Tékozló Homár

A Wizz nem a panaszkezelés bajnoka

2016.08.08. 14:56 | Homár Hilda | komment

wizz_air.png

Tulajdonképpen mondjatjuk azt is, hogy nem meglepő, de akkor is érthetetlen és bosszantó, hogy a Wizz Air mennyire nagyvonalúan kezeli utasai problémáit. Kár, hogy megteheti.

Kedves Homár blog,

Az alábbi élményt szeretném megosztani veletek, illetve rajtatok keresztül a nagyközönséggel. Idemásolom a Wizzairnek 2016/07/10-én küldött panaszomat (illetve a szerkesztett, rövidített változatát) - közel sem meglepő módon ezidáig nem árasztottak el válaszlevelekkel. Bár a Wizzair eddig sem nyűgözött le a hozzáállásával az, hogy egy utazás alatt két ilyen húzásuk is legyen, az már engem is meglepett.

Előre is köszönöm a segítségeteket abban, hogy ezt másokkal is megismertethetem.

Üdvözlettel

Péter

Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Az alábbi 2 üggyel kapcsolatban szeretnék panaszt benyújtani Önökhöz:
1: A tegnapi napon angliai utazásunkról utaztunk vissza feleségemmel, két testvérével és édesanyjával, akiknek mindez életük első repülőútja volt (az odafele utat leszámítva nyilván). Ennek megfelelően némileg idegesen várták a beszállást Lutonban, ahol is a beszállókapunál a beszállókártyákat ellenőrző alkalmazott szembesített minket a ténnyel, hogy az egyik foglalás (sógornőmé) valamilyen hiba folytán megváltozott, így a becsekkolt státuszból no-show-ba került. Továbbá mivel a gép teljesen tele volt ez azt is jelentette, hogy csak akkor tudott volna sógornőm felszállni, ha valaki a becsekkolt utasok közül nem jelenik meg.
Szerencsétlenségünkre ez nem így történt, így miután több, mint 2,5 órát vártunk a repülőtéren a 80 perc késéssel induló gépre, közölték az angolul amúgy egy hangot sem beszélő sógornőmmel, hogy miután megvette és kifizette a jegyet, megkapta a visszaigazolást, becsekkolt, kinyomtatta a beszállókártyáját, átment a repülőtéri ellenőrzésen, ahol ismételten ellenőrizték a beszállókártya érvényességét – nem repülhet, mert nincs helye.
A történet végül az egyik repülőtéri alkalmazott leleményessége miatt vett fordulatot, akinek volt annyi esze, hogy még egyszer megnézte, hogy van-e hely a gépen és kiderült, hogy van vagy 10, így felszállhattunk. Mondanom sem kell, hogy a beszállókártyán szereplő, lefoglalt helyen természetesen senki nem ült, így ez ha nem szállunk fel, üres lett volna.
El nem tudom képzelni, hogy a 21. században hogyan működhet egy légitársaság egy olyan rendszerrel, amely magától kiléptet utasokat mindenféle értesítés nélkül. Azt hiszem, Önök nincsenek tisztában azzal, hogy a rendszerük milyen kiszolgáltatott helyzetbe tud hozni utasokat, amiknek a kezelésére nincsen meg a megfelelő fórumuk (egy emeltdíjas telefonszám ugyanis nem az): egy idegen országban ragadt utast arra kényszeríteni, hogy adott esetben több ezer forintot fizessen ki a kiszolgáltatottsága mellé, bőven kimeríti a pofátlanság határát.

2: Ugyanezen utazás során, az odautat megelőzően (július 6, 18:50, BUD-LTN) a saját ülőhelyemet megváltoztattam, hogy egy olyan sorba tudjak ülni, ahol egyedül vagyok, hogy nyugodtan tudjak dolgozni. Ennek megfelelően kb 17 órakor vettem a 4. sorban egy helyet, amiért rögtön ki is fizettem 2850 ft-ot. A beszállókapunak csúfolt bódéban viszont kiderült, hogy a változtatás nem jutott el Önökhöz, így a helyem maradt a régi - a honlapjukon szereplő idevonatkozó tájékoztatás ellenére, amely szerint a változtatást a check-in pult bezárásáig (40 perccel az indulás előttig) megtehetem. Miután én pontosan eszerint jártam el, ismételten a számítógépes rendszerük hiányosságai miatt ért hátrány, így ezt nem vagyok hajlandó elfogadni, amit jeleztem is - pénzt nyilván egy fillért sem kaptam vissza.
Úgy érzem, hogy miután hosszú évek óta utazom évente többször is a Wizzair-rel, jegyek sokaságát vettem Önöknél, igen sokat költöttem a fedélzeten is, ismerőseimnek, családtagjaimnak ajánlottam, akik szintén Önökkel utaztak, cserébe minősíthetetlen szolgáltatást kaptam, még minősíthetetlenebb hozzáállással fűszerezve. Mostanra már biztos vagyok benne, hogy az arrogáns, pitiáner hozzáállás, mely az ügyfél pénzét jóval az ügyfél elégedettsége elé helyezi, az Önök fő cégpolitikája. Bármennyire is furcsa lehet, de Önök nem egy rendszerváltás előtti SZOT üdülő üzemeltetői, akivel szemben a vendégeknek kuss volt a nevük, mert kiváltság volt odamenni és ha nem utaztak, ezrek jelentkeztek a helyükre, hanem egy versenyhelyzetben levő légitársaság, amely helyett az utasok tudnak pl. a Ryanair-rel vagy az Easyjet-tel utazni, hogy csak néhányat említsek.
Továbbra is várom válaszukat
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Crazy One 3om 2016.08.08. 15:05:37

"hanem egy versenyhelyzetben levő légitársaság, amely helyett az utasok tudnak pl. a Ryanair-rel vagy az Easyjet-tel utazni, hogy csak néhányat említsek." mer ám aztán ott osztálykülönbséggel jobbak a szolgáltatások :D

Egysimaegyfordított 2016.08.08. 15:09:16

Azt nem értem pl, hogyha kinyomtatta a sógornő a beszállókártyát, milyen hibára hivatkoztak, hisz a "bizonyíték" a kezében volt. Ez így megy, vagy hogy megy ? NEm nagyon értem.

Szarazkoro 2016.08.08. 15:11:53

Sosem utazom Wicc air-rel meg ha ok a legolcsobbak akkor sem. Allandoan kesnek, fos az egesz. Bezzeg a megboldogult Malevot nagyon szerettem.

Egysimaegyfordított 2016.08.08. 15:13:12

Illetve azt sem, hogy hogy lehet kapni repjegyet plusz 2850 forintért, hogy EGYEDÜL ülhessen vki egy sorban???

FDToth 2016.08.08. 15:15:34

Mindket esetben egyertelmu a dolog: kifizette, volt visszaigazolas, stb, uh ilyenkor sok lehetoseg nincs, wizzair gondoskodik arrol, amit megvettel...
Tapasztalat, hogy az easyjet ezerszer jobb es rugalmasabb, mint a wizzair (sajnos nincs annyi bp- kulfold utjuk). Ryanairt hagyjuk, az mas kategoria... Es ott van meg a transavia, ok is baromi jok, de csak kb parizsba mennek innen..

Egysimaegyfordított 2016.08.08. 15:21:27

@Szarazkoro: Há nem mondod?! És akkor hogyhogy nem volt csak neki üresen egy sor ?? :)

andand 2016.08.08. 15:24:15

Az első esethez hasonló velem is megtörtént. KLM és Aer Lingus közremükődésével, Dublinban a reptéren megkaptam a két beszállókártyát, Amsterdamban azt mondták nem szerepelek a listájukon. Én is kivártam míg mindenki felül a gépre, aztán szerencsére felegedtek. Jó páran viszont lemaradtak túlfoglalás miatt.

Szarazkoro 2016.08.08. 15:25:43

@Egysimaegyfordított: rendszerhiba mert ugy vackok ahogy vannak?

lakit 2016.08.08. 15:31:13

@Egysimaegyfordított: Gondolom ránézett az ülések elosztására és kért oda egy helyet, amelyik sorban minden ülést szabadnak jelzett a rendszer. Aztán reménykedett, hogy ezt más ne tegye meg.

enrico palazzo 2016.08.08. 15:37:27

Két dolgot nem értek. 1. Hogyan lehet utazásról visszautazni. 2. 5 db felnőtt közül senki nem csámcsog angolul és marad ott ő (ha muszáj), vagy megkeresi az illetékest, hogy áj hev dö fakin tiket end ájem áfter dö csekin, du szamting náu. Én 23 évesen repültem először egyedül Írországba átszállással kurva sok késéssel, félelemmel és mindent sikerült megoldani, pedig akkor még butatelefon volt és csak semmi adatroaming.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.08.08. 15:48:17

"akiknek mindez életük első repülőútja volt (az odafele utat leszámítva nyilván)" - Nekem is a múlt heti volt az első repülőutam, leszámítva azt a 100 repülést, ami előtte volt.

Tudom, hogy nem ez a lényeg, de ezen hangosan felnevettem.

Ez a poszt megint egy jó példa arra, hogy felnőtt emberek úgy utazgatnak külföldre, hogy nem tudnak külföldiül, aztán meg csodálkoznak, hogy ott senki nem beszél magyarul és ha helyzet van, akkor nehéz bármit is elintézni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.08.08. 15:51:35

@Egysimaegyfordított: te mit mondanál, hogyha valaki odamenne hozzád egy papírt lobogtatva, hogy átvenne egy csomagot, de te nem látnád a csomagját a te listádon. Nyilván azt hogy valami hiba történt. A beszállásnál levő emberke csak azt tudja, amit neki a gép kiír, már pedig amit az kiír, az a szentírás.

Black Bride 2016.08.08. 16:17:12

Vannak ilyen helyzetek direktben is. A legtöbb légitársaság, ha mondjuk van náluk egy járatra 150 hely ,akkor hosszabb utaknál 170-et ad el és a szerencsétlenül járt 20 utassal pótolja ki azokat a helyeket ,amik mégis üresen maradnak (pl. lemondja, nem ér oda, stb.). Minden ilyen útnál marad általában minimum 2-3 olyan utas, akinek ugyan ki van fizetve a jegye, kinyomtatott mindent ,de nem szállhat fel, mert valójában nincs helye. Ez egy teljesen bevett szokás a repülésnél sajnos. Ilyenkor nyilván a légitársaság megtesz mindent, hogy az utast feljuttassa a következő gépükre és addig is a lehető legkényelmesebben várakozzon. A következő gépről lemaradt utas pedig váltja az előzőt és így tovább. Ez természetesen nincs minden járatnál így és kicsi az esélye,hogy pont velünk történik, de azért még megeshet.Lehet ,hogy a Wizz Air pont ebbe kavarodott bele a végén.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.08. 16:46:04

bit.do/votma

és

"angliai utazásunkról utaztunk vissza "
azért utaztak odáig, hogy visszautazzanak, vagy vattafákk?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.08. 16:56:28

az utolsó bekezdést nem is értem. A problémához pontosan mennyi köze van annak, hogy mennyit utazott eddig, és kiknek ajánlotta? Mi lesz, ha nem kap kedvező választ? Talán nem fog többet utazni a viccérrel? Szerintem rögtön harakirit fognak elkövetni a viccér vezetők. Ja mégsem.
Nem volt még elég panasz az érintett cégre? Mindig van egy okos, amelyik széllel szemben próbál pisálni, aztán jön panaszkodni, hogy átqrták. Sajnálom, nem tudok együtt érezni a pószterrel.

H3rold 2016.08.08. 17:38:11

Hja kérem, kis pénz, kis foci. Aki úri kiszolgálást akar, menjen a Lufival.

Souky Sanjay 2016.08.08. 18:51:15

Nehogy azt gondold,hogy csak a wizzair ilyen szemét módon intézi az ügyeit? Én a Turkis Airlines-re panaszkodom.Nem überelni akarom a problémádat,a törökök még azt is letagadják,ami megtörtént.És velük szemben még pereskedni sem lehet,mert nem EU-s cég.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2016.08.08. 18:57:10

"A tegnapi napon angliai utazásunkról utaztunk vissza feleségemmel, két testvérével és édesanyjával" - kit érdekel?

"akiknek mindez életük első repülőútja volt (az odafele utat leszámítva nyilván)" - kit érdekel?

"így miután több, mint 2,5 órát vártunk a repülőtéren a 80 perc késéssel induló gépre"- kit érdekel?

"közölték az angolul amúgy egy hangot sem beszélő" - kit érdekel?

ki a faszt érdekel ez, bazmeg? az elsőnél benézett valamit LTN, de elutaztatok, nem? a másiknál meg van egy kisebb hiba, na, bumm, utazhattál a sleppel - kit érdekel?

Figyel Castro 2016.08.08. 19:36:17

@Quarker: rengeteget utaztam Swissel egy időben (négy éve, egy rakás pénzért). Az AirBerlin és Niki, amik szintén fapadosak, kenterbe verte a Swisst vastagon. Nem biztos, hogy a fapados szar. Wizzel csak egyszer repültem, akkor nem volt gond, sőt örültünk, mert kiderült, nem Bivalybasznádon, hanem a Fiumicinón száll le.

Figyel Castro 2016.08.08. 19:41:50

@Quarker: Ja, és az apósomékkal a Lufi akarta megcsinálni pár hete San Fransisco-ban, hogy a négytagú család felét a következő géppel akarta hazarepiteni-miközben a gép fele üres volt. Hogy miért, az rejtély, de a szarakodásuk miattt lekésték a frankfurti csatlakozásukat. És még nyelvi gond sem volt, az hótt biztos.

bendeguz75 2016.08.08. 19:48:46

Azert ilyen szar az ugyfelkezeles, mert ennyit fizet az ember a szolgaltatasert. 10 euros jegy melle nem lehet elvarni, hogy a segget is kinyaljak az embernek. ettol persze az elso eset durva, de vegulis megoldodott es ott pont nem szartak le az ugyfelet.
En Brusszelbol fogok veluk repulni nemsokara. 2 euro +8 euro admin fee. Ennyiert tudom mit fognaK szolgaltatni.
Amugy egyszer mar repultem Wizz-el, akkor Liverpoolba. Meg kell mondjam, a legkedvesebb staff volt eddigi repuleseim soran, peig nem evente egyszer repulok.

gabors 2016.08.08. 20:07:29

szerencseje van hogy nem ma akart a Deltaval menni ... a teljes rendszer osszeomlott hat orara azota is kesesek vannak..

vagyis nem kell meg egy szarrago air-nek sem lenni hogy renccer hulyeseget csinaljon ....

The Crazy One 3om 2016.08.09. 06:06:56

Anyós meg após utazott a rájennel a minap. Előtte pár órával valami muzulmánnal cseteltem mert valamire még kíváncsiak voltak. Bejelentkeztem, negyvenakárhányadik voltam a sorban. Amíg vártam, addig Emese megnyerte az Elsőt, majd sorra kerültem és három perc alatt kiderítettünk mindent. Ja igen, ehhez kellett, hogy én írok is angolul és nem hápogok az érvényesíthetetlen fogyasztói jogaimról...

Hell-Ász 2016.08.09. 08:21:22

@bendeguz75: Teljesen mindegy mennyit fizettél a jegyért, előtte 3 hónappal 10 ezret vagy aznap 80 ezret, a jogod ugyannnyi. Másrészt mint rendszeresen Londonba utazó, nálam a cég az utolsó opció a minősíthetetlen panaszkezelés miatt (is).

Manyecska. 2016.08.09. 08:45:08

@atpijkamo116: ?? egy órát vajúdtam éjfélkor a nagypárnámra görnyedve közben próbáltam a csillagokra fókuszálni :D azóta is fújtatok.nekem ne boldogoskoggyék itt senki.:P ON

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.09. 10:01:23

@Hell-Ász: "Teljesen mindegy mennyit fizettél a jegyért, ... a jogod ugyannnyi"

Hát nem tudom. Azt hallottam, az első osztályon előzékenyebb a kiszolgálás.

Manyecska. 2016.08.09. 10:19:10

@atpijkamo116: nemtom nem emlékszem semmmire , inkább törne le szássszor a fogam :D

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2016.08.09. 11:14:21

Tök jó lett volna az egyes pontot a lényegre fókuszálva kifejteni, hogyan lett no show, hol jelzett a rendszer telt házat, amiből végül mégis akadt 10 szabad hely. Egyrészt - ilyenről én még nem hallottam, bár még csak egyszer repültem, leszámítva az utána következőket - másrészt azok sem, akiknek ajánlottam, hogy SZOT-üdülés helyett inkább repüljenek sok pénzt elköltve a fedélzeten, meg biztosításra és autókölcsönzésre.

Hell-Ász 2016.08.09. 14:18:03

@atpijkamo116: Fapados cégnél csak egy osztály van: fapad!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.09. 15:26:28

@Hell-Ász: Egyszer próbálj ki egy igazi légitársaságot!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.09. 17:55:47

@Black Bride: Ez mezei csalás. Olyan szolgáltatást ad el, ami nem áll rendelkezésre. Akkor megérteném, ha utasként ezt a lottót konkrétan bevállaltam a kedvezőbb jegyárért cserébe, TOVÁBBÁ a nem megjelenő utasok a jegyárat visszakapják, de mivel egyik feltétel sem teljesül, szimpla átbaszás az ilyen.
Lenyelik a meg nem jelenők pénzét, majd eladják a megvett helyet újra. Szép.

Mérgező Hulladék 2016.08.10. 08:14:25

@gio: kemény vagy, Csoki! Most jól megmondtad neki!

Barbara Wagner 2017.07.24. 00:23:32

Undorito amit meg mernek csinalni az emberrel. Minden szavad igaz! Ilyet meg az EasyJet meg a Ryanair sem csinal.
süti beállítások módosítása