"Amíg az emberi tényező jelen van, mindig adódhatnak tévedések". Ez nem egy Coelho alapvetés, hanem egy csempebolt képviselőjének a magyarázkodása, melyet egy panaszosnak vezetett elő, és tulajdonképpen nincs is baj vele, hiszen egyrészt igazat mond, másrészt azt még olvasónk sem állítja, hogy vérlázító stílusban üvöltötték volna a fülébe ezt a szöveget. Azzal azonban igenis van baj, ha egy cég a fb-jára csak a dicséreteket enegedi ki, a panaszkodókat meg perrel fenyegeti.
Tisztelt Szerkesztőség,
rendkívül felháborító eset történt, szeretném itt, nagy nyilvánosság előtt leír ni a tapasztalataimat.
A Bau-Styl Kft - től vásároltunk csempét, járólapot a fürdőszobánk felújításához, valamint a fürdőszoba tervezés szolgáltatást is igénybe vettük. Folyamatosan csak a probléma volt velük, a látványtervek véglegesítését egy hétig ígérgették azzal a kamu dumával, hogy "már kész, mindjárt küldöm", de aztán nem küldték. Végül egy felháborodott bejegyzést tettem ki a facebook oldalukra ezzel kapcsolatban.
Ennek hatására a cégvezető megkeresett, ajánlott kedvezményt és megígérte, hogy a szállítás után elégedettek leszünk, csak távolítsam el a posztot. Leszedtem.
Szállításnál valami teljesen más dekorcsempét hoztak ki, mint amit rendeltünk, visszavittük, kicserélték. Ezután jeleztem a vezetőnek hogy gond volt a szállításnál, holott ő azt ígérte, nem lesz semmi probléma. Ő lerázott valami olyasmi szöveggel, hogy "amíg az emberi tényező jelen van, mindig adódhatnak tévedések".
Majd végül kiderült, hogy nem megfelelően számolták ki a szükséges burkolóanyag mennyiségét (állítólag 15% ráhagyással), végül kevesebb csempe van, mint kellene, így a kivitelezők nem tudják a terven szereplő módon megcsinálni a burkolást. Ezt ismételten nem akartam szó nélkül hagyni, így újra feltettem a facebook oldalukra egy negatív értékelést, amiben leírtam a történteket.
Erre ma a cégvezető levélben közölte, hogy az általuk számolt mennyiség csak tájékoztató jellegű, felelősséget nem vállalnak, ez rajta is van a megrendelőlapon, hisz a tervrajzon lévő és a tényleges méretek ritkán egyeznek meg. Csakhogy mi egyrészt a valós méreteket adtuk meg, nem pedig a tervrajzon szereplőket. Másrészt az a tény, hogy ők nem vállalnak felelősséget a kiszámolt mennyiséget illetően nem befolyásolja azt a másik tényt, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás bizony egy kalap szar. És az ominózus levél végére még odabiggyesztette, hogy: "Amennyiben ma nem távolítja el az ismételten nem jogos negatív posztot, kénytelenek leszünk jogi útra terelni az ügyet!"
Hiába tudom, hogy semmiféle jogalapja nincsen egy negatív értékelés miatt jogi útra terelni az ügyet, a puszta fenyegetés elég volt ahhoz, hogy a híresen konfliktuskerülő férjem nyomatékosan megkérjen a bejegyzés eltávolítására. És a családi béke érdekében kénytelen is voltam levenni a posztot. Bicskanyitogatóan pofátlannak tartom ezt az eljárást, hogy amennyiben nekik nem tetsző, negatív véleményt fogalmazok meg az oldalukon, képesek perrel fenyegetni. Kíváncsi vagyok, hogy a blog olvasói szerint ebben a történetben ki a hunyó.
UPDATE
A posztot elküldtük a Bau-Stylnek, akik másnapra ígértek választ. Íme.
Tisztelt Szerkesztőség, kedves Olvasók!
A blogukon (http://homar.blog.hu/2016/06/06/igy_nem_nehez_5_csillagon_allni) megjelent, a nevét fel nem vállaló személy által tett tényállítások tekintetében engedje meg, hogy azokra ezúton reagáljunk. Hangsúlyozzuk nem tudjuk, hogy a vevőnk írta a posztot, vagy esetlegesen valaki más.
Facebook vélemény után a vezetőség értesült arról, hogy késünk a tervezéssel.
Felhívtuk a hölgyet, aki nem vette fel a telefont, nem is hívott minket vissza majd felhívtuk a férjét, akinek felkínáltunk az amúgy is kedvezményes árból 20% kedvezményt és ingyenes szállítást, ezt követően megállapodtunk abban, hogy 2-3 munkanapon belül szállítjuk a csempéket, a bútort pedig másfél-két hét múlva. Megkértük a férjet, hogy szedjék le rólunk azt a véleményt, ahol több ezer ember előtt név szerint említik kollégánkat, idézem:
A nagyon kedves hölgy, bizonyos I...... F....... május 6.-án, pénteken azt ígérte, hogy hétfőre elkészül az első terven általunk kért változtatásokkal.
A férj kedves volt, örült a kedvezménynek, nem említette külön, hogy számára nagy gondot okozna a késésünk.
Aznap, vagy másnap ( erre sajnos nem emlékszünk pontosan ) bejött és megrendelte a terméket. A kedvezményen felül megkérdeztük őt, hogy mivel tudjuk jóvátenni a hibánkat, amire ő azt válaszolta, hogy a lehető legrövidebb határidőn belül szállítsuk ki a terméket. Az alapcsempéket a központi raktárunkból szállítottuk ki és a sofőr biztosította a vásárlóinkat, hogy a dekor csempéket még aznap megkapják. A hölgy nem fogadta el ezt, úgyhogy a férje bejött érte személyesen. Erre a hölgy írt egy e-mailt az ügyvezetőnek melyben közölte, hogy ismét probléma van, nekik kellett kijönniük a dekorért ( annak ellenére, hogy a fent említett módon jeleztük, hogy díjtalanul kiszállítjuk még aznap).
Ezek után múlthét szombaton este 10 óra környékén írt egy újabb véleményt a facebook oldalunkra amelyben olyan vádakkal illeti cégünket, amelyekért nem vagyunk felelősök. Mi látványterveket készítünk és ezt szeretném kihangsúlyozni, a kivitelező feladata, hogy kiszámolja a helyszín pontos ismeretével a szükséges mennyiségeket. Mindig tájékoztatjuk szóban is az ügyfeleket, hogy ezt ellenőrizze a burkoló. A megrendelőnkön is szerepel az, hogy idézem:
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét arra, hogy az általunk végzett mennyiség számítás csak tájékoztató jellegű, az esetleges eltérésekért felelősséget nem vállalunk.
Ezt aláírták. Megjegyzem, ha hétfő reggel felhívtak volna minket, hogy kevés a burkolat még aznap megoldottuk volna, hiszen a központi készleten jelen pillanatban is van több száz négyzetméter abból a burkolatból.
A véleményre válaszul írtunk e-mailben, idézem:
Mellékletben küldöm a férje által aláírt termékek megrendelőjét. A megrendelőn rajta van a mennyiség csak tájékoztató jellegű, felelősséget nem vállalunk! A tervrajz és az épület csak kevés esetben ugyanaz. Amennyiben nem távolítja el az ismételten nem jogos negatív posztot, kénytelenek leszünk jogi útra terelni az ügyet!
Láthatóvá vált, hogy egyáltalán nem nyitott arra, hogy személyesen megbeszéljük a problémát így más eszközhöz kellett nyúlnunk, annak érdekében, hogy megvédjük cégünk eddigi jó hírét, különösen azon tények ismeretében, hogy a cégünk teljességgel vétlen volt a véleményben megjelölt vádakban. Majd következtek a tegnapi események, arra lettünk figyelmesek, hogy általunk ismeretlen személyek folyamatosan a legrosszabb értékelést adják oldalunknak, minősíthetetlen kommentekkel, idézem:
suttyó.
Nem kívánjuk véleményünket kinyilvánítani az ügyben, szerettük volna tájékoztatni az olvasókat az általunk ismert, bizonyítható tényekről.
Utóirat:
Cégünk mindig nagyon figyelt a vevői elégedettségre, ezt tartjuk erősségünkek. Misem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a panaszkönyv mely 1995.06.22.-től érvényes, összesen hat bejegyzést tartalmaz, ebből négy negatív és kettő pozitív.Üdvözlettel:
Dobos Gábor
Bau-Styl Kft.
Az utolsó 100 komment: