Tékozló Homár

A UPS nem szereti a hangszereket

2016.11.02. 10:08 | Homár Hilda | 108 komment

ups_logo.jpg

Rég olvastunk ilyen szomorú levelet. Persze az is rémes, ha egy könyves csomag benyomódik, és ultragáz, ha egy nagyértékű bútor vagy elektronikai eszköz érkezik sérülten, de, ha mindez egy hangszerrel történik, az nem zenészként is fáj. Krisztiánt ráadásul többször is próbára tette már a sors meg a UPS.

UPS - a notórius csomagtörő

Megpróbálok tárgyilagos maradni, bár nem lesz egyszerű, tekintve, hogy a fent nevezett cég két nagy értékű hangszeremet is összetörte a 2015-2016-os év során. A káresemény szakszerű dokumentálása és bejelentése mindössze annyit ért, hogy közölték: sajnálják és vegyem fel a kapcsolatot az eladóval, mivel az bízta meg őket és így jogilag ő az ügyfelük és nem én, szóval csak ő kérhet kártérítést - ha akar... Végül is, milyen logikus, nem? Gipsz Jakab a világ másik felén kifizet ott pláne bagónak számító 10-20 ezer Ft-nak megfelelő díjat a szállításért (amit valójában én fizetek, hiszen az eladó mindig kifizetteti a díját a vevővel), ők jól összetörik a cuccomat, amiért én meg sok százezret fizettem....A kár kizárólag engem ér, de persze az eladó, akinek semmi érdeke sem fűződik az eset végigzongorázásához, miután már pénzéhez jutott, reklamálhat, ha akar. Azonban sem az esetleges elindítás tényéről, sem pedig a végeredményéről nem kaphatok tájékoztatást, mert arra a magyar fél nem lát rá, így tényleg csak az eladó jóindulatára van utalva a pórul járt vásárló, az meg a gyakorlatban egyenlő a nullával...

Az itthon létező összes szállítmányozóval számtalanszor volt már dolgom, DHL, GLS, DPD, FedEx, MPL, és soha, egyikkel sem volt bajom. Igen, még a magyar postával sem! Sőt, kb. a legkorrektebbek ők voltak, szombaton is kihozták a csomagjaimat zokszó nélkül! Szóval a UPS-t leszámítva a többiek futárjai normálisnak, segítőkésznek és sokszor jókedvűnek bizonyultak, annak ellenére, hogy többnyire nagy méretű és súlyú dolgokat szoktam rendelni, amiket nem egyszerű felcipelni az emeletre.

Ezzel szemben a UPS futárok némelyike bicskanyitogató stílusban nyomatja, már a kaputelefonban is flegma beszólásokat ejt, a csomagokat aztán hetykén a földre dobja az ajtó előtt, mintha mi sem lenne természetesebb, nulla köszönés, sorolhatnám...

Sok megkeseredett, felelősségtudat nélküli majom dolgozik az élet minden területén, így ez a jelenség addig nem érdekelt különösebben, míg tavaly össze nem törték az első gitárom. A hangszer egy több mint fél milla értékű, csak 2002-2004 között gyártott, tehát igen ritka darab volt, amit vadonatújan sikerült meglőnöm az e-bay-en. (NOS - New old  stock, elfekvő készlet). Kaptam róla 50 nagy felbontású képet, minden tökéletes volt a vétel pillanatában. Ehhez képest a megérkezéskor a keménytok több helyen eltörve, mintha egy targonca villája nyomta volna be...Ezek a tokok alapból igen sokat kibírnak, szóval nem kis erőhatásnak kellett érje, hogy ilyen csúnyán benyomódjon és eltörjön. Sajnos a gitár sem úszta meg, a nyakzsebnél mindkét oldalon elrepedt...

Amint az utolsó képeken látszik, a feladó alaposan becsomagolta a hangszert. A gyári kartondobozán kívül becsavarta még legalább 3-4 réteg bubis fóliába is, ami az indokolatlan biztonság kategóriája már. A hangszerek gyári csomagolása ennél kevesebb: keménytok egy kartondobozban, mert ennyi is bőven elég, ha normálisan bánnak a csomagokkal, ha meg nem, akkor teljesen mindegy mivel és hányszor van még körbetekerve... 0, azaz nulla Ft kártérítést kaptam a végén, sem a tokot nem fizették ki, sem a hangszer értékcsökkenését, ami egy vadiúj hangszer esetén nem kevés, az eladó meg elintézte annyival, hogy nem kapott ő sem semmit a spanyol UPS-től, úgyhogy ennek itt lett vége.

Múlt héten érkezett egy újabb hangszer, szintén összetörve. Tanulva az első esetből, már mindig videofelvételt készítek attól a pillanattól, hogy felcsöngetett a futár a kaputelefonon. Már az eleje jól indult, amikor felcsöngetett és megkérdezte, hogy hányadikra kell felhoznia. Miután közöltem az emelet számát (nincs lift), egy flegma "örülök" hagyta el a száját... A folytatás is hasonló: megérkezve nulla köszönés (én köszönök csak), majd lebassza a dobozt a küszöbre, akárcsak a tavalyi esetnél. Érdekes módon a többi futárcég alkalmazottja mindig szépen le tudja tenni a csomagot, valahogy a UPS-nél ez nem megy... A keménytok ugyan nem ekkor sérült meg, viszont a szakszerűtlenséget és flegmaságot jól mutatja. Ha az ügyfél előtt ilyeneket tolnak, elképzelni se merem mi mehet akkor, amikor nem látjuk, halljuk... 

Már a dobozon is látszott, hogy nem százas, kibontva pedig beteljesült, amitől mindig is félek, amikor a UPS a szállító:

A káreseményt természetesen azonnal bejelentettem ezúttal is, csatolva a teljes videót és a képeket.

Egy Ibanez M100C keménytok ára jelenleg 47-53 ezer Ft körül mozog. Az lenne a minimum, hogy ezt megtérítik, de nem: ők ezúttal is ragaszkodnak ahhoz, hogy ha szeretném, persze visszaküldik a csomagot, aztán dumáljam le az eladóval, hogy indítson kártérítési eljárást a helyi UPS-el szemben. Addig se áru, se pénz, és reménykedjek, hogy egyszer majd valami lesz....Arról nem is beszélve, hogy ha idefele összetörték, visszafele kb. ugyanez várható, annál is inkább, mivel a törött tok már sokkal könnyebben reped tovább és a gitárt sem fogja megvédeni, vagyis fix, hogy az is összetörik. Tehát az eladó majd visszakap egy összetört hangszert összetört tokban, és mindenki szarul jár, de pláne a vevő! Mert ő fizetett, de se áruja, se pénze, csak a remény...de mire is??? Ez aztán a remek hozzáállás!

Józan paraszti ésszel sem felfogható, hogy miért nem a vevőt védik a szabályozások, hiszen ő fizeti a nagyobb értéket, őt éri a kár, és nem pedig az eladót... Persze a cégnek ez nyilván így a legjobb, hiszen ő mossa kezeit... az ügy pedig szépen elsikkad....

Nem tudom más cégeknél mi a szabályozás és a hozzáállás, de egy biztos: ha rajtam múlik, UPS-el soha többet semmit, de tényleg! Csak az a baj, hogy mivel ez a cég a világ egyik legnagyobbja és legolcsóbbja, sajnos sokan őket választják, és vevőként eddig egyszer sem volt lehetőségem megmondani, kérni, hogy mással küldjék el... Most is úton van egy szállítmány velük, már előre rettegek...

UPDATE: megjött a szállítmány, és ezt is sikerült összetörve kihozniuk... Ezt már tényleg nehezen hiszem el... Azt is mondhatnánk, hogy ilyen egyszerűen nem létezhet.... és mégis... a UPS megint megcsinálta! Ezúttal két hangszedőről van szó, ami erős kartondobozban, fullosan kibélelve habszivaccsal érkezett (a mennyiség szemléltetése végett átöntöttem egy szatyorba a töltőanyagot). 

És ezt is sikerült valahogy összetörni, bár fogalmam sincs hogy csinálták...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

EurósParaszt Lite 2016.11.02. 10:35:31

Jajj, ne márrt, pont csomagot várok. Igaz, nem a UPC-esztüll.

enrico palazzo 2016.11.02. 10:36:23

@mad-man: Nem lehet ilyeneket Magyarországon kapni. Nem hiszem, hogy ne lett volna hangszerként feladva, illetve törékenyként. Ettől függetlenül a kemény tok nagyon sokat bír, ezt vagy nagyon magasról ledobták, vagy leejtették, vagy targonca.

mad-man 2016.11.02. 10:39:18

@enrico palazzo: Értem.
"3 hónap alatt hozták volna be, majdnem egy százassal többért. Nashville-ből 3-4 hét volt és egy százassal kevesebb."

És így mennyi volt? Mármint a kárral együtt.

EurósParaszt Lite 2016.11.02. 10:40:34

@enrico palazzo: aa műértő targoncás figurája megkapó, el is játszom! Marokra fogom a kanalat is majd és úgy táplállkozom.

cmx85s 2016.11.02. 10:42:02

Nem tom, de ha így be van csomagolva, akkor én sanszosabbnak érzem, hogy az eladótól már sérülten indultak útnak a hangszerek. Nem kerül sokba egy hibátlan termék fényképét feltenni a hirdetésbe, azt a vevő nem tudja ellenőrizni.

mad-man 2016.11.02. 10:42:35

Az egy dolog hogy az Ibanez keménytok erős, de ha nem törékenyként van feladva, úgy is kezelik. Nem láttam a dobozban semmilyen védelmet.

A hangszedőket viszont nem értem. Hogy tört el a műanyag dobozuk (nekem csak a doboz tűnik sérültnek, túl alacsony a felbontás), ha a kartondoboz sértetlen, és fel van töltve pufikkal?

Manyecska. 2016.11.02. 10:44:54

@EurósParaszt Lite: ..te inkább a "Nem jött meg, mit csináljak.." fórumon írj :P :D ON@cmx85s: ..ugye? Pláne ha törékenyként volt feladva. Persze lehet sima csomagként.:(
Jó erőben lehetnek a futárok így odatoszni egy csomagot:(..

mad-man 2016.11.02. 10:45:03

Az Ibanez keménytok erős, de nem arra van kitalálva hogy odabasszák egy kartondobozban valamihez.

A hangszedő más tészta, nekem csak a doboza tűnik töröttnek (alacsony felbontású a kép). A kartonja sértetlennek tűnik, és a pufi mellett nem értem hogy nézhet ki így.

Amúgy bennem is él a gyanú, hogy törött szart akartak rádsózni.

enrico palazzo 2016.11.02. 10:45:04

@mad-man: Nem volt semmilyen kár. 2007-ben hozta a Magyar FOSta, viszont megnéztem, csak 95 ezerrel volt olcsóbb.

Kipper 2016.11.02. 10:50:37

Reklamalsz, hogy serulten kaptad meg az arut, ill. nem azt kaptad, ami a kepen szerepelt. Visszakapod a penzed, az elado meg futhatja a koroket a UPS-szel. (Eladokent en is jartam igy; ha nem kartalanitottam volna onkent a vevot, az ebay vagy a PayPal rajtam kerte volna szamon.)

mad-man 2016.11.02. 10:50:47

@enrico palazzo: A három UPS-es rendelésnél nem volt károd? Mondjuk továbbra sem értem, az első után miért szopattad magad velük.

enrico palazzo 2016.11.02. 10:50:57

@mad-man: A hangszedőket kicsit idiótán csomagolták, ha bubis fóliával körbetekerik mindkettőt, akkor ha a dobozban véletlenül "találkoznak", nincs törés. De amúgy, kit érdekel, hogy törött a hangszedő doboza (tudom, csak hab a tortán)? Működjön szépen, oszt' halottak napot!

EurósParaszt Lite 2016.11.02. 10:53:09

@cmx85s: kicsit is gyakorlott/nemhülye úser kiszúrja, hogy netről lövött termékfotto vagy sajátkészítés. Na meg nem 2 perce vadászgatta akkor már akiszemelt tipustermékt, gondolom a múltbéli hirdetések közül feltűnt volna neki, ha mástól elcsent a photto. Mondjuk olyan is volt már, hogy a eladő aszonta keressen rá a kedves érdeklődő a netten.. (egy használt termék képire), merugye az úgy jó. És tejesen nem is értette mi ezzel a gond.... Valami feltűnt: kapát senki nem rendel UPC-esszel, pedig az funkcionálisabb.

enrico palazzo 2016.11.02. 10:53:30

@mad-man: Nem én vagyok a posztoló :) Azok a zenészek, akik már kicsit komolyabb, vagy ritkább hangszert akarnak, azok kénytelen az imperialistákhoz fordulni.

mad-man 2016.11.02. 10:56:07

@enrico palazzo: Az benyelhető kár, de pár normális keménytok és egy ritkaság gitár nem... Legalábbis én még egy olcsóbb gitár árát sem hagynám annyiban.

enrico palazzo 2016.11.02. 10:56:27

@EurósParaszt Lite: +1

És ott van az eladó értékelése is. Senki nem rendel fél millióért hangszert a világ túlsó feléről úgy, hogy nem néz utána.

enrico palazzo 2016.11.02. 10:59:08

@mad-man: Nem is szabad annyiban hagyni. A kérdés, hogy kinél tud reklamálni úgy, hogy a gitár nála maradhasson (ha ritkaság, hamar elkel újra, nem csodálom, hogy nem akarja visszaküldeni), de a tokot rendezzék neki.

Manyecska. 2016.11.02. 10:59:54

@EurósParaszt Lite: OFF baszki egy gonoszul vigyorgó "néni "majdnem belémvágta a becsomagolt kapát a temető előtt :D! elkezdte taposni előttem a poloskákat mondom remélem maga is így végzi mondom ember, most jövünk a temetőből és már ölünk?? :( :D

mad-man 2016.11.02. 11:01:55

@enrico palazzo: Törötten nemhogy új, de még használt árat sem ér. Ahogy a képen látszott, a gitár test volt elrepedve (vagy csak karcolva?). Elég kellemetlen.
Az első kemény tok, konkrétan használhatatlan, a másodiknak "csak" a széle van elrepedve. Óriási.

Az én értelmezésemben ez = mindent vissza.

Los Alamuszi 2016.11.02. 11:04:50

Előrebocsátom, hogy ugyan szakmabeli voltam, de soha nem álltam a UPS alkalmazásában, sőt, az egyik nagy versenytársnál dolgoztam, így nem őket védem, de:
sajnos, ha az ügyfél nem tájékozott (nyomokban sem kérdez, érdeklődik a vállalási feltételekről), akkor azért nem a szolgáltató a felelős.
Akármennyire is jól eshetne a "többiekkel soha semmi gondom nem volt" kitétel, túl sokat hallottam a saját cégemről (magyarán, hogy csak a mi cégünk tör-zúz, bezzeg a UPS nem!), azt kell mondjam, hogy szerencse dolga. Magyarán, hogy ha havonta egyszer áthajtok a piroslámpán, és nem üt el semmi, nem jelenti az, hogy soha semmi nem fog elütni....
Részletesebben:
1. ezek a cégek GYŰJTŐfuvarozást vállalnak, tehát a feladott csomag nem kézzel, magában szállítódik, hanem gépek, szállítósorok kezelik, összepakolják más cuccokkal, amik megsérthetik egymást. Törékeny dologkat ilyen cégekkel érdemes PROFI csomagolócégekkel becsomagoltatni (tizensokezertől kezdődve) csomagoltatni. Tényleg tapasztalatból mondom, hogy bármi meg tud sérülni, amit magánemberként bombabiztosnak mondanék, tehát szakértők csomagoljanak. Ilyenkor a csomagolás már eleve garancia arra, hogy egy láthatóan szarrá tört csomagért fizessenek is.
Netán pluszban külön biztosítást kötni, de erről a következő pontban.
2. ezek a cégek gyűjtőfuvarozók, azaz korlátozott felelősséggel tartoznak az általuk szállított küldeményért, nemzetközi szerződésben szabályozottan semmi következményes kárért (késő v. elveszett szállítmány által okozott kár, pl. hogy a be nem érkezett alkatrészt miatt leállt a gyártósor, nem ment a termelés stb) nem tehetőek felelőssé, illetve tök mindegy, mi van a csomagban, kilónként számított általánydíjas (kevés pénz USB-ben, a pontos összegre már nem emlékszem) kártérítést fizetnek. Akkor is, ha bármilyen értékes cucc van a csomagban. Ha értékes a tartalom, mindenképpen érdemes kiegészítő szolgáltatásként külön biztosítást kérni
3. alapértelmezésben valóban a feladó van szerződésben a szolgáltatóval, mivel ő csomagol, ő tölti ki a fuvarlevelet és adja meg, hogy mit, hogyan akar szállíttatni. Van olyan változat, hogy a címzett, de akkor a megbízást neki a magyar UPS-en keresztül kell leadnia, aki leszervez mindent a kinti UPS-en keresztül a feladóval, és akkor -ha a feladó el is kefél valamit, amit a kinti UPS benéz, akkor is NEKI jár a kártérítés, nem a feladónak. Magyarán, azzal van szerződésben, aki NEKI fizet.

Igen, tudom, hogy ezek tkp. a UPS és versenytársai magánügye, az "apróbetűs rész", de tényleg millió dolgot meg lehetne előzni azzal, ha az ember utánanézne, hogy amit ő képzel, azt tudja-e teljesíteni a cég. Persze, lehet mondani, hogy miért nem mondja el minden ügyfélszolgálatos minden feladáskor mindezt.... hát azért, mert míg nincs baj, erre senki nem kíváncsi, csak mihamarabb le akarja tudni a feladást, őt ne tartsa fel se a telefonos kislány, meg a futár se akadékoskodjon. A futár így az olyan alapvető dolgokat tudja kiszűrni a két perces áruátadásnál, mint hogy ne neylonszatyrokban próbálja meg a Debrecenből hazaköltöző norvég egyetemista átadni a személyes cuccait vagy hogy legyen a célállomásra szolgáltatása a cégnek (mondjuk ne Moszulba menjen a csomag, a háború közepébe), emellett legyen rendesen kitöltve a fuvarlevél, legyen be ikszelve, mit akar a feladó, legyen értelmesnek kinéző cím, közben átveszi a fuvardíjat, visszaad stb.... (és ehhez ritkán egyetemi végzettségűek, tehát tényleg az alapvető dolgokat ellenőrzi csak)

Amit tehát tanácsolnék, ha a jövőben még akar a poszter hangszert szállíttatni:
-ha a UPS-nek (vagy leváltása után a versenytársnak) van ilyen szolgáltatása, őket, a magyar részt megbízni, hogy szervezzen le mindent
- kérni a feladót, hogy csomagolócéggel csomagoltassa be a cuccot (ha a magyar félen keresztül megy, akkor persze leszervezik)
-különbiztosítást kötni a hangszerre, mert az alapértelmezett kártérítés tényleg aprópénz egy hangszer árához képest, és semmire nem elég, ha baj lesz

Los Alamuszi 2016.11.02. 11:11:08

Ja, még annyi, hogy a törékeny rubrikát beikszelni magában szintén nem elég, ha azt ikszeli valaki, akkor ahhoz ún. special handling kell, ami egyedi áras dolog, alsó hangon kétszeres-háromszoros fuvardíj, de ezért pl. nem gépekkel szortírozzák meg pakolásszák a csomagot, hanem kézzel. Elvileg....
De én tényleg annyi mindent láttam már, hogy ettől függetlenül csak így nem adnám fel, ha a sajátom lenne. (hanem az előbb felsoroltaknak megfelelően szakértővel csomagoltatva és biztosítással)
De azt is, csak ha nagyon muszáj.

Manyecska. 2016.11.02. 11:13:00

@Los Alamuszi: Kínában feladtak egy rakás akváriumi halat. Csomagban! A tévébe' vót.
És ment át egy rakás futószalagon, stb.:( :DD Ja, túlélték a halcsik! törékenynek volt feladva.. nem hittem a szememnek:( szupergyors hogy ne fulladjanak meg:(( :D nórmálisak? :D

enrico palazzo 2016.11.02. 11:26:13

@mad-man: A gitárt már el is felejtettem! Ennyire hülye vagyok. Na akkor ott a pont!

CID.. 2016.11.02. 11:29:20

@Manyecs: már miért lenne egy hal törékeny, hacsak nem üvegsügér? :D

Pószter jól megszívta, de legalább többször :( , @Los Alamuszi: viszont azt hiszem leírta a megoldát. Tény, hogy többet kell fizetni, de ilyen értéknél pláne nem kellene fillérbaszóskodni.

CID.. 2016.11.02. 11:46:08

Na, végignéztem a videót, nem láttam azt a részt, amikor a futár lebaszta a csomagot, másrészt ez a kartondoboz pont annyira védi a csomagot, mintha betekerték volna folpackkal. Meg sem nézte a csomag sértetlenségét, simán átvette, utána meg a kamerának bazdmegezik. Idióta.

mad-man 2016.11.02. 12:03:46

Mondom én hogy alacsony a kerítés.

enrico palazzo 2016.11.02. 12:11:12

@CID..: Pedig az elején van. Nem izomból vágja a küszöbhöz, de elég jól mutatja, hogy milyen szinten szarik bele. Az első esetnél ezt írja:

"közölték: sajnálják és vegyem fel a kapcsolatot az eladóval, mivel az bízta meg őket és így jogilag ő az ügyfelük és nem én, szóval csak ő kérhet kártérítést - ha akar..."

Hiába nyitja ki, ugyanez lesz.

De egy kicsit álljunk már meg!
A futár cégek nem szívességet tesznek. Pénzért szállítanak. Azért van rájuk szükség, mert a netes vásárlást ilyen messziről más módon gyakorlatilag nem tudod megoldani. És ezzel undorító módon visszaélnek.

@Los Alamuszi: Bocs, de ez nagyon kínos magyarázkodás. Értem, hogy ez a bevett gyakorlat, de nem érzed nevetségesnek, hogy vállalási feltételek felől kell érdeklődni? Van egy alapszolgáltatás, ami célba juttatja a csomagot, 50%, hogy ép a csomag. És ha azt szeretném, hogy ne törjék-zúzzák, akkor csomagoltassak, kérjek mindenféle extrát, mert a futár cégnek ez a rentábilis? A reptéren fizetni kell ezért, de ott elsősorban az utasbiztonság a cél, itt meg az csomag sértetlen eljuttatása.

Hát, "kapjátok be az összes faszomat!"

Manyecska. 2016.11.02. 12:26:41

@CID..: ja, nemis. Rá volt matricázva hogy tilos megfordítani!!! /fejjel lefelé,stb./ ...

Manyecska. 2016.11.02. 12:37:31

@CID..: volt a videón olyan rész ahol a tengerimalac befordult a küszöbön?? :P Vártam!!
Tök drámai az eleje lerágtam a körmeimet.

CID.. 2016.11.02. 12:57:17

@Manyecs: szegény Némo nem tudott volna megfordulni? :D tengerimalacot nem láttam, csak egy bazdmegelő gyesznyót :)

@enrico palazzo: már bocs, de az nem volt odabaszás, a csomagolás meg egy vicc. Szerintem az eladónál kellene reklamálnia macilacinak. Megjegyzem ő sem bánt kesztyűs kézzel a csomaggal, nekiesett snccierrel, mint bolond borjú az anyjának. Nem tudom mennyibe kerül egy ilyen műanyag tok, de szerintem egy asztalos az ára tizedéből olyat csinál neki, hogy a futár"odabaszhatja" a küszöbre.

2016.11.02. 13:15:28

faszé nem lehet ebayről, ott simán visszakapod apééézt
(jó a gatya+a papucs)

enrico palazzo 2016.11.02. 13:16:58

@CID..: 50e Ft. Asztalos...nem az igazi fából, ha lehet, ilyet vesz az ember. De van fém rack is, csak annyira nehéz, hogy nagyon rossz vele sétálgatni.

A csomagolás tényleg nem valami extra, de még egyszer kérdezem: miért kegy az, hogy sértetlen legyen a csomag? Azért ez egy elég komoly műanyag, ha ez megreped, akkor azt nagyon nagy erőhatás érte. Az, hogy, aki megvette, hogyan nyitja ki (amúgy óvatosan csinálta), hadd legyen már a saját dolga. Más tulajdonára vigyázunk. Szerintem ez alap.

fillérbaszó vadász 2016.11.02. 13:18:41

Végre egy olyan poszt, ahol a poszternek 100%-ban igaza van!

eszenix 2016.11.02. 13:38:53

Reklamálni ebay-nél vagy paypal-nál és visszakapja a pénzét. Aztán majd a feladónak is sürgős lesz.

Hentes pékné módra 2016.11.02. 14:33:59

Kedves poszter!

Ez ugy mukodik, hogy nem a vevo a hibas. El kell inditanod a dispute-ot paypalon utana pedig visszakapod a penzt. Ha ez megvan, majd az elado szalad a penze utan, akkor mar ra lesz kenyszeritve. Ilyenkor kerul szepen bele a kivetel orszagok koze magyarorszag, de legalabb neked a penzed megmarad. Legalabbis a kulonbozet.

A rendszerrel nincs gond.

rainman35 2016.11.02. 14:53:25

Ez szerintem megrendezett videó! Hogy lehetséges, hogy pont egyből a repedt oldalát fordítja a kamera felé?
Olyan, mintha tudta volna, hogy ott lesz a repedés.
(Amikor a kartonból kirázta a cuccot, akkor is odaverte a földhöz, kb. annyira, mint a "futár" a küszöbnél.)

Manyecska. 2016.11.02. 14:57:33

@rainman35: én is reklámra tippelek!!!!.. :)

rainman35 2016.11.02. 15:12:26

@Manyecs: Irja, hogy a csomagoláson látszott már, hogy gond van vele, de a kamerának nem mutatta azt a részt, ahol a csomag sérült volt vagy annak látszott.
Na és ez a felsorolás: "Az itthon létező összes szállítmányozóval számtalanszor volt már dolgom, DHL, GLS, DPD, FedEx, MPL, és soha, egyikkel sem volt bajom."
Én nekem gondom volna egy céggel, akkor sem sorolnám fel a konkurens cégeket, hogy de azok milyen jók.....

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 15:18:25

@mad-man: Amikor e-bay-en licitálsz, nincs lehetőséged megmondani a feladónak, hogy mivel szállíttasson, mert az már többnyire adott. Amikor pedig levélben külön kértem még a licitálás előtt/közben, akkor mindig az volt a válasz, hogy bocsi, de nekik velük van üzleti szerződésük, nem fognak mással küldetni...

A hangszerek szállítása minden esetben így történik: értékesebb cuccoknál, amikhez jár keménytok, azt teszik egy kartondobozba, amelyik kevésbé értékes, ott csak a gitárt. Ez a standard a világon mindenhol. Az első esetnél a feladó ráadásul még körbetekerte 3-4 réteg bubis fóliával is, ami indokolatlan.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 15:20:35

@Manyecs: Csak olyan hangszereket vásárlok külföldről, amiket itthonról nem lehet beszerezni. Többnyire ritkaságok, sok évvel ezelőtt befejezett gyártásból származó darabok.

Manyecska. 2016.11.02. 15:21:56

@rainman35: nekem is túl letisztultnak tűnt..! De persze lehet még igazi sok minden lehet :D!..

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 15:23:03

@rainman35: Nem reklámból írtam konkurens cégeket, csak a miheztartás végett. Ha nekik megy, akkor a UPS-nek miért nem???

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 15:28:13

@rainman35: Édes Istenem, megrendezett videó??? Összeesküvés-elméletből jeles! :D

Nem tudtam, hogy melyik fele lesz repedt, és nem basztam oda semmihez, tekintve, hogy egy igen vastag, bolyhos szőnyegre csúsztattam ki a tokot, ami alatt amúgy a lábam is ott volt tompítás gyanánt...Erről ennyit...Mint mondtam a cikkben, nem attól tört össze, hogy a futár hetykén lepottyantotta a küszöbre, mert ezek a tokok ennél többet is elbírnak, ennek a megjegyzésében az volt a lényeg, amit szintén leírtam: "A keménytok ugyan nem ekkor sérült meg, viszont a szakszerűtlenséget és flegmaságot jól mutatja. Ha az ügyfél előtt ilyeneket tolnak, elképzelni se merem mi mehet akkor, amikor nem látjuk, halljuk... "

Manyecska. 2016.11.02. 15:30:43

@rainman35: Na. Ez nem jött be :D bebuktuk! :D

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 15:30:58

@testnedv: Mindkettő e-bay-es vétel volt. Nem, nem kapod vissza a pénzt automatikusan. Ez egy hosszadalmas processz, a lényeg annyi, hogy vissza kéne küldeni a hangszert, ami a törés miatt lehetetlen, ugyanis tovább törne a csomag, így mindenki rosszul járna.

Ja, és gondolom te otthon sokkal jobban kiöltözöl nálam, biztos van még hova fejlődnöm.. :)

rainman35 2016.11.02. 15:36:12

@Lovrek Krisztian: Megkövetlek, tényleg nem verted oda a tokot padlóhoz.
De, azért itt a homáron is olvasható, hogy a többi cég sincs mindig toppon.

rainman35 2016.11.02. 15:39:27

@Lovrek Krisztian: Megkövetlek, tényleg nem vereted oda a padlóhoz a tokot.
A többi cégről is van olvasni való itt a homáron, ők sincsenek mindig toppon. :)

2016.11.02. 16:00:42

@Lovrek Krisztian: faszom... és idejár kommentelni, na ez a nem sermmi... mostmár emlékszem a gsfanaticon is te osztod az észt...
LOL

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.02. 16:08:32

Előttem már @Kipper: @Fausto(tm): @testnedv: @Hentes pékné módra: elmondták, hogy vissza kell küldeni, és visszakapod a pénzed. Mondjuk a visszküldés ára elég húzós lesz, de ilyen a popszakma.

Én inkább azt nem értem, hogy másodszor miért vette át a sérült csomagot? Kibontja, látja törött, át se veszi.

Azért a képen látható csomagolás elég harmatos ahhoz, hogy ebben át merjem küldeni a fél világon, de attól még szarjon sünt az UPS, hogy összetörte.

Moltobene 2016.11.02. 16:40:15

Legkozelebb bizd meg a TNT-t! A legmegbizhatobb, legkorrektebb ceg a piacon, a cegem is evek ota veluk szallittat.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 18:08:34

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

A képen látható csomagolás a világon mindenhol standard-nek számít! Ha nekem nem hiszel, menj be egy hangszerüzletbe és kérd meg, hogy mutassák meg miben érkeznek a gitárok a világ bármely részéről. Kartondobozokat fognak mutatni. Sőt, az olcsóbb hangszereknél keménytok sincs (mert alapból az se olcsó), és csak a gitár van belepakolva egy kartondobozba, amiben hungarocellel ki van támasztva pár helyen a gitár, hogy ne lötyögjön benne össze-vissza és ennyi. Annak is túl kell élnie! Erre írtam a posztban, hogy ha egy csomaggal rendesen bánnak, akkor nem lehet baj, ha viszont nem, akkor teljesen mindegy, hogy mibe és hányszor van még pluszba betekerve/csomagolva...

A miért vettem át kérdésköre: nyilván nem úgy állok neki egyik csomagnak se, hogy 'na, most aztán biztos össze van törve', ezért természetes, hogy átveszem. A futárok egyike sem szokta megvárni, míg alkalmasint percekig bontogatja a vevő a csomagját, mert mindig rohannak tovább. Egyszer kértem meg egy futárt erre, rohadtul flegmán húzta a száját...
A videó csak amolyan óvintézkedés, hogy legalább azt ne tudják mondani később élénk fantáziával, hogy mondjuk teszem azt, én törtem össze.

Visszaküldés: nem lehet visszaküldeni, párszor leírtam már. Törött csomagolásban az árú még tovább fog rongálódni, ami senkinek sem érdeke. Cserélni sem lehet, mert ezek nem tucattermékek, ami helyett majd levesznek egy másikat a polcról és elküldik helyette. Egyedi deal-ekről, ritka cuccokról beszélünk, amikre olykor egy évet is kell vadászni, vagy többet, mire sikerül megcsípni.

Reactor 2016.11.02. 18:11:29

Egyre vonzóbbnak tűnik a lehetőség, hogy a Szószparkban bemutatott módszert alkalmazzuk ilyenkor a UPS-manuszon. Hosszútávon szerintem beválna.

@cmx85s: A hibátlan termékről készült fotót nagyon egyszerű hamisítani. Lecsórnak a Google képkeresőről egy fotót, kész-passz. Van aki annyira ostoba, hogy még a vízjelet se takarítja le róla. Aztán mikor megkérdezem, hogy a Shutterstock az a vezeték- vagy a keresztneve-e a kedves terméknek, ott is vakaródzik ahol nem viszket...

Léggitározni mindenesetre még így is lehet vele, Beavis and Butt-head-style: DAN-DAN-DANDANDAAAAAAN-DANDANDANDANDANDANDANADANADAAAAAAN!!!! :D

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 18:12:58

@Moltobene: Nem a vevőn múlik sajnos a futárcég. E-bay-es liciteknél többnyire eleve adott a szállító, és nem lehet módosítani. Volt, hogy ezzel megpróbálkoztam levélben, és az volt a válasz, hogy céges szerződésük van a UPS-el, ezért velük fognak szállíttatni és kész.
Épp ezért olyan dühítő, hogy semmi nem védi a vevőt az ilyen esetektől, főleg, hogy ennyire gyakoriak. 3 szállítmányból 2 összetörtek, ami elég szar arány, főleg, hogy a többi cégnél még sose volt bajom. (ami nyilván nem jelenti, hogy ne lehetne, vagy hogy másnak ne lett volna, ezek az én tapasztalataim).

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 18:19:12

@Reactor:

Fotóhamisítás kérdésköre: Általában hangszerboltoktól vásárlok, akik többnyire elég sok képet készítenek a hangszerről, sorszámostul, minden szögből, így aztán elég kicsi az esélye, hogy eleve sérülten adják el. Az kb. azt feltételezné, hogy nekik megvolt még sértetlen állapotban, lőttek pár képet, aztán gyorsan összetörték és eladták. Eléggé életszerűtlen, főleg, amikor local pickup is lehetséges lenne, vagyis ha ott laknék az adott országban, besétálhatnék a boltba és elhozhatnám.
A másik, hogy szinte mindig szoktam extra képeket kérni, közelieket azokról a pontokról, amik egy hangszeren kulcsfontosságúak sérülékenység szempontjából. Ez is kizárja, hogy trükközzenek bármit.
Aztán olyan is van, amikor konkrétan a gyártótól/disztribútortól jön a cucc, gyári, bontatlan csomagolásban (pl. hangszedők most), ahol meg pláne kizárnám, hogy eleve törve adják el, ahogyan a csomagolás szakértelmének hiányát is. Ez a dolguk, ebből élnek, miért csinálnák direkt szarul?

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 18:59:16

@testnedv: Látom (ellen)észérvek sehol, csak az óvodás kötöde... Mondjuk ezzel a nick-el és képpel mit is lehetne többet várni?

A GS-en pedig semmilyen észt nem osztok. Van egy szakmai topikom, ami a gitározással foglalkozik, de érdekelnek is téged a tények, ugye?

beste 2016.11.02. 19:14:24

Drága Poster,

azért nem áll veled szóba a futárcég, mert semmilyen jogviszony nincs köztetek tekintettel arra, hogy a külföldi fél (feladó) fizeti a fuvart. Mivel ő fizet, ő rendeli a zenét, és hallgatja is. Jogviszony a feladó és a külföldi UPS között van, tehát az átvételi elismervényt, ahol feljegyezted a sérülés tényét (mert volt annyi eszed, hogy feljegyezted, ugye?) átküldöd a feladónál, hogy reklamáljon. A nemzetközi szerződések rögzítik a kártérítés mértékét, amit kaphatsz. Ha a kár több, mint amit a nemzetközi szerződések szabályoznak, akkor buktad a differenciát, hacsak nem kötöttél / köttettél a feladóval all risks biztosítást...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.02. 19:18:12

@Lovrek Krisztian: "A miért vettem át kérdésköre: nyilván nem úgy állok neki egyik csomagnak se, hogy 'na, most aztán biztos össze van törve', ezért természetes, hogy átveszem."

És másodikra?

"flegmán húzta a száját..."

Ezért inkább bukod a százezret.

"nem lehet visszaküldeni, párszor leírtam már. Törött csomagolásban az árú még tovább fog rongálódni, ami senkinek sem érdeke."

A te érdeked. Az eladó akkor és csak akkor fizeti vissza a pénzed, ha visszküldöd. Persze alkudozhattok csökkentett árról, ha neked megéri.

17 colos nótbúk nem akart bekapcsolni. Megegyeztem az eladóval, 24 ezerért megcsináltattam, az eladó kifizette, mindenki jóljárt.

beste 2016.11.02. 19:19:17

@Manyecs: ha elsüllyed a hajó, akkor azt közös hajókárként fogják definiálni. Ha volt eszetek, és kötöttetek biztosítást, akkor nem kell pluszban fizetni, állja a biztosító a közös hajókár által keletkezett többletköltségeket. Ilyenkor az is előfordul, hogy azon árutulajdonosok között, akik nem kötöttek biztosítást, szétdobják a kár és a mentés összegét, a berakott érték arányában, tehát még ők fizetnek pluszban és sokat, hogy hozzájussanak az árujukhoz.

beste 2016.11.02. 19:23:40

@Los Alamuszi: szia, alapesetben egyetértek, de a gyűjtőszállítmányozást ne keverjük a futárszolgálattal.... sok mindenben hasonlít a két szállítmányozási forma, de nagyon nem ugyanaz....

beste 2016.11.02. 19:26:25

@Lovrek Krisztian: nyugi, nekik sem megy minden esetben.... csak szerencséd volt eddig a többiekkel...

beste 2016.11.02. 19:29:19

@Lovrek Krisztian: mert általában a hangszerüzletek nem egy-egy darabot rendelnek, hanem többet, amit összepalettáznak/ládáznak, és egyben feladják. Itt már nem magánszemély a rendelő, és sokkal könnyebben egyezkednek a felek a fuvarparitásról és biztosításról.

beste 2016.11.02. 19:32:28

@Lovrek Krisztian: de igen. Lehet, hogy az eladónak szerződése van bármelyik futárcéggel, de kérheted a külön (all risks) biztosítást. Általában a biztosítandó összeg (kvázi áruérték de még ezen felül is lehet biztosítani) ezrelékében adják meg ezeket a díjakat. Innentől a biztosítóval vagy szerződésben (mert úgy kéred, hogy Te legyél a kedvezményezett), a biztosító térít, és a biztosító hadakozik az igen tisztelt futár vagy szállítmányozó céggel.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.02. 19:40:19

@beste: "de kérheted a külön (all risks) biztosítást"

Hülyeség. Az eladó biztosítsa, ha akarja, ha nem úgy érkezik, ahogy meg van hirdetve, megy vissza a feladónak, és kapod vissza a pénzt.

Azért szoktak csak külön fizetni, hogy gyorsabban jöjjön.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.02. 19:41:56

@testnedv: "is te osztod az észt"

Igen, tipikus pofa, aki mindent jobban tud, még akkor is, ha fingja nincsen hozzá. A legrosszabb fajta, mert nem tud róla, hogy nem tudja, így nagyon magabiztos.

beste 2016.11.02. 19:42:21

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
aha, Te még nem buktál be abba, hogy a nemzetközi fuvarjogi szerződések (CMR, FIATA, IATA, stb) jóval kevesebbet fizetnek, mint az áruérték...

beste 2016.11.02. 19:51:24

@beste: jobban és érthetőbben mondva, nem az áruérték, hanem az áru bruttó súlya a kiindulási pont a kártérítés mértékének a kiszámításánál. Az érték egyáltalán nem releváns adat ezeknél a nemzetközi szerződéseknél.

beste 2016.11.02. 19:53:40

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
sajnos (illetve a fene tudja, hogy sajnos-e), nem csak az övé. Valaki itt írta fenn, hogy a visszaküldési, újracsomagolási, (hozzáteszem, esetleges vámkezelési) macera is a címzetté.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.02. 20:00:03

@beste: Én írtam. És azt is írtam, hogy ilyen a popszakma, mikor rendel, ezt belekalkulálja. Az, hogy az eladó aul- vagy felülbiztosítja a csomagot, a vevő számára érdektelen.

1. Nem veszi át. A teljes összeg visszajár.

2. Átveszi, de nem felel meg a hirdetésnek, visszaküldi, fiztei a visszautat, a teljes összeget visszakapja.

3. Átveszi, és beletörődik, hogy így járt.

4. Egyezkedik az eladóval.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.11.02. 20:07:05

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: "Mondjuk a visszküldés ára elég húzós lesz, de ilyen a popszakma."
@poszter
Én kaptam már sérült terméket ámerikából (kétszer is), én is átvettem, de ugyanígy dokumentáltam. Megírtam az eladónak, mire írta, hogy küldjem vissza és visszaadja a lóvét. Én pedig mondtam neki, hogy akkor küldjed a matricát a csomagra én pedig örömmel küldöm vissza a kontójára.
Az egyik küldött scannel-t fuvarlevélmatricaizét, szóval visszaküldtem a cumót, a másik, mikor felfogta, hogy hova küldte a cumóját, inkább refundolt azonnal. :)
Itt a poszternak azt kell eldöntenie, hogy a sérült termék élvezeti értéke a nagyobb, vagy a visszakapott zsettáé.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.11.02. 20:27:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: Címezd neki te! Fogom én még azt is keresgélni... :)
Most olvasom, milyen hülye neved van. A rendőr nem azért halt-e meg, mert az ismert szélsőjobbos bácsihoz ketten mentek kutakodni, hogy mi újság fegyverfronton? Hátsóajtón civilben? Vagy mindenki hazudik, vagy valaki nagyon. :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.02. 21:46:38

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Azért halt meg, mert orbán kinyitotta a gyűlölködés pandoraszelencéjét, és a patkányok előbújtak a lyukaikból, felbátorodtak. Egy emberőltő lesz a társadalmat a nornámális állapotába visszahelyezni. László Petra is azért rugdalta a menkülteket. El tudod képzelni, hogy normális esetben egy operatőr bárkit is elkezdjen rugdosni? Vagy hallottál olyanról, hogy valaki venné a bátorságot, hogy a körúton felrobbantson egy rendőrjárőrt? Megváltoztatták a korszellemet, elfogadhatónak, sőt kívánatosnak minősítették a gyűlöletet. Magyar muszlimok - igen ilyenek is vannak -, akik békén éltek korábban, ki se mernek menni az utcára, állandó atrocitások érik őket.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.11.02. 21:50:29

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: ahha. Így érthetőbb. Bennem is felmerült, hogy az öreg leélte az életét úgy, hogy nem lövöldözött a fegyvereivel (más is szeret gyűjtögetni a mivanha állapotok eljövetelére), most meg mi lelhette... Meg az nni-s fickókat is mi lelhette, hogy az adott körülményeket így sikerült alakítaniuk.

2016.11.02. 23:25:32

@Lovrek Krisztian: ne haragudj, de jogilag a bizonyítás szempontjából abszolút hülyeséget írsz. Nem ellened akarok beszélni, de pl a videóban is a lényeg nem látszik, a kicsomagolás során a doboz teteje, amit snicerrel basztacc és pont ott sérül a tok is, ráadásul szerintem a futár sem baszta olyan erővel földhöz, mint a poszt alapján gondoltam. Én többször rendeltem már érzékeny cuccot, amit ők hoztak - feeder horgászbot - sosem volt bajom eddig. Nekem eléggé modorosnak tűnik a poszt és erőltetettnek.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.02. 23:39:16

@Hőre lágyuló agyhalott:

Akkor talán nézd újra a videót! A szikével mindössze a temérdek ragasztószalagot vágtam el a doboz nyílásainak széle mentén, hogy ki tudjam belőle csúsztatni a tokot, amelynek sérüléséhez semmi köze nem lehetett! Azt is leírtam már párszor, hogy nem a futár küszöbös mutatványa törte össze, ahhoz ez rettentő kevés lett volna, az csak a trehányságot, flegmaságot jelzi remekül!
Ezek a tokok sokat kibírnak, éppen ezért irgalmatlan erővel kellett nekivágni valaminek/ledobni valahonnan, nekimenni járművel. És ez a nem normális!

Mivel ez az észbontó baromság már másodszorra kerül elő, roppant kíváncsi lennék, hogy a kedves "szakértők" mégis mivel nyitnak "szakszerűen" csomagot? Lézerszemmel olvasztják a ragasztót, vagy mi?

Reactor 2016.11.03. 00:36:52

@Lovrek Krisztian: Igen, értem, mire gondolsz. Arra az esetre gondoltam amúgy, amikor egy korábban már eladott, kifogástalan azonos termékről csinálnak fotót, és ha esetleg hetek-hónapok-évek múltán összetörne egy ugyanolyan cumós, akkor nyilván nem a töröttről fognak képet csinálni és elküldeni. Az ő szemszögükből is kényelmesebb archív-felvételt csinálni minden termékről, és azt mutogatni. Így nem kell minden egyes terméket körbefotózniuk premier plán, másrészt meg vissza is lehet élni így vele, még ha eredendően nem is azért készült a fotó.

Ha küldetnénk pár detonátort az UPS-el ide meg oda, elég hamar kiderülne, hogy a futárnál nyomódnak-e meg a csomagok, vagy eredendően fost küldtek :D

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Nem tartom teljesen kizártnak, hogy a jóravaló nyomozó uraság sem szalonképes, Columbo módján jött házkutatni. Ismerve az átlapolicájokat, nem lepődnék meg azon, ha ő kezdte volna az amperkodást, nem az öregember. Nekem pl. van idehaza bozótvágóm, kertes házban élek + túrázni, terepre is rengeteget megyek, egyszerűen kell. Ha egy policáj normális, civilizált módon bejelentené, hogy házkutatási parancsa van, és be kell jönnie szétnézni, megvonom a vállam, és beengedem, csinálja a dolgát. Ha viszont üvöltve rámrúgná az ajtót, és nekiállna a stukkerjával hadonászni, vagy gumibottal csépelni, jó eséllyel előkapnám a bozótvágót, és védekeznék. Aki bottal köszön ugye...

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.03. 00:45:57

@a gyűlölködő uszítás Csak szólok, hogy tavaly és idén is ingyen visszalehet küldeni az ebay-es vásárlást / PayPal-os fizetést... évi 12x alkalommal alkalmanként 9.300 Ft feladási díjért!
Ebből látszik se neked, se a poszternek fingja sincs igazából az ebay-es vásárlásokról és a PayPal-ról!eredménye, egy rendőr meghalt:

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.03. 00:47:14

@Reactor: Tucat cuccoknál biztos megjátszható ez is, egyedi daraboknál, amelyek a bolt, pláne magánszemély portfóliójában is csak egyszer-egyszer fordulnak elő 10 évente, nemigen. Meg mondom, én mindig bekérek konkrét szögből és részekről készült fotókat a hirdetésben szereplőkön felül, úgyhogy ezt a részét le szoktam védeni, amennyire csak lehet.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.03. 00:50:10

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: PayPal visszaposta akció refund - visszaposta - visszatérítés - PayPal Refunded Returns
www.paypal.eu/returns/
www.paypal.eu/refundedreturns/generalconditions/
e-mail ahova küldeni kell a kitöltött formanyomtatványt:
paypalreturns@telusinternational.com
Formanyomtatványuk:
www.paypal.eu/.../PayPal_Refunded_Returns_form.pdf

évi 12x / alkalmankét 9.300 Ft feladási díjig visszafizetik neked a visszapostát!

Reactor 2016.11.03. 01:44:42

@Lovrek Krisztian: Ha egyedi darab volt, akkor persze a teóriám nem áll meg. A sorozatgyártott daraboknál viszont előszeretettel alkalmazzák ezt a módszert.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.03. 02:04:42

@Reactor:

Az első eset egy fiatalkori vágyálom volt, egy akkor már 11 éve nem gyártott, de eleve ritka hangszer, méghozzá vadonatúj állapotban! Alig vártam, hogy megjöjjön, erre jól összebaszták nekem. Az ilyeneket sajnos se kicserélni, se megjavítani nincs mód, pláne pénzzel ellentételezni az okozott kárt, de például a tok árát minimum kifizethették volna...

A legutóbbinál meg most a hangszerdisztribútor ugyan felajánlotta, hogy cseréli az egyik hangszedőt, ami szintén megsérült a dobozon belül, viszont extra szívás, hogy nincs nekik készleten másik, új szállítmányt meg ők is csak december közepén kapnak az USA-ból, úgyhogy 2 hónap múlva talán majd kapok egy csere példányt...Az nekem meg már nagyon későn van, pláne, hogy már így is rohadt sokat késtek a kiszállítással, úgyhogy megint kapufa az egész "küldd vissza" téma, amit itt többen is szajkóznak. Az ember nem azért vásárol, hogy visszaküldözgesse és várjon rá még hónapokig, hanem mert vmire szüksége van akkor és ott. Ezért lenne fain, ha vigyáznának a cuccokra és minden rendben menne!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 09:05:29

@JunkieeeBoy: Ja, igen, ez nagyon jó, köszi, hogy írtad! Ehhez régebben külön kellett regisztrálni, mikor a PayPal felajánlotta egyénenként külön a lehetőséget.

2016.11.03. 09:06:37

@Lovrek Krisztian: elég sok tény kiderült... aki ilyen videókat csinál és felrakja a netre... hááááááááááááát :D

2016.11.03. 09:08:45

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: de úgy látszik nagyon ráér, és szereti a trollokat--- :O

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 09:24:08

@Lovrek Krisztian: "pláne pénzzel ellentételezni az okozott kárt"

Márpedig pont van mód rá. Visszaküldöd, és az UTOLSÓ FILLÉRIG visszafizetik.

Plusz, a PayPal fizetheti neked a visszaküldést is, ahogy @JunkieeeBoy: kolléga mondta.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.03. 12:04:00

Aztán ne csodálkozzon majd a poszter, ha a futár feljelenti személyiség jog megsértése / rágalmazás miatt... A lakásod lehet, hogy magánterület, de ha már "kifelé" kamerázol az már nem (bár ha jól látom "társasház", ott úgy talán jobb helyzetben vagy)

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.03. 12:06:23

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: Az ilyen nem is akar "megoldást"... csak tudod! "Megkapta a hőn állított ritka darabját" és mindenki a köcsög, mindenki a paraszt és ő kapja meg a 100%-os kártérítését, de ő biza isten nem küldi vissza! Amikor több ezer csomagomból akadt 1-2, ami ezért vagy azért problémás volt és igenis visszaküldtem! És igen Kínába... és igen alsó hangon ez 5E Ft! És igen a PayPal visszafizette ezt nekem! Azt viszont elismerem, hogy egy gitár feladása - visszaküldése kicsit több pénzbe fájhat! (ha esetlegesen nem postával küldenéd szintén), de a PayPal akkoris abból 9.300 Ft-ot megtérít!

CID.. 2016.11.03. 12:22:07

@Lovrek Krisztian: fiatalkori vágyálom? Érdekes emberke vagy te :D

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.03. 14:01:27

@CID..: Zenész vagyok, csak a hangszerek érdekelnek, semmi más.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.03. 14:09:50

@JunkieeeBoy: Ugyan már, ez mekkora baromság már megint? :) A futár se megnevezve nincs, se nem beazonosítható (én sem tudom, hogy ki ő), és rágalmazás sem történt, mert nem állítottam, hogy ő törte volna össze a csomagokat.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2016.11.03. 14:34:27

@JunkieeeBoy: Bocs a kérdésért, de szövegértés mennyire megy? Érdekes, hogy osztod az észt, mikor kizárt, hogy halvány fogalmad lenne arról, amiről ÉN beszélek. Igazából csak baromságokat hordasz össze, de azt aztán kegyetlen szorgalmasan csinálod...
A több ezres csomagszámoddal borítékolhatóan nem egyedi dolgokat szerzel be saját felhasználásra, hanem tucattermékeket eladásra, amik bármikor pótolhatóak, vagyis egyikért sem kár! Ha csak nem valami rém gazdag mániákus gyűjtő vagy, de akkor viszont tudnod kéne, hogy mit jelent a gyűjtői szenvedély és nem rugóznál olcsójános módon folyton az 5-9 ezer Ft-os visszaküldési díjon, amit visszafizet neked a PayPal...Mivel mindenki magából indul ki, neked biztos ez a legfontosabb, hát engem meg egyáltalán nem ez érdekel, mert nem erről szól a történet!
Ez a Kínából duma is igen beszédes: onnan max filléres szarokat szoktam venni, pl. kiegészítő GoPro kamerához, pendrive és társai, amit akkor is pont leszarok, ha épp sose jön meg, mert jelentéktelen nulla tömeggyártott vackok egytől-egyig!

Azt meg pláne nem vágom, hogy honnan szedted ezt a 100%-os kártérítés baromságot?? Én sehol nem beszéltem ilyenről. A hangszer egyáltalán nem használhatatlanságig sérült, csak némi értékcsökkenés következett be rajta, így azt várnám, hogy a tokon felül legalább azt részben megtéríti a cég, ha már ő okozta, de az összetört tok aztán tényleg az a minimum kéne legyen, amiről egyáltalán vitát se kéne nyitni...És az összetört szart nyilván nem akarom megtartani sem, felőlem vihetnék, ahova csak gondolják, nálam csak a helyet foglalja...

Na, mindegy, szerintem teljesen felesleges folytatni a kommentelést úgy en bloc, ugyanis eredetileg sem helyzetmegoldási javaslatok begyűjtése végett osztottam meg a történetem az oldallal - tekintve, hogy az nem létezik, amíg a cégek jogi szabályozása olyan, amilyen...
Azon viszont sürgősen változtatni kéne, és talán az ilyen történetek is hozzájárulnak ahhoz, hogy egyes cégek előbb-utóbb elkezdjenek valós felelősséget vállalni a tetteikért és ne mindig másra, meg a maguk által írt szabályzásaikra mutogatva bújjanak ki az alól. Ennyi lenne a lényeg.
Köszöntem a figyelmet, további jó értetlenkedést mindazoknak, akik ezt szeretik, én léptem innen!

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.03. 16:02:47

@Lovrek Krisztian: jó hírnév megsértése / becsületsértés... variálhatjuk, meg mód és fokozatnak megfelelően...
"Ezzel szemben a UPS futárok némelyike bicskanyitogató stílusban nyomatja, már a kaputelefonban is flegma beszólásokat ejt, a csomagokat aztán hetykén a földre dobja az ajtó előtt, mintha mi sem lenne természetesebb, nulla köszönés, sorolhatnám..."
Te írtad!

Továbbá írtad, hogy a küszöbre dobja... ember nehogy elmenj egy raktárba - kicserélő központba, hogy ott hogy bánnak a csomagokkal!
Túlzóan a saját malmodra hajtottad az egész posztot! Így hiteltelen, de ez nem is várható el attól, akit a kár ért, hogy "semleges tudjon maradni"

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.03. 16:22:13

@Lovrek Krisztian: Ember! Te rugóztál, hogy te vissza nem küldöd... mert "drága visszapostázni", meg hogy "te örülsz neki, mert egyedi dolog" stb.
(amúgy tudom ezt az érzést... sikerült megszerezned valamit, amit mondjuk 3éve keresel... birtoklási vágy, nem kell bemutatni)

Abban igazad van, hogy a "Kínából a tucat szarok vannak", ezt nem is tagadom! Sőt azt sem, hogy a példálózásom 80%-a ebből van!
A maradék 10-10% meg mondjuk EU-n belülről shopokból / amazonos / ebay-es eladóktól, akár magánszemélyektől
Illetve EU-n kívüli, főleg amerikai "egyedi cuccokból", ahol igenis akadt már több több százezres tételem szintén!
Mert igen általában Amerikában találhatóak meg olyan cuccok, amik limitáltak - egyediek, stb.

Eskü egy valamit hiányoltam, hogy állítólag Amerikából van, hogy a vám-ot vámolásért nem fikáztál pár sort! vagy a "futár sebességről", ja de azt fikáztad!
Alapból kezdjük ott, hogy ha CSAK kínai tucat vackokról beszélnék, akkor nem is lett volna dolgom sohasem a futárszolgálatokkal... mert tök alap, hogy egy 20-30-50E+ Ft értékű csomag esetén az ember már kifizeti a futárdíját a biztonságért és gyorsaságért!
A visszapostáról: te valami 10-20E ptkg.-ről beszéltél... ezt egy állítólagos félmillás gitár esetén keveslem, meg úgy alapból is!
Olcsóbb szarokért több ptkg.-et szoktam kifizetni! (szintén félreértések elkerülése végett Amerikából futárral "egyedi" pótolhatatlan cuccokról beszélek, ahogy te fogalmaznál)
Most múlthéten Angliából 12kg-os csomagra fizettem ptkg.-et valami 40$-t csak a postáért!, előtte meg 50$-t csak az talán kisebb 8kg-os csomag volt, de futár! ezek 12-15E Ft és EU-n belüli még!
Tök alap, hogy ez többszázezres cumóra kifizeted pluszban a törékeny kezelést, stb. nem pár ezren fogsz már ott spórolni, olcsójánoskodni!
Pláne gyűjtés esetén nem oszt - nem szoroz már, hogy 20E a ptkg. vagy 40E, de a tiéd és épségben megjöjjön! (ezekszerint máshogy vélekedünk a "gyűjtésről" én amit valóban szeretek, arra bőven költök és nem azon spúrkodok)

A visszaküldés díjról: így kapásból 30E-nél kezdődik egy ilyen tétel szerintem! (persze tudni kéne a méret & súlyát... szállíti módtól függően is változik... sima csomag, EMS, DHL futár, UPS futár, stb.)
Természetesen a legolcsóbb a posta lenne - lehet, az amcsiba egy 10kilós csomagot visz el 20-25E Ft körül, azért is mondom a futár alsó hangon is a duplája!
Szal már valami nem stimmel, most akkor milyen tétel volt? és abból mennyi volt a ptkg.!? (újból látszik, hogy valami sumák van a történetben... túlzás part#2)

A paypal visszapostát arra írtam, hogy én ha nekem valamit visszakell küldenem mondjuk 30E-ért és abból 9.300 Ft-ot visszatérítenek ingyen, akkor miért ne éljek vele!?

Jöttél az "ebay trükközéssel", magasabb ptkg. számítással, ha annyira jártas vagy tudnod kéne ez miért van... hogy kevesebb jutalékot kelljen fizetnie az eladónak az ebay/paypal felé, mert ott is alsó hangon az 10-15%

Tök komolytalan az egész így!
Most akkor mi volt a cél ezzel a poszttal!? Ez így akkor kb. csak egy lejárató poszt a UPS felé... mert ahogy fogalmaztál, úgy sincs megoldás!
"ugyanis eredetileg sem helyzetmegoldási javaslatok begyűjtése végett osztottam meg a történetem az oldallal"

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.11.04. 08:51:11

@JunkieeeBoy: "Tök alap, hogy ez többszázezres cumóra kifizeted pluszban a törékeny kezelést, stb. nem pár ezren fogsz már ott spórolni, olcsójánoskodni!"
Nagyon szépen kiosztottad, de bennem azért marad még kérdés a levezetéseddel kapcsolatban:
Te amazonos, ebay-es vevőként hogyan éred el azt az eladónál, hogy neked a GLS-sel küldje, mert te azt szereted és fizessen értékbiztosítást és törékeny szolgáltatáscsomagot (továbbszámlázva természetesen)?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.11.05. 19:23:08

@JunkieeeBoy: Ok. Hány százalék esélyét látod annak, hogy az eladó a kedvedért új szerződést köt/tájékozódni kezd egy másik szolgáltató kézbesítési többletszolgáltatásairól?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.11.12. 00:05:02

Ahogy a képeket elnéztem túl nagy kár nem keletkezett, csak a poszter fújta fel. A gitáron volt egy karc, a tokon nem látszott semmi, csak hogy kicsit csálé.

bitfighter 2016.11.18. 12:58:13

@Fausto(tm): ennyi. Ebay-n meg van adva az áru állapota. Ha a kapott áru selejt (mindegy, hogy szállítás vagy átbaszás miatt), akkor a vevő az eladóval veszi fel a kapcsolatot, majd ő lezongorázza a szállítóval. Mondjuk nekem nem volt sokáig húzódó problémás esetem ott, amit megreklamáltam, az eladó rögtön rendbehozta a dolgot. Az eladóra nem is privát írok rá ilyenkor, hanem rögtön Ebay-reklamációt indítok.