Tékozló Homár

Még mindig nem bánik túl jól utasaival az Orangeways

2016.11.09. 13:32 | Homár Hilda | 41 komment

screenshot_2016-11-09_13_12_14.png

Hónapok óta nem láttál orangwayses posztot a Homáron, és már azt hitted, hogy végre normálisan működik vagy nem is létezik a cég? Háhá! Micsoda tévedés!

Sziasztok!

Igazából nem kirakandó posztot szeretnék írni, hanem tanácsot kérni, mivel látom elég sokan estek hasonló hibába mint mi.

A mi buszunk augusztus 26-án ment volna Krakkóba és 28-án jött volna vissza terv szerint, de törölték mindkét járatot pár nappal az utazás előtt. Mondanom se kell, azóta is futok a pénzünk után, de most már válaszra sem méltatnak.

Van bármilyen hatóság ahol lehet segítséget kapni/kérni?

Előre is köszönöm a választ!

Üdvözlettel,

Losonczy Balázs

Megkérdeztük, hogy pontosan hova és milyen sorrendben fordulhatunk ilyen esetekben:

Kedves Balázs!

Az ORAGEWAYS utazási feltételei és a törvényi rendelkezések szerint a céget a járat törlése esetén kártérítési felelősség terheli.

Az utazási feltételek alapján az utas a jegy árának visszatérítésére vagy a jegy módosítására tarthat igényt. E mellett igényt tarthat a törléssel összefüggésbe hozható és igazolható kárának megtérítésére is. Ilyen károk lehetnek pl. a célállomáson esetlegesen lefoglalt szálláshellyel kapcsolatos költség, a foglalás módosításának díja, más fuvareszköz igénybevételével járó többletköltség stb... Egy esetleges jogvita során az igényt érvényesítőnek kell tudnia igazolni a bekövetkezett kártérítés mértékét, elsődlegesen okirati bizonyítékokkal (pl. számla, nyugta, az átutalás megtörténtét igazoló bankszámlakivonat). A cég akkor mentesülhet a kártérítési felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a járat törlését ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta és nem volt elvárható, hogy ezt a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa.

A társaság honlapján található utazási feltételek akként rendelkeznek, hogy a cég kártérítési felelőssége csak a megváltott buszjegy értékéig terjed. Véleményünk szerint ez az általános szerződési feltétel a Ptk. 6:104. § (2) bekezdés h) pontja alapján az ellenkezőjének bizonyításáig tisztességtelennek kell tekinteni, mert az korlátozza a fogyasztó jogszabályon alapuló jogait a vállalkozás szerződésszegése esetén. A tisztességtelen általános szerződési feltétel semmis, helyette a törvény rendelkezései az irányadóak. A törvény szerint a fogyasztó olyan mértékben kell megtéríteni a cégnek a kárt, amely mértékben az a vállalkozás számára előre látható volt.

Javasoljuk tehát a menetjegy árának visszatérítésére és az esetlegesen felmerült kár megtérítésére vonatkozó írásbeli, tértivevényes levéllel történő igény megküldését a vállalkozásnak. Ha a cég a kár megtérítése elől elzárkózik, akkor választásod szerint fordulhatsz az illetékes békéltető testülethez vagy bírósághoz. Ha a cég a panaszra nem válaszol, akkor lehetőség van az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál bejelentés megtételére.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska. 2016.11.09. 13:37:02

nyihááhááá.., hogyhogy??

FDToth 2016.11.09. 13:41:51

az orangeways ászf-j emár akezdetek óta jogszabélyokba ütközik, mégsem tezs senki semmit, hogy váltiztatása kényserítse
A békéltető meg csak időhúzás, kisebb, labilis cégek esetén jobb rögtön bíróságra menni (én megjártam: Békéltetőhöt fordultam, 3 hónap volt mire ítéletet hoztak, de közben a panaszolt cég megszűnt... ha bíróságra mentem volna rögtön, jóval nagyobb eséllel indulok

The Crazy One 3om 2016.11.09. 13:42:52

mindjárt jön a műszer, habár leghet ide már az is kevés...

Zirowe 2016.11.09. 14:01:26

Egyszerű, gondolom online fizetett, akkor banknál chargebacket kell kérni.
Nem pedig sopánkodni összevissza..

ptspts 2016.11.09. 14:13:45

@Zirowe: Meddig lehet chargebacket kérni? Ha mondjuk 6 hónappal korábban vette a jegyet bankkártyával, akkor még szó nélkül visszaadja a bank?

A chargeback nem megoldás arra, hogy a posztoló plusz költség nélkül eljusson Krakkóba. Mondjuk, miután az Orangeways törölte a járatot, a posztoló vesz a egy vonatjegyet Krakkóba másnapra, és el is jut. Ekkor a törvény szerint követelheti az Orangewaystől a buszjegy ára helyett a vonatjegy árát is, ha az utóbbi több.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.09. 14:15:59

A poszt rövid, de velőtlen.

Perelhetsz, de párezer forintért nem fogsz perelni.

Telefonon zaklasd őket, az emilt könnyű törölni.

Nah, délelőtti elkésett poszt kipipálva, jöhet a déliutáni!

Dikusz 2016.11.09. 14:19:07

@ptspts: aztán az Orengeways majd a vonatjegyet SEM fizeti ki a posztolónak.

szelidorzo 2016.11.09. 15:07:46

Azért nem kevés utas és utazni vágyó szívott már ezzel a tutti-frutti szőröstalpú román céggel, de még mindig akad madár, aki próbálkozik velük.
1. A rendes buszaikat már rég lefoglalták tőlük tartozás fejében, vagy a gyártó forgalmazója vissza vette ami maradt belőle, mert nem fizettek feléjük.
2. Jelenleg vállalkozókat alkalmaznak saj át buszukkal, de azoknak se nagyon fizetgetnek, így csak a leharcolt szarokkal szállítják az utasokat (ha beindul egyáltalán a romhalmaz.
3. Mesterien cserélgetik a rendszámokat a buszokon, mert vagy a műszaki vizsga nem létét, vagy a menetírót kell megkerülni.
Aki az olcsó bizonytalan utazás reményében bevállalja az utat velük, az ne panaszkodjon. ennyi pénzért csak szart és életveszélyt lehet kapni.

The Crazy One 3om 2016.11.09. 15:11:19

az már volt, hogy a panaszlevelet így kell kezdeni:

Kedves Ferenc!

Terézágyú 2016.11.09. 15:17:12

nem lehet bízni azokban a cégekben, amelyeknek a narancs a színe...
és azokban az emberekben sem, akiknek narancsszínű a haja...

Terézágyú 2016.11.09. 15:18:47

@The Crazy One 3om:
Ezt a levelet nem Dózsa László (1942-) írta?????

Nick-son 2016.11.09. 15:27:09

Mi van abban az esetben, ha az utasnak előnye származik a járat törléséből?

Pl. találkozna a leendő házastársával, de a törlés miatt nem történik meg és ezzel elkerül egy pocsék házasságot és egy törve zúzós válást?

Ilyenkor mennyit követelhet a busz társaság az utastól?

2016.11.09. 15:55:21

tehát röviden: "baszhatod!"

The Crazy One 3om 2016.11.09. 16:10:03

asszem ezt megtárgyaltuk, talán már túl is túltuk.

blogok királynője, lesz-e esti?

2016.11.09. 16:20:13

Hm, emlékszem egy Orangewaysre, az tényleg jó volt ... De ez akkor volt, amikor a bécsi főpályaudvar (Wien Hauptbahnhof) nem állt még, a helyén egy buszpályaudvar volt, és oda érkeztek a narancs-lila színű, bőrüléses buszaik, amelyeken a sofőr mellett egyenruhás utaskísérők is voltak, meg ingyen kávé és filmvetítés. Szóval, az nagyon nem mostanában volt. A posztoló, ha nem ilyet látott, akkor mi a francnak fizetett be? Komlyan 19 euró egy vonatjegy Krakkóba, az Orangeways ingyen vitte volna? Merthogy a vonatjegy is rohadt olcsó.
Ja, hogy konstruktív is legyek: ha nem megy be személyesen asztalt borogatn, akkor cseszheti azt a fejenként 10 eurót, amiért hazudták, hogy elviszik.

Terézágyú 2016.11.09. 16:24:45

@Pink Petsch:
"Ja, hogy konstruktív is legyek: ha nem megy be személyesen asztalt borogatn, "

Ja, én is akartam kérdezni, hogy mit takar az "azóta is futok a pénzünk után, de most már válaszra sem méltatnak" kitétel?

Írt két emailt a kisgusztikukacfreemail.hu-ról, és várja a választ?

2016.11.09. 16:28:00

@Terézágyú: Több mint valószínű ... és csodálkzik, hogy nem történik semmi. Szerintem, a reklamáló e-mailek egyből a spam mappába mennek a cégnél.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.09. 16:31:24

@Terézágyú: "Írt két emailt a kisgusztikukacfreemail.hu-ról, és várja a választ?"

Csupa nagybetűvel írta, hogy ne sikkadjon el.

Hőre lágyuló agyhalott (törölt) 2016.11.09. 17:10:11

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: majd ír egy e-mailt nagybetükkel, hogy lássák, mennyire mérges.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.09. 17:52:57

Ne genyázzatok vele, a poszter most az egyszer nem ér, hisz' ő maga mondta, hogy ez nem poszt, csak tanácsot kér. Csak Helga -úgy látszik- olyan történet hiányban van, hogy mégis kirakta.

maga_egy_állat 2016.11.09. 17:58:26

Örülj neki, hogy nem hagytak ott valahol, miéert éppen Alasz...., izé Krakkó? Valamint miért nem MÁV? Abból is lehetett volna posztod :D

1gazsagos1 2016.11.09. 21:18:17

Ajjaj

Csak tudnám mér mindig ezzel a szarral utaznak az emberek.

Mikor már a volán is külön járatot indít meg már a lengyelek is külön járattal mennek Budapest - Krakow útvonalon emeletes buszjárattal!

1gazsagos1 2016.11.09. 21:22:59

Orangeways

Budapest – Krakkó:

* Indulás Budapest: hétfő, szerda, péntek, vasárnap 07:00 - Érkezés Krakkó 13:15

2014.03.07-2014.09.26.

Budapest - Krakkó

Indulás: 14:00 , érkezés: 21.30

Krakkó – Budapest:

* Indulás Krakkó:

hétfő, szerda, péntek, vasárnap 14:30 - Érkezés Budapest 21:45

Ár: 4 420 Ft-tól/1 irány-tól , 8840.-.Ft-tól/oda-vissza

www.orangeways.com/hu/budapest-krakko-buszjegy-buszjarat

2014.03.07-2014.09.26.

Krakkó - Budapest

Indulás: 22:30 , érkezés: 06.00

Volánbusz

Budapest – Krakkó: Közlekedik minden SZERDÁN, SZOMBATON

* Indulás Budapest 6:30 - Érkezés Krakkó 13:30

Krakkó – Budapest: Közlekedik minden SZERDÁN, SZOMBATON

* Indulás Krakkó 15.00 - Érkezés Budapest 22:00

Ár: 3 900 Ft-tól

(Jabłonkaban átszállás Zakopanéba)

2014.03.03-tól hétfőnként is lesz járat.

LuxExpressz

Varsó - Krakkó - Budapest

A Varsó és Budapest közötti út kb. 11 óra 35 perc. Krakkóból Budapestre kb. 7 óra.
Varsó és Budapest között naponta két járat indul.
A buszok Varsóban a Marymont metrómegállóból, Krakkóban az Autóbusz-pályaudvarról, valamint Budapesten Népliget metrómegállótól indulnak.
Az indulások és érkezések pontos időpontja ITT érhető el.
A jegyek maximális ára Budapestre: Varsóból 82 PLN, Krakkóból 62 PLN.

hogy mér kell mindig a legszarabbat választani b+ 100 zloty, 7500 forint értsétek

A polskibusz a legjobb!

1gazsagos1 2016.11.09. 21:25:26

@FelhasználónévemailURL: mennyiér 2000 forintért, vagy 3500 - ért? nem mind1 1000 forint is pénz

aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli

a leggazdagabb a legspúrabb

1gazsagos1 2016.11.09. 21:26:50

www.lengyelorszag.travel/hu/utazas-autobusszal/

tessék egy kattintás, erre fel Orangeways még mindig

megérdemli a poszter

Manyecska. 2016.11.10. 08:12:23

@Csokis: Nehéz dolga lehet Helgának a konyhából blogolni !! igasságod van:D

Manyecska. 2016.11.10. 09:02:18

@FelhasználónévemailURL: :D az egy örökbecsű poszt volt nem is tudom aptijankó vagy a kézműves nyúl hányta ugyanezt be : homar.blog.hu/2014/08/07/nem_jutott_el_a_becsi_adventi_vasarba_azota_is_faj_a_feje
ez murva jó volt :D ON

Mérgező Hulladék 2016.11.10. 10:00:24

@FDToth: "az orangeways ászf-j emár akezdetek óta jogszabélyokba ütközik, mégsem tezs senki semmit, hogy váltiztatása kényserítse"
Az egészben az a legrosszabb, hogy ez a szabálytalanság a legkisebb, amit el lehet a cég működésével kapcsolatban mondani. Ennek ellenére ha nem is virulnak, de élnek. Hogy miért? Mert a panaszokra nemcsak a homárkommentelőktől jön a "jól megszívtad, balfasz" jellegű reakció, hanem azoktól is, akiknek az lenne a dolga, hogy ilyenek ne forduljanak elő.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.10. 10:07:59

@Mérgező Hulladék: "akiknek az lenne a dolga, hogy ilyenek ne forduljanak elő."

Nem lehet minden pofon mellé egy rendőrt állítani.

Amíg 100 forinttal olcsóbb, mint más, a fillérszexualizálók életbentartják.

Manyecska. 2016.11.10. 11:31:10

Megfőtt már az ebéd, Hilda? :D ON

Sandor Akarki 2016.11.10. 21:16:23

@szelidorzo: "2. Jelenleg vállalkozókat alkalmaznak saj át buszukkal, de azoknak se nagyon fizetgetnek, így csak a leharcolt szarokkal szállítják az utasokat (ha beindul egyáltalán a romhalmaz."
Azt hittem ez egyedülállóan a VOLÁN üzleti modellje. Rakat szar buszok vannak pl. Veresegyház-Budapest és Telki-Budapest között. Eljutottunk oda, hogy a MÁV jobb. Szánalmas.

John Heard 2016.11.12. 00:26:07

Dehat van aki meg manapsag busszal meg vonattal megy kulfoldre? Ott a repulo. Krakkoba Pestrol kocsival is el lehet jutni. Hm?
süti beállítások módosítása