Tékozló Homár

Aki kétszer fizet, soká kap vissza

2016.10.11. 15:28 | Homár Hilda | 71 komment

lidl_banner_logo.jpg

Vajon 100 rendszeresen kértyával fizető emberből hényban merül fel, hogy vissza kéne térni a kp-ra,  amikor odajut a sztoriban, hogy a "reklamációs ügyintézés 48-180 nap"?

Kedves Homár!

Múlt hét szombati (10.08) bevásárlásomat vagyis inkább az utána következő 2016-os ügyintézési tapasztalatomat szeretném megosztani veletek. Ha ez tényleg így működik mindenhol, akkor most hintsük be sóval az összes áruházláncot és bankot.

Délelőtt 11 után kicsivel parkolás egyik diszkont láncnál a LIDL-nél (tudom, tudom ott vásárolni ősi román szokás és sikeres ember se lehetek), 11:45:03 az első fizetési kísérlet....  "Hibát ír, próbálja még egyszer". Mondom ok, de azért ránézek a telóra, jött-e sms, de semmi. Na akkor fussunk neki újra (11:45:29). Siker! Egyenleg ellenőrizve, sms alapján csak egyszer vonták le, volt már ilyen máskor is mondom, biztos nem lesz gond.

Otthon aztán még volt egy online vásárlás, ami után jött is az sms, de nem azokkal a számokkal amire számítottam. Gyorsan netbank és be is igazolódik a félelem, kétszer vonták le a délelőtti vásárlást. Mivel szombaton csak 14 óráig van ügyfélszolgálatuk ezért csak hétfőn (10.10), azaz ma zaklatom őket és a bankomat, mert tuti egymásra fognak mutogatni, hát így is lett.

Reggel 8:09 bank telefonos ügyfél szolgálat: Ők sikeresnek látják mindkettőt, igaz még a zárolt összegek között van, így ha nem jelentkeznek mindkét összegért, akkor a másikat feloldják, ha nem akkor jöhet a számla reklamációs ügyintézés ami 48-180 nap! A vásárlás 10.08.-án történt, a zárolás 10.10.-én a feloldás 10.24-én lesz, tehát a vásárlástól számított 16. napon derül ki, hogy leveszik a számlámról vagy nem.... Így lesz a 48-180 napból máris 64-196 nap (tudom-tudom ne vásároljak hétvégén, így máris megspórolok két napot ilyen estekben). Ügyfélszolgálati tanács: Hívjam fel a céget akinél vásároltam, mert ha ők közben küldenek nekik igazolást, hogy téves volt, akkor nincs ez a hosszú ügyintézés még a zárolás feloldása előtt visszakerül a számlámra.

8:22 Lidl telefonos ügyfél szolgálat válasz: Ebben a bankom tud segíteni, mondom oké, de ők meg azt mondják, hogy önök tudnak. Jó, felveszi az adataimat és visszahívnak. 

12:11 jön a várva várt visszahívás. Ők ebben nem tudnak segíteni, a bankomnak kell felvenni a kapcsolatot az ő bankjukkal, mert ők ebbe nem látnak bele, meg ez nem az ő hibájuk és ezért se tudnak segíteni.

12:22 újra bank, ügyfélszolgálat, igen tudnak segíteni a már elmondottak alapján. Jó legyen, ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni... elindult a papíron 48-180 napos folyamat, hurrá!

13:12 azért csak visszahívom őket, hogy megkérdezzem ez így korrekt-e, meg hogy valamit mégis intézkednének-e, ha lennének már olyan kedvesek... Válasz megint: Hát ők ezzel nem tudnak mit kezdeni, nem az ő hibájuk, hanem a bankjuké....mély levegő vétel, elszámolunk 10-ig... Már elnézést hölgyem, de ez így korrekt, hogy önök jogtalanul levonnak kétszer egy összeget, aztán várjak jobb esetben csak két hónapot mire visszakapom? Válasz: Ez a szokásos ügymenet a bankoknak kell elintézniük. Hát mondom ez remek, csak én nem az önök bankjánál vásároltam, hanem maguknál, így legyenek kedvesek valamit tenni, hogy egy kicsit gyorsabban visszakapjam a pénzemet... Rendben megnézik mit tudnak tenni és visszahívnak...

Most várom a visszahívást, de gyanítom, nem is foglalkoznak vele, csak várják, hogy elteljen egy kis idő következő hívásig, hogy megismételjék az első visszahívásban elhangzottakat.

Kedves Homár, kommentelők akiknek van ez ügyben tapasztalata, ez tényleg így megy? Fel lehet gyorsítani valahogy? 

Köszönettel:

Gy

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2016.10.11. 15:34:00

Öööö..... tessék?

Most a parkolási díjról van szó?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 15:35:05

Olyan drága a LIDL-nél a parkolás, hogy érdemes ezzel vesződni?

The Crazy One 3om 2016.10.11. 15:38:37

óbégassál jó sokat, azzal biztosan fel lehet gyorsítani a folyamatot. Küldjél jó sok panaszlevelet, lehetőleg minél több felkiáltójellel, az mindig segít.

"Az segít? Nem, az pináját"

Terézágyú 2016.10.11. 15:40:10

@The Crazy One 3om:
Nem így van a vicc.

- Nyalni kell!
- Az segít?
- Nem. Az talpát.

Kipper 2016.10.11. 15:42:12

Nyilvan a vasarlasrol van szo, csak ezt kifelejtette.
Mondjuk ezzel a Lidl tenyleg nem tud mit kezdeni...

Terézágyú 2016.10.11. 15:47:01

@Kipper:
Iga'!
Itt van e: "kétszer vonták le a délelőtti vásárlást."

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 15:51:10

@Terézágyú: Ne merd bántani, @The Crazy One 3om: a védelmem alatt áll!

Két végvári vitéz beszélget:
- Komám! Nem mögyen az toszás!
- Próbáld mög az nyalást!
- Az segít?
- Nem! Az pináját!

The Crazy One 3om 2016.10.11. 15:53:20

kippert közösítsük ki, szánalmasan onol.

Terézágyú 2016.10.11. 16:06:48

@The Crazy One 3om:
az első 10 kommentben azért még szabad :)

gabors 2016.10.11. 16:19:20

ez az unnepi poszt ??? holnap ujjev !!!

Terézágyú 2016.10.11. 16:21:52

"önök jogtalanul levonnak kétszer egy összeget"

A minap írta pengusz:
"pengusz 2016.10.05. 15:25:15
... felhívod az ügyfélszolgálatot, és panaszt teszel, hogy jogtalanul van náluk a pénzed, és legyenek szívesek 8 munkanapon belül visszautalni, különben rendőrségi feljelentést teszel az ügyben.
....
Ilyen esetben nem árt még megemlíteni, hogy te tudod igazolni a duplán befizetett összeget, de mivel az ő rendszerükben csak egyszer jelent meg, ez adócsalás (javítson ki aki könyvelő), így jogkövető állampolgárként a rendőrség mellett a NAV-nak is elküldöd a papírokat :) "

gabors 2016.10.11. 16:28:44

na itt egy pelda hogy miert NEM hasznalok 'debit' avagy bankkartyat vasarlasra ... ugyanis senkinek nem erdeke hogy visszadja a penzem amit levontak a szamlamrol!!!

ha valodi hitelkartyarol van szo ez fel sem merul megreklamalom (online vagy zold szamon 24/7) csak akkor kerul ra a szamlara, amit a honap vegen kifizetek, amikor a 60-90 nap vegen a hitelkartya ceg es a bolt lejatszotta egymas kozott hogy mi tortent. Eddig mindig toroltek a "hibas" vagy olyan is volt hogy illetektelenul hasznaltak a kartya szamot ... azt nem tudom hogy de mindenesetre nem kellett fizetnem.

enrico palazzo 2016.10.11. 17:04:44

Nekem nem világos, hogy mi a baja a LIDL-lel. A bank engedélyezi, vagy utasítja el a levonást, illetve ha hibás a terminál, az is a bank sara. Ha az eladó nem kap két külön bizonylatot a sikeres bankkártyás fizetésről, akkor nem tud mit sztornózni. Ezt a bank baszta el, őket szidd.

Bluemotion 2016.10.11. 17:05:38

@gabors: Éljen gabors, a hozzászólásod hogyan segítette a poszt íróját?

The Crazy One 3om 2016.10.11. 17:11:18

Húsznál visszajovok, addig kajálok valamit. Iparkodjatok kireleválni magatokat, köszi...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.10.11. 17:16:20

@gabors: ja mert debit kártya esetén nyilván nem nyivákolna senki, hogy nem kapta vissza a pénzét....ezért a mocsok bankok ezeket simán lenyúlják...ne legyünk már ennyire egyszerű gondolkodásúak. A meg nem erősített zárolás szépen fel fog oldódni legkésőbb a megadott határidőkor. Ha meg megerősítik, akkor lehet menni a bankhoz ha jogosulatlan volt és majd boxolnak azzal, aki terhelt.

gabors 2016.10.11. 17:17:45

@Bluemotion: sehogy illetve pont mint a tied ... elvbol nem vasarolok semmit "debit" kartyaval ez volt a tanacsom ... azt hogy most mit tud csinalni nem tudom kb var ...

amugy hogyan is lehetne segiteni hiszen ezt irja (gondolom csak felindultsaga miatt) idezem:

"Már elnézést hölgyem, de ez így korrekt, hogy önök jogtalanul levonnak kétszer egy összeget, aztán várjak jobb esetben csak két hónapot mire visszakapom? "

namost EGYSZER nem pedig KETSZER vontak le jogtalanul hiszen az elsoert megapta az arut vagyis azt teljesen jogosan vontak le (zaroltak) .... (csak szolok !!)

gabors 2016.10.11. 17:27:25

@onlajnok: " ja mert debit kártya esetén nyilván nem nyivákolna senki, hogy nem kapta vissza a pénzét....ezért a mocsok bankok ezeket simán lenyúlják...ne legyünk már ennyire egyszerű gondolkodásúak."

Probaltam, latom sikertelenul, megmutatni miert nem jo egy MasterCard vagy Visa "debit" kartya amelyik az adott bankban helybol tulaj penzet "vonja le" "zarolja". Egy valodi hitelkartyaval szemben amirol majd az adott napon megjon az elszamolas es van meg X ido (errefele kb 3 het) amikor ki kell egyenliteni addig semmi koltsegem nincs es SEMMIT nem vonnak le vagy zarolnak a sajat penzembol. A ketto bank sokszor nem is ugyanaz marmint ahol a penzem van es amelyik kiadta az adott hitel kartyat legyen az MasterCard/Visa/AmEx/Discovery etc....

Hozzatennem hogy pl az AmEx-el kisebb sikerrel packazna a Lidl ilyen nyilvanvaloan naluk elkovetett hiba eseten. Mar az aznapi egyenlegben zarolna az AmEx toluk a penzt es majd ha bizonyitjak hogy en (a vasarlo) tenyleg ketszer pont ugyanazt vasaroltam 1 percen belul akkor megkapjak a penzt es utanna a szamlamat (mint a vasarlot) megterhelik ... ORIASI a kulonbseg !

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.10.11. 17:33:39

@gabors: Igen ebben igazad van, viszont nálunk egy hitelkártya olyan feltételekhez van kötve, illetve olyan költségeket von a maga után (a feltételek nem teljesülése esetén), ami az egyszeri magyar minimálbéres állampolgár nem tud teljesíteni, illetve nincs meg az a pénzügyi fegyelme, lehetősége, hogy az időbeni kiegyenlítés biztosan tudja teljesíteni. Mindamellett az utóbbi évek eseményei már mindenkit óva intenek attól, hogy kapcsolatba kerüljenek bármivel, aminek a nevében hitel van. Emiatt nincs az embereknek hitelkártyája, aminek mondjuk ez előnye lenne.

A hiba egyébként nem a Lidl-nél történt, mert a terminál és az azon futó szoftver nem az övék, de ez mondjuk a történet szempontjából lényegtelen. Itt pont a Lidl nem packázik senkivel, illetve senki nem packázik senkivel, egyszerűen, ha egy ilyen történik (mondjuk hálózati hiba van a kommunikáció során), akkor ez a normális ügymenet.

The Crazy One 3om 2016.10.11. 17:36:42

@gabors: itt is vagyok:) úgyhogy elég volt, ideje a hüvelygombáról beszélni.

gabors 2016.10.11. 17:52:37

@onlajnok: "ami az egyszeri magyar minimálbéres állampolgár nem tud teljesíteni,"

ez az usa-ban sincs maskepp !!! egy minimalberbol elo valaki nagy valoszinuseggel meg bankszamlaval sem nagyon rendelkezik mert SOHA nem tudja osszehozni minimalisan bentartando osszeget vagy a minimalisan havonta atutalando osszeget. ... vagy nincs meg a penzugy kulturaja (persze van egy reteg akiknek azert nincs bankszamlaja mert a jovedelmuk tobbsege nem legalis forrasbol szarmazik :-)

Es akkor mar akar tobb napi teljes bere is ramegy (foleg ha nem gyalog jar dolgozni) csak arra hogy bankszamlaja legyen. Emiatt nincs hitel-tortenete (credit history) nem is akarnak neki ingyen hitelkartyat adni sot eves dijjert sem, sot ha autot vesz akkor dupla annyi kamatra adjak neki mint nekem akinek 25 eves es meglehetosen jo a kredit-mutatom... es mikor beviszi a heti (vagy ketheti) fizetesi csekjet a helyi monegram vagy barmelyik "nem" banki bevaltohoz mindjart veszit 10%-ot kezelesi koltsegkent ... Ez van, A legnagyobb teher az usa-ban is a legszegenyebbeken a dolgozo osztalyon van (ugyanakkor ezek azok akik elnek halnak Trump-ert aki evetizedekig nem fizetet jovedelem adot mert brillians modon elveszitet kozel egy millard dollart).

" akkor ez a normális ügymenet. " a gond itt van hogy ezt az atlag felhsznalok siman elfogadjak ... lajtatol nyugatra ez elkepzelhetetlen

ilyen zarolasos manovert velem 2 eve probalkozott be a "Budget" kocsi berlo otthoni partnere Ferihegyen, de mivel a foglalast az itteni anya ceggel csinaltam egy telfonba kerult hogy 24 oran belul lezartak (nem mintha szamitott volna mert nem voltam meg kozel sem a hitelkeret vegen de nehogymar !!!) Arrol nem is beszelve hogy szlovak rendszamu volt a kocsi !!! Es mint magyar allampolgar kulfoldi rendszammal kozlekedni mindenfel jogi gubancot okozhatott volna senki nem tudta megmondani hogy ez szabalyos vagy nem.

The Crazy One 3om 2016.10.11. 17:56:10

@gabors: apropó, megamen? Tényleg kolostorba vonult?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.10.11. 17:58:49

@gabors: Persze csak ahogy az autó bérlésnél ez teljesen szokásos, ezért van rá apparátus, van ember, aki jogosult ezt elintézni. De egy sima terminálon végzett vásárlásnál ez csak akkor fordul elő, ha valami hiba van (nem a zárolás, hanem a jogosulatlan zárolás) és nincs rá megfelelő jogkörű apparátus, ezért is irányították a Lidl-sek a bankhoz az ügyfelet. A bank viszont csak akkor léphet, ha zárolást kezdeményező oldja fel...ő viszont ezt hipp-hopp nem tudja (valószínű mindenféle engedélyeztetési dolgok miatt, kb. ugyanannyi időbe telne, mintha megvárnák az automatikus feloldást). És a kör bezárult. Ha egy németországi Lidl-ben történne ez, pont ugyanúgy ki kéne várni, mint itthon. A bérautós cégek ebből a szempontból speciális esetek.

gabors 2016.10.11. 18:20:12

@The Crazy One 3om: "kolostorba vonult? "

kolostor ??? az mi azt hittem az csak egy kezpkori varosi legenda volt :-) azt manapsag kuplerajnak hivjak vagy mi....

gabors 2016.10.11. 18:30:10

@onlajnok: " ezért is irányították a Lidl-sek a bankhoz az ügyfelet. " ez furcsa egy ervles ugyan Lidl-ben nem jartam bar mintha probalkoznank az usa-ban

De en a boltnak voltam/vagyok az ugyfele es hogy sajat vagy berelt-e a terminal nem nagyon kellene hogy erdekeljen ... hiszen ezer szazalek hogy a kinyomtatott bizonylat/szamla "cetli"-in a Lidl van feltuntetve vagyis a Lidl kezdemenyezi a penzmozgast ... tehat a masodikat ami nyilvan hibas a vasarlo fele CSAK a Lidl felel nem pedig az a ceg aki kihuzta a coaxot vagy lizingeli a terminalt.

Persze a mai magyorszagon senki semmiert nem felel mindig a masik a hibas a vasarlo meg foleg le van szarva... Nem tudom mekkora osszeg miatt faj a posztolo feje de ha kemenyen dolgozo kisember a honap vegen egy jo nagy bevasarlas eseten ez akar komolyabban is tud fajni, mert az eppen zarolt penzebol lehet valamit eppen ki kellene fizetnie.

Ez csak tovabb csokkenti a bankokba es minden elektronikus fizetesbe vettet bizalmat. Holott pont ennek az erositese lenne az orszagnak hasznos (na persze maffia hogy mozgatna penzt he jelentosen csokkenne a kezpenz forgalom. Bartereznek ... csak kerdezem az nem illegalis az hogy jelenik meg egy konyvelesben ???

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.10.11. 18:37:16

@gabors: Úgy is nézhetjük, hogy nem ők a hibásak, vagy úgy is, hogy ők nem tudnak semmit tenni. Nem csökkenti, mert egyrészt ritkán fordul ilyen elő, és egy normális ember belátja, hogy hiba előfordulhat, ha elmagyarázzák neki, hogy mi történt, mi fog történni, akkor megérti és elfogadja és nem balhézik tovább.

A készpénzről való eltérítés meg nem itt bukik meg, hanem ott, hogy ingyenesen lehet pénzt felvenni, illetve a magyarok alapvetően okosba szeretnek fizetni (szakiknak pl), viszont ott nem játszik az utalás, tehát kell a készpénz.

A könyvelésben nem jelenik meg, mert amíg az összeg zárolt, addig technikailag az ügyfél számláján van, azért is tud minden hókusz-pókusz nélkül feloldódni, ha letelik az x nap. Csak akkor kerül könyvelésre, ha megerősítik a vásárlás tényét és ténylegesen levonják a számláról. Egyébként ez van akkor is, ha bankszünnapon vásárolsz kártyával. Akkor csak zárolják és a következő banki munkanapon kerül levonásra ténylegesen és könyvelésre a banki elszámoló rendszerben, emiatt jelenik meg a számlakivonaton is hétfői nappal pl egy szombati vásárlás.

The Crazy One 3om 2016.10.11. 18:42:54

(húha, ezek itt okosak ketten felettem)

Szóltok, ha abbahagyták?

Dikusz 2016.10.11. 18:43:02

@The Crazy One 3om: én azért még megkérdezném, ha lehet: mit kajáltál? (a kireleválást irreleválásnak olvastam:)

The Crazy One 3om 2016.10.11. 19:14:19

@Dikusz: csalódni fogsz, de mekdonelcet. Most valahogy nem volt kedvem túl sokat gondolkodni a kaján. Néztem a skótokat, hogyan vadulnak. Vb-selejtezo lesz itt is. Nemsokára hazáérek,otthon állítólag sóska van. Vagy spenót. nem tudom, valamelyik ződ....

Dikusz 2016.10.11. 19:33:46

@The Crazy One 3om: nem csalódtam:)
Nekem semmi bajom e mekivel (kaja, nem a zenész Meki). Ami nekem ízlik náluk, az a sültkrumpli.
Nem mindegy, hogy spenót, vagy sóska. Én spenótot főztem, ha nálatok sóska van, és inkább spenótot ennél, szívesen küldök.

2016.10.11. 19:42:51

@Terézágyú: nem adócsalás, nem a Lidül tehet róla, hanem a bank, aki a terminált üzemelteti.
Egyszerűbben oldjuk meg mink az ilyesmit: duplán lehúzott üffél becsattog bótba lengetve számlakivonatot, mi összevetjük a kasszarendszer adataival és a hitelkártyakivonattal, amiből ki kell derülnie a dupla terhelésnek. Amennyiben jogos, mi a felsővezeték rábólintása után manuálisan visszautaljuk a dellát. Nem tudom, a lidül milyen kasszarendszert használ, illetve ki a kártyaterminál üzemeltetője, de nem valami üffélközpontú a hozzáállásuk, ezt pár nap alatt elintézhető lenne.

Darth Revan 2016.10.11. 19:52:26

@gabors:
Hülyeséget írsz. Nem a lidl a hunyó, hanem a banki rendszer. A lidl nem kapta meg kétszer a pénzt, hiszem az első tranzakció sikertelen volt, az ügyfél pénze a banki rendszerben akadt el, és előbb-utóbb vissza kapja

The Crazy One 3om 2016.10.11. 19:57:03

@Dikusz: köszönöm :) spenót az :) most jöttem rá, hogy szeretem....

gabors 2016.10.11. 20:34:14

@Darth Revan:

Amire most valaszoltal abban a Lidl neve meg sem volt emlitve abban posztban semmi nincs Lidl-rol. Na de mindegy is .....

A Lidl ugyfele a posztolo, tole kapott szamlat (gondolom csak egyett) milyen alapon menne a banki rendszer utan (mi koze is lenne hogy a Lidl kivel bankol ??? Az ugyfel penze azert van zarolva mert a Lidl-nek akart fizetni mikozben hiba tortent, vagyis a Lidl-nek kellene ezt megoldania es felszabaditania zarolast. Normalis helyeken ezt igy is teszik. A posztolo bankja jogosan mondja hogy hozzajuk beerkezet ketto zarolasi kerelem amit megint csak nyilanvaloan a kerelmezo oldhat fel (a bankjan keresztul) .

Szerintem teljesen jogos elvaras hogy akinel az ugyfel fizet kartyaval fel van keszulve a hibak kijavitasara is. Emiatt is ez talan bele is fer egy fogyasztovedelmi blogba. Az szerintem abszolult elfogadhatatlan hogy a Lidl-nek semmit ne kelljen csinalnia es akar 180-napig kelljen barkinek varnia a visszautalsra ... amig ez "normalis ugyemenetnek" tunik egy orszagban addig ott valami baj van a fejekben nem is kicsi.

Józsi, a migráns köcsög 2016.10.11. 21:17:07

hildámédesem.
átküldjem a kutyát? kijavítja neked a hibákat szívesen.

The Crazy One 3om 2016.10.11. 21:30:57

@Józsi, a migráns köcsög: Józsikám, itten ám tegnaptól más szelek fújnak...

Dezsike 2016.10.11. 21:43:40

@Darth Revan: Nem biztos, hogy visszakapja, ez attól függ, hogy hol akadt el. Ha a tranzakció teljesen végbement, csak a válasz közben megszakadt a kapcsolat a terminállal, akkor a terminál hibára fut, de a tranzakció közben végbemegy. Ha a tranzakció közben szakadt meg a kapcsolat akkor szerencséje van, mert csak a zárolási kérelem jutott át, a terhelésé nem, ebben az esetben 24.-én (ahogy a posztban írta) feloldódik a zárolás. Ez legkésőbb a héten kiderül, ha péntekig nem terhelődik be akkor jó eséllyel nem is fog, csak a zárolás végét kell kivárnia. Ha beterhelődik akkor mehet a panasz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.12. 02:03:47

Drukkolok a manusnak, nekem szombaton a kápé felvételem volt ilyen a CIB egyik automatájából. Nem adta ki, de a terhelést megcsinálta. Panaszt tettem a Citinél (saját bank), oszt' majd egyszer lesz valami. Oké, nem ezen múlik a hóvége, de akkor is bekaphattyák.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.12. 02:05:35

@Csokis: Megnéztem, estére csináltak egy "ideiglenes jóváírást". Szóval így is lehet, bankja válogatja...

The Crazy One 3om 2016.10.12. 05:29:12

@Csokis: sőt, még az is lehet, hogy panaszosa válogatja. A hőbörgés csak a dafke csakazértse hozzáállást szüli. A felesleges kérdések pedig a pánikot. Nem kell megkérdezni, hogy meddig tarthat, mert nem fog mondani konkrétumot. 30 napon belül. Ebből milyen következtetést von le a zember? Azt, hogy egy hónapig használja a bank a pénzét és pánikol. Pedig a harminc napon belül az pont annyit jelent, hogy nem harmincegy...

lanAlaturB 2016.10.12. 06:09:35

@gabors:
Ha omerikaban ilyen csodas az elet, akkor en meg ma este buszra ulok,es migralok.

lanAlaturB 2016.10.12. 06:19:05

@The Crazy One 3om:
Keves annal idegesitobb dolog van,amikor probalod egy idiotanak elmagyarazni, hogy mit lat rosszul,majd valaki kivulrol mindkettotoket lehulyez. Ezert jo az internet,itt nem basznak fejbe azonnal a korsoval egy ilyenert, mig a legtobb krimoban garantalt :D

lanAlaturB 2016.10.12. 06:22:42

Erre a 48-180 napra egyebkent hol sikerult ralelni ?
Valahol ez le van irva?
Erosen ketlem,hogy barki megjelolhet 48 napot ALSO hatarerteknek barmilyen panasz ugyintezesenel

Terézágyú 2016.10.12. 07:28:50

@gabors:
"Ez csak tovabb csokkenti a bankokba es minden elektronikus fizetesbe vettet bizalmat. Holott pont ennek az erositese lenne az orszagnak hasznos"

@onlajnok:
"A készpénzről való eltérítés meg nem itt bukik meg"

De. Pontosan itt bukik meg.

Ha én kápéban fizetek bárhol, az egy perc - és biztosan tudom, hogy mennyit fizettem, és eleve, hogy FIZETTEM egyáltalán.
Ha azt látom másoknál, hogy a kártyás fizetés 5 perc, és kétszer vonják le meg ilyenek, akkor eszem ágában sincs áttérni erre.

lanAlaturB 2016.10.12. 08:00:07

@Terézágyú:
Viszont az nem mindegy,hogy amikor elhagyod a tarcad,kizsebelnek,vagy besurrannak hozzad,akkor a penzed kpban,vagy a kartyadon van.

Terézágyú 2016.10.12. 08:06:02

@lanAlaturB:
Sehol nem írtam, hogy minden pénzemet kápéban tartom. Most a kártyás FIZETÉSről van szó.
Másrészt pedig most nem arról van szó, hogy melyik a jobb módszer, hanem arról, hogy az emberek mi miatt nem választják a kártyás fizetést.

lanAlaturB 2016.10.12. 08:24:24

@Terézágyú:
Ertem,tehat van kartyad,a penzed is azon van,de nem fizetsz vele.
Logikus.

Terézágyú 2016.10.12. 08:28:00

@lanAlaturB:
Leírtam az érveimet, és leírtam azt is, hogy ezek MIRE érvek.

lanAlaturB 2016.10.12. 08:42:19

@Terézágyú:
En pedig azt,hogy kis logikaval rajossz,hogy arra SEM ervek.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.10.12. 09:06:01

@The Crazy One 3om: mi történt? mostanában nem gyön újság, nem vagyok áptudét!

Terézágyú 2016.10.12. 09:06:26

@lanAlaturB:
na, erre még válaszolok, aztán elküldelek a .... (már másodszor egy hét alatt)

Az eredeti kérdés az volt, hogy aki nem kártyával fizet, az miért tesz így: "ezért"-e vagy "azért"-e. Értelemszerűen erre a kérdésre az tud válaszolni tényszerűen, aki nem fizet kártyával.

The Crazy One 3om 2016.10.12. 09:20:01

@FelhasználónévemailURL: aszonta, hogy csak azért hagyta a csetelést, mert őnagysága mostanában hektikusan posztolt, de ennek már vége.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 09:37:54

@lanAlaturB: :)) Ha nyugat felé mész, akkor az Atlanti-óceán partjánál nagyon mély lélegzetet vegyél!

lanAlaturB 2016.10.12. 10:06:30

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Rendben,majd valahol New York kornyeken veszek egy mely levegot.
Aztan fogok egy peklapatot,es szetverem ennek az idegesito Hagyma-klonnak a burajat :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 10:16:27

Basszameg, ne menjetek az újposztba, mert beleléptek a vótmámárő üvegszilánkjaiba!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 10:26:27

@lanAlaturB: :)) GáborS-t ne bántsd, kérlek, rendes ember, nem idegesítő, és igyekszik vigyázni a környezetre.

szelidorzo 2016.10.12. 11:02:17

Hasonló történt már velem is és nem a Lidl-ben. (most ezért szidjam az üzletet?)
Hétvége volt, felhívtam a bankot, elmeséltem a problémám, megnézte a rendszerben, z üzletben kapott bizonylatból kiderítette, hogy melyik volt a helyes levonás és melyik a téves. Délutánra a tévesen levont összeg újra elérhető volt. (magyarországi bankról van szó)

Darth Revan 2016.10.12. 11:21:15

@gabors:
Nem a kereskedő zárolta az összeget, hanem a banki rendszer hibája ő ki okozta, a kereskedő nem tudja feloldani a zárolást.
Amúgy tök felesleges a bankban is reklamálni, hiszem az ilyen tranzakciók automatikusan feloldódnak, nem fogja egy bank sem manuálisan kivizsgálni.
Teljesen mindegy, hogy kredit vagy debit kártyával fizetsz, ilyen előfordulhat bármelyikkel

lanAlaturB 2016.10.12. 11:55:21

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: szerintem tipikus hagyma :
- mindenhez ert
- mindent jobban tud
- omerikaban mar az indianok is jobban csinaltak,mint mi,hulye magyarok

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 12:14:01

@lanAlaturB: Sokmindenhez ért, de nem nagyképű. Én kedvelem.

Mikor megjelent itt, és is nagyon hagymásnak éreztem, de lekopott róla.

Jóska Pista 2016.10.12. 12:51:20

Én az Aldiba szoktam menni parkolni 48-120 napra

Nick-son 2016.10.12. 13:33:15

Ez komoly? Vannak ilyen önjelölt szakértők akiknek előre elküldik a posztokat? :))

Az végett, hogy ezek okoskodjanak mindenki előtt? :)))

Ha már ennyire rákészülnek böföghetnének hozzá valamivel értelmesebb, vagy akár szakmailag megalapozott válaszokat :)))

És ezek a világsztárok itt élnek közöttünk :)))

gabors 2016.10.12. 15:16:13

@lanAlaturB: amerikaban a legtobb embernek nem csodalatos

De ha valamihez ertesz es van kitartasod akkor ilyen macerak nem tortennek, ha tenyleg jok a kepessegeid es megdolgozol erte akkor erdemessebb itt elni mint sok mas helyen...

a busz jo otlet mert akkor meg utlevel vagy vizum sem kell es az OrangWay-nek valoszinuleg van jarata hamufaluba is :-)

vanek ur 2016.10.12. 22:28:51

A Lidl-nek 1-2 napon belül látnia kell, hogy az adott fizetés felé teljesült-e vagy sem. Ha nem teljesült, akkor ott zárolás van, aminek az idő előtti feloldását a Lidl tudná kezdeményezni a kártyaelfogadó bankján keresztül. Ha teljesült a fizetés, akkor ismét a Lidl látja, hogy ahhoz a fizetéshez valójában nem tartozik vásárlás, vagyis intézkedhetne az összeg visszaadásáról.
De ha már nem akarja intézni, akkor a saját bankhoz kell fordulni, és csak annyit kell mondani, hogy az adott tételt nem ismered el. A bank 1-2 napon belül jóávírja az összeget a számládon, függetlenül attól, hogy egyébként mennyi ideig tart a vizsgálat az ügyben. És ebben az esetben a Lidl-nek kell bizonyítania elég alaposan, hogy az adott fizetéshez volt vásárlás.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.10.13. 01:30:50

Még le se járt a feloldási határidő, de már feltételezi a poszter, hogy a Lidi mindkettőre igényt fog tartani...

2016.10.14. 11:39:08

Tesco hasonló sztori. 5 éve Volt hó végén 15 ezrem, szépen vásároltam 4800ért, na mondom bérlet fussa... kötsög tesco háromszor!!! leszette.. telefon ide oda, 30 napon belül megkapja.... bérlet nuki, el is kaptak, fizu még sehol tehát nem tudtam kifizetni pár napon belül kövi csekk jön már 28ezerről.... nesze neked tusko.
süti beállítások módosítása