Tékozló Homár

Tényleg olyan olcsó az a Kínából rendelt cucc?

2016.08.16. 10:02 | Homár Hilda | 117 komment

dhl-logo.jpg

Az ember meglátja a Banggoodon az akciós kiskamerát meg az olcsó, de csinos menyasszonyi ruhát, megköti az évezred üzletét, aztán nagyot koppan, amikor a futár legombol róla még egyszer annyi lóvét, mint amire számított. Hétköznapi sztori, nagy tanulságokkal. A lusták csak a Péterig olvassák meg a legalját, a lényeg ott van. Az alaposabbak remekül fognak szórakozni a bikfanyelven íródott hivatalos szövegen és Péter reakcióján.

A múlt héten Hong Kongból rendeltem egy speciális GPS nyomkövetőt 47 dollárért. A szállítás díja 28 dollár, ami magas egy kicsit, de távolról sem ez a legbosszantóbb az ügy kapcsán. Sajnálatos módon a feladó a DHL-t választotta szállítónak és itt kezdődtek a problémák.

Most már tudom, hogy ha az importált áru értéke - cég-magánszmély adásvétel esetén - meghaladja a 22 dollárt, de nem több, mint 150 dollár, akkor ÁFÁ-t kell fizetni. Na itt kerül a képbe a DHL. Ugyanis a DHL vámügyintézés jogcímén az emberről legombol még 4725,- Ft + ÁFÁ-t, vagyis 6000,- Ft-ot. Ez az áru értékének 28 százaléka, vagyis több, mint az ÁFA!!

Próbáltam utánajárni, hogy kerülhető ez meg, de a NAV-nál is azt mondták, hogy vámolást magánszemély nem indíthat ilyen esetekben, vagyis KÖTELEZŐ a DHL szolgáltatását igénybe venni. B verzió nincs. Ha nem akarom megfizetni ezt a pofátlan összeget, akkor ha a feladó vállalja a költségeket visszaküldik, ha nem, akkor megsemmisítik az árut.

A levelezésből tisztán látszik, hogy ez nettó zsarolás. A DHL szinte monopol-helyzetben van, arra esély sincs, hogy a kisember jól járjon. Nota bene, ehhez az állam is hozzájárul azzal, hogy nem tartja kordában a "kötelező" díjak mértékét. Persze lehetne mással is szállítatni, de hát Hong Kongban erre magasról tesznek...

Péter

Tisztelt DHL!
Kérem tájékoztassanak, hogy az érkező árura mennyi ÁFÁt és mennyi vámot kell fizetni! A magyarországi vám és ÁFA-kötelezettségeken felül nem kívánok extra szolgáltatásokat igénybe venni, kérem tájékoztassanak, hogy hogyan tudom ezeket a kötelezettségeket közvetlenül megfizetni a NAV-nak! Köszönöm!

Tisztelt Ügyfelünk,

Kérem engedje meg, hogy DHL szolgáltatási díjára vonatkozóan az alábbiakról tájékoztassam:
Az import vámeljárás során megállapított ÁFA a vámteher részét képezi. A NAV felé a DHL Express Magyarország Kft.-nek biztosítania kell a vámteher megfizetését, ezért magánszemélyek részére történő import vámkezelés esetén a DHL a vámterhet a NAV felé a készfizető kezességi engedélye terhére biztosítja, vagy a halasztott vámfizetési engedélye alapján fizeti meg a NAV-nak.

A DHL a vámteher biztosítására / megfizetésére vonatkozó engedélyeinek felhasználása alapján, 4.725,-Ft + ÁFA összeget számlázunk küldeményenként. A szolgáltatásunk nyújtására azért van szükség, hogy az árura vonatkozó kiadhatósági üzenetet megkapjuk a NAV-tól. A szolgáltatás ÁFA köteles, azonban a vonatkozó jogszabályok értelmében, az import vámlejárással kapcsolatban felmerülő szolgáltatások ÁFA vonzata a vámigazgatási döntés során meghozott határozatban kerül közlésre, így a szolgáltatást ennek megfelelően ÁFA mentesen számlázzuk.

A DHL szolgáltatási díjával kapcsolatban tájékoztatom, hogy a halasztott vámfizetés díjára vonatkozó szolgáltatásunkról szóló tájékoztatást minden értesítésünk tartalmazza, valamint az az érvényben lévő és nyilvánosan elérhető szolgáltatási díjtáblázatunkban is megtalálható. A Feladó használni kívánt szolgáltatóját – tekintettel arra, hogy a fuvarozási szerződés egy háromoldalú jogviszony, aminek a Címzett is részese - Ön a feladóval való szerződéssel elfogadja. A feladó minden információ birtokában választ szolgáltatót. Sajnos erre a DHL nem lehet befolyással, csupán csak az ehhez szükséges információkat teszi elérhetővé. Ennek értelmében tájékoztatom, hogy az internetes értékesítési cégek tájékoztatásáért, valamint a weboldalukon szereplő információkért a DHL-t semmilyen felelősség nem terheli!

A DHL a küldemény feladójával kötött megállapodást a fuvarozási feladat teljesítésére, mely alapján a szállítási költség a feladó által megfizetésre is került a DHL részére. A harmadik országos küldemények esetében - a DHL általános szerződési feltételei alapján – a fuvardíj az alap vámkezelési szolgáltatások díját tartalmazza, azonban vámeljárás tekintetében esetlegesen felmerülő, speciális vámkezelési szolgáltatások díjak nem képezik részét a fuvardíjnak. Tekintettel arra, hogy a feladó rendelkezését - mely szerint a szállítási költségeken kívül esetlegesen felmerülő szolgáltatási díjak a küldemény címzettjét terhelik -, valamint a feladó által választott szállítási szolgáltatót és ezzel együtt a szállítási szolgáltató szerződési feltételeit Ön a feladóval történt szerződéssel elfogadta, a vámeljárás során – az alap vámkezelési szolgáltatásokon kívül – felmerült szolgáltatási díj felszámítása jogszerű.

Magánszemélyek részére történő vámkezelés során – 1000 EUR küldemény értékig – a közteher kiegyenlítésére kizárólag a küldemény átvétele során, készpénz, vagy bankkártya használatával van mód, így DHL Express Magyarország Kft.-nek biztosítania kell a vámteher megfizetését a NAV felé. A magánszemélyek részére beérkezett küldemények vámkezelését a DHL Express Magyarország Kft. – Ügyfelei nyilatkozatai alapján – a saját nevében, nyilatkozattevőként indítványozza.

Köszönöm megértését!

Üdvözlettel / Best regards,

Tisztelt ...!
Köszönöm a tájékoztatást, sajnos azonban a felét sem értem. Lehet, hogy szakszerű a megfogalmazás, de még mindig nem tudom, hogy mennyit kellene fizetnem a szállítónak. Ha küldene egy tételes kimutatást a kérdéses küldemény fizetendő terheiről, akkor lehet, hogy kiderülne, hogy nem éri meg a vesződséget. 

Tekintettel arra, hogy egy szállítási költséggel együtt egy 47+28=75 dolláros tételről van szó, a 4-5000 Ft-os többletköltség drámai többletet jelent, amit aránytalannak tartok. Én annyit tudok, hogy egy ilyen összegnél csak a 27%-os áfát kell megfizetni, ami legrosszabb esetben is 5800Ft. Ha Önök most erre még rászámolnak 5000 Ft-ot, akkor az azt jelenti, hogy dupla áfát kell fizetnem. Maga szerint ez tisztességes???? Ha ezt tudom, meg sem rendelem a csomagot. Önök naponta többezer csomagot kézbesítenek sokkal nagyobb értékben. Az ilyen szállítmányokon akarják az embereket lehúzni? 

Kérem, részletezze nekem a fizetendő vámot, áfát, költségeket! (Szállítmány: ...)

Köszönöm!

Tisztelt ....... Péter,

Az Ön által megadott információk alapján – amennyiben a 75 USD áru és fuvardíj igazolható és a NAV azt elfogadja vámértékként – küldeményének vámkezelése során 6.929 HUF (ÁFA) + 4.725 HUF (DHL szolgáltatási díj) megfizetésével kell kalkulálnia.

Fenti kalkuláció kizárólag tájékoztató jelleggel került megküldésre! 

Az ÁFA alapja: ügyleti érték + beszerzéssel kapcsolatban felmerült költségek + vámeljárással kapcsolatban felmerült költségek.

Az Ön küldeményének esetében az ÁFA alapja: Áru: 47 USD + szállítás 28 USD + DHL szolgáltatási díj. (13.121 + 7.816 + 4.725) Ezek alapján a számított ÁFA: 6.929 HUF.

Amennyiben a közteher, valamint a DHL szolgáltatási díjának kiegyenlítését nem vállalja, úgy kollégáim a küldemény feladójával felveszik a kapcsolatot és azt a rendelkezésük szerint kezeljük tovább. Amennyiben a visszaszállítás költségeit a küldemény feladója vállalja, akkor visszaküldésre, azonban ha a feladó a visszaszállítás költségeit nem vállalja, abban az esetben a küldemény megsemmisítésre kerül. Ebben az esetben a Feladóval kell egyeztetnie, a küldemény ellenértékének visszatérítéséről.

Köszönöm megértését!

Üdvözlettel / Best regards,

Az esetről megkérdeztük a fogyasztóvédő szakértőinket. Véleményük lesújtó hír Péternek és minden Kínából rendelőnek, de a tanulságokat sosem késő levonni.

Kedves Péter!

A külföldi webáruházak általában alacsony árakkal hirdetik termékeiket, de az Európai Közösség területén kívülről érkező áru esetében a járulékos költségekkel (szállítási költség, közterhek vagyis áfa, vám) is számolni kell, és így már nem is biztos, hogy annyira olcsó lesz az a termék.

A cég válaszlevele szakszerűen, de valóban nem túl közérthetően tartalmazza a felszámított díjak megfizetésével kapcsolatos álláspontját. A lényeg, hogy a DHL köteles az Európai Közösség területén kívülről beérkezett áru vámkezelését elvégezni, de ezért jogosult díjat felszámítani. A cég weboldalán megtalálható a szolgáltatási díjakról szóló tájékoztató, és ebben szerepel a sérelmezett halasztott vámfizetés díja, összege a kiszabott közteher 2,5%-a, de minimum 4.725,- Ft+ÁFA. A cég ÁFA és a vámfizetésére vonatkozó számításai a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelőek.

Mindezek alapján véleményünk szerint a fuvarozó a meghirdetett tájékoztatóban meghatározott díjat jogszerűen követelheti.

Kedves Homár Olvasók!

Javasoljuk, hogy az ilyen vásárlásokat megelőzően minden esetben tájékozódjatok a termék vételárán felül jelentkező költségekről. Érdemes még a megrendelést megelőzően megkérdezni, hogy az eladó melyik céggel végezteti el a termék fuvarozását, így a a pontos költségeknek is utána lehet nézni, és a hosszabb szállítási határidőt is figyelembe véve mérlegelni, hogy az adott áron a termék kedvezőbben szerezhető-e be, mint esetleg az itthoni webshopokból.

Felhasznált jogszabályok: 

- az Uniós Vámkódex létrehozásáról szóló 952/2013/EU Rendelet
- az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2016. évi XIII. törvény

UPDATE

Olvasónk fűzött néhány kiegészítést a leveléhez:

A kommentelőknek üzenném:
- A GPS tracker, amit rendeltem valóban kapható az EU-n belül is (pl. Olaszországból) - legalábbis úgy néz ki, de mivel hamisítják, nincs rá garancia, hogy eredetit kapsz, emiatt vettem fel a kapcsolatot közvetlenül a gyártóval. A haverom bele is futott, úgyhogy neki kétszer kellett rendelnie, ennél még mindig jobban jártam...
- A gyártó webshopot nem üzemeltet, nem voltak előre ismertek a szállítási feltételek, nem én választottam a DHL-t. Ezt valóban lehetett volna előre egyeztetni, de hát most rendeltem először Hong Kongból, hiányzott a rutin.
- Mint írtam, a személyes vámügyintézés közigazgatási szinten KI VAN ZÁRVA.
- Nem az adócsalás volt a cél, hanem hogy ne kelljen az áru 28 százalékát pluszban kifizetni egy nettó max 5 perces ügyintézésért, ami alatt a DHL ügyintéző a papírokat elektronikusan benyújtja a vámhivatalnak, majd a határozatban megadott összeget átutalja. Szeretnék én is ilyen órabérrel dolgozni.
Köszönöm!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-son 2016.08.16. 11:25:41

Ez kizárólag a poszt beküldőnek a hibája, tudatlansága és nem fogyasztóvédelmi kérdés.

Senki nem titkolta el előle a díjakat, feltételeket, jogszabályokat, csak ő nem járt utána, kizárólag az érdekelte hogy olcsó legyen.

Var rá lehetőség, hogy Kínából rendelgessen magánszemély akár tűket meg gombokat is egyesével legfeljebb nem éri meg. Kb. ugyanannyi munka lehet levámoltatni egy konténer árut, mint ezt a vacakot, erről nem a szállító tehet.

Most már ezt tudja, legközelebb már jobban odafigyel.

The Crazy One 3om 2016.08.16. 11:28:12

@atpijkamo116: szevasz. Gúnár haverom vett ájfónt. Írt a kínainak, hogy írja rá a papírra, hogy gift, meg 10 dollár. A kínai visszaírt, idézem : "Please :D"

Sanda gyanu 2016.08.16. 11:31:15

@The Crazy One harmadik regisztrációja: Ilyen bizbaszokat szabad használni itthon? Ez nem olyan izé... titkosszolgálati eszköz, amit közönséges halandónak még csak birtokolni sem szabad, nemhogy használni? Nem tudom, csak kérdezem. Emlékszem, pár éve volt olyan, hogy vámkezeléskor elkobozták a rejtett kamerát tartalmazó golyóstollat, nyakkendőtűt, amit kábé fél dolláros áron rendelt a jószág a ferdeszeműektől.

2016.08.16. 11:31:34

@Dezsike: igen, bevett szokás

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.16. 11:35:30

@The Crazy One harmadik regisztrációja: :))

Nem le het a NAV ót ólyan kőny nyen át verní. Ha meg tőbb van rá írva akkor ís át mehet az ellen őrzésen.

(Vesz szőt se dívat ós kí rakní.)

Manyecska. 2016.08.16. 11:35:59

@Sanda gyanu: de. :DD csoda hogy még senki nem kérdezte. :D

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.16. 11:37:48

@The Crazy One harmadik regisztrációja: Baz meg ezt hogy bírja el a mótór? Szé lesebb mínt egy autó.

The Crazy One 3om 2016.08.16. 11:39:20

@Sanda gyanu: én azt hallottam, holgy nem csak lefoglaltak ilyen kramancokat, hanem rabosították a csórikát, aki beépített kamerás napszemüveget lőtt 4 dollárért free shipping :D Merthogy az kérlek haditechnika :DDDDDD

megamen1 2016.08.16. 11:47:29

mindenesetre van néhány dolog, ami itthon nincs, így aztán kínából kell ( lehet ) megrendelni. vagy van itthon is, de de még vámmal, tokkal-vonóval is megéri inkább kintről venni.
persze nem ájfon kilencesre gondolok, inkább csak" többisveszettmohácsnál" kategóriájú dolgokra. de majd lyoszariem megmongya a frankót minnyá.
vagy ez mán vót ezmán?

Manyecska. 2016.08.16. 11:52:56

Meg kell kérdezni a HM Védelemgazdasági Hivatal, Kutatásfejlesztési, Minőségbiztosítási és Biztonsági Beruházási Igazgatóság, NATO Biztonsági Beruházási Osztályt..Szívesen Hilda!
:D:))

Sanda gyanu 2016.08.16. 12:06:33

@Manyecs: Kellene egy ilyen gyorsgomb a vatera.hu fejlécébe, hogy "Mielőtt lecsapod 999,- Ft-os áron a magas minőségű, kínai gyártmányú kamerás napszemcsit, vagy a kamerás nyakkendőtűt, előbb vedd fel a kapcsolatot a HM Védelemgazdasági Hivatal, Kutatásfejlesztési, Minőségbiztosítási és Biztonsági Beruházási Igazgatóság, NATO Biztonsági Beruházási Osztályával és kérdezd meg az 24 órás ügyelettől, hogy az vacak műanyagdarab haditechnikai terméknek minősül-e?"

Manyecska. 2016.08.16. 12:13:48

@Sanda gyanu: engedélyköteles, szólnék. :D

Manyecska. 2016.08.16. 12:17:00

@Sanda gyanu: Szingapúrban lesz konferencia még nem késő! :D Ott még vadászrepülőt is kapsz!:D
www.dsei.co.uk/welcome

Egysimaegyfordított 2016.08.16. 12:56:54

Kiment volna bármelyik seftes piacra, se vám, se ad, se dhl.

beste 2016.08.16. 12:57:21

@Tehetséges ugandai buzi: meg van hozzáférése az elektronikus adatbeküldéshez és fenntart programot is hozzá az aktuális frissítési előfizetésekkel együtt - már régen nem papíralapú a dolog.... (és innentől kezdve nem fog egy üveg sörért dolgozni, hacsak nem haver...)

Josi01 2016.08.16. 13:14:42

A legtöbb eladónál van 3-4 féle postázási lehetőség.
A DHL gyors, de drága és biztos a vámkezelés.
Nekem jó a free shipping is. Van időm várni. :D

Manyecska. 2016.08.16. 13:21:22

mi a f.nak kell saját célra gps-es nyomkövető..??? :D Tehervonatot üzemeltet?? :D

Zirowe 2016.08.16. 13:22:08

Komolyan, megint egy olyan ember, aki nem olvas utána, mielőtt rendelne..

Kellett neki az extra gyors burzsuj szállítás plusz pénzért, akkor tessék vállalni a felelősséget.

Megsúgom, hogy ha a sima, általában ingyenes, szállítást választja, akkor valószínűleg az áfát is megspórolja, de ha nem, akkor is max +2000ft a magyar posta vámolási eljárása (tehát itt is van plusz sarc).

Szóval igen, tényleg olcsóbb a Kínából rendelt cucc, feltételezve, hogy a rendelőnek van legalább egy cseppnyi kis esze.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.08.16. 13:53:12

Ez már elég régóta így van... kár rácsodálkozni!
Elmondom a "lassú posta" is felszámol +2.000 Ft vámkezelési költséget vagy már lehet az is 2.500 Ft! (2016.Jún-ában még 2E Ft volt pluszba), aki csak egy kicsit utánaolvas nem éri meglepetés!

EU-n kívüli csomag esetén az szinte mindig nettó ár... +27% ÁFA és akár 0-15% vám és vámkezelési költség (ami futárnál +4-5E Ft, postánál: +2E Ft)

ÁFA-VÁM határok: junkieeeboy.blog.hu/2012/10/14/rendeles_kulfoldrol_usa-bol_kinabol_ebay-rol_vam_afa_terhek

É2I 2016.08.16. 14:08:53

Ez posztolói tudatlanság, amit még meg is reklamál. Pedig csak tanulópénz. De majd megtanulja, hogy Kínából freeshipping vagy eu-s országbeli lerakatból való rendelés. Igaz az előbbi eltarthat 5-6 hétig is mire megjön. Másik választás, hogy fizet a gyorsaságért.
No meg vám-őreinket se becsüljük le; egyre jobban odafigyelnek az ilyen csomagokra és átvilágítják. Ekkor jön is rá a vám, annak rendje és módja szerint, de sokszor még úgy is olcsóbb.
Az meg "nettó" blődség, hogy nincs alternatíva a dhl-re. Dehogy nincs, csak legfeljebb nem ebből a webshopból.
Egyébként meg vicces, hogy alanyunk trükközni akar, de egy istennek se talál kiskaput.

Káput.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.16. 14:12:11

"kedves" péter, amire te gondolsz az áfa csalás. ipari mennyiség esetén: költségvetési csalás, melynek büntetési tétele 5-8év letöltendő. további szép napot.
ps.: sajnálom, hogy nem sikerült elsíbolnod az áfát. van megoldás, de nem kötöm az orrodra

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.08.16. 14:20:55

@É2I: De nem vágod!? Bár ő a ÁFA-VÁM fizetésre is "rácsodálkozott"! (Már ez is vicc kategória, hogy ezen csodálkozik)
De ő azon akadt ki, hogy egy profitorientált cég, pénzt mer kérni egy plusz szolgáltatásért, amit ő igénybe vett! (vámkezelés)
Ez azok számára, akik tudják használni a google-t és vásárlás előtt képesek olvasni (tájékozódni) is, azok számára nem fura - mindenki másnak igen, így Péterünknek is!

É2I 2016.08.16. 14:23:30

Van egy ismerősöm, aki jól meg is járta, bár nem tudatosan. Világ-körüli úton volt, menet közben vett egy laptopot ámerikában. Majd megtette azt a blődséget, hogy közvetlen járattal jött haza -akkor még- Ferihegyre. Szemfüles vámosaink meg lekapcsolták a laptoppal együtt (volt olyan hüle, hogy almás gépet vett, mer trendi). Nem is értette miért cseszekszenek vele. Lényeg a lényeg, gépet elkobozták, rabosították, feljelentették, megbüntették. Majd fizetés után úgy háromnegyed év múlva, jól szétbarmolva visszakapta a gépét. Így lett egy lelakott almás laptopja kb. dupla áron, plusz majd egy éves munkája oda, mivel mire visszakapta addigra ugrott a megrendelése.
Szóval a nem tudás, nem mentesít. Akkor még 138$ volt az érték, amit be lehetett hozni vámmentesen. A ketyere meg bőven egy ezres fölötti.

__tom_ 2016.08.16. 14:32:33

huhh, de jó lenne egyszer a küldemény megsemmisítő osztályon dolgozni...

__tom_ 2016.08.16. 14:49:48

@JunkieeeBoy: inkább a vaterás accountomra gondoltam, mint erre :)

M. Péter 2016.08.16. 15:25:36

@É2I: "Véletlenül a zöld folyosóra tévedt?

beste 2016.08.16. 15:34:12

@É2I:
már csak érdeklődöm, mit válaszolt a "Haben Sie etwas zu verzollen?" című kérdésre a kedves ismerős. Ha azt mondta, semmi, és megtalálták a cuccot, akkor örüljön, hogy egy szabálysértési bírságot nem nyomtak még rá pluszban. Vagy az is volt?

amindenes.blog.hu 2016.08.16. 16:59:11

DHL leveléből lemaradt a trollface

Schmetterlingi 2016.08.16. 18:36:53

Többször rendeltem már Hongkongból vagy Kínából dolgokat (nem Mo-ra hanem No-ba, de a rendszer ugyanaz), de minden eladó mindig sokkal kisebb értéket írt rá a csomagra, mint amennyit valójában fizettem (még olyankor is, amikor eleve nem érte volna el a vámolandó értékhatárt az áru, de pl. a 120 dolláros cipönél is csak 20 dollárt írtak rá). Mondjuk mindig az ingyenes free shippinget választom, de nem is ez a lényeg.
A múltkor a férjem rendelt valamit az USA-ból, biztos, ami biztos alapon megkérte a feladót, hogy nem írná-e rá, hogy ajándék, vagy kevesebb értéket. A pasas visszaválaszolt, hogy nem teheti, mert Isten mindent lát... :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.08.16. 18:40:16

@Manyecs: Néha jó tudni, hogy valakid vagy valamid merre lehet. Nem kémkedés és féltékenység miatt (arra jobb egy kis app az okosabb telefonra), hanem pl. önjáró kisgyereknek, meszesedő agyú öregeknek, de akár méhkaptáraknak is fontos kiegészítője lehet.

GiaMarie 2016.08.16. 18:40:27

@É2I: DHL-re nem igazán van reális alternatíva Kínából rendelve, Magyarországra. Mindenki más 20-30-50%-kal drágábban szállít ebbe a desztinációba, bele kell kalkulálni sajnos (UPS, TNT itthon marginális, nem is nagyon csinál lakosságit, inkább Amerikába érdemes velük szállíttatni)Más országokban nincsen baj, de a szemfüles magyar divízió különbféle vidám plusszköltésgekkel és egyéb nyalifali dolgokkal tesz szert némi plusz bevételre. Az már csak bónusz, hogy jellemzően az inkompetencia a rosszindulattal párosul ennél a cégnél az esetek nagy részében. Tiszta Magyar Posta, csak jó drágán

PabY 2016.08.16. 18:50:56

Megsemmisítik na persze

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.16. 19:01:06

Kedves Hozzászólók!

Az mi a rákért olyan evidens, hogy kiválaszthatta az ember, hogy milyen szállítási szolgáltatót vesz igénybe az eladó fél?
Csak súgok, hogy sok esetben semmi ráhatása nincs a vevőnek, de gyakran még információ sem áll rendelkezésre, hogy kivel küldi.
Kínai rendelésem jött már svéd postával, rójál méllel, holland bélyegzős MPL-es kézbesítéssel, DHL-lel, UPS-sel. Persze ez utóbbiak tartanak fent nívós (értsd gecidrága) vámkezelési szolgáltatást, náluk szoptam is a répát rendesen.

Azon csodálkozom, hogy azon nem akadt ki a beküldő, hogy a vám után még áfát fizet. Jah, mert neki nem volt vámja.

Aztán ha további vicces levélre vágyik valaki, keressen meg PM-ben, mert egyszer megpróbáltam sztornózott tétel után fizetett vámot és áfát visszaigényelni. Hehe. Nem sikerült. Arra ugyanis a kiváló szolgáltatás már nem terjed ki. Privát intézés során pedig rá kellett jönnöm, hogy a vámügyintézőket pincékben termesztik plafonról függesztett csírazsákokon. :)

beste 2016.08.16. 20:15:28

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
namármost.
Ezek a cégek időszakonként (félévente - évente) tendereztetik a futárokat a szállítmányozás tekintetében. Egyszer a DHL nyer, egyszer a UPS, egyszer a harmadik-negyedik, mikor-ki-milyen árat tud adni az adott desztinációra. A minőséget mindegyik megbízó leszarja, úgyis a privát vevő fog vele szívni. Na persze, az óccóságnak van némi minőségbeli hozadéka is. Egyébként általánosan elmondható, hogy mindegyik futárszolgálat nagyjából ugyanazt tudja, X-nél bizonyos desztinációban több, más desztinációban kevesebb hibával, míg Y-nál ez fordítva van. Az itthoni érkezőn is mindegyik követhet el hibákat, ha mindet leírnák, akkor fullon lenne a homár.
DE: a magyar és EU-s vámtörvények mindegyikre vonatkoznak és nem csak rájuk, hanem a honpolgárokra is.
Ahogy már egyszer írtam korábban is, a futárszolgálatok, szállítmányozók rengeteg pénzt invesztálnak be a vámügyek intézésébe (bankgaranciák, személyzet képzése, fenntartása, utánképzése, megfelelő számítógépes környezet fenntartása, NAV-val kommunikálni tudó megfelelő programok fejlesztése és/vagy bérlése, sorolhatnám) A büntetőjogi felelősségről nem is beszélve - kinek van kedve a nyomozóhivatalhoz járogatni szaros végfelhasználó rossz tarifálása miatt? (Nem beszélve arról, hogy bizonyos értékhatárnál ez már a csempészet és vámorgazdaság kategóriája)
Igen, ezeket meg kell fizetni.
Még egy dolog: szerintem teljesen érthetően fogalmazta meg a leveleit a DHL, az, hogy a címzettnek szövegértelmezési problémái vannak, az nem a DHL problémája.
Az vám után ÁFA fizetés: el kéne olvasni az ÁFA - alap növelő tényezőkhöz címzett paragrafust....

beste 2016.08.16. 20:19:25

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
utolsó: a közteher visszaigénylés már egy másik vámeljárás, biztosan megcsinálták volna Neked a megfelelő összegért.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.16. 20:29:09

@beste: bár nekem címezted, szerintem nem nekem szólnak a következők:
- "szerintem teljesen érthetően fogalmazta meg a leveleit a DHL, az, hogy a címzettnek szövegértelmezési problémái vannak, az nem a DHL problémája."
Én is tudtam értelmezni, bár időnként elfelejtette az ügyintéző, hogy a mondat elején hogy akart fogalmazni.

- "Az vám után ÁFA fizetés: el kéne olvasni az ÁFA - alap növelő tényezőkhöz címzett paragrafust.... "
Gondolom mikor az áfatörvényt olvasgatod és már épp beleunnál, előveszed a nemzetközi postaszolgáltatási egyezményt is, valamint a ptk-t, a btk-t, a közigazgatási eljárásokra vonatkozó passzusokat, stb., mert nem árt, ha az ember tájékozott, mielőtt külföldről rendel.

A büntetőjogi felelősségről gyorsan feledkezzünk is meg, mert véleményem szerint azt a vámárunyilatkozattal már át is tolták, így nagyjából telibeszarják, mit hazudsz, míg a vámhatóság nem buzerálgatja őket.

És mindegy, mit írsz egy törvénybe, ha az nettó kibaszás, továbbá erkölcstelen.
Egy vicc az, hogy egy Amerikában megvásárolt szolgáltatásra (szállítás), az ott kifizetett áfa után itt vámot számítanak fel, majd erre az áfára számított vámra számítanak egy világrekord 27 % áfát. Vicc bazmeg, nem áfatörvény.

Jossarian 2016.08.16. 20:35:07

A poszternek azert van meg munkahelye (ha van) mert Europa ilyen modon vedi tobbek kozott az o munkahelyet is. Talan megerti a poszter az elobbi lebutitott mondatot, ha nem akkor ugyis mindegy.

beste 2016.08.16. 20:42:57

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
OK, peace.

igen, igazad van, nem neked címeztem, úgy is írtam "a címzettnek szövegértelmezési..."

Egyébként tényleg szoktam (na jó, a "szoktam" az túlzás, de időszakonként utánanézek) az idézett törvényeknek - már csak a szállítmányozói szakmámból adódóan is, meg aztán van egy felsőfokú vámügyi végzettségem is...
Nem, a vámárunyilatkozattal NINCS áttolva a teljes felelősség. A felelősség az árunyilatkozatot adóé, ő felel a NAV előtt elsőként (hisz ők állnak direkt jogviszonyban), aztán lehet bizonygatni azt, hogy de nem is én voltam...

Utolsó, Áfa-törvénnyel kapcsolatos megjegyzéseddel egyébként tudok azonosulni :) mindazonáltal egy megjegyzés: ha pl. Amerikából hazahozatsz valamit, akkor a szállítmányozási szolgáltatás ÁFA-mentes, mivel 3. országos forgalom...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.16. 21:09:05

@beste: Utolsóhoz. Valóban az, de mivel USA-n belül volt depócímem, az odamozgatást és a "hazamozgatást" egy kalap alá vették, szóval mégsem úgy lett.

beste 2016.08.16. 21:13:11

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: értem. Szerintem helyesen úgy kellett volna a futárcégnek eljárnia, hogy megbontja a szakaszokat, tehát feladó - USA depócím X ripityom + ÁFA, és USA depócím - magyar rendeltetés: Y ripityom ÁFA nélkül. Persze, utólag ezt baromi macerás elintézni, és lehet összességében többe került volna (az időd, a levelezés, stb.) mint úgyhagyni a francba. Ja, és utólag én is mindig nagyon-nagyon bölcs és okos vagyok :) :) :) (tessék az öniróniát hozzátenni, a hangsúlyt nem tudom közvetíteni. )

Arcade Macho 2016.08.16. 21:54:25

banggood -on tutti DHL van?
4-6 het a rendes kiszallitassal, nekem most is van toluk par aproszag amit eppen szallitanak, remelem megjon idejeben
nekem meg dx.com rol is van egyapr rendelesem, ezekkel semmi bajon nem volt sosem, viszont egyszer probaltam a gearbest-et oszt ugy szetizeltek hogy szetallt a fulem...

Arcade Macho 2016.08.16. 21:58:40

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: "Persze ez utóbbiak tartanak fent nívós (értsd gecidrága) vámkezelési szolgáltatást, náluk szoptam is a répát rendesen."

nekem a gearbest valami hooottt kamu belga postaval kuldte...
raadasul ha a dx.com vagy a banggoodon rendeltem volna ugyanolyan ertekben azok RENDES trekkingnámbert toltak volna ra, PostNl vagy mit, erre a retek gearbest ugy alampakolt hogy csak pihegtem, mehettem a postara szetcsapni meg irhattam a levelet a vegen meg csak be kellett a geciket fenyiteni a paypalon keresztul...
tehat akarom mondani, ott az a ket alomszep szolgaltato es kesz, sokminden van naluk :)

Arcade Macho 2016.08.16. 22:04:35

@beste: "A büntetőjogi felelősségről nem is beszélve - kinek van kedve a nyomozóhivatalhoz járogatni szaros végfelhasználó rossz tarifálása miatt? (Nem beszélve arról, hogy bizonyos értékhatárnál ez már a csempészet és vámorgazdaság kategóriája)
Igen, ezeket meg kell fizetni. "

picit tulliheged, de nem gond...
kimegy a zember a piacra es ott a sok nyanyus akik hogy is irtad?
buntetojogi felelosseguk van meg egyeb mivel elsiboljak az AFAt...

a DHL ha jol ertelmeztem, szepen megnezi mennyi penzt irtak ra a csomikara, oszt szepen rakuld egy kalkulatort es kesz... ennyi a buntetojogi dolga :)))
nem feltetlen a DHL hanem mashol tuggyukkikmeghol ezt a olvassuk le a csomag erteket meg feljavitjak egy olyan szolgaltatassal hogyha tul ertekes a csomag akkor szimplan ellopjak, oszt befizetik azt az osszeget ami a csomagon rajta van :)

zuhanorepulesss 2016.08.16. 22:38:59

Ugyanezeket a kínai szarokat magyar vállalkozó kedvű fiatalok vaterán, jófogáson, stb 6Ft-al drágább áron ugyanúgy kínálják. Rendelje meg ott, forintért. A vámmal nem kell küzdenie.
Másrészt, ha valaki 47dolláron vigéckedik, akkor meg miért ilyen b@szott sürgős, hogy kell a DHL?

dtibor 2016.08.16. 22:55:49

BG-s rendelésnél több opció van a szállításra. A free az 3-5 hét, de az télleg free. Általában van még 3-4 lehetőség, különböző szállítási határidővel, amik közül a leggyorsabb a DHL (és mindent legombolnak rólad). A többiből lehet kis pénzért ÉSSZERŰEN válogatni.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.08.16. 23:56:17

@dtibor: Valaki berakott egy 47$-os GPS-es linke banggood-ról..

Ott konkrétan le van részletezve - 4féle mód választható az adott termékre!
(amúgy általában 3féle szokott lenni vagy 4 ha olcsóbb, mégpedig:
- 20-30$ alatt TN nélküli free shipping
- 20-30$ alatt TN +1,5$ felárért vagy 30$ felett ingyen jár a TN
- EMS gyorsposta
- DHL Futár (Expedited shipping)

Parancsoljatok az adott 47$-os GPS-nél épp:
Air Parcel Register Free shipping
7-25 business days
Priority Direct MailUS$2.09
7-10 business days
EMS Express Mail ServiceUS$14.19
7-15 business days
Expedited Shipping ServiceUS$9.68
5-8 business days

sarkanygabor 2016.08.17. 00:24:30

Mi cégként rendszeresen DHL-el szállíttatunk Kínából. Ha futárnak fizeted a vámot és a DHL meghitelezi neked, az fizetős, viszont ha elutalod, vagy bemész és OTP vámpénztárban befizeted, az ingyenes (persze az utalásnak és a készpénz befizetésnek van költsége). Ennél a módnál az árut visszatartják, amíg a NAV meg nem kapja a pénzt, de a vámpénztáras befizetést azonnal látják.
Sokáig ingyen volt a futárnak fizetés, de mivel nekünk van állandó vámkezelési megbízásunk, küldtek emailt, hogy a díjak változnak - anyáztam is, hogy mászkálhatok vámpénztárba.

sarkanygabor 2016.08.17. 00:38:07

Tudomásom szerint a DHL-en kívül mindenki más drágábban vámot, náluk 5 tételsoros számla felett van csak soronkénti felár, mindenhol máshol már az egy tételes számla vámolása is fizetős. Szóval ha a csomagra magas aruértéket ír a feladó, akkor még a DHL a legjobb.

rockjano 2016.08.17. 04:09:36

Rengetegen jártak már ezzel így, ez egy pofátlan szemét lehúzás nem kérdés.
A megoldás az hogy rendeléskor mindig oda írtom a kínainak hogy soha-de soha ne küldjön semmit DHL-el mert át sem veszem, ez mindig használ.

Volt hogy már akkorát sírtam az eladónál hogy a DHL összegének felét visszautalta...

Ha Eu-n belülről rendelsz akkor meg sokkal drágább tehát ez sem megoldás...

CoolKoon 2016.08.17. 06:51:01

@sáros_tehén: Hát pedig de. Rohadjon meg az állam meg a DHL is.

CoolKoon 2016.08.17. 06:56:08

Na, ezért kell Kínából meg Hongkongból MINDENT úgy rendelni, hogy a számlán feltüntetett érték postaköltséggel együtt se haladja meg a 22 dollárt (a kínaiak ebbe általában simán belemennek, az ostoba amcsik sajnos nem). Akkor aztán elmehet a francba a NAV a DHL-el együtt.
Amúgy ez az egész a NAV/törvény sara. Tótországban pl. magam is megcsinálhatom a vámkezelést (már ha van kedvem és időm kivárni), és ennek megfelelően az itteni DHL költségei se annyira pofátlanok. De hát a másik lehetőség meg a posta ugye, ami egy hatalmas fekete lyuk (t.i. az azon keresztül küldött küldeményeknek nyoma vész)....

CoolKoon 2016.08.17. 06:57:18

@sarkanygabor: Ezért kell az eladóval 22 dollár alatti csomagértéket íratni. Bármennyibe is kerül a cucc :)

CoolKoon 2016.08.17. 07:19:38

@Schmetterlingi: Persze, az amerikaiak idióták, tőlük szinte fölösleges is ilyet kérni.

Kivancsi 2016.08.17. 07:31:20

csak nyugalom! sok helyen igy megy ez!
amcsibol belgiumba rendelt 30$ cuccot (25euro) ami pont picivel van a 22eu-s hatar felett a belga posta vamugyintezte:
- 21% AFA ~ 5euro
- ugyintezes 20euro

sum:25euro
postas bacsit elhajtottam a veresbe persze majd fizetek 100%-ot a kis semmire!
megrendeltem ujra ceges cimre... ekkor a posta nem gecizik....

További magyar hang 2016.08.17. 07:36:19

Örûlj neki, hogy potom ~5000 Ft-ért elintézik helyetted, és nem neked kell utánajárni, papírokat beszerezni, hivatalba bemenni...

Arcade Macho 2016.08.17. 08:52:36

@CoolKoon: "Amúgy ez az egész a NAV/törvény sara. Tótországban pl. magam is "

ez is egy olyan szurke zona mint a taxizas
a NAVnak ossze kellene fogni a tekknologiat szolgaltato cegekkel jelen esetben a paypal -al hogy akkor megy a NAVhoz MINDEN szamla, es akkor lehet konnyen AFAt meg vamot szamolni, es akkor nem kellenek ezek a buntetesi jellegu ugynevezett vamkezelesi eljarasok sem...

Arcade Macho 2016.08.17. 09:23:50

@CoolKoon: "Ezért kell az eladóval 22 dollár alatti csomagértéket íratni. Bármennyibe is kerül a cucc :)"

igen csak addig az ertekig van a postai biztositas
azaz ha tul olcso van rairva akkor megeri azt elveszteni, gondolom ez is egy olyan uzlet mar mint a bunteto jellegu vam kiszamlazasa, szepen aki lenyulja beteszi a becsuletkasszaba a rairt osszeget o meg hasznalja a legujabb kinai kutyuket :)))

jo jo tudom dx es banggood az ad PostNL tracking numbert, igy eltuntetni nem olyan konnyu...

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 09:33:36

A posztoló nem nézett utána a költségeknek. Istenem, ebből filmet kellene csinálni, Ninolas Cage lehetne a posztoló. Oszkáresélyes téma

beste 2016.08.17. 09:39:01

@Arcade Macho: láttál már utólagos ellenőrzést közelről vámügynökségnél?

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 09:55:08

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: én mondjuk már lassan 10 év alatt többszáz vackot rendeltem kínából freeshipping és még soha nem jött semmi DHL-el vagy egyéb csomagküldővel, hanem szépen a csájnaposttal, hkposttal, max szingapúrposzttal.

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 09:57:30

@zuhanorepulesss: "Ugyanezeket a kínai szarokat magyar vállalkozó kedvű fiatalok vaterán, jófogáson, stb 6Ft-al drágább áron ugyanúgy kínálják. Rendelje meg ott, forintért. A vámmal nem kell küzdenie."

aki a vaterán 6ft-al többért árulja az ugyanugy a vevő cimére rendeli közvetlenül kínából, szóval a vevőnek pont ugyanugy lehet áfásszopás belőle csak kicsit bonyolitja a helyzetet, hogy a paypalnál nem ő lesz a vevő.

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 10:04:41

@CoolKoon: "Na, ezért kell Kínából meg Hongkongból MINDENT úgy rendelni, hogy a számlán feltüntetett érték postaköltséggel együtt se haladja meg a 22 dollárt (a kínaiak ebbe általában simán belemennek, az ostoba amcsik sajnos nem). Akkor aztán elmehet a francba a NAV a DHL-el együtt. "

Mert Móricka úgy képzeli el, hogy a vámos az hülye, és elhiszi, hogy kínában minden 21$-ba kerül. A valóságban meg ha a csomagod bekerül az "ellenörizzük le" rekeszbe akkor szépen bekérik róla a számlát és az alapján kiszabják amit ki kell szabni rá.

CoolKoon 2016.08.17. 10:18:54

@Arcade Macho: "a NAVnak ossze kellene fogni a tekknologiat szolgaltato cegekkel jelen esetben a paypal -al hogy akkor megy a NAVhoz MINDEN szamla, es akkor lehet konnyen AFAt meg vamot szamolni, es akkor nem kellenek ezek a buntetesi jellegu ugynevezett vamkezelesi eljarasok sem... " - Jaa, mert azt hiszed, hogy ezt nem lehet megkerülni? Mellesleg pont eléggé arrogáns multi a PayPal is (mint bármelyik másik), hogy a végsőkig ellenálljon egy ilyen eljárásnak (másfelől meg hova kötnék be a NAV-os szervereket? Angliába? Luxemburgba? Mert Mo-n ezeknek vsz. egy fia szerverük nincs). Ha viszont mégis valahogy letörné őket a NAV, akkor még mindig meg lehet kerülni az egészet: PayPal-en menne a 21-22 dollár, a maradék meg valamilyen más csatornán (akár bitcoin-on keresztül is). És akkor mit látna a NAV? Azt, hogy te TÉNYLEG 21-22 dollárt fizettél az eladónak a termékért, még akkor is, ha az történetesen egy 1500 dolláros hőkamera volt.

"jo jo tudom dx es banggood az ad PostNL tracking numbert, igy eltuntetni nem olyan konnyu... " - A Királyi Postánál ez senkit se szokott zavarni. A tracking number szépen kiírja, hogy Mo-ig megvolt a csomag, aztán elpárolgott. Persze olyankor az eladó esetleg visszatéríti a vételárat, de az áru attól még nem jut el hozzád. Amúgy meg igen, elsősorban a bevált üzletekkel kell seftelni, és akkor (általában) nincs gond. A DX-el nekem is jó tapasztalataim vannak.

"igen csak addig az ertekig van a postai biztositas" - Ami azt illeti, elvileg bármekkora értékre köthetsz postai biztosítást, csak a 100 dolláros biztosítás 20 dolláros deklarált értékű árura kicsit gyanús....

"azaz ha tul olcso van rairva akkor megeri azt elveszteni, gondolom ez is egy olyan uzlet mar mint a bunteto jellegu vam kiszamlazasa, szepen aki lenyulja beteszi a becsuletkasszaba a rairt osszeget o meg hasznalja a legujabb kinai kutyuket :)))" - Egyrészt ilyen csak a postánál van (DHL-nél elképzelhetetlen), másrészt ennek is megvan ám a böjtje: láttam már eladókat az eBay-en, akiknél nevesítve volt Magyarország azon célországok között, ahova nem küldenek semmit. A DHL amúgy a csomaghoz mellékelt számlából szokott kiindulni a vámolásnál. Vagyis ha arra 22 dollár van ráírva, akkor annyit kell bemondaniuk a NAV-nak, még ha gyanús, akkor is.

CoolKoon 2016.08.17. 10:23:19

@eßemfaßom még áll: "Mert Móricka úgy képzeli el, hogy a vámos az hülye, és elhiszi, hogy kínában minden 21$-ba kerül. A valóságban meg ha a csomagod bekerül az "ellenörizzük le" rekeszbe akkor szépen bekérik róla a számlát és az alapján kiszabják amit ki kell szabni rá. " - De amíg a Paypal nincs bekötve a NAV-hoz, addig arra a fizetési igazolásra/számlára bizony azt írsz rá, amit akarsz. De én mondjuk drágább cuccokat szinte sose szoktam onnan rendelni (csak filléres dolgokat, kivéve egy laboratóriumi tápot, ami azóta is megbízhatóan működik), mivel még ha a NAV-ot át is tudod verni, a garancia érvényesítése akkor is necces. Ráadásul kimondottan minőségi (=nagyon drága) cuccokat azért (még) nem tudnak gyártani.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.08.17. 10:27:16

@eßemfaßom még áll: És utána a Vaterán a hasonló plusz költségeket elfelejtő, másokat üzletszerűen megtévesztő embert a megfelelő helyen még fel is nyomhatja...

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 10:28:45

@CoolKoon: "De amíg a Paypal nincs bekötve a NAV-hoz, addig arra a fizetési igazolásra/számlára bizony azt írsz rá, amit akarsz"

azért PayPal igazolást hamisítani nem olyan vagány dolog mint hiszed.

moszkvicssluszkulcs 2016.08.17. 10:29:58

Viszonylag gyakran rendelek Kínából. A kisebb tételek "free shiping-el" simán ingyen jönnek. A nagyobbakat a postával vámoltatom, bruttó 2000 forintért.

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 10:30:09

@Válasszunk: feljelentheti, de ugyse jelenti fel max ír egy homárposztot, hogy öt átverték

moszkvicssluszkulcs 2016.08.17. 10:31:11

Ja és a címre visszatérve: tényleg!

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 10:34:53

Megjegyzem a dx-nél pl van vámbiztosítás, nekem a 60$-os telefonra 1$ volt a biztosítás pluszba, a csomagot (NLPost-al küldték) megfogta a nav, összesen 7ezer volt rá az áfa meg a postai kezelési költség, a papírokat elküldtem a dx-nek és 2 nap múlva ott volt a számlámon a teljes összeg.

hdnctrl 2016.08.17. 11:05:41

Baszki mintha TILOS lenne rendelés előtt tájékozódni a költségekről.

Annie Oakley 2016.08.17. 11:18:37

@zuhanorepulesss: magyar nyerészkedők nem 6 Ft-tal drágábban, hanem általában 2-3-szoros áron árulják a cuccokat... Pl. vettem egy órát 6 ezerert ebay-en, amit a vateran konkrétan 15 ruppoert árultak. A legtöbb bolti cucc is aliexpresses, e-bayes, én ki szoktam nézni üzletben, aztán berendelem kínaból...

CoolKoon 2016.08.17. 11:26:31

@eßemfaßom még áll: Én egy szóval se állítottam, hogy az. Viszont drágább cuccoknál nem túl feltűnő módon (természetesen nem azt mondom, hogy 700 dolláros CNC-t kell megpróbálni 21 dollárosként "elpasszolni") néha hasznos.

sas70 2016.08.17. 12:47:40

Egyszer majdnem hasonlóan jártam. Itthon kb. 100 dodós cucc, 40 dolcsi. A hülyének is megéri. Szerencsére megnéztem a buktatókat és itthon vettem meg drágábban, de egy év garival. Használat közben a felét tudta a leírtaknak és két hét után kuka, irány a bolt, szó nélkül kicserélték. A cseredarab 3 napot bírt, megint bolt. Azt mondták válasszak másik típust, ami ugyan gyengébb, de tutira tudja a ráírt paramétereket és nem kellett még egyet sem cserélni. Elhoztam azt, tökéletesen működik. Áldom az eszem, hogy nem dobtam ki 40 dollárt vagy még többet, ha vámot, ÁFÁ-t, kisfaszomat kellett volna fizetnem.

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 15:15:08

@CoolKoon: Hát nem tom, szerintem a NAV felé hamis igazolást kiállítani nem a "hasznos" kategória. Inkább meg kell nézni, hogy a cucc áfával béfával is megéri-e, ha igen akkor megrendelni, ha lehet kötni rá vámbiztosítást akkor kötni, aztán ha átjött navmentesen akkor mégjobban örülünk.

lcsaszar 2016.08.17. 16:00:30

Talán az a posztoló gondja, hogy a 22.5 dolláros bizbasz után is 6000 Ft vámközvetítési díjat kell fizetni, és az 50000 dolláros teherautó után is ugyanennyit. Na ja...

Arcade Macho 2016.08.17. 16:42:43

@beste: "láttál már utólagos ellenőrzést közelről vámügynökségnél?"

lattal te mar NAVba bekotott online kasszat az ostermeloknel?
AFA - AFA...
csak pl. lenne meg a TB meg az SZJA befizetesi kotelezettseg is a piacon, megis le van sz.rva
azert mondom nem kell ezt tullihegni...
ismerek egy olyan ismerost akinek atment a 20e -s kutyu mert a vamos / postas nem az egyeduli szabalyt alkalmazta: HA (tablet / mobil) AKKOR vam!

Arcade Macho 2016.08.17. 16:47:22

@CoolKoon: "Jaa, mert azt hiszed, hogy ezt nem lehet megkerülni? Mellesleg pont eléggé arrogáns multi a PayPal is (mint bármelyik másik), hogy a végsőkig ellenálljon egy ilyen eljárásnak (másfelől meg hova kötnék be a NAV-os szervereket? Angliába? "

en leirtam egy lehetoseget hogy ezt hogyan lehetett volna okosan megcsinalni...
jo ertem en hogy meg lehet kerulni meg ilyesmi, de te is tudod meg en is jol tudom hogy nem olyan konnyed ez...
pl. a paypal az egy olyan g.ci banda hogy a topup -nal ~ 5% -nyit leszop a penzedrol!!!
ezert KELL paypalos vasarlasnal is bankkartyaval fizetni, na most erted mar hogy egyre nehezebb okosan es olcson kikerulni a dolgokat?

amugy en arra gondoltam hogy esetleg megkereshetnek a paypalt, hogy mukodjon kozre, tudod analogiaban az Ubert tudtam volna mondani, hogy ok is leadtak volna az adatot ha korrekten megkerestek volna

CoolKoon 2016.08.17. 17:27:29

@eßemfaßom még áll: "Inkább meg kell nézni, hogy a cucc áfával béfával is megéri-e, ha igen akkor megrendelni" - Ez sajnos nem ilyen egyszerű. Ugyanis lehet, hogy a kínaiaknak nem kell ÁFÁt fizetniük, de az esetek jelentős részében (főleg apróbb kütyüknél) a magyar vállalkozó is ugyanonnan szerzi be az árut (esetleg ha Lidl-nek hívják, akkor legyártatja ugyanott pl. "Parkside" márkanévvel). Még ha az ÁFA befizetése jogos is lenne (mert valóban hatalmas teher a hazaiak számára az ÁFA), a posta (meg a DHL) ilyen-olyan "kezelési/adminisztrációs költségei" nem azok, ahogy a vám se. Ez a két dolog kimondottan arra irányul, hogy ugyan nehogy már elmenjek a forráshoz én is, hanem inkább a helyi vállalkozótól vegyem meg, aki a törvényi kiskapukat kihasználva tudja megkerülni a vámot (de legalább aranyáron adja a cuccot). Na most pusztán racionális okokból miért venném meg az adott dolgot a helyi kiskereskedőtől, ha az általa teremtett hozzáadott érték számomra minimális (külföldről szerzi be az árut, de én is tudok "külföldiül" és ismerem a népszerűbb beszerzési csatornákat)? Inkább elmegyek a forráshoz. Vagy mi van, ha a helyi kereskedő(k) nem is árulják azt a fajta árut, amire nekem szükségem van? Szurkoljam le a vámot meg a sápot akkor is? Én nem akarok büntetést fizetni csak azért, hogy a kínai gyártókat valamiféle protekcionista elgondolás miatt távol tartsuk. Teremtsenek hozzáadott értéket a helyi kereskedők, és akkor náluk fogok vásárolni (mobilt pl. sose szoktam külföldről venni, ahogy számítógép-alkatrészeket se).
Arról nem is beszélve, hogy még ha ÁFÁ-val együtt meg is éri megrendelni az adott dolgot, nincs az embernek kedve állandóan végigülni az elvámoltatási folyamatot...

CoolKoon 2016.08.17. 17:37:18

@Arcade Macho: "en leirtam egy lehetoseget hogy ezt hogyan lehetett volna okosan megcsinalni..." - Igen ám, csak az általad vázolt lehetőség a magyar ugaron gyakorlatilag úgy nézne ki, hogy gyorsított eljárásban elfogadnának egy törvénymódosítást, amely előírná az adatszolgáltatási kötelezettséget a PayPal-nek, mert különben irgumburgum. Csakhogy a betartatásával lenne némi gond, ugyanis a PayPal-nek tudtommal egyetlenegy alkalmazottja sincs Mo-n, és hivatalosan nem is működik Mo-n (amit pl. a magyar nyelvű kezelőfelület hiánya is jelez). Úgyhogy a NAV ezzel lényegében adna a szarnak egy pofont.

"jo ertem en hogy meg lehet kerulni meg ilyesmi, de te is tudod meg en is jol tudom hogy nem olyan konnyed ez..." - Nem olyan könnyű, de aki tud annyira angolul, hogy használni tudja a PayPal-t, az simán regisztrálni tud más online pénzügyi szolgáltatónál is, és a bitcoin-nak is utána tud nézni (sőt, annak még inkább, mert arról magyarul is van infó). Úgyhogy az ügyeskedők megtalálnák a módját, hidd el nekem.

"ezert KELL paypalos vasarlasnal is bankkartyaval fizetni, na most erted mar hogy egyre nehezebb okosan es olcson kikerulni a dolgokat?" - Na és? Kártyás (hitel- ÉS bankkkártás) fizetésnél a jutalékot a PayPal csak az eladótól szedi be, neked ez nem kerül plusszpénzedbe. Csakhogy arról, hogy te az egyes banki tranzakciókkal (kártyás fizetéssel) miért fizettél PayPal-en keresztül, (rajtad kívül) csak a PayPal tudja, senki más (a bankod se). Ezért kopoghat a NAV a bankodnál, ők akkor se fognak tudni többet mondani.

"analogiaban az Ubert tudtam volna mondani, hogy ok is leadtak volna az adatot ha korrekten megkerestek volna" - Ja, csak ahhoz a kormánynak nem kellett volna lefeküdnie a rohadt geci taxisoknak. Most már így jártunk. A csúszómászó söpredék maradt, a(z adóügyileg és munkaügyileg simlis, de amúgy minőségi szolgáltatást nyújtó) multi meg elhúzott, mint a vadlibák. A birkák meg bégetnek tovább a magyar ugaron....

Arcade Macho 2016.08.17. 18:18:06

@CoolKoon: en most neztem meg az online banki feluleten:
PAYPAL *BANGGOO 4****3 1****0:38 vásár. 4.49 USD 311.70 4.49 USD 311.70
PAYPAL *DEALEXT 4***3 1***9:48 vásár. 5.88 USD 309.82 5.88 USD 309.82

tehat valo igaz, hogy megkerulni lehet a dolgokat, de mint fentebb irtam a Top Up -nal 5% bukta van, illetve kulfoldi szamlat is penzbe kerul csinalni raadasul ezek olyan dolgok hogy a hazhozszallitast meg csak magyar illetosegu cegek fogjak megtenni, azaz ha meg akarnak oldani ezt az adoztatast korrekten es atlathatoan akkor meg lehetne oldani...
hozzateszem hogy akkor a 22 dolcsi alatti teteleket is meg kellene adoztatni AFAval illetve az AFAt le kellene igy vinni legalabb 7 - 10 % -ra, hogy tenyleg ne erje meg csalni vele...

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 21:34:23

@CoolKoon: "Ez a két dolog kimondottan arra irányul, hogy ugyan nehogy már elmenjek a forráshoz én is"

Nem, az a dolog arra irányul, hogy a fogyasztó befizesse a fogyasztási adót.

eßemfaßom még áll 2016.08.17. 21:37:27

@Arcade Macho: "az AFAt le kellene igy vinni legalabb 7 - 10 % -ra, hogy tenyleg ne erje meg csalni vele... " Ez működne ha egyébként nem lene szjacsalásra berendezkedve a társadalom. Az államnak valahonnan be kell szedni a pénzt a költségekre, a jövedelemadóztatás alól könnyű kibújni, marad az a verzió, hogy a fogyasztást kell adóztatni.

Arcade Macho 2016.08.18. 08:57:23

@eßemfaßom még áll: elelmiszer AFA ? felgyesznyo AFA?
jo hat elfelejtettem megemliteni, hogy termeszetesen a kinai csomagokra gondoltam most amikor a 10% -os AFAt emlitettem :)

CoolKoon 2016.08.18. 10:02:00

@Arcade Macho: "a Top Up -nal 5% bukta van" - Ezért nem is használtam a lehetőséget sose. Bár az is igaz, hogy nekem már azelőtt volt PayPal-fiókom, hogy a top up mifelénk működni kezdett volna...

"illetve kulfoldi szamlat is penzbe kerul csinalni" - Attól függ, hol. A Moneybooker-nél meg a Neteller-nél pl. nem.

"raadasul ezek olyan dolgok hogy a hazhozszallitast meg csak magyar illetosegu cegek fogjak megtenni, azaz ha meg akarnak oldani ezt az adoztatast korrekten es atlathatoan akkor meg lehetne oldani..." - Megpróbálhatnák, de bizonyíték nélkül az adóhatóság nem tud jogalapot találni arra, hogy extra sápot húzzon le rólad, csak azért, mert szerintük nem annyit fizettél a megrendelt termékért, amennyi a papíron volt...

"hozzateszem hogy akkor a 22 dolcsi alatti teteleket is meg kellene adoztatni AFAval" - Az a baj, hogy ezt más európai országok se csinálják, úgyhogy ebben talán lesz valami nemzetközi bibi is.

"illetve az AFAt le kellene igy vinni legalabb 7 - 10 % -ra, hogy tenyleg ne erje meg csalni vele..." - Igen ám, de akkor mindennek le kéne vinni az ÁFÁ-ját.....

CoolKoon 2016.08.18. 10:05:12

@eßemfaßom még áll: "az a dolog arra irányul, hogy a fogyasztó befizesse a fogyasztási adót." - Az vám, meg a postai/DHL illeték? Hát nagyon nem... A vám az a külföldi cégek/kereskedők büntetésére/kedvezőtlen helyzetbe való hozására lett kitalálva, amióta csak létezik.

eßemfaßom még áll 2016.08.18. 14:52:27

@Arcade Macho: Most komolyan azt javaslod, hogy a magyar állam támogassa a kinai ipart és kereskedelmet a magánimport alacsony áfakulcsával :)

@CoolKoon: vám pont nem játszik ezekre a termékekre, a kisértéküekre konkrétan nincs is, 150€ fölött meg valami 2,5%. Az áfa az ami komolyan emeli az árat. A posta/DHL meg elvégez helyetted egy munkát, annak az árát fizeted ki. De ha akarsz elutazhatsz Kínába, hazahozhatod személyesen az árut és elintézheted a vámeljárást, ezzel jól megspórolod a posta/DHL költségedet.

Arcade Macho 2016.08.18. 21:26:49

@eßemfaßom még áll: "Most komolyan azt javaslod, hogy a magyar állam támogassa a kinai ipart és kereskedelmet a magánimport alacsony áfakulcsával :)"

mondtam, hogy ismeros ismert egy masik ismerost akinek a nagynenjenek az unokaja rendelt 20e -t egy kutyut, nos arra az AFA 0 % volt, mivel atcsusszant...
ha most az en altalam emlitett rendszer lenne, akkor 2e -rel gazdagodott volna az allamhaztartas...

koprofágia 2016.08.22. 07:00:24

Valahol 800 es 1000 ft. kozott lenne a realis dija.
Egy szaros papir 1-2 perces kitoltese annyiba kerul,amennyiert tizezer kilomtert utazik a csomag repulon.
Vicc.

MacskaÖsszeZavaróKft 2016.08.23. 12:20:45

Ez megint egy tudatlan poszt volt, rendeljel a vamuniobol, ha nem vagy kepes a szabalyokat elolvasni. Nagyon felhigult ez a homar...
süti beállítások módosítása