása egyáltalán nem korrekt, és mivel szó nélkül felajánlották ezt, valószínűleg ők is így látják. Akkor meg miért kell az embernek panaszt írnia ahhoz, hogy ne próbáljanak meg ráverni egy tisztességtelen díjat?

Tanulság: ha nagyobb számlát kapsz, mint amire számítasz, ne fizesd be!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2016.05.19. 14:55:50

"Akkor meg miért kell az embernek panaszt írnia ahhoz, hogy ne próbáljanak meg ráverni egy tisztességtelen díjat?"

Ha 100-ból 10 nem ír panaszt bár beljebb vannak.

Digitális Dzsihád 2016.05.19. 14:58:38

Érdekes, én westel hálózaton ismerem a *104# és a *105# kódot, amit még itthon bepötyögök. Roaming bekapcs, kikapcs. Feltételezem, kéne valami vasonló kódnak lennie a Vodkánál is.

The Crazy One 2016.05.19. 15:01:28

én osztálykirándulásra nem is vittem mobiltelefont. Kotongumit vittem, meg vermutot.

cmx85s 2016.05.19. 15:02:52

Nem Európa Napijegyet kell használni, hanem EUHAZAIt, oszt kézcsókom!
Az előfizetőknek korlátlanul hazai árakon fut, kártyásoknak sajna csak 60 perc havonta az ingyenes hívásfogadás, amióta az EU ócsította a roamingot. Április 29. előtt még a kártyásoknak is korlátlan volt.

Dezsike 2016.05.19. 15:19:44

T-nél egy hónapja úgy megy az EU roaming, hogy hazai perc/SMS díj + 19 Ft. Ezek szerint a Voda még mindig a régimódi megoldást használja. Ezzel viszont megszűnt az a kiskapu, hogy egyes olcsóbb (főleg kártyás) díjcsomagokban olcsóbb volt a szlovák hálózatra átcsatlakozva SMS-t küldeni mint a hazai hálózatról. Már csak az irreálisan magas nemzetközi hívás díjakkal kéne kezdeni valamit.

Rejtélyes 2016.05.19. 15:37:22

@Digitális Dzsihád: Ezzel csak letiltod a roamingot = se hivni, se fogadni nem tudsz. Ugyanaz, mint a airplane mode. Poszter viszont akart kuldeni/fogadni SMS-t, ergo ez kiesik.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.19. 15:47:01

Az EU-n belül a roaming ingyenes. Láttam a tévében, igaz kell legyen. Ugyanitt Emag hírdetés is volt, megyek vadászni...

Roltii 2016.05.19. 16:11:59

tényleg ilyen az európa napijegy...napi 1 sms egy 2 hetes nyaraláson: ~14e. A hülyének is megéri, nemhogy a Vodanak.
ui: de igazából mind1, cég fizeti:)

gabors 2016.05.19. 16:17:44

mi van ma antidiszkrimincacios nap a minden mobil szolgaltato egy foslada neven?

a tobb se maradjon mar ki !!! biztos van a tarban meg

Százholdasközöny 2016.05.19. 16:43:16

Hmmm tényleg a szolgáltató a hibás mert külföldi hálózatról küld sms-t a kedves felhasználó? Roaminghoz kapcsolódó szolgáltatást HAZAI hálózatról illik lemondani mert ha már csatlakozik KÜLFÖLDI hálózatra az már ROAMING használat..... A posztoló üljön le, egyes.

amindenes.blog.hu 2016.05.19. 17:51:15

Amíg ez a Fluor Sanyi..Tibi vagy kicsoda szopja a faszukat, addig sajnos elég sokan használják.

Attila F 2016.05.19. 18:14:48

@Százholdasközöny: A Vodafone mondta neki, hogy lemondhatja a szolgáltatást. Mindezt akkor mondta neki, amikor roamingolt. Ezután kiszámlázta a szolgáltatást. Ergo, ha igénybe veszi, ha nem, ugyanúgy fizet.
Mi lenne, ha te ülnél le azzal az egyessel?

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.19. 19:12:35

@Attila F: "@Százholdasközöny: A Vodafone mondta neki, hogy lemondhatja a szolgáltatást."

Stimmt. Le is mondta. Utána már nem is számlázták. Senki nem kérte, hogy roamingrtól mondja le.

De nem értem a hisztit, a tetejébe a voda jófej volt még többet is jóváírtak neki.

Hülye volt, a szolgáltató extra kedveskedett neki, ez meg hisztizik. Hülye a köbön.

Attila F 2016.05.19. 19:50:11

@atpijkamo96: Ja, nyilván vissza kellett volna utaznia Magyarországra, hogy lemondja.

Mindegy, a lényeg, hogy a törzsgárda mindig végtelenül bölcs, tájékozott és karakán, míg a posztolók ab ovo hülyék, amíg be nem bizonyítják az ellenkezőjét.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.19. 20:07:35

@Attila F: "vissza kellett volna utaznia Magyarországra, hogy lemondja."

Mondok sokkal egyszerűbbet. Ki se kellett volna utaznia a lemondáshoz, azt utazás előtt otthon kényelmesen megteheti.

"a törzsgárda mindig végtelenül bölcs"

Megtisztelsz. Mindenesetre aki mégse bizonyul olyan bölcsnek, és csinál egy hülyeséget, akkor azt elkönyveli magának, nem pedig nyílt színen hülyét csinál magából.

"a posztolók ab ovo hülyék"

Inkább a tapasztalat szerint hülyék. Hilda ilyet szeret kiválogatni. Ez a pitsa is a saját hülyesége után megkapta a jóváírásást, mégis pitsog.

Persze, ha a poszter az elmúlt húsz évet egy félreeső völgyben lévő lapos kő alatt töltötte egy szatyorban, akkor nem tudhatott a roamingról.

Attila F 2016.05.19. 20:42:59

@atpijkamo96: Az olyan géniuszok, mint te, nyilván emlékeznek - az akár évekkel korábban kötött - előfizetésük automatikusan aktivált szolgáltatásaira, és utazás előtt kitúrják az internetről a leiratkozó kódot, majd elküldik azt.
Ha mégsem emlékeznének, akkor, immár külföldön, amikor a szolgáltatójuktól kapnak egy sms-t, hogy leiratkozhatnak a szolgáltatásról, akkor élnek a gyanúperrel, hogy a leiratkozás valójában aktiválást jelent, ezért visszafordulnak Magyarországra, hogy ott iratkozhassanak le. Akkor is ezt csinálják, ha épp Kuala Lumpurba mentek repülővel.
És nem, ennél semmivel nem lenne egyszerűbb, ha a szolgáltató úgy állítaná be a rendszerét, hogy a leiratkozó sms ne aktiválja a szolgáltatást.

Egyébként csodálkozom, hogy még ne írtad meg, hány fillérért telefonálsz percenként, hiszen telkó poszt volt.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.19. 20:57:20

@Attila F: Nem tom miért kell neked többször is ugyanazt elismételnem, de mégegyszer utoljára megteszem.

Az első dolgom, hogy a hülye üzenetrögzítőt kikapcsolom, a hívás azonosítást beállítom, és az esetleges többi felesleges szolgáltatást is deaktiválom. Nem kell emlékezni rá többet.

Ha külföldre megyek, és izgat a költség, akkor megtekintem, milyen lehetőségeim vannak, mit kell aktiválnom-deaktiválnom hozzá.

Ha hülye ignoráns voltam, és mindezt nem tettem meg, és meglepetésként ér, hogy roamingolok, és minden forint számít, és a szolgáltató még külön figyelmeztet is a költségekre és választásokra, akkor beállítom külföldről, és elkönyvelem magamnak a saját hülyeségem tanulópénzét.

Az elkerülte valószínűleg a figyelmedet, hogy a szolgáltató nem tud ELŐRE belföldön szólni, hogy a poszter külföldre FOG MENNI.

És ha mégis a szolgáltatónak panaszkodom, és az bőségesen kárpótol a saját hülyeségemért, akkor nem fogok varnyogni a szolgáltató ELLEN egy fórumban, hanem mindenhol hozsannázom.

"csodálkozom, hogy még ne írtad meg, hány fillérért telefonálsz percenként,"

Többi poszt kommentjéből kimazsolázhatod, ha nagyon kell.

Attila F 2016.05.19. 21:02:57

@atpijkamo96: Én aztán nem kértem, hogy ismételd el, sőt megkérnélek, hogy többet ne tedd.

Semmin nem csodálkozom egyébként, hiszen te még Edének is képes voltál igazat adni.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.19. 21:29:53

@Attila F: "még Edének is képes voltál igazat adni."

:))

Talán erre gondolsz?
ezfontos.com/fontos.htm#c2977567

Akkor nálad nagy bajok vannak a szövegértéssel. Ha két fasz vitatkozik, és rámutatok hogy az egyik fasz fasz, attól a másik fasz nem lesz nemfasz. ÉrtEDE?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.19. 21:35:31

@Attila F: És bár nyomokban egyetértek veled, de azért gondos ember elolvassa az aláírt papírt, továbbá első telefonja az önkiszolgáló menübe irányul, avagy gondos ember első lépése a netes szolgáltatásbeállító oldal felkeresése.
Inkább azon induljunk el, hogy erkölcsös dolog-e leszaromságból, vagy nettó eszetlenségből adódóan megfejni az ügyfelet?

Ádám 2016.05.19. 21:38:05

DÜBÖRÖG a homár !!!

apa kezdődik ! szotyit, popkornt, üdítőt tessék....

Áááá nem! :) LÉPEM!

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.19. 22:14:23

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Te miben látod az ügyfél megfejését? Igénybevett egy költséges szolgáltatást. Sőt, mikor panaszkodott, több pénzt kapott vissza.

Phil Necro 2016.05.20. 06:10:54

"Ez logikailag éppenséggel talán még meg is érthető, ugyanakkor azt gondolom, tisztességesnek semmiféleképpen sem nevezhető,"

Ez milyen kulturaltan irja le a "megbasszak a kurva anyjukat" kifejezest :D

Phil Necro 2016.05.20. 06:23:56

@Attila F:
Tenyleg vannak ilyen emberek.
Ok azok,akik bemennek a boltba,es egy ketperces vasarlast 1.5 ora alatt tudnak le.
Termeszetesen a vasarlas elott 1 even at heti tobb alkalommal bejarnak,a vasarolt termek leglenyegtelenebb parameterre is tobbszor rakerdeznek.
Nyilvan ezt tobb boltban parhuzamosan,mert nehogy az a szemetlada elado rasozza tizezert azt a szemetet,amit mashol 9890-ert is megkap.
Olyan helyen,ahol nem szolnak,ha a pultra kirakott ajandek cukokrabol visz haza a gyereknek is,a csomagolast pedig visszadobja a tobbi koze.

Szerintem aki dolgozott mar kereskedelemben,surun talalkozott veluk,imadja oket.

Manyecska. 2016.05.20. 08:53:43

@atpijkamo96: kétszer tolattak belé a Mercibe megint!! a lámpánál!! most egyik kis kínai volt de legalább az fizetett..a rendszámtáblát mondtam fordítva tegyük fel most már mert szarráhajlott :DD..OFF

Ádám 2016.05.20. 09:29:03

@atpijkamo96: Négyszer ment neki a kertészem a Lambómmal a Jaguáromnak. Jobbról, balról, elölről s még hátulról is....JA NEM hátulról a @Manyecs:nak ment bele!:)

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.20. 09:37:19

@Manyecs: @Ádám: Ha nekimentek a fantomomnak, Jean letépi a fejetek. Én leszarom, de ő nagyon szereti vezetni.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.20. 09:43:03

Óvatosan a telejósokkal, nem mindig teljesítik a szerződésben foglaltakat!

„A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy fokozott körültekintéssel járjanak el, ha jóslásra irányuló szolgáltatást szeretnének igénybe venni és szerződéskötés előtt ismerjék meg a vállalkozás szerződéses feltételeit”

"a televízióban elhangzott ígéretekkel szemben mindennemű felelősséget kizárnak a jóslás során adott tájékoztatásokkal kapcsolatban – azaz lényegében elismerik, hogy amit csinálnak, nem több szemfényvesztésnél.

Csakhogy erről az általában idősebb betelefonálók nem tudnak, a műsorokban nem hangzik el, hogy az azokat üzemeltető vállalkozások semmilyen felelősséget nem vállalnak"

B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+!!!

www.origo.hu/gazdasag/20160519-teves-josok-miatt-figyelmeztettek-a-fogyasztovedok.html

Manyecska. 2016.05.20. 10:07:37

@atpijkamo96: én nem mert ez a tiptronic váltó roppant idegesítő!!
Mindenhonnan ömlik a csalás a fogyvédők hiába figyelmeztetik a népet..@Ádám: mondtam neki ha MOST lenyírja a füvet ahelyett hogy főttkolbászt enne :D , roppant hálás leszek :D OFF

anarch 2016.05.20. 10:16:30

@atpijkamo96: Hmm, a fejléc meg Roltii kommentje szerint minden egyes nap külön-külön kell lemondania, hogy nem, ma sem kérem. Ami azért elég durvának hangzik, de persze nem lehetetlen.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.20. 10:23:00

@anarch: "minden egyes nap külön-külön kell lemondania, hogy nem, ma sem kérem."

Ez egy fasság. Persze nem tudom, de nagyon olyan szaga van.

"nem lehetetlen"

Persze. Az se lehetetlen, hogy Elvis él. A bukmékereknél 3000:1-el lehet rá fogadni.

Manyecska. 2016.05.20. 10:23:55

@Százholdasközöny: dehát most szűnt meg. Májusban. Fiam Szlovákiába jár udvarolni ne csinájjátok rámegy a gatyám így is :D

Glaubersó 2016.05.20. 10:42:26

Ezért is Orbán a hibás.

McZozo 2016.05.20. 10:46:10

@Százholdasközöny: Szerintem kedves szuleid a te fejben levo szolgaltatasodat mondhattak le anno amit azota se kapcsoltak vissza. Az sms elmondom akkor jot mikor mar romingolt arrol hogy kikapcsolhatja a szolgaltatast egy sms el. igy akkor mar nehez a Magyar halozatbol lemondani mikor mar atalt a telefon. Szoval ha nem tul nagy keres ezt a hulyeseget gondold mar at megegyszer.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.05.20. 10:51:29

@Glaubersó: Mivel a geci kis törpe mindenbe beleszól, kénytelen a felelősséget is vállania. Amit pesze nem vállal.

De hogy jön ez ide?

Souky Sanjay 2016.05.20. 11:04:59

Nem egy üzletbarát hozzáállás,amit a Voda csinál.Igaz,sosem volt az.Írhatnám azt is,hogy egy geci banda.Állandóan trükköztek,trükköznek,de egyszer végük lesz.Jövőre,ha megszűnik a roaming,rimánkodni fognak az előfizetőkért.Legalábbis remélem.

halaloszto 2016.05.20. 12:47:54

nemtom mit vagytok oda. azt is megtehette volna a voda hogy naponta megcsörgeti hogy hogy van.

Vajk

Ádám 2016.05.20. 13:13:31

@halaloszto: vagy óránként! a poszter meg elélvezett volna, hogy mennyire a szívén viseli a voda a krapek "sorsát". IGAZ, akkor élvezett volna csak óriásit, mikor azt a nagy szeretet ki kellett volna fizetnie! Drágák a kurvák IS! :)

halaloszto 2016.05.20. 13:14:39

@Ádám: eleg naponta. igy megvan a napi ezres

Ádám 2016.05.20. 13:16:12

@halaloszto: Legyen! :) meggyőztél.

Jóska Pista 2016.05.20. 13:26:14

Vazze, ha fillérbaszó vagyok, legalább utazás előtt elolvasom a honlapon a roaming feltételeit.
És akkor nem jár így.
Szerintem a Voda most jófej volt.

CID. 2016.05.20. 19:24:40

Basszus, most elszomorodtam, amikor anno én osztáykiránduláson voltam, szinte mindig küldtem képeslapokat a családnak, a haveroknak meg meséltem az élményeimről, történésekről...... Most meg, ja olvastam....

asdf 2016.05.20. 20:53:29

Egysrészt nőjön köröm a Voda pöcsére emiatt a kéretlen, kérdezés nélkül mindenkinek automatikusan bekapcsolt szolgáltatás miatt. Semmi más célja és oka nincs a létezésének, mint a lehúzás. Egy nap -díjcsomagtól függően kb. 30-50 percet kell beszélnie az embernek, hogy nulszalldós legyen neki ez az 1000 ft-os lehúzás. Aki ennyit pofázik külföldön, az nézzen utána a tarifáknak és kapcsoltasson be magának valami opciót, rendeljen meg valami kiegészítőcsomagot. A legnagyobb geciség hogy napi pár perc dumáért (legyen az indított vagy fogadott hívás), pár sms-ért _minden egyes áldott nap_ amikor ilyen történik lehúzni a saját előfizetődet egy ezresre. Aki persze majd anyázva hívja az ügyfélszolgálatot, fölösleges melóval elfoglalva az ottlevőket. Biztos nem az találta ezt ki, aki az ügyfélelégedettségért, meg a márkaimage-ért felelős.

Másrészt pedig új előfizetésnél, számhordozásnál kb. kötelező kör, hogy az emeltdíjast, a hangpostát, a hívásvárakoztatást letiltja az ember (utsó kettő másnál nyilván opcionális, nálam alap, francnak se kell), ezen kívül vodánál az Európa napijegyet, Telenornál pedig a Mobile Online Startot kötelező még lemondani (lehet, a Telekomnál is van valami, velük nem vagyok képben).

Roltii 2016.05.23. 13:06:27

@anarch: elég 1X lemondani.
A példám arra vonatkozott, hogy ha nem mondod le, akkor 2 hét alatt akár csak napi 1 sms-el tudsz bukni 14 ezer forintot. Sorry ha félreérthető volt.

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.23. 16:40:19

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Az ilyeneket törlöm először. Hangpostát törlöm, a hívóazonosítást bekapcsolom, én tudom, mik kellenek, és mik nem kellenek. Ha leszarom, és hagyom az alapbeállításokat, akkor nem nyígok utána.

Ha mondjuk nem kapcsolja be a voda egy ügyfélnek, akkor az meg azér nyíg, mert naponta harmicezer forintot költ roamingra, míg ezzel egy ezresből megúszhatná. Még ez a kisebbik rossz. Nem lehet mindenkinek egyszerre a kedvére tenni. A voda nem tudja az új előfizető majdani roaming szokásait.

Ha kezdetben nem törődtem vele, és izgatnak a roaming díjak, akkor külföldre menetel ELŐTT ellenőrzöm a lehetőségeimet, és kérem a megfelelő beállításokat.
süti beállítások módosítása