Tékozló Homár

Helyjegy nélkül maradt utasok, orditozó felügyelő és ablakát vesztett vonat indult Debrecenbe

2016.07.05. 12:01 | Homár Hilda | komment

mav_logo.jpg

Franciska szerintem azon a ponton kicsit igazságtalan, amikor a jegykezelők ellenőrén kéri számon az ablak és kerete közti váratlan szakítást csak azért, mert korábban az előtt álldogált az illető, de ezt leszámítva az egész helyjegy-nem helyjegy téma elég erős.

Kedves Tékozló Homár!

Csupán a nagyobb nyilvánosság miatt szeretném megosztani Önökkel nyílt levelünket, amit a Máv Zrt.-nek címeztünk. Íme teljes egészében, változtatás nélkül:

Kedves MÁV Zrt.!

A szombaton (2016.07.02) tapasztalt nagyszerű élményemet szeretném Önökkel megosztani, és néhány kérdést feltenni az ügy kapcsán.

Aznap reggel Kőbány-Kispest állomásra érkeztünk vőlegényemmel, hogy onnan utazzunk tovább a Latorca IC menetrendszerinti vonatukkal. Mivel kevesebb mint 10 perc volt hátra az indulásig, a pénztár előtt pedig legalább 10-12 ember sorakozott, ezért a jegykiadó automatából vettük meg a menetjegyünket. Ki is választottuk név szerint a Latorca IC-t, valamint a 33%-os kedvezményt a dolgozói bérletre. Már elsőre feltűnő volt a rendkívül kedvező ár, valamint a tény, hogy nem lehetett Hely- és Pótjegyet választani a menetjegyünkhöz.

Amikor begurult a vonat az állomásra, azonnal a Jegykezelő Hölgyhöz fáradtunk, és megérdeklődtük, hogy ennek mi lehet az oka, valamint, hogy nála megvehetjük-e a hiányzó jegyeket? Ő nagyon segítőkészen azt válaszolta, hogy természetesen megvehetjük, de azért nem tudtunk Hely- és Pótjegyet kiválasztani, mert konkrétan nincs ülőhely a vonaton. Ettől függetlenül, elmondása szerint, utazhatunk a vonattal, csak ki kell váltanunk tőle a jegyeket. A helyjegyeket. Arra a vonatra, amin nincs hely.

Kicsit felháborodtunk, mert mégiscsak Debrecenig utaztunk nem 1 táskával, és már épp azon voltunk, hogy a következő vonat mellett döntsünk, amikor egy erőteljes, érces hang a vonatról kiabált, hogy ne tartsuk fel a járatot, és mit képzelünk mi magunkról. Kicsit megszeppenve felugrottunk a vonatra, bízva abban, hogy elindulás után megvesszük majd a Hely- és Pótjegyet, amikor egy fiatalember is leszólította utánunk a Jegykezelő Hölgyet azzal, hogy ő pár napja vásárolta online a jegyét, és nem kapott lehetőséget Hely- és Pótjegy kiváltására, és érdeklődött, hogy ettől utazhat-e még ezzel a vonattal? A Hölgy neki is elmondta, amit nekünk, de az (erőteljes, érces hangú) Úriember erre már olyan türelmetlen lett, hogy még inkább megemelte hangját, és már ordibált, hogy nem érti mit értetlenkednek ennyit ma ennyien, és hogy induljunk már el.

Nem is tulajdonítottunk volna neki jelentőséget, mert sajnos megkeseredett, rossz napokat élő, vagy csak szimplán rosszindulatú emberek mindig is akadnak, de akkor megpillantottuk a MÁV Zrt.-s ikon az Úr táskáján és öltözetén, és innentől kezdve meg sem mertünk szólalni, csak végighallgattuk, amint immár jócskán megemelt hangján elhadarja hogy is kell mindannyiunknak (a fiatalember után még egy pár felszállt, akik ugyanúgy jártak az automatával, mint mi) Pótdíjat fizetni, mert képesek voltunk Hely- és Pótjegy nélkül felszállni a vonatra, és hogy ez alól semmi nem mentesít minket. Mondanom sem kell remélem, mit éreztünk ekkorra... Az Úriember hátravonult jelezve a Jegykezelő Hölgy felé, hogy "El ne felejtse ám kiróni a pótdíjakat!" - kiderült, hogy épp egy szolgálatban lévő minőség felügyelőhöz (nem biztos, hogy ez a hivatalos megnevezése) volt "szerencsénk".

A Hölgy mindezek után is nagyon kedves volt, és alig győzött magyarázkodni, főleg, miután egy Úr odajött hozzánk a fülkéből, mondva, hogy ő bizony pár héttel azelőtt megvásárolta a Menetjegyét a Hely- és Pótjeggyel együtt, és meg is mutatta, viszont a kocsiszámot nem találta felszállásnál - merthogy azóta valamilyen oknál fogva az a kocsi lecsatolásra került, így az Úr a kis családjával szintén állni kényszerült (bár az első megálló után azt hiszem ők találtak helyet).

5-en ott álltunk az utastér előtti kis helyen, és azt sem tudtuk, hogy most sírjunk, vagy nevessünk, mikor a Jegykezelő Hölgy továbbállt. Alig csillapodtak le a kedélyeink, amikor is egy nagy puffanásra lettünk figyelmesek - a lehajtott ablak ugyanis elengedte keretét, és éppencsakhogy a lábam mellett landolt a földön (az üres keret szerepel a képen).

13582336_1149923281725479_1001299968_o.jpg

Nos, a kérdéseim:
1. Miért enged a rendszerük olyan járatra jegyet vásárolni, ami tele van?
2. Ha egy vonat Hely- és Pótdíj köteles, miért enged ezek nélkül menetjegyet vásárolni a rendszerük?
3. Ha már mindezek megtörténtek, és azonnal jeleztük Hely- és Pótjegy vásárlási szándékunkat a Jegykezelő Hölgynek, akkor miért kellett Pótdíjat fizetnünk?
4. Hogy engedhetnek nem ember módjára viselkedő személyt egy felügyeleti pozícióban dolgozni, aki nem csak hogy nem képviseli cégüket professzionálisan, de meg is alázza ügyfeleiket, akár több szemtanú előtt?
5. Hogyan végzi ez a felügyelő a munkáját, ha a távozása után körülbelül 10 perccel az az ablak leesik a helyéről, ahol előtt ő állt?
6. Hogyan várják el, hogy ilyen tapasztalat után ügyfeleik újra igénybe vegyék szolgáltatásaikat?

Remélve mihamarabbi válaszukat!

Köszönöm a figyelmüket!

Tisztelettel:

Zs. Franciska

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2016.07.05. 12:09:40

Negyedikre harmadick.

Taxomükke (UK) 2016.07.05. 12:18:03

Ezt nem bírtam végigolvasni.
Minek írja nagybetűvel a Főneveket?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.07.05. 12:19:47

Kellett nekem elolvasni, most lehetek sokadik. Egyébként borítékolom, hogy a MÁV-tól fog kapni egy levelet, amiben pontosan le fogják írni, hogy mik az IC igénybevételének a feltételei, és kellemesen mellé fognak beszélni, magyarán csak a kérdéseire nem kap majd választ. (Velem pár éve ezt csinálták, amikor reklamáltam a töketlenkedésük miatt. Elmagyarázták, hogy az utasok a hülyék, meg a négy évszak.)

É2I 2016.07.05. 12:20:24

Franciska, a franc se fog neked magyarázkodni, nem hogy a máv. Hozzá kellett volna vágni az úrhoz az üvegtáblát, akkor legalább elvittek volna...a rendőrök, a legközelebbi őrsre.
Mivel ezek törvényileg még védve is vannak a testi-sértés ellen. De a pofázmányos hivatali bunkót ki vágja kóterba?

Terézágyú 2016.07.05. 12:25:50

Most akkor helyjegyet kellett váltani azért is, mert a peronon ácsorogtak egész úton?????

Terézágyú 2016.07.05. 12:30:45

"3. Ha már mindezek megtörténtek, és azonnal jeleztük Hely- és Pótjegy vásárlási szándékunkat a Jegykezelő Hölgynek, akkor miért kellett Pótdíjat fizetnünk?"

Mert a Jegykezelő Hölgy kedvezni akart, a Feljebbvalója, az Ellenőr, az meg nem. Ennyi.

Attól, hogy bizonyos Jegykezelők megengednek dolgokat, attól az még nem lesz a szabályzat része.

"Úriember erre már olyan türelmetlen lett, hogy még inkább megemelte hangját, és már ordibált, hogy nem érti mit értetlenkednek ennyit ma ennyien, és hogy induljunk már el. "

Ezek szerint a vonatnak, méghozzá IC-nek, már indulnia kellett volna, és miattatok nem indult???

"Hogyan végzi ez a felügyelő a munkáját, ha a távozása után körülbelül 10 perccel az az ablak leesik a helyéről, ahol előtt ő állt?"

Ez hogy jön ehhez az egészhez? :)))))))))))))))))))))))))

ozur 2016.07.05. 12:32:35

A MÁV csak közelít az indiai vasúthoz: jegyeladás tele vonatra check, ablak nincs a keretben check. Lassú meg eddig is volt. Viszont a magyar kallerek bunkóbbak és nincs olyan jó kaja meg tea a vonaton.

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.05. 13:00:33

Még annyit tennék hozzá drága Franciska, hogy a főellenőr úr az a sima ellenőr néni munkáját ellenőrizte, nem pedig a vonat műszaki állapotát. Azért ugyanis a Máv-Start Zrt Szolnoki Járműjavító (H-5000, Szolnok, Kőrösi út 1-3.) a felelős.

De ha továbbgondolod, attól még nem esik ki egy ablak, hogy valaki előtte áll. Én is álltam már egy csomó ablak előtt életemben és még egyik se esett ki.

Manyecska. 2016.07.05. 13:04:19

@ozur: ja, tele van indiaival. a párom múltkor jött haza Szombathely felől családlátogatásról, azt tele volt migránssal /tavaly/, még a karjára is jutott majd csimóta:D azt kérdezték tőle Ferencvárosnál iz disz Budapest??? aszongya nekik: YES,YES!!..erre jön a kaller mondja: "no..két megálló még.." azt majdnem xarrá verték a párom húszan..

ancsika 2016.07.05. 13:06:09

ozur:

csak hiszed, hogy az indiai vasút ilyen szinten van... fényévekkel jobban működik náluk minden és ráadásul fillérekért lehet utazni (kb 5/km a díj) valamint atomórát lehet igazítani a vonatközlekedéshez

(természetesen ott is vannak kiemelten rossz környékek, de nem egy bp-debrecen viszonylatban)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.05. 13:06:39

"Hogyan várják el, hogy ilyen tapasztalat után ügyfeleik újra igénybe vegyék szolgáltatásaikat?"
alternatíva van? nincs. akkor qssolj, és vonatozz. Ha nem teccik, lehet menni alcsútra kisvonatozni, azon mindig(?) van hely.
mellesleg vasúti kallertől megrettenni ősi román szokás

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.05. 13:08:13

@Tehetséges ugandai buzi: "...még egyik se esett ki. "
nono! az, hogy TE nem tucc róla, még nem mentesít! :P

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.05. 13:10:39

(De hogy megértsd, levezetem: ha egy rendőr megállít téged, miközben kocsit vezetsz, ő is GÉPJÁRMŰVEK ellenőrzését végzi, de gyakorlatilag tőled kéri a személyit, forgalmit, jogosítványt. A háromból kettő a tiéd és csak egy a kocsié, a forgalmi. A rendőr belepillant, megnézi, hogy nem járt-e le, de a nem fogja a kocsidat az út mellett úgy ellenőrizni, mint a Mozaik utcában a Közlekedési Hatóság egy fékpadon.

Szóval az ellenőrzés sok mindenre kiterjedhet egy vonaton. Jelen esetben az ellenőr úr csak és kizárólag a kaller néni tevékenységét ellenőrizte, nem pedig a vonat műszaki állapotát.)

Bombaló 2016.07.05. 13:13:38

Akkor a kérdésekre:
1. Miért enged a rendszerük olyan járatra jegyet vásárolni, ami tele van?
- Viszonylatra vásárolsz menetjegyet, nem vonatra. A menetjeggyel bármelyik vonattal utazhatsz Kőbánya-Kispest -- Debrecen viszonylatban (annak érvénytartamán belül).

2. Ha egy vonat Hely- és Pótdíj köteles, miért enged ezek nélkül menetjegyet vásárolni a rendszerük?
- Lásd egyes pont.

3. Ha már mindezek megtörténtek, és azonnal jeleztük Hely- és Pótjegy vásárlási szándékunkat a Jegykezelő Hölgynek, akkor miért kellett Pótdíjat fizetnünk?

- Az első, hogy hely- és pótjegy nélkül nem szállunk fel az IC-re.
Második, ha már felszálltunk, akkor az Üzletszabályzat vonatkozó pontja alapján pótdíjat kell fizetni, mert volt lehetőség a korábbi megváltásra. Igen, volt!
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/ny_-_vasuti_menetdijtablazatok_i_kotet_belfold_belivek_2016_01_01.pdf
"1./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 500 Ft pótdíjat fizet a
vonaton az, aki ... d) a belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonaton érvényes pót-és helyjeggyel nem rendelkezik."

A menetjegyek és társaik az utazás előtt már 60 nappal megválthatóak. (www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/szusz_kivonat_01-007-13_2013_eticket.pdf - Feláras vonatok rész)

4. Hogy engedhetnek nem ember módjára viselkedő személyt egy felügyeleti pozícióban dolgozni, aki nem csak hogy nem képviseli cégüket professzionálisan, de meg is alázza ügyfeleiket, akár több szemtanú előtt?
- Kivizsgálják, meghallgatják, megbüntetik, áthelyezik és/vagy elbocsátják.

5. Hogyan végzi ez a felügyelő a munkáját, ha a távozása után körülbelül 10 perccel az az ablak leesik a helyéről, ahol előtt ő állt?
- A kettő között összefüggést feltételezni ügyes dolog. :)

6. Hogyan várják el, hogy ilyen tapasztalat után ügyfeleik újra igénybe vegyék szolgáltatásaikat?
- Nem várják el, bocsánatot fognak kérni. Várhatóan pedig a dolog úgy kezdődik, hogy az utazási feltételeket ismerve próbálod igénybe venni a szolgáltatást.

+1 "...meg is mutatta, viszont a kocsiszámot nem találta felszállásnál ... ,merthogy azóta valamilyen oknál fogva az a kocsi lecsatolásra került"
- Vélhetően műszaki okok miatt sorozták ki a kocsit, szivatásból nem csinálnak ilyet. A jelenlegi helyzetben pedig hiába a szándék, ha nincs mivel pótolni a kiesett járművet.

Répázó 2016.07.05. 13:19:10

Meg van értve a poszter, de a kérdéseire a válasz az utolsó kérdésre adott válaszban keresendő. A MÁV nem várja el az ügyfeleitől, hogy újra igénybe vegyék a szolgáltatásait. A MÁV nagyon is tisztában van vele, hogy igénybe fogják venni, lévén, hogy nincs más lehetőségük, éppen ezért magas ívben szarik rá, hogy mi a problémája a kedves utasnak. Továbbá, mivel állami cég amely évek óta veszteséges, de fenn kell tartani, megint csak magas ívben szarik rá, mi a kedves utas gondja, mert ha üresen mennének a vonatok, akkor is elindítanák őket, nem oszt nem szoroz. Na! Szóval sajnos amíg nem lép be a profitorientáltság a honi vasúti közlekedésbe, amíg nem az van, hogy az állam felügyeleti szerv és magáncég végzi a szolgáltatást, amely cég elégtelen szolgáltatási magatartása esetén felelősségre vonható, addig a kutyát nem izgatja, mi folyik a szerelvényeken.

PITTA 2016.07.05. 13:21:06

2 embernél már olcsóbb és gyorsabb kocsival menni. PONT.

Phil Necro 2016.07.05. 13:26:04

"6. Hogyan várják el, hogy ilyen tapasztalat után ügyfeleik újra igénybe vegyék szolgáltatásaikat?"

Nem varjak el,nyugodtan utazhatsz barmelyik konkurensukkel :D
A tobbi felvetes jogos.

Phil Necro 2016.07.05. 13:27:59

@Tehetséges ugandai buzi:
Erdekes.
Nekem meg volt olyan ,hogy nem alltam egy adott ablak elott, az megis kiesett.
Ki erti ezt ... ?

Bombaló 2016.07.05. 13:30:48

@Dávid András: Két dolog. A kocsihiány miatt lehet panaszt tenni és ha ez tényszerűen igaz, az utasnak meg fognak ítélni valami fájdalomdíjat.

A MÁV nem önmagától veszteséges. A jogszabályi kötelezettségeknek megfelelve lesz veszteséges. Kezdve ott, hogy az állam a megrendelő, csak épp a megrendelt szolgáltatások árát nem teljeskörűen téríti meg. Például, ennek egy bizonyítéka az új IC+ kocsik gyártásához írt kormányhatározat:

"1. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a nemzetgazdasági minisztert, hogy a MÁV-START Zrt. 2012-2013. évekből elmaradt, az állam, mint közszolgáltatást megrendelő által elismert és kifizetendő 15 227,3 millió forint személyszállítási költségtérítési elszámolása érdekében"

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A16H1167.KOR&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT

No, valahogy így lesz veszteséges a buli.

Bombaló 2016.07.05. 13:32:56

@Phil Necro: Ha ez megnyugtat, 2020-tól részleges, 2023-tól teljes piacnyitás lesz a vasúti személyszállításban...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.05. 13:35:06

@Bombaló: nem is kell, hogy nyereséges legyen. értelmes országokban a tömegközlekedés egy kívánatos alternatíva az egyéni közlekedéssel szemben, és az állam képes nyavajgás nélkül pénzt áldozni arra, hogy ne fulladjon bele az ország a szmogba. nálunk ez fordítva van.

encir 2016.07.05. 13:38:15

@Bombaló: "Viszonylatra vásárolsz menetjegyet, nem vonatra."

Ők konkrétan kiválasztották ezt a Latorca IC-t, úgyhogy vonatra váltottak jegyet.

FDToth 2016.07.05. 13:40:52

Vonattal nem erdeme,s utazni, foleg nem tobben. Inkabb auto, kenyelmeeebb, gyorsabb, huvosebb es nincs bunti sem (az utasoknak)

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.05. 13:41:22

@Phil Necro: Lehet, hogy akkora dagadt disznó vagy, hogy az irdatlan nagy beled kinyomta a táblaüveget a keretből, amikor az ablak felé fordultál. Vagy a tested gravitációja kivonzotta.

:-D

Bombaló 2016.07.05. 13:47:31

@encir: "Ők konkrétan kiválasztották ezt a Latorca IC-t, úgyhogy vonatra váltottak jegyet."

Éppen ezért konkrétan vásárolhatnak egy Kőbánya-Kispest -- Debrecen viszonylatra szóló menetjegyet és onnan léphetnek tovább a vonatra történő pót és helyjegyváltásra.

(Igen, a pót- és helyjegy vonatra(!) szól, a menetjegy pedig viszonylatra)

Sanda gyanu 2016.07.05. 13:54:28

Ja, és ha az állomáson akármilyen okból nincs lehetőség jegyvásárlásra, pld. az állomáson, ahol felszálsz, nincs kassza, vagy elromlott az automata, akkor pótdijj nélkül lehet a kallernál jegyet venni a vonaton.

Manyecska. 2016.07.05. 13:56:27

@nyakira: neked. nekem meg a hildázásod meg a xarban pacskolásod. ON

megamenn 2016.07.05. 14:00:42

mindig tudtam, hogy a homárosok bugrisok, de hogy ennyire!

Manyecska. 2016.07.05. 14:01:34

@nyakira: tegnap behalt -végleg- a hatéves Samsung Galaxy Mini telefonom, namost tényleg veszek egy sajátot:) errefel felszállok a felújított HÉV-re reggel oszt nagybetűkkel szembe: csatlakozzon a wifire. Azt hittem megüt a guta..:D

megamenn 2016.07.05. 14:03:01

@Bombaló: és egy utolsó pontban leírhatnád azt is, hogyan sikerült az orbitális faszság ilyen magas fokára jutnod. okoska.

Manyecska. 2016.07.05. 14:16:00

@nyakira: te dugtad /el/ Aptijmankót?? :D OFF

Manyecska. 2016.07.05. 14:17:43

@nyakira: én is azt néztem milyen jó kép, lehet látni a nyulat ahogy szökdécsel :D

Bombaló 2016.07.05. 14:41:34

@megamen: ...és miután a tényekkel nem tudsz vitatkozni, belekötsz a személyembe.

megaLOLmen...

kozkozkoz 2016.07.05. 14:49:32

A posztoló a holdon él? Szolgáltatási színvonalat reklamálni a mávon??

vanek ur 2016.07.05. 15:11:23

@Bombaló: Az első pontra: igen, a jegy tényleg nem vonatra szól. De interneten és az automatánál ki kell választanod egy vonatot - optimálisan azt, amivel utazni akarsz majd - és a rendszer automatikusan adja a helyjegyet, ha kell. Ha elfogyott a helyjegy, az automata nem is enged jegyet vásárolni, azt mondja, hogy válassz másik vonatot. Az interneten pedig választhatsz: megveszed a jegyet a helyjegy nélkül (külön figyelmeztetéssel, hogy nem lesz helyjegyed), vagy kezded elölről, hogy választhass másik vonatot.
Szóval a poszter esetében, aki automatából vásárolt, 2 eset lehetséges: volt egy programhiba, mert mégis engedte helyjegy nélkül a jegyvásárlást - ennek nem lehet a poszterre nézve hátrányos következménye; vagy a program rendben működött, és a poszter mégsem azt a vonatot választotta, amire felszállt - akkor jogos, hogy büntivel együtt vegye meg a vonaton.

megamenn 2016.07.05. 15:31:48

@Bombaló: igazad van, elnézést kérek. de, pl. azt írod:

"Viszonylatra vásárolsz menetjegyet, nem vonatra. A menetjeggyel bármelyik vonattal utazhatsz Kőbánya-Kispest -- Debrecen viszonylatban (annak érvénytartamán belül)."

hát, ha hiszed, ha nem ezt rajtad kívül tudja más is. biztosan elkerülte a figyelmedet a következő -hosszadalmas és bonyolult- rész:

" Már elsőre feltűnő volt a rendkívül kedvező ár, valamint a tény, hogy nem lehetett Hely- és Pótjegyet választani a menetjegyünkhöz.

Amikor begurult a vonat az állomásra, azonnal a Jegykezelő Hölgyhöz fáradtunk, és megérdeklődtük, hogy ennek mi lehet az oka, valamint, hogy nála megvehetjük-e a hiányzó jegyeket? Ő nagyon segítőkészen azt válaszolta, hogy természetesen megvehetjük, de azért nem tudtunk Hely- és Pótjegyet kiválasztani, mert konkrétan nincs ülőhely a vonaton. Ettől függetlenül, elmondása szerint, utazhatunk a vonattal, csak ki kell váltanunk tőle a jegyeket. A helyjegyeket. Arra a vonatra, amin nincs hely. "

a lényeg, hogy volt jegyük a viszonylatra, csak már helyjegy nem volt a vonatra, de azért azt mégis ki kellett volna fizetni. erre kérdez rá a poszter, hogy mégis miért?
mindenesetre kíváncsi vagyok rá, hogy a helyjegyen -ha sikerül váltani- vajon milyen ülésszámok szerepeltek volna?

második pont:
" Ki is választottuk név szerint a Latorca IC-t"
ez már ne csak viszonylat, ez konkrét járat.

harmadik pont:
faszság

negyedik pont:
grand utópia

ötödik pont:
a poszter is fasz

hatodik pont:
ismét okoskodás.

tehát, okoska?

Dezsike 2016.07.05. 16:09:54

Itt a jegyértékesítő rendszer a hibás. Észlelte az automata, hogy nincs hely a vonaton, mégis engedte a vásárlás folytatását oly módon, hogy a vásárlónak így nem egyértelmű, hogy mi történik. Hiába viszonylatra szól a menetjegy, nem véletlenül kéri az automata és az online jegyértékesítő rendszer is, hogy válassz vonatot. Pont azért kéri, hogy a megfelelő felárat is automatikusan megfizettesse. Az IC-kre pót- és helyjegy váltása kötelező és alapból a rendszer nem is engedi e nélkül megvenni a jegyet, a "csak menetjegy" opció szürke. Miután ezt leokézod a helyfoglalási procedúra elindul, amikor ezen a ponton a rendszer érzékeli, hogy nem tud adni pót- és helyjegyet, hibaüzenettel vissza kellett volna dobnia a vevőt a vonatok listájára, hogy "elnézést, ezen a vonaton nincs szabad hely, válasszon másikat", esetleg egy opcióban felajánlani a hibaüzenet mellett, hogy vásárlás folytatása pót- és helyjegy nélkül és amennyiben ezt választja a vásárló, egy újabb üzenetben tájékoztatni a következményekről, hogy a vonaton csak pótdíj ellenében tud jegyet váltani és csak azután elindítani a vásárlást amennyiben ezt is leokézza. Tehát sajnos a pótdíj felszámítása jogos volt, ellenben a jegyértékesítő rendszer megtévesztette a vásárlót (és utána a kalauz is téves információt közölt először), tehát a vásárló megtévesztésének alapos gyanúja áll fent amiért kártértítést lehetne kérni legalább a pótdíj összegére, de én a pót- és helyjegy árát is megpróbálnám visszakérni első körben, hátha.

seventyfour 2016.07.05. 16:19:30

@Taxomükke (UK): Mióta Probléma, Ha Csupa Nagy Kezdőbetű Van A Főnevek Elején? Valami kibaszott lektor vagy? NEM BÍRTAD VÉGIGOLVASNI? Ebben az egész sztoriban ez fogott meg? Neked miféle bajod van?

TsodaSzarvas 2016.07.05. 16:34:40

Muhaha. Először is, jegyet belföldön bárhonnan bárhová lehet vásárolni. A hely-és/vagy pótjegyet veszed konkrét vonatra. Ha elfogyott és felszállsz, akkor is ki kell fizetni, helyszámot nem tartalmazó helyjegyet és felárat fogsz fizetni. Meg 500 forint pótdíjat. És akkor sem fogsz leülni, ha a segged a földhöz vered. Ez a szabály, ez van. Megjegyzem a sok MÁV-ozósnak, hogy külföldön is ugyan ez van. Konkrétan spanyolban és németben jártam így. Ott elővételben elfogynak a helyszámot tartalmazó jegyek, amik csak arra a vonatra szólnak és nem máshová (btw ezt is szereti a magyar elfelejteni, hogy a vonatra szóló helyjegye csak arra a vonatra jó. Nem is értem, tök logikus, hogy a másik vonaton azt a helyet nem fogják fenntartani neki. Erre meg ott értetlenkedik, hogy akkor most neki még egyszer meg kell vennie a helyjegyet, mert rossz vonatra szállt... )
Szóval felszálltam egy sima alapjeggyel a német hiper-szuper vonatra, majd jött a kaller és konkrétan lebaszott a vonatról az első állomáson, mert nem volt hely. És akkor állni nem lehet, ha nincs ülőhely, mert balesetveszélyes. Meg sem tudtam kísérelni, hogy kifizetem a pótdíjat, aztán majd ülök a peronon. Lehajított. Spanyolban ugyan ez volt, csak ott előtte még felajánlotta, hogy fizessek 50 júrót, akkor maradhatok a peronon vagy kereshetek szabadon maradt ülőhelyet.
Szóval lehet szidni a magyarokat, meg a MÁV-ot, de máshol sem jobb a helyzet, hiába bezzegeztek. Attól, hogy megvetted a jegyet, egy szolgáltatást veszel meg, nem az egész céget alkalmazottastul. Ez ilyen gyökér hozzáállás. Azért fizetsz, hogy A-ból B-be elvigyenek, ennyi. Az, hogy van légkondi meg wifi már csak extra, egyáltalán nem alapszolgáltatás. Ez csak aljas hitvány hipszter szöveg. Mert mostanában divat lett mindenért lázadozni. .. .. ..

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.07.05. 17:02:32

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Pedig de. Autónak hívják. Olcsó, háztól házig visz, és ha szerencséd van, elkerülöd a hülyéket, de legalábbis fülkén kívül tarthatod őket. És mindig van ülőhelyed.

ööö,izé 2016.07.05. 17:21:50

@seventyfour: Mióta probléma? Amióta Magyarországon az anyanyelveden írsz egy nyílt levelet az állami vasút társaságnak, amit ráadásul kiküldesz nyilvánosba egy fogyasztóvédelmi blognak. Na, azóta.
Lehet, hogy neked semmit nem mond, hogy magyar anyanyelv, meg elemi iskola, szóval nem @Taxomükke (UK) -nek van bármi baja, hanem neked, de az nagyon nagy.

Dikusz 2016.07.05. 17:23:29

Elég gyakran utazom vonaton. Azért nem kocsival (páran írták, az jobb), mert nincs. Valószínű a poszter is ezért vonatozott.
Azt nem emlegetem most fel, miért csak az indulás előtt tíz(!) perccel vett volna jegyet. A posztban említett vonat nemzetközi IC, nem csoda hogy elfogyott a helyjegy. A gyorsvonati pótjegy meg nem ugyanaz. IC-re nem kell pótjegy csak akkor, ha nem csak IC kocsi van a szerelvényen.
Ha Szegedre utazom, azon a vonaton csak egy IC kocsi van (oda kell a helyjegy), a többire kell a pótjegy.
Nem túl régen még úgy volt (ha jól emlékszem), hogy ilyen rövid idővel az indulás előtt nem is lehetett már a pénztárban helyjegyet venni. A VOLÁN járatokra a busz indulása előtt 20 perccel már csak a sofőrnél váltható meg a menetjegy.
Említette itt valaki, hogy 500 Ft pótdíjjal adhatott volna helyjegyet a kalauz (de a nincsből nem tudott). Ha meg helyjegy nélkül száll fel, lehet meg is büntetik jóval többre. A szabályzat lehet írja is.
Én még nem láttam álló utast IC-n utazni, szerintem nem is lehet. A posztoló meg sima vonatjegyet vett, ha a Latorca IC-re ad jegyet az automata, akkor automatikusan kap helyjegyet is. Ebben @Dezsike: van igaza, a rendszer a hibás. Jelezni kellett volna, hogy nincs már jegy, jobban járt volna a posztoló, ha tényleg vár egy órát a következő vonatra.

bendeguz75 2016.07.05. 20:11:46

@Bombaló: Te hulyebb vagy mint anyad.

bendeguz75 2016.07.05. 20:17:48

@TsodaSzarvas: Irasodbol pont az derul ki, mennyivel jobb a helyzet nemeteknel, spanyoloknal. Ha nincs hely, nem utazhatsz, kesz. A MAV leszarja, hogy nincs hely, akkor is eldaja a jegyet plussz meg kovetel potjegyet es old meg az utazast allva, ulve a foldon vagy a klotyon, ot az mar nem erdekli.

TsodaSzarvas 2016.07.05. 20:32:02

@bendeguz75: Ne haragudj, én nagyon szeretem a hazámat, és büszke vagyok arra, hogy Magyar vagyok, de! Lejobb példa Győr felé a RailJet, amire mindenki azt hiszi, hogy mekkora szám (holott a németeknél egy mezei IC) és mindig mindenki azzal akar menni. Indulás előtt 5 perccel odamennek a pénztárhoz, amikor nyilván nincs már rá jegy, mert a last minute jegyeket, (amiket a magyar vasút árusíthat magyar részre, kb. 60-80 db) mind eladták. Nem baj, a birka akkor is odamegy és felszáll, mert ő akkor is ezzel fog Pestre menni. Aztán meg sír, mikor kikenik a száját 1200 forinttal és még állhat is. Holott megmondták, hogy nem tudnak helyjegyet adni rá. De ő azért is felszáll, mert látta, hogy van még hely. Igen, valóban van, mert nemzetközi utazásban nem kötelező a helyjegy foglalása, ezért azok a helyek, amiket indulás előtt mondjuk Münchenben nem adtak el, szabadon elfoglalhatóak. A nemzetközi utasoknak. Nem a magyaroknak. És ezt a szabályt a RailJet-et üzemeltető osztrákok hozták. A magyarnak meg kell vennie belföldi utazáshoz a helyjegyet és kész. Ha nincs, akkor meg ne csodálkozzon, hogy állnia kell. Ennyi. És hogy most már tényleg válaszoljak a kommentedre:
Te lennél a legjobban felháborodva, ha a nyelved földig érne, úgy futnál a vonathoz, mert el kell hogy érjed, és azt hiszed, majd kifizeted azt az ezer párszáz forintot, és legalább a vonaton vagy, de erre közölnék veled, hogy szevasz! majd a következővel. Nem hinném, hogy akkor olyan megértő lennél...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.07.05. 20:47:34

@Dikusz: Hány szemeszteres képzést kell elvégezni ahhoz, hogy az ember ából bébe utazzon? Rohadjak meg, ha valaha vonatra ülök.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.07.05. 20:54:55

@TsodaSzarvas: "Ne haragudj, én nagyon szeretem a hazámat, és büszke vagyok arra, hogy Magyar vagyok, de!"
Mit nyújt neked a hazád, amiért szereted? Amúgy arra nem lehetsz büszke, hogy Magyar vagy, mert olyan nincsen, csak olyan van, hogy büszke vagy arra, hogy magyar vagy.
Nem tudom, mivel több magyarnak lenni, mint bolgárnak, vagy mongolnak, így ha ráérsz, ezt is szívesen venném, ha kifejtenéd.

TsodaSzarvas 2016.07.05. 20:56:30

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Semmivel. Ha Bulgáriában élnénk, akkor büszke lennék arra, hogy bolgár vagyok. Ezt a furcsa dolgot úgy hívják, hogy hazafias érzés.

Gyüssz topogni, Gecó? 2016.07.05. 21:09:52

@TsodaSzarvas: Itt van például birkabaszó Maxwal, aki állítólag magyar, oszt mégis Bulgárba' dekkol és onnan osztja - Bocsánat! - OSZTYA a felforgató észt.

Sandor Akarki 2016.07.05. 23:02:09

A MÁV jegyautomatái amúgy is bug-osak. Persze, nevezhetjük feature-nek............
Nyugati, Veresegyház-Budapest. Ott a lista, kiválasztom: Veresegyház. 23:30 (miért is kellett este 9-es filmet néznem). Nincs jegyajánlat. Sorry. Próbáld újra (amúgy 23:58-kor megy, szóval van aznap, mert 0:00 helyett áttették előrébb. Autosync nincs, azaz mást mutat az Elvira meg mást az automata. Az persze misztikus, hogy hogyan is vennék a 0:00-ásra jegyet aznapra, esetleg egy time stop / reverse spell után, vagy mittomén).
Nyomkodom, nyomkodom és a megoldás: kiválasztani, hogy máskorra veszek jegyet, aztán azt, hogy holnapra, begépleni a település nevét, kiválasztani egy listából, stb. stb. Annyit nem tud az a vacak, hogy kitalálja: jó lesz nekem fél órával később. Tuti senki nem próbálta ki. És így van legalább egy éve (akkor próbáltam utóljára). Gondolom kijavítani a kódot sikerülhetne egy esős július délután.

Dikusz 2016.07.06. 08:03:20

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: azt nem tudom hány szemeszter kell hozzá. De minden tiszteletem azoké, akik tudják használni a jegykiadó automatákat. Ha ennyire bonyolult, ahogy többször, több posztban is leírták már, annyi idő alatt a pénztárban is megvehetik. Vagy lehet a posztolónak is újdonságot mondok, akár előző nap is meg tudja venni, nem tíz perccel az indulás előtt.
Egyébként nem tudod mit hagysz ki, ha nem utazol vonattal:)

Dezsike 2016.07.06. 08:20:20

@Dikusz: Pár éve lehet már venni közvetlenül a vonat indulása előtt is helyjegyet. Pont két hete volt, hogy két családtag Miskolcon rohant a pesti IC-hez, nem lett volna már idő a pénztárban jegyet venni (max ha nincs ott senki, de ez lutri). Én Budapestről az online rendszerben vettem nekik jegyet, minden további nélkül kiadta a helyjegyet is, szerencséjükre volt szabad hely. A kódot elküldtem SMS-ben, ők átvették a vonat indulása előtt 2 perccel és el is érték. Ha van szabad hely a vonaton és lenne is rá az utolsó pillanatban utas, miért ne adnák el? Saját maguknak okoznának bevételkiesést.

Eudocimus Ruber 2016.07.06. 09:19:53

Ha nem volt Hely és Pótjegyük, akkor nem a Latorca IC-re vettek Jegyet, hanem volt egy Személyvonatra szóló Jegyük Debrecenig. Régebben 500 Forintot kellett fizetni a Vonaton maradás megváltásáért, aztán lehetett Sört inni a Büfékocsiban.

Bombaló 2016.07.06. 10:37:40

@bendeguz75: S a te anyád, hogy van? Attól, hogy itt picsogsz, az utazási feltételek még adottak. Azon lehet vitatkozni, hogyha nincs hely, mit adnak el. Ellenben, ha útközben leszáll egy utas, amit előre nem figyel a rendszer, akkor a felszabaduló ülőhelyre már leülhet majd. De még mindig ott tartunk, hogy helyjegy nélkül fel se kéne szállni. Ezt lehet, hogy anyád se tudja, azért vagy te is ilyen hülye.
De, hogy még relevánsabb legyek. A Latorca IC egy nemzetközi intercity vonat, amelynek van egy belfödi és egy határátlépő szára. Amikor a poszter vagy akár te is, jegyet szeretnél venni, az ELVIRA kétszer hozza a vonatot. Az egyik egy olcsóbb 3690 Ft-os jegy a közvetlen kocsira, a másik a belföldi IC 4195 Ft-ért. Elképzelhető, hogy a poszter félreütött és a nemzetközi résznél próbált/vett jegyet. Az első verziónál, fel sem merül a pót- és helyjegy, míg a másodiknál alapból ott van.

Lehet vitatkozni, hogy ki a hülye.

Bombaló 2016.07.06. 10:53:23

@megamen: "Már elsőre feltűnő volt a rendkívül kedvező ár, valamint a tény, hogy nem lehetett Hely- és Pótjegyet választani a menetjegyünkhöz."

Eggyel feljebb leírtam a jelenséget. Valószínű a közvetlen kocsis vonatrészt választotta, az olcsóbb és nem kínál hely/pótjegyet a rendszer.

Azt nem tudom, hogy miként ad helyjegyet a vonaton a kaller, elképzelhető, hogy mégsem volt tele a vonat, csak rossz opcióval vett jegyet az automatából. Ez esetben még lehetett akár hely is a vonaton. Ahogy vki írta, vagy kap egy hely nélküli helyjegyet pótdíjjal megdobva, vagy ha a START rendszere humánusabb, akkor ez esetben csak pótjegy+pótdíj lesz a jutalom.

második pont: Ettől még igaz, hogy a menetjegy viszonylatra, az IC pót/helyjegy vonatra szól.

harmadik pont: Nem faszság. Így szól az üzletszabályzat, lásd mellékelt dokumentumok. Nem mélyülnék bele, de ha még nem is jelzi az első jegyvizsgálatkor, akkor még több büntetést is fizethet, asszem. (Erre mondhatnám, hogy a menetjegy birtokában, ha van okostelefonja, mobilinternete és regisztrációja az e-ticket felülethez, akkor a telefonon még a vonat indulása előtt 1 másodperccel is beszerezhette volna a pótjegyet.)

negyedik pont: Sosem tudjuk meg, de egy fél ejnye-bejnye biztos leesik majd.

ötödik pont: -

hatodik pont: okoskodás, de borítékolom, hogy a válaszban tényleg lesz egy bocsánat, esetleg megemlítik még a négyes pontot, majd a poszternek csatolják az általam is hivatkozott dokumentumokat tanulmányozásra.

A +1, pedig szimplán életszerű esemény. Vagy nincs jármű, vagy van, de nem pótolják, mert jelentős késéssel járna, amiért másik 30 utas fog panaszkodni, hogy miért késik a vonat 20-30 percet.

Jossarian 2016.07.06. 10:59:42

A poszter a balkanon el. Es csodalkozik, hogy ott van? Akkor ertelmi fogyatekos, sajnalni kell szegenyt.

Bombaló 2016.07.06. 11:02:28

Javítás, mert kicsit értelmetlen lett. :)

Azt nem tudom, hogy miként ad helyjegyet a vonaton a kaller. Az elképzelhető, hogy mégsem volt tele a vonat, csak a poszter rossz opcióval vett jegyet az automatából. Ez esetben még lehetett akár hely is a vonaton.
Ahogy valaki írta, tele vonat esetén vagy kap egy hely nélküli helyjegyet pótdíjjal megdobva, vagy ha a START rendszere humánusabb, akkor ez esetben csak pótjegy+pótdíj lesz a jutalom.

LS192 2016.07.06. 12:35:13

@TsodaSzarvas:" Ez csak aljas hitvány hipszter szöveg. Mert mostanában divat lett mindenért lázadozni. .. .. .." Az a lázadozás hogy szóváteszi hogy semmit nem ér a szolgáltatás??? Elég idióta hozzáállás! Én vállalkozó vagyok, ha ilyen szolgáltatást nyújtanék már rég becsukhattam volna a boltot! Te is szóvá tennéd ha a fejedre dőlne a ház amit építek Neked rengeteg pénzért.... hamar divat lázadozó lennél. :D

Szarazkoro 2016.07.06. 13:58:39

@ozur: nah akkor te megmerted kockaztatni a general classt? Nekem a legrosszabb a 3AC volt - hetret gornyedtem amikor az also szinten levok aludni akartak.

bobbantyú 2016.07.06. 14:19:47

Először: Ki a szar az a Máv start, hogy büntetéseket osztogat, tán valami hatóság? Egy betokosodott, posztkádárista állami vállalat...
Másodszor: Olyan kaotikus és rugalmatlan a jegykiadó rendszerük, hogy bámulatos. Több kallerral is dumáltam, mindegyik panaszkodik...
Harmadszor: Azt bunkót aki így kiabál az utasokkal úgy kéne tökön rúgni, hogy felmenjenek a golyói mandulának. Ezek még mindig valami félkatonai szervezetnek hiiszik magukat, vagy mi. Az embereiket nem fizetik meg, az örök ellenség nekik pedig az időjárás, meg az utasok. Az idővel nem tudnak mit kezdeni, de az utassal legalább gorombáskodhatnak. Bár a kallerok java része normális, rendes ember. A gondok kicsit fentebb kezdődnek.

Bombaló 2016.07.06. 15:28:53

@bobbantyú: Akkor te soha ne szállj fel semmilyen tömegközlekedési eszközre... :)

vanek ur 2016.07.06. 16:53:13

@Dikusz: "Ha ennyire bonyolult, ahogy többször, több posztban is leírták már, annyi idő alatt a pénztárban is megvehetik". Igazából csak annyival bonyolultabb, hogy az automatánál olyan dolgokat is be kell állítsál (vagy legalábbis meg kell nézni, hogy a default megadott jó-e), amik a pénztárnál elmondás nélkül is egyértelműek. Aki nem először használja, 1 percen belül kezdheti bedobálni a jegyek árát, ha pedig a szűkített listáról is tud vásárolni, akkor kb. 20 másodperc ugyanez. Nem egy rocket science.

vanek ur 2016.07.06. 16:59:05

@Sandor Akarki: A menetrend szerint 0:00-kor indul az a vonat és az Elvira is így tudja. Még régebben megkérdeztem, és megtudtam, hogy a táblára meglepő okból van kiírva 23:59 : a táblára csak aznapi vonatokat lehet kiírni, a 0:00 indulás már másnap. Az Elvira is naptári napban gondolkozik, számára 23:30-kor az aznapi 0:00-s vonat már elment, ami fél óra múlva indul, az már a holnapi vonat.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2016.07.06. 21:58:32

ha nincs hely a vonaton bazdmeg akkor nem lehet utazni rajta. azért helyegyes a vonat.
a kibaszott repülőgépre sem kapsz jegyet ha nincs rá helyed. az hogy az automata kiadja az egy dolog de minden értelmes ember tudja ha nincs hely akkor azon a vonaton nem lehet utazni.. a levélíró egy gyökér.

Burpi Turpi 2016.07.14. 14:17:40

Foci Eb alatt: TGV ( igaz,ott csak 160-nal mehetett (és ment is) Toulouse-Bordeaux: 30 EUR a retúr jegy. Ennyi. Meg egy Bambi. Ja, választható helyre, állóhely nincs..... Én kérek elnézést...

kisf 2017.09.16. 10:08:03

Ja..., Csíkszeredától Budapestre (retúr) 3-szor adták el ugyanazokat a jegyeket...:) 2015-ben, szóval itt a mi családunk a rekorder...:), de mind a magyar, mint a román kalauz jó fej volt, megoldották, volt itt-ott hely a vonaton....
süti beállítások módosítása