Tékozló Homár

Megkülönböztetheti a szolgáltató az új és a régi ügyfeleket?

2016.09.09. 11:04 | Homár Hilda | 53 komment

invitel_2013_header_f3.jpg

Megkülönböztetheti a szolgáltató az új és a régi ügyfeleket? - teszi fel a kérdést olvasónk, és hát ja, a szolgáltatók megpróbálnak új ügyfeleket szerezni maguknak, az meg bizony kedvezményekkel, akciókkal történik. De ettől még nem kell megijedni. A pasim pl. felhívta a szolgáltatót a hűség lejárta előtt, egyszerűen megkérdezte, hogy végigcsinálják-e az egész koreográfiát onnan, hogy csak új ügyfeleknek jár a kedvezményes ár - akkor én szeretném lemondani - és a feleségem nevén kötni egyet ugyanoda - vagy esetleg átugorható ez  rész. Eddig mindig esetleg átugorható volt.

Szia Hilda!

A következő gondom akadt az Invitellel: Nagyjából mindenki számára világos, hogy vidéken az internet szolgáltatóknak területi monopóliumuk van, mivel a mobilinternet nem alternatíva az adatkorlát miatt. Annyit kérnek el a szolgáltatásért, amennyit nem szégyellnek. (Pl.: a lakótelepi ár háromszorosát)
Invitel IPTV+internet+telefon ADSL csomagot használok. Telefon még sosem volt rákötve a végpontra, de nélküle nem adják a csomagot, vagy még drágábban adják. A csak Invitel internet + mindigTV családi csomag sem jönne ki olcsóbban, illetve a mindigTv nem szolgáltat internetet Invitel területen.

Viszont vérlázító, hogy a régi ügyfeleket sarcolja az Invitel, míg az újaknak kedvezményt adnak.

Lejárt a hűségidőm, meg kellene újítani. Ha belépek egy szomszédom címét megadva, ahol biztosan nincs Invitel internet, a következő ajánlatot adja a kolibri-M csomagra: 3 hónapig: 3990 Ft, 4. hónaptól 7990Ft. Megcsillagozva, hogy új belépők esetén, visszavonásig. Ha a saját felhasználói fiókommal, mint előfizető belépek, ugyanerre 2 év hűséggel 9990 Ft/hó ajánlatot ad. Ez 2 év alatt 60000Ft különbség. (képernyőmentéseket mellékeltem) Megkülönböztetheti a szolgáltató az új és a régi ügyfeleket? Ha jól tudom a Gépjármű felelősségbiztosítóknak és a mobilszolgáltatóknak már megtiltották ezt a gyakorlatot.

Emellett van egy olyan gyakorlatuk, hogy felhívnak és rátukmálnak az emberre 3 hónap ingyenes antivírus szoftver használatot, ami három hónap után 590Ft/hó. Az ügyintéző elmondása alapján az internetes felületen inaktiválni lehet, így az ember a hagyd magad előbb szabadulsz gondolatmenete mentén igent mond, hogy majd a neten lemondom. Valójában nem lehet a netes felületen inaktiválni (vagy igencsak elrejtették), ráadásul még a telefonos ügyfélszolgálaton át sem. Be kell menni személyesen. Miért van az, hogy megkötni meglehet telefonon/online, de lemondani csak személyesen lehet?

Z.

UPDATE

Megkérdeztük fogyasztóvédő szakértőinket, hogy mennyire oké ez az ügyfélkezelés.

Kedves Z.!

Szerintünk is érdemes foglalkozni az általad felvetett és sokakat foglalkoztató, az ügyfelek egy részének kínált, pozitív árdiszkrimináció kérdésével.  

Ezen jelenség a hatályos jogszabályok, valamint a szolgáltató Általános Szerződési Feltételei (41. oldal 7.1.6., 7.1.7. és 44. oldal 7.1.13.) alapján versenyjogilag az eddigi vizsgálatok alapján nem tekinthető aggályosnak. A meglévő és új ügyfelek megkülönböztetése az új előfizetők toborzását szolgáló akciók természetéből ered, és az ilyen ajánlatok alapvető célja, hogy a további belépéseket ösztönözze a szolgáltatás feltételeinél kedvezőbb feltételek biztosításával. Ez a megkülönböztetés versenyjogi szempontból, a versenytörvény alapján az eddigi állásfoglalások szerint nem indokolatlan. A szolgáltatónak jelenleg nincs kötelezettsége arra, hogy két előfizetői csoportnak ugyanolyan tartalmú és mértékű ajánlatot tegyen. Addig is a meglévő ügyfél jogérzete szerint az egyenlő bánásmód követelményét sértő üzletpolitika folytatása a vállalkozások szabad választása, akárcsak az esetleges következmények (pl. szolgáltató váltás) viselése is. 

A szerződés telefonon történő megkötésével kapcsolatosan elmondható, hogy az irányadó jogszabályi rendelkezések és az ÁSZF alapján az előfizetői szerződés létrejöhet telefonon történő igénybejelentéssel is. Ebben az esetben a szolgáltatónak jogszabályban előírt, széles körű tájékoztatási kötelezettsége van még a szerződés megkötését megelőzően. A fogyasztót tájékoztatni kell pl. az indokolás nélküli elállási jog lehetőségéről, amelyre a szerződés létrejöttét követő 14 napon belül van lehetősége a szolgáltatóhoz címzett írásbeli nyilatkozat közlésével.

A szerződés megszüntetésére irányuló elállási nyilatkozatot azonban írásban, igazolható módon, azaz belföldi tértivevénnyel ellátva kell a szolgáltatónak megküldeni, a telefonon történő megrendelés törlésére irányuló szándék bejelentése nem eredményezi a szerződés megszüntetését. A jogszabály arról is rendelkezik, hogy amennyiben a szolgáltató az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást elmulasztja, abban az esetben az elállási jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő 12 hónappal meghosszabbodik. 

Ha tehát a szolgáltató a fenti tájékoztatást elmulasztotta, abban az esetben javasoljuk, hogy írásban, tértivevényes levél útján közöld a szerződéssel kapcsolatos elállási nyilatkozatodat. Ha a szolgáltató az elállást nem fogadja el, akkor annak indokaihoz képest lehetőséged van a szerződés megszüntetésére irányuló igényedet az illetékes békéltető testület előtt érvényesíteni.

Felhasznált jogszabályok:
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Crazy One 3om 2016.09.09. 11:07:37

atpi mindjárt hozza a vótmámétert: szerintem kiakad.

ancsika 2016.09.09. 11:07:40

hehe, invitel ilyen gyenge, hogy más névvel lehet újat kötni?
a digi ezt úgy oldotta meg, hogy létesítési címre nem lehet újat kötni így az asszony neve nem játszik
na majd tanul az invitel is, hiszen még mindig életben van az egyik legdrágább és legrosszabb szolgáltatással ami létezik...

Terézágyú 2016.09.09. 11:26:29

@The Crazy One 3om:
az semmi, de erre mit fog mondani:

"mindenki számára világos, hogy vidéken az internet szolgáltatóknak területi monopóliumuk van"
:)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.09. 11:35:30

"Megkülönböztetheti a szolgáltató az új és a régi ügyfeleket?"
Ez milyen hülye kérdés már? Sok-sok éve nem ezt teszi az összes szolgáltató?
pószt van értelme elolvasni?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 11:36:28

@Terézágyú: Az meg fasság, persze. Viszont az igaz, hogy mindenki csak drágábban tud Invitel területen szolgáltatni, mert többet kérnek az előfizeti hurokért, mint szerelmünk, a Matáv.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 11:38:38

Na, ma ez volt Helga válogatása szerint a legmodorosabb. Akkor a többi is normális volt. Ménem lehetett egyet azokból kitenni.

Terézágyú 2016.09.09. 11:40:17

@atpijkamo116:
Viszont megtudtuk, hogy Hildának van "pasija" :)

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.09. 11:45:15

@Baluci: egy önkényszar-jelkép. Egyszer majd eltakarodik, ha bölcsibe megy a fattya. Ez csak vágyálomtipp.

Terézágyú 2016.09.09. 11:47:19

@The Crazy One 3om:
Bocs, ő írja, hogy pasija. Ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem ezt?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 11:51:02

@The Crazy One 3om: Nekemm 8. Tőlem leányanya is lehet, nálam nem lesz tőle tőle több avgy kevesebb. Mondjuk kevesebb már nem sokmindentől lehetne, legfeljebb ha csinálna egy holokausztot, vagy vízbefolytana 200 kiscicát.

The Crazy One 3om 2016.09.09. 11:52:00

@Terézágyú: bocsi, a hanglejtés nem jött át. iróniával átitatva írtam :) Én egy ideig azt hittem, hogy Helgánk valójában férfi. Megindokolni nem tudnám miért gondoltam ezt, csak volt egy ilyen megérzésem....

Terézágyú 2016.09.09. 11:53:22

@The Crazy One 3om:
"Én egy ideig azt hittem, hogy Helgánk"
Hildánk
"...valójában férfi. Megindokolni nem tudnám miért gondoltam ezt, csak volt egy ilyen megérzésem.... "

manyecs is férfi? :)

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:09:48

@Terézágyú: "manyecs is férfi?"

Tuti nem. Csajok csak csajt tudnak ennyire gyűlölni, mint őt.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:10:58

@API bőrtok kartszmentes eladó: @Terézágyú: :)) Volt egy fura érzésem...

Dehát így még jobb, a víz folyik, foly, folyt.

Terézágyú 2016.09.09. 12:13:14

@atpijkamo116:
Tehát manyecst gyűlölik a csajok????

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:19:23

@Terézágyú: Ja, akkor te még nem éltél? Zsiráf, Helimeli, Batgirl, stb. Elmenekültünk Helga elől egy zárt faszbúk csoportba, Atörökk, Sznaccs, stb, köztük ezek a csajok is. Aztán Manyi kiverte náluk a biztosítékot. (Mivel én nem akartam Manyit gyűlölni, engem is kidobtak.)

Terézágyú 2016.09.09. 12:23:42

@atpijkamo116:
"Elmenekültünk Helga elől egy zárt faszbúk csoportba"
Neked van faszbukod???????

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:24:58

@Terézágyú: Csináltam erre az alkalomra. De rohadtul utáltam.

Manyecska. 2016.09.09. 12:25:29

@atpijkamo116: nem én vertem ki, a kézműves nyúl../:D :D / ON releváljatok!!

Terézágyú 2016.09.09. 12:25:33

@atpijkamo116:
"Mivel én nem akartam Manyit gyűlölni"
eszerint te is nő vagy :)

Manyecska. 2016.09.09. 12:28:37

@atpijkamo116: tegyük hozzá előtte kb egy évvel már ITT is volt egy külön blog a kiválcságosoknak!! Lehet te nem emléxel de eccer nekem valaki véletlen megadta a lyelszót.:D ON

De amúgy más cég is ezt csinálja-volt róla itt poszt- az újak a régi ügyfelek kárjára járnak jobban valami idióta marketinges megmagyarázta hogy ez így jó. :O..

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:35:03

@Terézágyú: @Manyecs: "a kézműves nyúl."

Asszondja: 4990 karaktert írhatsz még. Ebbe nem fér bele az egész.

Manyi bepasizott, és állandóan ezt tolta itt, a csajok meg tiszta idegek voltak tőle. Aztán Manyi a zárt faszbúk csoportban hallott dologról beszélt a Homáron. (Szivárogtatás Gate) Ezért kibaszták, mint macskát szarni. De ügyetlenül csinálták, vagy mi, és még valamit megtudott, és azt is kirakta. Erre a Fékezhetetlen Agyvelejű Zsiráf kikombinálta, hogy én tájékoztattam Manyit, és engem is kibaszott. Dióhélyban ennyi. Bár a héja pontos j...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:38:25

@Terézágyú: "te is nő vagy"

Nem. De nem szégyellném, ha nő, cigány, zsidó, indián vagy meleg lennék. Nem fogod elhinni, de pár éve egy pasi itt megkérte a kezemet. Nagy megtiszteltetésnek vettem. Azóta megpróbálok bazmeg rusztikusabban fogalmazni, hogy a faszba ne nézzenek csajnak. :))

Terézágyú 2016.09.09. 12:40:08

@atpijkamo116:
Tiszta szappanopera. És Eszmeralda összejött Húlióval?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:40:15

@Manyecs: Helga idétlen ötletére gondolsz, hogy csinált egy posztot kizárólag offolásra? Ahhoz nem kellett semmilyen jelszó.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 12:41:26

@Terézágyú: "Eszmeralda összejött Húlióval?"

Nem az a kérdés, hanem hogy naponta hányszor. :))

The Crazy One 3om 2016.09.09. 12:57:45

@atpijkamo116: küldtem a diagromot. Bocsi, most vettem csak észre, hogy kaptam tőled mélt. Azt a címet tényleg csak a homárreg miatt csináltam, de most rájöttem a megoldásra: a gmail átirányít (IS)
Heuréka! :D

Manyecska. 2016.09.09. 13:04:58

@atpijkamo116: nem, vmi más felületen volt..! Tökmindegy. Releváljatok szépen!! Amúgy a watergate-ügy épphogy fordítva volt sza nyugi Papí :)).. Terézágyú: tessék, drágám: :) homar.blog.hu/2014/08/22/kulfoldieknek_bukta_a_felsegjelzes_nelkuli_parkolas?full_commentlist=1#c24249289 ON

Terézágyú 2016.09.09. 13:09:11

@Manyecs:
Köszönöm. Ez egy fotó rólad?
Jaj, nem, ez egymillió komment....!!!!

Manyecska. 2016.09.09. 13:49:38

@atpijkamo116: igen drága, ÉN nem írtam oda három hete konkrétan mera nyúl anyukája került terítékre durva kontextusban ..,és utána raktak is ki..:D:O @Terézágyú: ON

koprofágia 2016.09.09. 14:16:25

@The Crazy One 3om:
Szerintem azert erezted ezt,mert egynel tobb ember hasznalja az accountot.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.09. 14:40:32

@atpijkamo116: hogy kit bactak ki milyen csajok a honnan? Az arckönyv nem AtiSnatch lelkén szárad(t)?

FDToth 2016.09.09. 14:41:21

Ahogy az elszoban is emlitve vagyon, ra kell kerdezni, mert reginugyfelnek is megadjak. Telekomnal (uzleti) volt olyan h 2 ev eseten egy 1 felaron (net) de csak olyanoknak akik nem korabbbna mint 6 honapja vannak naluk. Mivel mi mar jo 20 eve (tudom, akkor nem volt net de volt westel 900 meg 0669), igy rakerdeztem, termeszetesen megadtak...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 15:07:18

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "hogy kit bactak ki milyen csajok a honnan?"

Manyit a Szivárogatás Gate miatt a faszbúkról. És engem, mert nem gyűlölködtem lelkesen.

"Az arckönyv nem AtiSnatch lelkén szárad(t)?"

Az én kibaszásom Sznaccs és Atörökk lelkén annyiban száradt, hogy elhitték a Zsiráf hülyeségét. Valójában mindegy, hogy a Zsiráf kattintott.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.09. 15:32:51

@atpijkamo116: szivárogtatás gate ... lol, sok mindenről lemaradtam :D
De ilyet waze, itt is a széthúzás. Ahelyett, hogy a közös ellenséggel foglalkoznának :(

Manyecska. 2016.09.09. 15:52:03

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: előbb engem szivárogtatott az egyik aztán én is belehúztam :D ámindegy, rég volt, igaz se volt:) ON

További magyar hang 2016.09.09. 17:34:13

Ez mindig is így volt, hogy az évek óta stabilan fizető, hűséges ügyfél az le van szarva, fizesse csak a jó magas díjat, az utcáról beeső, ismeretlen senkiházi meg kapja a brutál kedvezményeket. Várom, hogy melyik szolgáltató fog először rájönni, hogy ha fordítva csinálja, akkor hosszútávon sokkal több ügyfelet szerezhet.

Manyecska. 2016.09.09. 17:59:10

@További magyar hang: rövid távon gondolkoznak /miért is??/ ami a profitot illeti.. Elég érdekes valóban..:((

2016.09.09. 18:00:46

manyecs kommentjei miatt olvaslak titeket, pusztulok értük. (a posztok nem érdekelnek)

koprofágia 2016.09.12. 06:25:34

@További magyar hang:
Gondolom, az osszes szolgaltato minden illetekes munkatarsa rosszul tudja.
Hiaba van 3 szakiranyu diplomaja, csinalja ezt evtizedek ota,te majd a 8 altalanosoddal kivulrol megmondod, hogy kell csinalni az uzletet :D

További magyar hang 2016.09.12. 09:45:44

@koprofágia: Nincs is meg a 8 általánosom, 6-nál abbahagytam! :D
Amúgy igazad van, egyszerű tipográfusként mit sem tudok én az üzletről. Azt a szolgáltatók sem tudják, hogy működne-e a fordított módszer, mert még soha semelyik nem próbálta ki.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.18. 16:04:52

@Biriksz_Krokiksz!: Régebben még sokkal jobbakat írt. Menny vissza pár évet.
süti beállítások módosítása